Ervaringen Vandebron

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Vandebron. U kunt uw ervaring met Vandebron ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Spijt van overstap
Ronald Vennik uit Velsen, 21 januari 2019

In het verleden goede ervaring. Nu helaas niet. De bereikbaarheid per mail en per telefoon(waar je juist toe uitgenodigd wordt) is een drama.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Geen welkomst bonus onbereikbaar
Kruize uit Hoogezand, 21 januari 2019

Geen welkomst bonus geen jaarafrekening geen reactie totaal bv niet bereikbaar

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
geen contact mogelijk met Vandebron
CTM Sprenkeling uit Hemelum, 17 januari 2019

Wij proberen al een maand via email contact te krijgen met Vandebron om ons dubbeltarief te veranderen in enkeltarief, geen enkele reactie!!

Via de telefoon allen maar een bandje, wij hebben de indruk dat de klanteservice niet bestaat!!

Wij hebben spijt van onze overstap.

Hoe kunnen we veranderen dat we enkel tarief krijgen ivm met plaatsing zonnepanelen?

Dit kan toch niet moeilijk zijn?

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Zeer slechte ervaring, op geen enkele manier contact te krijgen met Vandebron
Cor uit Deurne, 15 januari 2019

Ik probeer zowel per telefoon als per email contact te krijgen. Ik onderschrijf de ervaringen van de andere recescenten. Enorm veel spijt dat ik met Vandebron in zee ben gegaan. Kennelijk hebben ze mijn vorige leverancier niet over de overstap geïnformeerd. Daardoor schrijven nu mijn vorige energieleverancier en Vandebron maandbedragen van mijn rekening af. Advies aan iedereen: Vandebron NOOIT DOEN!!!!!!!!!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
geen contact met vandebron.
T. Roersma uit Muntendam, 14 januari 2019

wij hebben twee aansluitingen i.v.m vakantiewoning.

Deze is op 25 euro per maand aan voorschot gesteld.

Met de aangekondigde verhoging door de overheid is deze enorm verhoogd naar 60 euro per maand. Terwijl wij gemiddeld per maand niet meer dan 10 euro per maand aan verbruik zullen hebben.

Via de site enkel kunnen verlagen naar 45 euro in de maand. Geprobeerd te bellen , geen contact meer dan 20 minuten in de wacht geen reactie. gemaild geen contact. We hebben de betaling gestorneerd en gemaild . Geen contact.

Consumentenbond had hen aangeprezen, wij stappen binnenkort over naar een andere leverancier.

Reactie Lotte, 16 januari 2019

Beste mevrouw Roersma,

Zojuist hebben wij elkaar telefonisch gesproken en het probleem opgelost. Fijn dat het zo in orde is!

Hartelijke groet,

Lotte

Serviceteam Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
incommunicado
wf hieselaar uit Doorwerth, 14 januari 2019

Van de Bron heb ik tot recent een bedrijf gevonden waar goed mee te communiceren was, Momenteel echter is het bedrijf telefonisch niet bereikbaar: als je het telefoonnummer al weet te achterhalen is dat nummer óf in gesprek, óf wordt er per bandje meegedeeld dat het momenteel erg druk is en wordt je geadviseerd later nog eens terug te bellen. Als je echter besluit te blijven "hangen" geef je na een kwartier toch de moed op en hangt op. Mailtjes worden ook niet beantwoord of blijk je verstuurd te hebben naar een "no-reply": mailadres.

Een gefrustreerde klant van van de Bron

Reactie Lotte, 14 januari 2019

Beste meneer Wieselaar, Zojuist hebben wij elkaar telefonisch gesproken en is uw vraag beantwoord. Een fijne dag gewenst! Hartelijke groet, Lotte Serviceteam Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Niet bereikbaar.
F. de Jonge uit Oldenzaal, 11 januari 2019

Op 29 dec. 2018 mij als klant aangemeld via overstappen .nl.

Op 4 jan. 2019 mijn termijn bedrag doorgekregen, wat erg hoog was,

omdat ik door mijn zonnepanelen meer opwek dan ik verbruik.

Kon het termijnbedrag niet voldoende terugbrengen via mijn vandebron.nl.

Gebeld, gebeld, gebeld.........32 min. in de wacht gestaan. GEEN CONTACT !

Volgende dag weer gebeld, en........ GEEN CONTACT.

En dan staat er notabene op hun site. “. Is het dringend bel ....tel. nr.

Op 8 jan. 2019 mail gestuurd, dat ik mijn contract per direct wil beëindigen.

Op 9 jan. 2019 nogmaals een mail gestuurd dat ik mijn contract per direct wil beëindigen.

Telkens krijg je een automatisch antwoord terug met : WE NEMEN CONTACT MET U OP.

Tot op dit moment nog niets van vandebron gehoord.

Wat heb ik spijt dat ik met vandebron in zee ben gegaan. Verspilde tijd !

En dan vragen ze ook nog of je vandebron bij je vrienden wilt aanraden.

Ha,ha,ha.... Ik dacht het niet !

Reactie Lotte, 14 januari 2019

Beste F. de Jonge,

Dank u wel voor uw review op energieleveranciers.nl. Allereerst mijn oprechte excuses voor het lange wachten op een reactie. Het is momenteel zeer druk en hierdoor kunnen wij niet de service bieden die u verdient.

Graag ontvang ik uw klantnummer in een reactie op dit bericht, of via specialcare@vandebron.nl. Zo kan uw gegevens terugvinden in ons systeem en uw verzoek verwerken.

Hartelijke groet,

Lotte

Serviceteam Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Niet bereikbaar
Ben Pieron, 11 januari 2019

Vandebron is niet te bereiken. Heel irritant, omdat bij het vaststellen van het termijnbedrag geen rekening is gehouden met de aanwezigheid van zonnepanelen.

Reactie Lotte, 14 januari 2019

Beste Ben,

Dank je wel voor je review. We hebben elkaar inmiddels telefonisch gesproken en je vraag is beantwoord. Nog een fijne dag gewenst!

Hartelijke groet,

Lotte

Serviceteam Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Gelukkig kunnen herroepen
Jan, 10 januari 2019

Op 2 januari contract afgesloten, ik kreeg het maandbedrag van € 300,00 door (we hebben 20 zonnepanelen op het dak en leven heel zuinig met energie).

Ik heb direct op 2 januari een mail gestuurd, dat ik uitleg wilde, niets gehoord.

Op 5 januari weer gemaild, weer niets gehoord.

Op 9 januari weer een mail gestuurd en bijna 1 uur in de wacht gestaan met de telefoon.

Ik heb gisteren een aangetekende brief met herroeping gestuurd, die is vandaag, 10 januari aangekomen.

Vandaag weer gebeld om te vragen of ze de brief hebben ontvangen.

Na 3 kwartier kreeg ik iemand aan de lijn. Ze hadden inderdaad de opzegging ontvangen.

Waarom reageren ze dan niet even door het te mailen.

Ik vond de telefoniste heel erg kortaf en raffelde alles af, ik kwam er niet eens tussen om iets te zeggen. Ik kreeg wel direct een mail dat het contract was ontbonden.

Gelukkig zijn wij er van af, nu dus weer onderzoek doen bij welke leverancier we willen zijn.

Afgelopen jaar Engie gehad, het jaar daarvoor Green Choice.

Ik denk dat het een van die 2 gaat worden, ik ga niet meer uitzoeken waar het het goedkoopste is, ik wil gewoon goede service en een bedrijf dat ik kan vertrouwen.

Voor ons nooit meer Vandebron

Reactie Lotte, 14 januari 2019

Beste Jan,

Dank je wel voor je review op energievergelijken.nl. Allereerst mijn oprechte excuses voor het feit dat we zo slecht bereikbaar zijn geweest de afgelopen tijd. Het is op dit moment zeer druk, waardoor we niet de service kunnen leveren die we graag zouden willen.

In je bericht geef je tevens aan dat je niet prettig te woord bent gestaan. Klantvriendelijkheid staat bij ons hoog in het vaandel en we nemen je klacht hierover zeer serieus. Graag ontvang ik je klantnummer, zodat we kunnen nagaan met wie je hebt gesproken.

Heel veel succes met het vinden van een andere energieleverancier. Fijne dag gewenst!

Hartelijke groet,

Lotte

Serviceteam Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Echt niet doen!!
van Ruijven, 10 januari 2019

Wij zijn in december overgestapt naar van der Bron omdat hun op vergelijking site's voordelig boven kwamen, echter lijkt dit nu niet het geval te zijn.

Vervolgens kreeg ik het contract binnen, hier mag je binnen 2 weken nog van af zien. Dit heb ik dan ook netjes gedaan omdat we toch veel meer gingen betalen dan in 1e instantie.

Het contract heb ik binnen gekregen op 13-12-2018. Op 18-12 heb ik gemaild dat ik afzie van het contact. Tot op heden nu 3,5 week later nog geen enkele reactie gehad. Inmiddels al 4x gemaild dat ik wil opzeggen.. vervolgens is het geld nu wel van mijn rekening afgeschreven!?

Ik heb ook al 4x geprobeerd te bellen, dan sta ik vervolgens 30 minuten in de wacht en dan hang ik maar op. Inmiddels dus al rond de 100 bel minuten verder en ik ben nog niet geholpen, ze durven gewoon het bedrag af te schrijven terwijl ik netjes en op tijd opgezegd heb.

Ik wil dus graag van mijn contact af, dit heb ik ook netjes binnen het opzeg termijn van 2 weken gedaan. Alleen word er op geen enkele manier op mij gereageerd, ik vind dit echt heel vervelend. Per 14 januari gaat het contact in, ik wil dit dus ook echt geregeld hebben voor die tijd (nog 4 dagen) want dan kan ik bij iemand anders een contract afsluiten, nu doe ik dit niet omdat ik straks aan 2 contacten vast zit. Ik kan het geld terug halen via de bank, dit ga ik ook wel doen maar ik wacht nog even af of ik hier misschien reactie op krijgen aangezien ik anders niet meer weet hoe je contact op kan nemen met deze organisatie, niet via hun eigen mail en of telefoon nummer blijkbaar.

Ik hoop echt dat ze op dit berichtje reageren ik wil dit gewoon graag geregeld hebben.

Klantnummer: 2283832

Reactie Lotte, 14 januari 2019

Beste Van Ruijven,

Dank je wel voor je review en vervelend dat je geen reactie hebt gehad op de annulering. Hiervoor mijn oprechte excuses! Ik zie dat je annulering inmiddels is verwerkt en hiervan ook een bevestiging is verstuurd. Ik ga ervan uit dat hiermee je vraag is beantwoord. Fijne dag gewenst!

Hartelijke groet,

Lotte

Serviceteam Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Klantenservice/ bereikbaarheid
R.L.A.Hermans uit Veldhoven, 9 januari 2019

Van de Bron beantwoord e- mails niet en is verder zeer slecht cq niet telefonisch te bereiken. De consumentenbond in casu het energiecollectief heeft hier een slecht advies gegeven door deze levernacier aan te bevelen!

Reactie Lotte, 14 januari 2019

Beste meneer Hermans,

Dank u wel voor uw review. Ik kan me voorstellen dat u niet tevreden bent over onze service. Ik neem vandaag telefonisch contact met u op, om zo uw vraag te kunnen beantwoorden.

Fijne dag gewenst!

Hartelijke groet,

Lotte

ServiceTeam Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Overstap niet goed geregeld, telefonisch slecht bereikbaar.
Wilco, 3 januari 2019

Vandebron doe het niet! Lijkt gunstig maar service waardeloos!

Reactie Lotte, 14 januari 2019

Beste Wilco,

Dank je wel voor je reactie. Ik vind het jammer om te lezen dat je niet tevreden bent over onze service. We vinden het heel vervelend dat we door de huidige drukte zo slecht bereikbaar zijn. Graag help ik je met je vraag. Zou je mij je klantnummer kunnen toesturen? Dan pak ik je gegevens erbij. Je kunt ons ook een e-mail sturen naar specialcare@vandebron.nl. Fijne dag gewenst!

Hartelijke groet,

Lotte

Service Team Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Kansloos bedrijf
Sven, 3 januari 2019

Ontzettend vervelend bedrijf. Slecht (lees niet) bereikbaar zowel telefonisch als via de berichtenservice.. geen enkele reactie.. Maar wel een aanmaning kunnen sturen..

Bellen heeft absoluut geen zin. Na 6x meer dan een 45 min gewacht te hebben is mijn geduld op.

VandeBron heeft een mail gestuurd waarin staat dat het termijnbedrag van 115 euro naar 150 euro per maand gaat. Dat is 35 euro (!) meer, op jaar basis is dit 420 euro !! Natuurlijk ben ik me er bewust van dat de prijzen en heffingen omhoog gaan maar dit voelt uiteraard niet goed.

Het bedrag zou gewijzigd kunnen worden via Mijn VandeBron, dat heb ik gedaan maar toch wordt het in mijn ogen te hoge bedrag afgeschreven. Wordt ik nou voor de gek gehouden of?

En dan ook nog vooraf incasseren van het termijnbedrag en dat al rond de 20e van de maand. Dat is ook nog eens vóórdat de meeste mensen hun salaris krijgen. Kortom een hoop ellende..

Eens van de bron maar nooit meer, mede ook door de onbereikbaarheid van te telefoondienst. De vlag gaat uit als mijn contract afloopt en ik fijn over kan stappen naar een betrouwbare organisatie.

Reactie Lotte, 14 januari 2019

Beste Sven,

Dank je wel voor je review op Energieleveranciers.nl. Hierin geef je aan ons niet te kunnen bereiken via onze klantenservice. We zijn ons ervan bewust dat de de wachttijden op dit moment zeer lang zijn en dat we door de huidige drukte moeilijk telefonisch bereikbaar zijn. Hiervoor mijn oprechte excuses. Ik wil je graag helpen om een termijnbedrag in te stellen dat past bij jouw verbruik.

In je bericht geef je aan dat je termijnbedrag met € 35 is gestegen. Het klopt dat door hogere netbeheerskosten en overheidsheffingen een gemiddeld termijnbedrag omhoog gaat. Echter is € 35 een zeer groot verschil en kan dit niet alleen met de hogere tarieven verklaard worden. Graag kijk ik met je mee hoe het komt dat je termijnbedrag zo is gestegen.

Je geeft in je bericht ook aan dat je je termijnbedrag al hebt verlaagd, maar dat toch het oude termijnbedrag is afgeschreven. Dit heeft ermee te maken dat wanneer je een bedrag wijzigt waarvan het incasso al naar de bank is verstuurd (dit gebeurt uiterlijk de 10e van de maand), wij dat incasso niet meer terug kunnen halen. De wijziging gaat dan de maand daarop pas in.

Als je je klantnummer aan mij doorgeeft, dan kan ik je gegevens erbij pakken. Je kunt ons ook een e-mail sturen naar specialcare@vandebron.nl. Fijne dag gewenst!

Hartelijke groet,

Lotte Service Team Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Niet reageren op mails en telefonisch slecht bereikbaar.
Glenn in’t Hout uit Krimpen ad IJssel, 1 januari 2019

Verschillende keren via de mail aan gegeven dat ik niet op mijnvandebron kan inloggen. Als ik wil inloggen dan krijg ik dat de gegevens niet juist zijn. Toen heb ik een aantal keren gebeld en moest elke keer zeer lang wachten totdat ik iemand aan de lijn kreeg. Ze zouden het probleem verhelpen, maar ik kan nog steeds niet op mijnvandebron. Als ik had geweten dan ze zo slecht te bereiken zijn had ik niet niet voor van de bron gekozen. Ik hoop dat ze binnenkort wel me probleem kunnen oplossen.

Reactie Laura uit Amsterdam , 2 januari 2019

Beste Glenn,

Hartelijk dank voor je review op energieleveranciers.nl. Hierin geef je aan dat je meerdere keren contact met ons hebt geprobeerd op te nemen omdat je niet kan inloggen op de persoonlijk Mijnvandebron pagina.

Ten eerste, mijn oprechte excuses voor het lange wachten. Het is momenteel drukker dan normaal, maar we doen onze uiterste best om de achterstand zo snel mogelijk weg te werken. Dit is tevens ook de reden dat je nog geen terugkoppeling hebt ontvangen naar aanleiding van het telefonisch contact op 24 december 2018 met mijn collega Louise. Ik heb het vermoeden dat je klantaccount niet juist is gekoppeld met de persoonlijke Mijnvandebron pagina. Om deze reden heeft mijn collega Louise bij de desbetreffende afdeling binnen Vandebron het verzoek ingediend om dit te verhelpen. Zodra wij hier terugkoppeling op hebben ontvangen zullen wij je dit zo spoedig mogelijk van op de hoogte brengen. Voor nu doe ik een beroep op je geduld. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Mocht je nog vragen hebben dan kun je ons bereiken via vragen@vandebron.nl of bellen naar 0880 444 555. Een gezond 2019 toegewenst!

Velen groeten,

Laura

Service Team Vandebron

Reactie Glenn in’t Hout uit Krimpen ad IJssel, 3 januari 2019

Ik heb niet alleen problemen met het inloggen in mijnvandebron maar ook dat ik mijn gascontract per 19 december heb opgezegd omdat ik geen gebruik maakt van het gas. Ik ga koken op elektriciteit. Gisteren (2-1-2019) werd er gezegd dat ze problemen hebben met het uithuizen omdat het gascontract gekoppeld is aan het elektriciteitscontract. Volgens mij moet het geen probleem zijn omdat gas en elektriciteit allebei een eigen een-code hebben en kan je dus zonder problemen de gasaansluiting uithuizen en anders kan je dat direct op edsn doen. Elke dag dat de aansluiting later wordt uitgehuilsd kost het mijn geld . Ik gebruik geen gas. Dus mijn advies is doe de uithuizing direct op edsn en dan stop in iedergeval de transport kosten.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Glenn in’t Hout

Reactie Lotte, 14 januari 2019

Dag Glenn,

We hebben elkaar inmiddels gesproken en je vraag is beantwoord. Fijne dag gewenst nog!

Hartelijke groet,

Lotte

Serviceteam Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Vandebron is een slechte leverancier
Kamaldeep singh uit Rotterdam, 21 december 2018

Ik ben nu gelukkig overgestapt. Vorig jaar te veel betaald moest ik ruim 2 maanden wachten op me geld. Nu ben ik overgestapt. Willen ze alsnog een nieuwe maand hebben. Dit weiger ik omdat ik al weg ben. Heb aangegeven maar een eindnota op te maken willen ze niet. Ze willen een hele maand termijn van 145 voor 9 dagen stroom en gas. Moet niet gekker worden eerst telefonisch akkoord dat het termijn bedrag niet betaald hoeft te worden en dat de eindnota eraan komt. Dan sturen ze je per mail dat ze het toch willen hebben en dan reageren ze dood leuk niet meer. Nou telefonisch akkoord is in mijn ogen ook een bevestiging dus los dit op. Gelukkig ben ik al weg daar want deze onzin heb ik in bijna 16 jaar nooit meegemaakt. Vdb incasseert vooraf. Ok. Maar als je toch aangeeft overstappen dan maak je een eindnota op. En geen nieuw termijn. Telefonisch geeft ****** aan je hoeft niet te betalen. Per mail ontvang je dan aanmaningen dan bel je weer zegt je ja ik heb je gesproken ik ga het regelen. 2e belofte. En dan in de nacht mailen sorry je moet betalen voor????? Stuur me de eindnota die maak ik over geen nieuwe maand. De slechtste leverancier in tijden.

Reactie Laura uit Amsterdam , 2 januari 2019

Beste heer Singh,

Hartelijk dank voor uw review op energieleveranciers.nl. In uw bericht haalt u een aantal punten aan. Ik zal u punten in dezelfde structuur voorzien van toelichting zoals deze zijn opgesomd.

We hebben, volgens de door de ACM (Autoriteit Consument en Markt) vastgestelde regels, acht weken de tijd om de energienota op te stellen. Deze termijn gaat in vanaf het moment dat uw contractjaar is afgelopen of de levering gestopt is. In dit geval was dit op 25 november 2018. Gezien de datum van het toesturen van de eindnota ben ik van mening dat deze is verstuurd binnen de gestelde termijn.

Zoals u door het jaar heen vast en zeker heeft gemerkt incasseert Vandebron voorafgaand aan de periode. We hebben de termijn december geïncasseerd, terwijl u sinds 9 december 2018 geen energie meer van ons ontvangt. Omdat de incasso al voor de 10e van de voorafgaande maand naar de bank verstuurd wordt hebben het beëindigen van de levering en de incasso elkaar misgelopen. In ons systeem zie ik dat de betreffende incasso gestorneerd is. Om deze reden heeft mijn collega Mara bij onze financiële afdeling het verzoek ingediend om het termijnbedrag voor december te crediteren. Mocht er nog een herinnering door ons worden verstuurd mag u deze als niet verzonden beschouwen.

Daar de laatst ontvangen energienota liep tot 25 november 2018 maar het variabele contract heeft doorlopen tot 9 december 2018 ontvangt u binnen maximaal zes weken de eindnota. Op deze eindnota wordt de balans opgemaakt van het verbruik in de periode van 25 november 2018 t/m 9 december 2018.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ons bereiken via vragen@vandebron.nl of bellen naar 0880 444 555. Helaas met een ietwat langere wachtrij dan normaal, mijn excuses. Een fijne dag gewenst!

Velen groeten,

Laura

Service Team Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Zeer slecht telefonisch bereikbaar en termijnbedrag vooraf betalen.
HD Bron uit Varik, 20 december 2018

Vele malen en dagen geprobeerd vandebron telefonisch te bereiken maar is bijna onmogelijk, maakt niet uit welke keuze je maakt aan de telefoon van 1,2 of 3. Toch maar een keer volgehouden om te wachten dit was 53 minuten en 46 seconden en toen had ik een jonge dame aan de telefoon met de grote excuses voor het lange wachten en dat ze een gigantische achterstand moesten bijwerken.

Mijn punt was bij deze leverancier dat het termijnbedrag van 160 euro zo snel op elkaar werd geïncasseerd namelijk op 20 december en het leek erop dat de termijnbedragen vooraf worden geïncasseerd, de reden is omdat ze een startend leverancier zijn met hoge startkosten. Bij alle andere energieleveranciers word het termijnbedrag achteraf geïncasseerd, kan veel uitmaken als je veranderd van leverancier je kan dan op 1 dag voor 2 maanden een termijnbedrag betalen.

Het termijnbedrag werd al op de 20 ste van de maand geïncasseerd standaard vooraf vind ik veel te vroeg maar nu blijkt dat je kan kiezen dat het termijnbedrag op de 20 ste of 28 ste geïncasseerd kan worden, nou dat hebben we dan aangepast naar de 28 ste van de maand en niet de standaard 20 ste van de maand, het is maar dat je het weet.

Ook heb ik het termijnbedrag laten verlagen omdat het termijnbedrag al vooraf wordt geïncasseerd, betaal dan liever later iets bij maar dit is een persoonlijke keuze.

Alles is wel direct netjes in orde gemaakt na het vele malen lange wachten en eindelijk de laatste wachtbeurt van ruim 53 minuten werd toch alles netjes geregeld.

VANDEBRON ZORG ERVOOR DAT JE BETER BEREIKBAAR BENT OP 088-0444555

Reactie Laura uit Amsterdam, 2 januari 2019

Beste heer of mevrouw,

Hartelijk dank voor uw review op energieleveranciers.nl, en mijn oprechte excuses voor de verlate reactie onzerzijds. Door drukte was het helaas niet mogelijk eerder te reageren. We werken hard aan het inlopen van de achterstand waardoor we spoedig onze klanten weer de service kunnen bieden die zij verdienen. U heeft gelijk dat wij hier als bedrijf op moeten anticiperen.

Uit uw bericht begrijp ik dat u inmiddels telefonisch contact heeft gehad met mijn collega en dat uiteindelijk alles netjes is opgelost. Hier ben ik blij om.

Helaas heeft mijn collega u voorzien van onjuiste informatie. Wij incasseren niet voorafgaan aan de periode omdat wij een startende energieleverancier zijn met hoge startkosten, hiervoor mijn oprechte excuses. Bij Vandebron betaald u inderdaad voorafgaand aan de maand van levering een voorschot voor uw verbruik. We maken geen marge op energie, maar u moet u energieverbruik wel vooruitbetalen. Als we dit bedrag pas in de maand van levering zouden incasseren, dan zouden hierdoor extra kosten gemaakt worden en deze zouden dan doorberekend worden wat voor jou tot meer kosten zal leiden. De incassodatum staat standaard gepland op de 20ste van de maand. Echter communiceren wij in de bevestings-e-mail onder het kopje ‘handig om te weten’ dat je de incassodatum kan aanpassen.

Mocht je nog vragen hebben dan kun je ons bereiken via vragen@vandebron.nl of bellen naar 0880 444 555. Een gezond 2019 toegewenst!

Velen groeten,

Laura

Service Team Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
geen contact mogelijk
Raymond Huisman uit koog aan de zaan, 17 december 2018

van de bron bellen is geen sinecure. ik sta al 45 minuten in de wacht. en dat nadat ik keuzemenu 3: "contract opzeggen" heb gekozen. dat betekent ofwel dat erg veel mensen hun contract opzeggen, of dat je, na keue 3, gewoon op een zijspoor wordt gezet.

Na al die gezellige popi-jopi manier van aanspreken wel heel erg geen stijl.

zorg voor voldoende personeel, verdorie, dit lijkt nergens op

Reactie Laura uit Amsterdam , 20 december 2018

Beste Raymond,

Hartelijk dank voor je review op energieleveranciers.nl. Ten eerste, mijn oprechte excuses voor het lange wachten. Het is momenteel drukker dan normaal, maar we doen onze uiterste best om de achterstand zo snel mogelijk weg te werken. Je hebt gelijk dat wij hier als bedrijf op hadden moeten anticiperen.

In ons systeem zie ik dat je inmiddels telefonisch contact hebt gehad net mijn collega Babette. Ik ga ervan uit dat je vraag beantwoord is.

Mocht je nog vragen hebben dan kun je ons bereiken via vragen@vandebron.nl of bellen naar 0880 444 555. Fijne feestdagen gewenst!

Velen groeten,

Laura

Service Team Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Bedrijf kan beter hun naam veranderen in List en Bedrog
kees uit uithoorn, 29 september 2018

Waardeloze firma. Contract laat men bewust later ingaan dan start eerste levering. Indien je contract beeindigd wordt er een absurt hoge administratie kosten berekend. Klantenservice kent het woord service niet. Ik ben vaker overgestapt van leverancier, maar NOOIT MEER bij van de Bron!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slecht bereikbaar
Potentiele nieuwe client, 24 september 2018

Op een e-mail na 4 dagen nog geen antwoord. Telefonisch pas na 4,5 minuten contact. (Het voelde als 10 minuten.) Beide pogingen tot contact duurden onacceptabel lang. Toen ik na het aangaan van het contract het maandbedrag kreeg bleek dit veel hoger dan het huidige maandbedrag bij een andere maatschappij. Je kunt dit wel zelf op de site verlagen maar niet lager dan € 100,- Nu betaal ik € 87,- en ik krijg nog geld terug. Contract dus binnen de termijn herroepen. Een reactie daarop duurt veel te lang.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eindnota
M.Krijn, 27 augustus 2018

Op 7 juli 2018 is mijn jaarcontract verstreken. Volgens mijn jaarcontract dient de eindafrekening binnen 6 weken na beëindiging te geschieden.

Het is vandaag 27 augustus 2018. Ik heb nog geen eindafrekening ontvangen. Wanneer ik bij Vandebron inlog, kan ik mijn financiële zaken niet bekijken. Ik krijg dan de melding: 'Er is iets misgegaan'. Op vragen via het antwoordformulier krijg ik het antwoord dat men hoopt mij binnen 3 dagen te beantwoorden. Ook dat lukt niet.

Vandebron houdt op deze manier geld van klanten vast, en houdt zich niet aan het contract. Een slechte zaak.

Reactie P. van Leerdam uit Rotterdam, 28 augustus 2018

Ik heb dit probleem ook. De jaarnota is van 24 juli 2018 en nog steeds niets ontvangen. Via Facebook krijg je overigens wel binnen een dag een reactie. Daar is mij een week geleden beloofd dat het bedrag zsm overgemaakt werd. Desondanks nog niets ontvangen. Inmiddels ook overgestapt naar een andere leverancier per 1 augustus 2018. De eindnota is al opgemaakt, maar ook dat geld nog niet ontvangen. En ook ik kan geen facturen meer inzien als ik inlog op de website. Volgens mij is het uitbetalen van het overschot niet zo moeilijk, gelet op de tijd waarin we leven...

Reactie
avatar
Denny Moerland, 23 september 2018

Mee eens. Ik wacht ook al meer dan een maand op de eindafrekening. Duurt wel erg lang in vergelijking met een Nuon bijv.

Reactie Mirjam Bongers uit Vlijmen, 27 september 2018

Ik heb geen slechte ervaringen met vande Bron.. wacht nu ook op mijn eindafrekening, heel vreemd dat di zo lang moet duren 6 tot 8 weken. Ook het maandelijks overzicht is niet zo handig..waarom niet meteen het bedrag dat verbruikt is over de gehele periode.

Mogelijk duurt het optellen zo lang.

Wachten af...krijg naast de Bonus een flink bedrag terug....

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Dubieus...
van der Brugh uit Den Haag, 20 augustus 2018

Net een jaar een contract gehad bij vandeBron. Er vielen een aantal zaken op:

1. Er werden 13 maandtermijnen geïncasseerd voor een contract van 12 maanden.

2. Ze hebben 8 weken! nodig om de energienota (jaar afrekening) te maken. Wel erg lang in dit digitale tijdperk.

3. Toen de belastingtarieven verhoogd werden per 1 januari greep vandeBron de gelegenheid aan om het termijnbedrag met 28%!! te verhogen. Gemiddeld gezin zou €70 per jaar meer kwijt zijn aan belasting. Dat is nog geen €6 per maand. Ik zou het vijfvoudige per maand meer gaan betalen. Ook al kon je dit voorgestelde termijnbedrag weigeren vind ik dit geen manier van zaken doen. Er zijn heel veel mensen die dit niet doorhebben en hierdoor hun maandelijkse lasten hierdoor buitensporig zien stijgen. Men krijgt het uiteindelijk wel terug aan het einde van het jaar, maar toch is het niet kies.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
wachten kost geld
Goderie uit Ridderkerk, 4 april 2018

Wilde telefonische info, kreeg een bandje te horen maar vertelde niet dat het gekozen nummer niet gratis was. Moest ca. 3 minuten wachten. Je zult je maar telefonisch als klant willen aanmelden ! Op officiële papieren staat ook niet vermeld dat het opgegeven telefoonnummer gratis is. Slordig.

Reactie Vandebron, 5 april 2018

Beste meneer en/of mevrouw Goderie,

Bedankt voor uw bericht waarin u aangeeft dat het telefoonnummer dat u gebeld heeft niet gratis was. Wij hebben een 088 nummer en daarbij hoeft u alleen uw gebruikelijke belkosten te betalen. U betaalt dus niks extra voor het bellen van ons servicenummer. Weet dat u ook altijd via het contactformulier of social media kanalen contact met ons op kunt nemen. We helpen u altijd graag.

Voor nu wens ik u een fijne dag!

Met vriendelijke groet,

Stein

Serviceteam Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Administratie VandeBron een ramp
Bert van der Schalie uit Bilthoven, 28 maart 2018

Op 12 januari zijn wij overgestapt naar VandeBron, zowel vanwege de prijsstelling als vanwege de levering van schone energie. Tot 2x toe wordt in de eerste (halve) maand van levering het complete maandbedrag van onze rekening afgeschreven. Vervolgens ontvangen wij elke maand bericht dat ons maandbedrag verhoogd wordt, hoewel wij het lagere bedrag gemotiveerd hebben vanwege de aanschaf van zonnepanelen en de overstap in de winter. Hierover is met Vandebron uitgebreid gemaild en akkoord bevonden. Vervolgens wordt in maart alsnog het hogere maandbedrag afgeschreven. Wij hebben dit bedrag gestorneerd, handmatig het juiste bedrag overgemaakt en opnieuw een klacht ingediend. Van de Bron heeft het bedrag ontvangen en gaf aan dat dit er nog enkele verbeterpunten in hun administratie zijn. Desondanks ontvingen wij vandaag bericht dat het (verhoogde) maandbedrag niet kon worden afgeschreven. Blijkbaar heeft VandeBron de email en het telefonisch contact over de stornering van het verhoogde bedrag en de handmatige overschrijving van het juiste maandbedrag als niet plaatsgehad genoteerd. Wij zijn tot nu toe zeer ontevreden over Vande bron. Teleurstellend dat naar hun zeggen, een modern bedrijf, als de eerste de beste amateur opereert.

Reactie Vandebron, 3 april 2018

Beste Bert,

Bedankt voor je bericht waarin je aangeeft dat er wat onduidelijkheid is over het te hanteren termijnbedrag. Ik kan me voorstellen dat het tot nu toe wat rommelig overkomt en ga hier graag nader op in.

Bij het aangaan van het contract moeten wij het standaard jaarverbruik (SJV) hanteren om een termijnbedrag te berekenen. Wanneer de levering bij ons start en de meterstanden opgenomen worden dan wordt het SJV opnieuw berekend door de netbeheerder. Deze wijziging kan een aanleiding zijn voor het voorstellen van een nieuw termijnbedrag. Je kunt altijd zelf aangeven of je dit wilt accepteren of niet. Je gaf al aan dat je de incasso gestorneerd hebt en handmatig het lagere termijnbedrag overgeboekt hebt. Om te zorgen dat dit correct verwerkt kan worden moesten wij de oude incasso crediteren (verwijderen) en een nieuwe aanmaken voor het juiste bedrag. Deze kunnen we dan vervolgens vereffenen met je handmatige betaling. Het kan zijn dat je vanwege het storneren een automatische betalingsherinnering ontvangt, maar deze mag je dan als niet verzonden beschouwen. We zorgen er voor dat alles netjes verwerkt wordt en hopen op je begrip voor het automatische bericht dat in deze situatie niet van toepassing was. Vanaf heden hanteren we het juiste termijnbedrag.

Wanneer je halverwege de maand overstapt en de levering voor de 15e van de maand in gaat dan schrijven we inderdaad een volledig termijnbedrag af. Dit is in dat geval misschien iets meer dan nodig is maar dit geeft je direct een klein buffer voor de energienota. Uiteindelijk betaal je natuurlijk alleen wat je verbruikt hebt en zul je het eventueel teveel betaalde voorschot van ons terugkrijgen.

We zullen ons uiterste best doen om onze samenwerking verder voorspoedig te laten verlopen. We zijn erg blij dat je voor 100% duurzame energie gekozen hebt en zullen ons inzetten om je vertrouwen in ons te behouden. Weet dat je altijd met vragen en opmerkingen bij ons terecht kunt en we je graag helpen om eventuele problemen op te lossen.

Voor nu wens ik je een hele fijne dag!

Met vriendelijke groet,

Stein

Serviceteam Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
prima
GJ van Heugten uit brabant, 26 januari 2018

Ik had een goede deal voor gas en elektro. Overgang verliep zonder problemen.

misschien 1 puntje: maandbedrag vooraf betalen.

Voor de toekomst: verbruik monitor en bijstellen van maandbedrag mogelijk maken.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Absurde termijnverhoging
avatar
Anny Ger uit N.v.t., 16 januari 2018

Mijn inziens doet Vandebron er alles aan om je een zo hoog mogelijk maandelijks bedrag te laten betalen . Dat vanwege de aangekondigde belastingverhoging op energie (gemiddeld €70 per gezin) het maandelijkse bedrag aangepast wordt vind ik begrijpelijk, maar om het dan maar bijna te verdubbelen vind ik bizar. Je krijgt wel per email een bericht dat je niet akkoord hoeft te gaan met die absurde forse verhoging en dat je hiervoor 5 dagen de tijd krijgt.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer