Ervaringen Budget Energie

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Budget Energie. U kunt uw ervaring met Budget Energie ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Budget energie schend privacy ??
Gerrits, 13 september 2019

ik heb een conflict met budgetenergie. ( dossier 3760660-70969447)

Op de jaarrekening moest ik 70 euro bijbetalen. OK kan gebeuren.

Maar Budgetenergie verhoogd mijn termijn meteen met 85 euro par maand !!

Ik heb hier twee keer de "klantenservice " over aangesproken en direct gereageerd op een aanmaning omdat ik die 85 euro van de nieuwe maandtermijn had afgetrokken.

De volgende dreigmail die ik van Budgetenergie krijg is afsluiting terwijl het nieuwe contract bij een andere leverancier over 14 dagen ingaat. nou wordt ik daar niet zo zenuwachtig van maar de aankondiging van afsluiting wordt ook meteen naar mijn gemeente gestuurd.

Ik vindt dat mijn privacy hierdoor ernstig is geschonden. wat vindt u ?

Reactie van Budget Energie , 20 september 2019

Beste Gerrits,

Bedankt voor uw bericht. Ik heb uw klacht ook via een andere weg ontvangen. Hierbij geef ik nogmaals mijn reactie. Vervelend om te horen dat het eerder contact met onze klantenservice op deze manier is verlopen, onze excuses voor het ongemak.

Ik zie inderdaad terug dat Budget Energie voor de maand augustus een termijnbedrag van € 336,- in rekening heeft gebracht. Ik begrijp dat dit een flinke verhoging is, daarom heb ik direct onderzocht wat de reden hierachter kan zijn. Op 25 mei 2019 hebben wij u gevraagd om het doorgeven van de meterstanden voor de jaarnota. Deze meterstanden hebben wij na herhaaldelijke pogingen vanuit onze kant niet ontvangen. Uiteindelijk zijn de meterstanden geschat, hierop is uw ontvangen jaarnota dan ook gebaseerd.

In de maand augustus heeft de netbeheerder een nieuwe meter bij u in huis geplaatst. Bij een vervanging van de meter worden de meterstanden altijd door hen geregistreerd en aan ons doorgegeven. De gasstand in augustus is lager dan de stand die wij in mei hebben gehanteerd. Hieruit blijkt dat uw gasverbruik te hoog is ingeschat. Dit resulteert in een termijnbedrag dat hoger is dan uiteindelijk passend is bij uw werkelijke verbruik.

Ik begrijp dat u eind september overstapt naar een andere leverancier. Dat betekent dat wij binnenkort stoppen met leveren. Op deze manier maken wij een eindnota op, waarop het verschil tussen de geschatte en de werkelijke meterstand met u wordt verrekend. U ontvangt deze binnen 4 tot 6 weken na de beëindiging van onze levering. Het termijnbedrag van € 336,- wordt direct aangepast naar een termijnbedrag van € 280,-. De sommatiekosten komen uiteraard ook te vervallen.

Als energieleverancier zijn wij bij een uitblijvende betaling wettelijk verplicht om de netbeheerder en uw gemeente hierover in te lichten, dit is dan ook de reden dat zij dit bericht van ons hebben ontvangen.

Ik vertrouw erop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Aggressieve verkoop
CJ uit Zevenaar, 9 september 2019

Gebruiken huis-aan-huis verkopers die zich niet als zodane voordoen. Kwam onder voorwendselen van "Nuon is overgenomen door Vattenfall, daarom is het wat chaotisch, we komen uw verbruik laten zien en inzicht geven in wat u gaat betalen". Expliciet gevraagd of het verkopers zijn maar dat was niet het geval. Vervolgens worden mijn gegevens ingevuld op een website van Budgetenergie, wordt een tarief laten zien, en of ik even akkoord wil geven als dit er goed uit ziet, dan krijg ik de bevestiging per mail.

Dat is geen verkoop meer, dat is praktisch oplichting. Wijk zit ook vol met oudere mensen die hier ongetwijfeld in zullen trappen. Heb vroeger bij Budgetenergie gezeten maar zal hier nooit meer naartoe gaan hierdoor en raadt het iedereen af.

Reactie van Budget Energie , 16 september 2019

Beste CJ,

Oei, dat is absoluut niet de bedoeling. Allereerst onze excuses voor het ongemak, ik zoek dit graag verder uit. Wij ontvangen graag uw postcode + huisnummer, mocht u een aanmelding hebben gedaan, via klachten@budgetenergie.nl. Als u geen aanmelding geeft gedaan maar u weet nog wel met wie u heeft gesproken en/of op welke datum en tijdstip dit is voorgevallen dan ontvang ik dit ook graag per e-mail. Uiteraard ontvang ik daarbij ook graag uw adresgegevens zodat wij kunnen onderzoeken wie op dat moment bij u aan de deur is gekomen.

Ik wil u nogmaals onze excuses aanbieden voor het ongemak. Wij horen graag van u!

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Waardeloos bedrijf. Trap er niet in!
Anne Hagenaars uit Haarlem, 6 september 2019

Op straat (niet slim) me laten overtuigen dat ik goedkopere energie kon krijgen. En ik kon er ook zo weer vanaf. Hoefde alleen maar degene te bellen die ik ook op straat heb gesproken. Ik kreeg het contract met een hoger termijnbedrag dan afgesproken. Geprobeerd dit via de site te verlagen. Was niet mogelijk. Gekeken naar recensies van dit bedrijf en die waren heel

Slecht. Heb de verkoper gebeld om te zeggen dat ik van het contract af wilde en hij was heel

Kortaf: stuur sms en ik regel het. Dus niet geregeld en ik zit eraan vast.

Kan alleen annuleren en dat kost 125 euro. Wat een bende oplichters. En als je belt met je klacht word je ook niet netjes behandeld. Ga hier echt nooit mee in zee!!

Reactie van Budget Energie , 16 september 2019

Beste Anne Hagenaars,

Ik begrijp dat het niet prettig is om een hoger termijnbedrag te ontvangen. Na de aanmelding baseren wij het termijnbedrag altijd op het bij ons bekende historische verbruik. Het gaat om het gemiddelde verbruik dat de netbeheerder voor uw adres heeft bepaald. Het is mogelijk dat het termijnbedrag tijdens de aanmelding hiervan afwijkt, als u op dat moment een ander verbruik doorgeeft of een berekening op basis van gemiddelde gegevens laat maken. Echter is het termijnbedrag altijd aan te passen, het belangrijkst is dat het past bij uw verbruik.

Na de aanmelding heeft u altijd 14 dagen wettelijke bedenktijd. In uw contract is aangegeven hoe u het contract kunt annuleren in deze periode. Ik vind het vervelend dat de verkoper heeft aangegeven dat dit via hem kan, wij willen namelijk het liefst dat u bij ons annuleert.

Ik heb helaas geen gegevens via u ontvangen bij dit bericht. Echter kunnen wij aan de hand van uw contract bekijken bij welke verkoper u een aanmelding heeft gedaan, zodat wij een onderzoek kunnen instellen naar het annuleringsbericht van uw contract. Ik raad aan om contact op te nemen via klanten@budgetenergie.nl of telefonisch met 020 - 20 555 55.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Budget Energie houdt zich niet aan eigen algemene voorwaarden
Lardenoye, 8 augustus 2019

Vanwege de verkoop van onze woning en de koop van een nog te bouwen woning heb ik gevraagd om een opschorting van de levering van energie door Budget Energie. Hierna ontving ik een eindafrekening waarin een boetebedrag van € 200,- was opgenomen wegens contractbreuk. Ik heb hierna via e-mail laten weten dat ik het contract, na de nieuwe aansluiting, door wil laten lopen. Hier is niet op gereageerd en inmiddels heb ik een aanmaning gekregen met een dreiging van incassokosten. Ik heb nu telefonisch contact opgenomen met de klantenservice en ze gewezen op artikel 20 in de algemene voorwaarden waarin het volgende wordt gemeld: "Verhuist u? Informeert u ons dan schriftelijk of digitaal of bel ons. Onze overeenkomst loopt door op het nieuwe adres."

De medewerker deelde mede dat dit voor een maximale termijn geldt van twee maanden maar hij kon niet aangeven waar dat vermeldt wordt. Hij beweerde zelfs dat ik mijn eigen interpretatie aan artikel 20 gaf.

Reactie van Budget Energie , 12 augustus 2019

Beste Lardenoye,

Wij hebben uw ervaring ook ontvangen op een ander forum. Hierbij reageer ik nogmaals graag op uw ervaring via deze weg.

Uit uw andere bericht begrijp ik dat er in de nieuwe woning (nog) geen aansluitingen bevinden waarop Budget Energie kan starten met leveren. Om deze reden kunt u uw energiecontract niet meeverhuizen naar uw nieuwe adres. Dit kunt u ook vinden in onze algemene voorwaarden. Uit coulance kunnen wij uw contract maximaal 2 maanden pauzeren, tot wij kunnen starten met leveren op het nieuwe adres. Als dit in uw geval niet mogelijk is, dan gaat het om een voortijdige verbreking van het contract omdat wij niet meer kunnen leveren op uw oude adres. Budget Energie laat om deze reden de in rekening gebrachte opzegvergoeding niet vervallen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie Lardenoye, 12 augustus 2019

Budget Energie houdt zich niet aan artikel 20.4 van hun algemene voorwaarden. Dit luidt:

Heeft u op uw nieuwe adres nog geen aansluiting op het elektriciteits- en/of het gasnet? Dan kunt u van ons nog geen elektriciteit en/of gas geleverd krijgen. U krijgt van ons pas elektriciteit en/of gas geleverd als uw netbeheerder voor een juiste aansluiting heeft gezorgd.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
misleidende informatie bij mediamarkt
M.Ruiters- Roseboom, 8 augustus 2019

