Ervaringen Vandebron

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Vandebron. U kunt uw ervaring met Vandebron ook delen.

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Overgestapt naar andere leverancier, toch termijnbedrag in rekening
Robin, 5 maart 2020

Ik ben overgestapt van Vandebron naar een andere energieleverancier per 20 februari. Toch heeft vandebron weer een termijnbedrag in rekening gebracht, terwijl de nieuwe leverancier op 6 maart ook het termijnbedrag gaat afschrijven.

Klopt dus weer helemaal niks van bij vandebron! Ik storneer de boel

Reactie van Vandebron , 6 maart 2020

Bedankt voor je bericht. Wanneer je overstapt naar een andere leverancier zullen zij dit 2 a 3 dagen van te voren officieel regelen. Tot die tijd ben je nog klant bij Vandebron. Aangezien wij ongeveer 10 dagen van te voren de betalingen naar de bank versturen, hebben de betaling en de overstap elkaar gekruist. Voor verdere afhandeling raden we je aan contact op te nemen via vragen@vandebron.nl of 0880 444 555. We helpen je graag verder om de betalingen juist te verwerken.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Eindnota Vandebron.
Joop, 2 maart 2020

Alle lieve mensen die 8 weken op hun geld moeten wachten.

Het volgende zou u moeten doen.

Zorg dat uw maandtarief zo laag is dat u een klein bedrag moet nabetalen op uw eindafrekening. Hou ook rekening met de Bonus die u ontvangt.

U kunt elke maand het tarief wijzigen.

Als u dat op deze wijze doet dan heeft u de eindnota binnen 8 dagen in bezit.

Reactie Vandebron, 4 maart 2020

Hi J***, bedankt voor je tip. Helaas werkt het niet zo. Van te voren kunnen wij namelijk nog niet zeggen of iemand moet bijbetalen of geld ontvangt, waardoor we ook geen verschil kunnen maken in het moment dat we de nota versturen. De nota wordt namelijk altijd direct verstuurd als deze is opgemaakt. Hopelijk hebben we je hiermee voldoende geïnformeerd. Fijne dag!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Het teveel betaalde wordt niet terugbetaald en waar blijft de welkomstpremie?
Marina , 1 maart 2020

Ik heb een contract afgesloten met een welkomstpremie van € 150,,-. Na twee keer bellen is deze nog steeds niet betaald. Contract liep medio januari af. Ook teveel ingehouden termijn van €95,- ( na afloop van de contractsperiode werd nog een termijn afgeschreven) is nog niet terugbetaald, Deze zou begin februari betaald worden volgens de eigen eindafrekening van Van den Bron ( namelijk binnen 14 dagen) . Totaal gaat het om 245 euro! De medewerkers van de klantenservice zijn wel vriendelijk, maar het probleem wordt niet opgelost. Is dit nu een toevallige fout of is er iets structureels mis?

Reactie Vandebron, 2 maart 2020

Hi M***, bedankt voor het achterlaten van je ervaring. De welkomstkorting wordt verrekend op de eindafrekening, welke 6 weken nadat je contract is afgelopen wordt verstuurd. Deze termijn is vastgesteld door de Autoriteit Consument en Markt. Op het moment dat je de eindafrekening hebt ontvangen dan heb jij je geld binnen 14 dagen op je rekening. We vinden het vervelend om te horen dat jij je geld nog niet hebt ontvangen. We kijken dit graag voor je na. Zou je hiervoor contact kunnen opnemen met 088 044 4555, of een mail sturen naar vragen@vandebron.nl. Fijne dag!

Reactie van Vandebron , 6 maart 2020

Dag Marina, bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat het nog niet is opgelost. In het geval dat jij recht hebt op deze korting, dan zul je die uiteraard ontvangen. Het is voor ons helaas niet mogelijk om je account in te zien, omdat we geen verdere gegevens van je hebben. Indien het probleem nog niet is opgelost, zou je dan contact willen opnemen? We helpen je graag verder!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Een ramp
Roy Klarenbeek, 26 februari 2020

Wanneer je een hypotheek afsluit bij de Rabobank kan je via hun een waardebon van Coolbue ad. 200 euro krijgen. Wij hebben ons aangemeld voor een bouwaansluiting en aangegeven dat dit spoed had. Na een paar dagen werden wij gebeld door Liander dat er nog geen stroomleverancier was gekoppeld. Navraag bij Vandebron leerde ons dat men dit was vergeten door te geven. Alsnog hebben ze dit gedaan, maar toen bleek er ook nog een verkeerde EAN-code aan ons adres gekoppeld te zijn. Ook hoorden wij toen dat je geen kadobon van 200 euro kreeg maar 100 omdat wij alleen elektra willen. Ik heb direct het herroepingsformulier ingestuurd aangezien ik er helemaal klaar mee was. Vandebron adviseerde mij om het termijnbedrag te storneren waarna zij alles zouden regelen.

Inmiddels heb ik een incassobureau aan mijn broek hangen en weigeren ze het aldaar te snappen. Men eist alsnog een termijnbedrag van 100 euro terwijl ik 100% zeker weet dat ik zelfs nog geld tegoed heb. Als ze nu nog een keer aankloppen stap ik naar mijn rechtsbijstandsverzekering en laat ze dan extra kosten maken.

Reactie Vandebron, 2 maart 2020

Hi R**, wat vervelend om te horen dat je Vandebron inmiddels hebt verlaten. We vinden het vervelend om te horen dat het een en ander is misgegaan bij de aanmelding. Daarnaast is het begrijpelijk dat het de druppel op de plaat is dat je de kadobon anders was dan verwacht. Het klopt dat je €100 per product (gas of elektriciteit) ontvangt. Gezien je nu al weg bent kijken we graag met je mee of de betaling van het laatste termijnbedrag nodig is. Mochten wij je nog ergens mee kunnen helpen, neem dan gerust contact op middels 088 044 4555 of vragen@vandebron.nl. Fijne dag!

Reactie van Vandebron , 6 maart 2020

Hi Roy, bedankt voor het achterlaten van je bericht. Aan de hand van je naam hebben we je klantgegevens kunnen vinden, waar we zien dat je inmiddels in contact bent met onze collega's van het Special Care team. Graag verwijzen we je naar die mailwisseling. Als je verder nog vragen hebt kan je ons telefonisch bereiken op 088 044 4555 of op vragen@vandebron.nl. Fijne dag!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Eindnota
Joop , 25 februari 2020

Tot op heden heb ik nog geen eindnota ontvangen. Einde contract 31 januari.

Zal wel ergens half maart het geld ontvangen. Schandalig.

Reactie Vandebron, 27 februari 2020

Hi J***, bedankt voor het delen van je ervaring. Voor het versturen van de nota hanteren we de wettelijke termijn van 6 weken. Dit betekent dat jij de eindnota voor 13 maart ontvangt. Heb je nog andere vragen? Neem dan gerust contact op met 088 044 4 555, of vragen@vandebron.nl. Fijne dag!

Reactie Joop uit Neede, 27 februari 2020

Blijkt maar weer eens dat vandebron de enige energieleverancier is die gebruik maakt van de wettelijke termijn van 6 weken.

Reactie van Vandebron , 6 maart 2020

Wat vervelend om te horen at je je eindnota nog niet hebt ontvangen, Joop. Op het moment dat Vandebron stopt met leveren op je adres krijg je binnen uiterlijk 6 weken van ons de eindafrekening, dit is conform de regels van het ACM. Je ontvangt de nota van ons per mail. Helaas kan ik aan alleen je voornaam niet zien of de nota al klaar is om opgestuurd te worden. Als je wil kan je ons bereiken op 088 044 4555 of via vragen@vandebron.nl, dan kijken we graag met je mee. Fijne dag!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Jaarafrekening
Angèle Dekker-Smit uit Medemblik, 24 februari 2020

Zit al vanaf 14 januari 2020 te wachten op mij afrekening. Heb al diverse keren een mail gestuurd, maar krijg geen reactie. Heb ook al een aantal keer gebeld, iik zou bonen 6 weken d ed afrekening ontvangen. Net weer gebeld en nu hoor ik dat ze er 8 weken over mogen doen, omdat ik niet ben overgestapt. Wij hebben ook een slimme meter. Bij mijn vorige leverancier kreeg ik binnen een week de afrekening.

Reactie Joop, 27 februari 2020

Snap er niets meer van. Lees verhalen over 6 of 8 weken. Zelf ben ik ook niet overgestapt en zou mijn geld voor 13 maart ontvangen, ( 6 weken )

Zorg dat je maandbedrag zo laag is dat je moet bijbetalen. Dan wachten ze echt geen 8 weken.

Reactie Vandebron, 2 maart 2020

Hi A*****, bedankt voor het delen van je ervaring. Het is begrijpelijk dat je het liefst zo snel mogelijk je afrekening wilt ontvangen. Voor het opmaken en versturen van de jaarafrekening hanteren we een termijn van 8 weken. Ons excuus dat we je hier niet goed over hebben geïnformeerd. Heb je inmiddels de afrekening ontvangen? Zo niet, neem dan even contact op met 088 044 4555, of vragen@vandebron.nl, dan kijken wij even met je mee wat er mis gaat.

Reactie van Vandebron , 6 maart 2020

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is als je op de afrekening zit te wachten, Angèle. Aan de hand van je naam hebben we je klantgegevens kunnen zien en zien dat de afrekening inmiddels is verstuurd. Als je verder nog vragen hebt kan je ons bereiken op 088 044 4555 of via vragen@vandebron.nl. Fijne dag!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Restitutie wordt niet uitbetaald
Joris, 19 februari 2020

Ik krijg een heleboel geld terug van Vandebron, doordat mijn naandvoorschot idioot hoog was. De 14 dagen waarbinnen het bedrijf zelf aangaf dat zou worden uitgekeerd, zijn ruim overschreden. Dus ik heb verzocht of ze het nu zo snel mogelijk willen overmaken. Uiterlijk vandaag zou ik het binnen hebben. Dat is dus weer niet het geval.

Mijn tip: ga nooit in zee met een bedrijf dat zo onbeschoft met zijn klanten omgaat. Dit is regelrecht diefstal.

Reactie Joris, 21 februari 2020

Waar blijft de reactie, Van de bron?

Reactie Vandebron, 21 februari 2020

Hi J***, wat vervelend om te horen dat je het geld nog steeds niet hebt ontvangen. Er is inderdaad iets mis gegaan bij de bank waardoor we een vertraging hebben met de uitbetaling. Dit probleem is deze week opgelost dus je ontvangt je geld voor het weekend. Mocht je nog overige vragen, laat het dan gerust weten :)

Reactie Henkjan uit Kampen, 23 februari 2020

Hallo J***, ik heb dezelfde ervaring.

Ik wacht al vanaf 2 Februari 20 op bijna 700 Euro.

Klantenservice geeft aan de betaling is onderweg.

Morgen maar weer bellen.

Groet h***

Reactie van Vandebron , 6 maart 2020

Bedankt voor het delen van je ervaring. Er was destijds een vertraging opgelopen bij de bank, waardoor een aantal betalingen te laat zijn doorgekomen. Inmiddels is dit gelukkig verholpen en zul je je geld hebben ontvangen. Excuses voor het ongemak.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Eindafrekening komt wel erg laat
J.H. Aalbers uit Neede , 16 februari 2020

Eindafrekening komt wel erg laat. Heb een slimme meter dus alle moet zeker binnen een week geregeld kunnen zijn.

Reactie van Vandebron , 17 februari 2020

Bedankt voor de review. We hebben, volgens de door de ACM (Autoriteit Consument en Markt) vastgestelde regels, zes weken de tijd om je eindafrekening op te stellen. Deze zes weken gaan in vanaf het moment dat je contractjaar is afgelopen of de levering gestopt is. Uiteraard is het onze doelstelling om al onze klanten zo snel mogelijk een eindafrekening te sturen. Hopelijk ontvang je hem spoedig!

Reactie J.H. Aalbers, 17 februari 2020

Kan wel zijn maar als u tevreden klanten wilt behouden dan moet dat binnen een week geregeld zijn. Hoewel mijn contract loopt nog steeds door.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Credit die maar niet uitbetaald wordt.
Dorien uit Schijndel, 11 februari 2020

Ik heb van Van de Bron een eindafrekening ontvangen en die zou binnen 12 dagen uitbetaald worden.

Helaas na 2 x bellen nog geen geld ontvangen. U verschuild zich achter "dat er iets verkeerd is gegaan met de bank" maar u kunt de betaling nogmaals indienen en niet weer wachten. Vrijdag gebeld en er zou maandag betaald worden, dinsdag gebeld en nu zal het wel ergens einde van deze week betaald worden!?

Wij moeten ook op tijd onze betaling over maken. De medewerkers aan de telefoon doen net of het nergens om gaat maar ik vind een bedrag van bijna € 900 nogal wat. Ik vind dit niet netjes.

Reactie Jet, 13 februari 2020

Ik heb een vergelijkbare situatie. Blijkbaar is er een storing voor het uitbetalen van de creditnota?? Daar moet je zelf achter komen door te bellen. Het zou wel zo vriendelijk zijn klanten hierover zelf te benaderen via de mail. Ik wacht sinds 27 januari op €400. Nu nog een week wachten tot uitbetaling. Gek, andersom gaat het nooit mis!

Reactie van Vandebron , 17 februari 2020

Bedankt voor het delen van je ervaring, Dorien. Wat vervelend dat dit niet soepel is verlopen. Zou je contact met ons willen opnemen via vragen@vandebron.nl of 0880 444 555? Dan kunnen we je account er bij pakken en je verder helpen! Voor nu wensen we je een fijne dag.

Reactie Florian uit Breda, 17 februari 2020

Zelfde hier. Krijg bijna €400 terug. Wacht de door hen gestelde 14 dagen van terugbetalen netjes af: geen geld ontvangen. Geen bericht over het uitblijven van de betaling gehad. Zelf moeten bellen. Sorry we hebben iets verkeerd gedaan naar de bank. We weten niet wanneer je het geld wel krijgt. Keurig! Ik ga een andere energieleverancier uitzoeken.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Vermindering Energiebelasting.
Willem, 4 februari 2020

Bij deze wil ik VandeBron.nl er vast aan helpen herinneren dat m.i.v. 1 januari 2020 de Heffingskorting op de energiebelasting aanzienlijk is verhoogd.

Dat ze daar aan denken bij het opmaken van mijn eindafrekening (...)!!

Reactie Vandebron, 7 februari 2020

Hi W*****, bedankt voor je bericht. Geen zorgen, we zijn hiervan op de hoogte ;). We zijn immers verplicht de door de overheid aangegeven belastingtarieven te hanteren.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Eindafrekening klopt niet
Ludwieg van der Valk uit Enschede, 28 januari 2020

Ik heb vorige week de eindafrekening van van de bron ontvangen..

Bij de in rekeningen gebrachte termijnen staat dat er 2145 euro in rekening is gebracht. Maar in werkelijkheid is er 2310 euro in rekening gebracht.

14 maal 165 euro, volgens VDB 13 maal 165.

Volgens een dame B*** van de helpdesk heeft dit te maken met de betaalde borg, maar als je de borg meeneemt bij de teruggave, moet je die ook meenemen bij de in rekening gebrachte termijnen, en dat is volgens mij niet gebeurt.

Heb het laatst geïncasseerde termijnbedrag gestorneerd, zodat de geïncasseerde termijnbedragen in overeenstemming zijn met de eindnota

Reactie van Vandebron , 4 februari 2020

Bedankt voor het delen van je ervaring. We leggen graag uit hoe dit werkt. De termijnbedragen worden bovenaan op de eerste pagina van de nota weergegeven als in rekening gebrachte termijnen. Dit wordt als een teruggave weergegeven (zie het minteken ervoor). Onder de streep wordt vervolgens de borg als teruggave weergegeven, deze heeft namelijk ook een minteken er voor. Als we die zowel boven, als onder de streep als teruggave weergeven, dan krijg je het bedrag dubbel van ons terug. Wellicht dat dit verwarrend is overgekomen, maar de afrekening klopt. Mocht je hier nog andere vragen over hebben, dan horen we het graag!

Reactie Ludwieg van der Valk uit Enschede, 4 februari 2020

Beste van de Bron, de problemen ontstaan door onduidelijke communicatie.

Termijn bedragen werden altijd vooraf geïnd.

Op 27 december 2019 werd er 165 euro afgeschreven. En ik ging ervan uit dat dit het termijn bedrag voor januari 2020 was. Dit bleek achteraf niet het geval te zijn, maar was het de borg. Dit bedrag vindt je ook niet terug bij de in rekeningen gebrachte termijnen. Vervolgens krijg ik de eindafrekening. En daar blijkt dan het maandbedrag van januari al in meegenomen te zijn, welke op dat moment nog niet geïnd was. Vervolgens wordt het termijn bedrag voor januari pas op 20 januari afgeschreven, terwijl ik ervan uitging dat dit alweer het maandbedrag voor februari zou zijn. Indien op de ingehouden borg duidelijk wordt vermeld dat dit bedrag niet wordt vermeld bij de ingehouden termijn bedragen, en vermeld wordt dat het bedrag voor januari niet vooraf maar pas rond de 20 van die maand wordt geïnd, kun je een hoop onduidelijkheid voorkomen. Ik heb het bedrag

Van januari gestorneerd, waardoor de bedragen van de eindafrekening weer niet kloppen. Dus nogmaals geef duidelijk aan welke bedragen je incasseert, en op welke datum dat gaat gebeuren.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Slechte communicatie
D SCHIPPER, 9 januari 2020

Heb al 5 keer een vraag ingediend over uitleg eindnota van af 24 december wordt niet op gereageerd telefonisch tijden wachten plus jongedame kon geen uitleg geven ze zei alleen energiebelasting is duurder geworden waardeloos energie bedrijf krijgt mij nooit weer als klant

Reactie van Vandebron , 14 januari 2020

Bedankt voor je review. We hebben jouw vragen meerdere keren beantwoord. Het is natuurlijk jammer dat de eindafrekening niet is zoals jij hoopte. Dat betekent echter niet dat de afrekening niet klopt. De afrekening is opgesteld aan de hand van jouw verbruik. We hanteren de tarieven die jij bij aanmelding hebt geaccepteerd. Deze zijn verrekend met jouw verbruik. Zoals we meerdere keren hebben teruggekoppeld klopt de afrekening en kunnen wij niets veranderen aan je verbruik. We wensen je in ieder geval succes bij de volgende leverancier en willen je bedanken voor je tijd bij Vandebron.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
website werk niet
jaap brunekreeft uit elspeet, 6 januari 2020

het gedeelte mijn van de bron werkt niet. Alleen opties kosten en gegevens zijn bereikbaar, verder niets. ook via andere browsers geprobeerd, add blocker uit.

Reactie van Vandebron , 7 januari 2020

Bedankt voor je review. We zouden je graag verder helpen, maar hebben hiervoor meer informatie nodig. Zou je contact willen opnemen via vragen@vandebron.nl of 0880 444 555? We horen graag van je!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Vandaag aangemeld
Jedeloo uit Tiel, 13 december 2019

Na de site goed doorgenomen te hebben heb ik om verdere info gevraagd. Ik heb met Wouter gesproken hij heeft alles uitgelegd metname terug levering energie door 13 zonnepanelen. Daarna heeft hij alles op mail gezet daarna weer van alles gevraagd waarop hij bij collegae navraag heeft gedaan niets was hem te veel. Dit is super klantvriendelijk en het was een zeer fijn gesprek. Dus heb ik besloten om me aan te melden. **** bedankt!

Reactie van Vandebron , 23 december 2019

Wat goed om te horen dat de service zo bevalt. Bedankt voor je reactie en welkom bij Vandebron!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Website
H.J. Westerink uit Assen, 10 december 2019

Helaas werkt de web site heel slecht

Reactie van Vandebron , 16 december 2019

Hi H.J, bedankt voor je bericht. Vervelend om te horen. We zouden je graag verder helpen, maar hebben meer informatie nodig. Zou je contact op willen nemen via vragen@vandebron.nl of 0880 444 555?

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
slechte websit
vds, 27 november 2019

Wil "rondkijken "in mijn deel van de website, maar herhaaldelijk is dit mogelijk. Weet ook niet wat de reden is maar het is een duister geheel. Slecht bereikbaar, lange duur voor afrekening komt !

Ik stap over!

Reactie van Vandebron , 3 december 2019

Bedankt voor je reactie. We zouden je graag helpen met je account in Mijn Vandebron. Hiervoor hebben we je gegevens nodig. Zou je contact op willen nemen via vragen@vandebron.nl of 0880 444 555? We horen graag van je!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Zorgelijk slechte administratie. Fout op fout. Ieder jaar weer.
D., 2 oktober 2019

Nu al vier jaar klant en nog niet 1x hebben ze een correcte jaarafrekening gestuurd ondanks excuusbrieven ieder jaar weer. Maandbedrag iedere keer exorbitant omhoog. Ieder jaar weer ondanks een uitermate stabiel energiegebruik de afgelopen 15 jaar. Ik begin hier grote vraagtekens bij te stellen. Wat is het belang van Vandebron hierachter? Snapt zo'n medewerker nou echt niet dat er iets niet klopt als je het maandbedrag ondanks een heel stabiel gebruik met 30% omhoog gooit? Lezen ze het dossier niet? Zijn ze enorm incompetent of zit hier iets anders achter? Ik verdenk VandeBron ervan dit structureel te doen maar snap alleen niet waarom. Hoe dan ook erg zorgwekkend. Als anderen dezelfde ervaring hebben hoor ik dat graag.

Reactie van Vandebron , 7 oktober 2019

Bedankt voor het delen van je ervaring. De jaarafrekening wordt opgemaakt aan de hand van de meterstanden. Deze worden ofwel uitgelezen op afstand, of bij jou uitgevraagd. Het termijnbedrag wordt vervolgens berekend aan de hand van het werkelijke verbruik en het Standaard Jaarverbruik. Dit is het verwacht jaarverbruik op basis van historisch verbruik op je adres wat is verkregen via meterstanden uit het verleden. Je SJV wordt jaarlijks door je netbeheerder berekend. We zouden graag specifiek naar jouw situatie kijken. Zou je contact met ons willen opnemen via vragen@vandebron.nl of 0880 444 555? We helpen je graag verder!

Reactie D., 7 oktober 2019

U verschuilt u achter de SJV maar ik geef u persoonlijk ook zelf ieder jaar mijn meterstanden door. Aangezien mijn verbruik ieder jaar stabiel is, zou er bij u een lampje moeten gaan branden wanneer het maandbedrag ieder jaar weer met ruim 40% omhoog gaat op basis van de SJV en ik daar IEDER JAAR weer voor in de pen moet klimmen om dit te corrigeren en dan ieder jaar weer de meest wonderlijke antwoorden krijg. U stelt dat u ook kijkt naar mijn historische energieverbruik en de door mij doorgegeven meterstanden. Dit kan op geen enkele wijze uw handelswijze m.b.t. de vreemde verhogingen verklaren.

U controleert het dossier duidelijk niet en er gaan geen lampjes branden wanneer dit moet. Ik ben er inmiddels meer dan klaar mee want fout op fout op fout, geen enkel inzicht daarin en ook geen blijk van enig zelfreflecterend vermogen wanneer u op uw stelselmatige fouten wordt gewezen.

Antwoorden als "uw maandbedrag is een beetje omhoog gegaan omdat de gasprijzen zijn gestegen" terwijl ik de energieprijzen drie jaar contractueel heb vastgezet en er sprake is van een fikse verhoging, zijn vrij ergerlijk. En ga zo maar door. Voor dergelijke structurele incompetentie maakt u geen excuses, u praat er maar wat overheen. Ik heb vier jaar geduld met u gehad en meer dan verwacht had mogen worden. Ik vind uw organisatie werkelijk hopeloos structureel en hardleers incompetent, ondanks de vele verbeteringen die mij de afgelopen jaren al zijn beloofd. Mijn klachten zijn in het verleden tot de hoogste directie gegaan. Ik heb er nul komma nul vertrouwen meer in dat u de kwaliteit van uw administratie hoog in het vaandel heeft staan en dat deze ooit nog zal verbeteren.

Ik ben in contact met u en ga mijn contract opzeggen. Dat had ik al veel eerder moeten doen!

Reactie Vandebron uit Amsterdam, 8 oktober 2019

Je geeft aan dat we ons achter het SJV verschuilen. We gebruiken het SJV omdat we de netbeheerder vertrouwen. Het kan dat je het niet eens bent met de werkwijze, dat is jammer. We zien dat je al contact hebt met onze collega’s hierover. Mocht je nog verdere vragen hebben, dan kun je deze bij hen stellen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
klantenservice voegt niets toe.
wilbrink, 3 september 2019

De website waar je je verbruik zou kunnen bijhouden is leeg. Op 1 maand na,daar is ook nog eens normaal en dal tarief aangegeven terwijl ik enkeltarief heb.

Klantenservice is vaag en geeft aan dat dat aan de netbeheerder ligt,Echter eerder waren januari t/m juni gevuld( na een telefoontje dat alle maanden leeg waren) Nu op 1 maand na alles weer leeg.

Reactie Vandebron uit Amsterdam, 18 september 2019

Via de Mijn Vandebron pagina kun je toestemming geven om de kwartiermeterstanden te laten uitlezen. Dit kan niet met terugwerkende kracht. Het verbruik wordt dus vanaf het moment van toestemming weergegeven. Je geeft aan dat je enkeltarief hanteert. Dit is een administratieve handeling die wordt toegepast op de afrekening. Ondanks deze handeling heeft je meter 2 telwerken. In het overzicht worden beide weergegeven, omdat die ook zo worden uitgelezen. Het verbruik wordt aan het eind op enkeltarief afgerekend. Mocht je nog vragen hebben, dan kun je altijd contact met ons opnemen via vragen@vandebron of 0880 444 555. Fijne dag!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Pas op!
Michelle Beukenkamp uit Loosdrecht, 20 augustus 2019

Zeer slechte ervaring met deze energie leverbaar. Kreeg een opzienbarende hoge afrekening, nog nooit mee gemaakt. Lastig om in contact te komen en bijna twee maanden moeten wachten op klacht afhandeling.

Nu boeken ze twee bedragen af per maand, bij elkaar 350 euro. Ik ben een alleenstaande moeder met een WIA uitkering en kan dat natuurlijk niet missen per maand! Wilde overstappen n een jaar en heb enorme spijt dat ik dit niet gedaan heb. Ze hebben mijn maandbedrag nu opgehoogd naar 195 euro per maand wat echt schokkend hoog is. Nee ik vertrouw ze niet en dat geeft een naar gevoel, idd alsof je belazerd wordt. Nu gelezen te hebben dat er veel meer klachten zijn is voor mij een bevestiging dat er het niet helemaal goed gaat in de communicatie. Beter om bij de bekende grote leveranciers te blijven.

Reactie van Vandebron , 23 augustus 2019

Hi Michelle, aangezien we de afgelopen twee maanden met jou in contact zijn geweest over deze situatie, gaan we niet meer inhoudelijk in op je bericht. Onze collega's hebben je van alle informatie voorzien en hun uiterste best gedaan je te helpen en de situatie te verzachten. Helaas neem jij hier geen genoegen mee, maar wij kunnen niet meer voor je doen dan dat we hebben gedaan. De energietarieven zijn de afgelopen jaren gestegen. We begrijpen dat dit voor lastige situaties kan zorgen, maar we hopen ook dat jij begrijpt dat wij geen invloed hebben op de tarieven. Graag wensen we je nog een fijne dag!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Vandebron
Monique Bergervoet uit Wehe-den Hoorn, 1 mei 2019

Goedemiddag, van de bron is een energie leverancier , die het niet zo nauw neemt met het contract wat je afspreekt,de geleverde energie van 2-3 jaar terug is voldoende rede om het afgesproken bedrag geregeld te verhogen, zonder dat je daar van op de hoogte word gebracht, .

Nog een nadeel is dat zij minimaal 6 weken er over doen om de eind afrekening te presenteren,

De mailtjes , waar je je ongenoegen uit worden niet beantwoord,

Reactie Joris, 3 mei 2019

Beste mevrouw Bergervoet,

Hartelijk bedankt voor uw review op energieleveranciers.nl. Allereerst mijn oprechte excuses voor het uitblijven van reactie op de e-mails. We hebben een drukke periode achter de rug waarin de reactietijden enorm opliepen. Ondertussen is ons team meer dan verdubbeld en zijn de reactietijden weer binnen een level dat past bij ons.

We zijn verplicht het SJV (standaard jaarverbruik) te hanteren met de berekening van het termijnbedrag. Het SJV is het gemiddelde verbruik van de afgelopen 2-3 jaar. Wanneer er een wijziging plaatsvindt van het SJV passen we het termijnbedrag aan. Dit doen we tevens om te voorkomen dat u niet voor verassingen komt te staan bij het opmaken van de energienota. Vervelend dat je niet op de hoogte bent gebracht van de verhoging van het termijnbedrag. Mocht u het niet eens zijn met deze verhoging kunt u bijvoorbeeld het termijnbedrag van de komende maand verlagen om dit te compenseren.

We hebben, volgens de door de ACM (Autoriteit Consument en Markt) vastgestelde regels, acht weken de tijd om een energienota op te stellen. Deze termijn gaat in vanaf het moment dat uw contractjaar is afgelopen of de levering gestopt is. Uiteraard is het onze doelstelling om al onze klanten zo snel mogelijk een correcte energienota toe te zenden.

Ik ga ervan uit dat ik u hiermee voldoende geïnformeerd heb en hoop na deze reactie dat we alsnog een positieve samenwerking tegemoet kunnen gaan.

Met vriendelijke groet,

Joris, Serviceteam Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
afrekening duurt lang
TS, 23 april 2019

De afrekening van de Bron duurt lang . Heel vervelend als je geld terug moet krijgen. ( als je moet betalen gaat het sneller!!). Krijg je je afrekening, dan halen ze het volgende maandbedrag er al vanaf , ook al duurt het nog een paar weken eer die maand begint. Vind dat ze gewoon van mijn geld af moeten blijven en op tijd dienen uit te betalen!

Reactie Joris, 26 april 2019

Beste TS,

Hartelijk dank voor uw review op energieleveranciers.nl. Uit uw bericht verneem ik dat het lang duurt voordat u uw energienota heeft ontvangen.

Begrijpelijk dat u benieuwd bent naar uw energienota. Volgens de Autoriteit Consument en Markt hebben we maximaal 8 weken de tijd voor het opstellen van een energienota. Wanneer het een eindnota betreft is dit 6 weken. Voor elke nota moet er een aantal controles worden uitgevoerd en kunnen er foutmeldingen ontstaan. Deze moeten dan handmatig opgelost worden, zodat we zeker weten dat de nota die we u toesturen ook klopt. Natuurlijk doen wij ons best om zo snel mogelijk een correcte nota op stellen en deze met u te delen. De verrekening van de energienota vindt plaats binnen 14 dagen na het ontvangen van de energienota.

Los van de energienota incasseren we elke maand het termijnbedrag. Bij Vandebron betaalt u voorafgaand aan de maand uw termijnbedrag. We maken geen marge op energie, maar u moet uw energieverbruik wel vooruitbetalen. Als we dit bedrag pas elke keer in de maand van levering

zouden incasseren, dan zouden hierdoor extra kosten gemaakt worden en deze zouden dan doorberekend worden wat voor u tot meer kosten zal leiden. Ik ga ervan uit dat ik hiermee u voldoende geïnformeerd heb.

Met vriendelijke groet,

Joris

Serviceteam Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Absurd hoge jaarnota en ditto nieuw termijnbedrag, met nog jaren te gaan.
Rogier uit Groningen, 19 april 2019

Van z'n leven nog nooit zo'n hoge jaarnota gekregen als nu. Ik zat 1 jaar bij Vandebron en dat beviel best. Daarna maakte ik de fout een 3-jarig contract aan te gaan (prachtige beloftes en bla bla). DOE DIT NIET MENSEN, want je wordt OPGELICHT. Al een jaar of 10 lukt het mij met een termijnbedrag van 70 euro of minder mijn energierekeningen te betalen (en zelfs dan heb ik nog NOOIT hoeven bijbetalen en krijg ik geld terug). Nu mag ik per maand 105 E gaan betalen, da's dus even 50% meer! Vreselijke spijt van de overstap, want ik zit er nog mooi voor een lange tijd aan vast. Ik wil nu gaan onderzoeken of ik onder het contract uit kan komen. WEES GEWAARSCHUWD!

Reactie Joris, 23 april 2019

Beste John,

Hartelijk dank voor je review. Ik kan me goed voorstellen dat je bent geschrokken van de hoge energienota. Over de jaren heen zijn de energietarieven flink gestegen, naast het feit dat de overheidsheffingen ook een stuk duurder zijn geworden dan voorheen. Wellicht dat het in jouw situatie een fout van Vandebron betreft. Graag wil ik je vriendelijk verzoeken een bericht te sturen naar specialcare@vandebron.nl of telefonisch contact op te nemen zodat we samen tot een oplossing kunnen komen.

Mocht je nog andere vragen hebben dan horen we dat graag!

Met vriendelijke groet,

Joris

Serviceteam Vandebron

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Tweemaal hoger termijnbedrag als beloofd.
John Jansen, 27 maart 2019

Vandebron brengt een tweemaal hoger termijnbedrag in rekening dan ze in hun verlengingsaanbod heeft beloofd. Vervolgens komt - na heel lang wachten - de kromme uitleg dat dat aanbod is gedaan op basis van het door mij verlaagde termijnbedrag van het jaar daarvoor. Ze gingen er van uit dat ik zonnepanelen had, maar ik had dat termijnbedrag verlaagd omdat zij hun welkomskorting niet hadden meegerekend. Dat zij hun aanbod niet doen op basis van mijn verbruik maar op basis van hun foute aanname willen ze niet toegeven. Nee, ze noemen het een misverstand; alsof je als klant je leverancier moet waarschuwen dat je geen zonnepanelen hebt als ze met een aanbod komen. En ook geen eigen kerncentrale. Verder is hun bedrijfsvoering een enorme puinhoop en duurt het weken, zo niet maanden, voordat je een reactie krijgt. En die is dan ook nog steeds teleurstellend. Ik ben na een paar maanden weer vertrokken en neem de boete voor lief. Door hun hoge prijzen heb ik die boete er overigens in vier maanden weer uit. Samenvattend: Vandebron plukt en is Vandepot gerukt.

Reactie Laura , 27 maart 2019

Beste John,

Hartelijk dank voor je review op energieleveranciers.nl. Op 26 maart 2019 heb je onderstaande informatie per e-mail toegestuurd:

'Sommige van onze klanten kiezen ervoor om het termijnbedrag aan te passen. Dat noemen we een afgesproken termijnbedrag. Indien de klant besluit om zijn of haar termijnbedrag aan te passen gaan wij ervan uit dat zij het jaarlijkse energieverbruik beter kunnen inschatten dan wij. Omdat we graag rekening willen houden met de wens van de klant doen we dan een persoonlijk aanbod aan de hand van het afgesproken termijnbedrag.

Tot op heden kiezen wij ervoor om het afgesproken termijnbedrag leidend te laten zijn tijdens het versturen van een verlengaanbod. De keuze is gebaseerd op onze ervaringen uit het verleden. Deze leert dat het versturen van een verlengaanbod aan de hand van het Standaard Jaarverbruik (SJV) juist meer klachten opleverde omdat er in dit aanbod geen rekening werd gehouden met bijvoorbeeld de teruglevering van de zonnepanelen.'

In je bericht geef je aan dat wij ervan uit zijn gegaan dat je zonnepanelen had. Dit klopt niet. Via de persoonlijke Vandebron pagina bieden wij de klant de mogelijkheid om het termijnbedrag te verlagen of te verhogen, om welke reden dan ook. Nogmaals, indien de klant besluit het termijnbedrag te verlagen, gaan wij ervan uit dat de klant het jaarlijkse energieverbruik beter kan inschatten dan wij. Wij versturen geen verlangaanbod op basis van een foute aanname maar op basis van een afgesproken termijnbedrag.

Ten slotte, ik kan mij heel goed voorstellen dat je de lange wachttijden en het uitblijven van een reactie als niet prettig ervaart. Je hebt gelijk dat wij hier als onderneming op hadden moeten anticiperen. Onze excuses hiervoor. Ik begrijp heel goed dat dit niet het bericht waar je op had gehoopt. Helaas kan ik niks verder voor je betekenen.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Laura

Service Team Vandebron

Reactie John Jansen, 27 maart 2019

Deze reactie van Vandebron is dus precies wat ik bedoel. Er wordt steeds opnieuw uitgelegd waarom ze iets doen zoals ze het doen. Meer niet. Dit gebeurt overigens gewoon met knip- en plakwerk, want de reacties zijn telkens identiek; een extra reden om er van uit te gaan dat ze niet echt inhoudelijk reageren, maar slechts oppervlakkig. Het is eerder een reflex dan een reactie. Dat dit alles in mijn geval (en waarschijnlijk bij vele anderen) leidt tot valse beloftes zien ze niet in. Nee, ze blijven liever koppig in dezelfde groef hangen. Mensen, begin er niet aan.

Reactie John Jansen, 27 maart 2019

Laura, je schrijft: 'Wij sturen geen verlengingsaanbod op basis van een foute aanname, maar op basis van een afgesproken termijnbedrag.' Maar dat afgesproken termijnbedrag is nu juist precies jullie foute aanname! Ik heb dat termijnbedrag namelijk verlaagd omdat jullie de welkomskorting niet hadden meegerekend. En ik heb dat overigens terecht gedaan, aangezien ik zelfs over het door mij verlaagde termijnbedrag nog geld terugkreeg. Bovendien hebben jullie in het verlengingsaanbod mijn verbruik vermeld en niet mijn termijnbedrag van het jaar daarvoor. Je probeert je in allerlei bochten te wringen om maar vooral de schuld bij mij te kunnen leggen en maakt je daarmee ongeloofwaardiger per geschreven letter.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Lange wachttijden voor telefoon en jaarnota
Hanna Brussaard uit Axel, 11 maart 2019

Na een goed verlopen overstap en eerste jaar (jaar nota op tijd , ik moest bijbetalen) ging het fout.

