Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?
  • Energieprijzen van Oxxio vergelijken

    Op deze pagina kunt u de beoordelingen / ervaringen lezen over Oxxio. Ook kunt u zelf uw beoordeling / ervaring over Oxxio plaatsen. Bent u benieuwd wat de energieprijzen van Oxxio zijn ten opzichte van andere energieleveranciers en wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energierekening? Maak dan snel een vergelijking en stap vandaag nog zorgeloos over!

     

    • Top 5 goedkoopste actie producten

      Jaarkosten voor een gemiddeld huishouden (3500 kWh en 1800m3)

    • 1 €1746 / jaar
      €145.5 / maand
      Vergelijk
    • 2 €1764 / jaar
      €147 / maand
      Vergelijk
    • 3 €1769 / jaar
      €147.42 / maand
      Vergelijk
    • 4 €1770 / jaar
      €147.5 / maand
      Vergelijk
    • 5 €1778 / jaar
      €148.17 / maand
      Vergelijk
  • Ervaringen Oxxio

  • Meest recente ervaringen

    Meest nuttig eerst | Meest recent eerst
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      A van der Vliet | 26-1-2015

      Ik ben geen klant van Oxxio, en zal het waarschijnlijk na deze ervaring ook nooit worden.

      Vanochtend kreeg ik opeens een e-mail van Oxxio dat ze 1 cent van mijn rekening gingen afboeken om bankgegevens te controleren. Iemand heeft zich vergist en mijn email adres opgegeven bij een overstap. Reageren op de e-mail is zinloos; de zogenaamde klantenservice stuurt onderstaande mail terug, nadat ik had geantwoord op de e-mail:

      >> Beste heer, mevrouw,
      >>
      >> E-mails worden niet door ons behandeld. Voor een antwoord op je vraag of informatie over onze producten en diensten kun je terecht op oxxio.nl.
      >>
      >> Hartelijke groet,
      >>
      >> Klantenservice
      >> Oxxio Nederland bv

      De enige andere manier om in contact te komen, is om een 0900-nummer te bellen voor 55 cent plus belkosten. Dat ga ik dus na een ongevraagde email zeer zeker niet doen. Ik ben in de markt voor een overstap; maar weet zeker dat het niet naar Oxxio zal zijn.
      Reactie van Roeland Pouderooyen | 28-1-2015 Oxxio herhaalt dus 55 cent per gesprek. Dat staat dus.

      Maar Oxxio ontkent dus niet, dat 55 cent per minuut wat hier gemeld wordt, niet goed zou zijn. Dus kan je concluderen dat die 153 wachtenden gewoon 55 cent per minuut afgetroggeld worden in plaats van 55 cent per gesprek. Wat een ***. Maar dat was allang bekend.
      Reactie van A van der Vliet | 27-1-2015 Beste Oxxio,

      Uw reactie toont aan dat uw zgn klantenservice de klachten niet leest.

      Ja, ik weet dat ik voor 55 cent Oxxio zou kunnen bellen, dat schrijf ik al in mijn eerste email; maar ik zie niet in dat ik 55 cent moet gaan betalen om een fout van jullie c.q. andere klant te gaan herstellen. In mijn eerste mail schreef ik al dat iemand anders blijkbaar een verkeerd (het mijne) email-adres heeft opgegeven.
      Reactie van Oxxio | 27-1-2015 Beste A. van der Vliet,

      Als je de aanmelding wil annuleren, dan kun je bellen met onze klantenservice via het telefoonnummer 0900-5566777. De kosten zijn € 0,55 per gesprek.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Robbert Ekkelboom | 26-1-2015 Oxxio heeft zelf eerder aangegeven, dat overdag tot 19.00 uur haar mailbox afgesloten is.

      “Oxxio wil graag haar serviceverlening vergroten door persoonlijk telefonisch contact”. Ja, ja, serviceverlening vergroten voor 55 cent per gesprek, wat in werkelijkheid 55 cent per minuut blijkt te zijn, plus nog je eigen telefoonkosten én 153 wachtende voor u.

      Dat vergroot de serviceverlening nou niet echt, maar het vergroot wel de spaarpot van Oxxio.

      Met zo'n club valt toch niet normaal mee te werken. Wanneer wordt de vergunning van deze ****club eens ingetrokken?
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Savels Francis | 20-1-2015

      Zeer ontevreden over de ** en *** werkwijze van Oxxio.

      Na verleid te worden door een vertegenwoordiger (gelukkig was die niet goed genoeg om ons nog een tablet of telefoon aan te smeren) een contract getekend, want ons binnen de 14 dagen bedenken en annuleren kon makkelijk.

      Niets is minder waar!

      Toen die kerel de deur uit was even snel de consumentendiensten gechecked, en na enkele klikken besloten om het nieuwe contract te annuleren.

      Telefonisch contact lijkt onmogelijk, zowel op het gratis nummer (die hij eigenlijk niet mocht geven, yeah right..) als het betaalnummer.
      Niemand aan de lijn.
      Daarna, binnen de 14 dagen na bezoek van de vertegenwoordiger en door hem als legitiem verklaard, een aangetekend schrijven gezonden.
      Geen respons.
      Verscheidene mails gezonden, zowel vanop een oxxio-account als naar het adres die hier wordt meegegeven door de Oxxio-meelezers. (Al zouden deze beter even hun eigen mailbox/brievenbus/gemiste gesprekken bekijken)
      Geen respons.

      Wel voelden ze zich zo vrij om, omheen onze annulering, het contract van onze (vorige) leverancier over te nemen.
      Reactie van Egon Slagt | 24-1-2015 Nou, nou, U heeft gezorgd voor een unicum. Oxxio heeft een verontschuldiging getoond. Dit hebben we sinds mensenheugenis nog niet van Oxxio meegemaakt. Het is er maar één. Maar ja, met track & trace konden ze er even niet onderuit.

      Maar na al dit feestgedruis weer snel aan het werk, met het weggooien van alle papieren en digitale post van de klanten.
      Reactie van Francis Savels | 24-1-2015 Applaus voor de oprichters en beheerders van deze website.

      3 weken vruchteloos contact trachten op te nemen met Oxxio ivm de annulering van een nieuw contract,
      was na de klacht neer te pennen op deze website alles binnen de 24u geregeld.
      Compleet met brief in de bus!
      Oxxio stak zich (zoals voorspeld) weg achter het excuus de aangetekende opzegging niet ontvangen te hebben, al werd deze volgens de track&trace op maandag 5 januari om 08:18u afgeleverd.
      De dreigende taal werd snel een verontschuldiging. Oxxio dient spoedig eens zn zaakjes op orde te stellen, me dunkt.

      Nogmaals bedankt aan de mensen van de website! Zonder jullie was dit niet gelukt!
      Reactie van Egon Slagt | 20-1-2015 Het is toch werkelijk van de ratten besnuffeld. Oxxio eist dus dat je aantoont dat je een aangetekende brief naar het juiste adres hebt gestuurd. Hoe kom je op het idee om dat te verzinnen. Die sporen toch echt niet goed.

      En het is hier al meerdere keren gemeld. OXXIO GOOIT GEWOON DUS JE POST WEG, ZELFS AANGETEKENDE BRIEVEN EN JE MAILBERICHTEN. Die komen ook gewoon niet aan als Oxxio de inhoud van het bericht niet aanstaat Nou, gewoon. Helemaal niet gewoon.

      Aangetekende brieven en mailberichten komen altijd aan, alleen nooit bij Oxxio als je een opzegging stuurt. Ra, ra, hoe zou dat nou komen. En moet de klant dan maar gaan “bewijzen” dat je brief verzonden is. Hoe verzinnen ze het. En nog glashard alsof er niet aan de hand is. Ze zijn echt niet van deze wereld.

      Zo valt er toch niet normaal te werken en te handelen met Oxxio als je zelfs € 7,95 voor Jan Doedel moet uitgeven voor een aangetekende brief aan Oxxio, die vervolgens toch door Oxxio gewoonweg wordt weggegooid.

      Nuon als grootste heeft hier 270 ervaringen en Oxxio in de onderste regionen maar liefst 860 ervaringen, zeg maar gerust baggerklachten en drama’s voor de consumenten. Wanneer wordt de vergunning van die club eens ingetrokken.

      Misschien iets voor Energieleveranciers.nl als overkoepelende organisatie om het voortouw daarvoor te nemen.
      Reactie van Francis Savels | 20-1-2015 Bewijs reeds verzonden.
      Ironisch dat Oxxio zich slechts verplicht voelt te reageren eens de klacht openbaar wordt gemaakt.
      Reactie van Oxxio | 20-1-2015 Beste Francis,

      We hebben je inmiddels van een antwoord voorzien op het e-mailbericht dat je aan ons hebt verzonden. Wij hebben geen aangetekende brief van je ontvangen waarin je hebt aangegeven dat de leveringsovereenkomst hebt geannuleerd en wij hebben je in de verzonden e-mail gevraagd om aan te tonen dat je je annuleringsbrief aan het juiste adres hebt verzonden.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Tobias Navarro Schroeder | 19-1-2015

      Eind 2014 ben ik van Oxxio naar Essent overgestapt.
      Vlak daarna belt Oxxio mij met een beter aanbod en het belofte dat bij overstap de opzegvergoeding van Essent door wordt Oxxio wordt betaald.
      Nu blijkt dit niet te kloppen, vertelt mij een medewerker van Oxxios klantenservice.
      Misleiding over een bedrag van 100€!

      Mijn advies, vraag naar schiftelijke bevestiging van beweringen zoals betaling van de opzegvergoeding.

      Groeten,
      Tobias
      Reactie van Richard van den Oever | 20-1-2015 In december 2014 liegen ze dus nog steeds van Oxxio over de opzegvergoeding.

      En Oxxio zegt hier weer heel duidelijk dat per 1 juni 2014 geen opzegboete meer wordt vergoed. Hoe komt het dan, dat die deurventers nog steeds zeggen dat Oxxio dat WEL vergoed. Alle klagers hier met allemaal dezelfde klacht plukken dat toch niet zo maar uit de lucht?

      En vervolgens houden ze die venter hun hand boven het hoofd en kan de klant gewoon in de stront zakken. “Had je het welkomstpakket maar moeten lezen. Daar kun je precies al onze fouten teruglezen en had je maar moeten reageren”. Stelletje huichelaars.

      En mevrouw Leonie vertelt hier wel dat Oxxio het precies weet, maar ze reageert niet, waarom er bij de klanten aan de deur een heel ander verhaal wordt verteld. En DAAR gaat de klacht immers over. Gewoon intimidatie om de klanten onder valse voorwendselen binnen te sleuren.

      En als je kokend van woede terug wil naar je vorige leverancier smeren ze na hun fouten ook nog eens hun eigen opzegvergoeding van 250,00 euro in je haar. Dan ben je ondertussen al 250,00 euro kwijt zonder dat er nog maar 1 kuub gas is afgenomen, om vervolgens Das Incasso op je dak te krijgen als je niet betaalt. Lekker stelletje daar.
      Reactie van Oxxio | 19-1-2015 Beste Tobias,

      Het is inderdaad zo dat de opzegvergoeding van je vorige leverancier al sinds 1 juni 2014 niet meer door Oxxio wordt vergoed. Op onze website wordt dit ook aangegeven.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Rellek Retep | 19-1-2015 Het is toch werkelijk niet te geloven. Oxxio blijft ongestoord maar doorgaan met het **** van de consumenten.

      Als zo vaak wordt er door Oxxio bij het afsluiten van het contract ronduit gelogen. Dat komt continue terug hier op deze site.

      Sinds juni 2014 wordt er geen opzegboete meer door Oxxio vergoed. De hele organisatie van Oxxio is hiervan op de hoogte. Maar nog steeds wordt er bij het afsluiten gewoon met voorbedachten rade gelogen over die opzegvergoeding. Je vraagt je af wanneer Oxxio nou eens wijs wordt en hiermee stopt.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      W.selderbeek | 16-1-2015

      Ik probeer oxxio tebereiken voor een email adres zo dat ik ze kan zeggen dat de app`s niet werken maar ik kan niet tot ze doordringen bestaan deze mensen wel???
      Reactie van Oxxio | 19-1-2015 Beste W. Selderbeek,

      Je vraag kun je stellen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl met vermelding van je postcode/huisnummer of klantnummer.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Roeland Pouderooyen | 17-1-2015 @W.selderbeek

      Onderstaande link stonden bij bericht van Rellek Retep van 8 januari 2015. Misschien heeft u er wat aan.

      Via onderstaande link kunt u Oxxio overigens verzoeken teruggebeld te worden. Dat gaat dan op kosten van Oxxio en bijkomend voordeel is dat u direct gebeld wordt in plaatst van een uur in de wacht op uw eigen kosten wanneer u zelf belt.

      https://www.oxxio.nl/weddendatjegoedzit

      Met onderstaande link kunt u mailen met Oxxio via uw eigen mailbox in plaatst van via de mail van de website. Grootste voordeel is dat u dan een ontvangstbevestiging van Oxxio ontvangt, waarin ze bevestigen binnen 3 werkdagen te zullen antwoorden. Dat zal wat worden met een achterstand van 6 maanden. En **** over het niet ontvangen van uw bericht is er dan niet meer bij. Want een e-mailbericht komt 100% aan. Ook met SPAM van Oxxio

      klantenservice@oxxio.nl
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Maria | 14-1-2015

      Zo ontevreden met Oxxio en de manier hoe ze met mij omgaan.
      Ik heb per ongeluk te weinig geld overgemaakt aan Oxxio.
      Ik heb hiervoor gebeld omdat ik niet begreep waarom ik meteen een herinnering kreeg met 40€ erboven op.
      In eerste instantie werd er gezegd dat ik te laat Was met betalen. Vervolgens werd er gezegd o nee u was te laat. Als ik een brief ontvang dat ik moet betalen voor de 9e van januari en ik heb dat (gedeeltelijk) gedaan. Waarom.komt er dan meteen een boete van €40?
      Volgens mij mag dat niet eens.
      Als.je betalingstermijn is verstreken dien je een herinnering te krijgen en als je die niet betaald dan pas krijg je een tweede met eventueel kosten.

      Of heb ik nou ongelijk? Ik
      Reactie van Herman Achter de Vegt | 15-1-2015 U heeft helemaal gelijk en ook heeft u het bij het rechte eind. De Wet Incassokosten 1 juli 2012 stelt veel eisen, voordat überhaupt incassokosten in rekening gebracht mogen worden. Gewoon even onder de wet op internet kijken. Staat precies vermeld wat Oxxio dus juist niét mag doen.

      En één brief is dus niet voldoende volgens de wet. En laat nou net die ene brief ook nog eens niet bij u aankomen.

      Maar dat kan kloppen. Dat is schering en inslag, wat ook hier op deze site met de vele klachten daarover door de klagers geklaagd wordt.

      Dat al die incassobrieven bij héél veel kanten niet aankomen rechtvaardigt maar één conclusie. DE INCASSOBRIEVEN VAN OXXIO KOMEN NOOIT AAN, OMDAT OXXIO DIE GEWOON NIET VERSTUURD ZAL HEBBEN.

      Ik begrijp eigenlijk niet hoe het kan, dat dit niet bij de accountantscontrole bovenwater komt. Oxxio incasseert onterecht miljoenen incassokosten bij de onwetende consument, terwijl het volkomen **** is. Het zijn namelijk geen incidenten, maar een vaste handelwijze.

      En naar de consument doen ze over incassokosten glashard alsof hun neus bloedt en steken vervolgens die neus in de wind.

      En vervolgens de vuiligheid van intimideren en de consument inpalmen met brieven die juridisch kant noch wal raken. De consument gewoon om de tuin leiden, die er vervolgens volmondig in tuint, en –volledig onterecht- maar betaalt.

      Maar ja, wat je hier allemaal op deze site zoal leest komt Oxxio gewoon van een andere planeet. Die hoeft zich blijkbaar hier in Nederland niet aan de wet te houden.

      En via de telefoon is het inderdaad wat u al aan geeft ook al een drama met Oxxio.

      Als je belt is het de ene keer wel achterstand, de andere keer weer niet. Ze snappen er echt helemaal niets van. En dat soort figuren moet dan naar buiten communiceren met volwassen klanten over ingewikkelde financiële zaken. Het zijn toch vaak contracten met maatwerk van meer dan 2.000 euro per jaar. En ondertussen maar blijven proberen om geld binnen te harken.
      Reactie van Oxxio | 15-1-2015 Beste Maria,

      Oxxio verhoogt niet zonder meer een bedrag met administratiekosten van € 40,-, daar gaat altijd een eerste herinnering aan vooraf. Wellicht dat je de eerste herinnering hebt gemist, dat kan natuurlijk ook. We zouden dit graag voor je nakijken. Kun je ons de klantnummer en een korte beschrijving van je klacht e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl?

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Lisette | 11-1-2015

      Ik lees hier vaak dat de verkoper aan de deur de mensen verleid met een laptop of andere kado's en ook met de belofte dat oxxio de boete betaald. Mijn ervaring is dat ik ben gebeld door een medewerker met dezelfde belofte en ik heb nu dus een boete van 250 euro waar oxxio niks mee doet. Jammer dat u zo klanten moet winnen.
      Reactie van Robbert Ekkelboom | 13-1-2015 @ Lisette

      “Vervelend dat je het gevoel hebt dat onze verkoper je heeft misleid”.

      “Gevoel” van misleiding, nee, helemaal geen gevoel, ze IS misleid.

      Het is weer op en top Oxxio in de bocht. Een lel van een verhaal wat helemaal niets te maken heeft met de klacht van de schrijfster. En alsof er helemaal niets aan de hand is.

      Het gaat de klaagster namelijk om **** door Oxxio bij het afsluiten van de overeenkomst en om een opzegboete. Oxxio zegt eerder dat opzegboete betaald wordt (om de consumenten binnen te lokken) en vervolgens zegt Oxxio simpel dat de opzegboete niet betaald wordt. En dat terwijl heel Oxxio donders goed weet dat die vanaf juni 2014 al niet meer betaald wordt. Maar nu dus nog steeds wel zo vertellen.

      En juist over deze grote pijnpunten voor de consumenten rept Dicky van Oxxio dus met geen woord.

      Zelfs dus ook in haar antwoord op een reactie van een lezer over **** door Oxxio zit Oxxio met een stalen gezicht gewoonweg WEER te liegen. HOE DURF JE OXXIO.

      Oxxio heeft ruim de tijd gehad/genomen om er over na te denken wat er geantwoord wordt en hoe het nou zit. Alle collega’s hebben kunnen meedenken, dus als het ware Oxxio bij haar volle verstand. Als je dan met dat verstand zo reageert, is het toch wel grote droefenis met de hele organisatie van Oxxio.

      “Bovendien kan Oxxio extra scherpe tarieven bieden, doordat we geen opzegvergoedingen betalen. Het geld van de opzegvergoeding geven we gewoon liever aan onze klanten dan aan onze collega-energieleveranciers”.

      Oxxio leeft echt in een droomwereld op een andere planeet. “Extra scherpe tarieven”, maar wel met stip op de LAATSTE vier plaatsen op deze vergelijkingssite staan. Ik heb het echt 2 x gelezen en het is echt waar. En dat is dus niét liegen, Oxxio!

      Oxxio vergoedt de opzegboete dus al helemaal niet meer aan de consument, maar dus ook niet aan de collega-leverancier.

      En wie blijft er dan over, aan wie Oxxio de opzegboete dan wél vergoed wordt? Natuurlijk aan Oxxio zelf, in de zak van de zakkenvullers van Oxxio zelf, samen met de hoogste energietarieven van Nederland dus. Ook dat is dus niét liegen, Oxxio!

      Leg dat allemaal maar eens uit aan de consumenten in een tweede reactie, Oxxio.

      En alle klagers hier plukken alle klachten echt niet zomaar uit de lucht. Uit de lucht plukken daar hebben we Oxxio immers voor.

      Het is toch triest dat heel veel consumenten door Oxxio zelf op zo’n manier weglopen bij Oxxio en anderen de deur van Oxxio in sneltreinvaart voorbij lopen als ze de bevindingen over Oxxio hier lezen. En dat ligt dus echt niet aan de consument. Die klaagt alleen maar.
      Reactie van g | 12-1-2015 kijk dat is nou eens klapper.
      ik geef u groot gelijk.
      en dat weet oxxio ook, maar op dit geven ze geen antwoord omdat ze weten dat ze goed fout zitten.
      Reactie van Oxxio | 12-1-2015 Beste Lisette,

      Vervelend dat je het gevoel hebt dat onze verkoper je heeft misleid.

      Oxxio vergoedt al vanaf 1 juni 2014 geen opzegvergoedingen meer van andere leveranciers. De redenen hiervoor zijn, dat Oxxio liever een scherp tarief biedt dan een opzegvergoeding en dat opzegvergoedingen tegenwoordig overbodig zijn. Onderstaand leggen we dit graag uit:

      Scherp tarief
      Kiezen voor Oxxio doe je bewust en niet omdat je een vergoeding krijgt. Als je voor ons kiest wil je graag inzicht in je verbruik, zodat je grip krijgt op je energiekosten. Daardoor bespaar je meer dan wanneer je die opzegvergoeding had gekregen. Bovendien kan Oxxio extra scherpe tarieven bieden, doordat we geen opzegvergoedingen betalen. Het geld van de opzegvergoeding geven we gewoon liever aan onze klanten dan aan onze collega-energieleveranciers.

      Opzegvergoedingen tegenwoordig overbodig:

      Tot 1 december 2011 moesten consumenten bijna altijd een opzegvergoeding betalen als ze wilden overstappen naar een andere leverancier. Leveranciers konden je overeenkomst namelijk stilzwijgend voor bepaalde tijd verlengen. Oxxio wilde dat mensen vrij konden kiezen en overstappen en besloot de opzegvergoeding terug te betalen.

      Op 1 december 2011 maakte de Wet van Dam een einde aan het stilzwijgend verlengen. Is je contract voor bepaalde tijd afgelopen? Dan kun je sindsdien elke maand gratis opzeggen. Daardoor ben je vrij om bewust een energieleverancier te kiezen die bij jouw huishouden past. En daardoor is de opzegvergoeding dus overbodig geworden.


      Met vriendelijke groet,

      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Rellek Retep | 11-1-2015 @ Lisette

      Tja, inderdaad verleiding met een laptop of zoiets. Volgens het Blog op deze site kost een gratis laptop wel even 865,00 euro met een 3 jarig contract. Helemaal gratis dus voor 865,00 euro.

      Als zo vaak wordt er door Oxxio bij het afsluiten van het contract ronduit gelogen. Dat komt continue terug hier op deze site.

      Sinds juni 2014 wordt er geen opzegboete meer door Oxxio vergoed. De hele organisatie van Oxxio is hiervan op de hoogte. Maar nog steeds wordt er bij het afsluiten gewoon met voorbedachten rade gelogen over die opzegvergoeding. Je vraagt je af wanneer Oxxio nou eens wijs wordt en hiermee stopt.

      En bewust geen, of niet de juiste informatie verstrekken valt onder het begrip “****”. Ofwel, liegen, door (juridisch!) vooral nièt te liegen, maar helemààl niet de waarheid te vertellen. En dat is Oxxio. Maar daar voorziet de wet heel simpel in.


      Elektriciteitswet-1998/artikel95m
      1.
      De voorwaarden, verbonden aan een leverings- of transportovereenkomst met een afnemer als bedoeld in artikel 95a, eerste lid, zijn transparant, eerlijk en vooraf bekend. De voorwaarden worden in ieder geval voor het sluiten van de overeenkomst verstrekt en zijn gesteld in duidelijke en begrijpelijke taal.

      4.
      Een contract, gesloten in strijd met het bepaalde bij of krachtens dit artikel is vernietigbaar.


      En als er gelogen wordt, is er eveneens sprake van dwaling. En dwaling = vernietigbaarheid (artikel 6:228 Burgerlijk Wetboek)

      Nietigheid houdt heel simpel in, dat de overeenkomst nooit heeft bestaan. En uit een nooit bestaande overeenkomst kan juridisch gezien natuurlijk nimmer een (nieuwe) vordering van een opzegboete ontstaan.

      Oxxio kan u dus NOOIT een boete opleggen op een overeenkomst, die juridisch gezien nooit heeft bestaan. DUS NOOIT BETALEN! Maar wél snel wegwezen bij Oxxio, zoals zo velen al eerder hebben gedaan.

      Laat Oxxio maar lekker naar de rechter stappen. Dan mag Oxxio aan de rechter uitleggen hoe Oxxio doelbewust, en met voor bedachte rade de consumenten in het ooitje neemt.

      DUS ONDER DEZE OMSTANDIGHEDEN NOOIT DIE OPZEGVERGOEDING BETALEN.

      Of zie ik het helemaal verkeerd. Vertel het maar, Oxxio.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Koetsier | 7-1-2015

      ook wij zijn ooit klant geworden van oxxio, nou denk heel goed na voordat je overgaat naar deze club.
      - onduidelijke facturen, bijna spookfacturen, wel eerst incasseren en dan mag je achter je centen aan....
      - niet bereikbaar per telefoon
      - geven geen antwoord op e-mails
      - geven geen antwoord op aangetekende brieven

      Binnen de kortste keren heb je intrum justitia achter je aan, gestuurd door oxxio, omdat niemand uitleg wilde geven op de spookfacturen hebben we gestorneerd...

      LAAT JE NIET VERLIJDEN MET I PADS, LAPTOPS, JE BETAALT HET ZELF! ACHTERAF GEZIEN HADDEN WE BETER NIET KUNNEN WISSELEN VAN LEVERANCIER!
      Reactie van Rellek Retep | 8-1-2015 @Koetsier

      Ooit vertelde Oxxio eens met veel bombarie dat ze wel 4,5 miljoen telefoontjes per jaar binnenkrijgen. Maar die telefoontjes zijn vast en zeker niet van nieuwe klanten als je de klachtenregens op alle klachtensites leest.

      Nee, Oxxio maakt fout na fout na fout. Dan komt er een correctie op correctie op correctie op correctie. En die vele fouten komen natuurlijk weer omdat er zo idioot veel gebeld wordt met klachten. En ach, een uurtje in de wacht is toch niet erg bij Oxxio. En de kostenteller van je telefoon telt rustig verder.

      En waarom wordt er nou zo idioot veel gebeld? Omdat er zoveel fouten na fout na fout wordt gemaakt. En de bal is vervolgens rond.

      Een schrale troost is dat je vanwege de administratieve verwerking (én natuurlijk de administratieve chaos) pas een half jaar later je jaarafrekening kunt verwachten. Rustig wachten op je eigen geld.

      Nee, Oxxio komt gewoon helemaal van een totaal andere planeet. Daar spreken ze een hele andere taal dan de Nederlanders. En dan gewoon tunnelvisie, oogkleppen en bedrijfsblindheid.

      Ga vooral zo door Oxxio met jullie telefonische onbereikbaarheid en achterstanden van een half jaar. En vooral ook maar geen een enkel sprankje initiatief tonen om eens meedenken met je klant. Zo komt Oxxio er wel in energieland.

      Via onderstaande link kunt u Oxxio overigens verzoeken teruggebeld te worden. Dat gaat dan op kosten van Oxxio en bijkomend voordeel is dat u direct gebeld wordt in plaatst van een uur in de wacht op uw eigen kosten wanneer u zelf belt.

      https://www.oxxio.nl/weddendatjegoedzit

      Met onderstaande link kunt u mailen met Oxxio via uw eigen mailbox in plaatst van via de mail van de website. Grootste voordeel is dat u dan een ontvangstbevestiging van Oxxio ontvangt, waarin ze bevestigen binnen 3 werkdagen te zullen antwoorden. Dat zal wat worden met een achterstand van 6 maanden. En **** over het niet ontvangen van uw bericht is er dan niet meer bij. Want een e-mailbericht komt 100% aan. Ook met SPAM van Oxxio

      klantenservice@oxxio.nl

      Misschien dat Oxxio na 10 jaar Oxxio eens wakker wordt wat de klant u écht verwacht.
      Reactie van Oxxio | 8-1-2015 Beste Koetsier,

      Jammer om te lezen dat je niet tevreden over ons bent.

      Als je het op prijs stelt, zoeken we graag alsnog voor je uit wat er is gebeurd.
      Je kunt je klantnummer met een korte omschrijving van je klacht versturen aan 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl'. We komen er zo snel mogelijk bij je op terug.

      Met vriendelijke groet,
      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Lammers | 23-12-2014

      Een dag na deurverkoper die mij van foutieve informatie voorzag, meteen een ontbindingsformulier en daarbij email opgestuurd naar oxxio. Dit lijkt volledig genegeerd te worden want 10 dagen later krijg ik een email dat alles doorgezet wordt. Het zal me niks verbazen dat ik straks te horen krijg dat ik niet binnen 2 weken opgezegd/ afgezien heb. Of dat er nog een formulier nog een email is ontvangen. Terwijl ik alles keurig op tijd opgestuurd heb.
      Reactie van David Eggermond | 27-12-2014 Je leest het vaker op deze site dat Oxxio plotseling net op het verkeerde moment en op de verkeerde plaats het opzeggingsformulier niet heeft ontvangen. Omdat een mailbericht ALTIJD aankomt kan je niet anders concluderen dan dat Oxxio steeds weer dit soort voor de klant belangrijke zaken gewoon weggooit. Dat is uit eerdere klachten ook al gebleken.

      Er is bij u dus sprake van onduidelijkheid bij het afsluiten van de overeenkomst. Een contract, gesloten in strijd met het bepaalde bij of krachtens art. 95m sub 3 en 4 van de elektriciteitswet 1998 is vernietigbaar.

      Daarnaast is er sprake van dwaling (ook vernietigbaarheid, artikel 6:228 Burgerlijk Wetboek), omdat volgens u de deurverkoper u van foutieve informatie voorzag.

      Als je alle klachten hier zo leest krijgen die verkopers gewoon van Oxxio opdracht om doelbewust om de hete brei te draaien. Ze liegen niet, maar spreken helemaal niet de waarheid. En de consument wordt weer opgescheept met hoop ellende en moeite en werk om weer van die zooi van Oxxio af te komen.

      Gewoon beroepen op vernietigbaarheid en geen onnodige tijd meer in steken.
      Reactie van Zus Konijn | 24-12-2014 Vanmiddag stond er iemand namens oxxio hier aan de deur en was een beetje opdringerig.
      Mijn nee begreep ie blijkbaar niet.

      Even later stond er weer iemand van oxxio aan de deur en zei dat die andere zich wat beledigd voelde door opmerkingen van mij.

      Ik mag toch wel zeggen dat ik vind dat iedere energiemaatschappij zegt dat ze de goedkoopste zijn.
      En mijn ervaringen zijn dan ook dat het jaar contract wat je kan afsluiten niet klopt.

      Ook deze 2de persoon wilde mij als klant werven bij oxxio.
      Ik kon een laptop krijgen of een ipod.

      Het zit mij totaal niet lekker hoe het ging.
      ze waren met zijn 4en..
      2 jongens en 2 meiden leeftijd ca 25 jaar.

      Pas op met colporteurs het is bekend dat er nep colporteurs van oxxio rondlopen.
      Reactie van Oxxio | 23-12-2014 Beste Lammers,

      Je geeft aan dat je op tijd de overeenkomst met Oxxio hebt geannuleerd. Kun je ons een korte beschrijving van je klacht en je postcode en huisnummer e-mailen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij het voor je na.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Verginie | 19-12-2014

      Ik ben onlangs overgestapt naar Oxxio omdat iemand aan de deur is gekomen met een mooi verhaal, ik heb aangegeven aan het meisje die voor de deur stond dat ik nog een contract heb met een leverancier. Dat was voor Oxxio geen probleem want op de consumentenmarkt worden boetes vergoedt van dat verhaal kon ik me wel iets bij voorstellen want dat gebeurt wel vaker, nu krijg ik v mijn vorige leverancier een boete van €250,- euro omdat ik eerder ben overgestapt, 2 keer contact opgenomen met Oxxio laatste keer ene heer *** gesproken de deurverkoper wordt er op aangesproken maar aan de boete kunnen ze niks doen. Ik vroeg of dit de manier van zaken doen is dat jullie mensen aan de deur sturen die dingen zeggen die niet kloppen en zich verschuilen achter het feit dat er niks aan veranderd kan worden. Ik heb deze klacht ook al bij Eneco neergelegd het moederbedrijf v Oxxio dat ze wel rekening moeten houden met de handelswijze v Oxxio en of zij als moederbedrijf ook achter deze praktijken staan
      Reactie van Oxxio | 22-12-2014 Beste Verginie,

      Oxxio heeft in het verleden de opzegvergoeding van de vorige leverancier wel vergoed. Sinds 1 juni 2014 wordt dat niet meer gedaan. Bij lanten die dus na 1 juni 2014 een leveringsovereenkomst hebben afgesloten, krijgen de opzegvergoeding niet vergoed. Dit is wordt ook op onze website aangegeven.

      Het is derhalve niet de gewoonte dat door de verkoper wordt gezegd dat de opzegvergoeding van de vorige leverancier wel zou worden vergoed. Wij betreuren het, mocht een verkoper dit anders hebben aangegeven.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Peter van Dinther | 19-12-2014 Oh ja, dat vergat ik nog.

      Het zijn natuurlijk wel zware aantijgingen aan het adres van Oxxio. Maar als ik het allemaal mis heb en verkeerd zie, kan Oxxio natuurlijk via dit geëigende kanaal even reageren en eventueel alles ontkrachten en dat ze wel heel netjes volgens de regels de zaken doen.
      Reactie van Peter van Dinther | 19-12-2014 Al sinds juni 2014 vergoed Oxxio die opzegvergoedingen niet meer. En nog steeds zie je dit soort zaken en klachten op deze site. Jawel, en met hun "scherpe tarieven" staan ze wel onderaan op de vergelijkingssites.

      En elke keer zeggen ze (dus nu nog steeds) dat ze die kosten niet (meer) vergoeden. De hele Oxxio organisatie weet precies van de hoed en de rand, maar ze doen er dus willens en wetens niets aan. Staat in de voorwaarden, punt uit, einde oefening.

      Maar willens en wetens doet de hele organisatie, dus ook de “Directeur Consumenten ****”, dus nog steeds helemaal niets aan het door hen ingehuurde brandhout, wat bij u aan de deur komt. De opdracht is gewoon pegels binnenharken om nog een beetje winst te kunnen maken, de klant is volkomen onbelangrijk.

      Dat “brandhout” wat bij u aan de deur komt verkondigt gewoon nu nog steeds dat de opzegvergoeding geregeld wordt. Maar ze zeggen dus niet, dat die kosten ook betaald worden. En dat is de vuiligheid van Oxxio. Ze liegen niet, maar spreken ook niet de waarheid. Ze leiden de klant gewoon om de tuin, die er vervolgens in tuint.

      Wat een drama’s ontstaan er nog steeds bij die consumenten. Nu dus weer een drama met de vorige energieleverancier om alles recht te breien en ook weer een hoop (onnodige) kosten voor de consument, die ze niet hadden als ze niet met Oxxio in zee waren gegaan.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 4 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jan Sepp | 15-12-2014

      Ook hele slechte ervaringen met Oxxio.
      ik wil nu graag opzeggen en een afkoopsom betalen maar ik hoor nog een tablet te krijgen van ze.
      ik ben heel benieuwd of dit nu wel kan....
      Reactie van Oxxio | 16-12-2014 Beste Jan Sepp,

      We wijzen je graag op de actievoorwaarden die je van Oxxio in je welkomstpakket hebt ontvangen. Je vindt hier alle informatie over wat er gebeurd met het uitleveren van de tablet bij voortijdige beëindiging van je overeenkomst.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      M Huijbregts | 15-12-2014

      ze hebben mijn privé aansluiting gezet als klein zakelijk. dus ik moet hogere vaste lasten betalen. ze hebben beloofd dat ik te veel betaald bedrag terug zou krijgen. het is niet gebeurd! ze gingen verder nog een zakelijke aansluiting voor mijn bedrijf regelen. ook niet gelukt omdat ze aan grote verbruikers niet eens mogen leveren! helemaal verkeerd ingelicht door de verkoper! verder hebben ze nog een ipad beloofd, weer niet nagekomen. echt heel slechte ervaring gehad!
      Reactie van Oxxio | 15-12-2014 Beste M. Huijbregts,

      Graag willen we je helpen, maar dan hebben wij je gegevens nodig. Wij verzoeken je dan ook je klacht met postcode/huisnummer of klantnummer naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl te sturen.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Carolien | 11-12-2014

      Hele vervelende ervaringen gehad met Oxxio. Inmiddels 1 jaar bij ze en ik kan niet wachten totdat ik hier vanaf ben! Zonder enige herinnering hebben zij de factuur doorgestuurd naar incassobueau DAS die vervolgens €80 incassokosten rekenen bovenop de factuur wat overigens wettelijk gezien geeneens mag!! (Minimaal €40,- max 15% van het openstaande bedrag).
      Plus die eindafrekening klopt voor geen ene m3! Bah! Rot bedrijf dit!
      Reactie van Roeland Pouderooyen | 13-12-2014 *** weer eens in de bocht.

      “Wij willen je er echter wel op wijzen dat een overdracht niet zonder meer plaatsvindt. Hier gaat toch wel het een en ander aan vooraf”. Maar wat er aan vooraf gaat zegt ze weer niet.

      Zoals altijd weer lekker om de hete brei draaien. *** geeft dus weer niet aan dat Oxxio wél heel netjes eerst een herinneringsbrief heeft gestuurd, dan aanmaningsbrief en tot slot een 14 dagen brief. Dat staat zo netjes omschreven in de Incassowet van 1 juli 2012.

      Neen, als je alle klachten hier leest sturen ze echt al die brieven niet, maar sturen ze gelijk zonder enige aankondiging Das Incasso koud op je dak. En de klant zit weer met de gebakken peren en mag alles weer zelf rechtbreien wat Oxxio fout doet en zelf de problemen oplossen.

      Ik heb hier nog nooit gelezen dat een klant ooit een herinneringsbrief ontvangen heeft.
      Reactie van Oxxio | 12-12-2014 Beste Carolien,

      We vinden het heel vervelend voor je dat je met overdracht van het openstaand bedrag naar een incassobureau wordt geconfronteerd. Wij willen je er echter wel op wijzen dat een overdracht niet zonder meer plaatsvindt. Hier gaat toch wel het een en ander aan vooraf. En de vordering staat dan al geruime tijd open, zonder dat Oxxio hier betaling voor heeft gehad.

      Wij adviseren je dan ook om contact op te nemen met het incassobureau om je klacht daar kenbaar te maken.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      ger | 10-12-2014

      ik zit al een aantal jaartjes bij oxxio.
      ik heb eerlijk gezegd nog nooit een echt probleem gehad met hun.
      tot deze keer met hun jaar afrekening.
      ik krijg eind okt de opdracht om de meterstanden door te geven, vervolgens heb ik op 3 nov de standen door gemaild.
      normaal krijg ik de jaar afrekening eind nov.
      deze reis krijg ik dat dus niet.
      vervolgens een paar keer gebeld waar mijn jaar afrekening blijft.
      mij is op gevallen dat ik steeds een ander verhaal krijg te horen, zelfs dat de laatste contact persoon zelf al aangeeft, dat ze het zelf niet snapt waarom de jaar afrekening nog steeds niet is op gemaakt.
      het schijnt dat je nu ruim 2 maanden moet wachten.
      dit vind ik rond uit belachelijk, en heb dit ook nog nooit meegemaakt.
      ik krijg altijd rond de zelfde tijd van het w.m.l de opdracht voor de meterstand door te geven.
      deze afrekening krijg ik altijd 2 weken na het indienen van de meter stand.
      mijn vraag, is het nou zo moeilijk om optijd een jaarafrekening op te maken.
      of word het eens tijd dat jullie goed opgeleid personeel gaan aannemen die wel weten wat ze doen daar.
      schijnbaar is dat moeilijk te vinden.
      maar ik begin het idee te krijgen dat jullie flink renten aan het trekken zijn, over de bedragen wat de mensen terug moeten ontvangen zeker van de stook kosten.
      immers een zachte afgelopen winter periode gehad.
      Reactie van ger | 4-1-2015 @ M.van Seggelen

      ook ik zit nog steeds te wachten op mijn geld.
      rond uit belachelijk,ik heb ook al zo vaak gebeld, maar het boeit ze geen reed.
      ik heb pas nog een mail verstuurd ook daar krijg ik geen antwoord op.
      in deze mail heb ik ze gewaarschuwd ik zou binnen 10 werk dagen vanaf 23 dec 2014 geteld mijn geld krijgen.
      ik heb gemeld geen dag later anders krijgen ze echt met mij te doen met de advocaat en die van mij laat er geen gras over groeien.
      ik ben zeker al aan het denken om over te stappen, omdat ik dit nog nooit heb meegemaakt.
      en o w als wij dit eens doen een dag te laat betalen heb je al de das voor je deur staan.
      dus nogmaals oxxio jullie hebben tot eind volgendeweek de tijd.
      Reactie van M.van Seggelen | 4-1-2015 ik zit net als de vorige schrijfster al heel lang te wachten op m,n eindafrekening. Heb al drie keer gebeld. Nu moet ik ook twee maanden wachten op m,n centjes die ik terug zou krijgen. Dit is toch van de zotte. 21 oktober j.l de standen al doorgegeven. Wat kan ik nog ondernemen?
      Reactie van Oxxio | 11-12-2014 Beste Ger,

      Vervelend om te horen dat je niet tevreden over ons bent.
      Wil je ons alsjeblieft via ons e-mailadres: deoxxiomedewerker@oxxio.nl je klantnummer doorgeven? Dan zoeken we voor je uit wat er aan de hand is en komen we er bij je op terug.

      Dank je wel alvast voor je moeite.

      Met vriendelijke groet,

      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Dennis | 9-12-2014

      Je moet een goedgevulde spaarrekening hebben als je bij oxxio komt vanaf de eerste jaarafrekening klopt al niks van mijn facturen het eerste jaar kreeg ik veel te veel terug dit heb ik natuurlijk aan de kant gehouden mij voorschot werd ook lager gezet en verhogen kon maar beperkt.
      Omdanks dat ik meterstanden regelmatig doorgaf werd mijn voorschot niet aangepast rn nu krijg ik met de jaarafrekening opeens een bedrag van meer dan 1200 voor de stroom en 700 euro voor het gas ondanks dat mijn cv ketel kapot is.
      Reactie van Oxxio | 9-12-2014 Beste Dennis,

      Wij begrijpen dat je ervan geschrokken bent dat je bij moet betalen. Wellicht dat wij je een nadere toelichting hierop kunnen geven of samen met je een oplossing kunnen bedenken. Kun je ons je klacht mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan nemen wij contact met je op.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      van ree | 8-12-2014

      Toen wij n contract afsloten moesten wij 30 euro per maand betalen lager kon niet. Het betreft n campingadres dus is daar het verbruik zeer laag daar wij alleen de weekenden gaan. Nu moeten wij geld terug krijgen van onze jaarafrekening en worden wij aan het lijntje gehouden. Steeds word er iets anders gezegd. De een zegt dat t in behandeling is de ander zegt an niet. Wij wachten al maanden en moeten zelf 40 euro betalen als we n dag te laat zijn.
      Reactie van Oxxio | 9-12-2014 Beste van ree,

      We begrijpen dat het vervelend voor je is dat je het gevoel hebt dat je aan het lijntje wordt gehouden. Je hebt aangegeven dat je het geld van je jaarrekening niet hebt ontvangen en dat je € 40,- herinneringskosten hebt moeten betalen omdat je een dagje te laat bent.

      Voordat wij € 40,- aan herinneringskosten in rekening brengen, krijg je eerder herinneringen van ons. Het gaat hier dan niet om een dagje te laat zijn.

      En als je een tegoed hebt op je jaarrekening wordt deze eerst verrekend met openstaande posten. Het lijkt ons dus vreemd dat je ondanks je tegoed toch nog met herinneringskosten wordt geconfronteerd. Wij willen dit echter wel graag voor je nakijken en vragen je hierom dat je ons klantnummer of postcode en huisnummer doorgeeft via deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Danny | 27-11-2014

      NIET DOEN !!!!
      Ik heb de grootste problemen gehad ik werd afgesloten door enexis omdat ik volgens oxxio een schuld bij ze had.
      Echter alles nagekeken en ik had zelfs 400 teveel aan ze betaald .
      Nu blijft nog steeds die deurwaarder komen maar ik laat dit zeker voor het gerecht komen
      Reactie van Oxxio | 27-11-2014 Beste Danny,

      Zo te lezen heb je al contact met de deurwaarder gehad en is een gang naar de rechtbank al ingezet. Wij kunnen langs deze weg niets voor je betekenen. Wel kun je contact opnemen met de deurwaarder als je vragen over onze vordering hebt.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Evert Krikke | 26-11-2014

      Net een nieuw contract afgesloten bij Oxxio.
      Reden hiervoor was een leuke actie hadden waarbij je een IPhone of Ipad voor een leuke prijs kon bestellen.
      Blijk ik achteraf de verkeerde control box gekozen te hebben waardoor ik helemaal niets van deze actie kan uitkiezen.
      Klanten service gesproken en er is helemaal niets te regelen contract is contract.
      Beetje dom van mij dat ik voor Oxxio gekozen heb, ben nog geen maand klant en weet nu al dat de service erg slecht is,
      Ben klant tot ik mijn contract uitgediend heb, daarna stap ik weer snel over naar mijn oude leverancier NUON
      Heb spijt van mijn besluit om met Oxxio in zee te gaan.
      Reactie van Oxxio | 27-11-2014 Beste Evert,

      Ik begrijp dat het heel vervelend voor je is dat je in de veronderstelling was een mooi product te kunnen uitkiezen en dat dit achteraf niet zo is, omdat je het verkeerde pakket hebt gekozen. Kun je ons je klantnummer doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij of we je verder kunnen helpen. Ik kan niets beloven, maar we kunnen het wel proberen.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Dick van der Hoeven | 23-11-2014

      Mijn klacht bij Oxxio is opgelost, door een zeer vriendelijke medewerker die al mijn vragen netjes heeft beantwoord en de klacht daarmee heeft opgelost.
      Mijn tip voor Oxxio; communiceren is het sleutelwoord. Zodra er een klacht is, de klacht laten oplossen door een medewerker die gemachtigd is de klacht compleet af te handelen.
      Mijn tip voor DAS Incasso; communiceren is het sleutelwoord. Als iemand de moeite neemt uitgebreid te reageren niet afdoen met een geautomatiseerde brief maar ter zake reageren, ik had van een incassobureau met een rechtsbijstand als moederbedrijf een andere opstelling verwacht.
      Reactie van Oxxio | 27-11-2014 Beste Dick,

      Ik ben blij te lezen dat we je klacht naar tevredenheid hebben opgelost.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 5 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      George | 20-11-2014

      Vandaag een colporteur van Oxxio aan de deur gehad, ondanks onze "geen geleur aan de deur" sticker op het deurkozijn. Beweerde dat gas en stroom ongeveer tegen inkoopprijs worden geleverd en er alleen mooie cadeaux kunnen worden gegeven door het vastrecht te verhogen (die cadeaux betaalt u dus zelf, als het ware op afbetaling). Wilde ik een cadeau dan moest ik wel direct een contract ondertekenen, daarop werd nogal sterk aangedrongen. Er zou de wettelijke 14 dagen bedenktijd achteraf voor gelden, wat uiteraard op zich wel juist is; ik mocht echter niet twee dagen bedentijd vooraf vragen om meningen op internet te checken, het "wijkteam" was maar 1 dag in onze kleine woonplaats (mer 18 duizend inwoners). Ik begrijp nu waarom !!! Het laatste wat ik te horen kreeg was dat hij de grote huizen aan onze kant van de straat niet geweldig vond, de kleinere aan de overkant vond deze zwaar met brillantine ingevette jongeman toch leuker. Helemaal klasse Oxxio !
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Michelle D. | 13-11-2014

      Na al jullie ervaringen te hebben gelezen is het mij opgevallen dat ik dus niet de enige ben met de problemen met OXXIO! Is het nog nooit bij iemand op gekomen om toch eens actie te gaan ondernemen. In mijn geval heb ik dit gedaan en word ik ten onrechte vals beoordeeld. Ik ga u nu een deel van mijn ervaring vertellen!

      In februari 2013 is er zo een leuke colporteur aan mijn deur gekomen met hetzelfde IPAD verhaal. Omdat ik op dit moment net in een verhuizing zat heb ik duidelijk gemaakt om geen gebruik te maken van deze actie en geen klant wou zijn van oxxio. Dit ook omdat er familieleden zijn geweest met dezelfde onaangename ervaring met oxxio. Deze colporteur heeft minimaal 30min. aan mijn deur gestaan doordrammen. Als conclusie mocht deze jongeman mij wel een e-mail sturen met deze actie. Terwijl ik in mijn verhuizing zit en nog geen internet in huis had heb ik deze mail helemaal niet gelezen.
      WAT doet oxxio hiermee: ALS U DEZE MAIL NIET BINNEN 7 DAGEN beantwoord gaan wij ervan uit dat u KLANT wilt worden bij OXXIO. Toen ik 2 weken na deze confrontatie een brief binnenkreeg van mijn huidige leverancier dat ik geen klant meer bij hun ben gingen de bellen rinkelen. Per direct ben ik weer terug overgestapt naar Essent maar dit heeft 3 weken geduurd omdat oxxio mij had overgeschreven naar oxxio.
      Om een lang verhaal kort te maken eist oxxio een bedrag van €1221,- voor 5 weken gas/stroom. Ik heb aldus nooit een IPAD ontvangen en heb nooit meterstanden doorgegeven.

      En het Nederlandse rechtssysteem heeft oxxio gewoon in hun gelijke gesteld omdat deze colporteur per direct is ontslagen daar moest ik maar genoegen meenemen.

      Maar wat kun je meer doen dan het gewoon betalen?????
      Reactie van Oxxio | 18-11-2014 Beste Michelle,

      Bedankt voor je bericht aan deoxxiomedewerker@oxxio.nl. Helaas kunnen wij in deze zaak niets voor je betekenen omdat Oxxio inderdaad door de rechtbank in het gelijk is gesteld en er een vonnis is gewezen. Wij hebben je bericht aan ons dan ook doorgestuurd aan de deurwaarder. Je kunt contact met de deurwaarder opnemen voor een eventueel vervolg.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Piet Opzegger | 15-11-2014 “Niet reageren = u bent akkoord” gaat natuurlijk helemaal niet op. Volgens de rechtspraak moet u zelf actief en met vrije wil akkoord gaan, anders is er geen wilsovereenstemming, en dus geen overeenkomst. Bij de rechter halen ze dan gewoon keihard bakzeil.

      En als er geen overeenkomst is, kan er ook geen rechtsgeldige levering hebben plaatsgevonden. Gewoon einde oefening voor de **** Oxxio.

      Laat Oxxio maar uitleggen op welke juridische grond zij menen een vordering op u te kunnen hebben en laat u absoluut niet afschepen door deze ****. Het enige wat Oxxio goed probeert te doen is de consument ****. Verder hebben ze hier de meeste klachten tegen de duurste energietarieven.
      Reactie van Onno Jaggie | 13-11-2014 U bent niet de enige. Al jaren zijn die overeenkomsten met de colporteurs tot stand gekomen door grove misleiding. Dan is er geen enkele rechtsgrond volgens de Kantonrechters.

      De Kantonrechter heeft Oxxio al vaker aangegeven waaraan een vordering moet voldoen.

      En vaak genoeg wordt Oxxio door de Kantonrechter van tafel geveegd, mede bezien in het licht van een wanordelijke administratie. Het zijn niet mijn woorden, maar van diverse Kantonrechters.

      En Oxxio wil er gewoon niet van leren om het spel volgens de gebruikelijke regels te spelen.

      De zaak gewoon voor laten komen. En Oxxio wordt vaak veroordeeld in de proceskosten.

      Hieronder kunt u smeuïge zaken lezen waarin Oxxio van tafel geveegd wordt.

      http://www.rechtspraak.nl/Uitspraken-en-Registers/Pages/default.aspx

      “Uitspraken” aanklikken en dan zoekgegeven “Oxxio”.
      Reactie van Oxxio | 13-11-2014 Beste Michelle D.,

      Jammer om te lezen dat je niet tevreden over ons bent.

      Kun je ons via ons e-mailadres 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl' je klantnummer sturen? Dan bekijken we je klacht nog een keer.

      Bedankt alvast.

      Met vriendelijke groet,

      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Dick van der Hoeven | 11-11-2014

      Oxxio is heel star in het oplossen van mijn klacht.
      De eindafrekening is naar een verkeerd adres gestuurd daarom heb ik schijnbaar niet alles ontvangen.
      Ik heb gevraagd de eindafrekening naar het juiste adres te sturen maar dat doen ze niet.
      In plaats van alles goed op te lossen sturen ze me DAS incasso op mijn hals die de aanmaning eerst naar het verkeerde adres stuurt, en vervolgens op mijn verzoek een herinnering naar het juiste adres stuurt met alleen maar een bedrag zonder dat verder te specificeren.
      Zowel Oxxio als DASS incasso willen geen nadere informatie sturen of op de klacht reageren.
      Het enige wat ze doen is dreigen.
      Reactie van Peter van Dinther | 11-11-2014 Beste Dick,

      Hieronder bij Spool had ik al mijn ervaringen weergegeven. Oxxio en Das Incasso maken er een zooi van. Niet gespecificeerde vorderingen worden door de Kantonrechter gewoon verscheurd. U verscheurt ook gewoon de ontvangen post, net als Oxxio veel post gewoon verscheurt.

      En aan de incassowet voldoen ze al helemaal niet. “Oxxio gaat niet zonder meer over tot het inschakelen van een incassobureau, daar gaat het één en ander aan vooraf”.

      Ja hoor Tess, Oxxio stuurt gewoon plompverloren zonder brief Das Incasso op je dak, die er net zo weinig van begrijpt als Oxxio. Dat weet u zelf toch maar donders goed.

      Laat Oxxio maar geen informatie over de vordering geven. Zien ze wel het resultaat bij de Kantonrechter.
      Reactie van Oxxio | 11-11-2014 Beste Dick,

      Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat de vordering aan DAS is verzonden, maar heb je nadat je op de hoogte bent gesteld van de vordering, contact opgenomen om een regeling te treffen? Oxxio gaat niet zonder meer over tot het inschakelen van een incassobureau, daar gaat het één en ander aan vooraf.

      Kun je via deoxxiomedewerker@oxxio.nl je klantnummer doorgeven en aangeven wat je van Oxxio verwacht? Wij zullen je zaak dan bekijken en zien of wij een passende oplossing kunnen vinden.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Spool | 10-11-2014

      Ik ben 4 maanden geleden overgestapt naar oxxio. Was altijd tevreden bij nuon maar heb nu een uitkering dus wilde minder betalen. De boete van €100 die ik van Nuon kreeg zou betaald worden door oxxio. Daar wacht ik inmiddels al twee en een halve maand op!
      Vele mailtjes zijn er al geschreven. Steeds kwamen ze met redenen waardoor het zo lang duurde, die ze later zelf weer ontkenden. Zo zou de 1e keer mijn opgestuurde formulier kwijt zijn geraakt doordat binnengekomen post op verkeerde afdelingen terecht was gekomen. Later was het opeens de schuld van Postnl.
      Ondertussen kreeg ik een betaalherinnering binnen van €61,90 dat ze niet van mijn rekening af konden schrijven. Eén maal eerder heb ik een betaalherinnering van hun ontvangen maar op het moment dat ik wilde betalen, zag ik dat ze zelf alsnog het bedrag van mijn rekening hadden afgeschreven. Raar, maar betaald is betaald dacht ik.
      Op 3 november weer gemaild waar het geld bleef. Er was een probleem met uitbetalingen kreeg ik dit keer te horen. Ik dacht dat dat wellicht kwam doordat ze de bedragen met elkaar verrekenden. Dat zou het meest logisch zijn, toch?
      Nee dus, de volgende dag ontving ik een brief dat er bovenop de €61,90 nu €40 administratie kosten kwam. Belachelijk! Direct heb ik weer gebeld. De admin. kosten konden volgens de vrouw niet kwijtgescholden worden want ik betaalde mijn rekeningen nooit op tijd. Dit is absolute onzin en een leugen! Ze hebben tot nu toe iedere maand geld van mijn rekening afgeschreven, ook toen ik dus de eerste betaalherinnering ontving. Daarnaast hadden ze de bedragen gewoon moeten verrekenen!
      Ik vind het onbegrijpelijk dat je als burger geen poot hebt om op te staan. Als ik administratie kosten had kunnen eisen, hadden ze inmiddels al meer dan het dubbele moeten betalen. Maar dat kan niet, ik moet afwachten terwijl zij met de ene na de andere smoes komen en ondertussen extra kosten rekenen voor een bedrag wat ze hadden kunnen verrekenen.
      Ik heb nu al enorme spijt dat ik ben overgestapt.
      Reactie van Peter van Dinther | 10-11-2014 Ja Leonie, het klinkt inderdaad allemaal niet best. Maar trapt u hiermee niet alleen maar een open deur in?

      Beste Spool,

      Wacht niet op antwoord van Leonie. Hier is al je antwoord.

      Oxxio hoeft de incassokosten van € 40.00 helemaal niet kwijt te schelden. Oxxio mocht ze namelijk helemaal NIET in rekening brengen, omdat Oxxio over de hele linie niet voldoet aan de Wet Incassokosten 1 juli 2012. En Oxxio kent die wet donders goed. Maar dan volgt verbale intimidatie van de consument met stupide smoezen en verzinsels.

      En het scenario aan smoezen en bedenkelijke verzinsels om consumenten om de tuin te leiden en je er in te laten tuinen is groot. Jarenlange ervaring.

      En uw opgestuurde formulier is echt niet zoekgeraakt. Dat hebben ze gewoon weggegooid. Uit de vele klachten hier kan je opmaken dat ze digitale en papieren post gewoon weggooien. En de klant komt er maar niet uit. Trap niet in die ongebreidelde smoezen en let op je rechten!!!

      Er moet dus eerst een herinneringsbrief met heldere onderbouwing van het openstaande bedrag ontvangen worden, vervolgens een aanmaningsbrief en tot slot een zogenaamde 14 dagen brief. Hierin moet vermeld worden dat binnen 14 dagen betaald moet zijn. Ook moet dan nadrukkelijk gewezen worden op de gevolgen van het niet betalen en hoeveel (dus pas daarna) de uiteindelijke incassokosten zullen gaan bedragen. Incassokosten komen dus pas véél later in beeld en niet bij het eerste stupide kattebelletje van Oxxio.

      Waarschijnlijk is het computersysteem van Oxxio uit het Stenen Tijdperk niet eens in staat herinneringsbrieven conform de wet te genereren. Low-budget Energieleverancier noemen we dat. Vandaar ook die ontelbare fouten in jaarafrekeningen. Kijk jaarrekeningen goed na!

      Gewoon niet betalen dus, de incasso’s storneren en verwijzen naar de bepalingen van die wet. Laat de zaak maar voor komen. Zelfs voor 30 piek durft Oxxio overigens een Kantonrechter lastig te vallen. Daar zijn Kantonrechters natuurlijk niet voor bedoeld. Ik zou me kapot schamen daar.

      Gaat Oxxio gewoon door dan zal Oxxio vervolgens door de Kantonrechter gewoon flink om de oren geslagen worden om (wederom) haar huiswerk eens beter te doen, natuurlijk mét veroordeling tot het voldoen van de proceskosten.

      En een vordering wordt natuurlijk nooit door de Kantonrechter toegekend als die niet voldoet aan de wet, of waar fouten en tegenstrijdigheden in staan en zeker niet als de vordering niet voldoende onderbouwd is. En natuurlijk al helemaal niet als u zelf zelfs een bedrag van Oxxio tegoed hebt. Oxxio is al vaak genoeg bij de Rechtbank door de Kantonrechters afgedroogd, met een simpel handgebaar weggewuifd en met de staart tussen de benen “via de achterdeur” de Rechtbank vertrokken.

      Maar ja, Oxxio denkt de wijsheid in pacht te hebben. Met hun ongelooflijke halsstarrigheid, hufterige behandeling van de klanten, maandenlange achterstanden, domheid, traineren, puur liegen en bedriegen en diefstal van haar klanten, dan ook nog eens het hoogst aantal klachten op de klachtensites en met de duurste tarieven onderaan op de vergelijkingssites denkt Oxxio nummer één in energieland te worden.

      Jawel, Oxxio sluit de vergelijkingslijst af met de nummers 129, 130 en 131 onderaan. Ik kan er echt niets anders van maken. De vergelijkingssites liegen echt niet, in tegenstelling tot ………………………..

      Of zien alle 840 reflectanten, die hier de afgelopen jaren in deze rubriek steen en been geklaagd hebben, het ALLEMAAL verkeerd? Vertel het maar Oxxio. Vertel het maar Leonie.
      Reactie van Oxxio | 10-11-2014 Beste Spool,

      Het klinkt allemaal niet best. Wij kijken dit graag voor je na als je je postcode/huisnummer of klantnummer via deoxxiomedewerker@oxxio.nl doorgeeft.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Robin Zwart | 5-11-2014

      Na overgestapt te zijn naar Oxxio afgelopen mei dacht ik mijn energie en gas verbruik eens wat beter in de hand te houden. Ik wilde niet meer bijbetalen en ben uit voorzorg zo'n 20% meer gaan betalen per maand. Verder ben ik bewuster omgegaan met mijn verbruik, hoop maatregelen genomen en energieverslinders vervangen voor energiebesparende apparaten en lampen. Na drie maanden kon ik mijn eerste voorschotcheck doen en kijken hoe ik ervoor stond. Dit was precies zoals ik gehoopt en verwacht had, ik zou zo rond de €600 terug krijgen in mei. Dit gaf mij ook een gevoel dat ik op de goede weg was en ben nog meer gaan letten op energiebesparing en gasverbruik. Ook gesteund door een meevallend klimaat dacht ik dat de voorschotcheck misschien op termijn nog wel meer in mijn voordeel zou haan uitpakken. Na vorige week weer de check gedaan te hebben moest ik ineens rond de €400 bijbetalen! Een verschil van €1000 met een week hiervoor. **** zijn het! Ze gooien er een standaardbrief uit met excuses was een fout in het systeem en betalen aub! Niet naar Oxxio gaan je betaald echt 2x zoveel als bij andere maatschappijen!
      Reactie van tdiamanti | 7-11-2014 Beste heer Zwart,

      hetzelfde is mij ook overkomen en ik heb mijn verlies genomen en meteen overgestapt met een boete van 125,- euro per product.

      Het trucje bij Oxxio is dat zij een vastrecht van € 14,- per product per maand berekenen, dus € 28 per maand, terwijl alle andere leveranciers gemiddeld tussen 3,50 en € 5,00 berekenen. Hier kan niemand tegenop sparen, ze bestelen hun klanten met het vastrecht. Vastrecht is een vast bedrag per maand, dat o.a. administratiekosten inhoudt en per leverancier enorm verschillt.

      Hierbij een overzicht van het berekende vastrecht per jaar van andere aanbieders (vastrecht voor stroom en gas is bij elkaar opgeteld). Gegevens zijn uit de vergelijkingswebsites “gaslicht.com” en “energieleveranciers” genomen en met de actie Oxxio InControl+ ipad/Notebook, 3 jaar vast::

      Leverancier Vastrecht per jaar Vastrecht per 3 jaar
      OXXIO: € 336 €1008
      Ned. Energiemaatsch.: € 72,72 € 218,16
      NUON: € 84,07 € 252,21
      Energiedirect: € 90,02 € 270,06
      EON: € 95,76 € 285,18
      Greenchoice € 48,50 € 145,50
      Essent € 47,92 € 143,76

      Gemiddeld berekende vastrecht van alle andere leveranciers :

      gemiddeld vastrecht andere leveranciers: € 73 per jaar/ € 220 per 3 jaar
      Oxxio InControl actie vastrecht: € 336 per jaar/€1008 per 3 jaar!

      Tel uit uw winst!

      Dus nu weet u, dat u bij Oxxio zeker niet kunt besparen en dat elke maand dat u bij deze leverancier blijft meer dan € 20,00 per maand verliest!
      Reactie van Oxxio | 6-11-2014 Beste Robin,

      Inderdaad heel vervelend. Onze excuses hiervoor.

      Met de Voorschotcheck kan je zien of je straks moet bijbetalen of geld terug krijgt op je jaarrekening. Op 23 oktober 2014 hebben we een update gedaan, omdat we een fout zagen in de berekening van de seizoensinvloeden voor 2015. Hierdoor kan jouw uitkomst van de voorschotcheck onjuist zijn geweest. Het kan zijn dat je daardoor vóór 23 oktober 2014 een andere uitslag zag dan daarna. De uitkomst die je nu krijgt, geeft een betere voorspelling van het bedrag op je jaarrekening.

      De Voorschotcheck berekent het verwachte bedrag op je jaarrekening. We gaan daarbij uit van je huidige verbruik, jouw actuele tarieven en dat je bij bent met betalen. Het blijft een voorspelling, ook een strenge winter kan hier grote invloed op hebben. Doe daarom de voorschotcheck regelmatig om verrassingen op je jaarrekening te voorkomen.

      Met vriendelijke groet,

      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Kees-Jan Nieuwendam | 6-11-2014 Mijn voorschotcheck geeft aan een geschat verbruik van ongeveer € 200.00. Ik heb al € 400.00 aan voorschotten betaald en de rest van de periode moet ik nóg eens € 400.00 betalen om aan het eind € 600.00 terug te krijgen.

      Ik snap er helemaal niets van. Het lijkt wel ongeoorloofd geld binnen harken. En je moet maar afwachten wanneer je je eigen geld weer terugkrijgt. Maar volgens Oxxio is de voorschotcheck nog een Bèta versie. Als je alle schandalige klachten hier leest lijkt de hele organisatie van Oxxio wel een Bèta versie. Idioot hoge voorschotten en ‘scherpe tarieven’. Ik snap er nog minder van.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Rob de Kort | 3-11-2014

      In September 2013 heb ik mijn contract met Oxxio beeindigd. In oktober 2013 kreeg ik de eindafrekening van stroom, waarbij mij opviel dat deze niet klopte. Bij controle bleek dat een fout van Enexis ( netbeheerder) . maar wel typisch dat wanneer je een contract hebt van enkel stroom , je een eindafrekening krijgt voor dubbel. Daar wilde Oxxio niets aan doen , dat mocht ik zelf regelen. Uiteindelijk in Januari 2014 is er door Enexis een correctie doorgevoerd. Maar nog steeds hield Oxxio vast bij de onjuiste faktuur. Inmiddels al meerdere keren contact gehad ( mail en telefoon) , maar ze wilde niets veranderen.

      Uiteindelijk kreeg ik in juni 2014 bericht van DAS incasso. Of ik wilde betalen. Natuurlijk wil ik wel betalen, maar niet het geclaimde.

      Omdat je geen afschriften krijgt van de door jou gestuurde mails aan Oxxio, heb ik deze per brief opgevraagd. Toen Oxxio mij opbelde met de vraag waarom en ik antwoorde voor de komende rechtzaak, beloofde men mij dat zij het nog eens gingen bekijken en dat ze DAS opdracht gaven om de vordering in te trekken. Of ik dan nog wel even € 150 openstaande kosten wilde betalen.........

      Maar goed, ik hoorde maar niets en in plaats van een antwoord, kreeg ik een herinnering van het openstaande faktuurbedrag. Daarna ben ik gaan schrijven en gaan posten op diverse sites. En verhip, nu kreeg ik wel respons.
      Met als klap op de vuurpijl een berekening van Oxxio met daarin hetgeen vermeld wat ik reeds wist. HET KLOPTE NIET. Op 6 oktober 2014 nog even een onaangenaam telefoongesprek met een OXXIO medewerkster en toen was de maat vol voor mij. Laat de rechtzaak maar komen dacht ik nog.

      Maar tot mijn verbazing, kreeg ik ineens , zonder begeleidend schrijven, de juiste factuur........en of ik die dan maar wilde betalen. Niet eens een excuse.

      Gezien alle ellende die ik heb mogen meemaken , vind ik het niet onredelijk dat ik een tegemoetkoming van Oxxio mag verwachten. Maar daar verstaat Oxxio onder een bos bloemen of een fles wijn.........maar geen excuses.

      Inmiddels mag ik gebruik maken van een afbetalingsregeling, maar toekenning van hun falen of hun verantwoordelijkheden ervoor nemen doen ze niet.

      Mijn advies naar de mensen is:

      WANNEER JE DAN TOCH MET OXXIO IN ZEE WILT GAAN , LEG DAN TEN ALLE TIJDEN EEN GOED DOSSIER AAN. DOE NIETS PER MAIL EN ALLES PER BRIEF. NOTEER NAMEN VAN MEDEWERKERS EN DE DATUMS WANNEER JE BELT. LAAT NIETS AAN HET TOEVAL OVER.

      Over de prijs e.d. en andere randvoorwaarden kun je je mening hebben. Die kun je altijd goed doornemen. Maar hoe Oxxio zijn zaken afhandeld, dat kun je alleen hier terugvinden. Ik denk dat er genioeg voorbeelden zijn , waardoor je een wijs besluit kan maken.....
      Reactie van Oxxio | 4-11-2014 Beste Rob,

      We hebben inderdaad contact met je gehad over je klachten en wij hebben je een passende oplossing geboden. In ons bericht aan je hebben wij aangegeven dat wij je om onze excuses kracht bij te zetten een fles wijn of een bosje bloemen aan bieden. Verder heeft Oxxio je een betalingsregeling aangeboden zodat je het terug te betalen bedrag in termijnen kunt voldoen. Een betalingsregeling is een gunst en geen recht.

      Wij zijn van mening volledig op je vragen te zijn ingegaan en je klacht te hebben afgehandeld.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Jan Berlang | 4-11-2014 Het is voor u misschien niet meer nodig, maar voor andere lezers over de praktijken van Oxxio misschien wel.

      Het is beter om niet te communiceren via het contactformulier op de website maar via uw eigen email via het adres klantenservice@oxxio.nl. Het bericht komt dan altijd aan en ook ontvangt u een ontvangstbevestiging. Oxxio kan dan nimmer ontkennen dat het mailbericht niet ontvangen is.

      Toch alles liever per mail. Oxxio gooit ook papieren post gewoon weg als het ze even niet aan staat of niet uitkomt. Belangrijke zaken als opzeggingen, meterstanden of als bij uw dispuut over een eindafrekening. Nou, dan zijn de poppetjes aan het dansen om je recht te krijgen. Door het weggooien van post raak je ook de tijdlijn kwijt wat er gebeurd en geschreven is. En vervolgens maand na maand na maand ………………..

      Namen noteren heeft ook geen zin. Ze leggen niets vast en ze hebben overal gewoon schijt aan. Als je met je telefoonuitdraai van de provider zegt dat je 45 min met een Kees van Oxxio hebt gebeld heb je gewoon niet met Kees gebeld.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Shireen | 3-11-2014

      Bespaar uzelf de stress en stap niet over naar Oxxio! De linkerhand weet niet wat de rechterhand doet en dat kost de consument een heleboel geld! Ik heb de grootste ellende gehad omdat ik 2 cent achter de komma was vergeten over te maken. Mijn fout natuurlijk, maar het kostte mij 8 telefoontjes om te achterhalen waarom zij DAS op mij hadden afgestuurd. Vervolgens kreeg ik na veel pijn en moeite twee opties: aanmaning betalen aan Oxxio zelf of aan DAS. Totaal niet over nagedacht, dus daarna weer ellende om aan de een te bewijzen dat je de ander betaald hebt. Zeer frustrerend ook om iedere keer rond de 30 minuten aan de telefoon te wachten om vervolgens niet eens geholpen te worden. Ik stap over en kies weer voor service! Ik betaal maar al te graag deze ellende af en wil nooit meer iets met Oxxio te maken hebben! Afrader!
      Reactie van Robbert Ekkelboom | 3-11-2014 Ach, Oxxio schuift zo Das Incasso op je dak zonder dat je iets weet. Als u geen herinneringsbrief, aanmaningsbrief of zogenaamde 14 dagen termijn brief heeft ontvangen is Oxxio helemaal niet gerechtigd incassokosten in rekening te brengen. Incassowet 1 juli 2012. Het is nogal hufterig die paar cent gewoon naar Das te sturen zonder u eerst ingelicht te hebben. Typisch Oxxio.
      Reactie van Oxxio | 3-11-2014 Beste Shireen,

      Dit klinkt inderdaad niet best. Als je je postcode/huisnummer of klantnummer doorgeeft via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij dit graag voor je na.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
  •  
    Pagina 1 van 35