Reviews Budget Energie

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

90 reviews

5 sterren
(21)
4 sterren
(12)
3 sterren
(4)
2 sterren
(6)
1 ster
(47)

45 problemen opgepakt

opgelost
(6)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(5)
in behandeling
(6)
onbekend
(27)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Slordig,Nalatigheid ,dreigend
Linda 19 januari 2019

2015 klant geweest bij de energiemaatschappij. He toen een jaarafrekening moeten betalen, en uiteindelijk samen tot een besluit voor een betalingsregeling. Dit zouden ze dan afschrijven op een bepaalde data en zou dan zo door lopen tot het betaald zou zijn. Nu in 2018 ,ja ja zoveel jaar verder. Hebben ze de betalingsregeling nog niet afgeschreven en in die tussentijd een vele keren mail contact gehad,dreigmailtjes van de energieleverancier. Over en weer gemaild en telkens weer die betalingsregeling getroffen omdat het hun nalatigheid is ze steeds niet hebben afgeschreven. Nu dus vannacht weer een mail met de dreiging beslaglegging enz enz ! Nu voor de zoveelste keer een mail gestuurd en nu ook met de vraag of dit niet verjaard is.. en dit ga ik uit zoeken. Wie weet dit? Ongelooflijk deze maatschappij, telkens die regeling treffen en vervolgens komen hun het niet na! Ontzettend boos omdat het nu al voor de zoveelste keer is en niet 1 keer!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Wil contract opzeggen
Stefan grimberg uit Wierden, 16 januari 2019

Om gepraat via de telefoon maar wil het graag stop zeten daar heb ik 14 dagen de tijd voor

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Alleen maar praatjes in de winkel!!
Lopez uit Vlijmen, 14 januari 2019

In de winkel (mediamarkt)worden we al direct aangesproken, medewerker heeft mijn moeder overgehaald over te stappen met leuke praatjes dat het allemaal VEEEEL goedkoper zou zijn en nog een leuke actie van 175,- kadobon mijn moeder is maar een contract aangegaan waarbij ze duidelijk aangeeft alleen in te stemmen als ze minder zou betalen wat volgens de medewerker van budget energie ook gezegd werd. Eerste factuur binnen en ja hoor VEEEL duurder uit als vorige energie maatschappij! Wat niet afgesproken was! Nu snapt mijn moeder er niet veel van waardoor ze ook laat aan de bel heeft getrokken en 3/4maanden later ziet ze dat ze helemaal NIET goedkoper uit is! Maar juist veel meer betaald als bij haar vorige energie maatschappij! Mijn moeder wilde dus direct opzeggen maarja je zit er wel paar jaar aanvast dus na gebeld te hebben met budget energie en een raarverhaal te krijgen van medewerker dat mijn moeder echt wel goedkoper uit was alleen dat ze de eerste maanden duurder uit is en daarna goedkoper toch contract op laten zeggen. Maar toen kwam de eind afrekening mijn moeder moet nog een bedrag betalen van 329,- dit is gewoon te misselijk makend dat ze nu nog de opzeg kosten en de kosten voor kado kaart moet betalen terwijl er loze beloften zijn gemaakt door medewerkers dat ze minder zou betalen en beter uit was bij jullie! Alleen maar praatjes daar in de winkel maar die praatjes waar maken ho maar! Vind het echt te gek voor woorden dat mijn moeder deze kosten nog moet gaan betalen terwijl de fout bij jullie ligt! Nu zie ik meerdere revieuws van personen die precies dit meegemaakt hebben en hun de opzegkosten en de kadokaart niet hoeven te betalen dit zouden ze bij mijn moeder ook moeten doen dus hoe gaan we dit oplossen budget energie!!!

Reactie van Budget Energie - 16 januari 2019

Beste meneer/ mevrouw Lopez,

Doordat ik geen klantgegevens heb ontvangen, kan ik helaas niet inhoudelijk reageren. Ik raad aan om contact op te nemen via klachten@budgetenergie.nl, zodat wij dit verder voor u kunnen nakijken.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Allemaal valse beloften
Astrid uit Alphen aan den Rijn , 12 januari 2019

Afgelopen zomer al een keer aangesproken in de Mediamarkt maar toen waren we nog slim genoeg om er niet op in te gaan.

Toen wel gelijk even gezocht naar reviews over BE omdat ik het bedrijf niet kon maar vreemd genoeg kwam ik toen alleen maar de positieve verhalen tegen.

Pas nu ik weer opnieuw ben gaan kijken naar de reviews komen opeens de slechte naar boven.

In November wederom aangesproken en natuurlijk weer hele mooie verhalen.

Hij ging even uitrekenen en het zou nav de aanschaf van een nieuwe boiler ipv een ouderwetse gaskachel per maand minstens 25 euro gaan schelen.

Na een jaar zou er dan door BE automatisch een mailtje verstuurd worden met het nieuwe tarief voor het daaropvolgende jaar en dan kon er beslist worden of je bleef of wilde overstappen naar een andere maatschappij.

Dat zou allemaal heel makkelijk gaan verlopen.

Hij bleef maar hameren op de waardebon van de mediamarkt die je erbij kreeg maar dat was niet echt een reden om over te stappen omdat we behalve af en toe een stekkerdoos of een lampje eigenlijk nooit bij de Mediamarkt aankopen deden ( slechte ervaring in het verleden )

Nog nagevraagd of de kosten die ons werden voorgehouden de nieuwe tarieven waren of dat er nog verhoging bij kwam het aankomende jaar. Maar nee....dit waren de kosten vanaf 1 Januari en er kwamen verder geen kosten meer bij.

In goed vertrouwen dus toch maar besloten om het een jaar te proberen.

Er zou een bevestiging komen per mail maar omdat op dat moment de computer bij de computer winkel was om weer eens opgeschoond en nagekeken te worden en er daarna een onverwachte ziekenhuisopname volgde zagen we die mail pas ergens in December...in ieder geval al ver nadat de 2 weken waarin je het nog ongedaan kon maken allang voorbij waren.

En ook toen hebben we nog niet goed gekeken omdat er een heleboel mailtjes tegelijk binnenkwamen en de bevestiging van BE langs zagen komen zoals de werknemer die ons bij de mediamarkt aansprak had beloofd en we daar dus nog alle vertrouwen in hadden.

Echt weer te goed van vertrouwen blijkt dus.

Toen we eindelijk eind december alle mailtjes op de computer weer eens goed gingen nalezen bleek dus dat we aan een 3 jarig contract vastzaten.

En die 25 euro die het goedkoper zou zijn bleek dus opeens maar 6 euro goedkoper te zijn.

Het opzeggen bij de oude leverancier deden ze pas op 2 Januari en zou per ingang van 3 januari ingaan wat dus betekent dat de vorige leverancier de maandelijkse incasso niet meer op tijd kon intrekken en dus het maandbedrag incasseerde waardoor ik al had aangegeven dat de incasso van BE in Januari echt niet meer ging lukken.

De maandelijkse kosten kunnen met een uitkering net allemaal betaald worden maar dan niet als je 2 keer energiekosten moet gaan betalen.

Moest volgens de telefoniste het geld dan maar terugvragen aan de vorige leverancier maar dat duurt vaak wel een week of 6 voordat dat soort bedrijven terug gaat betalen en niet de 3 dagen die BE later de kosten zou gaan incasseren. Iets eerder opzeggen zou voor iedereen een stuk handiger zijn maar dan waren ze bang dat de vorige leverancier weer zou proberen om je terug te laten komen....hadden ze dat maar gedaan.

Voordat de eerste incasso door BE is geïnd ( omdat het deze maand niet op tijd betaald kan worden ) kreeg ik al een mailtje van ze dat het maandbedrag verhoogd moet worden vanwege de hogere belastingen. En dat was nu juist waar we bij de aanmelding om gevraagd hadden of dat al bij het voorgestelde bedrag ( dus die ruim 25 euro goedkoper) was berekend.

In totaal zou ik op dit moment dus ipv die ruim 25 euro goedkoper bijna 15 euro duurder zitten dan bij mijn vorige leverancier.

Allemaal valse beloften dus en dan zitten we er nog 3 jaar aan vast ook. Met dit begin ben ik bang dat er nog heel veel meer mis zou gaan. Denk dat aan het einde van dat 3 jarige contract de kosten zo hoog zijn opgelopen dat het voor mensen met een uitkering totaal onbetaalbaar zal zijn.

En ik weet ook gelijk weer waarom we nooit eerder over wilden stappen..waren we maar zo slim geweest om dat ook dit keer dus niet te doen.

Maar die belofte van 25 euro per maand minder ( en niet die tegoedbon van de Mediamarkt ) was natuurlijk te mooi om er niet op in te gaan.

Reactie van Budget Energie - 15 januari 2019

Goedemorgen Astrid,

Doordat u geen gegevens heeft doorgegeven kan ik helaas niets voor u nakijken. Het is vervelend dat de verkoper in november heeft aangegeven dat wij op dat moment al tarieven inclusief overheidsheffingen van 2019 aanboden. Dat is niet mogelijk en ook niet de bedoeling, deze worden altijd per 1 januari bekend gemaakt. De stijging van overheidsheffingen geldt voor de gehele energiebranche, niet alleen voor Budget Energie. U heeft altijd de optie om uw oude termijnbedrag te behouden. Echter raden wij dit niet aan om een bijbetaling op de jaarnota te voorkomen.

Na de aanmelding wordt het termijnbedrag gebaseerd op het gemiddeld historisch verbruik dat de netbeheerder heeft bepaald voor uw adres. Dit kan som afwijken van het daadwerkelijk jaarverbruik, zeker na een aanpassing van een kachel/boiler. U kunt uw termijnbedrag laten herberekenen met het jaarverbruik afkomstig van uw meest recente jaarnota.

Het is gebruikelijk in de energiebranche dat energieleveranciers elkaar één dag voor de start van levering opzeggen. Bij een overstap komt het vaak voor dat de oude en nieuwe leverancier kort na elkaar een termijnbedrag incasseren. De oude leverancier moet het te veel betaalde bedrag verrekenen op de eindnota. Op deze manier betaald u nooit dubbel voor uw verbruik. Als de automatische incasso van Budget Energie is gestorneerd, dan ontvangt u een kosteloze herinnering per e-mail. U heeft vanaf dat moment 14 dagen om het bedrag aan ons te voldoen.

Ik raad aan om contact op te nemen met onze klantenservice via klanten@budgetenergie.nl voor het herberekenen en eventueel aanpassen van uw termijnbedrag.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima
T.E. uit Assen, 9 januari 2019

Geen problemen gehad, alles naar behoren verlopen. Kort nog even contact gehad via de website op de chat over de eindafrekening, prima!

Reactie van Budget Energie - 15 januari 2019

Goedemorgen T.E.,

Fijn om te horen dat u tevreden bent over onze dienstverlening. Wij doen er uiteraard alles aan om dat zo te houden! Mocht u nog vragen hebben over onze dienstverlening, dan kunt u altijd contact opnemen via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Niet nakomen afspraken of valse afspraken
Marc uit Hoogeveen, 9 januari 2019

In december in de mediamarkt (Zwolle) overgestapt naar Budget Energie, mooie aanbieding 175 euro cadeau en bijna hetzelfde tarief (120) als toen der tijd onze huidige leverancier (107 euro), met als voordeel dat de prijzen niet variabel waren. Goede deal zou je zeggen of een goed lulverhaal? Bij de bevestiging kregen we gelijk een hele andere prijsopgave (150 euro) dan met ons is besproken in de media markt (120 euro). Nu nog een maand later wordt er ineens 196 euro afgeschreven, dat is bijna 100 euro duurder als onze vorige leverancier en 76 euro duurder dan in het verkoopgesprek. Goedkoop in de praatjes maar duur in realiteit. Slechte zaak om zo de zaak te bedonderen

Reactie van Budget Energie - 15 januari 2019

Goedemiddag Marc.

Met het bijbehorende e-mailadres kan ik helaas geen contract vinden in mijn systeem, waardoor ik de situatie niet voor u kan nakijken. Na een aanmelding wordt het termijnbedrag altijd gebaseerd op het historisch verbruik op uw adres. In de aanmeldbevestiging geven wij weer om welk verbruik het gaat en welk termijnbedrag hierbij passend is. Mocht uw daadwerkelijke verbruik van uw meest recente jaarnota hiervan afwijken, dan is het altijd mogelijk het termijnbedrag her te berekenen en aan te passen. U geeft aan dat het termijnbedrag daarna is verhoogd naar € 196,-. Doordat ik niet kan controleren waardoor de verhoging is ontstaan, raad ik aan dit via onze klantenservice te controleren. U kunt contact opnemen via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte energie maatschappij
Patricia 8 januari 2019

Via de mediamarkt ben ik overgestapt naar budget energie ( tot mijn grote spijt). Voorheen had ik hier al eerder bij gezeten en eerlijk gezegd verliep alles probleemloos, in tegenstelling met nu. De eerste van de maand wordt de factuur afgeschreven, alleen heb ik een probleem dat ik op de eerste meerdere rekeningen heb die afgeschreven moeten worden dus dat, dat niet lukt. Nu heb ik juist daarover contact op genomen met de klantenservice en heb daar dan ook mijn situatie uitgelegd en er werd een notitie gemaakt hiervan en dacht dus ook, dat het hiermee was opgelost. Ik heb verder ook geen betalingsachterstand en gelukkig ook nooit niet gehad. Een week geleden krijg ik een mailtje met daarin, dat er 15 euro incasso kosten worden afgehaald zonder dat dit eerder is gemeld toen ik de medewerkster aan de telefoon had. Op het moment dat ik de mail had ontvangen met de incassokosten heb ik daar ook meteen gereageerd, maar dat was in de kerstvakantie dus zullen de medewerkers ongetwijfeld vrij zijn geweest. Een dag geleden heb ik wat gehoord van een medewerkster. Die medewerkster heeft der best gedaan voor mij. Zij heeft me gevraagd een foto te sturen van de betaling wat de 20ste is gedaan omdat het de 21ste betaald moest zijn en ik heb dan ook de foto gestuurd dat het de 20ste betaald is. Vandaag kreeg ik een telefoontje dat de medewerkster overleg heeft gehad met debiteuren om te kijken of ze de incassokosten kon terug draaien, maar dat kon niet gedaan worden. Het gaat hier dan nog om maar om 15 euro, maar mij gaat het erom dat ik vroegtijdig heb gebeld om de situatie uit te leggen en er vanuit ben gegaan dat het overmaken op de 20ste geen probleem zou zijn, omdat ik daarop geen tegenbericht heb gehad. Nu komt budget energie een aantal weken later aan met een mail met incassokosten. Dit vind ik niet normaal! Op zijn minst had budget energie dit gewoon kunnen laten weten op het moment dat ik belde dat er incassokosten bij komen, zodat ik misschien een mogelijkheid had om bij iemand geld te lenen zodat ik de 1ste kan betalen oid. Maar dit slaat helemaal nergens op! Ik heb nu de klantenservice gebeld, want als klant bel je daar als eerst heen en nu blijkt dat dit via debiteuren gaat. Klanten weten dit niet en zijn hier de dupe van! De medewerker van de klantenservice hebben hier verder niks over laat weten en ze heeft hier ook geen invloed op, op financiële dingen. Budget energie moet dit soort telefoontjes laten beantwoorden door debiteuren of duidelijkheid hierover geven. Het overstappen van oxxio naar budget energie is het stomste wat ik heb kunnen doen! Het kost me uiteindelijk meer geld en energie dan nodig is. De service van dit bedrijf is dan ook echt een tegenvaller en goedkoop is het achteraf ook niet!

Reactie van Budget Energie - 16 januari 2019

Beste Patricia,

Ik zie dat wij het termijnbedrag voor december niet hebben kunnen afschrijven op 30 november 2018. Toen wij bericht van de stornering kregen, heb je op 5 december 2018 direct een herinnering per e-mail ontvangen. Zoals wij in de herinnering en SMS van 17 december 2018 aangeven, had je tot 19 december 2018 om het termijnbedrag zonder extra kosten te voldoen. Je hebt het bedrag op 20 december 2018 betaald, dit is te laat. Hierdoor komen er € 15,- aan sommatiekosten bij. Op 21 december 2018 heb je gebeld om door te geven dat je hebt betaald, en dat de op de 20ste betalen niet uitkomt. Mijn collega heeft hier een aantekening van gemaakt, echter betekent dit niet dat je de al in rekening gebrachte kosten niet hoeft te betalen.

Op 30 december 2018 is per e-mail aangegeven dat het openstaande bedrag van € 15,- betaald moest worden voor 6 januari 2019. Je hebt heeft ook een SMS ontvangen op 26 december 2018 en 13 januari 2019. Helaas hebben wij deze betaling op 15 januari 2019 ontvangen. Hierdoor zijn er € 25,- aan sommatiekosten in rekening gebracht. Op dit moment staat er nog € 25,- aan sommatiekosten open. Ik raad aan dit bedrag zo snel mogelijk te voldoen, aangezien wij vanaf 5 december herhaaldelijk per SMS en e-mail hebben aangegeven wat de gevolgen zijn van een te late betaling.

Wij bieden de optie 'Klant betaald zelf' aan in plaats van 'Automatische incasso'. Je hebt dan 14 dagen de tijd om de factuur, die je per e-mail ontvangen, te voldoen. Vervolgens (als de betaling niet binnen is) ontvang je en kosteloze herinnering waarbij je nogmaals 14 dagen hebt om het termijnbedrag te betalen. Wij brengen hierbij € 3,03 per factuur in rekening. Dit wordt opgeteld bij het termijnbedrag. Ik raad aan om contact op te nemen via klanten@budgetenergie.nl om de betaalwijze aan te passen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onvriendelijk
Erwin 8 januari 2019

Ze doen hun naam eer aan. Verwacht er niet teveel van. Betaal je een keer niet op tijd? Binnen een maand dreigen ze al met afsluiting. Ze gaan er dan ook maar gelijk gemakshalve vanuit, dat je problematische schulden hebt. Dit aangezien ze, notabene per mail, een herinnering sturen met een CC naar de gemeente waar je woonachtig bent. Een goede manier om consumenten gelijk te laten betalen. Wel een dubieuze manier, want je gegevens worden zonder toestemming naar je gemeente doorgespeeld. Dit überhaupt zonder ooit een herinnering per brief te hebben gestuurd.

Reactie van Budget Energie - 10 januari 2019

Goedemiddag Erwin,

Ik ga er vanuit dat uw bericht over de betaling van het termijnbedrag van de maand december 2018 gaat. Op 30 november 2018 is het termijnbedrag voor de maand december geïncasseerd. Op 5 december 2018 hebben wij bericht ontvangen dat het bedrag is gestorneerd. Budget Energie is een online energieleverancier, wij sturen geen brieven. Hiervan bent u, gezien de jaren dat u klant bent, op de hoogte.

Op 5 december 2018 heeft u direct een automatische kosteloze herinnering per e-mail ontvangen, waarin wij het sommatieproces weergeven. Op 17 december 2018 hebben wij u per SMS geïnformeerd over het openstaande bedrag. De herinnering liep tot 19 december 2018. Helaas hebben wij in deze periode geen betaling van u ontvangen. Vervolgens hebben wij de volgende stappen ondernomen:

- 21 december 2018: Aanmaning per e-mail. Hierbij brengen wij € 15,- aan sommatiekosten in

rekening.

- 26 december 2018: U heeft een SMS ontvangen.

- 30 december 2018: Ingebrekestelling per e-mail. Hierbij brengen wij € 25,- aan

sommatiekosten in rekening.

- 4 januari 2019: U heeft u een SMS ontvangen.

- Op 8 januari 2019: Aankondiging van afsluiting.

Een afsluiting is het risico van het niet betalen van een termijnbedrag. Wij zijn wettelijk verplicht om de betalingsachterstand te melden bij uw gemeente, gezien het risico op afsluiting. Ook willen wij voorkomen dat deze achterstand vergroot. Het termijnbedrag december 2018 is inmiddels betaald. Ik adviseer om het termijnbedrag januari 2019 voor 20 januari 2019 te voldoen om sommatiekosten te voorkomen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Duurder
Teun 6 januari 2019

In de mediamarkt leuke prijzen gezien van de af te nemen energie ik heb dit ook vergeleken met de prijzen van mijn huidige leverancier en budget was daadwerkelijk goedkoper + een direct te cashen tegoedbon van 175 euro ja daar scoor je klanten mee

Eenmaal thuis de bevestiging mail + tarieven wederom vergeleken en wat blijkt in 1 keer duurder dan mijn huidige leverancier

Rare situatie dus en heb toen netjes dit contract herroepen nu wachten op correcte afwikkeling

Reactie van Budget Energie - 8 januari 2019

Beste Teun,

Het is niet de bedoeling dat er tijdens de aanmelding verkeerde tarieven worden weergegeven. Hierop spreken wij onze medewerker aan. Inmiddels is het contract geannuleerd. U heeft de bevestiging ontvangen per e-mail. Mocht u vragen hebben dan kunt u ons altijd bereiken via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Misleidende verkooppraatjes
J. Geerligs uit Zuidlaren, 6 januari 2019

Winkelend in de Mediamarkt te Assen werden wij aangesproken door een medewerker can Budget Energie et de vraag of wij klant zouden willen worden. Waarop wij antwoorden dat wij al klant waren maar dat wij binnenkort wel zouden verhuizen waarop de medewerker van budget energie ons aanbood om dit voor ons te regelen en dat wij dan een waardebon van €175,00 zouden ontvangen die wij weer boj de mediamarkt zouden kunnen besteden. Dat was een leuk aanbod en zijn daar mee accoord gegaan en alles werd dus geregeld. Na onze verhuizing heb ik even gebeld met budget energie om alles te evalueren, daaruit bleek dat wij op zowel ons nieuwe als ons oude adres nog als klant stonden ingeschreven. Na een lang gesprek waarin werd medegedeeld dat wij een opzegboete kregen van € 250,00 nadat ik daar erg boos over werd is na lange tijd in de wacht te hebben gestaan de opzegboete kwijtgescholden. Hetgeen ik ook niet anders had verwacht. Wel werd moj medegedeeld dat de waardebon van €175,00 voor 50% zou worden teruggevorderd. Hier heb ik direkt mijn bezwaar tegen gemaakt en mijn verontwaardiging over uitgesproken. Ik heb direkt een bezwaar mailtje naar budget energie gestuurd en u raad het al totaal geen reactie. Wel werd er €87,50 geincasseerd die ik uiteraard direkt heb gestorneerd. Nu krijg ik van budget energie een bericht dat ik een mailtje met een betaalverzoek en dreigende incassokosten. Ik vind die een achtijke manier van klanten behandeling. Ik voel mij zwaar beledigd door budget energie. 

Reactie van Budget Energie - 8 januari 2019

Beste meneer Geerligs,

Ik heb de situatie voor u nagekeken. Ik begrijp dat u hier een onprettig gevoel aan heeft overgehouden. Onze medewerker in MediaMarkt heeft u verkeerd geïnformeerd. Dit is uiteraard niet de bedoeling en een fout vanuit Budget Energie, daarom wil ik u onze excuses aanbieden. Budget Energie brengt geen opzegboete voor uw oude en nieuwe contract in rekening. Ook vervalt het in rekening gebrachte bedrag van € 87,50. U hoeft dit bedrag niet te voldoen, deze factuur vervalt. U ontvangt daarnaast ook een bevestiging per e-mail van deze reactie.

Ik vertrouw erop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie van J. Geerligs - 15 januari 2019
probleem is opgelost

Budget energie is direkt in aktie gekomen en heeft het verschil dat wij hadden perfect opgelosd. Wij zijn er dan ook zeer tevreden mee.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Top
Henk uit Eindhoven, 6 januari 2019

Alles zonder problemen en dan ook nog de goedkoopste

Reactie van Budget Energie - 8 januari 2019

Beste Henk,

Fijn om te horen dat u zo tevreden bent over onze dienstverlening en tarieven. Wij doen er uiteraard alles aan om dat zo te houden! Mocht u nog opmerkingen of vragen hebben, dan kunt u ons als bereiken via klanten@budgetenergie.nl.

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
oplichters
Amo 28 december 2018

in de winkel hebben ze een pionnetje staan die vanalles bij elkaar lult en je krijgt er heel wat anders voor. dus zeker geen aanrader! ik zit er drie jaar aan vast, maak niet dezelfde fout!

Reactie van Budget Energie - 31 december 2018

Beste Amo,

Vervelend om te horen dat u deze ervaring heeft gehad. U kunt uw gegevens sturen naar klachten@budgetenergie.nl, zodat ik kan bekijken of ik nog iets voor u kan betekenen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Afspraken niet nakomen
Anne 27 december 2018

Vandaag via een desk een deal gesloten. Helaas kwam ik er in de mail achter dat daarin andere afspraken zijn opgenomen die ik niet heb afgesproken. Verkeerde prijzen, verkeerde inschatting. Gelukkig is er een bedenktijd van 14 dagen, deze nu per mail opgezegd. Ik raad het niemand aan.

Reactie van Budget Energie - 28 december 2018

Beste Anne,

Vervelend om te horen dat er een verkeerde inschatting en prijzen zijn doorgegeven. Na een aanmelding wordt het termijnbedrag altijd gebaseerd op het historisch verbruik dat de netbeheerder op uw adres bepaald. Vervolgens is het altijd mogelijk om het termijnbedrag aan te passen of opnieuw te berekenen. Het termijnbedrag staat namelijk nooit vast. Ik begrijp dat het contract is geannuleerd, voor verdere vragen kunt u contact opnemen met onze klantenservice via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
niet tevreden
A.Garnaoui uit Berkel en rodenrijs, 22 december 2018

ik ben vandaag en wel ongeveer een uur geleden een overeenkomst aangegaan met budget energie heb met de medewerker afgesproken dat het contract pas over acht maanden gaat. nu ik thuis ben gearriveerd zag ik via een mail dat het contract vanaf 01-02-2019 gaat . dit is niet conform de afspraak. ik lees nu de reviews en ben geschrokken , zoveel negatiefs. ik ga morgen het cadeaubon dat ik ontving teruggeven. en het contract beëindigen.

Reactie van Budget Energie - 27 december 2018

Beste A. Garnaoui,

Vervelend om te horen dat u in de aanmeldbevestiging een andere startdatum bevestigt heeft gekregen. In uw geval hebben wij de 25 werkdagen aanmeldperiode aangehouden voor het opstellen van de startdatum. Deze datum is na de aanmelding uiteraard altijd te wijzigen. Ik zie dat u inmiddels het contract heeft geannuleerd via onze klantenservice. Wij incasseren het uitgegeven bedrag van de cadeaukaart die u heeft ontvangen automatisch van uw rekening. Het is niet nodig om dit bedrag zelf over te maken.

Ik wens u nog een fijne jaarwisseling.

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Doe het niet!
Michelle uit Leiden, 19 december 2018

Ik heb nav het programma dubbeltje op zn kant een abonnement afgesloten bij Budget energie. Nou ik wilde dat ik het nooit had gedaan. Toen ik na een aantal maanden het abonnement wilde overzetten op mijn huisgenoot omdat ik ging verhuizen kreeg ik te horen dat dat echt niet mogelijk was en dat ik dan maar het abonnement moest meenemen. Het ging alleen om het overzetten op een andere naam verder mocht alles het zelfde blijven, maar nee dit was onmogelijk! Nou ik ga echt niet dit wurgcontract meenemen met een verhuizing en dan mijn vriend hiermee opzadelen. Anders moest ik een flinke boete betalen van 125 euro, wat ik echt teveel vind voor een studentenhuis. Hiervoor had ik greenchoice die heel coulant zijn en waar je makkelijk kunt opzeggen. .. Echt spijt!

Reactie van Budget Energie - 27 december 2018

Beste Michelle,

U bent per 15 januari 2018 een drie jarig vast contract aangegaan met Budget Energie. Per 15 januari 2018 heeft Budget Energie direct het contract met daarin de voorwaarden per e-mail toegestuurd. In deze voorwaarden kunt u vinden dat wij bij het voortijdig verbreken van het vaste contract een opzegboete in rekening brengen. Het contract meeverhuizen naar een ander adres is altijd kosteloos mogelijk. U kiest ervoor dit niet te doen, dit betekent dat Budget Energie een opzegboete in rekening brengt afhankelijk van de resterende looptijd van het contract. De hoogte van een opzegboete sluit aan bij de richtlijnen van de ACM (Autoriteit Consument en Markt).

Een energiecontract is persoonsgebonden, het overzetten op een andere naam is daardoor niet mogelijk. Dat u een opzegboete ontvangt na het verbreken van het contract hangt af van het soort contract dat u afsluit. U kunt contact opnemen met onze klantenservice voor de hoogte van de opzegboete en het opzeggen van het contract.

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
13 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Vervelende verassing na verlenging
Martin de Kruijf uit Creil, 7 december 2018

Na 3 jaar tevereden over Budget Energie te zijn geweest bij de mediamarkt mijn contract verlengd.

Ook bij de mediamarkt en een tegoedbon gekrgen van de mediamarkt à 87,50.

Helemaal blij :-)

Maar nu komt het ,heb niet de voorwaarden gelezen omdat ik zo tevreden was en het om een verlenging ging .

En wat blijkt ,de leveringsvoorwaarden voor elektra en gas waren van €0,99 naar €4,99 gegaan.

Dus per maand €8,00 euro duurder.

