Ervaringen Budget Energie

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Budget Energie. U kunt uw ervaring met Budget Energie ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Dikke oplichters
Byron uit Veenwouden, 14 november 2019

Overgestapt naar buget energie. Door zoon deur verkoper toch gedaan. Buget energie heeft mijn contract boete betaald. Totaal 250 euro, Nu na een jaar overstappen naar vattenval. Moet ik de vergoede boete wat buget energie heeft betaald aan essent ook nogmaals terug betalen. Ik vind dit diep triest van Buget energie. Ik raar iedereen af om hier klant te worden.

DIt is voor het eerst dat ik dit mee maak.

Dus stap niet over naar Buget energie.

Reactie van Budget Energie , 18 november 2019

Beste Byron,

Ik begrijp dat het niet prettig is dat wij de opzegboete van de voorgaande leverancier terugvorderen. Echter is dit een voorwaarde van uw contract dat u met Budget Energie bent aangegaan. Als wij een boete vergoeden dan verwachten wij ook dat u, volgens de voorwaarden van uw contract, drie jaar klant bij ons blijft. Als dit niet het geval is dan brengen wij dit bedrag bij u in rekening. Ik raad aan om de voorwaarden door te nemen, het terugvorderen van een opzegboete is namelijk gebruikelijk.

Jammer om te horen dat u bent overgestapt. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan kunt u ons altijd bereiken via klanten@budgetenergie.nl of 020 - 20 555 55.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Budget Energie verwelkomt mij als klant zonder enig contact
Onbekende klant uit Nederland, 31 oktober 2019

Budget Energie verwelkomt mij als klant zonder enig contact

Vandaag een mail ontvangen. Mijn meterstanden zijn ingelezen en ze verwelkomen mij als klant.

Zonder enige correspondentie wordt ik verwelkomt als klant.

Ik heb ze uiteraard verplicht eventuele acties terug te draaien en zelf voor eventuele kosten op te draaien.

Ik zit namelijk al jaren bij één van de bekende energie maatschappijen en daar veranderd ook niets aan.

1 De ervaringen van anderen en het feit dat Budget Energie ook op het programma KASSA naar voren komt zegt al voldoende.

2 Bizar dat een willekeurig persoon op mijn naam een contract kan aangaan.

Deelt iemand deze ervaring?

Reactie van Budget Energie , 6 november 2019

Beste Onbekende klant,

Dat klinkt als een vervelende situatie! Ik heb helaas geen gegevens van u ontvangen. Heeft u al contact opgenomen met onze klantenservice? Dan kijken wij graag met u mee. Als inderdaad blijkt dat de levering onterecht is gestart, dan draaien wij dit uiteraard terug. Wij zijn doordeweeks bereikbaar van 8:30 tot 18:00 op 020 - 20 555 55 of via klanten@budgetenergie.nl.

We horen graag van u!

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Valsheid in geschrifte
Raymond , 25 oktober 2019

Een man (J**** S****) van budget energie is op 28-9-2019 bij mijn schoonmoeder aan de deur geweest met een verkoop praatje. Mijn schoonmoeder heeft zijn verhaal aangehoord maar niets toe gezegd of getekent. Aangegeven bij essent te blijven. Vervolgens krijgt ze enige tijd later een mail van Essent dat ze een boete van 250 euro moet betalen omdat ze haar contract voor de einddatum vh contract heeft overgezet naar budget energie met een looptijd van 5 jaar. Dit alles terwijl ze niets heeft toegezegd of getekent. Na meerdere keren telefonisch contact te hebben gehad met budget energie, is het contract, welke door mijn schoonmoeder getekent zou hebben, naar ons toegestuurd. Ook dit is na drie keer contact te hebben gehad meerdere keren "fout" gegaan. Wij hebben het contract bekeken en de handtekening welke onder het contract staat is niet die van mijn schoonmoeder. Het lijkt wel een handtekening van een kind van 3 jaar oud. We zijn hier erg boos en geschokt over. Dat dit blijkbaar, ongestraft kan in Nederland. Wij willen het hier niet bij laten zitten en denken aan aangifte te doen voor valsheid in geschrifte. Al met al geeft dit erg veel stress en kost het bovendien ook veel tijd en moeite omdat meneer J**** S**** een sale wilde scoren. J**** S***** bedankt.

Reactie van Budget Energie , 11 november 2019

Beste Raymond,

Dat klinkt als een erg vervelende situatie, onze excuses voor het ongemak. Ik heb helaas geen gegevens van u ontvangen, op deze manier kan ik geen contractgegevens van uw schoonmoeder bekijken. Kunt u zo spoedig mogelijk contact met ons opnemen via klachten@budgetenergie.nl? Dan zoeken wij dit graag verder voor u uit.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Mediamarkt voucher
Rekked uit Amsterdam, 24 oktober 2019

Ik heb mij IN de Mediamarkt geregistreerd bij Budget Energie (zonder enige vorm van identificatie), op 7 september 2019, daarop zou ik een email krijgen met daarin mijn Mediamarkt kortingsbon van 175 euro.

Er is nooit een email gekomen, niet in mijn SPAM box, gewoon NIET.

Ik heb daar meerdere keren contact over opgezocht via email maar tot op heden is geen enkele mail beantwoord.

Ik heb Mediamarkt hier over gevraagd maar die voelen zich niet verantwoordelijk voor de kortingen van Budget Energie.

Uiteindelijk heb ik op 19 september 2019, mijn 14 dagen bedenktijd gebruikt om niet over te stappen op Budget Energie en daarna begon de ellende.

Op 26 september 2019 kreeg ik een email dat mijn kortingsbon vervalt en of ik het resterende bedrag even wil terug betalen, met een bedrag van 148,99 euro.

