Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?
  • Energieprijzen van Oxxio vergelijken

    Op deze pagina kunt u de beoordelingen / ervaringen lezen over Oxxio. Ook kunt u zelf uw beoordeling / ervaring over Oxxio plaatsen. Bent u benieuwd wat de energieprijzen van Oxxio zijn ten opzichte van andere energieleveranciers en wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energierekening? Maak dan snel een vergelijking en stap vandaag nog zorgeloos over!

     

    • Top 5 goedkoopste actie producten

      Jaarkosten voor een gemiddeld huishouden (3500 kWh en 1800m3)

    • 1 €1786 / jaar
      €148.83 / maand
      Vergelijk
    • 2 €1798 / jaar
      €149.83 / maand
      Vergelijk
    • 3 €1802 / jaar
      €150.17 / maand
      Vergelijk
    • 4 €1811 / jaar
      €150.92 / maand
      Vergelijk
    • 5 €1811 / jaar
      €150.92 / maand
      Vergelijk
  • Ervaringen Oxxio

  • Meest recente ervaringen

    Meest nuttig eerst | Meest recent eerst
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      mariska | 30-10-2014

      Nog nooit heb ik ergens spijt van gehad dan van oxxio en hun DAS incasso buro.
      Eerst kreeg ik mijn jaarafrekening waarin ik 193 terug kreeg voor mijn stroom en 136 moest betalen voor mij electriciteit.
      Wat doet oxxio ...oh u heeft nog een openstaande factuur van 29.95 dus sturen we een incasso brief met extra 40 euro koste!!!
      En dat terwijl ik geld te goed heb van oxxio !!! Hoe zit dat oxxio?? Is het niet meer dan nornaal m dat jullie dat bedrag verekenen met d3 afrekening die ik tegenheden heb van jullie zoals vermeld staat in de brief !! Ik ga deze rekening dus never en nooit niet betalen dat begrijp je natuurlijk wel
      Reactie van Richard van den Oever | 31-10-2014 Los van de stupide gedachte een openstaand bedrag niet te verrekenen met een teruggave mag Oxxio helemaal geen incassokosten berekenen als u geen herinneringsbrief heeft ontvangen, een aanmaningsbrief en tot slot een zg. 14 dagen brief (met bewijzen van ontvangst).

      Met name moet Oxxio kenbaar maken wat de gevolgen zijn als na die 14 dagen nog niet betaald is en hoeveel de incassokosten zullen gaan bedragen als de vordering na die 14 dagen nog niet ontvangen is. De aanmaningen dus gewoon bij oud papier doen.

      Maar Oxxio stuur letterlijk blind Das Incasso op je af. Ze weten gewoon niet wat ze doen.

      Een Kantonrechter zal een vordering natuurlijk afwijzen als niet aan de Wet Incassokosten 1 juli 2012 is voldaan en Oxxio naar het Land der Fabelen verwijzen, mét veroordeling in de proceskosten. Eerder zijn al soortgelijke vonnissen over Oxxio uitgesproken.

      Hieronder is alles haarfijn uitgelegd wat een crediteur kan en mag. Maar Oxxio lijkt zich boven de wet te hebben verheven.

      http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=50&#c694
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Isabel | 29-10-2014

      Ik heb vorige week vrijdag ook het abbonnement afgesloten en wil dit nu graag stopzetten, maar ik bel het gratis nummer, er wordt opgenomen en wanneer ik aangeef het abbonnement stop te willen zetten wordt ik in de wacht gezet voor meer dan 10 minuten en wordt ik dus gewoon niet geholpen! gewoon meer dan tien minuten in de wacht gestaan en toen maar opgehangen en een mail gestuurd maar echt schanddalig deze klantenservice. Er wordt meteen opgenomen maar als er iets stop wordt gezet is er opeens niemand beschikbaar. Ze willen je gewoon die 14 dagen laten uitzitten zo van laat maar en dan de centjes in hun zak steken.
      Reactie van Piet Opzegger | 29-10-2014 U heeft geluk gehad. 45 min wachten en dan de verbinding breken is gebruikelijk. Uw opzegging kunt u het beste via dit adres doen klantenservice@oxxio.nl Dan krijgt u een automatische ontvangstbevestiging en kunnen ze écht niet ontkennen dat de opzegging niet is aangekomen. Digitale mail gooien ze overigens ook vaak gewoon weg als het ze niet aanstaat. Chaotische administratie.
      Reactie van Oxxio | 29-10-2014 Beste Isabel,

      We vinden het jammer om te horen dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening. Onze excuses voor het ongemak.

      Uit je bericht begrijp ik dat je je aanmelding bij Oxxio wilt annuleren. Uiteraard vinden wij het jammer, dat je geen klant wilt zijn.

      Zou je zou vriendelijk willen zijn, om je klantgegevens te e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl? Wij zullen dan je aanmelding annuleren.

      Met vriendelijke groet,

      Taoufik
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Nathalie | 27-10-2014

      Mijn gevoel zeg... Onbetrouwbaar, onbetrouwbaar en nog eens onbetrouwbaar!!!!

      Een paar jaar geleden is een deur aan deur verkoper van Oxxio aan de deur geweest met de keus een budget contract of een Ipad, in eerste instantie dacht ik aan de Ipad. Nadat ik mijn handtekening had gezet zei de verkoper dat deze binnen een paar maanden binnen zal zijn. Dat ging niet want dan zal ik in het buitenland zitten, dus aangegeven dat ik dan liever het budget contract was. Was geen enkel probleem. Even met een leidinggevende gebeld en ik kon de emails voor de Ipad negeren want die waren al automatisch verzonden. Uiteindelijk heb ik nooit een budget contract gehad! Zelfs door meerdere malen met Oxxio te bellen, klachten in te dienen. Er is zelfs medegedeeld dat er contact met me opgenomen zal worden door een afdeling, maar niets ondernomen vanuit Oxxio.

      Uiteindelijk wou ik dus alleen maar graag weg bij Oxxio!

      Toen ik een avond niet thuis was stond er weer een aardige deur aan deur verkoper van Oxxio aan de deur die aan mijn vriend vroeg bij welke energieleverancier wij zaten. ZIjn antwoord natuurlijk, Oxxio. Maar hij vroeg even hoe het zit met verhuizen. Slimme verkoper heeft hier toch weer een contract uit te weten te halen. Als jullie toch verhuizen kunnen jullie daar ook Oxxio nemen en danwel een Budget contract. Dat hebben we nu niet, zie verhaal hierboven, dus dat betekend mooi twee contracten bij Oxxio! (dat is natuurlijk even niet verteld) of een afkoopboete van Oxxio naar Oxxio... Hoe bedoel je niet erg klantvriendelijk.

