Reviews Vandebron

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

94 reviews

5 sterren
(26)
4 sterren
(19)
3 sterren
(13)
2 sterren
(9)
1 ster
(27)

0 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(0)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Oplichters
Kapenga uit Hasselt, 16 mei 2019

Wij hadden een contract voor drie jaar. Maar nu de drie jaar om zijn zeggen ze doodleuk dat we nog een jaar moeten. Terwijl we ons contract als bewijs hebben. We komen er niet van af. Ze reageren nergens op. En tarieven verhogen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Langzame administrative afhandeling
J van M. uit Eindhoven, 7 mei 2019

Onderschrijf de idealen van groene energie maar het administrative gedeelte behoeft verbetering. Eind nota kost 7-8 weken en teruggave geld nog een additionele 2 weken. Komt nogal vreemd over, bij vorige leverancier ging dit een factor 2 sneller.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Te mooi om waar te zijn (slechte service en rare praktijken)
J Z. uit Leiden, 2 mei 2019

Ik heb mij bij vandebron ingeschreven omdat ze goedkope tarieven hadden (met een inschrijfkorting in het eerste jaar). Ik betaalde 10 euro per maand voor mijn lage energieverbruik, maar toen het jaar om was zou ik 15 euro gaan betalen per maand. Ik wilde hier geen probleem van maken, dus heb ik mijn contract niet opgezegd. Vervolgens hebben ze nadat het contract was ingegaan de prijs aangepast naar 30 euro per maand. Toen ik belde om dit naar beneden aan te laten passen kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was en dat ik ook niet kon opzeggen tot volgend jaar. Ik werd afgewimpeld en kreeg te horen dat ik geen keuze had, ook al was het contract al ingegaan toen vandebron de maandprijs weer had aangepast (en ik hier dus geen inspraak over had). Ik ben nu dus verplicht nog een jaar bij vandebron te blijven, maar vanwege hun slechte klantenservice zal ik zeker niet blijven bij ze.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Verschrikkelijke klantenservice
Suzanne 2 mei 2019

Absoluut niet aan te bevelen, klantenservice is verschrikkelijk. Je moet maanden wachten op een reactie als je iets opstuurt en als je belt wordt je aan het lijntje gehouden met het excuus van onderbezetting. Zou absoluut voor een andere aanbieder gaan, genoeg groene energie leveranciers die hun zaken wel op orde hebben.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ook spijt!
E. van Rijnsbergen 17 april 2019

Via Pricewise overgestapt vorig jaar, maar heb hier grote spijt van. Ze zijn duur en onbetrouwbaar (mijn voorschotbedrag zou met 50,00 verhoogd worden!) en telefoons en berichten worden niet beantwoord.

Mijn moeder had via Oxxio nog dezelfde dag haar eindafrekening, ik wacht al weken op de eindafrekening van Vandebron. Werken denk ik nog met telramen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima energieleverancier: doet wat het belooft en is oprecht betrokken
KB H. uit Kortenhoef, 10 april 2019

Ik ben zeer tevreden over Vandebron. Het is een ambitieus jong bedrijf waarbij de levering en duurzaamheid voorop staan. De maandbedragen zijn makkelijk aan te passen, de rekening heeft geen verrassingen. Prima club!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Gewoon goed.
M Brouwer uit Uden, 7 april 2019

Een bedrijf dat ( in mijn geval ) doet wat ze beloven. Ik ben wel overgestapt naar een andere leverancier maar dat is een financiële kwestie. Waarschijnlijk volgende keer weer naar Vandebron. Hangt af van de aanbieding.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht
Appeldoorn uit Beverwijk, 3 april 2019

Zoals ieder jaar, doen ze weer vele weken om de nota optemaken, in deze digitale tijdperk ( dit zei de telefooniste) het kan mogelijk binnen 8 weken, moeten ze dit handmatig uitrekenen. .? Mooi woorden bij verkoop maar hier loop ik al paar jaar tegenaan!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Spijt
Harm van der Laan uit Bellingwolde, 1 april 2019

Ik heb enorme spijt dat ik destijds ben gezwicht voor de mooie praatjes bij vandebron je wordt hier op een manier behandeld alsof je een idioot bent wachten op je te veel betaalde voorschotten. Maar ondertussen wel geld incasseren.

Ik wil zou gauw als het kan weg bij vandebron.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Vervelende organisatie als je besluit over te stappen naar concurrent
MJ Vermeulen uit Schiedam, 1 april 2019

Geen klachten over levering energie, wel over communicatie als je overstapt naar concurrent. Ik heb diverse keren aanmaningen gehad, ''bedreigingen'' dat mijn energie zou worden afgesloten (terwijl ik al energie geleverd kreeg van Qurrent), dat ik in BKR-registratie zou worden opgenomen en verder ook geen enkele keer persoonlijk contact hierover (telefoontje is kleine moeite) terwijl ik diverse keren heb aangegeven dat ik al elders klant was (bevestiging overstap Vandebron had ik al in huis). Kortom, langs elkaar heen werken daar en intimiderend gedrag naar oude klanten, Klaar met deze organisatie!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Vriendelijk en helder
Laura uit Amsterdam, 28 maart 2019

Aanmelding verliep snel en overzichtelijk, binnen 2 dagen mail van Vandebron met overzicht. Halverwege het jaar gebeld over maandbedrag, geen wachtrij en het was direct geregeld. Fijne ervaring!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloos bedrijf!
Eveline R 28 maart 2019

Waardeloos! 1 februari was ik een jaar lang klant, normaal gesproken ( wat ik gewend ben van allerlei andere maatschappijen) krijg je binnen 2-3 dagen de jaarafrekening. Ik stap altijd jaarlijks over met de gegevens van die jaarafrekening.. Na een week nog steeds niks maar ik had inmiddels wel €20 meer aan maandkosten omdat het nu variabel geworden was, dit wilde ik niet dus toen zonder jaarafrekening overgestapt naar Eneco. Nu, 28 maart heb ik NOG GEEN jaarafrekening. Wanneer ik bel krijg ik te horen dat ze daar inderdaad 6 weken over mogen doen (die tijd is al verstreken) maar omdat ik het contract heb beëindigd hebben ze zelf besloten om de jaarafrekening en de eindnota samen te voegen…. Ja en daar mogen ze wel 8 weken over doen, dat gaat dan vanaf 7 maart in (de dag dat ik energie krijg van Eneco)… Meerdere keren gebeld, er zou haast gemaakt worden, gebeld met financiële afdeling maar nee… Het is 1 druk op de knop, Maarja mevrouw ze hebben meer te doen…. Echt waardeloos!! Voor de maand maart heb ik nu €150 nog moeten betalen aan vandebron omdat je bij hen in het voor betaald, bij Eneco betaal je achteraf. Voor maart heb ik dus nu bijna 300€ betaald. Ik heb zo’n vermoeden dat ik over 2 weken nog steeds helemaal geen jaarafrekening heb. Ik vind het ronduit schandalig en snap niet waarom dit zo lang moet duren. Waardeloos!!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
mv
Carolien uit Amstelveen, 24 maart 2019

Slechte service je moet vaak een uur wachten voor je iemand aan de telefoon krijgt. Nooit heeft iemand verteld dat je miet betalen voor stroomOpslag.

Maar liefs 92 euro valse informatie over geld terug actie.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
#nooitmeervandebron
Cris uit Utecht, 22 maart 2019

Zeer kinderachtige opzegvoorwaarde. Nu een boete opgeld gekregen omdat ik - desondanks ik tussentijds kon opzeggen - op heb gezegd tussen de 20ste en 30ste van de maand. Dit schijnt in de voorwaarde te staan.. Mooi creatief weer bedacht VandeBron. Prachtige manier om je loyale klanten zo een schop na te geven.# nooitmeervandebron

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Ik weet van niks
A.J. Overwater uit Amsterdam, 21 maart 2019

Sorry maar ik krijg nooit een mail en ik weet ook helemaaaaaal niet van welk bedrijf ik mijn gas en energie krijg, ik zou graag meer duidelijkheid willen, en zeker een tussen tijdse meting, want ik weet gewoon niet wat ik moet betalen , dat gaat allemaal automatisch

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Levering goed, afhandeling erg slecht.
B.A.M. S. uit Amersfoort, 19 maart 2019

Na het aflopen van het contract doen ze alsof ze van niks weten en hebben ze geld voor de nieuwe maand er gewoon afgehaald. Telefonisch heel slecht te bereiken. Na enkele dagen eindelijk contact gehad en heb begrepen dat ze wel willend zijn maar met achterstand te kampen hebben.

Volgens het bedrijf zijn ze daar hard mee bezig dit snel op te lossen. Wel via de mail als over de post aanmaningen gehad die onterecht waren en waar je toch wel van schrik. De volledige afhandeling heeft bij elkaar 6 weken geduurd. Dat is heel erg lang. Ik hoop dat dit bedrijf hen verbetering voortzet.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
slechte ervaring
B.F.J. van Ingen uit Amsterdam, 18 maart 2019

De beloofde entreekorting van 240 euro is maar deels uitbetaald, heb daar een klacht over ingediend maar men jomt mij niet tegemoet door het beloofde restant over te maen! Bovendien was de start erg slecht ondans aanmelding had men mij weer uit het systeem verwijderd, Administratief een grote puinhoop! Ik ben blij er vanaf te zijn,

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Groene bron
H V. uit Diemen, 18 maart 2019

Tevreden ben ik met de groene energie en de lage kosten van Vandebron.

Niet tevreden ben ik over de vele weken die Vandebron nodig heeft voor het maken van de eindafrekening. Het gaat om honderden euro's, waar ik lang op kan wachten. Daarentegen int Vandebron het maandbedrag ruim voor aanvang van de betreffende maand, dat is toch een beetje tegenstrijdig en voor mij als klant helemaal niet plezierig.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goede prijs en groene stroom
cam R. uit Breda, 16 maart 2019

Ik ben overgestapt van essent naar vandebron omdat deze meer 'echte' groene stroom levert.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Groene energie , duidelijke website , slechte klanten service
TB W. uit Tricht, 14 maart 2019

Voor ons is groene energie en gas erg belangrijk, tevens vinden we overzichtelijke website met gebruiksvriendelijk portaal

belangrijk vandaar de keuze voor van de bron.

Echter zijn we qua klantenservice en feedback niet helemaal tevreden , jaar nota kwam ook later dan gemeld . Dit is slordig een een bron van ergernis.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Facturering na afloop contract
Robbio uit Breda, 13 maart 2019

Vd Bron factureert ook na het aflopen van het contract nog een maand door. Dit leidt tot tijdelijk dubbele kosten. Uiteindelijk krijgt men dat wel terug bij de eindafrekening maar daar neemt vd Bron dan wel 6 weken de tijd voor! Als men dit bedrag storneert gaat vd Bron dreigen met een incassobureau.

Tevens ziet vd Bron dit als een betalings-achterstand waardoor zij menen de welkomstkorting niet uit te hoeven betalen. Na een hoop gemail en gebel (waar je overigens ruim de tijd voor moet nemen ivm drukte bij vd Bron) is het uiteindelijk goed gekomen.

Het blijft belachelijk dat men door factureert na afloop van het contract en dit op geen enkele wijze aangeeft.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Vandebron onbereikbaar en slechte communicatie
N. Crijns 10 maart 2019

Op 12 januari 2018 is mijn 3 jarig contract ingegaan.

Ik was tevreden over Vandebron tot ik op 31 januari 2019 een mail kreeg met de mededeling dat ik naar een andere energieleverancier zou zijn overgestapt en het contract zou worden ontbonden. Dit is pertinent niet door mij doorgegeven.

Ik heb Vandebron hierover gebeld (2 keer meer dan een uur in de wacht!!) en gevraagd de opzegging ongedaan te maken. Dit was volgens hen niet mogelijk omdat ze eerst moesten nagaan hoe dit kon zijn gebeurd. Ik zou nog bericht ontvangen hierover.

Op 8 maart 2019 ontving ik een mail met de eindafrekening. Hierop is een bedrag van € 150,- boete in rekening gebracht vanwege de voortijdige beëindiging van het contract. Maar ik heb helemaal niet opgezegd. Ik wil mijn driejarig contract gewoon voortzetten.

Op dit moment weet ik helemaal niet via welke energieleverancier ik gas en stroom aan het afnemen ben. Ik heb een laatste voorschot aan Vandebron betaald over de maand februari 2019.

De website van Vandebron functioneert ook niet naar behoren. Ik kan met geen mogelijkheid op de pagina van de tarieven en het contract komen. Er verschijnt iedere keer de tekst "er is iets mis gegaan".

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Klachten over van de bron
J. Smit uit Uitgeest, 6 maart 2019

Telefonisch niet te bereiken af rekening duur veel te lang duurt. ongeveer tien weken

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Rommelig
C H. uit Utrecht, 5 maart 2019

Actuele standen in de app kloppen niet en leiden tot onnodige ongerustheid.Daarnaast werd er een fout, in mijn nadeel, gemaakt met de eindafrekening en was de klantenservice nauwelijks bereikbaar. Vervolgens waren er meerdere contactmomenten voor nodig om de fout te herstellen en de financiële afhandeling duurt lang wanneer in voordeel van de klant.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Matig
C.L.J. P. uit Swalmen, 4 maart 2019

Het verbruikersoverzicht vond ik onoverzichtelijk bij v.d. Bron.

Ik ben naar Nuon terug gegaan omdat zij een overzichtelijke verbruikersoverzicht hebben en ook een goede verbruikersapp.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?