Reviews Budget Energie

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

108 reviews

5 sterren
(9)
4 sterren
(10)
3 sterren
(5)
2 sterren
(6)
1 ster
(78)

83 problemen opgepakt

opgelost
(10)
deels opgelost
(3)
niet opgelost
(10)
in behandeling
(6)
onbekend
(54)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
Slechte communicatie
B.M. J. uit Stadskanaal, 11 september 2019

Slechte communicatie. Duurt lang voordat je iemand aan de lijn hebt. Heel veel moet digitaal geregeld worden, daardoor duurt het lang voordat je respons krijgt. Callcenter-personeel heeft weinig kennis van zaken, moest wél 3 keer contact opnemen voor een kleine wijziging. Ben nu bij VandeBron energie, wereld van verschil! Deze beveel ik echt aan.

Reactie van Budget Energie - 16 september 2019

Beste B.M.J,

Wat jammer dat de communicatie op deze manier is verlopen, onze excuses voor het ongemak. Dat u meerdere keren contact op moet nemen voor een wijziging is uiteraard niet de bedoeling. Bedankt voor het delen van uw ervaring, wij blijven ons best doen om onze service verbeteren. Wellicht kunnen wij u in de toekomst weer van dienst zijn.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Bedrog
M 8 september 2019

We zijn "verleid" met een mooie aanbieding, en zouden voordeliger uit zijn dan bij onze huidige leverancier. Niet dus! Alle tarieven liggen hoger dan wat we nu betalen. De gegeven informatie klopte niet met de werkelijkheid. BE zou er goed aan doen om juiste gegevens te verstrekken, dat geeft meer vertrouwen en voorkomt hen en mij een hoop administratieve rompslomp.

Reactie van Budget Energie - 16 september 2019

Beste M,

Vervelend om te horen dat de aanmelding op deze manier is verlopen, onze excuses voor het ongemak. Ik heb helaas geen persoons- of adresgegevens van u ontvangen bij dit bericht, waardoor ik niet inhoudelijk kan reageren.

Ik adviseer u dan ook om gebruik te maken van de 14 dagen wettelijke bedenktijd, welke direct ingaan na het moment dat u de aanmelding doet. Op deze manier kunt u uw contract kosteloos annuleren.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
MediaMarkt actie bleek niet iets duurder, maar véél duurder
Michiel uit Nieuwegein, 5 september 2019

Bij MediaMarkt geweest en gebruik gemaakt van de aanbieding. Ik weet niet hóe ze het vergeleken hebben, maar met hetzelfde verbruik zou ik ongeveer 12,- per maand duurder uit zijn, mede doordat de tarieven/belastingen wat waren gestegen. Oké, klinkt als begrijpelijk en ja, ik snap dat je de korting in de winkel ook wel een stukje sigaar uit eigen doos is. Maar mijn maandbedrag is nu van 89,- bij EnergieDirect naar omgerekend tot nu toe zo’n € 135,- per maand gegaan bij BudgetEnergie. Of ik mijn maandbedrag even wil verhogen van het voorschot van € 103,- naar een voorschot van jawel, € 191,- om te voorkomen dat ik bij moet betalen.

Daar gaan we dus zo snel mogelijk weer weg. Voel me behoorlijk genept door de medewerker die mij adviseerde.

Reactie van Budget Energie - 16 september 2019

Beste Michiel,

Bedankt voor uw bericht, ik kijk dit graag verder voor u na.

Op 25 november 2018 hebben wij uw aanmelding ontvangen. Op dat moment boden wij u een termijnbedrag van € 103,- gebaseerd op een verbruik van stroom normaal 1074 kWh, stroom dal 1128 kWh en gas 759 m3. Dit termijnbedrag is daarnaast ook berekend met de belastingtarieven van 2018. Per 1 januari 2019 zijn de overheidsheffingen zoals energiebelasting en Opslag Duurzame Energie (ODE) flink gestegen. Dit resulteert in een gemiddelde verhoging van € 10, - tot € 15,- per termijnbedrag. Dit is niet verwerkt in het termijnbedrag van € 103,-. Daarnaast is uw verbruik het afgelopen jaar ook iets hoger dan het verbruik waarmee het termijnbedrag van € 103,- is berekend. Uiteindelijk is een termijnbedrag van € 125,- passend bij uw verbruik. Wij adviseren een termijnbedrag van € 191,- tot uw jaarnota wordt opgemaakt per 4 januari 2020 om een bijbetaling te voorkomen.

Ik vind het jammer om te horen dat u besluit over te stappen. Ik hoop dat ik u op deze manier meer duidelijkheid heb kunnen geven over uw termijnbedrag.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Vaste klanten zijn duurder uit!
Nick 4 september 2019

Al 6 jaar klant bij budgetengerie, niks op aan te merken tot ik prijzen ging vergelijken en mijn verlengaanbod bekeek. Wat blijkt, als trouwe klant betaal ik fors meer (€ 150,- per jaar door o.a. prijsverschil in KwH) als wanneer ik mij zou aanmelden als nieuwe klant (zie foto). Na contact hierover met de klantenservice krijg ik simpelweg bericht dat dit juist is en een nieuwe klant binnenhalen belangrijker is als een vaste klant behouden. Dus mij zijn ze als klant kwijt met deze belachelijke instelling! "Goedemorgen, dit is inderdaad het enige aanbod dat ik je kan doen via onze klantenservice zelf. De energiemarkt is erop ingedeeld om nieuwe contracten zo voordelig mogelijk te maken, daarom hebben we helaas minder bewegingsvrijheid wanneer het gaat om een verlenging. Ik wil je aanraden om ook nog even te kijken op vergelijkingssites of bijvoorbeeld naar ons contract bij de Mediamarkt, daar kunnen de tarieven nog anders samengesteld zijn. MvG," Mochten jullie toch bij draaien dan ontvang ik graag nog een scherp aanbod. Klantnummer: *******

Reactie van Budget Energie - 16 september 2019

Beste Nick,

Wij hebben uw bericht ook ontvangen via klacht.nl. Hierbij nogmaals onze uitleg over het verlengaanbod.

Zoals mijn collega heeft uitgelegd is de energiemarkt er tegenwoordig zo op ingericht dat er scherpe tarieven of kortingen geboden kunnen worden aan nieuwe klanten. Net zoals andere leveranciers bieden wij dit in sommige gevallen ook aan. Het is uiteraard ook belangrijk voor ons om nieuwe klanten te kunnen verwelkomen, echter is het niet haalbaar om deze kortingen en tarieven ieder jaar te blijven bieden.

Wij hopen dat u klant bij ons blijft, maar wij begrijpen ook dat u gaat voor een aanbod dat het meest past bij uw wensen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Continu verkeerde informatie
Maike Jongerius uit Soest, 1 september 2019

Overgestapt naar Budget energie omdat het goedkoper zou zijn dan de Nuon. Maandelijks overzicht laat ook zien dat ik met mijn maandbedrag goed zit. Maar krijg ineens advies om maandbedrag bijna te verdubbelen. Gebeld, meneer van de klantenservice bevestigd nog eens dat het goed zit zo. Volgende maand dezelfde waarschuwing. Ik nog eens op zoek. Wat blijkt: ze rekenen allerlei extra kosten voor het gemak even niet mee in je overzicht. Hoe kan het dat de klantenservice dit niet weet? En dat ze dat niet even aan het begin van het jaar voor je uitrekenen. Ik neem aan dat Budget energie zelf weet dat ze die kosten in rekening brengen?

Je wordt continu verkeerd voorgelicht en vervolgens mag je gaan zitten wachten op je dikke rekening aan het eind van het jaar. Maandbedrag nu zelf maar aangepast, maar mij zien ze volgend jaar niet meer terug.

Reactie van Budget Energie - 16 september 2019

Beste Maike Jongerius,

Het is inderdaad niet fijn dat u hiervan niet op de hoogte was. Het verbruiksoverzicht is opgesteld om u inzicht te geven in uw verbruik. Wij berekenen uw maandelijkse verbruik tegen het totaaltarief per kWh en/of kuub gas. Dit kan u een indicatie geven in wat uw verbruik daadwerkelijk maandelijks kost. Overige kosten zoals netbeheerkosten en vaste leveringskosten worden niet meegenomen, omdat deze iedere maand hetzelfde zijn. Deze bedragen kunt u ook vinden in het contract dat u van ons heeft ontvangen. Dit geven wij ook onderaan weer in de e-mail die u van ons ontvangt. Uiteraard nemen wij deze kosten wel mee in uw termijnbedrag, zodat u deze maandelijks betaald.

Ik heb helaas geen adres- of persoonsgegevens bij dit bericht ontvangen, hierdoor kan ik niet bekijken hoe u er op dit moment voor staat. Voor meer informatie kunt u natuurlijk contact opnemen met onze klantenservice via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Vreselijke klantenservice
Sandra 27 augustus 2019

Ik wil overstappen naar Budget Energie, maar i.v.m. een vraag heb ik contact opgenomen met de Klantenservice. Naar aanleiding van het gesprek met deze man heb ik besloten om de overeenkomst te herroepen binnen 14 dagen. Wat een neerbuigendheid aan de telefoon. Direct klaar mee. Gaf mij geen goed gevoel en vertrouwen voor in de toekomst.

Reactie van Budget Energie - 28 augustus 2019

Beste Sandra,

Wat jammer om te horen dat het gesprek met mijn collega op deze manier is verlopen. Dit is uiteraard niet de bedoeling, onze excuses voor het ongemak. Ik kan helaas niet bekijken met wie u heeft gesproken, omdat ik geen gegevens van u heb ontvangen bij dit bericht. Ik ontvang alsnog graag uw gegevens via klachten@budgetenergie.nl, zodat ik kan bekijken met wie u contact heeft gehad om soortgelijke situaties te voorkomen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie van Sandra - 4 september 2019
probleem is opgelost

Ik heb het zelf opgelost. Ik heb binnen 14 dagen termijn de overeenkomst ontbonden en verder niets meer vernomen, behalve een bevestiging hiervan.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nooit doen vooral niet wanneer u zonnepanelen heeft
Petra van Essen uit HOUTEN, 26 augustus 2019

Ik bezit 25 zonnepanelen waardoor ik meer energie opwek en teruglever aan stroom. Budget energie wil het maand termijnbedrag niet verlagen naar wat op papier vooraf is afgesproken. Budget energie wil dat ik de volle mep maandelijks blijf betalen zodat ik bij jaarafrekenong veel geld terug krijg. Echt, Budget Energie verschuilt zich achter "ja, maar u heeft slechts een rijtjeswoning en straks stookt u veel in de winter". Dus willen wij u niet voor onvoorziene kosten laten komen". Als klant betaal ik keurig netjes het eind bedrag aan t eind van het jaar en ik ben geen spaarpot aan t kweken voor Budget Energie.

Reactie van Budget Energie - 3 september 2019

Beste Petra,

Ik begrijp uit uw eerdere contact dat u ongeveer 5000 kWh zult terugleveren. Uw gemiddelde jaarverbruik voor elektriciteit dat op uw adres bekend is in totaal 5643 kWh. Als ik deze cijfers hanteer dan levert u niet volledig terug, waardoor er een bijbetaling zou kunnen ontstaan. Daarnaast rekent u gemiddeld 514 m3 gas jaarlijks met ons af. Er is een mogelijkheid dat een termijnbedrag van € 10,- dit verbruik niet zal dekken. Als ik op dit moment uw termijnbedrag bereken in mijn systeem met de zojuist uitgelezen meterstanden van 2 september 2019, dan kom ik uit op een termijnbedrag van € 60,- voor een jaarnota zonder terugbetaling of bijbetaling. Echter is dit natuurlijk een indicatie omdat wij op dit moment nog niet kunnen inschatten hoeveel u jaarlijks zult gaan terugleveren.

Ik heb het termijnbedrag voor u aangepast naar € 10,-. U ontvangt een aparte bevestiging per e-mail. Wij hebben u meerdere keren gewezen op het risico van een bijbetaling, dus ik ga er vanuit dat het duidelijk is dat u het wijzigt op uw eigen risico. Mocht u nog verdere vragen hebben dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Als je eenmaal binnen bent, ben je niet meer interessant!
MJ V. uit Westerland, 15 augustus 2019

Nooit nemen. Eenmaal binnen hoef je niet meer te rekenen op enige korting zoals die aan nieuwe klanten wordt verstrekt.

Reactie van Budget Energie - 26 augustus 2019

Beste MJ V.,

Jammer om te horen dat u niet tevreden bent over ons verlengaanbod. Wij bieden inderdaad geen welkomstkorting bij een verlenging aan, deze ontvangt u namelijk alleen tijdens of na uw eerste contract. Natuurlijk zorgen wij er wel voor dat u de scherpste tarieven ontvangt die wij op dat moment kunnen aanbieden.

Ik begrijp dat u een overstap maakt, mochten wij u in de toekomst weer van dienst kunnen zijn dan kunt u ons altijd bereiken via klanten@budgetenergie.nl of via 020 - 20 555 55.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Wil alleen hoog/laagtarief berekenen bij "Slimme meter".
Hj W. uit Eelde, 12 augustus 2019

Ik zal nooit meer kiezen voor Budget-Energie. Het budget valt uit in hun voordeel en mijn nadeel omdat ik een slimme meter heb gekregen. Voorheen had ik alleen enkel tarief en dat was veel goedkoper. Volgens de netbeheerder moet de leverancier enkel tarief berekenen als je als klant daar om vraagt. Nou, mooi niet dus. KNUDDE

Reactie van Budget Energie - 15 augustus 2019

Beste Hj W.,

Het klopt dat wij automatisch een dubbel tarief aanhouden als u een meter heeft met meerdere actieve telwerken. Dit geven wij ook aan in het contract dat u van ons ontvangt na de aanmelding of verlenging. In sommige gevallen kunt u er bij andere leveranciers ervoor kiezen om u te laten afrekenen op een enkel- of dubbeltarief. Budget Energie biedt deze keuze vanwege het (vaak) kleine verschil niet aan.

Het verschil tussen een normaal- en daltarief niet groot, het scheelt ongeveer € 0,01. Als u een enkeltarief heeft dan is dit tarief een gemiddelde van deze twee. Het afrekenen op een normaal en dal tarief is in de meeste gevallen voordeliger of het scheelt enkele euro's. U kunt uiteraard altijd een berekening laten maken via onze klantenservice. Ik kan deze berekening helaas niet voor u maken, omdat ik geen gegevens van u heb ontvangen dit bericht.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie van Hj W. - 22 augustus 2019
probleem is opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
belachelijke aanmelding bij planburo gemeente
Rafael uit almere, 8 augustus 2019

doordat ik even afwezig was had ik een maandtermijn niet tijdig voldaan, In die maand die die nota is blijven liggen is mijn maandtermijn van 126 naar 166 verhoogd en is er ook een melding gedaan bij mijn gemeente dat ik misschien financiele problemen heb? met als gevolg dat ik een uitnodiging krijg van het financieel planbureau van de gemeente.

Mag ik even vragen waar Budget de gore moed en arrogantie vandaan haalt om mijn gegevens aan de gemeente door te geven bij een kleine achterstand? Ik ga ook zeker verifiëren of dit terecht is en hoe ik zo snel mogelijk van Budget energie af kan komen. Want wie zo met mijn gegevens omspringt geeft mij een heel naar gevoel betreffende mijn privacy.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
wat een slechte service
peter uit velp, 5 augustus 2019

Wij proberen al een week of 2 ergens uit te komen met BE.. Helaas krijgen we iedere keer standaardmails over onze eindafrekening die niet goed is berekend. Hoe moeilijk kan het zijn om iets uit te rekenen. Per 1 januari zijn de tarieven omhoog gegaan, je verwacht dan een middeling van je eindafrekening, echter over het laatste half jaar van 2018 zijn gewoon de tarieven van 2019 gebruikt. Hoe moeilijk is het om een eindafrekening te middelen... voor BE te moeilijk lijkt het wel. Ik ga het bedrag dat is afgeschreven van de eindafrekening storneren, dan komen ze wellicht wel op de proppen met een juiste afrekening. Aangezien de klantenservice niets doet. Wij hadden een contract afgesloten per 28 juni 2018 voor een jaar. Per 1 juli zijn de tarieven volgens BE verhoogd en daar hadden wij een mail van moeten ontvangen. Deze hebben wij niet ontvangen dus.. wij konden dit niet weten.. Op onze belletjes en mails wordt moeizaam gereageerd. Zodra iemand zegt ik snap het komt er weer een standaard mail... heel slecht en heel irritant.

