Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?
  • Energieprijzen van Oxxio vergelijken

    Op deze pagina kunt u de beoordelingen / ervaringen lezen over Oxxio. Ook kunt u zelf uw beoordeling / ervaring over Oxxio plaatsen. Bent u benieuwd wat de energieprijzen van Oxxio zijn ten opzichte van andere energieleveranciers en wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energierekening? Maak dan snel een vergelijking en stap vandaag nog zorgeloos over!

     

    • Top 5 goedkoopste actie producten

      Jaarkosten voor een gemiddeld huishouden (3500 kWh en 1800m3)

    • 1 €1746 / jaar
      €145.5 / maand
      Vergelijk
    • 2 €1746 / jaar
      €145.5 / maand
      Vergelijk
    • 3 €1759 / jaar
      €146.58 / maand
      Vergelijk
    • 4 €1759 / jaar
      €146.58 / maand
      Vergelijk
    • 5 €1770 / jaar
      €147.5 / maand
      Vergelijk
  • Ervaringen Oxxio

  • Meest recente ervaringen

    Meest nuttig eerst | Meest recent eerst
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      jurgen | 22-2-2015

      alleen maar negatieve ervaring dus,gelukkig gelezen anders was ik over gegaan
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      p.voorn | 19-2-2015

      mijn ervaring was goed met oxxio de leveranties en het opzeggen van mijn oude leverancier gingen zeer goed
      tot dat ik na een aantal maanden nog niet me incontrole pakket had ik maar is bellen blijkt de email wel te zijn verstuur jullie 2014
      eerst zei de medewerker nog dat er een aantal incasso's niet waren gelukt maar toen kwam dus jullie 2014
      email verstuurd ik nooit ontvangen
      in de voorwaarde staat inderdaad 3 maanden geldig daarna is er geen aanspraak meer op te maken
      snap ik maar ik denk zal toch wel een mogelijkheid zijn om een nieuwe code te krijgen
      want het lijkt mij nu zo overkomen dat oxxio een pakket heeft uitgespaard
      waarom niet een uitzondering
      zeer jammer omdat ik verder echt niet ontevreden ben
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      A van der Vliet | 16-2-2015

      Iemand heeft mijn emailadres opgegeven bij zijn overstap naar Oxxio. Vandaag krijg ik de vraag om meterstanden door te geven. Je kan echter geen 'reply' doen op deze mail omdat de zogenaamde klantenservice van Oxxio geen mailadres lijkt te hebben.

      Ik zou ze kunnen bellen, maar ik zie niet in dat ik moet gaan betalen om een fout van Oxxio of een klant van hun te gaan herstellen.

      Ik heb medelijden met de mensen die waarschijnlijk per ongeluk een verkeerd email adres hebben opgegeven. Zelf zal ik nooit of te nimmer overstappen naar Oxxio.

      Weet iemand een manier om mijn mailadres uit de klauwen van Oxxio te redden?
      Reactie van A van der Vliet | 24-2-2015 De reactie van Oxxio op mijn ervaring met Oxxio is typerend: letterlijk nietszeggend.
      Reactie van Jos Schlepers | 24-2-2015 klantenservice@oxxio.nl
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Mw. Vroom | 12-2-2015

      Slechte medewerker werkzaam bij Oxxio klantenservice, ***, die tot mijn verbazing gewoon geirriteerd reageerde op de vraag die ik stelde.

      Nadat ik haar mede deelde niet meer geholpen te willen worden door haar, wilde mevrouw het erop gooien dat ik haar toon verkeerd begreep en dat zij mijn vraag niet goed had begrepen. Het was gewoon een simpele vraag , ik wilde weten of ik in de variabele tarief terecht ben gekomen na een jaar klant te zijn bij Oxxio.

      Ik wilde haar supervisor of manager spreken, en dat kon allemaal niet.
      Nee geen vriendelijke klantenservice, althans zij zit niet op de goeie plek of moet met spoed op een klantvriendelijkheids cursus, hoe leer ik luisteren en tegelijkertijd beleefd proberen te blijven bij het verstrekken van informatie aan de klant.

      bah.
      Reactie van Edwin | 23-2-2015 Ik denk dat ik dezelfde persoon aan de telefoon had. Een heel snel pratende Limburgse. Een heel naar persoon.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 4 van de 4 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jos Schlepers | 7-2-2015

      Slecht bereikbaar bedrijf, ze berekenen een maand betaalde voorschot te weinig op de jaarafrekening en geven geen enkel geluid op zowel post als per email. Wel reageerden ze telefonisch op een email dat de website met mijn Oxxio niet meer klopte, maar toen ik begon over de jaarafrekening begonnen ze na dit zogenaamd te hebben uitgezocht dat die maand geannuleerd was, terwijl ik hier op de bankgegevens duidelijk aan kan tonen dat deze maand voldaan is. Ga vooral zo door Oxxio met het behandelen van u klanten, maar u ziet mij nooit weer als klant zo gauw het contract is afgelopen. Maar kan u wel beloven dat wij een rechtszaak tegen u bedrijf opstarten van het opzettelijk benadelen van klanten, mag ons kosten wat het kost maar ons recht zullen wij halen.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      B Heideveld. | 5-2-2015

      05-02-2015

      Vanmorgen stond er een man voor de deur met een jasje aan van OXXIO , sorry meneer maar u zag er niet uit.
      eerst dacht ik dat de man dronken was want hij leunde zwaar naar voren met één hand op de deurpost.
      Wat denk je wat hij zei.

      Gaat het goed met u.
      Ik zeg best hoor.
      Maar wij zijn voorzien en blijven daar waar we zijn, dank u.
      Hij werd een beetje pissig en blafte in mijn gezicht.
      Zeker bij de NUON !!
      Ik heb de rest niet meer gehoor de deur was al dicht.

      Goede verkoper OXXIO, zo te zien met een gedegen verkoop opleiding.

      DIE GEEN ENKEL VERTROUWEN UITSTRAALT !!!!
      Reactie van Jos Schlepers | 7-2-2015 Slecht bereikbaar bedrijf, ze berekenen een maand betaalde voorschot te weinig op de jaarafrekening en geven geen enkel geluid op zowel post als per email. Wel reageerden ze telefonisch op een email dat de website met mijn Oxxio niet meer klopte, maar toen ik begon over de jaarafrekening begonnen ze na dit zogenaamd te hebben uitgezocht dat die maand geannuleerd was, terwijl ik hier op de bankgegevens duidelijk aan kan tonen dat deze maand voldaan is. Ga vooral zo door Oxxio met het behandelen van u klanten, maar u ziet mij nooit weer als klant zo gauw het contract is afgelopen. Maar kan u wel beloven dat wij een rechtszaak tegen u bedrijf opstarten van het opzettelijk benadelen van klanten, mag ons kosten wat het kost maar ons recht zullen wij halen.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Lisette | 5-2-2015

      Ik ben overgestap naar oxxio aan de hand van een straat verkoper, welke er vriendelijk en duidelijk was!

      Alles netjes ontvangen zoals door de meneer gezegd, maar in de oxxio map zit helemaal niet het contract wat je heb afgesproken.
      meterstanden doorgeven? ik heb dit nog niet gedaan, wel hebben ze een vaag briefje gestuurd met wat de kosten voor gas en wat de kosten voor elektra zijn, ja apart. maar hieruit kan ik nog steeds niet opmaken wat mijn maandtarief word.

      verder kon ik niet inloggen via de app en niet via de website, daarom heb ik gebeld, aan de telefoon (na10 minuten wachten) kreeg ik te horen ja mevrouw kunt u maandag terug bellen ik kan u niet vinden in het systeem we hebben storing.

      het zou heel netjes zijn als ze hadden gezegd dat ze mij zouden belle. nu moet ik maandag weer bellen om vervolgens weer in de wacht te staan.

      maar opzeggen kan niet meer.

      Dus kortom, ik ben nu klant bij oxxio, ik weet wat de tarieven zijn, maar niet wat hun als maandbedrag opgeven en ook niet wat mijn begin meterstand is volgens hun.

      ik wou niet over, maar doordat de meneer erg aardig was ben ik overgestapt, en nu heb ik er ENORME SPIJT VAN en zit een jaar aan deze prutsers vast.
      Reactie van Bas | 18-2-2015 Dank je voor dit verhaal!! Ik heb ook net een hele vriendelijke verkoper aan de deur gehad van OXXIO...stond echt op het punt om in te stappen voor een jaar Variabel. Maar het ging allemaal zo snel op zijn IPAD dat ik er nog net niet ben ingetrapt....nu ik dit verhaal gelezen heb ben ik heel blij!! BEDANKT!
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jeanot de Graaf | 5-2-2015

      Wat een drama bij Oxxio , overgestapt omdat ik er een Iphone bij zou krijgen. Na eerst zelf een keer of 4 te hebben gebeld waarom er geen geld werd afgeschreven werd mij telkens toegezegd dat alles in orde was , meneer wordt voor de 10e januari afgeschreven maar er werd niets afgeschreven, weer bellen, nee wordt zeker voor de 14e afgeschreven, 144 januari nog niets afgeschreven, plots een brief, auto incasso niet gelukt, staat gewoon geld op dus waarom niet? geld wel gelijk via bank overgeschreven en in de brief staat dat het ook kan zijn dat het niet aan het saldo ligt maar er een ander probleem is.3-02-15 weer eens gebeld want hoor niets meer, meneer onze systemen liggen er helemaal uit dus ik kan u niet helpen,bel donderdag maar terug en zojuist terug gebeld en nu krijg ik te horen dat mijn rekening is geblokkeerd (??) en dat ik maar moet wachten tot het een volgende keer misschien wordt afgeschreven. Nou ik ben helemaal klaar met deze organisatie, een groot drama en alles gaat verkeerd en omdat ze geen Iphones kunnen leveren wordt je met smoesjes van kastje naar muur gestuurd alsof het aan de klant ligt maar het is gewoon een grote bende van ellende bij Oxxio, ik bel straks Essent op en die willen mij een aanbieding doen om terug te komen en daar ga ik zeker op in.Echt zelden zoiets meegemaakt, hun problemen worden gewoon tot jou problemen gemaakt. NOOIT OVERSTAPPEN NAAR OXXIO !
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Mirjam | 3-2-2015

      Ja, daar waren ze weer, de deur aan deur verkopers! Hij wist me zo te vertellen dat ik 23 euro per maand goedkoper uit zou zijn dan EON. Dit slaat nergens op! Hij wilde weten wat ik betaalde en was snel uitgesproken en weg. Ja, iemand die weet wat hij betaald is niet interessant en is niet om te praten.
      Mensen doe geen zaken aan de voordeur.
      Reactie van Peter van Dinther | 4-2-2015 @Mirjam
      Wat je hier inderdaad vaker leest is dat die potloodventers van Oxxio profetisch zijn, met hun poot tussen de deur van de consument. Zonder nog maar iets aan de consument te hebben gevraagd weten ze dus al precies, dat je bij Oxxio 23 euro goedkoper uit bent. Ra ra hoe kan dat Oxxio?

      Natuurlijk gewoon in opdracht van Oxxio de consument inpalmen en natuurlijk ook flink intimideren. Het begint dus al met *** en ***, en het eindigt dus met *** en *** als je uiteindelijk 50 piek per maand duurder uit bent als je (zonder die venter op je lip) je eigen tarieven eens goed bekijkt en vergelijkt. Ik ben er op dezelfde manier dus ook ingestonken. En dat zijn geen incidenten meer, maar is vaste handelwijze van Oxxio.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      C.W.van Koevorden | 31-1-2015

      Ook ik had donderdagavond 29-1-2015 een adviseur van Oxxio aan de deur.De man belde me wakker en na het laten zien van de aanzienlijk goedkopere tarieven dan mijn huidige energieleverancier ben ik gezwicht om een handtekening te zetten.Ik zou nog dezelfde avond een bevestigingsmail krijgen.Tot op heden heb ik niets meer gehoord van Oxxio.Achteraf had ik een slecht gevoel over het tekenen van de overeenkomst en ben gaan googelen.Daar de slechte ervaringen toch wel de boventoon voerden besloot ik contact op te nemen.Dit was zowel telefonisch als via email onmogelijk.Een slechte zaak voor zo'n groot bedrijf.Mijn slechte gevoel werd alleen maar groter en heb daarom besloten via een aangetekend schrijven de overeenkomst te willen beeindigen.Nu maar afwachten.Ik probeer het maandag nog 1 keer telefonisch.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      belachelijk | 30-1-2015

      nou ook ik heb mij laten inpakken door telefonische gesprek met oxxio. Ik was al klant bij oxxio maar ben toen overgestapt naar essent! vanwege leuke aanbieding, vanaf het moment dat oxxio binnen had gekraegen dat ik was overgestapt naar essent bestookte ze mij met telefoontjes! uit eindelijk oxxio te woord gestaan en ze kwamen met een hele leuk aanbieding die niet te weerstaan was!! ik heb wel meerdere keren gevraagd bij telefoon gesprek gevraagd of oxxio de boete en andere kosten voor zich zou nemen als ik terug ging naar oxxio en de meneer beaamde dat het mij echt geen cent zou gaan kosten...... geen boete niets........als dat wel zou zijn zou ik natuurlijk niet terug gaan maar gewoon weer een jaar wachten om over te stappen..... en wel nu krijg ik gister van essent een brief dat ik ff 440 euro moet betalen, daar wordt dan wel mijn 150 die ik betaald heb voor 2 maanden service afgehaald, maar daar zit dus 250 euro boete bij ingerekend en wat andere kosten die belachelijk hoog zijn!!! dit was dus juist niet de bedoeling en had ook niet moeten gebeuren volgens oxxio. de paniek is mijn om mijn oren gevlogen want essent gaat het 12-02 incasseren en als alleenstaande moeder in de ziektewet heb ik dit geld natuurlijk niet> geprobeerd contact op te nemen met oxxio met die zijn niet bereikbaar!!! ik heb natuurlijk geen bewijs van afspraak per tel dat ik geen extra kosten hier aan over zou houden en heb naam van meneer ook niet genoteerd van oxxio omdat ik voor school van mijn zoontje stond tijdens gesprek. maar is toch logische dat ik over stap niet zou maken als ik dan voor zoveel geld aan de pan blijf hangen... voel me naar en bedonderd hier door bah bah!!!! wat te doen?
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      S. | 29-1-2015

      Van de zotte.

      Gisteravond stond er een goede verkoper aan de deur die mij heeft overtuigd over te stappen naar Oxxio. Gezien er een vrijblijvende annuleringsperiode van 14 dagen geldt wilde ik dit wel aangaan.

      Vanochtend ben ik het eens nader gaan bekijken en lees met afschuw onderstaande ervaringen met Oxxio. Dit heeft mij ervan overtuigd om het contract te gaan ontbinden, gezien ik geen zin heb in dergelijke situaties.

      De misinformatie en misleiding begint direct.

      Op Oxxio.nl, op het contract dat per e-mail verstuurd is en overal waar je ernaar zoekt staat vermeld dat opzeggen zonder opgave van reden kan via tel. nr. 0900 - 55 66 777 of via het mailformulier op https://www.oxxio.nl/contact/mailformulier. De poging om voor 55 cent per gesprek de annulering te bevestigen was zinloos: ik kreeg direct de melding dat er in ieder geval tot a.s. maandag aan de klantenservice gewerkt wordt en Oxxio dus niet telefonisch bereikbaar is. Een slecht begin, wat me natuurlijk wel 55 cent heeft gekost.

      Vervolgens heb ik mij gestort op het mailformulier en heb mijn verhaal proberen te doen over het hoe en waarom van mijn opzegging. Na het invullen van alle velden en het klikken op "Verstuur je vraag" kreeg ik de melding "er is iets fout gegaan", waardoor mijn hele verhaal en opzegging verloren was gegaan. Bellen om te vragen naar deze foutmelding had helaas geen zin, want de telefonische klantenservice is immers nog zeker een halve week offline.

      Verder zoekende naar aangedragen eenvoudige oplossingen om op te zeggen deden mij nog eens kijken naar de daadwerkelijke overeenkomst. Hierin viel mij opeens op dat het ging om een looptijd van 3 jaar, waar er in het gesprek aan de deur continu over 1 jaar werd gesproken, met straffeloze opzegmogelijkheid na 1 jaar en 1 dag. Ook tijdens het digitaal tekenen (aan de deur) van het contract is mij deze 3 jaar niet opgevallen en ik betwijfel of het er gestaan heeft.

      Met frisse moed heb ik vervolgens nog eens getracht om het mailformulier te gebruiken, deze keer met een beknopte opzegging zonder opgave van reden, want mijn motivatie om ze nog eens uit te leggen waarom ik geen contract wil was na de eerste keer wel vervlogen. Deze keer kreeg ik gelukkig een bevestiging van ontvangst, in het scherm op oxxio.nl, maar ook per e-mail. Ik ga er dan ook van uit dat deze annulering correct is aangekomen en per direct (of volgens hun "binnen 3 werkdagen") uitgevoerd zal worden.

      Ik plaats deze ervaring met Oxxio, omdat ik er zeker van wil zijn dat mijn opzegging spoedig en correct behandeld wordt, met als doel dat alles weer terug is zoals het was voordat de verkoper aan de deur kwam. Het zou vervelend zijn als de opzegging bij de huidige energieleverancier al gaande is, wat ook weer kosten met zich mee zou brengen.

      Het verbaast me overigens dat er een nieuw straatoffensief gestart wordt (waarvan de verkoper zei dat we dat in de krant hadden moeten kunnen lezen, blijkbaar wordt dit groots aangekondigd?) terwijl er tegelijkertijd grootschalig aan de klantenservice gewerkt wordt en de volledige telefonische assisentie platgelegd wordt. Het had een hoop ergernis gescheeld als ik simpelweg had kunnen bellen. Maar misschien is dat deel van de strategie.

      Ik zou het dan ook op prijs stellen als Oxxio op dit bericht reageert, aangezien ik ze momenteel niet telefonisch kan vragen naar de stand van zaken.

      In afwachting van een reactie.


      S.
      Reactie van Mel Kremer | 29-1-2015 Beste meneer S,

      Vanavond heb ik precies hetzelfde ervaren als u. En ook ik wil deze overeenkomst na nog eens goed nalezen direct annuleren. Ik heb de dame van Oxxio gevraagd of ik wel zomaar kon overstappen zonder kosten; 'Geen probleem', waren haar woorden. 'Wij regelen alles kosteloos, u kunt heerlijk met u kopje thee op bank naar de tv kijken, u zult er niets van merken. 'Na nalezen van mijn huidige contract is niets minder waar. Daarnaast is mijn huidige contract 5 euro goedkoper dan de door Oxxio aangeboden overeenkomst, terwijl de dame van Oxxio benadrukte dat ik 15,- minder hoefde te betalen dan dat ik nu betaal. Ook zei ze dat ik 14 dagen bedenktijd heb en zonder opgave mag annuleren binnen deze 14 dagen. Geen zorgen!....

      Toen ik vanavond probeerde te bellen met Oxxio hoor ik dat ze tot maandag niet bereikbaar zijn, op geen enkele manier. Een mail naar de klantenservice verwijst naar de website en geeft geen antwoord op dit soort vragen...
      En het contactformulier op de website geeft een foutmelding.

      Toen ik ging zoeken op internet ben ik me rot geschrokken van alle negativiteit omtrent Oxxio. Duidelijk is dat ik absoluut geen klant van deze club wil zijn.

      Ik heb inmiddels mijn huidige leverancier op de hoogte gebracht van hetgeen is gebeurd en laten weten dat ik zeker niet wil overstappen. Morgen gaat er een aangetekende brief uit naar Oxxio en maandag zal ik de klantenservice bellen.
      Dom van mij dat ik me zo heb laten inpakken ondanks dat ik tijdens het gesprek meerdere malen dacht dat ik dit maar niet moest doen. Helaas, een wijze les. Sluit NOOIT een overeenkomst aan de deur!!!!
      Ik ben benieuwd hoe dit wordt opgepakt. Weinig vertrouwen na deze ervaringen. Ik laat me nu in ieder geval niet meer met een kluitje in het riet sturen en ik zorg voor genoeg bewijs dat ik de overeenkomst binnen 14 dagen heb geannuleerd!

      groet M
      Reactie van Oxxio | 29-1-2015 Beste S.,

      Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met onze verkoper. Jammer dat je uitgaat van ervaringen van anderen en daarom wilt annuleren. Zoals je hebt kunnen lezen, zijn we bezig met nog meer verbeteringen voor onze klanten. Als je hier meer over wilt lezen, verwijzen we je graag naar ' Oxxio.nl/lekkermakkelijk.'

      Voor wat betreft je contract: juist om na te gaan of het afgesproken contract volledig aan je wensen voldoet, krijg je van ons een bevestiging en een welkomstmap, om alles eens rustig na te lezen. Als je toch wilt annuleren, dan heb je 14 dagen bedenktijd. Binnen die periode kun je je toekomstige leveringsovereenkomsten annuleren.

      Maandag a.s. is onze klantenservice er weer en zullen ze je annulering voor je verwerken.

      Met vriendelijke groet,

      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      A van der Vliet | 26-1-2015

      Ik ben geen klant van Oxxio, en zal het waarschijnlijk na deze ervaring ook nooit worden.

      Vanochtend kreeg ik opeens een e-mail van Oxxio dat ze 1 cent van mijn rekening gingen afboeken om bankgegevens te controleren. Iemand heeft zich vergist en mijn email adres opgegeven bij een overstap. Reageren op de e-mail is zinloos; de zogenaamde klantenservice stuurt onderstaande mail terug, nadat ik had geantwoord op de e-mail:

      >> Beste heer, mevrouw,
      >>
      >> E-mails worden niet door ons behandeld. Voor een antwoord op je vraag of informatie over onze producten en diensten kun je terecht op oxxio.nl.
      >>
      >> Hartelijke groet,
      >>
      >> Klantenservice
      >> Oxxio Nederland bv

      De enige andere manier om in contact te komen, is om een 0900-nummer te bellen voor 55 cent plus belkosten. Dat ga ik dus na een ongevraagde email zeer zeker niet doen. Ik ben in de markt voor een overstap; maar weet zeker dat het niet naar Oxxio zal zijn.
      Reactie van Roeland Pouderooyen | 28-1-2015 Oxxio herhaalt dus 55 cent per gesprek. Dat staat dus.

      Maar Oxxio ontkent dus niet, dat 55 cent per minuut wat hier gemeld wordt, niet goed zou zijn. Dus kan je concluderen dat die 153 wachtenden gewoon 55 cent per minuut afgetroggeld worden in plaats van 55 cent per gesprek. Wat een ***. Maar dat was allang bekend.
      Reactie van A van der Vliet | 27-1-2015 Beste Oxxio,

      Uw reactie toont aan dat uw zgn klantenservice de klachten niet leest.

      Ja, ik weet dat ik voor 55 cent Oxxio zou kunnen bellen, dat schrijf ik al in mijn eerste email; maar ik zie niet in dat ik 55 cent moet gaan betalen om een fout van jullie c.q. andere klant te gaan herstellen. In mijn eerste mail schreef ik al dat iemand anders blijkbaar een verkeerd (het mijne) email-adres heeft opgegeven.
      Reactie van Oxxio | 27-1-2015 Beste A. van der Vliet,

      Als je de aanmelding wil annuleren, dan kun je bellen met onze klantenservice via het telefoonnummer 0900-5566777. De kosten zijn € 0,55 per gesprek.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Robbert Ekkelboom | 26-1-2015 Oxxio heeft zelf eerder aangegeven, dat overdag tot 19.00 uur haar mailbox afgesloten is.

      “Oxxio wil graag haar serviceverlening vergroten door persoonlijk telefonisch contact”. Ja, ja, serviceverlening vergroten voor 55 cent per gesprek, wat in werkelijkheid 55 cent per minuut blijkt te zijn, plus nog je eigen telefoonkosten én 153 wachtende voor u.

      Dat vergroot de serviceverlening nou niet echt, maar het vergroot wel de spaarpot van Oxxio.

      Met zo'n club valt toch niet normaal mee te werken. Wanneer wordt de vergunning van deze ****club eens ingetrokken?
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Savels Francis | 20-1-2015

      Zeer ontevreden over de ** en *** werkwijze van Oxxio.

      Na verleid te worden door een vertegenwoordiger (gelukkig was die niet goed genoeg om ons nog een tablet of telefoon aan te smeren) een contract getekend, want ons binnen de 14 dagen bedenken en annuleren kon makkelijk.

      Niets is minder waar!

      Toen die kerel de deur uit was even snel de consumentendiensten gechecked, en na enkele klikken besloten om het nieuwe contract te annuleren.

      Telefonisch contact lijkt onmogelijk, zowel op het gratis nummer (die hij eigenlijk niet mocht geven, yeah right..) als het betaalnummer.
      Niemand aan de lijn.
      Daarna, binnen de 14 dagen na bezoek van de vertegenwoordiger en door hem als legitiem verklaard, een aangetekend schrijven gezonden.
      Geen respons.
      Verscheidene mails gezonden, zowel vanop een oxxio-account als naar het adres die hier wordt meegegeven door de Oxxio-meelezers. (Al zouden deze beter even hun eigen mailbox/brievenbus/gemiste gesprekken bekijken)
      Geen respons.

      Wel voelden ze zich zo vrij om, omheen onze annulering, het contract van onze (vorige) leverancier over te nemen.
      Reactie van Egon Slagt | 24-1-2015 Nou, nou, U heeft gezorgd voor een unicum. Oxxio heeft een verontschuldiging getoond. Dit hebben we sinds mensenheugenis nog niet van Oxxio meegemaakt. Het is er maar één. Maar ja, met track & trace konden ze er even niet onderuit.

      Maar na al dit feestgedruis weer snel aan het werk, met het weggooien van alle papieren en digitale post van de klanten.
      Reactie van Francis Savels | 24-1-2015 Applaus voor de oprichters en beheerders van deze website.

      3 weken vruchteloos contact trachten op te nemen met Oxxio ivm de annulering van een nieuw contract,
      was na de klacht neer te pennen op deze website alles binnen de 24u geregeld.
      Compleet met brief in de bus!
      Oxxio stak zich (zoals voorspeld) weg achter het excuus de aangetekende opzegging niet ontvangen te hebben, al werd deze volgens de track&trace op maandag 5 januari om 08:18u afgeleverd.
      De dreigende taal werd snel een verontschuldiging. Oxxio dient spoedig eens zn zaakjes op orde te stellen, me dunkt.

      Nogmaals bedankt aan de mensen van de website! Zonder jullie was dit niet gelukt!
      Reactie van Egon Slagt | 20-1-2015 Het is toch werkelijk van de ratten besnuffeld. Oxxio eist dus dat je aantoont dat je een aangetekende brief naar het juiste adres hebt gestuurd. Hoe kom je op het idee om dat te verzinnen. Die sporen toch echt niet goed.

      En het is hier al meerdere keren gemeld. OXXIO GOOIT GEWOON DUS JE POST WEG, ZELFS AANGETEKENDE BRIEVEN EN JE MAILBERICHTEN. Die komen ook gewoon niet aan als Oxxio de inhoud van het bericht niet aanstaat Nou, gewoon. Helemaal niet gewoon.

      Aangetekende brieven en mailberichten komen altijd aan, alleen nooit bij Oxxio als je een opzegging stuurt. Ra, ra, hoe zou dat nou komen. En moet de klant dan maar gaan “bewijzen” dat je brief verzonden is. Hoe verzinnen ze het. En nog glashard alsof er niet aan de hand is. Ze zijn echt niet van deze wereld.

      Zo valt er toch niet normaal te werken en te handelen met Oxxio als je zelfs € 7,95 voor Jan Doedel moet uitgeven voor een aangetekende brief aan Oxxio, die vervolgens toch door Oxxio gewoonweg wordt weggegooid.

      Nuon als grootste heeft hier 270 ervaringen en Oxxio in de onderste regionen maar liefst 860 ervaringen, zeg maar gerust baggerklachten en drama’s voor de consumenten. Wanneer wordt de vergunning van die club eens ingetrokken.

      Misschien iets voor Energieleveranciers.nl als overkoepelende organisatie om het voortouw daarvoor te nemen.
      Reactie van Francis Savels | 20-1-2015 Bewijs reeds verzonden.
      Ironisch dat Oxxio zich slechts verplicht voelt te reageren eens de klacht openbaar wordt gemaakt.
      Reactie van Oxxio | 20-1-2015 Beste Francis,

      We hebben je inmiddels van een antwoord voorzien op het e-mailbericht dat je aan ons hebt verzonden. Wij hebben geen aangetekende brief van je ontvangen waarin je hebt aangegeven dat de leveringsovereenkomst hebt geannuleerd en wij hebben je in de verzonden e-mail gevraagd om aan te tonen dat je je annuleringsbrief aan het juiste adres hebt verzonden.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Tobias Navarro Schroeder | 19-1-2015

      Eind 2014 ben ik van Oxxio naar Essent overgestapt.
      Vlak daarna belt Oxxio mij met een beter aanbod en het belofte dat bij overstap de opzegvergoeding van Essent door wordt Oxxio wordt betaald.
      Nu blijkt dit niet te kloppen, vertelt mij een medewerker van Oxxios klantenservice.
      Misleiding over een bedrag van 100€!

      Mijn advies, vraag naar schiftelijke bevestiging van beweringen zoals betaling van de opzegvergoeding.

      Groeten,
      Tobias
      Reactie van Richard van den Oever | 20-1-2015 In december 2014 liegen ze dus nog steeds van Oxxio over de opzegvergoeding.

      En Oxxio zegt hier weer heel duidelijk dat per 1 juni 2014 geen opzegboete meer wordt vergoed. Hoe komt het dan, dat die deurventers nog steeds zeggen dat Oxxio dat WEL vergoed. Alle klagers hier met allemaal dezelfde klacht plukken dat toch niet zo maar uit de lucht?

      En vervolgens houden ze die venter hun hand boven het hoofd en kan de klant gewoon in de stront zakken. “Had je het welkomstpakket maar moeten lezen. Daar kun je precies al onze fouten teruglezen en had je maar moeten reageren”. Stelletje huichelaars.

      En mevrouw Leonie vertelt hier wel dat Oxxio het precies weet, maar ze reageert niet, waarom er bij de klanten aan de deur een heel ander verhaal wordt verteld. En DAAR gaat de klacht immers over. Gewoon intimidatie om de klanten onder valse voorwendselen binnen te sleuren.

      En als je kokend van woede terug wil naar je vorige leverancier smeren ze na hun fouten ook nog eens hun eigen opzegvergoeding van 250,00 euro in je haar. Dan ben je ondertussen al 250,00 euro kwijt zonder dat er nog maar 1 kuub gas is afgenomen, om vervolgens Das Incasso op je dak te krijgen als je niet betaalt. Lekker stelletje daar.
      Reactie van Oxxio | 19-1-2015 Beste Tobias,

      Het is inderdaad zo dat de opzegvergoeding van je vorige leverancier al sinds 1 juni 2014 niet meer door Oxxio wordt vergoed. Op onze website wordt dit ook aangegeven.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Rellek Retep | 19-1-2015 Het is toch werkelijk niet te geloven. Oxxio blijft ongestoord maar doorgaan met het **** van de consumenten.

      Als zo vaak wordt er door Oxxio bij het afsluiten van het contract ronduit gelogen. Dat komt continue terug hier op deze site.

      Sinds juni 2014 wordt er geen opzegboete meer door Oxxio vergoed. De hele organisatie van Oxxio is hiervan op de hoogte. Maar nog steeds wordt er bij het afsluiten gewoon met voorbedachten rade gelogen over die opzegvergoeding. Je vraagt je af wanneer Oxxio nou eens wijs wordt en hiermee stopt.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      W.selderbeek | 16-1-2015

      Ik probeer oxxio tebereiken voor een email adres zo dat ik ze kan zeggen dat de app`s niet werken maar ik kan niet tot ze doordringen bestaan deze mensen wel???
      Reactie van Carla | 20-2-2015 Ik heb deze week diverse mails naar klantenservice@oxxio.nl gestuurd, maar ik hoor of zie niks: geen ontvangstbevestiging, helemaal niks.
      Ik moet bewijsstukken aanleveren van een brief die ze zelf hebben gestuurd. Die heb ik gemaild, maar ja... hoe zal dit ooit gaan lukken????
      Reactie van Oxxio | 19-1-2015 Beste W. Selderbeek,

      Je vraag kun je stellen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl met vermelding van je postcode/huisnummer of klantnummer.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Roeland Pouderooyen | 17-1-2015 @W.selderbeek

      Onderstaande link stonden bij bericht van Rellek Retep van 8 januari 2015. Misschien heeft u er wat aan.

      Via onderstaande link kunt u Oxxio overigens verzoeken teruggebeld te worden. Dat gaat dan op kosten van Oxxio en bijkomend voordeel is dat u direct gebeld wordt in plaatst van een uur in de wacht op uw eigen kosten wanneer u zelf belt.

      https://www.oxxio.nl/weddendatjegoedzit

      Met onderstaande link kunt u mailen met Oxxio via uw eigen mailbox in plaatst van via de mail van de website. Grootste voordeel is dat u dan een ontvangstbevestiging van Oxxio ontvangt, waarin ze bevestigen binnen 3 werkdagen te zullen antwoorden. Dat zal wat worden met een achterstand van 6 maanden. En **** over het niet ontvangen van uw bericht is er dan niet meer bij. Want een e-mailbericht komt 100% aan. Ook met SPAM van Oxxio

      klantenservice@oxxio.nl
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Maria | 14-1-2015

      Zo ontevreden met Oxxio en de manier hoe ze met mij omgaan.
      Ik heb per ongeluk te weinig geld overgemaakt aan Oxxio.
      Ik heb hiervoor gebeld omdat ik niet begreep waarom ik meteen een herinnering kreeg met 40€ erboven op.
      In eerste instantie werd er gezegd dat ik te laat Was met betalen. Vervolgens werd er gezegd o nee u was te laat. Als ik een brief ontvang dat ik moet betalen voor de 9e van januari en ik heb dat (gedeeltelijk) gedaan. Waarom.komt er dan meteen een boete van €40?
      Volgens mij mag dat niet eens.
      Als.je betalingstermijn is verstreken dien je een herinnering te krijgen en als je die niet betaald dan pas krijg je een tweede met eventueel kosten.

      Of heb ik nou ongelijk? Ik
      Reactie van Herman Achter de Vegt | 15-1-2015 U heeft helemaal gelijk en ook heeft u het bij het rechte eind. De Wet Incassokosten 1 juli 2012 stelt veel eisen, voordat überhaupt incassokosten in rekening gebracht mogen worden. Gewoon even onder de wet op internet kijken. Staat precies vermeld wat Oxxio dus juist niét mag doen.

      En één brief is dus niet voldoende volgens de wet. En laat nou net die ene brief ook nog eens niet bij u aankomen.

      Maar dat kan kloppen. Dat is schering en inslag, wat ook hier op deze site met de vele klachten daarover door de klagers geklaagd wordt.

      Dat al die incassobrieven bij héél veel kanten niet aankomen rechtvaardigt maar één conclusie. DE INCASSOBRIEVEN VAN OXXIO KOMEN NOOIT AAN, OMDAT OXXIO DIE GEWOON NIET VERSTUURD ZAL HEBBEN.

      Ik begrijp eigenlijk niet hoe het kan, dat dit niet bij de accountantscontrole bovenwater komt. Oxxio incasseert onterecht miljoenen incassokosten bij de onwetende consument, terwijl het volkomen **** is. Het zijn namelijk geen incidenten, maar een vaste handelwijze.

      En naar de consument doen ze over incassokosten glashard alsof hun neus bloedt en steken vervolgens die neus in de wind.

      En vervolgens de vuiligheid van intimideren en de consument inpalmen met brieven die juridisch kant noch wal raken. De consument gewoon om de tuin leiden, die er vervolgens volmondig in tuint, en –volledig onterecht- maar betaalt.

      Maar ja, wat je hier allemaal op deze site zoal leest komt Oxxio gewoon van een andere planeet. Die hoeft zich blijkbaar hier in Nederland niet aan de wet te houden.

      En via de telefoon is het inderdaad wat u al aan geeft ook al een drama met Oxxio.

      Als je belt is het de ene keer wel achterstand, de andere keer weer niet. Ze snappen er echt helemaal niets van. En dat soort figuren moet dan naar buiten communiceren met volwassen klanten over ingewikkelde financiële zaken. Het zijn toch vaak contracten met maatwerk van meer dan 2.000 euro per jaar. En ondertussen maar blijven proberen om geld binnen te harken.
      Reactie van Oxxio | 15-1-2015 Beste Maria,

      Oxxio verhoogt niet zonder meer een bedrag met administratiekosten van € 40,-, daar gaat altijd een eerste herinnering aan vooraf. Wellicht dat je de eerste herinnering hebt gemist, dat kan natuurlijk ook. We zouden dit graag voor je nakijken. Kun je ons de klantnummer en een korte beschrijving van je klacht e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl?

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Lisette | 11-1-2015

      Ik lees hier vaak dat de verkoper aan de deur de mensen verleid met een laptop of andere kado's en ook met de belofte dat oxxio de boete betaald. Mijn ervaring is dat ik ben gebeld door een medewerker met dezelfde belofte en ik heb nu dus een boete van 250 euro waar oxxio niks mee doet. Jammer dat u zo klanten moet winnen.
      Reactie van Robbert Ekkelboom | 13-1-2015 @ Lisette

      “Vervelend dat je het gevoel hebt dat onze verkoper je heeft misleid”.

      “Gevoel” van misleiding, nee, helemaal geen gevoel, ze IS misleid.

      Het is weer op en top Oxxio in de bocht. Een lel van een verhaal wat helemaal niets te maken heeft met de klacht van de schrijfster. En alsof er helemaal niets aan de hand is.

      Het gaat de klaagster namelijk om **** door Oxxio bij het afsluiten van de overeenkomst en om een opzegboete. Oxxio zegt eerder dat opzegboete betaald wordt (om de consumenten binnen te lokken) en vervolgens zegt Oxxio simpel dat de opzegboete niet betaald wordt. En dat terwijl heel Oxxio donders goed weet dat die vanaf juni 2014 al niet meer betaald wordt. Maar nu dus nog steeds wel zo vertellen.

      En juist over deze grote pijnpunten voor de consumenten rept Dicky van Oxxio dus met geen woord.

      Zelfs dus ook in haar antwoord op een reactie van een lezer over **** door Oxxio zit Oxxio met een stalen gezicht gewoonweg WEER te liegen. HOE DURF JE OXXIO.

      Oxxio heeft ruim de tijd gehad/genomen om er over na te denken wat er geantwoord wordt en hoe het nou zit. Alle collega’s hebben kunnen meedenken, dus als het ware Oxxio bij haar volle verstand. Als je dan met dat verstand zo reageert, is het toch wel grote droefenis met de hele organisatie van Oxxio.

      “Bovendien kan Oxxio extra scherpe tarieven bieden, doordat we geen opzegvergoedingen betalen. Het geld van de opzegvergoeding geven we gewoon liever aan onze klanten dan aan onze collega-energieleveranciers”.

      Oxxio leeft echt in een droomwereld op een andere planeet. “Extra scherpe tarieven”, maar wel met stip op de LAATSTE vier plaatsen op deze vergelijkingssite staan. Ik heb het echt 2 x gelezen en het is echt waar. En dat is dus niét liegen, Oxxio!

      Oxxio vergoedt de opzegboete dus al helemaal niet meer aan de consument, maar dus ook niet aan de collega-leverancier.

      En wie blijft er dan over, aan wie Oxxio de opzegboete dan wél vergoed wordt? Natuurlijk aan Oxxio zelf, in de zak van de zakkenvullers van Oxxio zelf, samen met de hoogste energietarieven van Nederland dus. Ook dat is dus niét liegen, Oxxio!

      Leg dat allemaal maar eens uit aan de consumenten in een tweede reactie, Oxxio.

      En alle klagers hier plukken alle klachten echt niet zomaar uit de lucht. Uit de lucht plukken daar hebben we Oxxio immers voor.

      Het is toch triest dat heel veel consumenten door Oxxio zelf op zo’n manier weglopen bij Oxxio en anderen de deur van Oxxio in sneltreinvaart voorbij lopen als ze de bevindingen over Oxxio hier lezen. En dat ligt dus echt niet aan de consument. Die klaagt alleen maar.
      Reactie van g | 12-1-2015 kijk dat is nou eens klapper.
      ik geef u groot gelijk.
      en dat weet oxxio ook, maar op dit geven ze geen antwoord omdat ze weten dat ze goed fout zitten.
      Reactie van Oxxio | 12-1-2015 Beste Lisette,

      Vervelend dat je het gevoel hebt dat onze verkoper je heeft misleid.

      Oxxio vergoedt al vanaf 1 juni 2014 geen opzegvergoedingen meer van andere leveranciers. De redenen hiervoor zijn, dat Oxxio liever een scherp tarief biedt dan een opzegvergoeding en dat opzegvergoedingen tegenwoordig overbodig zijn. Onderstaand leggen we dit graag uit:

      Scherp tarief
      Kiezen voor Oxxio doe je bewust en niet omdat je een vergoeding krijgt. Als je voor ons kiest wil je graag inzicht in je verbruik, zodat je grip krijgt op je energiekosten. Daardoor bespaar je meer dan wanneer je die opzegvergoeding had gekregen. Bovendien kan Oxxio extra scherpe tarieven bieden, doordat we geen opzegvergoedingen betalen. Het geld van de opzegvergoeding geven we gewoon liever aan onze klanten dan aan onze collega-energieleveranciers.

      Opzegvergoedingen tegenwoordig overbodig:

      Tot 1 december 2011 moesten consumenten bijna altijd een opzegvergoeding betalen als ze wilden overstappen naar een andere leverancier. Leveranciers konden je overeenkomst namelijk stilzwijgend voor bepaalde tijd verlengen. Oxxio wilde dat mensen vrij konden kiezen en overstappen en besloot de opzegvergoeding terug te betalen.

      Op 1 december 2011 maakte de Wet van Dam een einde aan het stilzwijgend verlengen. Is je contract voor bepaalde tijd afgelopen? Dan kun je sindsdien elke maand gratis opzeggen. Daardoor ben je vrij om bewust een energieleverancier te kiezen die bij jouw huishouden past. En daardoor is de opzegvergoeding dus overbodig geworden.


      Met vriendelijke groet,

      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Rellek Retep | 11-1-2015 @ Lisette

      Tja, inderdaad verleiding met een laptop of zoiets. Volgens het Blog op deze site kost een gratis laptop wel even 865,00 euro met een 3 jarig contract. Helemaal gratis dus voor 865,00 euro.

      Als zo vaak wordt er door Oxxio bij het afsluiten van het contract ronduit gelogen. Dat komt continue terug hier op deze site.

      Sinds juni 2014 wordt er geen opzegboete meer door Oxxio vergoed. De hele organisatie van Oxxio is hiervan op de hoogte. Maar nog steeds wordt er bij het afsluiten gewoon met voorbedachten rade gelogen over die opzegvergoeding. Je vraagt je af wanneer Oxxio nou eens wijs wordt en hiermee stopt.

      En bewust geen, of niet de juiste informatie verstrekken valt onder het begrip “****”. Ofwel, liegen, door (juridisch!) vooral nièt te liegen, maar helemààl niet de waarheid te vertellen. En dat is Oxxio. Maar daar voorziet de wet heel simpel in.


      Elektriciteitswet-1998/artikel95m
      1.
      De voorwaarden, verbonden aan een leverings- of transportovereenkomst met een afnemer als bedoeld in artikel 95a, eerste lid, zijn transparant, eerlijk en vooraf bekend. De voorwaarden worden in ieder geval voor het sluiten van de overeenkomst verstrekt en zijn gesteld in duidelijke en begrijpelijke taal.

      4.
      Een contract, gesloten in strijd met het bepaalde bij of krachtens dit artikel is vernietigbaar.


      En als er gelogen wordt, is er eveneens sprake van dwaling. En dwaling = vernietigbaarheid (artikel 6:228 Burgerlijk Wetboek)

      Nietigheid houdt heel simpel in, dat de overeenkomst nooit heeft bestaan. En uit een nooit bestaande overeenkomst kan juridisch gezien natuurlijk nimmer een (nieuwe) vordering van een opzegboete ontstaan.

      Oxxio kan u dus NOOIT een boete opleggen op een overeenkomst, die juridisch gezien nooit heeft bestaan. DUS NOOIT BETALEN! Maar wél snel wegwezen bij Oxxio, zoals zo velen al eerder hebben gedaan.

      Laat Oxxio maar lekker naar de rechter stappen. Dan mag Oxxio aan de rechter uitleggen hoe Oxxio doelbewust, en met voor bedachte rade de consumenten in het ooitje neemt.

      DUS ONDER DEZE OMSTANDIGHEDEN NOOIT DIE OPZEGVERGOEDING BETALEN.

      Of zie ik het helemaal verkeerd. Vertel het maar, Oxxio.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Koetsier | 7-1-2015

      ook wij zijn ooit klant geworden van oxxio, nou denk heel goed na voordat je overgaat naar deze club.
      - onduidelijke facturen, bijna spookfacturen, wel eerst incasseren en dan mag je achter je centen aan....
      - niet bereikbaar per telefoon
      - geven geen antwoord op e-mails
      - geven geen antwoord op aangetekende brieven

      Binnen de kortste keren heb je intrum justitia achter je aan, gestuurd door oxxio, omdat niemand uitleg wilde geven op de spookfacturen hebben we gestorneerd...

      LAAT JE NIET VERLIJDEN MET I PADS, LAPTOPS, JE BETAALT HET ZELF! ACHTERAF GEZIEN HADDEN WE BETER NIET KUNNEN WISSELEN VAN LEVERANCIER!
      Reactie van Rellek Retep | 8-1-2015 @Koetsier

      Ooit vertelde Oxxio eens met veel bombarie dat ze wel 4,5 miljoen telefoontjes per jaar binnenkrijgen. Maar die telefoontjes zijn vast en zeker niet van nieuwe klanten als je de klachtenregens op alle klachtensites leest.

      Nee, Oxxio maakt fout na fout na fout. Dan komt er een correctie op correctie op correctie op correctie. En die vele fouten komen natuurlijk weer omdat er zo idioot veel gebeld wordt met klachten. En ach, een uurtje in de wacht is toch niet erg bij Oxxio. En de kostenteller van je telefoon telt rustig verder.

      En waarom wordt er nou zo idioot veel gebeld? Omdat er zoveel fouten na fout na fout wordt gemaakt. En de bal is vervolgens rond.

      Een schrale troost is dat je vanwege de administratieve verwerking (én natuurlijk de administratieve chaos) pas een half jaar later je jaarafrekening kunt verwachten. Rustig wachten op je eigen geld.

      Nee, Oxxio komt gewoon helemaal van een totaal andere planeet. Daar spreken ze een hele andere taal dan de Nederlanders. En dan gewoon tunnelvisie, oogkleppen en bedrijfsblindheid.

      Ga vooral zo door Oxxio met jullie telefonische onbereikbaarheid en achterstanden van een half jaar. En vooral ook maar geen een enkel sprankje initiatief tonen om eens meedenken met je klant. Zo komt Oxxio er wel in energieland.

      Via onderstaande link kunt u Oxxio overigens verzoeken teruggebeld te worden. Dat gaat dan op kosten van Oxxio en bijkomend voordeel is dat u direct gebeld wordt in plaatst van een uur in de wacht op uw eigen kosten wanneer u zelf belt.

      https://www.oxxio.nl/weddendatjegoedzit

      Met onderstaande link kunt u mailen met Oxxio via uw eigen mailbox in plaatst van via de mail van de website. Grootste voordeel is dat u dan een ontvangstbevestiging van Oxxio ontvangt, waarin ze bevestigen binnen 3 werkdagen te zullen antwoorden. Dat zal wat worden met een achterstand van 6 maanden. En **** over het niet ontvangen van uw bericht is er dan niet meer bij. Want een e-mailbericht komt 100% aan. Ook met SPAM van Oxxio

      klantenservice@oxxio.nl

      Misschien dat Oxxio na 10 jaar Oxxio eens wakker wordt wat de klant u écht verwacht.
      Reactie van Oxxio | 8-1-2015 Beste Koetsier,

      Jammer om te lezen dat je niet tevreden over ons bent.

      Als je het op prijs stelt, zoeken we graag alsnog voor je uit wat er is gebeurd.
      Je kunt je klantnummer met een korte omschrijving van je klacht versturen aan 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl'. We komen er zo snel mogelijk bij je op terug.

      Met vriendelijke groet,
      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Lammers | 23-12-2014

      Een dag na deurverkoper die mij van foutieve informatie voorzag, meteen een ontbindingsformulier en daarbij email opgestuurd naar oxxio. Dit lijkt volledig genegeerd te worden want 10 dagen later krijg ik een email dat alles doorgezet wordt. Het zal me niks verbazen dat ik straks te horen krijg dat ik niet binnen 2 weken opgezegd/ afgezien heb. Of dat er nog een formulier nog een email is ontvangen. Terwijl ik alles keurig op tijd opgestuurd heb.
      Reactie van David Eggermond | 27-12-2014 Je leest het vaker op deze site dat Oxxio plotseling net op het verkeerde moment en op de verkeerde plaats het opzeggingsformulier niet heeft ontvangen. Omdat een mailbericht ALTIJD aankomt kan je niet anders concluderen dan dat Oxxio steeds weer dit soort voor de klant belangrijke zaken gewoon weggooit. Dat is uit eerdere klachten ook al gebleken.

      Er is bij u dus sprake van onduidelijkheid bij het afsluiten van de overeenkomst. Een contract, gesloten in strijd met het bepaalde bij of krachtens art. 95m sub 3 en 4 van de elektriciteitswet 1998 is vernietigbaar.

      Daarnaast is er sprake van dwaling (ook vernietigbaarheid, artikel 6:228 Burgerlijk Wetboek), omdat volgens u de deurverkoper u van foutieve informatie voorzag.

      Als je alle klachten hier zo leest krijgen die verkopers gewoon van Oxxio opdracht om doelbewust om de hete brei te draaien. Ze liegen niet, maar spreken helemaal niet de waarheid. En de consument wordt weer opgescheept met hoop ellende en moeite en werk om weer van die zooi van Oxxio af te komen.

      Gewoon beroepen op vernietigbaarheid en geen onnodige tijd meer in steken.
      Reactie van Zus Konijn | 24-12-2014 Vanmiddag stond er iemand namens oxxio hier aan de deur en was een beetje opdringerig.
      Mijn nee begreep ie blijkbaar niet.

      Even later stond er weer iemand van oxxio aan de deur en zei dat die andere zich wat beledigd voelde door opmerkingen van mij.

      Ik mag toch wel zeggen dat ik vind dat iedere energiemaatschappij zegt dat ze de goedkoopste zijn.
      En mijn ervaringen zijn dan ook dat het jaar contract wat je kan afsluiten niet klopt.

      Ook deze 2de persoon wilde mij als klant werven bij oxxio.
      Ik kon een laptop krijgen of een ipod.

      Het zit mij totaal niet lekker hoe het ging.
      ze waren met zijn 4en..
      2 jongens en 2 meiden leeftijd ca 25 jaar.

      Pas op met colporteurs het is bekend dat er nep colporteurs van oxxio rondlopen.
      Reactie van Oxxio | 23-12-2014 Beste Lammers,

      Je geeft aan dat je op tijd de overeenkomst met Oxxio hebt geannuleerd. Kun je ons een korte beschrijving van je klacht en je postcode en huisnummer e-mailen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij het voor je na.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Verginie | 19-12-2014

      Ik ben onlangs overgestapt naar Oxxio omdat iemand aan de deur is gekomen met een mooi verhaal, ik heb aangegeven aan het meisje die voor de deur stond dat ik nog een contract heb met een leverancier. Dat was voor Oxxio geen probleem want op de consumentenmarkt worden boetes vergoedt van dat verhaal kon ik me wel iets bij voorstellen want dat gebeurt wel vaker, nu krijg ik v mijn vorige leverancier een boete van €250,- euro omdat ik eerder ben overgestapt, 2 keer contact opgenomen met Oxxio laatste keer ene heer *** gesproken de deurverkoper wordt er op aangesproken maar aan de boete kunnen ze niks doen. Ik vroeg of dit de manier van zaken doen is dat jullie mensen aan de deur sturen die dingen zeggen die niet kloppen en zich verschuilen achter het feit dat er niks aan veranderd kan worden. Ik heb deze klacht ook al bij Eneco neergelegd het moederbedrijf v Oxxio dat ze wel rekening moeten houden met de handelswijze v Oxxio en of zij als moederbedrijf ook achter deze praktijken staan
      Reactie van Oxxio | 22-12-2014 Beste Verginie,

      Oxxio heeft in het verleden de opzegvergoeding van de vorige leverancier wel vergoed. Sinds 1 juni 2014 wordt dat niet meer gedaan. Bij lanten die dus na 1 juni 2014 een leveringsovereenkomst hebben afgesloten, krijgen de opzegvergoeding niet vergoed. Dit is wordt ook op onze website aangegeven.

      Het is derhalve niet de gewoonte dat door de verkoper wordt gezegd dat de opzegvergoeding van de vorige leverancier wel zou worden vergoed. Wij betreuren het, mocht een verkoper dit anders hebben aangegeven.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Peter van Dinther | 19-12-2014 Oh ja, dat vergat ik nog.

      Het zijn natuurlijk wel zware aantijgingen aan het adres van Oxxio. Maar als ik het allemaal mis heb en verkeerd zie, kan Oxxio natuurlijk via dit geëigende kanaal even reageren en eventueel alles ontkrachten en dat ze wel heel netjes volgens de regels de zaken doen.
      Reactie van Peter van Dinther | 19-12-2014 Al sinds juni 2014 vergoed Oxxio die opzegvergoedingen niet meer. En nog steeds zie je dit soort zaken en klachten op deze site. Jawel, en met hun "scherpe tarieven" staan ze wel onderaan op de vergelijkingssites.

      En elke keer zeggen ze (dus nu nog steeds) dat ze die kosten niet (meer) vergoeden. De hele Oxxio organisatie weet precies van de hoed en de rand, maar ze doen er dus willens en wetens niets aan. Staat in de voorwaarden, punt uit, einde oefening.

      Maar willens en wetens doet de hele organisatie, dus ook de “Directeur Consumenten ****”, dus nog steeds helemaal niets aan het door hen ingehuurde brandhout, wat bij u aan de deur komt. De opdracht is gewoon pegels binnenharken om nog een beetje winst te kunnen maken, de klant is volkomen onbelangrijk.

      Dat “brandhout” wat bij u aan de deur komt verkondigt gewoon nu nog steeds dat de opzegvergoeding geregeld wordt. Maar ze zeggen dus niet, dat die kosten ook betaald worden. En dat is de vuiligheid van Oxxio. Ze liegen niet, maar spreken ook niet de waarheid. Ze leiden de klant gewoon om de tuin, die er vervolgens in tuint.

      Wat een drama’s ontstaan er nog steeds bij die consumenten. Nu dus weer een drama met de vorige energieleverancier om alles recht te breien en ook weer een hoop (onnodige) kosten voor de consument, die ze niet hadden als ze niet met Oxxio in zee waren gegaan.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 4 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jan Sepp | 15-12-2014

      Ook hele slechte ervaringen met Oxxio.
      ik wil nu graag opzeggen en een afkoopsom betalen maar ik hoor nog een tablet te krijgen van ze.
      ik ben heel benieuwd of dit nu wel kan....
      Reactie van Oxxio | 16-12-2014 Beste Jan Sepp,

      We wijzen je graag op de actievoorwaarden die je van Oxxio in je welkomstpakket hebt ontvangen. Je vindt hier alle informatie over wat er gebeurd met het uitleveren van de tablet bij voortijdige beëindiging van je overeenkomst.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      M Huijbregts | 15-12-2014

      ze hebben mijn privé aansluiting gezet als klein zakelijk. dus ik moet hogere vaste lasten betalen. ze hebben beloofd dat ik te veel betaald bedrag terug zou krijgen. het is niet gebeurd! ze gingen verder nog een zakelijke aansluiting voor mijn bedrijf regelen. ook niet gelukt omdat ze aan grote verbruikers niet eens mogen leveren! helemaal verkeerd ingelicht door de verkoper! verder hebben ze nog een ipad beloofd, weer niet nagekomen. echt heel slechte ervaring gehad!
      Reactie van Oxxio | 15-12-2014 Beste M. Huijbregts,

      Graag willen we je helpen, maar dan hebben wij je gegevens nodig. Wij verzoeken je dan ook je klacht met postcode/huisnummer of klantnummer naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl te sturen.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Carolien | 11-12-2014

      Hele vervelende ervaringen gehad met Oxxio. Inmiddels 1 jaar bij ze en ik kan niet wachten totdat ik hier vanaf ben! Zonder enige herinnering hebben zij de factuur doorgestuurd naar incassobueau DAS die vervolgens €80 incassokosten rekenen bovenop de factuur wat overigens wettelijk gezien geeneens mag!! (Minimaal €40,- max 15% van het openstaande bedrag).
      Plus die eindafrekening klopt voor geen ene m3! Bah! Rot bedrijf dit!
      Reactie van Roeland Pouderooyen | 13-12-2014 *** weer eens in de bocht.

      “Wij willen je er echter wel op wijzen dat een overdracht niet zonder meer plaatsvindt. Hier gaat toch wel het een en ander aan vooraf”. Maar wat er aan vooraf gaat zegt ze weer niet.

      Zoals altijd weer lekker om de hete brei draaien. *** geeft dus weer niet aan dat Oxxio wél heel netjes eerst een herinneringsbrief heeft gestuurd, dan aanmaningsbrief en tot slot een 14 dagen brief. Dat staat zo netjes omschreven in de Incassowet van 1 juli 2012.

      Neen, als je alle klachten hier leest sturen ze echt al die brieven niet, maar sturen ze gelijk zonder enige aankondiging Das Incasso koud op je dak. En de klant zit weer met de gebakken peren en mag alles weer zelf rechtbreien wat Oxxio fout doet en zelf de problemen oplossen.

      Ik heb hier nog nooit gelezen dat een klant ooit een herinneringsbrief ontvangen heeft.
      Reactie van Oxxio | 12-12-2014 Beste Carolien,

      We vinden het heel vervelend voor je dat je met overdracht van het openstaand bedrag naar een incassobureau wordt geconfronteerd. Wij willen je er echter wel op wijzen dat een overdracht niet zonder meer plaatsvindt. Hier gaat toch wel het een en ander aan vooraf. En de vordering staat dan al geruime tijd open, zonder dat Oxxio hier betaling voor heeft gehad.

      Wij adviseren je dan ook om contact op te nemen met het incassobureau om je klacht daar kenbaar te maken.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      ger | 10-12-2014

      ik zit al een aantal jaartjes bij oxxio.
      ik heb eerlijk gezegd nog nooit een echt probleem gehad met hun.
      tot deze keer met hun jaar afrekening.
      ik krijg eind okt de opdracht om de meterstanden door te geven, vervolgens heb ik op 3 nov de standen door gemaild.
      normaal krijg ik de jaar afrekening eind nov.
      deze reis krijg ik dat dus niet.
      vervolgens een paar keer gebeld waar mijn jaar afrekening blijft.
      mij is op gevallen dat ik steeds een ander verhaal krijg te horen, zelfs dat de laatste contact persoon zelf al aangeeft, dat ze het zelf niet snapt waarom de jaar afrekening nog steeds niet is op gemaakt.
      het schijnt dat je nu ruim 2 maanden moet wachten.
      dit vind ik rond uit belachelijk, en heb dit ook nog nooit meegemaakt.
      ik krijg altijd rond de zelfde tijd van het w.m.l de opdracht voor de meterstand door te geven.
      deze afrekening krijg ik altijd 2 weken na het indienen van de meter stand.
      mijn vraag, is het nou zo moeilijk om optijd een jaarafrekening op te maken.
      of word het eens tijd dat jullie goed opgeleid personeel gaan aannemen die wel weten wat ze doen daar.
      schijnbaar is dat moeilijk te vinden.
      maar ik begin het idee te krijgen dat jullie flink renten aan het trekken zijn, over de bedragen wat de mensen terug moeten ontvangen zeker van de stook kosten.
      immers een zachte afgelopen winter periode gehad.
      Reactie van ger | 4-1-2015 @ M.van Seggelen

      ook ik zit nog steeds te wachten op mijn geld.
      rond uit belachelijk,ik heb ook al zo vaak gebeld, maar het boeit ze geen reed.
      ik heb pas nog een mail verstuurd ook daar krijg ik geen antwoord op.
      in deze mail heb ik ze gewaarschuwd ik zou binnen 10 werk dagen vanaf 23 dec 2014 geteld mijn geld krijgen.
      ik heb gemeld geen dag later anders krijgen ze echt met mij te doen met de advocaat en die van mij laat er geen gras over groeien.
      ik ben zeker al aan het denken om over te stappen, omdat ik dit nog nooit heb meegemaakt.
      en o w als wij dit eens doen een dag te laat betalen heb je al de das voor je deur staan.
      dus nogmaals oxxio jullie hebben tot eind volgendeweek de tijd.
      Reactie van M.van Seggelen | 4-1-2015 ik zit net als de vorige schrijfster al heel lang te wachten op m,n eindafrekening. Heb al drie keer gebeld. Nu moet ik ook twee maanden wachten op m,n centjes die ik terug zou krijgen. Dit is toch van de zotte. 21 oktober j.l de standen al doorgegeven. Wat kan ik nog ondernemen?
      Reactie van Oxxio | 11-12-2014 Beste Ger,

      Vervelend om te horen dat je niet tevreden over ons bent.
      Wil je ons alsjeblieft via ons e-mailadres: deoxxiomedewerker@oxxio.nl je klantnummer doorgeven? Dan zoeken we voor je uit wat er aan de hand is en komen we er bij je op terug.

      Dank je wel alvast voor je moeite.

      Met vriendelijke groet,

      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
  •  
    Pagina 1 van 35