Aan het einde van het eerste jaar op een telefonisch aanbod ingegaan voor een 3 jarig contract. Ik zou dan goedkoper uit

zijn met de vaste kosten en wanneer de geplande zonnnepanelen er waren kon ik tussentijds een nieuwe contract afsluiten

om mee te doen aan het zonnecolletief, dat zou voor mij voordeliger zijn.

Dat klinkt te mooi om waar te zijn? Dat was het ook .

De vaste kosten bleken helemaal niet lager te zijn, in de eerste instantie vond ik dat niet netjes maar ook niet

echt een probleem omdat ik toch de overstap zou maken naar het zonnecollectief .

Helaas toen ik mij na de plaatsing van zonnepanelen vorig jaar wilde aanmelden bleek dit niet mogelijk.

Het uitlezen van de meter voor mijn 2de jaarnota is 2 weken later geschied dan het eeste jaar en op mijn

verzoek na eindeloos in de wacht te hebben gestaan aan de telefoon.

Inmiddels zijn we zes weken verder na de meteropname en ik heb nog geen jaarnota.

Telefonisch is aan me uitgelegd dat ze twee maanden de tijd hebben voor het opmaken van de jaarnota en de terugbetaling van het geen

ik teveel betaald heb mag ook nog een maandje duren.

Ik mag een maand vooruit betalen , maar een jaarnota kan schijnbaar alleen maar snel geproduceerd worden wanneer er bijbetaald moet worden door de klant

Onnodig misschien om te zeggen dat ik niet kan wachten tot mijn contract afgelopen is.

-lange wachttijden aan de telefoon (minstens een half uur)als ze al bereikbaar zijn

-klantenservice : Bij verschillende contacten werden beloftes gedaan die niet waargemaakt worden.

Reactie Laura, 19 maart 2019

Beste Hanna,

Hartelijk dank voor je review op Energieleveranciers.nl. Een excuses vanuit Vandebron voor het uitblijven van een reactie is hier zeker terecht. Door drukte was het helaas niet mogelijk eerder te reageren. We werken hard aan het inlopen van de achterstand waardoor we spoedig onze klanten weer de service kunnen bieden die zij verdienen.

Laat ik beginnen te zeggen dat ik mij heel goed kan voorstellen dat je het lang moeten wachten op een energienota als niet prettig ervaart. Ik hoop dat je de energienota inmiddels hebt ontvangen maar mocht deze nog niet zijn verzonden dan ga ik hier graag voor je achteraan. Helaas kan ik je klantaccount met de ontvangen gegevens (naam) niet terugvinden in ons systeem. Om inhoudelijk op je klacht te reageren ontvang ik graag je persoonsgegevens zodat ik je klantaccount kan opzoeken in ons systeem. Om deze reden wil ik je vragen om ons uw klantnummer of postcode/huisnummer toe te sturen.

Een fijne dag gewenst!

Velen groeten,

Laura

Service Team Vandebron

Reactie Willem, 24 maart 2019

Beste Vandebron,

Gezien de litanie op deze site, vind ik écht dat jullie je moeten gaan schamen!

Jullie maken mij niet wijs, dat een fatsoenlijk (eventueel beginnend-) bedrijf niet in staat zou zijn om in 3.5 jaar een functionerende Klantenservice op te zetten en iets anders te vertellen hebben dan dat het zo druk is!

En als een klant er dan na uren in de wacht gezeten te hebben al in slaagt iemand aan de telefoon te krijgen, de klant onheus te bejegenen, af te blaffen, de les te lezen, niet op een verzoek in willen gaan, verkeerd te informeren, te rommelen met voorschotten, de verbinding bot te verbreken, etc. etc.

Ik ben al vele malen overgestapt tussen energieleveranciers, maar een zo slecht bereikbaar en ongeorganiseerd bedrijf ben ik nog nóóit tegen gekomen.

Andere bedrijven geven meestal aan dat: "...dit gesprek voor trainingsdoeleinden kan worden opgenomen". Moeten jullie ook eens doen, van begin tot eind opnemen en dan met de hele afdeling naar zo'n opname gaan luisteren.

Dan begrijpen jullie denk ik wat ik bedoel!

Dat het erg druk is hebben wij nu wel gehoord, dat zou te danken kunnen zijn aan "Succes". Als jullie zo door gaan, ben ik bang dat jullie binnenkort aan dat "Succes" ten onder gaan. En dan blijven er bijna geen echt groene leveranciers te kiezen meer over.

Heel Jammer! :-(

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Een enorme teleurstelling....
Willem , 7 maart 2019

Na een paar decepties met "Betaald voetbal sponsoren" die zichzelf zeggen te wentelen in een Groen Eco-sausje ... nog maar weer een poging gedaan via de veiling van de Consumentenbond: Een jaarcontract bij VandeBron.

Ziet er, op de vage Co2-compensatie ergens in Mongolië na, wel goed uit.

Een milieubewuste organisatie, die goed bij mij past. Dacht ik...

Het dak van mijn uitstekend geïsoleerde huis ligt vol met zonnepanelen en de Netbeheerder leest al jaren elke 10 minuten mijn slimme meter uit. Die weet dus precies wat ik verbruik en opwek.

Daarom betaalde ik aan mijn vorige voetbalsponsor een maandbedrag van €80,- gedurende de eerste 8 maanden van mijn jaarcontract, daarna €30,- en de laatste paar maanden helemaal niets meer! En kreeg nóg geld terug!

Wat schetst dus mijn verwondering, toen ik het contract van VandeBron ontving: Een maandbedrag van €160,-! Dat was teleurstelling nummer 1.

Dan denk je nog: even bellen om dat recht te zetten. ?!?

Gelukkig heb ik Onbeperkt beltegoed, want ik heb gedurende 4 weken tevergeefs geprobeerd via de daarvoor bestemde opties van hun Menu systeem iemand bij VandeBron te spreken te krijgen. Je krijgt alleen een stom bandje te horen dat het erg druk is.

Er wordt gewoon niet opgenomen. Ook niet na 3 kwartier, of na een uur!

Uiteindelijk heb ik de optie gekozen om me eens aan te melden als nieuwe klant.

Kijk, en dát wordt wel opgenomen!

Daar werd mij echter direct de les gelezen, dat ik dit via "MijnvandeBron" zelf moest regelen.

Dat is onjuist, want de website was dagenlang onbereikbaar en bovendien is het onmogelijk om een termijnbedrag van €160 te verlagen naar bijv. €80,-.

Na stevig aandringen werd het maandbedrag uiteindelijk op €100,- gezet na een preek, dat ik een groot gevaar liep aan het eind van het contract een aanzienlijk bedrag te moeten bijbetalen.

Mijn betoog dat ik op de Kilowatt stroom en M3 gas nauwkeurig weet wat mijn verbruik en opgewekte stroom is en dat ik even geen zin heb om eerst bijna €2000,- aan voorschotten te betalen en uiteindelijk aan het einde van het contract moet proberen ruim €1100,- van VandeBron terug te krijgen, maakte weinig indruk.

De verbinding werd verbroken....

Bestaan er eigenlijk nog échte groene energieleveranciers met een ideële instelling, die géén geld over de balk smijten, en hun klanten niet onbeschoft behandelen?

Met deze heb ik het eigenlijk al weer gehad. :(

Reactie Lotte, 25 maart 2019

Beste Willem,

Dank je wel voor je review en wat jammer om te lezen dat je tot zover niet tevreden bent over onze service. Daar willen we graag verandering in brengen. Allereerst: de drukte. We vinden het ontzettend vervelend dat de wachttijden de spuigaten uitlopen de laatste tijd. Zelfs nu we ons serviceteam verdubbeld (!) hebben, is onze reactietijd nog steeds terug op de oude vertrouwde 1 minuut. Een excuus is dus zeker op zijn plaats. Maar, we weten ook dat je daar niks voor koopt.

In plaats van 'sorry' te zeggen voegen we dus liever de daad bij het woord en help ik je graag met het instellen van een passend termijnbedrag. Vandebron is er niet bij gebaat om jouw termijnbedrag veel hoger in stellen dan nodig. Integendeel. Voor zowel onszelf als voor onze energiebronnen is het financieel het voordeligst om een voorschotbedrag te vinden dat zo dicht mogelijk bij je daadwerkelijke verbruik ligt.

Net als bij jouw vorige energieleverancier betaal je bij ons een maandelijks termijnbedrag. Dit is het verwacht jaarverbruik op basis van de historische meterstanden op jouw adres. Dat verbruik noemen we het Standaard Jaarverbruik (SJV). Het SJV wordt berekend door je netbeheerder. Helaas houdt de netbeheerder geen rekening met je teruglevering, maar enkel met je verbruik. Wanneer je zonnepanelen op het dak hebt liggen, geeft dit SJV dus een vertekend beeld. Het is echter het enige waar wij ons bij de aanmelding op kunnen baseren.

Nu snappen we goed dat het termijnbedrag in jouw situatie niet passend is. Daarbij kun je doormiddel van voorgaande jaren duidelijk aantonen dat je werkelijke verbruik vele malen lager ligt. Zou je ons daarom je eindnota willen toesturen via vragen@vandebron.nl en daarbij een herberekening willen aanvragen op basis van die gegevens? We kunnen dan alsnog een passend termijnbedrag voor je doorvoeren.

Ik hoop van harte dat we je vertrouwen kunnen terugwinnen. Een fijne dag gewenst!

Hartelijke groet,

Lotte

Serviceteam Vandebron

Reactie Willem , 27 maart 2019

Dus bij mensen die zonnepanelen hebben, zoals Willem, gaat Vandebron uit van het verbruik en bij klanten zoals ik (zie bovenstaande reacties) die geen zonnepanelen hebben, gaat Vandebron niet uit van het verbruik, maar van het vorige termijnbedrag, omdat ze (ten onrechte) aannemen dat die klanten zonnepanelen hebben. Het is lachwekkend en triest tegelijk. En dat is op zich dan wel weer heel knap.

Reactie John, 27 maart 2019

ps. De reactie van 27 maart op de klacht van Willem en de reactie van Vandebron is niet van Willem, maar van John Jansen.

Groet, John

Reactie Willem , 27 maart 2019

@John: No problem.

Ik wil nog even iets kwijt over de reactie van Lotte...

@Lotte: Lees je eigenlijk je eigen posts wel eens?

Dit vind ik bijv. een hilarische (zie boven):

<< .. Zelfs nu we ons serviceteam verdubbeld (!) hebben, is onze reactietijd nog steeds terug op de oude vertrouwde 1 minuut. ..>>

Ik kwam niet meer bij!

En nogmaals, hou óp over die zogenaamde drukte, want die veroorzaken jullie gewoon zelf met zo'n chaotische organisatie.

En hou ook op met je klanten als imbecielen te behandelen.

Dacht je dat ik niet wist dat ik een termijnbedrag moet betalen of dat ik niet wist hoeveel energie ik verbruik én opwek en dat ik niet weet wat de hoogte van mijn termijnbedrag ongeveer moet zijn om aan het eind van de contractperiode ongeveer op nul (€ 0,00) uit te komen of zelfs nog een beetje terug te krijgen??

De reden dat ik dat zo precies weet, komt namelijk mede door eerdere ervaringen met soortgelijke energieleveranciers!

En ik stuur mijn vorige eindnota NIET op.

Geef mij gewoon de gelegenheid zélf een termijnbedrag in te stellen via "MijnvandeBron". En dan niet op een schaal tussen €120 en €165, maar tussen €0 en €200. Niet voor niets moest ik bij de inschrijving van de veiling mijn geschat verbruik opgeven? Kom dan ook niet aan met een "SJV" wat nergens op slaat! Andere leveranciers waarvan ik als proef hun configurator draai met mijn actuele verbruik/opwek cijfers bieden overigens wél een normaal termijnbedrag aan.

Plus de mogelijkheid om een aantal maanden vóór einde contract zelf het termijnbedrag op €0,- te zetten. De laatste keer kreeg ik zelfs 4 maanden voor het einde van het contract mijn "welkomstpremie" al gestort.

Netjes, het kán dus wel!

"Energieleverancier" is volgens mij ook de simpelste bedrijfsvorm die er bestaat. Je produceert niks, géén stroom, pompt géén gas op, en het enige dat je hoeft te doen is wat reclame te (laten-) maken, je aan te melden bij een energieveiling, en je klanten een contract en een incasso te sturen.

Als je dat góed doet, heb je 1 (één) telefoniste nodig voor de administratie en om de complimenten van klanten in ontvangst te nemen!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?