Reactie van Budget Energie - 12 augustus 2019

Beste Peter,

Ik zie inderdaad terug dat er veel onduidelijkheid is ontstaan over de eindnota, onze excuses voor het ongemak. Er is intern een klachtenprocedure gestart, waarbij wij de juistheid van de eindnota zullen controleren. De behandelaar van uw klacht neemt binnen 14 dagen per e-mail of telefonisch contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie van peter - 11 september 2019
probleem is opgelost

Zeer moeizaam.. diverse keren verhaal moeten vertellen, uiteindelijk geven ze een coulance regeling, maar het is gewoon een fout geweest van BE dus niets coulance, maar gewoon een credit waar ik recht op heb. Dat moet het zijn. Bedrag is nog niet gestort dus we wachten even af hoe snel dat gaat.. denk niet zo heel vlot. We gaan bij einde contract wel op zoek naar nieuwe leverancier dat is duidelijk (of eerder als die mogelijkheid zich voordoet)

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ouderen zijn makkelijke prooien
Martine 5 augustus 2019

2 heren hebben mijn moeder volledig overrompeld. Ze begonnen over planten en voor ze het wist stonden ze al in huis. Flink wat gladde praatjes en onwaarheden verder hebben ze haar zover gekregen dat ze een vijfjarig contract heeft getekend waarmee haar lasten hoger worden als bij haar oude leverancier. Geen enkele coulance vanuit budgetenergie om contract kosteloos te verkorten. Zo gaan ze om met hen die wat ouder worden, respectloos deze agressieve vorm van verkoop aan deze bevolkingsgroep.

Reactie van Budget Energie - 7 augustus 2019

Beste Martine,

Vervelend om te horen dat de aanmelding op deze manier is verlopen. Uw moeder heeft altijd 14 dagen wettelijke bedenktijd om het contract kosteloos te annuleren. Ik heb helaas geen gegevens van uw moeder bij uw bericht ontvangen. Hierdoor kan ik niet bekijken wat de status is van het contract. U kunt natuurlijk altijd contact met ons opnemen via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie van Martine - 5 september 2019
probleem is niet opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Wat een slecht bedrijf!!
Martin Selten uit Wanroij, 2 augustus 2019

Erg slecht. een paar dagen geleden, na 6 keer bellen, waarvan 1 keer doorverbonden, 5 keer de lijn verbroken, niemand te spreken. Chat functie werkt ook niet.Na nogmaals bellen mijn klacht ingediend, en niks meer van gehoord.Ik ben direct overgestapt naar Essent.Er wordt nu ineens een maand bedrag van €296 overgeschreven (wat ongeveer 180 zou moeten zijn o.b.v. de gegevens die bij jun bekend zijn). na 20 minuten wordt de telefoon opgenomen, en er wordt mij vrolijk verteld dat ik niet geholpen kan worden. Uiterst onaardige medewerker en ontwijkt de vragen.

Reactie van Budget Energie - 7 augustus 2019

Beste Martin Selten,

Vervelend om te horen dat u ons niet kon bereiken. Wij zijn ons ervan bewust dat de telefonische wachttijd lang is. Op dit moment werken wij er hard aan om dit zo snel mogelijk op te lossen, onze excuses voor het ongemak. Op 16 juli 2019 heeft u uw jaarnota per e-mail ontvangen. Hierop geven wij aan dat uw termijnbedrag wordt verhoogt, vanwege het verbruik van het afgelopen jaar en de variabele tarieven die u per 14 juni 2019 heeft. Ik begrijp dat het verbruik vanwege de schatting van uw meterstanden in 2018 niet helemaal in lijn ligt met uw werkelijke verbruik. Daarom heb ik uw verbruik opnieuw berekend met de historische standen uit juli 2017 en de door u doorgegeven meterstanden van juni 2019. Een termijnbedrag van € 180,- is dan inderdaad passend. Ik heb het termijnbedrag van augustus met terugwerkende kracht voor u gewijzigd. Wij incasseren dit bedrag binnen 14 dagen van het bij ons bekende rekeningnummer.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
STAP NIET OVER NAAR BUDGET!
Hely Verheijen uit Nederweert, 2 augustus 2019

ECHT WAAR, STAP NIET OVER!

Dit is de ALLLLLEEER SLECHTSTE MAATSCHAPPIJ WAAR JE BIJ TERECHT KUNT KOMEN!

Ze hebben ons flink opgelicht! Je krijgt nooit geen reactie op je mails en rekken het zolang ze kunnen!

We zijn benaderd bij de mediamarkt, mijn vriend en ik woonde toen nog apart en we vroegen of dat als we binnen het eerste jaar een huis vonden hoe het te werk ging als we 2 contracten zouden hebben! Dit was allemaal geen probleem en we zouden de contracten samen kunnen voegen! We hebben dus beide energie afgesloten! Nu net een jaar later hebben we een huis gekocht en nu kan het ineens allemaal niet meer! Mijn vriend heeft een dikke boete gekregen en de €150 die we cadeau kregen bij de media markt moest ook terug! We hebben meerdere malen gemaild met hun maar geen reactie! Ook geen reactie in de chat en terwijl ik dit typ hang ik al een half uur aan de telefoon zonder dat ook maar iemand opneemt!

Ook nu mijn contract mee gaat naar het nieuwe huis is het een heel gedoe met de meterstand in het ouden huis! Ze willen ineens een foto want ze geloven me niet!! HOE DAN?? IK HEB DE SLEUTEL NIET EENS MEER!!

Als je een goede energiemaatschappij zoekt; dan zoek nog maar even verder want dit is echt de allerslechtste die ik ook gezien heb!

Kies alsjeblieft eieren voor je geld want hier krijg je niks!!!!

Reactie van Budget Energie - 7 augustus 2019

Beste Hely Verheijen,

Ik vind het jammer om te lezen dat er bij de aanmelding is doorgegeven dat u en uw partner de energiecontracten kunnen samenvoegen. Dit is helaas niet het geval, er kan maar één energiecontract geregistreerd staan op een gas- of elektriciteitsmeter. Onze excuses voor het ongemak. Ik kan helaas geen contractgegevens van het energiecontract van uw partner bekijken, omdat ik hiervan geen adres- of persoonsgegevens van heb ontvangen. Als uw partner een volledig jaar klant bij Budget Energie is geweest, dan vorderen wij geen bedrag van de ontvangen cadeaukaart terug.

De chatfunctie via onze website is op dit moment gesloten, omdat wij onze service per telefoon en e-mail willen verbeteren. Dat is de reden waarom u ons op deze manier niet kunt bereiken.

Ik zie dat wij voor uw oude woning voor telwerk 1 en 2 de volgende meterstand voor beide telwerken hebben ontvangen: 496422 kWh. Het is niet mogelijk dat dit correct is. Uw meterstanden waren op 4 juli namelijk: Telwerk 2 (normaal): 404 kWh en telwerk 1 (dal): 468 kWh. Ik heb het vermoeden dat u de meterstanden van beide telwerken heeft samengevoegd. U kunt de eindstanden van uw oude meter vaak vinden op het overdrachtsformulier. Deze stelt u/makelaar/verhuurder op zodra een woning wordt overdragen aan een nieuwe bewoner. Wij ontvangen deze correcte meterstanden nog graag van u.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Niet overstappen naar Budget energie!
Denise Smeets 25 juli 2019

Ik ben overgehaald over te stappen, omdat ik geld zou kunnen besparen volgens budget energie. Ik heb dit thuis nagerekend en ik zou 50 euro per jaar duurder uit zijn. Ik heb een klacht ingediend bij budget energie, maar ik krijg geen reactie. De chat werkt niet. Ik heb een herroeping aangevraagd per mail, maar ook hier krijg ik geen bevestiging. Net of er geen klantenservice is bij budget energie. Echt waardeloos.

Reactie van Budget Energie - 26 juli 2019

Beste Denise Smeets,

Ik zie dat wij per 20 juli uw klacht en verzoek tot annulering per e-mail hebben ontvangen. Mijn collega heeft dit op 25 juli voor u verwerkt. Op dezelfde dag heeft u een bevestiging van de annulering per e-mail ontvangen. Ik vind het jammer en vervelend om te horen dat er bij de overstap andere tarieven en bedragen werden aanboden, onze excuses voor het ongemak. Vanzelfsprekend hoop ik u in de toekomst wellicht weer bij ons terug te zien.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie van Denise Smeets - 2 augustus 2019
probleem is niet opgelost

Ik kreeg enkel een bevestigingsmail van de herroeping, maar naar het oorspronkelijke probleem en een passende oplossing is niet meer gekeken. Dit hoeft van mij nu ook niet meer, want ik ben klaar met Budget Energie en hoef hier ook geen klant meer van te worden, als de klantenservice zo is. Op de klachten in reviews wordt binnen 1 dag gereageerd, maar wanneer je direct contact op wil nemen met Budget Energie zijn ze niet te pakken te krijgen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Overstap drama!!!
A. Konter 23 juli 2019

Het overstappen naar Budget Energie en de leveringen gingen op zich goed, maar toen ik over wilde stappen was ineens niets meer mogelijk. Ik moest door blijven betalen voor leveringen die niet plaatsvonden. Als je belt krijg je te horen dat ze er niets aan kunnen doen, “dat is het proces mevrouw en als u niet betaalt brengen we aanmanings kosten in rekening”. NB voor energie die niet geleverd is!!! Nu moet ik ook nog 6 wachten op een eindafrekening zodat ik de meer dan € 450,- die ik teveel heb betaald terug kan krijgen. Ik stap elke 1-2 jaar collectief over, maar naar deze leverancier ga ik nooit meer terug!

Reactie van Budget Energie - 26 juli 2019

Beste A.Konter,

Ik zie in mijn systeem terug dat u per 15 juli 2019 bent overgestapt naar een andere leverancier. Budget Energie incasseert altijd vooraf, daarom is het termijnbedrag van juli bij u in rekening gebracht. Wij hebben ten slotte de helft van deze maand geleverd en dat is ook de reden dat wij dit termijnbedrag niet laten vervallen. Doordat wij de meterstanden helaas niet van u hebben ontvangen bij het opmaken van de jaarnota in mei, zijn deze geschat. Wij hebben nu de werkelijke meterstanden van uw nieuwe leverancier ontvangen. Hieraan zie ik dat de meterstanden in mei destijds te hoog zijn geschat. Het verschil verrekenen wij uiteraard met u op de eindnota. Op dit moment is het nog niet mogelijk om de eindnota op te maken, dit doen wij na minimaal 3 weken. Ik zorg ervoor dat u deze zo snel mogelijk ontvangt. Uit coulance zijn de € 15, aan sommatiekosten komen te vervallen. Deze hoeft u niet te betalen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie van A. Konter - 28 augustus 2019
probleem is niet opgelost

Uiteindelijk heb ik op 16 augustus, niet de beloofde drie weken, maar bijna VIJF WEKEN nadat ze gestopt zijn met energie leveren de eindafrekening ontvangen. Hun afspraak om dit binnen drie weken af te handelen zijn ze dus niet nagekomen. Budgetenergie heeft in totaal € 951,66 terug betaald!!! Nog veel meer dan mijn inschatting! Ongelofelijk dat ze mij niet tegemoet wilden komen en mij de laatste termijn hebben laten betalen terwijl ik al zoveel teveel betaald had. Ik ben er overigens achtergekomen dat de zogenaamde coulance om de incassokosten kwijt te schelden valse klantgerichtheid is. Budgetenergie heeft het recht helemaal niet om incassokosten te berekenen over te innen termijnbedragen indien er sprake is van reeds teveel ontvangen vergoeding voor de leveringen. De rechter heeft daarover bepaald dat er dan door de schuldeiser verrekend moet worden. Ondanks dat ik nu gelukkig van budgetenergie af ben, heb ik aangegeven dat het probleem niet opgelost is. De manier waarop de overstap financieel is verlopen blijft een probleem omdat ze dit beleid nog steeds voeren. Naast dat het niet klantgericht is, is het ook in strijd met de wet. Ik zal iig nooit meer energie bij ze af nemen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Al jaren klant
Ineke uit Yerseke, 23 juli 2019

Recent weer een mail om ons contract te verlengen binnen gekregen van Budget Energie. Wij zitten al sinds 2014 bij budget energie. In die tijd 3x verhuist. Sinds oktober 2017 naar onze nieuwbouwwoning met zonnepanelen. Nu al enkele keren gebeld door budget energie voor het verlengen van ons contract, dit hoeft voor mij niet direct. Ik regel het net zo lief zelf via de computer dan kan ik alle cijfers inzien, maar het is netjes dat ze contact opnemen.

Ik was aan het rondkijken of blijven bij budget energie loont of dat overstappen naar een andere maatschappij goedkoper zal zijn voor ons. Dit is dan ook echter de enigste reden. Want wij zijn al tig jaren tevreden klant. Bij verhuizing nooit problemen gehad, jaarafrekening netjes op tijd (en eigenlijk altijd teruggave, maar zet het maandbedrag wel expres hoger) en nu we zonnepanelen hebben wordt terug levering netjes geregistreerd en kan ik zien per maand hoeveel we gebruiken en hoeveel we terug leveren.

Gezien de vele negatieve reviews voelde ik mij toch wel genoodzaakt om ook een positieve ervaring hier neer te zetten. Dus voor ons waarschijnlijk weer een verlenging zodat we het 5e jaar als klant ingaan (verleng zelf altijd maar voor een jaar, zit niet graag te lang vast aan contracten zoals dit).

Reactie van Budget Energie - 29 juli 2019

Beste Ineke,

Fijn om te horen dat u zo tevreden bent over onze dienstverlening, bedankt voor de positieve review! Ik zie dat u inmiddels heeft verlengd. Wij zijn u voor dit jaar, en hopelijk ook de komende jaren, graag van dienst :).

Wij zijn ons ervan bewust dat de minder positieve ervaringen helaas eerder worden gedeeld dan de positieve. Wij doen ons best om altijd een passende oplossing te vinden. Mocht u nog suggesties/opmerkingen/vragen hebben over onze dienstverlening, dan kunt u ons altijd via klanten@budgetenergie.nl bereiken.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Hoe naief kan een mens zijn.................
P Hubrecht uit Den Haag, 23 juli 2019

Terwijl ik altijd de energiecolportanten wegstuur in een klaarblijkelijk hersenloos moment overgestapt naar Budget omdat mij diverse malen duidelijk werd beloofd dat ik 200,- euro als binnenkomer op mijn rekening zal ontvangen. Begreep t al niet hoe kan dat er moet een addertje onder t gras zitten dus nadat ik 5 keer of meer gevraagd heb of dit bedrag werkelijk op mijn rekening komt en mij werd verzekerd bij hoog en laag dat dit misschien ongeloofwaardig klinkt maar toch echt waar is de overstap gewaagd maar natuurlijk zit er een addertje onder het gras de 200,- beloofde euro's komen bij het beeindigen van het contract hoe kan het anders wat een idioot ben ik geweest dus nu zsm terug naar mijn oude leverancier dan kost t maar wat maar Budget krijgt mij niet als klant leugens al bij het eerste contact beloofd alleen maar meer ellende dus colporteurs verwacht geen vriendelijkheid bij mij aan de deur........

Reactie van Budget Energie - 29 juli 2019

Beste P. Hubrecht,

Vervelend om te horen dat er in het aanmeldgesprek is vermeld dat de korting van € 200,- vooraf zou worden uitgekeerd. Dit is inderdaad niet het geval, wij keren deze korting uit aan het eind van de looptijd van het contract. Onze excuses voor het ongemak. U kunt dit overigens ook vinden in het overzicht ‘Kortingsvoorwaarden’ wat is bijgevoegd aan uw contract dat u per 12 juni 2019 per e-mail heeft ontvangen.

