Reviews Powerpeers

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

48 reviews

5 sterren
(9)
4 sterren
(3)
3 sterren
(4)
2 sterren
(4)
1 ster
(28)

22 problemen opgepakt

opgelost
(4)
deels opgelost
(3)
niet opgelost
(2)
in behandeling
(1)
onbekend
(12)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Slechte service en informatievoorziening + belachelijk hoge opzegboete
Nadine 5 september 2019

Toen ik ging verhuizen en mijn contract iets te vroeg moest opzeggen (nog 1,5 maand looptijd) werd mij nergens verteld dat ik een boete hiervoor moest betalen. Deze boete is ook nog eens schandalig hoog, namelijk 100 euro!! Als PowerPeers me vantevoren hierover had geïnformeerd (wat me wel zo netjes lijkt) had ik het contract door kunnen laten lopen en onderling verrekenen met de nieuwe huurder. Ik vind het schandalig om mensen zo'n hoge boete in rekening te brengen wanneer het contract toch al bijna afloopt. Voor mij nooit meer PowerPeers met hun slechte service!!

Reactie van Powerpeers - 16 september 2019

Hallo Nadine,

Bedankt voor je reactie! We hebben je net persoonlijk gemaild met een passende oplossing.

Mocht je nog een vraag hebben, laat het mij weten.

Groeten,

Nick

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed
TL Z. uit Maastricht, 29 augustus 2019

Goede service, prima website om alles bij te houden

Reactie van Powerpeers - 16 september 2019

Bedankt voor deze review! Goed om te horen dat je zo tevreden over ons bent.

Groeten,

Nick

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slecht
Michael uit Groningen, 28 augustus 2019

Jarenlang bij een andere leverancier 85 pm betaalt, maar overgestapt om de korting. Uiteindelijk kreeg ik na een jaar een eindafrekening of ik even 501 wil bij betalen. Maar dat was na de 150 euro korting whoop whoop. Vervolgens keek ik even op hun ultra geavanceerde app die elke maand aangeeft wat je gebruikt en die geeft een hele andere meting aan, namelijk dat ik maar de helft heb gebruik. Moet je nagaan dat ik meer ben gaan werken en dus minder thuis ben, en alles heb vervangen door led en ook sinds een jaar electrisch kook. maar zoals bij elk bedrijf toon maar aan met een slimme meter wie er gelijk heeft. Kortom ik betaal eindafrekening en vertrek zo snel mogelijk.

Reactie van Powerpeers - 29 augustus 2019

Goedemorgen Michael,

Wat vervelend dat je zo'n hoge bijbetaling hebt op je jaarrekening. Ik kan me goed voorstellen dat je daarvan geschrokken bent en daarom nu niet blij met ons bent.

Ik heb onze administratie erbij gepakt en een en ander nagekeken. Ik zie dat jij in de tussentijd ook per e-mail contact met ons hebt gehad en mijn collega je grotendeels al uitleg heeft gegeven. We kunnen het contact op die manier verder doorzetten.

Na het plaatsen van de slimme meters hebben we je vier e-mails gestuurd met het verzoek om je toestemming om de meters dagelijks uit te lezen. Die toestemming hebben we niet van je gekregen, dat betekent logischerwijs dat de verbruiksgegevens in je energiedashboard geschat zijn.

Je hebt na de eerste maandtermijn het termijnbedrag verlaagd met zo'n € 23,00. Hierdoor heb je in totaal zo'n € 250,00 minder betaalt dan nodig was voor het verwachte jaarverbruik dat je bij de aanmelding hebt opgegeven. Helaas was je energieverbruik juist hoger dan het verbruik waarmee je je hebt aangemeld. Waar dat aan ligt, kunnen wij helaas niet zien. We hebben ook geen inzicht in je verbruik van afgelopen jaren, ik raad je aan om daar zelf even onderzoek naar te doen.

Goed dat je op elektrisch bent gaan koken, minder gas verbruiken is goed voor het milieu! Hierdoor zal je zo'n 37m³ minder gas hebben verbruikt dan je anders zou doen. Natuurlijk stijgt daardoor je stroomverbruik wel. Een elektrische kookplaat verbruikt zo'n 200 kWh per jaar. Dat betekent helaas wel dat je hiermee juist iets duurder uit bent.

Je verbruik is niet zo hoog dat ik denk dat er iets mis is met je meters. Dat gebeurt gelukkig ook maar zelden. Mocht je daar zelf toch echt aan twijfelen, is een meterijking een optie. De netbeheerder controleert dan of je meter nog goed werkt. Houd er rekening mee dat de kosten voor de meterijking voor jou zijn als deze het verbruik goed blijkt te registreren. Ik raad je dit dan ook niet aan, maar die keuze is uiteraard aan jou.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Jaarafrekening laat op zich wachten
Edt 26 augustus 2019

Energie dashboard geeft andere aantallen aan dan mijn slimme meter doet. Slimme meter 27 juni 2018 geinstalleerd. 28 juni 2018 lidmaatschap bij powerpeers ingegaan. 7 augustus 2019 overgestapt naar andere leverancier. Tot op heden, 26 augustus 2019, nog steeds geen jaarafrekening ontvangen of niets vernomen van powerpeers. Hou mijn hart vast omdat ik sterk twijfel aan de metingen van powerpeers t.o.v. mijn slimme meter. Slimme meter geeft aan dat ongeveer 1200 kwh meer heb opgewekt dan dat ik verbruikt heb.

Reactie van Powerpeers - 30 augustus 2019

Hallo Edt,

Je hebt zojuist van ons een reactie gekregen per mail. We zijn het verbruik nu aan het onderzoeken, omdat er bij de meterwissel iets is verkeerd gegaan. We gaan dit voor je oplossen, maar willen er dan ook voor zorgen dat de netbeheerder de juiste gegevens heeft. Dat heeft langer geduurd dan we zouden willen, ik wil daarom graag met je afspreken dat we je hierover op de hoogte houden.

Je hebt inderdaad flink meer teruggeleverd dan je hebt verbruikt voor elektriciteit, dat zien we terug aan de meterstanden. Het probleem ligt op dit moment echter bij gas, daar zijn we nu nog mee bezig.

Mijn excuses voor de vertraging, ik laat het je weten zodra we nieuws hebben over de afrekening.

Groeten,

Mieneke

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Dashboard app werkt niet
Edwin uit Hoef en haag, 26 juli 2019

Dashboard werkt voor geen meter het enige wat je van de klantenservice hoort is dat de slimme meter kapot zou zijn. Ben benieuwd die komen binnenkort langs om de meter te vervangen. Wij hebben 15 panelen liggen genoeg om geen elektrische energie in te hoeven kopen. Het dashboard zegt wat anders en schijnbaar de slimme meter ook. Ik lees al meer berichten over een slechte afwikkeling van de jaarrekening dus ik hou mijn hart vast voor de onze. Maar snel foto’s gemaakt van de meters voor stedin komt. Al met al geen goede ervaring met deze leverancier, dit is voor het eerst ander aanbieders nooit problemen gehad . Geen blijvertje

Een bezorgde klant.

Reactie van Powerpeers - 31 juli 2019

Goedemorgen Edwin,

Ik begrijp dat je je zorgen maakt over je verbruikte en teruggeleverde energie en de toekomstige jaarrekening. Blijkbaar hebben we je niet voldoende gerust gesteld en dat is zonde. Graag geef ik je alsnog wat meer informatie.

Zoals wij nu kunnen zien, is er alleen een storing met het uitlezen van de slimme meters. Doordat we geen gegevens ontvangen, schatten we het energieverbruik op je energiedashboard en schatten we je teruglevering op 'nul'. Dat betekent niet dat je meters het niet meer registeren. Je kunt hiervoor zelf in je meterkast nagaan of deze nog doortellen. Het gebeurt gelukkig zelden dat energiemeters zo stuk gaan dat er helemaal niet meer te zien is wat er verbruikt of teruggeleverd wordt.

Voor het maken van de jaarrekening kijken we naar je verbruik over het hele jaar. Daarvoor gebruiken we de meterstanden die we hebben uitgelezen bij je aanmelding en de meterstanden een jaar later. Omdat de netbeheerder jouw meters gaat vervangen, zullen we hiervoor ook de eindstanden van je huidige meters en de beginstanden van je nieuwe meters gebruiken. Die geeft Stedin aan ons door. Van de monteur zul jij ook een bewijs krijgen van die standen, zodat je daarmee de jaarrekening kunt controleren.

Ik hoop dat ik zo wat twijfel bij je heb weg kunnen nemen. Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn, neem dan vooral contact met ons op!

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima
W V. uit Rotterdam, 24 juli 2019

Geweldige afhandeling. Overzichtelijke eindafrekening

Reactie van Powerpeers - 29 juli 2019

Goed om te horen dat je zo tevreden over ons bent. Bedankt voor deze review, dat is een goed begin van onze week!

Groeten,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Dashboard kan beter, maar goede tarieven en inzicht in gebruik
D. Loenen uit Leusden, 24 juli 2019

Mijn ervaring is ook dat het als gebruiker niet altijd inzichtelijk is wat het exacte verbruik is. Dit komt doordat de gegevens tav de teruggeleverde energie vaak 2 weken oud is en alleen de gedeelde energie in de grafiek te zien is. Dat zouden jullie nog kunnen verbeteren.

Na hierover contact te hebben gehad en uitleg te hebben gekregen, heb ik er vertrouwen in dat ik binnenkort een goede jaarafrekening krijg en geld terug krijg.

Reactie van Powerpeers - 29 juli 2019

Goedemorgen heer/mevrouw Loenen,

Bedankt voor je vertrouwen en deze mooie score! Ruimte voor verbetering is er zeker. We zijn er blij dat je daarover met ons meedenkt.

Binnenkort hopen we je ook via het dashboard per dag te kunnen laten zien wat er wordt teruggeleverd. Daarnaast hebben wij al een aanpassing gedaan, waardoor we met twee weken terug missende verbruiksdata nog kunnen aanvullen of corrigeren, zodat dit nu beter overeenkomt met je werkelijke verbruik.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geen inzage in verbruik / teruglevering
Eddy 13 juli 2019

Inmiddels 12dgn (ex-)klant van Powerpeers en helaas blijken de gegevens op het dashboard "random" waarden. Ik heb geen inzage in verbruik en teruglevering. De pagina waar de ruwe meterstanden staan is ook leeg. Het betreft geen tijdelijke storing, want vanaf de eerste dag kloppen de meterstanden niet. Ik ben vertrokken bij Powerpeers en heb mijn contract ontbonden, aangezien binnen de herroepingstermijn van 14dagen er door Powerpeers niets is geleverd.

Reactie van Powerpeers - 17 juli 2019

Goedemiddag Eddy,

Bedankt voor je review. Ik zie dat je inmiddels in contact bent geweest met mijn collega Ruud via onze WhatsApp. Uit zijn notities maak ik op dat we je stroommeter niet goed uit kunnen lezen. Hierover hebben wij inmiddels bericht gestuurd naar je netbeheerder Liander. Je contract bij ons loopt nog, aangezien je bedenktijd al 14 dagen na je aanmelding (op 17 mei) was verstreken. Ik hoop dan ook dat we dit snel en naar tevredenheid voor je in orde kunnen maken!

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Positief
Jeroen Mosselman uit Franeker, 8 juli 2019

Bij het afsluiten van het 1-jarige contract een paar keer mailcontact gehad met de klantenservice. Iedere keer snelle en duidelijke reactie ontvangen.

Net als bij een aantal andere recensenten is de jaarlijkse overstap van energieleverancier de reden om Powerpeers te verlaten. Dan zijn de tarieven lager en veelal wordt er een welkomstbonus gegeven. Sinds vorige week overgestapt naar een andere leverancier. Nu nog wachten op de afrekening.

En over Powerpeers kan ik kort zijn: uitsluitend positieve ervaringen en kom waarschijnlijk weer terug

Reactie van Powerpeers - 11 juli 2019

Hartelijk dank voor je mooie review, Jeroen! Daar worden we blij van. We kijken er naar uit om je in de toekomst weer als Powerpeer te mogen verwelkomen.

Groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Grote fout jaarnota
Marjon 5 juli 2019

Jaarnota zegt dat ik meer dan 900,- moet bijbetalen (n.a.v. mijn eigen berekening moet ik zo'n 300,- terugkrijgen). Er staat bij dat de termijnbedragen 14cent per maand waren. Dat terwijl ik de termijnbedragen altijd te hoog zet, dus te veel betaal, om onverwachtse kosten voor te zijn (afgelopen half jaar 125,- betaald ipv 14 cent per maand).

Hierover contact gehad, bleek inderdaad een fout. Nu moet ik langer wachten op mijn jaarnota. Er weer achter aan gebeld, 'het is nog in behandeling'. En er wordt straks dik 900euro van mijn rekening gehaald, want dat kan niet teruggedraaid worden. Moet ik zelf maar oplossen met de bank.

Tip voor powerpeers: controleer de jaarnota's voordat je ze verstuurd. Los de fouten op die je hebt gemaakt, ipv het bij de klant te laten. Zorg dat als er een fout is gemaakt (dat kan gebeuren) het snel wordt hersteld en laat je klanten niet te lang wachten op bericht.

Reactie van Powerpeers - 11 juli 2019

Goedemiddag Marjon,

Wat vervelend om te vernemen dat onze jaarrekening niet goed is. Logisch dat je daar niet tevreden over bent. Als een factuur zo'n hoge bijbetaling heeft, wordt deze normaal gesproken gecontroleerd voordat we hem versturen. Dit hadden we dus moeten zien en direct moeten aanpassen voor je. Mijn excuses dat dit nu niet gebeurd is.

Helaas klopt het dat wij een verstuurde incasso-opdracht niet meer kunnen terugdraaien. In de meeste internetbankier-omgevingen van de bank is dit wel zelf te regelen. Soms kun je een afschrijving zelfs al tegenhouden, voordat deze daadwerkelijk is gedaan.

Je hebt helaas geen persoonsgegevens opgegeven bij je review, ik kan dus niet kijken hoe het er nu voor staat met de correctie van de jaarrekening. Daarover mag je natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Prima tent, leuk dat je energie kunt delen
Philip uit Vijfhuizen, 21 juni 2019

Doen wat werd aangegeven vorig jaar bij klant worden. Tof dat je energie kunt delen, hoewel dat voor mij meer een leuk extraatje is en niet het belangrijkste. Belangrijkste is dat het klopt en dat je niet te veel betaalt.

Reactie van Powerpeers - 26 juni 2019

Bedankt voor deze mooie review, Philip! Dat is een goed begin van onze dag :)

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Alleen postief oordeel over Powerpeers!!
Erik Jansen uit Zwolle, 6 juni 2019

Aan de lijst van blijkbaar niet zo positieve ervaringen van anderen met Powerpeers geef ik met genoegen een louter POSITIEF oordeel over Powerpeers.

Medio mei 2018 voor één jaar klant geworden bij Powerpeers; einddatum 18 mei 2019.

Mijn enige reden om mijn klantzijn bij Powerpeers niet te verlengen: ieder jaar veranderen van energieleverancier loont ivm bonus voor nieuwe klanten!

En over Powerpeers kan ik kort zijn: uitsluitend positieve ervaringen.

Voorbeeld: omdat ik nogal wat geld terug hoopte te krijgen van mijn jaarrekening 2018/2019 vandaag 6 juni maar eens even met Powerpeers gebeld. Ik heb de klantenservice-medewerker gevraagd of hij voor mij kon nagaan of alle gegevens van mijn energiegebruik tbv de jaarafrekening in orde waren. En of ik de teruggave gauw kon tegemoet zien omdat ik nogal wat geld (ong. 700 euro) terug verwachtte.

Na enig intern onderzoek meldde hij mij dat er een email naar mij onderweg was met de afrekening (ruim 900 euro). Teruggave kan ik binnenkort verwachten. Na beëindigen van ons gesprek was de betreffende email+jaarafrekening inderdaad binnen.

Kortom: professioneel, attent, slagvaardig en klantvriendelijk.

PS ben helaas de naam van de medewerker, die ik vanmorgen sprak, vergeten; svp mijn dank overbrengen.

Mvg

Erik Jansen (16728)

Reactie van Powerpeers - 13 juni 2019

Goedemiddag Erik,

Hartelijk dank voor jouw mooie review, dat zien we helaas inderdaad te weinig! Ik ben blij om te vernemen dat mijn collega Ayhan jou zo fijn heeft geholpen vorige week. Uiteraard heb ik je bedankje aan hem doorgegeven.

Ik wens je een fijne dag en hopelijk zien we je in de toekomst nog eens terug bij Powerpeers.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Smerige oplichters die liegen om zich recht te praten en komen afspraken nooit na!
Piet Keizer 28 mei 2019

Ik RAAD IEDEREEN aan dringend zich hier nooit aan te sluiten bij dit smerige clubje vol leugenaars en bedriegers. Ze knoeien met het gebruik, ik moest zelf achter mijn jaar afrekening (6 weken verstreken en ze laten niks horen!) Telefonisch neemt niemand op, en in hele kleine letters de voorwaarden die ze nooit opsturen, maar als je 2 x te laat met betalen bent dan houden ze je welkomstbonus in van een paar honderd euro! Na gebeld te hebben vroeg in de ochtend en gevraagd dat mijn contract volgende week eindigt en waarom mij geen verleningsaanbod is gedaan, kreeg ik van een smerige teringlijer te horen dat ze me liever kwijt zijn!!! toen brak mijn klomp. En dat enkel omdat ik wel op mijn verbruik let en niks verspil.Dus wilt u niet opgelicht worden, en geen hoofdpijn en stress? Dan raad ik u aan ver weg te blijven van poweroplichters.

Reactie van Powerpeers - 13 juni 2019

Goedemiddag Piet,

Wat rot om te lezen dat je zo'n slechte ervaring met ons hebt gehad. Het klopt dat de welkomstkorting vervalt als we de betalingen niet of regelmatig niet op tijd ontvangen. Dat is inderdaad ook de reden om je geen verlengingsaanbod te sturen. Echter, de communicatie naar jou toe hoort natuurlijk gewoon netjes te zijn. Ik vind het vervelend dat dit nu niet zo is gegaan.

Als je wilt, controleren we nog even voor je of en wanneer we je de voorwaarden voor de korting hebben toegestuurd. Wil je ons daarvoor een e-mail sturen? Dat kan naar service@powerpeers.com.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nog steeds kloppen de cijfertjes van Powerpeers niet, niet af en toe maar ALTIJD wijken ze af van de slimme meter.
Ruud van Wier uit Amsterdam, 16 mei 2019

Na pakweg een week terug, verwachtte ik op zijn minst dat het dashboard cijfers van afname en teruglevering hoger zou zijn dan de geijkte maandstanden uit hun systeem. De KwU afname klopt ongeveer, maar de teruglevering is 250 KwU lager dan de slimme meter aangeeft. Ik weet niet welke gegevens Powerpeers hanteert, maar het zijn in ieder geval niet de gegevens van de slimme meter die ze gebruiken voor hun dashboard. Dat is al 2 maanden zo wat betreft de teruglevering. De cijfertjes hebben echter al sinds mijn overstap van Eneco niet een keer geklopt met de slimme meter. Ik moet nageven, dat is ook een grote prestatie, om als administratiekantoor van Liander diens gegevens niet gebruiken en er voor zorgen dat die ook nooit kloppen. Petje af, dat heb ik nog geen enkele keer meegemaakt bij de energieleveranciers. Een unicum. Of powerpeers daar echter blij mee moet zijn betwijfel ik echter ten zeerste. Ik hoop echt dat ze de "maandstanden' gaan gebruiken als ijkpunt, zodat in het begin van de maand het dashboard eindelijk eens klopt!

Jammer dat het zo een slechte administratie is, het idee is best leuk. De uitvoering behoeft echter veel verbetering.

Reactie van Powerpeers - 20 mei 2019

Goedemiddag Ruud,

Ik ben even in onze administratie gedoken en zie dat we je het verschil in teruglevering begin deze maand al hebben toegelicht. Ik vind het overigens geen probleem om het nog een keer uit te leggen, dus bij deze:

Dat de verbruiks- en teruglevergegevens niet 100% overeenkomen, komt doordat we niet altijd de gegevens (op tijd) ontvangen van je slimme meter. Op de dagen dat we geen gegevens hebben, schatten we deze. Daarbij schatten we de teruglevering altijd op nul.

Voor de data in de grafieken gaan we uit van de verbruiksgegevens die we dus per dag ontvangen. Dat is anders bij de energierapporten, daarvoor wordt gekeken naar de begin- en eindstand van de betreffende maand. Mist daarvan een meterstand, dan wordt het rapport niet gemaakt. Dat is dan ook de reden dat deze altijd overeenkomen met je werkelijke verbruik.

Natuurlijk baseren we onze jaar- en eindafrekeningen ook op de meterstanden, ook daarop zie je dus je werkelijke verbruik en teruglevering.

Overigens zijn we nog steeds druk bezig met het verbeteren van de data in het dashboard. We kijken nu bijvoorbeeld nog tot 10 dagen terug of we missende gegevens alsnog kunnen ophalen, die worden dan later in je dashboard bijgewerkt. Aan de kleuren in de grafiek kun je nu ook zien of het definitieve gegevens zijn of dat deze nog gewijzigd kunnen worden.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Fantasten en oplichters
Anthony 2 mei 2019

Opeens na een jaar blijkt er een voorwaarde te zijn om je welkomstbonus te ontvangen. Je mag niet meer dan twee keer te laat hebben betaald. Ik had zoiets nog nooit gehoord. Ze schrijven ook af op de 20e van de maand. Vijf dagen voordat het merendeel van de mensen hun salaris ontvangen. Het is natuurlijk allemaal zo gemaakt dat ze het aantal mensen dat niet aan de voorwaarde voldoet maximaliseren!

Daarnaast gaf het dashboard na het doorgeven van mijn meterstanden aan dat ik 300 m3 minder gas had gebruikt dan voorspeld. Dat dashboard is een grote fantasie! Ik rekende tevergeefs op een mooi extraatje aan het eind van dit contract, nou dat is thuiskomen van een koude kermis bij Powerpeers! Ze handelen ter kwade trouw, ik zou zover mogelijk bij ze vandaan blijven!

Reactie van Powerpeers - 9 mei 2019

Goedemiddag Anthony,

Heel begrijpelijk dat je niet blij bent met het mislopen van de welkomstbonus. Ik kan me voorstellen dat je hierdoor ontevreden over ons bent. Ik wil toch nog wel even benadrukken dat we de voorwaarden vooraf al met je hebben gedeeld. Die hebben we je na de aanmelding toegestuurd.

Natuurlijk is het niet onze bedoeling om zo min mogelijk bonussen uit te betalen. We willen juist dat klanten wel tevreden over ons zijn en ook na afloop van het eerste contract nog bij ons blijven. Het is dan niet logisch om zomaar een korting achter de hand te houden.

Ruim de helft van jouw betalingen konden we niet incasseren. Ik begrijp uit je review dat de datum waarop we afschreven niet goed uitkwam. Echter heb je helemaal geen contact met ons opgenomen. We hadden deze datum dan voor je kunnen opschuiven. Onze incasso's gebeuren namelijk niet allemaal op hetzelfde moment in de maand. In onze e-mail vermelden wij dit overigens ook.

Inmiddels hebben wij van een andere leverancier een afmelding ontvangen. We zullen nu dan ook geen termijnbedragen meer in rekening brengen. Wel sturen we je nog een eindafrekening toe voor je verbruik tot aan de einddatum.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Gebruiken de gegevens van de slimme meter niet. Doen maar wat, alleen maar schattingen.
Ruud van Wier uit Amsterdam, 22 april 2019

Powerpeers fantaseert de verbruiks en opbrengstcijfers. Meestal zit er een verschil van minimaal 150 KwU tussen het daadwerkelijk gebruik en wat Powerpeers fantaseert. De opbrengst, dus het netto resultaat wat daadwerkelijk geregistreerd wordt door de slimme meter, heeft nog grotere verschillen. Daar wijkt hun schatting tussen de 200 en 300 KwU af met de meter. Kortom, de gegevens van Powerpeers zijn larie.

Ook het delen van elektra stelt geen moer voor bij Powerpeers, het grootste deel wordt geleverd door Powerpeers zelf (waarvan de bron onbekend is) ,dan een aantal windmolens, en dan nog wat kleine windmolens en dan pas zonnepanelen. Ook hier is lariekoek cijfers de basis van de gegevens van Powerpeers.

Het is een leuk concept, maar de uitvoering is van een kleuterschool nivieau waar elk cijfertje al als prachtig beschouwd wordt. Los van het feit of het ergens op slaat of dat het iets met de werkelijkheid uit heeft te staan.

Kortom, aan het eind van mijn looptijd (1 jaar vast) kies ik voor een administratie die wel klopt. Bijvoorbeeld Eneco.

Reactie van Powerpeers - 2 mei 2019

Hallo Ruud,

Fijn dat je weer de moeite hebt genomen om een review te schrijven. Ook kritische feedback ontvangen we graag. We hebben natuurlijk al vaker contact gehad over ons dashboard en ik zie dat je onlangs ook nog één van mijn collega's hierover hebt gesproken.

Je hebt absoluut gelijk dat het verbruik in je dashboard niet altijd exact overeenkomt met de werkelijkheid. Dit komt doordat we verbruiksgegevens helaas soms niet of te laat ontvangen. Voor die dagen schatten we dit dan in. Inmiddels wordt dit nu tot twee weken terug nog gecorrigeerd, als we alsnog gegevens ontvangen. Voorheen konden we dat niet, dus ik verwacht dat ook jouw dashboard hierdoor accurater zal worden.

Overigens wil ik wel nog duidelijk melden dat we de jaarrekeningen gewoon maken met uitgelezen meterstanden. De kosten zullen dus gewoon over het exacte verbruik worden berekend.

Als je je opwekkers op een iets anders manier uitkiest, zul je waarschijnlijk meer stroom van hen ontvangen. Je hebt nu gekozen voor opwekkers die dicht bij je in de buurt wonen. Daar schijnt de zon dus vaak als deze bij jou ook schijnt. Op dat moment gebruik je natuurlijk de stroom van je eigen panelen eerst en is er vaak niet (veel) extra nodig. Als je nu je opwekkers uit andere delen van het land kiest, kan het zijn dat het daar zonnig is en bij jou bewolkt. Waardoor zij dus stroom delen, wanneer jij het nodig hebt.

Ik begrijp dat onze omschrijving 'Powerpeers' niet goed gekozen is onder jouw bronnen. Deze stroom krijg je namelijk niet van ons als bedrijf, maar komt van de bronnen van andere powerpeers die jij niet zelf als opwekkers gekozen hebt. Dit is dus ook zonne-energie!

Hopelijk heb ik zo weer een en ander voor je kunnen verduidelijken. Ik wens je een fijne dag, Ruud!

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Reactie van Ruud van Wier - 9 mei 2019
probleem is niet opgelost

Powerpeers moet 1 maal per maand aan Liander de daadwerkelijke verbruiks en opwekkingscijfers melden. Die kloppen. Die zijn juist. Echter in hun dashboard zie je cijfers absoluut niet terug. Op 9 mei produceren ze cijfers die lager zijn dan de cijfers die ze zelf melden aan Liander. Kortom, ze doen maar wat, cijfers zijn voor hun te ingewikkeld om exact weer te geven. Ik snap niets van hun administratie, hun gokken qua cijfers en vind er geen logica in. Kortom als je een hoop cijfers wilt zien die schijnbaar een accurate boekhouding doen vermoeden, neem dan Powerpeers. Als je echter exacte cijfers van de slimme meter in de administratie wilt zien dan raad ik iedereen aan om naar Eneco te gaan. Die kunnen dat namelijk wel. En ik ga denk ik ook maar weer terug naar Eneco. Liever een goede administratie dan "delen" van energie.

Leuk geprobeerd Powerpeers, maar er is nog een lange weg te gaan wat betreft correcte cijfers.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
TEVEEL IN REKENING
THEO uit MAASSLUIS, 11 april 2019

ER IS BIJ ONS VEEL TE VEEL IN REKENING GEBRACHT BIJ HET AANMELDEN HOEF JE GEEN BEGIN STANDEN DOOR TE GEVEN ,WANT ER ZITTEN SLIMME METERS !!!!

MAAR NU WORD ER ONDANKS DE LEVERANCIER ZEGT DAT ER MIN 600 m3 TEVEEL IS BEREKEND EEN INCASSOBEDRIJF OP ME AFGESTUURD OMDAT IK MET BEWIJS MOET KOMEN MET DE BEGINSTAND, LEKKER BEDRIJF !!!!

#

Reactie van Powerpeers - 17 april 2019

Goedemiddag Theo,

Ik begrijp dat je er niet blij mee bent dat er nu een incassobureau is ingeschakeld. Voor ons was er echter geen andere mogelijkheid, aangezien dit om een factuur van mei vorig jaar gaat en we je helaas geen andere oplossing kunnen bieden.

Je hebt ons helaas geen toestemming gegeven om je meters uit te lezen, daarnaast heb je niet gereageerd op onze verzoeken om de meterstanden door te geven bij de start van je contract. We moesten deze dus wel schatten.

Alleen op basis dat jij aangeeft dat het verbruik te hoog is, kunnen wij geen nieuwe factuur maken. Ik hoop dat je daar begrip voor hebt. Het aanpassen van de beginstand bij ons, betekent namelijk dat de eindstand bij de vorige leverancier ook moet worden gewijzigd. Hierdoor krijgt de vorige gebruiker een naheffing. Vandaar dat we wel 100% zeker moeten weten wat de juiste meterstanden waren.

Mocht je de standen nog kunnen achterhalen (wellicht bij de makelaar of de vorige bewoner) ontvangen we ze graag alsnog van je.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Reactie van THEO - 24 april 2019
probleem is niet opgelost

Ondanks dat powerpeers toegeeft dat er iets. niet klopt

En dat stedin zegt dat er iets raars is geweest met de meter

willen ze toch de gestuurde afrekening word betaald

Dus valt er niet te praten met powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht werkende app
G.Zwolle 9 april 2019

Sinds begin april aangesloten bij Powerpeers, maar het dashboard (de pagina waarop je je gebruiks- en opwekgegevens kunt zien) in deze app werkt niet of nauwelijks.

Opnieuw inloggen en/of de app verwijderen en opnieuw installeren helpt ook helemaal niets. Geen opwekkend begin dus.

Reactie van Powerpeers - 11 april 2019

Goedemiddag meneer/mevrouw Zwolle,

Vervelend om te vernemen dat de app niet naar tevredenheid werkt. We hebben net het hele energiedashboard en de app vernieuwd. Dat zou zeker moeten helpen! Daarnaast kost het na de start van het contract altijd zo'n 1 a 2 weken voordat we de eerste verbruiksgegevens hebben ontvangen en verwerkt. Ook dit kan er een oorzaak van zijn, dat het nog niet goed liep. Ik heb net meegekeken in uw app en zo op het eerste gezicht leek deze naar behoren te werken. Ik hoop dat u er nu ook goed gebruik van kunt gaan maken.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Reactie van G.Zwolle - 18 april 2019
probleem is opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Schone schijn : essentiele informatie ontbreekt
G.Damhuis uit Oirschot, 2 april 2019

Powerpeers doet niet mee aan de zogenaamde postcoderegeling of andere duurzaamheidsformats. Dat wordt niet vermeld als ze je als klant willen hebben. Het is goed om dat te weten als je van plan bent je aan te sluiten bij een coöperatie voor zonnepanelen. Dus kies dan een ander.Powerpeers pretendeert te staan voor samen en duurzaamheid. Dit maakte ik mee.In oktober 2018 sloot ik een contract dat in januari 2019 inging. Toen ik me in december 2018 aansloot bij een Coöperatie en btw kon terugkrijgen van de overheid via de postcode regeling, bleek dat bij Powerpeers niet kan. Ik kon wel het contract opzeggen maar moest dan gewoon de volledige boete betalen. De reden deed er niet toe ! Regel is dan regel voor ze. Hoezo mooie woorden! Men geeft hoog op van duurzaamheidswaarden , maar in de praktijk draait het gewoon om omzet en zoveel en zolang mogelijk klantjes houden.

Reactie van Powerpeers - 10 april 2019

Goedemiddag meneer/mevrouw Damhuis,

Bedankt voor uw review.

Ik begrijp dat u teleurgesteld bent dat u ten eerste, via ons geen gebruik kunt maken van de Postcoderoosregeling en ten tweede, dat u niet kosteloos kunt overstappen naar een leverancier die deze regeling wel ondersteunt.

Het is eigenlijk helemaal niet ons doel om zoveel mogelijk klanten binnen te halen of te houden. We zouden het juist toe moeten juichen dat u op deze manier ook zonnepanelen heeft aangeschaft, ook al liggen ze niet op uw eigen dak en kunnen wij de belastingteruggave niet verrekenen. Het is wat mij betreft dan jammer voor ons, maar goed voor de duurzame energie en het lijkt mij dan ook een logische keuze om u zonder boete over te laten stappen. Ik vind het vervelend dat we u die optie niet meteen hebben aangeboden, dat hadden we wel moeten doen.

Daarnaast gaan we intern nog eens in discussie over het ondersteunen van de Postcoderoosregeling. Ik hoop dan ook dat we dit in de toekomst wel kunnen regelen voor onze klanten!

Ik heb uw contract 'boetevrij' gemaakt, u kunt zonder opzegtermijn overstappen naar een energieleverancier naar keuze.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Reactie van G.Damhuis - 17 april 2019
probleem is opgelost

Jammer dat in eerste instantie uitvoerige mail wisseling geen effect had. Pas nadat mijn verhaal op deze wijze publiek is gemaakt en 'hogerop' komt , wordt een ander standpunt ingenomen. Mijn probleem is opgelost. Ik hoop dat Powerpeers vooraf mogelijke deelnemers haar positie inzake deelname aan een coöperatie duidelijk maakt en haar medewerkers de ruimte geeft om naar de klant te luisteren ( in dit geval de redenen van opzegging) en er iets mee te mogen doen. De reactie 'regel is regel' was gezien de grote woorden waar men voor zegt te staan, niet geloofwaardig.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Onafgesproken kosten buiten contract
Los 18 maart 2019

In november 2018 contract afgesloten. In december plotseling maandbedrag eenzijdig verhoogd met bijna 100 euro. Vervolgens op de afrekening ook nog 300 euro extra kosten. Meer dan 200 euro per maand hoger uit dan mijn oude leveranciers. Geen reactie op mijn mails of telefoon gehad.

Reactie van Powerpeers - 25 maart 2019

Hallo Los,

Wat jammer dat je zo'n slechte ervaring met ons hebt. Ik vermoed dat er een goede verklaring is voor de kosten die je noemt en dat zou ik je dan ook graag uitleggen. Helaas heb je geen contactgegevens bij je review vermeld en kan ik je gegevens niet opzoeken.

We zijn de afgelopen periode inderdaad niet goed bereikbaar geweest. Daarvoor mijn excuses. Inmiddels hebben wij een nieuw telefoonsysteem en is een eventuele wachttijd meestal minimaal. Wil je ons nogmaals bellen zodat we je situatie kunnen bekijken en uitleggen?

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Prima!
Els 14 maart 2019

Ik begrijp de klachten / negatieve reviews totaal niet. Ik krijg ze altijd snel aan de telefoon, vriendelijk, word goed geïnformeerd, contract helder. Het is een nieuw opstartend bedrijf. Dan heb je wel eens dat er wat fout gaat. Dat zeggen ze ook eerlijk als dat de oorzaak is.

Dan die logge grote bedrijven die al tig jaar bestaan... je wil niet weten hoe t daar achter de schermen gaat. Alsof t daar goed gaat. En met de automatisering en voice over IP heb je wel een storing, maar dat ligt niet aan het bedrijf maar aan de internetprovider. En je hebt altijd nog je eigen verantwoordelijkheid om zelf goed een contract door te nemen, de voorwaarden te lezen (wat weinigen doen). Ik heb me via gaslicht.com bij ze aangemeld. Niets geen klagen.vooral een aanrader als je zonnepanelen hebt. 3 jaar vastzetten = €400 terug na het eerste jaar

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Verschrikkelijk bedrijf, niet bereikbaar, slechte service.
Kim 7 maart 2019

Per 23 februari verhuist, telefonisch doorgegeven en leek allemaal geregeld. Nu blijkt echter dat ik 2x betaal, er wordt apart voor het oude en nieuwe adres afgeschreven en voor het oude huis wordt dus dubbel betaald, gezien de nieuwe bewoners zelf een contract hebben.

Contact hierover krijgen blijkt echter onmogelijk, omdat powerpeers telefonisch niet bereikbaar is tot 11 maart..

Vermijd powerpeers, een energieleverancier die honderden euro's onterecht afschrijft en vervolgens niet te bereiken is is enorm onbetrouwbaar!

Reactie van Powerpeers - 13 maart 2019

Hallo Kim,

Bedankt voor je review. Ik begrijp dat je er niet blij mee bent dat we niet telefonisch te bereiken waren op het moment dat je ons iets wilde vragen. Ik zie dat je ondertussen gelukkig via Facebook contact met ons hebt gehad.

Zoals afgesproken hebben wij je verhuizing verwerkt en het contract voor het oude adres beëindigd. Het oude contact is per 5 maart opgezegd. De laatste termijn die we hebben afgeschreven, is de termijn van februari. Deze is ook meegenomen in de berekening van de eindnota die we je op 7 maart hebben toegestuurd.

Voor je nieuwe adres hebben wij nog geen termijnbedrag in rekening gebracht. Het maandbedrag van maart zullen wij begin april van je rekening afschrijven.

Ik hoop dat alles zo duidelijk is!

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
slecht bereikbaar, geeft geen antwoord op mail
Robert Oostvogels uit Etten-Leur, 27 februari 2019

Service beneden peil, op de site staat nog steeds de vermelding bij het kostenoverzicht dat de prijzen nog niet zijn aangepast. Wel past men eigenhandig het kostenoverzicht aan van 100 euro naar 163 Euro, hier meerdere mails over gestuurd en gebeld. Op de mails geen antwoord. Bij telefonisch contact na 2 x eindelijk doorgekomen, probleem uitgelegd, het probleem zou bij de juiste afdeling worden doorgezet en ik zou binnen 5 dagen een mail krijgen. Dat is nu ruim 2 weken geleden. Ik hoor niks van Powerpeers hun kostenoverzicht klopt niet wat kan ik verwachten van de jaar afrekening.

Reactie van Powerpeers - 6 maart 2019

Goedemiddag Robert,

Mijn excuses dat we je zolang op een reactie op je e-mails hebben laten wachten. Ik zie dat we inmiddels gereageerd hebben, maar dat we hiermee je vragen niet beantwoord hebben. Dat schiet natuurlijk ook niet op.

Ik kan je gelukkig geruststellen. Zoals je zelf al vermoed is het kostenoverzicht van 2018 niet juist. We gebruiken hiervoor namelijk de tarieven van 2019. Helaas kunnen we namelijk op dit moment maar één tarief gebruiken voor de berekening. Hierdoor zouden of de gegevens van 2019 niet juist zijn, of die van 2018 niet.

Totdat we een oplossing hebben gevonden hiervoor, hebben we ervoor gekozen om de tarieven van 2019 te vermelden, zodat je een goed inzicht hebt in je kosten op dit moment. Dat betekent dus helaas dat we voor 2018 hogere kosten laten zien, die niet juist zijn. Overigens zullen we je straks op de jaarrekening natuurlijk wel de juiste tarieven gebruiken voor de berekening.

In jouw situatie zit het verschil in de kosten voor het gasverbruik (deze zijn € 16,02 lager dan in de berekening) en de teruggave energiebelasting (je ontvangt € 46,50 meer terug dan wordt vermeld). Op het totaalbedrag scheelt dat dus € 62,52. Het klopt dus dat je werkelijke bedrag rond de € 100,00 ligt.

Ik hoop dat ik het je zo duidelijk heb uitgelegd. Laat het gerust weten als er nog vragen zijn!

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Belooft veel, levert weinig
Luuk 26 februari 2019

Ik vind het concept van Powerpeers heel leuk. Afgezien van de gunstige (teruglever)tarieven was dit dan ook een belangrijke reden om voor deze leverancier te kiezen.Helaas levert Powerpeers niet wat het belooft: het dashboard levert vaak verouderde gegevens of schattingen (zonder dat duidelijk gemaakt wordt dat dit een schatting is), met de recente update is dit wel wat beter geworden.Belangrijkste is echter dat de klantenservice al heel lang zeer slecht bereikbaar is. Ze hebben beperkte openingstijden en e-mail wordt meestal heel laat, of zelfs niet beantwoord. Ik wacht momenteel nog op antwoord op een mail van een week of wat geleden.Heel jammer, dit moet beter kunnen!

Reactie van Powerpeers - 6 maart 2019

Hallo Luuk,

Allereerst bedankt voor je review. Goed dat je de moeite neemt om jouw ervaringen te delen. Natuurlijk vinden we het ontzettend jammer dat dit tot nu toe niet positief verloopt. Je hebt absoluut gelijk dat onze bereikbaarheid en reactietermijn te wensen overlaat. Waarvoor dan ook onze excuses. We werken er hard aan om jou en onze andere klanten sneller te woord te kunnen staan. Momenteel zijn we bezig met het wegwerken van de achterstand in onze e-mails. Volgende week zijn we weer goed telefonisch te bereiken (we hebben inmiddels een nieuw telefoonsysteem dat daarbij helpt).

Ik heb even gekeken of ik je direct antwoord kon geven op de genoemde e-mail. Die zie ik echter niet. Je laatste e-mail is van 20 februari, 6 dagen voor het plaatsen van de review. Deze is inmiddels beantwoord. Mochten er nog vragen zijn, horen we dat uiteraard graag.

Zoals we al eerder besproken hebben, zijn we voor de juiste gegevens in je dashboard afhankelijk van wat we ontvangen van je netbeheerder. Op sommige dagen ontvangen wij de verbruiksgegevens niet of gedeeltelijk, dan schatten we deze. Ik ben het met je eens dat we dit wel duidelijker weer mogen geven in de overzichten. In de toekomst zal daar beter onderscheid in worden gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
powerpeers... iets klopt niet
Anja Havinga uit Veendam, 13 februari 2019

de op de website aangegeven hoeveelheid terug geleverde stroom klopt niet. wij hebben een nieuwe omvormer, krijgen dagelijks alle gegevens... meer dan 100 kw opgewekt dit jaar, powerpeers geeft aan 42 kw...

telefonisch niet bereikbaar, op email komt retour dat het wel 5 dagen (of meer?) kan duren om ueberhaupt iets te horen. (dit zien wij dus nog)

Ben hier niet blij mee... ik heb ook het gevoel dat de boel belazerd wordt.

Gasverbruik moet dit jaar veel lager zijn dan afgelopen jaar (het is immers niet koud)... maar volgens powerpeers verbruiken wij minimaal 500 m3 meer dan afgelopen jaar

Reactie van Powerpeers - 18 februari 2019

Goedemiddag Anja,

Ik kan me goed voorstellen dat het weinig vertrouwen wekt als je vragen hebt en wij niet bereikbaar zijn. Ik zie dat je gelukkig in de tussentijd wel contact hebt gehad met één van mijn collega's. Ik hoop dat zij je vragen weg heeft kunnen nemen.

Zoals mijn collega heeft uitgelegd, is er een verschil tussen wat je panelen opwekken en wat je teruglevert. De totale opwek, zie je op de omvormer. Van deze stroom wordt er een deel direct in de woning gebruikt. Alleen de stroom die je op dat moment niet over hebt, gaat het net in. Dat is de teruggeleverde stroom die je meter telt en wij kunnen zien. Deze zal dus altijd lager zijn dan wat er op de omvormer staat.

Helaas komt het ook voor dat wij op sommige dagen je verbruik en teruglevering niet of niet op tijd ontvangen van je netbeeerder. Dit schatten we dan voor die dag. Hierdoor kun je ook nog iets verschil zien tussen je meter en ons dashboard. Uiteraard gaan we voor de werkelijke berekening van de kosten (op je jaarrekening) uit van de meterstanden.

Met vriendelijke groet,

Marlies

van Powerpeers

Reactie van Anja Havinga - 12 maart 2019
probleem is deels opgelost

Er is uitleg gegeven zowel telefonisch als ook per email. Wij hebben dit laten controleren en het lijkt te kloppen. De verbruiksoverzicht op de site van pp is te verwaarlozen, dit zijn geschatte waardes (begrijp dat eens..).

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?