Reviews Budget Energie

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

65 reviews

5 sterren
(30)
4 sterren
(9)
3 sterren
(1)
2 sterren
(4)
1 ster
(21)

16 problemen opgepakt

opgelost
(2)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(3)
in behandeling
(2)
onbekend
(9)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Valse termijnbedragen noemen
Martin 20 juli 2018

In de Mediamarkt contract afgesloten omdat ik per maand uitkwam op 116 euro. Als ik het in de Mediamarkt zou afsluiten zou ik ook een korting hierop krijgen en dan zou ik ongeveer 105 euro gaan betalen. Nu zie ik tot mijn volle verbazing en boosheid dat het geadviseerde termijnbedrag 151 euro is geworden. Ik ben nog geen 3 maanden klant bij BE! Ronduit belachelijk dit! Advies: leveranciers vergelijken en hierbij Budgetenergie buiten beschouwing laten!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Schandalig bedrijf
Moeder uit Zoetermeer, 20 juli 2018

Ik heb door overstap van de ene naar de andere werkgever bijna een maand loon misgelopen. Zodoende kon ik mijn rekening van die maand niet betalen. En wilde ik graag een betalingsregeling oid. En omdat ik al wist de maand erop ook maar 1 salaris te hebben, wilde ik ook graag de volgende maand meenemen in de betalingsregeling. Maar niets is mogelijk. Je kan dus bij budgetenergie nooit een betalingsregeling krijgen op je maandelijkse betalingen. Mijn rekening, ook al had ik een deel al betaald, wordt nu met €15,- verhoogd en direct naar de gerechtsdeurwaarder gestuurd. En dan komt er ook nog €25,- bij. Ik heb het geld niet. Kan het nergens lenen en wordt zonder pardon opgezadeld met nog meer kosten. Dus op 1 rekening krijg je dit gelijk. Na 2 weken te laat te zijn met betalen. Medemenselijkheid is er niet bij budgetenergie. De klantenservice legt alleen uit dat ze niets voor je kunnen doen. Je moet zelf een mail sturen naar hun incasso afdeling. En die zegt hetzelfde. Ze kunnen niets voor je doen. Heb wel gelijk een aanmaning gekregen. Ik stap zo snel als ik kan weer over. Ik raad een ieder af om met hun in zee te gaan. Energie Direct of Eneco staan voor mij nummer 1. Laat je bij de mediamarkt niet verleiden tot oversluiten van je rekening naar budgetenergie! Tot slot. Wil ik deze review plaatsen bij ervaringen budgetenergie kan dit niet er wordt er aangegeven dat ik een dubbele reactie heb geplaatst. Was zelfs nog nooit eerder op de site geweest. Ook al veranderde ik mij email lukte het nog niet.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Erg 'klantgericht' .....
MDD 17 juli 2018

Zojuist acquisitie aan de deur. Begon allervriendelijkst maar probeerde door te drammen hoewel ik direct had aangegeven zeer tevreden te zijn met mijn huidige leverancier.

'Zoek het dan zelf maar uit' werd geroepen bij het weglopen. Zéér professioneel! Blij dat ik geen cont(r)at met BudgetEnergie hoef te hebben.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onterecht geld afgeboekt
Ruud uit Heerhugowaard, 10 juli 2018

Budget energie boekt tegen afspraken in geld af van mijn rekening. Er was een misverstand over welkomst vouchers en dat werd netjes opgelost dacht ik. Nu maanden later wordt er gewoon even € 100 van mijn rekening gehaald.Rare gang van zakenNiet naar Budget energie overstappen zou ik zeggen

Reactie van Budget Energie - 16 juli 2018

Beste meneer Put,

Excuses voor het ongemak. Helaas kan ik op de gegevens die u heeft opgegeven geen klantnummer vinden. Ik wil u vriendelijk verzoeken om een e-mail te sturen naar klachten@budgetenergie.nl met daarin uw postcode & huisnummer of klantnummer, zodat wij uw klacht in behandeling kunnen nemen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Web-care

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Pas op met budget energie!
Gerrit 10 juli 2018

Onlangs ben ik bij budget energie weg gegaan en overgestapt naar een andere leverancier.

