Reviews Vandebron

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

62 reviews

5 sterren
(22)
4 sterren
(18)
3 sterren
(8)
2 sterren
(4)
1 ster
(10)

0 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(0)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slecht en onbereikbaar
Sander 20 januari 2019

Wij wilden klant worden bij Vandebron, Hier een vast bedrag per maand overeen gekomen. Vervolgens krijg ik het contract in mijn mail en wat blijkt dat ze het bedrag met 75 euro per maand verhoogd hebben, omdat ze naar het verbruik van de laatste 3 jaar hebben gekeken, terwijl ik duidelijk aan heb gegeven dat het hier om een verhuizing gaat van een compleet gezin naar 2 personen.

Vervolgens heb ik Vandebron twee maal proberen te bellen. De eerste keer heb ik 45 minuten in de wacht gestaan om vervolgens helemaal verbroken te worden. De tweede keer heb ik zelf opgehangen na 48 minuten in de wacht te hebben gestaan. Toen besloten om een mail te sturen. Hier kreeg ik als automatische reactie op dat er binnen 3 dagen een reactie zou zijn. Na 5 dagen nog steeds geen reactie, dus was ik genoodzaakt om het contract te annuleren.

Wettelijk heb je 14 dagen bedenktijd, maar het is niet mogelijk om binnen 14 dagen in contact te komen met Vandebron.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Duur
Wybe uit Loosdrecht, 17 januari 2019

Het is een fantastisch en eerlijk initiatief maar ik kwam op een maandprijs die 2,5x zo hoog was als mijn huidige (groenstroom) contract bij Current. De medewerker van Vandebron zei dat de prijs van Current die ik noemde (€130/mnd) niet mogelijk was maar ik betaal dat al ongeveer 3 jaar.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Lange wachtijd telefoon
Hwlm hueskes uit Arnhem, 14 januari 2019

Vandaag stap ik over van de nuon naar vandebron voor het gas en licht.Vandebron moet mijn meterstanden doorgeven aan de nuon, zodat de nuon deze met mij kan verekenen.Omdat ik nog niets van vandebron gehoort had, besloot ik zelf maar te bellen om de meterstanden door te geven. Ik heb 55 minuten in de wacht gestaan. Er werd een bandje afgespeelt met de boodschap dat het drukker dan normaal was vanwege de vragen over de energiebelasting. Ja ja. Ik hou mijn hart vast over de verdere dienstverlening van vandebron.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Aangemeld maar geen stroom en geen contact
Rademakers 14 januari 2019

Sinds 10.1.19 hebben wij een contract bij Vandebron. Helaas is er nog steeds geen stroom en kunnen wij ook niemand bereiken. Erg vervelend allemaal, inmiddels hebben wij ruim 2 uur in de wacht gestaan en de aannemer kan niet starten.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Snel en duidelijk
R S G. uit Assen, 13 januari 2019

Na aanmelding is alles soepel en zonder problemen verlopen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte organisatie
Den Blanken 8 januari 2019

(Telefonisch) Contact is ronduit slecht. Je krijgt een bandje met de mededeling dat het momenteel erg druk is en dat de wachttijd kan oplopen. Geen enkele indicatie hoe lang dit zou kunnen duren, en hoeveel wachtenden er nog zijn. Overigens hoor je dat bericht tot vervelens toe elke minuut. Na 30 minuten wachten was ik het zat en heb verbinding verbroken. 2 e-mails gestuurd. Binnen 3 dagen antwoord volgens zeggen van Vandebron. Helemaal geen antwoord gekregen . Contract liep af op 1 januari j.l. maar desondanks werd er via automatische incasso een termijnbedrag geïnd voor de maand januari. Dat bedrag heb ik gestorneerd. maar krijg nu dreigmails dat ik binnen zoveel dagen moet betalen, want anders incassobureau. Wacht ook al ruim 6 weken op de eindafrekening. Kortom, de organisatie is niet op orde.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
goed
E.T.M. de J. uit 's-Hertogenbosch, 6 januari 2019

ben tevreden over Vandebron.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Niet erg klantvriendelijk
Anoniem uit Utrecht, 4 januari 2019

Vorig jaar werd ik gelokt door een welkomstpremie van 240 euro. Aangemeld. Direct een onaangename verrassing. Het termijnbedrag moest vooraf betaald worden en werd op de 20e van de maand al afgeschreven. Enkele maanden later was er onvoldoende saldo en werd het bedrag niet afgeboekt. Direct een dreigmail, ze zouden niet weer een poging doen het te doen afschrijven en als ik niet binnen 5 dagen betaalde, dan een incassobureau. Nu lees ik ook op dit forum dat door dit gebeuren ik mijn welkomstpremie op de buik kan schrijven. Ik twijfelde of ik dit contract wel zou verlengen. Op vragen mijnerzijds via e-mail werd niet gereageerd. Telefonisch is het bedrijf helemaal praktisch niet bereikbaar, wachten, zucht, wachten, de hoorn op de haak. Opgezegd. Wacht nu al bijna 6 weken op de eindafrekening. Dit bedrijf is niet klantvriendelijk, niet erg bereikbaar ook. Vandaar de magere twee en halve ster bij de beoordeling.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goedkoop maar niet pretig
Anoniem uit Enschede, 2 januari 2019

Van de bron geeft een goede introductie prijs maar daarna is de service minimaal. Het is erg ingewikkeld om te zien hoeveel je gebruikt en welk maandbedrag erbij hoort. Bij andere energie leveranciers is dit veel beter. Na de introductie prijs snel weg wezen want daarna worden ze erg duur vergeleken met andere groene energie aanbieders.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Very good
M S. uit Amsterdam, 23 december 2018

Despite a few hiccups, very positive experience. The customer service is on a very good level. Pleasant to contact. Wouldn't change if the prices wouldn't go that much up for the 2nd year.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Matig
A.J. Rozeboom Pot uit Rotterdam, 21 december 2018

Ik heb gewoon een afrekening gekregen van mijn vorige energie leverancier plus een boete.. En de prijsverhoging zagen we niet aankomen?

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Zeer behulpzame en fijne klantenservice
R.C.M. Huntjens uit 's-Gravenhage, 20 december 2018

Overgestapt vanwege een verhuizing, alles kon zeer snel geregeld worden en de hulp bij de overstap was ook top! Daarnaast is de site zeer overzichtelijk en de communicatie duidelijke.

Ik zou Vandebron iedereen aanraden!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slecht telefonisch bereikbaar en vooraf termijnbedrag betalen.
HD Bron uit Varik, 20 december 2018

Vele malen en dagen geprobeerd vandebron telefonisch te bereiken maar is bijna onmogelijk, maakt niet uit welke keuze je maakt aan de telefoon van 1,2 of 3. Toch maar een keer volgehouden om te wachten dit was 53 minuten en 46 seconden en toen had ik een jonge dame aan de telefoon met de grote excuses voor het lange wachten en dat ze een gigantische achterstand moesten bijwerken.

Mijn punt was bij deze leverancier dat het termijnbedrag van 160 euro zo snel op elkaar werd geïncasseerd namelijk op 20 december en het leek erop dat de termijnbedragen vooraf worden geïncasseerd, de reden is omdat ze een startend leverancier zijn met hoge startkosten. Bij alle andere energieleveranciers word het termijnbedrag achteraf geïncasseerd, kan veel uitmaken als je veranderd van leverancier je kan dan op 1 dag voor 2 maanden een termijnbedrag betalen.

Het termijnbedrag werd al op de 20 ste van de maand geïncasseerd standaard vooraf vind ik veel te vroeg maar nu blijkt dat je kan kiezen dat het termijnbedrag op de 20 ste of 28 ste geïncasseerd kan worden, nou dat hebben we dan aangepast naar de 28 ste van de maand en niet de standaard 20 ste van de maand, het is maar dat je het weet.

Ook heb ik het termijnbedrag laten verlagen omdat het termijnbedrag al vooraf wordt geïncasseerd, betaal dan liever later iets bij maar dit is een persoonlijke keuze.

Alles is wel direct netjes in orde gemaakt na het vele malen lange wachten en eindelijk de laatste wachtbeurt van ruim 53 minuten werd toch alles netjes geregeld.

VANDEBRON ZORG ERVOOR DAT JE BETER BEREIKBAAR BENT OP 088-0444555

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ongevraagde afschrijving van mijn bankrekening
Elly 20 december 2018

Wat schetst mijn verbazing als ik op mijn bankgegevens een afschrijving zie van € 145,00 door VandebronEnergie!

Heb door zoeken nieuwe leverancier ook bij Vandebron gekeken, maar uiteindelijk gekozen voor mijn huidige leverancier BudgetEnergie, die toch het beste contract kon aanbieden.

Ik vind het ongehoord om zomaar een bedrag af te schrijven!!!

Hoop dat men na mijn bericht twee keer nadenkt voor met Vandebron in zee te gaan!

Elly

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Tot heden uitstekend
E Soeten uit Heerenveen, 18 december 2018

Alleen contact gehad via mail

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Van de Bron houdt je geld vast
Monique 17 december 2018

Jaarlijks stap ik over op een andere energierekening. Ik heb dit inmiddels al meerdere malen gedaan. De laatste keer was dit bij Van de Bron op zich heb ik geen klachten over Van de Bron qua overstappen. Alleen zit ik al bijna 5 weken te wachten op mijn eindafrekening. Mijn ervaring bij andere energiemaatschappijen was dit ongeveer 2 weken.

Na ongeveer 25 minuten in de wachtrij te hebben gestaan werd ik afgescheept met een, naar mijn inziens standaard smoes, dat mensen mogelijk nog kunnen veranderen en dat het daarom 6 weken aanhouden (??) Het feit dat ik al overgestapt ben naar een andere energiemaatschappij doet daar kennelijk niet toe.

Men houdt gewoon strak 6 weken aan wanneer ik mijn geld zal krijgen. Gezien de feestdagen eraan komen ben ik bang dat dit in 2019 gaat worden. Zo trekt Van de Bron dus lekker lang rente van al die klanten. Tevens is er nog niet gereageerd op mijn klacht online dus klantvriendelijkheid krijgen ze van mij een 1.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Waar voor je geld
P.J. Scheulderman uit Hoevelaken, 15 december 2018

Dag, verhuizen betekende ook opnieuw nadenken over energieleveranties. Mijn zoon wees me op Vandebron en ik moet zeggen, hij had gelijk. Snelle behandeling van de aanvraag en glasheldere eenduidige contractafsluiting. Een slim bedrijf met een slimme meter.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Minimum aan verlagen termijnbedrag
R van der E. uit Dordrecht, 13 december 2018

Wij gingen in zee met van de Bron. Echter al snel weer op teruggekomen en de aanmelding geannuleerd. Wij hebben zonnepanelen en konden het termijnbedrag onvoldoende verlagen. Daar was een grens aan gesteld. Iedere maand veel teveel betalen is alleen een goedkope financiering voor vdBron. Dit was niet de bedoeling. Het annuleren verliep overigens goed.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Overstap
W.H.A. van der T. uit Waddinxveen, 28 november 2018

De overstap naar Vandebron verliep zoals we hoopten: snel, adequaat en volgens de gemaakte afspraken. We zullen in het komende jaar gaan zien of de overstap de juiste keuze was, temeer omdat de korting pad aan het einde van het eerste jaar wordt verrekend.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onbetrouwbaar
Sterkenburg uit Franeker, 16 november 2018

Vorig jaar een contract afgesloten met een welkombonus als cadeau.

Door omstandigheden waren de laatste twee termijnen voor beëindiging contract te laat betaald. Dus wel betaald maar te laat, geen excuus maar ook geen doodzonde lijkt me. Maar omdat er twee keer te laat betaald was, hadden we geen recht meer op de welkombonus.

Ik vind het belachelijk dat als je altijd netjes betaald op twee keer na, dat ze je dan de bonus niet betalen.

Door deze ervaring zal ik nooit terugkomen als klant en zeker niet aanbevelen aan anderen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Fijne organisatie van 100% schone stroom
D van R. uit Noordwijkerhout, 13 november 2018

Fijne organisatie en zeer betrouwbaar. Tevens erg transparant. Klantenservice is top. Bij een probleem wordt je altijd vriendelijk geholpen. En uiteraard 100% schone energie!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima energieleverancier!
P de Haan uit Vijfhuizen, 5 november 2018

Tot nu toe erg blij mee.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Vandebron bevalt goed
Evi van Bokhoven uit Uden, 1 november 2018

Vriendelijk bedrijf, prima prijzen! Overstappen was eenvoudig.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Niet transparante organisatie
Jo steen uit oegstgeest, 30 oktober 2018

VandeBron geeft op zijn web aan dat ze een vergoeding geven van 10,5 cent per KW voor extra geleverde energie boven de saldering. Mij wordt echter een vergoeding gegeven van 5,2 cent.Hun argument is dat ik een inschrijfkorting heb ontvangen, uiteindelijk dus een zeer slechte deal.In het contract staat hier niets over vermeld. De jaarafrekening komt laat door en de helpdesk reageert niet op email.Schande !!Niet transparante organisatie, die het woord klant niet begrijpt

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goed
Nn uit Slochteren, 12 oktober 2018

Prima

Alleen vervolg niet.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?