Reviews De Vastelastenbond

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

1 reviews

5 sterren
(1)
4 sterren
(0)
3 sterren
(0)
2 sterren
(0)
1 ster
(0)

0 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(0)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
Overstap van energieleverancier.
R. Looijenga uit Veenendaal, 11 april 2018

De vastenlastenbond heeft uitstekend werk verricht bij mijn overstap van energieleverancier. Alles is zeer vlot en correct verlopen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
snel geld verdienen
J. B. uit zoetermeer, 7 februari 2017

na benadering door de vastenlastenbond vorig jaar hebben zij mij vorig jaar over gezet van energie leverancier A naar B voor deze bemiddeling moest ik flink betalen.

wat schetst mijn verbazing, na een jaar totaal niets vernomen te hebben van deze bond word ik ineens nu weer overgezet naar een nieuwe energie aanbieder.

in plaats mij daarover te informeren of ik dit wel wil kreeg ik ineens met een nieuwe aanbieder te maken.

na tel. overleg werd mij verteld dat ik dit zelf maar moest annuleren maar dat ik wel 30- euro aan de vastenlastenbond moet betalen omdat ik niet had opgezegd.

fijn om eerst een jaar totaal niets te laten horen, om daarna even snel met 1 handeling waar ik het niet mee eens bent, geld te willen innen.

nu heb ik zelf geannuleerd en wens ook GEEN GEBRUIK TE WILLEN MAKEN, van deze praktijken.

had mij eerst geïnformeerd, dan had ik meteen NEE sorry kunnen zeggen.

ik wacht uw reactie netjes af en als het moet wil ik deze gang van zaken wel aan de rechtbank uitleggen.

Reactie van De Vastelastenbond - 8 februari 2017

Beste meneer Blomsma,

Wij vinden het erg vervelend om te horen dat uw ontevreden bent over onze diensten. Graag willen wij dit samen met u oplossen. Wij zullen hierover contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Merel Punte

Vereniging de Vastelastenbond

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Uitstekend
R Tukker uit Almere, 29 november 2016

Ik zit nu een jaar bij de Vastenlastenbond en het bevalt me uitstekend, goede service en als je een vraag heb wordt die snel beantwoord. Zo wil ik het om als gewoon mens behandeld te willen worden, voorlopig blijf ik nog wel even zitten waar ik zit.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
belogen
Leo Vogels uit beek en donk, 22 maart 2016

julli hebben ons belogen door de informatie achter te houdenen maar dat schijnen jullie niet erg te vinden ik denk dat het er gewoon bij hoord wij wilde goed koper tv en internet dus tele 2 kwam er uit dat zijn de zelfde **** maar dat hadden jullie er niet bij gezegt dat het via de telefoon ging.dus vinden wij dat jullie ons belogen hebben er zou een oplossing komen maar die is er nooit gekomen nu zitten we wel vast aan een abonement voor een jaar dank zij jullie.ik wacht nog steeds voor een oplossing

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Uitstekende behandeling
R Tukker uit Almere, 29 november 2015

Ik was op zoek naar een goed energiebedrijf en die heb ik nu gevonden, het was hard nodig omdat de verhouding met mijn vorige niet goed liep en het gevoel kreeg dat ik bedonderd werd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Matig
Leo Vogels 28 juli 2015

we zijn niet te spreken van de bond

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Beoordeling
Anoniem uit Wageningen, 4 juni 2015

We zijn prima tevreden over De Vastelastenbond.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
overzichtelijk en objectief
D.A.W. Ter Apel uit Ter Apelkanaal, 30 april 2015

Via de Vastelandenbond kun je snel en duidelijk zien hoe je prijs voor energie ligt in verhouding tot andere toeleveringsmaatschappijen. Je kunt heel eenvoudig veranderen als je dat wilt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima service
H.L. Meijer uit Zwolle, 17 april 2015

De afhandeling is zonder probleem verlopen

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Uitstekend
J Maas uit Nijmegen, 1 maart 2015

Geen enkel probleem ondervonden, dus prima!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Behulpzaam, geduldig, vriendelijk SUPER SERVICE
Carolijn uit amsterdam, 9 mei 2014

Onlangs heb ik contact gehad met de Vastenbond over mijn energie en internet, omdat ik door de bomen het bos niet meer zag. Ik wist dat het goedkoper kon, maar om het allemaal zelf uit te zoeken vond ik moeilijk en vervelend.

Na het horen van de positieve ervaringen van bekenden, ben ik zelf gaan bellen. Ik ben nog nooit zo vriendelijk geholpen en deze man maakte alle tijd voor me om het en uit te leggen en me alles uit handen te nemen.

Het heeft me niks gekost en hoefte ook niet naar een 0900 nummer te bellen, iets wat mij altijd erg irriteert.

Alles is nu voor me geregeld, ik bezuinig per jaar meer dan 450 euro!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
goed
eD. uit Enschede, 23 april 2014

Goed en snel duidelijk in het vergelijken van de juiste aanbieder en goede prijs

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Erg gemakkelijk
Renetate uit Groningen, 20 april 2014

Makkelijker kan overstappen niet.

Goed op de hoogte gehouden van de stappen.

Alles is geregeld, zonder dat ik iets hoef te doen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Duidelijk, snel en goed!
Dennis uit Assen, 19 april 2014

Vastelastenbond heeft mij goed geholpen met het overstappen van leveranciers. Ik had een paar vragen, en die waren na een telefoontje snel beantwoord.

Ook nog wat tips gekregen over het terugvragen van de overstap boete. Alleen lof tot nu toe!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
prima
M Peeze uit Amsterdam, 18 april 2014

goed geregeld

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
TOTAAL klantvriendelijk
A VAN KLOOSTER uit Delfzijl, 15 april 2014

Totaal geen problemen gehad en de vastelastenbond heeft verder alles voor ons geregeld, overstap enz, gewoon prima

en na afloop hield men nog kontact, nogmaals onze dank.

Reactie van De Vastelastenbond - 16 april 2014

Geachte heer/mevrouw van Klooster,

Fijn dat we u goed van dienst zijn geweest.

Namens Vereniging de Vastelastenbond bedankt voor uw positieve review!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Mijn review van De Vastelastenbond
Fam. Van der Pluijm 20 maart 2014

Ben al jaren lid van de Vastelastenbond, ze bieden een goede service en prijzen. Wanneer ik bel sta ik nooit in de wacht en ze nemen de tijd om mijn vragen te beantwoorden. Over klachtenafhandeling kan ik eigenlijk niet oordelen want ik heb nog nooit een klacht gehad.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Mijn review van De Vastelastenbond
Alice 17 december 2013

Sinds een aantal jaar zijn wij bij de Vastelastenbond. Voordat ik overstapte heb ik erg veel rondgekeken, zeker niet in de laatste plaats naar de prijzen, maar vooral heb ik gekeken naar de recensies.

Bij de goedkopere aanbieders stonden er vaak negatieve recensies, met name dat ze de goedkopere prijzen niet waar konden maken.

Ik ben een twijfelaar en heb regelmatig aan de VB prijsverschillen gestuurd, die ik van andere leveranciers aangeboden kreeg. Altijd is daar op een nette manier op gereageerd en kreeg ik binnen de beloofde termijn antwoord.

Ook zie ik op deze site, dat een aantal leveranciers totaal niet reageren op negatieve recensies, echter de VB geeft iedereen een duidelijk weerwoord. Goed gedaan en ga zo door!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Mijn review van De Vastelastenbond
Steven 29 oktober 2013

Op 1 januari 2010 sloot ik een contract af via de www.vastelastenbond.nl bij energiedirect. Men schatte mijn verbruik op de voorafgaande jaren… Helaas was ik tijdens 2010-2013 ernstig ziek, kankerpatient, andere terminale ziekte, vorig jaar december een hartaanval en ik sta er alleen voor zonder familie, heb een hypotheek en er kwam veel op me af tijdens die periode, psychisch, fysisch… er werd een burn-out geconstateerd bij het ziekenhuis… Men noemt dit tegenwoordig een aanpassingsstoornis… Door dit alles was ik nalatig met veel dingen zoals ik de meterstanden door te geven maar wat ik betaalde klopte met wat ik betaalde in een grotere vorige woning in Rotterdam dus ik dacht het klopt wel…

Tijdens die periode waren er ook 2 gaslekken in de meterkast. De meterkast is in de gang van de flat… Ik kwam eens thuis en de energieleverancier had de kast opengebroken en zei je hebt geluk dat de hele flat niet ontploft is… Ik vraag me af wat dit lek me heft gekost? Ook daar wilde energiedirect niet naar luisteren...

In juni gaf ik na 2.5 jaar me meterstanden door en schrok me rot dat ik 3700 euro moest betalen en het werd gelijk van me rekening afgeschreven. Ik heb tig keer contact gehad met de vaste lastenbond en energiedirect. Me medisch dossiers verstuurd, open kaart gespeeld met mijn medische gegevens… Men wilde me 6 maanden betalingsregeling geven… Dat is nog 600 euro per maand en daar kwam dan ook nog 140 euro per maand bij aan energiekosten?

Er was eerst sprake dat het zou kunnen verspreid worden over meerdere jaren als ik een nieuw contract afsloot of dat de vastelastenbond met de accountant iets voor mij zou kunnen betekenen. Uiteindelijk allemaal valse hoop… van mijn 870 euro per maand moet ik nu het bedrag van bijna 3700 in 11 termijnen betalen + de maandelijkse termijnen en als ik 1 dag te laat betaal dan gelijk vordert men het hele bedrag in. Ik schrijf dit vanuit het ziekenhuis met 40 graden koorts en heb net energiedirect gebeld om te vragen om tot een meer humane oplossing te komen omdat ik het gewoon niet meer red en men mij zo de schuldsanering in duwt. Schuldhulpverlening helpt je alleen als je boven de 10 000 euro schulden hebt…

Ik wil betalen maar wat ik niet heb kan ik niet betalen en nu loop ik achter met mijn hypotheek en ik moet keuzes maken wat wel en niet te betalen… Energiedirect is een heel hard bedrijf, ik vroeg als het naar een incassobureau gaat wat de extra kosten waren en of ik daar dan een regeling kon treffen maar de vrouw in kwestie wilde me daar geen informatie over geven en zei kan ik anders nog wat voor u doen en verbrak de verbinding… Men wilt je gewoon niet informeren en helpen zodat je alle mogelijkheden kan onderzoeken om het financieel te redden… TOEN WAS DE MAAT VOL VOOR MIJ...

Dus als u denkt te besparen bij de vastelastenbond of energiedirect en u bent aan de minima… bedenk u dan dat dit bedrijf weinig persoonlijk bereidwillig is om naar een persoonlijke situatie te kijken als er iets fout gaat… De vastelastenbond heeft er alles aan gedaan maar stuitte zelf tot eigen frustratie tegen een keiharde muur aan…

Energiedirect heeft zelf een te kleine schatting gemaakt en kan op zijn minst daar ook een stukje verantwoordelijkheid in nemen en begrijpen waarom ik niet met de meterstanden bezig was... ik zat op survival mode...

Ik heb ALLE bewijsstukken verstuurd dat ik hier niet sta te liegen... sterker nog, ik schrijf dit vanuit het ziekenhuis...

Danku Energiedirect voor u medeleven…

klantnummer 507201

Reactie van De Vastelastenbond - 31 oktober 2013

Beste heer Dhont,

Uw bericht verbaast me. We hebben op 28-05-2013 het laatste contact gehad. U heeft toen aangegeven dat u tevreden was met de oplossing. Nu een half jaar later plaatst u een negatieve beoordeling op onze naam.

Ik heb u zojuist gesproken. U geeft aan dat u contact heeft opgenomen met energiedirect.nl om te overleggen over de betalingsregeling.

We hebben u destijds geadviseerd om het contact via de Vastelastenbond te laten verlopen. U heeft zelf contact met energiedirect.nl opgenomen en bent ontevreden over het voorstel dat energiedirect.nl u heeft gedaan. Het lijkt me niet redelijk om daar de Vastelastenbond (out of the blue) op te beoordelen.

Met vriendelijke groet,

Dirk-Jan Wolfert

Vereniging de Vastelastenbond

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Mijn review van De Vastelastenbond
noel 10 oktober 2013

Gelukkig iemand aan de tele gehad die er echt verstand van had. Je merkt het al gauw genoeg als je iemand van een call center aan de tele heb.

Ik belde want er waren wat probleeempjes met mijn veranda en hun diensten maar dat was binnen no time opgelost!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Mijn review van De Vastelastenbond
Ingmar Frank 29 mei 2013

Uitermate fijne tussenpartij die alle zorgen uit handen neemt. Erg goede en persoonlijke service. Je merkt meteen dat je iemand aan de telefoon krijgt die van zaken weet i.p.v. zo'n standaard callcenter gesprek. volgens mij allemaal mensen met echte passie voor hun vak. Al jaren zeer tevreden lid van deze inkoop vereniging!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
11 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Mijn review van De Vastelastenbond
W.Holla 8 januari 2013

Na een e.mail gereageerd op een aanbod.

Ik werd prima te woord gestaan en had er alle vertrouwen in.Ik kreeg direckt een bevestiging , maar na een week kwam er een mail van de nwe leverancier met info, die ik niet had afgesproken.Ik nam contact op met de VB, ik overviel hen en werd niet serieus genomen , de telefoon werd tot 2x toe neergelegd.

De 3de keer,was hun woord belangrijker, dan mijn vraag.Van het aanbod afgezien.

Later geprobeerd mijn beklag de doen, waarbij de collega alleen zijn verhaal belangrijk vond en zeker niet klantvriendelijk overkwam, hij praatte door mijn verhaal heen en toen ik daar een opmerking over maakte ,legde hij dit bij mij neer.

Tot nog toe nog geen afmeld mail gehad.

Ik ben erg benieuwd naar uw reactie

Reactie van De Vastelastenbond - 8 januari 2013

Beste mevrouw Holla,

Ik heb overleg gepleegd met de medewerkers die u vanochtend heeft gesproken. Hieruit heb ik vernomen dat het gesprek voor beide partijen inderdaad niet fijn is verlopen.

De Vastelastenbond streeft ernaar alle klachten op te lossen naar tevredenheid van haar leden. Helaas is dit in dit geval na de twee gevoerde gesprekken niet gelukt. Uw probleem wordt hier serieus genomen, de oplossing ervoor is daarnaast vrij simpel. Doordat het gesprek stroef verliep is helaas nog geen mogelijkheid gevonden om – na overleg – de oplossing te vinden.

De eerste aanvraag voor uw contract is inmiddels geannuleerd. Wij staan er voor open om, in overleg met u, u alsnog aan te melden voor een contract dat past bij uw situatie.

Met vriendelijke groet,

Dirk-Jan Wolfert

Bestuursvoorzitter

Vereniging de Vastelastenbond

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
15 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Mijn review van De Vastelastenbond
Tom 27 september 2012

Super service!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
17 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Mijn review van De Vastelastenbond
Bram van Amelsvoort 13 september 2012

Erg tevreden over de service van de Vastelastenbond, dat in combinatie met de prijzen maakt dit de ideale energie partij. Dat mag ook wel eens gezegd worden!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
18 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Mijn review van De Vastelastenbond
Anke Koks 27 augustus 2012

ik heb bij alle maatschappijen wel een keer een contract gehad, heb twee huizen dus ik kon ook vaak vergelijken. Op werkelijk alle onderdelen kan ik mij geen betere organisatie voorstellen. Werkelijk super!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?