Ervaringen Vandebron

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Vandebron. U kunt uw ervaring met Vandebron ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Vandebron
Monique Bergervoet uit Wehe-den Hoorn, 1 mei 2019

Goedemiddag, van de bron is een energie leverancier , die het niet zo nauw neemt met het contract wat je afspreekt,de geleverde energie van 2-3 jaar terug is voldoende rede om het afgesproken bedrag geregeld te verhogen, zonder dat je daar van op de hoogte word gebracht, .

Nog een nadeel is dat zij minimaal 6 weken er over doen om de eind afrekening te presenteren,

De mailtjes , waar je je ongenoegen uit worden niet beantwoord,

Reactie Joris, 3 mei 2019

Beste mevrouw Bergervoet,

Hartelijk bedankt voor uw review op energieleveranciers.nl. Allereerst mijn oprechte excuses voor het uitblijven van reactie op de e-mails. We hebben een drukke periode achter de rug waarin de reactietijden enorm opliepen. Ondertussen is ons team meer dan verdubbeld en zijn de reactietijden weer binnen een level dat past bij ons.

We zijn verplicht het SJV (standaard jaarverbruik) te hanteren met de berekening van het termijnbedrag. Het SJV is het gemiddelde verbruik van de afgelopen 2-3 jaar. Wanneer er een wijziging plaatsvindt van het SJV passen we het termijnbedrag aan. Dit doen we tevens om te voorkomen dat u niet voor verassingen komt te staan bij het opmaken van de energienota. Vervelend dat je niet op de hoogte bent gebracht van de verhoging van het termijnbedrag. Mocht u het niet eens zijn met deze verhoging kunt u bijvoorbeeld het termijnbedrag van de komende maand verlagen om dit te compenseren.

We hebben, volgens de door de ACM (Autoriteit Consument en Markt) vastgestelde regels, acht weken de tijd om een energienota op te stellen. Deze termijn gaat in vanaf het moment dat uw contractjaar is afgelopen of de levering gestopt is. Uiteraard is het onze doelstelling om al onze klanten zo snel mogelijk een correcte energienota toe te zenden.

Ik ga ervan uit dat ik u hiermee voldoende geïnformeerd heb en hoop na deze reactie dat we alsnog een positieve samenwerking tegemoet kunnen gaan.

Met vriendelijke groet,

Joris, Serviceteam Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
afrekening duurt lang
TS, 23 april 2019

De afrekening van de Bron duurt lang . Heel vervelend als je geld terug moet krijgen. ( als je moet betalen gaat het sneller!!). Krijg je je afrekening, dan halen ze het volgende maandbedrag er al vanaf , ook al duurt het nog een paar weken eer die maand begint. Vind dat ze gewoon van mijn geld af moeten blijven en op tijd dienen uit te betalen!

Reactie Joris, 26 april 2019

Beste TS,

Hartelijk dank voor uw review op energieleveranciers.nl. Uit uw bericht verneem ik dat het lang duurt voordat u uw energienota heeft ontvangen.

Begrijpelijk dat u benieuwd bent naar uw energienota. Volgens de Autoriteit Consument en Markt hebben we maximaal 8 weken de tijd voor het opstellen van een energienota. Wanneer het een eindnota betreft is dit 6 weken. Voor elke nota moet er een aantal controles worden uitgevoerd en kunnen er foutmeldingen ontstaan. Deze moeten dan handmatig opgelost worden, zodat we zeker weten dat de nota die we u toesturen ook klopt. Natuurlijk doen wij ons best om zo snel mogelijk een correcte nota op stellen en deze met u te delen. De verrekening van de energienota vindt plaats binnen 14 dagen na het ontvangen van de energienota.

Los van de energienota incasseren we elke maand het termijnbedrag. Bij Vandebron betaalt u voorafgaand aan de maand uw termijnbedrag. We maken geen marge op energie, maar u moet uw energieverbruik wel vooruitbetalen. Als we dit bedrag pas elke keer in de maand van levering

zouden incasseren, dan zouden hierdoor extra kosten gemaakt worden en deze zouden dan doorberekend worden wat voor u tot meer kosten zal leiden. Ik ga ervan uit dat ik hiermee u voldoende geïnformeerd heb.

Met vriendelijke groet,

Joris

Serviceteam Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Absurd hoge jaarnota en ditto nieuw termijnbedrag, met nog jaren te gaan.
Rogier uit Groningen, 19 april 2019

Van z'n leven nog nooit zo'n hoge jaarnota gekregen als nu. Ik zat 1 jaar bij Vandebron en dat beviel best. Daarna maakte ik de fout een 3-jarig contract aan te gaan (prachtige beloftes en bla bla). DOE DIT NIET MENSEN, want je wordt OPGELICHT. Al een jaar of 10 lukt het mij met een termijnbedrag van 70 euro of minder mijn energierekeningen te betalen (en zelfs dan heb ik nog NOOIT hoeven bijbetalen en krijg ik geld terug). Nu mag ik per maand 105 E gaan betalen, da's dus even 50% meer! Vreselijke spijt van de overstap, want ik zit er nog mooi voor een lange tijd aan vast. Ik wil nu gaan onderzoeken of ik onder het contract uit kan komen. WEES GEWAARSCHUWD!

Reactie Joris, 23 april 2019

Beste John,

Hartelijk dank voor je review. Ik kan me goed voorstellen dat je bent geschrokken van de hoge energienota. Over de jaren heen zijn de energietarieven flink gestegen, naast het feit dat de overheidsheffingen ook een stuk duurder zijn geworden dan voorheen. Wellicht dat het in jouw situatie een fout van Vandebron betreft. Graag wil ik je vriendelijk verzoeken een bericht te sturen naar specialcare@vandebron.nl of telefonisch contact op te nemen zodat we samen tot een oplossing kunnen komen.

Mocht je nog andere vragen hebben dan horen we dat graag!

Met vriendelijke groet,

Joris

Serviceteam Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Tweemaal hoger termijnbedrag als beloofd.
John Jansen, 27 maart 2019

Vandebron brengt een tweemaal hoger termijnbedrag in rekening dan ze in hun verlengingsaanbod heeft beloofd. Vervolgens komt - na heel lang wachten - de kromme uitleg dat dat aanbod is gedaan op basis van het door mij verlaagde termijnbedrag van het jaar daarvoor. Ze gingen er van uit dat ik zonnepanelen had, maar ik had dat termijnbedrag verlaagd omdat zij hun welkomskorting niet hadden meegerekend. Dat zij hun aanbod niet doen op basis van mijn verbruik maar op basis van hun foute aanname willen ze niet toegeven. Nee, ze noemen het een misverstand; alsof je als klant je leverancier moet waarschuwen dat je geen zonnepanelen hebt als ze met een aanbod komen. En ook geen eigen kerncentrale. Verder is hun bedrijfsvoering een enorme puinhoop en duurt het weken, zo niet maanden, voordat je een reactie krijgt. En die is dan ook nog steeds teleurstellend. Ik ben na een paar maanden weer vertrokken en neem de boete voor lief. Door hun hoge prijzen heb ik die boete er overigens in vier maanden weer uit. Samenvattend: Vandebron plukt en is Vandepot gerukt.

Reactie Laura , 27 maart 2019

Beste John,

Hartelijk dank voor je review op energieleveranciers.nl. Op 26 maart 2019 heb je onderstaande informatie per e-mail toegestuurd:

'Sommige van onze klanten kiezen ervoor om het termijnbedrag aan te passen. Dat noemen we een afgesproken termijnbedrag. Indien de klant besluit om zijn of haar termijnbedrag aan te passen gaan wij ervan uit dat zij het jaarlijkse energieverbruik beter kunnen inschatten dan wij. Omdat we graag rekening willen houden met de wens van de klant doen we dan een persoonlijk aanbod aan de hand van het afgesproken termijnbedrag.

Tot op heden kiezen wij ervoor om het afgesproken termijnbedrag leidend te laten zijn tijdens het versturen van een verlengaanbod. De keuze is gebaseerd op onze ervaringen uit het verleden. Deze leert dat het versturen van een verlengaanbod aan de hand van het Standaard Jaarverbruik (SJV) juist meer klachten opleverde omdat er in dit aanbod geen rekening werd gehouden met bijvoorbeeld de teruglevering van de zonnepanelen.'

In je bericht geef je aan dat wij ervan uit zijn gegaan dat je zonnepanelen had. Dit klopt niet. Via de persoonlijke Vandebron pagina bieden wij de klant de mogelijkheid om het termijnbedrag te verlagen of te verhogen, om welke reden dan ook. Nogmaals, indien de klant besluit het termijnbedrag te verlagen, gaan wij ervan uit dat de klant het jaarlijkse energieverbruik beter kan inschatten dan wij. Wij versturen geen verlangaanbod op basis van een foute aanname maar op basis van een afgesproken termijnbedrag.

Ten slotte, ik kan mij heel goed voorstellen dat je de lange wachttijden en het uitblijven van een reactie als niet prettig ervaart. Je hebt gelijk dat wij hier als onderneming op hadden moeten anticiperen. Onze excuses hiervoor. Ik begrijp heel goed dat dit niet het bericht waar je op had gehoopt. Helaas kan ik niks verder voor je betekenen.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Laura

Service Team Vandebron

Reactie John Jansen, 27 maart 2019

Deze reactie van Vandebron is dus precies wat ik bedoel. Er wordt steeds opnieuw uitgelegd waarom ze iets doen zoals ze het doen. Meer niet. Dit gebeurt overigens gewoon met knip- en plakwerk, want de reacties zijn telkens identiek; een extra reden om er van uit te gaan dat ze niet echt inhoudelijk reageren, maar slechts oppervlakkig. Het is eerder een reflex dan een reactie. Dat dit alles in mijn geval (en waarschijnlijk bij vele anderen) leidt tot valse beloftes zien ze niet in. Nee, ze blijven liever koppig in dezelfde groef hangen. Mensen, begin er niet aan.

Reactie John Jansen, 27 maart 2019

Laura, je schrijft: 'Wij sturen geen verlengingsaanbod op basis van een foute aanname, maar op basis van een afgesproken termijnbedrag.' Maar dat afgesproken termijnbedrag is nu juist precies jullie foute aanname! Ik heb dat termijnbedrag namelijk verlaagd omdat jullie de welkomskorting niet hadden meegerekend. En ik heb dat overigens terecht gedaan, aangezien ik zelfs over het door mij verlaagde termijnbedrag nog geld terugkreeg. Bovendien hebben jullie in het verlengingsaanbod mijn verbruik vermeld en niet mijn termijnbedrag van het jaar daarvoor. Je probeert je in allerlei bochten te wringen om maar vooral de schuld bij mij te kunnen leggen en maakt je daarmee ongeloofwaardiger per geschreven letter.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Lange wachttijden voor telefoon en jaarnota
Hanna Brussaard uit Axel, 11 maart 2019

Na een goed verlopen overstap en eerste jaar (jaar nota op tijd , ik moest bijbetalen) ging het fout.

Aan het einde van het eerste jaar op een telefonisch aanbod ingegaan voor een 3 jarig contract. Ik zou dan goedkoper uit

zijn met de vaste kosten en wanneer de geplande zonnnepanelen er waren kon ik tussentijds een nieuwe contract afsluiten

om mee te doen aan het zonnecolletief, dat zou voor mij voordeliger zijn.

Dat klinkt te mooi om waar te zijn? Dat was het ook .

De vaste kosten bleken helemaal niet lager te zijn, in de eerste instantie vond ik dat niet netjes maar ook niet

echt een probleem omdat ik toch de overstap zou maken naar het zonnecollectief .

Helaas toen ik mij na de plaatsing van zonnepanelen vorig jaar wilde aanmelden bleek dit niet mogelijk.

Het uitlezen van de meter voor mijn 2de jaarnota is 2 weken later geschied dan het eeste jaar en op mijn

verzoek na eindeloos in de wacht te hebben gestaan aan de telefoon.

Inmiddels zijn we zes weken verder na de meteropname en ik heb nog geen jaarnota.

Telefonisch is aan me uitgelegd dat ze twee maanden de tijd hebben voor het opmaken van de jaarnota en de terugbetaling van het geen

ik teveel betaald heb mag ook nog een maandje duren.

Ik mag een maand vooruit betalen , maar een jaarnota kan schijnbaar alleen maar snel geproduceerd worden wanneer er bijbetaald moet worden door de klant

Onnodig misschien om te zeggen dat ik niet kan wachten tot mijn contract afgelopen is.

-lange wachttijden aan de telefoon (minstens een half uur)als ze al bereikbaar zijn

-klantenservice : Bij verschillende contacten werden beloftes gedaan die niet waargemaakt worden.

Reactie Laura, 19 maart 2019

Beste Hanna,

Hartelijk dank voor je review op Energieleveranciers.nl. Een excuses vanuit Vandebron voor het uitblijven van een reactie is hier zeker terecht. Door drukte was het helaas niet mogelijk eerder te reageren. We werken hard aan het inlopen van de achterstand waardoor we spoedig onze klanten weer de service kunnen bieden die zij verdienen.

Laat ik beginnen te zeggen dat ik mij heel goed kan voorstellen dat je het lang moeten wachten op een energienota als niet prettig ervaart. Ik hoop dat je de energienota inmiddels hebt ontvangen maar mocht deze nog niet zijn verzonden dan ga ik hier graag voor je achteraan. Helaas kan ik je klantaccount met de ontvangen gegevens (naam) niet terugvinden in ons systeem. Om inhoudelijk op je klacht te reageren ontvang ik graag je persoonsgegevens zodat ik je klantaccount kan opzoeken in ons systeem. Om deze reden wil ik je vragen om ons uw klantnummer of postcode/huisnummer toe te sturen.

Een fijne dag gewenst!

Velen groeten,

Laura

Service Team Vandebron

Reactie Willem, 24 maart 2019

Beste Vandebron,

Gezien de litanie op deze site, vind ik écht dat jullie je moeten gaan schamen!

Jullie maken mij niet wijs, dat een fatsoenlijk (eventueel beginnend-) bedrijf niet in staat zou zijn om in 3.5 jaar een functionerende Klantenservice op te zetten en iets anders te vertellen hebben dan dat het zo druk is!

En als een klant er dan na uren in de wacht gezeten te hebben al in slaagt iemand aan de telefoon te krijgen, de klant onheus te bejegenen, af te blaffen, de les te lezen, niet op een verzoek in willen gaan, verkeerd te informeren, te rommelen met voorschotten, de verbinding bot te verbreken, etc. etc.

Ik ben al vele malen overgestapt tussen energieleveranciers, maar een zo slecht bereikbaar en ongeorganiseerd bedrijf ben ik nog nóóit tegen gekomen.

Andere bedrijven geven meestal aan dat: "...dit gesprek voor trainingsdoeleinden kan worden opgenomen". Moeten jullie ook eens doen, van begin tot eind opnemen en dan met de hele afdeling naar zo'n opname gaan luisteren.

Dan begrijpen jullie denk ik wat ik bedoel!

Dat het erg druk is hebben wij nu wel gehoord, dat zou te danken kunnen zijn aan "Succes". Als jullie zo door gaan, ben ik bang dat jullie binnenkort aan dat "Succes" ten onder gaan. En dan blijven er bijna geen echt groene leveranciers te kiezen meer over.

Heel Jammer! :-(

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Een enorme teleurstelling....
Willem , 7 maart 2019

Na een paar decepties met "Betaald voetbal sponsoren" die zichzelf zeggen te wentelen in een Groen Eco-sausje ... nog maar weer een poging gedaan via de veiling van de Consumentenbond: Een jaarcontract bij VandeBron.

Ziet er, op de vage Co2-compensatie ergens in Mongolië na, wel goed uit.

Een milieubewuste organisatie, die goed bij mij past. Dacht ik...

Het dak van mijn uitstekend geïsoleerde huis ligt vol met zonnepanelen en de Netbeheerder leest al jaren elke 10 minuten mijn slimme meter uit. Die weet dus precies wat ik verbruik en opwek.

Daarom betaalde ik aan mijn vorige voetbalsponsor een maandbedrag van €80,- gedurende de eerste 8 maanden van mijn jaarcontract, daarna €30,- en de laatste paar maanden helemaal niets meer! En kreeg nóg geld terug!

Wat schetst dus mijn verwondering, toen ik het contract van VandeBron ontving: Een maandbedrag van €160,-! Dat was teleurstelling nummer 1.

Dan denk je nog: even bellen om dat recht te zetten. ?!?

Gelukkig heb ik Onbeperkt beltegoed, want ik heb gedurende 4 weken tevergeefs geprobeerd via de daarvoor bestemde opties van hun Menu systeem iemand bij VandeBron te spreken te krijgen. Je krijgt alleen een stom bandje te horen dat het erg druk is.

Er wordt gewoon niet opgenomen. Ook niet na 3 kwartier, of na een uur!

Uiteindelijk heb ik de optie gekozen om me eens aan te melden als nieuwe klant.

Kijk, en dát wordt wel opgenomen!

Daar werd mij echter direct de les gelezen, dat ik dit via "MijnvandeBron" zelf moest regelen.

Dat is onjuist, want de website was dagenlang onbereikbaar en bovendien is het onmogelijk om een termijnbedrag van €160 te verlagen naar bijv. €80,-.

Na stevig aandringen werd het maandbedrag uiteindelijk op €100,- gezet na een preek, dat ik een groot gevaar liep aan het eind van het contract een aanzienlijk bedrag te moeten bijbetalen.

Mijn betoog dat ik op de Kilowatt stroom en M3 gas nauwkeurig weet wat mijn verbruik en opgewekte stroom is en dat ik even geen zin heb om eerst bijna €2000,- aan voorschotten te betalen en uiteindelijk aan het einde van het contract moet proberen ruim €1100,- van VandeBron terug te krijgen, maakte weinig indruk.

De verbinding werd verbroken....

Bestaan er eigenlijk nog échte groene energieleveranciers met een ideële instelling, die géén geld over de balk smijten, en hun klanten niet onbeschoft behandelen?

Met deze heb ik het eigenlijk al weer gehad. :(

Reactie Lotte, 25 maart 2019

Beste Willem,

Dank je wel voor je review en wat jammer om te lezen dat je tot zover niet tevreden bent over onze service. Daar willen we graag verandering in brengen. Allereerst: de drukte. We vinden het ontzettend vervelend dat de wachttijden de spuigaten uitlopen de laatste tijd. Zelfs nu we ons serviceteam verdubbeld (!) hebben, is onze reactietijd nog steeds terug op de oude vertrouwde 1 minuut. Een excuus is dus zeker op zijn plaats. Maar, we weten ook dat je daar niks voor koopt.

In plaats van 'sorry' te zeggen voegen we dus liever de daad bij het woord en help ik je graag met het instellen van een passend termijnbedrag. Vandebron is er niet bij gebaat om jouw termijnbedrag veel hoger in stellen dan nodig. Integendeel. Voor zowel onszelf als voor onze energiebronnen is het financieel het voordeligst om een voorschotbedrag te vinden dat zo dicht mogelijk bij je daadwerkelijke verbruik ligt.

Net als bij jouw vorige energieleverancier betaal je bij ons een maandelijks termijnbedrag. Dit is het verwacht jaarverbruik op basis van de historische meterstanden op jouw adres. Dat verbruik noemen we het Standaard Jaarverbruik (SJV). Het SJV wordt berekend door je netbeheerder. Helaas houdt de netbeheerder geen rekening met je teruglevering, maar enkel met je verbruik. Wanneer je zonnepanelen op het dak hebt liggen, geeft dit SJV dus een vertekend beeld. Het is echter het enige waar wij ons bij de aanmelding op kunnen baseren.

Nu snappen we goed dat het termijnbedrag in jouw situatie niet passend is. Daarbij kun je doormiddel van voorgaande jaren duidelijk aantonen dat je werkelijke verbruik vele malen lager ligt. Zou je ons daarom je eindnota willen toesturen via vragen@vandebron.nl en daarbij een herberekening willen aanvragen op basis van die gegevens? We kunnen dan alsnog een passend termijnbedrag voor je doorvoeren.

Ik hoop van harte dat we je vertrouwen kunnen terugwinnen. Een fijne dag gewenst!

Hartelijke groet,

Lotte

Serviceteam Vandebron

Reactie Willem , 27 maart 2019

Dus bij mensen die zonnepanelen hebben, zoals Willem, gaat Vandebron uit van het verbruik en bij klanten zoals ik (zie bovenstaande reacties) die geen zonnepanelen hebben, gaat Vandebron niet uit van het verbruik, maar van het vorige termijnbedrag, omdat ze (ten onrechte) aannemen dat die klanten zonnepanelen hebben. Het is lachwekkend en triest tegelijk. En dat is op zich dan wel weer heel knap.

Reactie John, 27 maart 2019

ps. De reactie van 27 maart op de klacht van Willem en de reactie van Vandebron is niet van Willem, maar van John Jansen.

Groet, John

Reactie Willem , 27 maart 2019

@John: No problem.

Ik wil nog even iets kwijt over de reactie van Lotte...

@Lotte: Lees je eigenlijk je eigen posts wel eens?

Dit vind ik bijv. een hilarische (zie boven):

<< .. Zelfs nu we ons serviceteam verdubbeld (!) hebben, is onze reactietijd nog steeds terug op de oude vertrouwde 1 minuut. ..>>

Ik kwam niet meer bij!

En nogmaals, hou óp over die zogenaamde drukte, want die veroorzaken jullie gewoon zelf met zo'n chaotische organisatie.

En hou ook op met je klanten als imbecielen te behandelen.

Dacht je dat ik niet wist dat ik een termijnbedrag moet betalen of dat ik niet wist hoeveel energie ik verbruik én opwek en dat ik niet weet wat de hoogte van mijn termijnbedrag ongeveer moet zijn om aan het eind van de contractperiode ongeveer op nul (€ 0,00) uit te komen of zelfs nog een beetje terug te krijgen??

De reden dat ik dat zo precies weet, komt namelijk mede door eerdere ervaringen met soortgelijke energieleveranciers!

En ik stuur mijn vorige eindnota NIET op.

Geef mij gewoon de gelegenheid zélf een termijnbedrag in te stellen via "MijnvandeBron". En dan niet op een schaal tussen €120 en €165, maar tussen €0 en €200. Niet voor niets moest ik bij de inschrijving van de veiling mijn geschat verbruik opgeven? Kom dan ook niet aan met een "SJV" wat nergens op slaat! Andere leveranciers waarvan ik als proef hun configurator draai met mijn actuele verbruik/opwek cijfers bieden overigens wél een normaal termijnbedrag aan.

Plus de mogelijkheid om een aantal maanden vóór einde contract zelf het termijnbedrag op €0,- te zetten. De laatste keer kreeg ik zelfs 4 maanden voor het einde van het contract mijn "welkomstpremie" al gestort.

Netjes, het kán dus wel!

"Energieleverancier" is volgens mij ook de simpelste bedrijfsvorm die er bestaat. Je produceert niks, géén stroom, pompt géén gas op, en het enige dat je hoeft te doen is wat reclame te (laten-) maken, je aan te melden bij een energieveiling, en je klanten een contract en een incasso te sturen.

Als je dat góed doet, heb je 1 (één) telefoniste nodig voor de administratie en om de complimenten van klanten in ontvangst te nemen!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onprofessioneel
Mr W.H.F. van Veen uit Arnhem, 22 februari 2019

Overstap gedaan naar Vandebron vanwege collectieve inkoopenergie Eigen Huis.

Spijt als haren op mijn hoofd.

Geen tijdige melding aan oude leverancier!

Onjuiste termijnvaststelling. Heb zelf het termijnbedrag aangepast. Na een maand werd zonder overleg het termijnbedrag weer met € 150,00 verhoogd en direct geïncasseerd.

Heb dat maar direct gestorneerd.

Telefonisch contact is in feite niet mogelijk.

"de wachttijden zijn wat langer dan u van ons gewend bent, onze excuses hiervoor"

Na welgeteld 45 minuten, let wel een klein uur, krijg je iemand aan de lijn.

Overigens die dame deelde mijn irritatie en frustratie volledig. De enige die er bij Vandebron iets van begrijpt.

Al met al een uiterst onprofessionele organisatie, waar ik na het contract van een jaar onmiddellijk vertrek..

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Aansluiting stroom nog niet actief , wel 860 !! euro afgeschreven
Jan; klantnr. 2146660 uit Oostrum, 20 februari 2019

Onze stroom aansluiting is nog niet actief door enorme vertragingen in de nieuwbouw. We nemen geen stroom af dus, wel schrijft vandebron 860 euro af. Dit bedrag is onbegrijpelijk.

Probeer het team vandebron aan de lijn te krijgen. Na talloze keren een half uur te hebben gewacht geef ik het op. Sinds vandaag ook een laatste aanmaning voor weer een termijn van 860 euro die we dus niet willen betalen. Afsluiting dreigt. "Grappig", we zijn nog niet aangesloten.

Raad vandebron aan een extra telefoonnummer te openen voor problemen die niet online op te lossen zijn. Vooral voor klein zakelijke verbruikers.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
niet bereikbaar
Simone uit Leiden, 18 februari 2019

Ik probeer al 3 weken contact te krijgen met vandebron, via mijn vandebron wil ik een verhuizing doorgeven maar het systeem zegt steeds "er is iets mis gegaan".

Dan maar bellen, ik zit meer dan een half uur in de wacht - er wordt gewoon niet opgenomen!

Ik begin steeds meer spijt van mijn overstap actie te krijgen.

Simone

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Tweemaal zoveel afgeschreven als beloofd en ondertussen onbereikbaar
John, 13 februari 2019

Vandebron schrijft sinds vorige maand het dubbele af van wat ze in de aanbieding hebben beloofd. De telefonische klantenservice weet na 50 minuten (!) wachttijd niets inhoudelijks te melden en schuift het door naar een andere afdeling. Dat duurt vervolgens weer dagen en die komen via mail met feitelijk onjuiste argumenten. Als ik daar op reageer, komt er geen enkele reactie meer terug. Dat is drie weken geleden. En ondertussen schrijven ze gewoon lekker het dubbele bedrag af! (Want hé, dat blijkt Vandebron dan weer wel heel goed te kunnen.) Hopelijk gaan ze snel failliet gaan, dan wordt het contract tenminste zonder boete beëindigd. Mensen begin er niet aan!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onbereikbaar dus pas ook, begin er niet aan!!!
Willem uit 's-Hertogenbosch, 11 februari 2019

Sinds augustus 2018 bij Vandebron. Als je ze niet nodig hebt gaat alles redelijk probleemloos. November mail ontvangen dat men ivm energiebelasting met een voorstel voor nieuw termijnbedrag zou komen. Vervolgens in december geen voorstel maar verwijzing naar mijn vandebron voor nieuw termijnbedrag! Ivm vraag over aansluitwaarde nu al sinds eind december bezig ze te bereiken. Bellen, email van 17 januari klacht van 31 januari, net weer 40 minuten aan de telefoon zitten wachten, men is gewoon structureel onbereikbaar. Nu maar vast mijn te hoge termijnbedrag op de laagste waarde vastgezet. Dit bedrijf is zo slecht dat ik verwacht dat ze binnenkort failliet gaan en dan naar het teveel betaalde kan fluiten. Verlaging van je termijnbedrag kun je zelf (beperkt) en is dus het beste advies. Wanneer komt de kredietcheck voor aanbieders zoals vandebron? Ik vertrek per augustus zeker. Naamswijziging: vandebron los??

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Betalings beleid is vreemd
Cornelis de WIlde uit Leeuwarden, 4 februari 2019

Ik let niet altijd op de kleine lettertjes. Had ik beter kunnen doen. Vandebron schrijft rond de 20 van elke maand termijnbedrag af. BV 20 november voor maand December.

De afrekening is iets wat binnen enkele dagen geregeld kan worden. Bij Vandebron is dat binnen 6 weken. Duurt nu 5 weken, ze weten van niks en kunnen dus niet helpen. Dat je ruim drie kwartier in de wacht zit is dan normaal. Voor mij geen vandebron weer. Het hele systeem en klantenservice werkt slecht tot niet. Laten we zeggen als je geld tegoed hebt duurt het duurt het langer dan hun eigen voorwaarden zeggen.

Mocht het toch binnen een week afgehandeld zijn dan laat ik dat weten.

Reactie John Jansen uit Arnhem, 7 februari 2019

Soortgelijke ervaring als u. Onjuiste informatie, geen reactie etc. Ik snap niet dat Vandebron hier al maanden mee wegkomt en dat zelfs de verschillende klachtensites niets ondernemen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Al een maand geen reactie op mail, al een kwartier telefonisch in de wacht
Peter van der Veeken uit Utrecht, 29 januari 2019

Je word uitgenodigd om te bellen en het bandje neemt op met "Leuk dat je belt!".

Ik sta nu al een kwartier in de wacht en elke 15 seconden speelt een bandje af over de verhoogde energiebelasting. Jongens, na één keer heb ik dat wel gehoord!

Reactie Truus Witterland uit Leusden, 31 januari 2019

Ik heb dezelfde ervaring: moet soms 45 wachten en de tekst over de verhoogde energiebelasting heb ik nu ook wel gehoord!

Truus Witterland

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Zeer ontevreden
S., 28 januari 2019

Ik zou zeggen niet doen. Vervelend bedrijf. Veel beloven weinig waar maken. Instappremie na een jaar wachten niet automatisch verrekend. Gesjoemel met termijnbedragen. geen inzicht in afrekeningen ( zou makkelijk moeten zijn in het digitale tijdperk), een factuur die nergens op lijkt. En mocht je dit willen aankaarten dan wordt je het bos ingestuurd. Zeg maar gerust het grote enge bos. Duurt zeer lang voordat er een reactie komt, laat staan dat het telefonisch lukt. Alle positieve reacties op deze site gaan over mensen zonder problemen met van de bron. Lees gerust de ervaringen van mensen die een probleem ervaren met van de Bron. Vriend ik zou zeggen: niet doen. Ik zit mijn termijn uit en stap over naar een ander.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Termijnbedrag tweemaal zo hoog als beloofd in verlengingsaanbod
John, 24 januari 2019

In december op een verlengingsaanbod via Mijn Vandebron ingegaan voor een termijnbedrag van €47,50 per maand vanaf januari 2019. (Waarvan ik gelukkig een screenshot heb gemaakt). Dit bedrag komt overeen met wat ik in het verleden betaalde bij zowel Vandebron als bij andere leveranciers. Maar in plaats van €47,50 schrijven ze vanaf januari €95,- van mijn rekening af. Ze beweren dat dat mijn termijnbedrag wordt, volgens hun nieuwe berekening, nota bene o.b.v. een lager daadwerkelijk verbruik dan het geschatte verbruik waarmee ze me in december hebben overgehaald tot die verlenging. Ze communiceren niet of slecht (50 minuten wachttijd voor de klantenservice) en plaatsen je voor een voldongen feit dat je zelf maar moet zien op te lossen. En ondertussen innen zij lekker het dubbele van wat ze beloofd hadden. Wat een ontgoocheling.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
slecht bereikbaar
Paul uit Apeldoorn, 22 januari 2019

Zeer slecht bereikbaar, termijn bedrag gaat van 114 naar 275, waarschijnlijk ook zonnepanelen verhaal

Reactie Lotte, 6 februari 2019

Beste Paul,

Bedankt voor je bericht. Onze welgemeende excuses voor de verlate reactie en de lange wachttijd aan de telefoon. Zoals je aan de telefoon al gemerkt hebt is het een stuk drukker dan gebruikelijk. We doen natuurlijk ons uiterste best om dit in te halen zodat we je de service kunnen bieden die bij ons past.

Uit je bericht begrijp ik dat je termijnbedrag meer dan verdubbelt is. Dit kan inderdaad te maken hebben met het feit dat er bij de herberekening niet rekening wordt gehouden met de zonnepanelen. Wanneer je ons een e-mail of contactformulier toestuurt met de vraag je termijnbedrag weer te verlagen, dan pakken we dit zo snel mogelijk op. Uiteraard betaal je uiteindelijk alleen voor je daadwerkelijke verbruik. Mocht je onverhoopt een maand teveel hebben betaald, dan kijken we graag mee naar een passende oplossing om dit te compenseren.

Indien je ondertussen nog geen reactie hebt gehad van ons serviceteam, dan ontvang ik graag je klantnummer. Ik help je dan graag verder. Nog een prettige dag gewenst!

Hartelijke groet,

Lotte

Serviceteam Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Niet bereikbaar
robin uit stolwijk, 22 januari 2019

Fijn van de groene stroom opgewekt in Nederland. Maar ik probeer nu al meer dan een week contact te krijgen. Telefonisch niet bereikbaar, ik sta vandaag wederom al weer 1 uur en 20 minuten in de wacht! Dit terwijl ik toch wel een dringende vraag heb betreft het overstappen voor onze verhuizing. Heel jammer dit. Zeker omdat ze via de mail niet bereikbaar zijn.

Reactie Lotte, 6 februari 2019

Beste Robin,

Dank je wel voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is dat je ons niet kan bereiken, terwijl je een dringende vraag hebt. Zou je mij je klantnummer kunnen toesturen? Dan neem ik zo spoedig mogelijk contact met je op.

Hartelijke groet,

Lotte

Serviceteam Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Spijt van overstap
Ronald Vennik uit Velsen, 21 januari 2019

In het verleden goede ervaring. Nu helaas niet. De bereikbaarheid per mail en per telefoon(waar je juist toe uitgenodigd wordt) is een drama.

Reactie Lotte, 6 februari 2019

Beste Ronald,

Dank je wel voor je review en jammer om te lezen dat je geen goede ervaring hebt op dit moment. Ik wil je dan ook mijn oprechte excuses aanbieden voor het feit dat we moeilijk bereikbaar zijn. Het is momenteel veel drukker dan normaal, waardoor we niet de service kunnen bieden die je van ons gewend bent. We werken heel hard om de achterstand in te halen en hopen op korte termijn weer op ons oude servicelevel te zitten.

Ik zie in onze gegevens dat je inmiddels hebt gesproken met mijn collega. Ik hoop dat je vraag hiermee naar wens is behandeld. Mocht je toch nog vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik het graag. Ik help je dan graag verder. Fijne dag gewenst!

Hartelijke groet,

Lotte

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Geen welkomst bonus onbereikbaar
Kruize uit Hoogezand, 21 januari 2019

Geen welkomst bonus geen jaarafrekening geen reactie totaal bv niet bereikbaar

Reactie Lotte, 6 februari 2019

Beste meneer/mevrouw Kruize,

Dank u wel voor uw review op energieleveranciers.nl. Uit uw bericht maak ik op dat u nog in afwachting bent van uw energienota.

Begrijpelijk dat u benieuwd bent naar uw energienota. Volgens de Autoriteit Consument en Markt hebben we maximaal 8 weken de tijd voor het opstellen van een energienota. Wanneer het een eindnota betreft is dit 6 weken. Voor elke nota moet er een aantal controles worden uitgevoerd en kunnen er foutmeldingen ontstaan. Deze moeten dan handmatig opgelost worden, zodat we zeker weten dat de nota die we je toesturen ook klopt. Afhankelijk van de drukte bij onze financiële afdeling kan het dus zijn dat we een groot deel van de 6 of 8 weken nodig hebben. Natuurlijk doen wij ons best om zo snel mogelijk een correcte nota op stellen en deze met je te delen.

De korting wordt verrekend op je energienota, mits je aan alle actievoorwaarden hebt voldaan. Ik hoop van harte dat je de energienota inmiddels hebt ontvangen. Mocht de deadline inmiddels verstreken zijn en heb je nog steeds geen nota ontvangen? Dan ontvang ik graag je klantgegevens om dit voor je in orde te maken.

Nog een fijne dag gewenst en een hartelijke groet,

Lotte

Serviceteam Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
geen contact mogelijk met Vandebron
CTM Sprenkeling uit Hemelum, 17 januari 2019

Wij proberen al een maand via email contact te krijgen met Vandebron om ons dubbeltarief te veranderen in enkeltarief, geen enkele reactie!!

Via de telefoon allen maar een bandje, wij hebben de indruk dat de klanteservice niet bestaat!!

Wij hebben spijt van onze overstap.

Hoe kunnen we veranderen dat we enkel tarief krijgen ivm met plaatsing zonnepanelen?

Dit kan toch niet moeilijk zijn?

Reactie Lotte, 6 februari 2019

Beste CMT Sprenkeling,

Nogmaals excuses voor de late reactie. We hebben elkaar inmiddels telefonisch gesproken en uw vraag is beantwoord. Mocht u nog vragen hebben, dan helpen we u graag verder.

Hartelijke groet,

Lotte

ServiceTeam Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Zeer slechte ervaring, op geen enkele manier contact te krijgen met Vandebron
Cor uit Deurne, 15 januari 2019

Ik probeer zowel per telefoon als per email contact te krijgen. Ik onderschrijf de ervaringen van de andere recescenten. Enorm veel spijt dat ik met Vandebron in zee ben gegaan. Kennelijk hebben ze mijn vorige leverancier niet over de overstap geïnformeerd. Daardoor schrijven nu mijn vorige energieleverancier en Vandebron maandbedragen van mijn rekening af. Advies aan iedereen: Vandebron NOOIT DOEN!!!!!!!!!!

Reactie Lotte, 6 februari 2019

Beste Cor,

Dank je wel voor je review en vervelend dat je spijt hebt dat je met ons in zee bent gegaan. In je bericht geef je aan dat er sprake is van een dubbel incasso. Ik licht dit graag toe.

Bij Vandebron betaal je voorafgaand aan de maand je termijnbedrag. We maken geen marge op energie, maar je moet je energieverbruik wel vooruitbetalen. Als we dit bedrag pas in de maand van levering zouden incasseren, dan zouden hierdoor extra kosten gemaakt worden en deze zouden dan doorberekend worden wat voor jou tot meer kosten zal leiden.

Het eerste termijnbedrag dat we incasseren, is afhankelijk van je startdatum. Als je het grootste gedeelte van de maand waarin je je contract start energie bij ons afneemt, is dit de eerste maand waarvoor we een termijnbedrag afschrijven. We incasseren geen halve termijnbedragen. Maak je hierover geen zorgen, aan het einde van je contractjaar verrekenen we 12 termijnbedragen met 12 maanden aan verbruik. Zo betaal je alleen voor wat je werkelijk verbruikt.

Normaalgesproken incasseren we altijd op de 20ste voorafgaand aan de betreffende maand. In verband met de verwerking van je aanmelding kan het zijn dat het eerste termijnbedrag later wordt geïncasseerd en dat je daarom de eerste twee termijnbedragen korter achter elkaar betaald.

Het komt bij een overstap wel eens voor dat je vorige leverancier voor dezelfde maand incasseert. Geen zorgen, je betaalt namelijk nooit dubbel voor je energie. Wanneer dit het geval is, dan ontvang je het teveel betaalde bedrag terug op de eindnota van je vorige leverancier. Soms is het zo dat je vorige leverancier achteraf incasseert, terwijl Vandebron vooraf incasseert. Hierdoor lijkt het om een dubbel incasso te gaan, maar gaat het in werkelijkheid om twee verschillende termijnen.

Ik hoop dat bovenstaand bericht je vraag heeft beantwoord. Mocht je nog steeds van mening zijn dat er iets niet goed gaat bij de overstap, dan kijken we graag met je mee. Zou je ons in dat geval je klantnummer kunnen toesturen? We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

Een fijne dag gewenst en een hartelijke groet,

Lotte

Serviceteam Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
geen contact met vandebron.
T. Roersma uit Muntendam, 14 januari 2019

wij hebben twee aansluitingen i.v.m vakantiewoning.

Deze is op 25 euro per maand aan voorschot gesteld.

Met de aangekondigde verhoging door de overheid is deze enorm verhoogd naar 60 euro per maand. Terwijl wij gemiddeld per maand niet meer dan 10 euro per maand aan verbruik zullen hebben.

Via de site enkel kunnen verlagen naar 45 euro in de maand. Geprobeerd te bellen , geen contact meer dan 20 minuten in de wacht geen reactie. gemaild geen contact. We hebben de betaling gestorneerd en gemaild . Geen contact.

Consumentenbond had hen aangeprezen, wij stappen binnenkort over naar een andere leverancier.

Reactie Lotte, 16 januari 2019

Beste mevrouw Roersma,

Zojuist hebben wij elkaar telefonisch gesproken en het probleem opgelost. Fijn dat het zo in orde is!

Hartelijke groet,

Lotte

Serviceteam Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
incommunicado
wf hieselaar uit Doorwerth, 14 januari 2019

Van de Bron heb ik tot recent een bedrijf gevonden waar goed mee te communiceren was, Momenteel echter is het bedrijf telefonisch niet bereikbaar: als je het telefoonnummer al weet te achterhalen is dat nummer óf in gesprek, óf wordt er per bandje meegedeeld dat het momenteel erg druk is en wordt je geadviseerd later nog eens terug te bellen. Als je echter besluit te blijven "hangen" geef je na een kwartier toch de moed op en hangt op. Mailtjes worden ook niet beantwoord of blijk je verstuurd te hebben naar een "no-reply": mailadres.

Een gefrustreerde klant van van de Bron

Reactie Lotte, 14 januari 2019

Beste meneer Wieselaar, Zojuist hebben wij elkaar telefonisch gesproken en is uw vraag beantwoord. Een fijne dag gewenst! Hartelijke groet, Lotte Serviceteam Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Niet bereikbaar.
F. de Jonge uit Oldenzaal, 11 januari 2019

Op 29 dec. 2018 mij als klant aangemeld via overstappen .nl.

Op 4 jan. 2019 mijn termijn bedrag doorgekregen, wat erg hoog was,

omdat ik door mijn zonnepanelen meer opwek dan ik verbruik.

Kon het termijnbedrag niet voldoende terugbrengen via mijn vandebron.nl.

Gebeld, gebeld, gebeld.........32 min. in de wacht gestaan. GEEN CONTACT !

Volgende dag weer gebeld, en........ GEEN CONTACT.

En dan staat er notabene op hun site. “. Is het dringend bel ....tel. nr.

Op 8 jan. 2019 mail gestuurd, dat ik mijn contract per direct wil beëindigen.

Op 9 jan. 2019 nogmaals een mail gestuurd dat ik mijn contract per direct wil beëindigen.

Telkens krijg je een automatisch antwoord terug met : WE NEMEN CONTACT MET U OP.

Tot op dit moment nog niets van vandebron gehoord.

Wat heb ik spijt dat ik met vandebron in zee ben gegaan. Verspilde tijd !

En dan vragen ze ook nog of je vandebron bij je vrienden wilt aanraden.

Ha,ha,ha.... Ik dacht het niet !

Reactie Lotte, 14 januari 2019

Beste F. de Jonge,

Dank u wel voor uw review op energieleveranciers.nl. Allereerst mijn oprechte excuses voor het lange wachten op een reactie. Het is momenteel zeer druk en hierdoor kunnen wij niet de service bieden die u verdient.

Graag ontvang ik uw klantnummer in een reactie op dit bericht, of via specialcare@vandebron.nl. Zo kan uw gegevens terugvinden in ons systeem en uw verzoek verwerken.

Hartelijke groet,

Lotte

Serviceteam Vandebron

Reactie EJ Zegwaard uit Delfgauw, 26 april 2019

Vandebron kent het begrip overwerk waarschijnlijk niet terwijl hun klanten eerder 's avonds te bereiken zijn dan alle zakelijke klanten.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Niet bereikbaar
Ben Pieron, 11 januari 2019

Vandebron is niet te bereiken. Heel irritant, omdat bij het vaststellen van het termijnbedrag geen rekening is gehouden met de aanwezigheid van zonnepanelen.

Reactie Lotte, 14 januari 2019

Beste Ben,

Dank je wel voor je review. We hebben elkaar inmiddels telefonisch gesproken en je vraag is beantwoord. Nog een fijne dag gewenst!

Hartelijke groet,

Lotte

Serviceteam Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer