Reviews Budget Energie

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

107 reviews

5 sterren
(9)
4 sterren
(10)
3 sterren
(5)
2 sterren
(6)
1 ster
(77)

83 problemen opgepakt

opgelost
(10)
deels opgelost
(3)
niet opgelost
(10)
in behandeling
(6)
onbekend
(54)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
Slechte communicatie
B.M. J. uit Stadskanaal, 11 september 2019

Slechte communicatie. Duurt lang voordat je iemand aan de lijn hebt. Heel veel moet digitaal geregeld worden, daardoor duurt het lang voordat je respons krijgt. Callcenter-personeel heeft weinig kennis van zaken, moest wél 3 keer contact opnemen voor een kleine wijziging. Ben nu bij VandeBron energie, wereld van verschil! Deze beveel ik echt aan.

Reactie van Budget Energie - 16 september 2019

Beste B.M.J,

Wat jammer dat de communicatie op deze manier is verlopen, onze excuses voor het ongemak. Dat u meerdere keren contact op moet nemen voor een wijziging is uiteraard niet de bedoeling. Bedankt voor het delen van uw ervaring, wij blijven ons best doen om onze service verbeteren. Wellicht kunnen wij u in de toekomst weer van dienst zijn.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Als je eenmaal binnen bent, ben je niet meer interessant!
MJ V. uit Westerland, 15 augustus 2019

Nooit nemen. Eenmaal binnen hoef je niet meer te rekenen op enige korting zoals die aan nieuwe klanten wordt verstrekt.

Reactie van Budget Energie - 26 augustus 2019

Beste MJ V.,

Jammer om te horen dat u niet tevreden bent over ons verlengaanbod. Wij bieden inderdaad geen welkomstkorting bij een verlenging aan, deze ontvangt u namelijk alleen tijdens of na uw eerste contract. Natuurlijk zorgen wij er wel voor dat u de scherpste tarieven ontvangt die wij op dat moment kunnen aanbieden.

Ik begrijp dat u een overstap maakt, mochten wij u in de toekomst weer van dienst kunnen zijn dan kunt u ons altijd bereiken via klanten@budgetenergie.nl of via 020 - 20 555 55.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Wil alleen hoog/laagtarief berekenen bij "Slimme meter".
Hj W. uit Eelde, 12 augustus 2019

Ik zal nooit meer kiezen voor Budget-Energie. Het budget valt uit in hun voordeel en mijn nadeel omdat ik een slimme meter heb gekregen. Voorheen had ik alleen enkel tarief en dat was veel goedkoper. Volgens de netbeheerder moet de leverancier enkel tarief berekenen als je als klant daar om vraagt. Nou, mooi niet dus. KNUDDE

Reactie van Budget Energie - 15 augustus 2019

Beste Hj W.,

Het klopt dat wij automatisch een dubbel tarief aanhouden als u een meter heeft met meerdere actieve telwerken. Dit geven wij ook aan in het contract dat u van ons ontvangt na de aanmelding of verlenging. In sommige gevallen kunt u er bij andere leveranciers ervoor kiezen om u te laten afrekenen op een enkel- of dubbeltarief. Budget Energie biedt deze keuze vanwege het (vaak) kleine verschil niet aan.

Het verschil tussen een normaal- en daltarief niet groot, het scheelt ongeveer € 0,01. Als u een enkeltarief heeft dan is dit tarief een gemiddelde van deze twee. Het afrekenen op een normaal en dal tarief is in de meeste gevallen voordeliger of het scheelt enkele euro's. U kunt uiteraard altijd een berekening laten maken via onze klantenservice. Ik kan deze berekening helaas niet voor u maken, omdat ik geen gegevens van u heb ontvangen dit bericht.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie van Hj W. - 22 augustus 2019
probleem is opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Helder, goedkoop en probleemloos
JH G. uit Amsterdam, 6 juli 2019

Weer een probleemloos jaar bij Budget Energie gezeten. Alles is inzichtelijk via de website en ze doen wat ze beloven. Verlengingsaanbod was net niet scherp genoeg.