Ik heb daarop de klantenservice van Budget Energie gebeld, de situatie uitgelegd en ik zou later antwoord krijgen. Dat is NIET gebeurd! Ik heb toen zelf begin oktober gebeld na dat ik weer een aanmaning kreeg. Mijn betaling is toen op dispuut gezet totdat ik antwoord zou krijgen van Budget Energie maar u raadt het al, ik heb geen antwoord gekregen.

Tot vandaag, ik kreeg weer een nieuwe aanmaning, en nu staat het bedrag op 163,99 euro. Ik heb wederom gebeld en kreeg te horen dat het dispuut van de betaling af was. Waarom dat was begreep men niet maar Budget Energie zou dit uitzoeken en vervolgens werd er weer een nieuw dispuut op de betaling gezet en kreeg ik te horen dat ik weer gebeld wordt zodra er meer bekend is.

Waarom is het zo'n chaos binnen uw bedrijf?

Waarom worden er dingen beloofd die niet worden waargemaakt?

Ik wil graag, VANDAAG nog, een oplossing. Vanuit mijn ogen is dat die rekening verdwijnt, jullie zijn nu al meer dan een maand hiermee bezig, er zou allang een oplossing moeten zijn gevonden, ik ben hier gewoon klaar mee.

Ik ben telefonisch bereikbaar en zou graag dus vandaag willen worden teruggebeld met een oplossing.

Reactie Beppie, 26 oktober 2019

Hola Nou dit verhaal ken ik !! Mijn vader van 84 Is ook op dezelfde manier genaaid en nu krijgt Mijn vader een deurwaarde aan de deur ... Anders ga ik #BudgetEnergie voor de rechter slepen en de brief naar Kassa en Radar is al verstuurd doe je mee???

Reactie van Budget Energie , 28 oktober 2019

Beste Rekked,

Wat vervelend om te horen dat de aanmelding en het terugvorderen van de cadeaukaart kosten op deze manier is verlopen. Ons klachtenteam zoekt dit graag verder voor u uit. Er is intern een klachtenproces gestart, hierbij kunt u er op rekenen dat wij binnen 5 werkdagen per e-mail of telefonisch contact met u opnemen.

Ik heb uw klacht ook via 'klacht.nl' en 'klachtenkompas' ontvangen. Op dit moment kan ik nog niet inhoudelijk reageren op uw klacht. Zodra uw klacht door de behandelaar van uw klacht is opgelost, laat ik op de bovenstaande kanalen de uitkomst achter.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie Rekked, 29 oktober 2019

Beste Budget Energie,

Terwijl jullie hiermee bezig zijn gaan de aanmaningen gewoon door, ik kreeg net een SMS dat morgen boven op de 163,99 euro nog eens 25 komt.

Ik zou graag willen dat dit soort berichtjes ophouden.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Stijging 40% in 2 jaar.
Erik, 1 oktober 2019

Dit is de tweede poging om mijn ervaring geplaatst te krijgen. De eerste is waarschijnlijk "per ongeluk" tussen wal en schip geraakt.

Ik weet niet of ik dit als een klacht moet bestempelen maar ik wil dit toch even kwijt want ik krijg een vervelend gevoel bij de net ontvangen jaarafrekening van Budget Energie.

In 2016/2017 was ik ook klant bij Budget Energie. Mijn verbruik was toen 4928kwh en 1719 m3.

De totale afrekening over die periode bedroeg €1827. In 2018 ben ik weer overgestapt naar Budget Energie en krijg deze week de jaarafrekening. Wat schets mijn verbazing. Het verbruik was een stuk minder nl. 4752kwh en 1585m3 maar de afrekening bedroeg €2341. Een stijging omgerekend van maar liefst 40%. Ik weet dat de energiebelasting enorm is gestegen maar dat kan de stijging natuurlijk niet verklaren. Het vereist al hogere wiskunde om zo'n jaarafrekening te analyseren maar je moet je toch steeds meer zorgen maken om je energielasten. Ik zal ook nog contact opnemen met Budget Energie om tekst en uitleg maar het chagrijn neemt ook steeds meer toe.

Reactie van Budget Energie , 7 oktober 2019

Beste Erik,

Ik heb gereageerd op uw andere bericht. Hierbij nogmaals mijn reactie:

Ik zie in mijn systeem terug dat u inmiddels reactie per e-mail heeft ontvangen. Ik begrijp dat het vervelend is als u constateert dat uw tarieven in 2018/2019 hoger zijn dan de tarieven van 2016/2017. Mijn collega heeft u door middel van een schema aangetoond wat het verschil is in deze tarieven. Hierbij wil ik ook graag aangeven dat de tarieven in 2016/2017 erg gunstig waren, op zulke momenten is het lonend om uw tarieven voor een langere tijd vast te zetten. De energiemarkt is een Commerciële markt. Naast wijzigingen in overheidsheffingen zoals energiebelasting en Opslag Duurzame Energie (ODE) hebben wij ook te maken met prijsstijgingen- en dalingen van inkoopprijzen per kWh of kuub gas.

Wij proberen om de jaarnota zo duidelijk mogelijk voor u te maken. Via Mijn Budget kunt u onder het kopje ‘Mijn Facturen’ ook de specificaties van uw jaarnota vinden. Deze ziet u terug als u op het groene pijltje klikt.

Mocht u nog verdere vragen hebben dan staan wij uiteraard voor u klaar. U kunt ons telefonisch bereiken via 020 – 20 555 55 of per e-mail via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Colportage en intimidatie van een 84 jarige vrouw
Patricia Wijnmalen uit Den Helder, 26 september 2019

Wat een afschuwelijke maatschappij is Budget Energie!! Eergisteren zijn er twee mannen bij mijn moeder van 84 aan de deur geweest die in een wooncomplex woont en hebben haar verteld dat ze illegaal energie af neemt en illegaal, dat mag niet. Ze hebben haar een contract laten tekenen! Van 5 jaar! Mijn moeder woont daar net 2 weken en natuurlijk heeft zij geen illegale energie, weet zij veel! Wat afschuwelijk! Ik ben razend! en ga hier dan ook werk van maken. Zijn ze nou helemaal belazerd! De naam van de persoon die haar heeft laten tekenen staat op het contract, wat een hufter! Die is nog niet van mij af. Natuurlijk kan ik het morgen herroepen, maar dan toch, wat een afschuwelijke praktijken!

Reactie van Budget Energie , 7 oktober 2019

Beste Patricia Wijnmalen,

Wat een ontzettende vervelende situatie, dit is absoluut niet de bedoeling. Ik wil u onze oprechte excuses aanbieden voor het ongemak. Wij nemen dit uiterst serieus, daarom wil ik u vragen om per e-mail het klantnummer of postcode en huisnummer van het adres van uw moeder door te geven. Op deze manier kunnen wij ook bekijken met welke verkoper uw moeder heeft gesproken en gepaste actie ondernemen. Wij ontvangen deze gegevens graag via klachten@budgetenergie.nl.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onverklaarbare verschillen
Harrie, 19 september 2019

Sinds maart komt de energie (gas en electra) via uw bedrijf.

Hiervoor was ik bij een andere leverancier, en betaalde per maand €96.

Met de eindnota van vorige leverancier was er een cashback bedrag en een retour bedrag omdat ik niet zoveel energie verbruik. 1 persoons huishouden, in een appartement.

Toen kreeg ik een €850 terug.

Nu bij uw bedrijfbetaal ik €90 per maand.

Nu krijg ik, na 6 maanden, het "dringende" advies om per maand €150 te betalen of meer om op 0 uit te komen aan het einde van het contract.

Ik mag toch van harte hopen dat er hier iets ernstig scheef gaat?

Er is een slimme meter hier aanwezig.

De vastrecht kosten zijn redelijk gelijkend aan elkaar, dus daar kan het verschil niet in liggen.

Graag hoor ik uw meningen ook hierin.

Reactie van Budget Energie , 25 september 2019

Beste,

Dat klinkt als een stijging van uw verbruik, maar met zekerheid kunnen we dat (zonder met u mee te kijken) natuurlijk niet zeggen. Wilt u contact opnemen met onze Klantenservice hierover?

Wij helpen u graag!

Met vriendelijke groet,

Budget Energie

Web-Care

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Misleiding van Budget Energie (A snake in the grass)
Glenn uit maassluis, 16 september 2019

In de Mediamarkt kreeg ik een voorstel om in te gaan op de aanbieding van Budget Energie

ik heb de vertegenwoordiger van Budget Energie nadrukkelijk gevraagd of ze de boete die ik van Eneco zou krijgen aan mij zouden vergoeden, hij zei ja alle boetes worden vergoed.

Het lokkertje die ze gebruiken is een cadeaukaart van €175 verplichte aankopen bij Media Markt

Dat was voor mij duidelijk toen ben ik akkoord gegaan, nadat ik de eind nota naar Budget Energie had opgestuurd kreeg ik €100 vergoed wegens contractbreuk. €50 voor Gas + €50 voor stroom.

Maar op de volgende regels stond hetzelfde wegens contractbreuk per product was dat€125.01 dus komen we op een totaal van €250 voor gas en stroom.

De vertegenwoordiger in Mediamarkt heeft niet gezegd dat maar een deel vergoed zou worden.

dat neem ik budget Energie kwalijk nu wil ik mijn geld terug die ik aan Eneco kwijt ben, en dat zijn 250 euro's die heb ik hard nodig. ik begrijp dat de eigenaar of eigenaren miljonair willen worden of al zijn, maar dan moeten ze het op een andere manier doen.

Indien men met allerlei smoesjes aankomt zetten om mij niet te geven wat mij toekomt dan overweeg ik naar de rechter te stappen

Klant: 5007020

Reactie van Budget Energie , 25 september 2019

Geachte,

Zoals afgesproken vergoeden wij alleen de door uw vorige leverancier in rekening gebrachte contractbreukboete. Dit hebben wij voor u in orde gemaakt. Overige betalingen aan uw vorige leverancier, verzorgen wij niet.

Ik vertrouw erop dat u, in combinatie met het directe contact dat u heeft gehad met de behandelaar van uw klacht, voldoende bent geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie

Web-Care

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Budget energie schend privacy ??
Gerrits, 13 september 2019

ik heb een conflict met budgetenergie. ( dossier 3760660-70969447)

Op de jaarrekening moest ik 70 euro bijbetalen. OK kan gebeuren.

Maar Budgetenergie verhoogd mijn termijn meteen met 85 euro par maand !!

Ik heb hier twee keer de "klantenservice " over aangesproken en direct gereageerd op een aanmaning omdat ik die 85 euro van de nieuwe maandtermijn had afgetrokken.

De volgende dreigmail die ik van Budgetenergie krijg is afsluiting terwijl het nieuwe contract bij een andere leverancier over 14 dagen ingaat. nou wordt ik daar niet zo zenuwachtig van maar de aankondiging van afsluiting wordt ook meteen naar mijn gemeente gestuurd.

Ik vindt dat mijn privacy hierdoor ernstig is geschonden. wat vindt u ?

Reactie van Budget Energie , 20 september 2019

Beste Gerrits,

Bedankt voor uw bericht. Ik heb uw klacht ook via een andere weg ontvangen. Hierbij geef ik nogmaals mijn reactie. Vervelend om te horen dat het eerder contact met onze klantenservice op deze manier is verlopen, onze excuses voor het ongemak.

Ik zie inderdaad terug dat Budget Energie voor de maand augustus een termijnbedrag van € 336,- in rekening heeft gebracht. Ik begrijp dat dit een flinke verhoging is, daarom heb ik direct onderzocht wat de reden hierachter kan zijn. Op 25 mei 2019 hebben wij u gevraagd om het doorgeven van de meterstanden voor de jaarnota. Deze meterstanden hebben wij na herhaaldelijke pogingen vanuit onze kant niet ontvangen. Uiteindelijk zijn de meterstanden geschat, hierop is uw ontvangen jaarnota dan ook gebaseerd.

In de maand augustus heeft de netbeheerder een nieuwe meter bij u in huis geplaatst. Bij een vervanging van de meter worden de meterstanden altijd door hen geregistreerd en aan ons doorgegeven. De gasstand in augustus is lager dan de stand die wij in mei hebben gehanteerd. Hieruit blijkt dat uw gasverbruik te hoog is ingeschat. Dit resulteert in een termijnbedrag dat hoger is dan uiteindelijk passend is bij uw werkelijke verbruik.

Ik begrijp dat u eind september overstapt naar een andere leverancier. Dat betekent dat wij binnenkort stoppen met leveren. Op deze manier maken wij een eindnota op, waarop het verschil tussen de geschatte en de werkelijke meterstand met u wordt verrekend. U ontvangt deze binnen 4 tot 6 weken na de beëindiging van onze levering. Het termijnbedrag van € 336,- wordt direct aangepast naar een termijnbedrag van € 280,-. De sommatiekosten komen uiteraard ook te vervallen.

Als energieleverancier zijn wij bij een uitblijvende betaling wettelijk verplicht om de netbeheerder en uw gemeente hierover in te lichten, dit is dan ook de reden dat zij dit bericht van ons hebben ontvangen.

Ik vertrouw erop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Aggressieve verkoop
CJ uit Zevenaar, 9 september 2019

Gebruiken huis-aan-huis verkopers die zich niet als zodane voordoen. Kwam onder voorwendselen van "Nuon is overgenomen door Vattenfall, daarom is het wat chaotisch, we komen uw verbruik laten zien en inzicht geven in wat u gaat betalen". Expliciet gevraagd of het verkopers zijn maar dat was niet het geval. Vervolgens worden mijn gegevens ingevuld op een website van Budgetenergie, wordt een tarief laten zien, en of ik even akkoord wil geven als dit er goed uit ziet, dan krijg ik de bevestiging per mail.

Dat is geen verkoop meer, dat is praktisch oplichting. Wijk zit ook vol met oudere mensen die hier ongetwijfeld in zullen trappen. Heb vroeger bij Budgetenergie gezeten maar zal hier nooit meer naartoe gaan hierdoor en raadt het iedereen af.

Reactie van Budget Energie , 16 september 2019

Beste CJ,

Oei, dat is absoluut niet de bedoeling. Allereerst onze excuses voor het ongemak, ik zoek dit graag verder uit. Wij ontvangen graag uw postcode + huisnummer, mocht u een aanmelding hebben gedaan, via klachten@budgetenergie.nl. Als u geen aanmelding geeft gedaan maar u weet nog wel met wie u heeft gesproken en/of op welke datum en tijdstip dit is voorgevallen dan ontvang ik dit ook graag per e-mail. Uiteraard ontvang ik daarbij ook graag uw adresgegevens zodat wij kunnen onderzoeken wie op dat moment bij u aan de deur is gekomen.

Ik wil u nogmaals onze excuses aanbieden voor het ongemak. Wij horen graag van u!

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Waardeloos bedrijf. Trap er niet in!
Anne Hagenaars uit Haarlem, 6 september 2019

Op straat (niet slim) me laten overtuigen dat ik goedkopere energie kon krijgen. En ik kon er ook zo weer vanaf. Hoefde alleen maar degene te bellen die ik ook op straat heb gesproken. Ik kreeg het contract met een hoger termijnbedrag dan afgesproken. Geprobeerd dit via de site te verlagen. Was niet mogelijk. Gekeken naar recensies van dit bedrijf en die waren heel

Slecht. Heb de verkoper gebeld om te zeggen dat ik van het contract af wilde en hij was heel

Kortaf: stuur sms en ik regel het. Dus niet geregeld en ik zit eraan vast.

Kan alleen annuleren en dat kost 125 euro. Wat een bende oplichters. En als je belt met je klacht word je ook niet netjes behandeld. Ga hier echt nooit mee in zee!!

Reactie van Budget Energie , 16 september 2019

Beste Anne Hagenaars,

Ik begrijp dat het niet prettig is om een hoger termijnbedrag te ontvangen. Na de aanmelding baseren wij het termijnbedrag altijd op het bij ons bekende historische verbruik. Het gaat om het gemiddelde verbruik dat de netbeheerder voor uw adres heeft bepaald. Het is mogelijk dat het termijnbedrag tijdens de aanmelding hiervan afwijkt, als u op dat moment een ander verbruik doorgeeft of een berekening op basis van gemiddelde gegevens laat maken. Echter is het termijnbedrag altijd aan te passen, het belangrijkst is dat het past bij uw verbruik.

Na de aanmelding heeft u altijd 14 dagen wettelijke bedenktijd. In uw contract is aangegeven hoe u het contract kunt annuleren in deze periode. Ik vind het vervelend dat de verkoper heeft aangegeven dat dit via hem kan, wij willen namelijk het liefst dat u bij ons annuleert.

