Reviews Budget Energie

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

110 reviews

5 sterren
(9)
4 sterren
(8)
3 sterren
(6)
2 sterren
(10)
1 ster
(77)

84 problemen opgepakt

opgelost
(9)
deels opgelost
(3)
niet opgelost
(12)
in behandeling
(0)
onbekend
(60)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

  • ‹ vorige
  • volgende ›
Oplichters
Pennders 19 november 2019

Ik ben eind 2018 in de mediamarkt overgestapt naar budget energie. In oktober 2019 ben ik verhuisd en woon ik tijdelijk bij mijn ouders. Dus budget energie opgezegd. Vandaag kreeg ik de afrekening waar ik bijna een rolberoerte van kreeg. Ik moet de boete betalen omdat ik contractbreuk pleeg, daar had ik wel op gerekend 200 euro. Ik moet de cadeaubon ( wat dus eigenlijk geen cadeau is) terug betalen 150 euro. En ik moet het boetebedrag dat zij aan mijn oude leverancier hebben betaald terug betalen 100 euro. Totaal even 450 aftikken. Ten eerste is mij hier niets over verteld toen ik het contract afsloot, ik kan dit hele verhaal ook niet terug vinden in de algemene voorwaarden. Ik wilde destijds alles graag op papier ontvangen maar heb het nooit gekregen.

Begrijp niet dat Mediamarkt zich inlaat met zulke oplichters.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Fijn om overzicht te hebben over ons verbruik
C. D. uit Oss, 17 november 2019

Prima leverancier, extra prettig vind ik het maandelijkse overzicht van ons verbruik in vergelijking met type huis en aantal bewoners. Dat geeft inzicht en maakt je bewuster (en werkt ook wel belonend omdat we minder verbruiken dan gemiddeld 😉)

Reactie van Budget Energie - 20 november 2019

Beste C.D,

Bedankt voor de review! :) Fijn om te horen dat het verbruiksoverzicht u goed bevalt en dat wij u bewust maken van uw energieverbruik. Dat wordt wachten op een (hopelijk) positieve jaarnota!

Mocht u nog verdere vragen hebben dan kunt u ons altijd bereiken via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Budget Energie verwelkomt mij als klant zonder ooit met mij in contact te zijn geweest. Wat?
Onbekende Klant uit Nederland, 31 oktober 2019

Klant bij Budget Energie zonder enig contact of correspondentie.

Wat gebeurt hier??

Vandaag een mail ontvangen dat Budget Energie zogenaamd mij als klant verwelkomt.

In de mail is aangegeven dat ze mijn meterstanden hebben ingelezen.

Er is echter nooit contact tussen mij en Budget Energie plaats gevonden.

Als ik mij niet vergis zijn er scherpe regels m.b.t. privacy wetgeving.

In mijn ogen een schandalige en grove schending van privacy.

Deelt iemand deze ervaring en wat is bij jullie de uitkomst geworden?

Alvast bedankt voor jullie aandacht.

Reactie van Budget Energie - 6 november 2019

Beste Onbekende Klant,

Dat klinkt als een vervelende situatie! Ik heb helaas geen gegeven van u ontvangen. Heeft u al contact opgenomen met onze klantenservice? Dan kijken wij graag met u mee. Als inderdaad blijkt dat de levering onterecht is gestart, dan draaien wij dit uiteraard terug. Wij zijn doordeweeks bereikbaar van 8:30 tot 18:00 op 020 - 20 555 55 of via klanten@budgetenergie.nl.

We horen graag van u!

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloos en ziek van de overstap
Jcm.knijpstra uit Alkmaar, 29 oktober 2019

Buiten het aan de deur beloofde betalen van de boete voor het overstappen heb ik terwijl ik bewindvoering heb me laten vertellen dat dat geen probleem was.en ik zou nergens iets aan hoeven doen.uiteindelijk heb ik een boete gekregen en omdat ik de bewindvoering niet altijd kan bereiken en de pver dracht moeizaam ging heb ik na boete op boete nog even bijna afge s loten geweest terwijl zij hadden moeten weten dat er met een bewindvoering niet met mij had kunnen overstappen plus nu achteraf is budget energie nog duurder dan essent waar ik zat .ik heb nog steeds niet mijn boete terug gekregen terwijl ik er constand om vraag .nu zit ik weer met schulden door dat ik hierdoor uitgaven heb moeten doen kortom ik ben er flink ingestonken en alle beloftes aan de deur zijn niet na gekomen en het is vanaf mei dat ik daar ben gestart maar de overstap boete kan ik naar fluiten en alle betalingen zijn bij jullie nu betaald dus daar herft het niets mee te maken .

Reactie van Budget Energie - 6 november 2019

Beste Jcm.knijpstra,

Vervelend om te horen dat u nog geen vergoeding heeft ontvangen van uw opzegboete. Wij vergoeden een opzegboete nooit rechtstreeks aan een andere energieleverancier. Een energieleverancier verwerkt de opzegboete altijd op de eindnota. Van u, ontvangen wij graag een foto of kopie van deze volledige eindnota. U kunt deze sturen naar klanten@budgetenergie.nl. Als wij deze van u hebben ontvangen dan kunnen wij de opzegboete vergoeden.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer agressief bij een herinnering
Client uit Nederland, 28 oktober 2019

Ik ben tot nu toe niet erg tevreden over Budget energie.

Ze incasseren al in de maand voorafgaande je termijn nota , na 7 dagen wordt de maandtermijn al verhoogd , ze praten als of je een achterstand hebt van een jaar terwijl het gaat over de lopende maand. Ik heb nu al een mail van ingebreke stelling van de maand oktober en we zitten nog in de maand oktober. Ga hier snel weg als dit niet veranderd neem de boete op de koop toe. Maar van deze aanpak houd ik niet !!!

Reactie van Budget Energie - 6 november 2019

Beste Client,

Jammer om te horen dat u niet tevreden bent. Wij incasseren inderdaad altijd vooraf. Als een bedrag niet afgeschreven kan worden, dan ontvangt u een kosteloze herinnering waarbij u 14 dagen heeft om het bedrag zonder extra kosten te voldoen. Dit leggen wij ook aan u uit in de herinnering, zodat dit duidelijk voor u is. Mochten wij na deze periode geen bedrag van u hebben ontvangen, dan ontvangt u een aanmaning. Na nog een week volgt er een ingebrekestelling. Ondertussen gaan wij bijna het termijnbedrag voor de volgende maand incasseren. Dat betekent dat er een achterstand ontstaat, dit willen wij voorkomen.

Naast automatische incasso bieden wij ook een andere betaalwijze aan, namelijk: 'U betaald zelf'. U ontvangt dan rond onze reguliere incassodatum een factuur per e-mail. U heeft vervolgens 14 dagen om deze factuur te voldoen. Heeft u na deze periode nog een betaling gedaan? Dan ontvangt u een kosteloze herinnering, waarbij u nogmaals 14 dagen heeft om de factuur te voldoen. Wij brengen € 3,03,- aan administratiekosten per factuur in rekening.

U kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice voor meer informatie over onze betaalwijzes. U kunt ons bereiken via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Duidelijk
G Van Bragt uit Etten-Leur, 26 oktober 2019

Altijd een maandelijks overzicht en goed geholpen. Jammer dat ze geen app hebben

Reactie van Budget Energie - 6 november 2019

Beste G van Bragt,

Bedankt voor uw review! Wij proberen onze prijzen zo laag mogelijk te houden, vandaar dat wij geen app ontwikkelen of aanbieden. Toch fijn dat ons verbruiksoverzicht heeft voldaan aan uw wensen. :)

Mocht u nog verdere vragen of tips hebben, dan kunt u ons altijd bereiken via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Klantenservice niet best
K van Poortvliet uit kvanpoortvliet@home.nl, 25 oktober 2019

Na 3,5 week gewacht te hebben op de eindafrekening heb ik toch maar eens een e-mail gestuurd. De reactie was kort: "we hebben uw meterstanden uitgelezen." Ja, dat wist ik ook wel, dat was namelijk 3,5 week geleden al gebeurd. Daarna nog enkele mails gestuurd waar niet op werd gereageerd. Misschien dat ze je langer laten wachten en niet meer fatsoenlijk reageren als je bent overgestapt.

Reactie van Budget Energie - 4 november 2019

Beste K van Poortvliet,

Jammer om te horen dat u bent overgestapt! Als energieleverancier hebben wij 4 tot 6 weken om de eindnota op te maken. Uiteraard doen wij ons best om dit zo snel mogelijk voor u in orde te maken. Ik zie overigens ook dat wij hier netjes aan hebben voldaan en dat mijn collega u heeft gesproken.

Ik wens u alvast een fijne avond en wellicht tot in de toekomst!

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie van K van Poortvliet - 11 november 2019
probleem is opgelost

De afhandeling van de jaarrekening duurde lang, veel langer dan de twee weken die het volgens hun meestal duurt. Op emails werd pas de week daarna telefonisch gereageerd, heel correct overigens. De reden dat ik overgestapt ben is dat ik groene stroom wil.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Moeiteloos overstappen
P. G. uit Ried, 17 oktober 2019

Prima leverancier. Alleen jammer dat zij 13 maanden vaste kosten in rekening brengen terwijl je een contract van 12 maanden afsluit.

Reactie van Budget Energie - 22 oktober 2019

Beste P.G,

Fijn om te horen dat u tevreden bent over onze dienstverlening! Het klopt dat vaste leveringskosten per maand, waarin wij hebben geleverd, in rekening worden gebracht. Toch bedankt voor uw positieve bericht. Mochten wij u met verdere vragen kunnen helpen, dan kunt u ons altijd bereiken via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Geschroken van eindnota
Aurora uit Bad Nieuweschans, 8 oktober 2019

Erg goede prijs, maar kreeg een enorme eindnota na te hebben gewisseld van leverancier. Ik had dan liever wat meer per maand betaald.

Reactie van Budget Energie - 9 oktober 2019

Beste Aurora,

Ik begrijp dat het niet prettig is om flinke bijbetaling te moeten doen. Een bijbetaling ontstaat als het termijnbedrag niet past bij het verbruik. Daarom is het altijd mogelijk om het termijnbedrag opnieuw te berekenen en eventueel te wijzigen. Dit is vooral belangrijk als u onlangs naar een nieuw adres bent verhuist of als er een wijziging is in de thuissituatie wat kan resulteren in een hoger verbruik. Op deze manier kunt u in de toekomst een bijbetaling voorkomen. Het is mogelijk om een betalingsregeling te treffen. U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen via 020 - 20 555 55 of per e-mail via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima levering
A van Dijk uit Bavel, 30 september 2019

Kan ik aanraden

Reactie van Budget Energie - 2 oktober 2019

Beste A van Dijk,

Bedankt voor de positieve review en fijn om te horen dat u tevreden bent over onze dienstverlening. Daar doen wij in ieder geval ons uiterste best voor. Mocht u nog suggesties of vragen hebben, voor of over onze service, dan zijn wij altijd te bereiken via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Stijging 40% energiekosten
Erik Weersing uit Ureterp, 28 september 2019

Ik weet niet of ik dit als een klacht moet bestempelen maar ik wil dit toch even kwijt want ik krijg een vervelend gevoel bij de net ontvangen jaarafrekening van Budget Energie.

In 2016/2017 was ik ook klant bij Budget Energie. Mijn verbruik was toen 4928kwh en 1719 m3.

De totale afrekening over die periode bedroeg €1827. In 2018 ben ik weer overgestapt naar Budget Energie en krijg deze week de jaarafrekening. Wat schets mijn verbazing. Het verbruik was een stuk minder nl. 4752kwh en 1585m3 maar de afrekening bedroeg €2341. Een stijging omgerekend van maar liefst 40%. Ik weet dat de energiebelasting enorm is gestegen maar dat kan de stijging natuurlijk niet verklaren. Het vereist al hogere wiskunde om zo'n jaarafrekening te analyseren maar je moet je toch steeds meer zorgen maken om je energielasten. Ik zal ook nog contact opnemen met Budget Energie om tekst en uitleg maar het chagrijn neemt ook steeds meer toe.

Reactie van Budget Energie - 7 oktober 2019

Beste Erik Weersing,

Ik zie in mijn systeem terug dat u inmiddels reactie per e-mail heeft ontvangen. Ik begrijp dat het vervelend is als u constateert dat uw tarieven in 2018/2019 hoger zijn dan de tarieven van 2016/2017. Mijn collega heeft u door middel van een schema aangetoond wat het verschil is in deze tarieven. Hierbij wil ik ook graag aangeven dat de tarieven in 2016/2017 erg gunstig waren, op zulke momenten is het lonend om uw tarieven voor een langere tijd vast te zetten. De energiemarkt is een Commerciële markt. Naast wijzigingen in overheidsheffingen zoals energiebelasting en Opslag Duurzame Energie (ODE) hebben wij ook te maken met prijsstijgingen- en dalingen van inkoopprijzen per kWh of kuub gas.

Wij proberen om de jaarnota zo duidelijk mogelijk voor u te maken. Via Mijn Budget kunt u onder het kopje ‘Mijn Facturen’ ook de specificaties van uw jaarnota vinden. Deze ziet u terug als u op het groene pijltje klikt.

Mocht u nog verdere vragen hebben dan staan wij uiteraard voor u klaar. U kunt ons telefonisch bereiken via 020 – 20 555 55 of per e-mail via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Het is een maand geleden en het probleem is nog steeds niet opgelost
Wang 26 september 2019

After my contract ended in August, I received a new invoice informing me to pay for September. I no longer lived in that place and Budget Energy confirmed my termination already. I was confused and started to contact them. Then came the real pain. I called at least five times, wrote two contact forms. Some of the receptionis were really not helpful. I got answers from staff saying "yeah I will help you to cancell this invoice", but still, it is not cancelled until today. I received text messages and emails, asking me to pay, and the amount gradually increase because "I didn't pay it on time". I don't know how this work in the system, but it has been almost a month, and is it really hard to cancell a simple invoice? How many more times should I contact them before the problem is solved??

Reactie van Budget Energie - 7 oktober 2019

Dear Wang,

I noticed that there was some misunderstanding about the invoice of September. We are sorry for the inconvenience and that you had to make many attempts to solve the situation. My colleague tried to cancel the invoice for the month September, unfortunately this wasn't processed the right way.

In the meanwhile, we cancelled the invoice of September on the 24th of September. We will not charge any extra costs, so I also cancelled the raise of € 15,-. You have received the final invoice on the 29th of September. You already received a € 53,45 refund, within 14 days you will also receive the missing € 15,- of the total refund of € 68,45.

If you have any further questions you can reach us by telephone 020 – 20 555 55 or e-mail at klanten@budgetenergie.nl.

Kind regards,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nog meer misleiding. Aanvulling
Smit 25 september 2019

Ten eerste had ik mijn contract al opgezegd en was er geen sprake van een betalingsachterstand.

Ten tweede komen er hier zoveel negatieve reacties voorbij dat het voor jullie misschien een keer een optie zou kunnen zijn om te luisteren naar de mensen.

Ten derde heeft u uw medewerkers goed gehersenspoeld en doen ze braaf wat hun wat hun meester ze verteld.

Reactie van Budget Energie - 2 oktober 2019

Beste Smit,

Zoals wij eerder hebben aangegeven vinden wij het vervelend dat u zich misleid voelt. Budget Energie heeft zich gehouden aan de voorwaarden van het door u ondertekende contract. Helaas kunnen wij hierin niets meer voor u betekenen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie van Smit - 11 oktober 2019
probleem is niet opgelost

Niets is opgelost, ze verschuilen zich achter goed gebrainwashte medewerkers die als makke schapen hun riedeltje aan de klant vertellen. Waardeloos bedrijf met veel te veel macht!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Slinkse voorwaarden
Peter uit Ruurlo, 25 september 2019

Een standaard energieleverancier die af en toe interessante contracten aanbiedt. Verder weinig mogelijkheden om je verbruik te laten monitoren.

Zoals bij de meeste andere leveranciers wordt niet gevraagd om de meterstanden aan het begin van het jaar door te geven. Dit wordt steeds relevanter omdat de overheid allerlei heffingen per 1 januari fors aanpast. Omdat bij de meeste mensen het energiecontract tot een andere datum in het jaar loopt, gaan de leveranciers die meterstanden zelf inschatten. Het is mijn ervaring dat dit in het algemeen in het nadeel van de klant gebeurt!

Deze leverancier rekent heel slinks 13 maanden vastrecht als je een contract van een jaar hebt. Alleen als het contract precies op de eerste van de maand begint/afloopt niet. Omdat de meeste contracten niet op de eerste beginnen, wordt er vastrecht berekend voor elke maand waarin energie geleverd is, ook al is het maar één dag. Het is ergens verborgen in de voorwaarden, waardoor weinig mensen het in de gaten hebben. Op de site van Energieleveranciers zou hier eigenlijk rekening mee gehouden moeten worden bij de berekeningen.

Reactie van Budget Energie - 7 oktober 2019

Beste Peter,

Bedankt voor uw review! Wij vragen inderdaad niet om de meterstanden per 1 januari, buiten de jaarlijkse uitvraag van de meterstanden om. Dit is alleen op u van toepassing als u een conventionele meter heeft, slimme meters worden maandelijks uitgelezen. U ontvangt van ons vervolgens een maandelijks verbruiksoverzicht. Uiteraard mag u, in het geval van een conventionele meter, de meterstanden van 1 januari altijd aan ons doorgeven. Anders maken wij en berekening aan de hand van uw jaarverbruik. Bij gas nemen wij hierin de graaddagen mee.

Kosten zoals energiebelasting en opslag duurzame energie (ODE) dragen wij af, dit zijn namelijk overheidsheffingen. Aan uw kale leveringstarief, dat u aan uw energieleverancier betaald voor uw verbruik per kWh en kuub gas, verandert niets.

Het klopt dat er vaste leveringskosten per maand in rekening worden gebracht. Dit geven wij ook weer in uw contract. Het is niet de bedoeling om dit te verbergen in de voorwaarden, daarom kunt u dit vinden in het PDF bestand genaamd 'Tarieven' (bijgevoegd aan uw contract) en vervolgens onder het kopje 'Vaste leveringskosten'.

Ik hoop dat ik u op deze manier wat duidelijkheid heb kunnen bieden. Mocht u nog verdere vragen hebben dan zijn wij telefonisch bereikbaar via 020 - 20 555 55 of per e-mail via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Doen wat ze beloven en beloven niet wat ze niet kunnen waarmaken
Obrechtstr 22, Leiden uit Leiden, 22 september 2019

Meerdere rare situaties meegemaakt (iha door Lia der, de netbeheerder veroorzaakt). Alle kosten, overzichten etc etc die daar voor nodig waren (bijv ‘mag ik een bevestigings mail van dit gesprek) werden gegeven. Er werd geanticipeerd dat zaken mis zou lopen en daarom voor goede interne aantekeningen & externe aantekenjngen (mail naar mij) gezorgd.

Vergelijk dit met het standaard “ik mag niet mailen” antwoord, en dat je het zelfde verhaal 20x moet vertellen...

Aanrader!

Reactie van Budget Energie - 25 september 2019

Voor de zekerheid toch even telefonisch contact met u gehad over de zin: "Vergelijk dit met het standaard “ik mag niet mailen” antwoord, en dat je het zelfde verhaal 20x moet vertellen...". U gaf aan dat deze opmerking niet gaat over uw energielevering door Budget Energie.

Wij zijn blij dat u tevreden bent en Budget Energie aanraadt, bedankt!

Budget Energie

Web-care

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Energie nita
Lian uit Appelscha / Norg, 22 september 2019

Budget Energie heeft beginstanden van cliënt niet doorgevoerd. Daardoor is er n schatting gemaakt door Enexis. Waardoor er voor n halfjaar n verbruik van 4000m3 gas zou zijn gebruikt. Ook voor electra veel te hoog. Al 1.5 maand hierover met hun in contact. Ze weigeren echter de nota aan te passen. Ook al hebben ze toegegeven dat zij de standen niet hebben doorgevoerd zoals dat hoorde. Nu laatste stap genomen. De geschillen commissie! Waardeloze klantenservice ook. Klachtenteam heeft ook geen enkele invloed..ondanks dat zij wel aangeven dat de fout bij hun ligt.

Reactie van Budget Energie - 25 september 2019

Beste,

Wat een vervelende situatie die inderdaad al erg lang duurt.

Ik zie in uw reactie dat ons Klachtenteam hier al mee bezig is. Wilt u contact opnemen met de behandelaar van deze klacht? Online kan ik u, zonder verdere gegevens, helaas niet verder helpen.

De medewerkers van ons Klachtenteam zijn meer dan bereid met u mee te zoeken naar een passende oplossing!

Met vriendelijke groet,

Budget Energie

Web-Care

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
MIsleiding en oplichting!
Smit 20 september 2019

Na overgehaald te zijn in de mediamarkt door medewerkers van Budget energie zou mijn maandbedrag met zeker 20 euro per maand verlaagd kunnen worden. Met daarbij een cadeau twv van 200 euro die ik direct zou kunnen besteden. Na een leuke rekensom van de heren dat ik maandelijks veel zou kunnen besparen en ik een heel leuk welkomstcadeau mocht ontvangen ben ik overstag gegaan. Omdat het vastrecht omhoog is gegaan en dit bedrijf alleen online werkt konden ze veel goedkoper leveren. Nu is mijn maandbedrag hetzelfde gebleven en was de berekening van de medewerkers dus nogal gelogen en besloot ik om over te stappen. Nu bij de eindafrekening moet ik dus alsnog bijbetalen een bedrag van 190 euro en wordt de cadeaukaart teruggevorderd. Nu is bij het begingesprek geen woord gevallen over het terugbetalen van een cadeau en vind ik dit ook heel bizar. Uiteraard heeft Budget energie zich ingedekt en staat er in het contract dat als ik vroegtijdig het (CONTRACT) verbreek ze het Cadeau terug kunnen vorderen. Wart ze dus ook gaan doen en heb ik Budget Energie beloofd om een recensie te schrijven over hun bedrijf. Ik vind het dus een waardeloos bedrijf, misleidend en ik voel me opgelicht. Dit soort bedrijven hebben veel te macht en moten echt een halt toe geroepen worden.

Reactie van Budget Energie - 25 september 2019

Beste,

Naar aanleiding van uw review heb ik even bekeken wat er precies gebeurd is.

Wat mij opvalt is dat u meerdere keren contact heeft opgenomen over de betalingen van de termijnbedragen. Hierbij werd niet gesproken over de hoogte van het termijnbedrag maar wel het moment van afschrijven. Ook vroeg u uitstel van uw betalingsverplichting aan. Toen u aangegeven werd dat wij geen uitstel geven van de betalingsverplichting wanneer het om een termijnbedrag gaat, vertelde u te gaan overstappen.

Op uw eindnota heeft u een gedeelte van de MediaMarkt cadeaukaart terug moeten betalen. Daar waar u in de MediaMarkt een cadeaukaart ontving van €200,-, heeft u "slechts" €100,- terug moeten betalen. De cadeaukaart dient (gedeeltelijk!) terug betaald te worden wanneer u voor het einde van uw 3-jarige contract uw overeenkomst verbreekt, door bijvoorbeeld over te stappen. Zoals u terecht aangaf, hebben wij u dit vooraf schriftelijk aangegeven. U heeft, na het ondertekenen van uw contract in de MediaMarkt, 14 dagen bedenktijd gehad om alles rustig door te nemen. In deze 14 dagen hebben wij geen reactie van u ontvangen en gingen er daarom ook van uit dat u akkoord ging met onze voorwaarden.

Wij vinden het vervelend dat u zich misleid voelt, dit was niet onze bedoeling!

Met vriendelijke groet,

Budget Energie

Web-Care

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht !!
CJJ uit Den haag , 20 september 2019

-Valse voorwaarden!

-Slechte communicatie van uit klantenservice de medewerkers hebben geen verstand waar ze over praten!

- oplossingen? GEEN.

Voorbeeld:

Wanneer ik een specifieke vraag stel als, kom ik met onverwachtse kosten en/of dubbele kosten ?

Antwoord : Nee!

Mijn 14 dagen bedenk tijd is net over, en ik kan je vertellen dat ik WEL met dubbele onverwachte kosten zit!

Ze zeggen letterlijk alles om je te gewoon te laten overstappen en daarna zit je in de penarie.

Reactie van Budget Energie - 25 september 2019

Beste,

Wat vervelend dat u nu toch met onverwachte kosten zit. Dit is natuurlijk niet de bedoeling van uw overstap geweest! Ik had graag even met u meegekeken en u direct gesproken maar omdat u geen contactgegevens naast uw online review plaatste kan ik u uitsluitend voorzien van algemene informatie.

Tijdens een overstap komt het vaker voor dat een klant tijdelijk dubbele lasten heeft. De oude leverancier mag namelijk totdat de eindnota is opgemaakt (max. 6 weken na de overstap) termijnbedragen blijven incasseren. Dit terwijl de nieuwe leverancier al begint met incasseren. Gelukkig betaalt u uiteindelijk nooit dubbel. Bij de oude leverancier wordt het eventueel te veel betaalde namelijk direct met u verrekend op de eindnota.

Ik hoop dat deze reactie u voldoende duidelijkheid heeft gegeven. Mocht u meer vragen hebben, horen wij dat graag van u!

Met vriendelijke groet,

Budget Energie

Web-Care

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichters
Rick 18 september 2019

Vertegenwoordiger liegt alles bij elkaar om je maar klant te maken. Na 3x?! een klacht in te dienen eindelijk mijn gelijk gekregen van ze maar toch moet ik de helft van de boete en welkomst cadeau terug betalen.

Uiteindelijk na meerdere malen contact opnemen geen boete betaald maar het welkomst cadeau moet ik wel terug betalen. Ze snappen blijkbaar niet wat een cadeau is. Overigens werd er direct gedreigd met een deurwaarder toen ik vroeg waarom ik een cadeau moet terug te betalen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Slechte communicatie
B.M. J. uit Stadskanaal, 11 september 2019

Slechte communicatie. Duurt lang voordat je iemand aan de lijn hebt. Heel veel moet digitaal geregeld worden, daardoor duurt het lang voordat je respons krijgt. Callcenter-personeel heeft weinig kennis van zaken, moest wél 3 keer contact opnemen voor een kleine wijziging. Ben nu bij VandeBron energie, wereld van verschil! Deze beveel ik echt aan.

Reactie van Budget Energie - 16 september 2019

Beste B.M.J,

Wat jammer dat de communicatie op deze manier is verlopen, onze excuses voor het ongemak. Dat u meerdere keren contact op moet nemen voor een wijziging is uiteraard niet de bedoeling. Bedankt voor het delen van uw ervaring, wij blijven ons best doen om onze service verbeteren. Wellicht kunnen wij u in de toekomst weer van dienst zijn.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Bedrog
M 8 september 2019

We zijn "verleid" met een mooie aanbieding, en zouden voordeliger uit zijn dan bij onze huidige leverancier. Niet dus! Alle tarieven liggen hoger dan wat we nu betalen. De gegeven informatie klopte niet met de werkelijkheid. BE zou er goed aan doen om juiste gegevens te verstrekken, dat geeft meer vertrouwen en voorkomt hen en mij een hoop administratieve rompslomp.

Reactie van Budget Energie - 16 september 2019

Beste M,

Vervelend om te horen dat de aanmelding op deze manier is verlopen, onze excuses voor het ongemak. Ik heb helaas geen persoons- of adresgegevens van u ontvangen bij dit bericht, waardoor ik niet inhoudelijk kan reageren.

Ik adviseer u dan ook om gebruik te maken van de 14 dagen wettelijke bedenktijd, welke direct ingaan na het moment dat u de aanmelding doet. Op deze manier kunt u uw contract kosteloos annuleren.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
MediaMarkt actie bleek niet iets duurder, maar véél duurder
Michiel uit Nieuwegein, 5 september 2019

Bij MediaMarkt geweest en gebruik gemaakt van de aanbieding. Ik weet niet hóe ze het vergeleken hebben, maar met hetzelfde verbruik zou ik ongeveer 12,- per maand duurder uit zijn, mede doordat de tarieven/belastingen wat waren gestegen. Oké, klinkt als begrijpelijk en ja, ik snap dat je de korting in de winkel ook wel een stukje sigaar uit eigen doos is. Maar mijn maandbedrag is nu van 89,- bij EnergieDirect naar omgerekend tot nu toe zo’n € 135,- per maand gegaan bij BudgetEnergie. Of ik mijn maandbedrag even wil verhogen van het voorschot van € 103,- naar een voorschot van jawel, € 191,- om te voorkomen dat ik bij moet betalen.

Daar gaan we dus zo snel mogelijk weer weg. Voel me behoorlijk genept door de medewerker die mij adviseerde.

Reactie van Budget Energie - 16 september 2019

Beste Michiel,

Bedankt voor uw bericht, ik kijk dit graag verder voor u na.

Op 25 november 2018 hebben wij uw aanmelding ontvangen. Op dat moment boden wij u een termijnbedrag van € 103,- gebaseerd op een verbruik van stroom normaal 1074 kWh, stroom dal 1128 kWh en gas 759 m3. Dit termijnbedrag is daarnaast ook berekend met de belastingtarieven van 2018. Per 1 januari 2019 zijn de overheidsheffingen zoals energiebelasting en Opslag Duurzame Energie (ODE) flink gestegen. Dit resulteert in een gemiddelde verhoging van € 10, - tot € 15,- per termijnbedrag. Dit is niet verwerkt in het termijnbedrag van € 103,-. Daarnaast is uw verbruik het afgelopen jaar ook iets hoger dan het verbruik waarmee het termijnbedrag van € 103,- is berekend. Uiteindelijk is een termijnbedrag van € 125,- passend bij uw verbruik. Wij adviseren een termijnbedrag van € 191,- tot uw jaarnota wordt opgemaakt per 4 januari 2020 om een bijbetaling te voorkomen.

Ik vind het jammer om te horen dat u besluit over te stappen. Ik hoop dat ik u op deze manier meer duidelijkheid heb kunnen geven over uw termijnbedrag.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Vaste klanten zijn duurder uit!
Nick 4 september 2019

Al 6 jaar klant bij budgetengerie, niks op aan te merken tot ik prijzen ging vergelijken en mijn verlengaanbod bekeek. Wat blijkt, als trouwe klant betaal ik fors meer (€ 150,- per jaar door o.a. prijsverschil in KwH) als wanneer ik mij zou aanmelden als nieuwe klant (zie foto). Na contact hierover met de klantenservice krijg ik simpelweg bericht dat dit juist is en een nieuwe klant binnenhalen belangrijker is als een vaste klant behouden. Dus mij zijn ze als klant kwijt met deze belachelijke instelling! "Goedemorgen, dit is inderdaad het enige aanbod dat ik je kan doen via onze klantenservice zelf. De energiemarkt is erop ingedeeld om nieuwe contracten zo voordelig mogelijk te maken, daarom hebben we helaas minder bewegingsvrijheid wanneer het gaat om een verlenging. Ik wil je aanraden om ook nog even te kijken op vergelijkingssites of bijvoorbeeld naar ons contract bij de Mediamarkt, daar kunnen de tarieven nog anders samengesteld zijn. MvG," Mochten jullie toch bij draaien dan ontvang ik graag nog een scherp aanbod. Klantnummer: *******

Reactie van Budget Energie - 16 september 2019

Beste Nick,

Wij hebben uw bericht ook ontvangen via klacht.nl. Hierbij nogmaals onze uitleg over het verlengaanbod.

Zoals mijn collega heeft uitgelegd is de energiemarkt er tegenwoordig zo op ingericht dat er scherpe tarieven of kortingen geboden kunnen worden aan nieuwe klanten. Net zoals andere leveranciers bieden wij dit in sommige gevallen ook aan. Het is uiteraard ook belangrijk voor ons om nieuwe klanten te kunnen verwelkomen, echter is het niet haalbaar om deze kortingen en tarieven ieder jaar te blijven bieden.

Wij hopen dat u klant bij ons blijft, maar wij begrijpen ook dat u gaat voor een aanbod dat het meest past bij uw wensen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Continu verkeerde informatie
Maike Jongerius uit Soest, 1 september 2019

Overgestapt naar Budget energie omdat het goedkoper zou zijn dan de Nuon. Maandelijks overzicht laat ook zien dat ik met mijn maandbedrag goed zit. Maar krijg ineens advies om maandbedrag bijna te verdubbelen. Gebeld, meneer van de klantenservice bevestigd nog eens dat het goed zit zo. Volgende maand dezelfde waarschuwing. Ik nog eens op zoek. Wat blijkt: ze rekenen allerlei extra kosten voor het gemak even niet mee in je overzicht. Hoe kan het dat de klantenservice dit niet weet? En dat ze dat niet even aan het begin van het jaar voor je uitrekenen. Ik neem aan dat Budget energie zelf weet dat ze die kosten in rekening brengen?

Je wordt continu verkeerd voorgelicht en vervolgens mag je gaan zitten wachten op je dikke rekening aan het eind van het jaar. Maandbedrag nu zelf maar aangepast, maar mij zien ze volgend jaar niet meer terug.

Reactie van Budget Energie - 16 september 2019

Beste Maike Jongerius,

Het is inderdaad niet fijn dat u hiervan niet op de hoogte was. Het verbruiksoverzicht is opgesteld om u inzicht te geven in uw verbruik. Wij berekenen uw maandelijkse verbruik tegen het totaaltarief per kWh en/of kuub gas. Dit kan u een indicatie geven in wat uw verbruik daadwerkelijk maandelijks kost. Overige kosten zoals netbeheerkosten en vaste leveringskosten worden niet meegenomen, omdat deze iedere maand hetzelfde zijn. Deze bedragen kunt u ook vinden in het contract dat u van ons heeft ontvangen. Dit geven wij ook onderaan weer in de e-mail die u van ons ontvangt. Uiteraard nemen wij deze kosten wel mee in uw termijnbedrag, zodat u deze maandelijks betaald.

Ik heb helaas geen adres- of persoonsgegevens bij dit bericht ontvangen, hierdoor kan ik niet bekijken hoe u er op dit moment voor staat. Voor meer informatie kunt u natuurlijk contact opnemen met onze klantenservice via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Vreselijke klantenservice
Sandra 27 augustus 2019

Ik wil overstappen naar Budget Energie, maar i.v.m. een vraag heb ik contact opgenomen met de Klantenservice. Naar aanleiding van het gesprek met deze man heb ik besloten om de overeenkomst te herroepen binnen 14 dagen. Wat een neerbuigendheid aan de telefoon. Direct klaar mee. Gaf mij geen goed gevoel en vertrouwen voor in de toekomst.

Reactie van Budget Energie - 28 augustus 2019

Beste Sandra,

Wat jammer om te horen dat het gesprek met mijn collega op deze manier is verlopen. Dit is uiteraard niet de bedoeling, onze excuses voor het ongemak. Ik kan helaas niet bekijken met wie u heeft gesproken, omdat ik geen gegevens van u heb ontvangen bij dit bericht. Ik ontvang alsnog graag uw gegevens via klachten@budgetenergie.nl, zodat ik kan bekijken met wie u contact heeft gehad om soortgelijke situaties te voorkomen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie van Sandra - 4 september 2019
probleem is opgelost

Ik heb het zelf opgelost. Ik heb binnen 14 dagen termijn de overeenkomst ontbonden en verder niets meer vernomen, behalve een bevestiging hiervan.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • ‹ vorige
  • volgende ›