Ervaringen Budget Energie

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Budget Energie. U kunt uw ervaring met Budget Energie ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Oplichters!!
Lynn Steenbakker uit Tilburg, 24 juni 2019

Dit is het meest slechte bedrijf dat er bestaat.

Voor april werd mijn abonnement stop gezet ivm verhuizen. Maar er bleef geld afgeschreven worden. Hiervoor hebben we >20 keer voor gebeld, budget energie was onbereikbaar. Vervolgens zelf het geld terug gestort en hen wel kunnen bereiken. Het was goedgekeurd en het werd genoteerd. Vervolgens keer op keer een betalings herinnering gekregen en vervolgens een aanmaning. We hebben weer telefonisch contact opgenomen en het werd geregeld, werd gezegd door budget energie. Uiteindelijk weer rekeningen en nu hebben we een gerechtsdeurwaarder.

Het is schandalig hoe budget energie met klanten omgaat!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Hoe kan dat?
René van Polanen Petel uit Maastricht, 24 juni 2019

In september overgestapt van Essent naar budget energie.

Eerste termijn bedrag 127 euro vervolgens 139 euro.... vervolgens 168 euro en nu na weer een check via de site zou ik 210 euro moeten betalen binnen één jaar.

Geen desastreuze verandering binnens huis. Hoe is dit mogelijk?

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Heel tevreden
Brit uit Eelde, 18 juni 2019

Al drie jaar klant bij Budget Energie zonder problemen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
waardeloos
alex uit enschede, 18 juni 2019

nou zou er niet voor kiezen.

ze zeggen dat het goedkoper is maar dat blijkt achteraf toch niet zo en als je ze probeert te bellen ben je 40 minuten veder en heb je nog niemand aan de telefoon.

Reactie van Budget Energie , 26 juni 2019

Beste Alex,

Wij zijn ons ervan bewust dat het op dit moment erg druk is, onze excuses voor het ongemak. Wij doen ons best om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ik vind het vervelend om te horen dat er verkeerde verwachtingen zijn geschept over de tarieven van uw contract. Doordat ik geen adres- of persoonsgegevens bij dit bericht heb ontvangen kan ik helaas niet bekijken of u inmiddels contact heeft gehad. U kunt ons ook bereiken per e-mail via klanten@budgetenergie.nl of per Facebook of Twitter.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Te onrechte een contract afgesloten
J.C. Yedema-Sierag uit Heemskerk, 15 juni 2019

De verrassing was groot toen bleek dat Budget Energie bij mijn broer maandelijks een automatische incasso van zijn rekening werd afgeschreven. afgeschreven. Twee aangetekende brieven verder, waarin duidelijk stond, dat mijn broer geen e-mail heeft, bleek na lang wachten ten onrechte een contract afgesloten te zijn. Van de oude leverancier heb ik dat mogen horen. Van Budgetenergie geen enkele reactie. Behalve een korte brief waarin stond dat ze geprobeerd hebben een brief naar zijn e-mail (?) Te sturen. Via mijn eigen e-mail heb ik, namens mijn broer mijn e-mailadres doorgegeven. Geen enkele reactie van Budget Energie. Een en ander speelt vanaf begin april 2019.

Hoezo een goede klantenservice, als je op je aangetekend schrijven een brief van de klantenservice ontvangt met bedankt voor voor uw e-mail en de correspondentie nooit een datum bevat.

Ik ben benieuwd of en wanneer Budget Energie overgaat tot terug betaling van het ten onrechte afgeboekte incasso’s. De laatste is van eind mei 2019 toen al duidelijk was dat het contract niet deugde.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Budget Energie en NLE
Lies van de Geest uit Spakenburg, 12 juni 2019

Gisteren telefonisch benaderd door Budget Energie, ik gaf aan dat ik tevreden was bij NLE en daar ook bleef. Werd mij meegedeeld dat NLE overgaat in Budget. Heb mijn contract verlengt voor 3 jaar.

U krijg ik mails dat ik overgestapt ben.

Hoe zit dat.

Groet,

Lies

Reactie van Budget Energie , 17 juni 2019

Goedemorgen Lies van de Geest,

Dat is niet de bedoeling, NLE gaat niet over in Budget Energie. Wij blijven twee aparte merken. Onze excuses voor het ongemak. Ik heb helaas geen persoon- of adresgegevens bij dit bericht ontvangen. Hierdoor kan ik helaas niet in mijn systeem controleren of er een contract is afgesloten. Ik raad aan om zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice. Wij zijn doordeweeks te bereiken van 8:30 tot 18:00 op 020 - 20 555 55 of per e-mail via klanten@budgetenergie.nl. Op deze manier kunt u het eventuele contract annuleren.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Waar blijft mijn Jaarnota?
johanvangoor uit Assen, 30 mei 2019

Verder geen problemen met Budget Energie. Maar ik heb een slimme meter, standen zijn meer dan 6 weken geleden uitgelezen.

Reactie van Budget Energie , 3 juni 2019

Beste Johanvangoor,

Ik hoop dat de jaarnota inmiddels is opgemaakt, dit kan maximaal 6 tot 8 weken duren. Dat kan dus de reden zijn dat deze nog niet is opgemaakt. Helaas heb ik geen adres- of persoonsgegevens bij dit bericht ontvangen, hierdoor kan ik dit niet controleren. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact met ons opnemen via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Misleiding, zeer slechte ervaring
Hartman uit Monster, 4 mei 2019

Budget energie misleid klanten en is niet eerlijk over de kosten.