      Na telefonisch contact werd er gemeld dat de bewoner die er nu woont het contract zal kunnen overnemen, maar anders loopt het gewoon nog even door tot juni 2015. Uiteindelijk na zeer lang aan de telefoon te hebben gezeten was de oplossing het nieuwe contract toch nog stopzetten. Dit kon alleen niet telefonisch want opeens waren mijn gegevens niet meer te vinden. Bij deze heb ik het nu gemaild, want dat is wat de verkoper melde.

      Ik vind het zeer spijtig op welke manier Oxxio met klanten om gaat. Aan de telefoon blijven ze vriendelijk, maar daar blijft het dan ook bij, want wat heb je daaraan als er niks wordt opgelost?
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Eijkelhoff | 26-10-2014

      Overstappen ik zeg NIET doen !!
      Mijn ex had problemen met haar vorige leverancier. Ik heb toen met oxxio een contact afgesloten voor mijn kids en haar. Bij het aangaan van het contract werd mij gevraagd om de meterstanden door te geven. Dit wilde ik doen via de app alleen aangezien het gas centraal en via de verhuurder geregeld word kon ik deze niet invullen en kon ik dus ook de stroom meterstanden niet via de app invullen. Dus toen maar de meterstanden kaart ingevuld en opgestuurd.

      Een jaar lang hoor je niets totdat je voor het nieuwe jaar opdezelfde wijze de meterstanden door geeft. En er een afrekening komt een verbruik van bijna 10.000. ???? Gebeld en ze hadden nooit de beginstanden doorgekregen dus dat geschat (overgenomen van de vorige leverancier die er ook een zooitje van gemaakt heeft en mijn ex lange tijd een hoop ellenden van gehad heeft). Dus als bewijs een kopie van de meterstanden kaart opgestuurd (die ik gelukkig gemaakt had). Mail terug ... deze kaart word niet gezien als bewijs we moeten we het verhuisformulier opsturen. Hallo ik ben niet verhuist. Dus wederom verwezen naar de standen kaart die wij in kopie hebben opgestuurd en die door hun zelf is toegezonden om de meterstanden door te geven. Hoe kan ik weten /ruiken dat deze niet ontvangen is met nu alle ellende van dien. Stugge medewerkers die vast houden aan standaard antwoorden totaal niet na kunnen denken enz.

      Dus een mooie berekening naar ze opgestuurd. Verhuisstanden kaart en meterstanden kaart van vorig jaar als ondersteuning. Dat de meterstanden als doorgeven wel degelijk juist zijn. Het gemiddelde kwam namelijk over de 4 jaar dat ze hier woont op 4200 en dit jaar zou dan komen op 4105 ongeveer.

      Dit jaar zou zij als alleenstaande moeder met 2kids bijna 10.000 verbruikt terwijl ze in de voorgaande 3 jaar totaal dan maar 7000 verbruikt zou hebben. Nog houden ze vast. Dan is het bij de vorige leverancier mis gegaan (ja duhhhhh) en wil oxxio dus nu geld opstrijken.

      Het gaat helaas niet om 100 maar om bijna 1600 euro en ondanks dat we nog in conclaaf zijn eerst een verhoging van 40 euro en nu naar Das en komt er nog is een bijna 250 boven op en een dreig brief dat de levering gestopt word. Terwijl ik op dezelfde dag nog een mail terug krijg want ik kan doen om vervolg stappen te voorkomen pfffffff.

      Als ze weldenkende klantvriendelijke mensen nu eens goed opleiden kan na mijn laatste mail duidelijk zijn dat er een onterecht belachelijk hoog niet reëel en onredelijk buiten alle proporties bedrag is doorberekend.

      Maar goed das krijgt van mij eenzelfde mail (al zal dat niets uithalen als ik al deze verhalen lees) en daarna zit er niets anders op om het dan te laten beoordelen door een rechter en met alle ellende die te lezen valt over oxxio. De verschillende antwoorden op onze mails. Het belachelijk hoge stand die ze door berekenen waarvan elk weldenkend mens weet dat dit nooit kan kloppen gaan we dan deze stap maar aan. En ik ga hem met volle vertrouwen aan.
      Reactie van Oxxio | 27-10-2014 Beste Eijkelhoff,

      Wij begrijpen dat het erg vervelend voor je is dat het niet goed is gegaan met je meterstanden. Om je te kunnen helpen, verzoeken wij je je postcode/huisnummer of klantnummer met je klacht door te geven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl. Wij kijken dit dan graag voor je na.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Marnix | 21-10-2014

      Mensen,
      Als je niet tevreden vent over oxxio, net als ik, stap dan over. Er zijn leveranciers die de boete van oxxio van maximaal 250 voor gas en electra vergoeden!
      Reactie van Oxxio | 22-10-2014 Beste Marnix,

      Jammer om te horen dat je niet tevreden bent over ons. Wat hadden wij beter kunnen doen om er toch voor te zorgen dat je wel tevreden bent?

      We horen graag van je via deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

      Met vriendelijke groet,

      Michaël
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      dionne | 21-10-2014

      ik vertrouwde de medewerker van oxxio die aan de deur was!
      dat jullie je personeel niet goed opleiden wil niet zeggen dat wij hier de dupe van moet worden.
      er zijn nou eenmaal mensen die werken en niet een sociale uitkering hebben die alle tijd van de wereld om dingens zitten te lezen!
      Reactie van Oxxio | 21-10-2014 Beste Dionne,

      Het is en blijft je eigen verantwoordelijkheid om als je een leveringsovereenkomst aangaat, na te lezen of alles klopt en je het eens bent met de voorwaarden die hieraan verbonden zijn. Daarvoor is ook de wettelijke bedenktijd van 14 dagen in het leven geroepen. Het is jammer dat je hier geen gebruik van hebt gemaakt.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Maya | 21-10-2014

      Na telefonisch contact(op 6 oktober) of ik n rekening van 2 maanden geleden kan betalen als t loon op de rekening (rond de 25ste) staat, kreeg ik t antwoord: tot 14dagen na dit telefonisch gesprek kunt U later betalen, anders komt er dus n boete van €40 bij. Dus 6okt en 14dagen is 20 oktober....Red ik niet financieel zei ik en kreeg t zelfde antwoord van 14dagen. M.a.w. als ik 5dagen later (de11e) bel dan kan t dus wel op de 25ste(11en14dagen is 25)...euh ja daar komt t wel op neer was tot 3 keer vragen, het antwoord van de oxxio medewerker.! Wat n kolder zei ik, zoiets heb ik in alle jaren nog nooit gehoord of meegemaakt. En gezegd dat ik ga overstappen. Ben nu dus bezig met uitzoeken en de overstap maken naaar n andere energiemaatschappij!!!
      Reactie van Oxxio | 21-10-2014 Beste Maya,

      Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat je je rekeningen niet op tijd kunt betalen. Een uitstel van betaling is echter een gunst en geen recht. Op het moment dat je niet tijdig betaalt, krijg je een herinnering. In deze herinnering staat exact aangegeven wanneer je betaling uiterlijk door ons ontvangen moet zijn. Ook staat er aangegeven wat er gebeurd als je betaling niet tijdig door Oxxio wordt ontvangen.

      Wij gaan ervan uit dat je met dit antwoord voldoende weet.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      dionne | 21-10-2014

      Ben nu al 2 maanden overgestapt naar OXXIO (Grootste SPIJT)
      werd aan de deur aangebeld door een oxxio medewerker pffff ben iemand die nooit overstapt nooit gedaan ook en dit is de 1ste keer en de laatste keer!!
      ik vroeg nadrukkelijk tig malen " betaal ik etzelfde bedrag wat ik aan nuon betaald" ja ja u betaald etzelfde bedrag! DUS NIET!!
      vroeg nadrukkelijk ook tig malen als het om 1jaar contract gaat wil ik wel overstappen en ik vertrouwde dan op de oxxio medewerker EN WAT BLIJKT NOU DAT IK VOOR 3 JAAR VAST ERGENS TOT EN MET 04 SEPTEMBER 2017!
      ik ken mezelf en ik ben iemand die nooit meer dan 1 jaar voor iets tekent!
      en dan probeer de klantenservice mij uit te leggen dat ik zelf voor 3 jaar heb getekend!!!
      want als het om 3 jaar ging dan had ik et nooit gedaan!! want alles wat ik heb is met een jaar
      toen ik daaarnet belde ging ze meteen een klacht indienen ben benieuwd????

      oh sorry mevrouw, u heeft voor 3 jaar getekend en dat kunnen wij helaas hoe spijtig et ook is niets voor uw veranderen.

      wedden dat dat als antwoord ik zal krijgen!

      desondanks dat ik nadrukkelijk tig malen heb gevraagd en vind het frappant dat oxxio mij kent hoe ik ben!!

      enige wat ik wil is dat ik een jaar wil en niet 3 jaar!!!

      dus enige mogelijke manier als hun niets voor mij kennen betekenen is maar de consumentenbond inschakelen en de fnv!
      Reactie van Oxxio | 21-10-2014 Beste Dionne,

      Op het moment dat je een leveringsovereenkomst aangaat bij Oxxio, ontvang je een bevestigingse-mail en per post een welkomstpakket. In dit welkomstpakket staan alle afspraken nog eens vermeld, zodat je deze nog eens rustig kunt nalezen. Na ontvangst van dit welkomstpakket heb je nog 14 dagen bedenktijd waarbinnen je kosteloos kunt annuleren. Als je geen gebruik maakt van deze mogelijkheid dan gaat Oxxio ervan uit je het met de overeenkomst eens bent en zet Oxxio de levering in gang. Je kunt dan niet meer kosteloos opzeggen.

      Je geeft aan dat je het niet eens bent met de hoogte van het bedrag dat je aan Oxxio betaalt. Ik neem aan dat je het over je maandelijkse voorschotbedrag hebt. Dit voorschotbedrag wordt bepaald aan de hand van de meterstanden die je bij aanvang van de overeenkomst hebt doorgegeven. Als je geen meterstanden hebt doorgegeven dan is het mogelijk dat het voorschotbedrag is bepaald op basis van een geschat verbruik. Je kunt je voorschotbedrag altijd wijzigen via MijnOxxio.

      Ik ga ervan uit dat je hiermee voldoende weet.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Carolien | 20-10-2014

      Na de plaatsing van mijn klacht hier op deze site wilde oxxio meteen mijn klantgegevens hebben en zouden contact met mij opnemen. Maar….(zoals altijd!)……helemaal niet! Nog steeds GEEN CONTACT geweest!
      Reactie van Oxxio | 21-10-2014 Beste Carolien,
      Als je je klacht aan ons heb doorgestuurd via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan wordt het zo spoedig mogelijk opgepakt. Wij vragen je dus nog even om je geduld.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Carolien | 13-10-2014

      GA NIET IN ZEE MET OXXIO!!!!! De app en de software op de pc kloppen niet! Als je belt gaan ze er meteen wat aan doen....zeggen ze (jaja) Ze doen vervolgens helemaal NIETS!!! Volgens mijn grafieken heb ik elke dag een zeer hoog energie- en gasverbruik tussen 23.00 uur en 24.00 uur . Soms wel een verbruik van 17Kwh....in één uur!!! 4 dagen op vakantie geweest...NIEMAND thuis en een energieverbruik van 8 Kwh tussen 23.00 uur en 24.00 uur
      Terwijl we hier altijd allang op bed liggen om 23.00 uur en er geen apparaten aanstaan. Gek word ik hiervan. Durf bijna geen stroom meer te gebruiken. Heb diverse malen met de klantenservice gebeld....diverse keren gemaild....ze beloven van alles maar na 4 maanden nog steeds niets aan gedaan. IK GA WEG BIJ OXXIO!!!!!!!!!!! Ben er helemaal klaar mee!!
      Reactie van Carolien | 16-10-2014 Heb mijn gegevens 2dagen geleden meteen doorgegeven maar nog steeds GEEN REACTIE en app en grafieken geven nog steeds de hele grote pieken aan. Weer over 3 weken een mailtje dat het aan de netbeheerder ligt???? Zeker weten dat het alleen aan hun software ligt!!! Ppfftt....moedeloos wordt ik van die mensen.
      Reactie van Carolien | 14-10-2014 Nou....ik heb WEER gereageerd. Ik zal wel weer een mailtje krijgen met onzin. Is het nou zo moeilijk om even naar de software te kijken. Volgen de app heb ik al een besparing van 700 euro!! Haha.....we zullen afwachten of ik dat inderdaad ook krijg?! Ik hou jullie op de hoogte!!
      Reactie van Oxxio | 14-10-2014 Beste Carolien,

      We begrijpen dat het vervelend is dat je een ander verbruik ziet in de app en dat je het vermoeden hebt dat dit niet kan kloppen. Kun je ons je klantnummer of je postcode en huisnummer doorgeven, zodat wij contact met je op kunnen nemen.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Peter van Dinther | 13-10-2014 De rode draad die je ziet als je de klachtenregens van Oxxio leest. Als je ze na een half uur hangen eindelijk aan de lijn krijgt (en de euro’s van je telefoon draaien door) snappen ze er helemaal niets van wat je vraagt.

      De medewerkers stralen uit dat ze op geen enkele manier belast zijn van enige kennis van zaken. Terugbellen is er al helemaal niet bij omdat ze door dat gebrek aan kennis geen oplossingen voor de klanten kunnen bedenken.

      De grafische weergave van het gebruik van de klant is echt een stoelendans. Van hoog/laag naar hoog en weer terug. Van decimale weergaven naar ronde getallen en weer terug.

      Naast de chaotische administratie met vaak een verwerkingstijd van een half jaar voor simpele dingen als geld terugkrijgen en medewerkers die er niets van snappen, lijkt nu dus ook nog een inconsistent computersysteem Anno 2014.

      Je vraagt je af wat klanten nog te zoeken hebben bij Oxxio. En al 10 jaar lang leest Oxxio deze rode draden op de klachtensites. Je vraagt je af wat Oxxio in die 10 jaar ermee gedaan heeft en of ze er wat van geleerd hebben. De hamvraag is hoe lang nog.
      Reactie van Carolien | 13-10-2014 Onderstaande mail kreeg ik (na vele mailtjes) terug... Ze weten niet eens wanneer er laag tarief wordt geleverd!!! Hoe dom zijn ze daar??!!!

      Beste heer / mevrouw ,

      Op 22 september 2014 heeft u contact gezocht met Oxxio met betrekking tot de Energiemonitor
      Hier bent u van mening dat de Energiemonitor het daltarief verkeer weergeeft.

      Wij hebben uw vraag bekeken en zijn tot de conclusie gekomen dat de Energiemonitor het verbruik correct weergeeft.
      Het daltarief loopt van vrijdag 19:00 tot zondag 23:00.

      Het feit dat u een piek ziet in het verbruik op onverklaarbare tijdstippen heeft te maken met de tijd hoelaat wij de meterstanden dagelijks binnen krijgen van uw netbeheerder.

      Voor een accurater beeld raden wij u aan om het verbruik per dag aan te houden.

      Misschien heb je nog vragen. Neem dan gerust contact met ons op.

      Met vriendelijke groet,

      Niels de Leeuw
      Klantenservice

      Oxxio Nederland bv
      Marathon 5
      1213 PC Hilversum
      T: 0900 – 55 66 777 (55 cent per gesprek + je belkosten)
      E: klantenservice@oxxio.nl
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Dennie | 10-10-2014

      Ik heb nu een aantal keren gebeld na oxxio en telkens het probleem weer verteld nu tot 4 x toe,
      Bij aanmaking van de app heb ik een meterstand ingevuld en deze app ging verder zonder dat ik al klaar was nu was er een cijfer dus niet ingevuld.
      Deze kon ik niet wijzigen dus gebeld en telkens Weer het zelfde liedje!
      Was ik maar nooit overgestapt je belt met een klacht en er word of niet normaal op gereageerd of je hebt pech!
      Met gevolgen dat ik dus een dikke heb verbruik wat niet eens zo is en al helemaal niet mijn fout.
      Jammer dat er geen gehoor aan gegeven word.
      Reactie van Oxxio | 14-10-2014 Beste Dennie,

      De meterstanden die je zelf in de app hebt doorgegeven, kun je ook zelf weer verwijderen via MijnOxxio. Lukt dat niet dan kun je contact met ons opnemen.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      jeroen | 2-10-2014

      Oxxio vind het een waardeloos bedrijf de wordt van alles beloofd zoals een i pad bij het afsluiten van een contract
      Heb ik aan gegeven dat automatisch incasso niet kan omdat ik voor een duitse werkgever werk en mijn loon op een duitse rekening krijgt maar dat maakte niet uit als ik het optijd zou overmaken zou ik de code krijgen niet dus al tig keer overgebeld maar ze weten niks van de afspraken die ik toen heb gemaakt bij het afsluiten
      Reactie van jeroen heerink | 3-10-2014 Mijn gegevens heerink overbrinck 28 8111 br heeten 20-11-1985
      Reactie van Oxxio | 3-10-2014 Beste Jeroen,

      Wij begrijpen dat het heel vervelend voor je is dat je vanwege een andere wijze van betalen er met ons niet uitkomt. Zou je je klantgegevens aan ons door kunnen geven dan kijken wij of wij hiervoor samen met jou een passende oplossing kunnen bedenken.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Buddy Laming | 29-9-2014

      Allerslechtste klantenservice ooit. Oxxio was duidelijk nog niet klaar voor de overstap naar het standaard gebruiken van IBAN. Daarom faalde zij in het afschrijven van het voorschot. Binnen twee weken werden de kosten met 40 euro omhoog gegooid, erg fijn als je op vakantie bent en ze daar geen begrip voor hebben.
      Reactie van Rellek Retep | 30-9-2014 Het lijkt erop dat Oxxio zich in het geheel niet houdt aan de Wet Incassokosten 1 juli 2012. Geen herinneringsbrieven en aanmaningen. Ze zijn dan in het geheel niet gerechtigd incassokosten in rekening te brengen, voor zover er al geen legitieme reden voor was met IBAN en hun chaotische administratie en kennis van zaken.
      Reactie van Oxxio | 30-9-2014 Beste Buddy Laming,

      Zou je zo vriendelijk willen zijn om je klantgegevens te e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl? Dan kijken we even wat er precies aan de hand is en vooral hoe we het kunnen oplossen.

      Met vriendelijke groet,

      Taoufik
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Lampe | 28-9-2014

      Mijn broer woont in een sociale huurwoning en is anders dan de meeste mensen. Hij is echt heel lief en kan met hulp van mijn ouders en mijzelf op zich zelf wonen als wij hem helpen herinneren aan de normale zaken als persoonlijke hygiëne en hij eet 2 keer per week bij mijn ouders en bij mij. Daarnaast doen wij de totale financiële administratie en krijgt hij weekgeld. Er is brain damage vastgesteld bij hem maar met onze hulp en steun doet hij het erg goed. Ik zou geen andere broer willen hebben.
      Waar ik slecht tegen kan is als verkopers gebruik maken van "dit soort" makkelijke slachtoffers om hun provisie te behalen. Er komt enkele weken geleden een verkoper van Oxxio aan de deur bij mijn broer en die beloofde hem een ipad en hij kan er altijd onderuit, zijn handtekening was genoeg en zijn rekeningnummer. Verder is er niets achter gelaten als een doorslag vel of een visite kaartje.
      Mijn broer verteld dit vlak daarna en ik bel met Oxxio, blijkt dat het volgens hen al veel eerder was maar ik moest de welkomsmap maar afwachten. Dit telefoontje is niet geregistreerd bleek later.
      2 weken laten heb ik nog geen welkomsmap dus bel maar weer ik had wel net een brief. In eens was de welkomsmap niet nodig maar de brief was wel goed, alleen was het termijn nu verlopen. vreemd he.....;-(
      8 september bel ik weer maar nu was het te laat en kon het niet meer teruggedraaid worden, vreemd toch als ik 2 weken daarvoor ook al contact heb opgenomen. Nuon (de voormalige energie leverancier) heeft ook geprobeerd dit terug te draaien, zij geven alle medewerking maar komen ook van de koude kermis thuis. Het telefoontje van 8 september is ook niet vast gelegd.
      Op 15 september dien ik een officiële klacht in tegen ver koper maar u raadt het al ook dit gesprek is niet geregistreerd. Daar komt bij dat het energie en stroomverbruik van mijn broer Euro 35,-- per maand is dus waar al die moeite voor.
      26 september heb ik ruim 48 minuten met Oxxio aan de lijn gezeten en steeds hoger in de organisatie variërend van mevrouw Patricia Mooiman tot Linda Hesen maar ze konden niets doen.
      Ja, een formulier sturen (bewijsstuk) dat mijn broer aan brain dammage lijdt. Oxxio dit is echt de wereld op zijn kop. Die ipad hebben wij niet en hoeven wij ook niet, ik wil onder dit soort colportage verkopen uit kunnen.
      Als ik in de Directie zou zitten van Oxxio en mijn verkopers zouden dit soort kunsten flikken dan zou ik of het bedrijf zeer grondig reorganiseren en hen leren met respect klanten te benaderen en met name welke klanten wel en niet. Het leven valt of staat niet bij een provisie. Krijgen jullie ook provisie als jullie mensen met het Down Syndroom een ipad aansmeren?
      Als dit de policy van Oxxio is zou ik mijn daar als Directielid erg onprettig bij voelen en zou ik vrijwillig een andere baan zoeken en de eer aan mij zelf houden in plaats van het bewijs stuk aan klanten te vragen. De verkoper die heeft het gewoon gezien maar is weer een stuk provisie rijker, makkelijk he over willoze slachtoffers.
      Beste Directie van Oxxio ik reken er echt op dat dit niet jullie manier van zaken doen is en vertrouw erop dat er een oplossing komt en niet een boete van 2x Euro 125,--.
      Jullie, beste Directie, beslissen de koers in het bedrijf en niet een verkoper of een telefoniste.
      Als zij daadwerkelijk jullie instructies opvolgen dan ben ik blij dat ik niet in de Directie van Oxxio zit. Wij gaan respectvol met mensen om en leren dit ook aan onze verkopers, respect en eerlijkheid.
      Als ik google over internet zie ik erg veel verhalen over jullie waarvan ik er geen een zie die positief is.
      Dat zou toch ook bij jullie een belletje moeten doen rinkelen dat dit niet de correcte manier van zaken doen is.

      Vertrouwend op een spoedige reactie.
      Met vriendelijke groet,
      N.M. L.
      Tevens indient bij de ACM
      Reactie van Oxxio | 30-9-2014 Beste N.M.L,

      Gisteren hebben wij naar aanleiding van uw bericht telefonisch contact met u gehad en zijn gezamenlijk tot een oplossing gekomen.

      Ik vertrouw erop u hiermee volledig te hebben geïnformeerd.

      Met vriendelijke groet,

      Taoufik
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      nathalie | 26-9-2014

      De keus was een Ipad of een laag tarief. In eerste instantie koos ik voor de Ipad maar ik was meteen van gedachte veranderd doordat ik een tijdje naar het buitenland ging. De verkoper aan de deur zij dat het geen probleem was en paste het aan. Ondertussen nam hij ook nog even contact op met zijn leidinggevende. Hij melde dat ik automatisch nog berichten zal krijgen over de Ipad maar dat ik deze kon negeren. Nadat ik mijn jaarafrekening kreeg heb ik contact opgenomen met Oxxio. Ik betaal het hoge tarief en heb nooit gebruik gemaakt van de Ipad actie. Na meerdere malen contact te hebben gehad konden zij nog steeds niks voor mij betekenen en tot op heden zit ik nog steeds vast aan dit dure contract.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Linda | 24-9-2014

      In juli overgestapt naar oxxio voor het incontrol pakket.
      Codes zouden gestuurd worden na eerste betaling.
      Daar deze automatisch geweigerd was handmatig over gemaakt.
      Nog steeds geen code ontvangen ook niet na 2de betaling.
      Contact opgenomen en het antwoord was dat je een code krijgt zodra er automatisch geïncasseerd kon worden.
      Prima houdt ik hier rekening mee.. Vervolgens komt het bericht omdat de incasso 2x mislukt is moet u nu eerst 3 automatische incasso's voldoen voordat u een code krijgt.
      Op vraag waar ik deze informatie terug kan vinden komt geen reactie..
      Best bijzonder..
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      ---- | 23-9-2014

      op 3-7-2013 is verkoopmedewerker Ouatouite bij mij aan de deur geweest. Hij bood contracten aan bij Oxxio.
      Ik ben via deze medewerker een contract aangegaan bij Oxxio. Onder voorwaarde dat ik o.a. €100 euro korting zou krijgen op mijn jaarafrekening als ik 1 jaar klant zou blijven. Nu 13 maanden later ben ik overstapt, maar zie ik op mijn jaarafrekening niet deze 100 euro korting terug.
      Ik heb telefonisch contact opgenomen met Oxxio; zij vertelde mij dat ik een budget contract heb afgesloten en hierbij niet deze korting zit. Dat er meerdere verkopers zijn die wel eens de verkeerde informatie geven.

      Hier in zie ik mij als benadeelde, terwijl ik hier niets mee te maken heb. Informatie juist of niet, wat een verkoper mij aan de deur aanbied, op die voorwaarden sluit ik een contract af.
      Reactie van Oxxio | 24-9-2014 Beste ----,

      Wat vervelend voor je dat je niet krijgt, wat je wel had verwacht. Als je je klacht met postcode/huisnummer of klantnummer via deoxxiomedewerker@oxxio.nl doorgeeft, kijken wij dit graag voor je na.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      JGM van Dijk | 23-9-2014

      Hele slechte ervaring met deze maatschappij. Vorige jaarafrekening heeft van augustus tot februari geduurt. Daar ik er bijna nooit ben, en in de zomer op de camping verblijf, is mijn verbuik bijna nihil. Dat is schijnbaar moeilijk voor hun. Nu dit keer in MEI alles ingediend. Het duurt dat 9 weken, en dan krijg je een afrekening, en dan binnen 10 dagen word het overgemaakt ( dat kan vast veeeeeeeeeel vlugger) Nu is het HONDERDENTIEN dagen sinds het doorgeven van de meterstanden, en wat denk je? Nada ( ik krijg wederom geld terug, mijn eigen geld) gebeld werderom ( a zoveel cent per minuut) nee binnen 10 WERK-dagen, ok, dus vandaag maar weer eens gebeld met ze. Ah, ze zag het ( vaag limburgs callcenter regelt het) en nee, het is nog NIET overgemaakt, of ik dan weer 10 werkdagen wil wachten!! Ehh nee, dat wil ik niet, je mail of belt de afdeling incasso maar of weet ik wie, die maken het dan maar over ( knopje indrukken op verzenden) Zal ik bij de volgende maand ook maar eens doen, en administratiekosten-belkosten en rente gaan claimen. Zo ziek van deze firma van NIKS!
      Reactie van Oxxio | 23-9-2014 Beste JGM van Dijk,

      U geeft aan dat u een bedrag van Oxxio terug verwacht, maar dat deze nog niet aan u is overgemaakt. Wij kijken dit graag voor u na.

      Kunt u ons uw klantgegevens of postcode+huisnummer e-mailen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan nemen wij contact met u op.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Ingrid Tonnaer | 22-9-2014

      DOE HET NIET!
      Oxxio is de grootste **** die ik ooit ben tegengekomen.
      Ze betalen je eerst geld terug op je eindafrekening, daarna komen ze er opeens op terug.
      Het systeem heeft de verkeerde meterstanden ingevoerd... Dat is natuurlijk al een fiks bedrag, maar niks bij de volgende onaangekondigde rekening! Bij een telefoontje dat ik zelf pleegde kwam ik er plots achter dat er nog eens 550 euro moest worden betaald, welja nog met aanmaningskosten ook! Want Oxxio heeft zogenaamd al heel wat brieven gestuurd. Om nog maar niet te spreken over de manier waarop je telefonisch behandeld wordt. Alle horrorverhalen zijn waar mensen! Laat je niet misleiden door de zogenaamde lage prijzen of leuke cadeaus!
      Reactie van Rellek Retep | 22-9-2014 Typisch Oxxio. Computergestuurde standaardmatige antwoorden. “Dat kunnen wij ons goed voorstellen” of “wat vervelend voor je”.

      En volledig in strijd met de Wet Incassokosten stuurt Oxxio helemaal geen aanmaningsbrieven. Gelijk naar Das Incasso zonder herinneringsbrieven. Dus dan nooit incassokosten betalen!

      En met dat lompe, ondeskundige gedrag via de telefoon denkt Oxxio dat er minder klanten (witheet) weglopen. Op die manier blijven er bar weinig klanten over.
      Reactie van Oxxio | 22-9-2014 Beste Ingrid,

      Zo te lezen, ben je geschrokken van de jaarrekening met een bij te betalen bedrag. Dit kunnen wij ons goed voorstellen. Je geeft aan dat het systeem verkeerde meterstanden heeft ingevoerd. Er wordt inderdaad een schatting van de meterstanden gemaakt op het moment dat er geen meterstanden bekend zijn. Kun je ons je klantgegevens doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kunnen wij proberen om samen met jou een passende oplossing te vinden.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      F. B. | 20-9-2014

      Eind 2012 hebben wij zonnepanelen op ons dak geplaatst. In april 2013 oxxio gebeld en gevraagd waarom de teruglevering niet te zien was op de eindafrekening. Dit zou zijn omdat de zonnepanelen te kort geleden geïnstalleerd zouden zijn. Prima, dat kan, dan zouden we dat volgend jaar wel zien.
      Dit jaar heb ik geen meterstandenkaart gekregen om in te vullen en er is ook niemand langs de deur geweest. De eindafrekening kwam 2 maanden later dan gebruikelijk en was gebaseerd op een schatting van oxxio. Raar, want we hebben een slimme meter die ze in ieder geval 1 keer per jaar uit mogen lezen. De schatting week zo af van de daadwerkelijke standen dat ik gelijk gebeld heb. Na de eerste keer bellen heb ik erbij gezocht wat ik nodig had en heb ik dezelfde dag weer gebeld. Binnen 4 weken zou de nieuwe afrekening volgen. Na 6 weken was deze er nog niet. Toen ik oxxio weer belde zeiden ze dat ze mijn eerdere (tweede) telefoontje niet hebben geregistreerd en de meterstanden dus ook niet. Ik heb ze nogmaals dezelfde, juiste meterstanden doorgegeven. Binnen 4 weken zou ik de nieuwe eindafrekening krijgen. Nu, 6 weken later heb ik nog niets ontvangen en ben ik overgestapt naar een andere leverancier. Conclusie: ik ben zeer ontevreden over Oxxio. Ga niet naar oxxio en zeker niet als je zonnepanelen hebt!
      Reactie van Oxxio | 22-9-2014 Beste F.B.,

      We begrijpen dat het ontzettend vervelend voor je is dat de door jou aan het netwerk geleverde energie niet is meegenomen op de jaarrekening. Kun je ons je klantgegevens doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij het voor je na.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 5 van de 5 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Ruud van de Munckhof | 1-9-2014

      Ik ben overgestapt naar Oxxio middels een verkoopactie die huis aan huis door verkopers werden gedaan. Hierbij boden ze mij een scherp contract aan met lage prijzen en werd mij een besparing van €375,- voorgesteld waarbij ik ook nog een gratis Ipad en enerigiebespaarpakket zal ontvangen. Hierbij moest ik wel direct beslissen en tekenen wat ik had gedaan.
      De verkoper was erg aardig en leek eerlijk over te komen.
      De overstap van energieleverancies was inderdaad zo geregeld. Helder en snel.
      Echter na de eerste overschrijving kreeg ik geen code voor de energiebespaarpakket en de tabblet. Hiervoor had ik contact opgenomen met Oxxio wanneer ik deze kon verwachten. Er werd mij in die gesprekken verteld dat ik de code voor de tabblet en energiepakket al ontvangen zou moeten hebben maar na mijn verklaring zouden ze deze dan toch opnieuw sturen. 2 maanden later en enkele telefoontjes later waarbij ik het hele verhaal telkens moest voorleggen en ik steeds te horen kreeg dat ik de code voor de tabblet en het energiebespaarpakket zou krijgen/ opgestuurd was kreeg ik eindelijk een ander verhaal te horen. Hierbij gaven ze aan dat ik na onderzoek geen recht had op een Ipad tabblet maar wel op het energiebespaarpakket en ik zou de code diezelfde dag hiervoor nog krijgen.
      Een dag later (Helaas weer niet volgens afspraak) kreeg ik telefonisch een code en had ik het energiebespaarpakket besteld.
      Na 2 weken wachten had ik weer contact opgenomen met Oxxio waarom ik het energiebespaarpakket niet had ontvangen. Als antwoord kreeg ik dat er iets fout was gegaan bij de enerigiebespaarshop en dat ze het pakket dezelfde week nog zouden opsturen. Ik had nogmaals nadrukkelijk gevraagd of ze deze afspraak wel konden nakomen en het pakket ook werkelijk die week zouden opsturen.
      Helaas ook deze afspraak, net als alle andere zijn niet nagekomen en is het pakket 2 weken langer weggebleven en is deze toen pas verzonden. Nu heb ik het pakket inmiddels 3 dagen en helaas was een apparaat hiervan defect. Daarvoor had ik contact opgenomen met het de Energiebepaarshop en hierbij werd mij verteld dat er een vervangend apparaat wordt opgestuurd. De hamvraag is dus "Hoe lang zal ik dit keer moeten wachten?"

      Ik ben ook zeer teleurgesteld dat ik na 2 maanden voorgelogen te zijn door de aan huis verkoper, telefoonisten, en papieren/ folders ineens geen recht heb op de Ipad omdat ik klaarblijkelijk een ander type contract had getekend waarbij de Ipad niet van toepassing is. Ik voel me hierdoor erg misleidt en vind en na al deze moeite en teleurstelling door niet nagekomen afspraken vind ik toch dat ik recht heb op een Ipad want het hele verhaal heeft me juist meer gekost dan opgebracht. Financieel en emotioneel.
      De vraag is nu dus... Is Oxxio ook zo netjes en vriendelijk om mij en door hun fouten schadeloos te stellen door mij alsnog een code voor de tabblet te sturen? Ik heb een vermoeden wat het antwoord zal zijn maar ik hoop ditmaal een fout vermoeden te hebben.
      Reactie van Robbert Ekkelboom | 2-9-2014 Als je de klachtensites eens doorleest zijn er vele rode draden van Oxxio. Massaal afspraken niet nakomen, klanten hangen urenlang witheet in de gordijnen voordat ze een figuur aan de lijn krijgen die er werkelijk helemaal niets van snapt.

      En dan de vele smoezen die ze verzinnen om de tablet niet te hoeven leveren. In de algemene voorwaarden staat waar je recht op hebt. Dus gewoon je recht halen en u niet laten afschepen.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 4 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Patrick | 29-8-2014

      Ik ben nu toch al enige jaren klant bij oxxio en betaal volgens mij een prima tarief. Giedkoper in elk geval dan bij bijvoorbeeld greenchoice. Mijn gecombineerde vastrecht is 55 euro per jaar. Maar...ik heb dan ook geen iPad. Als je wél een iPad wilt, staat er heel duidelijk bij de kostenberekening dat je ineens 14,50 per product per maand aan vastrecht gaat betalen. Misleidend? Ik weet het niet. Kwestie van goed lezen en nadenken in plaats van blind voor de iPad gaan. Als er echter verkopers huis aan huis komen die moedwillig verzwijgen dat er extra kosten zijn en je snel verleiden tot een contract, dan is dat natuurlijk wel misleiding. Gelukkig heb ik daar geen last van gehad.
      Reactie van Oxxio | 29-8-2014 Beste Patrick,

      Bedankt voor je berichtje. Goed te horen dat je een tevreden klant van Oxxio bent.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 4 van de 4 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Karin | 25-8-2014

      Begin Juni heb ik een 3-jarig contract met Oxxio afgesloten , dit ivm. de Ipad actie. Vanmorgen telefonisch contact met hen opgenomen omdat ik nog steeds geen Ipad heb ontvangen en ook geen brief / mail over eventuele verlate toezending.
      De , overigens zeer aardige , medewerkster vertelde me dat mij geen Ipad wordt toegestuurd omdat ik de maandelijkse termijnen zelf overmaak en niet per automatische incasso.
      De automatische incasso zou een voorwaarde zijn icm. die genoemde Ipad actie.
      Daar was mij niets van bekend maar het zou in de kleine lettertjes staan , waarschijnlijk zo piepklein dat zelfs de medewerkster ze op dat moment niet kon vinden.
      Dus omdat ik liever mijn financiën zelf beheer , zelf tijdig elke maand het voorschotbedrag overmaak , gaat de Ipad aan mijn neus voorbij ...
      Mijn overstap naar Oxxio is een verkeerde keuze geweest.
      Reactie van Karin | 11-9-2014 Beste Peter van Dinther,
      dank je wel voor je goede reactie onder mijn 'klacht'. Vooral daardoor heb ik besloten om er toch maar een officiële klacht over in te dienen op een andere site.
      En dat heeft uiteindelijk gewerkt !
      Na wat over en weer bellen en mailen heb ik vanmorgen uiteindelijk de unieke code ontvangen en zojuist heb ik mijn Ipad besteld bij Paradigit.
      Dank je wel dus ,
      vriendelijke groet , Karin
      Reactie van Peter van Dinther | 25-8-2014 De voorwaarden van Oxxio: “als Oxxio het eerste voorschotbedrag heeft geïncasseerd, ontvangt u een unieke actiecode per e-mail”’.

      In de voorwaarden staat dus helemaal niet vermeld, dat de termijnen per automatische incasso voldaan moeten worden. Oxxio moet eens goed hun eigen voorwaarden lezen en niet de klant aperte onwaarheden op de mouw spelden. De medewerkers snappen er zelf dus helemaal niets van. Het is alleen maar eigen winstbejag om onder de levering uit te komen en de klanten lopen vanzelf wel boos weg naar een ander.

      Incasseren betekent in het bezit ervan komen. Oxxio is in het bezit gekomen van de maandelijkse termijnen. Dus als een speer die Ipad uitreiken met oprechte excuses en een bloemetje. Dat geldt ook voor alle eerdere klagers.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Sascha | 24-8-2014

      Wij zijn een jaar geleden overgestapt van de Nuon naar de Oxxio, omdat we in de kosten wouden minderen.
      Wij houden van automatische afschrijving dus vroegen wij aan de Oxxio dit iedere maand te doen op de 25 ste.
      Dit gebeurde vanaf maand 1 al niet, de stroom werd er is op de 8 ste afgehaald toen er geen geld op de rekening stond en het gas eens op de 19 de. Een aantal keer met Oxxio gebeld worden dat nou niet gewoon op de 25 ste gelijk kon. Nou het is 3 maanden goed gegaan en toen begon het weer, weer met oxxio gebeld, ze zouden het veranderen. Tot onze grote verbazing zou er 1 maand geseponeerd worden door oxxio omdat het steeds maar fout ging wij dachten nou dat is aardig van Oxxio . Niet dus we kregen een incasso van de Das, wij de Das opgebeld uitgelegd wat er gebeurd was, we moesten toch weer de Oxxio bellen. Dat hebben we gedaan en werden onbeschoft behandeld we moesten gewoon betalen. Wij zijn afgelopen maand even een weekendje weggeweest, en komen thuis ligt er een brief van de Das dat als we niet in 5 dagen betalen wij werden afgesloten. Nou wouden we toch er van af na alle problemen, wij meteen de nuon gebeld het verhaal uitgelegd en die namen ons terug. Nou is het mooie vanalles, wij hebben ook een tablet toen gekregen, die hebben ze nu geblokkerd. Een beetje lullig vind ik wel hoor. Als de Oxxio gewoon vanaf dag 1 onze bedragen gewoon keurig op de 25 ste hadden afgeschreven was er niks aan de hand geweest en hadden wij gewoon daar gebleven. Ik wacht nu op de eindafrekening, maar dit doe ik nooit meer.

      Met vriendelijke groeten
      Reactie van Richard van den Oever | 25-8-2014 Oxxio vindt het helemaal niet vervelend dat de klant geconfronteerd wordt met een incassobureau.

      Als een rode draad zie je op internet bij de klachten van Oxxio dat ze plompverloren zonder enige brief of aankondiging Das Incasso op je dak sturen. Zonder enige schriftelijke aankondiging is dat niet alleen onbeschoft en lomp, maar ook volledig in strijd met de bepalingen van de Wet Incassokosten van 1 juli 2012.

      In die wet is bepaald, dat de schuldeiser eerst een herinneringsbrief moet sturen. Vervolgens na 14 dagen de zogenaamde 14 dagen aanmaningsbrief. Het is wettelijk verplicht dat je dan alsnog in de gelegenheid wordt gesteld om binnen 14 dagen te betalen, zonder enige verdere gevolgen.

      Ook moet in de 14 dagen brief vermeld worden wat de gevolgen zijn als je niet betaalt en welk (exact) bedrag aan incassokosten in rekening gebracht zal gaan worden als je na die 14 dagen nog niet hebt betaald. Als de schuldeiser niet aan de wettelijke verplichtingen heeft voldaan is ze in het geheel niet gerechtigd enige de incassokosten in rekening te brengen.

      Dat Das Incasso denkt, dat ze na 5 dagen kan laten afsluiten, slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ook Das Incasso dient zich aan de wet te houden. Daarnaast bent u hier helemaal geen “wanbetaler”. Het gaat hier expliciet om fouten van Oxxio zelf, omdat ze niet doen wat u als klant vraagt. U wilt wel betalen, maar kan het niet door het handelen van Oxxio. Je moet wel lef hebben om vanwege hun eigen stupide fouten dan Das in te schakelen.

      Wat je in de klachtenregens van Oxxio ook steeds ziet terugkomen is dat Oxxio verwijst naar Das. En Das verwijst weer naar Oxxio omdat Das er niets van begrijpt wat Oxxio heeft zitten uitvogelen. En de klant ligt maar doelloos te spartelen en te bellen om het allemaal goed te krijgen wat Oxxio zelf verknald heeft.

      Het heeft er alle schijn van dat zowel Oxxio als Das zichzelf boven de wet verheven voelen. Dat zou overigens waarschijnlijk een mooie zaak zijn voor de Autoriteit Consument en Markt (ACM) of ConsuWijzer.

      En uw tablet nog eens afsluiten is ronduit onbeschoft. ZIJ maken toch de fouten.
      Reactie van Oxxio | 25-8-2014 Beste Sascha,

      We begrijpen dat het heel vervelend voor je is om met een incassobureau te worden geconfronteerd. Je geeft aan in de veronderstelling te zijn andere afspraken met Oxxio te hebben gemaakt. Kun je ons je klantgegevens en een bevestiging van Oxxio van deze afspraken toesturen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij of wij samen met jou tot een oplossing kunnen komen.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Arthur | 22-8-2014

      Beste meneer Dzjanerjan,

      Wij zouden graag voor je controleren waar het mis is gegaan. Kun je hiertoe je klantgegevens doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan nemen wij contact met je op.

      Bij voorbaat dank voor de moeite.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland b
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
  •  
    Pagina 1 van 34