Reviews Budget Energie

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

89 reviews

5 sterren
(28)
4 sterren
(16)
3 sterren
(4)
2 sterren
(5)
1 ster
(36)

30 problemen opgepakt

opgelost
(4)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(4)
in behandeling
(2)
onbekend
(19)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Slechte klantenservice
Es 20 november 2018

5 jaar trouwe klant geweest bij budget energie.

Afgelopen maand overgestapt omdat ik een betere aanbieding kreeg.

Nu heeft de nieuwe aanbieder het termijn bedrag al begin november geïncasseerd ( 5 november overgestapt) en budget energie heeft ook het termijn bedrag voor november geïncasseerd.

Omdat ik bij budget maar 5 dagen hoef te betalen heb ik deze gestorneerd en een mail gestuurd of die 5 dagen verrekend kunnen worden met de eindnota.

Kreeg een mail terug dat ik het volledige bedrag voor 20 nov moet betalen anders 15 euro verhoging.

Hierop gereageerd dat ik het hier niet mee eens ben. Geen reactie ontvangen.

1 week erna nogmaals gemailt voor een oplossing. Weer geen reactie.

Vind dit schandalig hoe ok behandeld ben. Alle termijnen zijn altijd netjes op tijd betaald.

Dit is totaal geen klantenservice, daarom zal ik ook nooit meer klant worden bij budget energie.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Slimme meter
G. Popma 9 november 2018

Heb sinds kort een slimme meter en wordt nu door Budget energie verplicht stroom af te nemen met piek en daltarief. Budget energie voert aan dat dit is omdat we nu een dubbel telwerk hebben maar onze vorige was ook een dubbele en daar was 1 telwerk van uitgezet. Budget wil ons niet tegemoetkomen door 1 telwerk uit te zetten terwijl wij een contract hebben voor enkeltarief.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Net een dag bij buget energie na een bezoek aan de mediamarkt
KGH uit Aalsmeer, 3 november 2018

Ik wordt nu toch echt bang wat heb ik gedaan. Ik hoop dat ik er goed aan heb gedaan. Alles wat ik lees is negatief. De meneer in de media markt zij dat ik elk moment kon opzeggen maar hier lees ik dat dat helemaal niet kan, dus ik ben dan toch ter goede trouw in de maling genomen. Ik wacht het af.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
makkelijk
r rezelman uit Egmond aan Zee, 3 november 2018

Geen gedoe alles in eigen hand

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goede prijs
Anoniem uit Warnsveld, 2 november 2018

Qua prijs de goedkoopste. Daarintegen geef je aan per 1-9-18 over te willen stappen. Je krijgt akkoord en op 31-8-18 krijg je te horen dat het abonnement pas 15-10-18 in gaat.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
kan niet over oordelen
L Wolf uit Eefde, 27 oktober 2018

geen klant meer bij Budged energie

Reactie van Budget Energie - 13 november 2018

Beste meneer Wolf,

Ik kan door het ontbreken van gegevens niet kijken hoe lang u klant bij ons bent geweest.

Ik hoop in ieder geval dat alles tijdens de periode dat u klant bij ons was naar wens is verlopen. Wellicht hebben wij in de toekomst weer een mooi aanbod om u als klant te verwelkomen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slechte klantenservice
Constant uit Apeldoorn, 26 oktober 2018

Zeer onbeschoft personeel, begrijp nu dat het zo goedkoop is enorm spijt van deze overstap.Klantenservice echt een - 2 snotneus lin lin praat gewoon door je heen als je iets uitlegt en totaal geen begrip voor een desbetreffende situatie. Jij komt er wel lin lin! Alleen je naam is al een lacher ga terug naar school. Daar leer je mischien manieren. Jeugd van tegenwoordig.Ga vooral niet naar budget energie mensen.Cg emmert

Reactie van Budget Energie - 13 november 2018

Beste meneer Emmert,

U heeft in eerste instantie van een collega een verkeerd antwoord gekregen m.b.t. een betalingsregeling. Het is bij Budget Energie namelijk niet mogelijk om een regeling te treffen over een termijnbedrag.

