Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?
  • Energieprijzen van Oxxio vergelijken

    Op deze pagina kunt u de beoordelingen / ervaringen lezen over Oxxio. Ook kunt u zelf uw beoordeling / ervaring over Oxxio plaatsen. Bent u benieuwd wat de energieprijzen van Oxxio zijn ten opzichte van andere energieleveranciers en wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energierekening? Maak dan snel een vergelijking en stap vandaag nog zorgeloos over!

     

    • Top 5 goedkoopste actie producten

      Jaarkosten voor een gemiddeld huishouden (3500 kWh en 1800m3)

    • 1 €1729 / jaar
      €144.08 / maand
      Vergelijk
    • 2 €1736 / jaar
      €144.67 / maand
      Vergelijk
    • 3 €1743 / jaar
      €145.25 / maand
      Vergelijk
    • 4 €1745 / jaar
      €145.42 / maand
      Vergelijk
    • 5 €1745 / jaar
      €145.42 / maand
      Vergelijk
  • Ervaringen Oxxio

  • Meest recente ervaringen

    Meest nuttig eerst | Meest recent eerst
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      M. Baltus | 19-4-2015

      Oxxio is werkelijk waar de meest slechte organisatie die er bestaat. Wij hebben echter geen goed woord over voor dit bedrijf. Wij hebben anderhalf jaar gelden zonnepanelen aangeschaft met de zogenaamde slimme meter. Vorig jaar kregen wij een x bedrag terug en hebben daar een aantal maanden op moeten wachten omdat oxxio het geld naar de verkeerde rekening heeft overgemaakt. Dit jaar krijgen we opnieuw een jaarafrekening die weer niet klopt. We moeten zelfs bijbetalen!!!!! Hebben ze de terug geleverde energie niet op de jaarafrekening vermeld. Op de site van oxxio kunnen we zien wat er terug geleverd is aan energie dus is het logisch dat we geld terug krijgen. Wanneer je oxxio belt is het standaard antwoord van de klantenservice: ik noteer het in het systeem waarop er fout op fout gemaakt wordt. Zo schrijven ze doodleuk maandbedragen af terwijl de afspraak was om daar even mee te wachten tot de juiste maandbedragen bekend waren. In mijn oxxio staat het nieuwe maandbedrag en de daadwerkelijke afschrijving is beduidend hoger ??? Wat een afgestemde ****. Tot mijn verbazing is er een nieuw jaarrekening opgemaakt met weer de verkeerde bedragen v.w.b. de teruglevering. Dus moeten we alsnog bij betalen. Terwijl toch zeker te zien is in mijn oxxio dat wij ruim 2000 kwh hebben terug geleverd en op de rekening 11 kwh staat. De maat is vol en zij krijgen van mij het certificaat van slechtste bedrijf ooit. Ik stap over naar een andere energieleverancier !!!!.
      Reactie van Rellek Retep | 23-4-2015 @M Baltus

      Inderdaad verdienen ze een certificaat slechtste bedrijf. Oxxio maakt er aan alle kanten gewoon een zooitje van. Wat ze fout kunnen doen, doen ze ook gewoon fout en ze hebben geen enkele kennis in huis om eens iets in één keer goed te doen. Maar het ligt allemaal aan de klanten. Ze denken zelf, dat ze alles perfect doen.

      Deze zielige figuren gaan zelfs bij mij 42.23 euro gerechtelijk incasseren. Waar ze zichzelf toch mee bezig weten te houden.

      Niet met het oplossen van gigantische administratieve en computer technische problemen en chaotische administratieve achterstanden van meer dan een half jaar. Neen, dus echt gewoon 42,23 euro proberen binnen te harken.

      En vier bladzijden verweer over **** en mij aan alle kanten **** reageren ze gewoon niet op. Die **** daar op kantoor weten donders goed dat ze finaal onderuit gehaald worden door de Kantonrechter. Daarom durven ze niet te reageren.

      En zoals hier op deze site omschreven worden honderden consumenten op grote schaal volkomen onterecht een poot uit gedraaid, wat ze soms honderden euro’s kost zonder nog maar 1 kuub gas geleverd te hebben gekregen.

      Het wordt de hoogste tijd dat de Autoriteit Consument en Markt (ACM) de consument beschermt tegen hun **** en dat zij vergunning van Oxxio intrekken en dat Oxxio ook onder curatele wordt gesteld.
      Reactie van Oxxio | 20-4-2015 Beste M. Baltus,

      Uit je verhaal begrijp ik dat er het een en ander niet goed loopt. Dit is inderdaad heel erg vervelend. Wij willen je graag helpen, maar dan hebben wij je klantgegevens nodig. Wij verzoeken je dan ook via deoxxiomedewerker@oxxio.nl je vraag plus postcode/huisnummer of klantnummer door te geven.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      robert siebert | 19-4-2015

      Afgelopen maand werd mijn maandbedrag niet afgeschreven meerdere malen achteraan gebeld en men zei we hebben een nieuwe systeem geld ervoor op de bank laten staan en na zoals ik al zei meerdere malen bellen werd het niet afgeschreven.
      Nu is het zo dat ik vorige maand door familie omstandigheden extra kosten moest maken en nogmaals gebeld en gevraagd om een regeling en wat ik zou kunnen doen maar niks is mogelijk u moet gewoon betalen nu een mail ontvangen met 40 euro extra kosten.
      Nu weet ik het maand bedrag moet betaald worden maar als je geloof 3 x belt en zegt gaat iets mis word er oook geen actie ondernomen en krijg ik de extra kosten
      Zou graag een regeling cq goede oplossing willen want je jaagt de mensen zo wel weg verder geen achterstand en niet gehad maar door meerdere oorzaken bij oxxio en mij 1 malig niet betaald en je zit gelijk in de problemen
      Zit er nu over te denken om eventueel over te stappen ben van goede wil maar medewerking krijg je niet van oxxio
      hopende op een spoedige en goede afloop
      Reactie van Oxxio | 20-4-2015 Beste Robert,

      Uit je verhaal begrijp ik dat het inderdaad heel vervelend is dat je betalingen niet in orde zijn en dat je wilt zorgen dit zo snel mogelijk recht te zetten. Wij willen je graag helpen, maar dan hebben wij je klantgegegevens nodig. Wij verzoeken je dan ook je postcode/huisnummer of klantnummer met je vraag door te geven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Cindy | 16-4-2015

      zit al een half jaar te wachten op het bericht voor een service. Al een paar keer gebeld en werd er gezegd dat de brief om de device te bestellen eraan komt na een maand. Toen na 2 gelukte afschrijvingen. Iedere keer zou ik een device krijgen. Vandaag gebeld en ineens heb ik geen recht op een device omdat ik een ander abonnement met voordeliger vastrecht heb. Was hier al voor gewaarschuwd door diverse mensen. Helaas hadden ze gelijk. Gelijk klaar mee en opzeggen. Eerst even rechtsbijstand inschakelen wat er zal wel een opzegboete aan vast zitten. Me nog nooit zo in de maling genomen gevoeld.
      Reactie van Oxxio | 17-4-2015 Beste Cindy,

      Wij begrijpen dat het vervelend voor je is, dat je een andere voorstelling van zaken hebt. Oxxio bevestigt echter in een welkomstpakket alle met jou gemaakte afspraken. Hierin staat ook vermeld op welk pakket je bent ingegaan. Na het ontvangst van het welkomstpakket heb je 14 dagen de tijd om de overeenkomst met Oxxio te annuleren.

      Mocht je toch willen dat Oxxio nogmaals naar je klacht kijkt, dan kun je een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      bofkont | 15-4-2015

      Hmmmm, leuk hoor zo'n actie waarmee je zou besparen, maar als je goed lees en rekenen kan is het toch een behoorlijk duur telefoontje als je de Iphone 6 plus wilt nemen voor die zo bespaarbare app.

      Je betaald 349 euro voor de telefoon met daarnaast 14,50 vastrecht voor elk product dus 2 x 14,50 is maandelijks 29 euro, normaal tarief bij anderen rond de 5 euro pm. Dan moet je een contract nemen van 3 jaar, en nu gaan we dus rekenen je betaald jaarlijks dus 300 euro extra en dat maal 3 kom je dus uit op 900 euro + de 349 euro die je ook voor de telefoon hebt neergelegd. een totaal van 1249 euro voor een Iphone 6 plus wat over 3 jaar nog maar 200 euro waard zal zijn. Ennuh het gas is ook duurder dan bij anderen.
      Pure **** heet dit!! Leuk bedacht Oxxio!!!!
      Reactie van bofkont | 17-4-2015 Idd! vertelde een collega hoe en wat, die Oxxio heeft als leverancier,die schrok zich rot toen ik het vertelde, hij dacht 14,50 euro per kwartaal te betalen namelijk.
      dat was door een persoontje verteld die hij aan de deur kreeg.

      En zie dan op deze website rechts boven in de hoek staan "wij bestaan 10 jaar"
      van de consument waarschijnlijk want die tuinen er met ogen open steeds weer in en het word zeker tijd dat er iets aan gedaan moet worden aan deze praktijken!
      OXXIO JULLIE ZIJN EEN STEL ORDINAIRE **** EN MEER NIET
      Reactie van Marikke van Nimwegen | 17-4-2015 Het punt is, dat Leonie van Oxxio dus niet ontkent dat Oxxio de consument ronduit ****, maar met een wazig verhaal om de hete brij heen draait. Dat noemen we **** en **** door niet te liegen, maar vooral NIET de waarheid spreken.

      Door niet ruiterlijk te ontkennen, erkent Oxxio, dat ze dus wél de consument ****. Het kan ook niet anders zijn dan belazeren. Op het Blog van deze site van energieleverancier.nl kun je lezen dat Oxxio een “gratis” IPhone aanbiedt die uiteindelijk € 865,00 kost met 3 jaar lang € 14,50 vastrecht per maand per product per jaar.

      We kunnen er even vanuit gaan dat energieleveranciers.nl met hun grondige berekening NIET liegt. Voor een “gratis” IPhone betaal je dus in die 3 jaar alleen al aan vastrecht € 1.048,00 plus nog eens € 349,00 eigen bijbetaling. “Helemaal gratis dus”. Daar kun je heel wat IPhones zelf voor kopen, dus helemaal naar eigen keuze en eigen specificatie.

      En dan ook nog schermen met hun ”scherpe tarieven” en wel op de laatste 4 plaatsten op deze vergelijkingssite staan.

      Wanneer treedt de Autoriteit Consument en Markt eens op? De consument wordt hier met open ogen ****.
      Reactie van bofkont | 16-4-2015 Reactie van Oxxio | 16-4-2015
      Beste Bofkont,

      Oxxio biedt diverse pakketten met diverse producten en tarieven. De klant kan hieruit zelf bepalen of hij klant wilt worden en voor welk pakket. Er zijn ook pakketten waarbij niet een eenmalig bedrag hoeft worden bijbetaald. Tevens zijn er een pakket waarbij je niet voor een device hoeft te kiezen.

      Met vriendeljke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      -----------------------------------------------------------------------

      Daar gaat het niet om Leonie, het gaat er om dat mensen belazerd worden door jullie, dat is wat ik laat zien...... en heeft niets te maken met pakketten.
      Reactie van Oxxio | 16-4-2015 Beste Bofkont,

      Oxxio biedt diverse pakketten met diverse producten en tarieven. De klant kan hieruit zelf bepalen of hij klant wilt worden en voor welk pakket. Er zijn ook pakketten waarbij niet een eenmalig bedrag hoeft worden bijbetaald. Tevens zijn er een pakket waarbij je niet voor een device hoeft te kiezen.

      Met vriendeljke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van bofkont | 15-4-2015 Nog even voor de goeie orde hier de prijzen van de Iphone 6 plus, dus komt er nu op neer dat je ruim 520 euro te veel hebt betaald op dit moment dan aangezien de telefoons steeds goedkoper gaan worden in de maanden hierna!!!! benieuwd wat onze Tess hierop te zeggen hebt als het allemaal zwart op wit staat!

      Apple iPhone 6 Plus 16GB grijs


      Display:

      5,5 inch


      Os:

      iOS


      Opslagcapaciteit:

      -

      1 Video


      3 Afbeeldingen

      Laagste prijzen

      € 729,00

      GSMwinkel.com

      € 739,99

      Phonemarket.nl

      € 745,00







      > Alternatieven
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Med | 11-4-2015

      Komt er een leuke verkoper aan de deur van Oxxio. Naja vooruit, een 1-jarig contract getekend en we zien dan wel verder. Betalingen etc verliep prima totdat ik ineens een smsje krijg dat ik 315 moeten betalen zo snel mogelijk anders zou ik worden afgesloten. Met paniek de klantenservice opbellen, geven ze aan dat twee maanden niet zijn betaald terwijl ik altijd netjes op tijd betaal. En natuurlijk niet te vergeten, de leuke incassokosten van €40,-. Na administratiewerk bleek dus dat een keer een bedrag niet kon worden afgehaald en later dan de 25e is betaald - incassokosten. Daarnaast is er ook meteen 2x in 1 maand voorschotbedrag verrekend. Kortom, zodra het 1 keer niet goed gaat met een betaling, laten ze je daar niets van weten en worden de incassokosten meteen in rekening gebracht PLUS de voorschotbedragen worden alsnog geincasseerd (maar dan verkeerd wat weer leidt tot extra incassokosten natuurlijk). En toppunt van het verhaal, dat zogenaamde 1-jarige contract bleek dus een 1,5-jarige contract te zijn. Leuk hoor! Tip: kijk iedere maand naar je afschrijvingen en zodra er iets mis gaat meteen bellen voordat ze extra kosten erop gooien en je dreigen te gaan afsluiten.
      Reactie van Oxxio | 13-4-2015 Beste Med,

      Zo te lezen, heb je niet zo een fijne ervaring met ons gehad vanwege verwerking van je betalingen. Mochten wij nog iets voor je kunnen betekenen, dan kun je ons je klantnummer en je vraag mailen, via deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Emie | 10-4-2015

      Oxxio, rot bedrijf
      Bericht: 2 maanden geleden komt er een jonge man aan mijn deur van Oxxio met een mooi verkoop praatje..
      Aan het einde van zijn verhaal moet ik mijn gegevens invullen en een krabbeltje zetten.. Zo dom als ik ben doe ik dit..
      Waarna ik wel navraag of ik nu NERGENS aan vast zit.
      Hij verzekerd mij dat ik nergens aan vast zit, waarna hij snel zijn iPad dicht klapt en vertrekt.
      Na 2 maanden krijg ik ineens een bericht van mijn huidige energie leverancier (NLE) met de eindnota van maar liefst 220 euro.
      Ik begreep er niks van. Uiteindelijk kom ik er achter dat Oxxio mij zonder enig bericht heeft afgemeld bij mijn energieleverancier en ik nu dus vast zit aan een contract met hun.
      Ik moet nu dus dankzij Oxxio 220 euro boete betalen aan de Nederlandse energie maatschappij en kan geen kant op.
      Ik moet bij Oxxio blijven anders krijg ik bij hen ook een boete !
      Zo ga je toch niet met klanten om!
      Iemand even aan de deur een contractje onder zijn neus hangen !
      Oxxio wou mij geen namen geven van de verkoper of van hem zelf, hij kom mij nergens mee helpen..
      Na 30 minuten van het kastje naar de muur gestuurd te worden werd mij verteld dat ik zelf zo lomp was om op de iPad mijn handtekening te zetten.
      Die handtekening was een domme actie ! Maar de manier van handelen met klanten vanuit Oxxio vind ik belachelijk !!!
      Ze zijn nergens toe bereid en hebben totaal geen begrip ! Als ze maar klanten kunnen krijgen maakt niet uit wat de klant zelf wil ..
      Reactie van AK | 23-4-2015 En wat dan betreft de overstapservice van Oxxio? Dat zij de boetes betalen, een nette energie leverancier doet dit voor haar klanten...ze zijn ook bij mij aan de deur geweest, maar nu ik dit zo lees denk ik dat ik het maar ga annuleren!!!
      Reactie van Oxxio | 13-4-2015 Beste Emie,

      Je hebt getekend voor een leveringsovereenkomst bij Oxxio. Dat is het doel van de verkoper aan de deur. Nadat je je gegevens hebt doorgegeven, heeft Oxxio je direct per e-mail verwelkomd en aangegeven dat je de overeenkomst binnen 14 dagen kunt annuleren. Je ontvangt hierna nog per post een welkomstpakket, waarin de door jou met Oxxio gemaakte afspraken worden bevestigd. Na het welkomstpakket en verstrijken van de bedenktijd, meldt Oxxio jouw aansluitingen aan bij de netbeheerder. Hiervan ontvang je een switchbrief.