Reactie van Budget Energie - 12 juli 2019

Beste JH G,

Fijn om te horen dat u tevreden bent met onze dienstverlening! Het is natuurlijk jammer dat het verlengaanbod niet scherp genoeg was. Wellicht kunnen wij u in de toekomst weer verwelkomen met een mooi aanbod.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Heel eenvoudig en goed
S. M. uit Eindhoven, 25 mei 2019

Super goed overzicht, perfecte site, overstappen eenvoudig. Tarieven kloppen.

Reactie van Budget Energie - 3 juni 2019

Beste S.M.,

Dat vinden wij fijn om te horen, bedankt voor de positieve reactie! Mocht u nog suggesties, opmerkingen of vragen hebben voor of over onze dienstverlening, dan zijn wij altijd te bereiken via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Tarief op jaarafrekening klopt niet
H Witteveen uit Klarenbeek, 12 april 2019

Weinig contact gehad, dus moeilijk te beoordelen.

Tarief voor gas was op de jaarafrekening wel onterecht 0.5% verhoogd.

Bij aangaan contract staat het netto tarief niet in de bevestiging van Budget energie. Daarom heb ik de specificatie destijds van de webaanbieding afgehaald en apart opgeslagen. Daardoor kan ik nu zien dat vaste prijs bij Budget energie geen vaste prijs is.

Reactie van Budget Energie - 1 mei 2019

Beste H. Witteveen,

U kunt onze service vanwege het weinige contract niet beoordelen. Dit zien wij als een goed teken, dat betekent dat u het afgelopen goed geïnformeerd bent geweest! U geeft aan dat uw gastarief onterecht is verhoogd, dat heb ik voor u nagekeken.

Van 14 maart 2018 tot 14 maart 2019 had u een 1 jarig vast contract. U zet na het aangaan van uw contract het kale leveringstarief van € 0,2158 vast. Dit tarief is ook aan u bevestigt in uw contract op 7 januari 2018. Het PDF bestand 'Tarieven' is hieraan toegevoegd als bijlage. Uw totale gastarief (incl. BTW en belasting) was op het moment dat u uw contract aanging € 0,6102. Per 1 januari 2019 zijn de overheidsheffingen gestegen. Hierdoor is uw totale gastarief van 1 januari 2019 tot 14 maart 2019 gewijzigd naar € 0,6792. Uw kale leveringstarief van € 0,2158 is echter niet aangepast. Van 14 maart 2019 tot 17 maart 2019 bent u overgegaan naar een variabel contract, dit heeft ook invloed gehad op uw gastarief.

Als u inlogt op uw persoonlijke omgeving op onze website dan kunt u de gespecificeerde eindnota bekijken, hier ziet u de tarieven per periode terug. Ik raad aan om bij 'Mijn facturen' te kijken naar de specificatie incl. BTW. Deze ziet u verschijnen als u op het groene pijltje links naast uw factuur klikt.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Super goed!
a van de W. uit Putten, 26 maart 2019

Het is zo goed geregeld dat je er niets van merkt. Keurige aanmelding en afronding van het jaarcontract. Keurig binnen een paar weken ons teveel betaalde geld terug.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed
Johan Aalderink uit Westerhaar, 19 februari 2019

Netjes geregeld tegen voordelige tarieven, klantenservice is ok. Momenteel bij een andere leverancier. Om de cash back acties. Maar kom zeker terug ! Tot nu toe de beste energieleverancier. Dus gewoon doen..

Reactie van Budget Energie - 20 februari 2019

Beste Johan Aalderink,

Het is altijd fijn om te horen dat u zo tevreden bent met onze dienstverlening! Als u weer een overstap kunt maken dan doen wij uiteraard graag een aanbod. Mocht u suggesties, opmerkingen of vragen hebben voor of over onze dienstverlening, dan kunt u altijd contact opnemen via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima
T.E. uit Assen, 9 januari 2019

Geen problemen gehad, alles naar behoren verlopen. Kort nog even contact gehad via de website op de chat over de eindafrekening, prima!

Reactie van Budget Energie - 15 januari 2019

Goedemorgen T.E.,

Fijn om te horen dat u tevreden bent over onze dienstverlening. Wij doen er uiteraard alles aan om dat zo te houden! Mocht u nog vragen hebben over onze dienstverlening, dan kunt u altijd contact opnemen via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Top
Henk uit Eindhoven, 6 januari 2019

Alles zonder problemen en dan ook nog de goedkoopste

Reactie van Budget Energie - 8 januari 2019

Beste Henk,

Fijn om te horen dat u zo tevreden bent over onze dienstverlening en tarieven. Wij doen er uiteraard alles aan om dat zo te houden! Mocht u nog opmerkingen of vragen hebben, dan kunt u ons als bereiken via klanten@budgetenergie.nl.

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
5
v zeman uit Venray, 9 november 2018

Good

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Veel goed
S. Maneva uit Kerkdriel, 4 november 2018

Ik ben tevreden

Reactie van Budget Energie - 14 december 2018

Beste S. Maneva,

Bedankt voor uw positieve beoordeling. Het is voor ons fijn om te horen dat u tevreden bent!

Ik wens u alvast een fijn weekend.

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
makkelijk
r rezelman uit Egmond aan Zee, 3 november 2018

Geen gedoe alles in eigen hand

Reactie van Budget Energie - 14 december 2018

Beste R. Rezelman,

Dat horen wij graag. Bedankt voor uw positieve reactie!

Ik wens u alvast een fijn weekend.

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goede prijs
Anoniem uit Warnsveld, 2 november 2018

Qua prijs de goedkoopste. Daarintegen geef je aan per 1-9-18 over te willen stappen. Je krijgt akkoord en op 31-8-18 krijg je te horen dat het abonnement pas 15-10-18 in gaat.

Reactie van Budget Energie - 14 december 2018

Goedemorgen,

Bedankt voor uw positieve beoordeling! Vervelend om te horen dat er onduidelijkheden zijn over de startdatum. Budget Energie hanteert een aanmeldperiode van 25 werkdagen, uitzonderingen daargelaten. Hierdoor starten wij altijd daadwerkelijk met leveren na deze periode. De startdatum wordt direct bevestigt in de aanmeldbevestiging die u per e-mail ontvangt, zodat u hiervan direct op de hoogte bent. Mocht u vragen hebben over de startdatum, dan raad ik aan om contact op te nemen met onze klantenservice via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
kan niet over oordelen
L Wolf uit Eefde, 27 oktober 2018

geen klant meer bij Budged energie

Reactie van Budget Energie - 13 november 2018

Beste meneer Wolf,

Ik kan door het ontbreken van gegevens niet kijken hoe lang u klant bij ons bent geweest.

Ik hoop in ieder geval dat alles tijdens de periode dat u klant bij ons was naar wens is verlopen. Wellicht hebben wij in de toekomst weer een mooi aanbod om u als klant te verwelkomen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goed
Mart uit Oss, 8 oktober 2018

Soepel geregeld!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Kan nog geen mening geven na 1 maand
Tv te B uit Bovenkarspel, 1 oktober 2018

Kan nog geen mening geven na 1 maand

Reactie van Budget Energie - 3 oktober 2018

Beste klant,

Uiteraard hopen we dat je aanmelding bij ons vlekkeloos is verlopen en dat we je in de toekomst bij eventuele vragen goed van dienst kunnen zijn. Daar doen we in ieder geval ons uiterste best voor. Mocht je suggesties/opmerkingen/vragen hebben voor of over onze dienstverlening, schroom dan niet om ons te mailen op klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
DOE HET NIET!!!
LN K. uit Groningen, 26 september 2018

Na over en weer bellen en mailen over de meterstanden die BE door zou geven kreeg ik van de vorige leverancier alsnog een geschatte naheffing van maar liefst 850 euro. Reden: BudgetEnergie had ondanks alle correspondentie nog altijd NIETS doorgegeven. Spijt als haren op mijn hoofd dat ik ben overgestapt, ik zou het iedereen afraden.

