Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?
  • Energieprijzen van Oxxio vergelijken

    Op deze pagina kunt u de beoordelingen / ervaringen lezen over Oxxio. Ook kunt u zelf uw beoordeling / ervaring over Oxxio plaatsen. Bent u benieuwd wat de energieprijzen van Oxxio zijn ten opzichte van andere energieleveranciers en wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energierekening? Maak dan snel een vergelijking en stap vandaag nog zorgeloos over!

     

    • Top 5 goedkoopste actie producten

      Jaarkosten voor een gemiddeld huishouden (3500 kWh en 1800m3)

    • 1 €1776 / jaar
      €148 / maand
      Vergelijk
    • 2 €1779 / jaar
      €148.25 / maand
      Vergelijk
    • 3 €1792 / jaar
      €149.33 / maand
      Vergelijk
    • 4 €1798 / jaar
      €149.83 / maand
      Vergelijk
    • 5 €1804 / jaar
      €150.33 / maand
      Vergelijk
  • Ervaringen Oxxio

  • Meest recente ervaringen

    Meest nuttig eerst | Meest recent eerst
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Danny | 27-11-2014

      NIET DOEN !!!!
      Ik heb de grootste problemen gehad ik werd afgesloten door enexis omdat ik volgens oxxio een schuld bij ze had.
      Echter alles nagekeken en ik had zelfs 400 teveel aan ze betaald .
      Nu blijft nog steeds die deurwaarder komen maar ik laat dit zeker voor het gerecht komen
      Reactie van Oxxio | 27-11-2014 Beste Danny,

      Zo te lezen heb je al contact met de deurwaarder gehad en is een gang naar de rechtbank al ingezet. Wij kunnen langs deze weg niets voor je betekenen. Wel kun je contact opnemen met de deurwaarder als je vragen over onze vordering hebt.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Evert Krikke | 26-11-2014

      Net een nieuw contract afgesloten bij Oxxio.
      Reden hiervoor was een leuke actie hadden waarbij je een IPhone of Ipad voor een leuke prijs kon bestellen.
      Blijk ik achteraf de verkeerde control box gekozen te hebben waardoor ik helemaal niets van deze actie kan uitkiezen.
      Klanten service gesproken en er is helemaal niets te regelen contract is contract.
      Beetje dom van mij dat ik voor Oxxio gekozen heb, ben nog geen maand klant en weet nu al dat de service erg slecht is,
      Ben klant tot ik mijn contract uitgediend heb, daarna stap ik weer snel over naar mijn oude leverancier NUON
      Heb spijt van mijn besluit om met Oxxio in zee te gaan.
      Reactie van Oxxio | 27-11-2014 Beste Evert,

      Ik begrijp dat het heel vervelend voor je is dat je in de veronderstelling was een mooi product te kunnen uitkiezen en dat dit achteraf niet zo is, omdat je het verkeerde pakket hebt gekozen. Kun je ons je klantnummer doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij of we je verder kunnen helpen. Ik kan niets beloven, maar we kunnen het wel proberen.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Dick van der Hoeven | 23-11-2014

      Mijn klacht bij Oxxio is opgelost, door een zeer vriendelijke medewerker die al mijn vragen netjes heeft beantwoord en de klacht daarmee heeft opgelost.
      Mijn tip voor Oxxio; communiceren is het sleutelwoord. Zodra er een klacht is, de klacht laten oplossen door een medewerker die gemachtigd is de klacht compleet af te handelen.
      Mijn tip voor DAS Incasso; communiceren is het sleutelwoord. Als iemand de moeite neemt uitgebreid te reageren niet afdoen met een geautomatiseerde brief maar ter zake reageren, ik had van een incassobureau met een rechtsbijstand als moederbedrijf een andere opstelling verwacht.
      Reactie van Oxxio | 27-11-2014 Beste Dick,

      Ik ben blij te lezen dat we je klacht naar tevredenheid hebben opgelost.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      George | 20-11-2014

      Vandaag een colporteur van Oxxio aan de deur gehad, ondanks onze "geen geleur aan de deur" sticker op het deurkozijn. Beweerde dat gas en stroom ongeveer tegen inkoopprijs worden geleverd en er alleen mooie cadeaux kunnen worden gegeven door het vastrecht te verhogen (die cadeaux betaalt u dus zelf, als het ware op afbetaling). Wilde ik een cadeau dan moest ik wel direct een contract ondertekenen, daarop werd nogal sterk aangedrongen. Er zou de wettelijke 14 dagen bedenktijd achteraf voor gelden, wat uiteraard op zich wel juist is; ik mocht echter niet twee dagen bedentijd vooraf vragen om meningen op internet te checken, het "wijkteam" was maar 1 dag in onze kleine woonplaats (mer 18 duizend inwoners). Ik begrijp nu waarom !!! Het laatste wat ik te horen kreeg was dat hij de grote huizen aan onze kant van de straat niet geweldig vond, de kleinere aan de overkant vond deze zwaar met brillantine ingevette jongeman toch leuker. Helemaal klasse Oxxio !
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Michelle D. | 13-11-2014

      Na al jullie ervaringen te hebben gelezen is het mij opgevallen dat ik dus niet de enige ben met de problemen met OXXIO! Is het nog nooit bij iemand op gekomen om toch eens actie te gaan ondernemen. In mijn geval heb ik dit gedaan en word ik ten onrechte vals beoordeeld. Ik ga u nu een deel van mijn ervaring vertellen!

      In februari 2013 is er zo een leuke colporteur aan mijn deur gekomen met hetzelfde IPAD verhaal. Omdat ik op dit moment net in een verhuizing zat heb ik duidelijk gemaakt om geen gebruik te maken van deze actie en geen klant wou zijn van oxxio. Dit ook omdat er familieleden zijn geweest met dezelfde onaangename ervaring met oxxio. Deze colporteur heeft minimaal 30min. aan mijn deur gestaan doordrammen. Als conclusie mocht deze jongeman mij wel een e-mail sturen met deze actie. Terwijl ik in mijn verhuizing zit en nog geen internet in huis had heb ik deze mail helemaal niet gelezen.
      WAT doet oxxio hiermee: ALS U DEZE MAIL NIET BINNEN 7 DAGEN beantwoord gaan wij ervan uit dat u KLANT wilt worden bij OXXIO. Toen ik 2 weken na deze confrontatie een brief binnenkreeg van mijn huidige leverancier dat ik geen klant meer bij hun ben gingen de bellen rinkelen. Per direct ben ik weer terug overgestapt naar Essent maar dit heeft 3 weken geduurd omdat oxxio mij had overgeschreven naar oxxio.
      Om een lang verhaal kort te maken eist oxxio een bedrag van €1221,- voor 5 weken gas/stroom. Ik heb aldus nooit een IPAD ontvangen en heb nooit meterstanden doorgegeven.

      En het Nederlandse rechtssysteem heeft oxxio gewoon in hun gelijke gesteld omdat deze colporteur per direct is ontslagen daar moest ik maar genoegen meenemen.

      Maar wat kun je meer doen dan het gewoon betalen?????
      Reactie van Oxxio | 18-11-2014 Beste Michelle,

      Bedankt voor je bericht aan deoxxiomedewerker@oxxio.nl. Helaas kunnen wij in deze zaak niets voor je betekenen omdat Oxxio inderdaad door de rechtbank in het gelijk is gesteld en er een vonnis is gewezen. Wij hebben je bericht aan ons dan ook doorgestuurd aan de deurwaarder. Je kunt contact met de deurwaarder opnemen voor een eventueel vervolg.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Piet Opzegger | 15-11-2014 “Niet reageren = u bent akkoord” gaat natuurlijk helemaal niet op. Volgens de rechtspraak moet u zelf actief en met vrije wil akkoord gaan, anders is er geen wilsovereenstemming, en dus geen overeenkomst. Bij de rechter halen ze dan gewoon keihard bakzeil.

