Reviews Powerpeers

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

37 reviews

5 sterren
(6)
4 sterren
(2)
3 sterren
(1)
2 sterren
(4)
1 ster
(24)

17 problemen opgepakt

opgelost
(3)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(3)
in behandeling
(2)
onbekend
(8)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Controleer goed je jaarnota- dure fouten ontdekt!!
J. 23 januari 2020

Mensen, pas op met je jaarnota van Powerpeers! In mijn geval bleek dat het stroomverbruik op de jaarnota met 2 was vermenigvuldigd en het gasverbruik zelfs met 4!!! Hierdoor zouden we via een incasso een enorm bedrag moeten gaan bijbetalen. En dat terwijl ik juist geld terug zou moeten krijgen. Natuurlijk meteen Powerpeers gebeld en ze hebben de fout toegegeven- "mogelijk een softwarefout" werd gezegd. Nou..als dat zo is, vraag ik me af hoeveel andere klanten automatisch een foutieve jaarnota hebben ontvangen!! Powerpeers heeft nog steeds geen nieuwe jaarnota gestuurd en ik heb ook nog geen bericht of ze de incasso gaan annuleren. Schandalig, terwijl zij de fout maken! Maar ik heb ondertussen wél alvast mijn conclusie getrokken. Met enthousiasme klant geworden bij ze in 2019 maar voor mij is het klaar nu, ik ga er weg. Dit soort dure fouten maak je bij mij maar één keer. Dan maar wat minder vasthouden aan idealen.....

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Geen goed gevoel over
Ccm G. uit Schijndel, 17 januari 2020

Krijg veel minder geld terug als ik verwacht had,en niks anders gedaan als anders...

Reactie van Powerpeers - 22 januari 2020

Goedemorgen Ccm G,

Wat jammer dat je geen goed gevoel over ons hebt! Heb je ook contact opgenomen met ons over je jaarrekening? Dan kunnen we dit misschien wel voor je verklaren.

Helaas heb je hier geen gegevens achter gelaten en kan ik niet met je meekijken. Als je echter ongeveer hetzelfde energie hebt verbruikt, en hetzelfde maandbedrag hebt betaald als je bij je vorige leverancier en je krijgt nu minder terug, dan ligt dit logischerwijs aan de energietarieven. Nu zijn de totale kosten per 2019 ook flink gestegen, wellicht verklaart dit het verschil? Je kunt hier wat informatie terugvinden over de wijziging van de tarieven per 1 januari vorig jaar:

https://www.consumind.nl/opnieuw-stijging-van-de-energierekening-in-2019

Laat je het ons weten als je wilt dat we de jaarrekening voor je nakijken, of als je andere vragen hebt? Je kunt ons bellen op 020 220 2300 of mailen via service@powerpeers.nl.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
eindrekening.
Mevr. de Klaver uit Stokkum, 16 januari 2020

Wanneer krijg ik de eindrekening. Groet mevr. de K***

Reactie van Powerpeers - 20 januari 2020

Goedemiddag mevrouw de Klaver,

We beginnen met het maken van de jaarrekening op 364 dagen na de start van het contract. Op die datum lezen wij de slimme meters uit. Bij een samenstroom contract worden de meeste jaarrekening binnen 2 weken daarna verstuurd. Heb je een opwekkerscontract, dan controleren we na 16 dagen de hoeveelheid gedeelde stroom. Je ontvangt de factuur dan meestal na 2 tot 3 weken.

Uiterlijk zou het 6 weken kunnen duren voordat je de jaarrekening ontvangt, nadat het verbruiksjaar om is.

Mochten er nog vragen zijn, kun je ons altijd bellen op 020 220 2300 of mailen via service@powerpeers.nl

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Antwoord Powerpeers op mijn review
T. Van der Meij uit Hillegom, 7 januari 2020

Mieneke,

Bedankt voor je reactie, alleen jammer dat er niets van klopt. Jullie geven namelijk zelf aan op jullie site dat jullie achterlopen met het verstrekken van de juiste data.

Er staat dat er hard aan wordt gewerkt om dit probleem op te lossen.

Reactie van Powerpeers - 10 januari 2020

Goedemorgen meneer/mevrouw Van der Meij,

Wat bijzonder dat dit in jullie energiedashboard anders staat. Ik heb net even meegekeken en zie dat de data is bijgewerkt tot eergisteren. Nu kan dat afgelopen nacht gebeurd zijn, maar ik vermoed dat mijn collega Mieneke het ook gecontroleerd heeft. Dan zou het toch in de browser moeten zitten.

Hebben jullie geprobeerd of het verschil maakt om de cookies en tijdelijke internetbestanden te verwijderen en dan de browser opnieuw op te starten? Helpt dat niet, bel ons dan even op 020 220 2300. Dan kunnen we direct meekijken en zoeken naar een oplossing!

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Reactie van T. Van der Meij - 17 januari 2020
probleem is niet opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Inzien verbruik loopt ver achter met de werkelijkheid
T. van der Meij uit Hillegom, 4 januari 2020

Wat zeer slecht is aan Powerpeers is het feit dat ze niet up to date zijn met je verbruik. Ze lopen meer dan 2 weken achter. Anno 2019/2020 is dit niet acceptabel, hierdoor kom je zeker voor verassingen te staan bij de eindafrekening. 1 a 2 Dagen is voor ons acceptabel, mede hierdoor zullen wij niet meer voor Powerpeers kiezen, omdat je je simpelweg niet kan aanpassen aan je verbruik als dit uit de pas loopt.

Reactie van Powerpeers - 7 januari 2020

Hallo,

Wat jammer om te lezen dat je niet tevreden bent over ons dashboard. We proberen op meerdere inzicht te geven in je verbruik. Dat doen we via het dashboard, dat dagelijks wordt bijgewerkt, maar ook via de maandelijkse energierapporten. Die maken we op basis van de meterstanden van elke 1e van de maand, die standen zijn via het rapport ook beschikbaar. We doen ons best om het dashboard zo nauwkeurig mogelijk te houden, door niet alleen dagelijks bij te werken, maar ook na een aantal dagen te controleren of de gegevens wel kloppen.

Je geeft aan dat jouw dashboard niet is bijgewerkt. Het zou kunnen dat de cache van je browser hier roet in het eten gooit. Als je de cache leegt, worden de gegevens in je dashboard allemaal opnieuw ingeladen van uit onze data, in plaats van uit het cache geheugen van je browser of app.

Ik kan me zeker voorstellen dat het dashboard op de manier waarop jij dit hebt gezien niet heeft voldaan aan je verwachtingen, en dat vind ik erg jammer om te lezen. Als we je kunnen helpen met het updaten, of op een andere manier nog informatie kunnen geven, laat je het dan weten? Je kunt ons dan bellen op 020 220 2300 of mailen op service@powerpeers.nl, dan nemen we contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Mieneke van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Misleidende voorwaarde mbt de welkomskorting
Anna uit Amsterdam, 23 december 2019

Er is tweemaal iets foutgegaan met de automatische incasso, waarna ik de factuur dermate een herinnering netjes betaald heb. Echter heeft Powerpeers in hun kleine lettertjes verstopt dat daarmee de beloofde korting van €250,- in zijn geheel vervalt. 'Dit stond in de voorwaarde als je dat had gelezen' en daarmee is het afgehandeld. Niet erg netjes als je het mij vraagt, en ik raad Powerpeers daarom ook zeker niemand aan.

Reactie van Powerpeers - 24 december 2019

Hallo Anna,

Wat jammer dat het op deze manier is misgegaan met de korting. We zijn hier echter vooraf duidelijk in, als je twee of meer facturen niet op tijd betaalt, vervalt de korting. Ik kan me voorstellen dat je hier destijds niet goed genoeg naar hebt gekeken, maar dat is de reden dat je twee weken bedenktijd hebt: om alles op je gemak na te lezen en de voorwaarden door te nemen. Als je op dat moment vragen hebt, of er wordt een voorwaarde gesteld waar je het niet mee eens bent, kun je van het contract afzien, maar dit moet wel vooraf gebeuren. Als de bedenktijd eenmaal voorbij is, ben je gebonden aan de voorwaarden, net als wij.

Met vriendelijke groet,

Mieneke

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
een tevreden klant
J.Bruinsma uit Achlum, 5 december 2019

Na de malaise met het Energieflex contract (faillissemnt) na een probleemloze levering en afrekening bij Innova Energie ook bij Powerpeers geen enkele opmerking betreffende de jaarafrekening.!!

Reactie van Powerpeers - 11 december 2019

Goedemiddag heer/mevrouw Bruinsma,

Wat fijn om deze positieve review te mogen ontvangen. Wij zijn blij dat je zo tevreden over ons bent. Hartelijk bedankt voor het delen van jouw ervaring met Powerpeers!

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Data in app en op website schijnwerkelijkheid
Lodewijk 15 oktober 2019

Sinds ik overgestapt ben naar PP (overstap ging soepel) heb ik telkens weer moeten constateren dat de getallen vaker onjuist zijn dan juist.

PP leest mijn slimme meter uit, maar dat doe ik zelf ook. Zodra er in de data keten van PP iets mis gaat voor een dag dan knallen ze er een dummy waarde in en aan niks kan je zien dat het getal niet de werkelijkheid betreft maar een schatting.

PP zegt tegen anderen dat ze terug in de tijd corrigeren mochten ze dagstanden hebben gemist maar dat is ronduit een leugen. Soms staat er in de app dat de data nog niet bij is. Dat kan maar als dat er niet staat ga ik en de rest van de wereld er van uit dat die getallen juist zijn. Van de eerste 9 dagen van oktober heb ik even mijn gemeten gasverbruik langs PP gelegd, 4 dagen de dummy (hoge) default waarde van .78m3 en de andere 5 dagen wel overeenkomend. Resultaat: app geeft meer dan 2.5x zo veel verbruik aan als werkelijk.

Heb al een tijd terug hun er over de lijn gehad, “het zou goedkomen”. Nu recent weer een mail erover gestuurd maar natuurlijk niks over gehoord.

Nergens zijn de uitgelezen slimme meter standen door PP terug te vinden op hun portal.

Hoe moeilijk kan het zijn? Waarschijnlijk schaamt men zich ervoor dat meer dan de helft van de keren er iets mis gaat in het uitlees proces en wil men dat niet openbaar maken.

Tip: check maar eens je gas verbruik tijdens je afwezigheid in de zomervakantie.... dan smelt je vertrouwen in PP als sneeuw voor de zon.

Reactie van Powerpeers - 21 oktober 2019

Goedemiddag Lodewijk,

Wat jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent over het energiedashboard. Inmiddels hebben we ook op je laatste e-mail gereageerd en volgens mij hebben we daarin alles wel uitgelegd, maar voor eventuele meelezers geef ik ook hier graag een toelichting.

We ontvangen normaal gesproken dagelijks de verbruiksgegevens vanuit je slimme meters. Die verwerken we dan in je energiedashboard. Helaas komt het ook regelmatig voor dat we de gegevens niet, of niet op tijd ontvangen. Daarvoor maken we dan een schatting. Na 16 dagen controleren we of we alsnog de (volledige) gegevens hebben ontvangen en stellen deze zo nodig bij.

We werken er nu aan om die controle vaker te doen (na 3 dagen, na 7 dagen en dan nogmaals na 16 dagen). Dat moet er voor zorgen dat je veel minder geschatte waarden in je dashboard ziet!

In je energiedashboard kun je inderdaad alleen de meterstanden van iedere 1e van de maand terugvinden. De slimme meter registreert dagelijks 96 standen voor stroom (ieder kwartier) en 24 voor gas (ieder uur), Dat vinden wij te veel om in het dashboard te laten zien. Zeker omdat het natuurlijk onze bedoeling is dat de grafiek zo juist mogelijk is, wat een overzicht van meterstanden overbodig maakt.

Als je wilt, kunnen we je overigens nogmaals een overzicht van alle standen toesturen. Ik zie dat je die in april ook al eens van ons hebt gehad. Je kunt deze via e-mail bij ons opvragen.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Herkenbare reviews... ook mijn teruglevering klopt niet.
A. Diekema uit Apeldoorn, 23 september 2019

Ik zie dat ik niet de enige ben die ontevreden is over de wijze waarop Powerpeers de teruglevering registreert. Bij mijn vorige energieleverancier was dat prima geregeld en had ik na een erg zonnige zomer 2018 een hoge teruglevering. Ook zomer 2019 was meer dan gemiddeld zonnig, maar volgens de huidige opgave is er maar zeer weinig teruggeleverd!

Spijt dat ik ben weggegaan, want ook ik werd niet op de hoogte gesteld van de hoge overstapkosten bij eerdere opzegging van € 200,- (mijn contract liep nog 2 jaar door!).

Gaslicht zet consumenten op het verkeerde been door niet of in ieder geval nauwelijks te wijzen op de overstapkosten! Voor je het weet gaat je contract in, en is het niet meer mogelijk om de overstap ongedaan te maken.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
terug levering stroom staat al weken stil
kok uit ijmuiden, 17 september 2019

op de Energiedashboard is te zien dat wel me afname stijgt maar terug levering blijft stil staan

ik vind het allemaal vreend

Reactie van Powerpeers - 24 september 2019

Goedemorgen,

Begin september ondervonden we een storing in het bijwerken van de gegevens van de geleverde stroom. Inmiddels is dat opgelost en werken we deze gegevens met terugwerkende kracht bij. Dat bijwerken gaat per dag in het verleden, dus het duurt nog eventjes voordat alles weer helemaal is bijgewerkt, maar er wordt aan gewerkt!

Met vriendelijke groet,

Emmy

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte service en informatievoorziening + belachelijk hoge opzegboete
Nadine 5 september 2019

Toen ik ging verhuizen en mijn contract iets te vroeg moest opzeggen (nog 1,5 maand looptijd) werd mij nergens verteld dat ik een boete hiervoor moest betalen. Deze boete is ook nog eens schandalig hoog, namelijk 100 euro!! Als PowerPeers me vantevoren hierover had geïnformeerd (wat me wel zo netjes lijkt) had ik het contract door kunnen laten lopen en onderling verrekenen met de nieuwe huurder. Ik vind het schandalig om mensen zo'n hoge boete in rekening te brengen wanneer het contract toch al bijna afloopt. Voor mij nooit meer PowerPeers met hun slechte service!!

Reactie van Powerpeers - 16 september 2019

Hallo Nadine,

Bedankt voor je reactie! We hebben je net persoonlijk gemaild met een passende oplossing.

Mocht je nog een vraag hebben, laat het mij weten.

Groeten,

Nick

van Powerpeers

Reactie van Nadine - 23 september 2019
probleem is opgelost

Mijn probleem werd uiteindelijk prima opgelost door PowerPeers.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed
TL Z. uit Maastricht, 29 augustus 2019

Goede service, prima website om alles bij te houden

Reactie van Powerpeers - 16 september 2019

Bedankt voor deze review! Goed om te horen dat je zo tevreden over ons bent.

Groeten,

Nick

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slecht
Michael uit Groningen, 28 augustus 2019

Jarenlang bij een andere leverancier 85 pm betaalt, maar overgestapt om de korting. Uiteindelijk kreeg ik na een jaar een eindafrekening of ik even 501 wil bij betalen. Maar dat was na de 150 euro korting whoop whoop. Vervolgens keek ik even op hun ultra geavanceerde app die elke maand aangeeft wat je gebruikt en die geeft een hele andere meting aan, namelijk dat ik maar de helft heb gebruik. Moet je nagaan dat ik meer ben gaan werken en dus minder thuis ben, en alles heb vervangen door led en ook sinds een jaar electrisch kook. maar zoals bij elk bedrijf toon maar aan met een slimme meter wie er gelijk heeft. Kortom ik betaal eindafrekening en vertrek zo snel mogelijk.

Reactie van Powerpeers - 29 augustus 2019

Goedemorgen Michael,

Wat vervelend dat je zo'n hoge bijbetaling hebt op je jaarrekening. Ik kan me goed voorstellen dat je daarvan geschrokken bent en daarom nu niet blij met ons bent.

Ik heb onze administratie erbij gepakt en een en ander nagekeken. Ik zie dat jij in de tussentijd ook per e-mail contact met ons hebt gehad en mijn collega je grotendeels al uitleg heeft gegeven. We kunnen het contact op die manier verder doorzetten.

Na het plaatsen van de slimme meters hebben we je vier e-mails gestuurd met het verzoek om je toestemming om de meters dagelijks uit te lezen. Die toestemming hebben we niet van je gekregen, dat betekent logischerwijs dat de verbruiksgegevens in je energiedashboard geschat zijn.

Je hebt na de eerste maandtermijn het termijnbedrag verlaagd met zo'n € 23,00. Hierdoor heb je in totaal zo'n € 250,00 minder betaalt dan nodig was voor het verwachte jaarverbruik dat je bij de aanmelding hebt opgegeven. Helaas was je energieverbruik juist hoger dan het verbruik waarmee je je hebt aangemeld. Waar dat aan ligt, kunnen wij helaas niet zien. We hebben ook geen inzicht in je verbruik van afgelopen jaren, ik raad je aan om daar zelf even onderzoek naar te doen.

Goed dat je op elektrisch bent gaan koken, minder gas verbruiken is goed voor het milieu! Hierdoor zal je zo'n 37m³ minder gas hebben verbruikt dan je anders zou doen. Natuurlijk stijgt daardoor je stroomverbruik wel. Een elektrische kookplaat verbruikt zo'n 200 kWh per jaar. Dat betekent helaas wel dat je hiermee juist iets duurder uit bent.

Je verbruik is niet zo hoog dat ik denk dat er iets mis is met je meters. Dat gebeurt gelukkig ook maar zelden. Mocht je daar zelf toch echt aan twijfelen, is een meterijking een optie. De netbeheerder controleert dan of je meter nog goed werkt. Houd er rekening mee dat de kosten voor de meterijking voor jou zijn als deze het verbruik goed blijkt te registreren. Ik raad je dit dan ook niet aan, maar die keuze is uiteraard aan jou.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Jaarafrekening laat op zich wachten
Edt 26 augustus 2019

Energie dashboard geeft andere aantallen aan dan mijn slimme meter doet. Slimme meter 27 juni 2018 geinstalleerd. 28 juni 2018 lidmaatschap bij powerpeers ingegaan. 7 augustus 2019 overgestapt naar andere leverancier. Tot op heden, 26 augustus 2019, nog steeds geen jaarafrekening ontvangen of niets vernomen van powerpeers. Hou mijn hart vast omdat ik sterk twijfel aan de metingen van powerpeers t.o.v. mijn slimme meter. Slimme meter geeft aan dat ongeveer 1200 kwh meer heb opgewekt dan dat ik verbruikt heb.

Reactie van Powerpeers - 30 augustus 2019

Hallo Edt,

Je hebt zojuist van ons een reactie gekregen per mail. We zijn het verbruik nu aan het onderzoeken, omdat er bij de meterwissel iets is verkeerd gegaan. We gaan dit voor je oplossen, maar willen er dan ook voor zorgen dat de netbeheerder de juiste gegevens heeft. Dat heeft langer geduurd dan we zouden willen, ik wil daarom graag met je afspreken dat we je hierover op de hoogte houden.

Je hebt inderdaad flink meer teruggeleverd dan je hebt verbruikt voor elektriciteit, dat zien we terug aan de meterstanden. Het probleem ligt op dit moment echter bij gas, daar zijn we nu nog mee bezig.

Mijn excuses voor de vertraging, ik laat het je weten zodra we nieuws hebben over de afrekening.

Groeten,

Mieneke

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Dashboard app werkt niet
Edwin uit Hoef en haag, 26 juli 2019

Dashboard werkt voor geen meter het enige wat je van de klantenservice hoort is dat de slimme meter kapot zou zijn. Ben benieuwd die komen binnenkort langs om de meter te vervangen. Wij hebben 15 panelen liggen genoeg om geen elektrische energie in te hoeven kopen. Het dashboard zegt wat anders en schijnbaar de slimme meter ook. Ik lees al meer berichten over een slechte afwikkeling van de jaarrekening dus ik hou mijn hart vast voor de onze. Maar snel foto’s gemaakt van de meters voor stedin komt. Al met al geen goede ervaring met deze leverancier, dit is voor het eerst ander aanbieders nooit problemen gehad . Geen blijvertje

Een bezorgde klant.

Reactie van Powerpeers - 31 juli 2019

Goedemorgen Edwin,

Ik begrijp dat je je zorgen maakt over je verbruikte en teruggeleverde energie en de toekomstige jaarrekening. Blijkbaar hebben we je niet voldoende gerust gesteld en dat is zonde. Graag geef ik je alsnog wat meer informatie.

Zoals wij nu kunnen zien, is er alleen een storing met het uitlezen van de slimme meters. Doordat we geen gegevens ontvangen, schatten we het energieverbruik op je energiedashboard en schatten we je teruglevering op 'nul'. Dat betekent niet dat je meters het niet meer registeren. Je kunt hiervoor zelf in je meterkast nagaan of deze nog doortellen. Het gebeurt gelukkig zelden dat energiemeters zo stuk gaan dat er helemaal niet meer te zien is wat er verbruikt of teruggeleverd wordt.

Voor het maken van de jaarrekening kijken we naar je verbruik over het hele jaar. Daarvoor gebruiken we de meterstanden die we hebben uitgelezen bij je aanmelding en de meterstanden een jaar later. Omdat de netbeheerder jouw meters gaat vervangen, zullen we hiervoor ook de eindstanden van je huidige meters en de beginstanden van je nieuwe meters gebruiken. Die geeft Stedin aan ons door. Van de monteur zul jij ook een bewijs krijgen van die standen, zodat je daarmee de jaarrekening kunt controleren.

Ik hoop dat ik zo wat twijfel bij je heb weg kunnen nemen. Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn, neem dan vooral contact met ons op!

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima
W V. uit Rotterdam, 24 juli 2019

Geweldige afhandeling. Overzichtelijke eindafrekening

Reactie van Powerpeers - 29 juli 2019

Goed om te horen dat je zo tevreden over ons bent. Bedankt voor deze review, dat is een goed begin van onze week!

Groeten,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Dashboard kan beter, maar goede tarieven en inzicht in gebruik
D. Loenen uit Leusden, 24 juli 2019

Mijn ervaring is ook dat het als gebruiker niet altijd inzichtelijk is wat het exacte verbruik is. Dit komt doordat de gegevens tav de teruggeleverde energie vaak 2 weken oud is en alleen de gedeelde energie in de grafiek te zien is. Dat zouden jullie nog kunnen verbeteren.

Na hierover contact te hebben gehad en uitleg te hebben gekregen, heb ik er vertrouwen in dat ik binnenkort een goede jaarafrekening krijg en geld terug krijg.

Reactie van Powerpeers - 29 juli 2019

Goedemorgen heer/mevrouw Loenen,

Bedankt voor je vertrouwen en deze mooie score! Ruimte voor verbetering is er zeker. We zijn er blij dat je daarover met ons meedenkt.

Binnenkort hopen we je ook via het dashboard per dag te kunnen laten zien wat er wordt teruggeleverd. Daarnaast hebben wij al een aanpassing gedaan, waardoor we met twee weken terug missende verbruiksdata nog kunnen aanvullen of corrigeren, zodat dit nu beter overeenkomt met je werkelijke verbruik.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geen inzage in verbruik / teruglevering
Eddy 13 juli 2019

Inmiddels 12dgn (ex-)klant van Powerpeers en helaas blijken de gegevens op het dashboard "random" waarden. Ik heb geen inzage in verbruik en teruglevering. De pagina waar de ruwe meterstanden staan is ook leeg. Het betreft geen tijdelijke storing, want vanaf de eerste dag kloppen de meterstanden niet. Ik ben vertrokken bij Powerpeers en heb mijn contract ontbonden, aangezien binnen de herroepingstermijn van 14dagen er door Powerpeers niets is geleverd.

Reactie van Powerpeers - 17 juli 2019

Goedemiddag Eddy,

Bedankt voor je review. Ik zie dat je inmiddels in contact bent geweest met mijn collega Ruud via onze WhatsApp. Uit zijn notities maak ik op dat we je stroommeter niet goed uit kunnen lezen. Hierover hebben wij inmiddels bericht gestuurd naar je netbeheerder Liander. Je contract bij ons loopt nog, aangezien je bedenktijd al 14 dagen na je aanmelding (op 17 mei) was verstreken. Ik hoop dan ook dat we dit snel en naar tevredenheid voor je in orde kunnen maken!

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Positief
Jeroen Mosselman uit Franeker, 8 juli 2019

Bij het afsluiten van het 1-jarige contract een paar keer mailcontact gehad met de klantenservice. Iedere keer snelle en duidelijke reactie ontvangen.

Net als bij een aantal andere recensenten is de jaarlijkse overstap van energieleverancier de reden om Powerpeers te verlaten. Dan zijn de tarieven lager en veelal wordt er een welkomstbonus gegeven. Sinds vorige week overgestapt naar een andere leverancier. Nu nog wachten op de afrekening.

En over Powerpeers kan ik kort zijn: uitsluitend positieve ervaringen en kom waarschijnlijk weer terug

Reactie van Powerpeers - 11 juli 2019

Hartelijk dank voor je mooie review, Jeroen! Daar worden we blij van. We kijken er naar uit om je in de toekomst weer als Powerpeer te mogen verwelkomen.

Groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Grote fout jaarnota
Marjon 5 juli 2019

Jaarnota zegt dat ik meer dan 900,- moet bijbetalen (n.a.v. mijn eigen berekening moet ik zo'n 300,- terugkrijgen). Er staat bij dat de termijnbedragen 14cent per maand waren. Dat terwijl ik de termijnbedragen altijd te hoog zet, dus te veel betaal, om onverwachtse kosten voor te zijn (afgelopen half jaar 125,- betaald ipv 14 cent per maand).

Hierover contact gehad, bleek inderdaad een fout. Nu moet ik langer wachten op mijn jaarnota. Er weer achter aan gebeld, 'het is nog in behandeling'. En er wordt straks dik 900euro van mijn rekening gehaald, want dat kan niet teruggedraaid worden. Moet ik zelf maar oplossen met de bank.

Tip voor powerpeers: controleer de jaarnota's voordat je ze verstuurd. Los de fouten op die je hebt gemaakt, ipv het bij de klant te laten. Zorg dat als er een fout is gemaakt (dat kan gebeuren) het snel wordt hersteld en laat je klanten niet te lang wachten op bericht.

Reactie van Powerpeers - 11 juli 2019

Goedemiddag Marjon,

Wat vervelend om te vernemen dat onze jaarrekening niet goed is. Logisch dat je daar niet tevreden over bent. Als een factuur zo'n hoge bijbetaling heeft, wordt deze normaal gesproken gecontroleerd voordat we hem versturen. Dit hadden we dus moeten zien en direct moeten aanpassen voor je. Mijn excuses dat dit nu niet gebeurd is.

Helaas klopt het dat wij een verstuurde incasso-opdracht niet meer kunnen terugdraaien. In de meeste internetbankier-omgevingen van de bank is dit wel zelf te regelen. Soms kun je een afschrijving zelfs al tegenhouden, voordat deze daadwerkelijk is gedaan.

Je hebt helaas geen persoonsgegevens opgegeven bij je review, ik kan dus niet kijken hoe het er nu voor staat met de correctie van de jaarrekening. Daarover mag je natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Prima tent, leuk dat je energie kunt delen
Philip uit Vijfhuizen, 21 juni 2019

Doen wat werd aangegeven vorig jaar bij klant worden. Tof dat je energie kunt delen, hoewel dat voor mij meer een leuk extraatje is en niet het belangrijkste. Belangrijkste is dat het klopt en dat je niet te veel betaalt.

Reactie van Powerpeers - 26 juni 2019

Bedankt voor deze mooie review, Philip! Dat is een goed begin van onze dag :)

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Alleen postief oordeel over Powerpeers!!
Erik Jansen uit Zwolle, 6 juni 2019

Aan de lijst van blijkbaar niet zo positieve ervaringen van anderen met Powerpeers geef ik met genoegen een louter POSITIEF oordeel over Powerpeers.

Medio mei 2018 voor één jaar klant geworden bij Powerpeers; einddatum 18 mei 2019.

Mijn enige reden om mijn klantzijn bij Powerpeers niet te verlengen: ieder jaar veranderen van energieleverancier loont ivm bonus voor nieuwe klanten!

En over Powerpeers kan ik kort zijn: uitsluitend positieve ervaringen.

Voorbeeld: omdat ik nogal wat geld terug hoopte te krijgen van mijn jaarrekening 2018/2019 vandaag 6 juni maar eens even met Powerpeers gebeld. Ik heb de klantenservice-medewerker gevraagd of hij voor mij kon nagaan of alle gegevens van mijn energiegebruik tbv de jaarafrekening in orde waren. En of ik de teruggave gauw kon tegemoet zien omdat ik nogal wat geld (ong. 700 euro) terug verwachtte.

Na enig intern onderzoek meldde hij mij dat er een email naar mij onderweg was met de afrekening (ruim 900 euro). Teruggave kan ik binnenkort verwachten. Na beëindigen van ons gesprek was de betreffende email+jaarafrekening inderdaad binnen.

Kortom: professioneel, attent, slagvaardig en klantvriendelijk.

PS ben helaas de naam van de medewerker, die ik vanmorgen sprak, vergeten; svp mijn dank overbrengen.

Mvg

Erik Jansen (16728)

Reactie van Powerpeers - 13 juni 2019

Goedemiddag Erik,

Hartelijk dank voor jouw mooie review, dat zien we helaas inderdaad te weinig! Ik ben blij om te vernemen dat mijn collega Ayhan jou zo fijn heeft geholpen vorige week. Uiteraard heb ik je bedankje aan hem doorgegeven.

Ik wens je een fijne dag en hopelijk zien we je in de toekomst nog eens terug bij Powerpeers.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Smerige oplichters die liegen om zich recht te praten en komen afspraken nooit na!
Piet Keizer 28 mei 2019

Ik RAAD IEDEREEN aan dringend zich hier nooit aan te sluiten bij dit smerige clubje vol leugenaars en bedriegers. Ze knoeien met het gebruik, ik moest zelf achter mijn jaar afrekening (6 weken verstreken en ze laten niks horen!) Telefonisch neemt niemand op, en in hele kleine letters de voorwaarden die ze nooit opsturen, maar als je 2 x te laat met betalen bent dan houden ze je welkomstbonus in van een paar honderd euro! Na gebeld te hebben vroeg in de ochtend en gevraagd dat mijn contract volgende week eindigt en waarom mij geen verleningsaanbod is gedaan, kreeg ik van een smerige teringlijer te horen dat ze me liever kwijt zijn!!! toen brak mijn klomp. En dat enkel omdat ik wel op mijn verbruik let en niks verspil.Dus wilt u niet opgelicht worden, en geen hoofdpijn en stress? Dan raad ik u aan ver weg te blijven van poweroplichters.

Reactie van Powerpeers - 13 juni 2019

Goedemiddag Piet,

Wat rot om te lezen dat je zo'n slechte ervaring met ons hebt gehad. Het klopt dat de welkomstkorting vervalt als we de betalingen niet of regelmatig niet op tijd ontvangen. Dat is inderdaad ook de reden om je geen verlengingsaanbod te sturen. Echter, de communicatie naar jou toe hoort natuurlijk gewoon netjes te zijn. Ik vind het vervelend dat dit nu niet zo is gegaan.

Als je wilt, controleren we nog even voor je of en wanneer we je de voorwaarden voor de korting hebben toegestuurd. Wil je ons daarvoor een e-mail sturen? Dat kan naar service@powerpeers.com.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nog steeds kloppen de cijfertjes van Powerpeers niet, niet af en toe maar ALTIJD wijken ze af van de slimme meter.
Ruud van Wier uit Amsterdam, 16 mei 2019

Na pakweg een week terug, verwachtte ik op zijn minst dat het dashboard cijfers van afname en teruglevering hoger zou zijn dan de geijkte maandstanden uit hun systeem. De KwU afname klopt ongeveer, maar de teruglevering is 250 KwU lager dan de slimme meter aangeeft. Ik weet niet welke gegevens Powerpeers hanteert, maar het zijn in ieder geval niet de gegevens van de slimme meter die ze gebruiken voor hun dashboard. Dat is al 2 maanden zo wat betreft de teruglevering. De cijfertjes hebben echter al sinds mijn overstap van Eneco niet een keer geklopt met de slimme meter. Ik moet nageven, dat is ook een grote prestatie, om als administratiekantoor van Liander diens gegevens niet gebruiken en er voor zorgen dat die ook nooit kloppen. Petje af, dat heb ik nog geen enkele keer meegemaakt bij de energieleveranciers. Een unicum. Of powerpeers daar echter blij mee moet zijn betwijfel ik echter ten zeerste. Ik hoop echt dat ze de "maandstanden' gaan gebruiken als ijkpunt, zodat in het begin van de maand het dashboard eindelijk eens klopt!

Jammer dat het zo een slechte administratie is, het idee is best leuk. De uitvoering behoeft echter veel verbetering.

Reactie van Powerpeers - 20 mei 2019

Goedemiddag Ruud,

Ik ben even in onze administratie gedoken en zie dat we je het verschil in teruglevering begin deze maand al hebben toegelicht. Ik vind het overigens geen probleem om het nog een keer uit te leggen, dus bij deze:

Dat de verbruiks- en teruglevergegevens niet 100% overeenkomen, komt doordat we niet altijd de gegevens (op tijd) ontvangen van je slimme meter. Op de dagen dat we geen gegevens hebben, schatten we deze. Daarbij schatten we de teruglevering altijd op nul.

Voor de data in de grafieken gaan we uit van de verbruiksgegevens die we dus per dag ontvangen. Dat is anders bij de energierapporten, daarvoor wordt gekeken naar de begin- en eindstand van de betreffende maand. Mist daarvan een meterstand, dan wordt het rapport niet gemaakt. Dat is dan ook de reden dat deze altijd overeenkomen met je werkelijke verbruik.

Natuurlijk baseren we onze jaar- en eindafrekeningen ook op de meterstanden, ook daarop zie je dus je werkelijke verbruik en teruglevering.

Overigens zijn we nog steeds druk bezig met het verbeteren van de data in het dashboard. We kijken nu bijvoorbeeld nog tot 10 dagen terug of we missende gegevens alsnog kunnen ophalen, die worden dan later in je dashboard bijgewerkt. Aan de kleuren in de grafiek kun je nu ook zien of het definitieve gegevens zijn of dat deze nog gewijzigd kunnen worden.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Fantasten en oplichters
Anthony 2 mei 2019

Opeens na een jaar blijkt er een voorwaarde te zijn om je welkomstbonus te ontvangen. Je mag niet meer dan twee keer te laat hebben betaald. Ik had zoiets nog nooit gehoord. Ze schrijven ook af op de 20e van de maand. Vijf dagen voordat het merendeel van de mensen hun salaris ontvangen. Het is natuurlijk allemaal zo gemaakt dat ze het aantal mensen dat niet aan de voorwaarde voldoet maximaliseren!

Daarnaast gaf het dashboard na het doorgeven van mijn meterstanden aan dat ik 300 m3 minder gas had gebruikt dan voorspeld. Dat dashboard is een grote fantasie! Ik rekende tevergeefs op een mooi extraatje aan het eind van dit contract, nou dat is thuiskomen van een koude kermis bij Powerpeers! Ze handelen ter kwade trouw, ik zou zover mogelijk bij ze vandaan blijven!

Reactie van Powerpeers - 9 mei 2019

Goedemiddag Anthony,

Heel begrijpelijk dat je niet blij bent met het mislopen van de welkomstbonus. Ik kan me voorstellen dat je hierdoor ontevreden over ons bent. Ik wil toch nog wel even benadrukken dat we de voorwaarden vooraf al met je hebben gedeeld. Die hebben we je na de aanmelding toegestuurd.

Natuurlijk is het niet onze bedoeling om zo min mogelijk bonussen uit te betalen. We willen juist dat klanten wel tevreden over ons zijn en ook na afloop van het eerste contract nog bij ons blijven. Het is dan niet logisch om zomaar een korting achter de hand te houden.

Ruim de helft van jouw betalingen konden we niet incasseren. Ik begrijp uit je review dat de datum waarop we afschreven niet goed uitkwam. Echter heb je helemaal geen contact met ons opgenomen. We hadden deze datum dan voor je kunnen opschuiven. Onze incasso's gebeuren namelijk niet allemaal op hetzelfde moment in de maand. In onze e-mail vermelden wij dit overigens ook.

Inmiddels hebben wij van een andere leverancier een afmelding ontvangen. We zullen nu dan ook geen termijnbedragen meer in rekening brengen. Wel sturen we je nog een eindafrekening toe voor je verbruik tot aan de einddatum.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?