Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?
  • Energieprijzen van Oxxio vergelijken

    Op deze pagina kunt u de beoordelingen / ervaringen lezen over Oxxio. Ook kunt u zelf uw beoordeling / ervaring over Oxxio plaatsen. Bent u benieuwd wat de energieprijzen van Oxxio zijn ten opzichte van andere energieleveranciers en wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energierekening? Maak dan snel een vergelijking en stap vandaag nog zorgeloos over!

     

    • Top 5 goedkoopste actie producten

      Jaarkosten voor een gemiddeld huishouden (3500 kWh en 1800m3)

    • 1 €1739 / jaar
      €144.92 / maand
      Vergelijk
    • 2 €1755 / jaar
      €146.25 / maand
      Vergelijk
    • 3 €1759 / jaar
      €146.58 / maand
      Vergelijk
    • 4 €1760 / jaar
      €146.67 / maand
      Vergelijk
    • 5 €1775 / jaar
      €147.92 / maand
      Vergelijk
  • Ervaringen Oxxio

  • Meest recente ervaringen

    Meest nuttig eerst | Meest recent eerst
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      han van mourick | 30-3-2015

      helaas was ik op 31 mei 2014, van nuon naar oxxio overgestapt, ivm de ipad air actie wat mij geld zou besparen? op mijn vraag of de kosten ( vaste stedin) hetzelfde bleven dacht ik nou oké dan maar, ik gebruik ca 30 kuub gas in de winter, en betaal als voorschot 85 euro aan gas, kijk ik op de app ( die al niet meer werkt ) dan kom ik telkens geld tekort op de termijn ?? de schrik kwam toen ik de stroom ging nakijken, 100 per maand waarvan ca 80 euro verbruik p[er maand ? als alleenstaande ,.zuinig zijnde, ik staptte maar niet waarom ik zoveel betaalde per maand, een voorschot ken je deels zelf bepalen ivm mogelijke tekort, maar ik zat met dezelfde 180 per maand bij nuon op 740 euro teruggave,,, Nuon belde mij vorige weel en vroegen mij waarom ik destijds was overgestapt, ik vertelde van de ipad actie en toen vertelde deze man om even het een en ander aan te klikken op de oxxio site en daar kwam de AAP... een contract vanb 3 jaa met een VASTRECHT van 29, 00 per maand 14,50 per product zou de ipad mij ca 960 euro kosten ???? de vastrecht bij nuon is 3, 50 per product dus 7 euro per maand, ik ging ervan uit dat vastrecht ook gewoon bij stedin zat... helaas niet dus...
      met de man van nuon de gas en stroomprijzen doorgenomen en stedin en vastrecht, de afspraak ook al op papier dat zij de boete betalen stap ik per 3 JUNY over opdat er geen gezeur over een dag eerder komt. dat bespaart mij 24x 29 euro per jaar wat 12 x 7 euro per jaar wordt. dus bijna 300 euro per jaar wat over de balk gekieperd wordt..hebben neerdere mensen dit gedaan dtap dit jaar opver u krijgt de boete tot max jaar vergoed u betaalt zelf dus aan boete 50 euro en klaar bent U tevens heeft u dan voor de ipad maar 12 x 29 euro betaald , oxxio een soort neckermann wat ook energie levert???? wegwezen daar aps werken niet, website werkt zelden/nooit...
      Reactie van han van mourick | 30-3-2015 het moet 30 kuub gas per maand wezen in de R maanden, per jaar kom ik tegen de 500 kuub..gas
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      D.G. van der Molen | 26-3-2015

      Zeer slechte energieleverantier! Hier moet je echt geen klant worden, je komt eigenlijk nooit weer van het bedrijf af!! En dit kost je dus bergen geld..
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Mungra | 26-3-2015

      ik heb er gewoon geen woorden voor... Meld je niet aan bij Oxxio. Ze weten niet wat service is, wacht tijden zijn te lang (sta 20 minuten in de wacht en wordt dan weer naar een andere afdeling doorgeschakeld) zij melden mij aan zonder toestemming en verwachten dat ik dan een boete ga betalen omdat zij mij moeten afmelden.. wat is dit voor bedrijf? 1 Tip: Niet bij Oxxio aanmelden!
      Reactie van Oxxio | 30-3-2015 Beste Mungra,

      Als je je postcode/huisnummer of klantnummer doorgeeft met je klacht via deoxxiomedewerker@oxxio.nl dan kijken wij het graag voor je na.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      jowy | 25-3-2015

      wat zijn jullie slecht oxxio kan niet eens reageren op mijn bericht dan maar zo ,,ik heb al 5 mails naar jullie toegestuurd heb ook al 5 keer gebled 55 cent per gesprek ..jullie willen het niet oplossen en sturen je van kastje naar de muur echt erg en mails haha reageren jullie niet eens op wij willen gewoon die 650 euro terug met spoed wat allang betaald had moeten worden maar hoooooo maar dat doen jullie niet zogenaamd mijn rekening niet meer ??? terwel die gewoon onder aaan de brief staat ?? jullie zouden mij ook een brief sturen ook niet gedaan?? echt geen goed woord voor over......ik kan niet anders dan incassoburo erop af sturen triest dat zo moet omdat jullie niks willen doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      bericht
      k heb al meerdere malen contact gehad met jullie maar krijg geen antwoord terug wij krijgen geld terug van jullie maar nu weten jullie rekening nummer niet meer?? en jullie zouden een brief sturen naar ons en is ook niet gebeurt ? wij krijgen nog dik 600 euro terug maar nu geven jullie niet thuis nogmaals mijn rekening nummer is xxxxxxxx waar jullie al 5 jaar geld vanaf halen en dit hebben jullie nu ineens niet meer ? graag wil ik binnnen 24 uur antwoord hebben en met spoed mijn geld terug zoniet ik heb rechtsbijstand en daar ga ik gebruik van maken!!! wat zo ga je niet met klanten en mensen om ook al veel mails gesturrd / gebeld enz enz was een bedrijf

      Reactie van Oxxio 25 maart 2015
      Beste Jowy,
      Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat je je tegoed nog niet terug hebt ontvangen. Wij zouden graag voor je nakijken waardoor dit komt. Hiervoor hebben we meer gegevens van je nodig.
      Kun je ons een korte beschrijving van je klacht en je klachtgegevens doorsturen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl?
      Met vriendelijke groet,
      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Jan Berlang | 29-3-2015 @jowy

      Het is weer schijnheiligheid ten top van Oxxio. ´Wij zouden graag voor je nakijken waardoor dit komt´. Tess weet precies waardoor dat komt. Wie niet zelf aan de belt trekt krijgt al jarenlang gewoon zijn geld niet terug. Oxxio betaalt teruggavenota’s gewoon doelbewust niet uit en stalt het geld op een aparte rekening tot de klanten misschien eens zullen reageren. En ondertussen rente trekken van jouw geld. Je leest continu die praktijken hier op deze site dat ze gewoon maandenlang volkomen overbodig en onterecht traineren en niet uitbetalen.

      Als je dan aan de bel trekt volgen idiote en stompzinnige smoezen dat je nog eens 8 weken moet wachten wat natuurlijk helemaal nergens op slaat. Net als u en ik kan Oxxio gewoon in 2 seconden een betaling doen als ze willen. Maar ze willen dus niet. Ik ben ook maanden in de weer geweest om mijn geld terug te krijgen.

      U heeft een mooi alternatief voorgesteld. Gewoon doen! Das Incasso is een goed incassobureau volgens Oxxio. Leuk voor een lek in de media: ‘Oxxio saboteert al maanden de uitbetaling van een restitutienota. Boze klant gaat over tot gerechtelijke incasso via de eigen incassopartner Das Incasso van Oxxio zelf, omdat Oxxio al maanden weigert een restitutienota aan de klant uit te betalen’.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      W. Engels | 23-3-2015

      Ben al weken in de weer met Oxxio. Ben helaas ingegaan op een telefonisch verkoopverhaaltje van deze *** en lijk er nu aan vast te zitten. Ondanks het feit dus dat ik netjes binnen enkele dagen schriftelijk heb ontbonden (met het door hun aangeboden formulier op de website). Hebben ze nooit ontvangen is nu de boodschap. Nou, ik heb een maand lang NIKS (geen email, brief, account of wat dan ook) ontvangen van Oxxio, maar ben ondertussen wel al uitgeschreven bij mijn oude maatschappij en blijk zelfs al stroom te krijgen van Oxxio. Ik heb vele emails over de kwestie naar de Oxxio klantenservice gestuurd (ik wil nl. gewoon terug naar mijn oude maatschappij) en NOOIT wordt gereageerd. Op geen enkele email volgt ook maar enig teken van leven! Na veel proberen blijkt er telefonisch contact mogelijk en dan wordt doodleuk gezegd (na een stem met een bericht over de fantastische verbeterde klantenservice) dat de mails wel ontvangen zijn en dat er “iets” gedaan wordt. Alle contacten met de klantenservice (hoe durven dit zo te noemen) eindigen altijd met: we bellen u terug/u hoort van ons. NOU: WE HOREN IETS. Dit is werkelijk niet normaal
      Reactie van Oxxio | 26-3-2015 Beste W. Engels,

      We zoeken bovenstaande graag voor u uit.
      Wilt u zo vriendelijk zijn om uw klantnummer en een korte omschrijving van uw vraag te sturen aan 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl? U krijgt dan zo snel mogelijk ons terugkoppeling.

      Met dank voor uw moeite en met vriendelijke groet,
      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van W.selderbeek | 24-3-2015 @W.Engels
      Hetzelfde is mij overkomen. De “fantastisch verbeterde klantenservice” meldt met een computerstem “dat de mails wel ontvangen zijn en dat er “iets” gedaan wordt”.

      Dat “iets” is inderdaad gewoon massaal niet beantwoorden van mails en vervolgens zonder blikken en blozen die mails weggooien en verplaatsen naar de prullenbak. Het lijkt erop dat Oxxio er een dagtaak aan heeft om al die klachtenmails en brieven weg te gooien, tot zelfs je aangetekende brieven aan toe. Ook aangetekende brieven worden dus niet beantwoord en weggegooid. Zonde van je € 7,95.

      En dan op 1 februari de handel overhalen voor een chaotische verbetering van de klantenservice van een chaotisch bedrijf met een chaotische administratie.

      Maar Oxxio koestert al haar klanten. Alleen weet Oxxio nog niet waarmee en hoe. Misschien toch koesteren met gewoon je post niet beantwoorden en weggooien.

      Tja, en terugbellen. Doe ze gewoon niet want dat kost Oxxio geld. En dat geeft Oxxio liever terug aan de klant met uiterst scherpe tarieven, jawel, met stip als de laatste 4 energieleveranciers op deze site.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Boerman | 22-3-2015

      Oxxio is bezig mij naar een andere leverancier sturen , het transparante met de voorschot app is al maanden buitenwerking , div. keren gebeld , gemaild geen enkele reactie terug .
      Gezien het transparante was ik blij met oxxio , het klopte precies met het verbruik ,ik adviseerde iedereen naar Oxxio maar dat is over , jammer, nu maar afwachten op de jaarafrekening .
      Reactie van Oxxio | 26-3-2015 Beste Boerman,

      Wat jammer om te horen dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening.

      Door onze overstap naar een ander administratief systeem, was het inderdaad tijdelijk niet mogelijk om de app te benaderen, omdat we meerdere updates moesten doen. We hebben ervoor gekozen om eerst alle updates te doen, zodat we daarna iedereen weer volledig van dienst kunnen zijn.

      Uit je bericht begrijp ik dat je vragen nog niet zijn opgelost. Wil je zo vriendelijk zijn om je klantnummer en een korte omschrijving van je vraag te versturen aan 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl'? Je krijgt dan zo snel mogelijk ons antwoord terug.

      Met dank alvast voor je moeite en met vriendelijke groet,

      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Andrea | 19-3-2015

      Grootste fout die ik ooit heb gemaakt; naar oxxio overstappen.. Wat een ellende, wat een slapeloze nachten, ik heb behoorlijk wat tranen gelaten door dit gedoe.
      Van de Nuon naar de oxxio overgestapt. De Nuon heeft toen geschatte eindstanden doorgegeven aan de oxxio, die oxxio gebruikt heeft als beginstand. Zelf heb ik bij oxxio netjes mijn beginstanden doorgegeven, als hiernaar gekeken was dan was opgevallen dat mijn standen verschilden met die van wat de nuon had opgegeven.
      Omdat er dus gebruik is gemaakt van een geschatte stand (die ver van de werkelijke stand aflag), kwam oxxio met een voorschotbedrag van 30,- per maand voor gas. Omdat ik van de nuon geld terug had gekregen, ging ik er vanuit dat dit een redelijk maandbedrag was, gezien ik ALLEEN woon in een flatje met 1 gaskachel (die i.v.m. werk in de winter alleen savonds aanstond).
      Ik woonde pas een jaar op mezelf en had geen idee dat het altijd verstandig is om je meterstanden te checken als je overstapt.
      Toen ik mijn jaarafrekening gas van oxxio kreeg... stond mijn hart even stil; volgens hen had ik 1504,39 euro aan gas verbruikt in 1 jaar tijd!!!
      HOE IN VREDESNAAM KAN 1 PERSOON 1500EURO AAN GAS VERBRUIKEN IN 1 JAAR TIJD?!

      Oxxio opgebeld om uitleg te vragen, is er een fout gemaakt? Klantenservice van Oxxio is KEER OP KEER zeeeer klantonvriendelijk, het moest en zou betaald worden en er was geen correctie mogelijk, dan had ik maar eerder moeten zien dat de meterstanden niet klopten.
      Na tientallen keren bellen met oxxio om te proberen hier samen uit te komen, waren mijn belkosten gigantisch opgelopen en was ik niet meer in staat een normaal gesprek te voeren met deze zieleknijpers. Ik werd tijdens gesprekken soms wel meerdere malen minutenlang in de wacht gezet, dan gingen ze even wat uitzoeken. Het verzoek om mij terug te bellen als oxxio eindelijk eens duidelijkheid had, werd steeds met NEE beantwoord, dat is niet mogelijk. Vreemd, aangezien een bedrijf als Nuon mij soms wel 5x op een dag kon terugbellen als dit nodig was..

      Omdat ik de energie en het vertrouwen niet meer had om samen met oxxio tot een oplossing te komen, heb ik
      uiteindelijk de rechtsbijstandsverzekering erbij gehaald. Deze namen het contact met oxxio van mij over. Zelfs toen stak oxxio hun kop overal voor in het zand en werkte voor geen kant mee. BELACHELIJK!!! Het hele gedoe rondom oxxio werd mij echt teveel, ik heb hier zelfs stress en paniek aanvallen door gehad, fijn als jonge vrouw van 23 die net op zichzelf woont, in de ziektewet zit en aan het revalideren is. Dit kon ik er ook wel bij hebben hoor...
      Na wekenlang pogingen van de rechtsbijstand om oxxio te laten meewerken, kon oxxio ineens zakken van 1504,- euro naar 861,-euro..
      Waarom gaat een bedrijf zakken als ze zeggen dat er niks mis is?? Hier ben ik niet mee akkoord gegaan, waarna een paar weken later, oxxio weer kon zakken met de prijs. KLOPT NIET OXXIO??? jullie wisten donders goed dat er dingen niet klopte.! Ook mailtjes van de oxxio klopten van geen kant. Toen de meterstanden werden opgevraagd, kreeg ik verschillende mailtjes met verschillende meterstanden, maar wel allemaal op mijn naam?

      Vreemd oxxio, volgens mij hebben jullie je zaken helemaaaaal niet op orde.
      Ook facturen die via de mail werden verstuurd, met dezelfde factuurnummers maar met hele andere bedragen erin... tsja wat moet je dan? Dit hele bedrijf weet zelf niet eens hoe het van voor en achter werkt...

      Omdat oxxio verder weigerde mee te werken is mijn rechtsbijstand in een laatste poging (voor de geschillencommissie) naar de Nuon gegaan, welke WEL bereid waren medewerking te verlenen om dit probleem zo goed mogelijk op te lossen. Nuon heeft de geschatte standen verandert in de juiste standen, waardoor er een nieuwe eindafrekening gemaakt is. Klantenservice van Nuon was klantvriendelijk en behulpzaam, konden mij terugbellen als ik een vraag had en waren zeer schappelijk met een betalingsregeling treffen (i.p.v. 1 jaar mocht ik in 2 jaar terug betalen).
      Door de nieuwe afrekening bij nuon, was oxxio uiteindelijk ook verplicht een nieuwe jaarafrekening te maken..
      Alsnog moest ik wel bijbetalen, maar geen 1500euro!!! Gebeld om een betalingsregeling te treffen, ik moest in 4 termijnen terug betalen wat uitkwam op 90 euro per maand. Door de hoge jaarafrekening was mijn voorschotbedrag gas al naar 140 euro per maand gegaan, + 50,- stroom = 190 euro voorschot (EN IK WOON MAAR ALLEEN HE?!!)
      Medewerker van de klantenservice uitgelegd dat ik in de ziektewet zat en dit financieel niet haalbaar was, mag ik het in 1 jaar terug betalen? NEE, dat is niet mogelijk... (en nuon kan wel van 1 jaar naar 2 jaar gaan???) Ik heb de medewerker verteld dat ik het bedrag wel WOU betalen, maar het niet KON in 4 termijnen. of ik dan de hele maand droog brood moest eten. Kreeg als antwoord dat hij er niet van wakker lag en ik maar moest zien hoe ik het ging regelen...

      Waaauw oxxio,
      Pffff ik heb er eigenlijk geen woorden voor, jullie hebben mij geestelijk tot op de grond toe uitgeput met dit spelletje touwtrekken.. Zelfs de rechtsbijstandsverzekering had er geen woorden meer voor op de schandelijke manier waarop jullie met klanten omgaan.
      Bedankt oxxio, voor de torenhoge telefoonrekening, voor alle tranen die ik heb gelaten omdat ik continu tegen een muur opliep, voor jullie begrip dat iemand van 23 met een ziektewet uitkering geen 280 euro in de maand kan betalen aan jullie,
      Bedankt voor een half jaar gigantisch veel stress met slapeloze nachten, bedankt voor deze gigantische energie slurpende ellende.
      Reactie van Oxxio | 26-3-2015 Beste Andrea,

      Wat ontzettend naar om te horen, dat je geschatte beginstanden tot zoveel ellende voor jou hebben geleid.

      Op grond van je verhaal lijkt het alsof zaken zijn opgelost, maar voor de zekerheid is het misschien handig, als je ons via ons e-mailadres 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl je klantnummer nogmaals doorgeeft met daarbij een korte omschrijving van je vraag.

      Voor de goede orde vermelden we alvast het volgende:
      Op het moment dat je overstapt naar een andere leverancier is het wel logisch, dat de eindstand van je vorige leverancier, de beginstand wordt van je nieuwe leverancier. Als je bij je vorige leverancier te weinig verbruik hebt afgerekend, dan krijg je teveel betaalde voorschotbedragen terug. Bij je volgende leverancier moet je dit te weinig afgerekende verbruik bij betalen. Dan lijkt het net alsof je in één jaar heel veel hebt verbruikt, maar eigenlijk betaal je dan voor het verbruik, dat je eerder niet hebt betaald.

      Nogmaals, voor de zekerheid kijken we graag voor je na, of alles nu volledig is opgelost.
      We zien je e-mail graag verschijnen.

      Met vriendelijke groet,

      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Rellek Retep | 19-3-2015 @Andrea

      Een schrale troost. U bent niet de enige die door Oxxio op deze manier worden ****. Er zijn er al velen die u zijn voorgegaan, onder wie mijn persoontje.

      Er zijn klanten die al 10 keer de daadwerkelijk, vastgestelde en bewezen standen (zelfs met foto´s er bij) hebben gemaild mét ontvangstbevestiging, maar dan voor de 11e keer weer het verzoek krijgen de standen door te geven, omdat Oxxio laconiek zegt geen standen te hebben ontvangen. En een mailbericht komt altijd aan, maar Oxxio gooit dus blijkbaar bewijsbaar post en meterstanden weg om met geschatte meterstanden de klant een poot uit te draaien en onterecht geld binnen te harken.

      Het is toch van de zotte dat honderden goede willende klanten die door Oxxio met voorbedachten rade worden opgelicht, alle zeilen moeten bijzetten om hun recht te halen, en te krijgen en ondertussen voor duizenden euro’s een poot worden uitgedraaid en het schip ingaan. En met alle medewerkers is dus geen normaal gesprek te voeren.

      Daarbij aangetekend, dat Oxxio massaal de klanten structureel tegenwerkt, puur en alleen voor eigen gewin. Het zijn geen incidenten meer, maar vaste handelwijze van Oxxio om klanten tegen te werken en met de vinger in de lucht meterstanden te schatten, terwijl ze wel beschikken over de juiste, daadwerkelijke meterstanden, die de klant zelf heeft aangeleverd

      Beschamend. En inderdaad, Oxxio ligt nergens wakker van over alle ellende die Oxxio over haar klanten heen stort. Daar heeft Oxxio ook helemaal geen tijd voor. Snel verder met de volgende klanten een poot uit te draaien voor extreem eigen gewin.

      “Bedankt voor een half jaar gigantisch veel stress met slapeloze nachten, bedankt voor deze gigantische energie slurpende ellende”. Maar Oxxio slaapt goed, want ze ligt nergens wakker van. WAT EEN INGESLAPEN CLUB IS DIT.

      Met die honderden klachten hier wordt het toch de hoogste tijd dat Autoriteit Consument en Markt (ACM) eens een onverwachte inval doet bij Oxxio, Oxxio stante pede onder curatele stelt en de vergunning van de levering intrekt. Dit allemaal kan toch niet het doel en gevolg van de privatisering van de energiemarkt zijn.

      Want Oxxio kost de consument bakken met geld en dat kan ook niet de bedoeling zijn. Daar moet de consument tegen beschermd worden. En dat allemaal "tegen de scherpste tarieven".
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 8 van de 8 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Lia | 14-3-2015

      Op 14-02-2015 kreeg ik de jaarafrekening van Oxxio waarin bleek dat ik 793.98 euro teveel heb betaald en dat zouden ze min de betaling van maart binnen 2 weken op mijn rekening storten. Het is inmiddels een maand en 2 telefoontjes van een kwartier verder en ik heb nog geen cent op mijn rekening. Oxxio heeft mij nu al 3 keer beloofd dat zij het zouden storten maar helaas. Ik heb inmiddels ook een klacht bij het Klachtenkompas van de consumentenbond gedropt en moet nu maar afwachten want ik ben verder machteloos. Zo gaan ze bij Oxxio om met mensen die altijd netjes hun rekening hebben betaald!
      Reactie van lia | 17-3-2015 Het is inmiddels meer dan een week geleden dat Oxxio mij op mijn klacht (ingestuurd op 09-03-2015 op het klachtenkompas van de consumentenbond) toegezegd heeft dat de klantenservice opdracht had gegeven om mijn tegoed uit te betalen!

      Wat een asociaal gedrag van Oxxio, ik heb nog steeds geen cent ontvangen en ik vind dit gedrag alle perken te buiten gaan!!!
      Reactie van Lia | 15-3-2015 Wat ik nu het meest vervelend vind is dat ik nu niet kan overstappen, Oxxio verplicht mij op deze manier om klant van Oxxio te blijven en MIJN tegoed maandelijks op te souperen. Ik las op het Klachtenkompas idd rare staaltjes van klantenwerving en misschien is dit een nieuwe manier om klanten vast te houden?

      Ik durf nu dus niet over te stappen omdat ik dan bang ben dat ik MIJN geld nooit meer krijg, en ik ben nu alweer een maand langer klant dan ik wilde!!!
      Reactie van François den Ouden | 14-3-2015 Iets soortgelijks is mij ook overkomen. Teruggave van gas was na 4 maanden nog steeds niet uitbetaald. Gaat Oxxio na mijn tactische herinnering plotseling de teruggave verrekenen met een betalingsregeling van stroom. Dat doen ze anders nooit, want dan kunnen ze het bedrag niet later inpikken.

      Het wordt ze dan even te heet onder de voeten. Er is geen enkele wilsovereenstemming van de klant gevraagd. Gewoon de betalingsregeling ombouwen waar de klant niets van weet. Puur frauderen en valsheid in geschrifte.

      Maar hieruit blijkt dus, dat Oxxio gewoon **** pleegt als je zelf niet aan de bel trekt waar jouw uitbetaling blijft. En voor wie wél aan de bel trekt hebben ze een scala van stupide smoezen.

      Ze sturen je gewoon het bos in en laten je dan vervolgens 8 weken voor nonsens wachten, in de hoop, en de veronderstelling dat je het vergeet en pikken het geld dan vervolgens gewoon ook weer zelf in.

      En dat, terwijl Oxxio net als u en ik in 1 seconde de handel van een betaling kan overhalen …………….

      Wie **** wil worden moet zeker bij Oxxio blijven.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Sharon | 13-3-2015

      Ik heb nooit zoveel problemen gehad met een bedrijf als ik heb met oxxio.
      Ik ben iemand die altijd netjes optijd betaal, maar doordat mijn vriend zijn baan kwijt was het tijdelijk moeilijk had. Ik kon dus een maand niet betalen en probeerde iets te regelen met oxxio. Ik dacht dat alles geregeld was, maar toen kreeg ik een rekening van das met incasso kosten erbij. Weer contact opgenomen met oxxio en een regeling getroffen met das alleen om de maand erop weer een brief van das te ontvangen met wederom meer incasso kosten! Oxxio heeft mij ontzettend veel geld gekost ipv wat ze beloven! Vorige jaar alles afgesloten, dan maar extra kosten! Ben ik in ieder geval gelukkig van ze af!
      Eindrekening ontvangen via das, regeling getroffen en netjes betaald. Klaar! Dacht ik! Eind jan ontvang ik weer een incasso van das voor €70+€40 incasso kosten? Blijft mijn voorschot van afgelopen september te zijn. Nu ben ik in het heen en weer met das en oxxio en niemand kan mij helpen of verklaring geven. Ze schuiven het op elkaar af.

      Mijn mening NOOIT! Overstappen naar oxxio. Heb nu honderden euro's aan incasso kosten betaald, omdat ik moiete had met een rekening te betalen.
      *** bedrijf! Die zorgen dat mensen in de problemen komen.
      Reactie van René van Woerkom | 14-3-2015 Zoals u hier op deze site al kunt lezen leeft Oxxio op een andere planeet en zijn de klanten roepende in de woestijn, en verder volkomen onbelangrijk. Het enige wat voor Oxxio geldt, is geld binnenharken voor de investeerders/eigenaren.

      Het lijkt erop dat net als bij heel veel anderen Oxxio niet heeft voldaan aan de Wet Incassokosten. Binnen een maand dus volkomen onterecht en onwettig incassokosten in rekening brengen. Er moet namelijk eerst een herinneringsbrief verzonden worden, dan een aanmaningsbrief en vervolgens een 14 dagen termijnbrief alvorens er überhaupt incassokosten in rekening gebracht MOGEN worden.

      Als die brieven niet verzonden zijn, is Oxxio dus NIET gerechtigd incassokosten in rekening te brengen. En wie eist bewijst.

      Dus Oxxio moet bewijzen dat u ze ONTVANGEN heeft, dus bijvoorbeeld per aangetekende brieven. Dat Oxxio ze VERZONDEN zou hebben is natuurlijk niet voldoende. Want Oxxio verzendt ze gewoon niet. Wat ook al uit uw relaas blijkt, omdat er nog niet eens een maand verstreken is. Bewijzen dus!

      Als hier niet aan is voldaan gewoon de onterechte incassokosten terugvorderen. Oxxio kennende (hier op deze site) zullen ze wel weer steigeren. Maar als ze niet terugbetalen gewoon hun eigen incassopartner inschakelen om de onterechte incassokosten terug te vorderen.

      Dat zou leuk in de media staan: “Oxxio weigert onterecht in rekening gebrachte incassokosten terug te betalen aan boze en teleurgestelde klant. De boze klant schakelt de eigen incassopartner van Oxxio in om de door Oxxio onterecht in rekening gebrachte incassokosten gerechtelijk terug te vorderen”.

      Deze gerechtelijke incassokosten kunt u natuurlijk -net als wat Oxxio bij u heeft gedaan- gewoon in rekening brengen en (laten) terugvorderen door Das Incasso op de schuldenaar Oxxio.

      Tja, en internet is zo lek als een mandje, net zoals de media .....................

      Volgens gebruik wordt u inderdaad op dat moment terecht naar Das Incasso verwezen. En Das heeft geen flauwe notie van wat Oxxio allemaal (illegaal) heeft zitten uit te vogelen, laat staan dat Das kan beoordelen of de vordering van Oxxio überhaupt wel terecht is.

      En Das verwijst dan natuurlijk weer terug naar Oxxio, omdat Das er zelf ook niets van snapt hoe het allemaal in elkaar steekt. En snapt u het dan nog, als klant?
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Andreia | 10-3-2015

      Sadly, my Dutch is not very good yet so I will have to leave my comment in English. Oxxio also convinced me and my husband to switch to them saying they would pay any fines our previous energy company charged us.

      As it has been mentioned, they refused to do that when we contacted them about it! They informed us they no longer do it and haven't been doing it since June 2014. That is absurd, because we were told that they would in December 2014! We are so angry over this. And to make matters worse, no iPad or anything of the sort has been sent or offered again to us at all.

      We would never have switched if Oxxio didn't offer us those things. We weren't even interested after the offer, to be honest, because we thought it was too good to be true, but they assured us that it was all true, that we should do it, that it would be very quick and easy and we would have nothing to worry about. They kept pushing, so we said yes.

      This really should not be allowed. Unfortunately, I do not even know where to file a complaint or what to do about this. I'm thinking I'm either stuck with this shady company (because we were told we have to stay for 6 months at least) or will have to pay even more fines to switch to another company.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      j.a. stigter | 10-3-2015

      3 maanden intensief contact gehad met oxxio om voor elkaar te krijgen dat ik TOCH geen cllient wilde worden van OXXIO
      3 januari werd ik verleid om client te worden bij oxxio.
      6 januari heb ik telefonisch gemeld dat ik toch geen client wilde worden, de reden zal ik later toe lichten.


      maar steeds opnieuw kreeg ik papieren waarin ik hartelijk welkom werd geheten als nieuwe client.
      en ik maar telefoneren met Oxxio omdat ongedaan te krijgen.

      een brief in tweevoud gestuurd naar directeur *** waarin ik nadrukkelijk bekend maakte dat er geen geld van mijn rekening mocht worden geïncasseerd.
      is toch gebeurd!

      ik waarschuw u wordt geen client van oxxio, want ze kunnen 3 jaar nadat je al geen client van OXXIO bent toch zomaar via een incasso geld van uw rekening plukken.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      jeroen | 2-3-2015

      Fijne club die Oxxio, vorig jaar overgestapt natuurlijk de goedkoopste.
      Maandbedrag door oxxio vastgesteld op € 30,50, afrekening gehad € 321,00 bij betalen.
      Transportkosten en energiebelasting alleen al € 319,19 = € 26.60 per maand
      Er zit iemand daar die niet kan rekenen of vergeten ze dit bewust maar even te melden want met voorschot van €30,50 per maand ga je het niet redden.

      Bedank oxxio voor deze misrekening
      Reactie van Richard van den Oever | 6-3-2015 @Jeroen
      Bij mij had die **** van Oxxio aan de deur toch per ongeluk het vastrecht met Ipad actie vergeten. Dat is € 14,50 voor gas en € 14,50 voor stroom per maand. Ofwel € 384,00 per jaar wat je alsnog extra mag betalen voor een gratis Ipad.

      Maar met dat **** heeft Oxxio dus gewoon schijt aan. Staat in de tarieven, doen we niets mee en aan en daarmee basta.

      En wat die **** in z’n dronken bui voor onzin en fouten uitkraamt aan de klant hebben ze gewoon schijt aan. Doen we niets aan, we kijken er niet naar en je hebt gewoon maar te betalen. Geen enkele toenadering om in enigermate alleen nog maar te kijken naar de FOUTEN van hun eigen buitendienst. Daar maakt je jezelf wel erg populair mee

      Vervolgens halen die **** van Oxxio nog eens € 365,00 “beoogde” besparingen van het maandbedrag af. Die besparingen haal je dus nooit, wat dus resulteert in een jaarafrekening dat **** van € 713,00 over je heen krijgt wat je mag nadokken.

      Dat is bijna € 60,00 per maand nadokken, terwijl ze je met ***** binnensleuren met € 30,50 per maand. Tel uit je winst. Houd het maar op je verlies. Het is gewoon pure **** om die andere bedragen gewoon niet te noemen als ze proberen je binnen te halen.

      En dan schermen die **** ook nog eens met hele scherpe tarieven. Hier op de vergelijkingssite staan ze dus inderdaad met stip op de 4 laatste plaatsen met de hoogste tarieven.

      Oxxio denkt dat ze met dat lompe beleid ook nog klanten overhouden. Jawel, het eigen personeel houden ze als enige klanten over. Die mogen van de baas niet naar een andere energieleverancier overstappen.

      Zo snel mogelijk wegwezen bij deze **** en dan ga ik weer geld verdienen op m’n energiekosten.
      Reactie van Piet Opzegger | 5-3-2015 @ Dirk 2-3-2015

      Het is nog veel erger. Om de dienstverlening aan de klanten “te verbeteren” sluit Oxxio overdag ook nog eens de mailbox af, zodat de klanten in een richting worden gedrukt om te gaan bellen. "Telefonisch kunnen we betere adviezen geven" Ja, ja, en "sorry voor de overlast", het welbekende riedeltje van Oxxio.

      Met 153 wachtenden voor u tikt de kassa voor Oxxio aardig door met 55 cent per minuut (in plaats van 55 cent per gesprek wat de site en het bandje vermeldt).
      Reactie van dirk | 2-3-2015 ik ben al vele jaren oxxio lid, maar dit is schande; mijn automatische incasso is in februari niet afgeschreven, ik heb daar over gebeld en toen ik eindelijk een medewerker aan de lijn kreeg zei hij; heeft u even de tijd?, ik heb 20 minuten moeten wachten en zijn andwoord was: we zijn op een ander systeem overgestapt en incasso komt rond 5 maart, dit wisten ze al lang, maar het gaat om de belkosten....., schande en ik ga er weg.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      jurgen | 22-2-2015

      alleen maar negatieve ervaring dus,gelukkig gelezen anders was ik over gegaan
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      p.voorn | 19-2-2015

      mijn ervaring was goed met oxxio de leveranties en het opzeggen van mijn oude leverancier gingen zeer goed
      tot dat ik na een aantal maanden nog niet me incontrole pakket had ik maar is bellen blijkt de email wel te zijn verstuur jullie 2014
      eerst zei de medewerker nog dat er een aantal incasso's niet waren gelukt maar toen kwam dus jullie 2014
      email verstuurd ik nooit ontvangen
      in de voorwaarde staat inderdaad 3 maanden geldig daarna is er geen aanspraak meer op te maken
      snap ik maar ik denk zal toch wel een mogelijkheid zijn om een nieuwe code te krijgen
      want het lijkt mij nu zo overkomen dat oxxio een pakket heeft uitgespaard
      waarom niet een uitzondering
      zeer jammer omdat ik verder echt niet ontevreden ben
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      A van der Vliet | 16-2-2015

      Iemand heeft mijn emailadres opgegeven bij zijn overstap naar Oxxio. Vandaag krijg ik de vraag om meterstanden door te geven. Je kan echter geen 'reply' doen op deze mail omdat de zogenaamde klantenservice van Oxxio geen mailadres lijkt te hebben.

      Ik zou ze kunnen bellen, maar ik zie niet in dat ik moet gaan betalen om een fout van Oxxio of een klant van hun te gaan herstellen.

      Ik heb medelijden met de mensen die waarschijnlijk per ongeluk een verkeerd email adres hebben opgegeven. Zelf zal ik nooit of te nimmer overstappen naar Oxxio.

      Weet iemand een manier om mijn mailadres uit de klauwen van Oxxio te redden?
      Reactie van A van der Vliet | 24-2-2015 De reactie van Oxxio op mijn ervaring met Oxxio is typerend: letterlijk nietszeggend.
      Reactie van Jos Schlepers | 24-2-2015 klantenservice@oxxio.nl
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Mw. Vroom | 12-2-2015

      Slechte medewerker werkzaam bij Oxxio klantenservice, ***, die tot mijn verbazing gewoon geirriteerd reageerde op de vraag die ik stelde.

      Nadat ik haar mede deelde niet meer geholpen te willen worden door haar, wilde mevrouw het erop gooien dat ik haar toon verkeerd begreep en dat zij mijn vraag niet goed had begrepen. Het was gewoon een simpele vraag , ik wilde weten of ik in de variabele tarief terecht ben gekomen na een jaar klant te zijn bij Oxxio.

      Ik wilde haar supervisor of manager spreken, en dat kon allemaal niet.
      Nee geen vriendelijke klantenservice, althans zij zit niet op de goeie plek of moet met spoed op een klantvriendelijkheids cursus, hoe leer ik luisteren en tegelijkertijd beleefd proberen te blijven bij het verstrekken van informatie aan de klant.

      bah.
      Reactie van Edwin | 23-2-2015 Ik denk dat ik dezelfde persoon aan de telefoon had. Een heel snel pratende Limburgse. Een heel naar persoon.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 4 van de 4 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jos Schlepers | 7-2-2015

      Slecht bereikbaar bedrijf, ze berekenen een maand betaalde voorschot te weinig op de jaarafrekening en geven geen enkel geluid op zowel post als per email. Wel reageerden ze telefonisch op een email dat de website met mijn Oxxio niet meer klopte, maar toen ik begon over de jaarafrekening begonnen ze na dit zogenaamd te hebben uitgezocht dat die maand geannuleerd was, terwijl ik hier op de bankgegevens duidelijk aan kan tonen dat deze maand voldaan is. Ga vooral zo door Oxxio met het behandelen van u klanten, maar u ziet mij nooit weer als klant zo gauw het contract is afgelopen. Maar kan u wel beloven dat wij een rechtszaak tegen u bedrijf opstarten van het opzettelijk benadelen van klanten, mag ons kosten wat het kost maar ons recht zullen wij halen.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      B Heideveld. | 5-2-2015

      05-02-2015

      Vanmorgen stond er een man voor de deur met een jasje aan van OXXIO , sorry meneer maar u zag er niet uit.
      eerst dacht ik dat de man dronken was want hij leunde zwaar naar voren met één hand op de deurpost.
      Wat denk je wat hij zei.

      Gaat het goed met u.
      Ik zeg best hoor.
      Maar wij zijn voorzien en blijven daar waar we zijn, dank u.
      Hij werd een beetje pissig en blafte in mijn gezicht.
      Zeker bij de NUON !!
      Ik heb de rest niet meer gehoor de deur was al dicht.

      Goede verkoper OXXIO, zo te zien met een gedegen verkoop opleiding.

      DIE GEEN ENKEL VERTROUWEN UITSTRAALT !!!!
      Reactie van Jos Schlepers | 7-2-2015 Slecht bereikbaar bedrijf, ze berekenen een maand betaalde voorschot te weinig op de jaarafrekening en geven geen enkel geluid op zowel post als per email. Wel reageerden ze telefonisch op een email dat de website met mijn Oxxio niet meer klopte, maar toen ik begon over de jaarafrekening begonnen ze na dit zogenaamd te hebben uitgezocht dat die maand geannuleerd was, terwijl ik hier op de bankgegevens duidelijk aan kan tonen dat deze maand voldaan is. Ga vooral zo door Oxxio met het behandelen van u klanten, maar u ziet mij nooit weer als klant zo gauw het contract is afgelopen. Maar kan u wel beloven dat wij een rechtszaak tegen u bedrijf opstarten van het opzettelijk benadelen van klanten, mag ons kosten wat het kost maar ons recht zullen wij halen.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Lisette | 5-2-2015

      Ik ben overgestap naar oxxio aan de hand van een straat verkoper, welke er vriendelijk en duidelijk was!

      Alles netjes ontvangen zoals door de meneer gezegd, maar in de oxxio map zit helemaal niet het contract wat je heb afgesproken.
      meterstanden doorgeven? ik heb dit nog niet gedaan, wel hebben ze een vaag briefje gestuurd met wat de kosten voor gas en wat de kosten voor elektra zijn, ja apart. maar hieruit kan ik nog steeds niet opmaken wat mijn maandtarief word.

      verder kon ik niet inloggen via de app en niet via de website, daarom heb ik gebeld, aan de telefoon (na10 minuten wachten) kreeg ik te horen ja mevrouw kunt u maandag terug bellen ik kan u niet vinden in het systeem we hebben storing.

      het zou heel netjes zijn als ze hadden gezegd dat ze mij zouden belle. nu moet ik maandag weer bellen om vervolgens weer in de wacht te staan.

      maar opzeggen kan niet meer.

      Dus kortom, ik ben nu klant bij oxxio, ik weet wat de tarieven zijn, maar niet wat hun als maandbedrag opgeven en ook niet wat mijn begin meterstand is volgens hun.

      ik wou niet over, maar doordat de meneer erg aardig was ben ik overgestapt, en nu heb ik er ENORME SPIJT VAN en zit een jaar aan deze prutsers vast.
      Reactie van Bas | 18-2-2015 Dank je voor dit verhaal!! Ik heb ook net een hele vriendelijke verkoper aan de deur gehad van OXXIO...stond echt op het punt om in te stappen voor een jaar Variabel. Maar het ging allemaal zo snel op zijn IPAD dat ik er nog net niet ben ingetrapt....nu ik dit verhaal gelezen heb ben ik heel blij!! BEDANKT!
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jeanot de Graaf | 5-2-2015

      Wat een drama bij Oxxio , overgestapt omdat ik er een Iphone bij zou krijgen. Na eerst zelf een keer of 4 te hebben gebeld waarom er geen geld werd afgeschreven werd mij telkens toegezegd dat alles in orde was , meneer wordt voor de 10e januari afgeschreven maar er werd niets afgeschreven, weer bellen, nee wordt zeker voor de 14e afgeschreven, 144 januari nog niets afgeschreven, plots een brief, auto incasso niet gelukt, staat gewoon geld op dus waarom niet? geld wel gelijk via bank overgeschreven en in de brief staat dat het ook kan zijn dat het niet aan het saldo ligt maar er een ander probleem is.3-02-15 weer eens gebeld want hoor niets meer, meneer onze systemen liggen er helemaal uit dus ik kan u niet helpen,bel donderdag maar terug en zojuist terug gebeld en nu krijg ik te horen dat mijn rekening is geblokkeerd (??) en dat ik maar moet wachten tot het een volgende keer misschien wordt afgeschreven. Nou ik ben helemaal klaar met deze organisatie, een groot drama en alles gaat verkeerd en omdat ze geen Iphones kunnen leveren wordt je met smoesjes van kastje naar muur gestuurd alsof het aan de klant ligt maar het is gewoon een grote bende van ellende bij Oxxio, ik bel straks Essent op en die willen mij een aanbieding doen om terug te komen en daar ga ik zeker op in.Echt zelden zoiets meegemaakt, hun problemen worden gewoon tot jou problemen gemaakt. NOOIT OVERSTAPPEN NAAR OXXIO !
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Mirjam | 3-2-2015

      Ja, daar waren ze weer, de deur aan deur verkopers! Hij wist me zo te vertellen dat ik 23 euro per maand goedkoper uit zou zijn dan EON. Dit slaat nergens op! Hij wilde weten wat ik betaalde en was snel uitgesproken en weg. Ja, iemand die weet wat hij betaald is niet interessant en is niet om te praten.
      Mensen doe geen zaken aan de voordeur.
      Reactie van Peter van Dinther | 4-2-2015 @Mirjam
      Wat je hier inderdaad vaker leest is dat die potloodventers van Oxxio profetisch zijn, met hun poot tussen de deur van de consument. Zonder nog maar iets aan de consument te hebben gevraagd weten ze dus al precies, dat je bij Oxxio 23 euro goedkoper uit bent. Ra ra hoe kan dat Oxxio?

      Natuurlijk gewoon in opdracht van Oxxio de consument inpalmen en natuurlijk ook flink intimideren. Het begint dus al met *** en ***, en het eindigt dus met *** en *** als je uiteindelijk 50 piek per maand duurder uit bent als je (zonder die venter op je lip) je eigen tarieven eens goed bekijkt en vergelijkt. Ik ben er op dezelfde manier dus ook ingestonken. En dat zijn geen incidenten meer, maar is vaste handelwijze van Oxxio.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      C.W.van Koevorden | 31-1-2015

      Ook ik had donderdagavond 29-1-2015 een adviseur van Oxxio aan de deur.De man belde me wakker en na het laten zien van de aanzienlijk goedkopere tarieven dan mijn huidige energieleverancier ben ik gezwicht om een handtekening te zetten.Ik zou nog dezelfde avond een bevestigingsmail krijgen.Tot op heden heb ik niets meer gehoord van Oxxio.Achteraf had ik een slecht gevoel over het tekenen van de overeenkomst en ben gaan googelen.Daar de slechte ervaringen toch wel de boventoon voerden besloot ik contact op te nemen.Dit was zowel telefonisch als via email onmogelijk.Een slechte zaak voor zo'n groot bedrijf.Mijn slechte gevoel werd alleen maar groter en heb daarom besloten via een aangetekend schrijven de overeenkomst te willen beeindigen.Nu maar afwachten.Ik probeer het maandag nog 1 keer telefonisch.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      belachelijk | 30-1-2015

      nou ook ik heb mij laten inpakken door telefonische gesprek met oxxio. Ik was al klant bij oxxio maar ben toen overgestapt naar essent! vanwege leuke aanbieding, vanaf het moment dat oxxio binnen had gekraegen dat ik was overgestapt naar essent bestookte ze mij met telefoontjes! uit eindelijk oxxio te woord gestaan en ze kwamen met een hele leuk aanbieding die niet te weerstaan was!! ik heb wel meerdere keren gevraagd bij telefoon gesprek gevraagd of oxxio de boete en andere kosten voor zich zou nemen als ik terug ging naar oxxio en de meneer beaamde dat het mij echt geen cent zou gaan kosten...... geen boete niets........als dat wel zou zijn zou ik natuurlijk niet terug gaan maar gewoon weer een jaar wachten om over te stappen..... en wel nu krijg ik gister van essent een brief dat ik ff 440 euro moet betalen, daar wordt dan wel mijn 150 die ik betaald heb voor 2 maanden service afgehaald, maar daar zit dus 250 euro boete bij ingerekend en wat andere kosten die belachelijk hoog zijn!!! dit was dus juist niet de bedoeling en had ook niet moeten gebeuren volgens oxxio. de paniek is mijn om mijn oren gevlogen want essent gaat het 12-02 incasseren en als alleenstaande moeder in de ziektewet heb ik dit geld natuurlijk niet> geprobeerd contact op te nemen met oxxio met die zijn niet bereikbaar!!! ik heb natuurlijk geen bewijs van afspraak per tel dat ik geen extra kosten hier aan over zou houden en heb naam van meneer ook niet genoteerd van oxxio omdat ik voor school van mijn zoontje stond tijdens gesprek. maar is toch logische dat ik over stap niet zou maken als ik dan voor zoveel geld aan de pan blijf hangen... voel me naar en bedonderd hier door bah bah!!!! wat te doen?
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      S. | 29-1-2015

      Van de zotte.

      Gisteravond stond er een goede verkoper aan de deur die mij heeft overtuigd over te stappen naar Oxxio. Gezien er een vrijblijvende annuleringsperiode van 14 dagen geldt wilde ik dit wel aangaan.

      Vanochtend ben ik het eens nader gaan bekijken en lees met afschuw onderstaande ervaringen met Oxxio. Dit heeft mij ervan overtuigd om het contract te gaan ontbinden, gezien ik geen zin heb in dergelijke situaties.

      De misinformatie en misleiding begint direct.

      Op Oxxio.nl, op het contract dat per e-mail verstuurd is en overal waar je ernaar zoekt staat vermeld dat opzeggen zonder opgave van reden kan via tel. nr. 0900 - 55 66 777 of via het mailformulier op https://www.oxxio.nl/contact/mailformulier. De poging om voor 55 cent per gesprek de annulering te bevestigen was zinloos: ik kreeg direct de melding dat er in ieder geval tot a.s. maandag aan de klantenservice gewerkt wordt en Oxxio dus niet telefonisch bereikbaar is. Een slecht begin, wat me natuurlijk wel 55 cent heeft gekost.

      Vervolgens heb ik mij gestort op het mailformulier en heb mijn verhaal proberen te doen over het hoe en waarom van mijn opzegging. Na het invullen van alle velden en het klikken op "Verstuur je vraag" kreeg ik de melding "er is iets fout gegaan", waardoor mijn hele verhaal en opzegging verloren was gegaan. Bellen om te vragen naar deze foutmelding had helaas geen zin, want de telefonische klantenservice is immers nog zeker een halve week offline.

      Verder zoekende naar aangedragen eenvoudige oplossingen om op te zeggen deden mij nog eens kijken naar de daadwerkelijke overeenkomst. Hierin viel mij opeens op dat het ging om een looptijd van 3 jaar, waar er in het gesprek aan de deur continu over 1 jaar werd gesproken, met straffeloze opzegmogelijkheid na 1 jaar en 1 dag. Ook tijdens het digitaal tekenen (aan de deur) van het contract is mij deze 3 jaar niet opgevallen en ik betwijfel of het er gestaan heeft.

      Met frisse moed heb ik vervolgens nog eens getracht om het mailformulier te gebruiken, deze keer met een beknopte opzegging zonder opgave van reden, want mijn motivatie om ze nog eens uit te leggen waarom ik geen contract wil was na de eerste keer wel vervlogen. Deze keer kreeg ik gelukkig een bevestiging van ontvangst, in het scherm op oxxio.nl, maar ook per e-mail. Ik ga er dan ook van uit dat deze annulering correct is aangekomen en per direct (of volgens hun "binnen 3 werkdagen") uitgevoerd zal worden.

      Ik plaats deze ervaring met Oxxio, omdat ik er zeker van wil zijn dat mijn opzegging spoedig en correct behandeld wordt, met als doel dat alles weer terug is zoals het was voordat de verkoper aan de deur kwam. Het zou vervelend zijn als de opzegging bij de huidige energieleverancier al gaande is, wat ook weer kosten met zich mee zou brengen.

      Het verbaast me overigens dat er een nieuw straatoffensief gestart wordt (waarvan de verkoper zei dat we dat in de krant hadden moeten kunnen lezen, blijkbaar wordt dit groots aangekondigd?) terwijl er tegelijkertijd grootschalig aan de klantenservice gewerkt wordt en de volledige telefonische assisentie platgelegd wordt. Het had een hoop ergernis gescheeld als ik simpelweg had kunnen bellen. Maar misschien is dat deel van de strategie.

      Ik zou het dan ook op prijs stellen als Oxxio op dit bericht reageert, aangezien ik ze momenteel niet telefonisch kan vragen naar de stand van zaken.

      In afwachting van een reactie.


      S.
      Reactie van Mel Kremer | 29-1-2015 Beste meneer S,

      Vanavond heb ik precies hetzelfde ervaren als u. En ook ik wil deze overeenkomst na nog eens goed nalezen direct annuleren. Ik heb de dame van Oxxio gevraagd of ik wel zomaar kon overstappen zonder kosten; 'Geen probleem', waren haar woorden. 'Wij regelen alles kosteloos, u kunt heerlijk met u kopje thee op bank naar de tv kijken, u zult er niets van merken. 'Na nalezen van mijn huidige contract is niets minder waar. Daarnaast is mijn huidige contract 5 euro goedkoper dan de door Oxxio aangeboden overeenkomst, terwijl de dame van Oxxio benadrukte dat ik 15,- minder hoefde te betalen dan dat ik nu betaal. Ook zei ze dat ik 14 dagen bedenktijd heb en zonder opgave mag annuleren binnen deze 14 dagen. Geen zorgen!....

      Toen ik vanavond probeerde te bellen met Oxxio hoor ik dat ze tot maandag niet bereikbaar zijn, op geen enkele manier. Een mail naar de klantenservice verwijst naar de website en geeft geen antwoord op dit soort vragen...
      En het contactformulier op de website geeft een foutmelding.

      Toen ik ging zoeken op internet ben ik me rot geschrokken van alle negativiteit omtrent Oxxio. Duidelijk is dat ik absoluut geen klant van deze club wil zijn.

      Ik heb inmiddels mijn huidige leverancier op de hoogte gebracht van hetgeen is gebeurd en laten weten dat ik zeker niet wil overstappen. Morgen gaat er een aangetekende brief uit naar Oxxio en maandag zal ik de klantenservice bellen.
      Dom van mij dat ik me zo heb laten inpakken ondanks dat ik tijdens het gesprek meerdere malen dacht dat ik dit maar niet moest doen. Helaas, een wijze les. Sluit NOOIT een overeenkomst aan de deur!!!!
      Ik ben benieuwd hoe dit wordt opgepakt. Weinig vertrouwen na deze ervaringen. Ik laat me nu in ieder geval niet meer met een kluitje in het riet sturen en ik zorg voor genoeg bewijs dat ik de overeenkomst binnen 14 dagen heb geannuleerd!

      groet M
      Reactie van Oxxio | 29-1-2015 Beste S.,

      Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met onze verkoper. Jammer dat je uitgaat van ervaringen van anderen en daarom wilt annuleren. Zoals je hebt kunnen lezen, zijn we bezig met nog meer verbeteringen voor onze klanten. Als je hier meer over wilt lezen, verwijzen we je graag naar ' Oxxio.nl/lekkermakkelijk.'

      Voor wat betreft je contract: juist om na te gaan of het afgesproken contract volledig aan je wensen voldoet, krijg je van ons een bevestiging en een welkomstmap, om alles eens rustig na te lezen. Als je toch wilt annuleren, dan heb je 14 dagen bedenktijd. Binnen die periode kun je je toekomstige leveringsovereenkomsten annuleren.

      Maandag a.s. is onze klantenservice er weer en zullen ze je annulering voor je verwerken.

      Met vriendelijke groet,

      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      A van der Vliet | 26-1-2015

      Ik ben geen klant van Oxxio, en zal het waarschijnlijk na deze ervaring ook nooit worden.

      Vanochtend kreeg ik opeens een e-mail van Oxxio dat ze 1 cent van mijn rekening gingen afboeken om bankgegevens te controleren. Iemand heeft zich vergist en mijn email adres opgegeven bij een overstap. Reageren op de e-mail is zinloos; de zogenaamde klantenservice stuurt onderstaande mail terug, nadat ik had geantwoord op de e-mail:

      >> Beste heer, mevrouw,
      >>
      >> E-mails worden niet door ons behandeld. Voor een antwoord op je vraag of informatie over onze producten en diensten kun je terecht op oxxio.nl.
      >>
      >> Hartelijke groet,
      >>
      >> Klantenservice
      >> Oxxio Nederland bv

      De enige andere manier om in contact te komen, is om een 0900-nummer te bellen voor 55 cent plus belkosten. Dat ga ik dus na een ongevraagde email zeer zeker niet doen. Ik ben in de markt voor een overstap; maar weet zeker dat het niet naar Oxxio zal zijn.
      Reactie van Roeland Pouderooyen | 28-1-2015 Oxxio herhaalt dus 55 cent per gesprek. Dat staat dus.

      Maar Oxxio ontkent dus niet, dat 55 cent per minuut wat hier gemeld wordt, niet goed zou zijn. Dus kan je concluderen dat die 153 wachtenden gewoon 55 cent per minuut afgetroggeld worden in plaats van 55 cent per gesprek. Wat een ***. Maar dat was allang bekend.
      Reactie van A van der Vliet | 27-1-2015 Beste Oxxio,

      Uw reactie toont aan dat uw zgn klantenservice de klachten niet leest.

      Ja, ik weet dat ik voor 55 cent Oxxio zou kunnen bellen, dat schrijf ik al in mijn eerste email; maar ik zie niet in dat ik 55 cent moet gaan betalen om een fout van jullie c.q. andere klant te gaan herstellen. In mijn eerste mail schreef ik al dat iemand anders blijkbaar een verkeerd (het mijne) email-adres heeft opgegeven.
      Reactie van Oxxio | 27-1-2015 Beste A. van der Vliet,

      Als je de aanmelding wil annuleren, dan kun je bellen met onze klantenservice via het telefoonnummer 0900-5566777. De kosten zijn € 0,55 per gesprek.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Robbert Ekkelboom | 26-1-2015 Oxxio heeft zelf eerder aangegeven, dat overdag tot 19.00 uur haar mailbox afgesloten is.

      “Oxxio wil graag haar serviceverlening vergroten door persoonlijk telefonisch contact”. Ja, ja, serviceverlening vergroten voor 55 cent per gesprek, wat in werkelijkheid 55 cent per minuut blijkt te zijn, plus nog je eigen telefoonkosten én 153 wachtende voor u.

      Dat vergroot de serviceverlening nou niet echt, maar het vergroot wel de spaarpot van Oxxio.

      Met zo'n club valt toch niet normaal mee te werken. Wanneer wordt de vergunning van deze ****club eens ingetrokken?
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
  •  
    Pagina 1 van 36