Ze berekenen een maandbedrag wat gebaseerd zou zijn op jouw verbruik en waarbij het lijkt of je goedkoper uit bent. In de praktijk krijg ik een maandbedrag wat hoger was als bij mijn oude energie leverancier op basis van het werkelijk verbruik. Zeer slecht en misleidend. Het is zeer kwalijk dat bedrijven in Nederland blijkbaar hier mee weg kunnen komen. Weg blijven van dit bedrijf is dan ook het beste wat u kunt doen.

Reactie van Budget Energie , 13 mei 2019

Beste Hartman,

Ik kan helaas niet meekijken, omdat ik geen adres- of persoonsgegevens heb ontvangen. Ik vind het vervelend om te horen dat u zich misleid voelt. Dit is niet de bedoeling, onze excuses voor het ongemak. U kunt altijd uw jaarverbruik van uw meest recente jaarnota doorgeven om hier een offerte op te laten baseren. Op die manier kan er geen ander verbruik berekend worden. Zodra wij uw aanmelding ontvangen, dan baseren wij het termijnbedrag op het verbruik dat de netbeheerder voor adres heeft opgesteld. Vaak gaat dit om het gemiddelde verbruik van de afgelopen jaren op uw adres. Dit kan in sommige gevallen verschillen van het verbruik dat tijdens het opmaken van de offerte is gebruikt, waardoor de termijnbedrag ook anders zullen zijn.

U kunt natuurlijk altijd contact opnemen via klanten@budgetenergie.nl voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Contact
A vlug uit Brielle, 3 mei 2019

Probeer al een week via telefoon en chat en mail contact te krijgen maar helaas is niet gelukt

Reactie van Budget Energie , 13 mei 2019

Beste A.Vlug,

Dat is vervelend om te horen, onze excuses voor het ongemak. Wij doen ons best om u zo snel mogelijk te woord te staan. Helaas is het de afgelopen tijd druk, hierdoor zijn de wachttijden langer dan dat u van ons gewend bent. Echter nemen wij de telefoon en chatberichten wel aan. Ik heb helaas geen gegevens bij dit bericht ontvangen waardoor ik nu geen contact op kan nemen. U kunt ons natuurlijk ook altijd via sociale media (Facebook/Twitter) en per e-mail bereiken via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Verkoop riekt naar oplichting
Irma maassen uit Wageningen, 2 mei 2019

Ik ben gebeld door een “onafhankelijke instantie”.

Of ik wist dat per 1 januari de tarieven gezakt zijn om de belastingverhoging te compenseren.

Zij zouden dat wel even gaan regeken bij de NUON, waar ik nu zit.

Want....zij doen dat niet zelf.

Wat ik betaal........

Hoeveel het minder moet zijn.....

Even u dossier erbij pakken.

Oh u betaalt echt teveel!

Kent u budget energie?

Dat scheel u 225 europer jaar!

Veel he?

DN laat ik het over 4 maanden ingaan, hoeft u de 250 euro welkom bonus aan nuon niet terug te betalen, alleen 150 euro omdat u binnen 3 jaar weggaat!

Stuur u even een mail.

U mail adres?

Oh zonder r ertussen?

Dus ze had helemaal geen dossier voor haar neus, als ze mijn naam niet eens verstaan had!

Oh u kan helemaal niet overstappen, ik kan het oas over 4 maanden voor u regelen, ik zet in mijn agenda dat ik dan terug bel.

Sorry, fijne dag verder!

Hoezo onafhankelijk, we werken ook voor Nuon!

Ze begon dat ze wel even zou regelen dat ik de teveel betaalde euro s van nuon terug zou halen!

Leugenachtig!

Ze hoeft mij niet meer te bellen!

Reactie van Budget Energie , 13 mei 2019

Beste Irma Maassen,

Ik begrijp zeker dat dit niet prettig is. Helaas horen wij vaker dat verkoopkantoren consumenten op deze manier benaderen. Mocht u een naam, telefoonnummer van de instantie en een moment hebben waarop u bent gebeld dan ontvangen wij dit graag via klanten@budgetenergie.nl. Op die manier kunnen wij bekijken of wij nog iets voor u kunnen betekenen. Ik kan er helaas niet voor dat zorgen dat de persoon in kwestie u niet meer terugbelt. Mocht u niet geïnteresseerd zijn in een aanbod dat raad ik aan het aanbod niet te accepteren.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Zeer slechte ervaring! Noot meer! Wil van budget energie af!
Shirley, 19 april 2019

Ook wij zijn overgestapt door de media actie. Altijd klant geweest bij Essent en Nuon. Nooit problemen!!!!

In de Mediamarkt werd gezegd dat je altijd je termijn zelf kan aanpassen. We betalen al jaren met een gezin van 4 personen ongeveer €65 bij Essent. Stadsverwarming loopt via Nuon. Bij de eerste aanmelding werd ons maandtermijnen meteen op €131 geplaatst. Meer dan het dubbele maand termijn wat we nu betalen. Zelf via app termijn bedrag veranderd op €65. Toen hebben ze het zelf weer veranderd naar €131. Toen via chat een bericht gestuurd. Toen pas aangepast. Inmiddels hadden zij al een het bedrag van mijn rekening afgeschreven. Bedrag zelf via de bank terug laten storten. Hebben ze weer een rekening gestuurd. Gebeld dat het niet klopt maar zeiden dat ik het bedrag moet betalen. Ik was daar niet mee eens. Immers zij maken de fout. Gebeld maar zeiden dat rekening niet geannuleeerd kan worden. Inmiddels incassokosten er bij. Ik zei als ik nu betaal zijn dat 2 extra termijnbedragen. Verreken het maar! Dit kan ook niet. Pas met de jaarrekening. Dus zomaar extra €131 betalen plus volgend maand bedrag komt er ook aan. Begonnen te dreigen met afsluiting. Toch maar betaald inc incasso kosten. Nu krijg ik een brief van liander dat ik per 2 mei wordt afgesloten van stroom. Probeer ik vandaag te bellen zijn ze gesloten!!! Hoe jaag je klanten in de problemen!! Raad je dit bedrijf niet aan! Plus je krijgt per e-mail allemaal dreigmail!!! Nooit klant worden bij ze!!!!