      Oxxio is van mening dat hij jou met deze stappen zo volledig mogelijk informeert, om dergelijke misverstanden te voorkomen. Oxxio is dus van mening een rechtsgeldige overeenkomst met je te hebben gesloten en kan je hierin niet tegemoet komen.

      Wij gaan ervan uit dat wij je hiermee voldoende hebben geïnformeerd.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Peter van Dinther | 10-4-2015 @Emie

      Een citaat van een klacht over Oxxio op een andere klachtensite:
      “De telefoniste die ik vanochtend aan de telefoon had zei dat ze de boetes niet meer vergoeden en dat het een bekend probleem is dat de verkopers misleidende teksten gebruiken om mensen te lokken omdat het een extern bureau is wat op aantallen beloond wordt”

      Het is werkelijk Godgeklaagd dat Oxxio dus willens en wetens, met voor bedachte rade dus de klanten ****, en wat de vele klanten dus vaak ook nog eens honderden euro's kost. En wat voor moeite moeten ze wel niet nemen om alles teruggedraaid te krijgen en van die **** af te komen. En dan is er nog niet eens een kWh geleverd door Oxxio.

      Hier is als zo vaak - en wat dus gewoon nog steeds dagelijks gebeurt - sprake van **** door Oxxio. **** wordt heel simpel afgestraft door artikel 95m Elektriciteitswet 1998. Op grond van hetzelfde wetsartikel is de overeenkomst gewoon nietig.

      Nietigheid brengt met zich mee dat de overeenkomst in beginsel geen rechtsgevolg heeft, de overeenkomst is nimmer rechtsgeldig geweest. Anders gezegd de overeenkomst heeft nooit bestaan.

      Alles moet dus gewoon weer teruggebracht worden in de oude situatie als voor het sluiten van de overeenkomst. Anders gezegd gaat u weer gewoon terug naar uw vorige leverancier ZONDER KOSTEN en het is natuurlijk uit den boze dat Oxxio “eist” dat u bij hen klant BLIJFT. Want u bent nooit klant bij Oxxio geworden.

      En een opzegboete eisen door Oxxio op een overeenkomst die nooit bestaan heeft is natuurlijk ook niet mogelijk. Dat zou wat moois zijn om met al dat **** zeker bij zo’n **** te moeten blijven.

      En de 14 dagen bedenktermijn speelt natuurlijk ook helemaal niet omdat de overeenkomst nooit bestaan heeft. ****is gewoon nietigheid, dus is een beroep op die 14 dagentermijn ook niet mogelijk.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Rory Iseli en C.S.M Bloemhard | 10-4-2015

      Hallo,
      Wij hebben in februari Oxxio aangevraagd en zouden het contract opgestuurd krijgen.
      Na de eerste keer bellen werden we in de wacht gezet en vervolgens opgehangen..De tweede keer zou het toegestuurd worden.En de derde keer hadden we een supervisor aan de lijn die alles zou regelen en chekke. Voor ons maar die heeft nooit terug gebeld.Weer na een week bellen werd ie eindelijk toegestuurd.
      We zijn naar Oxxio gegaan omdat we een tablet zouden krijgen...maar omdat we duidelijkheid wilden belden we dus na wanneer het afgeschreven zou worden.De eerste zij dat het 63,50 zou zijn omdat we die maand geen gas hadden dus we lieten 75 euro op de bank staan.Vervolgens weer een week later hadden we even voor de zekerheid nagebeld want na wel 10 verschillende mensen gesproken te hebben werden we wel een beetje achterdochtig.Dus de eerste die we aan de lijn hadden ene leni, die wist niks van die 63 euro??? Vervolgens wist ze nergens niks van af en ze was heel brutaal dus me vriendin hing op, en belde na een half uur terug. Toen kregen we weer een supervisor aan de lijn en die zou het ons binnen een uur mailen waar we aan toe zijn.Wat blijkt...ze waren al die maanden bezig met hun systeem en diegene van de 63 euro keek in het verkeerde systeem want eigenlijk was het 185....nou is na al dit geklungel de vraag of we het eind van de maand mochten betalen want ja de fout ligt niet bij mij..wij hebben rekening gehouden met wat HUN zijden.na al dit zou je de tablet nog wel graag willen...maar het word zo snel mogelijk afgeschreven en ze kan de datum niet wijzigen...dus is het zo gepland zodat we geen tablet krijgen? Of hebben jullie echt zo'n slechte service, de mooie woorden van jullie worden niet nageleefd plus ik krijg geen tablet als ik namelijk goed te woord was gestaan had ik wel 200 euro op de bank laten staan..Zo nu zit ik drie jaar vast aan jullie en de eerste maanden gingen al zo ik hoop dat ik de tablet nog krijg..
      Reactie van Oxxio | 13-4-2015 Beste Rory,

      Wij begrijpen dat het vervelend is dat je van een ander voorschotbedrag bent uit gegaan dan daadwerkelijk aan je werd berekend.

      Mocht je willen dat wij hier nogmaals een kijkje naar nemen, dan verzoeken wij je vriendelijk om je klantnummer en een korte beschrijving van je klacht per e-mail door te geven aan deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      F van Loon | 7-4-2015

      sinds anderhalf jaar bij oxxio en spijt als haar op mijn hoofd,ze zijn snel met een deurwaarder te sturen ik had een regeling met das rechtsbijstand netjes afbetaald toch regelmatig brieven gekregen dat ik afgesloten zou worden
      terwijl ik netjes betaalde en alles afbetaald hebt.ik kreeg een mail pas dat ik mijn nieuwe energienota voor 7 april moest betalen is gebeurd en toch een brief van stedin dat ik maar een andere energieleverancier moet zoeken
      oxxio is zeer klant onvriendelijk en proberen klanten te lokken met tablets en y fone,s ik meld dit ook aan consumentensite,s zoals radar en kassa en hebt veel spijt dat ik overgestapt ben F van Loon
      Reactie van f van loon | 7-4-2015 nou was er maar wat aan vooraf gegaan das zegt dat er brieven verstuurd zijn die nooit aangekomen zijn wel een e mail voor de nieuwe betaling terwijl ik al een brief binnen had van stedin ik ben zelfs niet door jullie op de hoogte gebracht over een beeindiging van het contract jullie maken reclame op tv om klanten te werven maar zo klant onvriendelijk hebt ik nog niet meegemaakt als oxxio
      de betalingen die ik gedaan hebt hebt ik ook allemaal bewijzen van
      maar voor mij geen oxxio meer dank u gr f van loon.
      Reactie van Oxxio | 7-4-2015 Beste F. van Loon,

      We vinden het jammer om te lezen dat je ervaring met Oxxio een negatieve is. Wij zijn echter wel van mening dat Oxxio niet zonder meer een incassobureau inschakelt. Hier gaat toch het een en ander aan vooraf, al helemaal als Oxxio overgaat tot einde levering.

      Wij adviseren je in ieder geval om je zo spoedig mogelijk bij een andere leverancier van je keuze aan te melden zodat je niet met een daadwerkelijke afsluiting wordt geconfronteerd.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Inge van Aerts | 3-4-2015

      Ja, hoe naïef kun je zijn. Zojuist half uur aan de telefoon met iemand van besparenkan.nl
      Dachten wij, omdat we nooit overstappen en al jaren klant zijn van de OXXIO een kadootje te krijgen hahahaha (een Iphone5). Mijn dochter jippie blij. Wat blijkt nu, betalen we bijna € 30,- aan vastrecht per maand i.p.v. iets van een tientje of zo. Contract voor drie jaar, tel uit wat ons die Iphone onder de streep gaat kosten ( € 20,- meer vastrecht x 36 maanden = € 720,- + die € 150,- die we zelf moesten bijbetalen voor de phone). Zeer teleurgesteld in deze gang van zaken dus overstappen is in gang gezet.
      Reactie van Oxxio | 7-4-2015 Beste Inge,

      Jammer te horen dat onze actie niet helemaal naar je wens is. Het is altijd aan jou als klant om te beslissen of overstappen naar een andere leverancier een verstandige keuze voor je is.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Martijn Raymaekers | 1-4-2015

      Op 25 februari 2015 kwamen wij overeen dat we over zouden stappen naar OXXIO.
      De administratieve afwikkeling zou door OXXIO worden uitgevoerd op een nette wijze.
      Gezien het feit dat de beëindigingsdatum met de vorige leverancier naderde zou worden gewacht tot deze datum met de overdracht.
      Inmiddels zijn we toch over naar OXXIO en vraagt de vorige leverancier nu een opzegvergoeding.
      OXXIO gaat deze boete niet betalen. Dit was niet conform de afspraak.
      Reactie van Oxxio | 7-4-2015 Beste Martijn,

      We begrijpen dat het vervelend voor je is dat je met een opzegvergoeding van je vorige leverancier bent geconfronteerd. Oxxio vergoedt al sinds 1 juni 2014 geen opzegvergoedingen van andere leveranciers meer. Wij maken hierop geen uitzondering.

      Wij gaan ervan uit dat we je hiermee voldoende hebben geïnformeerd.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Rellek Retep | 1-4-2015 Vooropgesteld laat Oxxio de colporteur nog steeds gewoon open en bloot en volmondig aan de klanten vertellen, dat Oxxio de opzegvergoeding betaalt, terwijl de hele organisatie van Oxxio al maanden weet, dat Oxxio die vergoeding per juni 2014 niet meer betaald wordt. Met voorbedachten raden bedonderen ze dus gewoon de boel.

      Vervolgens zeggen ze heel simpel dat de verkoper “erop aangesproken wordt”. Maar vervolgens hoor je daar nooit meer wat van, betalen ze domweg niet en schiet u er een fors bedrag bij in.

      Een mondelinge overeenkomst is ook een rechtsgeldige overeenkomst dus Oxxio moet gewoon betalen.

      Daarnaast weten ze van de hoed en de rand en **** daarmee met voor bedachten rade de klant, op grond waarvan Oxxio artikel 95m Elektriciteitswet 1998 overtreedt.

      Door dit **** is de overeenkomst conform deze Elektriciteitswet nietig, waardoor de situatie teruggedraaid moet worden als van voor het sluiten van de overeenkomst. Dus u kunt zo van het contract af, want door nietigheid heeft het contract nooit bestaan.

      U hoeft ook geen opzegvergoeding te betalen, omdat u niets opzegt. De overeenkomst is gewoon nietig, omdat Oxxio **** en daar mag Oxxio zelf de consequenties van nemen.

      Misschien dat Oxxio eens ophoudt met open en bloot de klanten **** met die opzegvergoeding terwijl ze al lang en breed precies weten dat ze dat niet meer betalen. Gewoon de klant erin laten tuinen. Binnen is binnen, maar dan ..........

      Overigens zou ik zo snel mogelijk Oxxio verlaten als je alle ellendig hier zo leest. Ze maken er werkelijk op alle fronten een potje van en er is geen land mee te bezeilen, altijd tegendraads en geen enkele hulp. Ik ben inmiddels ook vertrokken.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      han van mourick | 30-3-2015

      helaas was ik op 31 mei 2014, van nuon naar oxxio overgestapt, ivm de ipad air actie wat mij geld zou besparen? op mijn vraag of de kosten ( vaste stedin) hetzelfde bleven dacht ik nou oké dan maar, ik gebruik ca 30 kuub gas in de winter, en betaal als voorschot 85 euro aan gas, kijk ik op de app ( die al niet meer werkt ) dan kom ik telkens geld tekort op de termijn ?? de schrik kwam toen ik de stroom ging nakijken, 100 per maand waarvan ca 80 euro verbruik p[er maand ? als alleenstaande ,.zuinig zijnde, ik staptte maar niet waarom ik zoveel betaalde per maand, een voorschot ken je deels zelf bepalen ivm mogelijke tekort, maar ik zat met dezelfde 180 per maand bij nuon op 740 euro teruggave,,, Nuon belde mij vorige weel en vroegen mij waarom ik destijds was overgestapt, ik vertelde van de ipad actie en toen vertelde deze man om even het een en ander aan te klikken op de oxxio site en daar kwam de AAP... een contract vanb 3 jaa met een VASTRECHT van 29, 00 per maand 14,50 per product zou de ipad mij ca 960 euro kosten ???? de vastrecht bij nuon is 3, 50 per product dus 7 euro per maand, ik ging ervan uit dat vastrecht ook gewoon bij stedin zat... helaas niet dus...
      met de man van nuon de gas en stroomprijzen doorgenomen en stedin en vastrecht, de afspraak ook al op papier dat zij de boete betalen stap ik per 3 JUNY over opdat er geen gezeur over een dag eerder komt. dat bespaart mij 24x 29 euro per jaar wat 12 x 7 euro per jaar wordt. dus bijna 300 euro per jaar wat over de balk gekieperd wordt..hebben neerdere mensen dit gedaan dtap dit jaar opver u krijgt de boete tot max jaar vergoed u betaalt zelf dus aan boete 50 euro en klaar bent U tevens heeft u dan voor de ipad maar 12 x 29 euro betaald , oxxio een soort neckermann wat ook energie levert???? wegwezen daar aps werken niet, website werkt zelden/nooit...
      Reactie van Oxxio | 31-3-2015 Beste Han,

      Je hebt je klacht ook kenbaar gemaakt via Facebook en wij hebben via dat kanaal reeds contact met je. Wij gaan er dan ook van uit dat wij samen met jou tot een passende oplossing kunnen komen.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van han van mourick | 30-3-2015 het moet 30 kuub gas per maand wezen in de R maanden, per jaar kom ik tegen de 500 kuub..gas
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      D.G. van der Molen | 26-3-2015

      Zeer slechte energieleverantier! Hier moet je echt geen klant worden, je komt eigenlijk nooit weer van het bedrijf af!! En dit kost je dus bergen geld..
      Reactie van Oxxio | 31-3-2015 Beste D.G. van der Molen,

      Zo te lezen ben je ontevreden over onze dienstverlening. Als je we je ergens mee kunnen helpen, dan verzoeken we je vriendelijk om je klacht en je klantnummer aan ons door te sturen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Mungra | 26-3-2015

      ik heb er gewoon geen woorden voor... Meld je niet aan bij Oxxio. Ze weten niet wat service is, wacht tijden zijn te lang (sta 20 minuten in de wacht en wordt dan weer naar een andere afdeling doorgeschakeld) zij melden mij aan zonder toestemming en verwachten dat ik dan een boete ga betalen omdat zij mij moeten afmelden.. wat is dit voor bedrijf? 1 Tip: Niet bij Oxxio aanmelden!
      Reactie van Oxxio | 30-3-2015 Beste Mungra,

      Als je je postcode/huisnummer of klantnummer doorgeeft met je klacht via deoxxiomedewerker@oxxio.nl dan kijken wij het graag voor je na.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      jowy | 25-3-2015

      wat zijn jullie slecht oxxio kan niet eens reageren op mijn bericht dan maar zo ,,ik heb al 5 mails naar jullie toegestuurd heb ook al 5 keer gebled 55 cent per gesprek ..jullie willen het niet oplossen en sturen je van kastje naar de muur echt erg en mails haha reageren jullie niet eens op wij willen gewoon die 650 euro terug met spoed wat allang betaald had moeten worden maar hoooooo maar dat doen jullie niet zogenaamd mijn rekening niet meer ??? terwel die gewoon onder aaan de brief staat ?? jullie zouden mij ook een brief sturen ook niet gedaan?? echt geen goed woord voor over......ik kan niet anders dan incassoburo erop af sturen triest dat zo moet omdat jullie niks willen doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      bericht
      k heb al meerdere malen contact gehad met jullie maar krijg geen antwoord terug wij krijgen geld terug van jullie maar nu weten jullie rekening nummer niet meer?? en jullie zouden een brief sturen naar ons en is ook niet gebeurt ? wij krijgen nog dik 600 euro terug maar nu geven jullie niet thuis nogmaals mijn rekening nummer is xxxxxxxx waar jullie al 5 jaar geld vanaf halen en dit hebben jullie nu ineens niet meer ? graag wil ik binnnen 24 uur antwoord hebben en met spoed mijn geld terug zoniet ik heb rechtsbijstand en daar ga ik gebruik van maken!!! wat zo ga je niet met klanten en mensen om ook al veel mails gesturrd / gebeld enz enz was een bedrijf

      Reactie van Oxxio 25 maart 2015
      Beste Jowy,
      Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat je je tegoed nog niet terug hebt ontvangen. Wij zouden graag voor je nakijken waardoor dit komt. Hiervoor hebben we meer gegevens van je nodig.
      Kun je ons een korte beschrijving van je klacht en je klachtgegevens doorsturen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl?
      Met vriendelijke groet,
      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Jan Berlang | 29-3-2015 @jowy

      Het is weer schijnheiligheid ten top van Oxxio. ´Wij zouden graag voor je nakijken waardoor dit komt´. Tess weet precies waardoor dat komt. Wie niet zelf aan de belt trekt krijgt al jarenlang gewoon zijn geld niet terug. Oxxio betaalt teruggavenota’s gewoon doelbewust niet uit en stalt het geld op een aparte rekening tot de klanten misschien eens zullen reageren. En ondertussen rente trekken van jouw geld. Je leest continu die praktijken hier op deze site dat ze gewoon maandenlang volkomen overbodig en onterecht traineren en niet uitbetalen.

      Als je dan aan de bel trekt volgen idiote en stompzinnige smoezen dat je nog eens 8 weken moet wachten wat natuurlijk helemaal nergens op slaat. Net als u en ik kan Oxxio gewoon in 2 seconden een betaling doen als ze willen. Maar ze willen dus niet. Ik ben ook maanden in de weer geweest om mijn geld terug te krijgen.

      U heeft een mooi alternatief voorgesteld. Gewoon doen! Das Incasso is een goed incassobureau volgens Oxxio. Leuk voor een lek in de media: ‘Oxxio saboteert al maanden de uitbetaling van een restitutienota. Boze klant gaat over tot gerechtelijke incasso via de eigen incassopartner Das Incasso van Oxxio zelf, omdat Oxxio al maanden weigert een restitutienota aan de klant uit te betalen’.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      W. Engels | 23-3-2015

      Ben al weken in de weer met Oxxio. Ben helaas ingegaan op een telefonisch verkoopverhaaltje van deze *** en lijk er nu aan vast te zitten. Ondanks het feit dus dat ik netjes binnen enkele dagen schriftelijk heb ontbonden (met het door hun aangeboden formulier op de website). Hebben ze nooit ontvangen is nu de boodschap. Nou, ik heb een maand lang NIKS (geen email, brief, account of wat dan ook) ontvangen van Oxxio, maar ben ondertussen wel al uitgeschreven bij mijn oude maatschappij en blijk zelfs al stroom te krijgen van Oxxio. Ik heb vele emails over de kwestie naar de Oxxio klantenservice gestuurd (ik wil nl. gewoon terug naar mijn oude maatschappij) en NOOIT wordt gereageerd. Op geen enkele email volgt ook maar enig teken van leven! Na veel proberen blijkt er telefonisch contact mogelijk en dan wordt doodleuk gezegd (na een stem met een bericht over de fantastische verbeterde klantenservice) dat de mails wel ontvangen zijn en dat er “iets” gedaan wordt. Alle contacten met de klantenservice (hoe durven dit zo te noemen) eindigen altijd met: we bellen u terug/u hoort van ons. NOU: WE HOREN IETS. Dit is werkelijk niet normaal
      Reactie van Oxxio | 26-3-2015 Beste W. Engels,

      We zoeken bovenstaande graag voor u uit.
      Wilt u zo vriendelijk zijn om uw klantnummer en een korte omschrijving van uw vraag te sturen aan 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl? U krijgt dan zo snel mogelijk ons terugkoppeling.

      Met dank voor uw moeite en met vriendelijke groet,
      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van W.selderbeek | 24-3-2015 @W.Engels
      Hetzelfde is mij overkomen. De “fantastisch verbeterde klantenservice” meldt met een computerstem “dat de mails wel ontvangen zijn en dat er “iets” gedaan wordt”.

      Dat “iets” is inderdaad gewoon massaal niet beantwoorden van mails en vervolgens zonder blikken en blozen die mails weggooien en verplaatsen naar de prullenbak. Het lijkt erop dat Oxxio er een dagtaak aan heeft om al die klachtenmails en brieven weg te gooien, tot zelfs je aangetekende brieven aan toe. Ook aangetekende brieven worden dus niet beantwoord en weggegooid. Zonde van je € 7,95.

      En dan op 1 februari de handel overhalen voor een chaotische verbetering van de klantenservice van een chaotisch bedrijf met een chaotische administratie.

      Maar Oxxio koestert al haar klanten. Alleen weet Oxxio nog niet waarmee en hoe. Misschien toch koesteren met gewoon je post niet beantwoorden en weggooien.

      Tja, en terugbellen. Doe ze gewoon niet want dat kost Oxxio geld. En dat geeft Oxxio liever terug aan de klant met uiterst scherpe tarieven, jawel, met stip als de laatste 4 energieleveranciers op deze site.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Boerman | 22-3-2015

      Oxxio is bezig mij naar een andere leverancier sturen , het transparante met de voorschot app is al maanden buitenwerking , div. keren gebeld , gemaild geen enkele reactie terug .
      Gezien het transparante was ik blij met oxxio , het klopte precies met het verbruik ,ik adviseerde iedereen naar Oxxio maar dat is over , jammer, nu maar afwachten op de jaarafrekening .
      Reactie van Oxxio | 26-3-2015 Beste Boerman,

      Wat jammer om te horen dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening.

      Door onze overstap naar een ander administratief systeem, was het inderdaad tijdelijk niet mogelijk om de app te benaderen, omdat we meerdere updates moesten doen. We hebben ervoor gekozen om eerst alle updates te doen, zodat we daarna iedereen weer volledig van dienst kunnen zijn.

      Uit je bericht begrijp ik dat je vragen nog niet zijn opgelost. Wil je zo vriendelijk zijn om je klantnummer en een korte omschrijving van je vraag te versturen aan 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl'? Je krijgt dan zo snel mogelijk ons antwoord terug.

      Met dank alvast voor je moeite en met vriendelijke groet,

      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Andrea | 19-3-2015

      Grootste fout die ik ooit heb gemaakt; naar oxxio overstappen.. Wat een ellende, wat een slapeloze nachten, ik heb behoorlijk wat tranen gelaten door dit gedoe.
      Van de Nuon naar de oxxio overgestapt. De Nuon heeft toen geschatte eindstanden doorgegeven aan de oxxio, die oxxio gebruikt heeft als beginstand. Zelf heb ik bij oxxio netjes mijn beginstanden doorgegeven, als hiernaar gekeken was dan was opgevallen dat mijn standen verschilden met die van wat de nuon had opgegeven.
      Omdat er dus gebruik is gemaakt van een geschatte stand (die ver van de werkelijke stand aflag), kwam oxxio met een voorschotbedrag van 30,- per maand voor gas. Omdat ik van de nuon geld terug had gekregen, ging ik er vanuit dat dit een redelijk maandbedrag was, gezien ik ALLEEN woon in een flatje met 1 gaskachel (die i.v.m. werk in de winter alleen savonds aanstond).
      Ik woonde pas een jaar op mezelf en had geen idee dat het altijd verstandig is om je meterstanden te checken als je overstapt.
      Toen ik mijn jaarafrekening gas van oxxio kreeg... stond mijn hart even stil; volgens hen had ik 1504,39 euro aan gas verbruikt in 1 jaar tijd!!!
      HOE IN VREDESNAAM KAN 1 PERSOON 1500EURO AAN GAS VERBRUIKEN IN 1 JAAR TIJD?!

      Oxxio opgebeld om uitleg te vragen, is er een fout gemaakt? Klantenservice van Oxxio is KEER OP KEER zeeeer klantonvriendelijk, het moest en zou betaald worden en er was geen correctie mogelijk, dan had ik maar eerder moeten zien dat de meterstanden niet klopten.
      Na tientallen keren bellen met oxxio om te proberen hier samen uit te komen, waren mijn belkosten gigantisch opgelopen en was ik niet meer in staat een normaal gesprek te voeren met deze zieleknijpers. Ik werd tijdens gesprekken soms wel meerdere malen minutenlang in de wacht gezet, dan gingen ze even wat uitzoeken. Het verzoek om mij terug te bellen als oxxio eindelijk eens duidelijkheid had, werd steeds met NEE beantwoord, dat is niet mogelijk. Vreemd, aangezien een bedrijf als Nuon mij soms wel 5x op een dag kon terugbellen als dit nodig was..

      Omdat ik de energie en het vertrouwen niet meer had om samen met oxxio tot een oplossing te komen, heb ik
      uiteindelijk de rechtsbijstandsverzekering erbij gehaald. Deze namen het contact met oxxio van mij over. Zelfs toen stak oxxio hun kop overal voor in het zand en werkte voor geen kant mee. BELACHELIJK!!! Het hele gedoe rondom oxxio werd mij echt teveel, ik heb hier zelfs stress en paniek aanvallen door gehad, fijn als jonge vrouw van 23 die net op zichzelf woont, in de ziektewet zit en aan het revalideren is. Dit kon ik er ook wel bij hebben hoor...
      Na wekenlang pogingen van de rechtsbijstand om oxxio te laten meewerken, kon oxxio ineens zakken van 1504,- euro naar 861,-euro..
      Waarom gaat een bedrijf zakken als ze zeggen dat er niks mis is?? Hier ben ik niet mee akkoord gegaan, waarna een paar weken later, oxxio weer kon zakken met de prijs. KLOPT NIET OXXIO??? jullie wisten donders goed dat er dingen niet klopte.! Ook mailtjes van de oxxio klopten van geen kant. Toen de meterstanden werden opgevraagd, kreeg ik verschillende mailtjes met verschillende meterstanden, maar wel allemaal op mijn naam?

      Vreemd oxxio, volgens mij hebben jullie je zaken helemaaaaal niet op orde.
      Ook facturen die via de mail werden verstuurd, met dezelfde factuurnummers maar met hele andere bedragen erin... tsja wat moet je dan? Dit hele bedrijf weet zelf niet eens hoe het van voor en achter werkt...

      Omdat oxxio verder weigerde mee te werken is mijn rechtsbijstand in een laatste poging (voor de geschillencommissie) naar de Nuon gegaan, welke WEL bereid waren medewerking te verlenen om dit probleem zo goed mogelijk op te lossen. Nuon heeft de geschatte standen verandert in de juiste standen, waardoor er een nieuwe eindafrekening gemaakt is. Klantenservice van Nuon was klantvriendelijk en behulpzaam, konden mij terugbellen als ik een vraag had en waren zeer schappelijk met een betalingsregeling treffen (i.p.v. 1 jaar mocht ik in 2 jaar terug betalen).
      Door de nieuwe afrekening bij nuon, was oxxio uiteindelijk ook verplicht een nieuwe jaarafrekening te maken..
      Alsnog moest ik wel bijbetalen, maar geen 1500euro!!! Gebeld om een betalingsregeling te treffen, ik moest in 4 termijnen terug betalen wat uitkwam op 90 euro per maand. Door de hoge jaarafrekening was mijn voorschotbedrag gas al naar 140 euro per maand gegaan, + 50,- stroom = 190 euro voorschot (EN IK WOON MAAR ALLEEN HE?!!)
      Medewerker van de klantenservice uitgelegd dat ik in de ziektewet zat en dit financieel niet haalbaar was, mag ik het in 1 jaar terug betalen? NEE, dat is niet mogelijk... (en nuon kan wel van 1 jaar naar 2 jaar gaan???) Ik heb de medewerker verteld dat ik het bedrag wel WOU betalen, maar het niet KON in 4 termijnen. of ik dan de hele maand droog brood moest eten. Kreeg als antwoord dat hij er niet van wakker lag en ik maar moest zien hoe ik het ging regelen...

      Waaauw oxxio,
      Pffff ik heb er eigenlijk geen woorden voor, jullie hebben mij geestelijk tot op de grond toe uitgeput met dit spelletje touwtrekken.. Zelfs de rechtsbijstandsverzekering had er geen woorden meer voor op de schandelijke manier waarop jullie met klanten omgaan.
      Bedankt oxxio, voor de torenhoge telefoonrekening, voor alle tranen die ik heb gelaten omdat ik continu tegen een muur opliep, voor jullie begrip dat iemand van 23 met een ziektewet uitkering geen 280 euro in de maand kan betalen aan jullie,
      Bedankt voor een half jaar gigantisch veel stress met slapeloze nachten, bedankt voor deze gigantische energie slurpende ellende.
      Reactie van Oxxio | 26-3-2015 Beste Andrea,

      Wat ontzettend naar om te horen, dat je geschatte beginstanden tot zoveel ellende voor jou hebben geleid.

      Op grond van je verhaal lijkt het alsof zaken zijn opgelost, maar voor de zekerheid is het misschien handig, als je ons via ons e-mailadres 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl je klantnummer nogmaals doorgeeft met daarbij een korte omschrijving van je vraag.

      Voor de goede orde vermelden we alvast het volgende:
      Op het moment dat je overstapt naar een andere leverancier is het wel logisch, dat de eindstand van je vorige leverancier, de beginstand wordt van je nieuwe leverancier. Als je bij je vorige leverancier te weinig verbruik hebt afgerekend, dan krijg je teveel betaalde voorschotbedragen terug. Bij je volgende leverancier moet je dit te weinig afgerekende verbruik bij betalen. Dan lijkt het net alsof je in één jaar heel veel hebt verbruikt, maar eigenlijk betaal je dan voor het verbruik, dat je eerder niet hebt betaald.

      Nogmaals, voor de zekerheid kijken we graag voor je na, of alles nu volledig is opgelost.
      We zien je e-mail graag verschijnen.

      Met vriendelijke groet,

      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Rellek Retep | 19-3-2015 @Andrea

      Een schrale troost. U bent niet de enige die door Oxxio op deze manier worden ****. Er zijn er al velen die u zijn voorgegaan, onder wie mijn persoontje.

      Er zijn klanten die al 10 keer de daadwerkelijk, vastgestelde en bewezen standen (zelfs met foto´s er bij) hebben gemaild mét ontvangstbevestiging, maar dan voor de 11e keer weer het verzoek krijgen de standen door te geven, omdat Oxxio laconiek zegt geen standen te hebben ontvangen. En een mailbericht komt altijd aan, maar Oxxio gooit dus blijkbaar bewijsbaar post en meterstanden weg om met geschatte meterstanden de klant een poot uit te draaien en onterecht geld binnen te harken.

      Het is toch van de zotte dat honderden goede willende klanten die door Oxxio met voorbedachten rade worden opgelicht, alle zeilen moeten bijzetten om hun recht te halen, en te krijgen en ondertussen voor duizenden euro’s een poot worden uitgedraaid en het schip ingaan. En met alle medewerkers is dus geen normaal gesprek te voeren.

      Daarbij aangetekend, dat Oxxio massaal de klanten structureel tegenwerkt, puur en alleen voor eigen gewin. Het zijn geen incidenten meer, maar vaste handelwijze van Oxxio om klanten tegen te werken en met de vinger in de lucht meterstanden te schatten, terwijl ze wel beschikken over de juiste, daadwerkelijke meterstanden, die de klant zelf heeft aangeleverd

      Beschamend. En inderdaad, Oxxio ligt nergens wakker van over alle ellende die Oxxio over haar klanten heen stort. Daar heeft Oxxio ook helemaal geen tijd voor. Snel verder met de volgende klanten een poot uit te draaien voor extreem eigen gewin.

      “Bedankt voor een half jaar gigantisch veel stress met slapeloze nachten, bedankt voor deze gigantische energie slurpende ellende”. Maar Oxxio slaapt goed, want ze ligt nergens wakker van. WAT EEN INGESLAPEN CLUB IS DIT.

      Met die honderden klachten hier wordt het toch de hoogste tijd dat Autoriteit Consument en Markt (ACM) eens een onverwachte inval doet bij Oxxio, Oxxio stante pede onder curatele stelt en de vergunning van de levering intrekt. Dit allemaal kan toch niet het doel en gevolg van de privatisering van de energiemarkt zijn.

      Want Oxxio kost de consument bakken met geld en dat kan ook niet de bedoeling zijn. Daar moet de consument tegen beschermd worden. En dat allemaal "tegen de scherpste tarieven".
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 8 van de 8 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Lia | 14-3-2015

      Op 14-02-2015 kreeg ik de jaarafrekening van Oxxio waarin bleek dat ik 793.98 euro teveel heb betaald en dat zouden ze min de betaling van maart binnen 2 weken op mijn rekening storten. Het is inmiddels een maand en 2 telefoontjes van een kwartier verder en ik heb nog geen cent op mijn rekening. Oxxio heeft mij nu al 3 keer beloofd dat zij het zouden storten maar helaas. Ik heb inmiddels ook een klacht bij het Klachtenkompas van de consumentenbond gedropt en moet nu maar afwachten want ik ben verder machteloos. Zo gaan ze bij Oxxio om met mensen die altijd netjes hun rekening hebben betaald!
      Reactie van lia | 17-3-2015 Het is inmiddels meer dan een week geleden dat Oxxio mij op mijn klacht (ingestuurd op 09-03-2015 op het klachtenkompas van de consumentenbond) toegezegd heeft dat de klantenservice opdracht had gegeven om mijn tegoed uit te betalen!

      Wat een asociaal gedrag van Oxxio, ik heb nog steeds geen cent ontvangen en ik vind dit gedrag alle perken te buiten gaan!!!
      Reactie van Lia | 15-3-2015 Wat ik nu het meest vervelend vind is dat ik nu niet kan overstappen, Oxxio verplicht mij op deze manier om klant van Oxxio te blijven en MIJN tegoed maandelijks op te souperen. Ik las op het Klachtenkompas idd rare staaltjes van klantenwerving en misschien is dit een nieuwe manier om klanten vast te houden?

      Ik durf nu dus niet over te stappen omdat ik dan bang ben dat ik MIJN geld nooit meer krijg, en ik ben nu alweer een maand langer klant dan ik wilde!!!
      Reactie van François den Ouden | 14-3-2015 Iets soortgelijks is mij ook overkomen. Teruggave van gas was na 4 maanden nog steeds niet uitbetaald. Gaat Oxxio na mijn tactische herinnering plotseling de teruggave verrekenen met een betalingsregeling van stroom. Dat doen ze anders nooit, want dan kunnen ze het bedrag niet later inpikken.

      Het wordt ze dan even te heet onder de voeten. Er is geen enkele wilsovereenstemming van de klant gevraagd. Gewoon de betalingsregeling ombouwen waar de klant niets van weet. Puur frauderen en valsheid in geschrifte.

      Maar hieruit blijkt dus, dat Oxxio gewoon **** pleegt als je zelf niet aan de bel trekt waar jouw uitbetaling blijft. En voor wie wél aan de bel trekt hebben ze een scala van stupide smoezen.

      Ze sturen je gewoon het bos in en laten je dan vervolgens 8 weken voor nonsens wachten, in de hoop, en de veronderstelling dat je het vergeet en pikken het geld dan vervolgens gewoon ook weer zelf in.

      En dat, terwijl Oxxio net als u en ik in 1 seconde de handel van een betaling kan overhalen …………….

      Wie **** wil worden moet zeker bij Oxxio blijven.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Sharon | 13-3-2015

      Ik heb nooit zoveel problemen gehad met een bedrijf als ik heb met oxxio.
      Ik ben iemand die altijd netjes optijd betaal, maar doordat mijn vriend zijn baan kwijt was het tijdelijk moeilijk had. Ik kon dus een maand niet betalen en probeerde iets te regelen met oxxio. Ik dacht dat alles geregeld was, maar toen kreeg ik een rekening van das met incasso kosten erbij. Weer contact opgenomen met oxxio en een regeling getroffen met das alleen om de maand erop weer een brief van das te ontvangen met wederom meer incasso kosten! Oxxio heeft mij ontzettend veel geld gekost ipv wat ze beloven! Vorige jaar alles afgesloten, dan maar extra kosten! Ben ik in ieder geval gelukkig van ze af!
      Eindrekening ontvangen via das, regeling getroffen en netjes betaald. Klaar! Dacht ik! Eind jan ontvang ik weer een incasso van das voor €70+€40 incasso kosten? Blijft mijn voorschot van afgelopen september te zijn. Nu ben ik in het heen en weer met das en oxxio en niemand kan mij helpen of verklaring geven. Ze schuiven het op elkaar af.

      Mijn mening NOOIT! Overstappen naar oxxio. Heb nu honderden euro's aan incasso kosten betaald, omdat ik moiete had met een rekening te betalen.
      *** bedrijf! Die zorgen dat mensen in de problemen komen.
      Reactie van René van Woerkom | 14-3-2015 Zoals u hier op deze site al kunt lezen leeft Oxxio op een andere planeet en zijn de klanten roepende in de woestijn, en verder volkomen onbelangrijk. Het enige wat voor Oxxio geldt, is geld binnenharken voor de investeerders/eigenaren.

      Het lijkt erop dat net als bij heel veel anderen Oxxio niet heeft voldaan aan de Wet Incassokosten. Binnen een maand dus volkomen onterecht en onwettig incassokosten in rekening brengen. Er moet namelijk eerst een herinneringsbrief verzonden worden, dan een aanmaningsbrief en vervolgens een 14 dagen termijnbrief alvorens er überhaupt incassokosten in rekening gebracht MOGEN worden.

      Als die brieven niet verzonden zijn, is Oxxio dus NIET gerechtigd incassokosten in rekening te brengen. En wie eist bewijst.

      Dus Oxxio moet bewijzen dat u ze ONTVANGEN heeft, dus bijvoorbeeld per aangetekende brieven. Dat Oxxio ze VERZONDEN zou hebben is natuurlijk niet voldoende. Want Oxxio verzendt ze gewoon niet. Wat ook al uit uw relaas blijkt, omdat er nog niet eens een maand verstreken is. Bewijzen dus!

      Als hier niet aan is voldaan gewoon de onterechte incassokosten terugvorderen. Oxxio kennende (hier op deze site) zullen ze wel weer steigeren. Maar als ze niet terugbetalen gewoon hun eigen incassopartner inschakelen om de onterechte incassokosten terug te vorderen.

      Dat zou leuk in de media staan: “Oxxio weigert onterecht in rekening gebrachte incassokosten terug te betalen aan boze en teleurgestelde klant. De boze klant schakelt de eigen incassopartner van Oxxio in om de door Oxxio onterecht in rekening gebrachte incassokosten gerechtelijk terug te vorderen”.

      Deze gerechtelijke incassokosten kunt u natuurlijk -net als wat Oxxio bij u heeft gedaan- gewoon in rekening brengen en (laten) terugvorderen door Das Incasso op de schuldenaar Oxxio.

      Tja, en internet is zo lek als een mandje, net zoals de media .....................

      Volgens gebruik wordt u inderdaad op dat moment terecht naar Das Incasso verwezen. En Das heeft geen flauwe notie van wat Oxxio allemaal (illegaal) heeft zitten uit te vogelen, laat staan dat Das kan beoordelen of de vordering van Oxxio überhaupt wel terecht is.

      En Das verwijst dan natuurlijk weer terug naar Oxxio, omdat Das er zelf ook niets van snapt hoe het allemaal in elkaar steekt. En snapt u het dan nog, als klant?
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Andreia | 10-3-2015

      Sadly, my Dutch is not very good yet so I will have to leave my comment in English. Oxxio also convinced me and my husband to switch to them saying they would pay any fines our previous energy company charged us.

      As it has been mentioned, they refused to do that when we contacted them about it! They informed us they no longer do it and haven't been doing it since June 2014. That is absurd, because we were told that they would in December 2014! We are so angry over this. And to make matters worse, no iPad or anything of the sort has been sent or offered again to us at all.

      We would never have switched if Oxxio didn't offer us those things. We weren't even interested after the offer, to be honest, because we thought it was too good to be true, but they assured us that it was all true, that we should do it, that it would be very quick and easy and we would have nothing to worry about. They kept pushing, so we said yes.

      This really should not be allowed. Unfortunately, I do not even know where to file a complaint or what to do about this. I'm thinking I'm either stuck with this shady company (because we were told we have to stay for 6 months at least) or will have to pay even more fines to switch to another company.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      j.a. stigter | 10-3-2015

      3 maanden intensief contact gehad met oxxio om voor elkaar te krijgen dat ik TOCH geen cllient wilde worden van OXXIO
      3 januari werd ik verleid om client te worden bij oxxio.
      6 januari heb ik telefonisch gemeld dat ik toch geen client wilde worden, de reden zal ik later toe lichten.


      maar steeds opnieuw kreeg ik papieren waarin ik hartelijk welkom werd geheten als nieuwe client.
      en ik maar telefoneren met Oxxio omdat ongedaan te krijgen.

      een brief in tweevoud gestuurd naar directeur *** waarin ik nadrukkelijk bekend maakte dat er geen geld van mijn rekening mocht worden geïncasseerd.
      is toch gebeurd!

      ik waarschuw u wordt geen client van oxxio, want ze kunnen 3 jaar nadat je al geen client van OXXIO bent toch zomaar via een incasso geld van uw rekening plukken.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      jeroen | 2-3-2015

      Fijne club die Oxxio, vorig jaar overgestapt natuurlijk de goedkoopste.
      Maandbedrag door oxxio vastgesteld op € 30,50, afrekening gehad € 321,00 bij betalen.
      Transportkosten en energiebelasting alleen al € 319,19 = € 26.60 per maand
      Er zit iemand daar die niet kan rekenen of vergeten ze dit bewust maar even te melden want met voorschot van €30,50 per maand ga je het niet redden.

      Bedank oxxio voor deze misrekening
      Reactie van Richard van den Oever | 6-3-2015 @Jeroen
      Bij mij had die **** van Oxxio aan de deur toch per ongeluk het vastrecht met Ipad actie vergeten. Dat is € 14,50 voor gas en € 14,50 voor stroom per maand. Ofwel € 384,00 per jaar wat je alsnog extra mag betalen voor een gratis Ipad.

      Maar met dat **** heeft Oxxio dus gewoon schijt aan. Staat in de tarieven, doen we niets mee en aan en daarmee basta.

      En wat die **** in z’n dronken bui voor onzin en fouten uitkraamt aan de klant hebben ze gewoon schijt aan. Doen we niets aan, we kijken er niet naar en je hebt gewoon maar te betalen. Geen enkele toenadering om in enigermate alleen nog maar te kijken naar de FOUTEN van hun eigen buitendienst. Daar maakt je jezelf wel erg populair mee

      Vervolgens halen die **** van Oxxio nog eens € 365,00 “beoogde” besparingen van het maandbedrag af. Die besparingen haal je dus nooit, wat dus resulteert in een jaarafrekening dat **** van € 713,00 over je heen krijgt wat je mag nadokken.

      Dat is bijna € 60,00 per maand nadokken, terwijl ze je met ***** binnensleuren met € 30,50 per maand. Tel uit je winst. Houd het maar op je verlies. Het is gewoon pure **** om die andere bedragen gewoon niet te noemen als ze proberen je binnen te halen.

      En dan schermen die **** ook nog eens met hele scherpe tarieven. Hier op de vergelijkingssite staan ze dus inderdaad met stip op de 4 laatste plaatsen met de hoogste tarieven.

      Oxxio denkt dat ze met dat lompe beleid ook nog klanten overhouden. Jawel, het eigen personeel houden ze als enige klanten over. Die mogen van de baas niet naar een andere energieleverancier overstappen.

      Zo snel mogelijk wegwezen bij deze **** en dan ga ik weer geld verdienen op m’n energiekosten.
      Reactie van Piet Opzegger | 5-3-2015 @ Dirk 2-3-2015

      Het is nog veel erger. Om de dienstverlening aan de klanten “te verbeteren” sluit Oxxio overdag ook nog eens de mailbox af, zodat de klanten in een richting worden gedrukt om te gaan bellen. "Telefonisch kunnen we betere adviezen geven" Ja, ja, en "sorry voor de overlast", het welbekende riedeltje van Oxxio.

      Met 153 wachtenden voor u tikt de kassa voor Oxxio aardig door met 55 cent per minuut (in plaats van 55 cent per gesprek wat de site en het bandje vermeldt).
      Reactie van dirk | 2-3-2015 ik ben al vele jaren oxxio lid, maar dit is schande; mijn automatische incasso is in februari niet afgeschreven, ik heb daar over gebeld en toen ik eindelijk een medewerker aan de lijn kreeg zei hij; heeft u even de tijd?, ik heb 20 minuten moeten wachten en zijn andwoord was: we zijn op een ander systeem overgestapt en incasso komt rond 5 maart, dit wisten ze al lang, maar het gaat om de belkosten....., schande en ik ga er weg.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      jurgen | 22-2-2015

      alleen maar negatieve ervaring dus,gelukkig gelezen anders was ik over gegaan
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      p.voorn | 19-2-2015

      mijn ervaring was goed met oxxio de leveranties en het opzeggen van mijn oude leverancier gingen zeer goed
      tot dat ik na een aantal maanden nog niet me incontrole pakket had ik maar is bellen blijkt de email wel te zijn verstuur jullie 2014
      eerst zei de medewerker nog dat er een aantal incasso's niet waren gelukt maar toen kwam dus jullie 2014
      email verstuurd ik nooit ontvangen
      in de voorwaarde staat inderdaad 3 maanden geldig daarna is er geen aanspraak meer op te maken
      snap ik maar ik denk zal toch wel een mogelijkheid zijn om een nieuwe code te krijgen
      want het lijkt mij nu zo overkomen dat oxxio een pakket heeft uitgespaard
      waarom niet een uitzondering
      zeer jammer omdat ik verder echt niet ontevreden ben
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      A van der Vliet | 16-2-2015

      Iemand heeft mijn emailadres opgegeven bij zijn overstap naar Oxxio. Vandaag krijg ik de vraag om meterstanden door te geven. Je kan echter geen 'reply' doen op deze mail omdat de zogenaamde klantenservice van Oxxio geen mailadres lijkt te hebben.

      Ik zou ze kunnen bellen, maar ik zie niet in dat ik moet gaan betalen om een fout van Oxxio of een klant van hun te gaan herstellen.

      Ik heb medelijden met de mensen die waarschijnlijk per ongeluk een verkeerd email adres hebben opgegeven. Zelf zal ik nooit of te nimmer overstappen naar Oxxio.

      Weet iemand een manier om mijn mailadres uit de klauwen van Oxxio te redden?
      Reactie van A van der Vliet | 24-2-2015 De reactie van Oxxio op mijn ervaring met Oxxio is typerend: letterlijk nietszeggend.
      Reactie van Jos Schlepers | 24-2-2015 klantenservice@oxxio.nl
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
  •  
    Pagina 1 van 36