Prachtig hoor... je loopt bij de mediamarkt en je word overgehaald over te stappen...Je krijgt zelfs een kortingsbon. Vervolgens zegt het meisje nog, u kan zelf uw afschrijf datum veranderen zodra u bent overgestapt. Nou wat een mooi verhaal.... Toch?? Wat een ellende hebben wij nu... Onze oude energie leverancier krijgt nog een boete , zou vergoed worden door budget energie, klopt inderdaad maar ze zijn zo geniepig dat ze het verrekenen met je maand bedrag. Op zich geen punt zou je zeggen, mits ze niet halverwege de ene maand een hele maand premie afschrijven en 2 weken later weer eentje. Ik heb dus gebeld.... al 4x om te zeggen, luister we komen door jullie mooie verhaal in de problemen. Ohh... mevr u mag ook een acceptgiro doen hoor, kost u €3,- extra. Nou doe mij dat maar dan lopen we het wel in. Maar nu.... Er is dus €6.97 gestort, ff een rekensom.... Ons maand bedrag is €140,- , we betalen €3,- voor acceptgiro = €143,- . Buiten het feit dat we in de maling zijn genomen steken jullie die 3,- ook nog in je zak door maar €6,97 te vergoeden voor opzeggen oud contract. Ik gelijk bellen... ja mevr maar zo zijn de regels??? He... Ik betaal €3,- voor een acceptgiro maar die steken jullie nu in jullie zak door ipv de beloofde €150,- te vergoeden gelijk de maandpremie te verrekenen... Wat een oplichters zijn jullie !Er is een messenger gesprek gaande met ene ---, die beweert dat ik op 4 juli een mail heb gehad en daar mijn incasso datum kan veranderen. Ik heb een screenshot gestuurd van deze mail met de vraag waar het staat... zegt ze : Dat staat er niet, dit was een optie geweest die we zouden kunnen bieden als je contact met ons had opgezocht. Wij hebben aan onze plicht voldaan toen we je ervan op de hoogte stelde. Ik heb toch 4x gebeld met jullie voor dit probleem!! Hoezo ik heb geen contact gezocht??? Wat een misleidende informatie geven ze en wat een niets zeggende antwoorden krijg je! Ze lossen niks op, ze lezen alles netjes voor vanaf hun scherm en je krijgt standaard antwoorden. Ik zou mij diep schamen om te werken bij zo'n bedrijf! Begin er niet aan!!!

Reactie van Budget Energie , 12 augustus 2019

Beste M. Ruiters- Roseboom,

Wij hebben uw klacht ook per e-mail ontvangen. Er is intern een klachtenproces opgestart. De behandelaar van uw klacht neemt binnen 14 dagen telefonisch of per e-mail contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Budget energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Betaaldatum telkens aanpassen zonder overleg of vooraankondiging...
Gio, 7 augustus 2019

Budget energie is de laatste tijd lekker bezig! Ze passen telkens de betaaldatum aan naar een eerdere datum met de 'mededeling' dat het wordt afgesloten als er niet op tijd wordt betaald!

Reactie van Budget Energie , 12 augustus 2019

Beste Gio,

Budget Energie incasseert altijd rond de laatste/eerste werkdag van de maand. Zodra wij een melding van uw bank ontvangen met het bericht dat het bedrag niet afgeschreven kan worden, dan versturen wij automatisch een kosteloze herinnering waarbij u 14 dagen heeft om het bedrag zonder sommatiekosten te voldoen. Daarna volgt er een aanmaning en vervolgens een ingebrekestelling. Als wij op dat moment nog geen betaling hebben ontvangen, dan versturen wij een aankondiging van de afsluiting.

Het is mogelijk om uw betaalwijze aan te passen naar het zelf overmaken van termijnbedrag aan Budget Energie. Wij incasseren dan geen termijnbedrag rond de eerste/laatste werkdag van de maand maar u krijgt dan in deze periode een factuur per e-mail. U heeft vervolgens 14 dagen de tijd om de betaling te voldoen. Mocht u het termijnbedrag vervolgens niet hebben betaald, dan ontvangen u een kosteloze herinnering waarbij u nogmaals 14 dagen heeft om de betaling zonder sommatiekosten te voldoen. Wij rekenen hier maandelijks € 3,03 voor aan administratiekosten voor het versturen van de factuur. Dit bedrag wordt automatisch opgeteld bij uw termijnbedrag. Natuurlijk rekenen wij wel sommatiekosten als de betaling buiten de aangegeven datum wordt betaald. U kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Samen gaan wonen,
Marco Kolsteeg uit Opende, 21 juli 2019

In de tijd dat ik BE kreeg leerde ik ook een nieuwe vriendin kennen en was daarom nooit meer thuis, van okt 2018 tot april 2019, en ook niks verbruikt, bij het opzeggen heb ik mijn meterstanden door gegeven, en BE vroeg om foto's van de meters, ivm geloofwaardigheid, dat heb ik ook gemaild.

en ik zou contact breuk doen en dat koste mij €250.00 nou dat verlies kon ik wel dragen, maar na weken nog niks gehoord over een eindrekening.

naar 2 maanden, kwam er een incasso brief binnen:

Beste meneer Kolsteeg,

Alstublieft: de eindnota van BudgetEnergie.

U moet € 1342,35 betalen. Wij zullen dit bedrag binnen 14 dagen afschrijven

waarom omdat ik nooit thuis was en hun energy niet heb gebruikt!!!

Ik weiger te betalen, en contact proberen te zoeken, wat gewoon niet lukt jullie zijn onbereikbaar maakt niet uit hoe en wat.

Geld wolven zijn jullie, wel energy aan bieden maar zoeken met de klant aar een oplossing ho maar.

Reactie van Budget Energie , 25 juli 2019

Beste Marco Kolsteeg,

Ik begrijp dat u van deze bijbetaling schrikt, daarom heb ik dit even verder voor u bekeken. Ik zie in mijn systeem terug dat uw meterstanden een lange periode zijn geschat. Als een energieleverancier geen meterstanden van u ontvangt, dan wordt er een schatting gemaakt. Het verbruik tussen deze geschatte standen rekent u vervolgens af. Door een schatting kan het voorkomen dat de meterstanden te hoog of te laag worden geschat. Er is op dat moment weinig inzicht in uw daadwerkelijke verbruik. De meterstanden zijn ook geschat op het moment dat u klant bij ons werd op 5 oktober 2018.

Woont u al een geruime tijd op dit adres? Dan is verbruik dat u nu met ons moet afrekenen helaas echt uw verbruik geweest. U heeft dit verbruik waarschijnlijk door te lage inschattingen bij uw vorige leverancier niet met hen afgerekend. Hierdoor verschuift het verbruik door naar het moment dat u uw daadwerkelijke meterstanden aan ons doorgeeft. Deze heeft u per 10 mei 2019 aan ons doorgegeven. Het verschil tussen de geschatte stand van 5 oktober 2018 en de meterstand die u op 10 mei 2019 heeft doorgegeven rekent u nu af op de eindnota.

Woont u hier pas sinds 5 oktober 2018? Dan vragen wij u om het overdrachtsformulier met daarop de overdrachtsmeterstanden aan ons door te sturen. Als hieruit blijkt dat de beginstand op 5 oktober 2018 anders was, dan kunnen wij deze standen corrigeren.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Valse beloftes, nooit intrappen!!!
R. Schippers, 11 juli 2019

Onbetrouwbare prijsvechter waar ik nooit mee in zee zou gaan. Mijn vader van 78 is door iemand van Budgetenergie aan de deur overgehaald om een contract af te sluiten van 3 jaar. Met daarbij de belofte om zijn overstap te regelen. Dit hebben ze niet goed gedaan, en lossen dit op door bij mijn vader een boete van 250 euro in rekening te brengen!!!! Mijn vader is helemaal van slag dat hij er in is getuimd. Advies: blijf gewoon bij de grote bekende partijen als Nuon, Essent, Eneco, Greenchoice en trap niet in de mooie aanbiedingen. Die zijn te mooi om waar te zijn. Budgetenergie is schandelijk te werk gegaan met geen enkel medeleven of fatsoen. Ook de klantenservice is ver beneden de maat. Rare onbetrouwbare organisatie die niet lang zal bestaan op deze manier.

Reactie van Budget Energie , 15 juli 2019

Beste R.Schippers,

Ik begrijp dat dit een erg vervelend situatie is, echter is het mij op dit moment niet duidelijk wat er precies mis is gegaan tijdens of na de aanmelding. Ik heb geen gegevens bij dit bericht ontvangen, daardoor kan ik hier ook geen inhoudelijke reactie op geven. U kunt altijd contact opnemen via klachten@budgetenergie.nl o.v.v. het klantnummer of adres- of persoonsgegevens van uw vader. Op deze manier kunnen wij bekijken wat wij voor u kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Budget Energie weigert zijn eigen fouten te herstellen.
Erwin Steenbergen uit Zwijndrecht, 4 juli 2019

Bereikbaarheid is bar slecht. 20 minuten en langer in de wacht staan is zo als ik meerdere keren zelf heb mogen ervaren structureel. De snelste responstijd was 8 minuten in de wacht. De adviseurs zijn niet ter zake kundig. Wanneer je iets afwijkt van het standaard huisje boompje beestje dan is de kans groot dat Budget hier nie mee kan omgaan. Bovendien komt Budget Energie zijn afspraken niet na. Wanneer je hen hierop aanspreekt en er dan maar vanuit gaat dat het hier een incident betreft en geen opzet in het spel is dan wordt er uiteindelijk in alle toonaarden ontkent dat er fouten zijn gemaakt. En hoewel niet met zoveel woorden gezegd, komt de reactie van Budget Energie er eigenlijk op neer dat ik niet moet zeuren en mij gewoon neer moet leggen bij de situatie zoals het gelopen is. Zelf een excuus kan er in zo'n geval niet vanaf.

Wanneer alles normaal verloopt (de standaard) geen problemen met Budget Energie maar o wee als er iets fout gaat dan loopt het uit op een regelrechte ramp en laten ze je gewoon in de kou staan

Reactie van Budget Energie , 10 juli 2019

Beste Erwin Steenbergen,

Jammer om te lezen dat u deze ervaring heeft met onze klantenservice. Wij zijn ons ervan bewust dat de telefonische wachttijd lang is. Op dit moment werken wij er hard aan om dit zo snel mogelijk op te lossen, onze excuses voor het ongemak. Ik ontvang graag uw klacht, adres- of persoonsgegevens of klantnummer via klachten@budgetenergie.nl. Op deze manier bekijk ik graag voor u wat wij in deze situatie kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,

Budget energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Overstap van Essent naar budget energy: let op eindafrekening!
B. uit Hoensbroek , 4 juli 2019

Al jaren klant bij Essent.

Via mediamarkt overgestapt naar Budget energy. Opzegvergoeding wordt en is door budget energy betaald echter kreeg ik van Essent een eind afrekening van bijna 1200 euro!!

Raar maar waar, dit terwijl de slimme meter een verbruik van ongeveer 80 euro per maand rekent (Ja ja, nu in de zomer).

Wat blijkt ... ik moet die 1200 euro aan Essent betalen, zij laten me de resterende contact maanden betalen. Onmogelijk voor mij, dus gelukkig een regeling kunnen treffen van 100 euro per maand!

Ik heb budget energy om raad gevraagd, zo ook Essent, niemand geeft thuis. Essent zegt dat dit bedrag het verbruik van mijn energy is ... ???!!! Maar laat duidelijk in de afrekening de maand en tot einde contract zien, welke ik moet betalen.

300 euro betaal ik nu per maand en wat? Aan Essent en waarom? Omdat ik vroegtijdig ben overgestapt??

Hoe kan mijn eind afrekening zo hoog zijn - ik kreeg immers elk jaar geld terug en had budget energy niet moeten wachten tot dat mijn contract bij Essent wel opzegbaar was??

Al jaren klant bij Essent, maar ivm identiteitsfraude contract opnieuw opgesteld waardoor een directe overstap waarschijnlijk niet aan de orde is ...

Wat nu?

300 euro aan energy kosten per maand ... HELP!

Reactie van Budget Energie , 9 juli 2019

Beste B.,

Vervelend om te horen dat u een hoge eindnota heeft ontvangen van uw vorige energieleverancier Essent. Ik begrijp dat u hier van schrikt. Doordat ik de eindnota van Essent niet kan bekijken wordt het lastig om u op deze manier verder te helpen. Ook kan ik uw contractgegevens bij ons niet inzien, omdat ik geen adres- of persoonsgegevens van u heb ontvangen bij dit bericht. Ik ga er vanuit dat Essent goed kan motiveren waarom zij dit bedrag in rekening bij u brengen, daarom raad ik aan om aan hen om uitleg te vragen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Hoezo klantvriendelijk en of klantgericht????
CJ de W uit Beverwijk, 28 juni 2019

Ook ik ben er in gestonken om over te stappen en dat door een mooie aanbieding en beloftes. Ik zou 180 euro bonus krijgen als ik zou overstappen en daar heb ik na 4 maanden nog niks van gezien. Mijn maandbedrag is inmiddels niet lager dan bij mijn vorige aanbieder Nuon. Uiteindelijk komt er dus niets terecht van mooie beloftes van giga besparingen en overstapbonus. Telefonisch niet bereikbaar en op een contactformulier werd niet gereageerd.

Reactie van Budget Energie , 3 juli 2019

Beste CJ de W,

Jammer om te lezen dat u niet tevreden bent met het contract dat u met ons bent aangegaan. Helaas is het op dit moment erg druk, hierdoor is onze telefonische wachtrij langer dan normaal. Wij werken hard om dit z.s.m. op te lossen. Ik heb alleen uw initialen bij dit bericht ontvangen, daardoor kan ik geen gegevens van u opzoeken in mijn systeem. Ik raad aan om contact op te nemen via klanten@budgetenergie.nl, zodat wij kunnen bekijken wat wij voor u kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oplichters!!
Lynn Steenbakker uit Tilburg, 24 juni 2019

Dit is het meest slechte bedrijf dat er bestaat.

Voor april werd mijn abonnement stop gezet ivm verhuizen. Maar er bleef geld afgeschreven worden. Hiervoor hebben we >20 keer voor gebeld, budget energie was onbereikbaar. Vervolgens zelf het geld terug gestort en hen wel kunnen bereiken. Het was goedgekeurd en het werd genoteerd. Vervolgens keer op keer een betalings herinnering gekregen en vervolgens een aanmaning. We hebben weer telefonisch contact opgenomen en het werd geregeld, werd gezegd door budget energie. Uiteindelijk weer rekeningen en nu hebben we een gerechtsdeurwaarder.

Het is schandalig hoe budget energie met klanten omgaat!

Reactie van Budget Energie , 1 juli 2019

Beste Lynn Steenbakker,

Dat klinkt als een vervelende situatie. Helaas kan ik niet inhoudelijk reageren, omdat ik geen persoon- of adresgegevens heb ontvangen bij dit bericht. Ik raad aan om contact op te nemen via klanten@budgetenergie.nl, zodat wij u verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Hoe kan dat?
René van Polanen Petel uit Maastricht, 24 juni 2019

In september overgestapt van Essent naar budget energie.

Eerste termijn bedrag 127 euro vervolgens 139 euro.... vervolgens 168 euro en nu na weer een check via de site zou ik 210 euro moeten betalen binnen één jaar.

Geen desastreuze verandering binnens huis. Hoe is dit mogelijk?

Reactie van Budget Energie , 1 juli 2019

Beste René van Polanen Petel,

Omdat ik geen adres- of persoonsgegevens van u heb ontvangen bij dit bericht, kan ik niet bekijken waarom het termijnbedrag wisselt. Hiervoor zou ik echt een kijkje moeten nemen in uw contractgegevens.

Het is mogelijk dat uw termijnbedrag over het gehele jaar iets te laag is geweest, daarom raad ik aan om contact op te nemen met onze klantenservice. Wij zijn doordeweeks telefonisch bereikbaar van 8:30 tot 18:00 op 020 - 20 555 55. U kunt ons ook per e-mail bereiken via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie René van Polanen Petel uit Maastricht, 1 juli 2019

Hallo

Tijdje geleden via de site een bericht gestuurd. Tot op heden geen gehoor.

Mvg

R. van Polanen Petel

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Heel tevreden
Brit uit Eelde, 18 juni 2019

Al drie jaar klant bij Budget Energie zonder problemen.

Reactie van Budget Energie , 28 juni 2019

Beste Brit,

Wat fijn om te horen dat u al 3 jaar tevreden klant bij ons bent. Wij doen er uiteraard alles aan om dat zo te houden! Mocht u nog suggesties/opmerkingen/vragen hebben over onze dienstverlening, mail ons dan op klanten@budgetenergie.nl

Vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
waardeloos
alex uit enschede, 18 juni 2019

nou zou er niet voor kiezen.

ze zeggen dat het goedkoper is maar dat blijkt achteraf toch niet zo en als je ze probeert te bellen ben je 40 minuten veder en heb je nog niemand aan de telefoon.

Reactie van Budget Energie , 26 juni 2019

Beste Alex,

Wij zijn ons ervan bewust dat het op dit moment erg druk is, onze excuses voor het ongemak. Wij doen ons best om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ik vind het vervelend om te horen dat er verkeerde verwachtingen zijn geschept over de tarieven van uw contract. Doordat ik geen adres- of persoonsgegevens bij dit bericht heb ontvangen kan ik helaas niet bekijken of u inmiddels contact heeft gehad. U kunt ons ook bereiken per e-mail via klanten@budgetenergie.nl of per Facebook of Twitter.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Te onrechte een contract afgesloten
J.C. Yedema-Sierag uit Heemskerk, 15 juni 2019

De verrassing was groot toen bleek dat Budget Energie bij mijn broer maandelijks een automatische incasso van zijn rekening werd afgeschreven. afgeschreven. Twee aangetekende brieven verder, waarin duidelijk stond, dat mijn broer geen e-mail heeft, bleek na lang wachten ten onrechte een contract afgesloten te zijn. Van de oude leverancier heb ik dat mogen horen. Van Budgetenergie geen enkele reactie. Behalve een korte brief waarin stond dat ze geprobeerd hebben een brief naar zijn e-mail (?) Te sturen. Via mijn eigen e-mail heb ik, namens mijn broer mijn e-mailadres doorgegeven. Geen enkele reactie van Budget Energie. Een en ander speelt vanaf begin april 2019.

Hoezo een goede klantenservice, als je op je aangetekend schrijven een brief van de klantenservice ontvangt met bedankt voor voor uw e-mail en de correspondentie nooit een datum bevat.

Ik ben benieuwd of en wanneer Budget Energie overgaat tot terug betaling van het ten onrechte afgeboekte incasso’s. De laatste is van eind mei 2019 toen al duidelijk was dat het contract niet deugde.

Reactie van Budget Energie , 27 juni 2019

Beste J.C. Yedema-Sierag,

Wat een vervelende situatie voor uw broer en u, onze excuses voor het ongemak. Ik heb helaas geen adres- of persoonsgegevens bij dit bericht ontvangen, daardoor kan ik niet inhoudelijk op uw bericht reageren. Echter zoek ik dit graag verder voor u uit. Kunt u uw klacht, het desbetreffende klantnummer of adres (postcode en huisnummer) toesturen naar klachten@budgetenergie.nl? Op deze manier kan ik bekijken wat ik voor u kan betekenen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Budget Energie en NLE
Lies van de Geest uit Spakenburg, 12 juni 2019

Gisteren telefonisch benaderd door Budget Energie, ik gaf aan dat ik tevreden was bij NLE en daar ook bleef. Werd mij meegedeeld dat NLE overgaat in Budget. Heb mijn contract verlengt voor 3 jaar.

U krijg ik mails dat ik overgestapt ben.

Hoe zit dat.

Groet,

Lies

Reactie van Budget Energie , 17 juni 2019

Goedemorgen Lies van de Geest,

Dat is niet de bedoeling, NLE gaat niet over in Budget Energie. Wij blijven twee aparte merken. Onze excuses voor het ongemak. Ik heb helaas geen persoon- of adresgegevens bij dit bericht ontvangen. Hierdoor kan ik helaas niet in mijn systeem controleren of er een contract is afgesloten. Ik raad aan om zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice. Wij zijn doordeweeks te bereiken van 8:30 tot 18:00 op 020 - 20 555 55 of per e-mail via klanten@budgetenergie.nl. Op deze manier kunt u het eventuele contract annuleren.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Waar blijft mijn Jaarnota?
johanvangoor uit Assen, 30 mei 2019

Verder geen problemen met Budget Energie. Maar ik heb een slimme meter, standen zijn meer dan 6 weken geleden uitgelezen.

Reactie van Budget Energie , 3 juni 2019

Beste Johanvangoor,

Ik hoop dat de jaarnota inmiddels is opgemaakt, dit kan maximaal 6 tot 8 weken duren. Dat kan dus de reden zijn dat deze nog niet is opgemaakt. Helaas heb ik geen adres- of persoonsgegevens bij dit bericht ontvangen, hierdoor kan ik dit niet controleren. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact met ons opnemen via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Misleiding, zeer slechte ervaring
Hartman uit Monster, 4 mei 2019

Budget energie misleid klanten en is niet eerlijk over de kosten.

Ze berekenen een maandbedrag wat gebaseerd zou zijn op jouw verbruik en waarbij het lijkt of je goedkoper uit bent. In de praktijk krijg ik een maandbedrag wat hoger was als bij mijn oude energie leverancier op basis van het werkelijk verbruik. Zeer slecht en misleidend. Het is zeer kwalijk dat bedrijven in Nederland blijkbaar hier mee weg kunnen komen. Weg blijven van dit bedrijf is dan ook het beste wat u kunt doen.

Reactie van Budget Energie , 13 mei 2019

Beste Hartman,

Ik kan helaas niet meekijken, omdat ik geen adres- of persoonsgegevens heb ontvangen. Ik vind het vervelend om te horen dat u zich misleid voelt. Dit is niet de bedoeling, onze excuses voor het ongemak. U kunt altijd uw jaarverbruik van uw meest recente jaarnota doorgeven om hier een offerte op te laten baseren. Op die manier kan er geen ander verbruik berekend worden. Zodra wij uw aanmelding ontvangen, dan baseren wij het termijnbedrag op het verbruik dat de netbeheerder voor adres heeft opgesteld. Vaak gaat dit om het gemiddelde verbruik van de afgelopen jaren op uw adres. Dit kan in sommige gevallen verschillen van het verbruik dat tijdens het opmaken van de offerte is gebruikt, waardoor de termijnbedrag ook anders zullen zijn.

