Reviews Budget Energie

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

81 reviews

5 sterren
(32)
4 sterren
(13)
3 sterren
(2)
2 sterren
(5)
1 ster
(29)

20 problemen opgepakt

opgelost
(2)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(3)
in behandeling
(2)
onbekend
(12)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Fikse Verhoging
Petra uit Bolsward, 22 september 2018

Deze maand een belachelijke verhoging gehad van het maandtarief. Indd hier ook het gevoel dat het niet op zn plaats is, mede omdat de prijzen elders lager liggen. Ik stap binnenkort over op een andere leverancier.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed bevallen
Braam uit Stadskanaal, 20 september 2018

Overstap is prima verlopen, géén enkel probleem gehad het afgelopen jaar.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Heel goed
A.M. T. uit Baarn, 12 september 2018

🙂🙂👍🏻

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nieuwe klanten belangrijker dan bestaande klanten
Ron 7 september 2018

Wij zijn sinds twee jaar klant van Budget Energie. Geen reden tot klagen gehad. Echter kregen wij gisteren ons verlengingsvoorstel (het derde jaar zou binnenkort ingaan). Dit voorstel impliceert een waanzinnige verhoging per jaar voor alleen stroom (wij hebben stadsverwarming). Voor de zekerheid prijzen bij andere leveranciers vergeleken (ook via deze site) en ons gevoel van onredelijke prijsstijging wordt daardoor bevestigd. Contact gezocht per chat en telefoon met Budget Energie. Antwoord is dat de prijzen nogal gestegen zijn. Op de vraag waarom anderen dan nog steeds aanzienlijk goedkoper zijn , is het enige antwoord dat die waarschijnlijk welkomstkortingen geven. Dat kan kloppen. Echter een analyse laat zien dat nog steeds niet het prijsverschil verklaart.

Wij zullen binnenkort dus zeker overstappen naar een andere leverancier en een absoluut slecht gevoel over houden aan Budget Energie.

Wij kunnen anderen adviseren om vooral bij verlengingen te gaan kijken naar de aanbiedingen van andere aanbieders.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Budget Energie belazerd
avatar
Janneke Sprangers uit Tilburg, 7 september 2018

Samen met mijn vriend in de Media Markt vrijblijvend advies gekregen over 'Budget Energie'. Hiervoor hadden zij al wat gegevens nodig om een voorbeeld te kunnen geven van onze mogelijke kosten, mochten wij voor deze energie maatschappij kiezen. Hier is toen ook ergens voor getekend door ons, zonder dat wij te zien hebben gekregen waarvoor. Tijdens het gesprek is duidelijk aangegeven dat alles vrijblijvend was en er pas iets zou gebeuren zodra wij het seintje zouden geven. Na het gesprek kregen wij alvast de voucher (welke nog niet geactiveerd was) van de Media Markt mee. Mochten wij voor deze energie maatschappij kiezen, dan werd de voucher geactiveerd.

Zonder enige idee belazerd te zijn, hebben wij voor Essent gekozen (betere service en prijzen). Wat blijkt nu: Budget Energie heeft ons laten tekenen voor een jaar-contract en ons meteen vastgepind zonder dat wij hier ook maar iets van af wisten.

Meteen gebeld en aangegeven dat dit niet de gang van zaken is en wij dit graag meteen ongedaan willen maken. Hierop is na 2 (lange) telefoontjes het antwoord nog steeds 'kan niet'. Ons verhaal is niet gehoord en zij doen net alsof hun neus bloedt. Hiernaast mogen wij ook nog eens de overstap boete zelf betalen!

We hebben geen andere keus dan bij deze oplichters te blijven, het is ronduit belachelijk en vooral triest dat zij op deze manier aan hun klanten moeten komen. Nooit, maar dan ook nooit meer Budget Energie zodra wij (eindelijk) weg zijn gekomen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Gewoon een energieleverancier
Marianne uit Moorveld, 3 september 2018

Net als elke andere leverancier

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
ze blijven bellen
Peter Doesburg uit 's-Hertogenbosch, 31 augustus 2018

Nadat ik ben overgestapt naar een andere energieleverancier, blijven ze bellen met een anoniem nummer, soms wel 6 x /week . Erg storend

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Wij gaan eind september overstappen
PW van den Bos uit 's-Gravenhage, 29 augustus 2018

Er werd een gunstig tarief aangeboden. Vandaar de overstap. ik kan over het vervolg vanaf het moment van levering nu natuurlijk nog niets zeggen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
vieltegen
A Schuur uit Kortenhoef, 26 augustus 2018

incasseert +/- 1 week eerder dan dat de maand ingaat, contact gezocht met energie direct , moet ik maar €. 2,50 per maand kosten betalen dan kan deze later betaald worden, afrekening laat lang op zich wachten.

Conclusie snel incasseren laat afwikkelen, nooit meer energie direct

Reactie van Budget Energie - 10 september 2018

Beste meneer of mevrouw Schuur,

Bovenstaande review lijkt niet bestemd voor Budget Energie maar voor Energie Direct. Mogelijk heeft u per ongeluk de verkeerde aangeklikt bij het schrijven van uw review.

Mocht deze review toch voor ons bedoeld zijn, en kunnen wij nog iets voor u doen, dan verzoek ik u vriendelijk om een postcode/huisnummer aan ons door te geven zodat we uw gegevens erbij kunnen zoeken. Wij nemen dan binnen 1 week contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
PAS OP: contractbreukboete: 300 euro
Barbara Mulderink uit muiderberg, 26 augustus 2018

Wat schetst mijn verbazing , nu ik de eindnota zie:

Betalen:

- 150 euro voor kosten contractbreuk

- 150 euro vergoeding contractbreuk voorgaande leverancier!

Dus 300 euro overstapboete.

Reactie van Budget Energie - 10 september 2018

Beste mevrouw Mulderink,

Bij het aangaan van uw contract in maart 2017 hebben wij de boete van uw vorige leverancier vergoed. De voorwaarde hiervoor is echter wel dat u uw contract bij ons uitdient. Uw contract had een looptijd van 3 jaar tot 2020. Door voortijdig over te stappen vervallen ook de voorwaarden voor het uitkeren van de boete, en vorderen wij deze inderdaad terug.

Daarnaast brengen wij ook een boete in rekening voor het verbreken van het contract. Deze boete is een tegemoetkoming in de kosten voor de energie die wij voor u hebben ingekocht.

Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is om deze bedragen op de eindnota te zien, zeker omdat u zonder deze boetes een bedrag terug had ontvangen op de eindnota.

Wellicht is er een mogelijkheid om (een deel van) de boete te laten vergoeden bij uw huidige leverancier.

Wij zien echter geen aanleiding om hier een uitzondering te maken en handhaven de eindnota zoals deze is opgemaakt.

Een tip voor de volgende keer: Kijk goed of het loont om tussentijds over te stappen naar een andere leverancier als je nog een lopend contract hebt. Leg de tarieven naast elkaar en bereken of er nog steeds een voordeel aan zit als alle bijkomende kosten (zoals boetes, maar bijvoorbeeld ook terugbetaling van welkomstgeschenken) afgezet worden tegen het verschil in tarief.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Essent naar Budget Energie
J.A. B. uit Marknesse, 24 augustus 2018

Zeven vergelijkingssites geprobeert om mijn verbruik van gas (electra is nul) bij Essent te vergelijken met andere leveranciers. Budget Energie kwam vaak als goed uit de bus.

De overschakeling is inmiddels probleemloos gelopen met duidelijke overeenkomsten en ingangsprocedure. Essent wilde achteraf nog wel met een speciale prijs komen maar hierop niet gereageert.

Zo een besparing van ruim € 25,-- per maand bereikt op mijn gasverbruik.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Overstappen zonder problemen
J.D te Capelle a/d ijssel uit Capelle aan den IJssel, 17 augustus 2018

De overstap naar Budget Energie is vlekkeloos verlopen. voorlopig alleen maar positief.

Reactie van Budget Energie - 28 augustus 2018

Beste meneer, mevrouw,

Fijn om te horen dat uw overstap goed is verlopen! Mocht u toch nog vragen hebben kunt u altijd contact met ons opnemen. Onze klantenservice helpt u graag!

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Web-care

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nutteloos agressief
Rick 13 augustus 2018

Vanaf 13 juli klant. Schijnt dat ik eind juli een factuur heb gekregen van de gehele maand juli en tevens eind juli een factuur voor augustus. Dit zijn exact dezelfde bedragen en ik dacht dat dit gewoon 1 factuur was. Netjes betaald en nu al een boete van € 15 omdat ik blijkbaar de juli factuur te laat betaald heb en de augustus factuur wel al betaald heb. Na bellen met de klantenservice kunnen ze de € 15 niet kwijt schelden. Pffff klant vanaf 13 juli en een termijn betaald en toch al een boete van € 15. Wat een bedrijf en wat een klantvriendelijkheid. Kortom. Nog geen maand klant en al keurig een factuur betaald en toch een boete. *** bedrijf ik zou 10x nadenken voor je hier een contract sluit.

Reactie van Budget Energie - 21 augustus 2018

Beste meneer Driessen,

Ik zie dat u ondertussen contact hebt gehad met onze klantenservice. Fijn dat we tot een passende oplossing hebben kunnen komen. Excuses voor het ontstane ongemak. Ik vertrouw erop dat uw klacht zo is afgehandeld, mocht er nog iets anders zijn hoor ik het graag of kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Web-care

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
zeer slecht
Marian Plakmeijer uit haarlem , 5 augustus 2018

je wordt aan de telefoon asociaal behandeld en als je op een andere datum wil betalen komt er 4 euro extra bij en we betalen alles netjes maar als je volgens hun te laat ben komt er 25 euro extra boven op en melden je ze aan als wanbetaler en valt geen oplossing te vinden je kan je verbruik niet zien wil je overtap boeten mailen krijg je steeds terug dus email klopt niet en steeds dreig email sturen dus mensen neem geen budget engeie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onvoorstelbaar
avatar
Claudia uit Deventer, 4 augustus 2018

Sinds Januari dit jaar heeft iemand anders bij Mediamarkt een contract afgesloten bij BudgetEnergie op mijn naam. Nu zou ik de maandelijkse kosten en voucher moeten bekostigen wilde ik dit contract stoppen. Aangezien dit valsheid in geschrifte is heb ik hiervan aangifte gedaan en dit opgestuurd naar Budgetenergie. Hierdoor zijn de maandelijkse termijnbedragen komen te vervallen. Het bedrag van de Voucher zouden zij verhalen bij degene die het contract had afgesloten op mijn naam, persoonsgegevens had ik hierbij vermeld. Nu wil desbetreffend persoon de kosten van de voucher niet betalen en heb ik deze week weer een mail gekregen van Budgetenergie. In deze mail verplicht Budgetenergie mij om vooralsnog de kosten van de voucher aan hen te betalen. Ik heb nooit en te nimmer een contract afgesloten bij Budgetenergie en dus heb ik ook nooit een voucher mogen ontvangen. Ik heb hen een mail terug gestuurd dat zodra zij mij verplichten dit bedrag te betalen ik het hoger op ga zoeken. Het kan namelijk niet zo zijn dat zij geld bij mij proberen te incasseren terwijl er nooit een IDENTITEITSCHECK heeft plaatsgevonden bij het afsluiten van het contract. Het is gewoon van de zotte dat een ander persoon op andermans naam een contract kan afsluiten!

Reactie van Budget Energie - 8 augustus 2018

Beste Claudia,

Zou je kunnen doorgeven om welk adres dit gaat? Ik kan op basis van je bericht geen gegevens erbij zoeken, en dus ook niet kijken waarom je deze herinnering hebt ontvangen.

Je kunt je gegevens achterlaten in een reactie bij deze klacht, of per e-mail sturen naar klachten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed
H. D. uit 's-Gravenhage, 1 augustus 2018

Duidelijke online omgeving met alle relevante informatie. Ook duidelijke jaarafrekening conform overeenkomst.

Reactie van Budget Energie - 8 augustus 2018

Beste meneer D,

Fijn om te horen dat u zo tevreden bent met onze diensten. We doen er alles aan om dat nog verder te optimaliseren.

Mocht u dus toch verbeterpunten zien, schroom dan niet om die door te geven aan onze klantenservice. We zijn altijd bereid om mee te kijken naar waar het beter kan!

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Correcre leverancier
Y D. uit Ommen, 1 augustus 2018

Prima maatschappij. Valt niets op aan te merken

Reactie van Budget Energie - 8 augustus 2018

Beste klant,

Fijn om te horen dat u tevreden bent over onze dienstverlening.

Mocht u verbeterpunten of suggesties hebben, geef deze dan door aan onze klantenservice. Wij staan altijd open voor verbeteringen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima geïnformeerd
R. D. Vollbehr uit Sint Pancras, 28 juli 2018

Overstap probleemloos, goed inzicht in verbruik, voordelig

Reactie van Budget Energie - 2 augustus 2018

Beste meneer Vollbehr,

Welkom bij Budget Energie! Fijn om te horen dat u tevreden bent met onze service! Wij werken er hard aan om alles zo simpel en overzichtelijk mogelijk voor u als klant te maken. Mocht u toch nog vragen hebben, kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij helpen u graag!

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Web-care

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
slechte leverancier!
la Fontaine uit Maastricht, 26 juli 2018

Wat een slechte leverancier! Pas op want zij starten pas met leveren na 5 weken. Dat krijg je niet eerder al vul je in dat je per direct een contract wil aangaan. Pas bij de bevestiging wordt dit duidelijk. Als je eerder wilt laten ingaan moet je allerlei privacy gevoelige documenten inleveren, zoals een huurovereenkomst of een koopakte! Maar dan zit je er al aan vast. Wil je dan alsnog binnen de 14 dagen bedenktijd ervan af, dan moet je dit via een E mail bekend maken. Zij behoren in de login van hun website ook die mogelijkheid te geven zodat je eenvoudig kunt annuleren. Dat wordt dus lastig gemaakt.

Een hele toestand en vele bureaucratische regels. Nee voor mij geen Budget Energie meer, nooit meer.

Reactie van Budget Energie - 2 augustus 2018

Beste heer/mevrouw,

Excuses voor het ongemak die u heeft ervaren. Helaas heb ik geen gegevens waarmee ik uw specifieke situatie kan inzien.

Wij communiceren onze startdatum in de welkomstbevestiging die wij direct na uw aanmelding versturen. Voor klanten die nieuwe woonachtig zijn op een adres, hebben wij een spoedaanmeldprocedure. Hiervoor vragen wij om een kopie van uw huur- of koopovereenkomst. Wij vragen echter niet om het gehele document, maar om de pagina('s) met uw persoonsgegevens, het leveraders en sleuteloverdrachtdatum zodat wij kunnen controleren dat wij op het juiste adres en datum gaan leveren. Alle overige pagina's en privacy gevoelige gegevens zijn voor ons niet relevant en hoeven ook zeker niet doorgestuurd te worden.

U kunt uw contract annuleren, binnen de wettelijke bedenktijd, door telefonisch contact met ons op te nemen of uw herroepingsformulier door te sturen via post of e-mail.

