Reviews Powerpeers

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

41 reviews

5 sterren
(7)
4 sterren
(3)
3 sterren
(5)
2 sterren
(3)
1 ster
(23)

18 problemen opgepakt

opgelost
(4)
deels opgelost
(3)
niet opgelost
(2)
in behandeling
(0)
onbekend
(9)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Nog steeds kloppen de cijfertjes van Powerpeers niet, niet af en toe maar ALTIJD wijken ze af van de slimme meter.
Ruud van Wier uit Amsterdam, 16 mei 2019

Na pakweg een week terug, verwachtte ik op zijn minst dat het dashboard cijfers van afname en teruglevering hoger zou zijn dan de geijkte maandstanden uit hun systeem. De KwU afname klopt ongeveer, maar de teruglevering is 250 KwU lager dan de slimme meter aangeeft. Ik weet niet welke gegevens Powerpeers hanteert, maar het zijn in ieder geval niet de gegevens van de slimme meter die ze gebruiken voor hun dashboard. Dat is al 2 maanden zo wat betreft de teruglevering. De cijfertjes hebben echter al sinds mijn overstap van Eneco niet een keer geklopt met de slimme meter. Ik moet nageven, dat is ook een grote prestatie, om als administratiekantoor van Liander diens gegevens niet gebruiken en er voor zorgen dat die ook nooit kloppen. Petje af, dat heb ik nog geen enkele keer meegemaakt bij de energieleveranciers. Een unicum. Of powerpeers daar echter blij mee moet zijn betwijfel ik echter ten zeerste. Ik hoop echt dat ze de "maandstanden' gaan gebruiken als ijkpunt, zodat in het begin van de maand het dashboard eindelijk eens klopt!

Jammer dat het zo een slechte administratie is, het idee is best leuk. De uitvoering behoeft echter veel verbetering.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Fantasten en oplichters
Anthony 2 mei 2019

Opeens na een jaar blijkt er een voorwaarde te zijn om je welkomstbonus te ontvangen. Je mag niet meer dan twee keer te laat hebben betaald. Ik had zoiets nog nooit gehoord. Ze schrijven ook af op de 20e van de maand. Vijf dagen voordat het merendeel van de mensen hun salaris ontvangen. Het is natuurlijk allemaal zo gemaakt dat ze het aantal mensen dat niet aan de voorwaarde voldoet maximaliseren!

Daarnaast gaf het dashboard na het doorgeven van mijn meterstanden aan dat ik 300 m3 minder gas had gebruikt dan voorspeld. Dat dashboard is een grote fantasie! Ik rekende tevergeefs op een mooi extraatje aan het eind van dit contract, nou dat is thuiskomen van een koude kermis bij Powerpeers! Ze handelen ter kwade trouw, ik zou zover mogelijk bij ze vandaan blijven!

Reactie van Powerpeers - 9 mei 2019

Goedemiddag Anthony,

Heel begrijpelijk dat je niet blij bent met het mislopen van de welkomstbonus. Ik kan me voorstellen dat je hierdoor ontevreden over ons bent. Ik wil toch nog wel even benadrukken dat we de voorwaarden vooraf al met je hebben gedeeld. Die hebben we je na de aanmelding toegestuurd.

Natuurlijk is het niet onze bedoeling om zo min mogelijk bonussen uit te betalen. We willen juist dat klanten wel tevreden over ons zijn en ook na afloop van het eerste contract nog bij ons blijven. Het is dan niet logisch om zomaar een korting achter de hand te houden.

Ruim de helft van jouw betalingen konden we niet incasseren. Ik begrijp uit je review dat de datum waarop we afschreven niet goed uitkwam. Echter heb je helemaal geen contact met ons opgenomen. We hadden deze datum dan voor je kunnen opschuiven. Onze incasso's gebeuren namelijk niet allemaal op hetzelfde moment in de maand. In onze e-mail vermelden wij dit overigens ook.

Inmiddels hebben wij van een andere leverancier een afmelding ontvangen. We zullen nu dan ook geen termijnbedragen meer in rekening brengen. Wel sturen we je nog een eindafrekening toe voor je verbruik tot aan de einddatum.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Gebruiken de gegevens van de slimme meter niet. Doen maar wat, alleen maar schattingen.
Ruud van Wier uit Amsterdam, 22 april 2019

Powerpeers fantaseert de verbruiks en opbrengstcijfers. Meestal zit er een verschil van minimaal 150 KwU tussen het daadwerkelijk gebruik en wat Powerpeers fantaseert. De opbrengst, dus het netto resultaat wat daadwerkelijk geregistreerd wordt door de slimme meter, heeft nog grotere verschillen. Daar wijkt hun schatting tussen de 200 en 300 KwU af met de meter. Kortom, de gegevens van Powerpeers zijn larie.

Ook het delen van elektra stelt geen moer voor bij Powerpeers, het grootste deel wordt geleverd door Powerpeers zelf (waarvan de bron onbekend is) ,dan een aantal windmolens, en dan nog wat kleine windmolens en dan pas zonnepanelen. Ook hier is lariekoek cijfers de basis van de gegevens van Powerpeers.

Het is een leuk concept, maar de uitvoering is van een kleuterschool nivieau waar elk cijfertje al als prachtig beschouwd wordt. Los van het feit of het ergens op slaat of dat het iets met de werkelijkheid uit heeft te staan.

Kortom, aan het eind van mijn looptijd (1 jaar vast) kies ik voor een administratie die wel klopt. Bijvoorbeeld Eneco.

Reactie van Powerpeers - 2 mei 2019

Hallo Ruud,

Fijn dat je weer de moeite hebt genomen om een review te schrijven. Ook kritische feedback ontvangen we graag. We hebben natuurlijk al vaker contact gehad over ons dashboard en ik zie dat je onlangs ook nog één van mijn collega's hierover hebt gesproken.

Je hebt absoluut gelijk dat het verbruik in je dashboard niet altijd exact overeenkomt met de werkelijkheid. Dit komt doordat we verbruiksgegevens helaas soms niet of te laat ontvangen. Voor die dagen schatten we dit dan in. Inmiddels wordt dit nu tot twee weken terug nog gecorrigeerd, als we alsnog gegevens ontvangen. Voorheen konden we dat niet, dus ik verwacht dat ook jouw dashboard hierdoor accurater zal worden.

Overigens wil ik wel nog duidelijk melden dat we de jaarrekeningen gewoon maken met uitgelezen meterstanden. De kosten zullen dus gewoon over het exacte verbruik worden berekend.

Als je je opwekkers op een iets anders manier uitkiest, zul je waarschijnlijk meer stroom van hen ontvangen. Je hebt nu gekozen voor opwekkers die dicht bij je in de buurt wonen. Daar schijnt de zon dus vaak als deze bij jou ook schijnt. Op dat moment gebruik je natuurlijk de stroom van je eigen panelen eerst en is er vaak niet (veel) extra nodig. Als je nu je opwekkers uit andere delen van het land kiest, kan het zijn dat het daar zonnig is en bij jou bewolkt. Waardoor zij dus stroom delen, wanneer jij het nodig hebt.

Ik begrijp dat onze omschrijving 'Powerpeers' niet goed gekozen is onder jouw bronnen. Deze stroom krijg je namelijk niet van ons als bedrijf, maar komt van de bronnen van andere powerpeers die jij niet zelf als opwekkers gekozen hebt. Dit is dus ook zonne-energie!

Hopelijk heb ik zo weer een en ander voor je kunnen verduidelijken. Ik wens je een fijne dag, Ruud!

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Reactie van Ruud van Wier - 9 mei 2019
probleem is niet opgelost

Powerpeers moet 1 maal per maand aan Liander de daadwerkelijke verbruiks en opwekkingscijfers melden. Die kloppen. Die zijn juist. Echter in hun dashboard zie je cijfers absoluut niet terug. Op 9 mei produceren ze cijfers die lager zijn dan de cijfers die ze zelf melden aan Liander. Kortom, ze doen maar wat, cijfers zijn voor hun te ingewikkeld om exact weer te geven. Ik snap niets van hun administratie, hun gokken qua cijfers en vind er geen logica in. Kortom als je een hoop cijfers wilt zien die schijnbaar een accurate boekhouding doen vermoeden, neem dan Powerpeers. Als je echter exacte cijfers van de slimme meter in de administratie wilt zien dan raad ik iedereen aan om naar Eneco te gaan. Die kunnen dat namelijk wel. En ik ga denk ik ook maar weer terug naar Eneco. Liever een goede administratie dan "delen" van energie.

Leuk geprobeerd Powerpeers, maar er is nog een lange weg te gaan wat betreft correcte cijfers.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
TEVEEL IN REKENING
THEO uit MAASSLUIS, 11 april 2019

ER IS BIJ ONS VEEL TE VEEL IN REKENING GEBRACHT BIJ HET AANMELDEN HOEF JE GEEN BEGIN STANDEN DOOR TE GEVEN ,WANT ER ZITTEN SLIMME METERS !!!!

MAAR NU WORD ER ONDANKS DE LEVERANCIER ZEGT DAT ER MIN 600 m3 TEVEEL IS BEREKEND EEN INCASSOBEDRIJF OP ME AFGESTUURD OMDAT IK MET BEWIJS MOET KOMEN MET DE BEGINSTAND, LEKKER BEDRIJF !!!!

#

Reactie van Powerpeers - 17 april 2019

Goedemiddag Theo,

Ik begrijp dat je er niet blij mee bent dat er nu een incassobureau is ingeschakeld. Voor ons was er echter geen andere mogelijkheid, aangezien dit om een factuur van mei vorig jaar gaat en we je helaas geen andere oplossing kunnen bieden.

Je hebt ons helaas geen toestemming gegeven om je meters uit te lezen, daarnaast heb je niet gereageerd op onze verzoeken om de meterstanden door te geven bij de start van je contract. We moesten deze dus wel schatten.

Alleen op basis dat jij aangeeft dat het verbruik te hoog is, kunnen wij geen nieuwe factuur maken. Ik hoop dat je daar begrip voor hebt. Het aanpassen van de beginstand bij ons, betekent namelijk dat de eindstand bij de vorige leverancier ook moet worden gewijzigd. Hierdoor krijgt de vorige gebruiker een naheffing. Vandaar dat we wel 100% zeker moeten weten wat de juiste meterstanden waren.

Mocht je de standen nog kunnen achterhalen (wellicht bij de makelaar of de vorige bewoner) ontvangen we ze graag alsnog van je.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Reactie van THEO - 24 april 2019
probleem is niet opgelost

Ondanks dat powerpeers toegeeft dat er iets. niet klopt

En dat stedin zegt dat er iets raars is geweest met de meter

willen ze toch de gestuurde afrekening word betaald

Dus valt er niet te praten met powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Slecht werkende app
G.Zwolle 9 april 2019

Sinds begin april aangesloten bij Powerpeers, maar het dashboard (de pagina waarop je je gebruiks- en opwekgegevens kunt zien) in deze app werkt niet of nauwelijks.

Opnieuw inloggen en/of de app verwijderen en opnieuw installeren helpt ook helemaal niets. Geen opwekkend begin dus.

Reactie van Powerpeers - 11 april 2019

Goedemiddag meneer/mevrouw Zwolle,

Vervelend om te vernemen dat de app niet naar tevredenheid werkt. We hebben net het hele energiedashboard en de app vernieuwd. Dat zou zeker moeten helpen! Daarnaast kost het na de start van het contract altijd zo'n 1 a 2 weken voordat we de eerste verbruiksgegevens hebben ontvangen en verwerkt. Ook dit kan er een oorzaak van zijn, dat het nog niet goed liep. Ik heb net meegekeken in uw app en zo op het eerste gezicht leek deze naar behoren te werken. Ik hoop dat u er nu ook goed gebruik van kunt gaan maken.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Reactie van G.Zwolle - 18 april 2019
probleem is opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Schone schijn : essentiele informatie ontbreekt
G.Damhuis uit Oirschot, 2 april 2019

Powerpeers doet niet mee aan de zogenaamde postcoderegeling of andere duurzaamheidsformats. Dat wordt niet vermeld als ze je als klant willen hebben. Het is goed om dat te weten als je van plan bent je aan te sluiten bij een coöperatie voor zonnepanelen. Dus kies dan een ander.Powerpeers pretendeert te staan voor samen en duurzaamheid. Dit maakte ik mee.In oktober 2018 sloot ik een contract dat in januari 2019 inging. Toen ik me in december 2018 aansloot bij een Coöperatie en btw kon terugkrijgen van de overheid via de postcode regeling, bleek dat bij Powerpeers niet kan. Ik kon wel het contract opzeggen maar moest dan gewoon de volledige boete betalen. De reden deed er niet toe ! Regel is dan regel voor ze. Hoezo mooie woorden! Men geeft hoog op van duurzaamheidswaarden , maar in de praktijk draait het gewoon om omzet en zoveel en zolang mogelijk klantjes houden.

Reactie van Powerpeers - 10 april 2019

Goedemiddag meneer/mevrouw Damhuis,

Bedankt voor uw review.

Ik begrijp dat u teleurgesteld bent dat u ten eerste, via ons geen gebruik kunt maken van de Postcoderoosregeling en ten tweede, dat u niet kosteloos kunt overstappen naar een leverancier die deze regeling wel ondersteunt.

Het is eigenlijk helemaal niet ons doel om zoveel mogelijk klanten binnen te halen of te houden. We zouden het juist toe moeten juichen dat u op deze manier ook zonnepanelen heeft aangeschaft, ook al liggen ze niet op uw eigen dak en kunnen wij de belastingteruggave niet verrekenen. Het is wat mij betreft dan jammer voor ons, maar goed voor de duurzame energie en het lijkt mij dan ook een logische keuze om u zonder boete over te laten stappen. Ik vind het vervelend dat we u die optie niet meteen hebben aangeboden, dat hadden we wel moeten doen.

Daarnaast gaan we intern nog eens in discussie over het ondersteunen van de Postcoderoosregeling. Ik hoop dan ook dat we dit in de toekomst wel kunnen regelen voor onze klanten!

Ik heb uw contract 'boetevrij' gemaakt, u kunt zonder opzegtermijn overstappen naar een energieleverancier naar keuze.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Reactie van G.Damhuis - 17 april 2019
probleem is opgelost

Jammer dat in eerste instantie uitvoerige mail wisseling geen effect had. Pas nadat mijn verhaal op deze wijze publiek is gemaakt en 'hogerop' komt , wordt een ander standpunt ingenomen. Mijn probleem is opgelost. Ik hoop dat Powerpeers vooraf mogelijke deelnemers haar positie inzake deelname aan een coöperatie duidelijk maakt en haar medewerkers de ruimte geeft om naar de klant te luisteren ( in dit geval de redenen van opzegging) en er iets mee te mogen doen. De reactie 'regel is regel' was gezien de grote woorden waar men voor zegt te staan, niet geloofwaardig.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Onafgesproken kosten buiten contract
Los 18 maart 2019

In november 2018 contract afgesloten. In december plotseling maandbedrag eenzijdig verhoogd met bijna 100 euro. Vervolgens op de afrekening ook nog 300 euro extra kosten. Meer dan 200 euro per maand hoger uit dan mijn oude leveranciers. Geen reactie op mijn mails of telefoon gehad.

Reactie van Powerpeers - 25 maart 2019

Hallo Los,

Wat jammer dat je zo'n slechte ervaring met ons hebt. Ik vermoed dat er een goede verklaring is voor de kosten die je noemt en dat zou ik je dan ook graag uitleggen. Helaas heb je geen contactgegevens bij je review vermeld en kan ik je gegevens niet opzoeken.

We zijn de afgelopen periode inderdaad niet goed bereikbaar geweest. Daarvoor mijn excuses. Inmiddels hebben wij een nieuw telefoonsysteem en is een eventuele wachttijd meestal minimaal. Wil je ons nogmaals bellen zodat we je situatie kunnen bekijken en uitleggen?

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Prima!
Els 14 maart 2019

Ik begrijp de klachten / negatieve reviews totaal niet. Ik krijg ze altijd snel aan de telefoon, vriendelijk, word goed geïnformeerd, contract helder. Het is een nieuw opstartend bedrijf. Dan heb je wel eens dat er wat fout gaat. Dat zeggen ze ook eerlijk als dat de oorzaak is.

Dan die logge grote bedrijven die al tig jaar bestaan... je wil niet weten hoe t daar achter de schermen gaat. Alsof t daar goed gaat. En met de automatisering en voice over IP heb je wel een storing, maar dat ligt niet aan het bedrijf maar aan de internetprovider. En je hebt altijd nog je eigen verantwoordelijkheid om zelf goed een contract door te nemen, de voorwaarden te lezen (wat weinigen doen). Ik heb me via gaslicht.com bij ze aangemeld. Niets geen klagen.vooral een aanrader als je zonnepanelen hebt. 3 jaar vastzetten = €400 terug na het eerste jaar

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Verschrikkelijk bedrijf, niet bereikbaar, slechte service.
Kim 7 maart 2019

Per 23 februari verhuist, telefonisch doorgegeven en leek allemaal geregeld. Nu blijkt echter dat ik 2x betaal, er wordt apart voor het oude en nieuwe adres afgeschreven en voor het oude huis wordt dus dubbel betaald, gezien de nieuwe bewoners zelf een contract hebben.

Contact hierover krijgen blijkt echter onmogelijk, omdat powerpeers telefonisch niet bereikbaar is tot 11 maart..

Vermijd powerpeers, een energieleverancier die honderden euro's onterecht afschrijft en vervolgens niet te bereiken is is enorm onbetrouwbaar!

Reactie van Powerpeers - 13 maart 2019

Hallo Kim,

Bedankt voor je review. Ik begrijp dat je er niet blij mee bent dat we niet telefonisch te bereiken waren op het moment dat je ons iets wilde vragen. Ik zie dat je ondertussen gelukkig via Facebook contact met ons hebt gehad.

Zoals afgesproken hebben wij je verhuizing verwerkt en het contract voor het oude adres beëindigd. Het oude contact is per 5 maart opgezegd. De laatste termijn die we hebben afgeschreven, is de termijn van februari. Deze is ook meegenomen in de berekening van de eindnota die we je op 7 maart hebben toegestuurd.

Voor je nieuwe adres hebben wij nog geen termijnbedrag in rekening gebracht. Het maandbedrag van maart zullen wij begin april van je rekening afschrijven.

Ik hoop dat alles zo duidelijk is!

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
slecht bereikbaar, geeft geen antwoord op mail
Robert Oostvogels uit Etten-Leur, 27 februari 2019

Service beneden peil, op de site staat nog steeds de vermelding bij het kostenoverzicht dat de prijzen nog niet zijn aangepast. Wel past men eigenhandig het kostenoverzicht aan van 100 euro naar 163 Euro, hier meerdere mails over gestuurd en gebeld. Op de mails geen antwoord. Bij telefonisch contact na 2 x eindelijk doorgekomen, probleem uitgelegd, het probleem zou bij de juiste afdeling worden doorgezet en ik zou binnen 5 dagen een mail krijgen. Dat is nu ruim 2 weken geleden. Ik hoor niks van Powerpeers hun kostenoverzicht klopt niet wat kan ik verwachten van de jaar afrekening.

Reactie van Powerpeers - 6 maart 2019

Goedemiddag Robert,

Mijn excuses dat we je zolang op een reactie op je e-mails hebben laten wachten. Ik zie dat we inmiddels gereageerd hebben, maar dat we hiermee je vragen niet beantwoord hebben. Dat schiet natuurlijk ook niet op.

Ik kan je gelukkig geruststellen. Zoals je zelf al vermoed is het kostenoverzicht van 2018 niet juist. We gebruiken hiervoor namelijk de tarieven van 2019. Helaas kunnen we namelijk op dit moment maar één tarief gebruiken voor de berekening. Hierdoor zouden of de gegevens van 2019 niet juist zijn, of die van 2018 niet.

Totdat we een oplossing hebben gevonden hiervoor, hebben we ervoor gekozen om de tarieven van 2019 te vermelden, zodat je een goed inzicht hebt in je kosten op dit moment. Dat betekent dus helaas dat we voor 2018 hogere kosten laten zien, die niet juist zijn. Overigens zullen we je straks op de jaarrekening natuurlijk wel de juiste tarieven gebruiken voor de berekening.

In jouw situatie zit het verschil in de kosten voor het gasverbruik (deze zijn € 16,02 lager dan in de berekening) en de teruggave energiebelasting (je ontvangt € 46,50 meer terug dan wordt vermeld). Op het totaalbedrag scheelt dat dus € 62,52. Het klopt dus dat je werkelijke bedrag rond de € 100,00 ligt.

Ik hoop dat ik het je zo duidelijk heb uitgelegd. Laat het gerust weten als er nog vragen zijn!

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Belooft veel, levert weinig
Luuk 26 februari 2019

Ik vind het concept van Powerpeers heel leuk. Afgezien van de gunstige (teruglever)tarieven was dit dan ook een belangrijke reden om voor deze leverancier te kiezen.Helaas levert Powerpeers niet wat het belooft: het dashboard levert vaak verouderde gegevens of schattingen (zonder dat duidelijk gemaakt wordt dat dit een schatting is), met de recente update is dit wel wat beter geworden.Belangrijkste is echter dat de klantenservice al heel lang zeer slecht bereikbaar is. Ze hebben beperkte openingstijden en e-mail wordt meestal heel laat, of zelfs niet beantwoord. Ik wacht momenteel nog op antwoord op een mail van een week of wat geleden.Heel jammer, dit moet beter kunnen!

Reactie van Powerpeers - 6 maart 2019

Hallo Luuk,

Allereerst bedankt voor je review. Goed dat je de moeite neemt om jouw ervaringen te delen. Natuurlijk vinden we het ontzettend jammer dat dit tot nu toe niet positief verloopt. Je hebt absoluut gelijk dat onze bereikbaarheid en reactietermijn te wensen overlaat. Waarvoor dan ook onze excuses. We werken er hard aan om jou en onze andere klanten sneller te woord te kunnen staan. Momenteel zijn we bezig met het wegwerken van de achterstand in onze e-mails. Volgende week zijn we weer goed telefonisch te bereiken (we hebben inmiddels een nieuw telefoonsysteem dat daarbij helpt).

Ik heb even gekeken of ik je direct antwoord kon geven op de genoemde e-mail. Die zie ik echter niet. Je laatste e-mail is van 20 februari, 6 dagen voor het plaatsen van de review. Deze is inmiddels beantwoord. Mochten er nog vragen zijn, horen we dat uiteraard graag.

Zoals we al eerder besproken hebben, zijn we voor de juiste gegevens in je dashboard afhankelijk van wat we ontvangen van je netbeheerder. Op sommige dagen ontvangen wij de verbruiksgegevens niet of gedeeltelijk, dan schatten we deze. Ik ben het met je eens dat we dit wel duidelijker weer mogen geven in de overzichten. In de toekomst zal daar beter onderscheid in worden gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
powerpeers... iets klopt niet
Anja Havinga uit Veendam, 13 februari 2019

de op de website aangegeven hoeveelheid terug geleverde stroom klopt niet. wij hebben een nieuwe omvormer, krijgen dagelijks alle gegevens... meer dan 100 kw opgewekt dit jaar, powerpeers geeft aan 42 kw...

telefonisch niet bereikbaar, op email komt retour dat het wel 5 dagen (of meer?) kan duren om ueberhaupt iets te horen. (dit zien wij dus nog)

Ben hier niet blij mee... ik heb ook het gevoel dat de boel belazerd wordt.

Gasverbruik moet dit jaar veel lager zijn dan afgelopen jaar (het is immers niet koud)... maar volgens powerpeers verbruiken wij minimaal 500 m3 meer dan afgelopen jaar

Reactie van Powerpeers - 18 februari 2019

Goedemiddag Anja,

Ik kan me goed voorstellen dat het weinig vertrouwen wekt als je vragen hebt en wij niet bereikbaar zijn. Ik zie dat je gelukkig in de tussentijd wel contact hebt gehad met één van mijn collega's. Ik hoop dat zij je vragen weg heeft kunnen nemen.

Zoals mijn collega heeft uitgelegd, is er een verschil tussen wat je panelen opwekken en wat je teruglevert. De totale opwek, zie je op de omvormer. Van deze stroom wordt er een deel direct in de woning gebruikt. Alleen de stroom die je op dat moment niet over hebt, gaat het net in. Dat is de teruggeleverde stroom die je meter telt en wij kunnen zien. Deze zal dus altijd lager zijn dan wat er op de omvormer staat.

Helaas komt het ook voor dat wij op sommige dagen je verbruik en teruglevering niet of niet op tijd ontvangen van je netbeeerder. Dit schatten we dan voor die dag. Hierdoor kun je ook nog iets verschil zien tussen je meter en ons dashboard. Uiteraard gaan we voor de werkelijke berekening van de kosten (op je jaarrekening) uit van de meterstanden.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Reactie van Anja Havinga - 12 maart 2019
probleem is deels opgelost

Er is uitleg gegeven zowel telefonisch als ook per email. Wij hebben dit laten controleren en het lijkt te kloppen. De verbruiksoverzicht op de site van pp is te verwaarlozen, dit zijn geschatte waardes (begrijp dat eens..).

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
9 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
nooit doen!
nico 30 januari 2019

Nooit een contract of iets dergelijks toegestuurd gekregen, gewoon niets gehoord.

Overstap ging wel dus.

Probeer ze te bellen , maar niet te bereiken, ze nemen gewoon niet op!

Wat een slecht gevoel kun je hebben na een overstap, mijn vraag is wat nu te doen? ik weet het niet meer. :-(((

Reactie van Powerpeers - 11 februari 2019

Goedemiddag Nico,

We hebben je direct op de dag van aanmelding drie e-mails gestuurd en gingen er dan ook vanuit dat je op de hoogte was, ook omdat je de vier maanden erna niets hebt laten horen. Ik zie dat je ondertussen contact met ons hebt gehad via e-mail en dat we je het contract nogmaals hebben toegestuurd.

Natuurlijk is het erg irritant dat we nu door drukte zo slecht te bereiken waren. Ik kan me goed voorstellen dat je nog vragen voor ons had! Mijn excuses dat je ons niet kon bereiken.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
10 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
niet bereikbaar
lucia 30 januari 2019

Powerpeers is niet bereikbaar. Telefonisch is geen contact mogelijk. Via de mail beloven ze binnen 5 dagen te reageren en dat is na meer dan twee weken nog niet gebeurt. Ik ben benieuwd of ik stroom en gas krijg bij de overstapdatum. Ik heb nu al spijt dat ik ben overgestapt! Doe het niet, ga niet naar Powerpeers. Voor een paar euro meer per jaar krijg je je energie via een bedrijf dat wel service levert. En nu zit ik een jaar vast aan een bedrijf dat er met de pet naar gooit.

Reactie van Powerpeers - 11 februari 2019

Hallo Lucia,

Ik zie dat we inmiddels contact met je hebben gehad. Erg vervelend dat we je zo lang hebben laten wachten. Natuurlijk is dat ook niet onze gewenste gang van zaken. Mijn excuses dan ook hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
15 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloze club
mischa van lieshout uit Aarle-Rixtel, 18 januari 2019

Wat een drama met PowerPeers, was heel enthousiast over de site en de tarieven. Ik had een mooi voorstel ontvangen en daarmee akkoord gegaan. Had ze in de tussentijd nog een vraag gesteld via de mail. Hierop kreeg ik geen antwoord, maar wel een mail dat de tarieven omhoog waren gegaan (ik was net 3 dagen klant!!) met 75,- per maand!! Ik ga een contract aan per 1 januari, dan verwacht ik ook dat ik een aanbieding krijg met prijzen die vanaf die dag gelden!! Te belachelijk voor woorden natuurlijk om dat niet te doen maar je nieuwe klant wel direct een mega verhoging voorschotelen. Gelukkig gekozen voor variabel dus heb weer een andere leverancier kunnen kiezen. Boeven zijn het!! Ik heb deze ervaring geschreven omdat me op 9 januari is aangegeven dat ze alles zullen terugdraaien en dat ik het eventueel afgeschreven maandbedrag kan laten storneren, maar ik toch via hetzelfde emailadres notabene een mail krijg waarom de factuur niet betaald is!!! Ze hebben een aantal zaken daar echt NIET goed op orde.

Reactie van Powerpeers - 30 januari 2019

Hallo Mischa,

Ik heb net je e-mails beantwoord en gereageerd op je google-review. Ik hoop dat het zo duidelijk is. Nogmaals mijn excuses voor onze slechte bereikbaarheid en de onterechte herinnering die we je hebben gestuurd.

Groeten,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
13 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Administratie puinhoop.
Bart van Geldere uit Gorinchem, 18 januari 2019

Telefonisch niet bereikbaar. Beantwoording van emailtjes duurt erg lang.

Energie delen, waarom moet dit gevraagd worden?

Als iets goed is voor jou en het milieu dan hoeft dat toch niet gevraagd te worden?

VEEL POEHA!!

Reactie van Powerpeers - 30 januari 2019

Hallo Bart,

Wat jammer om te vernemen dat je niet blij met ons bent.

Ik heb je gegevens erbij gezocht en zie na oktober geen e-mails meer van je. Ik ben dan ook bang dat we deze niet ontvangen hebben. Helaas is het inderdaad erg druk, waardoor er soms een langere wachttijd is aan de telefoon. Daarvoor mijn excuses.

Je deelt als sinds november je energie, daar hoef je verder niets meer voor te regelen.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
11 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nemen gewoon de telefoon niet op!
Tara uit Groningen, 16 januari 2019

Altijd zonder problemen overgestapt. Nu bij Powerpeers voor het eerst en meteen zijn ze al onbereikbaar. Heb mijn tarief verlaagd en dit is gewoon niet doorgevoerd! Ben nu al teleurgesteld en dit heb ik niet vaak.

Reactie van Powerpeers - 30 januari 2019

Hallo Tara,

We maken inderdaad een slechte start zo. Ik vind het erg vervelend dat je ons niet hebt kunnen bereiken. Mijn excuses hiervoor.

De aanpassing van je maandbedrag is gedaan. Deze heeft echter de factuur van januari gekruist, waardoor er nog eenmaal het oude bedrag is afgeschreven. Vanaf februari brengen we het nieuwe bedrag bij je in rekening.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Reactie van Tara - 6 februari 2019
probleem is opgelost

Powerpeers heeft het netjes afgehandeld.Was een fijn gesprek!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
10 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Was ik maar niet overgestapt....
Joost 15 januari 2019

Adhv goede reviews en een goede aanbieding via Gaslicht.com een contract aangegaan met Powerpeers. De acceptatie verliep vlekkeloos. Nu ik ze nodig heb voor een wijziging in mijn geschatte verbruik, geven ze niet thuis. Email is na een week nog niet beantwoord. Telefonisch is het een absoluut drama, er wordt gewoon niet opgenomen. Wijzigingen zijn ook nog steeds niet te zijn in de Powerpeers app.

Normaal erg tevreden met overstappen via Gaslicht.com, maar dit bedrijf mag wel eens wat kritischer bekeken worden!!

Ik vraag me af waar dit heen gaat als ik de klachten zo lees🙁

Reactie van Powerpeers - 30 januari 2019

Hallo Joost,

Zonde dat we zo'n slechte start maken. Het is de afgelopen periode erg druk, waardoor we helaas telefonisch niet altijd goed te bereiken zijn en ook het beantwoord van de e-mails te lang duurt. Hiervoor mijn excuses.

Ik zie bij jouw gegevens dat je e-mails in de tussentijd wel zijn beantwoord. Zover ik kan zien zijn alle door jou gevraagde wijzigingen uitgevoerd.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Reactie van Joost - 6 februari 2019
probleem is deels opgelost

Mijn oorspronkelijke probleem (doorvoeren aanpassing geschatte jaarverbruik en bijbehorende aanpassing termijnbedrag) is uiteindelijk opgelost. Maar daar kwam een nieuw probleem bij, omdat ik maar geen eindafrekening kreeg van de oude leverancier. Bleek dat Powerpeers was "vergeten" de automatisch uitgelezen meterstanden binnen de daarvoor geldende termijn aan mijn oude leverancier door te melden. Op mijn verzoek hebben ze dit alsnog gedaan, maar het is nog steeds wachten op de eindafrekening. Pas als die er is, kan ik enigszins tevreden zijn. Jammer dat de klant keer op keer zélf het initiatief moet nemen om dingen gedaan te krijgen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht, nooit bereikbaar
Hoeben 15 januari 2019

Zeer slecht

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Niet bereikbaar
S. B uit Assen, 14 januari 2019

Ben al een aantal weken in afwachting van mijn jaarafrekening, deze komt maar niet, andere bewoners hebben deze op de datum einde contract al ontvangen. Kan Powerpeers telefonisch niet bereiken, op de diverse mails, krijg ik vanaf half december een automatisch antwoord dat ze het drukker als normaal hebben, en dat het langer als 5 dagen kan duren voor ze antwworden. Ik wacht nu al 30 dagen na mijn eerste mail.

Reactie van Powerpeers - 16 januari 2019

Goedemiddag S. B,

Wat vervelend dat je nog niet op de hoogte bent over wanneer we je eindnota toesturen.

Ik zie dat je ons op 19 en 20 december hebt gemaild hierover en hoewel we het inderdaad druk hebben, zouden we je nooit zo lang laten wachten op een reactie. We hebben op 20 december dan ook gereageerd op je e-mails. Ik vermoed dat je onze reply over het hoofd hebt gezien.

Helaas is je eindnota nog niet gemaakt. Dat kan 6 weken duren na de afmelddatum. Mochten we bij het maken van de eindnota ergens tegenaan lopen, kan dit zelfs uitlopen tot 8 weken.

Op de derde e-mail die je ons eergisteren hebt gestuurd, zal ik zo direct reageren. Misschien dat ik je namelijk wel al op een andere manier kan helpen voordat je de eindnota krijgt!

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Reactie van S. B - 23 januari 2019
probleem is opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloze service bij Powerpeers
Rick uit Noord Holland, 12 januari 2019

Ik had voor Powerpeers gekozen i.v.m. het groene karakter, het innovatieve marktconcept en een interessante terugleververgoeding. Nu een jaar verder is de ervaring slecht. Met mijn zonnepanelen lever ik op jaarbasis meer stroom terug dan dat ik afneem, maar ik heb nog nooit een juist overzicht ontvangen van de terugleververgoeding. Ook de jaarrekening is na meerdere verzoeken nog steeds niet opgemaakt. En ondertussen heb ik wel bericht van Powerpeers ontvangen dat ze maandelijks meer van mijn rekening gaan afschrijven i.v.m. gestegen kosten. Kortom, het idee van Powerpeers is leuk, de uitwerking is slecht. Men is niet op orde met de techniek en administratieve processen.

Reactie van Powerpeers - 16 januari 2019

Goedemiddag Rick,

Wat ontzettend jammer dat je zo teleurgesteld bent! Dat lezen we niet graag.

Over je jaarrekening kan ik je zeggen dat je deze meestal zo’n vier weken nadat het jaar om is ontvangt. Mochten we bij het maken van de factuur ergens tegenaan lopen, kan dit langer duren.

Helaas heb je geen gegevens vermeld bij je review. Hierdoor kan ik niet nagaan of ik een oorzaak kan vinden voor het niet juist vermelden van de teruggeleverde stroom. Daarbij ga ik er even vanuit dat je hiermee de gegevens in je energiedashboard bedoelt. Het zou kunnen dat we bijvoorbeeld geen meterstanden ontvangen, waardoor we hier schattingen voor maken en dat in het dashboard laten zien. Mocht je ons deze kwestie nog niet hebben voorgelegd, wil je dit dan alsnog doen? Je kunt hiervoor een e-mail sturen naar service@powerpeers.com.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
dure energie leverancier
C.M. S. uit Castricum, 22 december 2018

Powerpeers is een dure energie leverancier, service niet noemenswaardig

Reactie van Powerpeers - 3 januari 2019

Goedemorgen,

Bedankt voor je review. Wat jammer dat je zo ontevreden bent over Powerpeers.

Mochten we je ergens mee van dienst kunnen zijn, laat ons dat dan weten. Je kunt ons bereiken via service@powerpeers.com of via telefoonnummer 020 220 2300.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Matig
D.E. H. uit Delft, 21 december 2018

De app is vergeleken met die van Oxxio niet gebruiksvriendelijk. Ik heb een slimme meter, maar volgens Powerpeers niet en op een melding daarvan wordt niet gereageerd..

Reactie van Powerpeers - 3 januari 2019

Goedemorgen,

Bedankt voor je review.

Wat onhandig dat wij niet de juiste gegevens over je meter hebben staan. Normaal gesproken ontvangen we deze goed van de netbeheerder, maar wellicht is er een storing waardoor het uitlezen niet lukt op dit moment.

Bij het plaatsen van je review heb je geen gegevens vermeld. Zou je daarom telefonisch contact met ons willen opnemen? Dat kan op telefoonnummer 020 220 2300. Dan kijken we graag na wat er aan de hand is en wat we kunnen doen om dit op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goed gelopen de switch
W M. uit Capelle aan den IJssel, 20 december 2018

Termijnbedrag keurig aangepast op mijn verzoek, vind de app maar matig, zouden dievan Oxxio moeten bekijken.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Telefonisch niet bereikbaar
P.de Wit uit Delft, 20 december 2018

Helaas al dagen telefonisch niet bereikbaar. Verwarring over de getoonde informatie op de app.

Reactie van Powerpeers - 3 januari 2019

Goedemorgen,

Mijn excuses dat het niet is gelukt om ons te bereiken en dat er nog steeds verwarring is over de informatie die je op de app ziet. Ik zie dat we hier op 20 december contact met je over hebben gehad, wat jammer dat dit niet voldoende is geweest om je vragen te beantwoorden.

Zou je via service@powerpeers.com contact met ons op willen nemen? We horen namelijk graag wat er nu nog onduidelijk is! Dan leggen we dit voor aan de betreffende afdeling en nemen daarna contact met jou op.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?