Reviews Vandebron

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

23 reviews

5 sterren
(2)
4 sterren
(2)
3 sterren
(2)
2 sterren
(2)
1 ster
(15)

6 problemen opgepakt

opgelost
(2)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(2)
in behandeling
(0)
onbekend
(2)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

  • ‹ vorige
  • volgende ›
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
slechte service
icw uit witharen, 29 februari 2020

mail gestuurd niets terug gehoord gebeld ze waren er mee bezig ik wacht op teruggave ik weet wat ik terug krijg plus 280 euro welkomstkorting zo niet gaan we het via de rechter doen ik wacht het nog even af veel slechte beoordelingen jammer

Reactie van Vandebron - 6 maart 2020

Hi, bedankt voor het achterlaten van je review. Een nota ontvang je afhankelijk of het een jaar- of een eindafrekening is binnen respectievelijk 8 of 6 weken van ons per mail. Aan de hand van je mailadres hebben we je klantgegevens gevonden en zien we dat je inmiddels reactie van ons hebt ontvangen. Als je nog verder nog vragen hebt kan je ons bereiken op 088 044 4555 of via vragen@vandebron.nl. Fijne dag!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechtste energieleverancier die ik ooit gehad heb.
Tinus 28 februari 2020

Het scheelt dat ons energienet functioneert zonder inmening van Vandebron. anders hadden ze dat ook nog verknoeid! Het begon met een bijna verdubbeling van mijn voorschot zonder melding, onderbouwing of wat dan ook. Stornering leidde tot dreigementen. Uiteindelijk werd het aangepast naar een bedrag dat 30% hoger was dan bij de vorige leverancier. Na afloop van het contract kreeg ik een afrekening waaruit bleek dat ik ruim 750 euro terugkreeg. Wat een verrassing! Die heb ik meer dan een maand na afrekening nog steeds niet op mijn rekening, op mail of telefoon wordt niet (binnen redelijke termijnen) gereageerd. En de maand waarvoor het contract niet meer gold was alweer geincasseerd. Dieven. Webcare stuurt je naar vragen@vandebron.nl, maar die reageren niet. Slechtste service ooit, maar een ervaring rijker. Deze nooit weer!!!

Reactie van Vandebron - 6 maart 2020

Bedankt voor het delen van je ervaring. Wat vervelend dat je tijd bij Vandebron niet soepel is verlopen. bij het berekenen van het termijnbedrag gebruiken wij het Standaard Jaarverbruik. Dit is het gemiddelde verbruik, gebaseerd op de laatste 2 tot 3 jaar. De netbeheerder berekent dit en deelt dit met ons. Wij berekenen vervolgens een termijnbedrag. Uit je jaarafrekening is gebleken dat het termijnbedrag te hoog was en dat je geld terug dient te ontvangen. Helaas is er een vertraging opgelopen bij de bank, waardoor een aantal betalingen te laat zijn doorgekomen. Excuses voor het ongemak, we begrijpen dat je dit vervelend vindt. We willen je graag bedanken voor je tijd bij Vandebron en wensen je succes bij de volgende leverancier.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nooit meer van de Bron (3)
Chris uit Eindhoven, 24 februari 2020

Inmiddels is mijn 'zaak' beland op de afdeling Special Care. En de medewerker van die afdeling neemt er de tijd voor om het uit te leggen. Die 145 euro, die eigenlijk niet afgeschreven had mogen worden was een eerste afschrijving van het tweede jaar, nadat mijn jaarcontract was afgelopen. De automatische incasso's gaan namelijk de 10 van de maand de deur uit en toen wisten ze nog niet dat mijn jaarcontract af zou lopen op 17 Januari.

Maar dat kan natuurlijk niet, want een jaarcontract kent 12 betalingen en die heb ik, met mijn betaling van December 2019, voldaan (en goed ook want ik krijg ruim een halve mille terug). Sterker nog, dat jaarcontract hebben jullie toch zelf opgesteld?

Nee dan was het een borg die betaald moet worden om er zeker van te zijn dat VandeBron aan z'n inkomsten blijft komen, ingeval van wanbetalingen. Nou ook die vlieger gaat niet op want een borg is iets additioneels naast de normale betaling (zoals een extra maand huur). Maar als het iets additioneels is waar is dan de normale afschrijving van het maandbedrag? En gezien mijn betalingsgedrag (zoals gezegd ruim een halve mille te veel) klinkt die wanbetaling niet erg aannemelijk. En waarom zou je die borg afschrijven aan het eind van een contract of zelfs (in mijn geval) buiten een contract? Nou daar heeft meneer een verklaring voor. Mijn contract liep t/m 17 Januari en 19 Januari ging het nieuwe contract in (niet bij VandeBron maar dat begreep u inmiddels wel). En die brugdag heb ik een flexibel contract gehad. A 145 euro dus?!

Zoals gezegd, de jaarafschrijving levert nog ruim een halve mille op en dat is meegenomen. Maar omdat ik die 145 gestorneerd heb (daar hadden ze immer geen recht op) hebben ze die van die dikke halve mille afgetrokken en gewoon minder terug gestort.

Sinds jaar en dag doe ik mee aan energieveilingen van de Vereniging Eigen Huis en VEH doet dat goed. Ik heb heel wat jaarcontracten gehad zonder problemen. Dit is de tweede keer dat ik een jaarcontract heb bij VandeBron en deze spant in negatieve zin de kroon. De titel zegt genoeg, er zal geen derde keer volgen.

Wat me opvalt is het aantal klachten over terugbetaling bij VandeBron en ik heb VEH dan ook gevraagd VandeBron daarop aan te spreken en eventueel uit te sluiten van deelname. Maar dat is aan hen, ik heb mijn keuze gemaakt.

Reactie van Vandebron - 6 maart 2020

Hi Chris, bedankt voor het achterlaten van je review. Helaas kunnen we aan de hand van alleen je voornaam je klantgegevens niet vinden. Zoals je zelf al aangeeft hebben onze collega's van Special Care het al opgepakt. Zij zullen er verder naar kijken en de communicatie verloopt vanaf nu via hun. Als je nog andere vragen hebt kan je ons bereiken op 088 044 4555 of via vragen@vandebron.nl. Fijne dag!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte terugbetaling
Habekotte uit Kampen, 23 februari 2020

Veel beloven, maar geen afspraken nakomen.Restitutie na 3 weken nog niet uitgekeerd.Problemen met de bank volgens klantenservice.Het afschrijven gaat ze prima af.Ga niet met deze club in zee.

Reactie van Vandebron - 6 maart 2020

Zoals je zelf aangeeft was er destijds een probleem met een aantal uitbetalingen. wij hebben uiteraard het liefst dat alles op tijd doorkomt. Dit is helaas niet gebeurd door een vertraging. Excuses voor het ongemak. Mocht je nog andere vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

Reactie van Habekotte - 13 maart 2020
probleem is opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Maatschappelijk onverantwoord ondernemen
Gerrit 21 februari 2020

Tot 17 januari jl. energie afgenomen bij deze maatschappij. Vervolgens wordt er drie dagen later een termijn bedrag afgeschreven. Gelijk geristorneerd maar dat levert een aantal aanmaningen op. Dat voelt niet fijn! Vervolgens krijg ik de afrekening waarop het beloofde bonusbedrag van 310 euro niet is meegenomen. Daar moet ik dan zelf achteraan gaan bellen. Op dit moment zit ik nog steeds te wachten op de teruggave. Inmiddels twee keer over gebeld maar zonder resultaat. Hoe kan het dat een bedrijf onterecht geld afboekt en direct start met aanmaningen terwijl ze zelf grove fouten maken in de afrekening in hun eigen voordeel en vervolgens eindeloos vertragen in het daadwerkelijk terugbetalen van deze teveel betaalde kosten?

Reactie van Vandebron - 6 maart 2020

Hi Gerrit, bedankt voor je bericht. Wanneer je overstapt naar een andere leverancier, dan zullen zij dit 2 a 3 dagen van te voren aan ons doorgeven en officieel verwerken. Tot die tijd ben je nog officieel klant bij Vandebron. De betalingen sturen wij ongeveer 10 dagen van te voren naar de bank. Aangezien jij destijds nog klant was bij ons, is deze betaling verstuurd. Dit heeft elkaar helaas gekruist. Mocht je nog andere vragen hebben, dan horen we het graag!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nooit meer VandeBron (2)
Chris uit Eindhoven, 17 februari 2020

Was het maar waar dat het voorschot aan het begin van het contract wordt afgeschreven. In mijn geval is het voorschot na afloop (dus buiten de contractduur) afgeschreven. Ik heb die gestorneerd en jullie daarvan in kennis gesteld. En jullie hebben toegegeven dat die afschrijving onterecht was. Toch wordt het gestorneerde bedrag in mindering gebracht op de teruggave. Dat is niet terecht VandeBron! Jullie sjoemelen met de teruggave.

Reactie van Vandebron - 18 februari 2020

Hi Chris, bedankt voor je bericht. Dit bedrag dat je benoemt betreft de waarborgsom die is geïncasseerd voor het volgende jaar. Deze is ook weer teruggegeven op je nota onder het kopje "teruggaves". Er is niet gesjoemeld, geen zorgen. Als je een uitgebreidere uitleg wenst, zou je dan even contact willen opnemen via vragen@vandebron.nl of 0880 444 555?

Reactie van Chris - 28 februari 2020
probleem is niet opgelost

Zie mijn eerdere reacties van gesprekken met VandeBron.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nooit meer VandeBron
Chris Broerse uit Eindhoven, 14 februari 2020

Ze leveren elektriciteit en gas: laat dat één ster waard zijn.

Het termijn bedrag is te hoog, veel te hoog en met moeite omlaag te krijgen.

De info op de website is belabberd.

De teruggave is een puzzel en praten ze naar zichzelf goed. Van het terug te ontvangen bedrag hebben ze de borg (???) afgetrokken en dat is niet terecht.

Reactie van Vandebron - 17 februari 2020

Hi Chris, je termijnbedrag wordt gebaseerd op het Standaard Jaarverbruik. Dit is het gemiddelde verbruik, berekend op basis van de afgelopen 2 tot 3 jaar. De netbeheerder deelt dit SJV met ons en wij maken op basis hiervan een berekening van het termijnbedrag. Als je werkelijke verbruik anders is dan bieden wij de optie om een herberekening te doen. Dit kan met de gegevens van minimaal 4 maanden verbruik. Als dit niet beschikbaar is, kun je je termijnbedrag met maximaal 50% verlagen tot die tijd.

Wat betreft de borg. Dit is een bedrag dat wij incasseren voorafgaand aan het contract. Hierbij komt de flexibiliteit dat je in de maand zelf het termijnbedrag kunt betalen en het met 50% kunt verlagen. Om dit te kunnen waarborgen doen we deze incasso van te voren. Deze incasso wordt teruggekeerd op de afrekening, onder het kopje "teruggaves".

Mocht je hier nog andere vragen over hebben, stel ze dan gerust. Nog een fijne dag gewenst!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte terugbetaler
Tinus 11 februari 2020

Eindafrekening levert forse terugbetaling op. 9 februari (2 weken na ontvangst afrekening) zou terugbetaling plaatsvinden. Nog steeds niks ontvangen.

Reactie van Vandebron - 17 februari 2020

Hi Tinus, bedankt voor je bericht. Op de eindafrekening staat rechts bovenin een factuurdatum. Vanaf deze datum zou je het bedrag in 14 dagen op je rekening moeten hebben. Als dit nog steeds niet het geval is, zoals je hierboven zegt, zou je dan contact op willen nemen via vragen@vandebron.nl of 0880 444 555? We helpen je graag verder!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Heel goed
S Abdullah uit Doezum, 3 februari 2020

Ìk raad iedereen vandebron aan

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Geen cashback🙃
R uit Groningen, 29 januari 2020

Het hele jaar netjes betaalt. Geen achterstanden gehad. Desondanks geen cashback ontvangen. Waardeloze maatschappij.

Reactie van Vandebron - 4 februari 2020

Bedankt voor je review. Hier zijn we het niet mee eens, we hebben dit telefonisch met je besproken. Wegens privacy kunnen we de redenen niet hier benoemen. We willen je bedanken voor je tijd bij Vandebron en succes bij de volgende leverancier.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
duur en chaotisch
thea 21 januari 2020

geen goede ervaring met van de bron. facturen kloppen niet altijd, reageren niet altijd correct of op tijd, ook niet bij een wijziging aanvraag. ze hebben schulden, staan in het rood en willen niet zeggen of ik mijn voorschotten terug krijg bij een faillissement, krijg van ze geen antwoord of geruststelling. Dat geeft me stress. Ze zijn ook duur, teveel geld ben ik ermee kwijt. Ze kijken helaas niet naar je inkomen en daar de tarieven op baseren, zoals inkomensafhankelijke tarieven. Ze hebben een 088 nummer en dat is ook duur. Ben niet tevreden met deze energieleverancier.

Reactie van Vandebron - 27 januari 2020

Bedankt voor het achterlaten van je review, Thea. Wel willen we via deze weg gebruik maken om wat onwaarheden uit de lucht te helpen: Vandebron heeft geen schulden en een faillissement is dan ook niet aan de orde. Vandebron probeert altijd binnen 3 dagen een reactie te geven en we zijn telefonisch elke dag bereikbaar (dus ook in het weekend). Bij het afsluiten van een contract zet je de tarieven voor één jaar of drie jaar vast, hierna heb je 14 dagen de tijd om het contract door te nemen en kan je binnen de bedenktijd zonder opgaaf van reden het contract annuleren. Ook betaal je voor een 088 nummer evenveel als voor het bellen naar een normaal telefoonnummer. Het is vervelend om te horen dat je niet tevreden bent en ook stress ervaart. Als je wil kan je ons altijd bereiken via vragen@vandebron.nl of door ons te bellen op 088 044 4555, dan beantwoorden we graag je vragen. Fijne dag!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geld afschrijven na einde jaarabonnement en ook nog aanmaningen sturen
Gj 19 januari 2020

Na het eindigen van het jaar abonnement werd er gewoon nogmaals een maand bedrag afgeschreven. Na storneren op advies van van de bron zelf volgt er nog een aanmaning ook. Voor je het weet zit je in een incasso procedure en bkr registratie! Erg slecht!!!

Reactie van Vandebron - 21 januari 2020

Bedankt voor je review. Wanneer je overstapt naar een andere leverancier, dan verwerken zij 2 a 3 dagen van te voren officieel de overstap. Tot die tijd zien we jou nog als onze klant. Het kan daarom gebeuren dat er al een incasso naar de bank verstuurd is, voordat de overstap was verwerkt. Je mag in dit geval inderdaad storneren. Wanneer een bedrag gestorneerd wordt, kan het zo zijn dat je een aanmaning ontvangt. Jammer dat je het als een slechte service ziet. Het is een automatisch proces dat je als niet verzonden kunt beschouwen. We willen je bedanken voor je tijd bij Vandebron en succes wensen bij de volgende leverancier!

Reactie van Gj - 16 februari 2020
probleem is niet opgelost

Onbevredigende afhandeling. Eerst wordt me verteld dat er geen aanmaningen zullen komen. Dan hebben ze zich bedacht en klopt het toch om 13 termijnen in rekening te brengen en er slechts 12 te melden op de eindafrekening. Er wordt al gedreigt met een incasso en verhoging van kosten terwijl de mail wisseling nog niet eens is afgerond. Zeer onfatsoenlijk en amateuristisch bedrijf!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichters
Thom uit Amsterdam, 16 januari 2020

Trap niet in de mooie praatjes over welkomstkorting en vriendenkorting! Na een jaar klant bij ze te zijn geweest en ook te hebben verlengd voor het 2e jaar kwam de eindafrekening. Hier was helaas niet het volledige kortingsbedrag afgetrokken. Toen ik hierover belde bleek dit inderdaad te kloppen en hadden ze dit bewust niet allemaal berekend maar een deel doorgeschoven naar vorig jaar, dan zou de eindafrekening later uitvallen. Ah fijn, dit maar geaccepteerd in veronderstelling dat we het jaar daarna wat meer korting zouden hebben.

Een jaar later, u raadt het al, dit bedrag is er helemaal niet afgehaald. Na meerdere malen contact te hebben gehad, kunnen ze hier nergens documentatie van vinden en heb ik pech, want ik kon het niet bewijzen.

Reactie van Vandebron - 20 januari 2020

Beste Thom, bedankt voor je review. We kunnen hieruit helaas niet opmaken welk account van jou is. Om je verder te helpen, hebben we je gegevens nodig. Zou je contact met ons willen opnemen? We kunnen de situatie dan nader bekijken. Voor nu wensen we je een fijne dag!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Niet uitbetaling contractuele korting!
Th. A. de Brouwer uit Kaatsheuvel , 11 januari 2020

Pas op!

Als energiebedrijf van de Bron ongevraagd niet een voorschotbedrag van je betaalrekening kan afschrijven, dan wordt dit opgemerkt als betaalverzuim en wordt de toegezegde en contractuele korting niet uitbetaald.

Bij de klantenservice wordt hier helaas verder met de klant niet in meegedacht en schuift men het verder op hun systeem ten koste van de klant.

Dus wees gewaarschuwd!

Klantenservice is niet oplossingsgericht richting de klant, maar staat alleen aan de kant van het energiebedrijf is mijn ervaring.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Toegezegde korting wordt niet uitbetaald!
Th. A. de Brouwer uit Kaatsheuvel, 10 januari 2020

Pas op!

Als van de Bron ongevraagd niet een voorschotbedrag van je betaalrekening kan afschrijven, dan wordt dit opgemerkt als betaalverzuim en wordt de toegezegde korting niet uitbetaald.

Bij de klantenservice service wordt hier helaas verder met de klant niet in meegedacht.

Klantenservice is niet oplossingsgericht naar de klant toe en staat aan de kant van energiebedrijf van van de Bron.

Reactie van Vandebron - 14 januari 2020

Bedankt voor het delen van je ervaring. Wanneer er een korting aan jouw contract gebonden zit, zitten daar voorwaarden aan vast. Een van die voorwaarden is dat er geen betaalverzuim mag plaatsvinden gedurende het contractjaar. We hebben je van deze informatie voorzien ten tijden van aanmelding. Begrijpelijk dat het niet is wat je gewenst had, maar wij kunnen hier geen verandering in brengen. We wensen je in ieder geval nog een fijne dag toe!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goed geregeld
J.P.A Crompvoets uit Tilburg, 8 januari 2020

Goede groene stroom. Erg goedkoop

Reactie van Vandebron - 14 januari 2020

Bedankt voor de positieve review!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Vandebron onaangekondigd borg betalen bij verlengenen contract
S.Visscher uit A'dam, 7 januari 2020

Vandebron schrijft zomaar borg af zonder dat eerder te vermelden bij het verlengen van je contract. Ze verzuimen te vermelden als 1 betaling niet is afgeschreven, (door hun fout). Gevolg : financiele problemen, rond de feestdagen. Het is frustrerend hoe er mee wordt omgegaan. I.p.v na de jaarafrekening (2019) geld over te houden is dit extraatje compleet verdampt in hun zakken. De oplossing die ze bieden, komen ze zelf niet eens na. Incorrecte data, niet luisteren of begrijpen dat de oplossing die ze bieden net zo erg is. Van achteraf betalen naar vooruit betalen of vice versa. Het is een grote chaos. Een totaal onduidelijk overzicht van de openstaande/betaalde kosten, en verrekening. Een schamele sorry en geen wederhoor meer krijgen op ******@********.nl. Dit noemen ze special care. Ga niet in zee mensen!!, met deze koelbloedige *@#^*zakken van vandebron. U bent gewaarschuwt!!! .....vooral mensen met laag inkomen KIJK UIT 0,01 ster

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Het verkeerde informatie geven over het kappen van bomen.
Emile Peters uit Schijndel, 22 december 2019

Vandebron geeft als kerstcadeau een maand gratis de digitale Quest cadeau omdat dat papier en dus bomen zou besparen. Vandebron moet zich beter laten informeren hoe en waar de productie van papier vandaan komt. Als men in de bosbouw bomen kapt voor meubel of timmerhout dan valt gemiddeld 1/3 af waar papiervezel van gemaakt kan worden. De digitale Quest levert meer abonnees op voor de uitgever omdat die moeilijker doorgegeven kan worden dan de papierenversie. Ik geef de papierenversie door zodat mensen met een smalle beurs of oudere mensen zonder internet ook tijdschriften kunnen lezen. Ik vind dit dan ook zeker geen kerstcadeau en niet over nagedacht.

Reactie van Vandebron - 23 december 2019

Bedankt voor je bericht. We zijn het in dit geval niet met je eens. Een kerstcadeau is in onze ogen alleen maar positief. Het is en gift en vrijblijvend. Als je er geen gebruik van wilt maken dan hoeft dat niet. Alvast fijne feestdagen gewenst!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Altijd vriendelijk en behulpzaam
T. T. A. uit Eindhoven, 30 november 2019

Goede klantenservice. Was wel een beetje een rommeltje met de jaarnota aan het eind van mijn contract, maar met een paar belletjes was dat allemaal goed en snel opgelost. Ik vond het zelf helemaal niet erg om te bellen en voelde mij altijd goed geholpen achteraf.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
slecht slecht en nog eens slecht
Peter W. uit Wanroij, 19 november 2019

Zou NIET overstappen naar deze.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Korting vervallen
Van der Vlist uit Schiedam, 19 november 2019

Oktober 2018 kontrakt afgesloten bij vandenron . Na wat tegenslagen( fin .en fysiek)

moest ik noodgedwongen een bet.

reg. afspreken . Netjes van vandebron . Helaas moest ik diverse keren incassokosten hiervoor betalen . Dit accepteer ik ook nog .

Na 11 maanden kon ik mijn kontrakt verlengen . Dit heb ik toch gedaan daar men mij voor de rest redelijk behandeld heeft ,met name de telefonistes .

Nu komt het . Ik zat te wachten op mijn jaarafrekening en de afgesproken AKTIEKORTING van € 250,00 . die achteraf betaald zou worden . Ik belde met vandebron en deze vertelde mij , dat ik deze niet kreeg omdat er een regeling was geweest en hiervoor dus niet in aanmerking kwam . En volgens haar kwam nu geen € 250,00 tekort ??????

Dit betekend dus dat ik voor € 250,00 + € 80,00 (2×40 incassokosten)= € 330,00 de min in ben gegaan . U zult wel begrijpen dat ik er flink spijt van heb dat ik mijn kontrakt verlengd heb . Dus als je korting beloofd word

laat dit dan vooraf betalen . En vriendenkorting beloven daar geloof ik ook niet meer in . Ben bang dat deze korting ook niet betaald wordt omdat achteraf blijkt dat het geen echte vrienden zijn ( bij wijs van spreken )

Ik vind dit een flinke misser van VANDEBRON .

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Sympathieke groene leverancier, maar administratief traag
HL 11 november 2019

Ik ben op zich tevreden bij Vandebron, en heb sympathie voor hun groene missie. De verhalen dat ze zelf opgewekte stroom van zonnepanelen niet willen salderen herken ik totaal niet, dat wordt allemaal netjes verrekend. Nadeel vind ik dat ze administratief erg traag zijn. De jaarrekening duurt veel langer dan ik bij mijn vorige leverancier, Greenchoice, gewend was en daarna duurt het ook nog een paar weken voordat het teveel betaalde geld op je rekening staat. Ook de maandelijkse 'verbruiks- en kostenoverzichten' komen soms pas na 14 dagen beschikbaar. Daarnaast zou ik het handig vinden als ze een goede app hadden om verbruik bij te houden. Op de persoonlijke omgeving in de website kan dat al wel, waarom dan niet in een app? Op die persoonlijke omgeving was een tijdlang ook het verbruik in euro's te zien, nu alleen nog maar in kWh of m3. Raar dat dit weer afgeschaft is, want het was wel handig.

Reactie van Vandebron - 18 november 2019

Bedankt voor je bericht. Fijn dat het bevalt en leuk om te horen dat onze missie je aanspreekt. Het verwerken van een jaarafrekening kan inderdaad tot 8 weken duren. We doen altijd ons best dit zo snel mogelijk af te handelen, maar het kan zijn dat we een groot deel van deze 8 weken nodig hebben. Om in te gaan op je vraag over de app, verwijs ik je graag naar onze Vandebron app. Deze kun je downloaden in de Appstore of de Google Play store. Hier kun je je verbruik inzien in de grafiek! Daarnaast kun je je verbruik nog steeds in euro's bekijken op de website, onder het kopje verbruik. Je kunt rechts bovenin de grafiek op het euroteken klikken en dan wordt dit zichtbaar gemaakt. Mocht je nog andere vragen hebben, dan horen we het graag!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte administratie
Rutseline 9 november 2019

Ik probeer nu al twee maanden een ten onrechte afgeschreven bedrag terug te krijgen.

Iedere keer smoesjes, maar het bedrag is nog niet teruggestort.

Reactie van Vandebron - 18 november 2019

Bedankt voor het delen van je ervaring. Begrijpelijk dat je dit vervelend vindt. We zouden je graag verder helpen en kijken wat we voor je kunnen doen. Zou je contact op willen nemen via vragen@vandebron.nl of 0880 444 555?

Reactie van Rutseline - 9 december 2019
probleem is opgelost

Probleem is opgelost nadat ik via klachtenkompas ook een klacht had ingediend.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Slechte klantenservice
S B. uit 's-Gravenhage, 24 juli 2019

Reageren niet of nauwelijks wanneer je verhuisd. Zelf maandenlang achter status aan moeten gaan, blijken ze een gewoon niks met de aanvraag gedaan te hebben, terwijl je wel een boete kan krijgen voor te laat afsluiten van energie op nieuwe adres. Bij afloop contract opeens wel tijd om te bellen / mailen. Inmiddels dus overgestapt .

Reactie van Vandebron - 26 juli 2019

Vervelend dat dit niet soepel is verlopen. Er is iets mis gegaan in de communicatie, waardoor we elkaar niet goed konden bereiken. Onze excuses hiervoor. We willen je succes wensen bij de volgende leverancier en bedanken voor je tijd bij Vandebron.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Na een jaarcontract wordt een 13e keer geincasseerd en bij storneren direct aanmaningen verstuurd, nà beeindiging contract.
Mw. R. 22 juli 2019

Niet aan beginnen!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • ‹ vorige
  • volgende ›