Ik heb helaas geen gegevens via u ontvangen bij dit bericht. Echter kunnen wij aan de hand van uw contract bekijken bij welke verkoper u een aanmelding heeft gedaan, zodat wij een onderzoek kunnen instellen naar het annuleringsbericht van uw contract. Ik raad aan om contact op te nemen via klanten@budgetenergie.nl of telefonisch met 020 - 20 555 55.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Budget Energie houdt zich niet aan eigen algemene voorwaarden
Lardenoye, 8 augustus 2019

Vanwege de verkoop van onze woning en de koop van een nog te bouwen woning heb ik gevraagd om een opschorting van de levering van energie door Budget Energie. Hierna ontving ik een eindafrekening waarin een boetebedrag van € 200,- was opgenomen wegens contractbreuk. Ik heb hierna via e-mail laten weten dat ik het contract, na de nieuwe aansluiting, door wil laten lopen. Hier is niet op gereageerd en inmiddels heb ik een aanmaning gekregen met een dreiging van incassokosten. Ik heb nu telefonisch contact opgenomen met de klantenservice en ze gewezen op artikel 20 in de algemene voorwaarden waarin het volgende wordt gemeld: "Verhuist u? Informeert u ons dan schriftelijk of digitaal of bel ons. Onze overeenkomst loopt door op het nieuwe adres."

De medewerker deelde mede dat dit voor een maximale termijn geldt van twee maanden maar hij kon niet aangeven waar dat vermeldt wordt. Hij beweerde zelfs dat ik mijn eigen interpretatie aan artikel 20 gaf.

Reactie van Budget Energie , 12 augustus 2019

Beste Lardenoye,

Wij hebben uw ervaring ook ontvangen op een ander forum. Hierbij reageer ik nogmaals graag op uw ervaring via deze weg.

Uit uw andere bericht begrijp ik dat er in de nieuwe woning (nog) geen aansluitingen bevinden waarop Budget Energie kan starten met leveren. Om deze reden kunt u uw energiecontract niet meeverhuizen naar uw nieuwe adres. Dit kunt u ook vinden in onze algemene voorwaarden. Uit coulance kunnen wij uw contract maximaal 2 maanden pauzeren, tot wij kunnen starten met leveren op het nieuwe adres. Als dit in uw geval niet mogelijk is, dan gaat het om een voortijdige verbreking van het contract omdat wij niet meer kunnen leveren op uw oude adres. Budget Energie laat om deze reden de in rekening gebrachte opzegvergoeding niet vervallen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie Lardenoye, 12 augustus 2019

Budget Energie houdt zich niet aan artikel 20.4 van hun algemene voorwaarden. Dit luidt:

Heeft u op uw nieuwe adres nog geen aansluiting op het elektriciteits- en/of het gasnet? Dan kunt u van ons nog geen elektriciteit en/of gas geleverd krijgen. U krijgt van ons pas elektriciteit en/of gas geleverd als uw netbeheerder voor een juiste aansluiting heeft gezorgd.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
misleidende informatie bij mediamarkt
M.Ruiters- Roseboom, 8 augustus 2019

Prachtig hoor... je loopt bij de mediamarkt en je word overgehaald over te stappen...Je krijgt zelfs een kortingsbon. Vervolgens zegt het meisje nog, u kan zelf uw afschrijf datum veranderen zodra u bent overgestapt. Nou wat een mooi verhaal.... Toch?? Wat een ellende hebben wij nu... Onze oude energie leverancier krijgt nog een boete , zou vergoed worden door budget energie, klopt inderdaad maar ze zijn zo geniepig dat ze het verrekenen met je maand bedrag. Op zich geen punt zou je zeggen, mits ze niet halverwege de ene maand een hele maand premie afschrijven en 2 weken later weer eentje. Ik heb dus gebeld.... al 4x om te zeggen, luister we komen door jullie mooie verhaal in de problemen. Ohh... mevr u mag ook een acceptgiro doen hoor, kost u €3,- extra. Nou doe mij dat maar dan lopen we het wel in. Maar nu.... Er is dus €6.97 gestort, ff een rekensom.... Ons maand bedrag is €140,- , we betalen €3,- voor acceptgiro = €143,- . Buiten het feit dat we in de maling zijn genomen steken jullie die 3,- ook nog in je zak door maar €6,97 te vergoeden voor opzeggen oud contract. Ik gelijk bellen... ja mevr maar zo zijn de regels??? He... Ik betaal €3,- voor een acceptgiro maar die steken jullie nu in jullie zak door ipv de beloofde €150,- te vergoeden gelijk de maandpremie te verrekenen... Wat een oplichters zijn jullie !Er is een messenger gesprek gaande met ene ---, die beweert dat ik op 4 juli een mail heb gehad en daar mijn incasso datum kan veranderen. Ik heb een screenshot gestuurd van deze mail met de vraag waar het staat... zegt ze : Dat staat er niet, dit was een optie geweest die we zouden kunnen bieden als je contact met ons had opgezocht. Wij hebben aan onze plicht voldaan toen we je ervan op de hoogte stelde. Ik heb toch 4x gebeld met jullie voor dit probleem!! Hoezo ik heb geen contact gezocht??? Wat een misleidende informatie geven ze en wat een niets zeggende antwoorden krijg je! Ze lossen niks op, ze lezen alles netjes voor vanaf hun scherm en je krijgt standaard antwoorden. Ik zou mij diep schamen om te werken bij zo'n bedrijf! Begin er niet aan!!!

Reactie van Budget Energie , 12 augustus 2019

Beste M. Ruiters- Roseboom,

Wij hebben uw klacht ook per e-mail ontvangen. Er is intern een klachtenproces opgestart. De behandelaar van uw klacht neemt binnen 14 dagen telefonisch of per e-mail contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Budget energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Betaaldatum telkens aanpassen zonder overleg of vooraankondiging...
Gio, 7 augustus 2019

Budget energie is de laatste tijd lekker bezig! Ze passen telkens de betaaldatum aan naar een eerdere datum met de 'mededeling' dat het wordt afgesloten als er niet op tijd wordt betaald!

Reactie van Budget Energie , 12 augustus 2019

Beste Gio,

Budget Energie incasseert altijd rond de laatste/eerste werkdag van de maand. Zodra wij een melding van uw bank ontvangen met het bericht dat het bedrag niet afgeschreven kan worden, dan versturen wij automatisch een kosteloze herinnering waarbij u 14 dagen heeft om het bedrag zonder sommatiekosten te voldoen. Daarna volgt er een aanmaning en vervolgens een ingebrekestelling. Als wij op dat moment nog geen betaling hebben ontvangen, dan versturen wij een aankondiging van de afsluiting.

Het is mogelijk om uw betaalwijze aan te passen naar het zelf overmaken van termijnbedrag aan Budget Energie. Wij incasseren dan geen termijnbedrag rond de eerste/laatste werkdag van de maand maar u krijgt dan in deze periode een factuur per e-mail. U heeft vervolgens 14 dagen de tijd om de betaling te voldoen. Mocht u het termijnbedrag vervolgens niet hebben betaald, dan ontvangen u een kosteloze herinnering waarbij u nogmaals 14 dagen heeft om de betaling zonder sommatiekosten te voldoen. Wij rekenen hier maandelijks € 3,03 voor aan administratiekosten voor het versturen van de factuur. Dit bedrag wordt automatisch opgeteld bij uw termijnbedrag. Natuurlijk rekenen wij wel sommatiekosten als de betaling buiten de aangegeven datum wordt betaald. U kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Samen gaan wonen,
Marco Kolsteeg uit Opende, 21 juli 2019

In de tijd dat ik BE kreeg leerde ik ook een nieuwe vriendin kennen en was daarom nooit meer thuis, van okt 2018 tot april 2019, en ook niks verbruikt, bij het opzeggen heb ik mijn meterstanden door gegeven, en BE vroeg om foto's van de meters, ivm geloofwaardigheid, dat heb ik ook gemaild.

en ik zou contact breuk doen en dat koste mij €250.00 nou dat verlies kon ik wel dragen, maar na weken nog niks gehoord over een eindrekening.

naar 2 maanden, kwam er een incasso brief binnen:

Beste meneer Kolsteeg,

Alstublieft: de eindnota van BudgetEnergie.

U moet € 1342,35 betalen. Wij zullen dit bedrag binnen 14 dagen afschrijven

waarom omdat ik nooit thuis was en hun energy niet heb gebruikt!!!

Ik weiger te betalen, en contact proberen te zoeken, wat gewoon niet lukt jullie zijn onbereikbaar maakt niet uit hoe en wat.

Geld wolven zijn jullie, wel energy aan bieden maar zoeken met de klant aar een oplossing ho maar.

Reactie van Budget Energie , 25 juli 2019

Beste Marco Kolsteeg,

Ik begrijp dat u van deze bijbetaling schrikt, daarom heb ik dit even verder voor u bekeken. Ik zie in mijn systeem terug dat uw meterstanden een lange periode zijn geschat. Als een energieleverancier geen meterstanden van u ontvangt, dan wordt er een schatting gemaakt. Het verbruik tussen deze geschatte standen rekent u vervolgens af. Door een schatting kan het voorkomen dat de meterstanden te hoog of te laag worden geschat. Er is op dat moment weinig inzicht in uw daadwerkelijke verbruik. De meterstanden zijn ook geschat op het moment dat u klant bij ons werd op 5 oktober 2018.

Woont u al een geruime tijd op dit adres? Dan is verbruik dat u nu met ons moet afrekenen helaas echt uw verbruik geweest. U heeft dit verbruik waarschijnlijk door te lage inschattingen bij uw vorige leverancier niet met hen afgerekend. Hierdoor verschuift het verbruik door naar het moment dat u uw daadwerkelijke meterstanden aan ons doorgeeft. Deze heeft u per 10 mei 2019 aan ons doorgegeven. Het verschil tussen de geschatte stand van 5 oktober 2018 en de meterstand die u op 10 mei 2019 heeft doorgegeven rekent u nu af op de eindnota.

Woont u hier pas sinds 5 oktober 2018? Dan vragen wij u om het overdrachtsformulier met daarop de overdrachtsmeterstanden aan ons door te sturen. Als hieruit blijkt dat de beginstand op 5 oktober 2018 anders was, dan kunnen wij deze standen corrigeren.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Valse beloftes, nooit intrappen!!!
R. Schippers, 11 juli 2019

Onbetrouwbare prijsvechter waar ik nooit mee in zee zou gaan. Mijn vader van 78 is door iemand van Budgetenergie aan de deur overgehaald om een contract af te sluiten van 3 jaar. Met daarbij de belofte om zijn overstap te regelen. Dit hebben ze niet goed gedaan, en lossen dit op door bij mijn vader een boete van 250 euro in rekening te brengen!!!! Mijn vader is helemaal van slag dat hij er in is getuimd. Advies: blijf gewoon bij de grote bekende partijen als Nuon, Essent, Eneco, Greenchoice en trap niet in de mooie aanbiedingen. Die zijn te mooi om waar te zijn. Budgetenergie is schandelijk te werk gegaan met geen enkel medeleven of fatsoen. Ook de klantenservice is ver beneden de maat. Rare onbetrouwbare organisatie die niet lang zal bestaan op deze manier.

Reactie van Budget Energie , 15 juli 2019

Beste R.Schippers,

Ik begrijp dat dit een erg vervelend situatie is, echter is het mij op dit moment niet duidelijk wat er precies mis is gegaan tijdens of na de aanmelding. Ik heb geen gegevens bij dit bericht ontvangen, daardoor kan ik hier ook geen inhoudelijke reactie op geven. U kunt altijd contact opnemen via klachten@budgetenergie.nl o.v.v. het klantnummer of adres- of persoonsgegevens van uw vader. Op deze manier kunnen wij bekijken wat wij voor u kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Budget Energie weigert zijn eigen fouten te herstellen.
Erwin Steenbergen uit Zwijndrecht, 4 juli 2019

Bereikbaarheid is bar slecht. 20 minuten en langer in de wacht staan is zo als ik meerdere keren zelf heb mogen ervaren structureel. De snelste responstijd was 8 minuten in de wacht. De adviseurs zijn niet ter zake kundig. Wanneer je iets afwijkt van het standaard huisje boompje beestje dan is de kans groot dat Budget hier nie mee kan omgaan. Bovendien komt Budget Energie zijn afspraken niet na. Wanneer je hen hierop aanspreekt en er dan maar vanuit gaat dat het hier een incident betreft en geen opzet in het spel is dan wordt er uiteindelijk in alle toonaarden ontkent dat er fouten zijn gemaakt. En hoewel niet met zoveel woorden gezegd, komt de reactie van Budget Energie er eigenlijk op neer dat ik niet moet zeuren en mij gewoon neer moet leggen bij de situatie zoals het gelopen is. Zelf een excuus kan er in zo'n geval niet vanaf.

Wanneer alles normaal verloopt (de standaard) geen problemen met Budget Energie maar o wee als er iets fout gaat dan loopt het uit op een regelrechte ramp en laten ze je gewoon in de kou staan

Reactie van Budget Energie , 10 juli 2019

Beste Erwin Steenbergen,

Jammer om te lezen dat u deze ervaring heeft met onze klantenservice. Wij zijn ons ervan bewust dat de telefonische wachttijd lang is. Op dit moment werken wij er hard aan om dit zo snel mogelijk op te lossen, onze excuses voor het ongemak. Ik ontvang graag uw klacht, adres- of persoonsgegevens of klantnummer via klachten@budgetenergie.nl. Op deze manier bekijk ik graag voor u wat wij in deze situatie kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,

Budget energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Overstap van Essent naar budget energy: let op eindafrekening!
B. uit Hoensbroek , 4 juli 2019

Al jaren klant bij Essent.

Via mediamarkt overgestapt naar Budget energy. Opzegvergoeding wordt en is door budget energy betaald echter kreeg ik van Essent een eind afrekening van bijna 1200 euro!!

Raar maar waar, dit terwijl de slimme meter een verbruik van ongeveer 80 euro per maand rekent (Ja ja, nu in de zomer).

Wat blijkt ... ik moet die 1200 euro aan Essent betalen, zij laten me de resterende contact maanden betalen. Onmogelijk voor mij, dus gelukkig een regeling kunnen treffen van 100 euro per maand!

Ik heb budget energy om raad gevraagd, zo ook Essent, niemand geeft thuis. Essent zegt dat dit bedrag het verbruik van mijn energy is ... ???!!! Maar laat duidelijk in de afrekening de maand en tot einde contract zien, welke ik moet betalen.

300 euro betaal ik nu per maand en wat? Aan Essent en waarom? Omdat ik vroegtijdig ben overgestapt??

Hoe kan mijn eind afrekening zo hoog zijn - ik kreeg immers elk jaar geld terug en had budget energy niet moeten wachten tot dat mijn contract bij Essent wel opzegbaar was??

Al jaren klant bij Essent, maar ivm identiteitsfraude contract opnieuw opgesteld waardoor een directe overstap waarschijnlijk niet aan de orde is ...

Wat nu?

300 euro aan energy kosten per maand ... HELP!

Reactie van Budget Energie , 9 juli 2019

Beste B.,

Vervelend om te horen dat u een hoge eindnota heeft ontvangen van uw vorige energieleverancier Essent. Ik begrijp dat u hier van schrikt. Doordat ik de eindnota van Essent niet kan bekijken wordt het lastig om u op deze manier verder te helpen. Ook kan ik uw contractgegevens bij ons niet inzien, omdat ik geen adres- of persoonsgegevens van u heb ontvangen bij dit bericht. Ik ga er vanuit dat Essent goed kan motiveren waarom zij dit bedrag in rekening bij u brengen, daarom raad ik aan om aan hen om uitleg te vragen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Hoezo klantvriendelijk en of klantgericht????
CJ de W uit Beverwijk, 28 juni 2019

Ook ik ben er in gestonken om over te stappen en dat door een mooie aanbieding en beloftes. Ik zou 180 euro bonus krijgen als ik zou overstappen en daar heb ik na 4 maanden nog niks van gezien. Mijn maandbedrag is inmiddels niet lager dan bij mijn vorige aanbieder Nuon. Uiteindelijk komt er dus niets terecht van mooie beloftes van giga besparingen en overstapbonus. Telefonisch niet bereikbaar en op een contactformulier werd niet gereageerd.

Reactie van Budget Energie , 3 juli 2019

Beste CJ de W,

Jammer om te lezen dat u niet tevreden bent met het contract dat u met ons bent aangegaan. Helaas is het op dit moment erg druk, hierdoor is onze telefonische wachtrij langer dan normaal. Wij werken hard om dit z.s.m. op te lossen. Ik heb alleen uw initialen bij dit bericht ontvangen, daardoor kan ik geen gegevens van u opzoeken in mijn systeem. Ik raad aan om contact op te nemen via klanten@budgetenergie.nl, zodat wij kunnen bekijken wat wij voor u kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oplichters!!
Lynn Steenbakker uit Tilburg, 24 juni 2019

Dit is het meest slechte bedrijf dat er bestaat.

Voor april werd mijn abonnement stop gezet ivm verhuizen. Maar er bleef geld afgeschreven worden. Hiervoor hebben we >20 keer voor gebeld, budget energie was onbereikbaar. Vervolgens zelf het geld terug gestort en hen wel kunnen bereiken. Het was goedgekeurd en het werd genoteerd. Vervolgens keer op keer een betalings herinnering gekregen en vervolgens een aanmaning. We hebben weer telefonisch contact opgenomen en het werd geregeld, werd gezegd door budget energie. Uiteindelijk weer rekeningen en nu hebben we een gerechtsdeurwaarder.

Het is schandalig hoe budget energie met klanten omgaat!