      En als er geen overeenkomst is, kan er ook geen rechtsgeldige levering hebben plaatsgevonden. Gewoon einde oefening voor de **** Oxxio.

      Laat Oxxio maar uitleggen op welke juridische grond zij menen een vordering op u te kunnen hebben en laat u absoluut niet afschepen door deze ****. Het enige wat Oxxio goed probeert te doen is de consument ****. Verder hebben ze hier de meeste klachten tegen de duurste energietarieven.
      Reactie van Onno Jaggie | 13-11-2014 U bent niet de enige. Al jaren zijn die overeenkomsten met de colporteurs tot stand gekomen door grove misleiding. Dan is er geen enkele rechtsgrond volgens de Kantonrechters.

      De Kantonrechter heeft Oxxio al vaker aangegeven waaraan een vordering moet voldoen.

      En vaak genoeg wordt Oxxio door de Kantonrechter van tafel geveegd, mede bezien in het licht van een wanordelijke administratie. Het zijn niet mijn woorden, maar van diverse Kantonrechters.

      En Oxxio wil er gewoon niet van leren om het spel volgens de gebruikelijke regels te spelen.

      De zaak gewoon voor laten komen. En Oxxio wordt vaak veroordeeld in de proceskosten.

      Hieronder kunt u smeuïge zaken lezen waarin Oxxio van tafel geveegd wordt.

      http://www.rechtspraak.nl/Uitspraken-en-Registers/Pages/default.aspx

      “Uitspraken” aanklikken en dan zoekgegeven “Oxxio”.
      Reactie van Oxxio | 13-11-2014 Beste Michelle D.,

      Jammer om te lezen dat je niet tevreden over ons bent.

      Kun je ons via ons e-mailadres 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl' je klantnummer sturen? Dan bekijken we je klacht nog een keer.

      Bedankt alvast.

      Met vriendelijke groet,

      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Dick van der Hoeven | 11-11-2014

      Oxxio is heel star in het oplossen van mijn klacht.
      De eindafrekening is naar een verkeerd adres gestuurd daarom heb ik schijnbaar niet alles ontvangen.
      Ik heb gevraagd de eindafrekening naar het juiste adres te sturen maar dat doen ze niet.
      In plaats van alles goed op te lossen sturen ze me DAS incasso op mijn hals die de aanmaning eerst naar het verkeerde adres stuurt, en vervolgens op mijn verzoek een herinnering naar het juiste adres stuurt met alleen maar een bedrag zonder dat verder te specificeren.
      Zowel Oxxio als DASS incasso willen geen nadere informatie sturen of op de klacht reageren.
      Het enige wat ze doen is dreigen.
      Reactie van Peter van Dinther | 11-11-2014 Beste Dick,

      Hieronder bij Spool had ik al mijn ervaringen weergegeven. Oxxio en Das Incasso maken er een zooi van. Niet gespecificeerde vorderingen worden door de Kantonrechter gewoon verscheurd. U verscheurt ook gewoon de ontvangen post, net als Oxxio veel post gewoon verscheurt.

      En aan de incassowet voldoen ze al helemaal niet. “Oxxio gaat niet zonder meer over tot het inschakelen van een incassobureau, daar gaat het één en ander aan vooraf”.

      Ja hoor Tess, Oxxio stuurt gewoon plompverloren zonder brief Das Incasso op je dak, die er net zo weinig van begrijpt als Oxxio. Dat weet u zelf toch maar donders goed.

      Laat Oxxio maar geen informatie over de vordering geven. Zien ze wel het resultaat bij de Kantonrechter.
      Reactie van Oxxio | 11-11-2014 Beste Dick,

      Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat de vordering aan DAS is verzonden, maar heb je nadat je op de hoogte bent gesteld van de vordering, contact opgenomen om een regeling te treffen? Oxxio gaat niet zonder meer over tot het inschakelen van een incassobureau, daar gaat het één en ander aan vooraf.

      Kun je via deoxxiomedewerker@oxxio.nl je klantnummer doorgeven en aangeven wat je van Oxxio verwacht? Wij zullen je zaak dan bekijken en zien of wij een passende oplossing kunnen vinden.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Spool | 10-11-2014

      Ik ben 4 maanden geleden overgestapt naar oxxio. Was altijd tevreden bij nuon maar heb nu een uitkering dus wilde minder betalen. De boete van €100 die ik van Nuon kreeg zou betaald worden door oxxio. Daar wacht ik inmiddels al twee en een halve maand op!
      Vele mailtjes zijn er al geschreven. Steeds kwamen ze met redenen waardoor het zo lang duurde, die ze later zelf weer ontkenden. Zo zou de 1e keer mijn opgestuurde formulier kwijt zijn geraakt doordat binnengekomen post op verkeerde afdelingen terecht was gekomen. Later was het opeens de schuld van Postnl.
      Ondertussen kreeg ik een betaalherinnering binnen van €61,90 dat ze niet van mijn rekening af konden schrijven. Eén maal eerder heb ik een betaalherinnering van hun ontvangen maar op het moment dat ik wilde betalen, zag ik dat ze zelf alsnog het bedrag van mijn rekening hadden afgeschreven. Raar, maar betaald is betaald dacht ik.
      Op 3 november weer gemaild waar het geld bleef. Er was een probleem met uitbetalingen kreeg ik dit keer te horen. Ik dacht dat dat wellicht kwam doordat ze de bedragen met elkaar verrekenden. Dat zou het meest logisch zijn, toch?
      Nee dus, de volgende dag ontving ik een brief dat er bovenop de €61,90 nu €40 administratie kosten kwam. Belachelijk! Direct heb ik weer gebeld. De admin. kosten konden volgens de vrouw niet kwijtgescholden worden want ik betaalde mijn rekeningen nooit op tijd. Dit is absolute onzin en een leugen! Ze hebben tot nu toe iedere maand geld van mijn rekening afgeschreven, ook toen ik dus de eerste betaalherinnering ontving. Daarnaast hadden ze de bedragen gewoon moeten verrekenen!
      Ik vind het onbegrijpelijk dat je als burger geen poot hebt om op te staan. Als ik administratie kosten had kunnen eisen, hadden ze inmiddels al meer dan het dubbele moeten betalen. Maar dat kan niet, ik moet afwachten terwijl zij met de ene na de andere smoes komen en ondertussen extra kosten rekenen voor een bedrag wat ze hadden kunnen verrekenen.
      Ik heb nu al enorme spijt dat ik ben overgestapt.
      Reactie van Peter van Dinther | 10-11-2014 Ja Leonie, het klinkt inderdaad allemaal niet best. Maar trapt u hiermee niet alleen maar een open deur in?

      Beste Spool,

      Wacht niet op antwoord van Leonie. Hier is al je antwoord.

      Oxxio hoeft de incassokosten van € 40.00 helemaal niet kwijt te schelden. Oxxio mocht ze namelijk helemaal NIET in rekening brengen, omdat Oxxio over de hele linie niet voldoet aan de Wet Incassokosten 1 juli 2012. En Oxxio kent die wet donders goed. Maar dan volgt verbale intimidatie van de consument met stupide smoezen en verzinsels.

      En het scenario aan smoezen en bedenkelijke verzinsels om consumenten om de tuin te leiden en je er in te laten tuinen is groot. Jarenlange ervaring.

      En uw opgestuurde formulier is echt niet zoekgeraakt. Dat hebben ze gewoon weggegooid. Uit de vele klachten hier kan je opmaken dat ze digitale en papieren post gewoon weggooien. En de klant komt er maar niet uit. Trap niet in die ongebreidelde smoezen en let op je rechten!!!

      Er moet dus eerst een herinneringsbrief met heldere onderbouwing van het openstaande bedrag ontvangen worden, vervolgens een aanmaningsbrief en tot slot een zogenaamde 14 dagen brief. Hierin moet vermeld worden dat binnen 14 dagen betaald moet zijn. Ook moet dan nadrukkelijk gewezen worden op de gevolgen van het niet betalen en hoeveel (dus pas daarna) de uiteindelijke incassokosten zullen gaan bedragen. Incassokosten komen dus pas véél later in beeld en niet bij het eerste stupide kattebelletje van Oxxio.

      Waarschijnlijk is het computersysteem van Oxxio uit het Stenen Tijdperk niet eens in staat herinneringsbrieven conform de wet te genereren. Low-budget Energieleverancier noemen we dat. Vandaar ook die ontelbare fouten in jaarafrekeningen. Kijk jaarrekeningen goed na!

      Gewoon niet betalen dus, de incasso’s storneren en verwijzen naar de bepalingen van die wet. Laat de zaak maar voor komen. Zelfs voor 30 piek durft Oxxio overigens een Kantonrechter lastig te vallen. Daar zijn Kantonrechters natuurlijk niet voor bedoeld. Ik zou me kapot schamen daar.

      Gaat Oxxio gewoon door dan zal Oxxio vervolgens door de Kantonrechter gewoon flink om de oren geslagen worden om (wederom) haar huiswerk eens beter te doen, natuurlijk mét veroordeling tot het voldoen van de proceskosten.

      En een vordering wordt natuurlijk nooit door de Kantonrechter toegekend als die niet voldoet aan de wet, of waar fouten en tegenstrijdigheden in staan en zeker niet als de vordering niet voldoende onderbouwd is. En natuurlijk al helemaal niet als u zelf zelfs een bedrag van Oxxio tegoed hebt. Oxxio is al vaak genoeg bij de Rechtbank door de Kantonrechters afgedroogd, met een simpel handgebaar weggewuifd en met de staart tussen de benen “via de achterdeur” de Rechtbank vertrokken.

      Maar ja, Oxxio denkt de wijsheid in pacht te hebben. Met hun ongelooflijke halsstarrigheid, hufterige behandeling van de klanten, maandenlange achterstanden, domheid, traineren, puur liegen en bedriegen en diefstal van haar klanten, dan ook nog eens het hoogst aantal klachten op de klachtensites en met de duurste tarieven onderaan op de vergelijkingssites denkt Oxxio nummer één in energieland te worden.

      Jawel, Oxxio sluit de vergelijkingslijst af met de nummers 129, 130 en 131 onderaan. Ik kan er echt niets anders van maken. De vergelijkingssites liegen echt niet, in tegenstelling tot ………………………..

      Of zien alle 840 reflectanten, die hier de afgelopen jaren in deze rubriek steen en been geklaagd hebben, het ALLEMAAL verkeerd? Vertel het maar Oxxio. Vertel het maar Leonie.
      Reactie van Oxxio | 10-11-2014 Beste Spool,

      Het klinkt allemaal niet best. Wij kijken dit graag voor je na als je je postcode/huisnummer of klantnummer via deoxxiomedewerker@oxxio.nl doorgeeft.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Robin Zwart | 5-11-2014

      Na overgestapt te zijn naar Oxxio afgelopen mei dacht ik mijn energie en gas verbruik eens wat beter in de hand te houden. Ik wilde niet meer bijbetalen en ben uit voorzorg zo'n 20% meer gaan betalen per maand. Verder ben ik bewuster omgegaan met mijn verbruik, hoop maatregelen genomen en energieverslinders vervangen voor energiebesparende apparaten en lampen. Na drie maanden kon ik mijn eerste voorschotcheck doen en kijken hoe ik ervoor stond. Dit was precies zoals ik gehoopt en verwacht had, ik zou zo rond de €600 terug krijgen in mei. Dit gaf mij ook een gevoel dat ik op de goede weg was en ben nog meer gaan letten op energiebesparing en gasverbruik. Ook gesteund door een meevallend klimaat dacht ik dat de voorschotcheck misschien op termijn nog wel meer in mijn voordeel zou haan uitpakken. Na vorige week weer de check gedaan te hebben moest ik ineens rond de €400 bijbetalen! Een verschil van €1000 met een week hiervoor. **** zijn het! Ze gooien er een standaardbrief uit met excuses was een fout in het systeem en betalen aub! Niet naar Oxxio gaan je betaald echt 2x zoveel als bij andere maatschappijen!
      Reactie van tdiamanti | 7-11-2014 Beste heer Zwart,

      hetzelfde is mij ook overkomen en ik heb mijn verlies genomen en meteen overgestapt met een boete van 125,- euro per product.

      Het trucje bij Oxxio is dat zij een vastrecht van € 14,- per product per maand berekenen, dus € 28 per maand, terwijl alle andere leveranciers gemiddeld tussen 3,50 en € 5,00 berekenen. Hier kan niemand tegenop sparen, ze bestelen hun klanten met het vastrecht. Vastrecht is een vast bedrag per maand, dat o.a. administratiekosten inhoudt en per leverancier enorm verschillt.

      Hierbij een overzicht van het berekende vastrecht per jaar van andere aanbieders (vastrecht voor stroom en gas is bij elkaar opgeteld). Gegevens zijn uit de vergelijkingswebsites “gaslicht.com” en “energieleveranciers” genomen en met de actie Oxxio InControl+ ipad/Notebook, 3 jaar vast::

      Leverancier Vastrecht per jaar Vastrecht per 3 jaar
      OXXIO: € 336 €1008
      Ned. Energiemaatsch.: € 72,72 € 218,16
      NUON: € 84,07 € 252,21
      Energiedirect: € 90,02 € 270,06
      EON: € 95,76 € 285,18
      Greenchoice € 48,50 € 145,50
      Essent € 47,92 € 143,76

      Gemiddeld berekende vastrecht van alle andere leveranciers :

      gemiddeld vastrecht andere leveranciers: € 73 per jaar/ € 220 per 3 jaar
      Oxxio InControl actie vastrecht: € 336 per jaar/€1008 per 3 jaar!

      Tel uit uw winst!

      Dus nu weet u, dat u bij Oxxio zeker niet kunt besparen en dat elke maand dat u bij deze leverancier blijft meer dan € 20,00 per maand verliest!
      Reactie van Oxxio | 6-11-2014 Beste Robin,

      Inderdaad heel vervelend. Onze excuses hiervoor.

      Met de Voorschotcheck kan je zien of je straks moet bijbetalen of geld terug krijgt op je jaarrekening. Op 23 oktober 2014 hebben we een update gedaan, omdat we een fout zagen in de berekening van de seizoensinvloeden voor 2015. Hierdoor kan jouw uitkomst van de voorschotcheck onjuist zijn geweest. Het kan zijn dat je daardoor vóór 23 oktober 2014 een andere uitslag zag dan daarna. De uitkomst die je nu krijgt, geeft een betere voorspelling van het bedrag op je jaarrekening.

      De Voorschotcheck berekent het verwachte bedrag op je jaarrekening. We gaan daarbij uit van je huidige verbruik, jouw actuele tarieven en dat je bij bent met betalen. Het blijft een voorspelling, ook een strenge winter kan hier grote invloed op hebben. Doe daarom de voorschotcheck regelmatig om verrassingen op je jaarrekening te voorkomen.

      Met vriendelijke groet,

      Dicky
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Kees-Jan Nieuwendam | 6-11-2014 Mijn voorschotcheck geeft aan een geschat verbruik van ongeveer € 200.00. Ik heb al € 400.00 aan voorschotten betaald en de rest van de periode moet ik nóg eens € 400.00 betalen om aan het eind € 600.00 terug te krijgen.

      Ik snap er helemaal niets van. Het lijkt wel ongeoorloofd geld binnen harken. En je moet maar afwachten wanneer je je eigen geld weer terugkrijgt. Maar volgens Oxxio is de voorschotcheck nog een Bèta versie. Als je alle schandalige klachten hier leest lijkt de hele organisatie van Oxxio wel een Bèta versie. Idioot hoge voorschotten en ‘scherpe tarieven’. Ik snap er nog minder van.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Rob de Kort | 3-11-2014

      In September 2013 heb ik mijn contract met Oxxio beeindigd. In oktober 2013 kreeg ik de eindafrekening van stroom, waarbij mij opviel dat deze niet klopte. Bij controle bleek dat een fout van Enexis ( netbeheerder) . maar wel typisch dat wanneer je een contract hebt van enkel stroom , je een eindafrekening krijgt voor dubbel. Daar wilde Oxxio niets aan doen , dat mocht ik zelf regelen. Uiteindelijk in Januari 2014 is er door Enexis een correctie doorgevoerd. Maar nog steeds hield Oxxio vast bij de onjuiste faktuur. Inmiddels al meerdere keren contact gehad ( mail en telefoon) , maar ze wilde niets veranderen.

      Uiteindelijk kreeg ik in juni 2014 bericht van DAS incasso. Of ik wilde betalen. Natuurlijk wil ik wel betalen, maar niet het geclaimde.

      Omdat je geen afschriften krijgt van de door jou gestuurde mails aan Oxxio, heb ik deze per brief opgevraagd. Toen Oxxio mij opbelde met de vraag waarom en ik antwoorde voor de komende rechtzaak, beloofde men mij dat zij het nog eens gingen bekijken en dat ze DAS opdracht gaven om de vordering in te trekken. Of ik dan nog wel even € 150 openstaande kosten wilde betalen.........

      Maar goed, ik hoorde maar niets en in plaats van een antwoord, kreeg ik een herinnering van het openstaande faktuurbedrag. Daarna ben ik gaan schrijven en gaan posten op diverse sites. En verhip, nu kreeg ik wel respons.
      Met als klap op de vuurpijl een berekening van Oxxio met daarin hetgeen vermeld wat ik reeds wist. HET KLOPTE NIET. Op 6 oktober 2014 nog even een onaangenaam telefoongesprek met een OXXIO medewerkster en toen was de maat vol voor mij. Laat de rechtzaak maar komen dacht ik nog.

      Maar tot mijn verbazing, kreeg ik ineens , zonder begeleidend schrijven, de juiste factuur........en of ik die dan maar wilde betalen. Niet eens een excuse.

      Gezien alle ellende die ik heb mogen meemaken , vind ik het niet onredelijk dat ik een tegemoetkoming van Oxxio mag verwachten. Maar daar verstaat Oxxio onder een bos bloemen of een fles wijn.........maar geen excuses.

      Inmiddels mag ik gebruik maken van een afbetalingsregeling, maar toekenning van hun falen of hun verantwoordelijkheden ervoor nemen doen ze niet.

      Mijn advies naar de mensen is:

      WANNEER JE DAN TOCH MET OXXIO IN ZEE WILT GAAN , LEG DAN TEN ALLE TIJDEN EEN GOED DOSSIER AAN. DOE NIETS PER MAIL EN ALLES PER BRIEF. NOTEER NAMEN VAN MEDEWERKERS EN DE DATUMS WANNEER JE BELT. LAAT NIETS AAN HET TOEVAL OVER.

      Over de prijs e.d. en andere randvoorwaarden kun je je mening hebben. Die kun je altijd goed doornemen. Maar hoe Oxxio zijn zaken afhandeld, dat kun je alleen hier terugvinden. Ik denk dat er genioeg voorbeelden zijn , waardoor je een wijs besluit kan maken.....
      Reactie van Oxxio | 4-11-2014 Beste Rob,

      We hebben inderdaad contact met je gehad over je klachten en wij hebben je een passende oplossing geboden. In ons bericht aan je hebben wij aangegeven dat wij je om onze excuses kracht bij te zetten een fles wijn of een bosje bloemen aan bieden. Verder heeft Oxxio je een betalingsregeling aangeboden zodat je het terug te betalen bedrag in termijnen kunt voldoen. Een betalingsregeling is een gunst en geen recht.

      Wij zijn van mening volledig op je vragen te zijn ingegaan en je klacht te hebben afgehandeld.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Jan Berlang | 4-11-2014 Het is voor u misschien niet meer nodig, maar voor andere lezers over de praktijken van Oxxio misschien wel.

      Het is beter om niet te communiceren via het contactformulier op de website maar via uw eigen email via het adres klantenservice@oxxio.nl. Het bericht komt dan altijd aan en ook ontvangt u een ontvangstbevestiging. Oxxio kan dan nimmer ontkennen dat het mailbericht niet ontvangen is.

      Toch alles liever per mail. Oxxio gooit ook papieren post gewoon weg als het ze even niet aan staat of niet uitkomt. Belangrijke zaken als opzeggingen, meterstanden of als bij uw dispuut over een eindafrekening. Nou, dan zijn de poppetjes aan het dansen om je recht te krijgen. Door het weggooien van post raak je ook de tijdlijn kwijt wat er gebeurd en geschreven is. En vervolgens maand na maand na maand ………………..

      Namen noteren heeft ook geen zin. Ze leggen niets vast en ze hebben overal gewoon schijt aan. Als je met je telefoonuitdraai van de provider zegt dat je 45 min met een Kees van Oxxio hebt gebeld heb je gewoon niet met Kees gebeld.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Shireen | 3-11-2014

      Bespaar uzelf de stress en stap niet over naar Oxxio! De linkerhand weet niet wat de rechterhand doet en dat kost de consument een heleboel geld! Ik heb de grootste ellende gehad omdat ik 2 cent achter de komma was vergeten over te maken. Mijn fout natuurlijk, maar het kostte mij 8 telefoontjes om te achterhalen waarom zij DAS op mij hadden afgestuurd. Vervolgens kreeg ik na veel pijn en moeite twee opties: aanmaning betalen aan Oxxio zelf of aan DAS. Totaal niet over nagedacht, dus daarna weer ellende om aan de een te bewijzen dat je de ander betaald hebt. Zeer frustrerend ook om iedere keer rond de 30 minuten aan de telefoon te wachten om vervolgens niet eens geholpen te worden. Ik stap over en kies weer voor service! Ik betaal maar al te graag deze ellende af en wil nooit meer iets met Oxxio te maken hebben! Afrader!
      Reactie van Robbert Ekkelboom | 3-11-2014 Ach, Oxxio schuift zo Das Incasso op je dak zonder dat je iets weet. Als u geen herinneringsbrief, aanmaningsbrief of zogenaamde 14 dagen termijn brief heeft ontvangen is Oxxio helemaal niet gerechtigd incassokosten in rekening te brengen. Incassowet 1 juli 2012. Het is nogal hufterig die paar cent gewoon naar Das te sturen zonder u eerst ingelicht te hebben. Typisch Oxxio.
      Reactie van Oxxio | 3-11-2014 Beste Shireen,

      Dit klinkt inderdaad niet best. Als je je postcode/huisnummer of klantnummer doorgeeft via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij dit graag voor je na.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      mariska | 30-10-2014

      Nog nooit heb ik ergens spijt van gehad dan van oxxio en hun DAS incasso buro.
      Eerst kreeg ik mijn jaarafrekening waarin ik 193 terug kreeg voor mijn stroom en 136 moest betalen voor mij electriciteit.
      Wat doet oxxio ...oh u heeft nog een openstaande factuur van 29.95 dus sturen we een incasso brief met extra 40 euro koste!!!
      En dat terwijl ik geld te goed heb van oxxio !!! Hoe zit dat oxxio?? Is het niet meer dan nornaal m dat jullie dat bedrag verekenen met d3 afrekening die ik tegenheden heb van jullie zoals vermeld staat in de brief !! Ik ga deze rekening dus never en nooit niet betalen dat begrijp je natuurlijk wel
      Reactie van Oxxio | 3-11-2014 Beste Mariska,

      Het is inderdaad te doen gebruikelijk dat wij openstaande posten met elkaar te verrekenen, dus is het merkwaardig dat dat in jouw geval niet zou zijn gebeurd. Graag kijken wij dit voor je na als je je postcode/huisnummer of klantnummer via deoxxiomedewerker@oxxio.nl doorgeeft.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Richard van den Oever | 31-10-2014 Los van de stupide gedachte een openstaand bedrag niet te verrekenen met een teruggave mag Oxxio helemaal geen incassokosten berekenen als u geen herinneringsbrief heeft ontvangen, een aanmaningsbrief en tot slot een zg. 14 dagen brief (met bewijzen van ontvangst).

      Met name moet Oxxio kenbaar maken wat de gevolgen zijn als na die 14 dagen nog niet betaald is en hoeveel de incassokosten zullen gaan bedragen als de vordering na die 14 dagen nog niet ontvangen is. De aanmaningen dus gewoon bij oud papier doen.

      Maar Oxxio stuur letterlijk blind Das Incasso op je af. Ze weten gewoon niet wat ze doen.

      Een Kantonrechter zal een vordering natuurlijk afwijzen als niet aan de Wet Incassokosten 1 juli 2012 is voldaan en Oxxio naar het Land der Fabelen verwijzen, mét veroordeling in de proceskosten. Eerder zijn al soortgelijke vonnissen over Oxxio uitgesproken.

      Hieronder is alles haarfijn uitgelegd wat een crediteur kan en mag. Maar Oxxio lijkt zich boven de wet te hebben verheven.

      http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=50&#c694
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Isabel | 29-10-2014

      Ik heb vorige week vrijdag ook het abbonnement afgesloten en wil dit nu graag stopzetten, maar ik bel het gratis nummer, er wordt opgenomen en wanneer ik aangeef het abbonnement stop te willen zetten wordt ik in de wacht gezet voor meer dan 10 minuten en wordt ik dus gewoon niet geholpen! gewoon meer dan tien minuten in de wacht gestaan en toen maar opgehangen en een mail gestuurd maar echt schanddalig deze klantenservice. Er wordt meteen opgenomen maar als er iets stop wordt gezet is er opeens niemand beschikbaar. Ze willen je gewoon die 14 dagen laten uitzitten zo van laat maar en dan de centjes in hun zak steken.
      Reactie van Piet Opzegger | 29-10-2014 U heeft geluk gehad. 45 min wachten en dan de verbinding breken is gebruikelijk. Uw opzegging kunt u het beste via dit adres doen klantenservice@oxxio.nl Dan krijgt u een automatische ontvangstbevestiging en kunnen ze écht niet ontkennen dat de opzegging niet is aangekomen. Digitale mail gooien ze overigens ook vaak gewoon weg als het ze niet aanstaat. Chaotische administratie.
      Reactie van Oxxio | 29-10-2014 Beste Isabel,

      We vinden het jammer om te horen dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening. Onze excuses voor het ongemak.

      Uit je bericht begrijp ik dat je je aanmelding bij Oxxio wilt annuleren. Uiteraard vinden wij het jammer, dat je geen klant wilt zijn.

      Zou je zou vriendelijk willen zijn, om je klantgegevens te e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl? Wij zullen dan je aanmelding annuleren.

      Met vriendelijke groet,

      Taoufik
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Nathalie | 27-10-2014

      Mijn gevoel zeg... Onbetrouwbaar, onbetrouwbaar en nog eens onbetrouwbaar!!!!

      Een paar jaar geleden is een deur aan deur verkoper van Oxxio aan de deur geweest met de keus een budget contract of een Ipad, in eerste instantie dacht ik aan de Ipad. Nadat ik mijn handtekening had gezet zei de verkoper dat deze binnen een paar maanden binnen zal zijn. Dat ging niet want dan zal ik in het buitenland zitten, dus aangegeven dat ik dan liever het budget contract was. Was geen enkel probleem. Even met een leidinggevende gebeld en ik kon de emails voor de Ipad negeren want die waren al automatisch verzonden. Uiteindelijk heb ik nooit een budget contract gehad! Zelfs door meerdere malen met Oxxio te bellen, klachten in te dienen. Er is zelfs medegedeeld dat er contact met me opgenomen zal worden door een afdeling, maar niets ondernomen vanuit Oxxio.

      Uiteindelijk wou ik dus alleen maar graag weg bij Oxxio!

      Toen ik een avond niet thuis was stond er weer een aardige deur aan deur verkoper van Oxxio aan de deur die aan mijn vriend vroeg bij welke energieleverancier wij zaten. ZIjn antwoord natuurlijk, Oxxio. Maar hij vroeg even hoe het zit met verhuizen. Slimme verkoper heeft hier toch weer een contract uit te weten te halen. Als jullie toch verhuizen kunnen jullie daar ook Oxxio nemen en danwel een Budget contract. Dat hebben we nu niet, zie verhaal hierboven, dus dat betekend mooi twee contracten bij Oxxio! (dat is natuurlijk even niet verteld) of een afkoopboete van Oxxio naar Oxxio... Hoe bedoel je niet erg klantvriendelijk.

      Na telefonisch contact werd er gemeld dat de bewoner die er nu woont het contract zal kunnen overnemen, maar anders loopt het gewoon nog even door tot juni 2015. Uiteindelijk na zeer lang aan de telefoon te hebben gezeten was de oplossing het nieuwe contract toch nog stopzetten. Dit kon alleen niet telefonisch want opeens waren mijn gegevens niet meer te vinden. Bij deze heb ik het nu gemaild, want dat is wat de verkoper melde.

      Ik vind het zeer spijtig op welke manier Oxxio met klanten om gaat. Aan de telefoon blijven ze vriendelijk, maar daar blijft het dan ook bij, want wat heb je daaraan als er niks wordt opgelost?
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Eijkelhoff | 26-10-2014

      Overstappen ik zeg NIET doen !!
      Mijn ex had problemen met haar vorige leverancier. Ik heb toen met oxxio een contact afgesloten voor mijn kids en haar. Bij het aangaan van het contract werd mij gevraagd om de meterstanden door te geven. Dit wilde ik doen via de app alleen aangezien het gas centraal en via de verhuurder geregeld word kon ik deze niet invullen en kon ik dus ook de stroom meterstanden niet via de app invullen. Dus toen maar de meterstanden kaart ingevuld en opgestuurd.

      Een jaar lang hoor je niets totdat je voor het nieuwe jaar opdezelfde wijze de meterstanden door geeft. En er een afrekening komt een verbruik van bijna 10.000. ???? Gebeld en ze hadden nooit de beginstanden doorgekregen dus dat geschat (overgenomen van de vorige leverancier die er ook een zooitje van gemaakt heeft en mijn ex lange tijd een hoop ellenden van gehad heeft). Dus als bewijs een kopie van de meterstanden kaart opgestuurd (die ik gelukkig gemaakt had). Mail terug ... deze kaart word niet gezien als bewijs we moeten we het verhuisformulier opsturen. Hallo ik ben niet verhuist. Dus wederom verwezen naar de standen kaart die wij in kopie hebben opgestuurd en die door hun zelf is toegezonden om de meterstanden door te geven. Hoe kan ik weten /ruiken dat deze niet ontvangen is met nu alle ellende van dien. Stugge medewerkers die vast houden aan standaard antwoorden totaal niet na kunnen denken enz.

      Dus een mooie berekening naar ze opgestuurd. Verhuisstanden kaart en meterstanden kaart van vorig jaar als ondersteuning. Dat de meterstanden als doorgeven wel degelijk juist zijn. Het gemiddelde kwam namelijk over de 4 jaar dat ze hier woont op 4200 en dit jaar zou dan komen op 4105 ongeveer.

      Dit jaar zou zij als alleenstaande moeder met 2kids bijna 10.000 verbruikt terwijl ze in de voorgaande 3 jaar totaal dan maar 7000 verbruikt zou hebben. Nog houden ze vast. Dan is het bij de vorige leverancier mis gegaan (ja duhhhhh) en wil oxxio dus nu geld opstrijken.

      Het gaat helaas niet om 100 maar om bijna 1600 euro en ondanks dat we nog in conclaaf zijn eerst een verhoging van 40 euro en nu naar Das en komt er nog is een bijna 250 boven op en een dreig brief dat de levering gestopt word. Terwijl ik op dezelfde dag nog een mail terug krijg want ik kan doen om vervolg stappen te voorkomen pfffffff.

      Als ze weldenkende klantvriendelijke mensen nu eens goed opleiden kan na mijn laatste mail duidelijk zijn dat er een onterecht belachelijk hoog niet reëel en onredelijk buiten alle proporties bedrag is doorberekend.

      Maar goed das krijgt van mij eenzelfde mail (al zal dat niets uithalen als ik al deze verhalen lees) en daarna zit er niets anders op om het dan te laten beoordelen door een rechter en met alle ellende die te lezen valt over oxxio. De verschillende antwoorden op onze mails. Het belachelijk hoge stand die ze door berekenen waarvan elk weldenkend mens weet dat dit nooit kan kloppen gaan we dan deze stap maar aan. En ik ga hem met volle vertrouwen aan.
      Reactie van Oxxio | 27-10-2014 Beste Eijkelhoff,

      Wij begrijpen dat het erg vervelend voor je is dat het niet goed is gegaan met je meterstanden. Om je te kunnen helpen, verzoeken wij je je postcode/huisnummer of klantnummer met je klacht door te geven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl. Wij kijken dit dan graag voor je na.

      Met vriendelijke groet,
      Leonie
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Marnix | 21-10-2014

      Mensen,
      Als je niet tevreden vent over oxxio, net als ik, stap dan over. Er zijn leveranciers die de boete van oxxio van maximaal 250 voor gas en electra vergoeden!
      Reactie van Oxxio | 22-10-2014 Beste Marnix,

      Jammer om te horen dat je niet tevreden bent over ons. Wat hadden wij beter kunnen doen om er toch voor te zorgen dat je wel tevreden bent?

      We horen graag van je via deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

      Met vriendelijke groet,

      Michaël
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      dionne | 21-10-2014

      ik vertrouwde de medewerker van oxxio die aan de deur was!
      dat jullie je personeel niet goed opleiden wil niet zeggen dat wij hier de dupe van moet worden.
      er zijn nou eenmaal mensen die werken en niet een sociale uitkering hebben die alle tijd van de wereld om dingens zitten te lezen!
      Reactie van Oxxio | 21-10-2014 Beste Dionne,

      Het is en blijft je eigen verantwoordelijkheid om als je een leveringsovereenkomst aangaat, na te lezen of alles klopt en je het eens bent met de voorwaarden die hieraan verbonden zijn. Daarvoor is ook de wettelijke bedenktijd van 14 dagen in het leven geroepen. Het is jammer dat je hier geen gebruik van hebt gemaakt.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Maya | 21-10-2014

      Na telefonisch contact(op 6 oktober) of ik n rekening van 2 maanden geleden kan betalen als t loon op de rekening (rond de 25ste) staat, kreeg ik t antwoord: tot 14dagen na dit telefonisch gesprek kunt U later betalen, anders komt er dus n boete van €40 bij. Dus 6okt en 14dagen is 20 oktober....Red ik niet financieel zei ik en kreeg t zelfde antwoord van 14dagen. M.a.w. als ik 5dagen later (de11e) bel dan kan t dus wel op de 25ste(11en14dagen is 25)...euh ja daar komt t wel op neer was tot 3 keer vragen, het antwoord van de oxxio medewerker.! Wat n kolder zei ik, zoiets heb ik in alle jaren nog nooit gehoord of meegemaakt. En gezegd dat ik ga overstappen. Ben nu dus bezig met uitzoeken en de overstap maken naaar n andere energiemaatschappij!!!
      Reactie van Oxxio | 21-10-2014 Beste Maya,

      Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat je je rekeningen niet op tijd kunt betalen. Een uitstel van betaling is echter een gunst en geen recht. Op het moment dat je niet tijdig betaalt, krijg je een herinnering. In deze herinnering staat exact aangegeven wanneer je betaling uiterlijk door ons ontvangen moet zijn. Ook staat er aangegeven wat er gebeurd als je betaling niet tijdig door Oxxio wordt ontvangen.

      Wij gaan ervan uit dat je met dit antwoord voldoende weet.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      dionne | 21-10-2014

      Ben nu al 2 maanden overgestapt naar OXXIO (Grootste SPIJT)
      werd aan de deur aangebeld door een oxxio medewerker pffff ben iemand die nooit overstapt nooit gedaan ook en dit is de 1ste keer en de laatste keer!!
      ik vroeg nadrukkelijk tig malen " betaal ik etzelfde bedrag wat ik aan nuon betaald" ja ja u betaald etzelfde bedrag! DUS NIET!!
      vroeg nadrukkelijk ook tig malen als het om 1jaar contract gaat wil ik wel overstappen en ik vertrouwde dan op de oxxio medewerker EN WAT BLIJKT NOU DAT IK VOOR 3 JAAR VAST ERGENS TOT EN MET 04 SEPTEMBER 2017!
      ik ken mezelf en ik ben iemand die nooit meer dan 1 jaar voor iets tekent!
      en dan probeer de klantenservice mij uit te leggen dat ik zelf voor 3 jaar heb getekend!!!
      want als het om 3 jaar ging dan had ik et nooit gedaan!! want alles wat ik heb is met een jaar
      toen ik daaarnet belde ging ze meteen een klacht indienen ben benieuwd????

      oh sorry mevrouw, u heeft voor 3 jaar getekend en dat kunnen wij helaas hoe spijtig et ook is niets voor uw veranderen.

      wedden dat dat als antwoord ik zal krijgen!

      desondanks dat ik nadrukkelijk tig malen heb gevraagd en vind het frappant dat oxxio mij kent hoe ik ben!!

      enige wat ik wil is dat ik een jaar wil en niet 3 jaar!!!

      dus enige mogelijke manier als hun niets voor mij kennen betekenen is maar de consumentenbond inschakelen en de fnv!
      Reactie van Oxxio | 21-10-2014 Beste Dionne,

      Op het moment dat je een leveringsovereenkomst aangaat bij Oxxio, ontvang je een bevestigingse-mail en per post een welkomstpakket. In dit welkomstpakket staan alle afspraken nog eens vermeld, zodat je deze nog eens rustig kunt nalezen. Na ontvangst van dit welkomstpakket heb je nog 14 dagen bedenktijd waarbinnen je kosteloos kunt annuleren. Als je geen gebruik maakt van deze mogelijkheid dan gaat Oxxio ervan uit je het met de overeenkomst eens bent en zet Oxxio de levering in gang. Je kunt dan niet meer kosteloos opzeggen.

      Je geeft aan dat je het niet eens bent met de hoogte van het bedrag dat je aan Oxxio betaalt. Ik neem aan dat je het over je maandelijkse voorschotbedrag hebt. Dit voorschotbedrag wordt bepaald aan de hand van de meterstanden die je bij aanvang van de overeenkomst hebt doorgegeven. Als je geen meterstanden hebt doorgegeven dan is het mogelijk dat het voorschotbedrag is bepaald op basis van een geschat verbruik. Je kunt je voorschotbedrag altijd wijzigen via MijnOxxio.

      Ik ga ervan uit dat je hiermee voldoende weet.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Carolien | 20-10-2014

      Na de plaatsing van mijn klacht hier op deze site wilde oxxio meteen mijn klantgegevens hebben en zouden contact met mij opnemen. Maar….(zoals altijd!)……helemaal niet! Nog steeds GEEN CONTACT geweest!
      Reactie van Oxxio | 21-10-2014 Beste Carolien,
      Als je je klacht aan ons heb doorgestuurd via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan wordt het zo spoedig mogelijk opgepakt. Wij vragen je dus nog even om je geduld.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Carolien | 13-10-2014

      GA NIET IN ZEE MET OXXIO!!!!! De app en de software op de pc kloppen niet! Als je belt gaan ze er meteen wat aan doen....zeggen ze (jaja) Ze doen vervolgens helemaal NIETS!!! Volgens mijn grafieken heb ik elke dag een zeer hoog energie- en gasverbruik tussen 23.00 uur en 24.00 uur . Soms wel een verbruik van 17Kwh....in één uur!!! 4 dagen op vakantie geweest...NIEMAND thuis en een energieverbruik van 8 Kwh tussen 23.00 uur en 24.00 uur
      Terwijl we hier altijd allang op bed liggen om 23.00 uur en er geen apparaten aanstaan. Gek word ik hiervan. Durf bijna geen stroom meer te gebruiken. Heb diverse malen met de klantenservice gebeld....diverse keren gemaild....ze beloven van alles maar na 4 maanden nog steeds niets aan gedaan. IK GA WEG BIJ OXXIO!!!!!!!!!!! Ben er helemaal klaar mee!!
      Reactie van Carolien | 16-10-2014 Heb mijn gegevens 2dagen geleden meteen doorgegeven maar nog steeds GEEN REACTIE en app en grafieken geven nog steeds de hele grote pieken aan. Weer over 3 weken een mailtje dat het aan de netbeheerder ligt???? Zeker weten dat het alleen aan hun software ligt!!! Ppfftt....moedeloos wordt ik van die mensen.
      Reactie van Carolien | 14-10-2014 Nou....ik heb WEER gereageerd. Ik zal wel weer een mailtje krijgen met onzin. Is het nou zo moeilijk om even naar de software te kijken. Volgen de app heb ik al een besparing van 700 euro!! Haha.....we zullen afwachten of ik dat inderdaad ook krijg?! Ik hou jullie op de hoogte!!
      Reactie van Oxxio | 14-10-2014 Beste Carolien,

      We begrijpen dat het vervelend is dat je een ander verbruik ziet in de app en dat je het vermoeden hebt dat dit niet kan kloppen. Kun je ons je klantnummer of je postcode en huisnummer doorgeven, zodat wij contact met je op kunnen nemen.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Reactie van Peter van Dinther | 13-10-2014 De rode draad die je ziet als je de klachtenregens van Oxxio leest. Als je ze na een half uur hangen eindelijk aan de lijn krijgt (en de euro’s van je telefoon draaien door) snappen ze er helemaal niets van wat je vraagt.

      De medewerkers stralen uit dat ze op geen enkele manier belast zijn van enige kennis van zaken. Terugbellen is er al helemaal niet bij omdat ze door dat gebrek aan kennis geen oplossingen voor de klanten kunnen bedenken.

      De grafische weergave van het gebruik van de klant is echt een stoelendans. Van hoog/laag naar hoog en weer terug. Van decimale weergaven naar ronde getallen en weer terug.

      Naast de chaotische administratie met vaak een verwerkingstijd van een half jaar voor simpele dingen als geld terugkrijgen en medewerkers die er niets van snappen, lijkt nu dus ook nog een inconsistent computersysteem Anno 2014.

      Je vraagt je af wat klanten nog te zoeken hebben bij Oxxio. En al 10 jaar lang leest Oxxio deze rode draden op de klachtensites. Je vraagt je af wat Oxxio in die 10 jaar ermee gedaan heeft en of ze er wat van geleerd hebben. De hamvraag is hoe lang nog.
      Reactie van Carolien | 13-10-2014 Onderstaande mail kreeg ik (na vele mailtjes) terug... Ze weten niet eens wanneer er laag tarief wordt geleverd!!! Hoe dom zijn ze daar??!!!

      Beste heer / mevrouw ,

      Op 22 september 2014 heeft u contact gezocht met Oxxio met betrekking tot de Energiemonitor
      Hier bent u van mening dat de Energiemonitor het daltarief verkeer weergeeft.

      Wij hebben uw vraag bekeken en zijn tot de conclusie gekomen dat de Energiemonitor het verbruik correct weergeeft.
      Het daltarief loopt van vrijdag 19:00 tot zondag 23:00.

      Het feit dat u een piek ziet in het verbruik op onverklaarbare tijdstippen heeft te maken met de tijd hoelaat wij de meterstanden dagelijks binnen krijgen van uw netbeheerder.

      Voor een accurater beeld raden wij u aan om het verbruik per dag aan te houden.

      Misschien heb je nog vragen. Neem dan gerust contact met ons op.

      Met vriendelijke groet,

      Niels de Leeuw
      Klantenservice

      Oxxio Nederland bv
      Marathon 5
      1213 PC Hilversum
      T: 0900 – 55 66 777 (55 cent per gesprek + je belkosten)
      E: klantenservice@oxxio.nl
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Dennie | 10-10-2014

      Ik heb nu een aantal keren gebeld na oxxio en telkens het probleem weer verteld nu tot 4 x toe,
      Bij aanmaking van de app heb ik een meterstand ingevuld en deze app ging verder zonder dat ik al klaar was nu was er een cijfer dus niet ingevuld.
      Deze kon ik niet wijzigen dus gebeld en telkens Weer het zelfde liedje!
      Was ik maar nooit overgestapt je belt met een klacht en er word of niet normaal op gereageerd of je hebt pech!
      Met gevolgen dat ik dus een dikke heb verbruik wat niet eens zo is en al helemaal niet mijn fout.
      Jammer dat er geen gehoor aan gegeven word.
      Reactie van Oxxio | 14-10-2014 Beste Dennie,

      De meterstanden die je zelf in de app hebt doorgegeven, kun je ook zelf weer verwijderen via MijnOxxio. Lukt dat niet dan kun je contact met ons opnemen.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      jeroen | 2-10-2014

      Oxxio vind het een waardeloos bedrijf de wordt van alles beloofd zoals een i pad bij het afsluiten van een contract
      Heb ik aan gegeven dat automatisch incasso niet kan omdat ik voor een duitse werkgever werk en mijn loon op een duitse rekening krijgt maar dat maakte niet uit als ik het optijd zou overmaken zou ik de code krijgen niet dus al tig keer overgebeld maar ze weten niks van de afspraken die ik toen heb gemaakt bij het afsluiten
      Reactie van jeroen heerink | 3-10-2014 Mijn gegevens heerink overbrinck 28 8111 br heeten 20-11-1985
      Reactie van Oxxio | 3-10-2014 Beste Jeroen,

      Wij begrijpen dat het heel vervelend voor je is dat je vanwege een andere wijze van betalen er met ons niet uitkomt. Zou je je klantgegevens aan ons door kunnen geven dan kijken wij of wij hiervoor samen met jou een passende oplossing kunnen bedenken.

      Met vriendelijke groet,

      Tess
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Buddy Laming | 29-9-2014

      Allerslechtste klantenservice ooit. Oxxio was duidelijk nog niet klaar voor de overstap naar het standaard gebruiken van IBAN. Daarom faalde zij in het afschrijven van het voorschot. Binnen twee weken werden de kosten met 40 euro omhoog gegooid, erg fijn als je op vakantie bent en ze daar geen begrip voor hebben.
      Reactie van Rellek Retep | 30-9-2014 Het lijkt erop dat Oxxio zich in het geheel niet houdt aan de Wet Incassokosten 1 juli 2012. Geen herinneringsbrieven en aanmaningen. Ze zijn dan in het geheel niet gerechtigd incassokosten in rekening te brengen, voor zover er al geen legitieme reden voor was met IBAN en hun chaotische administratie en kennis van zaken.
      Reactie van Oxxio | 30-9-2014 Beste Buddy Laming,

      Zou je zo vriendelijk willen zijn om je klantgegevens te e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl? Dan kijken we even wat er precies aan de hand is en vooral hoe we het kunnen oplossen.

      Met vriendelijke groet,

      Taoufik
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Lampe | 28-9-2014

      Mijn broer woont in een sociale huurwoning en is anders dan de meeste mensen. Hij is echt heel lief en kan met hulp van mijn ouders en mijzelf op zich zelf wonen als wij hem helpen herinneren aan de normale zaken als persoonlijke hygiëne en hij eet 2 keer per week bij mijn ouders en bij mij. Daarnaast doen wij de totale financiële administratie en krijgt hij weekgeld. Er is brain damage vastgesteld bij hem maar met onze hulp en steun doet hij het erg goed. Ik zou geen andere broer willen hebben.
      Waar ik slecht tegen kan is als verkopers gebruik maken van "dit soort" makkelijke slachtoffers om hun provisie te behalen. Er komt enkele weken geleden een verkoper van Oxxio aan de deur bij mijn broer en die beloofde hem een ipad en hij kan er altijd onderuit, zijn handtekening was genoeg en zijn rekeningnummer. Verder is er niets achter gelaten als een doorslag vel of een visite kaartje.
      Mijn broer verteld dit vlak daarna en ik bel met Oxxio, blijkt dat het volgens hen al veel eerder was maar ik moest de welkomsmap maar afwachten. Dit telefoontje is niet geregistreerd bleek later.
      2 weken laten heb ik nog geen welkomsmap dus bel maar weer ik had wel net een brief. In eens was de welkomsmap niet nodig maar de brief was wel goed, alleen was het termijn nu verlopen. vreemd he.....;-(
      8 september bel ik weer maar nu was het te laat en kon het niet meer teruggedraaid worden, vreemd toch als ik 2 weken daarvoor ook al contact heb opgenomen. Nuon (de voormalige energie leverancier) heeft ook geprobeerd dit terug te draaien, zij geven alle medewerking maar komen ook van de koude kermis thuis. Het telefoontje van 8 september is ook niet vast gelegd.
      Op 15 september dien ik een officiële klacht in tegen ver koper maar u raadt het al ook dit gesprek is niet geregistreerd. Daar komt bij dat het energie en stroomverbruik van mijn broer Euro 35,-- per maand is dus waar al die moeite voor.
      26 september heb ik ruim 48 minuten met Oxxio aan de lijn gezeten en steeds hoger in de organisatie variërend van mevrouw Patricia Mooiman tot Linda Hesen maar ze konden niets doen.
      Ja, een formulier sturen (bewijsstuk) dat mijn broer aan brain dammage lijdt. Oxxio dit is echt de wereld op zijn kop. Die ipad hebben wij niet en hoeven wij ook niet, ik wil onder dit soort colportage verkopen uit kunnen.
      Als ik in de Directie zou zitten van Oxxio en mijn verkopers zouden dit soort kunsten flikken dan zou ik of het bedrijf zeer grondig reorganiseren en hen leren met respect klanten te benaderen en met name welke klanten wel en niet. Het leven valt of staat niet bij een provisie. Krijgen jullie ook provisie als jullie mensen met het Down Syndroom een ipad aansmeren?
      Als dit de policy van Oxxio is zou ik mijn daar als Directielid erg onprettig bij voelen en zou ik vrijwillig een andere baan zoeken en de eer aan mij zelf houden in plaats van het bewijs stuk aan klanten te vragen. De verkoper die heeft het gewoon gezien maar is weer een stuk provisie rijker, makkelijk he over willoze slachtoffers.
      Beste Directie van Oxxio ik reken er echt op dat dit niet jullie manier van zaken doen is en vertrouw erop dat er een oplossing komt en niet een boete van 2x Euro 125,--.
      Jullie, beste Directie, beslissen de koers in het bedrijf en niet een verkoper of een telefoniste.
      Als zij daadwerkelijk jullie instructies opvolgen dan ben ik blij dat ik niet in de Directie van Oxxio zit. Wij gaan respectvol met mensen om en leren dit ook aan onze verkopers, respect en eerlijkheid.
      Als ik google over internet zie ik erg veel verhalen over jullie waarvan ik er geen een zie die positief is.
      Dat zou toch ook bij jullie een belletje moeten doen rinkelen dat dit niet de correcte manier van zaken doen is.

      Vertrouwend op een spoedige reactie.
      Met vriendelijke groet,
      N.M. L.
      Tevens indient bij de ACM
      Reactie van Oxxio | 30-9-2014 Beste N.M.L,

      Gisteren hebben wij naar aanleiding van uw bericht telefonisch contact met u gehad en zijn gezamenlijk tot een oplossing gekomen.

      Ik vertrouw erop u hiermee volledig te hebben geïnformeerd.

      Met vriendelijke groet,

      Taoufik
      Oxxio Nederland bv
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      nathalie | 26-9-2014

      De keus was een Ipad of een laag tarief. In eerste instantie koos ik voor de Ipad maar ik was meteen van gedachte veranderd doordat ik een tijdje naar het buitenland ging. De verkoper aan de deur zij dat het geen probleem was en paste het aan. Ondertussen nam hij ook nog even contact op met zijn leidinggevende. Hij melde dat ik automatisch nog berichten zal krijgen over de Ipad maar dat ik deze kon negeren. Nadat ik mijn jaarafrekening kreeg heb ik contact opgenomen met Oxxio. Ik betaal het hoge tarief en heb nooit gebruik gemaakt van de Ipad actie. Na meerdere malen contact te hebben gehad konden zij nog steeds niks voor mij betekenen en tot op heden zit ik nog steeds vast aan dit dure contract.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
  •  
    Pagina 1 van 34