En dat voor een contract voor 3 jaar.........

Winst voor budget energie €288,00-€87,50=€200,50.............

Kadootje uit eigen zak.

Let hier goed op mensen !!!!!!!!

Reactie van Budget Energie - 18 december 2018

Beste Martin de Kruif,

U heeft uw huidige contract afgesloten via Vereniging Eigen Huis. De tarieven zijn vanwege de veiling van het collectief erg scherp. Natuurlijk heeft niet iedereen een contract via Vereniging Eigen huis en vaste leveringskosten van € 0,99, waardoor deze berekening lang niet voor iedereen op gaat. Vaste leveringskosten van € 4,99 zijn reguliere kosten die wij ook in rekening brengen bij onze andere aanbiedingen.

U kunt uw een verlenging altijd binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen annuleren, mocht u niet tevreden zijn. De tarieven ontvangt u direct na de aanmelding per e-mail. Mocht u het contract buiten de wettelijke bedenktijd opzeggen, dan zijn hier kosten aan verbonden zoals deze in de voorwaarden van het contract staan beschreven.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie van Martin de Kruijf - 28 december 2018
probleem is niet opgelost

Ben niet persoonlijk benaderd.

Ik blijf erbij dat het om een verlenging ging,dit had ik ook aangegeven.

Dit is een ander kontract (helaas)

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Betalingsdatum
Marga van weert uit Enschede, 4 december 2018

Sinds 3 december klant bij budget energie. Eerlijk gezegd een beetje spijt van. Helemaal na het lezen van alle revieuws! Contract afgesloten bij media markt we hebben een bon gekregen van 175 euro die we gelijk konden besteden en we zouden geen dubbele kosten hebben, maar helaas is dit wel zo! Eind november nog betaald voor essent. En we moeten 7 december alweer betalen voor budget energie. Heb daar contact over gezocht of dit naar een later tijdstip in de maand kon worden gezet net als bij essent. Dit was niet mogelijk. Ik moest dan kiezen voor een factuur dan kon ik 4 weken later betalen werd mij aan de telefoon gezegd. Dit aangenomen. Net mail ontvangen dat ik de factuur binnen 2 weken moet betalen. Dit was niet de afspraak! Jammer genoeg zitten we er 3 jaar aan vast....

Reactie van Budget Energie - 14 december 2018

Beste Marga van Weert,

Bij een overstap is het altijd mogelijk dat de oude en nieuwe leverancier een termijnbedrag incasseren. Dit komt door het moment van incasseren. Budget Energie incasseert vooraf, uw vorige leverancier achteraf. Hierdoor ligt het moment van incasseren dichtbij elkaar.

Budget Energie hanteert een vast moment voor onze automatische incasso. Wij incasseren altijd rond de eerste/laatste werkdag van de maand. Met uitzondering van het eerste termijnbedrag, deze is afhankelijk van de startdatum. Als de incasso niet lukt, dan ontvangt u een kosteloze herinnering waarbij u 14 dagen heeft om de betaling te voldoen. Het is niet mogelijk deze incassodatum te wijzigen.

Het is wel mogelijk om de betaalwijze aan te passen naar het zelf overmaken van termijnbedragen. Dit heet 'Klant betaald zelf'. Wij sturen vervolgens een factuur waarbij u 14 dagen heeft om te betalen. Is het bedrag binnen deze periode niet betaald, dan volgt er een kosteloze herinnering waarbij u nogmaals 14 dagen heeft om het bedrag zonder sommatiekosten te voldoen. In totaal heeft u hiervoor 4 weken de tijd. Wij brengen hiervoor per factuur € 3,03 in rekening aan administratiekosten.

U heeft op 5 december 2018 contact opgenomen om uw betaalwijze weer aan te passen naar automatische incasso. Hierbij heeft u geen 4 weken om het termijnbedrag te voldoen zonder extra kosten maar 14 dagen. Ik raad aan om dit aan te passen naar 'Klant betaald zelf'. U kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice via klanten@budgetenergie.nl.

Ik wens u alvast een fijn weekend.

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht
Piet 23 november 2018

Slechte ervaring geen begrip voor de situatie alleen maar geld innen maar niet even meedenken voor een oplossing .Is goedkoop maar service is nul kom nul.Word nooit meer klant hier .Zal het ook niemand aanraden .

Reactie van Budget Energie - 14 december 2018

Goedemorgen Piet,

Vervelend om te horen dat u deze ervaring heeft gehad. U kunt uw gegevens sturen naar klachten@budgetenergie.nl, zodat ik kan bekijken of ik nog iets voor u kan betekenen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
5
v zeman uit Venray, 9 november 2018

Good

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slimme meter
G. Popma 9 november 2018

Heb sinds kort een slimme meter en wordt nu door Budget energie verplicht stroom af te nemen met piek en daltarief. Budget energie voert aan dat dit is omdat we nu een dubbel telwerk hebben maar onze vorige was ook een dubbele en daar was 1 telwerk van uitgezet. Budget wil ons niet tegemoetkomen door 1 telwerk uit te zetten terwijl wij een contract hebben voor enkeltarief.