Reactie van Budget Energie , 1 juli 2019

Beste Lynn Steenbakker,

Dat klinkt als een vervelende situatie. Helaas kan ik niet inhoudelijk reageren, omdat ik geen persoon- of adresgegevens heb ontvangen bij dit bericht. Ik raad aan om contact op te nemen via klanten@budgetenergie.nl, zodat wij u verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Hoe kan dat?
René van Polanen Petel uit Maastricht, 24 juni 2019

In september overgestapt van Essent naar budget energie.

Eerste termijn bedrag 127 euro vervolgens 139 euro.... vervolgens 168 euro en nu na weer een check via de site zou ik 210 euro moeten betalen binnen één jaar.

Geen desastreuze verandering binnens huis. Hoe is dit mogelijk?

Reactie van Budget Energie , 1 juli 2019

Beste René van Polanen Petel,

Omdat ik geen adres- of persoonsgegevens van u heb ontvangen bij dit bericht, kan ik niet bekijken waarom het termijnbedrag wisselt. Hiervoor zou ik echt een kijkje moeten nemen in uw contractgegevens.

Het is mogelijk dat uw termijnbedrag over het gehele jaar iets te laag is geweest, daarom raad ik aan om contact op te nemen met onze klantenservice. Wij zijn doordeweeks telefonisch bereikbaar van 8:30 tot 18:00 op 020 - 20 555 55. U kunt ons ook per e-mail bereiken via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie René van Polanen Petel uit Maastricht, 1 juli 2019

Hallo

Tijdje geleden via de site een bericht gestuurd. Tot op heden geen gehoor.

Mvg

R. van Polanen Petel

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Heel tevreden
Brit uit Eelde, 18 juni 2019

Al drie jaar klant bij Budget Energie zonder problemen.

Reactie van Budget Energie , 28 juni 2019

Beste Brit,

Wat fijn om te horen dat u al 3 jaar tevreden klant bij ons bent. Wij doen er uiteraard alles aan om dat zo te houden! Mocht u nog suggesties/opmerkingen/vragen hebben over onze dienstverlening, mail ons dan op klanten@budgetenergie.nl

Vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
waardeloos
alex uit enschede, 18 juni 2019

nou zou er niet voor kiezen.

ze zeggen dat het goedkoper is maar dat blijkt achteraf toch niet zo en als je ze probeert te bellen ben je 40 minuten veder en heb je nog niemand aan de telefoon.

Reactie van Budget Energie , 26 juni 2019

Beste Alex,

Wij zijn ons ervan bewust dat het op dit moment erg druk is, onze excuses voor het ongemak. Wij doen ons best om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ik vind het vervelend om te horen dat er verkeerde verwachtingen zijn geschept over de tarieven van uw contract. Doordat ik geen adres- of persoonsgegevens bij dit bericht heb ontvangen kan ik helaas niet bekijken of u inmiddels contact heeft gehad. U kunt ons ook bereiken per e-mail via klanten@budgetenergie.nl of per Facebook of Twitter.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Te onrechte een contract afgesloten
J.C. Yedema-Sierag uit Heemskerk, 15 juni 2019

De verrassing was groot toen bleek dat Budget Energie bij mijn broer maandelijks een automatische incasso van zijn rekening werd afgeschreven. afgeschreven. Twee aangetekende brieven verder, waarin duidelijk stond, dat mijn broer geen e-mail heeft, bleek na lang wachten ten onrechte een contract afgesloten te zijn. Van de oude leverancier heb ik dat mogen horen. Van Budgetenergie geen enkele reactie. Behalve een korte brief waarin stond dat ze geprobeerd hebben een brief naar zijn e-mail (?) Te sturen. Via mijn eigen e-mail heb ik, namens mijn broer mijn e-mailadres doorgegeven. Geen enkele reactie van Budget Energie. Een en ander speelt vanaf begin april 2019.

Hoezo een goede klantenservice, als je op je aangetekend schrijven een brief van de klantenservice ontvangt met bedankt voor voor uw e-mail en de correspondentie nooit een datum bevat.

Ik ben benieuwd of en wanneer Budget Energie overgaat tot terug betaling van het ten onrechte afgeboekte incasso’s. De laatste is van eind mei 2019 toen al duidelijk was dat het contract niet deugde.

Reactie van Budget Energie , 27 juni 2019

Beste J.C. Yedema-Sierag,

Wat een vervelende situatie voor uw broer en u, onze excuses voor het ongemak. Ik heb helaas geen adres- of persoonsgegevens bij dit bericht ontvangen, daardoor kan ik niet inhoudelijk op uw bericht reageren. Echter zoek ik dit graag verder voor u uit. Kunt u uw klacht, het desbetreffende klantnummer of adres (postcode en huisnummer) toesturen naar klachten@budgetenergie.nl? Op deze manier kan ik bekijken wat ik voor u kan betekenen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Budget Energie en NLE
Lies van de Geest uit Spakenburg, 12 juni 2019

Gisteren telefonisch benaderd door Budget Energie, ik gaf aan dat ik tevreden was bij NLE en daar ook bleef. Werd mij meegedeeld dat NLE overgaat in Budget. Heb mijn contract verlengt voor 3 jaar.

U krijg ik mails dat ik overgestapt ben.

Hoe zit dat.

Groet,

Lies

Reactie van Budget Energie , 17 juni 2019

Goedemorgen Lies van de Geest,

Dat is niet de bedoeling, NLE gaat niet over in Budget Energie. Wij blijven twee aparte merken. Onze excuses voor het ongemak. Ik heb helaas geen persoon- of adresgegevens bij dit bericht ontvangen. Hierdoor kan ik helaas niet in mijn systeem controleren of er een contract is afgesloten. Ik raad aan om zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice. Wij zijn doordeweeks te bereiken van 8:30 tot 18:00 op 020 - 20 555 55 of per e-mail via klanten@budgetenergie.nl. Op deze manier kunt u het eventuele contract annuleren.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer