Reviews Vandebron

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

72 reviews

5 sterren
(11)
4 sterren
(10)
3 sterren
(12)
2 sterren
(12)
1 ster
(27)

0 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(0)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Slechte klantenservice
S B. uit 's-Gravenhage, 24 juli 2019

Reageren niet of nauwelijks wanneer je verhuisd. Zelf maandenlang achter status aan moeten gaan, blijken ze een gewoon niks met de aanvraag gedaan te hebben, terwijl je wel een boete kan krijgen voor te laat afsluiten van energie op nieuwe adres. Bij afloop contract opeens wel tijd om te bellen / mailen. Inmiddels dus overgestapt .

Reactie van Vandebron - 26 juli 2019

Vervelend dat dit niet soepel is verlopen. Er is iets mis gegaan in de communicatie, waardoor we elkaar niet goed konden bereiken. Onze excuses hiervoor. We willen je succes wensen bij de volgende leverancier en bedanken voor je tijd bij Vandebron.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Administratie is een puinhoop
M L. uit Leiden, 12 juli 2019

Als je opzegt blijven ze proberen termijnen af te schrijven, kennen welkomstbonus niet direct toe, moest ik zelf achteraan. Volgens mij klopt de toegezegde prijs niet overeen met de daadwerkelijk betaalde prijs voor energie, maar dit heb ik niet nagerekenend. In ieder geval was mijn maandbedrag veel hoger dan beloofd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goeie service, helaas geen respect voor je privacy
FA K. uit Den Haag, 30 mei 2019

De overstap ging soepel, ook geen enkel probleem met de levering. Helaas geeft Vandebron je gegevens wel aan derde partijen, zoals deze site, die je vervolgens allemaal mails sturen met vragen. En dit zonder dat Vandebron je hiervoor om toestemming vraagt of zelfs maar de mogelijkheid geeft om dit niet te krijgen. Dit beleid staat haaks op het hedendaagse respect voor privacy dat een bedrijf als Vandebron zou moeten hebben. Wat erg jammer is, want voor de rest doen ze alles goed...

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Onduidelijke en langzame klantenservice
S Alamdary Badlou uit Rotterdam, 22 mei 2019

Helaas had ik een probleem met een onaangekondigde meterwissel in de eerste maand. Het heeft me welgeteld 7 maanden (!), veel contact en 4 automatische verhogingen van het maandbedrag gekost. Uiteindelijk heb ik, na ook 2 maanden gewacht te moeten hebben op mijn eindnota, gelukkig wel 340 euro teruggekregen, maar dit bedrag had nooit zo hoog op mogen lopen.

Over de 175 euro die ik na de energienota heb betaald, heb ik niks meer gehoord en zal ik wederom contact moeten opnemen.

Ondanks ik me erg identificeer met de missie van Vandebron is zo'n omgang met klanten voor mij onacceptabel. Ik ben dan ook overgestapt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Langzame administrative afhandeling
J van M. uit Eindhoven, 7 mei 2019

Onderschrijf de idealen van groene energie maar het administrative gedeelte behoeft verbetering. Eind nota kost 7-8 weken en teruggave geld nog een additionele 2 weken. Komt nogal vreemd over, bij vorige leverancier ging dit een factor 2 sneller.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Te mooi om waar te zijn (slechte service en rare praktijken)
J Z. uit Leiden, 2 mei 2019

Ik heb mij bij vandebron ingeschreven omdat ze goedkope tarieven hadden (met een inschrijfkorting in het eerste jaar). Ik betaalde 10 euro per maand voor mijn lage energieverbruik, maar toen het jaar om was zou ik 15 euro gaan betalen per maand. Ik wilde hier geen probleem van maken, dus heb ik mijn contract niet opgezegd. Vervolgens hebben ze nadat het contract was ingegaan de prijs aangepast naar 30 euro per maand. Toen ik belde om dit naar beneden aan te laten passen kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was en dat ik ook niet kon opzeggen tot volgend jaar. Ik werd afgewimpeld en kreeg te horen dat ik geen keuze had, ook al was het contract al ingegaan toen vandebron de maandprijs weer had aangepast (en ik hier dus geen inspraak over had). Ik ben nu dus verplicht nog een jaar bij vandebron te blijven, maar vanwege hun slechte klantenservice zal ik zeker niet blijven bij ze.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima energieleverancier: doet wat het belooft en is oprecht betrokken
KB H. uit Kortenhoef, 10 april 2019

Ik ben zeer tevreden over Vandebron. Het is een ambitieus jong bedrijf waarbij de levering en duurzaamheid voorop staan. De maandbedragen zijn makkelijk aan te passen, de rekening heeft geen verrassingen. Prima club!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Gewoon goed.
M Brouwer uit Uden, 7 april 2019

Een bedrijf dat ( in mijn geval ) doet wat ze beloven. Ik ben wel overgestapt naar een andere leverancier maar dat is een financiële kwestie. Waarschijnlijk volgende keer weer naar Vandebron. Hangt af van de aanbieding.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Vervelende organisatie als je besluit over te stappen naar concurrent
MJ Vermeulen uit Schiedam, 1 april 2019

Geen klachten over levering energie, wel over communicatie als je overstapt naar concurrent. Ik heb diverse keren aanmaningen gehad, ''bedreigingen'' dat mijn energie zou worden afgesloten (terwijl ik al energie geleverd kreeg van Qurrent), dat ik in BKR-registratie zou worden opgenomen en verder ook geen enkele keer persoonlijk contact hierover (telefoontje is kleine moeite) terwijl ik diverse keren heb aangegeven dat ik al elders klant was (bevestiging overstap Vandebron had ik al in huis). Kortom, langs elkaar heen werken daar en intimiderend gedrag naar oude klanten, Klaar met deze organisatie!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Vriendelijk en helder
Laura uit Amsterdam, 28 maart 2019

Aanmelding verliep snel en overzichtelijk, binnen 2 dagen mail van Vandebron met overzicht. Halverwege het jaar gebeld over maandbedrag, geen wachtrij en het was direct geregeld. Fijne ervaring!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
mv
Carolien uit Amstelveen, 24 maart 2019

Slechte service je moet vaak een uur wachten voor je iemand aan de telefoon krijgt. Nooit heeft iemand verteld dat je miet betalen voor stroomOpslag.

Maar liefs 92 euro valse informatie over geld terug actie.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Ik weet van niks
A.J. Overwater uit Amsterdam, 21 maart 2019

Sorry maar ik krijg nooit een mail en ik weet ook helemaaaaaal niet van welk bedrijf ik mijn gas en energie krijg, ik zou graag meer duidelijkheid willen, en zeker een tussen tijdse meting, want ik weet gewoon niet wat ik moet betalen , dat gaat allemaal automatisch

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Levering goed, afhandeling erg slecht.
B.A.M. S. uit Amersfoort, 19 maart 2019

Na het aflopen van het contract doen ze alsof ze van niks weten en hebben ze geld voor de nieuwe maand er gewoon afgehaald. Telefonisch heel slecht te bereiken. Na enkele dagen eindelijk contact gehad en heb begrepen dat ze wel willend zijn maar met achterstand te kampen hebben.

Volgens het bedrijf zijn ze daar hard mee bezig dit snel op te lossen. Wel via de mail als over de post aanmaningen gehad die onterecht waren en waar je toch wel van schrik. De volledige afhandeling heeft bij elkaar 6 weken geduurd. Dat is heel erg lang. Ik hoop dat dit bedrijf hen verbetering voortzet.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
slechte ervaring
B.F.J. van Ingen uit Amsterdam, 18 maart 2019

De beloofde entreekorting van 240 euro is maar deels uitbetaald, heb daar een klacht over ingediend maar men jomt mij niet tegemoet door het beloofde restant over te maen! Bovendien was de start erg slecht ondans aanmelding had men mij weer uit het systeem verwijderd, Administratief een grote puinhoop! Ik ben blij er vanaf te zijn,

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Groene bron
H V. uit Diemen, 18 maart 2019

Tevreden ben ik met de groene energie en de lage kosten van Vandebron.

Niet tevreden ben ik over de vele weken die Vandebron nodig heeft voor het maken van de eindafrekening. Het gaat om honderden euro's, waar ik lang op kan wachten. Daarentegen int Vandebron het maandbedrag ruim voor aanvang van de betreffende maand, dat is toch een beetje tegenstrijdig en voor mij als klant helemaal niet plezierig.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goede prijs en groene stroom
cam R. uit Breda, 16 maart 2019

Ik ben overgestapt van essent naar vandebron omdat deze meer 'echte' groene stroom levert.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Groene energie , duidelijke website , slechte klanten service
TB W. uit Tricht, 14 maart 2019

Voor ons is groene energie en gas erg belangrijk, tevens vinden we overzichtelijke website met gebruiksvriendelijk portaal

belangrijk vandaar de keuze voor van de bron.

Echter zijn we qua klantenservice en feedback niet helemaal tevreden , jaar nota kwam ook later dan gemeld . Dit is slordig een een bron van ergernis.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Facturering na afloop contract
Robbio uit Breda, 13 maart 2019

Vd Bron factureert ook na het aflopen van het contract nog een maand door. Dit leidt tot tijdelijk dubbele kosten. Uiteindelijk krijgt men dat wel terug bij de eindafrekening maar daar neemt vd Bron dan wel 6 weken de tijd voor! Als men dit bedrag storneert gaat vd Bron dreigen met een incassobureau.

Tevens ziet vd Bron dit als een betalings-achterstand waardoor zij menen de welkomstkorting niet uit te hoeven betalen. Na een hoop gemail en gebel (waar je overigens ruim de tijd voor moet nemen ivm drukte bij vd Bron) is het uiteindelijk goed gekomen.

Het blijft belachelijk dat men door factureert na afloop van het contract en dit op geen enkele wijze aangeeft.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Klachten over van de bron
J. Smit uit Uitgeest, 6 maart 2019

Telefonisch niet te bereiken af rekening duur veel te lang duurt. ongeveer tien weken

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Rommelig
C H. uit Utrecht, 5 maart 2019

Actuele standen in de app kloppen niet en leiden tot onnodige ongerustheid.Daarnaast werd er een fout, in mijn nadeel, gemaakt met de eindafrekening en was de klantenservice nauwelijks bereikbaar. Vervolgens waren er meerdere contactmomenten voor nodig om de fout te herstellen en de financiële afhandeling duurt lang wanneer in voordeel van de klant.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Matig
C.L.J. P. uit Swalmen, 4 maart 2019

Het verbruikersoverzicht vond ik onoverzichtelijk bij v.d. Bron.

Ik ben naar Nuon terug gegaan omdat zij een overzichtelijke verbruikersoverzicht hebben en ook een goede verbruikersapp.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Zeer betrouwbaar en goed
m C. uit Ede, 2 maart 2019

Van de Bron is een kleine groene energieleverancier. Ze zijn goed bereikbaar en klantvriendelijk. Gegevens zijn overzichtelijk toegankelijk online.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima
N.W.-G. uit Utrecht, 1 maart 2019

De afwikkeling is correct verlopen. Afspraken worden nagekomen

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Eindafrekening
J.m.g. B. uit Exloo, 26 februari 2019

Werd in december om de standen gevraagd voor de jaarnota deze heb ik doorgegeven en besloot over te stappen per 25 januari.

Heb helaas geen jaarnota ontvangen en wacht nog steeds op de eindafrekening waarvan ik de standen op 25 janari heb doorgegeven

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Good service
RR Ortegon Cano uit Amsterdam, 21 februari 2019

Good experience smooth transition and happy to contribute to green projects :) recomended

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?