Reactie van Budget Energie - 14 december 2018

Beste G. Popma,

Ik zie dat u een aantal keer contact heeft gehad met onze klantenservice over het dubbel- en enkeltarief. Zoals mijn collega in de e-mail van 12 november 2018 aangeeft, houdt Budget Energie een enkeltarief aan. Zie de e-mail die u eerder heeft ontvangen hieronder:

''Enkel tarief

U heeft een contract getekend met een enkel tarief voor elektra. U behoud enkel tarief voor de volledige contractduur van 3 jaar. De meterstanden van normaal en dal tarief zullen bij elkaar opgeteld worden, en met u worden verrekend tegen één tarief.''

U heeft mijn collega ook per e-mail bedankt voor de reactie op 13 november 2018. Ik begrijp hieruit dat het voor u duidelijk is dat wij een enkeltarief aanhouden. U heeft hier ten slotte een schriftelijke bevestiging van ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie van G. Popma - 4 januari 2019
probleem is opgelost

Via chatcontact totaal geen bereidheid iets voor ons te willen betekenen. Na invullen van klachtenformulier al snel reactie van Budget Energie en probleem meteen goed opgelost.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Veel goed
S. Maneva uit Kerkdriel, 4 november 2018

Ik ben tevreden

Reactie van Budget Energie - 14 december 2018

Beste S. Maneva,

Bedankt voor uw positieve beoordeling. Het is voor ons fijn om te horen dat u tevreden bent!

Ik wens u alvast een fijn weekend.

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
makkelijk
r rezelman uit Egmond aan Zee, 3 november 2018

Geen gedoe alles in eigen hand

Reactie van Budget Energie - 14 december 2018

Beste R. Rezelman,

Dat horen wij graag. Bedankt voor uw positieve reactie!

Ik wens u alvast een fijn weekend.

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goede prijs
Anoniem uit Warnsveld, 2 november 2018

Qua prijs de goedkoopste. Daarintegen geef je aan per 1-9-18 over te willen stappen. Je krijgt akkoord en op 31-8-18 krijg je te horen dat het abonnement pas 15-10-18 in gaat.

Reactie van Budget Energie - 14 december 2018

Goedemorgen,

Bedankt voor uw positieve beoordeling! Vervelend om te horen dat er onduidelijkheden zijn over de startdatum. Budget Energie hanteert een aanmeldperiode van 25 werkdagen, uitzonderingen daargelaten. Hierdoor starten wij altijd daadwerkelijk met leveren na deze periode. De startdatum wordt direct bevestigt in de aanmeldbevestiging die u per e-mail ontvangt, zodat u hiervan direct op de hoogte bent. Mocht u vragen hebben over de startdatum, dan raad ik aan om contact op te nemen met onze klantenservice via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
kan niet over oordelen
L Wolf uit Eefde, 27 oktober 2018

geen klant meer bij Budged energie

Reactie van Budget Energie - 13 november 2018

Beste meneer Wolf,

Ik kan door het ontbreken van gegevens niet kijken hoe lang u klant bij ons bent geweest.

Ik hoop in ieder geval dat alles tijdens de periode dat u klant bij ons was naar wens is verlopen. Wellicht hebben wij in de toekomst weer een mooi aanbod om u als klant te verwelkomen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slechte klantenservice
Constant uit Apeldoorn, 26 oktober 2018

Zeer onbeschoft personeel, begrijp nu dat het zo goedkoop is enorm spijt van deze overstap.Klantenservice echt een - 2 snotneus lin lin praat gewoon door je heen als je iets uitlegt en totaal geen begrip voor een desbetreffende situatie. Jij komt er wel lin lin! Alleen je naam is al een lacher ga terug naar school. Daar leer je mischien manieren. Jeugd van tegenwoordig.Ga vooral niet naar budget energie mensen.Cg emmert

Reactie van Budget Energie - 13 november 2018

Beste meneer Emmert,

U heeft in eerste instantie van een collega een verkeerd antwoord gekregen m.b.t. een betalingsregeling. Het is bij Budget Energie namelijk niet mogelijk om een regeling te treffen over een termijnbedrag.

Lin-Lin is vanwege de eerder verkeerd gegeven informatie voor u gaan overleggen met de afdeling debiteuren om tot een oplossing te komen en heeft u gebeld met de oplossing die zij heeft gekregen. Dat dit niet de oplossing is die u graag had willen horen, of het feit dat u het niet eens bent met het beleid van Budget Energie, is nog geen reden om iemand om haar naam, of leeftijd belachelijk te maken.

Ik zie dat inmiddels de betalingen weer helemaal bij zijn, en dat uw betaalwijze is aangepast zodat er meer tijd/ruimte is om de betalingen te voldoen.

Ik ga er dan ook vanuit dat dit probleem zich in de toekomst niet meer zal voordoen.

Wanneer u niet overtuigd bent van de telefonische professionaliteit van onze medewerkers stel ik voor dat u, indien nodig, per e-mail contact met ons opneemt.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?