Mocht u meer vragen hebben met betrekking tot uw specifieke situatie, kunt u uw vraag met daarbij uw klantgegevens (postcode & huisnummer of klantnummer) e-mailen naar klachten@budgetenergie.nl. Wij helpen u graag verder.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Web-care

Reactie van la Fontaine - 9 augustus 2018
probleem is deels opgelost

Budget Energie geeft aan dat zij de voorpagina van een huurovereenkomst al genoeg vinden om eerder te kunnen leveren. Zij doen dit om te voorkomen slecht betalende klanten te krijgen die bv het risico lopen afgesloten te worden en snel een andere overeenkomst nodig hebben. Dat is op zich begrijpelijk maar het punt blijft dat ze niet meteen transparant zijn over de begindatum van het contract. Als je bij het invoeren al meteen de melding krijgt dat het niet eerder in kan gaan dan over 4-5 weken, dan kun je op dat moment stoppen en een andere leverancier kiezen. Nee, ze laten je eerst alles regelen, een ingangsdatum invoeren op korte termijn en je denkt dat alles ok is. Dáár heb ik problemen mee. Dat hebben ze niet opgelost. Ik heb dus wel het contract kunnen annuleren (omslachtig) maar dat is gelukt zonder kosten.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Valse termijnbedragen noemen
Martin 20 juli 2018

In de Mediamarkt contract afgesloten omdat ik per maand uitkwam op 116 euro. Als ik het in de Mediamarkt zou afsluiten zou ik ook een korting hierop krijgen en dan zou ik ongeveer 105 euro gaan betalen. Nu zie ik tot mijn volle verbazing en boosheid dat het geadviseerde termijnbedrag 151 euro is geworden. Ik ben nog geen 3 maanden klant bij BE! Ronduit belachelijk dit! Advies: leveranciers vergelijken en hierbij Budgetenergie buiten beschouwing laten!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Schandalig bedrijf
Moeder uit Zoetermeer, 20 juli 2018

Ik heb door overstap van de ene naar de andere werkgever bijna een maand loon misgelopen. Zodoende kon ik mijn rekening van die maand niet betalen. En wilde ik graag een betalingsregeling oid. En omdat ik al wist de maand erop ook maar 1 salaris te hebben, wilde ik ook graag de volgende maand meenemen in de betalingsregeling. Maar niets is mogelijk. Je kan dus bij budgetenergie nooit een betalingsregeling krijgen op je maandelijkse betalingen. Mijn rekening, ook al had ik een deel al betaald, wordt nu met €15,- verhoogd en direct naar de gerechtsdeurwaarder gestuurd. En dan komt er ook nog €25,- bij. Ik heb het geld niet. Kan het nergens lenen en wordt zonder pardon opgezadeld met nog meer kosten. Dus op 1 rekening krijg je dit gelijk. Na 2 weken te laat te zijn met betalen. Medemenselijkheid is er niet bij budgetenergie. De klantenservice legt alleen uit dat ze niets voor je kunnen doen. Je moet zelf een mail sturen naar hun incasso afdeling. En die zegt hetzelfde. Ze kunnen niets voor je doen. Heb wel gelijk een aanmaning gekregen. Ik stap zo snel als ik kan weer over. Ik raad een ieder af om met hun in zee te gaan. Energie Direct of Eneco staan voor mij nummer 1. Laat je bij de mediamarkt niet verleiden tot oversluiten van je rekening naar budgetenergie! Tot slot. Wil ik deze review plaatsen bij ervaringen budgetenergie kan dit niet er wordt er aangegeven dat ik een dubbele reactie heb geplaatst. Was zelfs nog nooit eerder op de site geweest. Ook al veranderde ik mij email lukte het nog niet.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Erg 'klantgericht' .....
MDD 17 juli 2018

Zojuist acquisitie aan de deur. Begon allervriendelijkst maar probeerde door te drammen hoewel ik direct had aangegeven zeer tevreden te zijn met mijn huidige leverancier.

'Zoek het dan zelf maar uit' werd geroepen bij het weglopen. Zéér professioneel! Blij dat ik geen cont(r)at met BudgetEnergie hoef te hebben.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onterecht geld afgeboekt
Ruud uit Heerhugowaard, 10 juli 2018

Budget energie boekt tegen afspraken in geld af van mijn rekening. Er was een misverstand over welkomst vouchers en dat werd netjes opgelost dacht ik. Nu maanden later wordt er gewoon even € 100 van mijn rekening gehaald.Rare gang van zakenNiet naar Budget energie overstappen zou ik zeggen

Reactie van Budget Energie - 16 juli 2018

Beste meneer Put,

Excuses voor het ongemak. Helaas kan ik op de gegevens die u heeft opgegeven geen klantnummer vinden. Ik wil u vriendelijk verzoeken om een e-mail te sturen naar klachten@budgetenergie.nl met daarin uw postcode & huisnummer of klantnummer, zodat wij uw klacht in behandeling kunnen nemen.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Web-care

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Pas op met budget energie!
Gerrit 10 juli 2018

Onlangs ben ik bij budget energie weg gegaan en overgestapt naar een andere leverancier.

Voor mijn overstap heb ik bij budget energie nagevraagd wat de kosten zouden zijn als ik overstap naar een andere leverancier. Via Facebook messenger heeft een werknemer van Budget energie mij laten weten dat er een boete van 100 euro betaald zou moeten worden vanwege de vroegtijdige overstap. Tevens zouden wij het cadeau mis lopen van 150 euro als wij 3 jaar bij Budget energie zouden blijven. Nou helemaal duidelijk maar alsnog was de aanbieding van de andere leverancier aantrekkelijker.

Na weken wachten eindelijk de eindafrekening ontvangen van Budget energie en wat blijkt nou. Nu verwachten jullie ook nog dat wij de kosten gaan terug betalen die jullie destijds hebben vergoed aan de leverancier die wij voor jullie hadden.

Dit staat nergens vermeld in de algemene voorwaarden en hier hebben wij ook zeker nooit voor getekend toen jullie ons een contract aansmeerden aan de deur.

Tevens is dit ook niet vermeld via Facebook messenger terwijl ik duidelijk heb gevraagd wat de kosten zouden zijn voor de vroegtijdige overstap.

Hier zijn wij het dus absoluut niet mee eens en wij verwachten dat deze vergissing rechtgetrokken wordt.

Uiteraard heb ik het contract en de berichten van Facebook messenger als bewijs om aan te leveren mocht het zo ver komen. Ik hoor graag hoe Budget energie dit op gaat lossen.

Reactie van Budget Energie - 19 juli 2018

Beste meneer der Sluis,

Ik zie dat u op 11 juli 2018 een reactie via e-mail op uw klacht heeft ontvangen. Graag reageer ik via deze weg op uw reactie op deze e-mail en uw klacht.

Op 23 augustus 2016 hebben wij u een bevestiging van uw aanmelding toegestuurd. Bij deze bevestiging zitten een aantal bijlages waaronder de leveringsovereenkomst, met uw handtekening. In de leveringsovereenkomst onder punt 8 is meegenomen dat wanneer u het contract voortijdig beëindigd, dat wij het recht behouden om de boetevergoeding bij u terug te vorderen. Het is spijtig dat bij het navragen wat uw totale kosten zijn, dat u hier onvoldoende over bent geïnformeerd en bied hier ook mijn excuses voor aan, maar dat veranderd niets aan het feit dat dit in uw contract is opgenomen. Wij blijven bij ons standpunt dat het bedrag terecht in rekening is gebracht. Ik heb ter verduidelijking de originele welkomstbevestiging via e-mail naar u doorgestuurd.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Web-care

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
zoals afgesproken in contract
John uit Grevenbicht, 1 juli 2018

Zoals afgesproken in contract afgehandeld.

In eerste situatie de termijn bedragen te hoog deze late aanpassen en vervolgens dit gefactureerd.

De eindafrekening met de kortingen moet nog komen.

groetjes

John

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?