Reactie van Budget Energie - 3 oktober 2018

Beste klant,

Omdat u geen gegevens bij uw review heeft gezet kan ik helaas niet voor u nakijken waar het mis is gegaan, of uitleggen waarom dit is. Mocht u willen dat wij dit alsnog voor u nakijken dan verzoek ik u vriendelijk uw postcode/huisnummer door te geven. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goed bevallen
Braam uit Stadskanaal, 20 september 2018

Overstap is prima verlopen, géén enkel probleem gehad het afgelopen jaar.

Reactie van Budget Energie - 3 oktober 2018

Beste klant,

Fijn om te horen dat u zo tevreden bent over onze dienstverlening. Wij doen er uiteraard alles aan om dat zo te houden!

Mocht u nog suggesties/opmerkingen/vragen hebben over onze dienstverlening, schroom dan niet om ons te mailen op klanten@budgetenergie.nl

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Heel goed
A.M. T. uit Baarn, 12 september 2018

🙂🙂👍🏻

Reactie van Budget Energie - 3 oktober 2018

Beste klant,

Heel fijn om te horen dat u zo tevreden bent. Wij doen ons uiterste best om dit in de toekomst zo te houden.

Mocht u suggesties/vragen/opmerkingen hebben voor of voer onze dienstverlening, schroom dan niet om te via e-mail door te geven: klanten@budgetenergie.nl

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Gewoon een energieleverancier
Marianne uit Moorveld, 3 september 2018

Net als elke andere leverancier

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Wij gaan eind september overstappen
PW van den Bos uit 's-Gravenhage, 29 augustus 2018

Er werd een gunstig tarief aangeboden. Vandaar de overstap. ik kan over het vervolg vanaf het moment van levering nu natuurlijk nog niets zeggen.

Reactie van Budget Energie - 28 september 2018

Beste meneer of mevrouw Van den Bos,

Een beetje een late reactie, excuus daarvoor! Ik hoop dat uw overstap goed is verlopen en dat uw contractperiode bij ons probleemloos verloopt.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
vieltegen
A Schuur uit Kortenhoef, 26 augustus 2018

incasseert +/- 1 week eerder dan dat de maand ingaat, contact gezocht met energie direct , moet ik maar €. 2,50 per maand kosten betalen dan kan deze later betaald worden, afrekening laat lang op zich wachten.

Conclusie snel incasseren laat afwikkelen, nooit meer energie direct

Reactie van Budget Energie - 10 september 2018

Beste meneer of mevrouw Schuur,

Bovenstaande review lijkt niet bestemd voor Budget Energie maar voor Energie Direct. Mogelijk heeft u per ongeluk de verkeerde aangeklikt bij het schrijven van uw review.

Mocht deze review toch voor ons bedoeld zijn, en kunnen wij nog iets voor u doen, dan verzoek ik u vriendelijk om een postcode/huisnummer aan ons door te geven zodat we uw gegevens erbij kunnen zoeken. Wij nemen dan binnen 1 week contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Essent naar Budget Energie
J.A. B. uit Marknesse, 24 augustus 2018

Zeven vergelijkingssites geprobeert om mijn verbruik van gas (electra is nul) bij Essent te vergelijken met andere leveranciers. Budget Energie kwam vaak als goed uit de bus.

De overschakeling is inmiddels probleemloos gelopen met duidelijke overeenkomsten en ingangsprocedure. Essent wilde achteraf nog wel met een speciale prijs komen maar hierop niet gereageert.

Zo een besparing van ruim € 25,-- per maand bereikt op mijn gasverbruik.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Overstappen zonder problemen
J.D te Capelle a/d ijssel uit Capelle aan den IJssel, 17 augustus 2018

De overstap naar Budget Energie is vlekkeloos verlopen. voorlopig alleen maar positief.

Reactie van Budget Energie - 28 augustus 2018

Beste meneer, mevrouw,

Fijn om te horen dat uw overstap goed is verlopen! Mocht u toch nog vragen hebben kunt u altijd contact met ons opnemen. Onze klantenservice helpt u graag!

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Web-care

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?