U kunt natuurlijk altijd contact opnemen via klanten@budgetenergie.nl voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Contact
A vlug uit Brielle, 3 mei 2019

Probeer al een week via telefoon en chat en mail contact te krijgen maar helaas is niet gelukt

Reactie van Budget Energie , 13 mei 2019

Beste A.Vlug,

Dat is vervelend om te horen, onze excuses voor het ongemak. Wij doen ons best om u zo snel mogelijk te woord te staan. Helaas is het de afgelopen tijd druk, hierdoor zijn de wachttijden langer dan dat u van ons gewend bent. Echter nemen wij de telefoon en chatberichten wel aan. Ik heb helaas geen gegevens bij dit bericht ontvangen waardoor ik nu geen contact op kan nemen. U kunt ons natuurlijk ook altijd via sociale media (Facebook/Twitter) en per e-mail bereiken via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Verkoop riekt naar oplichting
Irma maassen uit Wageningen, 2 mei 2019

Ik ben gebeld door een “onafhankelijke instantie”.

Of ik wist dat per 1 januari de tarieven gezakt zijn om de belastingverhoging te compenseren.

Zij zouden dat wel even gaan regeken bij de NUON, waar ik nu zit.

Want....zij doen dat niet zelf.

Wat ik betaal........

Hoeveel het minder moet zijn.....

Even u dossier erbij pakken.

Oh u betaalt echt teveel!

Kent u budget energie?

Dat scheel u 225 europer jaar!

Veel he?

DN laat ik het over 4 maanden ingaan, hoeft u de 250 euro welkom bonus aan nuon niet terug te betalen, alleen 150 euro omdat u binnen 3 jaar weggaat!

Stuur u even een mail.

U mail adres?

Oh zonder r ertussen?

Dus ze had helemaal geen dossier voor haar neus, als ze mijn naam niet eens verstaan had!

Oh u kan helemaal niet overstappen, ik kan het oas over 4 maanden voor u regelen, ik zet in mijn agenda dat ik dan terug bel.

Sorry, fijne dag verder!

Hoezo onafhankelijk, we werken ook voor Nuon!

Ze begon dat ze wel even zou regelen dat ik de teveel betaalde euro s van nuon terug zou halen!

Leugenachtig!

Ze hoeft mij niet meer te bellen!

Reactie van Budget Energie , 13 mei 2019

Beste Irma Maassen,

Ik begrijp zeker dat dit niet prettig is. Helaas horen wij vaker dat verkoopkantoren consumenten op deze manier benaderen. Mocht u een naam, telefoonnummer van de instantie en een moment hebben waarop u bent gebeld dan ontvangen wij dit graag via klanten@budgetenergie.nl. Op die manier kunnen wij bekijken of wij nog iets voor u kunnen betekenen. Ik kan er helaas niet voor dat zorgen dat de persoon in kwestie u niet meer terugbelt. Mocht u niet geïnteresseerd zijn in een aanbod dat raad ik aan het aanbod niet te accepteren.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Zeer slechte ervaring! Noot meer! Wil van budget energie af!
Shirley, 19 april 2019

Ook wij zijn overgestapt door de media actie. Altijd klant geweest bij Essent en Nuon. Nooit problemen!!!!

In de Mediamarkt werd gezegd dat je altijd je termijn zelf kan aanpassen. We betalen al jaren met een gezin van 4 personen ongeveer €65 bij Essent. Stadsverwarming loopt via Nuon. Bij de eerste aanmelding werd ons maandtermijnen meteen op €131 geplaatst. Meer dan het dubbele maand termijn wat we nu betalen. Zelf via app termijn bedrag veranderd op €65. Toen hebben ze het zelf weer veranderd naar €131. Toen via chat een bericht gestuurd. Toen pas aangepast. Inmiddels hadden zij al een het bedrag van mijn rekening afgeschreven. Bedrag zelf via de bank terug laten storten. Hebben ze weer een rekening gestuurd. Gebeld dat het niet klopt maar zeiden dat ik het bedrag moet betalen. Ik was daar niet mee eens. Immers zij maken de fout. Gebeld maar zeiden dat rekening niet geannuleeerd kan worden. Inmiddels incassokosten er bij. Ik zei als ik nu betaal zijn dat 2 extra termijnbedragen. Verreken het maar! Dit kan ook niet. Pas met de jaarrekening. Dus zomaar extra €131 betalen plus volgend maand bedrag komt er ook aan. Begonnen te dreigen met afsluiting. Toch maar betaald inc incasso kosten. Nu krijg ik een brief van liander dat ik per 2 mei wordt afgesloten van stroom. Probeer ik vandaag te bellen zijn ze gesloten!!! Hoe jaag je klanten in de problemen!! Raad je dit bedrijf niet aan! Plus je krijgt per e-mail allemaal dreigmail!!! Nooit klant worden bij ze!!!!

Dit is de mail die ze dan sturen!!!!!

Hoezo schuldhulpverlening en melding bij de gemeente!!! Ik heb geen schulden en wij wonen in een koopwoning!!! Hoezo melden bij gemeente!!! Nooit zo een mail hoeven ontvangen van een bedrijf! Vreselijk dit!!!!

Mail van budgetenergie:

Op dit moment staat er een bedrag open, wat reeds betaald had moeten zijn. Wij stellen u daarom thans in gebreke.

Indien wij geen volledige betaling van u ontvangen, dan zullen wij op 18 april 2019 de netbeheerder opdracht geven de energielevering te beëindigen. De hoge kosten hiervan zijn voor uw rekening.

Deze e-mail is ook naar uw gemeente gestuurd, waar u in aanmerking kunt komen voor schuldhulp.

Reactie van Budget Energie , 1 mei 2019

Beste Shirley,

Doordat ik geen adres- of persoonsgegevens heb ontvangen bij uw bericht, kan ik helaas niet meekijken naar uw contractgegevens.

Nadat u een aanmelding heeft gedaan, wordt het termijnbedrag altijd op het gemiddelde verbruik gebaseerd dat de netbeheerder voor uw adres bepaald. Dit termijnbedrag wordt direct na de aanmelding bevestigt in de aanmeldbevestiging. U heeft vervolgens een ruime aanmeldperiode van 25 werkdagen om dit termijnbedrag aan te passen. Wij incasseren namelijk uw eerste termijnbedrag pas als uw contract daadwerkelijk is gestart. Natuurlijk is het ook daarna nog mogelijk om uw termijnbedrag te wijzigen.

Ik begrijp dat u heeft geprobeerd om uw termijnbedrag te verlagen via Mijn Budget. Via Mijn Budget kunt u uw termijnbedrag zonder controle tot 15% verlagen. Uw verlaging is meer dan 15%, dat betekent dat u een e-mail heeft gehad waarin wij met u willen controleren waarom u uw termijnbedrag flink verlaagt. Dit doen wij om eventuele bijbetalingen op de jaarnota te voorkomen.

Als wij geen reactie ontvangen dan behouden wij het eerst opgestelde termijnbedrag. Als de incasso voor het eerste termijnbedrag al is ingediend, dan kan dit helaas niet met terugwerkende kracht worden aangepast. Het niet betalen van het termijnbedrag is vervolgens geheel op eigen risico, waarover u per e-mail bent geïnformeerd. Bij het ontstaan van een betalingsachterstand zijn wij conform artikel 4a van de ‘Regeling afsluitbeleid voor kleinverbruikers van elektriciteit en gas’ verplicht gesteld om deze achterstand ook te melden bij uw gemeente. Het is aan uw gemeente om vervolgens wel of geen actie te ondernemen.

Op 19 april 2019 was onze klantenservice gesloten vanwege goede vrijdag. Ik kan helaas niet controleren of het betalen van het termijnbedrag een beëindiging van het contract heeft doen voorkomen. Mocht u nog vragen hebben dan raad ik aan om contact op te nemen via onze klantenservice via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Agressieve colportage
Lex, 29 maart 2019

Ik begeleid een Syrisch gezin, oa als taalcoach. De vrouw/moeder van dit gezin vertelde mij de volgende ervaring. In een Mediamark werd zij aangesproken door een colporteur van Budgetenergie. Beleefd als zij is stond zij hem te woord en raakte in gesprek. Tijdens dit gesprek gaf zij aan wel belangstelling te hebben voor een 1-jarig contract, maar beslist geen 3-jarig contract te willen. Volgens de colporteur was alleen een 3-jarig contract mogelijk, maar "dat kon mevrouw later altijd nog veranderen". Hij heeft haar uiteindelijk overgehaald ter plaatse te tekenen. Tot overmaat van ramp is de bevestigingsmail in haar spambox terechtgekomen (omdat het een "info" mailadres is), waar wij pas na een per weken achterkwamen (zij had nog nooit van zoiets als een spambox gehoord). De tweewekentermijn waarbinnen je nog kunt annuleren was inmiddels verstreken. Ik heb op haar verzoek contact opgenomen met de klantenservice, de gang van zaken verteld en verzocht alsnog een 1-jarig contract af te sluiten.

Tot mijn verbazing was dit niet mogelijk. Wel werd ons te verstaan gegeven dat mevrouw na een jaar kan opzeggen, maar daarvoor zou zij een boete krijgen. Wat ik vreemd vind is het volgende:

1. Waarom probeert een colporteur in de Mediamarkt een Syrische vluchteling die nog maar matig Nederlands spreekt en een contract te verkopen?

2. Waarom kon dat geen 1-jarig contract zijn, wat mevrouw wilde?

3. Waarom is de klantenservice niet bereid alsnog een 1-jarig contract aan te bieden, na mijn uitleg over deze gang van zaken?

Reactie van Budget Energie , 8 april 2019

Beste Lex,

Graag geef ik een reactie op uw 3 vragen.

Onze verkopers in de MediaMarkt zijn elke dag op zoek naar nieuwe klanten in de winkel. Nieuwe klanten krijgen een MediaMarkt-cadeaubon bij een nieuw energiecontract. Om zover te komen moeten de nodige gegevens doorgegeven worden en de potentiële klant dient hier ook voor te tekenen. De aanmelding kan in het Nederlands of Engels gedaan zijn. Bij een te grote taalbarrière, zal de aanmelding niet door kunnen gaan.

In de MediaMarkt bieden wij uitsluitend 3-jarige contracten aan. Het is dan ook niet mogelijk het huidige contract te wijzigen naar een 1-jarig contract.

Mocht u, of mevrouw zelf, nog vragen of opmerkingen hebben over de aanmelding, horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie

Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer