Reviews Vandebron

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

83 reviews

5 sterren
(23)
4 sterren
(20)
3 sterren
(13)
2 sterren
(9)
1 ster
(18)

0 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(0)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

#nooitmeervandebron
Cris uit Utecht, 22 maart 2019

Zeer kinderachtige opzegvoorwaarde. Nu een boete opgeld gekregen omdat ik - desondanks ik tussentijds kon opzeggen - op heb gezegd tussen de 20ste en 30ste van de maand. Dit schijnt in de voorwaarde te staan.. Mooi creatief weer bedacht VandeBron. Prachtige manier om je loyale klanten zo een schop na te geven.# nooitmeervandebron

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Ik weet van niks
A.J. Overwater uit Amsterdam, 21 maart 2019

Sorry maar ik krijg nooit een mail en ik weet ook helemaaaaaal niet van welk bedrijf ik mijn gas en energie krijg, ik zou graag meer duidelijkheid willen, en zeker een tussen tijdse meting, want ik weet gewoon niet wat ik moet betalen , dat gaat allemaal automatisch

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Levering goed, afhandeling erg slecht.
B.A.M. S. uit Amersfoort, 19 maart 2019

Na het aflopen van het contract doen ze alsof ze van niks weten en hebben ze geld voor de nieuwe maand er gewoon afgehaald. Telefonisch heel slecht te bereiken. Na enkele dagen eindelijk contact gehad en heb begrepen dat ze wel willend zijn maar met achterstand te kampen hebben.

Volgens het bedrijf zijn ze daar hard mee bezig dit snel op te lossen. Wel via de mail als over de post aanmaningen gehad die onterecht waren en waar je toch wel van schrik. De volledige afhandeling heeft bij elkaar 6 weken geduurd. Dat is heel erg lang. Ik hoop dat dit bedrijf hen verbetering voortzet.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
slechte ervaring
B.F.J. van Ingen uit Amsterdam, 18 maart 2019

De beloofde entreekorting van 240 euro is maar deels uitbetaald, heb daar een klacht over ingediend maar men jomt mij niet tegemoet door het beloofde restant over te maen! Bovendien was de start erg slecht ondans aanmelding had men mij weer uit het systeem verwijderd, Administratief een grote puinhoop! Ik ben blij er vanaf te zijn,

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Groene bron
H V. uit Diemen, 18 maart 2019

Tevreden ben ik met de groene energie en de lage kosten van Vandebron.

Niet tevreden ben ik over de vele weken die Vandebron nodig heeft voor het maken van de eindafrekening. Het gaat om honderden euro's, waar ik lang op kan wachten. Daarentegen int Vandebron het maandbedrag ruim voor aanvang van de betreffende maand, dat is toch een beetje tegenstrijdig en voor mij als klant helemaal niet plezierig.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goede prijs en groene stroom
cam R. uit Breda, 16 maart 2019

Ik ben overgestapt van essent naar vandebron omdat deze meer 'echte' groene stroom levert.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Groene energie , duidelijke website , slechte klanten service
TB W. uit Tricht, 14 maart 2019

Voor ons is groene energie en gas erg belangrijk, tevens vinden we overzichtelijke website met gebruiksvriendelijk portaal

belangrijk vandaar de keuze voor van de bron.

Echter zijn we qua klantenservice en feedback niet helemaal tevreden , jaar nota kwam ook later dan gemeld . Dit is slordig een een bron van ergernis.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Facturering na afloop contract
Robbio uit Breda, 13 maart 2019

Vd Bron factureert ook na het aflopen van het contract nog een maand door. Dit leidt tot tijdelijk dubbele kosten. Uiteindelijk krijgt men dat wel terug bij de eindafrekening maar daar neemt vd Bron dan wel 6 weken de tijd voor! Als men dit bedrag storneert gaat vd Bron dreigen met een incassobureau.

Tevens ziet vd Bron dit als een betalings-achterstand waardoor zij menen de welkomstkorting niet uit te hoeven betalen. Na een hoop gemail en gebel (waar je overigens ruim de tijd voor moet nemen ivm drukte bij vd Bron) is het uiteindelijk goed gekomen.

Het blijft belachelijk dat men door factureert na afloop van het contract en dit op geen enkele wijze aangeeft.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Vandebron onbereikbaar en slechte communicatie
N. Crijns 10 maart 2019

Op 12 januari 2018 is mijn 3 jarig contract ingegaan.

Ik was tevreden over Vandebron tot ik op 31 januari 2019 een mail kreeg met de mededeling dat ik naar een andere energieleverancier zou zijn overgestapt en het contract zou worden ontbonden. Dit is pertinent niet door mij doorgegeven.

Ik heb Vandebron hierover gebeld (2 keer meer dan een uur in de wacht!!) en gevraagd de opzegging ongedaan te maken. Dit was volgens hen niet mogelijk omdat ze eerst moesten nagaan hoe dit kon zijn gebeurd. Ik zou nog bericht ontvangen hierover.

Op 8 maart 2019 ontving ik een mail met de eindafrekening. Hierop is een bedrag van € 150,- boete in rekening gebracht vanwege de voortijdige beëindiging van het contract. Maar ik heb helemaal niet opgezegd. Ik wil mijn driejarig contract gewoon voortzetten.

Op dit moment weet ik helemaal niet via welke energieleverancier ik gas en stroom aan het afnemen ben. Ik heb een laatste voorschot aan Vandebron betaald over de maand februari 2019.

De website van Vandebron functioneert ook niet naar behoren. Ik kan met geen mogelijkheid op de pagina van de tarieven en het contract komen. Er verschijnt iedere keer de tekst "er is iets mis gegaan".

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Klachten over van de bron
J. Smit uit Uitgeest, 6 maart 2019

Telefonisch niet te bereiken af rekening duur veel te lang duurt. ongeveer tien weken

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Rommelig
C H. uit Utrecht, 5 maart 2019

Actuele standen in de app kloppen niet en leiden tot onnodige ongerustheid.Daarnaast werd er een fout, in mijn nadeel, gemaakt met de eindafrekening en was de klantenservice nauwelijks bereikbaar. Vervolgens waren er meerdere contactmomenten voor nodig om de fout te herstellen en de financiële afhandeling duurt lang wanneer in voordeel van de klant.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Matig
C.L.J. P. uit Swalmen, 4 maart 2019

Het verbruikersoverzicht vond ik onoverzichtelijk bij v.d. Bron.

Ik ben naar Nuon terug gegaan omdat zij een overzichtelijke verbruikersoverzicht hebben en ook een goede verbruikersapp.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Eindafrekening klopt niet
Jan v Breeschoten uit Ede, 3 maart 2019

Na vele belletjes en mails heb ik nog steeds geen juiste afrekening van de stroomkosten.

Het is begonnen met de omwisseling van slimmemeters en nu 4 maanden later ben ik nog steeds in contact om een juiste eindafrekening te krijgen.

Volgens mij betaal ik bijna het dubbele.

Ik heb nu gevraagd om alles te vergeten en een nieuwe eindafrekening te maken voor 2684 KWh, dit moet volgens mij ongeveer € 650 euro zijn.

Ik ben geen bank voor van de Bron en vind het echt veel te lang duren.

Heb de indruk dat de personele bezetting te laag is om alle problemen opgelost te krijgen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Zeer betrouwbaar en goed
m C. uit Ede, 2 maart 2019

Van de Bron is een kleine groene energieleverancier. Ze zijn goed bereikbaar en klantvriendelijk. Gegevens zijn overzichtelijk toegankelijk online.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima
N.W.-G. uit Utrecht, 1 maart 2019

De afwikkeling is correct verlopen. Afspraken worden nagekomen

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Maandbedrag na aflopen contract en eindafrekening
Ernst 28 februari 2019

Op 29 januari heeft vandebron het termijnbedrag voor februari afgeboekt. Op zich niets mis mee ware het niet dat ik in december van vorig jaar mijn overstap per 1-2-2019 doorgegeven heb. Dat er dan toch nog een bedrag afgeschreven wordt voor de maand dat ik niet meer klant ben vind ik dubieus te noemen. Daarnaast wacht ik bijna 5 weken op een afrekening. Ik weet dat het binnen 6 weken mag, maar het duurt wel weer erg lang. Andere leveranciers geven netjes aan op welke datum je de eindafrekening krijgt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Eindafrekening
J.m.g. B. uit Exloo, 26 februari 2019

Werd in december om de standen gevraagd voor de jaarnota deze heb ik doorgegeven en besloot over te stappen per 25 januari.

Heb helaas geen jaarnota ontvangen en wacht nog steeds op de eindafrekening waarvan ik de standen op 25 janari heb doorgegeven

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Toch nog korrekte oplossing
Jos Pauws uit Lelystad, 21 februari 2019

Reden van eerder geschreven negatieve review was de naast de aanmaningmailings, de extra per post gestuurde aanmaning en dreiging incassoburo, dat was de limit.

Kreeg ineens binnen drie dagen een mail (19 febr) over de uiteindelijke oplossing. Een excuus voor verlate reactie en een toegezegde creditering van het februari termijn. En op 21 febr de eindnota afrekening. Vandaar dat ik de eerder geplaatste review iets wil nuanceren. Blijft toch staan dat hun service team aangepast dient te worden en vooral hun administratie handelswijze. Uiteindelijk weten ze het wel keurig op te lossen maar helaas was er al nodeloze ergenis ontstaan. Jammer

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Good service
RR Ortegon Cano uit Amsterdam, 21 februari 2019

Good experience smooth transition and happy to contribute to green projects :) recomended

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onbereikbaar, VandeBron opgedroogd
Jos Pauws uit LELYSTAD, 19 februari 2019

Het is me gelukt op eenmalig telefonisch contact te krijgen en een mailreactie. Maar nu lukt het niet meer, zelfs niet om 9:00 uur 's morgens. Mijn opzegging is bij VandeBron bekend maar toch een rekening sturen voor februari terwijl mijn contract per 31 januari 2019 afgelopen was. Kan dubbel betalen, bij huidige leverancier en voor niet meer contractueel verbonden met VandeBron.

Daar over wil ik juist praten want het lijkt me niet correct om voor niet geleverde diensten te betalen, helaas lukt dat contact niet meer. Komt wellicht door hun manier van vooruitbetalingen en de computer gaat automatisch maar door. Krijg nu aanmaningen en dreigen met incasso, ze doen maar. Kost allemaal veel energie!

Als ik de reviews lees kan ik nog lang wachten op de eindafrekening. Als klant bleef het licht lang branden maar nu dooft het lampje toch echt bij VandeBron. Beslist geen aanrader, niet doen mensen! Kost meer energie dan dat je krijgt. Jammer

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima ervaring met vandebron
Mark uit Amsterdam, 15 februari 2019

Over het algemeen tevreden met Vandebron. Duidelijke communicatie, handige maandelijke inzichten in kosten en reageren snel op vragen. Het enige wat enigszins misleidend was was het verlengaanbod; deze werd op een zodanige manier berekend dat het leek alsof je bespaarde (met referentie aan maandelijks voorschot bedrag) maar waarbij de echte kosten obv jaar verbruik veel hoger zouden uitvallen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Van de bron verhoogd en incasseert zomaar nieuw maandbedrag!
Winterink uit Amsterdam , 12 februari 2019

Nou na 2 incasso's plus 2 uur in 2 dagen aan de lijn te hebben gehangen met zeer irritant muziekje, eindelijk vandaag contact gehad. Mail was wel verstuurd maar de dame aan de telefoon zag een "error" bij mijn emailadres ?? Niks gekregen inderdaad..anders had ik direct gereageerd.

En wat ik al vermoedde, Van de bron heeft zelf het maandbedrag verhoogd

als men niet reageert op die mails!

Das natuurlijk belachelijk. Daarom worden ze ook plat gebeld. Nog even en je hebt niks meer te zeggen over je eigen geld en betalingen 🙄😡

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
slechte bereikbaarheid wachttijd bijna 1 uur
Aalbers uit Beuningen, 11 februari 2019

Beste mensen,Van de Bron geeft al een paar weken geleden aan dat ze iets gaan doen aan hun bereikbaarheid. Je hebt echt als je het wil zo een paar mensen extra zitten via een uitzendbureau om de telefoon aan te nemen. Ik maak hieruit op dat van de Bron wel toezeggingen doet maar deze niet nakomt.We zijn nu al weer een paar weken verder en de bereikbaarheid met meer dan 45 minuten in de wacht staan is helaas nog steeds niet verbeterd. Ik daag van de Bron uit om op deze site eens aan te geven binnen hoeveel dagen ze nu extra mensen aannemen en dat de wachttijd van 1 uur of langer tot het verleden behoort.Met vriendelijke groet.J.A.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima
J. M. uit Groningen, 10 februari 2019

Geen klachten; goeie info. Afrekening prima gespecificeerd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
On-be-reik-baar, maar wel voortijdig geld incasseren zonder aankondiging
J Lodder uit Bilthoven, 6 februari 2019

Onmogelijk om mee in contact te komen. Klantenservice neemt gewoon telefoon niet op. Geen info over lengte wachtrij, alleen bandje met smoes dat ze zó druk zijn met vragen over energiebelasting, right... Twee keer na 30 minuten wachten maar opgehangen.

Geen reactie op gestelde vragen via contactformulier. Twee keer vragen gesteld toen telefonisch contact niks opleverde maar intussen 7 dagen later en nog steeds radiostilte...

Incasso start al ruim voor startdatum contract zonder enige vorm van aankondiging.

Tarieven zijn niet overeenkomstig het overstapformulier (uiteraard hoger).

Geen onderbouwing te krijgen voor voorschotbedrag.

Op al mijn vragen over mijn "verwonderingen" heb ik nog steeds geen reactie kunnen krijgen, laat staan een behulpzaam antwoord

Het aftellen naar het einde van het jaarcontract is al begonnen voordat het start per 16 feb.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?