Lin-Lin is vanwege de eerder verkeerd gegeven informatie voor u gaan overleggen met de afdeling debiteuren om tot een oplossing te komen en heeft u gebeld met de oplossing die zij heeft gekregen. Dat dit niet de oplossing is die u graag had willen horen, of het feit dat u het niet eens bent met het beleid van Budget Energie, is nog geen reden om iemand om haar naam, of leeftijd belachelijk te maken.

Ik zie dat inmiddels de betalingen weer helemaal bij zijn, en dat uw betaalwijze is aangepast zodat er meer tijd/ruimte is om de betalingen te voldoen.

Ik ga er dan ook vanuit dat dit probleem zich in de toekomst niet meer zal voordoen.

Wanneer u niet overtuigd bent van de telefonische professionaliteit van onze medewerkers stel ik voor dat u, indien nodig, per e-mail contact met ons opneemt.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slechte ervaring
Van Driel uit Sint-Oedenrode, 25 oktober 2018

Vandaag wederom een dreigmail ontvangen met het verzoek om de ontvangen bonus van € 200 plus aanmaningskosten terug te betalen terwijl deze notabene al door budgetenergie zelf is verrekend met de afrekening welke is opgesteld wegens beëindiging overeenkomst van mijn recentelijk overleden vader die een contract had bij budgetenergie. Op eerdere mailwisseling hierover deze maand(en) wordt niet gereageerd.

Reactie van Budget Energie - 13 november 2018

Beste meneer Van Driel,

Ik zie inderdaad dat er het nodige is misgegaan door de aanmelding op een verkeerd adres. Hierdoor zijn een aantal zaken door elkaar gelopen, onze excuses hiervoor.

Ik zie dat u inmiddels van mijn collega een bevestiging heeft ontvangen dat het bedrag is gecrediteerd en dat wij dat niet meer zullen incasseren.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie van Van Driel - 20 november 2018
probleem is opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Wederom geen reactie ontvangen!
Ingrid uit Apeldoorn, 24 oktober 2018

Op de reactie van Budget Energie heb ik betreffende gegevens per mail gestuurd. Hierop zou, lees reactie Budget Energie hieronder, Budget Energie reageren.... Niets meer gehoord, O ja, behalve dan nog maar weer een dreigmail dat er betaald moet worden anders komt de deurwaarder langs.... Ze werken lekker langs elkaar heen zo! Communicatief wederom uitermate slecht en agressief!

Reactie van Budget Energie - 13 november 2018

Beste mevrouw Van den Berg,

Ik zie dat mijn collega van de klachtenafdeling u inmiddels een e-mail heeft gestuurd met de vraag wanneer u telefonisch bereikbaar bent.

Als u zo vriendelijk zou willen zijn om haar een datum en tijdstip te sturen in een reply op haar e-mail, dan neemt zij contact met u op om dit verder af te handelen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Wat een asociale mensen
Ingrid uit Apeldoorn, 17 oktober 2018

Ik ben net zo asociaal te woord gestaan door een medewerker van Budget Energie, dat ik nu sta te koken. Geef je in juni je eindstanden door, krijg je in juli je EINDnota. Nu in oktober maar weer een nieuwe EINDnota gehad, 300,- betalen. Plus dreigen met de deurwaarder, bel je ze op word je wel niet zo geschoffeerd.... : We moeten ons eigen hachje ook redden he?! WTF!! Geldwolven zijn het! Nooit mee in zee gaan!!!

Reactie van Budget Energie - 18 oktober 2018

Beste Ingrid,

Het e-mailadres dat je bij je review hebt gezet komt niet voor in ons systeem. Ik kan je klantgegevens er dus niet bij zoeken om te kijken wat er aan de hand is.

Zou je je contactgegevens willen doorsturen in een reactie onder dit bericht, of naar klachten@budgetenergie.nl ?

Ik laat dan meteen iemand kijken wat de reden is voor je nieuwe eindnota, en met wie je dit onaanvaardbare gesprek hebt gehad.

Met vriendelijke groet

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed
Mart uit Oss, 8 oktober 2018

Soepel geregeld!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Kan nog geen mening geven na 1 maand
Tv te B uit Bovenkarspel, 1 oktober 2018

Kan nog geen mening geven na 1 maand

Reactie van Budget Energie - 3 oktober 2018

Beste klant,

Uiteraard hopen we dat je aanmelding bij ons vlekkeloos is verlopen en dat we je in de toekomst bij eventuele vragen goed van dienst kunnen zijn. Daar doen we in ieder geval ons uiterste best voor. Mocht je suggesties/opmerkingen/vragen hebben voor of over onze dienstverlening, schroom dan niet om ons te mailen op klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Niet doen
J. J. Leiwakabessy 27 september 2018

Via de site meterstanden (alleen electra) jaarverbruik ingevuld adhv jaarrekening Essent.

Het aanbod van Budget Energie is vele malen duurder dan Essent. Tevens sluit je bij Budget een 3 jarig contract tov Essent een 2 jarig contract.

Mijn advies is NIET overstappen

Reactie van Budget Energie - 3 oktober 2018

Beste meneer/mevrouw Leiwakabessy,

Bij Budget Energie bieden wij inderdaad geen contracten voor 2 jaar aan. Wij bieden de keuze uit een 1- jarig contract, een 3-jarig contract en een variabel contract dat elk moment opzegbaar is.

De prijswerking in de energiemarkt is heel dynamisch en kan per uur wijzigen. Het kan dus inderdaad zo zijn dat u bij een andere leverancier vandaag goedkoper uit bent dan bij ons, en dat dat een dag later weer anders is, ook als u hetzelfde verbruik hanteert voor de vergelijking. Ook is het belangrijk om dezelfde contracten te vergelijken. Zo kunt u bijvoorbeeld niet een regulier aanbod vergelijken met dat van een vergelijkingssite of een veiling. De verschillende verkoopkanalen van een leverancier hanteren over het algemeen allemaal verschillende proposities.

Wanneer u denkt aan overstappen kan ik u alleen als tip meegeven om te kijken naar de kale leveringstarieven per eenheid, de vaste leveringskosten, en een eventuele welkomstkorting. Het overige (overgrote deel) van uw nota bestaat uit overheidsheffingen (belastingen) en kosten voor netbeheer.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
DOE HET NIET!!!
LN K. uit Groningen, 26 september 2018

Na over en weer bellen en mailen over de meterstanden die BE door zou geven kreeg ik van de vorige leverancier alsnog een geschatte naheffing van maar liefst 850 euro. Reden: BudgetEnergie had ondanks alle correspondentie nog altijd NIETS doorgegeven. Spijt als haren op mijn hoofd dat ik ben overgestapt, ik zou het iedereen afraden.

Reactie van Budget Energie - 3 oktober 2018

Beste klant,

Omdat u geen gegevens bij uw review heeft gezet kan ik helaas niet voor u nakijken waar het mis is gegaan, of uitleggen waarom dit is. Mocht u willen dat wij dit alsnog voor u nakijken dan verzoek ik u vriendelijk uw postcode/huisnummer door te geven. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Fikse Verhoging
Petra uit Bolsward, 22 september 2018

Deze maand een belachelijke verhoging gehad van het maandtarief. Indd hier ook het gevoel dat het niet op zn plaats is, mede omdat de prijzen elders lager liggen. Ik stap binnenkort over op een andere leverancier.

Reactie van Budget Energie - 3 oktober 2018

Beste Petra,

Wij voeren geen verhoging van je maandbedrag door wanneer je contract verloopt of overgaat in een verlenging. Omdat je geen gegevens bij je review hebt vermeld kan ik niet voor je nakijken waar de verhoging dan wel vandaan komt. Ik vermoed zelf dat het is naar aanleiding van een jaarnota.

Mocht je willen dat we dit alsnog voor je nakijken dan willen we je vriendelijk verzoeken om je postcode/huisnummer door te geven zodat we je gegevens erbij kunnen pakken.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goed bevallen
Braam uit Stadskanaal, 20 september 2018

Overstap is prima verlopen, géén enkel probleem gehad het afgelopen jaar.

Reactie van Budget Energie - 3 oktober 2018

Beste klant,

Fijn om te horen dat u zo tevreden bent over onze dienstverlening. Wij doen er uiteraard alles aan om dat zo te houden!

Mocht u nog suggesties/opmerkingen/vragen hebben over onze dienstverlening, schroom dan niet om ons te mailen op klanten@budgetenergie.nl

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Heel goed
A.M. T. uit Baarn, 12 september 2018

🙂🙂👍🏻

Reactie van Budget Energie - 3 oktober 2018

Beste klant,

Heel fijn om te horen dat u zo tevreden bent. Wij doen ons uiterste best om dit in de toekomst zo te houden.

Mocht u suggesties/vragen/opmerkingen hebben voor of voer onze dienstverlening, schroom dan niet om te via e-mail door te geven: klanten@budgetenergie.nl

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nieuwe klanten belangrijker dan bestaande klanten
Ron 7 september 2018

Wij zijn sinds twee jaar klant van Budget Energie. Geen reden tot klagen gehad. Echter kregen wij gisteren ons verlengingsvoorstel (het derde jaar zou binnenkort ingaan). Dit voorstel impliceert een waanzinnige verhoging per jaar voor alleen stroom (wij hebben stadsverwarming). Voor de zekerheid prijzen bij andere leveranciers vergeleken (ook via deze site) en ons gevoel van onredelijke prijsstijging wordt daardoor bevestigd. Contact gezocht per chat en telefoon met Budget Energie. Antwoord is dat de prijzen nogal gestegen zijn. Op de vraag waarom anderen dan nog steeds aanzienlijk goedkoper zijn , is het enige antwoord dat die waarschijnlijk welkomstkortingen geven. Dat kan kloppen. Echter een analyse laat zien dat nog steeds niet het prijsverschil verklaart.

Wij zullen binnenkort dus zeker overstappen naar een andere leverancier en een absoluut slecht gevoel over houden aan Budget Energie.

Wij kunnen anderen adviseren om vooral bij verlengingen te gaan kijken naar de aanbiedingen van andere aanbieders.

Reactie van Budget Energie - 3 oktober 2018

Beste Ron,

Ik zie dat er inderdaad meerdere malen contact is geweest met de vraag om een beter verlengaanbod.

Er zijn verschillende oorzaken voor een prijsverschil met andere leveranciers. Het kan zijn dat een welkomstkorting verwerkt zit in het aanbod of dat een leverancier groter ( en dus goedkoper) heeft kunnen inkopen. Daarnaast is het in de energiemarkt gebruikelijk om nieuwe klanten aan te trekken met een aantrekkelijk tarief dat lager ligt dan een verlengaanbod.

Wanneer wij een verlengaanbod versturen naar onze klanten is dat het beste aanbod wat we op dat moment hebben. Het zou namelijk echt niet okè zijn als we je pas een goed aanbod doen als je contact opneemt.

Ik snap dat je graag een beter aanbod van ons had willen ontvangen, en ik ben ook blij om te horen dat je 2 jaar tevreden klant bij ons bent geweest. Wij kiezen er echter wel voor om eerlijk te zijn over dit soort dingen: Als prijs je belangrijkste drijfveer is, dan is het inderdaad vaak aantrekkelijker om ieder jaar over te stappen. Dat is niet alleen bij ons, maar bij alle leveranciers zo.

We vinden het uiteraard jammer dat je weggaat, maar we snappen natuurlijk wel je keuze. Ik hoop alleen wel dat we met deze uitleg, en onze eerlijkheid, je ontevredenheid een beetje hebben kunnen wegnemen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie van Ron - 12 oktober 2018
probleem is niet opgelost

In het geheel niet. De reactie heeft voor mij geen nieuwswaarde. Alleen maar een herhaling van zetten. Het blijft voor mij onbegrijpelijk dat ze aanzienlijk duurder zijn dan andere aanbieders, ook als ik geheel opnieuw sluit. Vervelend genoeg ben ik sindsdien een aantal keren benaderd of ik wilde verlengen, zonder met een voorstel\oplossing te komen. De laatste keer (afgelopen dinsdag) heb ik gevraagd mij niet meer te benaderen zonder met een oplossing te komen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Budget Energie belazerd
Janneke Sprangers uit Tilburg, 7 september 2018

Samen met mijn vriend in de Media Markt vrijblijvend advies gekregen over 'Budget Energie'. Hiervoor hadden zij al wat gegevens nodig om een voorbeeld te kunnen geven van onze mogelijke kosten, mochten wij voor deze energie maatschappij kiezen. Hier is toen ook ergens voor getekend door ons, zonder dat wij te zien hebben gekregen waarvoor. Tijdens het gesprek is duidelijk aangegeven dat alles vrijblijvend was en er pas iets zou gebeuren zodra wij het seintje zouden geven. Na het gesprek kregen wij alvast de voucher (welke nog niet geactiveerd was) van de Media Markt mee. Mochten wij voor deze energie maatschappij kiezen, dan werd de voucher geactiveerd.

Zonder enige idee belazerd te zijn, hebben wij voor Essent gekozen (betere service en prijzen). Wat blijkt nu: Budget Energie heeft ons laten tekenen voor een jaar-contract en ons meteen vastgepind zonder dat wij hier ook maar iets van af wisten.

Meteen gebeld en aangegeven dat dit niet de gang van zaken is en wij dit graag meteen ongedaan willen maken. Hierop is na 2 (lange) telefoontjes het antwoord nog steeds 'kan niet'. Ons verhaal is niet gehoord en zij doen net alsof hun neus bloedt. Hiernaast mogen wij ook nog eens de overstap boete zelf betalen!

We hebben geen andere keus dan bij deze oplichters te blijven, het is ronduit belachelijk en vooral triest dat zij op deze manier aan hun klanten moeten komen. Nooit, maar dan ook nooit meer Budget Energie zodra wij (eindelijk) weg zijn gekomen.

Reactie van Budget Energie - 3 oktober 2018

Beste Janneke,

Allereerst excuus voor onze late reactie. Door een interne storing hebben wij pas onlangs je bericht ontvangen.

We kunnen op het door jou vermelde e-mailadres geen gegevens vinden. Zou je je adresgegevens willen doorgeven zodat we je gegevens erbij kunnen zoeken? Dan kunnen we beoordelen of we wellicht nog iets voor je kunnen doen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Gewoon een energieleverancier
Marianne uit Moorveld, 3 september 2018

Net als elke andere leverancier

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
ze blijven bellen
Peter Doesburg uit 's-Hertogenbosch, 31 augustus 2018

Nadat ik ben overgestapt naar een andere energieleverancier, blijven ze bellen met een anoniem nummer, soms wel 6 x /week . Erg storend

Reactie van Budget Energie - 3 oktober 2018

Beste Peter,

Allereerst onze excuses voor de late reactie. Door een interne storing hebben wij onlangs pas je bericht gelezen.

Ik kan op het door jou vermelde e-mailadres geen gegevens vinden. Daardoor kan ik niet kijken wie jou gebeld heeft en waarvoor.

Ik weet wel dat wij normaal gesproken niet bellen met een anoniem nummer maar gewoon ons 020-nummer meegeven als we bellen.

Zou je me je adresgegevens kunnen doorgeven zodat ik kan proberen te achterhalen wie je zo vaak heeft gebeld?

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie van Peter Doesburg - 16 oktober 2018
probleem is opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Wij gaan eind september overstappen
PW van den Bos uit 's-Gravenhage, 29 augustus 2018

Er werd een gunstig tarief aangeboden. Vandaar de overstap. ik kan over het vervolg vanaf het moment van levering nu natuurlijk nog niets zeggen.

Reactie van Budget Energie - 28 september 2018

Beste meneer of mevrouw Van den Bos,

Een beetje een late reactie, excuus daarvoor! Ik hoop dat uw overstap goed is verlopen en dat uw contractperiode bij ons probleemloos verloopt.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
vieltegen
A Schuur uit Kortenhoef, 26 augustus 2018

incasseert +/- 1 week eerder dan dat de maand ingaat, contact gezocht met energie direct , moet ik maar €. 2,50 per maand kosten betalen dan kan deze later betaald worden, afrekening laat lang op zich wachten.

Conclusie snel incasseren laat afwikkelen, nooit meer energie direct

Reactie van Budget Energie - 10 september 2018

Beste meneer of mevrouw Schuur,

Bovenstaande review lijkt niet bestemd voor Budget Energie maar voor Energie Direct. Mogelijk heeft u per ongeluk de verkeerde aangeklikt bij het schrijven van uw review.

Mocht deze review toch voor ons bedoeld zijn, en kunnen wij nog iets voor u doen, dan verzoek ik u vriendelijk om een postcode/huisnummer aan ons door te geven zodat we uw gegevens erbij kunnen zoeken. Wij nemen dan binnen 1 week contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
PAS OP: contractbreukboete: 300 euro
Barbara Mulderink uit muiderberg, 26 augustus 2018

Wat schetst mijn verbazing , nu ik de eindnota zie:

Betalen:

- 150 euro voor kosten contractbreuk

- 150 euro vergoeding contractbreuk voorgaande leverancier!

Dus 300 euro overstapboete.

Reactie van Budget Energie - 10 september 2018

Beste mevrouw Mulderink,

Bij het aangaan van uw contract in maart 2017 hebben wij de boete van uw vorige leverancier vergoed. De voorwaarde hiervoor is echter wel dat u uw contract bij ons uitdient. Uw contract had een looptijd van 3 jaar tot 2020. Door voortijdig over te stappen vervallen ook de voorwaarden voor het uitkeren van de boete, en vorderen wij deze inderdaad terug.

Daarnaast brengen wij ook een boete in rekening voor het verbreken van het contract. Deze boete is een tegemoetkoming in de kosten voor de energie die wij voor u hebben ingekocht.

Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is om deze bedragen op de eindnota te zien, zeker omdat u zonder deze boetes een bedrag terug had ontvangen op de eindnota.

Wellicht is er een mogelijkheid om (een deel van) de boete te laten vergoeden bij uw huidige leverancier.

Wij zien echter geen aanleiding om hier een uitzondering te maken en handhaven de eindnota zoals deze is opgemaakt.

Een tip voor de volgende keer: Kijk goed of het loont om tussentijds over te stappen naar een andere leverancier als je nog een lopend contract hebt. Leg de tarieven naast elkaar en bereken of er nog steeds een voordeel aan zit als alle bijkomende kosten (zoals boetes, maar bijvoorbeeld ook terugbetaling van welkomstgeschenken) afgezet worden tegen het verschil in tarief.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Essent naar Budget Energie
J.A. B. uit Marknesse, 24 augustus 2018

Zeven vergelijkingssites geprobeert om mijn verbruik van gas (electra is nul) bij Essent te vergelijken met andere leveranciers. Budget Energie kwam vaak als goed uit de bus.

De overschakeling is inmiddels probleemloos gelopen met duidelijke overeenkomsten en ingangsprocedure. Essent wilde achteraf nog wel met een speciale prijs komen maar hierop niet gereageert.

Zo een besparing van ruim € 25,-- per maand bereikt op mijn gasverbruik.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?