Reviews Vandebron

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

59 reviews

5 sterren
(8)
4 sterren
(6)
3 sterren
(6)
2 sterren
(11)
1 ster
(28)

3 problemen opgepakt

opgelost
(1)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(1)
onbekend
(1)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

  • ‹ vorige
  • volgende ›
duur en chaotisch
thea 21 januari 2020

geen goede ervaring met van de bron. facturen kloppen niet altijd, reageren niet altijd correct of op tijd, ook niet bij een wijziging aanvraag. ze hebben schulden, staan in het rood en willen niet zeggen of ik mijn voorschotten terug krijg bij een faillissement, krijg van ze geen antwoord of geruststelling. Dat geeft me stress. Ze zijn ook duur, teveel geld ben ik ermee kwijt. Ze kijken helaas niet naar je inkomen en daar de tarieven op baseren, zoals inkomensafhankelijke tarieven. Ze hebben een 088 nummer en dat is ook duur. Ben niet tevreden met deze energieleverancier.

Reactie van Vandebron - 27 januari 2020

Bedankt voor het achterlaten van je review, Thea. Wel willen we via deze weg gebruik maken om wat onwaarheden uit de lucht te helpen: Vandebron heeft geen schulden en een faillissement is dan ook niet aan de orde. Vandebron probeert altijd binnen 3 dagen een reactie te geven en we zijn telefonisch elke dag bereikbaar (dus ook in het weekend). Bij het afsluiten van een contract zet je de tarieven voor één jaar of drie jaar vast, hierna heb je 14 dagen de tijd om het contract door te nemen en kan je binnen de bedenktijd zonder opgaaf van reden het contract annuleren. Ook betaal je voor een 088 nummer evenveel als voor het bellen naar een normaal telefoonnummer. Het is vervelend om te horen dat je niet tevreden bent en ook stress ervaart. Als je wil kan je ons altijd bereiken via vragen@vandebron.nl of door ons te bellen op 088 044 4555, dan beantwoorden we graag je vragen. Fijne dag!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geld afschrijven na einde jaarabonnement en ook nog aanmaningen sturen
Gj 19 januari 2020

Na het eindigen van het jaar abonnement werd er gewoon nogmaals een maand bedrag afgeschreven. Na storneren op advies van van de bron zelf volgt er nog een aanmaning ook. Voor je het weet zit je in een incasso procedure en bkr registratie! Erg slecht!!!

Reactie van Vandebron - 21 januari 2020

Bedankt voor je review. Wanneer je overstapt naar een andere leverancier, dan verwerken zij 2 a 3 dagen van te voren officieel de overstap. Tot die tijd zien we jou nog als onze klant. Het kan daarom gebeuren dat er al een incasso naar de bank verstuurd is, voordat de overstap was verwerkt. Je mag in dit geval inderdaad storneren. Wanneer een bedrag gestorneerd wordt, kan het zo zijn dat je een aanmaning ontvangt. Jammer dat je het als een slechte service ziet. Het is een automatisch proces dat je als niet verzonden kunt beschouwen. We willen je bedanken voor je tijd bij Vandebron en succes wensen bij de volgende leverancier!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Oplichters
Thom uit Amsterdam, 16 januari 2020

Trap niet in de mooie praatjes over welkomstkorting en vriendenkorting! Na een jaar klant bij ze te zijn geweest en ook te hebben verlengd voor het 2e jaar kwam de eindafrekening. Hier was helaas niet het volledige kortingsbedrag afgetrokken. Toen ik hierover belde bleek dit inderdaad te kloppen en hadden ze dit bewust niet allemaal berekend maar een deel doorgeschoven naar vorig jaar, dan zou de eindafrekening later uitvallen. Ah fijn, dit maar geaccepteerd in veronderstelling dat we het jaar daarna wat meer korting zouden hebben.

Een jaar later, u raadt het al, dit bedrag is er helemaal niet afgehaald. Na meerdere malen contact te hebben gehad, kunnen ze hier nergens documentatie van vinden en heb ik pech, want ik kon het niet bewijzen.

Reactie van Vandebron - 20 januari 2020

Beste Thom, bedankt voor je review. We kunnen hieruit helaas niet opmaken welk account van jou is. Om je verder te helpen, hebben we je gegevens nodig. Zou je contact met ons willen opnemen? We kunnen de situatie dan nader bekijken. Voor nu wensen we je een fijne dag!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Niet uitbetaling contractuele korting!
Th. A. de Brouwer uit Kaatsheuvel , 11 januari 2020

Pas op!

Als energiebedrijf van de Bron ongevraagd niet een voorschotbedrag van je betaalrekening kan afschrijven, dan wordt dit opgemerkt als betaalverzuim en wordt de toegezegde en contractuele korting niet uitbetaald.

Bij de klantenservice wordt hier helaas verder met de klant niet in meegedacht en schuift men het verder op hun systeem ten koste van de klant.

Dus wees gewaarschuwd!

Klantenservice is niet oplossingsgericht richting de klant, maar staat alleen aan de kant van het energiebedrijf is mijn ervaring.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Toegezegde korting wordt niet uitbetaald!
Th. A. de Brouwer uit Kaatsheuvel, 10 januari 2020

Pas op!

Als van de Bron ongevraagd niet een voorschotbedrag van je betaalrekening kan afschrijven, dan wordt dit opgemerkt als betaalverzuim en wordt de toegezegde korting niet uitbetaald.

Bij de klantenservice service wordt hier helaas verder met de klant niet in meegedacht.

Klantenservice is niet oplossingsgericht naar de klant toe en staat aan de kant van energiebedrijf van van de Bron.

Reactie van Vandebron - 14 januari 2020

Bedankt voor het delen van je ervaring. Wanneer er een korting aan jouw contract gebonden zit, zitten daar voorwaarden aan vast. Een van die voorwaarden is dat er geen betaalverzuim mag plaatsvinden gedurende het contractjaar. We hebben je van deze informatie voorzien ten tijden van aanmelding. Begrijpelijk dat het niet is wat je gewenst had, maar wij kunnen hier geen verandering in brengen. We wensen je in ieder geval nog een fijne dag toe!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed geregeld
J.P.A Crompvoets uit Tilburg, 8 januari 2020

Goede groene stroom. Erg goedkoop

Reactie van Vandebron - 14 januari 2020

Bedankt voor de positieve review!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Vandebron onaangekondigd borg betalen bij verlengenen contract
S.Visscher uit A'dam, 7 januari 2020

Vandebron schrijft zomaar borg af zonder dat eerder te vermelden bij het verlengen van je contract. Ze verzuimen te vermelden als 1 betaling niet is afgeschreven, (door hun fout). Gevolg : financiele problemen, rond de feestdagen. Het is frustrerend hoe er mee wordt omgegaan. I.p.v na de jaarafrekening (2019) geld over te houden is dit extraatje compleet verdampt in hun zakken. De oplossing die ze bieden, komen ze zelf niet eens na. Incorrecte data, niet luisteren of begrijpen dat de oplossing die ze bieden net zo erg is. Van achteraf betalen naar vooruit betalen of vice versa. Het is een grote chaos. Een totaal onduidelijk overzicht van de openstaande/betaalde kosten, en verrekening. Een schamele sorry en geen wederhoor meer krijgen op ******@********.nl. Dit noemen ze special care. Ga niet in zee mensen!!, met deze koelbloedige *@#^*zakken van vandebron. U bent gewaarschuwt!!! .....vooral mensen met laag inkomen KIJK UIT 0,01 ster

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Het verkeerde informatie geven over het kappen van bomen.
Emile Peters uit Schijndel, 22 december 2019

Vandebron geeft als kerstcadeau een maand gratis de digitale Quest cadeau omdat dat papier en dus bomen zou besparen. Vandebron moet zich beter laten informeren hoe en waar de productie van papier vandaan komt. Als men in de bosbouw bomen kapt voor meubel of timmerhout dan valt gemiddeld 1/3 af waar papiervezel van gemaakt kan worden. De digitale Quest levert meer abonnees op voor de uitgever omdat die moeilijker doorgegeven kan worden dan de papierenversie. Ik geef de papierenversie door zodat mensen met een smalle beurs of oudere mensen zonder internet ook tijdschriften kunnen lezen. Ik vind dit dan ook zeker geen kerstcadeau en niet over nagedacht.

Reactie van Vandebron - 23 december 2019

Bedankt voor je bericht. We zijn het in dit geval niet met je eens. Een kerstcadeau is in onze ogen alleen maar positief. Het is en gift en vrijblijvend. Als je er geen gebruik van wilt maken dan hoeft dat niet. Alvast fijne feestdagen gewenst!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Altijd vriendelijk en behulpzaam
T. T. A. uit Eindhoven, 30 november 2019

Goede klantenservice. Was wel een beetje een rommeltje met de jaarnota aan het eind van mijn contract, maar met een paar belletjes was dat allemaal goed en snel opgelost. Ik vond het zelf helemaal niet erg om te bellen en voelde mij altijd goed geholpen achteraf.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
slecht slecht en nog eens slecht
Peter W. uit Wanroij, 19 november 2019

Zou NIET overstappen naar deze.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Korting vervallen
Van der Vlist uit Schiedam, 19 november 2019

Oktober 2018 kontrakt afgesloten bij vandenron . Na wat tegenslagen( fin .en fysiek)

moest ik noodgedwongen een bet.

reg. afspreken . Netjes van vandebron . Helaas moest ik diverse keren incassokosten hiervoor betalen . Dit accepteer ik ook nog .

Na 11 maanden kon ik mijn kontrakt verlengen . Dit heb ik toch gedaan daar men mij voor de rest redelijk behandeld heeft ,met name de telefonistes .

Nu komt het . Ik zat te wachten op mijn jaarafrekening en de afgesproken AKTIEKORTING van € 250,00 . die achteraf betaald zou worden . Ik belde met vandebron en deze vertelde mij , dat ik deze niet kreeg omdat er een regeling was geweest en hiervoor dus niet in aanmerking kwam . En volgens haar kwam nu geen € 250,00 tekort ??????

Dit betekend dus dat ik voor € 250,00 + € 80,00 (2×40 incassokosten)= € 330,00 de min in ben gegaan . U zult wel begrijpen dat ik er flink spijt van heb dat ik mijn kontrakt verlengd heb . Dus als je korting beloofd word

laat dit dan vooraf betalen . En vriendenkorting beloven daar geloof ik ook niet meer in . Ben bang dat deze korting ook niet betaald wordt omdat achteraf blijkt dat het geen echte vrienden zijn ( bij wijs van spreken )

Ik vind dit een flinke misser van VANDEBRON .

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Sympathieke groene leverancier, maar administratief traag
HL 11 november 2019

Ik ben op zich tevreden bij Vandebron, en heb sympathie voor hun groene missie. De verhalen dat ze zelf opgewekte stroom van zonnepanelen niet willen salderen herken ik totaal niet, dat wordt allemaal netjes verrekend. Nadeel vind ik dat ze administratief erg traag zijn. De jaarrekening duurt veel langer dan ik bij mijn vorige leverancier, Greenchoice, gewend was en daarna duurt het ook nog een paar weken voordat het teveel betaalde geld op je rekening staat. Ook de maandelijkse 'verbruiks- en kostenoverzichten' komen soms pas na 14 dagen beschikbaar. Daarnaast zou ik het handig vinden als ze een goede app hadden om verbruik bij te houden. Op de persoonlijke omgeving in de website kan dat al wel, waarom dan niet in een app? Op die persoonlijke omgeving was een tijdlang ook het verbruik in euro's te zien, nu alleen nog maar in kWh of m3. Raar dat dit weer afgeschaft is, want het was wel handig.

Reactie van Vandebron - 18 november 2019

Bedankt voor je bericht. Fijn dat het bevalt en leuk om te horen dat onze missie je aanspreekt. Het verwerken van een jaarafrekening kan inderdaad tot 8 weken duren. We doen altijd ons best dit zo snel mogelijk af te handelen, maar het kan zijn dat we een groot deel van deze 8 weken nodig hebben. Om in te gaan op je vraag over de app, verwijs ik je graag naar onze Vandebron app. Deze kun je downloaden in de Appstore of de Google Play store. Hier kun je je verbruik inzien in de grafiek! Daarnaast kun je je verbruik nog steeds in euro's bekijken op de website, onder het kopje verbruik. Je kunt rechts bovenin de grafiek op het euroteken klikken en dan wordt dit zichtbaar gemaakt. Mocht je nog andere vragen hebben, dan horen we het graag!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Slechte administratie
Rutseline 9 november 2019

Ik probeer nu al twee maanden een ten onrechte afgeschreven bedrag terug te krijgen.

Iedere keer smoesjes, maar het bedrag is nog niet teruggestort.

Reactie van Vandebron - 18 november 2019

Bedankt voor het delen van je ervaring. Begrijpelijk dat je dit vervelend vindt. We zouden je graag verder helpen en kijken wat we voor je kunnen doen. Zou je contact op willen nemen via vragen@vandebron.nl of 0880 444 555?

Reactie van Rutseline - 9 december 2019
probleem is opgelost

Probleem is opgelost nadat ik via klachtenkompas ook een klacht had ingediend.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Slechte klantenservice
S B. uit 's-Gravenhage, 24 juli 2019

Reageren niet of nauwelijks wanneer je verhuisd. Zelf maandenlang achter status aan moeten gaan, blijken ze een gewoon niks met de aanvraag gedaan te hebben, terwijl je wel een boete kan krijgen voor te laat afsluiten van energie op nieuwe adres. Bij afloop contract opeens wel tijd om te bellen / mailen. Inmiddels dus overgestapt .

Reactie van Vandebron - 26 juli 2019

Vervelend dat dit niet soepel is verlopen. Er is iets mis gegaan in de communicatie, waardoor we elkaar niet goed konden bereiken. Onze excuses hiervoor. We willen je succes wensen bij de volgende leverancier en bedanken voor je tijd bij Vandebron.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Na een jaarcontract wordt een 13e keer geincasseerd en bij storneren direct aanmaningen verstuurd, nà beeindiging contract.
Mw. R. 22 juli 2019

Niet aan beginnen!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Administratie is een puinhoop
M L. uit Leiden, 12 juli 2019

Als je opzegt blijven ze proberen termijnen af te schrijven, kennen welkomstbonus niet direct toe, moest ik zelf achteraan. Volgens mij klopt de toegezegde prijs niet overeen met de daadwerkelijk betaalde prijs voor energie, maar dit heb ik niet nagerekenend. In ieder geval was mijn maandbedrag veel hoger dan beloofd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geen geld terug van eigen opgewekte elektrische energie
Marianne Poestkoke uit Zutphen, 26 juni 2019

Jaren gelden zijn wij overgestapt op de energieleverancier van der bron vanwege de groene energie. Nadat wij zelf in het bezit kwamen van zonnepanelen zijn wij weg gegaan bij van der bron vanwege (onze eigen) groene energie. Zij weigeren namelijk onze eigen opgewekte energie te verrekenen. Boete voor het opzeggen van ons contract: elektriciteit €100 , gas €100= €200. Beide moesten opgezegd worden omdat ze niet alleen gas leveren.

Er is aantal keren door ons en de nieuwe energieleverancier contact gezocht over een mogelijk oplossing teruggaaf geleverde energie. Over teruggaaf van onze opgewekte energie en de boete valt niet te praten met van der bron.

M.i. een stug bedrijf als het gaat om oplossingen te zoeken. Het aanmelden verliep wel gladjes.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zonnepanelen
John 19 juni 2019

Heb sinds dat ik bij Van de Bron ben zonnepanelen. Iedere keer verhogen ze mij het maandtarief hoewel ik al vanaf begin heb gemeld dat ik zelfvoorzienend ben en mijn hele energieverbruik zelf opwek. Van de Bon krijg het niet geregeld na diverse telefoontjes dat mijn verbruik op €80,= blijft staan, en verhoogt die elke keer weer naar ongeveer het dubbele.

Van de Bron doe iets hieraan dat als U doorkrijgt dat iemand zonnepanelen heeft het maandbedrag niet absurd hoog blijft iedere keer weer.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goeie service, helaas geen respect voor je privacy
FA K. uit Den Haag, 30 mei 2019

De overstap ging soepel, ook geen enkel probleem met de levering. Helaas geeft Vandebron je gegevens wel aan derde partijen, zoals deze site, die je vervolgens allemaal mails sturen met vragen. En dit zonder dat Vandebron je hiervoor om toestemming vraagt of zelfs maar de mogelijkheid geeft om dit niet te krijgen. Dit beleid staat haaks op het hedendaagse respect voor privacy dat een bedrijf als Vandebron zou moeten hebben. Wat erg jammer is, want voor de rest doen ze alles goed...

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Onduidelijke en langzame klantenservice
S Alamdary Badlou uit Rotterdam, 22 mei 2019

Helaas had ik een probleem met een onaangekondigde meterwissel in de eerste maand. Het heeft me welgeteld 7 maanden (!), veel contact en 4 automatische verhogingen van het maandbedrag gekost. Uiteindelijk heb ik, na ook 2 maanden gewacht te moeten hebben op mijn eindnota, gelukkig wel 340 euro teruggekregen, maar dit bedrag had nooit zo hoog op mogen lopen.

Over de 175 euro die ik na de energienota heb betaald, heb ik niks meer gehoord en zal ik wederom contact moeten opnemen.

Ondanks ik me erg identificeer met de missie van Vandebron is zo'n omgang met klanten voor mij onacceptabel. Ik ben dan ook overgestapt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichters
Kapenga uit Hasselt, 16 mei 2019

Wij hadden een contract voor drie jaar. Maar nu de drie jaar om zijn zeggen ze doodleuk dat we nog een jaar moeten. Terwijl we ons contract als bewijs hebben. We komen er niet van af. Ze reageren nergens op. En tarieven verhogen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Langzame administrative afhandeling
J van M. uit Eindhoven, 7 mei 2019

Onderschrijf de idealen van groene energie maar het administrative gedeelte behoeft verbetering. Eind nota kost 7-8 weken en teruggave geld nog een additionele 2 weken. Komt nogal vreemd over, bij vorige leverancier ging dit een factor 2 sneller.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Te mooi om waar te zijn (slechte service en rare praktijken)
J Z. uit Leiden, 2 mei 2019

Ik heb mij bij vandebron ingeschreven omdat ze goedkope tarieven hadden (met een inschrijfkorting in het eerste jaar). Ik betaalde 10 euro per maand voor mijn lage energieverbruik, maar toen het jaar om was zou ik 15 euro gaan betalen per maand. Ik wilde hier geen probleem van maken, dus heb ik mijn contract niet opgezegd. Vervolgens hebben ze nadat het contract was ingegaan de prijs aangepast naar 30 euro per maand. Toen ik belde om dit naar beneden aan te laten passen kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was en dat ik ook niet kon opzeggen tot volgend jaar. Ik werd afgewimpeld en kreeg te horen dat ik geen keuze had, ook al was het contract al ingegaan toen vandebron de maandprijs weer had aangepast (en ik hier dus geen inspraak over had). Ik ben nu dus verplicht nog een jaar bij vandebron te blijven, maar vanwege hun slechte klantenservice zal ik zeker niet blijven bij ze.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Verschrikkelijke klantenservice
Suzanne 2 mei 2019

Absoluut niet aan te bevelen, klantenservice is verschrikkelijk. Je moet maanden wachten op een reactie als je iets opstuurt en als je belt wordt je aan het lijntje gehouden met het excuus van onderbezetting. Zou absoluut voor een andere aanbieder gaan, genoeg groene energie leveranciers die hun zaken wel op orde hebben.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ook spijt!
E. van Rijnsbergen 17 april 2019

Via Pricewise overgestapt vorig jaar, maar heb hier grote spijt van. Ze zijn duur en onbetrouwbaar (mijn voorschotbedrag zou met 50,00 verhoogd worden!) en telefoons en berichten worden niet beantwoord.

Mijn moeder had via Oxxio nog dezelfde dag haar eindafrekening, ik wacht al weken op de eindafrekening van Vandebron. Werken denk ik nog met telramen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • ‹ vorige
  • volgende ›