Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?
  • Energieprijzen van Oxxio vergelijken

    Op deze pagina kunt u de beoordelingen / ervaringen lezen over Oxxio. Ook kunt u zelf uw beoordeling / ervaring over Oxxio plaatsen. Bent u benieuwd wat de energieprijzen van Oxxio zijn ten opzichte van andere energieleveranciers en wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energierekening? Maak dan snel een vergelijking en stap vandaag nog zorgeloos over!

     

    • Top 5 goedkoopste actie producten

      Jaarkosten voor een gemiddeld huishouden (3500 kWh en 1800m3)

    • 1 €1631 / jaar
      €135.92 / maand
      Vergelijk
    • 2 €1633 / jaar
      €136.08 / maand
      Vergelijk
    • 3 €1650 / jaar
      €137.5 / maand
      Vergelijk
    • 4 €1681 / jaar
      €140.08 / maand
      Vergelijk
    • 5 €1685 / jaar
      €140.42 / maand
      Vergelijk
  • Ervaringen Oxxio

  • Meest recente ervaringen

    Meest nuttig eerst | Meest recent eerst
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      morena | 4-9-2015

      Wat een negatieve reacties...ik ben al jaren bij oxxio nooit geen problemen. Ben er blij mee..daar blijf ik bij!!
      Reactie van Oxxio | 4-9-2015 Beste Morena,

      Dank je wel voor je positieve reactie!

      Hartelijke groet,
      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      M.Bouwmans | 27-8-2015

      Ik ben al lang bij Oxxio, nooit geen problemen gehad tot 07-11-14.
      Ik ben gaan verhuizen en oxxio is overgegaan op een ander systeem,sindsdien klopt er niets meer van ben al maanden bezig om verschillen uit de wereld te helpen,lukt gewoon niet,site zou vanaf februari 2015 werken,werkt ondanks verschillende telefoontjes nog niet, deels geen facturen ontvangen,betalingen naar andere klant geboekt, betalingen staan op andere klantnr. etc etc. ik stuur een betalingsoverzicht over stroom en krijg een antwoord wat met gas te maken heeft, en terwijl ik met U werk krijg je mails met je jij en jouw niet klantvriendelijk is sinds de interne veranderingen een puinhoop en krijg niets opgelost..
      Reactie van Oxxio | 28-8-2015 Beste M. Bouwmans,

      Wij begrijpen dat het vervelend voor je is, om in de veronderstelling te zijn dat er iets niet klopt vanwege onze overgang naar een nieuwe administratie. Wij zouden dit graag met je bespreken. Kun je hiertoe een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

      Bij voorbaat dank voor de moeite.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Hannah | 26-8-2015

      Verschrikkelijke organisatie, incassokosten moeten betalen omdat volgens hen een herinnering via mail is verstuurd. Deze nooit ontvangen en door automatische incasso ervan uitgegaan dat alles gewoon werd afgeschreven. Na contact gehad een vaag verhaal dat ik iedere maand een achterliep en zij dus het recht hebben om incassokosten te verrekenen. Na aangegeven te hebben dat ik het contract zou beeindigen wegens slechte service, kreeg ik een eindafrekening waarbij wederom 40 euro incassokosten is meegenomen dus het bedrag dat ik zou terugkrijgen was minder . Aangegeven dat ik het er niet mee eens ben en ineens kreeg ik vervolgens ook een factuur dat ik contractbreuk kosten moet betalen. Nooit voor Oxxio kiezen!!!
      Reactie van Oxxio | 28-8-2015 Beste Hannah,

      Wij vinden het bijzonder jammer om te horen dat je ontevreden bent over de dienstverlening van Oxxio. wat betreft de betalingen, zijn wij van mening dat je ondanks een automatische incasso, zelf verantwoordelijk ervoor blijft dat je betalingen tijdig wordt verricht en dat er voldoende saldo op de rekening staat om de betalingen per automatische incasso te voldoen. Oxxio stuurt in eerste instantie een kosteloze 'oeps' e-mail. Hierin wordt je geïnformeerd dat de incasso is mislukt en dat wij het nog een keer gaan proberen. Lukt het ons een tweede keer niet, dan ontvang je een tweede e-mail met een termijn waarbinnen het bedrag op onze rekening dient te zijn bijgeschreven. In dit e-mail bericht staat ook vermeld dat als het bedrag niet binnen deze termijn is bijgeschreven er administratiekosten aan je worden gefactureerd. Oxxio is van mening dat hij, als je niet binnen de gestelde termijn, betaalt, terecht administratiekosten aan je factureert.

      Als het incassomoment je niet uitkomt, kun je bij Oxxio je incassomoment altijd laten aanpassen. Dit is een service die Oxxio biedt.

      Je geeft verder aan dat je een opzegvergoeding hebt moeten betalen omdat je de overeenkomst tussentijds hebt ontbonden. In onze Algemene Voorwaarden staat dit ook vermeld. Als je een overeenkomt voor bepaalde tijd, tussentijds ontbindt, is het gebruikelijk dat wij hiervoor een opzegvergoeding bij je in rekening brengen. Je kunt het een en ander hierover teruglezen op www.consuwijzer.nl.

      Wij gaan ervan uit dat wij je hiermee voldoende hebben geïnformeerd.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Phil Howardson | 21-8-2015

      Hallo aanvrager

      Mijn namen zijn heer Phil Howardson, en ik ben de eigenaar van het bedrijf bekend als Phil Howardson Lening Firm. II wil gewoon om u te laten weten allemaal dat ik geef uit leningen van 1.000,00 euro tot een maximum bedrag van 10.000.000,00 euro met een lage rente van 3%.

      We zijn mensen met goede karakters en met een goed hart, want we zijn gewijd aan de armen te helpen met hun behoeften, dus dat is precies wat we aan het doen zijn. Geachte aanvrager, als je een lening van ons, zul je nooit spijt van krijgen, want we zijn echt en legit en wij niet te betrekken bij elke vorm van oplichting activiteiten. Ons Engels is heel duidelijk, onze diensten zijn zeer soepel en betaalbaar, onze werknemers zijn goed gemanierd, want je kunt worden behandeld alsof je ook een familie.

      Ik geef u al een 100% dat u deze lening zal krijgen nadat u een aanvraag voor het omdat we niet zal scam u, wij zijn christenen, dus scamming van onze medemensen is beperkt van onze levensstijl.

      Contacteer ons vandaag via ons bedrijf e-mail die is philloanfirm2@yahoo.com zodat de lening verwerking zo spoedig mogelijk zal beginnen.

      E-mail 1: philloanfirm2@yahoo.com

      E-mail 2: philloanfirm2@hotmail.com

      Phil Howardson
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Ali Benhadi A´dam | 17-8-2015

      Het heeft er alle schijn van, dat wij tegen Oxxio geen inspanningen meer kunnen en hoeven leveren.

      Aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is Oxxio namelijk vorige week onder curatele gesteld. Oxxio is vermoedelijk op last van hoger hand grotendeels van internet verwijderd.

      Bij de vergelijkingen op energieleverancier.nl worden door Oxxio geen aanbiedingen meer door het systeem gepresenteerd.

      Ook is op klachten.nl en klachtenkompas te zien, dat alle klachten van Oxxio verwijderd zijn en dus niet meer voor alle Nederlanders meer zichtbaar zijn.

      Ook op de commerciële vergelijkingssites is Oxxio bijna geheel verwijderd. "Voor de vorm" is er slechts 1 aanbieding te zien, waarop bij Oxxio aangemeld kan worden. Dit om de gevolgen van het roddelcircuit even uit te stellen.

      Op internet is te lezen dat waarschijnlijk de Toezichthouder ACM en de FIOD verregaande maatregelen genomen na grote paniek en topberaad op het hoogste niveau in energieland, zodat voorlopig, in afwachting van het intrekken van de leveringsvergunning Nederland niets meer te vrezen van van Oxxio.

      En dan krijgen de bestuurders en medewerkers een enkele reis naar Sedna, de verst gelegen planeet in ons heelal. Dat zal een hele opluchting voor alle klanten van Oxxio zijn.
      Reactie van Oxxio | 18-8-2015 Beste heer Ali Benhadi,

      Bedankt voor uw creatieve bericht. Tussen de regels door lezen wij dat u niet tevreden bent met de dienstverlening van Oxxio. Mochten wij u ergens mee kunnen helpen, dan kunt u de vraag sturen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl. Wij helpen u graag!

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Zaman | 17-8-2015

      Beste mensen hebben jullie hulp nodig. ?
      Stuur me een email.
      Ik vind beetje ongepast dat Oxxio haar klanten met
      JE aanspreekt.
      Met de klachten worden niks gedaan.
      Ik help dagelijks veel klanten.
      Zaman85qorbani@gmail.com
      Reactie van Oxxio | 18-8-2015 Beste Zaman,

      Wij begrijpen dat het vervelend is om met je aangesproken te worden. Oxxio heeft er echter voor deze vorm gekozen omdat hij van mening is dat hij hiermee dichter bij zijn klanten komt te staan. Wij begrijpen dat sommige mensen deze vorm van communicatie niet prettig vinden, maar wij zullen dit helaas niet in onze algemene uitingen en ons persoonlijk contact aanpassen. Wellicht is Oxxio dan vanwege deze vorm niet de juiste leverancier voor mensen die op een andere manier willen worden aangesproken. Wij vinden het tevens jammer dat dit een reden kan zijn voor vertrek van klanten.

      Wij gaan er in ieder geval van uit hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      F. Broersma | 15-8-2015

      Sinds een maand een "slimme" gasmeter. Oxxio heeft doorgekregen van liander dat er "slimme" meter is geinstalleerd want dat zie ik terug in de app.
      Nu zit ik gevangen tussen Liander en Oxxio.
      Oxxio zegt dat Liander de meterstanden niet doorstuurt aan Oxxio
      Liander zegt dat ze geen verzoek hebben ontvangen van Oxxio om de standen door te geven.

      Deze impasse zou wel eens tot heel lang kunnen duren.
      Reactie van Oxxio | 17-8-2015 Beste F. Broersma,

      Graag willen we je helpen, maar dan hebben wij je klantgegevens nodig. Als je je vraag plus postcode/huisnummer of klantnummer naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl stuurt, pakken wij graag je vraag op.

      Met vriendeljike groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      m.azarfane | 15-8-2015

      Ik heb een week geleden de eind afrekening ontvangen ik betaalde iedere maand 168.35
      Mijn eind afrekening is dat ik 98.00 euro te veel heb betaald dus in mijn voordeel maar wat ik niet begrijp is dat mijn voorschot is opgeschroefd naar 175.00 euro per maand hoe is dit mogelijk
      En dan nog iets op de eind afrekening staat dat ik 75.00 moet betalen inclusief de 98.00 euro die ik te veel heb betaald dus de nieuwe voorschot van deze maand vervolgens heb ik de rekening van 75.00 euro over gemaakt op 29-07-2015
      Op 3-08-2015 komt er een brief van de dasincasso binnen met de mededeling dat ik de hoofd som van 93.00 euro nog niet heb betaald hoofd som op de eind afrekening was 75.00 euro hoe kan dit en daar bij op de 93.00 euro moet ik 40 euro incasso kosten moet betalen dus ik laat het mooi voor komen bij de kanton rechter ik ga opzoek naar robbin hood om onze geld terug te halen bij deze dieven die alleen uit zijn om geld van andere in te pikken
      Reactie van Oxxio | 17-8-2015 Beste m.azarfane,

      Graag willen we je helpen, maar dan hebben wij je klantgegevens nodig. Als je je vraag plus postcode/huisnummer of klantnummer stuurt naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl dan pakken wij je vraag graag op.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      j.v.d.werf | 14-8-2015

      Heb geen goede ervaring met Oxxio bij het aanmelden moest mijn dochter 400 euro borg betalen anders werd ze niet geacsepteerd. Dit heeft ze gedaan het geld zou nadat ze drie maanden lid was weer terug betaald worden , we zijn al lange tijd niet meer bij oxxio maar tot op heden de borg is nog steeds niet terug betaald. Nadat we contakt met hen opgenomen hebben beloofden ze de borg terug te betalen maar op heden nog niets ontvangen. Oxxio is in mijn ogen een oplichter die mensen veel beloofd maar hen woord niet houden, bedenk eerst goed voordat u in zee gaat met oxxio.

      J.v.d.werf
      Reactie van Oxxio | 17-8-2015 Beste J.v.d.Werf,

      Uit je bericht begrijpen we dat je teleurgesteld bent in Oxxio omdat je je waarborgsom nog steeds niet hebt ontvangen.
      Je ontvangt je waarborgsom terug wanneer wij je niet meer leveren of als je geen klant meer bent bij Oxxio. We houden hierbij rekening met het dan nog openstaande bedrag. De waarborgsom wordt teruggestort op het rekeningnummer wat geregistreerd staat op je account.

      Als je je postcode/huisnummer of klantnummer met je vraag aan deoxxiomedewerker@oxxio.nl stelt, kunnen we voor je nakijken waarom in jullie geval de waarborgsom nog niet is uitbetaald.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Lidia van 't Zand, Kampem | 14-8-2015 Wat is dit voor een bericht van die Ali Benhadi A´dam. Wat gebeurt hier allemaal?

      Dit is nou toch niet echt fraai wat die club van Oxxio allemaal lijkt uit te spoken. Het lijkt dus toch een echte oplichtersbende.

      Deze website van de branchevereniging van energieleveranciers behartigt toch alle belangen van diezelfde energieleveranciers? En wat gaat Energieleveranciers nu ondernemen nu dit schrijnende bericht over die oplichtingspraktijken en de handel en wandel van haar lid Oxxio nu voor alle lezers en andere leden van jullie vereniging hier pontificaal vermeld wordt?

      Durft Oxxio zelf misschien nog te reageren op deze aantijgingen. Of zijn er inmiddels door Energieleveranciers disciplinaire maatregel genomen tegen Oxxio zodat zij niet meer màg reageren en wordt het uiteindelijk einde oefening voor Oxxio? Veel lezers hier zouden daar waarschijnlijk erg blij om zijn.

      En alle andere energieleveranciers die dit lezen zullen ook wel niet erg blij zijn over deze “onthullingen” van die klager. Het heeft er alle schijn van, dat Oxxio na al dat gesjoemel ook nog eens flink schade aanricht aan het aanzien van alle andere energieleveranciers en de gehele energiebranche in het algemeen.

      Die staan er overigens na de onthutsende privatisering door de toenmalige overheid nou niet bepaald in een goed daglicht. Die privatisering had natuurlijk nooit mogen plaatsvinden. Allemaal zelf het zelfde wiel uitvinden, miljoenen uitgeven voor de hele organisatie, de websites, de onmogelijke apps en chaotische administraties en het moeten ontberen van enige kennis van zaken van de medewerkers.

      En die (extra) miljoenen moeten natuurlijk allemaal door de consumenten worden betaald. En wat is de consument er nou uiteindelijk mee opgeschoten. Veel meer betalen en uiteindelijk alleen maar klachten, klagen, klachten en klagen en chaos.

      Hoe lost Energieleveranciers over die club van Oxxio dat effe netjes op voor de klanten en welke (misschien disciplinaire) maatregelen gaan jullie opleggen voor het lid van jullie vereniging?

      Ik ben zeer benieuwd!
      Reactie van Ali Benhadi A´dam | 14-8-2015 Een schrale troost meneer v.d.Werf. U bent niet de enige. Er staan op de diverse klachtensites honderden eerdere klachten zoals die van u. Een klager heeft eens uitgezocht hoe dat precies bij Oxxio zit en dit eerder hier verteld.

      Alle terugbetalingen van de jaarafrekeningen en de eindafrekeningen, maar ook die van de borgbetalingen zoals die van uw dochter blijken namelijk NOOIT door Oxxio terugbetaald te worden.

      Uit het onderzoek van die klager bleek namelijk, dat Oxxio de bedragen die zij aan de klanten moet uitbetalen, parkeert op een tussenrekening. Oxxio wacht dan vervolgens rustig af, of die klanten misschien zelf reageren wanneer ze het geld terug kunnen verwachten. Reageren ze niet, dan pikt Oxxio gewoon uw geld in!

      Ook werd bij dat onderzoek van die klager de veroordeling van Greenchoice genoemd. Greenchoice deed toen namelijk precies hetzelfde als wat Oxxio nu doet en Greenchoice werd toen veroordeeld tot een boete van ruim 7 miljoen en terugbetaling aan de klanten van ruim 9 miljoen. Met al dat gesjoemel staat Oxxio dat dus nog wat te wachten als de FIOD nog eens een keertje onverwachts langskomt om de volledige administratie in beslag te nemen.

      Dan volgt het grote smoezentraject waar Oxxio in energieland zo om bekend staat om vooral het geld, waar uw dochter nog steeds recht op heeft, NIET uit te betalen. Het arsenaal aan smoezen is ongekend groot bij Oxxio om de klanten om de tuin te leiden. Gewoon linksom en rechtsom liegen. Eerst 3 weken wachten, vervolgens 8 weken wachten en nog een keer 8 weken wachten en niemand van Oxxio kan uitleggen waarom.

      En waarvoor? Oxxio kan toch (als ze wil) gewoon de handel overhalen en in 4 seconden staat het geld waar de klant nog recht op heeft op de rekening van de klant.

      Maar als u vervolgens net als alle andere honderden klagers door Oxxio gewoon murw geslagen bent en er geen zin meer in heeft om achter uw eigen geld aan te gaan, heeft Oxxio haar walgelijke doel bereikt. Namelijk het structureel en vooral ook op grote schaal inpikken van geld van de klanten.

      Dàt is Oxxio, als altijd met haar prachtige slogan “met de scherpste tarieven onderaan op de vergelijkingssites staan”.

      Naast alle andere wetsovertredingen pleegt Oxxio hiermee dus ook nog eens fiscale fraude. Die borgsommen zijn namelijk fiscaal verrekenbaar op de jaarrekening. Met de borgsommen die Oxxio uiteindelijk niet uitbetaalt maar in de eigen zak steekt, ook pleegt Oxxio dus ook nog eens fiscale fraude.

      Ik zag laatst al een paar berichten op internet, dat je tussen de regels door kon begrijpen dat de FIOD inmiddels op de loer ligt en alle verrichtingen van Oxxio op de achtergrond zwaar in de gaten houdt.

      Gerechtigheid zal voor u uw dochter zegevieren en de media zal bol staan over de onrechtmatige verrichtingen van Oxxio!
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jessica | 13-8-2015

      Helaas wil ik melding maken van een zeer negatieve ervaring met Oxxio, tot nu toe. In juni heb ik me tijdens het boodschappen doen laten overhalen om over te stappen naar Oxxio. Verleid door een mooi verhaal over lagere kosten en een device kado. Vlak daarna wordt ik gebeld dat ik toch geen kado zal krijgen want ik neem alleen stroom af en geen gas. Voor mij aanleiding om tijdig binnen twee weken een ontbindingsformulier in te sturen. Hierop volgt geen bevestiging van Oxxio, wel afmelding ongewenst bij huidige leverancier, verzoek om opgave meterstanden, start automatische incasso etc etc. In diverse mails en telefoongesprekken vraag ik om een inhoudelijke reactie en stopzetten van deze procedure. Het blijft stil. Dan spreek ik opnieuw de klantenservice in juli die laat weten dat de ontbinding niet ontvangen is, of ik deze wil scannen en alsnog wil toesturen dan kan ze de procedure stopzetten en dat zou even kunnen duren. Uiteraard direct opnieuw digitaal verzonden. Inmiddels gaat alles gewoon verder, incasso etc. Ik mail weer, geen reactie. Opnieuw gebeld, ditmaal ruim anderhalf uur contact met 3 verschillende medewerkers waarvan 1 uiterst onvriendelijk. Allerlei verschillende reacties, het formulier is digitaal nooit ontvangen, als het wel was ontvangen was het te laat, er zou nu geen oplossing meet zijn, het was mijn verantwoordelijkheid. Dat laatste heb ik volgens mij meer dan voldoende genomen. Met medewerker 3 hebben we uiteindelijk via een enorme omweg uit het systeem van Oxxio mijn mails plus ontbinding kunnen halen. Zij heeft mij ook bevestigd dat alanog het verzoek in behandeling zal worden genomen. Ik hoop van harte op een goede afloop maar durf er maar met moeite op te vertrouwen. Temeer nu ik vandaag van een andere medewerker klantenservice een mail ontving waarin oa stond "uw formulier hebben we nooit ontvangen" en " u bent dus terecht klant". Dit heb ik nog nooit zo meegemaakt!
      Reactie van Oxxio | 14-8-2015 Beste Jessica,

      Wij begrijpen dat het vervelend voor je is om toch door Oxxio van energie te worden voorzien. Wij zouden graag voor je nakijken waarom je klacht nog niet naar behoren is opgepakt. Kun je ons een korte beschrijving van je klacht en de postcode en huisnummer waar het om gaat, e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl?

      Bij voorbaat dank voor je moeite.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Gerben | 13-8-2015

      Heel positief! Hierbij wil ik m'n ervaring delen van mijn overstap naar oxxio. Ik was al 15 jaar lid bij een reguliere energie leverancier en ik vond de aanbieding met iPhone aantrekkelijk, na verschillende keren contact met de service medewerkers die mij van goede informatie hadden voorzien, ben ik overgestapt, ze hebben goed uitgelegd en alles is soepel verlopen. Nadat ik was overgestapt nog een x contact gehad met de service en prima te woord gestaan. Na de eerste afschrijving kreeg ik met een week ongeveer de code voor device binnen, deze had ik uitgezocht en werd ook binnen 2 dagen geleverd. Alles super verlopen! Ik vind de tarieven ook acceptabel opzich dus allemaal prima! 1 klein nadeel wat later een voordeel werd bij de overstap kreeg de de eindafrekening van m'n oude leverancier en moest ik best wat bijbetalen en daar had ik niet zo op gerekend, maar beter nu dan aan het einde van het jaar want dan was het nog meer geweest en nu kan ik bijsturen via mijn account bij oxxio. Wat ook prima gaat tot nu! Al met al prima hoor!! Echt aan te bevelen als je een beetje bewust bent dat je voor energie en een extra gadget gewoon moet betalen, is gewoon rieel want voor niets gaat de zon op. Al met al prima tot nu!
      Reactie van Oxxio | 13-8-2015 Beste Gerben,

      Blij te horen dat je tevreden over onze dienstverlening bent! Bedankt voor je positieve review.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      M.azarfane | 12-8-2015

      Oxxio is echt een groot dief ,ik snap een ding niet dat dit in nederland kan
      ik heb kort geleden lid geworden van consumenten bond zij hebben me beloofd dat ze het gaan uitzoeken en dat ik aangifte moest doen bij de politie dus mijn oproep doe aangifte bij de politie i
      ik betaal iedere maand mijn voorschot netjes op een rekeningnummer NL14INGB0004304240
      op de 26 ste van de maand percies op de 10 van de maand sturen ze een brief wij hebben de betaling niet ontvangen daarom krijgt u 40 incasso kosten erbij ik heb advies gekregen om niks te betalen en het laten voorkomen bij de kanton rechter met bewijs van betaling
      Reactie van Oxxio | 13-8-2015 Beste M. Azarfane,

      wij begrijpen dat het verveend voor je is om met herinneringskostente worden geconfronteerd, terwijl je in de veronderstelling bent tijdig te hebben betaald. Het rekeningnummer dat je doorgeeft is echter een niet juist bankrekeningnummer van Oxxio. Het rekeningnummer is gewijzigd! Dit kan verklaren waarom je betaling niet door ons wordt ontvangen. Kun je ons je klantgegevens doorgeven en een korte beschrijving van je klacht via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kunnen we dit met je bespreken.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      karel en Adrie | 9-8-2015

      helaas, hier hetzelfde.. werd telefonisch benaderd door Oxxio dat ze ons als klant weer terug wilden.we waren net een maand bij ze weg, daar we een aanbieding hadden aangenomen van energie-direct.

      de telefonische verkoper van OXXIO vertelde mij dat er geen opzegkosten konden worden gerekend, dat bestond niet meer, en ik zou zonder problemen terug naar Oxxio mogen gaan , hij zei Oxxio regelt en betaald alle onkosten, wij zorgen dat u een leuke cent kunt besparen. nou ...energie direct heeft dus wel de opzegkosten gerekend, en Oxxio zegt nu dat ze die niet gaan vergoeden voor ons. schandalig oxxio ! ook de eindafrekening van twee maanden terug was schandalig hoog. we hebben nooit bij hoeven te betalen bij de Nuon...en nu ..na 1 jaar OXXIO..250 euro nabetalen...plus nog eens de opzegkosten voor energie direct 100 euro.

      ze zijn nog niet van ons af daar bij datoxxio ook dat nog
      Reactie van Ali Benhadi A´dam | 11-8-2015 Oxxio verwijst dus nu naar de website, dat Oxxio sinds 1 juni de opzegvergoeding bij de overstap naar Oxxio niet meer betaalt. Hoe kunnen de verkopers en colporteurs van Oxxio dan nog steeds (dus al vanaf 1 juni 2014) aan de kandidaat-klanten ruimhartig vertellen, dat opzegvergoeding wél betaald wordt?

      Zelfs òòk nog, als die voor elke nieuwe klant cruciale vraag 3, 4, 5, 6, of zelfs 7 keer opnieuw aan de verkoper wordt gesteld en de vraag vervolgens 7 keer bevestigend beantwoord wordt door de verkoper dat Oxxio wél die opzegboete betaald.

      Die verkoper heeft er dus elke keer goed over na kunnen denken, voordat hij voor de zoveelste keer “ja” zegt. De bewijzen hiervan staan ruimhartig verteld in de 931 ervaringen met Oxxio. Zeg eigenlijk maar klachten en drama’s, die de consumenten hiervan door Oxxio ondervinden.

      Oxxio leest elke dag deze klachtensites. Oxxio weet dus heel goed, dat deze klachtensite bol staat van klachten van gelijke strekking en dat Oxxio de klanten dus gewoon in de maling neemt om die klanten maar naar binnen te harken. En ondanks die wetenschap, en kennis daarvan, rustig doorgaan met hetzelfde bedonderen.

      Oxxio heeft inmiddels ruim 2.100 klachten veroorzaakt op alle klachtensites. En die 2.100 klagers gaan zeker allemaal voor Jan Doedel “in de pen klimmen” om op die sites allemaal verzonnen leugens te klagen. Al die 2.100 klanten liegen dus stuk voor stuk alleen maar allerlei onzin bij elkaar en ze zien het allemaal verkeerd? Er is er hier maar eentje die hier niet incidenteel, maar als vaste handelwijze, liegt.

      En de verkoper is ook nog eens profetisch. “Opzegboete bestaat niet meer in energieland”. Hoe verzinnen ze het. Oxxio moet snel onder curatele gesteld worden met zulke apert onjuiste uitspraken. Ze weten gewoon niet meer wat ze doen daar bij Oxxio.

      En Oxxio weet ook donders goed, dat de klanten helemaal niet “wij zorgen dat u een leuke cent kunt besparen”. Want Oxxio weet dondersgoed, dat ze de hekkensluiters zijn op de vergelijkingssites. De duurste tarieven dus.

      Of ze weten juist wél wat ze doen. Dat maakt het dan nog veel erger voor de consument. En daar mag de consument natuurlijk nooit de dupe van worden.

      Als Oxxio met deze wetenschap dus willens en wetens, en bij haar volle verstand en dus met voor bedachten rade de klanten bedondert, is Oxxio geen leveringsvergunning waard.

      Als Oxxio al die onwetende consumenten en met de veelal onbekende materie van energieland al 10 jaar lang zo voor de gek houdt, moet de Toezichthouder ACM die vergunning gewoon direct intrekken om de Nederlandse consumenten te bescherming tegen deze (ook financiële) bedonderpraktijken.
      Reactie van Karel en Adrie | 10-8-2015 ook weer dat zelfde antwoord...Oxxioookdatnog vergoed de opzegkosten niet meer.
      Waarom mogen jullie telefonische verkopers dan tegen klanten zeggen dat alles geregeld wordt door OXiiookdatnog, dus oooook de opzegkosten van de vorige leverancier..ik heb een uitgebreid gesprek gehad hierover tijdens dat telefoongesprek...dus luister dat eerst maar eens af ! en betaal daarna gewoon de opzegkosten aan ons.
      Reactie van Oxxio | 10-8-2015 Beste Karel en Adrie,

      Uit jullie verhaal begrijp ik dat jullie teleurgesteld zijn, maar Oxxio vergoedt al vanaf 1 juni 2014 (ruim een jaar geleden) niet meer de opzegvergoeding van de vorige leverancier. Dit staat ook op onze website vermeld.

      Mocht je nog vragen hebben omtrent je eindnota dan kun je je vraag plus je postcode/huisnummer of klantnummer bij deoxxiomedewerker@oxxio.nl stellen.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Marion Loffeld | 6-8-2015

      Na een huisbezoek van een energieverkoper van Oxxio hebben we een jaar eerder dan ons oude contract afgelopen was een contract bij Oxxio afgesloten.
      De huidige (oude) energieleverancier kent een afkoopvergoeding en hierop hebben wij tijdens het afsluiten en ondertekenen van het nieuwe Oxxio contract 3 keer op gewezen.
      Ook 3 keer kregen wij het antwoord van de Oxxio medewerker dat de afkoopvergoeding geheel door Oxxio vergoed zou worden.
      De voorwaarden krijg je niet te zien, want alles speelt zich af op een tablet PC en je krijgt GEEN voorwaarden op papier, alleen mondelinge beloftes...
      Door deze *******, alleen op omzet gerichte verkoopmedewerker van Oxxio zit ik nu aan een niet vergoede opzegboete van mijn vorige energieleverancier vast.

      Een aangifte bij de politie is nu het gevolg en zin om bij deze ****** klant te blijven heb ik niet meer.
      Het energiecontract zal dus ontbonden moeten worden, maar dat moet nu dus weer via een minder prettige manier.
      Oxxio, je jaagt zo nieuwe klanten direct weg en mijn mond op mond reclame zal zeker niet zorgen voor meer klanten.

      Ik hoop dat Oxxio met een goede oplossing komt, want ik kan mij niet voorstellen dat de leugens van 1 verkoper alle goede bedoelingen van deze energieleverancier in duigen gooit, afgezien nog van deze erbarmelijk slechte reclame.

      Ik hoop binnenkort een betere recentie te kunnen plaatsen, maar momenteel is het een dikke onvoldoende.
      Reactie van Oxxio | 10-8-2015 Beste Marion,

      Uit je bericht begrijp ik dat je teleurgesteld bent. Oxxio vergoedt al sinds 1 juni 2014 (nu ruim een jaar geleden) niet meer de opzegvergoeding van de vorige leverancier. Dit wordt ook op onze website vermeld. Na je aanmelding had je nog 14 dagen de tijd om je leveringsovereenkomst te annuleren. Hiervan heb je kennelijk geen gebruik gemaakt.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van KP te Delfzijl | 6-8-2015 Het wordt toch steeds erger met die ******** van Oxxio.

      • Oxxio incasseert op de jaarafrekening ook meer netwerkkosten dan wettelijk is toegestaan en vastgesteld door ACM. Kijk vooral uw jaarrekening eens na!
      • Oxxio overtreedt stelselmatig de Elektriciteitswet 1998 met al dat liegen en bedriegen, zodat de overeenkomst nietig geacht wordt te zijn en teruggedraaid dient te worden, natuurlijk ZONDER weer een opzegboete boete van Oxxio. Een nietige overeenkomst heeft namelijk nooit bestaan. En op een nooit bestaande overeenkomst kan Oxxio juridisch natuurlijk nooit een vordering doen.
      • Oxxio overtreedt stelselmatig de Wet Incasso door na 1 dag achterstand Das Incasso in te schakelen zonder enige brieven te sturen zoals wettelijk verplicht in deze wet
      • Oxxio overtreedt hier de gedragscode van de Autoriteit Consument en Markt:

      Gedragscode ACM Consument en Energieleverancier 2009:

      1.2 Alle communicatie met en informatie aan consumenten dient
      a) helder en ondubbelzinnig te zijn;
      b) fatsoenlijk, eerlijk, waarheidsgetrouw en in overeenstemming met de wet te zijn;
      c) geen valse of misleidende informatie te bevatten voor wat betreft prijs, waarde, service of enig ander materieel aspect.

      De volledige tekst is natuurlijk te vinden op de site van ACM.

      Herkennen de lezers deze overtredingen? Welke wetten overtreedt Oxxio nou eigenlijk niet?

      Het wordt de hoogste tijd dat ACM een onverwachte inval bij Oxxio doet en Oxxio onder curatele stelt en zo snel mogelijk de vergunning voor levering van energie in te trekt. Het is werkelijk niet te filmen wat Oxxio allemaal uithaalt, uit puur eigen gewin ten koste van de klanten.

      Ik was blij vorig jaar bij die ******* weg te kunnen komen.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Tilman | 4-8-2015

      Helaas kan ik de ervaring van Chantal Verkooijen (geplaatst op 24-7-2015) alleen maar bevestigen. Ik heb een soortgelijke ervaring gemaakt en ik ben echt ten einde raad. Ik ben sinds februari naar het buitenland verhuisd, maar naar meer dan 5 maanden blijkt Oxxio nog steeds niet in staat om een correcte eindafrekening op te maken. Telefonisch is de Oxxio klantenservice niet vanuit het buitenland bereikbaar, meterstanden kan je op de internetsite ook niet doorgeven als je in het buitenland bent (geo-blokking) en bovendien reageert de klantenservice op e-mails pas naar meerdere weken. Als er dan een keer naar meerdere weken een antwoordmail kwam van Oxxio, dan werd mij omgekeerd in hun mail wel gevraagd om uiterlijk binnen een week te reageren om 'het proces te versnellen'.
      Ondertussen blijft Oxxio wel gebruik maken van mijn destijds afgegeven machtiging voor automatische incasso en blijft zonder specificatie bedragen van mijn rekening afschrijven.
      Ik heb grote spijt dat ik ooit met dit energiebedrijf in zee ben gegaan en ik zou iedereen ten zeerste afraden om klant te worden bij dit bedrijf. Ik heb meer dan 15 jaar in Nederland gewoond, was bij meerdere andere energiebedrijven klant, maar wat ik hier moet beleven, dat topt echt alles. Onvoorstelbaar!
      Overigens: Ik neig echt niet tot overdrijving, maar om zo met klanten om te gaan, daar kan ik alleen maar hopen dat dit op de lange termijn ook consequenties heeft voor dit bedrijf.
      Reactie van Rodrigez Fernadesz | 5-8-2015 Nou Tilman,


      “Wij zouden graag voor je nakijken waarom je correctieverzoek niet is verwerkt”.

      Weer zo’n schijnheilige reactie van Tess. Dat weet Tess toch allang. Dat staat allemaal beschreven in jullie logboek “Hoe lichten we de klanten op voor ons eigen gewin”.

      Laatst was in deze rubriek door een klager gemeld, dat tijdens zijn klagen een medewerkster van Oxxio ronduit toegaf, dat Oxxio gewoon digitale post, papieren post en aangetekende brieven weggooit. Vooral als ze geld moeten gaan teruggeven

      Ondertussen 10 keer gemaild, niets kwam aan, zeggen ze dan "verontrustend". Rund zal je bedoelen.

      Daarnaast zei ze dat het allemaal teveel tijd kost en veel te omslachtig is. En de klanten merken het vaak niet eens dat ze geld terug zouden moeten krijgen zei ze. Je zal daar maar klant zijn.

      Na oplevering van hun nieuwe klantensysteem was de puinhoop en chaos eigenlijk niet meer te overzien. En dan die honderden klanten die maar klagen waardoor ze geen tijd had om aan de achtstand van 7 maanden te werken vertelde ze.

      Wat ben ik blij dat ik weer terug ben bij Nuon. Hunnie beleid is dat de medewerkers erop gehamerd wordt ervoor te zorgen dat je een tevreden klant houdt, die zeker niet mag weglopen. Want een nieuwe klant binnen halen kost 10 keer duurder dan een tevreden klant binnen houden,

      En bij Oxxio doen ze uit alle macht hun best om zoveel mogelijk fouten te maken en de klant zo onbeschoft mogelijk te behandelen, zodat de klanten vanzelf weglopen bij Oxxio.

      Overstappen naar Oxxio was de grootste misstap in mijn leven.
      Reactie van Oxxio | 5-8-2015 Beste Tilman,

      Uit je bericht blijkt dat een en ander niet goed is verlopen. Hiervoor onze excuses. Mocht je nog vragen hebben dan kun je deze stellen aan deoxxiomedewerker@oxxio.nl met vermelding van postcode/huisnummer of klantnummer dan pakken wij je vraag graag op.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Oxxio | 5-8-2015 Beste Tilman,

      Zo te lezen ben je ontevreden over de dienstverlening van Oxxio vanwege de afhandeling van je correctieverzoek. Wij zouden graag voor je nakijken waarom je correctieverzoek niet is verwerkt. Zou je een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer kunnen e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl?

      Bij voorbaat dank voor je moeite.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      chantal verkooijen | 24-7-2015

      Ook wij zeeeer ontreveden over oxxio .Mijn eindafrekening klopt helemaal niet ben vanaf feb jl hiermee bezig en nog steeds geen uitsluiten het is een waardeloosbedrijf. Beweren dat we een nieuwe meter hebben echter nooit een nieuwe meter geplaatst vervolgens zou er iemand lnmagskomen oook nooit iemand gezien en maar aanmaningen blijven sturen en ik heb inmiddels al 10 keer gemaild en tig keer gebeld maar nog steeds niets .ben zo klaar met oxxio .!!!!!
      Reactie van Oxxio | 29-7-2015 Beste Chantal,

      Wij begrijpen dat het heel vervelend voor je is dat je rekeningen van ons krijgt die je niet helemaal kunt plaatsen. Kun je ons een korte beschrijving van je klacht e-mailen en je klantnummer via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken we het voor je na.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      johan | 24-7-2015

      Wat een fijn bedrijf is dit zeg!, ik ben heel goed geholpen geweest, er kwam 2jr. geleden een verkoper bij mij aan de deur en kreeg hele lage tarieven. na 1 jaar zeiden ze je bent al 1 jr. klant geweest willen heel graag dat u volgend jaar weer bij ons zit. en kreeg ik een nieuwe aanbieding!! top. heb ondertussen wel 300 euro bespaart.
      Reactie van Oxxio | 29-7-2015 Beste Johan,

      Blij te horen dat je tevreden bij ons bent en dat je besparing hebt gerealiseerd. Helemaal top!

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Ali Benhadi | 24-7-2015 @Johan

      EUREKA!

      Na 926 klachten, klaagliederen, ellende, treurnissen in gezinnen, liegen en bedriegen en recidive, klanten op grote schaal een poot uitdraaien, een half jaar op je geld wachten zien we op dit blog opeens een positief bericht. Maar schijn bedriegt.

      Want Johan kan echt Johan niet zijn. Johan moet nog maar eens goed narekenen of die 300 euro besparing echt wel klopt. Als je op deze vergelijkingssite kijkt staat Oxxio nog steeds met een dikke stip op de drie laatste plaatsen, volgens Oxxio met “hun scherpe tarieven”.

      Laat ze bij Oxxio lekker in die waan. Lekker overgestapt naar een echt goedkope waar ze geen half jaar achterstanden hebben en ze nog normaal naar je luisteren en je vooral ook goed op weg helpen. Met die hoge tarieven kun je nooit 300 euro besparen. Dit bericht moet gewoon door Oxxio zelf geplaatst zijn om 926 klachten te proberen te verdoezelen.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      JP | 23-7-2015

      Wat een ***bedrijf. Ik zit al 3 maanden te wachten op de afrekening van door mij geleverde zonnestroom. Elk week bel ik op en wordt beloofd dat er aan gewerkt wordt maar er gebeurt niets. Ik heb 50.000 euro geinvesteerd in zonnepanelen maar rendement is op deze manier negatief. Ik raad iedereen af om met dit bedrijf zaken te doen. Het zijn wanbetalers en ***. Normale medewerkers krijg je ook niet aan de telefoon. Alleen maar een call center wat niets in de melk te brokkelen heeft. Oxxio is onderdeel van Eneco, waar je ook al geen klant van wil zijn. Volledig incapabele ***.
      Reactie van Martin | 26-8-2015 lees zo deze site, maar die reactie's van oxxio zijn echt nep. Alddoor hetzelfde antwoord met delen van de klacht erin verwerkt, dat ken ik....is knippen/plakken of een robot. ik lees ook positieve reactie's, maar na goed lezen hebben die de zelfde zins opbouw als de antwoorden van oxxio. Ik zat er voor 30 min geleden nog aan te denken om over te stappen naar oxxio, maar laat maar. Ook in de chat op hun site krijg ik robot achtige antwoorden. Tess als jij echt bent reageer dan eerst maar eens menselijk en vertel mij maar eens waarom ik nog over zou moeten stappen.
      Reactie van JP | 23-7-2015 Beste Tess,

      Oxxio weet na tig telefoontjes echt wel wat er aan de hand is maar tot nu hoor ik niks van jullie kant. Ik heb al eerder mijn klacht gemaild naar het door jouw genoemde mailadres en dat heeft ook niets geholpen. Jullie kunnen op dit forum wel vriendelijk blijven reageren en doen alsof maar als er geen oplossing komt dan zet je jezelf voor gek. Ik ben echt heel negatief over het bedrijf waar je werkt en kan niemand aanraden met jullie in zee te gaan.
      Reactie van Oxxio | 23-7-2015 Beste JP,

      Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat je veel hebt geïnvesteerd in zonnepanelen en dat je op dit moment vanwege je jaarnota, het rendement hiervan niet terug ziet. Kun je ons je klantnummer en een korte beschrijving van je klacht doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij of wij je ermee kunnen helpen.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Vd heuvel | 15-7-2015

      Wat een ******* organisatie! Er is nog niet 1 afspraak met me nagekomen, en nu ik mijn contract wens op te zeggen heb ik meerdere malen telefonisch getracht dit te doen, maar wachttijden van 20 tot 30 minuten zijn heel normaal. De beloofde bevestiging van een nieuwe aansluiting aan de deur afgesloten....nooit ontvangen. Welkomstpakket? Niet ontvangen. Annuleringsverzekering bevestiging? Kan alleen per post...niet ontvangen. Ik hoop dat ik alsnog van deze organisatie verlost ben, maar het is voor mij de 1e en laatste keer dat ik overstap van energie leverancier aan de deur!
      Reactie van Pieter Cornelisz Hooft | 16-7-2015 Vd heuvel

      Hier wederom een en al klaagliederen over Oxxio. Ik kan er over meepraten. Wat een ramp allemaal en wat een ******** zooitje van personeel wat werkelijk nergens iets van snapt.

      Email bijvoorbeeld wordt overdag uitgezet om de klanten te dwingen telefonisch contact te leggen. “We willen graag via de telefoon meer service aan onze klanten verlenen”. Vervolgens telefonisch onbereikbaar, maar de teller van € 0.55 ratelt voor de kas van Oxxio gewoon door.

      Vervolgens teruggavenota’s maanden lang barricaderen en een administratieve verwerkingstijd van een half jaar.

      Op deze site heeft Oxxio nu 925 ervaringen, wat neerkomt op 925 klachten, ellende, treurnis en trauma’s over Oxxio.

      En Oxxio trekt zich hier in detail dus nergens wat van aan, want al sinds 2005 is het huilen met de pet op en geen enkele handreiking met alle fouten die Oxxio zelf maakt tegemoet te komen. Neen, alle fouten die Oxxio maakt zijn gewoon de schuld van de klant zelf.

      Oxxio heeft hier dus 925 klachten. Nuon is ruim 10 keer groter, maar heeft slechts 276 klachten. De twee andere groten Essent 395 klachten en Eneco 289 klachten. Voor Oxxio dus een klachtendiarree. En Oxxio blijft maar aanmodderen, klanten lopen met bosjes tegelijk ontevreden naar een andere leverancier.

      Maar wat heeft Oxxio nou de klanten te bieden met de duurste vier tarieven op deze vergelijkingssite, een diaree aanklachten en een verwerkingstijd van administratie van een half jaar. En dan ook nog eens hoog van de toren blazen naar de gewaardeerde klanten.

      Misschien dat de algemeen directeur Robert de Boer zijn (wan)beleid hier in dit blog eens kan toelichten hoe hij het enorme aantal klachten misschien wil terugbrengen.
      Reactie van Oxxio | 15-7-2015 Beste Vd Heuvel,

      Je kunt je ook aanmelden bij een andere leverancier van je keuze die de opzegging voor je verzorgd. Wij vinden het bijzonder jammer dat je ons als klant zult verlaten, maar wij respecteren je keuze.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Y. Smit | 12-7-2015

      Dochter is bij Oxxio en kreeg een rekening die niet klopte, bijna 800 euro aan stroom wat onmogelijk kan, Ze woont alleen en doet geen rare dingen, vaak is ze niet thuis in de weekends. Oxxio kan er niets mee, stelt dat ze niet kunnen zien of ze wilde tuinfeesten geeft of wiet teelt. Woningbouw doet er niets aan..m.a.w. ze draait op voor een spookrekening die ze niet kan betalen en Oxxio dreigt haar eind van de maand af te sluiten. Wie helpt? Een andere leverancier wil borg dankzij de ellende die Oxxio haar aan doet. Ze kan die neprekening niet betalen en bovendien is het zo onterecht, ze heeft geen droger of andere stroomvreters in huis en de afrekeningen van de jaren ervoor geven ook een heel ander beeld en er is geen apparaat bijgekomen, eerder is er wat verdwenen..en toch is het verbruik nu op het niveau van 3 personen die dagelijks thuis zijn en alles gebruiken wat los en vastzit.
      Reactie van Rosalinde van 't Zandt | 14-7-2015 @Y. Smit

      “We kijken graag nog een keer mee om te bekijken wat er precies aan de hand is” zegt nu weer ene Dicky. Het is wederom op en top **********, zoals we Oxxio al langer kennen.

      Ze weten zelf precies dat ze de klanten gewoon *******. Dat is ook gewoon de bedoeling en opdracht van de algemeen directeur Robert de Boer om de kleine gebruiker en “de kleine man” op te lichten ten eigen nutte, in de hoop nog wat winst te kunnen maken voor de investeerders.

      Ik voorspelde het inderdaad dus al. Na 1 dag te laat of niet betalen gewoon gelijk hoppa Das Incasso erop. Volledig in strijd met de Wet Incassokosten. En dit blog staat bol van dit soort zaken waarin Oxxio gewoon de boel op deze wijze ******.

      Het is toch werkelijk onbestaanbaar. Het zijn geen incidenten, maar het is dus gewoon vaste handelwijze van Oxxio om ook nog eens de wetten te overtreden. Bij u zal waarschijnlijk ook niet voldaan zijn aan alle bepalingen van de Wet Incassokosten 1 juli 2012.

      Laat Oxxio eerst maar eens alle incassobrieven overleggen die verzonden zouden zijn, waaruit blijkt, dat Oxxio zich wél aan de wet heeft gehouden en u ook voldoende heeft geïnformeerd over de voortgang en een eventuele incassoprocedure. De bewijslast ligt natuurlijk bij Oxxio.

      Krijgt u die niet (die hebben ze vaak namelijk gewoon niet) dan is het gewoon einde oefening voor Oxxio met de incassoprocedure.

      Die incassoprocedure is natuurlijk al helemaal niet im vrage. Oxxio moet eerst eens op een normale, beleefde manier uitleggen hoe ze de klant heeft *******. Pas dan kan de gewaardeerde klant eventueel reageren op de uitleg van Oxxio over de ***** hoge rekening.

      Overigens, als niet is voldaan aan de bepalingen van de Incassowet, mogen er volgens dezelfde wet in het geheel GEEN INCASSOKOSTEN in rekening gebracht worden.

      Misschien is het ook iets om te informeren bij het Juridisch Loket. En vergeet vooral niet de opschorting betalingsverplichting en eventuele automatische incasso’s gelijk te storneren.

      Tot slot nog een tip de alle lezers over het koppel Oxxio en Das. De uitdrukking is zeer toepasselijk. Het hoedje is immers allang gevonden.

      Wie met iemand onder één hoedje speelt, werkt in het geheim met hem of haar samen. Deze uitdrukking suggereert vaak dat er sprake is van ******** en oneerlijke praktijken.

      Waarvan akte.
      Reactie van Oxxio | 14-7-2015 Beste Y. Smit,

      Vervelend dat je dochter is geconfronteerd met een naheffing.
      We kijken graag nog een keer mee om te bekijken wat er precies aan de hand is. Kun je alsjeblieft het klantnummer van je dochter, met daarbij kort je vraag versturen aan 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl'?

      Je krijgt dan zo snel mogelijk ons antwoord.

      Met vriendelijke groet,

      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Y.Smit | 14-7-2015 Het is alleen al in handen van DAS, zonder enige vorm van onderzoek..ze is blij met uw antwoord en gaat op onderzoek uit om dit recht te trekken, dank u wel!
      Reactie van Rosalinde van 't Zandt | 13-7-2015 @ Y. Smit

      Even voorop gesteld. Wie eist bewijst. Als uw huidige verbruik opmerkelijk afwijkt ten opzichte van het verleden, dient Oxxio als eisende partij van uw factuur dit afwijkende verbruik deugdelijk te onderbouwen met bewijzen of in ieder geval een nader onderzoek te doen. De Kantonrechter heeft Oxxio al vaak genoeg hierover om de oren geslagen, omdat Oxxio haar onderzoeksplicht niet was nagekomen en zich er zeker niet met een Jantje van Leiden van af maakte.

      In de voorwaarden is nadrukkelijk vermeld, dat de betalingsverplichting wordt OPGESCHORT bij het indienen van bezwaar. In navolging daarop heeft Oxxio OOK GEEN ENKEL RECHT de leveringsovereenkomst te beëindigen of de levering op te schorten ingeval van bezwaar.

      En Oxxio vergeet steeds weer, dat haar voorwaarden en de wetten onderdeel uitmaken van uw energieovereenkomst.

      In dit blog is het ook al zo vaak vermeld. Als u bezwaar maakt, moet u van Oxxio eerst betalen. Dus volledig in strijd met hun voorwaarden. Vervolgens zal Oxxio “in de komende maanden” er misschien eens een keertje naar gaan kijken wanneer het haarzelf belieft. En de klanten maar wachten, wachten en wachten. En als je geld terugkrijgt, moet je met allerlei smoezen van hen zeker een half jaar wachten op je geld.

      Er is dus geen enkele betalingsverplichting, maar als u daarnaast 1 dag te laat bent met het betalen van deze factuur, krijgt u vervolgens ook nog eens Das Incasso op uw dak. Ook allemaal volkomen in strijd met hun voorwaarden van overeenkomst en de Wet Incassokosten. Dus let goed op dat Oxxio u geen oor aannaait.

      Dus gewoon niet betalen, totdat Oxxio in voldoende mate haar vordering voor u helder heeft onderbouwd om deze zelf te kunnen beoordelen of Oxxio geen fouten heeft gemaakt. Daar schort het namelijk vaak nogal aan. Ze blunderen ook nogal wat af met correctie op correctie op correctienota's.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Marcel | 29-6-2015

      Ik kreeg op 18 Juni een mail, dat de jaarafrekening klaar staat. Ik heb gekeken, en heb dus € 404,- euro tegoed. Deze word overgemaakt binnen 10 werkdagen ( via fb eens even nagevraagt) Dus ik zou dan wel even willen weten wanneer deze worden overgemaakt? Verder tevreden over Oxxio!!
      Reactie van Marcel | 30-6-2015 Alles is perfect geregeld! Mijn terug gave is gisteren netjes over gemaakt dus kan deze topic gesloten worden!
      Reactie van Jan de Pet | 29-6-2015 Als U CTRL ‘teruggavenota’ intikt kunt u precies de items lezen wat er eerder zoal over is geschreven. Teruggavenota’s worden gewoon niet uitbetaald. Een en al traineren en smoezen verzinnen. Eerst 8 weken wachten, dan nog een keer 8 weken en dat blijft maar doorgaan. Aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunt u de 404 euro pas na de Kerst 2015 verwachten. Ik verzin dat allemaal niet zelf. Het staat er gewoon en dat is gewoon Oxxio.

      Dan hoeft Leonie dat verder niet uit te zoeken! Kan Leonie de volgende klacht ter hand nemen. Er zullen er nog genoeg liggen.

      Feestje voor Oxxio overigens. Lijkt erop dat dit de eerste positieve reactie is van 923 “ervaringen” van en met Oxxio sinds de eerste klacht op dit blog van 06-04-2005. Dat zijn nogal wat klachten per jaar. De overige 922 “ervaringen” zijn alleen maar klaagliederen waar de honden geen brood van lusten. Het ene geval is nog triester dan het andere. Oxxio heeft die afgelopen 10 jaar nogal wat trucs bedacht om ten koste van de klanten illegaal veel geld binnen te halen.
      Reactie van Oxxio | 29-6-2015 Beste Marcel,

      Graag zouden wij je helpen maar dan hebben wij je postcode/huisnummer of je klantnummer nodig. Wij verzoeken je dan ook je vraag met je klantgegevens naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl te sturen.

      Goed te horen dat je tevreden over Oxxio bent.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      saskia | 20-6-2015

      ik deze buurt is oxxio komen aankloppen voor overstappen in ruil voor een i-pad of telefoon
      ik ben er ook ingetrapt, helaas mijn buurman ook,
      het verhaal waarmee de jonge knul binnenkwam zit toch anders in elkaar.
      ik adviseer het niet te doen, uiteindelijk ga je er op achteruit, het kost gewoon veel meer
      het is gewoon liegen en bedriegen.

      NIET DOEN
      Reactie van Jan Potze | 3-7-2015 Hier dezelfde ervaring. Vertegenwoordiger kwam langs met de mededeling dat oxxio een goed aanbod had en zeker goedkoper dan mijn huidige? leverancier.
      Hij heeft een OFFERTE!!!! gemaakt en daar moest ik even een krabbeltje voor zetten;dan werd alles opgestuurd en kon ik de tarieven vergelijken en als ik geen gebruik wilde maken kon ik binnen 10 werkdagen na ontvangst opzeggen. Allereerst duurde het lang voordat de offerte kwam en daar stond op dat VOOR EEN OFFERTE NIET GETEKEND hoefde te worden!!!Heeft de vertegenwoordiger NIET gezegd. Ik heb de tarieven vergeleken en oxxio was alleen met gas goedkoper en alles bij elkaar was ik duurder uit. Heb toen binnen 10 dagen schriftelijk opgezegd en dacht van alles af te zijn. Gister kreeg ik een mail om de meterstanden door te geven??Vandaag gebeld en kreeg te horen dat er niets was ontvangen.Waarom zou ik bellen? Dacht met eerlijke mensen te maken te hebben maar het is nog de oude leurkoop van vroeger.Heb geen bewijsmiddel om aan te tonen dat ik heb opgezegd dus zit ik een jaar aan oxxio vast. Na dit jaar wil ik NOOIT meer wat te maken hebben met oxxio.
      ADVIES voor iedereen : TEKEN NOOIT VOOR IETS.
      Reactie van Rellek Retep | 24-6-2015 @Saskia en @Ham

      Wat we hier wederom kunnen lezen is dat Oxxio c.q. die potloodventer van Oxxio, natuurlijk in rechtspersoonlijkheid dus gewoon Oxxio, bij de één nog harder staat te liegen dan bij de ander.

      Net als altijd staat mevrouw Tess weer tamelijk danig om de hete brij te draaien. Mevrouw Tess haalt er weer van alles bij wat niet ter zake doende is.

      Mevrouw Tess gaat namelijk wederom helemaal niet in op het uit volle borst liegen en bedriegen van de potloodventer van en namens Oxxio richting de onwetende consument. En Oxxio weet al jaren donders goed dat ze alleen door bedrog aan hun geld kunnen komen. Dat kun je hier op deze site al jaren teruglezen.

      Oxxio wil een eerlijke overeenkomst met de consument. Mag de consument dan OOK een eerlijke overeenkomst met Oxxio, waarin eerlijk en ronduit verteld wordt dat Oxxio gewoon de duurste is van alle energieleveranciers, wat je op deze ‘onafhankelijk site’ kunt controleren. Gewoon open en eerlijk vertellen wat alle voorwaarden zijn, en vooral wat alle juiste en volledige tarieven zijn.

      En dan niet de consumenten de schuld geven, dat die onvoldoende opgelet heeft over alle liegpartijen en doelbewuste fouten van Oxxio in het welkomstpakket. Neen, de fouten liggen NOOIT bij Oxxio, maar altijd bij een ander.

      En als Oxxio GEEN eerlijk spel speelt, wordt dat genadeloos afgestraft door de wetgever met artikel 95m van de Elektriciteitswet 1998. Dat houdt dus in nietigheid van de overeenkomst.

      Nietigheid houdt in alles gewoon terugdraaien naar de situatie van voor het (oneerlijk) afsluiten van de overeenkomst. En als Oxxio oneerlijk is dan ook nog eens een opzegboete in rekening durft te brengen dan ben je wel heel erg hufterig bezig naar de consumenten. Hoe zielig kun je zijn om zo je pegels proberen binnen te harken.

      Dus NOOIT die opzegboete betalen en gewoon beroepen op nietigheid en gewoon terug naar Delta.
      Reactie van ham | 22-6-2015 ja saskia, vreselijk toch, bij mij heeft die engerd gezegd dat delta is overgenomen door oxxio, en zo heb ik ook maar getekend. ik probeer nu weer terug tegaan naar delta, zat daar lekker. oxxio is overduidelijk ****, liegen en liegen
      Reactie van Oxxio | 22-6-2015 Beste Saskia,

      Jammer dat je niet tevreden bent over de overstap naar Oxxio. Oxxio bied je diverse pakketten aan en je kunt zelf de keuze maken. Als je hebt getekend, heb je nog 14 dagen de tijd een en ander na te kijken en eventueel te annuleren, mocht je je bedenken. Kennelijk heb je hier geen gebruik van gemaakt.
      Als je de keuze voor een pakket met telefoon of iPad hebt gemaakt, kun je met samen met de app je verbruik van stroom en gas in eigen hand nemen en zorgen dat ze omlaag gaan.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv






      Met vriendelijke groet',
      Leonie
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      ham | 20-6-2015

      ik zat geheel tevreden bij mijn leverancier totdat een wat hippe persoon aanklopte met de mededeling over te stappen, had een geweldig verhaal waar nu achteraf niets van klopt en zonder er bij na te denken was ik dus over gestapt,
      resultaat ik ben in de maandelijkse termijnen omhoog gegaan en flink ook, dat kan ik via de site veranderen, maar de eerste termijn moet wel even betaald worden
      de overstap en de daarbij behorende boete die wel even geregeld zou worden is in het geheel niet gebeurd

      kortom, als er word aangeklopt en het is oxxo, doe aub de deur gauw dicht, u krijgt vreselijke ellende binnen, en het gaat u tot wel 50% meer kosten dan waar u nu ook zit.

      dit is geen goede keus, wees gewaarschuwd
      Reactie van Oxxio | 22-6-2015 Beste ham,

      Jammer dat je niet tevreden bent over de overstap naar Oxxio. Oxxio laat je nooit tekenen voor alleen informatie; dat wordt ook vermeld daar waar je tekent. Als je hebt getekend, heb je nog 14 dagen de tijd een ander na te kijken en eventueel te annuleren mocht je je nog bedenken. Kennelijk heb je hier geen gebruik van gemaakt. Oxxio vergoed sinds 1 juni 2014 niet meer de opzegvergoeding die je van je vorige leverancier zou kunnen krijgen en dit wordt ook op onze website www.oxxio.nl vermeld.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      e. de koning | 18-6-2015

      Heb alleen maar narigheid gehad met Oxxio. Telefonisch zeer moeilijk bereikbaar. Gaven emailadres op wat niet bestaat! Als je vraagt om bewijs van betalingen krijg je ze niet.
      Heb de vaste overtuiging dat ze samen met het incaaobedrijf Das proberen de klant de mond te snoeren door op geen enkel verzoek van bewijs in te gaan. Een samenwerking van die twee die gebasseerd is op zoveel mogelijk geld in zo'n kort mogelijke tijd binnen te halen. Een bedrijf wat administratief en sociaal een ******* stel!
      Doordat mijn man terminaal ziek was en pas is overleden heb ik mij niet eerder hiermee bezig kunnen houden.
      Reactie van Oxxio | 30-6-2015 Beste E. de Koning,

      Uit je verhaal maken wij op dat er bedragen niet tijdig door je zijn betaald waardoor je met een incassobureau bent geconfronteerd. Als je van mening bent dat je de verschuldigde bedragen wel tijdig hebt voldaan, dan kun je je betalingsbewijzen, een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer of postcode en huisnummer e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Rellek Retep | 20-6-2015 @ E. de Koning

      U heeft het helemaal bij het rechte eind. Uit Onze Taal: Wie met iemand onder één hoedje speelt, werkt in het geheim met hem of haar samen. Deze uitdrukking suggereert vaak dat er sprake is van achterbakse en oneerlijke praktijken.

      Oxxio is inderdaad achterbaks, oneerlijk en overtreedt al jarenlang met een stalen gezicht alle wetten waardoor de consumenten onnodig veel en veel te veel betalen.

      Ze proberen (onrechtmatig) 50 euro van een klant binnen te harken, die, net als vele voorgangers, vervolgens witheet wegloopt naar een andere energieleverancier. Uiteindelijk zal alleen het personeel van Oxxio nog klant zijn.

      En het is nog steeds wie eist bewijst, maar dat snapt Oxxio ook nog steeds niet. Gewoon laten voorkomen bij de Kantonrechter. Die snoert Oxxio wel de mond. Dat is al zo vaak gebeurd.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      G. Jordens | 18-6-2015

      De ********** leverancier die ik ooit heb meegemaakt. En een super ****** klantenservice. Ik word al sinds 3 mei jl. van het kastje naar de muur gestuurd met vragen over een extreem hoge naverrekening. Advies: niet mee in zee gaan.
      Reactie van Oxxio | 19-6-2015 Beste G. Jordens,

      Wij begrijpen dat het vervelend voor je is om het gevoel te hebben van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Kun je ons een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer e-mailen naar deoxxiomedeweker@oxxio.nl, dan kijken wij of wij iets voor je kunnen betekenen.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
  •  
    Pagina 1 van 38