Voor mijn overstap heb ik bij budget energie nagevraagd wat de kosten zouden zijn als ik overstap naar een andere leverancier. Via Facebook messenger heeft een werknemer van Budget energie mij laten weten dat er een boete van 100 euro betaald zou moeten worden vanwege de vroegtijdige overstap. Tevens zouden wij het cadeau mis lopen van 150 euro als wij 3 jaar bij Budget energie zouden blijven. Nou helemaal duidelijk maar alsnog was de aanbieding van de andere leverancier aantrekkelijker.

Na weken wachten eindelijk de eindafrekening ontvangen van Budget energie en wat blijkt nou. Nu verwachten jullie ook nog dat wij de kosten gaan terug betalen die jullie destijds hebben vergoed aan de leverancier die wij voor jullie hadden.

Dit staat nergens vermeld in de algemene voorwaarden en hier hebben wij ook zeker nooit voor getekend toen jullie ons een contract aansmeerden aan de deur.

Tevens is dit ook niet vermeld via Facebook messenger terwijl ik duidelijk heb gevraagd wat de kosten zouden zijn voor de vroegtijdige overstap.

Hier zijn wij het dus absoluut niet mee eens en wij verwachten dat deze vergissing rechtgetrokken wordt.

Uiteraard heb ik het contract en de berichten van Facebook messenger als bewijs om aan te leveren mocht het zo ver komen. Ik hoor graag hoe Budget energie dit op gaat lossen.

Reactie van Budget Energie - 19 juli 2018

Beste meneer der Sluis,

Ik zie dat u op 11 juli 2018 een reactie via e-mail op uw klacht heeft ontvangen. Graag reageer ik via deze weg op uw reactie op deze e-mail en uw klacht.

Op 23 augustus 2016 hebben wij u een bevestiging van uw aanmelding toegestuurd. Bij deze bevestiging zitten een aantal bijlages waaronder de leveringsovereenkomst, met uw handtekening. In de leveringsovereenkomst onder punt 8 is meegenomen dat wanneer u het contract voortijdig beëindigd, dat wij het recht behouden om de boetevergoeding bij u terug te vorderen. Het is spijtig dat bij het navragen wat uw totale kosten zijn, dat u hier onvoldoende over bent geïnformeerd en bied hier ook mijn excuses voor aan, maar dat veranderd niets aan het feit dat dit in uw contract is opgenomen. Wij blijven bij ons standpunt dat het bedrag terecht in rekening is gebracht. Ik heb ter verduidelijking de originele welkomstbevestiging via e-mail naar u doorgestuurd.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Web-care

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
zoals afgesproken in contract
John uit Grevenbicht, 1 juli 2018

Zoals afgesproken in contract afgehandeld.

In eerste situatie de termijn bedragen te hoog deze late aanpassen en vervolgens dit gefactureerd.

De eindafrekening met de kortingen moet nog komen.

groetjes

John

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
klantenservice onder de maat
J. van R. uit Ammerzoden, 26 juni 2018

Afgelopen jaar overgestapt naar budget energie met een welkomstkorting die zou worden verrekend in de eindafrekening. In de bevestigingsmail staat de welkomstkorting vermeld maar in het contract niet dus daarom wordt de welkomstkorting niet verrekend. Afschrift van de email gestuurd maar ze geven aan dat het niet in het contract staat en dat het niet verrekend gaat worden. Ook vanuit de klantenservice krijg je geen reactie als je er zelf niet achterheen gaat.

Tot heden probleem nog niet opgelost.

Reactie van Budget Energie - 29 juni 2018

Beste meneer van R,

Excuses voor het ongemak. Ik zie dat er ondertussen nogmaals contact met ons is opgenomen en dat uw welkomstkorting wel is uitgekeerd. Helaas was het bij mijn collega die u eerder had gesproken niet bekend dat er bij uw contract een welkomstkorting zat. Het bedrag wordt binnen 14 dagen op uw rekening gestort of eventueel verrekend met openstaande posten.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Web-care

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Budget energie geen aanrader
avatar
Nutty Cilly uit Noord holland, 20 juni 2018

Om als klant binnen te halen zijn ze klantvriendelijk echter schuilt er heel wat adertjes onder het gras. Trap er niet. *** zijn het. Zadel je op met onterechte kosten. Nooit meer budget energie

Reactie van Budget Energie - 29 juni 2018

Beste meneer/mevrouw Cilly,

Wij sturen bij uw aanmelding altijd een bevestiging met uw tarieven en vaste kosten. Indien er tariefwijzigingen zijn bij een variabel contract, sturen wij altijd een e-mail met uw nieuwe tarieven. Helaas heeft u geen gegevens geplaatst waarmee ik uw klantgegevens kan inzien, dus kan ik ook niet zien wat er in uw geval aan de hand is.

Als u wilt dat wij uw situatie bekijken, wil ik u verzoeken om een e-mail met uw klacht & klantgegevens (postcode & huisnummer of klantnummer) te sturen naar klachten@budgetenergie.nl. Wij zullen dan zo snel mogelijk met u contact opnemen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Web-care

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Echte budgetkosten en makkelijk.
SS K. uit Bennekom, 16 juni 2018

Echte budgetkosten en makkelijk. 100% groen en 100% aanbevolen! Wij overstappen alleen voor de welkomstkorting van een andere leverancier... En komen volgende jaar zeker terug. ;)

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
slecht bereikbaar, reageert pas na een week op mail
avatar
Nico Koutstaal 15 juni 2018

Aantal keren al een aanbod gekregen om te verlengen, reageerde daar op met mail krijg pas een week later een reactie. Weer gereageerd krijg weer geen reactie. Wel weer een flut aanbod voor 75 korting bij de Mediamarkt (moet ik ook ng daar heen!!!!) en weer geen reactie wel een mail om de eerste reactie te beoordelen hahahah je begrijpt wat daar in staat. Kortom ik ga ws snel energie vergelijken en weg bij deze leverancier die zo blij is met vaste klanten dat ze die niet serieus nemen

Reactie van Budget Energie - 22 juni 2018

Beste meneer Koutstaal,

Wij doen ons best om zo snel mogelijk op uw e-mails te reageren. Helaas is het de afgelopen periode erg druk geweest, waardoor u langer heeft moeten wachten dan u van ons gewend bent. We hebben een groot aantal mensen aangenomen om onze service te verbeteren. Onze reactietijd op e-mail, is op het moment 5 werkdagen, telefonisch is onze gemiddelde wachttijd 39 seconden.

Wij sturen altijd direct ons beste aanbod voor verlenging. Helaas is de huidige energiemarkt ingericht op het winnen van nieuwe klanten, waardoor een verlengaanbod hoger uit kan vallen dan een aanbod van andere leveranciers. Ieder klant is anders, de een kiest voor lagere prijzen, de ander kiest voor service en weer een ander vind het fijn om bij dezelfde leverancier te blijven. Ik begrijp dat uw voorkeur uitgaat naar de laagste prijs. Spijtig om te horen dat u gaat overstappen, wellicht hebben wij in de toekomst een beter aanbod voor u.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Web-care

Reactie van Nico Koutstaal - 29 juni 2018
probleem is niet opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
goede afspraken alles ok dus zeer tevreden zeker na nuon
S Buscher uit Hardinxveld-Giessendam, 12 juni 2018

alles is wel digitaal maar dat is ok

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
AFSCHUWELIJK!!!!
ruud hornesch uit spaubeek, 8 juni 2018

Ook wij zijn in de Mediamarkt benaderd met mooie praatjes. Budgetenergie zou NLE hebben overgenomen. Volgens de beste man zouden wij in de loop van het jaar worden benaderd door Budgetenergie, maar wij konden per direct over naar hen.

Nu enkele weken later ontvangen wij een boete van 800 euro!!!! van NLE, omdat wij tussentijds het contract hebben opgezegd. Dit was niet onze bedoeling!! Wij waren in de veronderstelling dat deze overname er sowieso aan kwam. Er is nooit gesproken over kosten bij vervroegd in zee gaan met Budgetenergie.

Meteen contact opgenomen met Budgetenergie, maar deze geeft niet thuis met onze klacht!

Reactie van Budget Energie - 22 juni 2018

Beste meneer Hornesch,

Ik zie dat u op 18 juni telefonisch contact hebt gehad met mijn collega. Zoals mijn collega ook heeft uitgelegd, vergoeden wij alleen tot een maximum van € 250, - aan kosten voor contractbreuk, zoals vermeld in uw contract. Dit is de maximale boete voor een particulier contract. Helaas kunnen wij bij uw aanmelding niet zien dat u een zakelijk contract heeft.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Web-care

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
zeer langzame afhandeling
sandra Hommersom uit Zoetermeer, 8 juni 2018

Ik heb op 1 mei mijn meterstanden doorgegeven en omdat ik ben overgestapt naar een andere leverancier op 18 mei weer. Ze hebben 6 weken nodig gehad om tot een berekening te komen

en op de jaarrekening is geen splitsing gemaakt voor de verschillende meterstanden, ook is nergens terug te vinden hoe ze aan het '" gewogen gemiddelde" van de leveringskosten zijn gekomen. Ik krijg een aanzienlijk bedrag terug (inclusief de bonus) en nu geven ze aan dat het nogmaals 2 weken duurt voordat ik mijn geld heb ontvangen, in totaal 7-8 weken . Doordat mijn contract was afgelopen, zijn de afgesproken lage vaste leveringskosten 4 x zo hoog geworden, maar ze hebben dit over de laatste 2 maanden berekend ipv de ene maand na het aflopen van het contract. Het zal juridisch wel correct zijn, maar niet echt klantvriendelijk. Ik vraag me af of ze er ook 2 maanden over doen als ze geld moeten ontvangen van een klant. Mijn ervaring met andere leveranciers is dat er binnen een week een jaarrekening wordt gemaakt en dat het geld dan binnen een paar dagen is ontvangen. De overstapbonus zelfs vaak nog eerder.

Reactie van Budget Energie - 22 juni 2018

Beste mevrouw Hommersom,

Wij maken onze eindnota’s doorgaans binnen 4, maximaal 6 weken op. De reden waarom u langer heeft moeten wachten, is omdat u in eerste instantie van ons een jaarnota zou ontvangen. Omdat wij bericht hebben gekregen van uw overstap, hebben wij direct een eindnota opgemaakt voor de periode waarin wij hebben geleverd. U ontvangt na het opmaken van uw eindnota uiterlijk binnen 14 dagen het bedrag op uw rekening. Wij doen ons best om uw eindnota zo snel mogelijk op te maken, echter moeten wij altijd 3 weken wachten voordat uw netbeheerder de meterstanden heeft vastgesteld.

Wat de gemiddelde tarieven van uw vaste leveringskosten betreft, kunt u een uitgebreide specificatie downloaden op onze website. Hiervoor hoeft u alleen even in te loggen en onder uw facturen overzicht bij uw jaarnota voor inclusief of exclusief btw te kiezen. De hoogte van uw nieuwe vaste leveringskosten hebben wij op 3 april aan u gecommuniceerd, 3 weken voordat uw vaste contract was afgelopen.

Ik begrijp dat u het als vervelend hebt ervaren, maar ik hoop hiermee wel uw vragen te hebben beantwoord.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Web-care

Reactie van sandra Hommersom - 29 juni 2018
probleem is niet opgelost

Mijn contract liep tot 24 april 2018. Op 3 april 2018 krijg ik een email met daarin het nieuwe

duurdere "aanbod" met daarin o.a. de hogere leveringskosten. Die vele male hogere leveringskosten blijken voor de hele maand april te gelden, ook al liep mijn contract pas later die maand af. Onredelijk, je kan er toch vanuit gaan dat je alle afspraken en tarieven tm de einddatum van het contract gelden, dus ook de leveringskosten. Maar ik heb hier gelezen dat ik niet de enige ben die klaagt over deze voorwaarden. Daarnaast heb ik 2 x meterstanden doorgegeven: per datum einde contract en per begindatum nieuwe leverancier, ze rekenen echter veel meer verbruik voor de periode na mijn contract, natuurlijk tegen de dan geldende veel hogere tarieven. Ik zal budget energie afraden aan iedereen, ze gaan niet netjes met hun klanten om.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Verborgen kosten vastrecht
Bart Mokers uit Meppel, 6 juni 2018

Ze rekenen als je op bijv 3 mei 2017 begint en tot en met 2 mei 2018 een contract hebt lopen rekenen ze 13x vastrecht kosten. (abonnementskosten worden per maand gefactureerd ook al neem je maar 1 dag af in de nieuwe maand dat is hun regel.) Geld kloppartij is het, wees gewoon eerlijk 12 maanden = 12 maanden.

Reactie van Budget Energie - 21 juni 2018

Beste meneer Mokers,

Wij brengen onze vaste leveringskosten per kalendermaand in rekening. Dat houdt in dat als wij een deel van een maand leveren, het als hele maand wordt gerekend. Dit staat ook vermeld in de voorwaarden van uw contract. U kunt het terugvinden in de bijlage genaamd “Tarieven”, van uw aanmeldbevestiging.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Web-care

Reactie van Bart Mokers - 5 juli 2018
probleem is opgelost

Standaard antwoord wat al verwacht werd, betalen voor meer dan je afneemt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
verschrikkelijk
samantha 5 juni 2018

ook ik ben benaderd in de mediamarkt door mooie verkooppraatjes , en van essent na budget energie overgestapt totaal drie termijnbedragen moeten betalen in een maand tijd een nog van essent en twee keer in een maand tijd van budget energie , niet normaal als of je een geld boom hebt en een eindafrekening van 240 omdat ze er niet bij vertelen dat het niet verstandig is om in de winter over te stappen er valt verder ook niks te onderhandelen ik vind het viese *** en kan niet wachten tot het jaar voorbij is en stap gelijk weer over terug na essent !

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slomer dan een slak
frits 31 mei 2018

Niet doen: Budget Energie. Ze reageren niet op emails. Eén keer hebben ze gereageerd (na acht dagen), maar zo onnozel. Dat er weer een email moest worden gestuurd (ik wacht nog steeds op antwoord). bellen is zinloos. Een keer geprobeerd en na 30 minuten wachten er mee gestopt. Dat was een misser: er zijn veel betere en goedkopere alternatieven. Niet doen!!

Reactie van Budget Energie - 6 juni 2018

Beste Frits,

Het is inderdaad al een tijdje drukker op onze klantenservice dan normaal. We doen er alles aan om zo snel mogelijk weer de gebruikelijke bereikbaarheid te kunnen bieden.

Wel jammer dat je geen klantgegevens in je bericht zet. Nu kan ik namelijk niet voor je nakijken waarom je eerste e-mail niet meteen goed is afgehandeld. Als je wat gegevens doorgeeft doen we dit uiteraard graag alsnog voor je.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed
D J S Gys uit Putte, 30 mei 2018

Gemakkelijk

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Razendsnelle start levering
C.S. uit 's-Hertogenbosch, 27 mei 2018

Ik kreeg middels een urgentieregeling een woning toegewezen van de woningbouwvereniging en omdat er nog renovatiewerkzaamheden werden uitgevoerd was er geen precieze datum bekend wanneer ik de woning zou kunnen betrekken.

Gelukkig kon ik meteen na de sleuteloverdracht mijn huurovereenkomst mailen naar spoed@budgetenergie.nl, waarna de levering binnen 2 dagen geregeld was!

Erg goed van Budget Energie, zeer klantvriendelijk!

Reactie van Budget Energie - 29 mei 2018

Beste meneer/mevrouw,

Wat fijn om te horen dat u zo tevreden bent. We proberen altijd binnen onze mogelijkheden om u zo goed mogelijk te helpen.

Heel veel plezier in uw nieuwe woning!

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
budget energie is de beste tot nu toe
s O. uit 's-Gravenhage, 27 mei 2018

mijn families zijn een voor een overgestapt naar budget energie

ik raad het iedereen aan

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Superslechte energieleverancier
DC uit Huizen, 19 mei 2018

Ik ben onlangs overgestapt naar Budgetenergie. Ik zou als ik mijn oude leverancier er om vroeg een bedrag van €250,- terugkrijgen. Ik kreeg slecht €150,-. De boete die ik moest betalen was vrij hoog dus ik bedacht dan moet Budgetenergie 2 weken wachten op het bedrag! Budgetenergie stuurde mij op 16 mei een mail tot betaling voor 25 mei...ik dacht dat is prima maar 2 dagen na de eerste mail kreeg ik meteen nog een mail dat ze mij zouden afsluiten...en de dag daarna een brief van de gemeente waar ik mijn uitkering krijg dat ik contact op moet nemen want Budgetenergie wil mij afsluiten. Via de chat van Budget energie zei de medewerker dat als ik 22 mei betaal dat het ok is maar op 19 mei kreeg ik weer een brief van Liander dat ze de opdracht hebben gekregen om mij af te sluiten op 1 juni en het contract te beëindigen!!! Wat een agressieve vorm van omgaan met (nieuwe) klanten. Ik ben hier helemaal niet blij mee! Leugens...leugens en nog eens leugens. Ik heb geen idee wat er nu moet gebeuren.....het is een lang weekend en dus zijn ze dinsdag 22 mei pas weer telefonisch beschikbaar!!!!!!

Reactie van Budget Energie - 29 mei 2018

Beste Debbie,

Ik denk dat er een aantal dingen hier door elkaar lopen/worden gehaald.

In uw leveringsovereenkomst staat dat wij een opzegvergoeding van uw vorige leverancier vergoeden tot € 125,- per product. Op uw eindnota zie ik dat uw vorige leverancier een boete in rekening heeft gebracht van € 75,- per product. Dit is dan ook het bedrag dat wij hebben vergoed. Het totaal van de eindnota is inderdaad hoger, maar dit is verbruik dat in rekening is gebracht, en geen boete. Uw verbruik vergoeden we uiteraard niet.

Op 19 april hebben wij het eerste termijnbedrag geïncasseerd van uw rekeningnummer. U geeft aan bedacht te hebben dat wij 2 weken moesten wachten op dat geld. Op 10 mei is de incasso gestorneerd. De e-mail van 16 mei is inderdaad doorgestuurd naar de gemeente. Sinds april van dit jaar zijn energiebedrijven volgens de Wet Wijn het hele jaar door verplicht de gemeente op de hoogte te stellen bij een betalingsachterstand.

Dezelfde e-mail is ook doorgestuurd naar uw netbeheerder. Deze heeft u een brief gestuurd en geeft daarin aan dat wij de levering zouden stoppen per 1 juni als de betaling zou uitblijven. Dit is niet hetzelfde als afsluiten. Bij het stoppen van de levering heeft u nog wel enige tijd energie. Dit is echter niet meer van toepassing omdat de betaling inmiddels ontvangen is. De netbeheerder komt pas langs als wij daadwerkelijk een bericht hebben gestuurd dat we de levering zijn gestopt.

Op dit moment staat de incasso voor de maand juni gepland op 1 juni en zijn er verder geen openstaande posten. Er hoeft op dit moment dus niets meer te gebeuren.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Misbruik maken van onwetende mensen
Silvy 10 mei 2018

Slechte adviseurs en slechte service!

Mijn vader op leeftijd geeft aan bij een adviseur in mediamarkt dat ie geen verstand heeft van energieleveranciers en dat zijn dochters dat regelen en dan toch nog een 3 jarige overeenkomst laten tekenen...... na 1 dag hebben we de herroeping gemaild en dan na 5 weken terug mailen dat de herroeping te laat was en dat er wellicht een boete komt!!!!!’

Reactie van Budget Energie - 29 mei 2018

Beste mevrouw Van Goor,

Uiteraard is het niet de bedoeling om op deze manier klanten te werven. Hiervoor mijn excuus.

Wanneer u het herroepingsformulier op tijd heeft opgestuurd brengen wij geen boete in rekening.

Het is wel zo dat uw vader bij de aanmelding een cadeaukaart heeft ontvangen. Als deze is uitgegeven, dan vorderen wij het uitgegeven bedrag van de cadeaukaart terug. Dat hangt immers vast aan de afname van een contract. Bij annulering neemt u het contract niet af, en vervalt het recht op de cadeaukaart.

Als u mij de adresgegevens van uw vader kunt doorgeven, dan kijk ik voor u na wat er in rekening is gebracht, en zorg ervoor dat u hier een terugkoppeling over ontvangt.

Ik vertrouw erop u hiermee voor nu voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
de beste leverancier
avatar
F Magliocco uit Weert, 3 mei 2018

zeer tevreden met Budget Energie, goede service en goede prijzen

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Transparant bedrijf
Fam. W. uit Dongen, 22 april 2018

Goed benaderbaar, goede acties.

Afrekening laat helaas op zich wachten.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onbehoorlijk !
J.A.de.Witte 17 april 2018

Meteen na bij budget,; 1e; Dreigingen met energie afsluiten,, 2e; Klant MOET volledig naar pijpen dansen, anders.... 3e; Begrip mbt tijdstip betalen pensioen = geen enkel BEGRIP, 4e Al snel prijs verhogingen'(ook met 3jaar tarief afsluiten) 5e We zijn best streng, hé, tegen nieuwe klanten ! 6e; Directeur;; ***.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima leverancier
WH P. uit Leeuwarden, 10 april 2018

Wij hebben in 2017 een jaar via budget energie onze stroom en gas geleverd gekregen. Alles is prima verlopen. Wij zijn dik tevreden over hen.Aangezien wij jaarlijks overstappen, zitten wij momenteel bij een andere maatschappij.

Reactie van Budget Energie - 11 april 2018

Beste meneer Postma,

Fijn om te horen dat u tevreden bent geweest over uw periode als klant bij Budget Energie. Wellicht hebben wij in de toekomst weer een mooi aanbod om u opnieuw als klant te verwelkomen!

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?