Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?
  • Energieprijzen van Oxxio vergelijken

    Op deze pagina kunt u de beoordelingen / ervaringen lezen over Oxxio. Ook kunt u zelf uw beoordeling / ervaring over Oxxio plaatsen. Bent u benieuwd wat de energieprijzen van Oxxio zijn ten opzichte van andere energieleveranciers en wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energierekening? Maak dan snel een vergelijking en stap vandaag nog zorgeloos over!

     

    • Top 5 goedkoopste actie producten

      Jaarkosten voor een gemiddeld huishouden (3500 kWh en 1800m3)

    • 1 €1776 / jaar
      €148 / maand
      Vergelijk
    • 2 €1776 / jaar
      €148 / maand
      Vergelijk
    • 3 €1779 / jaar
      €148.25 / maand
      Vergelijk
    • 4 €1786 / jaar
      €148.83 / maand
      Vergelijk
    • 5 €1787 / jaar
      €148.92 / maand
      Vergelijk
  • Ervaringen Oxxio

  • Meest recente ervaringen

    Meest nuttig eerst | Meest recent eerst
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Verginie | 19-12-2014

      Ik ben onlangs overgestapt naar Oxxio omdat iemand aan de deur is gekomen met een mooi verhaal, ik heb aangegeven aan het meisje die voor de deur stond dat ik nog een contract heb met een leverancier. Dat was voor Oxxio geen probleem want op de consumentenmarkt worden boetes vergoedt van dat verhaal kon ik me wel iets bij voorstellen want dat gebeurt wel vaker, nu krijg ik v mijn vorige leverancier een boete van €250,- euro omdat ik eerder ben overgestapt, 2 keer contact opgenomen met Oxxio laatste keer ene heer *** gesproken de deurverkoper wordt er op aangesproken maar aan de boete kunnen ze niks doen. Ik vroeg of dit de manier van zaken doen is dat jullie mensen aan de deur sturen die dingen zeggen die niet kloppen en zich verschuilen achter het feit dat er niks aan veranderd kan worden. Ik heb deze klacht ook al bij Eneco neergelegd het moederbedrijf v Oxxio dat ze wel rekening moeten houden met de handelswijze v Oxxio en of zij als moederbedrijf ook achter deze praktijken staan
      Reactie van Peter van Dinther | 19-12-2014 Oh ja, dat vergat ik nog.

      Het zijn natuurlijk wel zware aantijgingen aan het adres van Oxxio. Maar als ik het allemaal mis heb en verkeerd zie, kan Oxxio natuurlijk via dit geëigende kanaal even reageren en eventueel alles ontkrachten en dat ze wel heel netjes volgens de regels de zaken doen.
      Reactie van Peter van Dinther | 19-12-2014 Al sinds juni 2014 vergoed Oxxio die opzegvergoedingen niet meer. En nog steeds zie je dit soort zaken en klachten op deze site. Jawel, en met hun "scherpe tarieven" staan ze wel onderaan op de vergelijkingssites.

      En elke keer zeggen ze (dus nu nog steeds) dat ze die kosten niet (meer) vergoeden. De hele Oxxio organisatie weet precies van de hoed en de rand, maar ze doen er dus willens en wetens niets aan. Staat in de voorwaarden, punt uit, einde oefening.

      Maar willens en wetens doet de hele organisatie, dus ook de “Directeur Consumenten Oplichtingen”, dus nog steeds helemaal niets aan het door hen ingehuurde brandhout, wat bij u aan de deur komt. De opdracht is gewoon pegels binnenharken om nog een beetje winst te kunnen maken, de klant is volkomen onbelangrijk.

      Dat “brandhout” wat bij u aan de deur komt verkondigt gewoon nu nog steeds dat de opzegvergoeding geregeld wordt. Maar ze zeggen dus niet, dat die kosten ook betaald worden. En dat is de vuiligheid van Oxxio. Ze liegen niet, maar spreken ook niet de waarheid. Ze leiden de klant gewoon om de tuin, die er vervolgens in tuint.

      Wat een drama’s ontstaan er nog steeds bij die consumenten. Nu dus weer een drama met de vorige energieleverancier om alles recht te breien en ook weer een hoop (onnodige) kosten voor de consument, die ze niet hadden als ze niet met Oxxio in zee waren gegaan.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jan Sepp | 15-12-2014

      Ook hele slechte ervaringen met Oxxio.
      ik wil nu graag opzeggen en een afkoopsom betalen maar ik hoor nog een tablet te krijgen van ze.
      ik ben heel benieuwd of dit nu wel kan....
      Reactie van Oxxio | 16-12-2014 Beste Jan Sepp,

      We wijzen je graag op de actievoorwaarden die je van Oxxio in je welkomstpakket hebt ontvangen. Je vindt hier alle informatie over wat er gebeurd met het uitleveren van de tablet bij voortijdige beëindiging van je overeenkomst.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      M Huijbregts | 15-12-2014

      ze hebben mijn privé aansluiting gezet als klein zakelijk. dus ik moet hogere vaste lasten betalen. ze hebben beloofd dat ik te veel betaald bedrag terug zou krijgen. het is niet gebeurd! ze gingen verder nog een zakelijke aansluiting voor mijn bedrijf regelen. ook niet gelukt omdat ze aan grote verbruikers niet eens mogen leveren! helemaal verkeerd ingelicht door de verkoper! verder hebben ze nog een ipad beloofd, weer niet nagekomen. echt heel slechte ervaring gehad!
      Reactie van Oxxio | 15-12-2014 Beste M. Huijbregts,

      Graag willen we je helpen, maar dan hebben wij je gegevens nodig. Wij verzoeken je dan ook je klacht met postcode/huisnummer of klantnummer naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl te sturen.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Carolien | 11-12-2014

      Hele vervelende ervaringen gehad met Oxxio. Inmiddels 1 jaar bij ze en ik kan niet wachten totdat ik hier vanaf ben! Zonder enige herinnering hebben zij de factuur doorgestuurd naar incassobueau DAS die vervolgens €80 incassokosten rekenen bovenop de factuur wat overigens wettelijk gezien geeneens mag!! (Minimaal €40,- max 15% van het openstaande bedrag).
      Plus die eindafrekening klopt voor geen ene m3! Bah! Rot bedrijf dit!
      Reactie van Roeland Pouderooyen | 13-12-2014 *** weer eens in de bocht.

      “Wij willen je er echter wel op wijzen dat een overdracht niet zonder meer plaatsvindt. Hier gaat toch wel het een en ander aan vooraf”. Maar wat er aan vooraf gaat zegt ze weer niet.

      Zoals altijd weer lekker om de hete brei draaien. *** geeft dus weer niet aan dat Oxxio wél heel netjes eerst een herinneringsbrief heeft gestuurd, dan aanmaningsbrief en tot slot een 14 dagen brief. Dat staat zo netjes omschreven in de Incassowet van 1 juli 2012.

      Neen, als je alle klachten hier leest sturen ze echt al die brieven niet, maar sturen ze gelijk zonder enige aankondiging Das Incasso koud op je dak. En de klant zit weer met de gebakken peren en mag alles weer zelf rechtbreien wat Oxxio fout doet en zelf de problemen oplossen.

      Ik heb hier nog nooit gelezen dat een klant ooit een herinneringsbrief ontvangen heeft.
      Reactie van Oxxio | 12-12-2014 Beste Carolien,

      We vinden het heel vervelend voor je dat je met overdracht van het openstaand bedrag naar een incassobureau wordt geconfronteerd. Wij willen je er echter wel op wijzen dat een overdracht niet zonder meer plaatsvindt. Hier gaat toch wel het een en ander aan vooraf. En de vordering staat dan al geruime tijd open, zonder dat Oxxio hier betaling voor heeft gehad.

      Wij adviseren je dan ook om contact op te nemen met het incassobureau om je klacht daar kenbaar te maken.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      ger | 10-12-2014

      ik zit al een aantal jaartjes bij oxxio.
      ik heb eerlijk gezegd nog nooit een echt probleem gehad met hun.
      tot deze keer met hun jaar afrekening.
      ik krijg eind okt de opdracht om de meterstanden door te geven, vervolgens heb ik op 3 nov de standen door gemaild.
      normaal krijg ik de jaar afrekening eind nov.
      deze reis krijg ik dat dus niet.
      vervolgens een paar keer gebeld waar mijn jaar afrekening blijft.
      mij is op gevallen dat ik steeds een ander verhaal krijg te horen, zelfs dat de laatste contact persoon zelf al aangeeft, dat ze het zelf niet snapt waarom de jaar afrekening nog steeds niet is op gemaakt.
      het schijnt dat je nu ruim 2 maanden moet wachten.
      dit vind ik rond uit belachelijk, en heb dit ook nog nooit meegemaakt.
      ik krijg altijd rond de zelfde tijd van het w.m.l de opdracht voor de meterstand door te geven.
      deze afrekening krijg ik altijd 2 weken na het indienen van de meter stand.
      mijn vraag, is het nou zo moeilijk om optijd een jaarafrekening op te maken.
      of word het eens tijd dat jullie goed opgeleid personeel gaan aannemen die wel weten wat ze doen daar.
      schijnbaar is dat moeilijk te vinden.
      maar ik begin het idee te krijgen dat jullie flink renten aan het trekken zijn, over de bedragen wat de mensen terug moeten ontvangen zeker van de stook kosten.
      immers een zachte afgelopen winter periode gehad.
      Reactie van Oxxio | 11-12-2014 Beste Ger,

      Vervelend om te horen dat je niet tevreden over ons bent.
      Wil je ons alsjeblieft via ons e-mailadres: deoxxiomedewerker@oxxio.nl je klantnummer doorgeven? Dan zoeken we voor je uit wat er aan de hand is en komen we er bij je op terug.

      Dank je wel alvast voor je moeite.

      Met vriendelijke groet,

      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Dennis | 9-12-2014

      Je moet een goedgevulde spaarrekening hebben als je bij oxxio komt vanaf de eerste jaarafrekening klopt al niks van mijn facturen het eerste jaar kreeg ik veel te veel terug dit heb ik natuurlijk aan de kant gehouden mij voorschot werd ook lager gezet en verhogen kon maar beperkt.
      Omdanks dat ik meterstanden regelmatig doorgaf werd mijn voorschot niet aangepast rn nu krijg ik met de jaarafrekening opeens een bedrag van meer dan 1200 voor de stroom en 700 euro voor het gas ondanks dat mijn cv ketel kapot is.
      Reactie van Oxxio | 9-12-2014 Beste Dennis,

      Wij begrijpen dat je ervan geschrokken bent dat je bij moet betalen. Wellicht dat wij je een nadere toelichting hierop kunnen geven of samen met je een oplossing kunnen bedenken. Kun je ons je klacht mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan nemen wij contact met je op.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      van ree | 8-12-2014

      Toen wij n contract afsloten moesten wij 30 euro per maand betalen lager kon niet. Het betreft n campingadres dus is daar het verbruik zeer laag daar wij alleen de weekenden gaan. Nu moeten wij geld terug krijgen van onze jaarafrekening en worden wij aan het lijntje gehouden. Steeds word er iets anders gezegd. De een zegt dat t in behandeling is de ander zegt an niet. Wij wachten al maanden en moeten zelf 40 euro betalen als we n dag te laat zijn.
      Reactie van Oxxio | 9-12-2014 Beste van ree,

      We begrijpen dat het vervelend voor je is dat je het gevoel hebt dat je aan het lijntje wordt gehouden. Je hebt aangegeven dat je het geld van je jaarrekening niet hebt ontvangen en dat je € 40,- herinneringskosten hebt moeten betalen omdat je een dagje te laat bent.

      Voordat wij € 40,- aan herinneringskosten in rekening brengen, krijg je eerder herinneringen van ons. Het gaat hier dan niet om een dagje te laat zijn.

      En als je een tegoed hebt op je jaarrekening wordt deze eerst verrekend met openstaande posten. Het lijkt ons dus vreemd dat je ondanks je tegoed toch nog met herinneringskosten wordt geconfronteerd. Wij willen dit echter wel graag voor je nakijken en vragen je hierom dat je ons klantnummer of postcode en huisnummer doorgeeft via deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Danny | 27-11-2014

      NIET DOEN !!!!
      Ik heb de grootste problemen gehad ik werd afgesloten door enexis omdat ik volgens oxxio een schuld bij ze had.
      Echter alles nagekeken en ik had zelfs 400 teveel aan ze betaald .
      Nu blijft nog steeds die deurwaarder komen maar ik laat dit zeker voor het gerecht komen
      Reactie van Oxxio | 27-11-2014 Beste Danny,

      Zo te lezen heb je al contact met de deurwaarder gehad en is een gang naar de rechtbank al ingezet. Wij kunnen langs deze weg niets voor je betekenen. Wel kun je contact opnemen met de deurwaarder als je vragen over onze vordering hebt.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Evert Krikke | 26-11-2014

      Net een nieuw contract afgesloten bij Oxxio.
      Reden hiervoor was een leuke actie hadden waarbij je een IPhone of Ipad voor een leuke prijs kon bestellen.
      Blijk ik achteraf de verkeerde control box gekozen te hebben waardoor ik helemaal niets van deze actie kan uitkiezen.
      Klanten service gesproken en er is helemaal niets te regelen contract is contract.
      Beetje dom van mij dat ik voor Oxxio gekozen heb, ben nog geen maand klant en weet nu al dat de service erg slecht is,
      Ben klant tot ik mijn contract uitgediend heb, daarna stap ik weer snel over naar mijn oude leverancier NUON
      Heb spijt van mijn besluit om met Oxxio in zee te gaan.
      Reactie van Oxxio | 27-11-2014 Beste Evert,

      Ik begrijp dat het heel vervelend voor je is dat je in de veronderstelling was een mooi product te kunnen uitkiezen en dat dit achteraf niet zo is, omdat je het verkeerde pakket hebt gekozen. Kun je ons je klantnummer doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij of we je verder kunnen helpen. Ik kan niets beloven, maar we kunnen het wel proberen.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Dick van der Hoeven | 23-11-2014

      Mijn klacht bij Oxxio is opgelost, door een zeer vriendelijke medewerker die al mijn vragen netjes heeft beantwoord en de klacht daarmee heeft opgelost.
      Mijn tip voor Oxxio; communiceren is het sleutelwoord. Zodra er een klacht is, de klacht laten oplossen door een medewerker die gemachtigd is de klacht compleet af te handelen.
      Mijn tip voor DAS Incasso; communiceren is het sleutelwoord. Als iemand de moeite neemt uitgebreid te reageren niet afdoen met een geautomatiseerde brief maar ter zake reageren, ik had van een incassobureau met een rechtsbijstand als moederbedrijf een andere opstelling verwacht.
      Reactie van Oxxio | 27-11-2014 Beste Dick,

      Ik ben blij te lezen dat we je klacht naar tevredenheid hebben opgelost.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 5 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      George | 20-11-2014

      Vandaag een colporteur van Oxxio aan de deur gehad, ondanks onze "geen geleur aan de deur" sticker op het deurkozijn. Beweerde dat gas en stroom ongeveer tegen inkoopprijs worden geleverd en er alleen mooie cadeaux kunnen worden gegeven door het vastrecht te verhogen (die cadeaux betaalt u dus zelf, als het ware op afbetaling). Wilde ik een cadeau dan moest ik wel direct een contract ondertekenen, daarop werd nogal sterk aangedrongen. Er zou de wettelijke 14 dagen bedenktijd achteraf voor gelden, wat uiteraard op zich wel juist is; ik mocht echter niet twee dagen bedentijd vooraf vragen om meningen op internet te checken, het "wijkteam" was maar 1 dag in onze kleine woonplaats (mer 18 duizend inwoners). Ik begrijp nu waarom !!! Het laatste wat ik te horen kreeg was dat hij de grote huizen aan onze kant van de straat niet geweldig vond, de kleinere aan de overkant vond deze zwaar met brillantine ingevette jongeman toch leuker. Helemaal klasse Oxxio !
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Michelle D. | 13-11-2014

      Na al jullie ervaringen te hebben gelezen is het mij opgevallen dat ik dus niet de enige ben met de problemen met OXXIO! Is het nog nooit bij iemand op gekomen om toch eens actie te gaan ondernemen. In mijn geval heb ik dit gedaan en word ik ten onrechte vals beoordeeld. Ik ga u nu een deel van mijn ervaring vertellen!

      In februari 2013 is er zo een leuke colporteur aan mijn deur gekomen met hetzelfde IPAD verhaal. Omdat ik op dit moment net in een verhuizing zat heb ik duidelijk gemaakt om geen gebruik te maken van deze actie en geen klant wou zijn van oxxio. Dit ook omdat er familieleden zijn geweest met dezelfde onaangename ervaring met oxxio. Deze colporteur heeft minimaal 30min. aan mijn deur gestaan doordrammen. Als conclusie mocht deze jongeman mij wel een e-mail sturen met deze actie. Terwijl ik in mijn verhuizing zit en nog geen internet in huis had heb ik deze mail helemaal niet gelezen.
      WAT doet oxxio hiermee: ALS U DEZE MAIL NIET BINNEN 7 DAGEN beantwoord gaan wij ervan uit dat u KLANT wilt worden bij OXXIO. Toen ik 2 weken na deze confrontatie een brief binnenkreeg van mijn huidige leverancier dat ik geen klant meer bij hun ben gingen de bellen rinkelen. Per direct ben ik weer terug overgestapt naar Essent maar dit heeft 3 weken geduurd omdat oxxio mij had overgeschreven naar oxxio.
      Om een lang verhaal kort te maken eist oxxio een bedrag van €1221,- voor 5 weken gas/stroom. Ik heb aldus nooit een IPAD ontvangen en heb nooit meterstanden doorgegeven.

      En het Nederlandse rechtssysteem heeft oxxio gewoon in hun gelijke gesteld omdat deze colporteur per direct is ontslagen daar moest ik maar genoegen meenemen.

      Maar wat kun je meer doen dan het gewoon betalen?????
      Reactie van Oxxio | 18-11-2014 Beste Michelle,

      Bedankt voor je bericht aan deoxxiomedewerker@oxxio.nl. Helaas kunnen wij in deze zaak niets voor je betekenen omdat Oxxio inderdaad door de rechtbank in het gelijk is gesteld en er een vonnis is gewezen. Wij hebben je bericht aan ons dan ook doorgestuurd aan de deurwaarder. Je kunt contact met de deurwaarder opnemen voor een eventueel vervolg.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Piet Opzegger | 15-11-2014 “Niet reageren = u bent akkoord” gaat natuurlijk helemaal niet op. Volgens de rechtspraak moet u zelf actief en met vrije wil akkoord gaan, anders is er geen wilsovereenstemming, en dus geen overeenkomst. Bij de rechter halen ze dan gewoon keihard bakzeil.

      En als er geen overeenkomst is, kan er ook geen rechtsgeldige levering hebben plaatsgevonden. Gewoon einde oefening voor de **** Oxxio.

      Laat Oxxio maar uitleggen op welke juridische grond zij menen een vordering op u te kunnen hebben en laat u absoluut niet afschepen door deze ****. Het enige wat Oxxio goed probeert te doen is de consument ****. Verder hebben ze hier de meeste klachten tegen de duurste energietarieven.
      Reactie van Onno Jaggie | 13-11-2014 U bent niet de enige. Al jaren zijn die overeenkomsten met de colporteurs tot stand gekomen door grove misleiding. Dan is er geen enkele rechtsgrond volgens de Kantonrechters.

      De Kantonrechter heeft Oxxio al vaker aangegeven waaraan een vordering moet voldoen.

      En vaak genoeg wordt Oxxio door de Kantonrechter van tafel geveegd, mede bezien in het licht van een wanordelijke administratie. Het zijn niet mijn woorden, maar van diverse Kantonrechters.

      En Oxxio wil er gewoon niet van leren om het spel volgens de gebruikelijke regels te spelen.

      De zaak gewoon voor laten komen. En Oxxio wordt vaak veroordeeld in de proceskosten.

      Hieronder kunt u smeuïge zaken lezen waarin Oxxio van tafel geveegd wordt.

      http://www.rechtspraak.nl/Uitspraken-en-Registers/Pages/default.aspx

      “Uitspraken” aanklikken en dan zoekgegeven “Oxxio”.
      Reactie van Oxxio | 13-11-2014 Beste Michelle D.,

      Jammer om te lezen dat je niet tevreden over ons bent.

      Kun je ons via ons e-mailadres 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl' je klantnummer sturen? Dan bekijken we je klacht nog een keer.

      Bedankt alvast.

      Met vriendelijke groet,

      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Dick van der Hoeven | 11-11-2014

      Oxxio is heel star in het oplossen van mijn klacht.
      De eindafrekening is naar een verkeerd adres gestuurd daarom heb ik schijnbaar niet alles ontvangen.
      Ik heb gevraagd de eindafrekening naar het juiste adres te sturen maar dat doen ze niet.
      In plaats van alles goed op te lossen sturen ze me DAS incasso op mijn hals die de aanmaning eerst naar het verkeerde adres stuurt, en vervolgens op mijn verzoek een herinnering naar het juiste adres stuurt met alleen maar een bedrag zonder dat verder te specificeren.
      Zowel Oxxio als DASS incasso willen geen nadere informatie sturen of op de klacht reageren.
      Het enige wat ze doen is dreigen.
      Reactie van Peter van Dinther | 11-11-2014 Beste Dick,

      Hieronder bij Spool had ik al mijn ervaringen weergegeven. Oxxio en Das Incasso maken er een zooi van. Niet gespecificeerde vorderingen worden door de Kantonrechter gewoon verscheurd. U verscheurt ook gewoon de ontvangen post, net als Oxxio veel post gewoon verscheurt.

      En aan de incassowet voldoen ze al helemaal niet. “Oxxio gaat niet zonder meer over tot het inschakelen van een incassobureau, daar gaat het één en ander aan vooraf”.

      Ja hoor Tess, Oxxio stuurt gewoon plompverloren zonder brief Das Incasso op je dak, die er net zo weinig van begrijpt als Oxxio. Dat weet u zelf toch maar donders goed.

      Laat Oxxio maar geen informatie over de vordering geven. Zien ze wel het resultaat bij de Kantonrechter.
      Reactie van Oxxio | 11-11-2014 Beste Dick,

      Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat de vordering aan DAS is verzonden, maar heb je nadat je op de hoogte bent gesteld van de vordering, contact opgenomen om een regeling te treffen? Oxxio gaat niet zonder meer over tot het inschakelen van een incassobureau, daar gaat het één en ander aan vooraf.

      Kun je via deoxxiomedewerker@oxxio.nl je klantnummer doorgeven en aangeven wat je van Oxxio verwacht? Wij zullen je zaak dan bekijken en zien of wij een passende oplossing kunnen vinden.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Spool | 10-11-2014

      Ik ben 4 maanden geleden overgestapt naar oxxio. Was altijd tevreden bij nuon maar heb nu een uitkering dus wilde minder betalen. De boete van €100 die ik van Nuon kreeg zou betaald worden door oxxio. Daar wacht ik inmiddels al twee en een halve maand op!
      Vele mailtjes zijn er al geschreven. Steeds kwamen ze met redenen waardoor het zo lang duurde, die ze later zelf weer ontkenden. Zo zou de 1e keer mijn opgestuurde formulier kwijt zijn geraakt doordat binnengekomen post op verkeerde afdelingen terecht was gekomen. Later was het opeens de schuld van Postnl.
      Ondertussen kreeg ik een betaalherinnering binnen van €61,90 dat ze niet van mijn rekening af konden schrijven. Eén maal eerder heb ik een betaalherinnering van hun ontvangen maar op het moment dat ik wilde betalen, zag ik dat ze zelf alsnog het bedrag van mijn rekening hadden afgeschreven. Raar, maar betaald is betaald dacht ik.
      Op 3 november weer gemaild waar het geld bleef. Er was een probleem met uitbetalingen kreeg ik dit keer te horen. Ik dacht dat dat wellicht kwam doordat ze de bedragen met elkaar verrekenden. Dat zou het meest logisch zijn, toch?
      Nee dus, de volgende dag ontving ik een brief dat er bovenop de €61,90 nu €40 administratie kosten kwam. Belachelijk! Direct heb ik weer gebeld. De admin. kosten konden volgens de vrouw niet kwijtgescholden worden want ik betaalde mijn rekeningen nooit op tijd. Dit is absolute onzin en een leugen! Ze hebben tot nu toe iedere maand geld van mijn rekening afgeschreven, ook toen ik dus de eerste betaalherinnering ontving. Daarnaast hadden ze de bedragen gewoon moeten verrekenen!
      Ik vind het onbegrijpelijk dat je als burger geen poot hebt om op te staan. Als ik administratie kosten had kunnen eisen, hadden ze inmiddels al meer dan het dubbele moeten betalen. Maar dat kan niet, ik moet afwachten terwijl zij met de ene na de andere smoes komen en ondertussen extra kosten rekenen voor een bedrag wat ze hadden kunnen verrekenen.
      Ik heb nu al enorme spijt dat ik ben overgestapt.
      Reactie van Peter van Dinther | 10-11-2014 Ja Leonie, het klinkt inderdaad allemaal niet best. Maar trapt u hiermee niet alleen maar een open deur in?

      Beste Spool,

      Wacht niet op antwoord van Leonie. Hier is al je antwoord.

      Oxxio hoeft de incassokosten van € 40.00 helemaal niet kwijt te schelden. Oxxio mocht ze namelijk helemaal NIET in rekening brengen, omdat Oxxio over de hele linie niet voldoet aan de Wet Incassokosten 1 juli 2012. En Oxxio kent die wet donders goed. Maar dan volgt verbale intimidatie van de consument met stupide smoezen en verzinsels.

      En het scenario aan smoezen en bedenkelijke verzinsels om consumenten om de tuin te leiden en je er in te laten tuinen is groot. Jarenlange ervaring.

      En uw opgestuurde formulier is echt niet zoekgeraakt. Dat hebben ze gewoon weggegooid. Uit de vele klachten hier kan je opmaken dat ze digitale en papieren post gewoon weggooien. En de klant komt er maar niet uit. Trap niet in die ongebreidelde smoezen en let op je rechten!!!

      Er moet dus eerst een herinneringsbrief met heldere onderbouwing van het openstaande bedrag ontvangen worden, vervolgens een aanmaningsbrief en tot slot een zogenaamde 14 dagen brief. Hierin moet vermeld worden dat binnen 14 dagen betaald moet zijn. Ook moet dan nadrukkelijk gewezen worden op de gevolgen van het niet betalen en hoeveel (dus pas daarna) de uiteindelijke incassokosten zullen gaan bedragen. Incassokosten komen dus pas véél later in beeld en niet bij het eerste stupide kattebelletje van Oxxio.

      Waarschijnlijk is het computersysteem van Oxxio uit het Stenen Tijdperk niet eens in staat herinneringsbrieven conform de wet te genereren. Low-budget Energieleverancier noemen we dat. Vandaar ook die ontelbare fouten in jaarafrekeningen. Kijk jaarrekeningen goed na!

      Gewoon niet betalen dus, de incasso’s storneren en verwijzen naar de bepalingen van die wet. Laat de zaak maar voor komen. Zelfs voor 30 piek durft Oxxio overigens een Kantonrechter lastig te vallen. Daar zijn Kantonrechters natuurlijk niet voor bedoeld. Ik zou me kapot schamen daar.

      Gaat Oxxio gewoon door dan zal Oxxio vervolgens door de Kantonrechter gewoon flink om de oren geslagen worden om (wederom) haar huiswerk eens beter te doen, natuurlijk mét veroordeling tot het voldoen van de proceskosten.

      En een vordering wordt natuurlijk nooit door de Kantonrechter toegekend als die niet voldoet aan de wet, of waar fouten en tegenstrijdigheden in staan en zeker niet als de vordering niet voldoende onderbouwd is. En natuurlijk al helemaal niet als u zelf zelfs een bedrag van Oxxio tegoed hebt. Oxxio is al vaak genoeg bij de Rechtbank door de Kantonrechters afgedroogd, met een simpel handgebaar weggewuifd en met de staart tussen de benen “via de achterdeur” de Rechtbank vertrokken.

      Maar ja, Oxxio denkt de wijsheid in pacht te hebben. Met hun ongelooflijke halsstarrigheid, hufterige behandeling van de klanten, maandenlange achterstanden, domheid, traineren, puur liegen en bedriegen en diefstal van haar klanten, dan ook nog eens het hoogst aantal klachten op de klachtensites en met de duurste tarieven onderaan op de vergelijkingssites denkt Oxxio nummer één in energieland te worden.

      Jawel, Oxxio sluit de vergelijkingslijst af met de nummers 129, 130 en 131 onderaan. Ik kan er echt niets anders van maken. De vergelijkingssites liegen echt niet, in tegenstelling tot ………………………..

      Of zien alle 840 reflectanten, die hier de afgelopen jaren in deze rubriek steen en been geklaagd hebben, het ALLEMAAL verkeerd? Vertel het maar Oxxio. Vertel het maar Leonie.
      Reactie van Oxxio | 10-11-2014 Beste Spool,

      Het klinkt allemaal niet best. Wij kijken dit graag voor je na als je je postcode/huisnummer of klantnummer via deoxxiomedewerker@oxxio.nl doorgeeft.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Robin Zwart | 5-11-2014

      Na overgestapt te zijn naar Oxxio afgelopen mei dacht ik mijn energie en gas verbruik eens wat beter in de hand te houden. Ik wilde niet meer bijbetalen en ben uit voorzorg zo'n 20% meer gaan betalen per maand. Verder ben ik bewuster omgegaan met mijn verbruik, hoop maatregelen genomen en energieverslinders vervangen voor energiebesparende apparaten en lampen. Na drie maanden kon ik mijn eerste voorschotcheck doen en kijken hoe ik ervoor stond. Dit was precies zoals ik gehoopt en verwacht had, ik zou zo rond de €600 terug krijgen in mei. Dit gaf mij ook een gevoel dat ik op de goede weg was en ben nog meer gaan letten op energiebesparing en gasverbruik. Ook gesteund door een meevallend klimaat dacht ik dat de voorschotcheck misschien op termijn nog wel meer in mijn voordeel zou haan uitpakken. Na vorige week weer de check gedaan te hebben moest ik ineens rond de €400 bijbetalen! Een verschil van €1000 met een week hiervoor. **** zijn het! Ze gooien er een standaardbrief uit met excuses was een fout in het systeem en betalen aub! Niet naar Oxxio gaan je betaald echt 2x zoveel als bij andere maatschappijen!
      Reactie van tdiamanti | 7-11-2014 Beste heer Zwart,

      hetzelfde is mij ook overkomen en ik heb mijn verlies genomen en meteen overgestapt met een boete van 125,- euro per product.

      Het trucje bij Oxxio is dat zij een vastrecht van € 14,- per product per maand berekenen, dus € 28 per maand, terwijl alle andere leveranciers gemiddeld tussen 3,50 en € 5,00 berekenen. Hier kan niemand tegenop sparen, ze bestelen hun klanten met het vastrecht. Vastrecht is een vast bedrag per maand, dat o.a. administratiekosten inhoudt en per leverancier enorm verschillt.

      Hierbij een overzicht van het berekende vastrecht per jaar van andere aanbieders (vastrecht voor stroom en gas is bij elkaar opgeteld). Gegevens zijn uit de vergelijkingswebsites “gaslicht.com” en “energieleveranciers” genomen en met de actie Oxxio InControl+ ipad/Notebook, 3 jaar vast::

      Leverancier Vastrecht per jaar Vastrecht per 3 jaar
      OXXIO: € 336 €1008
      Ned. Energiemaatsch.: € 72,72 € 218,16
      NUON: € 84,07 € 252,21
      Energiedirect: € 90,02 € 270,06
      EON: € 95,76 € 285,18
      Greenchoice € 48,50 € 145,50
      Essent € 47,92 € 143,76

      Gemiddeld berekende vastrecht van alle andere leveranciers :

      gemiddeld vastrecht andere leveranciers: € 73 per jaar/ € 220 per 3 jaar
      Oxxio InControl actie vastrecht: € 336 per jaar/€1008 per 3 jaar!

      Tel uit uw winst!

      Dus nu weet u, dat u bij Oxxio zeker niet kunt besparen en dat elke maand dat u bij deze leverancier blijft meer dan € 20,00 per maand verliest!
      Reactie van Oxxio | 6-11-2014 Beste Robin,

      Inderdaad heel vervelend. Onze excuses hiervoor.

      Met de Voorschotcheck kan je zien of je straks moet bijbetalen of geld terug krijgt op je jaarrekening. Op 23 oktober 2014 hebben we een update gedaan, omdat we een fout zagen in de berekening van de seizoensinvloeden voor 2015. Hierdoor kan jouw uitkomst van de voorschotcheck onjuist zijn geweest. Het kan zijn dat je daardoor vóór 23 oktober 2014 een andere uitslag zag dan daarna. De uitkomst die je nu krijgt, geeft een betere voorspelling van het bedrag op je jaarrekening.

      De Voorschotcheck berekent het verwachte bedrag op je jaarrekening. We gaan daarbij uit van je huidige verbruik, jouw actuele tarieven en dat je bij bent met betalen. Het blijft een voorspelling, ook een strenge winter kan hier grote invloed op hebben. Doe daarom de voorschotcheck regelmatig om verrassingen op je jaarrekening te voorkomen.

      Met vriendelijke groet,

      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Kees-Jan Nieuwendam | 6-11-2014 Mijn voorschotcheck geeft aan een geschat verbruik van ongeveer € 200.00. Ik heb al € 400.00 aan voorschotten betaald en de rest van de periode moet ik nóg eens € 400.00 betalen om aan het eind € 600.00 terug te krijgen.

      Ik snap er helemaal niets van. Het lijkt wel ongeoorloofd geld binnen harken. En je moet maar afwachten wanneer je je eigen geld weer terugkrijgt. Maar volgens Oxxio is de voorschotcheck nog een Bèta versie. Als je alle schandalige klachten hier leest lijkt de hele organisatie van Oxxio wel een Bèta versie. Idioot hoge voorschotten en ‘scherpe tarieven’. Ik snap er nog minder van.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Rob de Kort | 3-11-2014

      In September 2013 heb ik mijn contract met Oxxio beeindigd. In oktober 2013 kreeg ik de eindafrekening van stroom, waarbij mij opviel dat deze niet klopte. Bij controle bleek dat een fout van Enexis ( netbeheerder) . maar wel typisch dat wanneer je een contract hebt van enkel stroom , je een eindafrekening krijgt voor dubbel. Daar wilde Oxxio niets aan doen , dat mocht ik zelf regelen. Uiteindelijk in Januari 2014 is er door Enexis een correctie doorgevoerd. Maar nog steeds hield Oxxio vast bij de onjuiste faktuur. Inmiddels al meerdere keren contact gehad ( mail en telefoon) , maar ze wilde niets veranderen.

      Uiteindelijk kreeg ik in juni 2014 bericht van DAS incasso. Of ik wilde betalen. Natuurlijk wil ik wel betalen, maar niet het geclaimde.

      Omdat je geen afschriften krijgt van de door jou gestuurde mails aan Oxxio, heb ik deze per brief opgevraagd. Toen Oxxio mij opbelde met de vraag waarom en ik antwoorde voor de komende rechtzaak, beloofde men mij dat zij het nog eens gingen bekijken en dat ze DAS opdracht gaven om de vordering in te trekken. Of ik dan nog wel even € 150 openstaande kosten wilde betalen.........

      Maar goed, ik hoorde maar niets en in plaats van een antwoord, kreeg ik een herinnering van het openstaande faktuurbedrag. Daarna ben ik gaan schrijven en gaan posten op diverse sites. En verhip, nu kreeg ik wel respons.
      Met als klap op de vuurpijl een berekening van Oxxio met daarin hetgeen vermeld wat ik reeds wist. HET KLOPTE NIET. Op 6 oktober 2014 nog even een onaangenaam telefoongesprek met een OXXIO medewerkster en toen was de maat vol voor mij. Laat de rechtzaak maar komen dacht ik nog.

      Maar tot mijn verbazing, kreeg ik ineens , zonder begeleidend schrijven, de juiste factuur........en of ik die dan maar wilde betalen. Niet eens een excuse.

      Gezien alle ellende die ik heb mogen meemaken , vind ik het niet onredelijk dat ik een tegemoetkoming van Oxxio mag verwachten. Maar daar verstaat Oxxio onder een bos bloemen of een fles wijn.........maar geen excuses.

      Inmiddels mag ik gebruik maken van een afbetalingsregeling, maar toekenning van hun falen of hun verantwoordelijkheden ervoor nemen doen ze niet.

      Mijn advies naar de mensen is:

      WANNEER JE DAN TOCH MET OXXIO IN ZEE WILT GAAN , LEG DAN TEN ALLE TIJDEN EEN GOED DOSSIER AAN. DOE NIETS PER MAIL EN ALLES PER BRIEF. NOTEER NAMEN VAN MEDEWERKERS EN DE DATUMS WANNEER JE BELT. LAAT NIETS AAN HET TOEVAL OVER.

      Over de prijs e.d. en andere randvoorwaarden kun je je mening hebben. Die kun je altijd goed doornemen. Maar hoe Oxxio zijn zaken afhandeld, dat kun je alleen hier terugvinden. Ik denk dat er genioeg voorbeelden zijn , waardoor je een wijs besluit kan maken.....
      Reactie van Oxxio | 4-11-2014 Beste Rob,

      We hebben inderdaad contact met je gehad over je klachten en wij hebben je een passende oplossing geboden. In ons bericht aan je hebben wij aangegeven dat wij je om onze excuses kracht bij te zetten een fles wijn of een bosje bloemen aan bieden. Verder heeft Oxxio je een betalingsregeling aangeboden zodat je het terug te betalen bedrag in termijnen kunt voldoen. Een betalingsregeling is een gunst en geen recht.

      Wij zijn van mening volledig op je vragen te zijn ingegaan en je klacht te hebben afgehandeld.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Jan Berlang | 4-11-2014 Het is voor u misschien niet meer nodig, maar voor andere lezers over de praktijken van Oxxio misschien wel.

      Het is beter om niet te communiceren via het contactformulier op de website maar via uw eigen email via het adres klantenservice@oxxio.nl. Het bericht komt dan altijd aan en ook ontvangt u een ontvangstbevestiging. Oxxio kan dan nimmer ontkennen dat het mailbericht niet ontvangen is.

      Toch alles liever per mail. Oxxio gooit ook papieren post gewoon weg als het ze even niet aan staat of niet uitkomt. Belangrijke zaken als opzeggingen, meterstanden of als bij uw dispuut over een eindafrekening. Nou, dan zijn de poppetjes aan het dansen om je recht te krijgen. Door het weggooien van post raak je ook de tijdlijn kwijt wat er gebeurd en geschreven is. En vervolgens maand na maand na maand ………………..

      Namen noteren heeft ook geen zin. Ze leggen niets vast en ze hebben overal gewoon schijt aan. Als je met je telefoonuitdraai van de provider zegt dat je 45 min met een Kees van Oxxio hebt gebeld heb je gewoon niet met Kees gebeld.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Shireen | 3-11-2014

      Bespaar uzelf de stress en stap niet over naar Oxxio! De linkerhand weet niet wat de rechterhand doet en dat kost de consument een heleboel geld! Ik heb de grootste ellende gehad omdat ik 2 cent achter de komma was vergeten over te maken. Mijn fout natuurlijk, maar het kostte mij 8 telefoontjes om te achterhalen waarom zij DAS op mij hadden afgestuurd. Vervolgens kreeg ik na veel pijn en moeite twee opties: aanmaning betalen aan Oxxio zelf of aan DAS. Totaal niet over nagedacht, dus daarna weer ellende om aan de een te bewijzen dat je de ander betaald hebt. Zeer frustrerend ook om iedere keer rond de 30 minuten aan de telefoon te wachten om vervolgens niet eens geholpen te worden. Ik stap over en kies weer voor service! Ik betaal maar al te graag deze ellende af en wil nooit meer iets met Oxxio te maken hebben! Afrader!
      Reactie van Robbert Ekkelboom | 3-11-2014 Ach, Oxxio schuift zo Das Incasso op je dak zonder dat je iets weet. Als u geen herinneringsbrief, aanmaningsbrief of zogenaamde 14 dagen termijn brief heeft ontvangen is Oxxio helemaal niet gerechtigd incassokosten in rekening te brengen. Incassowet 1 juli 2012. Het is nogal hufterig die paar cent gewoon naar Das te sturen zonder u eerst ingelicht te hebben. Typisch Oxxio.
      Reactie van Oxxio | 3-11-2014 Beste Shireen,

      Dit klinkt inderdaad niet best. Als je je postcode/huisnummer of klantnummer doorgeeft via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij dit graag voor je na.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      mariska | 30-10-2014

      Nog nooit heb ik ergens spijt van gehad dan van oxxio en hun DAS incasso buro.
      Eerst kreeg ik mijn jaarafrekening waarin ik 193 terug kreeg voor mijn stroom en 136 moest betalen voor mij electriciteit.
      Wat doet oxxio ...oh u heeft nog een openstaande factuur van 29.95 dus sturen we een incasso brief met extra 40 euro koste!!!
      En dat terwijl ik geld te goed heb van oxxio !!! Hoe zit dat oxxio?? Is het niet meer dan nornaal m dat jullie dat bedrag verekenen met d3 afrekening die ik tegenheden heb van jullie zoals vermeld staat in de brief !! Ik ga deze rekening dus never en nooit niet betalen dat begrijp je natuurlijk wel
      Reactie van Oxxio | 3-11-2014 Beste Mariska,

      Het is inderdaad te doen gebruikelijk dat wij openstaande posten met elkaar te verrekenen, dus is het merkwaardig dat dat in jouw geval niet zou zijn gebeurd. Graag kijken wij dit voor je na als je je postcode/huisnummer of klantnummer via deoxxiomedewerker@oxxio.nl doorgeeft.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Richard van den Oever | 31-10-2014 Los van de stupide gedachte een openstaand bedrag niet te verrekenen met een teruggave mag Oxxio helemaal geen incassokosten berekenen als u geen herinneringsbrief heeft ontvangen, een aanmaningsbrief en tot slot een zg. 14 dagen brief (met bewijzen van ontvangst).

      Met name moet Oxxio kenbaar maken wat de gevolgen zijn als na die 14 dagen nog niet betaald is en hoeveel de incassokosten zullen gaan bedragen als de vordering na die 14 dagen nog niet ontvangen is. De aanmaningen dus gewoon bij oud papier doen.

      Maar Oxxio stuur letterlijk blind Das Incasso op je af. Ze weten gewoon niet wat ze doen.

      Een Kantonrechter zal een vordering natuurlijk afwijzen als niet aan de Wet Incassokosten 1 juli 2012 is voldaan en Oxxio naar het Land der Fabelen verwijzen, mét veroordeling in de proceskosten. Eerder zijn al soortgelijke vonnissen over Oxxio uitgesproken.

      Hieronder is alles haarfijn uitgelegd wat een crediteur kan en mag. Maar Oxxio lijkt zich boven de wet te hebben verheven.

      http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=50&#c694
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Isabel | 29-10-2014

      Ik heb vorige week vrijdag ook het abbonnement afgesloten en wil dit nu graag stopzetten, maar ik bel het gratis nummer, er wordt opgenomen en wanneer ik aangeef het abbonnement stop te willen zetten wordt ik in de wacht gezet voor meer dan 10 minuten en wordt ik dus gewoon niet geholpen! gewoon meer dan tien minuten in de wacht gestaan en toen maar opgehangen en een mail gestuurd maar echt schanddalig deze klantenservice. Er wordt meteen opgenomen maar als er iets stop wordt gezet is er opeens niemand beschikbaar. Ze willen je gewoon die 14 dagen laten uitzitten zo van laat maar en dan de centjes in hun zak steken.
      Reactie van Piet Opzegger | 29-10-2014 U heeft geluk gehad. 45 min wachten en dan de verbinding breken is gebruikelijk. Uw opzegging kunt u het beste via dit adres doen klantenservice@oxxio.nl Dan krijgt u een automatische ontvangstbevestiging en kunnen ze écht niet ontkennen dat de opzegging niet is aangekomen. Digitale mail gooien ze overigens ook vaak gewoon weg als het ze niet aanstaat. Chaotische administratie.
      Reactie van Oxxio | 29-10-2014 Beste Isabel,

      We vinden het jammer om te horen dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening. Onze excuses voor het ongemak.

      Uit je bericht begrijp ik dat je je aanmelding bij Oxxio wilt annuleren. Uiteraard vinden wij het jammer, dat je geen klant wilt zijn.

      Zou je zou vriendelijk willen zijn, om je klantgegevens te e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl? Wij zullen dan je aanmelding annuleren.

      Met vriendelijke groet,

      Taoufik
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Nathalie | 27-10-2014

      Mijn gevoel zeg... Onbetrouwbaar, onbetrouwbaar en nog eens onbetrouwbaar!!!!

      Een paar jaar geleden is een deur aan deur verkoper van Oxxio aan de deur geweest met de keus een budget contract of een Ipad, in eerste instantie dacht ik aan de Ipad. Nadat ik mijn handtekening had gezet zei de verkoper dat deze binnen een paar maanden binnen zal zijn. Dat ging niet want dan zal ik in het buitenland zitten, dus aangegeven dat ik dan liever het budget contract was. Was geen enkel probleem. Even met een leidinggevende gebeld en ik kon de emails voor de Ipad negeren want die waren al automatisch verzonden. Uiteindelijk heb ik nooit een budget contract gehad! Zelfs door meerdere malen met Oxxio te bellen, klachten in te dienen. Er is zelfs medegedeeld dat er contact met me opgenomen zal worden door een afdeling, maar niets ondernomen vanuit Oxxio.

      Uiteindelijk wou ik dus alleen maar graag weg bij Oxxio!

      Toen ik een avond niet thuis was stond er weer een aardige deur aan deur verkoper van Oxxio aan de deur die aan mijn vriend vroeg bij welke energieleverancier wij zaten. ZIjn antwoord natuurlijk, Oxxio. Maar hij vroeg even hoe het zit met verhuizen. Slimme verkoper heeft hier toch weer een contract uit te weten te halen. Als jullie toch verhuizen kunnen jullie daar ook Oxxio nemen en danwel een Budget contract. Dat hebben we nu niet, zie verhaal hierboven, dus dat betekend mooi twee contracten bij Oxxio! (dat is natuurlijk even niet verteld) of een afkoopboete van Oxxio naar Oxxio... Hoe bedoel je niet erg klantvriendelijk.

      Na telefonisch contact werd er gemeld dat de bewoner die er nu woont het contract zal kunnen overnemen, maar anders loopt het gewoon nog even door tot juni 2015. Uiteindelijk na zeer lang aan de telefoon te hebben gezeten was de oplossing het nieuwe contract toch nog stopzetten. Dit kon alleen niet telefonisch want opeens waren mijn gegevens niet meer te vinden. Bij deze heb ik het nu gemaild, want dat is wat de verkoper melde.

      Ik vind het zeer spijtig op welke manier Oxxio met klanten om gaat. Aan de telefoon blijven ze vriendelijk, maar daar blijft het dan ook bij, want wat heb je daaraan als er niks wordt opgelost?
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Eijkelhoff | 26-10-2014

      Overstappen ik zeg NIET doen !!
      Mijn ex had problemen met haar vorige leverancier. Ik heb toen met oxxio een contact afgesloten voor mijn kids en haar. Bij het aangaan van het contract werd mij gevraagd om de meterstanden door te geven. Dit wilde ik doen via de app alleen aangezien het gas centraal en via de verhuurder geregeld word kon ik deze niet invullen en kon ik dus ook de stroom meterstanden niet via de app invullen. Dus toen maar de meterstanden kaart ingevuld en opgestuurd.

      Een jaar lang hoor je niets totdat je voor het nieuwe jaar opdezelfde wijze de meterstanden door geeft. En er een afrekening komt een verbruik van bijna 10.000. ???? Gebeld en ze hadden nooit de beginstanden doorgekregen dus dat geschat (overgenomen van de vorige leverancier die er ook een zooitje van gemaakt heeft en mijn ex lange tijd een hoop ellenden van gehad heeft). Dus als bewijs een kopie van de meterstanden kaart opgestuurd (die ik gelukkig gemaakt had). Mail terug ... deze kaart word niet gezien als bewijs we moeten we het verhuisformulier opsturen. Hallo ik ben niet verhuist. Dus wederom verwezen naar de standen kaart die wij in kopie hebben opgestuurd en die door hun zelf is toegezonden om de meterstanden door te geven. Hoe kan ik weten /ruiken dat deze niet ontvangen is met nu alle ellende van dien. Stugge medewerkers die vast houden aan standaard antwoorden totaal niet na kunnen denken enz.

      Dus een mooie berekening naar ze opgestuurd. Verhuisstanden kaart en meterstanden kaart van vorig jaar als ondersteuning. Dat de meterstanden als doorgeven wel degelijk juist zijn. Het gemiddelde kwam namelijk over de 4 jaar dat ze hier woont op 4200 en dit jaar zou dan komen op 4105 ongeveer.

      Dit jaar zou zij als alleenstaande moeder met 2kids bijna 10.000 verbruikt terwijl ze in de voorgaande 3 jaar totaal dan maar 7000 verbruikt zou hebben. Nog houden ze vast. Dan is het bij de vorige leverancier mis gegaan (ja duhhhhh) en wil oxxio dus nu geld opstrijken.

      Het gaat helaas niet om 100 maar om bijna 1600 euro en ondanks dat we nog in conclaaf zijn eerst een verhoging van 40 euro en nu naar Das en komt er nog is een bijna 250 boven op en een dreig brief dat de levering gestopt word. Terwijl ik op dezelfde dag nog een mail terug krijg want ik kan doen om vervolg stappen te voorkomen pfffffff.

      Als ze weldenkende klantvriendelijke mensen nu eens goed opleiden kan na mijn laatste mail duidelijk zijn dat er een onterecht belachelijk hoog niet reëel en onredelijk buiten alle proporties bedrag is doorberekend.

      Maar goed das krijgt van mij eenzelfde mail (al zal dat niets uithalen als ik al deze verhalen lees) en daarna zit er niets anders op om het dan te laten beoordelen door een rechter en met alle ellende die te lezen valt over oxxio. De verschillende antwoorden op onze mails. Het belachelijk hoge stand die ze door berekenen waarvan elk weldenkend mens weet dat dit nooit kan kloppen gaan we dan deze stap maar aan. En ik ga hem met volle vertrouwen aan.
      Reactie van Oxxio | 27-10-2014 Beste Eijkelhoff,

      Wij begrijpen dat het erg vervelend voor je is dat het niet goed is gegaan met je meterstanden. Om je te kunnen helpen, verzoeken wij je je postcode/huisnummer of klantnummer met je klacht door te geven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl. Wij kijken dit dan graag voor je na.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Marnix | 21-10-2014

      Mensen,
      Als je niet tevreden vent over oxxio, net als ik, stap dan over. Er zijn leveranciers die de boete van oxxio van maximaal 250 voor gas en electra vergoeden!
      Reactie van Oxxio | 22-10-2014 Beste Marnix,

      Jammer om te horen dat je niet tevreden bent over ons. Wat hadden wij beter kunnen doen om er toch voor te zorgen dat je wel tevreden bent?

      We horen graag van je via deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

      Met vriendelijke groet,

      Michaël
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      dionne | 21-10-2014

      ik vertrouwde de medewerker van oxxio die aan de deur was!
      dat jullie je personeel niet goed opleiden wil niet zeggen dat wij hier de dupe van moet worden.
      er zijn nou eenmaal mensen die werken en niet een sociale uitkering hebben die alle tijd van de wereld om dingens zitten te lezen!
      Reactie van Oxxio | 21-10-2014 Beste Dionne,

      Het is en blijft je eigen verantwoordelijkheid om als je een leveringsovereenkomst aangaat, na te lezen of alles klopt en je het eens bent met de voorwaarden die hieraan verbonden zijn. Daarvoor is ook de wettelijke bedenktijd van 14 dagen in het leven geroepen. Het is jammer dat je hier geen gebruik van hebt gemaakt.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Maya | 21-10-2014

      Na telefonisch contact(op 6 oktober) of ik n rekening van 2 maanden geleden kan betalen als t loon op de rekening (rond de 25ste) staat, kreeg ik t antwoord: tot 14dagen na dit telefonisch gesprek kunt U later betalen, anders komt er dus n boete van €40 bij. Dus 6okt en 14dagen is 20 oktober....Red ik niet financieel zei ik en kreeg t zelfde antwoord van 14dagen. M.a.w. als ik 5dagen later (de11e) bel dan kan t dus wel op de 25ste(11en14dagen is 25)...euh ja daar komt t wel op neer was tot 3 keer vragen, het antwoord van de oxxio medewerker.! Wat n kolder zei ik, zoiets heb ik in alle jaren nog nooit gehoord of meegemaakt. En gezegd dat ik ga overstappen. Ben nu dus bezig met uitzoeken en de overstap maken naaar n andere energiemaatschappij!!!
      Reactie van Oxxio | 21-10-2014 Beste Maya,

      Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat je je rekeningen niet op tijd kunt betalen. Een uitstel van betaling is echter een gunst en geen recht. Op het moment dat je niet tijdig betaalt, krijg je een herinnering. In deze herinnering staat exact aangegeven wanneer je betaling uiterlijk door ons ontvangen moet zijn. Ook staat er aangegeven wat er gebeurd als je betaling niet tijdig door Oxxio wordt ontvangen.

      Wij gaan ervan uit dat je met dit antwoord voldoende weet.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      dionne | 21-10-2014

      Ben nu al 2 maanden overgestapt naar OXXIO (Grootste SPIJT)
      werd aan de deur aangebeld door een oxxio medewerker pffff ben iemand die nooit overstapt nooit gedaan ook en dit is de 1ste keer en de laatste keer!!
      ik vroeg nadrukkelijk tig malen " betaal ik etzelfde bedrag wat ik aan nuon betaald" ja ja u betaald etzelfde bedrag! DUS NIET!!
      vroeg nadrukkelijk ook tig malen als het om 1jaar contract gaat wil ik wel overstappen en ik vertrouwde dan op de oxxio medewerker EN WAT BLIJKT NOU DAT IK VOOR 3 JAAR VAST ERGENS TOT EN MET 04 SEPTEMBER 2017!
      ik ken mezelf en ik ben iemand die nooit meer dan 1 jaar voor iets tekent!
      en dan probeer de klantenservice mij uit te leggen dat ik zelf voor 3 jaar heb getekend!!!
      want als het om 3 jaar ging dan had ik et nooit gedaan!! want alles wat ik heb is met een jaar
      toen ik daaarnet belde ging ze meteen een klacht indienen ben benieuwd????

      oh sorry mevrouw, u heeft voor 3 jaar getekend en dat kunnen wij helaas hoe spijtig et ook is niets voor uw veranderen.

      wedden dat dat als antwoord ik zal krijgen!

      desondanks dat ik nadrukkelijk tig malen heb gevraagd en vind het frappant dat oxxio mij kent hoe ik ben!!

      enige wat ik wil is dat ik een jaar wil en niet 3 jaar!!!

      dus enige mogelijke manier als hun niets voor mij kennen betekenen is maar de consumentenbond inschakelen en de fnv!
      Reactie van Oxxio | 21-10-2014 Beste Dionne,

      Op het moment dat je een leveringsovereenkomst aangaat bij Oxxio, ontvang je een bevestigingse-mail en per post een welkomstpakket. In dit welkomstpakket staan alle afspraken nog eens vermeld, zodat je deze nog eens rustig kunt nalezen. Na ontvangst van dit welkomstpakket heb je nog 14 dagen bedenktijd waarbinnen je kosteloos kunt annuleren. Als je geen gebruik maakt van deze mogelijkheid dan gaat Oxxio ervan uit je het met de overeenkomst eens bent en zet Oxxio de levering in gang. Je kunt dan niet meer kosteloos opzeggen.

      Je geeft aan dat je het niet eens bent met de hoogte van het bedrag dat je aan Oxxio betaalt. Ik neem aan dat je het over je maandelijkse voorschotbedrag hebt. Dit voorschotbedrag wordt bepaald aan de hand van de meterstanden die je bij aanvang van de overeenkomst hebt doorgegeven. Als je geen meterstanden hebt doorgegeven dan is het mogelijk dat het voorschotbedrag is bepaald op basis van een geschat verbruik. Je kunt je voorschotbedrag altijd wijzigen via MijnOxxio.

      Ik ga ervan uit dat je hiermee voldoende weet.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
  •  
    Pagina 1 van 35