Reviews Vandebron

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

71 reviews

5 sterren
(12)
4 sterren
(7)
3 sterren
(12)
2 sterren
(12)
1 ster
(28)

2 problemen opgepakt

opgelost
(1)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(1)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
Altijd vriendelijk en behulpzaam
T. T. A. uit Eindhoven, 30 november 2019

Goede klantenservice. Was wel een beetje een rommeltje met de jaarnota aan het eind van mijn contract, maar met een paar belletjes was dat allemaal goed en snel opgelost. Ik vond het zelf helemaal niet erg om te bellen en voelde mij altijd goed geholpen achteraf.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
slecht slecht en nog eens slecht
Peter W. uit Wanroij, 19 november 2019

Zou NIET overstappen naar deze.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Korting vervallen
Van der Vlist uit Schiedam, 19 november 2019

Oktober 2018 kontrakt afgesloten bij vandenron . Na wat tegenslagen( fin .en fysiek)

moest ik noodgedwongen een bet.

reg. afspreken . Netjes van vandebron . Helaas moest ik diverse keren incassokosten hiervoor betalen . Dit accepteer ik ook nog .

Na 11 maanden kon ik mijn kontrakt verlengen . Dit heb ik toch gedaan daar men mij voor de rest redelijk behandeld heeft ,met name de telefonistes .

Nu komt het . Ik zat te wachten op mijn jaarafrekening en de afgesproken AKTIEKORTING van € 250,00 . die achteraf betaald zou worden . Ik belde met vandebron en deze vertelde mij , dat ik deze niet kreeg omdat er een regeling was geweest en hiervoor dus niet in aanmerking kwam . En volgens haar kwam nu geen € 250,00 tekort ??????

Dit betekend dus dat ik voor € 250,00 + € 80,00 (2×40 incassokosten)= € 330,00 de min in ben gegaan . U zult wel begrijpen dat ik er flink spijt van heb dat ik mijn kontrakt verlengd heb . Dus als je korting beloofd word

laat dit dan vooraf betalen . En vriendenkorting beloven daar geloof ik ook niet meer in . Ben bang dat deze korting ook niet betaald wordt omdat achteraf blijkt dat het geen echte vrienden zijn ( bij wijs van spreken )

Ik vind dit een flinke misser van VANDEBRON .

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Sympathieke groene leverancier, maar administratief traag
HL 11 november 2019

Ik ben op zich tevreden bij Vandebron, en heb sympathie voor hun groene missie. De verhalen dat ze zelf opgewekte stroom van zonnepanelen niet willen salderen herken ik totaal niet, dat wordt allemaal netjes verrekend. Nadeel vind ik dat ze administratief erg traag zijn. De jaarrekening duurt veel langer dan ik bij mijn vorige leverancier, Greenchoice, gewend was en daarna duurt het ook nog een paar weken voordat het teveel betaalde geld op je rekening staat. Ook de maandelijkse 'verbruiks- en kostenoverzichten' komen soms pas na 14 dagen beschikbaar. Daarnaast zou ik het handig vinden als ze een goede app hadden om verbruik bij te houden. Op de persoonlijke omgeving in de website kan dat al wel, waarom dan niet in een app? Op die persoonlijke omgeving was een tijdlang ook het verbruik in euro's te zien, nu alleen nog maar in kWh of m3. Raar dat dit weer afgeschaft is, want het was wel handig.

Reactie van Vandebron - 18 november 2019

Bedankt voor je bericht. Fijn dat het bevalt en leuk om te horen dat onze missie je aanspreekt. Het verwerken van een jaarafrekening kan inderdaad tot 8 weken duren. We doen altijd ons best dit zo snel mogelijk af te handelen, maar het kan zijn dat we een groot deel van deze 8 weken nodig hebben. Om in te gaan op je vraag over de app, verwijs ik je graag naar onze Vandebron app. Deze kun je downloaden in de Appstore of de Google Play store. Hier kun je je verbruik inzien in de grafiek! Daarnaast kun je je verbruik nog steeds in euro's bekijken op de website, onder het kopje verbruik. Je kunt rechts bovenin de grafiek op het euroteken klikken en dan wordt dit zichtbaar gemaakt. Mocht je nog andere vragen hebben, dan horen we het graag!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Slechte administratie
Rutseline 9 november 2019

Ik probeer nu al twee maanden een ten onrechte afgeschreven bedrag terug te krijgen.

Iedere keer smoesjes, maar het bedrag is nog niet teruggestort.

Reactie van Vandebron - 18 november 2019

Bedankt voor het delen van je ervaring. Begrijpelijk dat je dit vervelend vindt. We zouden je graag verder helpen en kijken wat we voor je kunnen doen. Zou je contact op willen nemen via vragen@vandebron.nl of 0880 444 555?

Reactie van Rutseline - 9 december 2019
probleem is opgelost

Probleem is opgelost nadat ik via klachtenkompas ook een klacht had ingediend.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Slechte klantenservice
S B. uit 's-Gravenhage, 24 juli 2019

Reageren niet of nauwelijks wanneer je verhuisd. Zelf maandenlang achter status aan moeten gaan, blijken ze een gewoon niks met de aanvraag gedaan te hebben, terwijl je wel een boete kan krijgen voor te laat afsluiten van energie op nieuwe adres. Bij afloop contract opeens wel tijd om te bellen / mailen. Inmiddels dus overgestapt .

Reactie van Vandebron - 26 juli 2019

Vervelend dat dit niet soepel is verlopen. Er is iets mis gegaan in de communicatie, waardoor we elkaar niet goed konden bereiken. Onze excuses hiervoor. We willen je succes wensen bij de volgende leverancier en bedanken voor je tijd bij Vandebron.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Na een jaarcontract wordt een 13e keer geincasseerd en bij storneren direct aanmaningen verstuurd, nà beeindiging contract.
Mw. R. 22 juli 2019

Niet aan beginnen!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Administratie is een puinhoop
M L. uit Leiden, 12 juli 2019

Als je opzegt blijven ze proberen termijnen af te schrijven, kennen welkomstbonus niet direct toe, moest ik zelf achteraan. Volgens mij klopt de toegezegde prijs niet overeen met de daadwerkelijk betaalde prijs voor energie, maar dit heb ik niet nagerekenend. In ieder geval was mijn maandbedrag veel hoger dan beloofd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geen geld terug van eigen opgewekte elektrische energie
Marianne Poestkoke uit Zutphen, 26 juni 2019

Jaren gelden zijn wij overgestapt op de energieleverancier van der bron vanwege de groene energie. Nadat wij zelf in het bezit kwamen van zonnepanelen zijn wij weg gegaan bij van der bron vanwege (onze eigen) groene energie. Zij weigeren namelijk onze eigen opgewekte energie te verrekenen. Boete voor het opzeggen van ons contract: elektriciteit €100 , gas €100= €200. Beide moesten opgezegd worden omdat ze niet alleen gas leveren.

Er is aantal keren door ons en de nieuwe energieleverancier contact gezocht over een mogelijk oplossing teruggaaf geleverde energie. Over teruggaaf van onze opgewekte energie en de boete valt niet te praten met van der bron.

M.i. een stug bedrijf als het gaat om oplossingen te zoeken. Het aanmelden verliep wel gladjes.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zonnepanelen
John 19 juni 2019

Heb sinds dat ik bij Van de Bron ben zonnepanelen. Iedere keer verhogen ze mij het maandtarief hoewel ik al vanaf begin heb gemeld dat ik zelfvoorzienend ben en mijn hele energieverbruik zelf opwek. Van de Bon krijg het niet geregeld na diverse telefoontjes dat mijn verbruik op €80,= blijft staan, en verhoogt die elke keer weer naar ongeveer het dubbele.

Van de Bron doe iets hieraan dat als U doorkrijgt dat iemand zonnepanelen heeft het maandbedrag niet absurd hoog blijft iedere keer weer.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goeie service, helaas geen respect voor je privacy
FA K. uit Den Haag, 30 mei 2019

De overstap ging soepel, ook geen enkel probleem met de levering. Helaas geeft Vandebron je gegevens wel aan derde partijen, zoals deze site, die je vervolgens allemaal mails sturen met vragen. En dit zonder dat Vandebron je hiervoor om toestemming vraagt of zelfs maar de mogelijkheid geeft om dit niet te krijgen. Dit beleid staat haaks op het hedendaagse respect voor privacy dat een bedrijf als Vandebron zou moeten hebben. Wat erg jammer is, want voor de rest doen ze alles goed...

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Onduidelijke en langzame klantenservice
S Alamdary Badlou uit Rotterdam, 22 mei 2019

Helaas had ik een probleem met een onaangekondigde meterwissel in de eerste maand. Het heeft me welgeteld 7 maanden (!), veel contact en 4 automatische verhogingen van het maandbedrag gekost. Uiteindelijk heb ik, na ook 2 maanden gewacht te moeten hebben op mijn eindnota, gelukkig wel 340 euro teruggekregen, maar dit bedrag had nooit zo hoog op mogen lopen.

Over de 175 euro die ik na de energienota heb betaald, heb ik niks meer gehoord en zal ik wederom contact moeten opnemen.

Ondanks ik me erg identificeer met de missie van Vandebron is zo'n omgang met klanten voor mij onacceptabel. Ik ben dan ook overgestapt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichters
Kapenga uit Hasselt, 16 mei 2019

Wij hadden een contract voor drie jaar. Maar nu de drie jaar om zijn zeggen ze doodleuk dat we nog een jaar moeten. Terwijl we ons contract als bewijs hebben. We komen er niet van af. Ze reageren nergens op. En tarieven verhogen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Langzame administrative afhandeling
J van M. uit Eindhoven, 7 mei 2019

Onderschrijf de idealen van groene energie maar het administrative gedeelte behoeft verbetering. Eind nota kost 7-8 weken en teruggave geld nog een additionele 2 weken. Komt nogal vreemd over, bij vorige leverancier ging dit een factor 2 sneller.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Te mooi om waar te zijn (slechte service en rare praktijken)
J Z. uit Leiden, 2 mei 2019

Ik heb mij bij vandebron ingeschreven omdat ze goedkope tarieven hadden (met een inschrijfkorting in het eerste jaar). Ik betaalde 10 euro per maand voor mijn lage energieverbruik, maar toen het jaar om was zou ik 15 euro gaan betalen per maand. Ik wilde hier geen probleem van maken, dus heb ik mijn contract niet opgezegd. Vervolgens hebben ze nadat het contract was ingegaan de prijs aangepast naar 30 euro per maand. Toen ik belde om dit naar beneden aan te laten passen kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was en dat ik ook niet kon opzeggen tot volgend jaar. Ik werd afgewimpeld en kreeg te horen dat ik geen keuze had, ook al was het contract al ingegaan toen vandebron de maandprijs weer had aangepast (en ik hier dus geen inspraak over had). Ik ben nu dus verplicht nog een jaar bij vandebron te blijven, maar vanwege hun slechte klantenservice zal ik zeker niet blijven bij ze.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Verschrikkelijke klantenservice
Suzanne 2 mei 2019

Absoluut niet aan te bevelen, klantenservice is verschrikkelijk. Je moet maanden wachten op een reactie als je iets opstuurt en als je belt wordt je aan het lijntje gehouden met het excuus van onderbezetting. Zou absoluut voor een andere aanbieder gaan, genoeg groene energie leveranciers die hun zaken wel op orde hebben.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ook spijt!
E. van Rijnsbergen 17 april 2019

Via Pricewise overgestapt vorig jaar, maar heb hier grote spijt van. Ze zijn duur en onbetrouwbaar (mijn voorschotbedrag zou met 50,00 verhoogd worden!) en telefoons en berichten worden niet beantwoord.

Mijn moeder had via Oxxio nog dezelfde dag haar eindafrekening, ik wacht al weken op de eindafrekening van Vandebron. Werken denk ik nog met telramen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima energieleverancier: doet wat het belooft en is oprecht betrokken
KB H. uit Kortenhoef, 10 april 2019

Ik ben zeer tevreden over Vandebron. Het is een ambitieus jong bedrijf waarbij de levering en duurzaamheid voorop staan. De maandbedragen zijn makkelijk aan te passen, de rekening heeft geen verrassingen. Prima club!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Gewoon goed.
M Brouwer uit Uden, 7 april 2019

Een bedrijf dat ( in mijn geval ) doet wat ze beloven. Ik ben wel overgestapt naar een andere leverancier maar dat is een financiële kwestie. Waarschijnlijk volgende keer weer naar Vandebron. Hangt af van de aanbieding.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht
Appeldoorn uit Beverwijk, 3 april 2019

Zoals ieder jaar, doen ze weer vele weken om de nota optemaken, in deze digitale tijdperk ( dit zei de telefooniste) het kan mogelijk binnen 8 weken, moeten ze dit handmatig uitrekenen. .? Mooi woorden bij verkoop maar hier loop ik al paar jaar tegenaan!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Spijt
Harm van der Laan uit Bellingwolde, 1 april 2019

Ik heb enorme spijt dat ik destijds ben gezwicht voor de mooie praatjes bij vandebron je wordt hier op een manier behandeld alsof je een idioot bent wachten op je te veel betaalde voorschotten. Maar ondertussen wel geld incasseren.

Ik wil zou gauw als het kan weg bij vandebron.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Vervelende organisatie als je besluit over te stappen naar concurrent
MJ Vermeulen uit Schiedam, 1 april 2019

Geen klachten over levering energie, wel over communicatie als je overstapt naar concurrent. Ik heb diverse keren aanmaningen gehad, ''bedreigingen'' dat mijn energie zou worden afgesloten (terwijl ik al energie geleverd kreeg van Qurrent), dat ik in BKR-registratie zou worden opgenomen en verder ook geen enkele keer persoonlijk contact hierover (telefoontje is kleine moeite) terwijl ik diverse keren heb aangegeven dat ik al elders klant was (bevestiging overstap Vandebron had ik al in huis). Kortom, langs elkaar heen werken daar en intimiderend gedrag naar oude klanten, Klaar met deze organisatie!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Vriendelijk en helder
Laura uit Amsterdam, 28 maart 2019

Aanmelding verliep snel en overzichtelijk, binnen 2 dagen mail van Vandebron met overzicht. Halverwege het jaar gebeld over maandbedrag, geen wachtrij en het was direct geregeld. Fijne ervaring!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloos bedrijf!
Eveline R 28 maart 2019

Waardeloos! 1 februari was ik een jaar lang klant, normaal gesproken ( wat ik gewend ben van allerlei andere maatschappijen) krijg je binnen 2-3 dagen de jaarafrekening. Ik stap altijd jaarlijks over met de gegevens van die jaarafrekening.. Na een week nog steeds niks maar ik had inmiddels wel €20 meer aan maandkosten omdat het nu variabel geworden was, dit wilde ik niet dus toen zonder jaarafrekening overgestapt naar Eneco. Nu, 28 maart heb ik NOG GEEN jaarafrekening. Wanneer ik bel krijg ik te horen dat ze daar inderdaad 6 weken over mogen doen (die tijd is al verstreken) maar omdat ik het contract heb beëindigd hebben ze zelf besloten om de jaarafrekening en de eindnota samen te voegen…. Ja en daar mogen ze wel 8 weken over doen, dat gaat dan vanaf 7 maart in (de dag dat ik energie krijg van Eneco)… Meerdere keren gebeld, er zou haast gemaakt worden, gebeld met financiële afdeling maar nee… Het is 1 druk op de knop, Maarja mevrouw ze hebben meer te doen…. Echt waardeloos!! Voor de maand maart heb ik nu €150 nog moeten betalen aan vandebron omdat je bij hen in het voor betaald, bij Eneco betaal je achteraf. Voor maart heb ik dus nu bijna 300€ betaald. Ik heb zo’n vermoeden dat ik over 2 weken nog steeds helemaal geen jaarafrekening heb. Ik vind het ronduit schandalig en snap niet waarom dit zo lang moet duren. Waardeloos!!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
mv
Carolien uit Amstelveen, 24 maart 2019

Slechte service je moet vaak een uur wachten voor je iemand aan de telefoon krijgt. Nooit heeft iemand verteld dat je miet betalen voor stroomOpslag.

Maar liefs 92 euro valse informatie over geld terug actie.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?