Dit is de mail die ze dan sturen!!!!!

Hoezo schuldhulpverlening en melding bij de gemeente!!! Ik heb geen schulden en wij wonen in een koopwoning!!! Hoezo melden bij gemeente!!! Nooit zo een mail hoeven ontvangen van een bedrijf! Vreselijk dit!!!!

Mail van budgetenergie:

Op dit moment staat er een bedrag open, wat reeds betaald had moeten zijn. Wij stellen u daarom thans in gebreke.

Indien wij geen volledige betaling van u ontvangen, dan zullen wij op 18 april 2019 de netbeheerder opdracht geven de energielevering te beëindigen. De hoge kosten hiervan zijn voor uw rekening.

Deze e-mail is ook naar uw gemeente gestuurd, waar u in aanmerking kunt komen voor schuldhulp.

Reactie van Budget Energie , 1 mei 2019

Beste Shirley,

Doordat ik geen adres- of persoonsgegevens heb ontvangen bij uw bericht, kan ik helaas niet meekijken naar uw contractgegevens.

Nadat u een aanmelding heeft gedaan, wordt het termijnbedrag altijd op het gemiddelde verbruik gebaseerd dat de netbeheerder voor uw adres bepaald. Dit termijnbedrag wordt direct na de aanmelding bevestigt in de aanmeldbevestiging. U heeft vervolgens een ruime aanmeldperiode van 25 werkdagen om dit termijnbedrag aan te passen. Wij incasseren namelijk uw eerste termijnbedrag pas als uw contract daadwerkelijk is gestart. Natuurlijk is het ook daarna nog mogelijk om uw termijnbedrag te wijzigen.

Ik begrijp dat u heeft geprobeerd om uw termijnbedrag te verlagen via Mijn Budget. Via Mijn Budget kunt u uw termijnbedrag zonder controle tot 15% verlagen. Uw verlaging is meer dan 15%, dat betekent dat u een e-mail heeft gehad waarin wij met u willen controleren waarom u uw termijnbedrag flink verlaagt. Dit doen wij om eventuele bijbetalingen op de jaarnota te voorkomen.

Als wij geen reactie ontvangen dan behouden wij het eerst opgestelde termijnbedrag. Als de incasso voor het eerste termijnbedrag al is ingediend, dan kan dit helaas niet met terugwerkende kracht worden aangepast. Het niet betalen van het termijnbedrag is vervolgens geheel op eigen risico, waarover u per e-mail bent geïnformeerd. Bij het ontstaan van een betalingsachterstand zijn wij conform artikel 4a van de ‘Regeling afsluitbeleid voor kleinverbruikers van elektriciteit en gas’ verplicht gesteld om deze achterstand ook te melden bij uw gemeente. Het is aan uw gemeente om vervolgens wel of geen actie te ondernemen.

Op 19 april 2019 was onze klantenservice gesloten vanwege goede vrijdag. Ik kan helaas niet controleren of het betalen van het termijnbedrag een beëindiging van het contract heeft doen voorkomen. Mocht u nog vragen hebben dan raad ik aan om contact op te nemen via onze klantenservice via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Agressieve colportage
Lex, 29 maart 2019

Ik begeleid een Syrisch gezin, oa als taalcoach. De vrouw/moeder van dit gezin vertelde mij de volgende ervaring. In een Mediamark werd zij aangesproken door een colporteur van Budgetenergie. Beleefd als zij is stond zij hem te woord en raakte in gesprek. Tijdens dit gesprek gaf zij aan wel belangstelling te hebben voor een 1-jarig contract, maar beslist geen 3-jarig contract te willen. Volgens de colporteur was alleen een 3-jarig contract mogelijk, maar "dat kon mevrouw later altijd nog veranderen". Hij heeft haar uiteindelijk overgehaald ter plaatse te tekenen. Tot overmaat van ramp is de bevestigingsmail in haar spambox terechtgekomen (omdat het een "info" mailadres is), waar wij pas na een per weken achterkwamen (zij had nog nooit van zoiets als een spambox gehoord). De tweewekentermijn waarbinnen je nog kunt annuleren was inmiddels verstreken. Ik heb op haar verzoek contact opgenomen met de klantenservice, de gang van zaken verteld en verzocht alsnog een 1-jarig contract af te sluiten.

Tot mijn verbazing was dit niet mogelijk. Wel werd ons te verstaan gegeven dat mevrouw na een jaar kan opzeggen, maar daarvoor zou zij een boete krijgen. Wat ik vreemd vind is het volgende:

1. Waarom probeert een colporteur in de Mediamarkt een Syrische vluchteling die nog maar matig Nederlands spreekt en een contract te verkopen?

2. Waarom kon dat geen 1-jarig contract zijn, wat mevrouw wilde?

3. Waarom is de klantenservice niet bereid alsnog een 1-jarig contract aan te bieden, na mijn uitleg over deze gang van zaken?

Reactie van Budget Energie , 8 april 2019

Beste Lex,

Graag geef ik een reactie op uw 3 vragen.

Onze verkopers in de MediaMarkt zijn elke dag op zoek naar nieuwe klanten in de winkel. Nieuwe klanten krijgen een MediaMarkt-cadeaubon bij een nieuw energiecontract. Om zover te komen moeten de nodige gegevens doorgegeven worden en de potentiële klant dient hier ook voor te tekenen. De aanmelding kan in het Nederlands of Engels gedaan zijn. Bij een te grote taalbarrière, zal de aanmelding niet door kunnen gaan.

In de MediaMarkt bieden wij uitsluitend 3-jarige contracten aan. Het is dan ook niet mogelijk het huidige contract te wijzigen naar een 1-jarig contract.

Mocht u, of mevrouw zelf, nog vragen of opmerkingen hebben over de aanmelding, horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie

Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Wees gewaarschuwd
Anton, 19 maart 2019

Vorig jaar augustus een zeer vervelende ervaring gehad met budget energie, (zie review: misleidende werving op 13 augustus 2018). Ik heb gevraagd mijn persoonlijke gegevens te verwijderen. Na de derde keer expliciet en boos vragen kwam een mail dat alles was verwijderd. Daarna heb ik het bel me niet meer register ingevuld. Nu werd ik afgelopen week toch weer gebeld op mijn mobiele telefoon. Diverse malen een privé nummer. Netjes gezegd dat ik geen interesse heb. Blijkbaar houden ze toch nog gegevens achter en ondanks dat ze zeggen dat ze met een 020 nummer te bellen, is dit toch echt een privé nummer. Het register lappen ze aan hun laars. 101 reviews waarvan 60! met 1 ster of minder. En wacht maar tot iets misgaat, dan is alle vriendelijkheid weg en krijg je de les gelezen (zelf ervaren). Nou beste mensen wie durft?

Reactie van Budget Energie , 4 april 2019

Beste Anton,

Wat vervelend dat u toch telefonisch benaderd blijft worden terwijl uw gegevens verwijderd zijn. Ik kan het helaas niet met zekerheid nagaan omdat ik hier alleen uw voornaam zie maar ik vermoed dat u te maken heeft met een energieverkoper. Er zijn diverse bedrijven die zich bezig houden met de verkoop van energiecontracten. Mocht u weer gebeld worden, vraagt u hier dan alstublieft naar. Ik raad u aan een kijkje te nemen op https://www.bel-me-niet.nl/ . Hier kunt u aangeven niet gebeld te willen worden voor telefonische verkoop.

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie

Web-care

Reactie van Budget Energie , 8 april 2019

Beste Anton,

Het klopt dat wij bellen met een 020-telefoonnummer en niet met een anoniem telefoonnummer. Wat vervelend voor u dat u nog steeds telefonisch benaderd wordt, ondanks uw aanmelding in het bel-me-niet-register. Om te achterhalen wie u steeds belt, raad ik u aan om door te vragen met wie u spreekt. Mogelijk belt een energieverkoper u op. (Dit zijn organisaties die zelfstandig potentiële klanten benaderen, zij hebben geen inzicht in onze administratie.) In dat geval kunt u altijd aangeven niet meer gebeld te willen worden door deze organisatie.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie

Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte service en voorlichting eigenlijk moet het duurste energie heten ipv Budget Energie
Scheepmaker uit purmerend, 5 maart 2019

In december 2018 een produkt gekocht bij de mediamarkt te Hoorn. Daarbij vroegen ze of we interesse hadden in een overstap van energiemaatschappij waarbij de een leuke aanbieding hadden. We dachten even aanhoren kan geen kwaad. Maar nu komt het, de mevr. verteld haar verhaal en gaat vliegensvlug door haar scherm heen. we zouden goedkoper uit zijn bij onze huidige leverancier Essent. Dat de mevr. onze gegevens wilde invullen om de berekening te maken wat evt onze maandtermijn zou zijn, lag haar systeem plat. Ze zou het op een andere manier invullen en de gegeven handmatig invoeren. Wij wisten wat onze jaarverbuik was omdat je dit makkelijk kan opvragen via de app van Essent.

Vervolgens zouden we 8 euro meer kwijt zijn als bij Essent. Ons maandtermijn bij Essent was toen € 215 p.m. en zouden bij Budget Energie komen op € 223 p.m We hadden nog even een twijfel maar aangezien we van een 3 persoonshuishouden naar een 2 persoonshuishouden gingen, dachten we van komen we in 2019 toch wel goedkoper uit, en kregen tevens een mediamarktkaart kado, al betaal je dit zelf terug, dat is al berekend

na de drukke feestdagen gingen we alles nog even doornemen, uiteindelijk kwamen we op een maandtermijn van €229, na een chatsessie te hebben gehad met budget energie konden ze me niet verklaren waarom eerst € 223 p.m zou zijn.

Ik gaf ook al aan dat de mevr. van de mediamarkt ook meer bezig was met haar whatsappgroep (collega's) ivm het platliggen van het systeem, als dat ze met ons bezig te zijn.

En verdacht er van dat er andere meterstanden eerst handmatig ingevuld waren ipv van de correcte standen die we opgaven.

Vervolgens komt er een mail binnen op 5 feb. 2019 met een nieuw voorstel de nieuwe maandtermijn € 253 p.m. op basis van onze jaarverbruik. dit was ook tevens met de nieuwe belastingverhoging.

Kortom we zijn hier flink de mist mee ingegaan, en gaf al aan in een chatsessie (05-02-2019 mevr. ---) als dit van te voren allemaal hadden geweten wij nooit overgestapt waren. Want zeg zelf bij een termijn van € 215 p.m. naar € 253 p.m is een flinke verhoging al mag er dan een belastingverhoging op zijn. maar dit is absurd. Denk bel toch is met Essent kijken wat ze voor me kunnen doen. En inderdaad ik kon gelukkig nog terug was geen probleem, en met de nieuwe tarieven van nu, betaal ik bij Essent € 200 p.m met de gegevens van me jaarafrekening en tevens de nieuwe belastingverhoging. Een verschil van €53 p.m. Wij zijn wel geteld 13 dagen klant geweest bij Budget Energie en hebben gelijk weer contact opgenomen met Budget Energie

(06-02-2019 Dhr. ---) met de mededeling dat we reeds weer zijn overgestapt. Ze gaven wel even aan dat er een boete zou komen en de mediakaart terug gevorderd zou worden. opzich hun goed recht. gaf al aan dat de boete betaald zou worden door Essent, en mij daar niet druk om zou maken. En dat ik de afrekening zou afwachten samen met de boete en 13 dagen levering van energie.

Nu worden we steeds herinnerd aan dat we de maandnota moeten betalen, tevens een mail gestuurd met uitleg dat we gewoon af willen wachten op de afrekening en dan alles geheel willen voldoen. Daarop is er geen reactie gekomen op deze mail. Nu weer een chatsessie

(5-3-2019 Dhr ---) gehouden met Budget Energie maar moest mijn maandtermijn voldoen omdat ze energie hebben geleverd, (13 dagen energie) anders komt er een sommatie en dat de afrekening 6 weken zou duren.

Blijkbaar is dit geheel erg moeilijk om gewoon de afrekening te sturen met de 13 dagen levering van energie. Nee dit moet allemaal op een moeilijke werkwijze verricht worden.

Heb erg veel spijt van dat we in deze maatschappij zijn ingetrapt, en zal de volgende keer de leuke aanbieding van de mediamarkt overslaan. Wij willen mensen waarschuwen voor de werkwijze van Budget Energie, ow sorry Duurste Energie moet eigenlijk de naam zijn

Reactie van Budget Energie , 11 maart 2019

Beste meneer/mevrouw Scheepmaker,

Ik heb uw klacht ook ontvangen via klachtenkompas.nl. Wij hebben uw klacht intern in behandeling genomen. U zult zo snel mogelijk telefonisch en per e-mail op de hoogte worden gehouden. Uiteraard bevestigen wij de uitkomst van uw klacht ook via klachtenkompas.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
foute sms
anna, 28 februari 2019

krijg sms over dat we ons aangemeld zouden hebben, dit is NIET WAAR!!

hou hier totaal niet van, al 40 jaar bij dezelfde en dit blijft ook zo!!

Reactie van Budget Energie , 1 maart 2019

Beste Anna,

Dat is vervelend om te horen. Ik heb geen telefoonnummer of andere gegevens bij dit bericht van u ontvangen, hierdoor kan ik helaas niet bekijken wat er aan de hand is. Er is een mogelijkheid dat iemand wellicht het verkeerde telefoonnummer aan ons heeft doorgegeven, waardoor onze berichten per abuis bij u terecht komen. Ik raad aan om contact op te nemen via klanten@budgetenergie.nl, op deze manier kunnen wij bekijken wat wij voor u kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie anna, 5 april 2019

tot mijn grote verbazing krijg ik net weer een sms over starten levering, ik heb niks en wil niks met budgetenergie!!!!zal misschien hogerop moeten of aangifte doen....dit is stalken

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Telefonische inluis methode
Simone, 14 februari 2019

Ik word net zomaar opeens gebeld door een medewerker van Budget Energie die zegt dat hij een 'netwerkbeheerder' is die alleen maar de 'facturering' over wil nemen, maar mij niet over wil laten stappen naar een andere energieleverancier! En ik krijg ook nog gelijk 100 euro op mijn rekening gestort ter compensatie van het feit dat ik vorig jaar al te veel heb betaald. (Hoezo?! Ik heb nog nooit iets te maken gehad met Budget Energie!). Vervolgens controleert hij al mijn persoonlijke gegevens (die zijn blijkbaar gewoon ergens opvraagbaar of hoe komt hij daar anders aan?). En zegt ook nog even langs de neus weg 'hoe vervelend het is wanneer je gebeld wordt door telefonische verkopers die je iets aan willen smeren', want 'dat was hij natuurlijk niet'. Daarna stuurt hij me gelijk een mail en vraagt of ik deze heb ontvangen. Ik zie dat er in de mail duidelijk staat dat het gaat over het "overstappen van energieleverancier", iets wat ik helemaal niet van plan ben en wat ik gelijk aan het begin van het gesprek al zeker 3x heb verduidelijkt! Dus zeg ik dat nogmaals, waarop hij mij zijn supervisor aan de telefoon geeft. Deze nieuwe meneer verteld hetzelfde verhaaltje alleen doet hij dat op een wat hoger ABN-taalgebruik-niveau. Wanneer ik zeg dat ik dit eerst ga bespreken met mijn huidige energieleverancier, raakt hij een beetje geagiteerd en vraagt mij hoe ik denk dat deze zal gaan reageren op dit verhaal...

