Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?
  • Energieprijzen van Oxxio vergelijken

    Op deze pagina kunt u de beoordelingen / ervaringen lezen over Oxxio. Ook kunt u zelf uw beoordeling / ervaring over Oxxio plaatsen. Bent u benieuwd wat de energieprijzen van Oxxio zijn ten opzichte van andere energieleveranciers en wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energierekening? Maak dan snel een vergelijking en stap vandaag nog zorgeloos over!

     

    • Top 5 goedkoopste actie producten

      Jaarkosten voor een gemiddeld huishouden (3500 kWh en 1800m3)

    • 1 €1484 / jaar
      €123.67 / maand
      Vergelijk
    • 2 €1487 / jaar
      €123.92 / maand
      Vergelijk
    • 3 €1489 / jaar
      €124.08 / maand
      Vergelijk
    • 4 €1491 / jaar
      €124.25 / maand
      Vergelijk
    • 5 €1493 / jaar
      €124.42 / maand
      Vergelijk
  • Ervaringen Oxxio

  • Meest recente ervaringen

    Meest nuttig eerst | Meest recent eerst
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Rene | 27-5-2016

      Eindafrekening ontvangen van Oxxio met een nieuwe voorschotnota, terwijl ik niet eens de meterstanden had doorgegeven! Deze had ik namelijk doorgegeven aan een nieuwe energieleverancier, omdat ik wil overstappen. Ik ben namelijk zo klaar met Oxxio! En nu doen ze net of hun neus bloedt en dat ik klant bij hun wil blijven. Dacht het niet! Ik voorzie grote problemen. Ik voorzie dat ze rekeningen blijven sturen, terwijl ik bij een andere energieleverancier zit. Iemand hier ervaring mee? Ik ga dus niet aan hun betalen, maar verwacht een hoop gezeik. Want als je bij Oxxio je rekening al bij een paar dagen te laat betaald, krijg je direct € 40 incassokosten aan je broek! Vraag me af of dit wel rechtmatig is. Ik ga dus niet betalen, omdat ik ben geswitcht, maar rekenen maar dat Oxxio doorgaat met incasseren. En nog even voor elke te laat betaalde termijn €40 erbij. Boeven zijn het daar! Echt zeldzaam K.... Bedrijf!
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      mm geurts | 20-5-2016

      Oxxio kan blijkbaar een fout niet oplossen het is nl zo dat ik van nov 2015 bij hun ben tot ik deze mnd vette afrekening kreeg omdat ik na energie direct zou zijn gegaan vanaf 1 april ??? Dus meteen oxxio gebeld dat dat niet waar was wist nergens vanaf de dame zei als te opgelost is ben je gewoon weer vanaf nov bij ons nou energie direct gebeld die zouden het uitzoeken en jahoor kreeg mail met excuses dat het hun fout was en hadden me weer bij oxxio aangemeld probleem opgelost dacht ik maar neehoor hadden toch bedrag van afrekening bij me afgehaald meteen weer gebeld en meerdere keren maar ze praten allemaal anders daar bij oxxio en het resultaat is dat ik dus vanaf 2 mei weer bij hun terug ben terwijl ik geeneens nieuwe overeenkomst heb ben dus ook de 230, cassback kwijt. En dure afrekening en dan zeggen ze dat ze goedkoop leveren nou ik denk daar anders over hoe moelijk is t om mij weer vanaf nov terug te zetten en dat ze zich aan de afspraak houden dat dat ook zou gebeuren omdat t niet mijn schuld was en voel me echt belazerd door oxxio dus bedankt m geurts
      Reactie van Oxxio | 23-5-2016 Beste heer, mevrouw Geurts,

      Wat jammer om te lezen dat we u nog geen passende oplossing voor je cashback hebben aangeboden, na je onterechte afmelding. Een afmelding kunnen we helaas niet terugdraaien. We kunnen je alleen met de oude contracten je opnieuw bij ons aanmelden. Om deze reden willen we graag met je meekijken of we de cashback alsnog voor je in orde kunnen maken. Wil je hiervoor via Facebook of Twitter opnieuw contact met ons opnemen hierover?

      Met vriendelijke groet,

      Esther
      Oxxio Webcare
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Erwin | 14-5-2016

      Ik voel me bedrogen door Oxxio. Sinds een jaar houd ik in de app van Oxxio de meterstanden bij en doe elke maand een voorschotcheck. De boodschap die ik maandelijks in de app krijg is veelbelovend. Telkens lees ik dat ik bij de jaarafrekening geld terug krijg. Dit motiveert mij om bewust te blijven omgaan met energie. En hierdoor heb ik ook tussentijds mijn maandbedrag naar beneden toe bijgesteld.

      Vandaag de jaarafrekening gehad: EUR 450,- bijbetalen en ook maar even het maandbedrag verdubbeld!!! Snap er echt helemaal niets van! Dit is pure misleiding. Dit ga ik dus niet betalen!
      Reactie van Oxxio | 18-5-2016 Beste Erwin,

      Wat jammer dat je zo ontevreden bent er onduidelijkheden zijn over de voorschotcheck.

      Zou je ons opnieuw een bericht willen sturen maar dan via ons Facebook of Twitter account? Dan kijken we mee naar jouw verbruik en wat er mogelijk mis gaat met de voorschotcheck.

      Met vriendelijke groet,

      Oxxio
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Larissa | 4-5-2016

      Belachelijk bedrijf ! Werd aangesproken bij de macdonalds door een medewerker we gingen kijken of hun goedkoper waren . jahoor hij wist mij te vertellen dat hun goedkoper waren .. Ondertussen wel gegevens moeten doorgeven en uiteindelijk zit je er gewoon aan vast !

      2 maanden bij oxxio gezeten toen heel snel weg gegeaan door waarschuwingen! Maar fijn daar kwam het een hoge rekening ! 2 maanden en 74 euro bij betalen. Overstapvergoeding van 250 euro wat ik eerst zelf aan hun moet betalen omdat hun dat niet regelen met mijn nieuwe energieleverancier.. Maar sorry bem bijstandmoeder en kan dat niet missen. Kan pas in januari die 250 terug krijgen van essent. Ik wist dat ik 100 euro voor die iphone moest betalen . en dat wou ik ook doen maar normaal praten kan niet met jullie. Jullie sturen meteem deurwaarde !
      Reactie van Oxxio | 11-5-2016 Beste Larissa,

      Jammer dat je deze ervaring hebt met Oxxio. Ik begrijp hieruit dat je bent overgestapt en dat is erg spijtig. Zonde dat het een en ander rondom de betalingen niet duidelijk was. Hiervoor mijn excuses.

      Iedere nieuwe klant krijgt bij aanvang 14 kalenderdagen, wettelijke bedenktijd om eventueel af te zien van een gesloten overeenkomst. Die dagen tellen ook ter bescherming wanneer er iets mis gaat. Mocht dus blijken dat de indicatie van de kosten anders uitpakt, om wat voor redden dan ook, dan kan er worden geannuleerd.

      Als de overeenkomst niet wordt geannuleerd wordt je inderdaad klant en krijg je, wanneer je ons verlaat, een boete wegens contractbreuk (zoals bij alle leveranciers) en wordt er gevraagd om conform je verbruik de tijd dat je klant bent geweest af te rekenen. Je mag hierover wel een betalingsregeling treffen.

      We dragen overigens een dossier niet zomaar over aan een deurwaarder. Hier gaat een langer traject aan vooraf waarbij er gelegenheid wordt geboden om dit met ons bespreekbaar te maken.

      Zonde dat dit zo heeft moeten gaan. Je kun ons een bericht sturen via ons Facebook of Twitter account wanneer je nog vragen of opmerkingen hebt over bovenstaande toelichting.


      Met vriendelijke groet,

      Oxxio Webcare
      Reactie van Frenk | 5-5-2016 Beste larissa,

      Jammer dat je er op zo'n manier moet achter komen. Maar eigenlijk had je het ook wel kunnen weten .........., als Oxxio bij de Mac Donalds klanten staat te werven, dan weet je dat het geen goede maatschappij is.
      Als je geld wilt besparen sluit je dan aan bij "sloop de crisis" Daar zitten mensen die je echt willen helpen met besparen.

      Ik zit ook bij Oxxio met alle ellende van dien. Kan niet wachten dat het contract afgelopen is. Dit is eens keer maar NOOOIT weer en ik raad het een ieder aan om niet met Oxxio in zee te gaan. Wat een ellende daar!

      Sterkte met alles.

      Frenk
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Twan | 25-4-2016

      Ik ben sinds feb 2014 klant bij oxxio ik betaalde toen € 101 per maand, in 2015 kreeg ik een
      eindafrekening van € 2.376. Ik heb een betalingsregeling kunnen treffen, dat ik dan € 330 per maand betaal 11 maanden lang, dat is inclusief € 135 maandelijkse kosten. Op 3 mrt 2016 kreeg ik weer een eind afrekening, van € 2.637, ik heb toen met Oxxio gebeld, om te vragen hoe dat kon. Want dat betekend dat ik in twee jaar €5013 zou moeten bijbetalen. Zij zeiden mij, omdat je al die jaren te weinig hebt betaald, is dat nu de eindafrekening....dus het komt er op neer dat mijn maandelijkse gas en licht kosten dan € 329 zouden zijn. Wat kan ik hieraan doen?
      Reactie van Frenk | 26-4-2016 Ja,ja daar gaan we weer OXXIO hè!!! Laat een deskundige ernaar kijken en zoek een andere leverancier. Met dat laatste begin je te besparen!

      Sterkte!
      Reactie van Oxxio | 25-4-2016 Beste Twan,

      Zo dat is niet niets om 2 jaar op rij zo'n hoge jaarntoa te krijgen. We kijken graag wat er precies aan de hand is zodat we je verder kunnen informeren over het bij te betalen bedrag. Per e-mail (klantenservice@oxxio.nl) of via onze Twitter- of Facebookpagina zien we graag je bericht met gegevens tegemoet. Dan gaan we er verder mee.

      Met vriendelijke groet,
      Malika
      Oxxio
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Frenk | 13-4-2016

      Het blijft een *** en *** maatschappij. Kreeg vandaag het bijgevoegde maitje:

      Beste heer,

      Naar aanleiding van jouw e-mail van 12 april 2016 stuur ik je deze reactie.

      Zoals eerder al is aangegeven, is het verbruiksoverzicht een indicatie van de kosten en verbruik en kunnen er hier geen rechten aan verleend worden. Het zijn niet de tarieven welke gebruikt worden om de jaarnota op te maken. Het is puur voor inzicht in je verbruik. De juiste tarieven staan in MijnOxxio en deze worden op de jaarnota gehanteerd. Er kan en zal dus geen nieuwe verbruiksupdate opgemaakt worden.

      Verdere vragen over dit onderwerp zullen niet worden beantwoord.

      Oxxio app
      Inzicht in je energieverbruik en online je gegevens wijzigen? Download de gratis Oxxio App of ga naar Mijn Oxxio en regel al je energiezaken gemakkelijk zelf.

      Met vriendelijke groet,


      ***
      Medewerker Klantenservice

      Volgens mij snappen de medewerkers van Oxxio niets van hun eigen mailtjes die ze versturen. Dus maar weer een duidelijk mailtje terug gestuurd waar het om gaat. Hoop dat ze nu het licht zien en anders zie ik ze wel voor de rechtbank!

      Geachte mevrouw ***,

      Hierbij een kopie van de mail van Oxxio over de verbruikers update:


      Jouw VerbruiksUpdate

      Beste heer/mevrouw,
      Besparen op je energie begint bij inzicht krijgen in jouw verbruik. Daarom sturen wij jou een VerbruiksUpdate. Hieronder zie jij precies wat jouw verbruik van de afgelopen 2 maanden is geweest.

      Hartelijke groet van Oxxio




      Jouw VerbruiksUpdate over januari en februari 2016
      Naam:
      Aansluitadres: 9207CL DRACHTEN
      Actueel tarief: Stroom per kWh* is € 0,1832 normaal en € 0,1693 dal
      Gas per m³* is € 0,6175


      Update stroom
      Normaal Dal Totaal
      Jouw verwachte jaarverbruik 879 kWh 763 kWh 1.642 kWh
      Meterstand op 01-01-2016
      119 kWh 90 kWh
      Meterstand op 01-03-2016
      282 kWh 226 kWh
      Jouw verbruik 163 kWh 136 kWh 299 kWh
      Verbruik over 60 dagen 163 kWh 136 kWh 299 kWh
      Kosten over 60 dagen € 29,87 € 23,02 € 52,89
      Verbruik in dezelfde periode vorig jaar* Helaas, we hebben onvoldoende gegevens om te kunnen vergelijken met jouw verbruik van vorig jaar.
      Kosten in dezelfde periode vorig jaar* Helaas, we hebben onvoldoende gegevens om te kunnen vergelijken met jouw verbruik van vorig jaar.


      Update gas

      Jouw verwachte jaarverbruik 465 m³
      Meterstand op 01-01-2016
      53 m³
      Meterstand op 01-03-2016
      162 m³
      Jouw verbruik 109 m³
      Verbruik over 60 dagen 109 m³
      Kosten over 60 dagen € 67,31
      Verbruik in dezelfde periode vorig jaar* Helaas, we hebben onvoldoende gegevens om te kunnen vergelijken met jouw verbruik van vorig jaar.
      Kosten in dezelfde periode vorig jaar* Helaas, we hebben onvoldoende gegevens om te kunnen vergelijken met jouw verbruik van vorig jaar.

      * Alle bedragen zijn incl. btw, opslag duurzame energie, energiebelasting en regiotoeslag gas.




      Je energie in eigen hand met de Oxxio App
      Met de Oxxio App kun je precies zien hoeveel jij in het verleden hebt verbruikt en teruggeleverd, en dat vergelijken met dit jaar. Je hele historie vind je terug in de app. Ook check je gemakkelijk of je termijnbedrag klopt met je verbruikt en hoe je het doet ten opzichte van andere huishoudens. Of bekijk deze vergelijkingstabel om te zien hoe je het doet. Bekijk ook de bespaartips van Milieu Centraal.


      In deze mail wordt niets gezegd dat het om een indicatief tarief gaat! Nee, in tegenstelling, Oxxio pretendeert dat het om het precieze verbruik gaat en in de mail wordt verwezen naar de actuele tarieven van gas en elektra. Niets in deze opgave geeft aan dat er geen rechten aan de mail ontleend kunnen worden! En daarom ontleen ik er wel het recht aan om te reclameren als de gegevens niet kloppen! Bij de opgave zoals Oxxio die mij gepresenteerd heeft dient u wettelijk de actuele prijzen te gebruiken, omdat u ernaar verwijst in uw update. Voor elektra klopt de actuele prijs, maar voor gas heeft Oxxio deze verhoogt en dat is onjuist. Op mijn mail dat de actuele prijs vermeldt in de opgave onjuist is, heeft u mij toegezegd dat u het zou wijzigen. Dit is een toezegging gedaan door een medewerker van Oxxio, dus moet u zich aan die schriftelijke toezegging wettelijk houden. U kunt de eerder gedane schriftelijke toezegging niet intrekken.

      Ik eis dan ook dat u het actuele tarief in mijn update wijzigt en zo niet dan stap ik naar de rechter. En op basis van de feiten en bewijzen zie ik een eventuele rechtszaak met vol vertrouwen tegemoet.

      Mijn eerdere “ingebreke stelling” blijft staan en nogmaals herhaal ik deze:


      Ik geef u hierbij drie weken de tijd om het juiste actuele gastarief (zoals schriftelijk toegezegd) te vermelden in het overzicht. Doet Oxxio dit niet binnen de genoemde termijn, dan stel ik Oxxio reeds nu voor als dan in gebreke en zal ik tot rechtsmaatregen overgaan, waarvan de kosten voor Oxxio zullen zijn

      Ik vind het schandalig dat Oxxio zo te werk gaat. Waar hebben we het over…………., het invoeren van de goede overeengekomen gasprijs! Wat is daar nu zo moeilijk aan!

      Belachelijk voor woorden! Oxxio stuurt een overzicht met de mededeling dat het PRECIES is, en dat de ACTUELE overeengekomen prijzen gebruikt zijn. Maar als ik dan reclameer dat de overeengekomen gasprijs niet klopt, krijg ik allemaal kulverhalen! Uw mededeling dat de update een indicatie is en waar geen rechten aan ontleend mogen worden staat nergens in de mail vermeldt! U dient dit wettelijk te melden als dit zo is! En de opgave doet dit ook niet vermoeden door uw aanduiding PRECIES en ACTUELE PRIJZEN. Dit heet misleiding van de consument!

      Ik raad u aan om dit conflict dat ik nu met Oxxio heb aan de juridische afdeling van Oxxio ter hand te stellen, daar u erop aanstuurt, door de weigering, dat de zaak voor de rechter uitgevochten gaat worden. Oxxio handelt hier onjuist en bij weigering van oxxio om het aan te passen zal ik zeker de stap naar de kantonrechter maken om deze onjuiste handelswijze aan de kaak te stellen en de toegezegde wijziging af te dwingen.

      Iedere jurist die dit conflict zou moeten beoordelen zou met gesloten ogen, op basis van de feiten en de wet zien, dat Oxxio hier onjuist handelt.

      Het is aan Oxxio wat te doen. Bij weigering zal ik de zaak over drie weken indienen bij de kantonrechter.

      Met geïrriteerde groet,

      Frenk Hamwijk

      Dus mensen controleer je update goed. oxxio pretendeert dat alles klopt en als het niet klopt en reclameert dan komen ze met flutantwoorden die nergens op slaan. er moet maar eens een eind komen aan dat gedrag van ze, en daarnaast zetten ze de consument door de update op het verkeerde been.

      u bent gewaarschuwd. als u geen ellende wilt zoals ik ervaar dan moet u dus niet overstappen. gelukkig heb ik niet alleen verstand van energie en zie een eventuele rechtszaak vol vertrouwen tegemoet!
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Frenk | 12-4-2016

      Ja mensen, het wordt erger en erger met deze belachelijke maatschappij.

      Hierbij hun reactie en daarna mijn reactie hierop. Het moge duidelijk zijn dat ik Oxxio ZAT ben.

      Beste heer

      Mijn excuses voor het ongemak. Ik had een verzoek ingediend ervanuit gaande dat het verbruiksoverzicht zou worden aangepast. Helaas is het mij pas later duidelijk geworden dat ik dit specifieke probleem niet voor je kan oplossen. Mijn excuses hiervoor.

      Wel heb ik nu intern een algemeen signaal uitgezet voor dit probleem. Een toezegging wanneer dit probleem zal worden opgelost kan ik op dit moment niet doen.

      Ik vertrouw erop je zo volledig te hebben geïnformeerd.

      Oxxio app
      Inzicht in je energieverbruik en online je gegevens wijzigen? Download de gratis Oxxio App of ga naar Mijn Oxxio en regel al je energiezaken gemakkelijk zelf.

      Mijn reactie hierop:
      Geachte mevrouw ***,

      Ik neem geen genoegen met uw reactie en het is volstrekt belachelijk en onjuist wat Oxxio doet. De door u gegeven argumenten in uw vorige mail slaan nergens op en komen niet overeen met de werkelijkheid. Het zijn niet de actuele prijzen die u in uw verbruikers update weergeeft, maar wel doet alsof!. Oxxio is juridisch verkeerd bezig. Ik eis van Oxxio dat de toegezegde wijziging wordt uitgevoerd.

      Nogmaals wijs ik u er dringend op, dat als Oxxio niet binnen drie weken voor de wijziging zorgdraagt danwel mij schriftelijk bevestigd dat Oxxio niet de juiste gasprijs heeft gehanteerd en mij de juiste overeengekomen gasprijs vermeld, ik dan zal overgaan tot rechtsmaatregen om Oxxio te dwingen de juiste actuele gasprijs te vermelden. In de verbruikers-update staat expliciet dat het om de actuele gasprijs gaat en dat is hier voor de gasprijs niet het geval.. Voor de stroomtarieven klopt het wel (dus jullie zijn zo af en toe wel in staat iets goed over te nemen uit het contract! Goed zo!)Uiteraard zullen de kosten van de eventuele gang naar de kantonrechter op Oxxio verhaald worden.

      Ik herhaal hierbij mijn in gebreke stelling naar Oxxio toe.

      Ik geef u hierbij drie weken de tijd om het juiste actuele gastarief te vermelden in het overzicht. Doet Oxxio dit niet binnen de genoemde termijn, dan stel ik Oxxio reeds nu voor als dan in gebreke en zal ik tot rechtsmaatregen overgaan, waarvan de kosten voor Oxxio zullen zijn.

      Het moge duidelijk zijn dat ik de handelswijze van Oxxio belachelijk vind en zat ben.

      Verder adviseer ik U deze “in gebreke stelling” aan uw afdeling juridische zaken te geven, omdat dit (bij niet uitvoering van mijn eis) over drie weken mij het recht geeft om naar de kantonrechter toe te stappen, waarvan de kosten voor rekening van Oxxio zullen zijn.

      Het is echt te belachelijk voor woorden dat Oxxio niet in staat is om de door Oxxio met mij overeengekomen gasprijs te hanteren en men weigert (na mijn terechtwijzing op de verkeerde stiekem verhoogde gasprijs) dit te veranderen.

      DIT IS EEN GROOT BREVET VAN ONVERMOGEN EN ARROGANTIE.

      Ik ben juridisch geschoold en zie een eventuele rechtszaak met vertrouwen tegemoet.

      Met geïrriteerde groet,




      Met vriendelijke groet,

      ***
      Medewerker Klantenservice
      Reactie van Frenk | 14-4-2016 Beste WEBCARE TEAM,

      Geloof niet dat jullie enige toegevoegde waarde hebben! Als het op de normale manier al niet lukt dat jullie je werk goed verrichten, ga ik zeker geen omslachtige weg via Twitter of Facebook volgen. Uiteindelijk maken jullie allemaal deel uit van deze organisatie die OXXIO heet en dingen belooft die ze vervolgens niet uitvoeren of waarmaken. Oxxio mag nu kiezen .........., of uitvoering van het toegezegde of ..........., naar de rechtbank waar gelukkig verstandige mensen werken die naar de feiten kijken, geen kulverhalen verzinnen en dan een weloverwogen besluit nemen. Ja, echt ........, weldenkende mensen bestaan echt hoor!
      Reactie van Oxxio | 13-4-2016 Beste heer,

      Wat een verhaal zeg! Graag kijken we met je mee vanuit ons Webcare team wat er speelt. Jammer genoeg heb ik geen gegevens van jou.

      Daarom vraag ik je vriendelijk om jouw klacht in te dienen via ons Facebook of Twitter account. Dan kijken we graag met je mee om hopelijk juridische stappen te voorkomen.

      Met vriendelijk groet,

      Oxxio Webcare
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Frenk | 12-4-2016

      Hierbij mijn reactie op hun belachelijke mail. Ik ben Oxxio zat.

      Geachte mevrouw ***.

      Ik neem geen genoegen met uw aanvullende informatie dat de tarieven in het verbruiksoverzicht indicatief zijn! Het verbruiksoverzicht geeft DUIDELIJK aan dat het de ACTUELE (en niet INDICATIEVE) tarieven (ZIE HIERONDER) zijn. En ik wens dan ook de actuele tarieven op het overzicht te zien. Juridisch zit OXXIO helemaal fout!

      In uw e-mail gaf u aan het door te voeren en komt hier nu weer op terug. Met deze vreemde gang van zaken neem ik geen genoegen en ben de handelswijze van Oxxio meer dan zat.

      Ik geef u hierbij drie weken de tijd om het juiste actuele gastarief te vermelden in het overzicht. Doet Oxxio dit niet binnen de genoemde termijn, dan stel ik Oxxio reeds nu voor als dan in gebreke en zal ik tot rechtsmaatregen overgaan, waarvan de kosten voor Oxxio zullen zijn.

      Vertrouwende dat niet nodig zal zijn teken ik geïrriteerd,




      Jouw VerbruiksUpdate over januari en februari 2016
      Naam
      Aansluitadres:
      Actueel tarief: Stroom per kWh* is € 0,1832 normaal en € 0,1693 dal
      Gas per m³* is € 0,6175
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Frenk | 12-4-2016

      Beste mensen ga a.u.b. beslist niet overstappen naar deze waardeloze maatschappij! Ze beloven van alles maar doen vervolgens niets. Het is één en al ellende met deze maatschappij!!!! WEES GEWAARSCHUWD voor deze ONBETROUWBARE MAATSCHAPPIJ !!!!!!!

      Men stuurt je een verbruikers update waar ineens je afgesproken gastarief verhoogd is. Als je daar dan op reageert krijg je allemaal kulverhalen (lees hieronder mijn recensies hierover) en vervolgens krijg ik een mail dat ze het corrigeren. Tot mijn stomme verbazing krijg ik vandaag een mail dat ze hun fout nu NIET gaan wijzigen, omdat het genoemde gastarief een indicatie is!!!! Wat een belachelijke maatschappij is dit toch. Een gebruikers update geven met verkeerde gastarief en wel het goed Electra tarief gebruiken. Wat heb je aan een gebruikers update die niet juist is. Zo zetten je lekker op het verkeerde been! Ja, ja dit is weer de oxxio-way. Wat voor mensen werken daar? Als je iets doet doe het dan goed en geef de juiste tarieven aan. Maar dat kunnen ze niet, willen ze niet en ergeren ze klanten met hun kul verhalen tot ze groen en geel zien.

      En dan nog durven zeggen dat ze erop vertrouwen je goed geïnformeerd te hebben! Nog nooit in mijn leven zo'n stelletje rotzooi meegemaakt.

      Ik adviseer iedereen die klant is bij Oxxio om met name de contracten en overeengekomen prijzen te controleren. Stiekem verhogen ze de overeengekomen gasprijs in hun update, dus de eindrekening moet je dus BIJZONDER goed controleren !!! Als je geld wil besparen moet je dus bij OXXio alles HEEL GOED controleren! Waardeloze maatschappij met een klantenservice die niet weet wat ze moeten doen. Beloven van alles maar doen gewoon waar ze zin in hebben. Ze willen je graag binnenhalen, maar als je binnen bent ben je aan de GODEN overgeleverd. WEES GEWAARSCHUWD. ALS JE ELLENDE WILT DAN MOET JE BESLIST OVERSTAPPEN!!!

      Hierbij hun mailtje,

      Beste heer,

      In de e-mail die je van mij op 24 maart 2016 hebt ontvangen heb ik aangegeven dat het tarief voor gas zou worden aangepast op het verbruiksoverzicht. Graag wil ik hierbij aanvullende informatie geven.

      De tarieven op het verbruiksoverzicht zijn een indicatie. De werkelijke tarieven waartegen jouw verbruik wordt afgerekend staan op de jaarnota. Het verbruiksoverzicht wordt niet aangepast. Mijn excuses hiervoor.

      Ik vertrouw erop je zo volledig te hebben geïformeerd.

      Oxxio app
      Inzicht in je energieverbruik en online je gegevens wijzigen? Download de gratis Oxxio App of ga naar Mijn Oxxio en regel al je energiezaken gemakkelijk zelf.

      Met vriendelijke groet,

      Alie de Vries
      Medewerker Klantenservice

      Oxxio
      Klantenservice
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Frenk | 29-3-2016

      Hierbij de reactie van Oxxio klantenservice op mijn mail en flut argumenten en uitwegen om hun fout te verdoezelen.

      En zoals ik al gedacht had, doen ze hun werk niet, zoeken allerlei flut redenen waarom ze er niets aan kunnen doen, en ligt het nooit aan hun, weet het personeel niet waar ze mee bezig zijn en irriteert het webteam je met hun eveneens waardeloze ongefundeerde reacties, waaruit blijkt dat ze niet weten waar ze over praten. En wie weet hebben ze wel een band met Twitter en Facebook gezien hun herhaaldelijk aandringen van het gebruik van een account bij deze organisaties. Van de zotte gewoon.


      Maar hieronder de reactie van de klantenservice. De inhoud spreekt voor zich! Mensen controleer alles wat Oxxio doet ............., dat is de eerste besparing die je doet op je energierekening.!! Nee, bij Oxxio moet je echt niet wezen!

      Beste heer,

      Naar aanleiding van het telefoongesprek op 24 maart 2016 stuur ik je deze e-mail.

      Hierbij bevestig ik dat het tarief op jouw verbruiksupdate zal worden aangepast.
      Excuses voor het ongemak.

      Oxxio app
      Inzicht in je energieverbruik en online je gegevens wijzigen? Download de gratis Oxxio App of ga naar Mijn Oxxio en regel al je energiezaken gemakkelijk zelf.

      Met vriendelijke groet,


      A. de V
      Medewerker Klantenservice
      Reactie van Oxxio | 30-3-2016 Beste heer/mevrouw de V,

      Ik lees in de e-mail vanuit onze klantenservice dat het tarief in de verbruiksupdate wordt aangepast. Is dit niet een bevestiging dat jouw verzoek hiermee wordt uitgevoerd? Als dit niet het geval is of jouw verzoek wordt hiermee niet volledig gehonoreerd, wil ik je vragen te reageren op deze e-mail. Ook kun je ons benaderen via Facebook of Twitter voor verdere stappen.

      Met vriendelijke groet,

      Luciano
      Oxxio Webcare
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Frenk | 26-3-2016

      Weer zo'n domme reactie waaruit blijkt dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn! Lees commentaar Luciano van het webcare team onder Frenk. Ze slijten hun klanten voor dom, maar de enige die dom bezig is IS OXXIO!

      Ik citeer hun commentaar:

      "Wat de tarieven betreft doen wij ons best deze zo duidelijk en correct mogelijk aan jou weer te geven in de verbruiksupdates. De prijs per kubieke meters, zoals door jou benoemd, kan na verloop van tijd afwijken van hetgeen je hebt afgesproken in het contract. Dit komt omdat wij als leverancier in het contract alleen de kale gasprijs per kubieke meter kunnen vastzetten.
      Wij hebben geen invloed op de overige componenten die in deze eenheidsprijs het totaal vormen. Hiermee doel ik op onder andere de energiebelasting die door de overheid op gas geheven wordt"


      Nee, jullie doen niet je best om het zo duidelijk en correct mogelijk aan de klant weer te geven. Jullie klungelen maar raak, weten niet waar jullie mee bezig zijn en kunnen niet eens de overeengekomen prijs weergeven en komen met belachelijke antwoorden.

      Meneer Luciano, voor u ter kennis name en dat had u moeten weten, maar ja, werkzaam bij Oxxio hè, dus het verbaast mij niet. De wettelijke energiebelasting wordt door de overheid in december 2015 bepaald voor het jaar 2016 en gaat in op 1 januari 2016. Dien ten gevolge worden mijn tarieven in januari aangepast aan door de wet bepaalde wijzigingen. En dat heeft Oxxio ook gedaan. Deze tarieven gelden voor het hele jaar 2016!!! Meneer Luciano, als u uitgeslapen bent ........., het is inmiddels maart 2016, en de wettelijke tarieven worden niet tussentijds nogmaals verhoogd of verlaagt! Met andere woorden jullie zijn gewoon onnauwkeurig, verhogen zomaar mijn gastarief, weten duidelijk niet waar jullie mee bezig zijn, zijn arrogant door net te doen of jullie er niets aan kunnen doen, verzinnen onzin antwoorden om maar te doen dat jullie niet fout zitten, maar het feit is gewoon dat jullie harstikke fout zijn. Daarnaast wil ik jullie erop wijzen dat als er iets verandert, je dit ook aan de klant kenbaar moet maken. Maar ja, service kennen jullie niet, maar gelukkig ben ik goed op de hoogte hoe de gas en energieprijzen worden samengesteld........., dus u hoeft mij geen onzin te verkopen.

      Hoezo wat de tarieven betreft doen wij ons best deze zo duidelijk en correct mogelijk aan jou weer te geven in de verbruiksupdates

      Jullie zijn niet eens in staat om een overeengekomen gasprijs uit een contract over te nemen en dit in de berekening te gebruiken. Wat is daar nu zo moeilijk aan!!!!!

      Meneer Luciano, even tussen ons, maar niet verder vertellen hoor ........., HET STAAT GEWOON IN HET CONTRACT, EN IS TE RAADPLEGEN BIJ MIJN OXXIO.

      Niet dat "Mijn Oxxio" zo goed is (integendeel het is waardeloos), maar in mijn contract staat in ieder geval wel de juist overeengekomen prijs PFFFFF erg goed hoor van jullie! Over de onjuiste berekening van het maandelijks verbruik in mijn OXXIO, ga ik maar geen woorden meer aan vuil maken. Het moge duidelijk zijn dat rekenen niet jullie beste kant is! En daar waar de berekening toelichting behoeft verschuilen jullie je achter concurrentie gevoelige info. Laat mij niet lachen, de onnozelheid ten top, maar representatief voor Oxxio.

      Meneer Luciano, ga nu eens de dingen doen die gedaan moet worden en kom niet meer met die flut antwoorden.
      Ga jezelf voor de gek houden of de organisatie waar je voor werkt, maar mij niet!

      Ben benieuwd of de klantenservice nu eens eindelijk de dingen gaat doen die ze moeten doen, en mij niet meer lastigvallen met dezelfde onzinnige kulverhalen.

      Een idee misschien hoe je dit moet aanpakken.

      1 - contractprijs controleren in mijn contract
      2- vaststellen of het juiste tarief gebruikt is

      zo neen, dan mij een briefje sturen (zoals gevraagd ) en erkennen dat jullie een fout hebben gemaakt en mij mededelen dat in het vervolg de juiste gasprijs gehanteerd wordt. Excuses zijn niet meer nodig. Mijn schuur ligt tot de nok aan toe vol met jullie excuses en dien ten gevolge stellen ze dus geen KLAP voor!

      3- toch de goede gasprijs gehanteerd!. Dan zou ik graag een berekening willen ontvangen met uitleg waarom de gasprijs verschilt met de gewijzigde gasprijs van 1 januari 2016 (waarin alle wettelijke accijnzen reeds zijn verwerkt). Zo ben ik in staat uw berekening op juistheid te controleren. Mij is in ieder geval niets bekend dat een verhoging van de gasprijs (door aanpassingen van de overheid) rechtvaardigt! Toch stiekem de kale prijs verhoogt?

      Zo moeilijk is dit toch niet! Stop de kulverhalen, ga nu de klacht eens goed lezen en adequaat beantwoorden. En geef antwoord op hetgeen gevraagd is. Als jullie eens doen wat jullie moeten doen dan was mijn verhaal over de gasprijs zo opgelost. Een paar minuten werk!

      Maar ja het gaat gewoon de OXXIO-way. Sprookjes vertellen, niets uitzoeken of afhandelen, lekker naar elkaar wijzen en de klant uiterst irriteren met jullie handelwijze.

      Mensen nogmaals ............, zoek een service verlenende energie maatschappij die zijn afspraken nakomt en dan moet je niet bij OXXIO zijn. Ik tel de dagen af tot het einde van mijn contract. DIT IS EENS MAAR NOOIT WEER.

      Wat een ellende ....,, het lijkt wel of ze van een andere planeet komen!

      Ik zie het antwoord graag tegemoet,

      Met de meest geïrriteerde groet,
      Reactie van Frenk | 29-3-2016 Goedemiddag Sebastiaan,

      Weer zo'n waardeloze reactie. Lees eerst eens mijn reacties op deze site, voordat je antwoord op een reactie van Luciano. En wat dacht je ervan om hem even aan te spreken met je vragen .............., of ken je je eigen collega's niet! Lijkt mij de kortste en efficiëntste weg! Maar ja daar hebben jullie bij Oxxio geen kaas van gegeten! Belachelijke Organisatie! WAARDELOOS.

      Met geïrriteerde groet,

      Frenk



      Terugkoppeling via Twitter en Facebook doe ik niet en is belachelijk voor woorden
      Goedemiddag Frenk.
      Ik begrijp dat je reageert op een bericht van mijn collega Luciano.
      Ik ga er van uit dat je een klacht had op een site zoals klacht.nl of klachtenkompas.nl, kan dit kloppen?
      Ik raad je aan om je terugkoppeling aan Luciano via de betreffende website te doen. Vooral omdat wij hier geen persoonlijke gegevens van jou hebben.
      Groet,
      Sebastiaan
      Oxxio Webcare
      Reactie van Oxxio | 29-3-2016 Goedemiddag Frenk.
      Ik begrijp dat je reageert op een bericht van mijn collega Luciano.
      Ik ga er van uit dat je een klacht had op een site zoals klacht.nl of klachtenkompas.nl, kan dit kloppen?
      Ik raad je aan om je terugkoppeling aan Luciano via de betreffende website te doen. Vooral omdat wij hier geen persoonlijke gegevens van jou hebben.
      Groet,
      Sebastiaan
      Oxxio Webcare
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Frenk | 23-3-2016

      Weer zo'n domme reactie van het webcare team.

      Het spijt hun altijd zeer, en verwijzen naar Twitter en Faceboek voor een snelle reactie. En ja waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, maar de meeste bedrijven leren van hun fouten en dat doen jullie niet! Jullie grossieren in het maken van fouten en lossen niets op. Bij jullie wordt niet gewerkt, dan doen jullie pas als jullie naar huis gaan.

      Inmiddels is mijn dossier Oxxio door de gemaakt fouten erg dik geworden! Jullie blijven fouten maken, weten niet wat nauwkeurig werken is, houden jullie niet aan de gemaakte afspraken, zijn arrogant en maken er een zooitje van!

      Gelukkig ben ik juridisch geschoold en lust jullie rauw.

      Ga er eens voor zorgen dat de normale weg van benadering juist afgehandeld wordt, dan is een webcare team niet meer nodig. Van de zotte om te denken dat een extra gecreëerde manier van klachten afhandeling via Twitter of facebook wel goed zal gaan. Als de normale weg al een zooitje is dan weet de klant genoeg. En daarnaast is het creëren van een extra manier (Twitter en Facebook) om klachten te behandelen niet de weg om tot oplossing te komen, maar creëert een extra mogelijkheden om nog meer fouten te maken, want zo gaat dat bij Oxxio!!

      Wat een belachelijk organisatie! Ik tel de dagen af tot het einde van mijn contract. Dit was EENS MAAR NOOIT WEER. En gelukkig heb ik al heel wat mensen weten te behoeden om met jullie in zee te gaan.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Frenk | 21-3-2016

      Bij Oxxio moet je echt niet wezen. Lees mijn eerdere bevindingen op deze site.

      En nu gaat het verhaal weer verder en weer gaat het mis. Mensen als jullie een gebruiksupdate van Oxxio hebben ontvangen CONTROLEER DE GEBRUIKTE TARIEVEN OF DIE OVEREENKOMEN MET DE OVEREENGEKOMEN TARIEVEN!!!

      Bij mij klopte het gebruikte gastarief niet!! En natuurlijk is het hoger dan het afgesproken tarief. Maar ja zoals eerder gezegd......Rekenen kunnen ze niet en je moet echt alles controleren want er kloppen zoveel dingen niet.

      Hierbij mijn mail aan Oxxio

      Mijne dames en heren,

      Zoals al eerder uit mijn correspondentie met uw maatschappij blijkt, moet je bij Oxxio alles controleren, en dat irriteert mij mateloos! Nou ja gelukkig heb ik wel op school geleerd hoe ik moet rekenen en hoe ik netjes afgesproken bedragen moet vergelijken.

      De door de u gehanteerde gasprijs is onjuist (Nou ja, onnauwkeurig werken ben ik zo langzamerhand wel van jullie gewend). De contractueel met u overeengekomen gasprijs is € 0,61346 per m3 en geen € 0,6175, derhalve zal ik jullie voorrekenen dat 109 x 0,61346 = € 66,87!

      Gelieve, indien niet te moeilijk is voor U, de juiste overeengekomen gasprijs te hanteren! En goed zo, dat jullie in staat zijn om mijn elektriciteitstarieven correct weer te geven. Gaat er toch nog iets goed bij jullie. Al kijk ik ernaar uit om aan het einde van mijn contract Oxxio vaarwel te zeggen en naar een goede en service verlenende maatschappij over te stappen, waar ze wel kunnen rekenen.

      Tja, en als jullie dan al een verbruiksupdate geven, doe het dan ook juist en met de juiste tarieven! Wat heb ik aan een update die niet klopt! Zoals nog wel meer zaken bij Oxxio niet kloppen! Waardeloos gewoon.

      Ook maar even de app. Voor jullie gecontroleerd en die heeft wel gebruik gemaakt van het juiste tarief.

      Totaal gebruik van jan tot en met gisteren 145 m3 x 0,61346 = € 88,95 (over de niet kloppende vaste leveringskosten en netbeheerkosten zal ik het maar niet meer over hebben, waar daar heeft u al onbevredigend op geantwoord en heeft u uzelf voor gek gezet)

      Totale kosten deze periode
      €88,95Verbruik
      €11,73Vaste leveringskosten
      €31,57Netbeheerkosten
      €132,26Totale kosten
      De berekening van je totale energiekosten in deze periode houdt



      Graag ontvang ik van u de schriftelijke bevestiging dat u in het vervolg in uw schrijven (update) de overeengekomen tarieven zult gebruiken.

      Ik weet dat het moeilijk voor Oxxio is, maar toch …………, wie weet kunt u uw eigen energie een keer gaan gebruiken en gaat u het licht zien!

      Met geïrriteerde groet,

      Mensen wees gewaarschuwd. Wil je ellende en ergernis stap dan over naar Oxxio en maak deel uit van die geweldige organisatie ....... MAAR NIET HEUS!!
      Reactie van Oxxio | 25-3-2016 Beste Frenk,

      Erg jammer om te lezen dat jouw ervaringen met Oxxio zo negatief zijn. Ik hoop dat je begrijpt dat dit zeker niet onze bedoeling is. Met de door jou genoemde punten kan ik me echter wel iets voorstellen van jouw gevoel hierin.

      Wat de tarieven betreft doen wij ons best deze zo duidelijk en correct mogelijk aan jou weer te geven in de verbruiksupdates. De prijs per kubieke meters, zoals door jou benoemd, kan na verloop van tijd afwijken van hetgeen je hebt afgesproken in het contract. Dit komt omdat wij als leverancier in het contract alleen de kale gasprijs per kubieke meter kunnen vastzetten.

      Wij hebben geen invloed op de overige componenten die in deze eenheidsprijs het totaal vormen. Hiermee doel ik op onder andere de energiebelasting die door de overheid op gas geheven wordt.

      Mijn advies betreft de tarieven is om deze op de jaarnota te controleren waar nodig. Mocht je van mening zijn dat hierop verkeerde tarieven worden toegepast, staat het je vrij hierop een correctie aan te vragen. Ik ga er van uit dat dit niet nodig is maar zo ben je in ieder geval op de hoogte van de opties hierin.

      Met vriendelijke groet,

      Luciano
      Oxxio Webcare
      Reactie van Oxxio | 23-3-2016 Beste Frenk,

      wat jammer om te lezen dat de tarieven niet kloppen! Natuurlijk is het altijd belangrijk om onze informatie te controleren. Waar er gewerkt wordt, kunnen fouten worden gemaakt. Als dit ook het geval is dan willen we dit graag samen met je oplossen. Als u zo snel mogelijk een reactie van ons wilt ontvangen, dan kun je ons ook benaderen via Facebook en Twitter.

      Groet,

      Esther
      Medewerkster Oxxio Webcare
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Bas | 3-3-2016

      Stay away from Oxxio!!
      Oxxio beantwoordt geen e-mails.
      Oxxio berekent foute tarieven.
      Oxxio erkent geen fouten al ligt het bewijs onomstotelijk op tafel.
      Oxxio chat is alleen voor niet-klanten.
      Oxxio app werkt niet: gebruiksgegevens niet beschikbaar, historie conversaties met 'helpdesk' wordt gewist zodat je niks terug kan vinden en vervolgens wordt login onmogelijk gemaakt als ook het opnieuw opvragen van je gegevens.
      Bij Oxxio werkt niks digitaal, behalve als u klant wilt worden.
      Ze hebben alleen een veel te duur 0900 nummer waar ze ook niks weten.


      Totale arrogantie.
      Reactie van Bas | 11-3-2016 Hallo Hannah,
      Wat een onzin! Je leest toch wat er allemaal structureel niet werkt bij jullie.
      "Wilt u eerst een twitteraccount aanmaken en dit hele verhaal nogmaals in 160 tekens samenvatten?"
      HUH? Wat begrijp je niet aan wat hier staat? Waarom niet: we gaan er meteen wat aan doen.

      Jullie App werkt niet als je überhaupt al kan inloggen. Als je inlogt op de website krijg je alleen maar: foutmelding, kan niet gevonden worden.
      Wil je dat ik het spel? Wat mij ook irriteert is de gespeelde verbazing. Dit speelt al zo lang bij zoveel klanten. Regel het gewoon dan hoef je hier ook niet aan damage control te doen.

      Ook klantenservice@oxxio.nl antwoordt niet. Als je dan via login het webformulier wil invullen dan is deze niet beschikbaar (net zoals je Verbruik, Producten en ga zo maar door).
      Reactie van Frenk | 5-3-2016 Hoi Bas,

      Ja, het is inderdaad een zooitje daar. Maar dat had je waarschijnlijk al begrepen uit mijn reviews!

      Sterkte met die ellende daar. De arrogantie ten top, maar hoogmoed komt altijd ten val!

      Frenk
      Reactie van Oxxio | 4-3-2016 Beste heer,

      War ontzettend naar om te lezen dat u zo'n negatieve ervaring heeft met vrijwel al onze kanalen en ook ontevreden bent over de gang van zaken.

      Heeft u de problemen weleens voorgelegd via ons Facebook of Twitter account? Via die weg gaan we graag wat specifieker in op uw opmerkingen.

      Met vriendelijke groet,

      Hannah
      Medewerker Webcare Oxxio
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      marco | 2-3-2016

      WAARDELOOS!!! keer op keer worden er fouten gemaakt waardoor ik weer kan wachten op me geld!!! zelfs na 10 keer aan de telefoon hangen kunnen ze niks goed doen... ik ben klaar met deze maatschappij en zal er nooit meer terug komen.
      Reactie van Frenk | 5-3-2016 Hoi Marco,

      Helemaal mee eens. De beste stap die je kunt maken is inderdaad deze maatschappij uit je lijstje van energieleveranciers te schrappen!

      En van dat Oxxio webcare team wordt je toch ook gestoord!

      Je klacht via Facebook of Twitter nogmaals indienen geeft al aan dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn. Laat ze nu eerst eens beginnen om de zaken via de normale manier op te lossen! Verwijzing naar de klacht nogmaals via Facebook of Twitter in te dienen (en als je nu geen Twitter of Facebookaccount hebt? Maar ja, dat kunnen ze daar niet bedenken!) is te belachelijk voor woorden. En daarnaast is het een pot nat .... ze behoren tot dezelfde arrogante organisatie.

      Met vriendelijke groet,

      Frenk
      Reactie van Oxxio | 4-3-2016 Beste heer,

      Heel erg naar om te lezen dat u zo'n slechte ervaring heeft met Oxxio.

      Uit uw verhaal kan ik niet goed opmaken wat hier gaande is. Mijn advies is dan ook om uw klacht nogmaals te melden via ons Facebook of Twitter account. Dan kijken we graag wat we voor u kunnen betekenen.

      Met vriendelijke groet,

      Hannah
      Medewerker Webcare Oxxio
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Brenda | 25-2-2016

      Mijn ervaring met de klantenservice van Oxxio, in het bijzonder Jolien, is erg goed geweest. Direct, eerlijk en open en ben erg goed te woord gestaan. Wat dat betreft dus niets dan lof voor Oxxio.
      Reactie van Oxxio | 2-3-2016 Beste heer, mevrouw,

      Wat ontzettend leuk om te lezen dat je zo tevreden bent over onze dienstverlenging. Met name over onze Jolien. We hopen dat we u nog veel langer van dienst mogen zijn als uw energieleverancier.

      Dank voor de positieve review.

      Met vriendelijke groet,

      Hannah
      Medewerker Webcare Oxxio
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Stefan | 25-2-2016

      In december 2015 hebben wij besloten over te stappen van eneco naar oxxio, hier hebben wij begin deze maand spijt van gekregen. Korte uitleg:

      Bij ons contract werd een lenovo laptop aangeboden met de specificaties die ik goed kon gebruike. 15,6 inch 4500 6GB werkgeheugen.1000GB opslag

      Toen ik de bestelcode intoetste kreeg ik een lenovo laptop aangeboden gekregen met devolgende specificaties: 15,6 inch 5500 4gb werkgeheugen, 128GB opslag.

      Dit omdat die niet meer leverbaar mijn device niet meer leverbaar Is.

      Ik had de algemene voorwaarden moeten lezen vertelde ze dat ze dan een gelijkwaardig alternatief aanbieden.

      Iedereen met een beetje verstand van een laptop weet dat dit geen gelijkwaardig alternatief Is.

      Graag zou ik anders iemand willen weten welke stappen ik kan ondernemen.
      Zelf dacht ik al aan rechtsbijstand.

      Ik heb nog geen device besteld heb tot 6 mei de tijd volgens een mail die ikheb ontvangen van oxxio/paradigit.

      Gr stefan
      Reactie van Jelle Postma | 13-3-2016 Beste Stefan,


      Een tip om mee te geven aan u. Kijkt u ook nog eens goed naar de vaste leveringskosten die in uw contract zitten. Voor de Lenovo Laptop betaald u al gauw 180,- euro per jaar extra, dat maal 3 maakt 540,- euro. Vind u dit wel de laptop waard?

      Groeten van
      Jelle
      Reactie van Oxxio | 2-3-2016 Beste heer, mevrouw,

      Wat zonde om te lezen dat de specificaties toch anders zijn dan eerder is gecommuniceerd en dat u nu spijt heeft van de overstap.

      Graag gaan we wat dieper in op uw opmerking. Dit kunnen we echter alleen doen wanneer we persoonsgegevens van u ontvangen. Daarom adviseer ik u om bovenstaande nogmaals te melden maar dan via ons Facebook of Twitter account.

      Met vriendelijke groet,

      Hannah
      Medewerker Webcare Oxxio
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Sharon | 23-2-2016

      Echt vreselijk Oxxio en Das Incasso!! Door omstandigheden termijnen juni & juli niet voldaan, hiervoor terecht een schrijven DAS Incasso ontvangen. Betalingsregeling met DAS getroffen voor deze termijnen. Uiteraard betaling augustus en alle opvolgende maanden op tijd aan Oxxio voldaan. Wat doet Oxxio met mijn ontvangen betalingen.... deze worden verrekend met de termijnen juni en juli (welke ter incasso waren aangeboden en waarvoor ik met DAS een betalingsregeling had getroffen) . Mede hierdoor is er dus structureel een achterstand in de administratie ontstaan bij Oxxio en maken ze elke maand een incassodossier op met het gevolg dat de maanden augustus t/m november nu de incassokosten open blijven staan. Meerder keren gebeld met Oxxio en DAS, maar je wordt van het kastje naar het muurtje gestuurd en totaal geen enkele medewerking en begrip vanuit DAS. DAS geeft wel toe dat de betalingen met de oude openstaande posten zijn verrekend (juni en juli), maar geeft dan ook gelijk aan dat de incassokosten gewoon betaald moeten worden.
      Als de betaling van Augustus gewoon met het voorschottermijn van augustus was verwerkt en de daaropvolgende betalingen ook met de betreffende voorschottermijnen, was er niets aan de hand geweest, want deze zijn allemaal op tijd betaald!!
      Inmiddels zijn de maanden juni en juli via DAS Incasso betaald en dus is alles verrekend, behalve de ten onrechte in rekening gebrachte incassokosten! Oxxio blijft bij haar standpunt ... ik dus ook! Te gek voor woorden gewoon ... ik ga de incassokosten niet betalen over de maanden augustus t/m november 2015.
      Inmiddels overgestapt naar een andere energieleverancier, ben d'r zoooo klaar mee!!!
      Reactie van Oxxio | 24-2-2016 Goedemorgen Sharon.

      Wat een vervelende situatie zeg!
      We kijken graag even met je mee. Zou je hiervoor een privé bericht kunnen sturen via Facebook of Twitter? Wil je dan ook je klantnummer doorgeven, dan kunnen we jou persoonlijke gegevens er bij pakken.

      Groet, Sebastiaan
      Oxxio Webcare
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Nathalie | 19-2-2016

      Waardeloos. Dat is het enigste woord wat ik er nog voor over heb. Door een fout heb ik 2 mnd niet kunnen betalen, heb hierover gebeld om een regeling te kunnen treffen zodat het wel betaald werd. Met hun kon ik geen regeling treffen voor die 2 mnd ik moest wachten op bericht van DAS. Inmiddels waren we alweer 3 mnd verder zonder enig bericht van DAS, tot we 2 weken terug een brief kregen van contract verbreking ?? Gebeld naar Oxxio en daar werd mij verteld dat ik mij geen zorgen hoefde te maken en dat ik alsnog bericht van DAS zou krijgen om die openstaande rekeningen te kunnen betalen, ok prima. Totdat ik gisteren bericht kreeg van de netbeheerder dat ze ons dus per 29-02 afsluiten!! Ik heb mij nu bij een andere leverancier aangemeld en ben ook nog goedkoper in de maand, mensen trap er niet in, ze sturen je van het kastje naar de muur bij oxxio...
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Ivy | 17-2-2016

      Trap er niet in. Ze zijn niet goedkoop al zeggen ze dat wel en de klantenservice is alles behalve klantvriendelijk, ze denken niet met je mee.
      Laat je niet verleiden door iPhone en laptops want hun vastrecht is juist het duurste van allemaal maar daar liegen ze over. Als je de reviews leest zegt dat al genoeg erg veel negatieve reacties,.
      Reactie van Oxxio | 18-2-2016 Hallo Ivy,

      Bedankt voor je feedback. Jammer natuurlijk om te lezen dat je geen goede ervaring met ons hebt en dat je ons niet klantvriendelijk vindt. Dat spijt ons! We doen er juist alles aan om onze klanten tevreden te stellen.

      We bieden daarom ook verschillende contracten aan. De contracten waarbij we Ipad's, laptops e.d. hebben aangeboden, waren qua vastrecht wat duurder. Dit hebben we echter gecommuniceerd en er waren alternatieven. Inmiddels bieden we geen contracten met soortgelijke cadeaus meer aan en richten we ons nog meer op een zo laag mogelijk leveringstarief.

      Met vriendelijke groet,

      Robin, medewerkster Oxxio
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Susanne van leeuwen | 8-2-2016

      Wij zijn onlangs over gestapt van Eneco naar oxxio. Het probleem is dat oxxio ons niet heeft aangemeld bij stedin de netbeheerder, maar Eneco ons wel al heeft afgemeld, waardoor stedin bij ons op de stoep stond om mijn gas en licht af te sluiten omdat er geen nieuwe contracten bij hun bekent zijn! Dit is vorige week woensdag 3-2-2016 gebeurd. Ik ben al sinds dien bezig met oxxio om de contracten met spoed naar stedin te sturen, er is mij woensdag avond beloofd door oxxio dat ze een spoedaanmelding hebben aangevraagd bij stedin en dat het 24 uur de tijd nodig heeft om door het landelijke systeem te komen . Nu zijn wij 6 dagen verder en is er nog steeds bekend bij stedin, maar ondertussen zit ik nog steeds zonder stroom met een baby van 4 WEKEN en een kindje van 1.5jaar. Ik heb uit noodzaak een verblijf op een vakantie park moeten boeken met alle kosten van dien, omdat ik niet zonder warm water en de kachel kan met mijn kinderen. Ik vind het überhaupt belachelijk dat stedin ook maar zonder enige aankondiging en zonder aan te bellen, mijn stroom afsluit. En dat terwijl de monteur de opblaas ooievaar op mijn deur moet hebben gezien. Dat moet je gewoon schijt hebben aan je medemens anders bel je wel ff aan om iets te melden lijkt mij, maar goed. Vervolgens heb ik net contact met oxxio en die zeggen gewoon doodleuk dat ze de spoed aanvraag nooit gedaan hebben omdat mijn contract 9-2-2016 ingaat, ze vonden het achteraf niet nodig. NIET NODIG?? Moet ik maar in de kou zitten met mijn kinderen, heel bizar dit! Daarna weer contact gehad met stedin die overigens nog steeds geen contracten binnen hebben, met de vraag als jullie ze alsnog vandaag binnen krijgen of ze dan toch nog vandaag mijn stroom kunnen aansluiten. Het antwoord is nee, dat kan gewoon nog even 2 dagen duren. Vervolgens wordt er ook nog even gemeld door stedin dat de afsluiting de kosten van ongeveer 180 euro met zich meebrengd, plus de kosten van een nieuwe aansluiting 140 euro voor mijn rekening zijn. Kan het nog gekker? Dit is natuurlijk schandalig! En dit allemaal door een overstap van Eneco naar oxxio die ons er van verzekerde dat hun de de overstap wel even zou regelen en wij er zeker van konden zijn dat alles goed zou verlopen, wij hoefden er nix voor te doen alleen even onze gegevens online in te vullen. Nou niet dus! Ik wil niet heel kinderachtig zijn maar kan toch niet??
      Reactie van Oxxio | 15-2-2016 Beste mevrouw Van Leeuwen,

      Ik kan mij goed voorstellen dat u ervan uitgaat dat een overstap goed verloopt als je dit goed geregeld hebt.Het is lastig voor mij om op deze manier te na te gaan wat er precies mis gegaan is. Wil je via Twitter of Facebook contact met ons opnemen? Dan zoeken we dit graag voor je uit.

      Met vriendelijke groet,

      Esther
      Oxxio Webcare
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Marco van Riel | 7-2-2016

      Lieve mensen laat je niet gek maken door dat *** van OXXIO en DAS INCASSO Als je ze belt over een betaling weten ze zelf niet hoe het zit en als je niet snel genoeg betaald schakelen ze DAS INCASSO ROTTERDAM in waar het ook gewoon een *** is net als bij Oxxio.
      Ik heb Oxxio al diverse malen benaderd om met een passende oplossing te komen ze beloven ieder keer beterschap maar er gebeurt niets ze komen iedere keer met vage kosten die ze zelf niet eens kunnen verklaren want daar zijn die *** bij Oxxio en bij DAS niet toe in staat..!! Het wordt hoog tijd dat Oxxio voor de rechter wordt gesleept om hun wantoestanden aan de kaak te stellen.
      Je bent geen klant van Oxxio maar een plukkip..!! Super schandalig wat jullie iedere keer weer klikken OXXIO en DAS bij elkaar..!!
      Reactie van Oxxio | 10-2-2016 Beste heer,

      Wat een vervelend bericht! Ik maak hieruit op dat je niet tevreden bent over onze werkwijze bij een betalingsachterstand. Wanneer wij een vordering terecht doorzetten naar een incassobureau, dien je de zaak verder met hen af te handelen. Als je het idee hebt dat wij de vordering onterecht hebben doorgezet, zoeken we dit graag voor je uit. We ontvangen dan gaarne de contactgegevens via een ander kanaal. Hierbij kan je denken aan Facebook of Twitter, ook kan je het bericht nogmaals versturen via een site waar je de contactgegevens verborgen mee kan zenden.

      Groet,

      Marije
      Oxxio Webcare
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Frenk | 3-2-2016

      Het wordt steeds gekker met oxxio. Naar aanleiding van mijn mail op hun reactie (zie hier op deze site onder Frenk), hebben ze mij opgebeld. Een uiterst ontevreden contact waarbij men gewoon niets wilde en kon, en men zich overal achter verschuilde. Hun gevraagd op mijn mail schriftelijk te reageren, welke ik hierbij met jullie deel. Het is echt ongelooflijk dat zo'n maatschappij de zaken denkt op te lossen.

      "Beste heer,

      Naar aanleiding van ons telefonisch contact van 3 februari 2016 stuur ik je deze e-mail. Uit mijn overleg met een expert op de afdeling is gebleken dat ik geen inzicht kan en mag geven over hoe Oxxio de door jou betwiste schatting van de energiekosten voor de maand januari heeft berekend. Oxxio profileert zich met een app die inzicht geeft in je energieverbruik maar biedt geen garanties dat de in de app berekende energiekosten voor elke maand bij elkaar opgeteld identiek zullen zijn aan de jaarnota. Uit concurentieoverwegingen kunnen wij geen aanvullende informatie geven over hoe de app precies werkt. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is dat je wenst, maar ik kan je helaas geen ander antwoord geven. "

      Oxxio App
      Inzicht in je energieverbruik en online je gegevens wijzigen? Download de gratis Oxxio App of ga naar Mijn Oxxio en regel al je energiezaken gemakkelijk zelf.

      Met vriendelijke groet,

      Medewerker Klantenservice

      Ik heb nog nooit zo'n ongefundeerde en waardeloos reactie gehad!!

      Maar laten we beginnen bij het begin. Ik citeer:

      "Naar aanleiding van ons telefonisch contact van 3 februari 2016 stuur ik je deze e-mail. Uit mijn overleg met een expert op de afdeling is gebleken dat ik geen inzicht kan en mag geven over hoe Oxxio de door jou betwiste schatting van de energiekosten voor de maand januari heeft berekend. "

      Men verschaft je in de app niet kloppende inzicht in je verbruik en de vaste kosten, en als je daarover NORMALE vragen stelt dan mag men je geen inzicht geven hoe de kosten in de app. berekent worden. Volgens mij zijn ze bij oxxio echt van de pot gerukt. Ik stel normale vragen over de gegevens die Oxxio in zijn app plaatst, en die volgens mij incorrect zijn! Men mag dus gewoon plaatsen wat zij vinden en als je daar dan vragen over stelt mogen ze geen verklaring geven. Het past precies in de Oxxio cultuur .......ikke niet weten en je moet niet zeuren! Belachelijk.

      Ik citeer verder:

      " Oxxio profileert zich met een app die inzicht geeft in je energieverbruik maar biedt geen garanties dat de in de app berekende energiekosten voor elke maand bij elkaar opgeteld identiek zullen zijn aan de jaarnota. "

      Zijn er dan geen weldenkende mensen binnen oxxio met gezond verstand? Wat heeft men aan een app die zegt inzicht te geven in je verbruik, maar waarvan ze vooraf zeggen dat dit niet hoeft te corresponderen met de eindafrekening. Was er al achter dat ze niet kunnen rekenen bij oxxio, maar dit is wel erg beschamend voor een maatschappij dat ze NIET IN STAAT ZIJN om een app kunt maken die klopt!!! Iedere andere leverancier kan dit BEHALVE OXXIO. En eerlijk gezegd .........zo moeilijk is het ook weer niet.

      Ik citeer verder:

      "Uit concurrentieoverwegingen kunnen wij geen aanvullende informatie geven over hoe de app precies werkt. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is dat je wenst, maar ik kan je helaas geen ander antwoord geven. "

      Ik heb nog nooit in mijn leven zo'n absurde reden gehoord!! Wel passend bij oxxio. Anderen hebben altijd de schuld en als ze het niet weten dan verschuilen zij zich achter " uit concurrentieoverwegingen", om het probleem maar niet te hoeven op te lossen.

      Op de eerste plaats weet de concurrent in ieder geval wel om alles goed te berekenen, waardoor je echt goede info krijgt over je gebruik en de lasten. DAAR KAN OXXIO NOG EEN GOED VOORBEELD AAN NEMEN!
      En wat is er zo geheimzinnig aan zaken als energiebelasting (door de wet vastgesteld en openbaar op internet te vinden) en netbeheerkosten (door de netwerkbeheerder vastgesteld en openbaar op hun site)??

      Nee oxxio denkt zich alles te kunnen permitteren; is arrogant en ik denk dat een garnaal meer verstand bezit. Wat een domme arrogante organisatie!

      Op mijn vraag waarom mijn eerste afschrijving niet in de app onder nota verwerkt is, krijg ik als antwoord dat hierin alleen de jaarnota wordt vermeld. Tjonge lekker app hoor. Net doen of je alles registreert wat het makkelijk maakt voor de consument, en vervolgens anders doen!

      Het moge duidelijk zijn dat Oxxio de mensen verkeerd inlicht met hun app mijn oxxio. Vragen hoe e.e.a. wordt berekend mag om concurrentieoverwegingen ( hahaha laat mij niet lachen) niet worden gegeven. Wat een belachelijke maatschappij is dit. Ik laat het er niet bij zitten. Hopelijk kan radar de directie van oxxio bereiken, want ik kan maar niet geloven dat de directie met deze gang van zaken akkoord gaat. Het wordt tijd dat de bezem door dat bedrijf gaat. Op deze wijze kan je toch geen energiebedrijf runnen.

      DUS MENSEN WEET U GEWAARSCHUWD. OXXIO DAAR MOET ZEKER NIET WEZEN!
      Reactie van Ruud | 12-2-2016 Beste Oxxio,

      De ervaringen van Frenk zijn dus de reden waarom ik zo,n 3 jaar geleden bij Oxxio ben opgestapt!
      Arrogante, eigenwijze en tevens onbetrouwbare medewerkers bij de helpdesk die voor een organisatie werken die naar mijn mening het idee heeft dat ze boven de wet staat herkenbaar aan uitspraken als "daar hebben wij het recht toe", "daar zijn wij toe gemachtigd"etc.
      Mijn ervaring is dat er geen enkel communicatie kanaal met Oxxio bestaat dat ervoor zorgt dat problemen opgelost gaan worden! Probleem oplossend gaat uit van mensen die kunnen luisteren, begrijpen en meeleven met de klant iets wat Oxxio tot op heden nog steeds niet heeft begrepen!

      groet,
      Ruderick
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Ron Kolijn | 3-2-2016

      Na mijn overstap via gaslicht.com heeft Oxxio mijn nieuwe contract in plaats van aansluitend op mijn vorige contract onmiddelijk in laten gaan. Resultaat, €100,- boete en het verspelen van €210,- premie aan het eind van mijn contract.
      Na protest van mijn kant bij Oxxio werd mij toegezegd dat ik terug zou worden gezet naar mijn oude provider. Die belofte werd 9 december gedaan. Inmiddels is het 3 februari en volgens Oxxio ben ik terug naar mijn oude provider maar die zegt van niets te weten. Weer duizend excuses van Oxxio en het verzoek nog een paar weken af te wachten. Alle gaat goed komen zeggen ze. Ik geloof er inmiddels geen moer meer van. Er is een positieve kant aan dit verhaal. Ik ben in ieder geval van mijn (nieuwe) contract met Oxxio af.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Frenk | 3-2-2016

      Ik heb al vaker mijn mening over hoe waardeloos oxxio is met jullie gedeeld, en hierbij weer zo'n reactie op mijn mail die nergens op slaat. Het meest eenvoudige kunnen ze niet eens beantwoorden. Ik vraag gewoon om uitleg over de berekening van mijn verbruik in de oxxio app. Het gaat dan niet over mijn verbruik in kwh en m3, maar over de bijkomende kosten, zoals vaste leveringskosten (staat gewoon in het contract), netbeheerkosten (staat gewoon op de site van de netwerkbeheerder), vermindering energiebelasting (wordt wettelijk vastgesteld)!


      Omdat mijn ervaring is dat je alles bij oxxio moet controleren kwam ik er ook achter dat de berekeningen niet kloppen. En ja, omdat ik mij soms afvraag of men wel kan rekenen heb ik de berekeningen uitvoerig voor hen bijgevoegd, en dan krijg je het volgende mailtje als antwoord!

      Ik citeer uit het mailtje
      "De verbruiksgegevens, tarieven en bijkomende kosten die in Mijn Oxxio worden genoemd zijn bedoeld om jou inzicht te geven in het verbruik in een periode en wat daarvoor betaald zou moeten worden. " Ja dat leest U goed, maar wat heb ik eraan als de berekening niet klopt. Waardeloos!!!!

      Ik citeer verder
      "De uitkomsten zijn niet het verbruik en de bedragen waar Oxxio zelf mee werkt. " Ben ik nu zo achterlijk of zijn ze niet goed bij hun hoofd bij oxxio? Hoe kan men nu een goed inzicht in een app geven als de uitkomsten niet het verbruik en de bedragen zijn waar oxxio meewerkt! Belachelijk en super domme opmerking. Maar ja waar mee oxxio meewerkt is onbekend en toch moet die app je inzicht in je gebruik geven. Daarnaast is het onjuist want mijn verbruik voor januari klopt exact, alleen die bijkomende kosten worden onjuist berekend!

      Ik citeer verder:

      "De tussentijdse verbruiksgegevens in Mijn Oxxio kunnen we echter niet corrigeren. Op dit moment is Oxxio bezig om de site te vernieuwen. Ik kan op dit moment geen toegang krijgen tot je account om de reden van de verschillen in jouw berekening en die van ons te achterhalen. Ik ga er vanuit dat bij gebruik over een langere periode de berekeningen in Mijn Oxxio overeen gaan komen met je eigen berekeningen. "

      jaja. Kan niet is dood en wil niet ligt ernaast! En ja hoor, weer ligt het systeem ernaast, en weer kunnen ze niet bij je gegevens komen, en service gericht zijn kennen ze niet bij oxxio, door bijvoorbeeld er bij mij op terug te komen als ze er bij kunnen. Maar bij het beantwoorden van mijn vraag is geen systeem nodig. Ik vraag gewoon hoe men de bijkomende kosten in de app. berekent. Zo moeilijk is dit toch niet. Maar nee hoor we verschuilen ons achter het systeem dat het niet doet. Altijd en altijd ligt het aan iets anders en kunnen ze er niets aan doen. Belachelijk gewoon.

      Ervanuit gaan dat het in de loop van de periode wel goed komt is typerend voor het oxxio gedrag.

      Alles op de lange baan schuiven; er nu niets aan doen en we zien wel later. Lekker probleemoplossend gewerkt, maar ja ook dat woord begrijpen ze niet! Wat een onbegrijpelijke waardeloze maatschappij. Stap nooit over naar oxxio...............tenzij je het gezeik leuk vind en er van alles fout gaat en niet opgelost wordt! Het is EENS MAAR NOOIT MEER. U BENT GEWAARSCHUWD!

      Ja, en dan eindigen ze hun mail met het volgende:

      "Inzicht in je energieverbruik en online je gegevens wijzigen? Download de gratis Oxxio App of ga naar Mijn Oxxio en regel al je energiezaken gemakkelijk zelf"

      DUS NIET. Hoezo gemakkelijk, ER KLOPT GEEN HOUT VAN!

      Inmiddels RADAR ingeschakeld, want er valt gewoon niet met Oxxio te communuceren!

      Retour mail als antwoord op mijn mail.


      Naar aanleiding van je e-mail van 1 februari 2016 stuur ik je dit antwoord. De verbruiksgegevens, tarieven en bijkomende kosten die in Mijn Oxxio worden genoemd zijn bedoeld om jou inzicht te geven in het verbruik in een periode en wat daarvoor betaald zou moeten worden. De uitkomsten zijn niet het verbruik en de bedragen waar Oxxio zelf mee werkt. Pas op de jaarnota zullen wij een berekening maken van je verbruik voor het afgelopen jaar. Als het verbruik of de tarieven op die jaarnota niet correct zijn kun je daar dan ee De tussentijdse verbruiksgegevens in Mijn Oxxio kunnen we echter niet corrigeren. n correctie voor aanvragen.Op dit moment is Oxxio bezig om de site te vernieuwen. Ik kan op dit moment geen toegang krijgen tot je account om de reden van de verschillen in jouw berekening en die van ons te achterhalen. Ik ga er vanuit dat bij gebruik over een langere periode de berekeningen in Mijn Oxxio overeen gaan komen met je eigen berekeningen.

      Oxxio App
      Inzicht in je energieverbruik en online je gegevens wijzigen? Download de gratis Oxxio App of ga naar Mijn Oxxio en regel al je energiezaken gemakkelijk zelf.

      Met vriendelijke groet,

      Gerlof de Boer
      Medewerker Klantenservice

      Oxxio
      Klantenservice

      Klantnr:37682612
      Mijne Dames en heren,
      In mijn oxxio wordt weergegeven hoeveel mijn verbruik in de maand januari 2016 is. Helaas klopt (naar mijn berekeningen) de berekening niet!
      Mijn verbruik voor gas is in de maand januari 2016 is 51m3
      Mijn verbruik voor elektra is hoog 79 Kwh en laag 67 kwh
      Berekening totale kosten elektra volgens mijn oxxio is:
      Totale kosten deze periode
      €11,34Verbruik dal
      €14,48Verbruik normaal
      €4,36Vaste leveringskosten
      €18,28Netbeheerkosten
      €-29,80Vermindering energiebelasting
      €18,66Totale kosten
      De berekening van je totale energiekosten in deze periode houdt rekening met:
      • Overheidsheffingen: het tarief is inclusief btw, opslag duurzame energie en energiebelasting. Het gastarief is incl. regiotoeslag gas. Je krijgt € 385,53 (incl. btw) vermindering energiebelasting per jaar per stroomaansluiting terug als je woont of werkt op je aansluitadres
      • Vaste leveringskosten: een vergoeding voor de vaste kosten per aansluiting
      • Netbeheerkosten: een vast bedrag dat je betaalt voor het gebruik van het netwerk en je meter

      De verbruikskosten voor hoog en laag verbruik kloppen,

      Normaal is 79 kwh x 0,18323 = € 14.48
      Dal is 67 kwh x0,16927 = € 11,34

      Niet kloppen in de opgegeven berekening:

      A) Vaste leveringskosten ad € 4,36. Mijn vaste leveringskosten zijn € 55,06 per jaar. Dit is 55,06/366dagen (2016 is een schrikkel jaar dus 366 dagen) is € 0,1504 per dag of 55,06/12maanden is € 4,5883 per maand. Het door Oxxio berekende bedrag van € 4,36 vaste leveringskosten is dus onjuist! Volgens mijn berekening moet het of € 4,5883 per maand zijn (als het per maand wordt berekend) of 31 dagen x 0,1504 = € 4.66 zijn (als het per dag wordt berekend)
      B) Netbeheerkosten ad. € 18,28 is volgens mij ook onjuist. De netbeheerkosten voor 2016 bij Liander is voor stroom € 230,69. Per dag is dit dus € 230,69/366 dagen = € 0,6303. Dit is voor januari dus 31 x 0,6303 = € 19.53. Of als het per maand berekend wordt € 230,69/12 maanden = € 19,224 per maand
      C) Vermindering energiebelasting € 29,80. Ook dit bedrag is volgens mij onjuist. Vermindering energiebelasting voor 2016 is € 376,08 (wettelijk vastgesteld). Dit is per maand 376,08/12 maanden = € 31,34 . Of indien per dag berekent 376,08/366 = € 1,0275 per dag. Voor de maand januari is dit dan 31 x 1,0275 = € 31,85

      De door u opgegeven bedragen kloppen niet met de door mij hierboven berekende en aangegeven bedragen. Om te controleren (en eventueel te reclameren) hoe de door u berekende bedragen tot stand zijn gekomen zie ik graag uw berekeningen tegemoet!


      Berekening totale kosten GAS in mijn Oxxio.

      Totale kosten deze periode
      €31,29Verbruik
      €4,36Vaste leveringskosten
      €11,74Netbeheerkosten
      €47,39Totale kosten
      De berekening van je totale energiekosten in deze periode houdt rekening met:
      • Leveringskosten: gebaseerd op de hoeveelheid energie die je verbruikt
      • Overheidsheffingen: het tarief is inclusief btw, opslag duurzame energie en energiebelasting. Het gastarief is incl. regiotoeslag gas. Je krijgt € 385,53 (incl. btw) vermindering energiebelasting per jaar per stroomaansluiting terug als je woont of werkt op je aansluitadres
      • Vaste leveringskosten: een vergoeding voor de vaste kosten per aansluiting
      • Netbeheerkosten: een vast bedrag dat je betaalt voor het gebruik van het netwerk en je meter

      In januari 2016 heb ik 51 m3 gas verbruikt.

      Dit is dus 51 x 0,61346 = € 31.29. Deze berekening is juist!

      Niet juist in deze berekening zijn:

      a) Vaste leveringskosten ad. €4,36. Mijn contractuele vaste leveringskosten zijn € 4,59 per maand.
      b) Netbeheerkosten ad € 11,74. De netbeheerkosten voor gas zijn bij Liander voor 2016 € 148,14. Dit is per maand 148,14/12 maanden = € 12,345

      Uit het bovenstaande blijk dus dat u volgens mijn berekening te weinig rekent voor “vaste leveringskosten en netbeheerkosten”

      Ook uw berekening met betrekking tot gas zie ik graag tegemoet, zodat ik kan vaststellen of uw berekeningswijze daadwerkelijk juist is.


      Verder heb ik een vraag met betrekking tot het verwerken van de nota in mijn oxxio. In januari is de eerste termijn van € 52,-- bij mij afgeschreven, doch ik kan deze afschrijving niet terugvinden in mijn oxxio bij nota.
      Moet deze afschrijving nog in het systeem verwerkt worden of is er iets anders aan de hand?

      Vriendelijk verzoek ik u mijn bovengenoemde vragen te beantwoorden.

      Met vriendelijke groet,
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
  •  
    Pagina 1 van 41