Ervaringen Powerpeers

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Powerpeers. U kunt uw ervaring met Powerpeers ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

  • ‹ vorige
  • 1
  • volgende ›
In één jaar 1183 kWh stroom verdwenen bij Powerpeers.
Koopman van Kampen uit Alkmaar, 24 april 2019

Geachte L.S.,

Wij hebben in het jaarcontract met Powerpeers 4190 kWh stroom opgewekt met onze zonnepanelen. Powerpeers heeft echter op de jaarrekening 3007 kWh stroom geregistreerd dat wij teruggeleverd zouden hebben. Het verschil van 1183 kWh zou volgens Powerpeers achter de meter verbruikt zijn. (is maar liefst een verschil van 28,23%!!).

In dit jaarcontract is onze "slimme" meter stuk gegaan en vervangen. Wij zijn van mening dat het verschil moet zijn ontstaan in de administratie van Powerpeers. Powerpeers gaf zelf aan de meterstanden niet te kunnen uitlezen. Het lijkt ons een sterk verhaal dat 28,23% ofwel 1183 kWh stroom verbruikt is achter de meter door een A++ koelkast en een beetje lekstroom van enkele standby staande apparaten. (overdag is bij ons niemand thuis).

Wij hebben uiteraard bezwaar gemaakt bij Powerpeers. Van Powerpeers krijgen wij helaas geen enkele reactie op e-mail. Uiteraard is de foutieve jaarafrekening geïncasseerd van onze bankrekening. Een zeer dubieus bedrijf als je het mij vraagt.

Reactie van Powerpeers , 6 mei 2019

Goedemiddag Koopman van Kampen,

Via meerdere kanalen heb je je klacht aan ons gemeld. Het lijkt me verstandig dat we de nadere details blijven overleggen via e-mail. Ik zal me hier dan ook beperken tot een meer algemenere uitleg. Het kan natuurlijk zijn dat ook andere mensen hier mee te maken krijgen.

Wij maken jouw jaarrekening op basis van de meterstanden van je slimme meter. Je meter registreert hoeveel stroom je van het net hebt afgenomen en hoeveel je hebt teruggeleverd. Van de energie die je zonnepanelen opwekken, wordt er altijd een deel direct in je huis verbruikt. Deze stroom zie je dus niet op de meter terug. Je koelkast zal bijvoorbeeld op zonnige dagen altijd op zonnestroom draaien. Het verschil tussen wat je panelen opwekken en wat je teruglevert, kun je achterhalen door de meterstanden voor teruglevering op je meter te vergelijken met de gegevens van je omvormer.

Natuurlijk verschilt het per huishouden hoe groot het percentage is dat er van de panelen direct gebruikt wordt. Voor eventuele uitleg hierover hebben we je per e-mail al links toegestuurd naar bijvoorbeeld de website van de consumentenbond. Mocht je toch nog twijfelen, bel dan eens met de leverancier van je zonnepanelen. Wellicht dat je de uitleg van hen wel aanneemt.

In andere berichten geef je aan dat het verschil tussen de teruggeleverde energie en de opwekte energie niet kan kloppen, omdat jullie overdag niet thuis zijn. Heb je er ook over nagedacht dat er ook apparaten stroom afnemen als jullie er niet zijn (koelkast, vriezer, etc) en dat de zon ook ’s ochtends vroeg, ’s avonds en in het weekend schijnt en niet alleen onder werktijden?

Heb je daarnaast al je afgenomen energieverbruik van het afgelopen jaar vergeleken met het gemiddelde jaarverbruik voordat je de panelen had? Dat zou namelijk omlaag moeten zijn gegaan, door de stroom die je nu direct van de panelen gebruikt in plaats van afneemt van het stroomnet (mits er natuurlijk niets veranderd is in je situatie).

Wat je nu eigenlijk aangeeft, is dat je twijfelt over de juistheid van het registreren van je elektriciteitsmeter. Als dat gevoel blijft, kun je een meterijking aanvragen bij je netbeheerder. Zij controleren dan of de meter goed werkt. Houd er echter wel rekening mee dat dit op basis van ‘kosten ongelijk’ gaat. Als de meter goed functioneert, betaal jij de kosten voor de ijking. Als de meter toch niet goed blijkt te werken, komen deze voor rekening van de netbeheerder.

In één van je berichten geef je aan dat de meter niet goed werkte en dat je denkt dat dit de oorzaak is van het verschil tussen de opgewekte en teruggeleverde stroom. Dat is echter niet wat er volgens je netbeheerder aan de hand was met de meter. De storing zat hem in het uitlezen van de meterstanden op dat moment. Je jaarrekening hebben wij gemaakt met de begin- en eindstanden die wij bij aanvang van het contract – en een jaar later - wel konden uitlezen. De eindstanden van de oude meter en de beginstanden van je huidige meter zijn opgenomen door een meteropnemer.

Zoals je waarschijnlijk al uit bovenstaande toelichting begrepen hebt, is de jaarrekening correct voor zover wij kunnen beoordelen. Ik zie geen reden om eraan te twijfelen dat je 28% van de opgewekte stroom direct in je woning hebt verbruikt.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Vreemde toestanden
Gerard Kloppers, 8 maart 2019

Ik krijg een mail om binnen 1 week mijn meterstanden door te geven.

Vervolgens kan ik helemaal niet inloggen op mijn account.

Ben al dagen bezig, nieuwe wachtwoorden aanvragen maar het lukt niet.

Mails worden niet beantwoord, telefonisch niet te bereiken.

Ik heb hier een heel slecht gevoel over en heb zoiets nog nooit meegemaakt.

Reactie van Powerpeers , 13 maart 2019

Goedemiddag Gerard,

Wat vervelend dat je tegen zo veel problemen aanliep bij het doorgeven van de meterstanden. Dat schiet natuurlijk niet op. Heel begrijpelijk dat je ons dan even wilt bellen. Mijn excuses dat we niet bereikbaar waren op dat moment.

Ik zie dat we je e-mails van 5 maart een paar dagen later beantwoord hebben en we op 8 maart ook je meterstanden hebben ontvangen en bevestigd. Ik ga er dan ook vanuit dat dit zo is opgelost. Met je volgende vraag zijn we je graag sneller van dienst!

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onbereikbaar bedrijf
Ruud, 4 maart 2019

Als je nu op de site komt staat er zelfs dat ze pas over een week telefonisch bereikbaar zijn. Mails van december 2018 en februari 2019 zijn nog steeds niet beantwoord. De meterstanden in de app gewoon fout. Verhalen als we krijgen die (te) laat door van Liander zijn onzin want toen ik ze in december een keer aan de lijn had hadden ze de standen van 3 dagen er voor en die scheelden honderden kwh met de stand in de app. Kortom op zijn best een leverancier die zijn zaakjes niet op orde heeft. Dit geeft zorgen voor de toekomstige afrekening.

Reactie van Powerpeers , 6 maart 2019

Goedemiddag Ruud,

Juist om ervoor te zorgen dat iedereen een antwoord op zijn e-mails ontvangt, zijn we deze week telefonisch niet te bereiken. We zijn druk bezig met het beantwoorden van de openstaande e-mails. Overigens loopt onze achterstand niet tot december, die mails zijn allemaal afgehandeld. Helaas heb je bij je review geen gegevens geplaatst, waardoor ik niet kan zien wat er bij jou speelt. Mocht je deze week geen antwoord hebben gehad op je laatste e-mail, bel je ons volgende week dan even? Dan bespreken we je vragen graag met je.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Reactie Ruud, 6 maart 2019

Beste Marlies,

Ik ben gisteren gebeld nav een mail in maart. Daarbij zijn ook de eerdere mails besproken (deze zijn door jullie ten onrechte terzijde gelegd als reeds eerder beantwoord terwijl het probleem nog steeds bestaat). Dat hebben we uitgepraat. De conclusie was dat de app de foute meterstanden weergeeft en dat het dit jaar niet opgelost kan worden, daarnaast is de belofte gedaan dat de afrekening in oktober wel gaat kloppen omdat de juiste meterstanden wel bekend zijn bij power peers.

De tijd zal het leren.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Meterstandan deugen inderdaad niet.
Bontekoning, 2 september 2018

Zoals Frank uit Heerhugowaard ook al aangaf geven de meterstanden ook bij ons een hoger stroomverbruik aan.

Houden al jaren alle standen bij en elk jaar is het verbruik zo goed als gelijk.

Sinds begin dit jaar overgestapt naar Powerpeers en vanaf toen een hoger verbruik in kwh. Zowel in hoog als laag tarief. Alk ik hoog en laag bij elkaar optel zit ik t/m augustus al 359 kwh dan voorgaande jaren. Klopt dus voor een meter.

Goed in de gaten houden dus iedereen.

Groet fam. Bontekoning

Reactie van Powerpeers , 26 september 2018

Hallo,

Bedankt voor je reactie.

Het gaat hier waarschijnlijk om twee verschillende zaken ( het weergeven van de data in het energiedashboard en meterstanden die onverklaarbaar oplopen in vergelijking met vorig jaar).

We willen je graag verder helpen met het uitzoeken waarom je meter sneller oploopt dan vorig jaar. Overzicht met daarin alle maandelijkse meterstanden is naar je verstuurd en we horen graag van je of het klopt?

Ik zie je reactie graag tegemoet.

Groeten,

Nick

van Powerpeers

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
  • ‹ vorige
  • 1
  • volgende ›