Daarmee was voor mij de kous af.

Ongelofelijk deze vorm van brutaliteit en misleiding! Laat je niet verleiden door de mooie verkooppraatjes van Budget Energie!

Reactie van Budget Energie , 20 februari 2019

Beste Simone,

Wat vervelend dat u deze ervaring heeft gehad. Dit is uiteraard niet de bedoeling, onze excuses voor het ongemak. Bedankt dat u deze melding heeft gemaakt, ik wil graag verder onderzoeken met wie u op dat moment heeft gesproken. Kunt u datum, tijdstip, telefoonnummer en het aanbod dat u per e-mail heeft ontvangen opsturen naar klachten@budgetenergie.nl? Op deze manier kunnen wij dit verder in behandeling nemen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Extra kosten terwijl we op tijd hebben betaald
JacQueline uit Arnhem, 13 februari 2019

Vorige maand moest ik voor 25 januari de maandtermijn betalen. Ik krijg de 24ste altijd mijn salaris uitbetaald en maak ook elke maand op de 24ste (of kort daarna) mijn vaste lasten over. Een paar dagen geleden kreeg ik van Budget bericht dat ik 25 euro extra moet betalen omdat het bedrag van vorige maand niet tijdig op de rekening was bijgeschreven. Nu betaal ik al jaren mijn vaste lasten bij wie dan ook, maar een klant met extra kosten belasten terwijl ik op tijd (volgens mijn ABN overzicht) de rekening heb betaald en vervolgens de extra kosten bij mij in rekening brengen vind ik niet echt klantvriendelijk en klantenbindend. De medewerker die ik zojuist aan de telefoon heb gehad was absoluut niet servicevriendelijk en bot. Ik vind het niet netjes maar ook erg klantonvriendelijk dat jullie dit doen. Naast alle vaste hoge lasten die wij in Nederland kennen moet het wel leuk blijven. De manier waarop nu met mij als klant wordt omgegaan krijg ik veel spijt dat ik bij Essent ben weggegaan want die zouden dit soort fratsen niet uithalen!!!! Zo slecht waren ze niet eens! Bij de Nuon en Essent weet ik uitervaring dat zij om een betaalbewijs vragen zodat ze de extra kosten kunnen storneren in dergelijke situaties. Enige wat ik zojuist hoorde was allesbehalve beleefdheid en fatsoenlijk klantenbehandeling. Als ik deze 25 euro niet betaal wordt er een afsluitprocedure in gang gezet. Beste Budgetenergie. Ik zit al een jaar bij jullie en ben altijd tevreden geweest, maar dit slaat alles. Ik zie graag een oplossing tegemoet.

Reactie van Budget Energie , 14 februari 2019

Beste Jacqueline,

Vervelend om te horen dat u het telefoongesprek op deze manier heeft ervaren. Dat is niet de bedoeling, mijn excuses voor het ongemak. Doordat ik geen contractgegevens heb ontvangen, kan ik helaas niet bekijken wat er precies is voorgevallen.

Als een termijnbedrag niet afgeschreven kan worden, dan ontvangt u direct een kosteloze automatische herinnering per e-mail. Op dat moment heeft u 14 dagen om de betaling zonder extra kosten te voldoen. Vervolgens ontvangt u een aanmaning, hierbij rekenen wij € 15,- aan sommatiekosten. Mochten wij daarna nog geen betaling ontvangen dan ontvangt u een ingebrekestelling, waarbij er nogmaals € 25,- bij u in rekening wordt gebracht. Ook worden deze herinneringen per SMS aan u doorgegeven. De uiterlijke betaaldatum is op deze manier ook voor u duidelijk.

U kunt uw betaalbewijs opsturen naar klanten@budgetenergie.nl. Wij kunnen op deze manier bekijken of uw betaling op tijd is voldaan.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Zeer slechte energieleverancier!
Sabine uit Hilversum, 18 januari 2019

In 2018 ben ik klant geworden bij Budget Energie, dit in verband met mijn verhuizing en de aantrekkelijke tegoedbon bij de Mediamarkt. Vervolgens heb ik door prive omstandigheden nooit gewoond op dit adres, daarom heb ik na vijf maanden de huur en de energiecontract opgezegd. Ondanks dat ik nooit 1 kubieke meter gas of kw stroom heb verbruikt heb ik toch bericht gekregen dat ik een bedrag bij moet betalen doordat hun mijn verbruik hebben geschat. Nadat ik een brief en bewijzen heb verstuurd dat dit niet het geval is, sterker nog, dat zij geld terug moeten betalen (!) hebben zij uiteindelijk de incasso teruggetrokken. Maar van het restbedrag nooit wat teruggezien. Ook op meerdere pogingen tot contact of een reactie geen gehoor. Maffiapraktijken, niks meer niks minder!

Reactie van Budget Energie , 23 januari 2019

Beste Sabine,

Doordat ik geen gegevens heb ontvangen kan ik helaas niet bekijken wat er aan de hand is. Ik raad aan om jouw klantgegevens door te geven via klachten@budgetenergie.nl, zodat ik dit voor je kan nakijken.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
slechtste energiemaatschappij stelletje oplichters
Patricia uit Lisss, 18 januari 2019

Ik heb een reactie van budget energie gekregen op mijn ervaring die gedeeld is. Daar blijkt uit dat zelfs het antwoord met de daarin de betaaldatums niet eens kloppen dat ze een datum vermelden van een betaling op " 15 januari" terwijl dat 13 januari is gebeurd dat is ook nogal slordig dat blijkt gewoon dat het een groot zooitje bijelkaar is! Ik ben helemaal klaar met deze energiemaatschappij stelletje oplichters. Ik zat voorheen bij oxxio en moet zeggen dat ik zeer tevreden daar mee was en ik echt spijt heb van de overstap die ik gemaakt heb. Amateurs!!!! En dan staat dit ook nog bij de mediamarkt binnen?!!

Nooit meer budget energie!!!!

Reactie van Budget Energie , 23 januari 2019

Goedemiddag Patricia,

Ik begrijp dat u niet tevreden bent met de reactie die u heeft ontvangen. Of de datum correct of incorrect is aangegeven kan ik helaas niet controleren, aangezien ik geen gegevens bij dit bericht heb ontvangen. Voor verdere vragen kunt u uiteraard contact opnemen via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie Patricia , 23 januari 2019

Als u dat niet heeft, waarom worden er dan datums vermeld? Het heeft geen nut om contact op te nemen want elke week komt er een verhoging bij.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Zeer tevreden
Gert uit Sint Philipsland, 15 januari 2019

In de tientallen jaren dat wij energie afnemen is budgetenergie absoluut de duidelijkste en betrouwbaarste gebleken. Ik schrijf zelf nooit reviews, maar als je de reviews leest met klachten gaat het bijna in alle gevallen om mensen die zelf de regels niet weten of niet goed lezen vooraf. Daarom schrijf ik nu wel mijn ervaring. Alle bedraden/kosten zijn duidelijk inzichtelijk, ben je het daar niet mee eens heb je altijd nog een ruime annuleringsperiode. Dus gaan klagen als het contract definitief is lijkt mij onterecht, gewoon op tijd doornemen waar je voor gekozen heb. Kortom; budgetenergie is een 'online' voordelige leverancier die echt geen onverwachte streken uithaalt, gewoon betrouwbaar en goed. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor wat voor contracten je aangaat. Ik verleng na 3 jaar!

Reactie van Budget Energie , 16 januari 2019

Beste Gert,

Fijn om te horen dat u zo tevreden bent over onze dienstverlening en dat u de tijd heeft genomen om een positieve review achter te laten! Wij doen uiteraard ons uiterste best om dit zo te houden.

Mocht u nog suggesties/opmerkingen/vragen hebben over onze dienstverlening, schroom dan niet om ons te mailen op klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onterecht afschrijven
M. uit Rijswijk, 14 januari 2019

BudgetEnergie doet regelmatig pogingen om automatisch "periodieke bedragen" van onze rekening af te schrijven.

Wij zijn een bedrijf dat gevestigd is een een bedrijfsverzamelgebouw en energie wordt bij ons in rekening gebracht bij onze huurprijs (ergo, verhuurder regelt de energie).

Wij hebben natuurlijk geen overeenkomst met BudgetEnergie laat staan dat wij toestemming hebben gegeven tot automatisch incasso.

Kortom, BudgetEnergie probeert geld te innen waar men geen recht op heeft. Dit wordt in de volksmond ook wel diefstal genoemd.

Reactie van Budget Energie , 15 januari 2019

Beste M,

Doordat je geen gegevens hebt doorgegeven kan ik helaas niet bekijken waardoor er bedragen bij jou worden afgeschreven. Ik raad aan om contact op te nemen via onze klantenservice, zodat wij je verder kunnen helpen. Je kunt contact opnemen via klanten@budgetenergie.nl, ook adviseer ik om jouw rekeningnummer in het bericht vermelden.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie M., 16 januari 2019

BudgetEnergie,

Wanneer ik, zonder dat ik enige overeenkomst met u heb (en wanneer het duidelijk is dat ik nooit iets aan u kan leveren) geld van uw rekening afschrijf en ik u vervolgens vraag om contact met mij op te nemen en uw gegevens en rekeningnummer aan mij door te geven, zou u dat dan doen?

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Cadeaubon annuleren is onmogelijk
Wouter, 12 januari 2019

De berichten over de mediamarkt klinken erg bekend. In de winkel worden verkeerde prijzen voorgerekend. Met veel moeite (3 chatssessies en een telefoongesprek) kun je achter je echte maandbedrag komen. Dat blijkt dan stukken hoger. Gelukkig zat ik nog binnen de 14 dagen kon ik nog annuleren. Ik heb er toen ook voor gekozen om de aankoop bij de media markt gelijk te annuleren (was nog niet geleverd). Media Markt gaf aan dat zij een cadeaukaart terug kunnen geven omdat er met een cadeaukaart was betaald, prima. Nu wil budget energie alleen de mediamarkt cadeaukaarten niet accepteren in plaats van hun eigen cadeaukaart maar gaat toch het geld afschrijven.... Zit ik met een mediamarkt cadeaukaart en ben wel mijn geld kwijt.

Reactie van Budget Energie , 15 januari 2019

Hi Wouter,

Als de cadeaukaart wordt gebruikt door er een aankoop mee te doen, dan is dit bedrag uitgegeven. Budget Energie kan alleen controleren of de kaart is uitgegeven, wat in dit geval zo is. Je hebt er zelf voor gekozen om de aankoop vervolgens te annuleren. Dit betekent niet dat je dan aan Budget Energie een cadeaukaart van MediaMarkt kunt teruggeven. Budget Energie incasseert dan de uitgegeven € 150,- van jouw rekening.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie Wouter, 15 januari 2019

Nu wordt er alleen compleet voorbij gegaan aan het feit dat het wel of niet kopen van een bepaald product anders wordt als er 175 euro extra moet worden betaald. Wat niet nodig was geweest indien de medewerkers in eerste instantie geen verkeerde prijsindicatie wordt gegeven, iets wat hier op dit forum een veel gehoorde klacht is. Is dit iets waar jullie actief mee bezig zijn om op te lossen ?

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
telefonische verkoop
Thea uit Arnhem, 4 januari 2019

In augustus een telefonische verkoper aan de lijn gehad met de vraag of ik wilde overstappen. Nee zei ik, maar of ik dan toch een mailtje wilde krijgen om door te lezen, zat nergens aan vast.

Mail niet gelezen en in prullenbak gedaan.. Blijkt dat er in de mail staat dat je binnen viertien dagen moet reageren anders is het een bevestiging van contract.

Dus per vandaan 4 januari 2019 zit ik aan een energie levering vast die ik niet wil.

Dus...... GEEF NOOIT TOESTEMMING VOOR HET KRIJGEN VAN EEN MAIL !!!!

Vandaag met iedereen gebeld maar het wordt niet terug gedraaid!!

Zal NOIOIT budget energie aanbevelen!!

Reactie van Budget Energie , 8 januari 2019

Beste Thea,

Omdat u geen gegevens bij uw review heeft gezet kan ik helaas niet aangeven of wij hierin nog iets kunnen betekenen. Mocht u willen dat wij dit alsnog voor u nakijken dan verzoek ik u vriendelijk om uw gegevens en klacht door te geven via klachten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Let op: na afloop van vaste contract worden variabele prijzen toegepast en deze zijn absurd hoog!
Marc, 3 januari 2019

Na een jaarcontract ben ik over gestapt naar een andere energieleverancier. Overstappen loont nu eenmaal. Omdat het overstappen 8 weken duurde, heb ik nog twee weken na afloop van mijn 1-jaar contract gebruik gemaakt van Budget tegen variabele tarieven. Gas 20% duurder, electriciteit 70% duurder, vastrecht meer dan 24 keer zo duur. Voor twee weken heb ik €12 betaald, normaal €1 per maand!

Reactie van Budget Energie , 15 januari 2019

Beste Marc,

Doordat u geen gegevens heeft doorgegeven kan ik helaas niets voor u nakijken. Na het aflopen van uw vaste contract, gaat u automatisch over naar een variabel contract als u niet opzegt, verlengt of overstapt. Budget Energie stelt u, voordat uw contract afloopt, op de hoogte van onze variabele tarieven per e-mail. Variabele tarieven liggen hoger, omdat u dit contract ieder moment kosteloos kunt opzeggen. Als het contract dat u bent overeengekomen met uw nieuwe leverancier direct aansluitend in gaat, dan maakt u geen gebruik van deze variabele tarieven. Op die manier kunt u variabele tarieven voorkomen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Niet aan beginnen
Truus103, 25 december 2018

Naar aanleiding van ons bezoek aan de mediamarkt en daar door gestuurd naar de verkoper van budget energie overgestapt. Helaas niet moeten doen. Een leuk verkooppraatje dat ze ons huidige contract over zouden nemen en ondanks het samengaan met NLE ze toch goedkoper zijn. Daar alles getekend de gekregen kadobon van € 87,50 ingewisseld. Dit was ook maar de helft omdat we alleen maar stroom nodig hadden terwijl we eerst lekker werden gemaakt met een kadobon van € 175,00. Daarna toen we thuis kwamen onze huidige tarieven vergeleken met die van budgetenergie en wat bleek ze waren helemaal niet goedkoper ze waren zelfs 0.05 cent duurder. Dus daarover gemaild en gebeld en het enige wat ze me konden vertellen dat ik nog van het contract af kon de eerste 14 dagen voor de rest waren ze niet voor reden vatbaar en ze gaan die 8 87,50 gewoon incasseren was de mededeling. En ik zou wel niet goed naar de tarieven hebben gekeken wat er kon niet zoveel verschil in zitten. Daarna werd ik door een of andere vrouw terug gebeld en ik werd nog voor gek verklaard ook. Dus maak als je slim bent niet de overstap naar budget energie want klantvriendelijkheid kennen ze niet als je ze op hun fouten wijst.

Reactie van Budget Energie , 27 december 2018

Beste Truus103,

Vervelend om te horen dat onze medewerker u verkeerd heeft geïnformeerd. Dit is uiteraard niet bedoeling, onze excuses voor het ongemak. Het klopt dat er een MediaMarkt cadeaukaart van € 175,- wordt aangeboden als er een contract wordt afgesloten voor zowel elektriciteit als gas. Mochten wij alleen één van deze producten kunnen leveren dan wordt de cadeaukaart gehalveerd.

De tarieven worden direct bevestigt in het contract dat u ontvangt na de aanmelding. Als nu niet tevreden bent over het aangegane contract dat is het mogelijk deze binnen de 14 wettelijke bedenktijd te annuleren. Echter incasseert Budget Energie wel het uitgegeven bedrag van de cadeaukaart die u bij de aanmelding heeft ontvangen, zoals in de voorwaarden van contract wordt aangegeven. Voor het annuleren van het contract kunt u contact opnemen met onze klantenservice via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer