Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?
  • Energieprijzen van Oxxio vergelijken

    Op deze pagina kunt u de beoordelingen / ervaringen lezen over Oxxio. Ook kunt u zelf uw beoordeling / ervaring over Oxxio plaatsen. Bent u benieuwd wat de energieprijzen van Oxxio zijn ten opzichte van andere energieleveranciers en wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energierekening? Maak dan snel een vergelijking en stap vandaag nog zorgeloos over!

     

    • Top 5 goedkoopste actie producten

      Jaarkosten voor een gemiddeld huishouden (3500 kWh en 1800m3)

    • 1 €1663 / jaar
      €138.58 / maand
      Vergelijk
    • 2 €1680 / jaar
      €140 / maand
      Vergelijk
    • 3 €1681 / jaar
      €140.08 / maand
      Vergelijk
    • 4 €1686 / jaar
      €140.5 / maand
      Vergelijk
    • 5 €1686 / jaar
      €140.5 / maand
      Vergelijk
  • Ervaringen Oxxio

  • Meest recente ervaringen

    Meest nuttig eerst | Meest recent eerst
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Marcel | 29-6-2015

      Ik kreeg op 18 Juni een mail, dat de jaarafrekening klaar staat. Ik heb gekeken, en heb dus € 404,- euro tegoed. Deze word overgemaakt binnen 10 werkdagen ( via fb eens even nagevraagt) Dus ik zou dan wel even willen weten wanneer deze worden overgemaakt? Verder tevreden over Oxxio!!
      Reactie van Marcel | 30-6-2015 Alles is perfect geregeld! Mijn terug gave is gisteren netjes over gemaakt dus kan deze topic gesloten worden!
      Reactie van Jan de Pet | 29-6-2015 Als U CTRL ‘teruggavenota’ intikt kunt u precies de items lezen wat er eerder zoal over is geschreven. Teruggavenota’s worden gewoon niet uitbetaald. Een en al traineren en smoezen verzinnen. Eerst 8 weken wachten, dan nog een keer 8 weken en dat blijft maar doorgaan. Aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunt u de 404 euro pas na de Kerst 2015 verwachten. Ik verzin dat allemaal niet zelf. Het staat er gewoon en dat is gewoon Oxxio.

      Dan hoeft Leonie dat verder niet uit te zoeken! Kan Leonie de volgende klacht ter hand nemen. Er zullen er nog genoeg liggen.

      Feestje voor Oxxio overigens. Lijkt erop dat dit de eerste positieve reactie is van 923 “ervaringen” van en met Oxxio sinds de eerste klacht op dit blog van 06-04-2005. Dat zijn nogal wat klachten per jaar. De overige 922 “ervaringen” zijn alleen maar klaagliederen waar de honden geen brood van lusten. Het ene geval is nog triester dan het andere. Oxxio heeft die afgelopen 10 jaar nogal wat trucs bedacht om ten koste van de klanten illegaal veel geld binnen te halen.
      Reactie van Oxxio | 29-6-2015 Beste Marcel,

      Graag zouden wij je helpen maar dan hebben wij je postcode/huisnummer of je klantnummer nodig. Wij verzoeken je dan ook je vraag met je klantgegevens naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl te sturen.

      Goed te horen dat je tevreden over Oxxio bent.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      saskia | 20-6-2015

      ik deze buurt is oxxio komen aankloppen voor overstappen in ruil voor een i-pad of telefoon
      ik ben er ook ingetrapt, helaas mijn buurman ook,
      het verhaal waarmee de jonge knul binnenkwam zit toch anders in elkaar.
      ik adviseer het niet te doen, uiteindelijk ga je er op achteruit, het kost gewoon veel meer
      het is gewoon liegen en bedriegen.

      NIET DOEN
      Reactie van Rellek Retep | 24-6-2015 @Saskia en @Ham

      Wat we hier wederom kunnen lezen is dat Oxxio c.q. die potloodventer van Oxxio, natuurlijk in rechtspersoonlijkheid dus gewoon Oxxio, bij de één nog harder staat te liegen dan bij de ander.

      Net als altijd staat mevrouw Tess weer tamelijk danig om de hete brij te draaien. Mevrouw Tess haalt er weer van alles bij wat niet ter zake doende is.

      Mevrouw Tess gaat namelijk wederom helemaal niet in op het uit volle borst liegen en bedriegen van de potloodventer van en namens Oxxio richting de onwetende consument. En Oxxio weet al jaren donders goed dat ze alleen door bedrog aan hun geld kunnen komen. Dat kun je hier op deze site al jaren teruglezen.

      Oxxio wil een eerlijke overeenkomst met de consument. Mag de consument dan OOK een eerlijke overeenkomst met Oxxio, waarin eerlijk en ronduit verteld wordt dat Oxxio gewoon de duurste is van alle energieleveranciers, wat je op deze ‘onafhankelijk site’ kunt controleren. Gewoon open en eerlijk vertellen wat alle voorwaarden zijn, en vooral wat alle juiste en volledige tarieven zijn.

      En dan niet de consumenten de schuld geven, dat die onvoldoende opgelet heeft over alle liegpartijen en doelbewuste fouten van Oxxio in het welkomstpakket. Neen, de fouten liggen NOOIT bij Oxxio, maar altijd bij een ander.

      En als Oxxio GEEN eerlijk spel speelt, wordt dat genadeloos afgestraft door de wetgever met artikel 95m van de Elektriciteitswet 1998. Dat houdt dus in nietigheid van de overeenkomst.

      Nietigheid houdt in alles gewoon terugdraaien naar de situatie van voor het (oneerlijk) afsluiten van de overeenkomst. En als Oxxio oneerlijk is dan ook nog eens een opzegboete in rekening durft te brengen dan ben je wel heel erg hufterig bezig naar de consumenten. Hoe zielig kun je zijn om zo je pegels proberen binnen te harken.

      Dus NOOIT die opzegboete betalen en gewoon beroepen op nietigheid en gewoon terug naar Delta.
      Reactie van ham | 22-6-2015 ja saskia, vreselijk toch, bij mij heeft die engerd gezegd dat delta is overgenomen door oxxio, en zo heb ik ook maar getekend. ik probeer nu weer terug tegaan naar delta, zat daar lekker. oxxio is overduidelijk ****, liegen en liegen
      Reactie van Oxxio | 22-6-2015 Beste Saskia,

      Jammer dat je niet tevreden bent over de overstap naar Oxxio. Oxxio bied je diverse pakketten aan en je kunt zelf de keuze maken. Als je hebt getekend, heb je nog 14 dagen de tijd een en ander na te kijken en eventueel te annuleren, mocht je je bedenken. Kennelijk heb je hier geen gebruik van gemaakt.
      Als je de keuze voor een pakket met telefoon of iPad hebt gemaakt, kun je met samen met de app je verbruik van stroom en gas in eigen hand nemen en zorgen dat ze omlaag gaan.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv






      Met vriendelijke groet',
      Leonie
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      ham | 20-6-2015

      ik zat geheel tevreden bij mijn leverancier totdat een wat hippe persoon aanklopte met de mededeling over te stappen, had een geweldig verhaal waar nu achteraf niets van klopt en zonder er bij na te denken was ik dus over gestapt,
      resultaat ik ben in de maandelijkse termijnen omhoog gegaan en flink ook, dat kan ik via de site veranderen, maar de eerste termijn moet wel even betaald worden
      de overstap en de daarbij behorende boete die wel even geregeld zou worden is in het geheel niet gebeurd

      kortom, als er word aangeklopt en het is oxxo, doe aub de deur gauw dicht, u krijgt vreselijke ellende binnen, en het gaat u tot wel 50% meer kosten dan waar u nu ook zit.

      dit is geen goede keus, wees gewaarschuwd
      Reactie van Oxxio | 22-6-2015 Beste ham,

      Jammer dat je niet tevreden bent over de overstap naar Oxxio. Oxxio laat je nooit tekenen voor alleen informatie; dat wordt ook vermeld daar waar je tekent. Als je hebt getekend, heb je nog 14 dagen de tijd een ander na te kijken en eventueel te annuleren mocht je je nog bedenken. Kennelijk heb je hier geen gebruik van gemaakt. Oxxio vergoed sinds 1 juni 2014 niet meer de opzegvergoeding die je van je vorige leverancier zou kunnen krijgen en dit wordt ook op onze website www.oxxio.nl vermeld.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      e. de koning | 18-6-2015

      Heb alleen maar narigheid gehad met Oxxio. Telefonisch zeer moeilijk bereikbaar. Gaven emailadres op wat niet bestaat! Als je vraagt om bewijs van betalingen krijg je ze niet.
      Heb de vaste overtuiging dat ze samen met het incaaobedrijf Das proberen de klant de mond te snoeren door op geen enkel verzoek van bewijs in te gaan. Een samenwerking van die twee die gebasseerd is op zoveel mogelijk geld in zo'n kort mogelijke tijd binnen te halen. Een bedrijf wat administratief en sociaal een ******* stel!
      Doordat mijn man terminaal ziek was en pas is overleden heb ik mij niet eerder hiermee bezig kunnen houden.
      Reactie van Oxxio | 30-6-2015 Beste E. de Koning,

      Uit je verhaal maken wij op dat er bedragen niet tijdig door je zijn betaald waardoor je met een incassobureau bent geconfronteerd. Als je van mening bent dat je de verschuldigde bedragen wel tijdig hebt voldaan, dan kun je je betalingsbewijzen, een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer of postcode en huisnummer e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Rellek Retep | 20-6-2015 @ E. de Koning

      U heeft het helemaal bij het rechte eind. Uit Onze Taal: Wie met iemand onder één hoedje speelt, werkt in het geheim met hem of haar samen. Deze uitdrukking suggereert vaak dat er sprake is van achterbakse en oneerlijke praktijken.

      Oxxio is inderdaad achterbaks, oneerlijk en overtreedt al jarenlang met een stalen gezicht alle wetten waardoor de consumenten onnodig veel en veel te veel betalen.

      Ze proberen (onrechtmatig) 50 euro van een klant binnen te harken, die, net als vele voorgangers, vervolgens witheet wegloopt naar een andere energieleverancier. Uiteindelijk zal alleen het personeel van Oxxio nog klant zijn.

      En het is nog steeds wie eist bewijst, maar dat snapt Oxxio ook nog steeds niet. Gewoon laten voorkomen bij de Kantonrechter. Die snoert Oxxio wel de mond. Dat is al zo vaak gebeurd.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      G. Jordens | 18-6-2015

      De ********** leverancier die ik ooit heb meegemaakt. En een super ****** klantenservice. Ik word al sinds 3 mei jl. van het kastje naar de muur gestuurd met vragen over een extreem hoge naverrekening. Advies: niet mee in zee gaan.
      Reactie van Oxxio | 19-6-2015 Beste G. Jordens,

      Wij begrijpen dat het vervelend voor je is om het gevoel te hebben van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Kun je ons een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer e-mailen naar deoxxiomedeweker@oxxio.nl, dan kijken wij of wij iets voor je kunnen betekenen.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      F van Veen | 15-6-2015

      Vanavond een OXXIO verkoper aan de deur gehad. Normaal beslis ik niet aan de deur maar overstappen zou slimmer zijn en goedkoper, bijna 20 euro per maand. Ik vraag letterlijk: blijven mijn vastrechtkosten dan gelijk aan de 7,50 die ik nu betaal. Ja beaamt de verkoper. Moet ik een boete betalen voor overstappen, ook als ik binnen drie jaar van OXXIO weer over wil stappen op een andere leverancier? Nee zegt hij, die neemt de nieuwe energieleverancier altijd over. Ik krijg net mijn overstapdocument toegestuurd via e-mail en ja hoor mijn vastrechtkosten verdubbelen. En ik zie op deze pagina iemand van oxxio vertellen dat de boete niet wordt overgenomen door OXXIO. Wat een onzin, morgen draai ik dit telefonisch terug en ik stap nooit meer aan de deur over.
      Reactie van Rosalinde van 't Zandt | 18-6-2015 @F van Veen
      “Wij vinden het bijzonder vervelend dat je van onjuiste informatie bent voorzien”. Wat een ********* gedoe weer van Oxxio.

      Dit is toch een kwestie die al een jaar voortduurt sinds juni 2014. Geen opzegvergoeding meer betalen maar wel doelbewust zeggen dat Oxxio het vergoed en hier al tientallen dezelfde klachten.

      Oxxioverkoper = gewoon Oxxio. Oxxio ******* dus met voorbedachte rade helemaal zelf de boel door doelbewust verkeerde informatie te verstrekken. Al een jaar krijgen die ************ van Oxxio gewoon de expliciete opdracht te ****** en *******. Anders sluit Oxxio geen contracten meer omdat Oxxio zo duur is.

      Oxxio probeert het klantenbestand namelijk uit te breiden door **** en verkeerde informatie te verstrekken en zo de consument erin te laten tuinen. Als Oxxio eerlijke informatie had verstrekt waren die consumenten natuurlijk niet lid geworden van deze ************. En naast al het ******** zijn ze ook nog de 3 na duurste leverancier hier op deze site. Tja, dan moet je wel ***** om nog wat klanten binnen te krijgen.

      Typisch gevalletje van nietigheid conform artikel 95m Elektriciteitswet 1998.***** en ****** = nietigheid, wat houdt in dat alles gewoon wordt teruggedraaid naar de situatie van voor de overeenkomst. Dus gewoon bij je oude energieleverancier blijven.

      En als je door Oxxio ******* wordt, hoef je natuurlijk nooit de opzegvergoeding te betalen omdat Oxxio verre van eerlijk is met uw overeenkomst. Door die nietigheid zeg je immers helemaal niets op. De overeenkomst heeft namelijk nooit bestaan, dus die kun je dientengevolge ook nooit opzeggen.

      En op een nooit bestaande overeenkomst kan Oxxio natuurlijk ook nooit iets vorderen. Maar dat snapt Oxxio nog steeds niet. Neen, dat willen ze niet snappen omdat ze je om de tuin willen leiden om je er vervolgens in laten tuinen met vaak honderden euro’s verlies, zonder nog maar één kuub gas te hebben ontvangen.

      Gewoon de ingezette weg vervolgen Oxxio. Dan komen jullie er wel. Vraag jezelf maar eens af wáár jullie dan komen. Een dagtaak hebben aan klachtenbehandeling en correctie op correctie op correcties met de jaarrekeningen zonder daaraan een cent te verdienen. En blije klanten met een lantaarntje zoeken.
      Reactie van Oxxio | 16-6-2015 Beste F. van Veen,

      Wij vinden het bijzonder vervelend dat je van onjuiste informatie bent voorzien. Kun je ons een beschrijving van de verkoper, het adres, datum en tijdstip doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan zorgen wij ervoor dat de verkoper op zijn gedrag wordt aangesproken.

      Wij vernemen het graag.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Boomgaarden | 11-6-2015

      **** zijn het die met valse beloftes mensen proberen te werven. Als ik dit allemaal zo lees staat me nog een hoop ellende te wachten!!
      Reactie van Anita boomgaarden | 16-6-2015 Nou beste Tess van oxxio,

      Dat is dus het hele probleem. Jullie hebben zogenaamd op 19 mei een welkomspakket gestuurd en die heb ik nooit gekregen waardoor ik niet wist dat ik er al aan vast zat. Dus die 2 week bedenktijd heb ik niet eens gehad.
      En nu ik eraan vast zit kan ik hem ineens wel ontvangen heel erg vreemd vind ik dat. Ja kon er wel onderuit maar dan moest ik me voor veel geld afkopen. Ja zo kan ik ook klanten werven en zeggen dat de fout gewoon bij de postbezorger ligt. En zo kan ik nog wel een paar leugens hier neer zetten die mij vertelt zijn door jullie verkopers en klantenservice. Dus nee er staat me blijkbaar nog een hoop ellende te wachten! Kijk nu al uit naar de jaarafrekening maar niet heus die zal ook wel veel duurder uit gaan vallen dan voorgespiegelt is.
      Reactie van Oxxio | 16-6-2015 Beste Boomgaarden,

      De ene persoon zijn ervaring, hoeft de ervaring van een ander niet te zijn. Je hebt van Oxxio een welkomste-mail en/of een welkomstpakket ontvangen. Hierin staan alle afspraken nog eens vermeld. Als je je er niet in kunt vinden, heb je 14 dagen bedenktijd, na je aanmelding, om de overeenkomst kosteloos te annuleren.

      Mocht je vragen hebben over je overeenkomst of is het een en ander niet duidelijk, neem dan contact op met onze klantenservice, via het telefoonnummer 0900-5566777 (0,55 per gesprek).

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Leo de Man | 11-6-2015

      Wanneer geeft Oxxio eens echt gratis een iPad of telefoon weg.
      Mensen trap er niet in met al die mooie verhalen van Oxxio over gratis!!!
      Je betaalt het dubbel en dwars zelf . Extreem hoge kosten voor vast recht (per product).
      Rond de € 140,00 per product per jaar; dit is € 280,00 per jaar voor gas en stroom. De meeste energiemaatschappijen rekenen rond de € 80,00 per jaar voor gas en stroom.
      Oxxio je moet mensen niet voorliegen met gratis een iPad.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      van Wijk | 10-6-2015

      Waardeloze organisatie.
      Niet telefonisch te bereiken
      Geen reactie op emails
      Direct incassokosten van 40 euro als je 1 dag te laat betaald
      Starre organisatie
      Reactie van Oxxio | 16-6-2015 Beste Van Wijk,

      Zo te lezen, ben je ontevreden over de dienstverlening van Oxxio. Je geeft aan dat wij telefonisch niet te bereiken zijn. Onze klantenservice is van maandag tot vrijdag te bereiken tussen 8.00 uur en 19.00 uur via het telefoonnummer 0900-5566777. Wij zouden graag voor je nakijken waarom je mail nog niet is beantwoord, hiervoor kun je een mail met je klantgegevens of postcode en huisnummer met een korte beschrijving van je klant e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

      Het is overigens niet zo dat je direct met aanmaankosten wordt geconfronteerd als je 1 dag te laat betaatd. Je ontvangt eerst een herinnering per e-mail dat het ons niet is gelukt om het bedrag van je rekening af te schrijven (om wat voor reden dan ook), daarna ontvang je een aanmaning met de aanzegging dat als er niet binnen 5 dagen wordt betaald er een ophoging plaatsvindt van € 40,-. Wij hebben er ook kosten aan om je aan je betalingsverplichting te herinneren, vandaar.

      Wij vernemen graag van je.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Rosalinde van 't Zandt | 10-6-2015 @van Wijk


      Bij mij ook na 1 dag Das Incasso op m’n dak. Das Incasso inschakelen kan Oxxio allemaal sneller dan hun eigen schaduw. Maar als je geld moet terugkrijgen duurt dat minimaal een half jaar.

      En het ergste is, dat het geen incidenten zijn, maar vaste handelwijze in opdracht van de bestuurder van Oxxio, als het goed is dat nog ene R. de B.

      Natuurlijk volledig in strijd met de bepalingen van de Wet Incassokosten van 1 juli 2012. Niet aan de wet voldoen maar wel naar de Kantonrechter stappen. Dat is Oxxio ten voeten uit.

      Het ging om 23.80 en 40 euro. Natuurlijk niet door mij betaald en gewoon voor laten komen bij de Kantonrechter. Hoe dom kun je zijn om dat niet zelf volgens de wettelijke regels te kunnen incasseren, of niet dus, maar dat aan het handje van een Kantonrechter wilt gaan proberen.

      Als Oxxio zich niet aan de wet houdt wordt Oxxio natuurlijk direct door de Kantonrechter van tafel gemept. Ook had de advocaat van Oxxio, jawel, hun advocaat, in het geheel geen enkel specificatie van de vordering. Die advocaat zat me daar een partij te stotteren.

      Natuurlijk ook secundair is de vordering afgewezen en Oxxio alle hoeken van de rechtszaak laten zien. Oxxio snapt er ook werkelijk helemaal niets van. Een advocaat in moeten zetten voor 63.80 euro.

      Gaat die **** van een advocaat ook nog eens excuses maken naar de Kantonrechter vanwege zijn eigen stupiditeiten. Alsof excuses maken voor je eigen stupide fouten een Kantonrechter de wetten en regels zo plompverloren ter zijde zal stellen in het nadeel van de klant. Die klant wordt natuurlijk al ernstig benadeeld als Oxxio de Wet Incassokosten ten nadele van die klant verkeerd toepast.

      Het spreekt voor zich dat Oxxio natuurlijk is veroordeeld in de proceskosten.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Harald | 3-6-2015

      Ik heb 2 jaar geleden me naar Oxxio laten lokken met het aanbod van 3 jaar vaste stroom en een laptop als welkomstcadeau.
      Over de laptop niets te klagen. Des te meer over Oxxio. Nu 2 keer een jaar afrekening gehad. Het eerste jaar heb ik 13 euro bij moeten betalen, niets mis mee maar om dan meteen mijn voorschot van 190 euro omhoog te trappen naar 225 vond ik wel wat vreemd. Bij de laatste jaarafrekening moest ik 12 euro bij betalen. Vervolgens wordt mijn maandbedrag verhoogd naar 269 euro??? Belachelijk!! Oxxio is een grote *********.

      En even voor de duidelijkheid een gratis welkomstgeschenk bestaat natuurlijk niet. Als je nu een contract bij Oxxio afsluit met een Ipad betaal je maar liefst 14, 50 euro vastrecht per aansluiting. Dat houdt voor een aansluiting van gas en elektra 29,- euro per maand dat is 348 euro per jaar alleen al aan vast recht trap er niet in mensen.

      Ik ben inmiddels aan het overstappen naar een leverancier die slechts 75 euro vastrecht per jaar rekent.
      Reactie van ilona | 15-6-2015 Inderdaad! Oxxio is duur. Ik ben net overgestapt HELAAS!
      De verkoper liet mij weten dat Oxxio mijn overstap zou regelen en eventuele kosten zou vergoeden. Niets van waar! Nu zit ik met een hoger maandtarief dan wat was afgesproken en extra overstapkosten! Zodra het kan ben ik weg bij Oxxio en zal het dan ook afraden aan vrienden en kennissen.
      Reactie van Oxxio | 4-6-2015 Beste Harald,

      Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat je een andere voorstelling van zaken hebt, dan door Oxxio schriftelijk aan je is bevestigd.

      Oxxio is van mening dat hij je bij het aangaan van de leveringsovereenkomst alle informatie over de tarieven verstrekt, zodat je binnen de wettelijke bedenktijd een keuze kan maken of Oxxio voor jou wel de beste optie is.

      Verder is een voorschotbedrag slechts een indicatie op basis van een historisch verbruik. Op het moment dat daadwerkelijk wordt afgerekend zie je wat het verbruik is geweest in het afgelopen jaar. Bovendien kun je een voorschotbedrag altijd zelf verhogen of verlagen via MijnOxxio.

      Het is uiteraard je goed recht om te beslissen een andere leverancier te kiezen die beter aansluit bij jouw wensen.

      Wij gaan ervan uit dat we je hiermee voldoende hebben geïnformeerd.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Ria | 28-5-2015

      Kregen net weer de eindafrekening, weer bijna 1000 euro bij betalen, vorig jaar 2600 euro wat uiteindelijk werd terug gebracht naar 1000 euro minder(!), volgens Oxxio zoveel KW stroom verbruikt dat we het hele dorp wel hebben voorzien van stroom. Vorig jaar eindstand geschat door Oxxio terwijl we wel de meterstanden hebben doorgegeven. We gaan nu per maand bijna 400 euro betalen. Sorry Oxxio maar we hebben besloten om toch maar over te stappen naar een andere leverancier.
      Reactie van Charlotte van den Brink | 2-6-2015 @ Ria

      Tess leest weer niet goed, of Tess wil gewoon niet goed lezen. Tess gaat -als gebruikelijk- weer helemaal voorbij aan het feit, dat deze klant de meterstanden heeft doorgegeven. Neen, Tess heeft wel de werkelijke meterstanden ontvangen, maar Tess gaat liever de meterstanden schatten en zo de klant voor 1000 piek een poot uit draaien. Dat is de werkelijke Tess.

      En probeer het teveel betaalde maar eens terug te krijgen. Dat duurt bij Tess minimaal een half jaar. Ik ben dus inderdaad een half jaar bezig geweest. De medewerkers verzinnen de meest stompzinnige smoezen om niet uit te betalen en je ronduit in de maling te nemen en een ietsie pietsie rentewinst te genereren met de huidige ultra lage rentestand.

      Of neen, Tess blijkt de verzonden meterstanden niet ontvangen te hebben. Bij alle energieleveranciers komen alle meterstanden gewoon zonder enige problemen aan. Nee, bij Tess raken continue alle door de klanten verzonden meterstanden kwijt, ook als die via mailberichten altijd 100% wél aan komen.

      En vervolgens gaat Tess het verbruik weer lekker schatten en vervolgens honderden euro’s extra van de klanten binnenharken. Schandalig dat je als energieleverancier op zo’n schofterige manier aan je geld probeert te komen ten koste van je gewaardeerde klanten..

      En als je dan voor die onterechte naverrekening 1 dag te laat bent met betalen krijg je gelijk Das Incasso op je dak en in je nek. Van de Wet Incassokosten 1 juli 2012 heeft Oxxio nog steeds nooit gehoord. “Zo kan Oxxio de tarieven scherp houden”, maar wel als laatste 4 staan op deze vergelijkingssite en is de cirkel van Oxxio rond. Maar hoe lang nog vragen wij ons af.
      Reactie van Oxxio | 1-6-2015 Beste Ria,

      Wij begrijpen dat het vervelend voor je is om bij je jaarnota te worden geconfronteerd met een bijbetaling. Op het moment dat meterstanden worden geschat en deze schatting meer dan 500 m³ en meer dan 1.000 kWh afwijkt van je daadwerkelijke stand, dan kun je een correctie hierop aanvragen.

      Je geeft aan dat je overstapt naar een andere leverancier. Bij je overstap dien je eveneens je meterstanden door te geven zodat zowel Oxxio als je nieuwe leverancier van de juiste standen uitgaan en Oxxio een correcte eindnota voor je op kan maken. Mocht je nog vragen hebben, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 0900-5566777 of als je wil hebben dat wij er nogmaals voor je naar kijken dan kun je ons mailen via het e-mailadres deoxxiomedewerker@oxxio.nl. Vermeld dan wel je klantnummer en geef een korte beschrijving van je klacht.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Stef | 28-5-2015

      Ongeveer 6 weken geleden kregen mijn vriendin en ik een Verkoper van Oxxio aan de deur gehad.
      Die vertelde dat we konden overstappen naar Oxxio zonder extra kosten.
      Ik heb duidelijk 2 keer aan hem gevraagd of de rest schuld van Budgetenergie dan word over genomen.
      2x een volmondig ja hij wist het zeker.

      Ook op de vraag wat wij dan per maand zouden betalen gaf hij direct antwoord. 42.50 EURO
      Nu blijken we meer te betalen als hij zei. En naar beneden afstellen kan niet lager dan 62 EURO

      Wij zijn overgestapt om de reden dat er geen rest schuld zou zijn en het maand bedrag een 10tje per maand goedkoper was.

      Ook heb ik nog niks gehoord van het gratis product dat ik zou moeten krijgen!

      Nu moeten we achteraf wel een rest schuld betalen bij BudgedEnergie.
      Me vriendin heeft Oxxio al gebeld maar die zeggen dat de verkoper aan de deur nooit had mogen zeggen dat Oxxio de rest schuld over neemt en dat wij het maar uit moeten zoeken met een restschuld van 670 EURO!!

      Ik vind dit niet kunnen!!
      De info die een verkoper aan de deur geeft moet correct zijn en niet achter af anders zijn!!

      Meer mensen die hier last van hebben gehad?
      Reactie van Oxxio | 1-6-2015 Beste Stef,

      Als de restschuld een bedrag is van € 670,- dan betreft het verbruik dat door jou is genoten en ook door jou betaald dient te worden. Het is dan terecht dat Oxxio deze kosten niet vergoedt.

      Wij gaan ervan uit dat wij je hiermee voldoende hebben geïnformeerd.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Oxxio | 1-6-2015 Beste Stef,

      Als de restschuld een bedrag is van € 670,- dan betreft het verbruik dat door jou is genoten en ook door jou betaald dient te worden. Het is dan terecht dat Oxxio deze kosten niet vergoedt.

      Wij gaan ervan uit dat wij je hiermee voldoende hebben geïnformeerd.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 4 van de 4 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      bouwer | 27-5-2015

      wij zijn klant bij oxio geworden door een mooi verkooppraatje van 1of andere ****,hij heeft ons folders meegegeven van kado,s die we zouden ontvangen,twee weken nadat de eerste factuur betaald zou zijn,we hebben ook duidelijk gezegt dat we stadsverwarming hadden,hij zij nog o dat komt mooi uit want in 2017 komt dit er bij ons ook bij,nou ik kreeg helemaal geen code binnen voor mijn kado,e.d,ik bellen zei de meneer aan de telefoon u krijgt helemaal geen kado want u hebt budgetstroom voor een jaar,en bij drie jaar krijg je een kado,en bij stadsverwarming krijg je helemaal niks,dus opgelicht noem ik dit,hij heeft het helemaal niet over jarencontract gehad.
      Bedankt dhr **** met het leuke verkooppraatje
      Reactie van Oxxio | 28-5-2015 Beste Bouwer,

      Graag pakken wij je klacht op maar dan hebben wij je klantgegevens nodig. Wij verzoeken je via deoxxiomedewerker@oxxio je klacht met je postcode/huisnummer of klantnummer door te geven.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Suzan genc | 26-5-2015

      Vorig jaar geschat ivm eigen stommiteit om dus geen beginstanden door te geven, vervolgens dus 1200 bijbetalen.
      En heb ik dus dit jaar een afrekening van 114 bijbetalen
      Vanaf juni 2014 betaal ik de grote rekening al af en maandelijks netjes het termijnbedrag ik maak dit over terwijl hun werken met automatische incasso maar het word overgemaakt dus komt binnen.

      Krijg ik nu ineens een das incasso brief of ik wel even 645 euro wil voldoen en wel de helft voor 31-5 en restbedrag voor 14-6 ik vraag oxxio waar dit van is, ja mevrouw u bent u betalingsregeling niet nagekomen.....euh???? Slecht rotbedrijf is het en ik ga dus maar fauw op zoek naar een nieuwe leverancier aangezien ik niet in staat ben dit te voldoen en er geen andere weg mogelijk is.
      Reactie van Oxxio | 26-5-2015 Beste Suzan,

      Wij begrijpen dat het vervelend voor je is, dat je met een dossier bij DAS wordt geconfronteerd terwijl je in de veronderstelling bent dat je maandelijks tijdig aan je betalingsverplichting voldoet.

      In onze bevestigingsbrief aan je bij het aangaan van een betalingsregeling staat echter vermeld dat de betalingen via automatische incasso dienen plaats te vinden. Indien dit dus niet gebeurt, wordt je betaling weliswaar verrekend maar onze administratie ziet een stornering van de automatische incasso en dan vervalt de betalingsregeling automatisch, met gevolg overdracht aan het incassobureau.

      Wij willen dit wel voor je nakijken. Kun je hiertoe een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer kunnen doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl?

      Alvast dank voor je moeite.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      JP | 26-5-2015

      Oxxio doet moeilijk met het vergoeden van teruggeleverde stroom opgewekt met zonnepanelen. Wat een ***. Als je moet betalen sturen ze per direct een jaarnota maar als er geld teruggegeven moet worden duurt het 12 weken.
      Reactie van JP | 10-6-2015 Nog steeds geen goede afrekening ontvangen van Oxxio. Ze beweren nu dat bij de netbeheerder niet bekend was dat ik stroom terugleverde. Terwijl ik vorig jaar al stroom heb teruggeleverd heb en dit ook op de factuur is afgerekend.
      De doorlooptijd is nog steeds 12 weken terwijl mij inmiddels door zo'n callcentersukkel was beloofd dat het 2 tot 3 weken zou worden. Hoe moeilijk kan het zijn. Ik heb de meterstanden doorgegeven via internet en dan kijken ze alleen naar de door hun geleverde stroom.

      Ik raad alle klanten van Oxxio aan om een betrouwbaardere leverancier te zoeken en alle potentiële klanten vooral verder te kijken. Het zijn een ***********.
      Reactie van JP | 28-5-2015 Nog niks gehoord naar aanleiding van bovenstaande. Ik ga het dossier compleet maken en aangifte doen van oplichting.
      Reactie van Oxxio | 26-5-2015 Beste JP,

      Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat je moet wachten op een te corrigeren jaarnota. Zou je een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer kunnen mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij het voor je na.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Kimberley | 21-5-2015

      @ Oxxio,

      Zojuist is hier iemand langsgekomen aan de deur die een offerte kwam doen. Gezien zijn papieren folders op waren zou dit via mail verzonden worden in een vrijblijvende offerte waarbij ik 1 maand de tijd zou krijgen om in te gaan op het aanbod of daar juist van af te zien. Nog geen 10 minuten later ontvang ik een mail van Oxxio om mij te feliciteren met mijn aanmelding. Ik heb mij NIET aangemeld bij jullie en ik wil mij bij deze NIET aanmelden of volgens jullie dan AFmelden.

      Ik heb meteen gemaild naar 3 Oxxio mailadressen dat ik geen klant wil worden en ik schrijf het nu hier. Ik vraag per vandaag (gezien jullie zo snel (10 minuten) een aanmelding kunnen creëeren, kan een reactie op afmelden ook geen probleem zijn) bevestiging dat u mij niet heeft aangemeld. Schrijf hier aub uw respons en stuur formele confirmatie dat er geen aanmelding is naar kimberley.deboey@hotmail.com.

      Mvg, Kimberley
      Reactie van Oxxio | 22-5-2015 Beste Kimberley,

      Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, verzoeken wij je om je adresgegevens en een korte beschrijving van je klacht te e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      johanna | 19-5-2015

      Vandaag contact gehad met OXXIO,omdat ik 20-4-2015 een email / aanmaning kreeg of ik direct 70,47 wilde betalen,waarvan 40 euro incassokosten. Geen acceptgiro of herinnering ,nee,direct 40 euro incassokosten. Dit terwijl oxxio mijn jaarrekening teruggave zou verrekenen met maart,dat hadden ze even vergeten. Daarnaast had ik toen mijn oxxio nog werkte ,in mijn oxxio de betaaldatum naar 23 e van de maand gezet. Volgens mevrouw *** van de klantenservice kan je dit in mijn oxxio niet doen? Dus mevrouw *** is niet op de hoogte wat je in mijn oxxio wel en niet kan doen,er staat duidelijk, regel al uw zaken zelf in mijn oxxio. Mijn nieuwe contract die ik februari had afgesproken met OXXIO, heb ik tot op de dag van vandaag nog niet gehad. toen ik mevrouw *** meedeelde dat ik geen 40 euro incassokosten betaal als ik niet eens in mijn oxxio kan,ik geen contract heb ontvangen en de datum allang naar de 23e had gebracht,en niet eens een acceptgiro of herinnering kreeg,hing zij direct de telefoon op,terwijl zij mij eerst naar de afdeling contracten zou doorverbinden. Toen ik haar vroeg wie over de 40 euro incassokosten ging,deelde zij mij mee zij hierover ging en dat zij vind dat het terecht is. Zeer onbeschoft allemaal. Ik belde 19-05-2015 om 15.52 uur en sprak met ***. Hoe kan ik weten wat exact mijn maandbedrag is als ik niet eens weet wat en waarvoor ik betaal. Geen contract met gebruik tarieven voor mij,geen gebruik van mijn oxxio,geen acceptgiro of herinnering email,alleen een aanmaning email met even 40 euro erbovenop. Kom op oxxio zo ga je dus echt niet met klanten om,schandalig.
      Reactie van johanna | 25-5-2015 De email gestuurd naar de oxxiomedewerker ,tot op heden geen antwoord van oxxio.
      From: "johanna" <johanna@kpnmail.nl>
      To: <deoxxiomedewerker@oxxio.nl>
      Subject: Fw: contract / betalingen / tarieven / mijn oxxio
      Date: Wed, 20 May 2015 12:20:02 +0200

      vandaag een rekening per email voor 159,35 euro?? waarvoor is die,staat er niet bij.

      wanneer krijg ik antwoorden op mijn vragen en klacht.
      Reactie van Oxxio | 20-5-2015 Beste Johanna,

      Je bericht klinkt niet best. Graag willen wij je helpen maar dan hebben wij je klantgegevens nodig. Wij verzoeken je vraag plus je postcode/huisnummer of je klantnummer te sturen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl dan pakken wij het op.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Pieter Cornelisz Hooft | 19-5-2015 @Johanna

      Volgens juffrouw ***, oh nee, juffrouw *** weet zij dat het terecht is, dat u 40 piek incassokosten in rekening gebracht wordt. Juffrouw *** heeft dus nog nooit gehoord van de Wet Incassokosten 1 juli 2012. Net als de rest van het bedrijf en zelfs de bestuurder *** waarschijnlijk ook niet.

      Volgens deze wet moet eerst de factuur verzonden worden, dan een herinneringsbrief en vervolgens een aanmaningsbrief. En tot slot nog een zogenaamde 14 dagen brief. En in dezelfde wet staat ook precies vermeld waaraan voldaan moet worden. En als daar niet aan is voldaan, zoals hier het geval van Oxxio, mag er HELEMAAL GEEN INCASSOKOSTEN in rekening gebracht worden. En er bestaat ook iets van rechtsgeldige betalingstermijn van 30 dagen.

      Maar ach, weten al die klanten veel. Keiharde opdracht van de bestuurder van Oxxio om alle wetten naast zich neer te leggen. En vervolgens hoppa na 1 dag achterstand gelijk incassokosten in rekening brengen. Of beter nog gewoon na 1 dag gelijk Das Incasso op het dak sturen. Zo gaat Oxxio met zijn klanten om. De bewijzen van het overtreden van deze wetten zijn hier dus geleverd.

      Oxxio overtreedt dus gewoon de wetten en de onwetende klanten betalen gewoon uit onwetendheid. Maar ook door het walglijke intimiderende gedrag en inpalmen van de klanten door de medewerkers van Oxxio. Het wordt de hoogste tijd dat de Autoriteit, Consument en Markt eens een onverwachte inval op de administratie gaan doen.

      Wat ben ik blij dat ik het begin van het jaar deze *** verlaten heb en gewoon weer terug ben bij het oude vertrouwde nest van Nuon.
      Reactie van johanna | 19-5-2015 Vergeten mee te delen dat ik 22 april betaalde i.p.v.20 april.
      Dit behoorde volgens oxxio op 15 april betaald te worden.
      helaas geen acceptgiro of herinneringmail,alleen aanmaning met een dikke 40 euro erbovenop email,die kunnen ze dus wel sturen.
      ach zo vang je van alle klanten een extra 40 euro p.m. extra.

      Terwijl in mijn oxxio staat betaling de 23e van de maand.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Peter Doedens | 19-5-2015

      Wat is het met Oxxio, ben daar ook een keer ingestapt nadat ik op het station een makkelijk verhaaltje kreeg. Nu probeer ik online mijn rekeningen in te zien, maar dat kan niet bij Oxxio, de jaar rekeningen inzien kan ook niet want dat werkt niet.. Heb daar al eerder een klacht over ingediend, ze zouden het repareren , maar dat lukt hun tot nu toe niet. Het gaat gewoon over het doorsturen van een pdf bestand.... kunnen ze niet, of willen ze niet.
      Reactie van johanna | 19-5-2015 Dit is even voor OXXIO,omdat ze de nieuwe wet niet kennen.
      Hierbij wil ik ook even vertellen dat ik geen acceptgiro,geen herinnering,alleen een aanmaning met 40 euro erbovenop heb gekregen.

      Post krijg ik niet van oxxio,in mijn oxxio kom ik niet,contract heb ik niet gekregen pfffffffffffff hoeveel kan er fout gaan bij 1 bedrijf.


      Nieuwe incassowet


      Per 1 juli 2012 is de nieuwe incassowet 2012 (Besluit Vergoeding voor Buitengerechtelijke Incassokosten) in werking getreden. Dit heeft consequenties voor de debiteurenadministratie van bedrijven, maar ook voor particulieren met een enkele vordering. Graag wijzen wij u kort op de veranderingen, welke deze nieuwe incassowet 2012 voor u met zich meebrengt.

      De nieuwe incassowet 2012 bepaalt dat u verplicht bent - na het sturen van een "normale" aanmaning/ingebrekestelling - een extra/laatste brief aan uw debiteur te sturen, de zogenaamde "14-dagen brief".

      Hierin laat u uw debiteur weten dat hij een laatste termijn van 14 dagen heeft om tot betaling over te gaan. Verder verplicht de nieuwe incassowet 2012 u om uw debiteur in deze brief mee te delen dat de vordering wordt verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten, indien niet binnen de betalingstermijn van 14 dagen wordt betaald. De hoogte van de incassokosten dient expliciet in deze brief te worden vermeld.

      De hoogte van de incassokosten is bij wet geregeld. Hiervan mag niet ten nadele van uw debiteur worden afgeweken.
      Reactie van Oxxio | 19-5-2015 Beste Peter,

      Vervelend dat het je niet lukt om inzage te krijgen in je MijnOxxio. Kun je ons een korte beschrijving van je klacht en je kalntnummer e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij of wij het voor je kunnen verhelpen.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      h de vries | 18-5-2015

      Agressieve verkoop!!!! Tijdens telefoongesprek wordt er een aanmeldingsformulier via mail gestuurd. Ik word bijna gedwongen om die meteen te activeren. Dus ook maar gedaan. Daarna krijg ik mijn aanmelding via post binnen. Heb meteen gebeld dat ik GEEN klant wil worden bij Oxxio en dat ze mijn aanmelding per direct moeten stopzetten (dit is binnen de 14 dagen). Wat blijkt, Oxxio heeft mijn aanmelding niet stopgezet en intussen hebben ze zelfs mijn huidige energieleverancier een bericht gedaan van beëindiging.
      Ik mocht telefonisch mijn aanmeldingen beëindigen. Ik heb zelfs uitgelegd waarom ik niet klant wil worden. De medewerkster was het helemaal met mij eens en zij gaf aan dat ze het aanmeldingsformulier zou beëindigen. Ik heb totaal geen vertrouwen in deze energieleverancier. Ben echt zeer ontevreden!!!
      Reactie van Oxxio | 19-5-2015 Beste H. de Vries,

      Je geeft aan dat je je tijdig (binnen 14 dagen) na ontvangst van het welkomstpakket bij Oxxio hebt afgemeld. Wij willen dit graag voor je nakijken. Kun je ons een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer doormailen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      yvonne kusters | 18-5-2015

      Geachte Oxxio,
      Helaas, heb ik nu op dit moment geen enkele positieve ervaring over oxxio en aangekoppeld incassobureau te melden!
      Wat ik wel te melden heb, dat oxxio medewerkster heeft, die aan de phoon, gewoon niet de interesse tonen, en, juiste informatie niet correct geven, en de daarbijbehorende beloftes daaropvolgend, op het bordje van de lkant komt!
      Fouten en het correct notuleren, van de info, uitleg en beloftes, zijn het gevolg.
      Na meerdere malen contact te hebben gehad, na de juiste voorschotnota vastgesteld te hebben, en de afspraak die gemaakt werd op dat moment, om automatische incasso een maand later van kracht te laten gaan.
      Daarbij werd mij verzekerd, om de factuur van de open maand, met de jaarrekening te verrekenen.
      Niets is gebeurd, heb er ook meerdere malen contact over gehad en gewezen naar de afspraak die gemaakt was.
      Dit, omdat ik, herhaaldelijke malen herinneringen, mails, telefoontjes, zelfs in het weekend, werd ik lastig gevallen, dit door de fout van oxxio medewerksters zelf!
      Ik had en heb er genoeg van, om te blijven bellen, op te lossen, en tegen gesloten deuren aan te looen.
      Inmiddels, hebben, in uw opdracht, oik nog mederwerker van das, incasso, herhaaldelijke malen lastiggevallen, en weerleggen, en zelfs, de technieken denken aan te kunnen wenden, om een klant bang te laten worden, en in het nauw te willen drijven.
      Dit gebeurt puur, door aangeleerde houdingen, in een contact, met " klanten en een open factuur" aan te spreken, en terug te dringen.
      Ik snap, dat het soms aangewend moet worden, ben zelf nl aktief in zaken doen, en begrijp het derhalve wel!
      Maar, als laatste wil ik hierin duidelijk aangeven, dat ik een gedupeerde, en met verlies kampende vrouw ben, en ik mij niet laat dreigen!
      Alles, is weerlegbaar, en zal ik ook doen, om toch het noodzakelijke te moeten afdwingen......
      Fatsoenlijke deskundige telefoonnistes, met de skills, om een gesprek aan te gaan, en in te kunnen schatten, wie men aan de phoon krijgt.....
      Ik wil hier ook werk van maken, en zal dat ook doen....
      Zo gaat dat niet meer, en zal de bal op een correcte eerlijke manier, leggen waar die hoort.
      En een front vormen, met de echte gedupeerden, die dit net zo hard tegen komen als ik.
      Ik zal ze instruweren, wat ze moeten doen, om zich zeker te stellen, om opnames te maken van de beloftes aan de telefoon.
      Heel hard nodig, zodat een mens, niet zomaar, met voorzichtige woorden van medewerker, als idioot en leugenaar aan de kant gezet kan worden.
      Dan onstaat er ook geen discussie meer, wie nu fout zat?
      De klant weet nl altijd wat hij vraagt en wat voor antwoord hij of zij krijgt, de medewerkers niet, omdat het hun niet aan gaat,
      Snapt u nu waarom ik hier voorgoed een einde, en verandering in wil brengen?
      Dit, zal nu niet op web komen, maar zal op mijn manier wel de bal opgooien
      U snapt dat echte gedupeerden, zich niet afvragen, of ik waarheid vertel,
      Ze herkennen nl dat ze in get zelfde systeem vastzitten.
      Maar eens komt er een eind aan alles, en iedereen herft hierin een eigen verantwoording.
      Ik neem hem nu. Genoodzaakt, dat wel.
      Maar schijnbaar moet het, voor er eindelijk eens iets goed gedaan word...
      Het woord emphatie, us de sleutel.
      Yvonbe
      Reactie van Oxxio | 19-5-2015 Beste Yvonne,

      Zo te lezen is er heel veel gebeurd. Kun je ons een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl. Dan kijken wij of wij hierin iets voor je kunnen betekenen.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      johanna | 14-5-2015

      Ik heb al 4 maanden geen gebruik van Mijn Oxxio,ondanks alle reclame die ze maken om alles zelf in je mijn oxxio account te regelen.

      Ik heb al zoveel beloftes gehad dat mijn oxxio weer zou werken en al mijn post weer teruggeplaatst is,maar nee hoor,het werkt nog niet.

      Eerst een exuus, iedereen krijgt nieuwe klantnummers,daarom werkt het tijdelijk niet,een maand later,ja wij weten ervan het is een itc probleem,maar het is volgende week verholpen,weer een maand later,binnen 10 werkdagen werkt het weer.
      Nu krijg ik een email dat alles weer werkt,en .... nee hoor ... werkt nog niet,
      bel ik naar oxxio,word er meegedeeld dat iemand per ongeluk die email heeft verstuurd.

      Hoe is het mogelijk dat zo'n groot bedrijf als OXXIO , die beloofd aan hun klanten dat je alles zelf kan regelen in mijn oxxio,niet eens de pagina MIJN OXXIO kan laten werken.

      Ik kan geen voorschotcheck meer doen,alle andere voorschotchecks kan ik niet meer inzien,mijn jaarnota's zie ik niet meer,mijn contract en verbruik.Alles is weg.

      Een nota gehad dat ik 106 euro zou terug krijgen,wanneer word dit gestort?

      OXXIO beloofd klanten een mijn oxxio gebruik,kom dit dan ook na.
      Reactie van Pieter Cornelisz Hooft | 15-5-2015 @Johanna

      Het grote probleem bij Oxxio is de gigantische administratieve wanorde. Ondanks dat ze die chaos nog steeds niet op orde hadden, zijn ze zo oerend dom geweest om 1 februari over te stappen op een nieuw systeem. Je raadt het al. De chaos wordt steeds groter, groter en groter. En de linkerhand weet niet wat de rechterhand doet. Er is geen enkel zicht in die chaos.

      Maar de legendarische uitspraak van Johan Cruijff: elk nadeel heb se voordeel. Met de enorme aantallen fouten die ze al sinds de oprichting 10 jaar geleden maken kunnen ze zich nu verschuilen mooi achter het nieuw ingevoerde systeem.

      Als je belt over fouten, krijg je heel simpel te horen dat het aan het nieuwe systeem ligt en bel volgend jaar maar eens terug. Neen, alle fouten liggen ook aan de klanten zelf en het nieuwe systeem en Oxxio doet alles verder supergoed.

      Dus ook nu nog véél meer jaarafrekeningen die niet meer kloppen. Correcties op correcties op correctie. Verkeerde ingangsdatums, verkeerde opzegdatums, Mijn Oxxio werkt niet, ook de voorschotcheck niet en de app.

      En ach, het valt allemaal toch wel mee. Voor mijn één persoon huishouden had ik volgens de jaarafrekening van 27 april 2015 slechts 98.259 m3 gas verbruikt. Of ik maar even € 65.833.53 wil bijbetalen. Dat doe ik toch maar even niet. Automatische incasso lukt natuurlijk niet. Ik heb het bedrag even niet op mijn betaalrekening staan. Maar goed ook.

      Maar gewoon niet reageren, gaat de vordering vanzelf naar Das Incasso. Wederom gewoon niet reageren, gaat de vordering van €65.833.53 gewoon helemaal vanzelf naar de Kantonrechter. En dan mag Oxxio uiteindelijk bij de Kantonrechter uitleggen wat een chaos het bij Oxxio is.

      En dan vraagt de Kantonrechter natuurlijk, of Oxxio misschien ietsie pietsie heeft gecontroleerd, of een gasrekening van € 65.833.53 misschien niet helemaal goed was. En de cirkel is voor Oxxio rond.

      En dan nog de verklaring van een medewerkster in één van deze klachten: tja, we zijn ontzettend druk met al die achterstanden oplopend tot wel 6 maanden, dus papieren en digitale post hebben we gewoon even geen tijd voor. Die gooien we regelmatig gewoon weg. Dat geeft dan wat lucht en ruimte in onze achterstanden.

      Maar daarnaast heeft Oxxio een heuse oplossing voor alle problemen. Gewoon kop in het zand en alle problemen zijn opgelost.

      EN BESTE JOHANNA, JE MOET FLINK ACHTER DIE TERUGGAVENOTA AANGAAN. IK LAS LAATST HIER DAT OXXIO TERUGGAVENOTA’S OP EEN APART SPOOR PARKEERT EN VERVOLGENS NOOIT UITBETAALD.
      Reactie van johanna | 15-5-2015 Ik heb het inmiddels doorgestuurd naar uw emailadres.
      Dit is de afgelopen maanden al een paar keer gedaan.
      Mijn klantnummer heeft u nu ook.
      Reactie van Oxxio | 15-5-2015 Beste Johanna,

      Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat je geen gebruik kunt maken van MijnOxxio. Wij willen dan ook graag voor je nakijken waar dit aan ligt. Kun je ons een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer doorsturen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl?

      Alvast bedankt voor je medewerking.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Ruud van Hees | 13-5-2015

      waaahaaahaaa wat slecht van Oxxio je mag geen kritiek uiten op hun service, en als je klanten dan tips geeft hoe om te gaan met klachten wordt je verwijderd van hun site hahahahaha hoe slecht hahahaha Oxxio ***** mensen.
      TIP: stap niet over naar oxxio mocht je opzoek zijn naar een nieuwe leverancier. En doe de groetjes aan Pim van #Oxxio ;-)
      Reactie van Rosalinde van 't Zandt | 13-5-2015 Inderdaad kunnen ze absoluut geen kritiek verduren. Ze voelen zich heiliger dan de Paus, God en Allah tesamen.

      Ik ben al een jaar bezig een gefraudeerde jaarnota gecorrigeerd te krijgen. Ze pakken gewoon heimelijk 2 jaren op 1 nota te samen. Ook prachtig is, twee berekenmethoden vermelden in 1 brief: 2013 een afrekening opgemaakt met een 0-verbruik. 1. De reden hiervan is dat wij voor beide data van je netbeheerder een meterstand van 0 kWh hebben ontvangen. 2. De eind meterstanden die wij hebben gehanteerd, zowel voor hoog als voor laag, zijn op afstand van de slimme meter uitgelezen. Daarmee gaan wij ervan uit dat dit de juiste meterstanden zijn.

      Dus met nulstand begin en nulstand eind presteert Oxxio het gewoon om het dubbele verbruik in rekening te brengen. Erger nog, ook nog te incasseren met een automatische incasso.

      Je snapt echt niet wat ze nou doen, willen en bedoelen. Jawel, mij oplichten en het dubbele verbruik in rekening brengen. En brieven weigeren ze verder te beantwoorden als je vragen stelt. Het wordt ze te heet onder de voeten.

      Ook de communicatie is huilen met de pet op. En als je ze belt kom je er echt niet door. Of een waterval van woorden en niets zeggen. Maar wel “jij moet dit”, en “jij moet dat”, maar vooral “en jij moet alleen maar betalen” en daarmee basta. Terwijl de klant hun broodheer is. Hebben ze nooit van gehoord.

      Een typerende omschrijving van wat dit voor club is toch wel halsstarrige, agressief dictatoriale intimidatie en inpalmen van de klanten. Je hebt er als klant écht niets te vertellen.

      Binnenkort zien we elkaar bij de Kantonrechter. Mag Oxxio het dubbele verbruik en nog heel veel meer oplichting netjes aan de Kantonrechter uitleggen. Jij moet dit, jij moet dat …….
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      tiemens | 7-5-2015

      na beëindiging contract afschrift gekregen maar na drie weken nog geen geld over gemaakt wat ik tegoed heb
      van ze via mail of internet geen mogelijkheid tot komunictie
      alleen via duur 0900 nummer 55 cent plus kosten eigen telefoon
      goed geregeld voor een internet bedrijf
      Reactie van Richard van den Oever | 9-5-2015 @tiemens
      Wat een schijnheilig gedoe weer van Tess. “dan kijken wij voor je na waarom je het bedrag nog niet hebt mogen ontvangen”.

      Nathalie schreef toch al dat jullie de teruggavenota’s helemaal niet uitbetalen en parkeren op een aparte rekening. Als de klanten niet reageren, pikken we het geld gewoon zelf in. Door deze **** kunnen we onze tarieven zo scherp houden en staat Oxxio op de vier na laagste plaatsen op deze site.

      Maar wat wil Tess nou schijnheilig nakijken? Oxxio betaalt de teruggavenota’s van alle eindafrekeningen al jaren lang gewoon NIET uit en steekt het geld gewoon in de eigen zak.

      En dat is nou precies wat Greenchoice een paar jaar geleden ook deed. Maar toen kreeg Greenchoice een schamele boete van ruim 7 miljoen euro van NMa opgelegd omdat zij ruim 8 miljoen euro van de klanten in de eigen zak stak.

      En omdat Oxxio dezelfde ****praktijken als Greenchoice uitoefent met het achterhouden van teruggavenota’s van de klanten, zal de rechtsopvolger van NMa, de Autoriteit Consument en Markt (ACM) Oxxio binnenkort ook wel weten te vinden om Oxxio een soortgelijke boete op te leggen vanwege het **** van de klanten.

      Misschien dat ACM gelijk eens kan kijken naar alle andere vormen van ****. Zo’n beetje alle wetten die op Oxxio van toepassing zijn overtreedt Oxxio.

      Vooral het **** bij het afsluiten van een contract. Dan is een contract nietig en ze presteren het dan nog om klanten een opzegvergoeding in rekening te brengen. Dan moet de consument dus aan een **** Oxxio een opzegvergoeding betalen om van die **** af te komen.

      Een nietige overeenkomst heeft nooit bestaan. Op een nooit bestaande overeenkomst kun je dus nooit een opzegvergoeding vorderen. Weet Oxxio veel …………. Nee, inderdaad
      Reactie van Oxxio | 8-5-2015 Beste Tiemens,

      Je geeft aan dat je aan de hand van je eindnota nog een bedrag tegoed zou hebben, maar dat dit ebdrag nog niet aan je is overgemaakt. Kun je ons je klantnummer en een korte beschrijving van je klacht e-mailen. Dit kun je doen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij voor je na waarom je het bedrag nog niet hebt mogen ontvangen.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Nathalie Brouwers | 7-5-2015 @tiemens
      Uit de honderden klachten en reacties over dit niet zo frisse bedrijf is komen vast te staan, dat Oxxio zowel papieren post als digitale post en ook aangetekende brieven gewoon weggooit.

      In één van de reactie werd zelfs gemeld, dat een medewerkster van Oxxio aan de klager verklaard had, dat bij Oxxio inderdaad veel post gewoon weggegooid wordt of niet beantwoord. Vooral opzeggingen en meterstanden of afspraken. Daar hebben ze gewoon geen zin in en kost te veel tijd. Kan ook haast niet anders met een achterstand van maanden.

      Het is werkelijk beschamend wat Oxxio doet, maar vooral ook NIET doet en ik lieg echt niet. Dat laten we wel aan Oxxio over.

      Ook lees je hier net als bij u een en al klaagliederen over het niet of pas maanden later uitbetalen van teruggavenota’s. Die stalt Oxxio gewoon apart zonder ze uit te betalen, totdat de klant zelf reageert. En wie niet reageert, is gewoon zijn geld kwijt.

      Dat zullen ze wel doen om hun zware verliezen een beetje te compenseren vanwege alle boze klanten die door de belabberde service en behandeling naar een andere leverancier zijn overgestapt.

      Tel uit je winst voor Oxxio, tel uit je verlies voor de klanten.

      U zou het met deze 2 adressen kunnen proberen. Bij een van de 2 krijgt u een ontvangstbevestiging. Maar dat zegt ook weer niks, want Oxxio ontkent dan glashard dat ze geen ontvangstbevestiging hebben verstuurd, terwijl die wel in uw mailbox staat. Ook dat is Oxxio ten voeten uit. Wat een club toch.

      oxxio-btc-foreward@mailuk.custhelp.com

      klantenservice@oxxio.nl
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      s | 6-5-2015

      Nooit aan beginnen. Tijdje geleden voor aangemeld, kreeg geen bevestiging. Ik dacht bel even, het was niet gelukt omdat de vorige bewoner niet het contract had stop gezet. De meneer die mij sprak belde naar de afdeling jurdisch, ze adviseerde mij om ergens anders aan te melden. Zonder de toestemming van de vorige bewoner mochten ze het contract niet stopzetten, en de vorige bewoner was in het buitenland. Dus moest me ergens anders aanmelden.Dan werd het contract van de vorige bewoner automatisch verbroken. Ik dacht ik meld me wel ff aan en dan ga ik terug na oxxio. Maar zag een topdeal dus liet vast zetten bij nuon. De dag dat mn contract inging hebben ze zonder mij toestemming mij onterecht terug gehaald nu heb ik een boete van 100 euro dank u zeer OXXIO! En ook niks geen notties gemaakt over deze sittuatie, tuurlijk niet he. Als ma in jullie voordeel is bah bah.
      Reactie van Oxxio | 8-5-2015 Beste S,
      Wij begrijpen dat het vervelend voor je is om met een opzegvergoeding van NUON te worden geconfronteerd, omdat Oxxio toch je aanmelding voor je heeft verwerkt.

      Kun je ons een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer naar ons e-mailen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij het voor je na.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Margriet Lokhof | 6-5-2015 @S


      Oxxio heeft dus helemaal geen zin in dit gedoe. Maar Oxxio denkt wel maar liefst 100.00 euro binnen te kunnen harken over de rug van een onwetende klant.

      Dat is nou typisch de korte termijn filosofie van Oxxio. Koste wat het kost onrechtmatig in allerlei bochten wringen om maar liefst 100 euro binnen te harken, in plaats van te werken aan trouwe, tevreden klanten, die jaar in jaar uit probleemloos elk jaar weer gemiddeld 2.000 euro (automatisch) betalen aan Oxxio.

      Dat is toch de wereld op z’n kop. Eerst stuurt Oxxio je het bos in, wegwezen consument. Vervolgens stelt je alles in het werk om bij die **** weg te komen, moet je ze ook nog eens een boete van 100.00 euro betalen om van deze **** voorgoed verlost te worden. Oxxio **** toch de boel, en niet de consument.

      **** door Oxxio bij het afsluiten van een contract. Door al dat **** door Oxxio is er geen volledige (en dus ook eerlijke wederzijdse) wilsovereenstemming tussen beide partijen, zodat conform de artikel 95m van de Elektriciteitswet 1998 er sprake is van een nietige overeenkomst. Anders gezegd en ook heel simpel voor iedereen, een nietige overeenkomst heeft juridisch nooit bestaan.

      En Oxxio snapt vervolgens nog steeds niet, dat je door al dat **** van de klanten op een nooit bestaande overeenkomst natuurlijk nooit 100.00 kunt vorderen.

      En als Oxxio denkt, dat zij dat wel kan, omdat Oxxio denkt boven alle wetten te staan, moet Oxxio vooral haar vordering van 100.00 even neerleggen bij de Kantonrechter.

      De Kantonrechter zal Oxxio dan vervolgens alle hoeken van de rechtbank laten zien als Oxxio de Rechtelijke Macht lastigvalt voor 100.00 euro voor zaken waarvan ze zelf niet in staat lijkt te zijn om die zelfstandig af te handelen. De (dure) Rechtelijke Macht is natuurlijk niet bedoeld voor dit soort flut zaken van Oxxio. DUS NOOIT DIT SOORT ZAKEN BETALEN.

      En als Oxxio niet capabel genoeg is om zonder de hulp van de Kantonrechter maar liefst 100.00 euro zelf te incasseren, moeten we ons terdege afvragen of de bedrijfsleiding van Oxxio wel capabel genoeg is om een energieleverancier in Nederland te leiden.

      Genoeg redenen om eens te laten overwegen om Oxxio gelijk onder curatele laten te laten stellen. Want er worden toch wel heel veel consumenten door Oxxio voor zeer forse bedragen financieel benadeeld. Het wordt de hoogste tijd dat de consument hiertegen beschermd wordt.

      En laten we het dan vooral niet hebben over hun al jarenlange chaotische administratie met een verwerkingstijd van meer dan een half jaar. Daar wordt toch niemand wijs van met het ongekend aantal fouten en correctie op correctie op correctie.

      Moraal van het verhaal, als je **** wordt hoef je natuurlijk nooit te betalen aan die ****. De consument wordt dan aan alle kanten door de wetten beschermd, maar je moet er dan wel zelf achteraan. Dat zal Oxxio zeker niet voor u doen!
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Erik | 4-5-2015

      Ik heb problemen om de gevraagde pagina op de oxxio site te krijgen terwijl ik wel ingelogd ,zie dan een donkere dame met de tekst oeps de gevraagde pagina is niet beschikbaar ,kan u dit oplossen
      Reactie van Oxxio | 8-5-2015 Beste Erik,

      Kun je ons je klantnummer en een korte beschrijving van je klacht e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij wat we voor je kunnen betekenen.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
  •  
    Pagina 1 van 37