U had vanaf dat moment 14 dagen wettelijke bedenktijd om het contract kosteloos te annuleren, mocht u het niet eens zijn met de voorwaarden. Helaas hebben wij in deze periode geen annulering van u ontvangen. Om deze reden is het contract bindend.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Heel tevreden !
Petra Groeneveld uit lexmond, 18 juli 2019

Ik had eerst een tweejarig contract bij Budget Energie,ben daarna overgestapt naar Energie Flex die bij de Consumentenbond goed stond aangeschreven. Zelf ben na een jaar weer teruggegaan voor een een jarig contract bij Energie Flex, Na een jaar moest ik of mijn contract zou verlengen of een andere energie zou nemen. Ik ging weer terug naar Budget Energie voor een jaar. Weer moest ik besluiten of ik bij hun opnieuw zou verlengen of over zou stappen. Uiteindelijk heb ik besloten om een vijfjarig contract bij Budget Energie zou afsluiten. Dat heb ik gedaan. Energie Flex is een paar jaar geleden failliet gegaan.En wat de verkopers aan de deur doen ze komen inderdaad aan de deur. Het leuke was dat dit jaar een jongen aanbelde Die kwam voor een bekend Energie bedrijf,ik vertelde hem Dat ik al Budget Energie had,hij zei, mevrouw daar heb ik ook voor gewerkt,maar deze is beter. Ik zei, ik hou het bij Budget Energie.

Reactie van Budget Energie - 22 juli 2019

Beste Petra Groeneveld,

Bedankt voor uw bericht. Fijn om te horen dat u tevreden bent over onze dienstverlening, uiteraard doen wij ons best om dit voor de komende 5 jaar zo te houden! Mocht u vragen of suggesties hebben dan horen wij dit graag via klanten@budgetenergie.nl.

Ik wens u een fijne dag,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Hoge tarieven en slechte communicatie
Thomas 18 juli 2019

Na afloop van het contract schieten de tarieven omhoog en is de communicatie dusdanig slecht/traag dat overstappen (te) lang geduurd heeft, met als gevolg een hoge eindafrekening.

Daarnaast gebrekkige service en antwoorden van één zin waar je niet wijzer van wordt.

Reactie van Budget Energie - 22 juli 2019

Beste Thomas,

Vervelend om te horen dat de communicate tussen u en onze klantenservice niet goed is verlopen. Nadat uw contract afloopt dan gaat u over naar een variabel contract, tenzij u heeft verlengd of direct bent overgestapt. Ongeveer twee maanden voordat uw contract afloopt ontvangt u de tarieven van het variabele contract per e-mail. U heeft op dat moment de tijd om te verlengen of eventueel een overstap te maken. Van een variabel contract is het bekend dat deze hogere tarieven heeft dan een vast contract. Wij hebben immers niet de garantie dat u voor een bepaalde periode klant bij ons blijft. Ik begrijp dat u inmiddels bent overgestapt, vanzelfsprekend hoop ik u wellicht in de toekomst weer te mogen verwelkomen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Sms
Marcel 17 juli 2019

Krijg al twee maanden smsjes van budget energie. De eerste was dat de overstap was gelukt. Nu heb ik weer via de sms een betaalverzoek van budget energie via ideaal,ik heb nog een dag om de betaling te voldoen. Al meerdere malen geprobeerd de klantenservice aan de lijn te krijgen. Helaas zijn de wachttijden zo dus danig lang dat het geen doen is. Het ergste is dat ik helemaal geen klant ben bij budget energie, ik ben al jaren klant bij Engie. Het gevolg kan zijn dat een klant van budget energie zijn rekeningen niet krijgt. Hoe gaan we dit oplossen?

Mvg Marcel

Reactie van Budget Energie - 22 juli 2019

Beste Marcel,

Oei, dat is niet de bedoeling! Onze excuses voor het ongemak. Wij ontvangen graag het telefoonnummer waar het om gaat via klanten@budgetenergie.nl of via Facebook of Twitter. Op deze manier kunnen wij bekijken of uw telefoonnummer inderdaad is gekoppeld aan een actief contract in ons systeem. Ook nemen wij dan uiteraard contact op met de persoon in kwestie voor het juiste telefoonnummer.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
ramp
Kroon uit URK, 11 juli 2019

Contact met budget energie duurt langer dan een reis naar de maan heen en terug.EEN RAMP.

Reactie van Budget Energie - 15 juli 2019

Beste Kroon,

Het is inderdaad ontzettend druk op dit moment. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is, daarom wil ik u onze excuses aanbieden voor de moeite die u heeft genomen om contact met ons te nemen. Wij doen ons best om dit zo snel mogelijk op te lossen. Mocht u nog verdere vragen hebben, en u wilt niet wachten in telefonische wachtrij, dan adviseer ik om te e-mailen naar klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie van Kroon - 23 juli 2019
probleem is opgelost

per mail - contact via telefoon is rampzalig.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte bereikbaarheid - niet overstappen naar Budget Energie
Stijn uit Wageningen, 9 juli 2019

Ook overgestapt ivm korting Mediamarkt. Bij de overstap hebben ze op 12 juni een schatting van mijn meterstanden gemaakt terwijl ze op 14 juni vragen deze door te geven. Op 17 juni heb ik nog een verzoek ontvangen om ter controle nogmaals de standen door te geven en dat heb ik direct gedaan met een foto van de meter. Die standen zijn niet verwerkt en daardoor krijg ik nu een torenhoge eindafrekening van Essent.

De reden is waarschijnlijk dat de standen niet logisch lijken omdat mijn meter terugloopt. Ik heb nog een draaischijf meter en zonnepanelen dus dat is te verklaren en is al jaren het geval.

Ook ik heb geprobeerd contact op te nemen via chat en telefoon. Totaal onbereikbaar. Dat vind ik echt heel slecht. Ik hoop maar dat ze nu reageren via contactformulier en email die ik verstuurd heb.

Ik zou in ieder geval niet overstappen.

Reactie van Budget Energie - 15 juli 2019

Beste Stijn,

Vervelend om te horen dat wij de door jou opgegeven meterstanden niet hebben overgenomen, onze excuses voor het ongemak. Dit is inderdaad ontstaan door het terugdraaiende telwerk. Inmiddels hebben wij contact gehad met uw voorgaande leverancier om de meterstanden te corrigeren. Uiteraard worden de meterstanden ook bij ons in het systeem gecorrigeerd. U ontvangt een bevestiging per e-mail zodra dit is verwerkt.

Wij zijn ons ervan bewust dat het op dit moment erg druk is, hierdoor is de wachttijd in de telefoonlijn lang. Wij doen ons best om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nooit te bereiken
Stefan 9 juli 2019

Net overgestapt, ingangs datum kon ik zo wijzigen volgens degene die mij heeft overtuigd om over te stappen, via de mail doorgestuurd naar de site en vervolgens kan je maar 2 maanden verder en kan je verder niks invullen. Nu moet mijn ingangsdatum veranderd worden maar probeer al 2 dagen iemand te pakken te krijgen. Het langste telefoontje was 32 minuten en nog steeds niemand aan de lijn.

Dit begint allemaal goed, heb nog 12 dagen om op te zeggen dus dat gaan we zo snel mogelijk regelen.

Reactie van Budget Energie - 12 juli 2019

Beste Stefan,

Onze excuses voor het ongemak voor de lange telefonische wachttijd. Wij doen ons best om dit zo snel mogelijk op te lossen. Het is mogelijk om de startdatum van het contract tot 8 maanden in de toekomst te verzetten via onze klantenservice. Ik zie dat wij per e-mail bericht hebben ontvangen dat u het contract wil annuleren. Dit maakt ik direct voor u in orde. U ontvangt een automatische bevestiging per e-mail.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte service, nooit bereikbaar
Angela 9 juli 2019

Vorig jaar overgestapt naar budget energie. Ze hadden ons verbruik zogenaamd helemaal doorgenomen en kwamen tot een maandbedrag. Toen het contract inging was het ineens een ander verhaal en kwam er 70 euro per maand bij. (Dan waren we bij onze huidige energieleverancier minder kwijt)

Wij zijn meteen teruggegaan naar onze oude leverancier.

Telefonisch zijn ze ONBEREIKBAAR. Echt een slechte zaak. Vragen over een betaling van de eindnota kunnen wij niet stellen en daardoor wordt er binnen 2 weken een rechtsdeurwaarder op je afgestuurd.

Grootste oplichters die er zijn. Dus mensen Let op!! Trap hier niet in! Ze zijn niet goedkoop en service is ver te zoeken.

Reactie van Budget Energie - 12 juli 2019

Beste Angela,

Wij zijn ons ervan bewust dat het op dit moment erg druk is. Ik wil u onze excuses aanbieden voor de moeite die u heeft genomen om contact met ons op te nemen. Wij doen ons best om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Ik zie dat u een aanmelding heeft gedaan bij Budget Energie in december 2018. Uw termijnbedrag is op dat moment, naar aanleiding van het gemiddeld historisch verbruik op uw adres (een verbruik van stroom normaal 1217 kWh, stroom dal 1134 kWh en gas 972 m3), vastgesteld op € 117,-.

Wij zijn in het voorjaar van dit jaar gestart met leveren. Op dat moment ontvingen wij uw meterstanden van dat moment. Hieruit bleek dat uw gemiddelde verbruik, in vergelijking met het bovenstaande gemiddelde verbruik, omhoog is gegaan. Ook is per 1 januari 2019 de energiebelasting en Opslag Duurzame Energie (ODE) gestegen. Dit moeten wij helaas ook doorberekenen in uw termijnbedrag. Wij hebben u vervolgens een termijnbedrag van € 169,- geadviseerd, om een bijbetaling op uw jaarnota te voorkomen. Ik begrijp dat u hier wellicht van schrikt, echter is het altijd mogelijk om uw termijnbedrag meerdere keren per jaar te berekenen om te checken of u te veel of te weinig betaald. Het is aan u om te beslissen of u het termijnbedrag wilt verhogen of niet. Wij hebben dit dan ook niet voor u aangepast.

Ik zie dat wij het openstaande bedrag op 11 juni 2019 hebben geprobeerd te incasseren van het bij ons bekende rekeningnummer. Op dit moment hebben wij helaas nog geen betaling van u ontvangen. Als een betaling uitblijft dan loopt u het risico dat wij het bedrag overdragen naar de deurwaarder. Het is mogelijk om een betalingsregeling te treffen, hiervoor kunt u per e-mail of telefonisch contact opnemen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?