Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?
  • Energieprijzen van Oxxio vergelijken

    Op deze pagina kunt u de beoordelingen / ervaringen lezen over Oxxio. Ook kunt u zelf uw beoordeling / ervaring over Oxxio plaatsen. Bent u benieuwd wat de energieprijzen van Oxxio zijn ten opzichte van andere energieleveranciers en wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energierekening? Maak dan snel een vergelijking en stap vandaag nog zorgeloos over!

     

    • Top 5 goedkoopste actie producten

      Jaarkosten voor een gemiddeld huishouden (3500 kWh en 1800m3)

    • 1 €1791 / jaar
      €149.25 / maand
      Vergelijk
    • 2 €1798 / jaar
      €149.83 / maand
      Vergelijk
    • 3 €1800 / jaar
      €150 / maand
      Vergelijk
    • 4 €1810 / jaar
      €150.83 / maand
      Vergelijk
    • 5 €1812 / jaar
      €151 / maand
      Vergelijk
  • Ervaringen Oxxio

  • Meest recente ervaringen

    Meest nuttig eerst | Meest recent eerst
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Ruud van de Munckhof | 1-9-2014

      Ik ben overgestapt naar Oxxio middels een verkoopactie die huis aan huis door verkopers werden gedaan. Hierbij boden ze mij een scherp contract aan met lage prijzen en werd mij een besparing van €375,- voorgesteld waarbij ik ook nog een gratis Ipad en enerigiebespaarpakket zal ontvangen. Hierbij moest ik wel direct beslissen en tekenen wat ik had gedaan.
      De verkoper was erg aardig en leek eerlijk over te komen.
      De overstap van energieleverancies was inderdaad zo geregeld. Helder en snel.
      Echter na de eerste overschrijving kreeg ik geen code voor de energiebespaarpakket en de tabblet. Hiervoor had ik contact opgenomen met Oxxio wanneer ik deze kon verwachten. Er werd mij in die gesprekken verteld dat ik de code voor de tabblet en energiepakket al ontvangen zou moeten hebben maar na mijn verklaring zouden ze deze dan toch opnieuw sturen. 2 maanden later en enkele telefoontjes later waarbij ik het hele verhaal telkens moest voorleggen en ik steeds te horen kreeg dat ik de code voor de tabblet en het energiebespaarpakket zou krijgen/ opgestuurd was kreeg ik eindelijk een ander verhaal te horen. Hierbij gaven ze aan dat ik na onderzoek geen recht had op een Ipad tabblet maar wel op het energiebespaarpakket en ik zou de code diezelfde dag hiervoor nog krijgen.
      Een dag later (Helaas weer niet volgens afspraak) kreeg ik telefonisch een code en had ik het energiebespaarpakket besteld.
      Na 2 weken wachten had ik weer contact opgenomen met Oxxio waarom ik het energiebespaarpakket niet had ontvangen. Als antwoord kreeg ik dat er iets fout was gegaan bij de enerigiebespaarshop en dat ze het pakket dezelfde week nog zouden opsturen. Ik had nogmaals nadrukkelijk gevraagd of ze deze afspraak wel konden nakomen en het pakket ook werkelijk die week zouden opsturen.
      Helaas ook deze afspraak, net als alle andere zijn niet nagekomen en is het pakket 2 weken langer weggebleven en is deze toen pas verzonden. Nu heb ik het pakket inmiddels 3 dagen en helaas was een apparaat hiervan defect. Daarvoor had ik contact opgenomen met het de Energiebepaarshop en hierbij werd mij verteld dat er een vervangend apparaat wordt opgestuurd. De hamvraag is dus "Hoe lang zal ik dit keer moeten wachten?"

      Ik ben ook zeer teleurgesteld dat ik na 2 maanden voorgelogen te zijn door de aan huis verkoper, telefoonisten, en papieren/ folders ineens geen recht heb op de Ipad omdat ik klaarblijkelijk een ander type contract had getekend waarbij de Ipad niet van toepassing is. Ik voel me hierdoor erg misleidt en vind en na al deze moeite en teleurstelling door niet nagekomen afspraken vind ik toch dat ik recht heb op een Ipad want het hele verhaal heeft me juist meer gekost dan opgebracht. Financieel en emotioneel.
      De vraag is nu dus... Is Oxxio ook zo netjes en vriendelijk om mij en door hun fouten schadeloos te stellen door mij alsnog een code voor de tabblet te sturen? Ik heb een vermoeden wat het antwoord zal zijn maar ik hoop ditmaal een fout vermoeden te hebben.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Patrick | 29-8-2014

      Ik ben nu toch al enige jaren klant bij oxxio en betaal volgens mij een prima tarief. Giedkoper in elk geval dan bij bijvoorbeeld greenchoice. Mijn gecombineerde vastrecht is 55 euro per jaar. Maar...ik heb dan ook geen iPad. Als je wél een iPad wilt, staat er heel duidelijk bij de kostenberekening dat je ineens 14,50 per product per maand aan vastrecht gaat betalen. Misleidend? Ik weet het niet. Kwestie van goed lezen en nadenken in plaats van blind voor de iPad gaan. Als er echter verkopers huis aan huis komen die moedwillig verzwijgen dat er extra kosten zijn en je snel verleiden tot een contract, dan is dat natuurlijk wel misleiding. Gelukkig heb ik daar geen last van gehad.
      Reactie van Oxxio | 29-8-2014 Beste Patrick,

      Bedankt voor je berichtje. Goed te horen dat je een tevreden klant van Oxxio bent.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Karin | 25-8-2014

      Begin Juni heb ik een 3-jarig contract met Oxxio afgesloten , dit ivm. de Ipad actie. Vanmorgen telefonisch contact met hen opgenomen omdat ik nog steeds geen Ipad heb ontvangen en ook geen brief / mail over eventuele verlate toezending.
      De , overigens zeer aardige , medewerkster vertelde me dat mij geen Ipad wordt toegestuurd omdat ik de maandelijkse termijnen zelf overmaak en niet per automatische incasso.
      De automatische incasso zou een voorwaarde zijn icm. die genoemde Ipad actie.
      Daar was mij niets van bekend maar het zou in de kleine lettertjes staan , waarschijnlijk zo piepklein dat zelfs de medewerkster ze op dat moment niet kon vinden.
      Dus omdat ik liever mijn financiën zelf beheer , zelf tijdig elke maand het voorschotbedrag overmaak , gaat de Ipad aan mijn neus voorbij ...
      Mijn overstap naar Oxxio is een verkeerde keuze geweest.
      Reactie van Peter van Dinther | 25-8-2014 De voorwaarden van Oxxio: “als Oxxio het eerste voorschotbedrag heeft geïncasseerd, ontvangt u een unieke actiecode per e-mail”’.

      In de voorwaarden staat dus helemaal niet vermeld, dat de termijnen per automatische incasso voldaan moeten worden. Oxxio moet eens goed hun eigen voorwaarden lezen en niet de klant aperte onwaarheden op de mouw spelden. De medewerkers snappen er zelf dus helemaal niets van. Het is alleen maar eigen winstbejag om onder de levering uit te komen en de klanten lopen vanzelf wel boos weg naar een ander.

      Incasseren betekent in het bezit ervan komen. Oxxio is in het bezit gekomen van de maandelijkse termijnen. Dus als een speer die Ipad uitreiken met oprechte excuses en een bloemetje. Dat geldt ook voor alle eerdere klagers.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Sascha | 24-8-2014

      Wij zijn een jaar geleden overgestapt van de Nuon naar de Oxxio, omdat we in de kosten wouden minderen.
      Wij houden van automatische afschrijving dus vroegen wij aan de Oxxio dit iedere maand te doen op de 25 ste.
      Dit gebeurde vanaf maand 1 al niet, de stroom werd er is op de 8 ste afgehaald toen er geen geld op de rekening stond en het gas eens op de 19 de. Een aantal keer met Oxxio gebeld worden dat nou niet gewoon op de 25 ste gelijk kon. Nou het is 3 maanden goed gegaan en toen begon het weer, weer met oxxio gebeld, ze zouden het veranderen. Tot onze grote verbazing zou er 1 maand geseponeerd worden door oxxio omdat het steeds maar fout ging wij dachten nou dat is aardig van Oxxio . Niet dus we kregen een incasso van de Das, wij de Das opgebeld uitgelegd wat er gebeurd was, we moesten toch weer de Oxxio bellen. Dat hebben we gedaan en werden onbeschoft behandeld we moesten gewoon betalen. Wij zijn afgelopen maand even een weekendje weggeweest, en komen thuis ligt er een brief van de Das dat als we niet in 5 dagen betalen wij werden afgesloten. Nou wouden we toch er van af na alle problemen, wij meteen de nuon gebeld het verhaal uitgelegd en die namen ons terug. Nou is het mooie vanalles, wij hebben ook een tablet toen gekregen, die hebben ze nu geblokkerd. Een beetje lullig vind ik wel hoor. Als de Oxxio gewoon vanaf dag 1 onze bedragen gewoon keurig op de 25 ste hadden afgeschreven was er niks aan de hand geweest en hadden wij gewoon daar gebleven. Ik wacht nu op de eindafrekening, maar dit doe ik nooit meer.

      Met vriendelijke groeten
      Reactie van Richard van den Oever | 25-8-2014 Oxxio vindt het helemaal niet vervelend dat de klant geconfronteerd wordt met een incassobureau.

      Als een rode draad zie je op internet bij de klachten van Oxxio dat ze plompverloren zonder enige brief of aankondiging Das Incasso op je dak sturen. Zonder enige schriftelijke aankondiging is dat niet alleen onbeschoft en lomp, maar ook volledig in strijd met de bepalingen van de Wet Incassokosten van 1 juli 2012.

      In die wet is bepaald, dat de schuldeiser eerst een herinneringsbrief moet sturen. Vervolgens na 14 dagen de zogenaamde 14 dagen aanmaningsbrief. Het is wettelijk verplicht dat je dan alsnog in de gelegenheid wordt gesteld om binnen 14 dagen te betalen, zonder enige verdere gevolgen.

      Ook moet in de 14 dagen brief vermeld worden wat de gevolgen zijn als je niet betaalt en welk (exact) bedrag aan incassokosten in rekening gebracht zal gaan worden als je na die 14 dagen nog niet hebt betaald. Als de schuldeiser niet aan de wettelijke verplichtingen heeft voldaan is ze in het geheel niet gerechtigd enige de incassokosten in rekening te brengen.

      Dat Das Incasso denkt, dat ze na 5 dagen kan laten afsluiten, slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ook Das Incasso dient zich aan de wet te houden. Daarnaast bent u hier helemaal geen “wanbetaler”. Het gaat hier expliciet om fouten van Oxxio zelf, omdat ze niet doen wat u als klant vraagt. U wilt wel betalen, maar kan het niet door het handelen van Oxxio. Je moet wel lef hebben om vanwege hun eigen stupide fouten dan Das in te schakelen.

      Wat je in de klachtenregens van Oxxio ook steeds ziet terugkomen is dat Oxxio verwijst naar Das. En Das verwijst weer naar Oxxio omdat Das er niets van begrijpt wat Oxxio heeft zitten uitvogelen. En de klant ligt maar doelloos te spartelen en te bellen om het allemaal goed te krijgen wat Oxxio zelf verknald heeft.

      Het heeft er alle schijn van dat zowel Oxxio als Das zichzelf boven de wet verheven voelen. Dat zou overigens waarschijnlijk een mooie zaak zijn voor de Autoriteit Consument en Markt (ACM) of ConsuWijzer.

      En uw tablet nog eens afsluiten is ronduit onbeschoft. ZIJ maken toch de fouten.
      Reactie van Oxxio | 25-8-2014 Beste Sascha,

      We begrijpen dat het heel vervelend voor je is om met een incassobureau te worden geconfronteerd. Je geeft aan in de veronderstelling te zijn andere afspraken met Oxxio te hebben gemaakt. Kun je ons je klantgegevens en een bevestiging van Oxxio van deze afspraken toesturen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij of wij samen met jou tot een oplossing kunnen komen.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Arthur | 22-8-2014

      Beste meneer Dzjanerjan,

      Wij zouden graag voor je controleren waar het mis is gegaan. Kun je hiertoe je klantgegevens doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan nemen wij contact met je op.

      Bij voorbaat dank voor de moeite.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland b
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      smeets | 19-8-2014

      Ben ook in een aantrekkelijke mail van oxxio getrapt.
      Ik ben nu alles aan het doornemen en kom erachter dat mijn jaarcontract wat met zeer normale tarieven nu door een verlenging van 3 jaar hogere tarieven krijgt.
      Het vastrecht schiet omhoog en per product ook nog.
      Mijn energiebox met bespaar produkten ga ik nu 2x betalen ipv een besparing van 365,.
      Ik zou zeggen mensen trap niet in de verkooppraatjes van oxxio nu gaan mijn partner en ik ook nog uit elkaar en wil ik blijven wonen is deze verhoging per maand voor mij niet te dragen heb met oxxio hierover contact gehad en mijn situatie uitgelegd maar deze organisatie is niet mens vriendelijk.
      Ze hebben nog liever dat ik opstap dan deze verlenging ongedaan te maken.
      Zou gewoon klant blijven want de tarieven van het jaarcontract waren prima en de box zou ik hun gewoon terugsturen.
      Ik wil eigenlijk gewoon mijn oude contract terug maar dit gaat niet.
      Ondanks dat ik de lasten van de opzegvergoeding niet kan dragen ga ik dit toch doen zo ga je niet met je medemens om.
      Liever een maand oud brood eten dan oxxio nog iets gunnen.
      Jammer want ik was tevreden.
      Reactie van Rellek Retep | 20-8-2014 Art. 19.4 “De leverancier geeft bij het aanbod tevens aan wat het gevolg is indien de contractant de aangeboden nieuwe overeenkomst niet aanvaardt”. Dit staat in de voorwaarden. Heeft Oxxio voldaan aan haar eigen voorwaarden?

      Het lijkt erop dat de contractstermijn dus voorbij is. Als je dan opzegt lijkt het mij dat de opzegvergoeding helemaal niet van toepassing is.

      Toch raar dat ze nieuwe klanten met zo’n idioot hoge prijsstijging gewoon weer de deur uitjagen. Misschien toch eens vragen of ze wat minder willen verhogen, omdat je anders naar een goedkopere gaat.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 5 van de 5 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      ann | 17-8-2014

      Ik heb gebruik gemaakt van de ipad aktie en geen problemen ondervonden. Afwikkeling verliep goed. Service en afgifte energie ook goed. Enigste maar is dat door de hoge vastrecht je grotendeels de ipad betaald. Gratis is dus eigenlijk een lening. Als je hiermee kunt leven dan heb je zonder een directe investering een ipad.
      Reactie van tdiama | 21-8-2014 Het vastrecht van OXXIO is voor Stroom en Gas € 14 per product per maand. Dus € 28 per maand. Per jaar samen € 336 hoewel het gemiddelde bij alle andere leveranciers € 70 is.
      Bij een looptijd van 3 jaar, dat je ondertekend hebt betaal je
      € 1008 vastrecht aan OXXIO, hoewel het gemiddelde vastrecht bij de concurrentie € 220 is voor 3 jaar. Dus je betaalt € 788 meer aan Oxxio alleen voor vastrecht in 3 jaar.
      Met dit bedrag zou je meerdee ipads of Notebooks kunnenkopen. Bij een lening zou je veel minder betalen. Dit is pure diefstal.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 4 van de 4 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Monique | 16-8-2014

      Gisteravond ben ook ik in het oxio en ipad verhaal gestonken. Ik wil er zo snel mogelijk vanaf. Wat moet ik doen!!!!!
      Reactie van Monique | 17-8-2014 Beste Piet,

      Heb meteen een mail gestuurd en er gaat ook nog een aangetekende brief uit.
      Bedankt voor je antwoord.

      Monique
      Reactie van Piet Opzegger | 17-8-2014 Gewoon zo snel mogelijk opzeggen. U hebt de 14 dagen termijn. Op internet staat er meer over uw rechten. Maar vooral niet telefonisch opzeggen. U hebt dan geen bewijs van opzegging en na een half uur in de wacht ben je ook al een hoop geld kwijt.

      En wat niet in hun plaatje of profiel past noteren ze gewoon niet en voeren ze al helemaal niet in de computer in. Kom dan maar met je bewijslast. Zelfs als je een gesprekkenoverzicht van je telefoon overlegt met datum, tijd en tijdsduur dat je met Oxxio gebeld hebt ontkennen ze nog glashard dat je gebeld hebt.

      Niet het contactformulier van de website gebruiken, want dan heb je geen bewijs van verzending. Via klacht.nl ben ik achter hun mailadres gekomen. klantenservice@oxxio.nl

      Als je dit adres via je eigen mail gebruikt, krijg je ook een geautomatiseerde ontvangstbevestiging. Het is dan onmogelijk voor Oxxio om de boel te saboteren of te flessen en jij hebt het bewijs van hun ontvangst.

      U kunt overwegen voor meer dan 100% zekerheid en bewijs dat de mail is aangekomen. Als geadresseerde vult u in Oxxio én uw eigen adres. Als de mail bij u aankomt moet die zeker ook bij Oxxio zijn aangekomen.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Savelberg | 4-8-2014

      Hallo, sinds een paar maanden zijn wij ook overgestapt van Essent naar Oxxio toe. Met het lokkertje dat we een laptop en een box control zouden krijgen. In de tussentijds is het een en ander gebeurd waardoor we helemaal vergeten zijn om de laptop en box op te halen. Nu had ik gebeld maar tja jammer de codes waren verlopen. En ze konden helemaal niks meer voor me doen. Paragidit had ik gebeld en zij zeiden dat ze gewoon een nieuwe code konden aanmaken en dat zij gewoon ons alsnog die aanbieding zouden maken. Dus Oxxio bedankt dat jullie zo klantvriendelijk zijn!
      Dus wel klant bij oxxio maar helemaal geen kadoodtjes en geen besparingen (want dat is op de lokkertjes gebaseerd zag ik hier op de site) geen kadootjes alleen stroom en gas.
      Ik ga ook deze week verhuizen en ik ben nog steeds op zoek naar een energieleverancier. Wie kan mij helpen met de juiste keuze te maken?
      Reactie van Savelberg | 12-8-2014 Ik wil dhr **** bedanken voor zijn snelle reactie op deze site. We zijn nu 1 week verder en we hebben de laptop in dit geval al in huis! Echt top hoor! Hij heeft het naar tevredenheid behandeld.
      Het is jammer dat ik mijn negatieve ervaring op deze site heb moeten plaatsen alvorens iets aan mijn situatie werd gedaan! Maar zo kan t toch ook, de klant is immers altijd koning....
      Reactie van Peter Keller | 12-8-2014 Bij de Ipad actie proberen ze met allerlei bedenkelijke verzinsels onder de levering uit te komen door om de hete brei te draaien. Net zolang chicaneren tot de geldigheidsduur van de voucher voorbij is. Dan zeggen ze dat er geen recht meer is. Ben benieuw wat een rechter daar van vindt.

      Je hebt de actie met de Ipad. Geef ze dan ook ruimhartig weg met een grote glimlach voor het publiek. Waarom altijd proberen er onderuit te komen. Wat is nou het rendement met die negatieve uitstraling? Steeds vaker lopen de klanten gewoon weg met die handelwijze. En het netto rendement uiteindelijk negatief.
      Reactie van Oxxio | 5-8-2014 Beste Savelberg,

      Jammer dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening. Je geeft aan overgestapt te zijn naar Oxxio, voor de InControl + iPad Air of notebook pakket.

      Nadat we de eerste voorschotbedragen onherroepelijk hebben geïncasseerd, ontvang je van ons de unieke code.
      De unieke code is twee maanden geldig, indien de unieke code niet gebruikt wordt, komt deze te vervallen.
      Wat in jou geval is gebeurd.

      Zou je zo vriendelijk willen zijn om je gegevens te e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

      We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

      Met vriendelijke groet,

      Taoufik
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jean-Paul uit Hoofddorp | 30-7-2014

      Ik ben onlangs van Essent naar Oxxio overgegaan en heb voor de Oxxio In Control en de IPad gekozen. Eerlijk gezegd was ik een beetje sceptisch vooraf omdat ik al wat wisselende ervaringen op het internet had gelezen. Ik verwachtte dat de iPad pas heel laat zou komen, Oxxio veel duurder zou zijn en dat er wat addertjes onder het gras zouden zitten. Wij werden echter elke keer weer aangenaam verrast door Oxxio. Eerst krijg je nl. een welkomstbrief waarin precies uitgelegd wordt welke stappen er zullen volgen en wanneer. Elke stap klopte en kwam op tijd. Alle communicatie zag er ook heel verzorgd en vriendelijk uit. De iPad kwam zoals beloofd nadat het eerste voorschot was betaald. En daarna kwam de bon voor de In Control box. Die hebben we net binnen. Daar zitten veel waardevolle tools in... Kortom: complimenten aan Oxxio voor de naadloze overgang en dat ze alle beloftes ook echt punctueel nakwamen. Een dikke 9....
      Reactie van Oxxio | 30-7-2014 Beste Jean-Paul,

      Heel hartelijk dank voor je berichtje. Wij zijn blij te horen dat alles naar wens is verlopen en heten je ook langs deze weg opnieuw warm welkom bij Oxxio.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Marcel | 30-7-2014

      Hallo allemaal,

      Ik ben sinds kort overgestapt van Oxxio naar een andere leverancier. De overstap was gereed op 21 mei 2014. Daarna kreeg ik nog een rekening voor het voorschot van juni van Oxxio. Deze moest betaald worden voor 30 juni 2014. Echter voordat ik deze zou betalen, kreeg ik de brief met de afrekening binnen, met daarop de bedragen die ik nog terug kreeg van Oxxio. Deze bedragen zijn bijgeschreven op 24 juni 2014.
      Ik ging er hierbij vanuit dat ik daarom mijn voorschot van juni niet meer hoefde te voldoen, aangezien het om een eindafrekening gaat.
      Vervolgens krijg ik deze week een brief van DAS. Ik moet nu mijn voorschot bedrag plus 40 euro incasso kosten gaan betalen. In de brief wordt aangegeven, dat ik het voorschot bedrag van juni nog niet betaald heb, na meerdere betalingsverzoeken. Ik heb na de eindafrekening geen betalingsverzoek meer ontvangen van Oxxio.
      Ik heb net gesporken met een medewerker van DAS. Wat een onbeschofte jongen was dat zeg. Ik had de rekening al moeten betalen in het begin van juni, want het is een voorschotbedrag (zet er dan niet op, dat het voor 30 juni betaald moet zijn!!!). Ik zou herinneringen hebben ontvangen van Oxxio. Niet dus. Het is allemaal mijn fout.
      Ik ben 3 jaar lang klant geweest bij Oxxio, maar ik zal nooit weer klant bij hun worden. De volgende keer dat er iemand van Oxxio aan de deur staat, gooi ik de deur gelijk weer dicht zonder ook maar iets te zeggen. Ik ben er helemaal klaar mee.
      De klant is koning, maar niet in Nederland. Bedrijven zoals Oxxio doen er alles aan, om mensen weg te jagen. Het is ze in mijn geval gelukt. Ik betaal nog liever 100 euro extra, dan dat ik klant moet zijn bij dit bedrijf.

      Ik zit nu te wachten, totdat de jongen van DAS mij de bewijzen toestuurt. Deze zullen waarschijnlijk nog even gemaakt moeten worden met een andere datum er op.

      Ik ben er helemaal klaar mee.

      Groet Marcel
      Reactie van Rellek Retep | 17-8-2014 Oxxio houdt zich dus helemaal niet aan de nieuwe Wet Incassokosten. Op internet uiteraard hierover meer te vinden.

      Eerst na 14 dagen een herinnering, dan na 14 dagen een aanmaning + tevens vermelden hoeveel de incassokosten gaan bedragen. Deze brieven verzenden ze helemaal niet. Gewoon keihard terugfluiten die domkoppen.

      Ze begrijpen er inderdaad helemaal niets van de medewerkers van de binnendienst.
      Reactie van Rellek Retep | 17-8-2014 Oxxio stuurt dus helemaal geen herinneringen en aanmaningen. Dat zijn ze wettelijk wel verplicht. Het staat ook omschreven in hun voorwaarden waar ze gewoon lak aan hebben.

      Hieronder staat precies wat Oxxio wettelijk verplicht is te doen. Ze ontduiken dus massaal de wet. Misschien de rechter vragen de overeenkomst te ontbinden vanwege wanprestatie?

      http://www.wet-incassokosten.nl/
      Reactie van Rellek Retep | 14-8-2014 Beste Marcel,

      helemaal met je eens. Schering en inslag na 1 maand direct naar DAS Incasso + 40 piek incassokosten. Dat is hele maal in strijd met hun voorwaarden, aanmanen en waarschuwingen wat er gebeurt als je nu nog niet binnen 14 dagen betaald.

      Kostenbesparingen om de aanmaningen niet op te maken? Ook volledig in strijd met de wettelijke bepaling voor incasso's, gedragsregels en natuurlijk de goede zeden anno 2014. Zo ga je niet met je klanten om. Gewoon onbeschoft.
      Reactie van Marcel | 30-7-2014 Hallo Tess,

      Het vervelende aan dit verhaal is, dat ik geen herinnering heb gehad. Ik heb gewoon de normale acceptgiro's ontvangen, en geen herinnering dat ik nog moest betalen.
      Doordat ik geen herinnering heb gehad, moet ik nu ineens 40 euro extra incasso kosten gaan betalen. Daar ben ik het dus niet mee eens, aangezien in Nederland altijd eerst nog een 1ste en 2de herinnering verstuurd moeten worden. Dit is dus niet het geval, en is het doorzetten naar een incasso bureau dus niet terecht en veel te snel.

      Ik wil mijn rekeningen best betalen, maar dan wel op een normale manier. Die extra 40 euro incasso kosten ben ik dan ook niet bereid te betalen.

      Graag een nette oplossing van Oxxio.

      Mvgr Marcel
      Reactie van Oxxio | 30-7-2014 Beste Marcel,

      Als je op je eindrekening kijkt, dan zie je dat het voorschotbedrag van juni in de berekening is meegenomen, dus als je deze nog niet hebt betaald, dan ben je deze wel aan Oxxio verschuldigd. Dit is de reden dat je een herinnering heb gekregen met verzoek voor 30 juni 2014 te betalen, zoals je zelf aangeeft.

      Op het moment dat je de herinnering niet betaalt, dan heeft Oxxio het recht om een incassobureau in te schakelen om alsnog betaling hiervoor te verkrijgen. Wij adviseren je dan ook om het bedrag te betalen.

      Ik ga ervan uit dat je hiermee voldoende bent geïnformeerd.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jimmy | 29-7-2014

      In juni ben ik overgestapt van Essent naar Oxxio. Ik kreeg een verkoper aan de deur, die mij vertelde dat ik 300 euro per jaar zou besparen. In het begin zei ik dat ik geen interresse had, ik had niet te klagen bij Essent. Nadat ik geweigerd heb bleef de man met een toon van ongeloof door vragen. DUS JE BETAALT LIEVER 300 EURO MEER?? JE BETAALT LIEVER MEER??? Dit is al raar op zich. Of ik wil overstappen of niet bepaal ik volgens mij nog steeds zelf, maar ze gaan op een overdreven manier door, nadat ze geweigerd worden. anyway, ik heb hem binnen gelaten, en we uiteindelijk ben ik overgestapt. De code van paradigit voor de ipad heb ik niet ontvangen totdat ik 3 weken na afschrijving zelf heb gebeld. geeft niet. maar kan iemand mij vertellen hoe ik meer dan 300 euro bespaar bij oxxio tov essent??? de tarieven zijn zo goed als gelijk, de netwerk kosten zijn bij oxxio 7 euro per jaar goedkoper. het vastrecht van essent is 3,50,- van oxxio is 14,- per product. dat is een aardig verschil per jaar. waar moet dat voordeel van 300 euro waar de verkoper met een overdreven toon op hamerde vandaan komen dan? ik vraag me zelfs af of ze uberhaubt goedkoper zijn. bedankt oxxio!! Het is heel makkelijk om te zeggen: je had op tijd kunnen annuleren, maar dat is mijn punt niet. er wordt gesproken over een voordeel, en ik wil weten hoe oxxio nou 300 euro voordeliger is tov essent. ik heb 10 maanden bij essent gezeten met een voorschot van 133, dus 1330 totaal, en heb 426 euro terug gekregen. was top.
      Reactie van tdiama | 22-8-2014 Hierbij een overzicht van het berekende vastrecht per jaar van andere aanbieders (vastrecht voor stroom en gas is bij elkaar opgeteld). Gegevens zijn uit de vergelijkingswebsites “gaslicht.com” en “energieleveranciers” genomen en met de actie Oxxio InControl+ ipad/Notebook, 3 jaar vast, wat ik ook digitaal schijn ondertekend te hebben met de valse beloofde van besparing:
      Leverancier Vastrecht per jaar Vastrecht per 3 jaar
      OXXIO: € 336 €1008 !!!!
      NLE: : € 72,72 € 218,16
      NUON: € 84,07 € 252,21
      Energiedirect: € 90,02 € 270,06
      EON: € 95,76 € 285,18
      Greenchoice € 48,50 € 145,50
      Essent € 47,92 € 143,76

      Mij is ool keihard voorgelogen dat ik € 365 zou besparen, maar i.p.v. besparing moet je 500% meer vastrecht betalen aan Oxxio dan de gemiddelde vastrechtprijs van alle andere leveranciers of € 788 meer in 3 jaar!!! Met dit bedrag zou je ik 4 keer het “welkomstcadeau“ Galaxy tab 4 kunnen kopen of minimaal 2 iPad Air! of 3 laptops. Dus het zogenaamde welkomstcadeau word gebruikt om verborgen een absurd hoge vastrechtbedrag in rekening te
      brengen.

      Dus je krijgt daarvoor een laptop en energiebesparende producten voor terug, die je zelf eigenlijk betaalt. Dit cadeau is een Trojaans Paard. Het is een lokkertje om de nieuwe klanten te bestelen !!!
      Zo'n kastje/laptop kost ongeveer €300, de energiebesparende spaarlampen en schakkelaars ongeveer € 125 (als we Oxxio moeten geloven), dus met de haast € 780, die je meer aan vastrecht betaalt in 3 jaar, heb je de laptop zelf betaalt en de andere producten en heeft OXXIO nog meer dan € 350 in eigen zak gestoken, dan alle ander leverancier in Nederland.

      De logica van hun is, als je oplet en minder energie verbruikt dan betaal je minder!!! Dat zijn de beloofte €365 besparing!!! Een waarheid als een koe, maar dat geldt voor alle leveranciers. Het is gewoon een misleidende marketingstrategie, om klanten te lokken met een cadeau, en ze dan gewoon 500% meer vastrecht laten betalen, dan alle ander leveranciers in Nederland.

      Ik heb mijn conclusies getrokken, en heb het contract opgezegd. Ook zou ik de boete moeten betalen. die ik rechterlijk zal aanvechten, dan nog ben ik goedkoper uit.
      Reactie van Oxxio | 30-7-2014 Beste Jimmy,

      Uit je bericht begrijp ik dat je onlangs klant bent geworden van Oxxio. Bij het verkoopgesprek is aangegeven dat je een bedrag van € 300,00 kon besparen ten opzichte van je vorige leverancier. Je vraagt je nu af hoe je tot deze besparing kan komen.

      Je geeft aan dat je wacht op een code van je iPad. Zodra je de iPad hebt ontvangen, nadat je voldaan heb aan de actievoorwaarden, zal Oxxio je een voucher sturen waarmee je voor € 125,00 aan energiebesparende producten kunt bestellen. Met deze energiebesparende producten kun je een besparing van meer dan € 300,00 realiseren.

      Ik vertrouw er op je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

      Met vriendelijke groet,

      Michaël
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      spijkers | 28-7-2014

      Goedemiddag allemaal,

      graag wil ik jully waarschuwen voor de deur-verkopers en
      de klanten-service[service is een groot woord voor hun] van oxxio.
      Na een verkoper aan de deur te hebben gehad om over te stappen
      zijn we na een mooi verhaal overgestapt naar oxxio.
      Het zou kosteloos gebeuren verzekerde de verkoper.
      Nu krijgen we een brief van onze oude leverancier met een rekening
      vanwegen het opzeggen bij hun.
      Wij gelijk oxxio gebeld hoe dat kon.
      Krijgen we doodleuk te horen dat ze per 1juni dit niet vergoeden.
      Dus wij zeggen dat dit wel aangegeven is door de verkoper.
      Krijgen we een dom antwoord terug van hun dat ze er niet bij was en
      dat wij de map beter hadden moeten doorlezen die wij opgestuurd kregen.
      Wij gaan er vanuit dat een verkoper niet liegt tegen ons.
      Om een lang verhaal kort te maken zijn wij gelijk terug gestapt naar
      onze oude leverancier,scheelden gelijk 150euro overstap kosten.
      Na nogmaals gebeld te hebben naar oxxio waar het ergens staat dat
      het niet vergoed meer word krijgen we een antwoord terug van hun
      dat het er NIET instaat van een andere servive-medewerker maar
      dat we het wel moeten betalen.
      Dit is echt te gek voor woorden en als je dan naar namen vraagt krijg
      je die niet.
      Nu zijn wij zover dat wij rechtsbijstand gaan inschakelen .
      Het is gewoon te gek dat als je 2x de service-afdeling belt dat je
      2 verschillenden antwoorden krijgt.
      Vervolgens vragen we of ze ons erover willen terugbellen krijgen we als antwoord
      dat ze dat niet kunnen beloven want het is een beetje druk,snap dat ze het druk hebben
      met zo een service-afdeling.
      Reactie van Rellek Retep | 14-8-2014 Ze liegen wat af en allerlei bedenkelijke verzinsel. Wat in de voorwaarden opgenomen is passen ze structureel niet toe en wat niet is opgenomen/geregeld is verwijzen ze weer naar die voorwaarden. En weinig mensen kijken daadwerkelijk in de voorwaarden en anderen tuinen er gewoon in.

      Ik ben heel benieuwd wat de geschillencommissie en de rechter zullen zeggen.
      Reactie van Oxxio | 29-7-2014 Beste Spijkers,

      Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat de opzegvergoeding vorige leverancier per 1 juni 2014 niet meer door Oxxio wordt vergoed.

      Alle de bij de overeenkomst behorende Algemene Voorwaarden en actievoorwaarden worden in het welkomstpakket aan je verstrekt. Dit welkomstpakket wordt verstuurd zodat je de leveringsovereenkomst kun nalezen en je krijgt hierna 14 kalenderdagen bedenktijd waarbinnen je de overeenkomst kosteloos te annuleren.

      Nu je geen gebruik hebt gemaakt van je recht om kosteloos te annuleren, is Oxxio van mening dat hij een rechtsgeldige overeenkomst met je heeft gesloten. Je bent immers in de gelegenheid gesteld om te annuleren op het moment dat je het niet eens bent met de inhoud van de overeenkomst.

      Wij gaan ervan uit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Saskia | 24-7-2014

      Wij hebben een huis gekocht en dus een energieleverancier nodig. Ik dacht, ik ga eens ervaringen van mensen bekijken op internet. Mijn god, het maakt niet uit welke leverancier ik opzoek (nuon, oxxio, eon, eneriedirect en ga zo maar door), overal alleen maar slechte ervaringen, geklaag en gezeur..

      Kunnen we echt alleen maar klagen? Heeft er niemand iets positiefs over een leverancier te melden?
      Reactie van Oxxio | 25-7-2014 Beste Saskia,

      Een ieder zijn eigen ervaring is anders. Zo heeft iedere klant wel een favoriete aanbieder van een bepaald product, dat geldt ook voor energieleveranciers.

      We wensen je veel succes met je zoektocht!

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Arthur Dzjanerjan | 21-7-2014

      Wat een SLECHT bedrijf dat Oxxio.

      Ik raad iedereen niet bij Oxxio aan te sluiten.
      Ik ben altijd een trouwe klant bij Oxxio geweest: nooit te laat betaald.
      13 januari 2014, na overhandiging van mijn huissleutel aan woningstichting heb ik naar Oxxio gebeld en meterstanden doorgegeven van Gas en Electra. Doorgegeven meterstanden waren gebaseerd op meter controle door Woningstichting Ons Huis te Apeldoorn (deze zijn ook opgenomen in hun systeem).

      Later kreeg ik een eindberekening van Oxxio waaruit bleek dat ze hadden geen rekening gehouden met doorgegeven meterstanden. Oxxio had in zijn voordeel berekening gemaakt, dat wil zeggen ze hadden veel hogere meterstanden uit de lucht gehaald en dus een niet reële eindberekening gemaakt. Dus ik moest betalen veel voor iets dat ik niet had verbruikt.

      Hierna heb ik een mail van Woningstichting Ons Huis doorgestuurd naar Oxxio. In dat mail stond informatie van Ons Huis over correcte meterstanden(zelfde wat ik had via telefoon doorgegeven aan Oxxio).
      Later (over paar weken) kreeg ik een mail van Oxxio dat dat mail van Ons Huis is niet officieel en ik moet een officiële opsturen. Maar dat mail was al een officiële mail van Ons Huis.
      Ik ben altijd een trouw klant geweest bij Oxxio en nooit een te laat betaling gehad: altijd op tijd betaald. En nu gaat Oxxio zich zo belachelijk gedragen. Eerst een hoge eindberekening gaan opsturen die op een aanname is gebaseerd terwijl ik had werkelijke meterstanden telefonisch doorgegeven. Ten tweede een officiële mail van Ons Huis niet gaan accepteren. En nu ook nog naar een incasso bureau aankloppen: DAS Incasso Rotterdam.

      Mensen op internet las ik veel meer klachten over slordige werk van Oxxio. Klantenservies van Oxxio is heel traag en aangegeven informatie wordt niet correct opgenomen.
      Reactie van Arthur Dzjanerjan | 22-8-2014 Gereageerd op mail van Oxxio en via mail al 2x mijn klantennummer en verhaal verstuurd nu al een tijdje.
      Maar zoals normaal bij oxxio tot nu toe geen ontvangst bevestiging, Geen REACTIE OF ENIGE ANTWOORD.
      Vuile zaak dat Oxxio.
      Reactie van Rellek Retep | 15-8-2014 Bij klachten.nl kan je nog veel meer klachten zien over gerommel met meterstanden. Zelfs als je de meterstanden doorgeeft en een bewijs van ontvangst terugkrijgt pakken ze gewoon de meterstanden van je buren of geschatte meterstanden van jouw vorige bewoners. Hoe komen ze op het idee!

      En dan moet je bij Oxxio hemel en aarde bewegen om jouw juiste meterstanden te laten verwerken. Vaak dan een half jaar wachten op correctie.

      Dit is dus puur sabotage, bedrog en valsheid in geschrifte.
      Reactie van Oxxio | 23-7-2014 Beste meneer Dzjanerjan,

      Wij zouden graag voor je controleren waar het mis is gegaan. Kun je hiertoe je klantgegevens doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan nemen wij contact met je op.

      Bij voorbaat dank voor de moeite.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      I. Marijen | 17-7-2014

      Ook ik ben enige malen bij de lokale supermarkt vrij dwingend benaderd door jongeren die een centje willen bijverdienen in de vakantie.
      Het feit dat ze mijn eigen energieleverancier zo zwart maakte t.o.v Oxxio deed mij al de haren overeind staan.
      Goede wijn behoeft geen krans, met andere woorden, als je goed bent en kwaliteit levert op elk gebied, hoef je daar niet te staan. Alleen de verkooptechniek is al zo lomp en amateuristisch dat je alleen daarom al niet voor Oxxio zou kiezen.
      Reactie van Oxxio | 18-7-2014 Beste I. Marijen,

      Wij begrijpen dat het vervelend is om door een verkoper op een voor jou niet passende manier te worden aangesproken. Kun je ons de details e-mailen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kunnen we de desbetreffende verkoper hier op aan spreken.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      marly | 16-7-2014

      ook ik heb een slechte ervaring met oxxio.
      er kwam een meneer aan de deur die mij vertelde dat ik volgens hun tarieven 58 euro per maand kwijt ben , wat betreft mijn verbruik. ik betaalde 70 euro bij mijn andere energie maatschappij.
      ik ben erin getrapt en zit nu 3 jaar vast en kreeg als klap op de vuurpijl een voorschot bedrag beschikking van maar liefst 190 euro ! dit is afgeboekt maar heb ik uiteraard teruggestort
      ik heb toen ook gemaild en ik kreeg een mail terug dat ze het wel konden aanpassen naar 70 (ipv 58 dan betaal ik iigv niet meer dan eerst) maar dat dat mn eigen risico is! hallo! ik betaalde al enige tijd 70 euro per maand aan energie, ik ben alleen heb een klein huisje en ben zuinig in verbruik.
      voor andere gedupeerden, adviseer ik sgc.nl , onder valse woorwendselen een contract ondertekenen mag niet en kan hopelijk ontbonden worden. tenzij oxxio alsnog zijn beloofde afspraken nakomt hoeft het hopelijk niet zover te komen!
      Reactie van Oxxio | 17-7-2014 Beste Marly,

      Om een goede vergelijking te maken tussen de ene leverancier en de andere leverancier, kun je niet de voorschotbedragen vergelijken. Het voorschotbedrag kun je namelijk naar boven of naar beneden bijstellen. Het verschil is uiteindelijk wat je per kWh of per m³ betaalt. Heb je dat al gecontroleerd?

      Oxxio verstuurt nadat je de overeenkomst bent aangegaan een welkomstpakket. In het welkomstpakket kun je alle details van de leveringsovereenkomst nalezen. Ben je het er niet mee eens, dan kun je de leveringsovereenkomst binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van de leveringsovereenkomst kosteloos annuleren. Oxxio verzendt het welkomstpakket om misverstanden te voorkomen. Je krijgt daarna ook een switchbrief, daarmee vertellen we je wanneer Oxxio van start gaat met de levering en wordt op basis van een historisch verbruik een voorschotbedrag bepaald. Dit is altijd een inschatting.

      Je bent dus door Oxxio volledig op de hoogte gesteld en wij vinden het bijzonder jammer om te lezen dat je je alsnog misleid voelt. Mocht je nog vragen hebben, dan kun je deze stellen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jerney | 12-7-2014

      Vanmiddag in het centrum gesproken met een verkoper van oxxio hij vertelde mij dat je binnen 14 dagen je boete terug krijgt van je vorige leverancier. Toch lees ik hier andere berichten. Kan iemand z'n ervaring delen?? Alvast bedankt
      Reactie van Oxxio | 14-7-2014 Beste Jerney,

      Oxxio vergoedt inderdaad geen opzegboetes meer als je een contract bent aangegaan of aangaat na 1 juni 2014.

      Liever bieden we onze klanten scherpe tarieven en inzicht in hun verbruik. Als je inzicht in je verbruik hebt, krijg je grip op je energiekosten. Daar bespaar je meer mee, dan wanneer je een opzegvergoeding had gekregen.

      Verder is zo, dat de Wet van Dam van 1 december 2011 een eind heeft gemaakt aan het stilzwijgend verlengen van contracten. Is je contract voor bepaalde tijd afgelopen? Dan kun je sindsdien elke maand gratis opzeggen. Daardoor ben je vrij om bewust een energieleverancier te kiezen die bij jouw huishouden past. En daardoor is de opzegvergoeding dus overbodig geworden.

      We hopen dan ook dat je bewust voor Oxxio kiest!

      Met vriendelijke groet,

      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      janvanheeswijk | 12-7-2014

      Vlotte babbel van de heer *** een telefoonnummer van hem die niet wordt beantwoord en een aanbod die in de kern twee klinkklare leugens bevatten met betrekking tot vergoeding op contractbreuk huidige aanbieder en het feit dat ik ten allertijde zonder probleem weg kon bij oxxio. Ik heb dezelfde dag telefonisch geannuleerd maar zal me op alle mogelijke manieren indekken d.m.v. een e mail en aangetekend verzenden aangezien bij mij het vertrouwen totaal ontbreekt. Als oxxio vertrouwd over wil komen zou ik advies willen meegeven verstrek eerlijke informatie en ontdoe u van die glad bespraakte mensen waar je uiteindelijk een kater van over houd.Tot slot mij was van alles het duurste aangesmeerd voor drie jaar.
      Reactie van Oxxio | 14-7-2014 Beste Janvanheeswijk,

      Vervelend om te lezen, dat je een onprettige ervaring hebt gehad met één van onze verkopers. Wij vinden het heel belangrijk dat onze verkopers de juiste informatie verstrekken en nemen je klacht heel serieus. Zou je ons via ons e-mailadres 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl' je postcode, huisnummer en de datum van de verkoop willen doorgeven, dan kunnen we de verkoper aanspreken op zijn gedrag.

      Alvast bedankt voor je moeite.

      Met vriendelijke groet,

      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Inge | 7-7-2014

      Ik ben er gewoon keihard ingeluisd door een verkoopmedewerker van oxxio.

      Begin juni heb ik een verkoper aan de deur gehad met de vraag of ik een contract bij oxxio wou afsluiten.
      Ik gaf aan dat ik een jaarcontract bij energiedirect heb lopen die nog tot eind september 2014 loopt en dan een bonus van €285,00 krijg. Dit was geen probleem, want oxxio zou niet tussen mij en mijn huidige leverancier in gaan zitten. Mijn contract zou pas ingaan wanneer mijn contract bij energiedirect afgelopen zou zijn.

      Ik ben toen akkoord gegaan. De verkoop medewerker liet mij nog zien dat mijn contract wat voor een jaar zou zijn afloopt op 30-09-2015. (mijn contract bij energiedirect loopt tot eind september 2014)

      Eind juni kreeg ik een mail van energiedirect waarin verteld werd dat mijn contract bij hun is opgezegd per 5 juli en ik daarom geen bonus meer krijg van €285,00 en een boete krijg van €100,00 omdat het jaarcontract nog niet was afgelopen.

      Ik heb toen contact opgenomen met oxxio in de veronderstelling dat dit een fout was, maar ze zeiden doodleuk dat ik de welkomsbrief had moeten lezen en daarin kon zien dat het per 5 juli 2014 in zou gaan. (Dit heb ik door omstandigheden en met de gedachte dat het toch pas eind september inging niet gelezen). Omdat de 14 dagen bedenktijd verlopen waren konden ze niks meer voor me doen.

      Ik heb toen een klacht gemaild naar oxxio, maar daar kreeg ik als reactie dat ze volledig in hun recht stonden, dat ze vanaf 1 juni de boete ook niet meer vergoeden en maakte excuses voor de medewerker die mij "verkeerd" heeft ingelicht. Ze gaan een klacht opsturen over de medewerker.
      Dit is natuurlijk wel heel makkelijk want ik loop nu €285,00 bonus van energiedirect mis omdat zij mij er ingeluisd hebben plus een boete van €100,00. Ik ga nu gewoon voor €385,00 het schip in, omdat hun verkoopmedewerkers de boel lopen op te lichten.

      Hoe oxxio hun klanten werft is niet normaal.

      Ik adviseer iedereen om nooit een contract bij oxxio aan de deur af te sluiten want je word er gewoon ingeluisd.
      Reactie van Peter Keller | 14-8-2014 Nog een verlate reactie. Ik ben de klachten zo eens aan het doorlopen. Het is inderdaad schering en inslag dat ze de boel bewust saboteren door een andere datum in te vullen. Zoals hier wordt de klant op kosten gejaagd, en waarvoor? Oxxio heeft toch helemaal geen financieel gewin en de klant vliegt tegen het plafond van boosheid. Mooi om zo een klant proberen binnen te halen. Die lopen gelijk weer weg. Zoals gezegd zie je dat met regelmaat terugkeren, ook op klacht.nl.

      Het stond zo in de map en dat had de klant maar moeten zien. Neen, zij maken de fout met de verkeerde datum. De klant is de leek, Oxxio de deskundige. Ik denk dat de rechter er heel anders over denkt.
      Reactie van Matthias | 14-7-2014 Hartelijk dank voor het delen van deze ervaring. De reactie van Oxxio is echt schandalig. U heeft geen gebruik gemaakt van uw koop op afstand en kunnen we niets meer voor u doen. Een bedrijf kan altijd wat voor u doen. Ze willen in dit geval dus niets voor u doen. Kunnen en willen is een groot verschil.
      Ik was net bezig met het kiezen van een nieuwe energieleverancier, maar de keuze zal dus absoluut niet op Oxxio vallen. Ook in mijn omgeving zal ik zeer zeker geen Oxxio aanraden.

      Succes Inge! :(
      Reactie van Oxxio | 14-7-2014 Beste Inge,

      Bij élke koop op afstand geldt, dat je 14 kalenderdagen de tijd hebt om je toekomstige overeenkomsten nog eens na te lezen en te bekijken of dit is wat je wilt.

      We begrijpen dat het vervelend voor je is, dat je nu je bonus van je vorige leverancier misloopt, maar je hebt geen gebruik gemaakt van je recht van koop op afstand. Dit betekent inderdaad, dat we nu niets meer voor je kunnen doen.

      Met vriendelijke groet,

      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Dave van der woude | 2-7-2014

      Echt heel erg boos om de manier waarop Oxxio met hun klanten om gaat. Ik ben verhuisd wn. Heb netjes op tijd aangemeld. Op mijn oude adres zou ik een eindafrekening krijgen van 198,14. Tot mijn grote verbazing wordt er doodleuk 4.10e gestort. Ik heb gebeld met de klantenservice waar ik te horen krijg dat dit bedrag is verekend met mij.n eerste voorschotbedrag. Ook hierover heb ik drie keer gebeld en dit zou 80 euro zijn...... Krijg nu het excuus dat het nu eenmaal zo is en dat ik volgend jaar m'n geld terug krijg bij mijn eindafrekening. Zo lang wil ik er niet op wachten.
      Reactie van Oxxio | 3-7-2014 Beste Dave van der Woude,

      Wij begrijpen dat het vervelend voor u is dat er een bedrag is verrekend, terwijl u in de veronderstelling bent dat dit op een andere manier zou worden verwerkt. Kunt u ons uw klantnummer e-mailen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl zodat wij contact met u op kunnen nemen?

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jack. B | 24-6-2014

      Recentelijk ingegaan op de aanbieding met InControl + iPad Air. Ja je betaalt een hoog vastrecht, maar met het hoge verbruik dat ik heb, haal ik dit er dik uit met de goedkopere tarieven. Zes dagen na afschrijving code in de e-mail. Twee dagen na bestellen van de Lenovo Laptop had ik het apparaat binnen. Twee dagen later ook de energiebesparende producten in huis.

      Informatie in de welkomstmap is duidelijk wat mij betreft alleen baal ik van het feit dat de app de nieuwste versie van iOS vereist. Ik vind iOS 7 niet fijn, met als gevolg dat ik aangewezen ben op een browser versie op mijn iPad. Maar als dat het enige klagen is, dan zit ik prima.
      Reactie van Oxxio | 25-6-2014 Beste Jack,

      Fijn om te horen dat je tevreden bent over onze dienstverlening. We willen je bedanken dat je dit met ons deelt.

      Met vriendelijke groet,

      Taoufik
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jan van der Veer, Leiden | 22-6-2014

      Het is zaterdag 21 juni. Ben nu al sinds februari bezig met Oxxio om een gespecificeerde en correcte factuur te krijgen om mijn verbruikte energie over 2013 te betalen. Kreeg op 19 februari een rekening van 5.649 Euro! Wel degelijk waren jaar in jaar uit -bij/via de netbeheerder- alle meterstanden keurig doorgegeven. Maar nu dit jaar bleek dat door een administratieve fout van Oxxio zij ieg al 8 jaar -vanaf het begin van ons contract- vergeten zijn om onze electriciteit laag in rekening te brengen. In de jaarafrekening over 2013 is vervolgens alle verbruik over 2013 + de 8 voorgaande jaren aan kWh qua hoog en achterstallig laag verbruik op 1 hoop geveegd tot het genoemde bedrag. Na de eerste schrik zijn wij aansluitend hierover via de telefonische service desk en via de mail met Oxxio in gesprek gekomen .

      Ik heb aan de telefoon diverse malen uitgelegd, dat voor mij over de standen en het verbruik hoog en laag van 2013 geen discussie bestaat. Dus ik heb voorgesteld om dat gewoon allereerst en apart aan mij te factureren, zodat ik dat kan betalen. En over de voorgaande jaren moet er dan, voor het nog niet betaalde laag tarief, een nieuwe aanvullende en correct* gespecificeerde factuur komen. *Dit laatste vooral ook omdat -naar ik al snel zelf ontdekte- een verjaringstermijn geldt van 2 jaar en omdat de verschillen in tarieven over de jaren heen correct moesten worden toegepast.

      Na paar keer uitleggen, heen en weer mailen en toezeggingen is er vervolgens 13 mei wel degelijk door Oxxio een nieuwe, gecorrigeerde factuur gestuurd. En daarbij zijn ieg nog maar 2 achterstallige jaren in rekening gebracht. Maar nog steeds niet uitgeplitst in 1 factuur voor de energie kosten over 2013 en 1 aparte factuur met de achterstallige kosten voor 2012. Sterker nog: in de specificatie van de nieuwe faktuur blijkt dat mij nu ook opnieuw de kWh voor electriciteit hoog over 2012 in rekening worden gebracht. Terwijl ik die in januari 2013 al keurig betaald heb.

      Kortom: hierover opnieuw gemaild en gebeld. Maar helaas krijg je elke keer weer een andere medewerker aan de lijn, die het dossier niet kent, die niet lijkt te begrijpen wat er niet klopt en die verder niet geautoriseerd is om echte afspraken te maken en/of de benodigde faktuur aanpassingen te doen. Enige wat er gebeurt is dat je na een tijd opnieuw toelichten en uitleggen 10 of meer minuten in de wachtstand gezet wordt -tijd, telefoonkosten!?- omdat de ongetwijfeld goedbedoelende telefonische service medewerker ruggespraak gaat houden met een teamleider of met de back office.
      Uiteindelijk heb ik in mijn laatste telefonische contact van 23 mei gevraagd en de toezegging gekregen, dat iemand bij de Oxxio zich nu een keer even echt in mijn geval gaat verdiepen. En dat ik dit keer terug gebeld zal worden, om dan nu eindelijk eens tot een correcte en bevredigende fakturering en afrekening te kunnen komen.
      Ik wacht nog .

      Wel heb ik 30 mei 'gewoon' weer een -geautomatiseerde- betalingsherinnering voor het nog steeds te hoge en foutieve bedrag in de bus gekregen. En opnieuw een volgende betalingsherinnering op 18 juni met een verhoging van 40 euro.

      Komende week dan toch maar vragen of mijn advokaat vanuit mijn rechtsbijstandverzekering dan nu echt over wil gaan tot actie.
      Reactie van Rellek Retep | 14-8-2014 Een afrekening is een schriftelijk bewijs van betaling. Als je eerder de afrekeningen hebt gehad, is dat het bewijs van betaling en schuldvereffening. Dat Oxxio zelf zo dom is op onjuiste afrekeningen te maken is dat hun eigen schuld en kan jou dat absoluut niet verweten worden. Al die (boek)jaren zijn voor jou toch gewoon afgesloten.

      Daarnaast getuigd het van weinig fatsoen, of eigenlijk onbeschoft gedrag, dat ze jou lastig vallen met hun fouten. En dan nog eens eindeloos bellen op eigen kosten en nodeloos lang in de wacht. Ben benieuwd hoe een rechter daar over zal denken.
      Reactie van Oxxio | 23-6-2014 Beste Jan van der Veer,

      Uw bericht maakt duidelijk dat er onlangs verbruik op uw lage telwerk in rekening is gebracht, nadat dit jaren lang niet in rekening was gebracht. Sinds het ontvangen van de jaarrekening met het achterstallige verbruik, probeert u samen met Oxxio tot een oplossing te komen. Helaas nog niet tot een bevredigend resultaat.

      Graag zoeken wij voor u uit wat er precies mis is gegaan. Zou u daarom zo vriendelijk willen zijn om uw klantgegevens samen met een referentie naar dit bericht, willen e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl? We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

      Met vriendelijke groet,

      Michaël
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Anna | 19-6-2014

      3 weken geleden iemand van Oxxio aan de deur gehad. Was net overgestap naar Greenchoice. De verkoopster gaf aan betere prijzen te bieden, ook groene stroom te leveren en kwam natuurlijk met de beruchte Ipad actie. Aantrekkelijk dus ben ik met Oxxio in zee gegaan. Een paar dagen later een Eneco verkoper aan de deur gehad. Deze gaf me wat meer uitleg over de Ipad actie en de vastrecht kosten van Oxxio. Daarna ben ik zelf verder gaan kijken. De verkoopster vertelde me... "ach het is een vrije energie markt, als het niet bevalt kun je over een jaar weer overstappen". Ja dit kan inderdaad, ze vertelde me echter niet dat het contrakt een duur van 3 jaar had. Ze heeft me alleen snel even de tarieven laten zien en niet het contrakt laten lezen. Als je bij Oxxio voortijdig wil opzeggen betaal je hiervoor bedragen tot 125 euro maximaal. Overigens zijn ze hier ook niet duidelijk over in hun voorwaarden. In de voorwaarden staat dat je maximaal tot 125 euro betaald. Op de website staat dat je maximaal 125 euro betaald voor overstappen gas en 125 euro voor overstappen electra. Dat betekent dus maximaal 250 euro. Ook betaal je 50 euro voor de energiebesparende producten als je binnen een jaar weer overstapt. Wat de verkoopster ook vergat te melden waren de bijzonder hoge vastrecht kosten. Bij Greenchoice 20.04 euro per jaar voor gas en 24.25 voor elektra. De vastrecht kosten bij Oxxio. Schrik niet. 28 euro per maand in totaal. Bij een 3 jarig contrakt betekent dit over de gehele looptijd 1008 euro. Hoezo gratis Ipad?!!! . Volgens mij had ik op basis van de colportage wet direct een afschrift moeten krijgen met daarop de handtekening van de verkoopster en haar naam. Volgens mij is dit niet op een juiste wijze gebeurt. Ook vind ik de informatie die zij mij heeft gegeven op zijn minst misleidend door het weglaten van vitale gegevens. Via mijn rechtsbijstand verzekering voor consumenten zal ik proberen nog onder het contract uit te komen. Als dit niet lukt zal ik na een jaar toch overstappen op een andere leverancier. Dat zal me in iedergeval twee extra jaren van extreem hoge vastrecht kosten schelen. ALS ik de Ipad dan ontvang (schijnt ook nog lastig te zijn) kom ik in iedergeval nog een beetje uit qua kosten. Ik dacht te snel een mooie aanbieding te hebben gekregen van Oxxio maar het tegenovergelde is waar. Ga alsjeblieft niet in zee met Oxxio!! Ik wil zelf in iedergeval zo snel mogelijk van deze club af. Hopelijk lukt het.
      Reactie van Rellek Retep | 15-8-2014 U zou deze **** ook nog kunnen dreigen dat u de rechter gaat inschakelen om deze overeenkomst te laten ontbinden wegens wanprestatie.

      Ook moet een overeenkomst te goede trouw ten uitvoer worden gebracht. Met deze **** blijft er weinig goede trouw over. Deze link kan u misschien op weg helpen.

      http://zakelijk.infonu.nl/juridisch/62017-wanprestatie-de-ontbinding.html
      Reactie van Oxxio | 19-6-2014 Beste Anna,

      Jammer dat je geen overeenkomst met ons wilt aangaan.

      Voor alle aankopen op afstand bestaat er bedenktijd voor 'koop op afstand'. Dit is een bedenktijd van 14 kalenderdagen, waarbinnen je als consument je nieuwe contract nogmaals kunt bekijken. Als je toch nog bedenkingen hebt, kun je kosteloos annuleren. Dit heb je niet gedaan.

      Na de wettelijke afkoelperiode worden er inderdaad opzegvergoedingen in rekening gebracht. Deze zijn, afhankelijk van de resterende looptijd van je contract, maximaal € 125,00 per product en zijn vastgesteld door de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

      Je zegt dat je volgens de colportagewet direct een afschrift had moeten krijgen met de handtekening van de verkoopster en haar naam. Dit is niet juist. Onze verkoopster is namelijk niet de wettige vertegenwoordigster van Oxxio. Dit is onze directeur. Vandaar ook dat je zijn naam onderaan het door jou afgesloten contract aantreft.

      Het al dan niet ontvangen van de iPad hangt af van je betaalgedrag. Als je niet betaalt, ontvang je ook geen code. Alle voorwaarden die van toepassing zijn op je overeenkomsten, kun je nog eens nalezen in onze Algemene Voorwaarden.

      Met vriendelijke groet,

      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      J. Anoniem | 17-6-2014

      Vandaag, 17-6-2014 ben ik rond 6 uur benaderd door een Oxxio verkoper. De man vertelde mij alle voordelen qua kosten en alle cadeautjes die ik erbij kreeg. Na wat doorvragen over de details kwamen we tot de conclusie dat Oxxio mijn huidige contract zou overnemen en deze verlengen tot maximaal een jaar. Ik zou dus een jaar contract krijgen plus alle cadeautjes inclusief een Ipad air. En dit allemaal 30 euro goedkoper dan mijn huidige maandbedrag.
      Dit klonk natuurlijk leuk en ik zou er maar een jaar aan vast zitten maar omdat ik graag alle details nog even wou doornemen met mijn partner vroeg ik hoe dit dan in z'n werk ging. Mijn contractdetails zou ik na 2 dagen in de mail krijgen en dan kon ik besluiten of ik wel of niet akkoord ging. Vervolgens scrollt de verkoper vluchtig heen en weer op z'n tablet vinkt hier en daar wat aan en vraagt om een krabbeltje dat ik de persoon ben wie ik zeg dat ik ben. Ik ben nog nergens mee akkoord gegaan benadrukt de verkoper en krijg nog een foldertje van hem mee.

      In het foldertje kom ik echter tot de conclusie dat ik misleid ben door de verkoper en hij tegen mij gelogen heeft over het hoe en wat. Voor zover ik nu weet heeft hij mij opgegeven voor een 3 jarige contract tegen hogere prijzen. Had ik geweten dat mijn informatie op deze manier misbruikt zou worden had ik natuurlijk nooit getekend.
      Ik ben vervolgens meteen op zoek gegaan naar de verkoper maar deze was nergens meer te bekennen. Het was inmiddels 5 minuten later en de verkoper was er snel vandoor gegaan. Hierna heb ik meteen Oxxio gebeld om te vragen wat voor voorwaarden er aan de Ipad Air actie verbonden waren en werd mij meteen duidelijk gemaakt dat dit alleen in combinatie met een 3 jarige contract was en niet een 1 jarig contract. Dit was dus een bevestiging. Ik ben misleid en opgelicht door de verkoper van Oxxio. Nu kreeg ik wel te horen dat als ik over 2 werkdagen terug zou bellen alles geannuleerd zou worden en dat de telefoniste de gang van zaken verschrikkelijk vond. Nu zal ik aankomende donderdag bellen om te kijken of dit inderdaad mogelijk is en anders zal ik stappen ondernemen om mijn contract te laten ontbinden op basis van wilsgebrek (bedrog) en gelukkig was ik niet de enige die het gesprek volledig gevolgd heeft. Ik hoop echter dat het niet zover hoeft te komen.

      Ik wil dus een ieder waarschuwen voor de verkopers van Oxxio. Deze persoon heeft mij alleen maar leugens verteld over hun prijzen,aanbiedingen,contracten en verplichtingen. Om vervolgens onder valse voorwendselen mijn handtekening te vragen om mij daarna eigenhandig een contractuele verplichting te laten aangaan.
      Dus wees gewaarschuwd voor de verkopers van Oxxio.
      Reactie van Guido Robben | 13-8-2014 Bij mij is het op dezelfde manier gegaan. Meerdere malen heb ik gevraagd of ik ergens aan vast zat als ik nergens op zou reageren, maar dat was niet zo. Ik zou een voorstel krijgen. Bij het ontvangst van de mail blijken zaken toch anders te liggen.

      Door gauw op het kleine scherm van de ipad te scrollen, valt onderstaande tekst weg
      "Wij vragen je nooit te tekenen voor ontvangst van informatie of een vrijblijvende offerte"

      Ondanks dat dit misschien een goede deal is, voel ik me toch misleid. Ga gelijk opzeggen. Dezelfde dag nog...
      Reactie van Oxxio | 18-6-2014 Beste J. Anoniem,

      Wij vinden het bijzonder vervelend om te lezen dat één van onze verkopers een andere voorstelling van zaken heeft gegeven. Wij zouden dan ook graag via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, aanvullende informatie van u ontvangen, zodat wij de desbetreffende verkoper hierop aan kunnen spreken. Kunt u ons uw postcode+huisnummer waarvoor de verkoper u heeft aangemeld ook aan ons doorgeven, dan komen wij er zo spoedig mogelijk bij u op terug.

      Wij horen graag van u.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
  •  
    Pagina 1 van 33