Reviews Budget Energie

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

75 reviews

5 sterren
(5)
4 sterren
(4)
3 sterren
(4)
2 sterren
(10)
1 ster
(52)

56 problemen opgepakt

opgelost
(6)
deels opgelost
(2)
niet opgelost
(9)
in behandeling
(0)
onbekend
(39)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

  • ‹ vorige
  • volgende ›
14 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
De slechtste klantenservice die je maar kan voorstellen
Theo 5 maart 2020

Probeer al dagen telefonisch contact te krijgen mbt de mogelijkheid van een tussentijdse verandering van mijn contract, maar tot nu toe onmogelijk en geef het op en zal zo snel mogelijk mijn contract beëindigen.

Begin er niet aan! een grote ergenis!

Reactie van Budget Energie - 6 maart 2020

Beste Theo,

Het is de afgelopen week drukker geweest dan we verwacht hadden. Onze excuses voor de moeilijkere bereikbaarheid.

Gelukkig kunt u ook per e-mail contact opnemen met Budget Energie. De e-mail die u gisteren naar ons verstuurd heeft, hebben wij in goede orde ontvangen en wordt zo snel mogelijk beantwoord!

Met vriendelijke groet,

Budget Energie

Web-Care

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
25 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slimmemeter
Susan uit Rotterdam , 4 maart 2020

Elke maand krijg ik mijn verbruikscijfers. Maar als ik mijn verbruikscijfers ZELF opneem én fotografeer op de slimmemeter komen ze veel en veel lager uit dan dat wat budgetenergie mij voorschrijft en afrekent.

Ik wil graag de foto's elke dag doormailen voor bewijs van onze zeer energiezuinige woning. Het klopt gewoon niet ook telefoon contact is erg moeilijk hele lange wachttijden.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
19 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Doe het niet
Lucas uit Amsterdam, 3 maart 2020

Slechte ervaring. Deze cowboys hebben 75p/m meer gerekend dan de rest.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
35 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Tja, alles gaat snel, maar ik heb nu binnen 10 dagen een kwartaal aan energiekosten betaald!
Martin Dekker uit Heerhugowaard, 28 februari 2020

Veel word je niet duidelijk gemaakt van te voren, met als resultaat dat je ongeveer twee keer modaal moet verdienen om een overstap naar Budgetenergie te kunnen bekostigen. Wat gebeurt er namelijk? Op het moment dat je overstapt ga je ook over naar maandelijks vooraf betalen. Word je nooit verteld, maar staat in de kleine lettertjes. Dit soort verrassingen zouden nooit in kleine lettertjes verstopt mogen worden en altijd, inclusief de gevolgen ervan, HEEL DUIDELIJK aan de klant moeten worden verteld. Vervolgens wordt je energie omgezet halverwege de maand en ontvang je over die halve maand ook een volledige voorschotnota. Dat dit gebeurt omdat het makkelijker is, en dat dus kosten spaart waar je zelf ook van mee profiteert (wat de Webcare altijd meldt) is complete onzin. Dit zijn gewoon twee regels code in het programma wat het voorschot uitrekent en incasseert. Word je ook nooit verteld en ik weet niet eens of dat in de kleine lettertjes staat. Ook dit soort verrassingen zouden overigens nooit in kleine lettertjes verstopt mogen worden en altijd, inclusief de gevolgen ervan, HEEL DUIDELIJK aan de klant moeten worden verteld. Je oude leverancier incasseert ook nog even een voorschot over die maand en het eindresultaat is dus dat je in 10 dagen tijd even de kosten van een heel kwartaal energie mag aftikken.

Ben ik blij dat ik dat kan betalen, maar ik kan me voorstellen dat heel veel mensen dat niet kunnen. Nou zal dat uiteindelijk wel goed komen met alle jaarafrekeningen bij elkaar opgeteld en afgetrokken, maar dit moet toch echt niet kunnen en is op het schandalige af.

Overigens positief vind ik de snelle afhandeling van de afkoop van de boetes van de oude leverancier. Die vergoeding staat al op mijn rekening terwijl de incasso van de eindafrekening van mijn oude leverancier pas over twee weken is. Vooruit, anderhalve ster in de beoordeling dan maar.

Punt van aandacht is ook de erg agressieve verkoop bij Media Markt op het zwaar irritante af. Ik wilde eerst thuis mijn contracten met mijn vorige leverancier nakijken op de gevolgen van een overstap zoals die heel rooskleurig door de verkoper werden voorgesteld, om te checken of dat allemaal wel waar was, en werd letterlijk voor gek versleten. Uiteraard heb ik het wel eerst thuis nagekeken, waarna ik bij de Media Markt naar een andere verkoper ben gestapt.

Dit laat me wel achter met een dilemma. Het is de eerste keer in al die jaren dat ik van energieleverancier wisselde. Omdat iedereen om me heen me voor gek versleet heb ik het maar een keer gedaan om een bonus te krijgen, maar die weegt niet op tegen alle irritaties die me dit oplevert. Volgend jaar maar weer van energieleverancier wisselen. Niet voor de bonus, maar om van deze gluiperds af te zijn. En daarna blijf ik lekker zitten als het me bevalt en lach ik de Budgetenergie verkoper in de Media Markt recht in zijn gezicht uit als hij me weer een overstap voorstelt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
11 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Niet berijkbaar op tel nummer slecht service!!!
Gino uit Ede, 26 februari 2020

Als ik jullie wil bellen,krijg ik te horen Wij zijn op dit moment zijn wij gesloten,wij zijn berijkbaar op werkdagen van 08:30 tot 18:00 uur'' nou volgens mij is het woensdag 26-2-2020 en een normale werkdag.Mijn vraag is waarom moet ik factuur kosten betalen,ik krijg mijn facturen digitaal toe gestuurd en niet via de post,moet wel elke keer extra 2,50 euro betalen.Graag dit recht zetten

Reactie van Budget Energie - 27 februari 2020

Beste,

Ik zie dat u inmiddels onze klachtenservice heeft gesproken en dat er ook antwoord is gegeven op uw vraag.

Budget Energie wenst u nog een prettige dag!

Met vriendelijke groet,

Budget Energie

Web-Care

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
11 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
service en afspraken.....komen ze niet na
ajh vd bos 25 februari 2020

slechte service, afspraken niet nakomen,moelijk bereikbaar...geldwolven...NIET MEE IN ZEE GAAN

Reactie van Budget Energie - 27 februari 2020

Beste,

Wat jammer dat u niet tevreden bent. Mochten wij u nog ergens mee van dienst kunnen zijn horen wij het graag! Onze klantenservice is op werkdagen tussen 8.30 en 18.00 uur telefonisch bereikbaar op telefoonnummer 020-2055555.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie

Web-Care

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Contact is er niet te krijgen als je belt
Petra uit Bergen op zoom , 19 februari 2020

Ik ben bij budget energie en ik wil mijn datum wijzigen. En als je de reviews leest zijn er heel veel mensen met slechte ervaring bij . Denk er aan om over te stappen want einde van het jaar ga ik niet bij betalen .bij hun betaal ik meer per maand dan mijn vorige leverancier. Dus ik zou terug moeten krijgen heb ook zonnepanelen 6 stuks . Kom ik in de problemen ga ik naar radar . Met vriendelijke groet P***

Reactie van Budget Energie - 20 februari 2020

Beste,

U wilt uw datum aanpassen... Er vanuit gaande dat u de incassodatum bedoelt van uw termijnbedrag kan ik niet anders dan aangeven dat de incassodatum bij Budget Energie voor alle klanten gelijk is en om die reden niet gewijzigd kan worden.

Om te weten of uw termijnbedrag passend is bij uw verbruik (of zelfs te hoog is?), raad ik u aan contact op te nemen met onze klantenservice. Omdat u geen slimme meter heeft is het voor mij niet mogelijk om nu al te bekijken of u een bijbetaling of een teruggave op uw jaarnota kunt verwachten.

Onze klantenservice is op werkdagen tussen 8.30 en 18.00 uur telefonisch bereikbaar op telefoonnummer 020-2055555.

Budget Energie wenst u een fijne dag toe!

Met vriendelijke groet,

Budget Energie

Web-care

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ik schijn zomaar klant te zijn???
Agnes uit Haren gn, 18 februari 2020

Ik ontvang net een smsje over het feit dat ik per 9 feb energie geleverd krijg van Budget energie??? Ik weet nergens van!

Reactie van Budget Energie - 20 februari 2020

Beste,

Wat vreemd dat u een SMS-je van ons ontvangt zonder van een aanmelding af te weten. Misschien heeft iemand bijvoorbeeld per ongeluk uw telefoonnummer ingevuld of bent u uw aanmelding vergeten? Onze klantenservice kijkt het graag voor uw na!

Wij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar op telefoonnummer 020-2055555, van 8.30 tot 18.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie

Web-Care

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
11 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichters bij mediamarkt
M uit Amsterdam, 18 februari 2020

Ze geven niet de waarheid

Reactie van Budget Energie - 20 februari 2020

Budget Energie neemt direct contact op met M

Reactie van M - 27 februari 2020
probleem is niet opgelost

Tja het niet vertellen van budget energie dat het heel onvoordelig kan zijn om over te stappen vindt men eigen verantwoording. De medewerker is er alleen om de maandlasten uit te leggen. Met andere woorden, alleen het mooie en niet het onvoordelige. En dan stopt men abrupt met communiceren. Niet blij dus.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
17 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Incasso kosten
M de Graaff uit Den Haag, 18 februari 2020

Overgestapt verleden jaar en kreeg dubbele rekening omdat ik maand vooruit moest betalen. Kan deze maand nooit inlopen. Iedere maand betaal ik nu 40 euro aan extra kosten incasso kosten wel te verstaan. Gevraagd om betaal regeling om maand in te lopen .Budget gaat hiermee niet akkoord met resultaat dat ik al een keer of 6 40euro extra moest betalen. Totaal geen mefewerking om gel van te woorden. Als je alles bij elkaar optelt aan kosten had ik hem al 3 x ingelopen. Wel lekker voor hun die extra inkomsten maar zeer naar voor mij. Kan eel blijven bellen totaal geen nut.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Totaal niet klantvriendelijk
Adriana Smit uit Zwolle, 17 februari 2020

Begin dit jaar overgestapt naar deze leverancier en nu al heel veel spijt. In 1 maand werden er doodleuk 2 termijnbedragen in rekening gebracht en ze gaan er vanuit dat iedereen zomaar even 140 euro extra kan ophoesten in een maand. Communicatie via e-mail is verschrikkelijk traag en je krijgt een standaard geknipt en geplakt antwoord terug. Van samen naar een oplossing kijken is geen sprake. Ik heb aangegeven dat ik het wel wil betalen, maar het nu gewoon niet heb. Ik wilde een betalingsregeling treffen, maar niets was mogelijk. Er werd zelfs gedreigd met afsluiting. Er wordt nergens aangegeven dat het kan zijn dat je in 1 maand 2 termijnbedragen moet betalen. Als je belt voor een oplossing dan is er niets mogelijk en moet je het zelf maar uitzoeken. Nooit meer Budget Energie voor mij!

Reactie van Budget Energie - 20 februari 2020

Beste,

Wat vervelend dat u niet tevreden bent met uw overstap naar Budget Energie.

Ik zie dat u meerdere keren contact heeft opgenomen over het betalen van twee termijnen in één maand. U heeft de juist uitleg gekregen hierover, nl dat u bij Budget Energie het termijnbedrag vooraf betaalt. Dit wordt vooraf kenbaar gemaakt. In de welkomstmail informeren wij u over de stappen va uw overstap. Onder punt 2 kunt u lezen:

"Stap 2: Het termijnbedrag

7 werkdagen voor uw overstap ontvangt u van ons een e-mail met daarin de bevestiging

van de hoogte van het maandelijkse termijnbedrag. In deze e-mail staat ook de

incassodatum van het eerste termijnbedrag. De daaropvolgende termijnbedragen

worden steeds op of omstreeks de laatste werkdag van de voorafgaande maand

geïncasseerd."

Een betalingsregeling op een termijnbedrag is inderdaad niet mogelijk. Door de energielevering zo simpel mogelijk te houden, kunnen we de kosten voor alle klanten zo laag mogelijk houden. Daar profiteert u ook van.

Ik hoop dat ik u met de uitleg meer duidelijkheid heb kunnen geven.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie

Web-Care

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
waardeloos
meurs uit lienden, 9 februari 2020

Heb nu een jaar energie van jullie maar begon met termijn bedrag van 240€, 3 maanden later verhoogd naar €300, nu gecheckt zou ik naar € 740 moeten, hoe kan dit?????????>

Reactie van Budget Energie - 14 februari 2020

Beste,

Dat is een enorme verhoging. Ik kan me goed indenken dat u hier erg van geschrokken bent!

Ik heb even gekeken wat er nu precies gebeurd is. Uw termijnbedrag is aanvankelijk bepaald op €272,-. Nadat u uw meterstanden doorgaf bleek dit termijnbedrag wat te laag en is u geadviseerd het termijnbedrag te verhogen naar €300,-. Deze wijziging is doorgevoerd. Wanneer u nu, met onze termijnbedragmanager op Mijn Budget, uw termijnbedrag herberekent komt er een advies uit om uw termijnbedrag wederom te verhogen.

Passend bij uw verbruik, zoals we dat obv de laatst uitgelezen meterstanden zien, is een termijnbedrag van €340,-, over 12 maanden. U heeft dit jaar al 11 termijnen voldaan en om die reden wordt u geadviseerd het termijnbedrag te verhogen naar €740,-. Dit bedrag levert een jaarnota zonder bijbetaling. U kunt het termijnbedrag uiteraard ook laten voor wat het is en de jaarnota afwachten.

Ik hoop dat ik de extreme verhoging zo toe heb kunnen lichten en wens u vast een goed weekend.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie

Web-care

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
9 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Vage en trage communicatie
Souhail 8 februari 2020

Een mail wordt na 5 werkdagen beantwoordt heb ik zojuist vernomen. Dat is toch niet normaal anno 2020 neem meer personeel aan joh. Verder wilde ik mijn termijnbedrag verlagen, maar dat was niet mogelijk tenzij een medewerker van budget energie het doet, dit duurde te lang om te verwezenlijken en de communicatie is slecht. Terug naar eneco, spijt dat ik was overgestapt.

Reactie van Budget Energie - 14 februari 2020

Beste,

Wat vervelend dat u niet tevreden bent over de communicatie met Budget Energie. Ik had graag even meegekeken om na te gaan of ik nog iets voor u kan betekenen maar trof geen contactgegevens aan. Mocht u nader contact op prijs stellen, laat dit dan vooral in reactie op dit bericht weten, we nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie

Web-care

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
10 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geloof niks van wat ze zeggen over hun goedkoopste prijzen
Ter uit Rotterdam, 8 februari 2020

Ik ben voorgelogen door een..... 10 van budget energie.

Hij verkondigde in 2018 dat zei verreweg de goedkoopste in 2019 zouden zijn met de energie. De goed leek me een goed idee. Ik voor 3 jaar afgesloten en uiendelijk betaal ik veel meer in 2019. Toen ik naar een willekeurige prijs vergelijker ging kon ik bij het bij budget energie zelf ook voor goedkoper krijgen. Het zijn letterlijk een stel oplichters. En ja maak het maar is hard dat dat tegen jouw gezegd is.

Geloof niks vn wat ze zeggen. Ik en ga niet met deze oplichters in zee

Mvg

Reactie van Budget Energie - 14 februari 2020

Beste,

Wat vervelend dat u niet tevreden bent met uw aanbod.

Het kan gebeuren dat een aanbieding via een website afwijkt van het aanbod dat u accepteerde. Het is lastig om, zonder uw gegevens, hier op in te gaan.

Indien u meer wilt weten over uw tarieven en contract, raad ik u aan in te loggen op Mijn Budget of contact op te nemen met onze klantenservice. Onze klantenservice is op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 8.30 en 18.00 uur op telefoonnummer 020-2055555.

Budget Energie wenst u een goed weekend!

Met vriendelijke groet,

Budget Energie

Web-care

Reactie van Ter - 22 februari 2020
probleem is niet opgelost

Doen gewoon niks laten de klant lekker an hun lot over zolang zei maar geld vangen. Moet je is een keer niet betalen. Nou dan is de wereld te klein. Alleen de klant moet zich aan de afspraken houden.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloze service
Roelof van Ittersum uit Dordrecht, 8 februari 2020

Ik ben op halverwege januari overgestapt, ik moest toen direct betalen voor een volle maand en nog geen 10 dagen later weer een volle maand. De ruim halve maand die te veel is betaald krijg je pas aan het einde van het jaar terug. Dit lijkt mij niets anders dan diefstal, het antwoord van de klantenservice was dat dit nou eenmaal zo werkt.

Echt een heel slecht bedrijf.

Reactie van Budget Energie - 14 februari 2020

Beste,

Ik heb even met u mee gekeken en zie dat uw energielevering door Budget Energie op 13 januari j.l. van start is gegaan. Het klopt dat wij, wanneer het overgrote deel van de maand energie geleverd wordt, het hele termijnbedrag in rekening brengen. De startdatum van uw energielevering zit echt op de grens van wel/niet incasseren van het termijnbedrag.

Budget Energie houdt energielevering zo simpel mogelijk. Zo berekenen wij bijvoorbeeld geen halve termijnbedragen. Op deze manier kunnen we de kosten zo laag mogelijk houden en daar profiteert u als klant van! Indien u niet wilt wachten op de verrekening van het te veel betaalde, kunt u natuurlijk altijd via Mijn Budget uw termijnbedrag verlagen. Zo loopt u voortijdig het verschil al in.

Budget Energie wenst u een goed weekend!

Met vriendelijke groet,

Budget Energie

Web-care

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
400,00 euro waarborg
Loes acda uit Heenvliet, 29 januari 2020

Toch weer een beetje nep.Ik ben heel vaak gebeld met als mededeling op mijn telefoon “Geleen Limburg” . Ik neem geen onbekend nummer op, maar als je 4 / 5 x per dag wordt gebeld tijdens je werk is dat behoorlijk irritant. Dus toch maar 1 x opgenomen. Nou je komt er ook haast niet meer van af. Was dus Budget Energie. Tenslotte toch akkoord gegaan met het verhaal en de beloofde dat ik een cadeau zou krijgen 200,00 euro. Nou wie wil dat niet mooi mee genomen toch. Maar nu komt het ik moet wel even 400,00 euro waarborg betalen. Wat mij niet aan de telefoon is verteld. En je krijgt het contract maar je moet heel snel beslissen want anders verloopt het en loop je het cadeau van 200,00 euro mis.Volgens mij krijg ik geen 200,00 euro maar moet ik juist 200,00 euro bij betalen. En laat ik nu ook even geen 400,00 euro hebben. En ik moet eerst de 400,00 betalen en krijg dan pas 200,00 terug volgens mij. Ik kan het niet zo meer volgen.

Reactie van Budget Energie - 3 februari 2020

Beste Loes Acda,

Bedankt voor uw bericht! Ik heb uw contract even bekeken. Ik zie dat het contract inderdaad een korting van € 200,- bevat, echter keren wij dit aan het eind van de looptijd van het contract (na 3 jaar) aan u uit. Ik verwijs u graag door naar de kortingsvoorwaarden die u heeft ontvangen op 14 januari 2020.

Ik begrijp dat het vervelend is dat er na de aanmelding om een borg werd gevraagd van € 400,-. Budget Energie kan helaas geen kredietcheck uitvoeren voordat u een aanmelding heeft gedaan, daarom ontvangt u dit bericht pas na de aanmelding. Ik zie dat u uw contract om deze reden heeft geannuleerd, hiervan heeft u een bevestiging ontvangen per e-mail.

met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
11 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Vervelend bedrijf
Arie 27 januari 2020

Wij kwamen terug in apenland na jaren in het buitenland te hebben gewoond en zochten een energie leverancier.Geïnformeerd bij onze dochter die al jaren in deze regio woont.Zij had budget. Dus eens gekeken en aangemeld, toen nog niet wetend dat we met criminelen in zee gingen.Wat ons het meeste steekt is dat toen ik een keer op de website keek er ineens een kader stond dat we maar even borg moesten betalen. Niet erbij waarvoor of hoeveel.Later bleek dat het zogenaamd was om de krediewaardigheid te controleren. Het bleek te gaan om € 200. Maar als je om kredietwaardigheid controles voor een maandbedrag van € 78, een bedrag van € 200 vraagt ben je diep gezonken.En dat is budget dus.Omdat mijn vrouw ernstig ziek is en niet zonder extra zuurstof kan, die ze uit een zuurstofpomp krijgt, heb ik de € 200 betaald.Het rare is dat onze dochter die ook van deze criminele energie afneemt, helemaal geen borg heeft betaald.U begrijpt dat het voor ons de eerste en laatste keer is geweest dat we met deze oplichters in zee gingen.

Reactie van Budget Energie - 31 januari 2020

Beste Arie,

Ik zie dat je onlangs contact hebt gehad met onze klantenservice. Er is helaas iets mis gegaan in ons systeem waardoor er een borg is uitgevraagd, dit is uiteraard niet onze bedoeling geweest. Vanwege de borg uitvraag is de startdatum uitgesteld naar 29 januari 2020. Ik wil u onze excuses aanbieden voor het ongemak. Ik zie dat u het bedrag gister weer terug op uw rekening heeft ontvangen. Budget Energie is inmiddels gestart met leveren op uw adres.

Wij ontvangen graag de meterstanden. Deze kunt u doorgeven via de e-mail die u op 31 januari heeft ontvangen en via Mijn Budget.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Maandbedrag veel hoger dan beloofd
MdeB 26 januari 2020

Gister bij de Mediamarkt getekend voor overstap naar Budget Energie. Bij berekening maandtermijn n.a.v. het verbruik huidige leverancier dat ik paraat had werd als nieuw termijnbedrag 173,00 euro berekend voor gas en stroom. In de bevestigingsmail wordt echter een bedrag 190,00 euro genoemd, ruim 10 euro meer per maand dan ik nu betaal, voel me " bij de neus genomen" . Heb een cadeaubon van 175 euro gekregen maar betaal de komende 3 jaar 400 euro meer aan gas en stroom. Dus denk dat ik beter kan ga annuleren.....

Reactie van Budget Energie - 31 januari 2020

Beste MdeB,

Na de aanmelding baseren wij uw termijnbedrag altijd op het gemiddeld historisch verbruik op uw adres. Dit verbruik ontvangen wij van uw netbeheerder. Het is mogelijk dat dit verbruik iets afwijkt van het verbruik dat u heeft opgegeven tijdens de aanmelding. Dit geven wij weer in de aanmeldbevestiging die u per e-mail heeft ontvangen. Het is echter altijd mogelijk om het termijnbedrag opnieuw door ons te laten herberekenen met uw meest recente jaarverbruik en het aan te passen. U kunt hiervoor contact op nemen met onze klantenservice.

Ik wens u alvast een fijn weekend toe!

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
10 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
vage onderneming
eric 24 januari 2020

Budget afgesloten februari 2019 en elke maand werd mijn elektra verbruik hoger...tot zelfs meer dan een gezin met 5 personen gebruikt. Maandlasten begonnen bij 50 euro en het laatste advies was om te verhogen naar ongeveer 152 euro! meer als 333 kwh verbruik!

Diverse keren gebeld maar weinig reactie hierop behalve van u zult wel oude apparaten hebben.

Maar ik woon ik alleen in een klein appartement met nagenoeg alles nieuw en ben weinig thuis.

In september budget met een boete opgezegd en MOEST zelfs ook nog bij betalen op de eindafrekening!!

Ik zit nu bij Essent en mijn verbruik van november (168 kwh) en december (130kwh) is opeens nog minder dan de helft dan dat van Budget en dat in de donkere maanden wintermaanden.

Mensen doe u voordeel met deze mail voordat u naar Budget overstapt!

Reactie van Budget Energie - 31 januari 2020

Beste Eric,

Ik begrijp dat dit voor verwarring kan zorgen, daarom heb ik uw verbruik gecontroleerd. Aller eerst wil ik graag aangeven dat wij als energieleverancier uw verbruik niet verhogen of wijzigen. Wij ontvangen de hoogte van uw meterstanden via de meter die bij u in huis hangt. Het verbruik tussen deze meterstanden rekenen wij met u af. Daarnaast is uw verbruik in de periode dat u klant bij Budget Energie bent geweest, maandelijks stabiel gebleven. Hier zie ik geen extreme verlagingen of uitschieters in terug. Ik heb helaas geen inzicht in waarom u meer of minder verbruikt en waaraan dit ligt. Er kunnen meerdere factoren meespelen. U maakt bijvoorbeeld geen gebruik van gas, waardoor u wellicht meer gebruik maakt van elektriciteit. Toch is het vanwege uw zorgen fijn om te lezen dat u inmiddels minder verbruikt.

Ik wens u alvast een fijn weekend toe!

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Reactie van eric - 14 februari 2020
probleem is niet opgelost

Komen niet echt met een oplossing... ze beginnen over dat het zou kunnen dat het met mijn gas verbruik te maken kan hebben... als ze zich verdiept hadden in mijn contract hadden ze kunnen zien dat ik geen gas aansluiting heb.Ook de opmerking dat hun mijn termijn niet zelf verhogen... nee dat klopt dat doe ik zelf... wat wil je met een verbruik van meer dan 350kh .. nu bij Essent afgelopen maand 117 kh hoe hoe hoe 🤔🤔

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geld klopperij
Rik 15 januari 2020

Budget energie is een zeer onvriendelijk en onmenselijk bedrijf, die meteen overgaat met verhoging van €15,00. Ik heb dit meermaals gehad, doordat mijn WW later binnenkwam dan normaal de betaling gedaan zou worden. 6 dagen later wel betaald. Kreeg verhoging van €15,00. Netjes betaald, het weekend erop, melding dat ik een week later zou worden afgesloten!!!! Dit is niet een keer gebeurd, maar nu al 4x. De medewerkers aan de balie zijn ook hondsbrutaal en zeggen dan, moet je maar eerder betalen! Ik heb nu 2 jaar elke maand netjes betaald, maar ga nu overstappen, dan maar iets meer betalen, maar wel menselijke dan Budget energie! Een woord, schandalig! Dat mensen dit nog normaal vinden is mij een raadsel!

Reactie van Budget Energie - 20 januari 2020

Beste Rik,

Ik zie inderdaad in mijn systeem terug dat er veel contact is geweest over het betalen van uw termijnbedragen via onze klantenservice. Natuurlijk vinden wij het ook niet prettig om extra kosten bij uw in rekening te brengen, echter verwachten wij wel een tijdige betaling voor de energie die u bij ons afneemt. Het op tijd betalen van een termijnbedrag is dan helaas wel noodzakelijk, zoals mijn collega's eerder hebben aangegeven. Daarnaast hebben wij in de maand november uit coulance de € 15,- sommatiekosten voor u laten vervallen.

Op dit moment staat er een bijbetaling van uw jaarnota sinds begin december open. Ik raad u dringend aan om hier z.s.m. een betalingsregeling over te treffen via onze klantenservice om een afsluiting te voorkomen. Ook is het termijnbedrag van de maand januari nog niet volledig voldaan. U ontvangt per e-mail een overzicht van uw openstaande posten.

Het is mogelijk om uw betaalwijze aan te passen naar het zelf overmaken van termijnbedragen aan Budget Energie. Wij incasseren dan geen termijnbedrag rond de eerste/laatste werkdag van de maand maar u krijgt dan in deze periode een factuur per e-mail. U heeft vervolgens 14 dagen de tijd om de betaling te voldoen. Mocht u het termijnbedrag vervolgens niet hebben betaald, dan ontvangen u een kosteloze herinnering waarbij u nogmaals 14 dagen heeft om de betaling zonder sommatiekosten te voldoen. Wij rekenen hier maandelijks € 3,03 voor aan administratiekosten. Dit bedrag wordt automatisch opgeteld bij uw termijnbedrag. Natuurlijk rekenen wij wel sommatiekosten als de betaling buiten de aangegeven datum wordt betaald.

Deze wijziging van de betaalwijze geldt niet voor de al in rekening gebrachte bedragen. U kunt onze klantenservice benaderen als u hier interesse in heeft. Wij zijn bereikbaar via klanten@budgetenergie.nl of telefonisch via 020 - 20 555 55.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Vreemde 'wervingscampagne'....
Bert 14 januari 2020

Vandaag een (niet op naam gestelde) kaart "Druk met verhuizen?" van Budget Energie in de bus met daarop "Hallo nieuwe bewoner" en "tot voor kort hebben wij op dit adres geleverd". Flauwekul allemaal, ik woon hier namelijk al 20 jaar, ben helemaal niet aan het verhuizen en heb nooit iets met dit bedrijf te maken gehad. Kaart komt op mij over als met hagel schieten en dan maar hopen dat mensen die toevalligerwijs wel net verhuisd zijn in dit soort leugens trappen en een overstap gaan overwegen. Slecht verhaal en bij voorbaat komt Budget Energie er bij mij dus nooit in, als ik al een overstap zou overwegen.

Reactie van Budget Energie - 22 januari 2020

Beste Bert,

Oeps, het is uiteraard niet de bedoeling dat u deze kaart ontvangt als u niet onlangs bent verhuist. Ik vind het jammer om te horen dat u hierdoor (of wellicht een andere reden) een overstap naar Budget Energie uitsluit. Dit is absoluut niet onze bedoeling. Ik wil u onze excuses aanbieden voor het ontstane ongemak.

Ik wens u nog een fijne dag!

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Altijd prima service gehad, goedkoop en alles digitaal bij elkaar
Erik Dijkman uit Utrecht, 9 januari 2020

Blijf meerdere keren per jaar benaderd worden door andere leveranciers maar budget energie blijft elke keer de goedkoopste.

Ik snap de 1 ster berichten niet goed. Wat is er mis met vooraf betalen? Per jaar wordt toch verrekend en als je stopt ook. Dus per saldo maakt het niets uit. Ook de klachten van een hoog voorschot, dit kan je zelf instellen. Wat je teveel vooraf betaald hebt krijg ik elk jaar netjes terug. Maar misschien makkelijk praten als je het termijnbedrag kan missen.

Zojuist mijn tarieven voor 5 jaar vastgezet, omdat ze nu laag zijn (vind ik). Misschien gaan ze verder zakken, maar een stijging (minder gas beschikbaar?) zal mij voorlopig geen pijn doen.

Reactie van Budget Energie - 17 januari 2020

Beste Erik Dijkman,

Daar heb ik niets meer aan toe te voegen! Helaas werkt het inderdaad niet in alle gevallen zo gemakkelijk. Wij doen in ieder geval ons best om alles zo duidelijk mogelijk uit te leggen of een oplossing te bieden.

Bedankt voor de positieve review en in uw vertrouwen in Budget Energie!

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geinformeerd naar Media Markt aanbieding
Peter Nieuwenhuis 4 januari 2020

Wij zijn bjj Media Markt in Zwolle geweest en gevraagd wat de aanbieding inhoudt. Wij zijn een jaar geleden verhuisd. De verkoper gaf aan via ons bankrekening nummer een soort digitale kluis te kunnen openen waardoor hij ons verbruik kon zien. Ook van de vorige bewoners. En dan kon hij een offerte maken.Het verhaal klonk ons heel merkwaardig maar hij bleef aandringen. Maar wij dus geen bankrekening nr afgeven. Dus nu ging hij vergelijken op de website van budget en onze huidige lev. Dit scheelde uiteindelijk maar 8€ per maand. Wij hebben aangegeven hier over na te denken en direct kwam de verkoper, waarover moet u nog nadenken? Alles bij elkaar een hele nare ervaring, bankrek afgeven voor een offerte en een agressieve verkoper, niet meer van deze tijd en zeker niet Media Markt waardig om met zo’n club te werken!

Reactie van Budget Energie - 8 januari 2020

Beste Peter Nieuwenhuis,

Vervelend om te horen dat u deze ervaring heeft gehad via één van onze verkopers in MediaMarkt. Uiteraard willen wij u graag een scherp aanbod doen inclusief MediaMarkt cadeaukaart maar het is zeker niet de bedoeling dat dit als agressief overkomt. Ik wil u onze excuses aanbieden voor het ongemak.

Overigens is het mogelijk om verbruiksgegevens van uw adres op te vragen d.m.v. de laatste drie cijfers van uw bankrekeningnummer. Een digitale kluis klinkt wat spannender dan dat het is, maar voor dit systeem hebben wij inderdaad uw toestemming nodig.

Mocht u nog verdere vragen hebben dan kunt u altijd contact opnemen via klanten@budgetenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Vervelende klantenwervers Energie Budget
Janus de Geus 3 januari 2020

Klantenwervers in Mediamarkt gaan irritant liggen doen als je niet geintereseerd bent in hun verhaal. Dit overkwam me vanmiddag in de Mediamarkt te Heerlen. Her ging om een groen sneuzeltje.

Reactie van Budget Energie - 8 januari 2020

Beste Janus de Geus,

Jammer om te horen dat onze manier van het aanbieden van onze energiecontracten in MediaMarkt u niet bevalt. Als u niet geïnteresseerd bent in een contract van Budget Energie dan adviseer ik u niet in te gaan op het aanbod. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht
Vanenburg uit Rotterdam, 3 januari 2020

Een van de slechtere energie leveranciers. Op advies van een kennis heb ik deze fout gemaakt. Waar ik 80 euro betaalde betaalde ik 150 voor mij en een baby. En krijg nooit wat terug! Steeds dreigmails sturen maar niet met oplossingen komen. Ook komen zij gemaakte afspraken niet naar en rammelt hun administratie van alle kanten. Ondanks dat zij fouten gemaakt hebben betaal jij als consument voor Hun fouten. Ik Raad niemand aan om met hun in zee te gaan.

Reactie van Budget Energie - 9 januari 2020

Beste Vanenburg,

Jammer om te horen dat u deze ervaring met ons heeft. Ik zie dat u over de overgelopen maanden inderdaad een termijnbedrag van € 150,- heeft betaald. Op 31 januari 2019 heeft u contact gehad met onze klantenservice. Mijn collega heeft destijds gevraagd naar uw daadwerkelijke jaarverbruik, dat u op een jaarnota van uw voorgaande leverancier kunt vinden. Op deze manier kunnen wij een precieze berekening maken voor een passend termijnbedrag. Helaas hebben wij uw jaarverbruik niet van u ontvangen. Als u een volledig jaar klant bent, maken wij d.m.v. uw jaarverbruik bij ons een jaarnota op. Hieruit blijkt vervolgens of u een bedrag terug krijgt, of moet bijbetalen.

Budget Energie stuurt u een herinnering, aanmaning en ingebrekestelling als er een achterstand van betaling is ontstaan. Op dit moment staan er ook twee bedragen open. Per e-mail ontvangt u een overzicht van deze openstaande posten.

Uw contract is inmiddels beëindigt, dat betekent dat wij een eindnota zullen opmaken. Deze ontvangt u in maximaal 4 tot 6 weken per e-mail.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • ‹ vorige
  • volgende ›