Ervaringen Budget Energie

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Budget Energie. U kunt uw ervaring met Budget Energie ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Niet aan beginnen
Truus103, 25 december 2018

Naar aanleiding van ons bezoek aan de mediamarkt en daar door gestuurd naar de verkoper van budget energie overgestapt. Helaas niet moeten doen. Een leuk verkooppraatje dat ze ons huidige contract over zouden nemen en ondanks het samengaan met NLE ze toch goedkoper zijn. Daar alles getekend de gekregen kadobon van € 87,50 ingewisseld. Dit was ook maar de helft omdat we alleen maar stroom nodig hadden terwijl we eerst lekker werden gemaakt met een kadobon van € 175,00. Daarna toen we thuis kwamen onze huidige tarieven vergeleken met die van budgetenergie en wat bleek ze waren helemaal niet goedkoper ze waren zelfs 0.05 cent duurder. Dus daarover gemaild en gebeld en het enige wat ze me konden vertellen dat ik nog van het contract af kon de eerste 14 dagen voor de rest waren ze niet voor reden vatbaar en ze gaan die 8 87,50 gewoon incasseren was de mededeling. En ik zou wel niet goed naar de tarieven hebben gekeken wat er kon niet zoveel verschil in zitten. Daarna werd ik door een of andere vrouw terug gebeld en ik werd nog voor gek verklaard ook. Dus maak als je slim bent niet de overstap naar budget energie want klantvriendelijkheid kennen ze niet als je ze op hun fouten wijst.

Reactie van Budget Energie , 27 december 2018

Beste Truus103,

Vervelend om te horen dat onze medewerker u verkeerd heeft geïnformeerd. Dit is uiteraard niet bedoeling, onze excuses voor het ongemak. Het klopt dat er een MediaMarkt cadeaukaart van € 175,- wordt aangeboden als er een contract wordt afgesloten voor zowel elektriciteit als gas. Mochten wij alleen één van deze producten kunnen leveren dan wordt de cadeaukaart gehalveerd.

De tarieven worden direct bevestigt in het contract dat u ontvangt na de aanmelding. Als nu niet tevreden bent over het aangegane contract dat is het mogelijk deze binnen de 14 wettelijke bedenktijd te annuleren. Echter incasseert Budget Energie wel het uitgegeven bedrag van de cadeaukaart die u bij de aanmelding heeft ontvangen, zoals in de voorwaarden van contract wordt aangegeven. Voor het annuleren van het contract kunt u contact opnemen met onze klantenservice via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
butget energie
k uit den haag, 29 november 2018

ik had een tv gekocht bij media markt ze hadden mij voorgesteld om geïnformeerd te worden voor overstappen van... naar butget energie dat het aantrekkelijk zou kunnen zijn en een cadeau bon van 200 e kon gelijk inwisselen bij de aankoop van het tv, media markt maakt aantrekkelijk want zo verdienen ze allebei ik heb drie keer gevraagd het is voor een jaar contract he nauwdrukkelig ja meneer dus, niet kom thuis lees mijn e mail gefeliciteerd met uw contract .voor drie jaar was woest ik gelijk de rievus gelezen van butget energie 2 bladzijde s bijna geen enkel klant tevreden gelijk opgezegd wacht nog op antwoord

ik snap media markt niet na zoveel revius dat ze met deze bedrijf nog samen werken ongeloofelijk

Reactie van Budget Energie , 5 december 2018

Beste meneer/mevrouw K,

Wat vervelend om te horen dat u verkeerd bent voorgelicht. Dit is uiteraard niet de bedoeling, en ook niet de manier waarop wij klanten willen werven. Helaas heeft u bij uw bericht geen persoonsgegevens of adresgegevens achtergelaten waardoor ik niet kan achterhalen welke verkoper u heeft aangemeld, en deze dus ook geen feedback kan geven.

Ik kan me voorstellen dat u een aantal negatieve reviews heeft gezien op internet. Gelukkig gaat het gros van de aanmeldingen wel gewoon goed. Echter zullen deze klanten niet zo snel een bericht plaatsen op internet.

Mocht u willen dat wij de verkoper voorzien van feedback, dan ontvangen wij graag nog uw adresgegevens. Ik ga er vanuit dat u binnen afzienbare tijd de bevestiging van de annulering ontvangt.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slecht geholpen
Chantal, 26 oktober 2018

Ben ik overgestapt op budget energie. Word er gezecht je gaat een 10 tje omhoog zodat je kan sparen krijg ik nu een mail u moet 72 per maand betalen in plaats van 54. Want anders krijg je een hoge eind nota. Ik zeg ja maar ik betaal al 3 jaar 43 en nu inees 73. Helaas mevrouw het is niet anders. Ga maar overstappen en kijken of ze de boeten willen betalen. Echt schandalig.

Reactie van Budget Energie , 13 november 2018

Beste Chantal,

Door het ontbreken van gegevens kan ik niet zien met wie je hebt gesproken, of wat er precies aan de hand is.

We willen dit uiteraard graag voor je uitzoeken. Zou je op onze website een klachtenformulier willen invullen zodat 1 van onze klachtenmedewerkers contact me je op kan nemen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Dubbel voorschot betalen
Miranda, 17 oktober 2018

Per 6 oktober ben ik, na een jaar Budetenergie, overgestapt naar een andere leverancier. Ik heb 12 maanden voorschot betaald, maar nu wil Budgetenergie ook nog voor de maand oktober een voorschot, en als ik die niet binnen 1 dag betaal komt daar zelfs nog een boete bovenop. Het lijkt mij niet logisch om zowel aan de nieuwe leverancier als aan Budgetenergie een voorschot te betalen.

Reactie van Budget Energie , 13 november 2018

Beste Miranda,

Als eerste onze excuses voor de late reactie op je bericht.

Wanneer je overstapt kan het inderdaad zijn dat we nog een termijnbedrag in rekening brengen. Dit hangt af van de datum waarop je nieuwe leverancier de levering overneemt. Bij Budget Energie betaal je rond de laatste werkdag van de maand. Door de SEPA-wetgeving moeten we deze afschrijving een paar dagen van tevoren aanbieden bij de bank, wat ook weer betekent dat we de nota's ongeveer een week voor de incassodatum opmaken. Wanneer je dan na die datum overstapt is je nota al opgemaakt en incasseren we die nog. Dit is overigens niet alleen bij Budget Energie zo, maar kan bij meerdere leveranciers voorkomen.

Uiteraard betaal je niet dubbel voor je verbruik omdat we het betaalde termijnbedrag meenemen op je eindnota, en die maken we weer op aan de hand van de meterstanden die je doorgeeft bij je nieuwe leverancier.

Ik hoop dat het op deze manier wat duidelijker is waarom dit gebeurt.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Klopt dit?
P., 11 oktober 2018

Ik ben zojuist gebeld door iemand van Budget Energie, denk ik? De meneer had een heel verhaal (was niet heel goed te verstaan) en uiteindelijk vroeg hij mijn rekening nummer via de telefoon, waarop ik geantwoord heb dat ik dat niet ga doen! Hij zei maar mevrouw, ik vraag alleen de cijfers achter de letters, waarop ik zei maar dat is mijn rekeningnummer, alleen niet de IBAN.

Toen begon hij over een sms, hij stuurde iets toe; onsaanbod.direct. Dan kan ik het aanbod bekijken. Ik heb gezegd dat ik niet zomaar op iets ga klikken, maar hij bleef toch beetje drammen dat dat nodig was. Maar mij is ooit verteld dat ik niet zomaar op een link moet klikken. Om er van af te komen vroeg ik of het dan per email zou kunnen, dat kon ook. Hij belt vrijdag terug.

Ik vertrouw dit niet. Ben ik nou iemand die spoken ziet of klopt dit en is dit niet van budgetenergie?

Mvg

Reactie van Budget Energie , 13 november 2018

Beste meneer/mevrouw P,

Bovenstaande klinkt niet best, en is ook niet de manier waarop wij klanten willen werven. Door het ontbreken van gegevens kan ik echter niet controleren of dit daadwerkelijk iemand van Budget Energie is geweest, of een andere leverancier.

Indien u wilt dat wij dit voor u uitzoeken, verzoek ik u vriendelijk om uw telefoonnummer, de datum, en het tijdstip waarop u gebeld bent aan ons door te geven. Als nog te achterhalen is met welk nummer u bent gebeld, dan ontvangen wij graag ook die gegevens.

U kunt deze mailen naar klachten@budgetenergie.nl.

Zodra wij uitsluitsel hebben ontvangt u van ons een bericht.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie P., 16 december 2018

Ook wij zijn gisteren (15 dec) gebeld. Ook erg onvriendelijk werden wij te woord gestaan. Hij kwam met een verhaal dat hij het rekeningnummer moest verifiëren voor ons termijn bedrag. Wij hebben laatste 3 cijfers gegeven(daar kan je niks mee). Mijn man heeft hun erop gewezen dat hij niks meer krijgt ivm privacy. Toen kwam nota bene de manager aan de lijn en zei dat het echt zo werkte. Ze bleven drammen maar wij hebben verder niks gegeven. Heel apart dit

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Schaamteloos opgelicht
N, 7 september 2018

Via een MediaMarkt filiaal ben ik met mijn partner in aanraking gekomen met Budget Energie. Na een gesprek in de winkel hebben ze mijn gegevens opgenomen en mij een kortingsvoucher meegegeven. De gegevens zouden mij gemakkelijk op weg helpen mocht ik besluiten me aan te sluiten bij Budget Energie. Hierbij werd benadrukt dat alles vrijblijvend was en wij de voucher pas in zouden kunnen leveren wanneer we klant zouden worden. Voor de gegevensverwerking diende ik een handtekening te plaatsen, wat ik heb gedaan.

Het blijkt nu dat Budget Energie mijn handtekening onder een contractuele overeenkomst heeft geplaatst zonder mijn toestemming en bovendien zonder inlichting hierover op welke manier dan ook. Omdat de bevestigende email met de overeenkomst hiervan in mijn "Reclame" inbox is beland, kwam ik hier pas achter nadat ik plotseling bericht kreeg van mijn huidige energiemaatschappij dat ik werd afgemeld (waar we ons tevens pas net hadden aangemeld na leveranciers te hebben vergeleken).

Dit is m.i. een uitermate dubieuze manier om klanten te werven. Ik nam daarom contact op met BudgetEnergie om melding te maken van de manier waarop ik ben behandeld in de MediaMarkt.

Na 2 telefoongesprekken wordt mij herhaaldelijk verteld dat ze nu eenmaal mijn handtekening hebben en ik een email heb ontvangen en dat dit rechtsgeldig is. Ik betwijfel echter ten zeerste of de manier waarop dit is gebeurd rechtsgeldig is. Naar mijn mening ben ik namelijk simpelweg opgelicht. Helaas wordt hieraan geen gehoor geboden. Ik voel me onheus bejegend, en besluit daarom te vragen of er collega's zijn die mij verder kunnen helpen. Dit wordt beantwoord met "nee", en "zij zullen u hetzelfde vertellen".

Nadat ik ben opgelicht en afgewimpeld wordt mij tot slot medegedeeld dat ik de boete voor de overstap zelf mag gaan betalen.

Kortweg: schaamteloos en zeer onprofessioneel. Blijf hiervan weg!

Reactie van Budget Energie , 3 oktober 2018

Beste meneer/Mevrouw,

Doordat er geen gegevens zijn achtergelaten bij deze review kan ik niet kijken met wie er gesproken is of door welke verkoper deze aanmelding is gedaan.

Mocht u van ons nog een verdere reactie willen, dan verzoek ik u vriendelijk om uw gegevens achter te laten zodat wij kunnen beoordelen of we hiermee nog iets kunnen doen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
eindafrekening
l.v.schijndel uit rotterdam, 16 augustus 2018

3 julie 2018 overgestapt naar NLE nu 16 augustus 2018 nog steeds geen eindafrekening dus nu al 6 weken als ik 6 weken te laat mijn termijn bedrag betaald zit er al meteen een boete op en word er gedreigd met deurwaarde

Reactie van Budget Energie , 28 augustus 2018

Beste mevrouw, meneer Schijndel,

Wij maken onze eindnota's op binnen 6 weken en onze jaarnota's uiterlijk binnen 8 weken. Er zijn uitzonderingen, bijvoorbeeld wanneer wij meterstanden moeten corrigeren of andere externe factoren spelen. Helaas heb ik van u geen gegevens mogen ontvangen bij uw ervaring en kan ik daarom niet voor uw probleem een specifiek antwoord geven. U kunt een e-mail sturen naar klachten@budgetenergie.nl, met daarin uw postcode & huisnummer of klantnummer en klacht. Wij zullen dan zo snel mogelijk met u contact opnemen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Web-Care

Reactie Miranda, 17 oktober 2018

In de mail die Budgetenergie stuurt staat dat de eindafrekening na maximaal 6 weken, maar waarschijnlijk al na 4 weken komt. Klopt dus niet met wat ze hier nu zeggen..

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
misleidende werving
Anton, 13 augustus 2018

Ik werd door een medewerker van Tariefadvies telefonisch benaderd voor een energieleverings advies. De medewerker gaf aan, dat ik op een link in een SMS kon klikken om het advies per mail te krijgen. Ik heb tijdens het telefoon gesprek aangegeven dat de medewerker slecht was te verstaan.

In de mail stond bij het advies, vervolgens een link waarmee de aanvraag bevestigd kon worden. Hier heb ik niet op geklikt.

Ik heb daaropvolgend (omdat het telefoongesprek slecht was te verstaan en ik het niet vertrouwde) nog een mail gestuurd naar Tariefadvies waarin ik aangaf dat ik géén gebruik wilde maken van het aanbod. Ook heb ik telefonisch contact gezocht met Budget Energie dat ik (indien er toch iets mis zou gaan, ik géén klant wilde worden). Van beide partijen heb ik een annuleringsbevestiging ontvangen. Echter, 2 dagen later bleek ik toch klant te zijn.

De mail die verstuurd werd ná het telefoongesprek suggereert dat ik nog de keuze had om de aanvraag te bevestigen. In de mail stond NIET dat ik al klant was maar in de mail stond WEL dat ik dat kon worden door op de link te klikken. De mail is als bijlage toegevoegd.

Resumerend: niet op de bevestigingslink geklikt, en per mail en telefonisch aangegeven dat ik géén klant wilde worden, van het aanbod afzag, en daarvan een annuleringsbevestiging ontvangen, en toch klant?!

Tariefadvies gaf aan duidelijk te zijn geweest (hoewel telefonisch slecht te verstaan), en dat het mijn ‘eigen schuld’ was. Ze erkennen niet dat het misleidend is, om een mail te sturen die suggereert dat je nog de keuze hebt om klant te worden terwijl je dat al bent. Er staat duidelijk dat je de aanvraag zelf kan doorzetten indien je akkoord gaat met de voorwaarden door op een link te klikken. Ze beroepen zich achteraf op een slecht te verstaan telefoongesprek en wijzen alle verantwoordelijkheid van de hand. Budget Energie zegt hier buiten te staan, maar ze hebben wel het voordeel van deze praktijk.

Reactie van Budget Energie , 21 augustus 2018

Beste Anton,

Vervelend om van uw situatie te horen. Helaas heeft u geen gegevens in uw klacht vermeld waarmee ik u verder kan helpen. Ik wil u daarom vriendelijk verzoeken om ons een e-mail te sturen met daarin uw postcode & huisnummer of klantnummer, zodat wij met u hierover in contact kunnen komen. U kunt dit sturen naar klachten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Web-care

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oplichterij! Verkoper aan de deur, contract gestuurd naar een fake e-mailadres.
Jolien , 8 augustus 2018

Eerder dit jaar is een verkoper van BudgetEnergie aan de deur geweest bij mijn 92-jarige grootmoeder. Dit vond plaats in een wooncomplex waar je niet zonder sleutel of aanbellen binnenkomt, maar deze verkoper wist toch aan haar voordeur te komen.

-

Een vaag praatje over het kunnen leveren van goedkopere energie als zij direct een contract tekende volgde. Nogmaals, een vaag praatje: er is niets verteld over de looptijd van het contract of de kosten die hieraan gebonden zijn. Het enige dat verteld is, is dat door het ondertekenen van dit contract zij een leuke bonus zou krijgen (50 euro) en goedkoper uit zou zijn. Mijn grootmoeder aarzelde, maar heeft op aandringen van deze colporteur toch ondertekend.

-

Later vertelde zij ons iets getekend te hebben en niet te weten wat zij precies had getekend. Het leek haar geloofwaardig doordat al haar gegevens al door de verkoper waren ingevuld. Haar huidige meterstanden, voornaam, achternaam, adres, postcode, geboortedatum, telefoonnummer: al deze gegevens had de verkoper van BudgetEnergie al tot zijn beschikking vóórdat hij aan de deur van mijn grootmoeder stond.

-

Mijn grootmoeder bleek dus een driejarig (!) contract met BudgetEngergie te hebben ondertekend, waarbij zij nog duurder uit bleek te zijn dan bij haar huidige energieleverancier.

-

De enige informatie waarover wij op dit moment beschikken, is een afschrift van haar rekening, waarop inderdaad een bonus van 50 euro is bijgeschreven. Mijn grootmoeder heeft nooit een bevestiging of contract ontvangen, al beweert BudgetEngerie anders.

-

BudgetEnergie claimt namelijk een bevestigingsmail naar haar e-mailadres te hebben gestuurd. Het e-mailadres dat BudgetEnergie opgeeft bestaat uit de voorletter, achternaam en laatste cijfers van haar geboortejaar. Dit e-mailadres is nooit door mijn grootmoeder, of door iemand anders in haar omgeving, aangemaakt. Nogmaals, het gaat om een 92-jarige vrouw. Zij beschikt niet eens over de technologische middelen om überhaupt een e-mail te kunnen bekijken.

-

Doordat BudgetEngergie een nep-e-mailaccount heeft gebruikt om het contract naar te sturen, heeft mijn grootmoeder dit contract dus nooit ontvangen. Daardoor is haar bedenktijd dus ook verlopen, zonder dat zij überhaupt de kans heeft gehad om dit contract te kunnen ontbinden.

-

Korte samenvatting: BudgetEngerie stuurt oplichters langs de deuren, vooral bij oudere mensen als ik het internet mag geloven. Zij vertellen een vaag verhaal over het kunnen leveren goedkopere energie, en laten deze mensen vervolgens een contract ondertekenen. Er wordt gebruik gemaakt van een nep e-mailadres, waardoor het contract nooit wordt ontvangen door de desbetreffende persoon, en er dus ook geen kans is om het contract te kunnen ontbinden.

-

Pure oplichterij!

Reactie van Budget Energie , 9 augustus 2018

Beste Jolien,

Zou je wat gegevens bij je bericht kunnen vermelden over de betreffende aanmelding.

Het is uiteraard niet de bedoeling om op deze manier klanten te werven, en ik wil graag voor je kijken naar een oplossing. Zonder gegevens is dat echter niet mogelijk.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Mijn vader (88 jaar) krijgt onterecht een hoge boete nadat hij een contract heeft opgezegd binnen de bedenkperiode
Ellen Meijns, 15 juni 2018

Mijn vader (88 jaar) is benaderd door iemand van Budget-energie aan de deur van zijn woning in het flat gebouw. Deze heeft mijn vader verteld dat hij samenwerkte met de bewonerscommissie van de flat en dat Budget-energie goedkopere energie kon leveren aan mijn vader als hij direct een contract tekende. Toen mijn vader aarzelde, vertelde de colporteur dat mijn vader een opzegperiode had en kon bellen als hij zich bedacht. Mijn vader tekende toen een contract, maar kreeg de volgende dag spijt. Hij belde naar budget-energie en zegde het contract op. Volgens de klantendienst van Budget-energie was alles in orde en zouden ze het contract ontbinden. Maar weken later kreeg mijn vader toch een energierekening van Budget-energie. Toen hij contact probeerde op te nemen, bleek dat het heel moeilijk was om hen te bereiken. Uiteindelijk is het hem toch gelukt en toen hij zijn verhaal vertelde, vertelde ze hem dat hij niet de waarheid sprak en nooit gebeld had om het contract op te zeggen. Toen hij bewijs van de PTT_rekeningen stuurde, waar wel degelijk opstond dat hij gebeld had, verklaarden ze doodleuk dat hij toen in de rij wachtenden had gestaan en nooit iemand aan de telefoon had gehad.

Dit is ontaard in een een welles-nietes spelletje , dat mijn hoog- bejaarde vader aan het verliezen is omdat hij niet de energie meer heeft om zijn gelijk te bewijzen. Ondertussen krijgt hij ook nog een boete van de budget-energie omdat hij "contractbreuk" zou hebben gepleegd door over te gaan naar een ander energiebedrijf. Mijn vader voelt zich opgelicht en enorm beledigd dat Budget-energie hem voor leugenaar uitmaakt. Ik hoop echt dat budget-energie dit op een goede manier wil oplossen!

Reactie van Budget Energie , 29 juni 2018

Beste mevrouw Meijns,

Erg vervelend om van de situatie van uw vader te horen. Graag zou ik met u willen meekijken, echter zie ik dat u geen contactgegevens hebt achtergelaten of gegevens van uw vader. Als u een e-mail stuurt naar klachten@budgetenergie.nl met daarin de klantgegevens van uw vader, kunnen wij met u meekijken en nemen wij zo snel mogelijk contact op.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Web-care

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
misleidende, agressieve en onjuiste verkoop in 55+complex
Bart Jan uit oosterhout, 17 mei 2018

Een bewoonster van een 55+complex kwam vanmorgen in paniek bij mij op het spreekuur (ik ben huismeester). Zij gaf aan gisteren iets getekend te hebben en niet wetende wat zij had getekend. Gelukkig hebben we via een andere bewoner een telefoonnummer van de verkoper kunnen achterhalen en kwamen we er achter dat zij voor Budget Energie contracten werven.

_

Het bleek te kloppen dat zij voor mevrouw een contract bij Budget Energie hadden afgesloten. Zij wist niet op het moment van afsluiten waarvoor deze mensen kwamen. Mevrouw heeft geen emailadres. Hier hadden ze gewoon een verzonnen (fake) adres ingevoerd.

_

Zij kwamen aan de deur met het verhaal dat zij een onderzoek naar energie deden en daar advies over te geven. Gaven niet aan voor welk bedrijf zij werkte en geen zichtbare legitimatie bij zich hadden. Na afloop bleef mevrouw achter zonder enige vorm van contract.

_

Ik heb het contract voor haar kunnen ontbinden bij Budget Energie, zo kwam ik ook achter het fake emailadres.

_

Later die ochtend kwam ik de mannen tegen bij de lift. Ik heb ze direct verzocht het complex te verlaten. Het complex heeft een afgesloten ingang. Ik heb duidelijk aangegeven dat de bewoners verkoop aan de deur niet op prijs stellen. En zeker niet met de manier van verkoop die zij plegen. Waarop ik het antwoord kreeg dat zij niet iets kwamen verkopen, zij kwamen een energie check doen. En wederom verzocht om te vertrekken. Hierop reageerde verontwaardigd en begonnen te schermen met het bordje artikel 461. En probeerde mij, de huismeester, de mond te snoeren. Na een kleine stemverheffing vonden de heren het nodig om mij nogmaals de les te lezen. Na meer aandringen zijn de beide dan toch vertrokken waarbij eentje zelf boos en agressief werd.

_

Ik vind het heel vervelend en ongelooflijk dat oudere mensen, ter goeder trouw op deze manier overrompeld worden en iets op de mouw gespeld krijgen. Voor mij is dit gewoon een babbeltruc waarmee ze deze oudere een contract mee aansmeren.

Reactie van Budget Energie , 29 mei 2018

Beste Bart Jan,

Uiteraard is bovenstaande onacceptabel. Zou je mij de adresgegevens van het appartementencomplex kunnen doorgeven?

Dan kunnen we achterhalen welke verkopers daar zijn geweest om passende maatregelen te nemen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
misleiding/praatjes aan de deur
Yvonne B uit Breda, 11 mei 2018

Vandaag heeft een medebewoner uit ons complex een man binnengelaten van jullie. Bij mij belde zijn 'partner' aan en zei dat hij van de slimme meters was. Ik werk zelf bij een leverancier, dus heb hem gevraagd van welk bedrijf hij was. Antwoord; tot 2 keer toe, hij kwam namens alle leveranciers! Ik zag op zijn IPad jullie naam staan en vroeg ook tot 3 (!) toe of hij van Budget energie was, maar dat bleef hij ontkennen! Hij werkte zelfs samen met de Consumentenbond! Zijn partner die de discussie hoorde, daalde de trap af en zei dat hij niet met mij in discussie moest gaan! Wauw, dat zijn pas argumenten. Ik heb gezegd dat ik er niet van gediend ben dat er gelogen wordt. Zeg van welk bedrijf je bent en klets er niet omheen en lieg niet! Toen de andere man begreep dat ik ook bij een leverancier werkte kon hij alleen maar vol frustratie als argument aanvoeren dat dat de grootste *** waren. Dus nog meer goede argumenten! Instrueren jullie de verkopers om zo met mensen om te gaan? Ik heb gevraagd of ze het appartementencomplex wilden verlaten, maar toen moest hij nog even vragen of er soms een bordje met verboden toegang en artikel 461 ophing!! Ik had hem niet zelf binnengelaten en heb gevraagd aan mijn medebewoner die wel was overdonderd door hun praatjes of hij ook wilde dat ze vertrokken en toen hij 'ja' zei, zijn de heren vertrokken. Hele slechte en nare nasmaak van jullie bedrijf overgehouden.

Reactie van Budget Energie , 29 mei 2018

Beste Yvonne,

Bovenstaand is natuurlijk volkomen ontoelaatbaar. Heb je voor mij de adresgegevens zodat we kunnen kijken welke verkopers er zijn geweest zodat we passende maatregelen kunnen nemen?

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Prettige overstap
Robert, 26 april 2018

Vorig jaar overgestapt van eneco naar Budget Energie via de deur.

De knoop doorgehakt en het was goedkoper. Goede uitleg aan de deur. SUPER!

Geen rompslomp en ik wist waar ik aan toe was.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Irritante gast aan deur.
Barry, 31 januari 2018

Ik deel het portiek wat is afgesloten met een aantal anderen. Word er gebeld aan de buiten deur met de mededeling dat ie van het gas en licht is of ik even wil opendoen. Lekker kort door de bocht. Eerste reactie van mij was dan ook, de meter opnemer. Die zij vroeger ook altijd "Goeden middag gas en licht, althans die bij ons kwam dan." Dus ik druk open. Blijkt het weer zon verkoper te zijn. Ik schaam me dood voor de rest die hier woont. Dit keer van Budget energie. Ik heb het meteen afgekapt en gezegd dat ie ook wel had kunnen melden dat ie van Budget energie was. (Dan weet heus wel dat ik niet opendoe of verder praat). In plaats van te doen of het de meter opnemer is. En dan nog een grote *** ook dat ie dat niet gezegd heeft. Weg wezen met je budget energie. *** moeten eens opzouten met aan de deur komen om hun onzin te verkopen. Ik weet werkelijk niet hoeveel ik er aan de deur heb gehad maar ik word er krankjorum van. En elke keer blaten ze maar door met dat gezever. Ik ben het echt heel erg zat nu.

Reactie Diana, 1 februari 2018

Een half jaar precies hetzelfde meegemaakt. Zelfde zinnetje, zelfde situatie. Vanavond stond er weer iemand van Budget Energie aan de intercom. Dit keer niet eens zeggen waar ze voor kwam, dat moest ik er zelf zowat uit trekken maar deze ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen. Ze kon weer omdraaien want ook ik deel het (gesloten) portiek met drie andere huishoudens.

Reactie van Budget Energie , 5 februari 2018

Beste Barry,

Het is uiteraard niet de bedoeling dat onze verkopers met een smoesjes je portiek binnenkomen. Als je ons je postcode en huisnummer door wil geven en een indicatie van wanneer onze verkoper bij je aan de deur was, dan kunnen we het voor je doorgeven aan de manager voor door2door verkopers.

Het is in Nederland gebruikelijk om aan de deur producten aan te bieden of om te collecteren. Ik kan me echter voorstellen dat je dit niet wilt, en dat het dan vervelend is als er alsnog mensen aan de deur komen. Bij veel gemeenten kun je hier een gratis sticker voor aanvragen. Als dat in jouw gemeente niet kan, zou je het eens kunnen proberen bij de consumentenbond.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie
avatar
Michel Drost uit Middelburg, 20 februari 2018

Niet zo zeuren we leven in een vrije verkoopmarkt! Wil je het niet dan plak je gewoon een ík koop niet aan de deur sticker op, probleem opgelost, jeeeejjj!

Reactie
avatar
Thuy Nguyen uit Gouda, 13 maart 2018

Ik heb ook op 13-3-2018 tussen 1745 en 1800 een verkoper aan m'n deur gehad, en al aangegeven dat ik het niet ga doen. Zeggen ze ook nog eens, ja als u de mail ontvangt en op de knop drukt, dan worden uw gegevens gewist. Ik ga dat niet doen als ik al heb aangegeven dat ik het niet ga doen. Wordt er ook goed ziek van!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Doordrammen aan de deur
Ernie uit Vogelenzang, 30 januari 2018

Vanavond rond etenstijd word er aangebeld. Een verkoper van buget e. Stelt zich voor en begint zijn verhaal. Ik deel gelijk mede dat ik geen interesse heb ,maar hij blijft doorgaan met zijn vragen. Na 3x gezegd te hebben dat ik geen interesse heb om over te stappen blijft de persoon maar doorgaan. Een goedeavond toegewenst en de deur maar dicht gedaan want hij wilde maar doorgaan. Als je zo aan klanten wil komen???

Reactie van Budget Energie , 31 januari 2018

Beste Ernie,

Uiteraard is het niet onze bedoeling om op deze manier klanten te werven. Zou je ons je adresgegevens kunnen e-mailen naar klachten@budgetenergie.nl zodat we kunnen achterhalen welke verkoper er bij je aan de deur is geweest, en die verkoper kunnen aanspreken op zijn gedrag?

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Bonus niet ontvangen
Astrid uit Nijkerkerveen, 2 januari 2018

Ook wij zijn overgestapt naar budget energie met de belofte aan de deur dat we een bonus kregen . Nu is ons contract afgelopen na 3 jaar en krijgen ook de bonus niet .

Waarom wordt dit aan de deur verteld en als sticker op je contract geplakt als je het niet vanzelf krijgt ? Geeft mij een beetje het gevoel van ..... hopen dat ze t vergeten ....

Reactie van Budget Energie , 3 januari 2018

Beste Astrid,

We willen heel graag voor je kijken wat er aan de hand is. Zou je je adresgegevens bij dit bericht willen vermelden, of anders contact met ons op kunnen nemen via klachten@budgetenergie.nl?

Reactie van Budget Energie , 4 januari 2018

Beste Astrid,

Ik heb het voor u nagekeken, en het volgende is aan de hand.

Uw oorspronkelijke aanmelding op het Brouwerspad 11 had een ingangsdatum van 28 januari 2015. De einddatum voor dit contract was derhalve 28 januari 2018. Door uw verhuizing naar de Dokter Van de Kolkstraat is loopt de einddatum van uw contract niet meer gelijk met de datum waarop wij uw jaarnota opmaken. Het gevolg hiervan is dus dat wij nu de jaarnota voor u hebben opgemaakt terwijl uw contract pas eind van deze maand verloopt, en dus ook eind van deze maand de bonus pas zal worden uitgekeerd.

Ik heb onze facturatieafdeling opdracht gegeven om op 28 januari 2018 de € 100,- korting aan u uit te betalen.

Wij vinden het jammer dat u ons niet de kans heeft gegeven uw vraag meteen via onze klantenservice te beantwoorden, en dat u de noodzaak voelde om meteen de 'druk' van een openbaar forum te moeten gebruiken.

Ik vertrouw erop dat hiermee uw vraag is beantwoord.

Reactie Diana, 2 februari 2018

@Budget Energie Doen jullie zo aan klantenbinding? Astrid moet drie jaar wachten op de bonus en krijgt als klap op de vuurpijl ook nog een standje na als ze dit op een neutrale site ventileert? Zoals onze koningin zou zeggen: “dat is een beetje dom”.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Zeurders aan de telefoon
Riek uit Leudal, 27 december 2017

Ze blijven bellen ook al geef je aan dat je niet wilt maar ze drammen gewoon door nou ik heb er voor eens en altijd een eind aan gemaakt

Reactie van Budget Energie , 3 januari 2018

Beste Riek,

Wij benaderen telefonisch niet op eigen initiatief mensen om klant bij ons te worden. Als wij je gebeld hebben dan betekent dat dat je ofwel via onze website een offerte hebt aangevraagd, of dat je al klant bent en wij je gebeld hebben voor een verlenging van je contract.

Als dit laatste het geval is, dan zou ik graag willen weten door wie je bent gebeld. Het is namelijk niet onze bedoeling om je meerdere malen te benaderen als je al hebt aangegeven niet te willen verlengen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
welkomstpremie niet teruggekregen
coe, 25 oktober 2017

welkomstpremie nooit ontvangen. na een jaar gebeld omdat het niet op de jaarnota stond. toen zeiden ze dat krijg je pas op het einde van de looptijd, okay prima maar nu na 3 jaar (einde looptijd staat het er nog steeds niet op

Reactie van Budget Energie , 26 oktober 2017

Beste COE,

Omdat er geen gegevens in je bericht staan kan ik niet voor je kijken waarom de premie nog niet is uitbetaald. Zou je telefonisch, per e-mail, of via chat contact met ons op kunnen nemen. We kunnen dan meteen met je meekijken.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie webcare

Reactie Hannie uit Sexbierum, 2 januari 2019

Ook mij is een welkoms premie beloofd, staat niet in contract vermeld , had ik bij aanvang moeten controleren. Niet netjes van Budgetenergie. Dus voor mij geen welkoms premie nu het contract na een jaar afloopt. Niet overstappen naar budgetenergie, ze doen niet wat ze beloven !!!!

.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
trage terugbetaling
g.j.meertens uit gieten, 30 augustus 2017

gekozen voor een 1 jarig contract elek en gas na afloop contract overgegaan naar andere leverancier vanwege betere prijs,

overname wordt onderling geregeld ging goed.

maar budget energie is traag met verwerking van de eindafrekening.

hier een e mail over gestuurd duurde nog enkele weken voor de eindafrekening kwam.

krijg €394 terug.

met de mededeling dat dit met ca 14 dagen pas overgemaakt wordt.

conclusie ;aanmelding sne,l terug betaling slecht.

Reactie van Budget Energie , 19 september 2017

Beste meneer Meertens,

Uit de reactie maak ik op dat u het niet eens bent met het beleid rondom de eindafrekening. Een energieleverancier dient binnen 3 tot 6 weken de eindnota op te maken, wanneer u bent overgestapt. Dit geld voor alle energieleveranciers. Voor verdere informatie wil u ik verwijzen naar:

https://www.gaslicht.com/energienota/eindafrekening-energieleverancier

https://www.consuwijzer.nl/energie/energierekening/eindafrekening/hoeveel-tijd-heeft-energiebedrijf-om-eindafrekening-op-te-stellen

Wij hebben de eindnota op 28 augustus 2017 per e-mail aan u verzonden, dit is binnen 5 weken. De teruggave is op 5 september 2017 aan u overgemaakt.

Ik ga er vanuit dat hiermee uw klacht is opgelost.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Asociale verkopers aan de deur
Arjan, 15 juli 2017

Recente ervaring in Dordrecht. Verkoper komt aan de deur en introduceert zich met sexistische en bijdehante opmerkingen. Probeert vervolgens direct binnen te stappen. Hij roept direct aversie op.

Was het een eenmalige misser? Nee. Vijf straten verderop doet hij hetzelfde bij mijn zus.

Reactie van Budget Energie , 17 juli 2017

Beste Arjan,

Dit is natuurlijk niet de bedoeling!

Onze D2D manager neemt contact met je op via het e-mailadres wat bij je bericht staat.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
irritatie
Tjitske vd Dol uit Spijkenisse, 29 mei 2017

Wat is dit voor een persoon. komt een jongeman aan de deur gaat een heel verhaal op hangen over de warmte,vraag ik waar hij voor komt is het 2 tellen over dat ik misschien te veel betaal voor mijn energie..ik: wat probeer je mij nu aan te smeren..hij: nee niks wil alleen ff kijken wat u betaald nu en weer over het weer ...tot 3 x toe vraag ik wat hij nu wil vertellen, en dan zegt hij hij wil even binnen uitrekenen wat ik nu betaal.. nee niet binnen.. je wilt me dus iets aansmeren..nee hoor.. Ja hoor zeg ik.. Ik heb geen interesse dus je mag wel gaan. gewoon door gaan met praten..Ik weer ik heb geen interesse ,je kunt nu weg gaan hoor..maar nee gewoon pal voor mijn deur blijven staan en door praten.. helaas dan maar de deur voor zijn gezicht dicht gedaan... Kunnen ze bij Budget energie niet iemand langs de deuren sturen die beleeft is en gewoon zegt waar hij voor komt ipv een jochie die blijft door drammen en niet de beleefdheid heeft dat als men vraagt waarvoor hij komt,het verteld en dan als je zegt geen interesse heb gewoon netjes weg te gaan ...DIT HEB IK NOG NOOIT MEEGEMAAKT....................

Reactie van Budget Energie , 1 juni 2017

Beste Tjitske,

Dit is uiteraard niet onze bedoeling! Ik ga je klacht doorgeven aan de leidinggevende van onze deurverkopers. Het kan zijn dat je een e-mail ontvangt om wat aanvullende gegevens op te vragen zoals bijvoorbeeld een datum, tijdstip en woonplaats.

We gaan er zeker iets mee doen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Geen nee accepteren
avatar
Lars Marcus uit Schoonhoven, 26 mei 2017

Als je zegt geen interesse zolang door blijven gaan dat je er moe van word...het erge is ik heb er nog aan toegegeven ook

Reactie van Budget Energie , 1 juni 2017

Beste Lars,

Het is natuurlijk niet de bedoeling om je aan te melden als je daar niet achter staat.

Als wij niet voordeliger voor je zijn, dan heb je altijd 14 dagen wettelijke bedenktijd waarin je kunt annuleren, vanaf de dag dat je de aanmeldbevestiging hebt ontvangen.

Uiteraard hoop ik dat je klant blijft, maar nogmaals : Alleen als je daar zelf achter staat.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Pietje, 5 oktober 2016

Een jonge vrouw voor de deur. Mijn client met een verstandelijke beperking deed open. Zij had een verhaal dat ze kwam kijken of de kortingen doorgevoerd waren.

Daarvoor wilde graag naar binnen, gelukkig was ik als begeleidster net aanwezig. Ik snapte er werkelijk geen ene hout van. Erg warrig verhaal. Ze wilde elk geval graag binnenkomen om rustig de boel te bespreken. Sorry dat is toch niet meer van deze tijd om je op te dringen binnen te komen en dan wie weet wel beroofd te worden!!!! Vrouw weggestuurd was behoorlijk gepikeerd. Budget energie ga je schamen voor deze verkoop wijze en blijf buiten!!!!!

Reactie R. Schippers, 11 juli 2019

Bij mijn vader van 78 is het ze helaas wel gelukt om binnen te komen. Met valse beloftes hebben ze hem overgehaald een 3 jarig contract te tekenen en opzegging te regelen. Nu hebben ze daar zelf een fout in gemaakt en moet mijn vader een boete van 250 aan ze betalen!!! Echt criminelen zijn het. Klantenservice is gewetenloos en denkt niet mee. Mijn vader is al dagen helemaal van slag hierdoor, dat hij er in is getrapt en zoveel geld kwijt is voor niets en we er niets aan kunnen doen. Nooit mee in zee gaan en deur dichthouden!!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
De vries, 27 juli 2016

Een en al ellende hier met verdienmodel budgetenergie: Fraude plegen op oude meter. 2749 euro betalen op jaar nota 2015 met een verzonnen argument dat deze jaarnota over periode van 4,5 jaar gaat, terwijl ik pas 3 jaar contract heb.

In 77 verbruik dagen 15.371 Kwh verbruik op oude meter verzonnen(die inmiddels is gerecycled door Stedin, ik had als bewijs een selfie moeten maken met krantendatum ernaast). Ook de slimme meter is anderhalf keer zoveel verbruik (6500 kwh op 280 dagen) Normaal verbruik is 4000 kwh op 365 dagen.Deze vervijfvoudiging is volgens hen verschoven verbruik. Ik noem dit een illegale jaar naheffing, mag maar maximaal 2 jaar naheffen, en zeker niet nog mijn vorige energie leverancier erbij berekenen, die al lang betaald is Geen coulance, 40 euro erboven op, gelijk incasso.Ik ga nu dit jaar voor electra met drie persoons huishouden 4200 euro betalen, exlusief stadsverwarming.Dus ik moet mijn electra laten afsluiten.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Marcel, 29 juni 2016

Recent verhuist. Door onwetendheid alvast voor de nieuwe woning een nieuw energiecontract afgesloten bij een andere partij, uiteraard dusdanig vroeg vooraf, dat de herzieningsperiode ruim voorbij was.

Dus verhuist en voor onze oude woning was er spontaan een huurder. Wij dus ons oude contract opzeggen en toen kwam de werkelijke Budgetenergie naar boven...Ja meneer, kost u 100 euro aan boete. Ooh en die kickback a 160 euro komt er ook niet. Dat laatste had ik verwacht, maar van die boete stonden we te kijken. In alle onwetendheid hebben wij iets nieuws afgesloten omdat het niet bekend was dat je energiecontract mee verhuist. Vroeger was dat niet mogelijk en hoe vaak verhuis je nu eigenlijk?

Het contact wat daarop volgt is bijzonder te noemen.

"Ja meneer, erg vervelend, maar i.v.m. de aanschaf van energie ten tijde van afsluiten en het moeten verkopen als u opzegt kost ons geld en daarom betaalt u die 100 euro." Het zijn nog maar 3 maanden en ik verbruik amper energie. En hoezo vervelend? Jullie hoeven het niet in rekening te brengen. Het is geen dwingend recht. Naja aangegeven dat ik geen contact meer met ze wil zolang ze zich daaraan vasthouden en dat ze ons als klant kwijt zijn en dat ze het zogenaamde medeleven al helemaal achterwege kunnen laten.

Toch weer een reactie... "Ja meneer echt welgemeend heel vervelend ... enz. enz. U kunt uw huurder ook via budgetenergie energie laten afnemen en dan betaalt u die boete niet..."

Dus ze luisteren niet eens, schofferen de klant door alsnog contact op te nemen en met alle brutaliteit die ze hebben willen ze ook nog dat je energie voor hun verkoopt...

NEEN Budgetenergie. Nooit meer.

Reactie jargos, 26 juli 2016

Precies de zelfde ervaring.

onvriendelijk en star.

Voor ons ook nooit meer budgetenergie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer