Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?
  • Energieprijzen van Oxxio vergelijken

    Op deze pagina kunt u de beoordelingen / ervaringen lezen over Oxxio. Ook kunt u zelf uw beoordeling / ervaring over Oxxio plaatsen. Bent u benieuwd wat de energieprijzen van Oxxio zijn ten opzichte van andere energieleveranciers en wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energierekening? Maak dan snel een vergelijking en stap vandaag nog zorgeloos over!

     

    • Top 5 goedkoopste actie producten

      Jaarkosten voor een gemiddeld huishouden (3500 kWh en 1800m3)

    • 1 €1525 / jaar
      €127.08 / maand
      Vergelijk
    • 2 €1566 / jaar
      €130.5 / maand
      Vergelijk
    • 3 €1576 / jaar
      €131.33 / maand
      Vergelijk
    • 4 €1582 / jaar
      €131.83 / maand
      Vergelijk
    • 5 €1598 / jaar
      €133.17 / maand
      Vergelijk
  • Ervaringen Oxxio

  • Meest recente ervaringen

    Meest nuttig eerst | Meest recent eerst
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Frenk | 3-2-2016

      Het wordt steeds gekker met oxxio. Naar aanleiding van mijn mail op hun reactie (zie hier op deze site onder Frenk), hebben ze mij opgebeld. Een uiterst ontevreden contact waarbij men gewoon niets wilde en kon, en men zich overal achter verschuilde. Hun gevraagd op mijn mail schriftelijk te reageren, welke ik hierbij met jullie deel. Het is echt ongelooflijk dat zo'n maatschappij de zaken denkt op te lossen.

      "Beste heer,

      Naar aanleiding van ons telefonisch contact van 3 februari 2016 stuur ik je deze e-mail. Uit mijn overleg met een expert op de afdeling is gebleken dat ik geen inzicht kan en mag geven over hoe Oxxio de door jou betwiste schatting van de energiekosten voor de maand januari heeft berekend. Oxxio profileert zich met een app die inzicht geeft in je energieverbruik maar biedt geen garanties dat de in de app berekende energiekosten voor elke maand bij elkaar opgeteld identiek zullen zijn aan de jaarnota. Uit concurentieoverwegingen kunnen wij geen aanvullende informatie geven over hoe de app precies werkt. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is dat je wenst, maar ik kan je helaas geen ander antwoord geven. "

      Oxxio App
      Inzicht in je energieverbruik en online je gegevens wijzigen? Download de gratis Oxxio App of ga naar Mijn Oxxio en regel al je energiezaken gemakkelijk zelf.

      Met vriendelijke groet,

      Medewerker Klantenservice

      Ik heb nog nooit zo'n ongefundeerde en waardeloos reactie gehad!!

      Maar laten we beginnen bij het begin. Ik citeer:

      "Naar aanleiding van ons telefonisch contact van 3 februari 2016 stuur ik je deze e-mail. Uit mijn overleg met een expert op de afdeling is gebleken dat ik geen inzicht kan en mag geven over hoe Oxxio de door jou betwiste schatting van de energiekosten voor de maand januari heeft berekend. "

      Men verschaft je in de app niet kloppende inzicht in je verbruik en de vaste kosten, en als je daarover NORMALE vragen stelt dan mag men je geen inzicht geven hoe de kosten in de app. berekent worden. Volgens mij zijn ze bij oxxio echt van de pot gerukt. Ik stel normale vragen over de gegevens die Oxxio in zijn app plaatst, en die volgens mij incorrect zijn! Men mag dus gewoon plaatsen wat zij vinden en als je daar dan vragen over stelt mogen ze geen verklaring geven. Het past precies in de Oxxio cultuur .......ikke niet weten en je moet niet zeuren! Belachelijk.

      Ik citeer verder:

      " Oxxio profileert zich met een app die inzicht geeft in je energieverbruik maar biedt geen garanties dat de in de app berekende energiekosten voor elke maand bij elkaar opgeteld identiek zullen zijn aan de jaarnota. "

      Zijn er dan geen weldenkende mensen binnen oxxio met gezond verstand? Wat heeft men aan een app die zegt inzicht te geven in je verbruik, maar waarvan ze vooraf zeggen dat dit niet hoeft te corresponderen met de eindafrekening. Was er al achter dat ze niet kunnen rekenen bij oxxio, maar dit is wel erg beschamend voor een maatschappij dat ze NIET IN STAAT ZIJN om een app kunt maken die klopt!!! Iedere andere leverancier kan dit BEHALVE OXXIO. En eerlijk gezegd .........zo moeilijk is het ook weer niet.

      Ik citeer verder:

      "Uit concurrentieoverwegingen kunnen wij geen aanvullende informatie geven over hoe de app precies werkt. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is dat je wenst, maar ik kan je helaas geen ander antwoord geven. "

      Ik heb nog nooit in mijn leven zo'n absurde reden gehoord!! Wel passend bij oxxio. Anderen hebben altijd de schuld en als ze het niet weten dan verschuilen zij zich achter " uit concurrentieoverwegingen", om het probleem maar niet te hoeven op te lossen.

      Op de eerste plaats weet de concurrent in ieder geval wel om alles goed te berekenen, waardoor je echt goede info krijgt over je gebruik en de lasten. DAAR KAN OXXIO NOG EEN GOED VOORBEELD AAN NEMEN!
      En wat is er zo geheimzinnig aan zaken als energiebelasting (door de wet vastgesteld en openbaar op internet te vinden) en netbeheerkosten (door de netwerkbeheerder vastgesteld en openbaar op hun site)??

      Nee oxxio denkt zich alles te kunnen permitteren; is arrogant en ik denk dat een garnaal meer verstand bezit. Wat een domme arrogante organisatie!

      Op mijn vraag waarom mijn eerste afschrijving niet in de app onder nota verwerkt is, krijg ik als antwoord dat hierin alleen de jaarnota wordt vermeld. Tjonge lekker app hoor. Net doen of je alles registreert wat het makkelijk maakt voor de consument, en vervolgens anders doen!

      Het moge duidelijk zijn dat Oxxio de mensen verkeerd inlicht met hun app mijn oxxio. Vragen hoe e.e.a. wordt berekend mag om concurrentieoverwegingen ( hahaha laat mij niet lachen) niet worden gegeven. Wat een belachelijke maatschappij is dit. Ik laat het er niet bij zitten. Hopelijk kan radar de directie van oxxio bereiken, want ik kan maar niet geloven dat de directie met deze gang van zaken akkoord gaat. Het wordt tijd dat de bezem door dat bedrijf gaat. Op deze wijze kan je toch geen energiebedrijf runnen.

      DUS MENSEN WEET U GEWAARSCHUWD. OXXIO DAAR MOET ZEKER NIET WEZEN!
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Ron Kolijn | 3-2-2016

      Na mijn overstap via gaslicht.com heeft Oxxio mijn nieuwe contract in plaats van aansluitend op mijn vorige contract onmiddelijk in laten gaan. Resultaat, €100,- boete en het verspelen van €210,- premie aan het eind van mijn contract.
      Na protest van mijn kant bij Oxxio werd mij toegezegd dat ik terug zou worden gezet naar mijn oude provider. Die belofte werd 9 december gedaan. Inmiddels is het 3 februari en volgens Oxxio ben ik terug naar mijn oude provider maar die zegt van niets te weten. Weer duizend excuses van Oxxio en het verzoek nog een paar weken af te wachten. Alle gaat goed komen zeggen ze. Ik geloof er inmiddels geen moer meer van. Er is een positieve kant aan dit verhaal. Ik ben in ieder geval van mijn (nieuwe) contract met Oxxio af.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Frenk | 3-2-2016

      Ik heb al vaker mijn mening over hoe waardeloos oxxio is met jullie gedeeld, en hierbij weer zo'n reactie op mijn mail die nergens op slaat. Het meest eenvoudige kunnen ze niet eens beantwoorden. Ik vraag gewoon om uitleg over de berekening van mijn verbruik in de oxxio app. Het gaat dan niet over mijn verbruik in kwh en m3, maar over de bijkomende kosten, zoals vaste leveringskosten (staat gewoon in het contract), netbeheerkosten (staat gewoon op de site van de netwerkbeheerder), vermindering energiebelasting (wordt wettelijk vastgesteld)!


      Omdat mijn ervaring is dat je alles bij oxxio moet controleren kwam ik er ook achter dat de berekeningen niet kloppen. En ja, omdat ik mij soms afvraag of men wel kan rekenen heb ik de berekeningen uitvoerig voor hen bijgevoegd, en dan krijg je het volgende mailtje als antwoord!

      Ik citeer uit het mailtje
      "De verbruiksgegevens, tarieven en bijkomende kosten die in Mijn Oxxio worden genoemd zijn bedoeld om jou inzicht te geven in het verbruik in een periode en wat daarvoor betaald zou moeten worden. " Ja dat leest U goed, maar wat heb ik eraan als de berekening niet klopt. Waardeloos!!!!

      Ik citeer verder
      "De uitkomsten zijn niet het verbruik en de bedragen waar Oxxio zelf mee werkt. " Ben ik nu zo achterlijk of zijn ze niet goed bij hun hoofd bij oxxio? Hoe kan men nu een goed inzicht in een app geven als de uitkomsten niet het verbruik en de bedragen zijn waar oxxio meewerkt! Belachelijk en super domme opmerking. Maar ja waar mee oxxio meewerkt is onbekend en toch moet die app je inzicht in je gebruik geven. Daarnaast is het onjuist want mijn verbruik voor januari klopt exact, alleen die bijkomende kosten worden onjuist berekend!

      Ik citeer verder:

      "De tussentijdse verbruiksgegevens in Mijn Oxxio kunnen we echter niet corrigeren. Op dit moment is Oxxio bezig om de site te vernieuwen. Ik kan op dit moment geen toegang krijgen tot je account om de reden van de verschillen in jouw berekening en die van ons te achterhalen. Ik ga er vanuit dat bij gebruik over een langere periode de berekeningen in Mijn Oxxio overeen gaan komen met je eigen berekeningen. "

      jaja. Kan niet is dood en wil niet ligt ernaast! En ja hoor, weer ligt het systeem ernaast, en weer kunnen ze niet bij je gegevens komen, en service gericht zijn kennen ze niet bij oxxio, door bijvoorbeeld er bij mij op terug te komen als ze er bij kunnen. Maar bij het beantwoorden van mijn vraag is geen systeem nodig. Ik vraag gewoon hoe men de bijkomende kosten in de app. berekent. Zo moeilijk is dit toch niet. Maar nee hoor we verschuilen ons achter het systeem dat het niet doet. Altijd en altijd ligt het aan iets anders en kunnen ze er niets aan doen. Belachelijk gewoon.

      Ervanuit gaan dat het in de loop van de periode wel goed komt is typerend voor het oxxio gedrag.

      Alles op de lange baan schuiven; er nu niets aan doen en we zien wel later. Lekker probleemoplossend gewerkt, maar ja ook dat woord begrijpen ze niet! Wat een onbegrijpelijke waardeloze maatschappij. Stap nooit over naar oxxio...............tenzij je het gezeik leuk vind en er van alles fout gaat en niet opgelost wordt! Het is EENS MAAR NOOIT MEER. U BENT GEWAARSCHUWD!

      Ja, en dan eindigen ze hun mail met het volgende:

      "Inzicht in je energieverbruik en online je gegevens wijzigen? Download de gratis Oxxio App of ga naar Mijn Oxxio en regel al je energiezaken gemakkelijk zelf"

      DUS NIET. Hoezo gemakkelijk, ER KLOPT GEEN HOUT VAN!

      Inmiddels RADAR ingeschakeld, want er valt gewoon niet met Oxxio te communuceren!

      Retour mail als antwoord op mijn mail.


      Naar aanleiding van je e-mail van 1 februari 2016 stuur ik je dit antwoord. De verbruiksgegevens, tarieven en bijkomende kosten die in Mijn Oxxio worden genoemd zijn bedoeld om jou inzicht te geven in het verbruik in een periode en wat daarvoor betaald zou moeten worden. De uitkomsten zijn niet het verbruik en de bedragen waar Oxxio zelf mee werkt. Pas op de jaarnota zullen wij een berekening maken van je verbruik voor het afgelopen jaar. Als het verbruik of de tarieven op die jaarnota niet correct zijn kun je daar dan ee De tussentijdse verbruiksgegevens in Mijn Oxxio kunnen we echter niet corrigeren. n correctie voor aanvragen.Op dit moment is Oxxio bezig om de site te vernieuwen. Ik kan op dit moment geen toegang krijgen tot je account om de reden van de verschillen in jouw berekening en die van ons te achterhalen. Ik ga er vanuit dat bij gebruik over een langere periode de berekeningen in Mijn Oxxio overeen gaan komen met je eigen berekeningen.

      Oxxio App
      Inzicht in je energieverbruik en online je gegevens wijzigen? Download de gratis Oxxio App of ga naar Mijn Oxxio en regel al je energiezaken gemakkelijk zelf.

      Met vriendelijke groet,

      Gerlof de Boer
      Medewerker Klantenservice

      Oxxio
      Klantenservice

      Klantnr:37682612
      Mijne Dames en heren,
      In mijn oxxio wordt weergegeven hoeveel mijn verbruik in de maand januari 2016 is. Helaas klopt (naar mijn berekeningen) de berekening niet!
      Mijn verbruik voor gas is in de maand januari 2016 is 51m3
      Mijn verbruik voor elektra is hoog 79 Kwh en laag 67 kwh
      Berekening totale kosten elektra volgens mijn oxxio is:
      Totale kosten deze periode
      €11,34Verbruik dal
      €14,48Verbruik normaal
      €4,36Vaste leveringskosten
      €18,28Netbeheerkosten
      €-29,80Vermindering energiebelasting
      €18,66Totale kosten
      De berekening van je totale energiekosten in deze periode houdt rekening met:
      • Overheidsheffingen: het tarief is inclusief btw, opslag duurzame energie en energiebelasting. Het gastarief is incl. regiotoeslag gas. Je krijgt € 385,53 (incl. btw) vermindering energiebelasting per jaar per stroomaansluiting terug als je woont of werkt op je aansluitadres
      • Vaste leveringskosten: een vergoeding voor de vaste kosten per aansluiting
      • Netbeheerkosten: een vast bedrag dat je betaalt voor het gebruik van het netwerk en je meter

      De verbruikskosten voor hoog en laag verbruik kloppen,

      Normaal is 79 kwh x 0,18323 = € 14.48
      Dal is 67 kwh x0,16927 = € 11,34

      Niet kloppen in de opgegeven berekening:

      A) Vaste leveringskosten ad € 4,36. Mijn vaste leveringskosten zijn € 55,06 per jaar. Dit is 55,06/366dagen (2016 is een schrikkel jaar dus 366 dagen) is € 0,1504 per dag of 55,06/12maanden is € 4,5883 per maand. Het door Oxxio berekende bedrag van € 4,36 vaste leveringskosten is dus onjuist! Volgens mijn berekening moet het of € 4,5883 per maand zijn (als het per maand wordt berekend) of 31 dagen x 0,1504 = € 4.66 zijn (als het per dag wordt berekend)
      B) Netbeheerkosten ad. € 18,28 is volgens mij ook onjuist. De netbeheerkosten voor 2016 bij Liander is voor stroom € 230,69. Per dag is dit dus € 230,69/366 dagen = € 0,6303. Dit is voor januari dus 31 x 0,6303 = € 19.53. Of als het per maand berekend wordt € 230,69/12 maanden = € 19,224 per maand
      C) Vermindering energiebelasting € 29,80. Ook dit bedrag is volgens mij onjuist. Vermindering energiebelasting voor 2016 is € 376,08 (wettelijk vastgesteld). Dit is per maand 376,08/12 maanden = € 31,34 . Of indien per dag berekent 376,08/366 = € 1,0275 per dag. Voor de maand januari is dit dan 31 x 1,0275 = € 31,85

      De door u opgegeven bedragen kloppen niet met de door mij hierboven berekende en aangegeven bedragen. Om te controleren (en eventueel te reclameren) hoe de door u berekende bedragen tot stand zijn gekomen zie ik graag uw berekeningen tegemoet!


      Berekening totale kosten GAS in mijn Oxxio.

      Totale kosten deze periode
      €31,29Verbruik
      €4,36Vaste leveringskosten
      €11,74Netbeheerkosten
      €47,39Totale kosten
      De berekening van je totale energiekosten in deze periode houdt rekening met:
      • Leveringskosten: gebaseerd op de hoeveelheid energie die je verbruikt
      • Overheidsheffingen: het tarief is inclusief btw, opslag duurzame energie en energiebelasting. Het gastarief is incl. regiotoeslag gas. Je krijgt € 385,53 (incl. btw) vermindering energiebelasting per jaar per stroomaansluiting terug als je woont of werkt op je aansluitadres
      • Vaste leveringskosten: een vergoeding voor de vaste kosten per aansluiting
      • Netbeheerkosten: een vast bedrag dat je betaalt voor het gebruik van het netwerk en je meter

      In januari 2016 heb ik 51 m3 gas verbruikt.

      Dit is dus 51 x 0,61346 = € 31.29. Deze berekening is juist!

      Niet juist in deze berekening zijn:

      a) Vaste leveringskosten ad. €4,36. Mijn contractuele vaste leveringskosten zijn € 4,59 per maand.
      b) Netbeheerkosten ad € 11,74. De netbeheerkosten voor gas zijn bij Liander voor 2016 € 148,14. Dit is per maand 148,14/12 maanden = € 12,345

      Uit het bovenstaande blijk dus dat u volgens mijn berekening te weinig rekent voor “vaste leveringskosten en netbeheerkosten”

      Ook uw berekening met betrekking tot gas zie ik graag tegemoet, zodat ik kan vaststellen of uw berekeningswijze daadwerkelijk juist is.


      Verder heb ik een vraag met betrekking tot het verwerken van de nota in mijn oxxio. In januari is de eerste termijn van € 52,-- bij mij afgeschreven, doch ik kan deze afschrijving niet terugvinden in mijn oxxio bij nota.
      Moet deze afschrijving nog in het systeem verwerkt worden of is er iets anders aan de hand?

      Vriendelijk verzoek ik u mijn bovengenoemde vragen te beantwoorden.

      Met vriendelijke groet,
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      monique Gijssen | 3-2-2016

      Ook ik heb een aanvaring met oxxio.
      In november heb ik contact met oxxio gehad ivm de eindafrekening .
      Er kon niet zo snel gezegt worden of ik bij moest betalen of terug kreeg,maar de medewerkster zij dat ik aardig wat terug kreeg.
      Eindafrekening was ik moest 111€ bijbetalen inclusief de nieuwe maandbedrag.
      Ik betaalde daarvoor 93,97.en het werd 83 euro ( hoe kan dat als je bij moet betalen).
      Op mijn oxxio app zou ik tussen de 1050-1150 €terug krijgen.
      Ook heb ik vanaf juli zonnepanelen . Ik had een vriend hier werd elke dag gedoucht gekookt enz enz.
      Mijn oxxio app gaf aan dat ik overal onder bleef . Klinkt goed toch.
      Nu woon ik met mijn dochter van 10 alleen en we verbruiken gigantisch veel minder.
      Maar mijn oxxio app geeft aan dat ik nu gigantisch veel verbruik.
      Hoe kan dat ?????
      In april mag ik overstappen wat ik ook ga doen .
      Nooit meer oxxio en ik raad het iedereen af.
      Ook deel ik deze link aan facebook.
      Gr monique
      Reactie van monique | 3-2-2016 Ik heb veel schermafbeeldingen gemaakt.
      Ook van mijn afrekening
      Reactie van Frenk | 3-2-2016 Beste Monique,

      Ja, de app van oxxio is een zooitje. Lees onder frenk vandaag.

      Bij oxxio moet je alles controleren, en ik hoop dat je de meterstanden over het afgelopen jaar goed bijgehouden hebt. Uiteindelijk kan je hun app niet vertrouwen en moet je kijken naar je gebruik en de vaste kosten. Als je wilt wil ik je wel helpen bij het controleren van hun afrekening. Geef maar even onder Frenk aan of je dit wilt.

      Sterkte met Oxxio

      Groetjes
      Frenk
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Remco | 2-2-2016

      Oxxio....................

      Bij aangaan van contract geven zij aan dat wanneer ik verhuis dat ik niet vastzit aan de contract periode.
      Vervogens bij verhuizen moeten er hoge boetes betaald worden voor contractbreuk.

      Gelukkig zou ik veel van mij voorschotten terugkrijgen omdat ik teveel heb betaald over het jaar. 28 December verhuizing doorgegeven per 31 januari stop levering, vervolgens wordt februari ook al afgeschreven. Opgebeld dat er een onjuiste incasso is gedaan. Zegt Oxxio: de nota van de volgende maand wordt opgemaakt op de 30e dus we kunnen er niets meer aan doen. Ik heb vervolgens voorgesteld om te storneren zodat ik niet hoef te wachten op de eindafrekening. Hierbij geven ze aan dat er dan aanmaningskosten worden gerekend voor het niet betalen van de factuur. Een factuur welke gerekend is over een periode waar dus geen energie geleverd wordt.

      Hier kunnen wij ook niets aan doen meneer.

      Een tip voor iedereen: Ga nooit bij Oxxio, maakt niet uit hoe mooi hun tarieven aanbod op dat moment lijkt. Zij doen hun uiterste best om je op ieder moment te naaien waar mogelijk.

      Ik zal in ieder geval nooit meer klant bij hun worden.
      Reactie van Frenk | 3-2-2016 Hoi Remco,

      Ja je hebt helemaal gelijk. Het verstand is daar zoek. En gewoon het bedrag laten storneren. Ze hebben geen poot om op te staan bij een verkeerde incasso nota!
      Laat je niet bang maken door dat ongeregeld zooitje.

      Sterkte met Oxxio

      Groetjes,
      Frenk
      Reactie van Miep Kraak | 3-2-2016 Beste Remco,

      wederom wordt DOOR OXXIO ZELF hier het bewijs geleverd, hoe Oxxio de klanten ***, maar vooral ook de Wet Incassokosten 1 juli 2012 overtreedt.

      Uw citaat: “Hierbij geven ze aan dat er dan aanmaningskosten worden gerekend voor het niet betalen van de factuur. Een factuur welke gerekend is over een periode waar dus geen energie geleverd wordt.

      Hier kunnen wij ook niets aan doen meneer”

      Oxxio bekent, en onderkent dus gewoon, dat Oxxio door haar eigen “procedures en denkpatronen” dagelijks dus gewoon de wetten overtreedt.

      Hoe onbeschaamd is Oxxio, dat zij incassokosten wil incasseren over een niet verschuldigd bedrag, terwijl daarnaast, en ook nog eens daarbij, eveneens niet voldaan is aan de bepalingen van de Wet Incassokosten 1 juli 2012. Let wel, deze wet is dwingend recht. Daar mag niet van worden afgeweken!

      Onverminderd het gegeven, dat er bij u (en natuurlijk vele andere klanten van Oxxio) in het geheel geen schuld of vordering bestaat, mogen volgens deze wet pas incassokosten in rekening gebracht worden na een herinneringsbrief, een aanmaningsbrief en tot slot een zg. 14 dagen termijnbrief.

      En Das Incasso doet net zo hard mee met die ***praktijken van Oxxio. Een niet verschuldigd bedrag of niet bestaande vordering kan natuurlijk never nooit gerechtelijk geïncasseerd worden. De Kantonrechter ziet u al aankomen. En een (mogelijke) vordering door het beduvelen van Oxxio is natuurlijk ook never nooit invorderbaar.

      Daarom heeft Oxxio in haar korte bestaan ook 73 van de 75 vonnissen bij diverse Kantonrechters met vlag en wimpel, maar vooral ook glansrijk verloren.

      http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=50&#c694

      Ik zou als ik u was, een vette klacht indienen bij de Autoriteit Markt en Consument (ACM), dat wederom hier het bewijs door Oxxio zelf is geleverd, hoe Oxxio haar klanten *** en de wetten overtreedt.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Smit | 1-2-2016

      ****, op de oxxioapp gaf hij steeds aan dat ik geld terug krijg en toen kreeg ik de jaarnota met een bedrag dat ik moet betalen en dan zeggen ook zo mooi met die app dan kom je niet voor een verassing te staan
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      K.Terlien | 29-1-2016

      Heb een driejarig contract met Oxxio. Per 1-06-2015 ben ik verhuisd en heb Oxxio netjes en op tijd mee verhuisd. Meterstanden ingeleverd, niks aan de hand zou je zeggen. Echter er kwam geen eind afrekening en de maand 06 werd 2x van mijn rekening gehaald, het oude en het nieuwe adres, evenals een flinke navordering. Het hele vorige adres was van mijn persoonlijke site afgehaald, dus ik kon niet bekijken waar dat flinke bedrag (432 euro) voor stond. Ik heb gedurig via de klanten service gesmeekt om een eindafrekening. Ik kreeg een excuus en de belofte dat ze mij een eindafrekening zouden toe sturen per post. Er kam niks. Weer een mail gestuurd.....waar blijft de.....enz.enz....Ondertussen bleef ik dat bedrag tot 3x aan toe storneren tot er helemaal niks meer gebeurde. Plotseling hing er een incasso bureau aan de telefoon. Of ik even een tig-extra bedrag binnen korte termijn wilde overboeken. Nou nee. Ik wil eerst een afrekening zien. Iedereen kan wel zeggen dat ik ze geld verschuldigd ben toch ? Wel heb ik ze de smeekbedes naar Oxxio toe gemaild.
      Het werd stil. Tot deze week. Toen kwam er een vrijwel onleesbaar bestandje waar uit ik met veel moeite kon opmaken dat het verschuldigde bedrag was opgebouwd inclusief het gestorneerde maand bedrag. Ik ga geen energie betalen voor een huis waar ik niet meer woon. Dit zeggende tegen het incasso bureau, moest ikzelf maar bewijzen dat ik maand 06 jl. 2x betaald heb. De toon wordt steeds dreigender. Het bestandje bleek een eindafrekening verstuurd 21 januari jl naar....jawel....het vorige adres. Natuurlijk wil ik het te veel verbruikte betalen, maar dan wel via een fatsoenlijke eindafrekening, niet via een incasso bureau en beslist geen extra maand. Kortom ik ben er helemaal klaar mee. Oxxio...weg ermee...!! Ik denk dat ikzelf maar een rekening in ga dienen voor de geleden schade aan energie ed. De O van Oxxio staat dus wel heel erg voor de O van Onbetrouwbaar.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Yolanda | 26-1-2016

      Een week of 5 geleden werd ik in de stad benaderd door een jongeman die mij graag een offerte van Oxxio wilde aanbieden. Een offerte kan geen kwaad, dacht ik.. dus ik liet mijn gegevens achter en ( domdomdom) een handtekening op een Ipad. Maar het was écht alleen maar een offerte! Beloofde de jongeman.
      Dezelfde middag kreeg ik een niet zo goed onderbuikgevoel en ik belde Oxxio (0,55 cent per gesprek...géén idee waarom eigenlijk, typisch gevalletje klanten-afknijpen) om door te geven dat ik bij nader inzien ook geen offerte wilde. Maar ze hadden nog geen gegevens van me. Vreemd, zou je denken, alles wordt direct doorgestuurd. Of ik volgende week nog een keertje wilde bellen.
      een week later weer bellen. Nee, ze hadden nog geen gegevens van me. Dan zal er iets helemaal fout zijn gegaan, en ik moest het dan maar vergeten, want ik krijg geen offerte.
      Hoera!
      Vergeet het maar..op vrijdagmiddag, een maand later, kreeg ik een brief. Gefeliciteerd! We hebben uw oude energieleverancier opgezegd en vanaf een paar dagen geleden ontvangt u stroom van Oxxio! En we hebben de oude energieleverancier opgezegd! Goed he? Wat????
      Alleen stroom hoor, gas hebben we achtergelaten. Dit is toch niet te geloven? Wat een agressieve manier van handelen.
      Aangezien de stoom uit mijn oren kwam stelde mijn man voor om te bellen op maandag. De mevrouw van Oxxio
      verontschuldigde zich ettelijke malen, en beloofde om alles terug te draaien en een mail te sturen. De mail is verstuurd, dat klopt. Maar dat andere... in de mail staat dat ze een aanvraag heeft ingediend om alles terug te draaien, maar dat het best wel eens 6 weken kan duren. Hier zakt mijn broek van af..
      Ik wil er NU vanaf..en waarom? omdat ik NOOIT klant wilde worden..en dat het 2 weken doodse stilte was, en pas nadat ik niet meer kon annuleren vielen ze aan. En geen spoor van excuses in de mail, wat ze beloofd had.
      Geen cent wil ik betalen aan Oxxio, nu niet en nooit niet.

      Lang leve de privatisering...hoera..gezonde concurrentie..maar niet voor de consument! Die is er meestal de dupe van.
      Wellicht krijg ik nu wel een reactie van Oxxio dat ik contact met ze moet opnemen. Toch? Jullie mogen met mij contact opnemen. Ik heb al 3 keer te vaak gebeld.
      Groetjes, Yolanda
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Martijn | 23-1-2016

      Beste Oxxio,

      Jullie nalatigheid levert echt ellende op zeg. Een klantenservice die van alles belooft en niets nakomt. Nu was jullie naam in de media al niet zo best, maar ja, wat de media schrijft is niet altijd waar. In jullie geval is het wel waar, zo ondervind ik nu.

      In september van vorig jaar dacht ik naar jullie over te stappen. Het zou allemaal een stuk goedkoper zijn dan bij mijn huidige leverancier. Dat bleek niet zo te zijn, jullie waren gewoon veel duurder (!), dus heb ik gebruik gemaakt van het bedenktijd formulier, zodat alles ongedaan gemaakt zou worden. En toen ging het mis... eerst konden jullie het formulier helemaal niet meer vinden... Uiteindelijk kreeg ik op 20 november 2015 een e-mail met de boodschap dat jullie het formulier gevonden hadden, en alles gingen regelen. Ik zou gewoon weer bij mijn 'oude' leverancier terecht komen. Deze had inmiddels al een nota gestuurd met 'contractbreukkosten'. Maar goed, alles zou opgelost worden, dus ik maakte me niet druk. Alleen die twee weken die mij steeds voorgehouden worden door jullie klantenservice om dingen te regelen, zijn wel erg lange twee weken geworden zeg! Inmiddels is de nota van mijn oude leverancier, die gewoon mijn huidige leverancier zou moeten zijn, zoals door jullie toegezegd (!), flink gestegen door incassokosten. Tja, ik was in de veronderstelling dat jullie, zoals afgesproken, mijn oude contract weer in ere zou herstellen. Dus ik e-mail maar weer, en bel maar weer.

      Nu mag ik weer twee weken wachten totdat 'een afdeling' contact met mij gaat zoeken om het op te lossen. Nou Oxxio, ik wacht niet meer hoor. Jullie organisatie levert geen energie, maar kost alleen maar negatieve energie.

      Dus Oxxio, jullie regelen onmiddellijk dat ik weer energie krijg van mijn eerdere leverancier, en jullie gaan alle kosten die mij onterecht in rekening zijn gebracht gewoon vergoeden. Ik ben benieuwd wat jullie en mijn juristen van deze interessante case vinden.

      Oxxio, je energie in eigen hand... Martijn, het heft in eigen hand...

      Een prettig weekend,

      Tot maandag!

      Met energieke groet,
      Martijn
      Reactie van Oxxio | 28-1-2016 Goedemiddag Martijn.

      Bedankt voor jou bericht.

      Ik vind het echt vervelend voor je dat dit allemaal zo lang heeft moeten duren, met alle gevolgen van dien.

      Ben jij in het bezit van een Facebook of Twitter account?
      Zo ja, zou je dit bericht aan ons willen doorgeven via een prive bericht op onze pagina? Je kan dan ook je persoonlijke gegevens doorgeven en dan kunnen hier naar kijken voor je.

      Ik verneem graag van je!

      Met vriendelijke groet,
      Sebastiaan
      Medewerker Oxxio Webcare
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Diedrik van der Berg | 21-1-2016

      Ik ben inmiddels3 jaar geen klant meer van Oxxio, maar nog steeds word ik regelmatig gebeld met acties van Oxio waar ik totaal geen belang bij heb. Zeer storend. Het is een privénummer, dus je weet pas wie het is als je opneemt, handig voor de beller, maar het verhoogt mijn irritatie des te meer. Ik ben geregistreerd bij het bel-me-niet-register, maar dat schijnt bij dit bedrijf dus niet uit te maken!
      -5 sterren wat mij betreft!
      Reactie van Peter | 28-1-2016 Ook zo achterlijk.. waarom moet dit per se via Facebook of Twitter?!
      Reactie van Oxxio | 26-1-2016 Goedemorgen Diederik,

      Ik kan mij goed voorstellen dat je irritaties beleefd als je telkens gebeld word terwijl je nummer bij het bel-me-niet-register staat. Excuus hiervoor!

      Zou je hiervoor contact met ons willen opnemen via Facebook of Twitter?
      Dan kunnen wij op basis van je persoonlijke gegevens actie ondernemen.

      Ik help je graag verder.

      Met vriendelijke groet,
      Sebastiaan
      Medewerker Oxxio Webcare
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Frenk | 21-1-2016

      Ik citeer reactie van oxxio op mijn ervaring met oxxio:
      Reactie van Oxxio | 21-1-2016

      Beste Frenk,

      Bedankt voor je review. Heel vervelend wat er allemaal is voorgevallen uiteraard! Ik help je graag verder. Echter is dit niet de manier om bestaande issues opgelost te krijgen, aangezien wij via deze weg geen gevens van jou zien en je verder kunnen helpen.
      Ik adviseer je ons op een andere manier te benaderen, hetzij telefonisch of per e-mail, zodat we er verder mee kunnen. Kijk anders even op onze website oxxio.nl wat de contact mogelijkheden zijn!
      Alvast bedankt!

      Met vriendelijke groet,
      Malika
      Oxxio"

      Beste Malika,

      Het moge voor mij duidelijk zijn dat je bij de OXXIO-CLAN behoort. En dit bedoel ik zeker niet positief!
      Het mij adviseren om jullie op een andere manier te benaderen is zeker geen slimme actie. Uit mijn reacties op deze site geef ik aan dat mijn OP NORMALE MANIER verkregen reacties van OXXIO inmiddels een dik boekwerk vormen. Het is dik geworden omdat OXXIO gewoon niet luistert, niet leest, alles beloofd, maar het vervolgens niet doet en zo kan ik nog even doorgaan. En ja het klopt inderdaad dat deze site geen site is om problemen op te lossen, maar om de problemen die met Oxxio ontstaan kenbaar te maken! En helaas is mijn ervaring met Oxxio weerschrikwekkend. En gelukkig kunnen potentiele Oxxio-klanten hier hun voordeel mee doen!! Lees "BEGIN ER NIET AAN TENZIJ JE VAN ELLENDE HOUDT"


      Als Oxxio nu eens begint te doen wat ze MOETEN doen; de dingen die ze beloven ook uitvoeren en niet langs elkaar heen werken en de schuld niet steeds aan anderen geeft, maar daadwerkelijk PROBLEEMOPLOSSEND gaat werken, dan hoeven we hier geen nare en ellendige ervaringen met jullie op te schrijven! Voor het opzoeken van het woord PROBLEEMOPLOSSEND verwijs ik je graag naar het internet of een goed woordenboek. Hopelijk als de uitleg hierover bij jullie binnenkomt en jullie het begrijpen gaan jullie misschien het LICHT zien.

      Resumerend: Begin eerst eens naar de organisatie waar je voor werkt te kijken, voordat je ongefundeerd anderen becommentarieert. Ga eerst maar die interne organisatie van Oxxio wijzen dat ze hun werk eens moeten doen zoals het hoort!

      Wat een ellende, aan het einde van mijn contract ben ik weg. Dit was eens maar NOOIT weer!
      Reactie van Oxxio | 21-1-2016 Beste Frenk,

      Zoals eerder aangegeven zien we graag je gegevens tegemoet via een ander kanaal, zodat we je verder kunnen helpen. Via deze weg komen we helaas niet verder, vandaar de verschillende mogelijkheden die ik aan heb geboden om contact op te nemen.

      Groet,
      Malika
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Sabrina | 21-1-2016

      Ik heb hier eerder een klacht geplaatst over oxxio!
      En heb antwoord gekregen van Oxxio en hun op gebeld omdat hun dat vroegen.
      Volgens hun was nu alles netjes opgelost en de laptop is inmiddels verstuurd.
      Wat krijg ik nu een brief van Liander, wij worden op 2 februari afgesloten.
      Oxxio wil dat wij de kosten gaan betalen van het incasso bureau terwijl dit op tijd betaald is.
      Heeft iemand misschien een idee hoe we dit op kunnen lossen? Want vind het ook wel heel erg dat wij nu incasso kosten moeten betalen terwijl alles betaald is en hun zeiden dat het opgelost was. En mogen ze wel om incasso kosten afsluiten? Het gaat om €40 euro maar wie zegt dat ze dit niet weer doen in de toekomst. We zitten hier nog 3 jaar aan vast!
      Reactie van Oxxio | 21-1-2016 Hallo Sabria,

      Balen dat het zo is gelopen! We zijn benieuwd naar de situatie en geven je daar dan graag uitleg over.
      Kun je via een andere weg contact met ons opnemen zodat we het verder kunnen bekijken?
      Alvast bedankt.

      Met vriendelijke groet,
      Malika
      Oxxio
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Corrie rab | 19-1-2016

      Ben eal jaren klant bij Oxxio. Sinds een half jaar hang ik elke week aan de telefoon. Mijn oxxioap werkt niet meer, betalingen gaan mis. De telefonisten zijn aardig maar bieden geen oplossing. Ben al zover dat ik ga overstappen. Wilde alleen nog mijn verbruik weten van de afgelopen 4 mnd, maar die kunnen ze me niet geven. Erg vervelend maar ik ben er helemaal klaar mee!
      Reactie van Oxxio | 21-1-2016 Beste Corrie,

      Jammer dat je gaat overstappen! Maar als het elke keer mis gaat, kan ik me dat voorstellen natuurlijk. We kijken graag wat we voor je kunnen doen om je vragen beantwoord te krijgen. Kun je ons op een andere manier benaderen zodat we je gegevens kunnen achterhalen?
      Alvast bedankt.

      Met vriendelijke groet,
      Malika
      Oxxio
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      O.Jansen | 19-1-2016

      Oxxio zakelijk, stuurt een eindafrekening met geld terug 93 euro nog wat in december, ik verwachtte dus dat hier in ook de openstaande kosten zijn verwerkt, niet dus, krijg gewoon een factuur half januari.
      Bellen dus, zegt die gene u heeft dat bedrag ook niet op uw rekening gehad en ik zeg dat zou best kunnen, geen idee
      ik ga van uw schrijven uit, maar zegt hij verrekenen doen ze niet, huh, en daarna zegt hij dat 1 maand is verrekend en de andere niet??
      Ik zeg maar als er dus wel verrekend is moet ik daarna dan toch een factuur krijgen met wat nu na die verrekening nog openstaat, nee zo werkt het niet zegt ie, dat moet u zelf uitrekenen, hij tart mijn geduld en blijft dit herhalen,
      ik vraag of hij soms niet in orde is waarna hij de hoorn er op gooit.
      Probleem is ik krijg wel een factuur maar weken na mijn afrekening, en geen verreken factuur met duidelijk de verrekening er op, nee gewoon een factuur met daarop dus 40,- extra kosten.
      Ik heb nog nooit zo een vervelend bedrijf meegemaakt als oxxio.
      Ik kan er nu voor kiezen het openstaande bedrag te voldoen zonder die 40,- extra maar je gaat dan weer een traject in met een grootmacht, dus bij deze zal ik het betalen om er van af te zijn, maar zal iedereen afraden om in zee te gaan met oxxio (en waarschijnlijk zal het met eneco nu , niet beter gaan).
      Reactie van Oxxio | 21-1-2016 Hallo,

      Zonde dat het zo is gelopen en niet duidelijk voor je was hoe het zit met de kosten en de verrekeningen.
      Helaas heb ik via deze weg geen gegevens van je, dus kun je ons via een andere weg benaderen zodat we het verder kunnen bekijken?
      Alvast bedankt.

      Met vriendelijke groet,
      Malika
      Oxxio
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Frenk | 15-1-2016

      Het is toch ongelooflijk!! De reactie van Oxxio op mijn ervaring van eerder geeft gewoon aan dat men niet leest en nog altijd een ander de schuld geeft (in dit geval Liander). Maar het ligt niet aan Liander maar aan OXXIO!!!!

      Ik citeer Oxxio :

      "Ik zie dat we je inderdaad in eerste instantie ten onrechte hebben verwezen naar Liander. Ik snap wel waarom dit is gebeurd. Wanneer je slimme meters hebt, kunnen we in de Energiemonitor echt niets aanpassen. Deze standen krijgen we door van de netbeheerder. Zoals eerder gezegd; Mijn Oxxio en de App tonen 1-op-1 wat we doorkrijgen van de netbeheerder. Daarom gaan we er vanuit dat als het verbruik verkeerd (om) wordt weergegeven, dit ook met een verkeerde uitlezing te maken heeft. Neemt niet weg dat ik het vervelend vind dat je uiteindelijk onterecht bent doorverwezen naar Liander. Ik bied je daar onze excuses voor aan."

      Ze bieden hun excuus maar geven dan aan dat ze er niets aan kunnen doen omdat ze één op één tonen wat Liander weergeeft. Ik heb toch duidelijk aangegeven dat juist dit niet zo is!!!! zie mijn eerdere reactie op deze site.
      IN MIJN VORIGE UPDATE HEB IK TOCH DUIDELIJK AANGEGEVEN DAT LIANDER TIJDENS HET TELEFOONGESPREK UITGELEZEN HEEFT EN DAT DEZE STANDEN CORRECT ZIJN!!!! HOE DOM IS OXXIO, WAAROM WIL MEN NIET BEGRIJPEN EN BESEFFEN DAT OXXIO ALLES FOUT DOET!!!! WAAROM BEGRIJPT OXXIO NIET DAT MEN DE DOORGEGEVEN METERSTANDEN (in mijn geval) OMGEKEERD WEERGEVEN!!!! De doorgegeven meterstanden van Liander AAN OXXIO zijn JUIST, alleen OXXIO heeft om de één of duistere reden, of omdat men het leuk vindt om klanten te pesten, of omdat ze het leuk vinden om lekker dwars te liggen, of noem maar één of andere stomme reden op die bij OXXIO past, DE DOORGEGEVEN METERSTANDEN VAN LIANDER OMGEDRAAID. Stand 18.1 (daluren) en 18.2 (normale uren) worden omdat ze bij oxxio niet kunnen nadenken omgedraaid verwerkt. Oxxio verwerkt het normaaltarief in de app. onder meternummer 1 en het daltarief onder meternummer 2. Hierdoor ontstaan verwarringen. Zo moeilijk is dit toch niet om te begrijpen. En houdt nu alsjeblieft op om naar Liander te wijzen. Liander doet het GOED, Geeft de standen CORRECT aan oxxio door! En nogmaals voor de duidelijkheid. De opgegeven stand door Liander bij 18.1 geeft het DAL tarief weer en hoort dus in de oxxio app bij stroom 1 te staan en 18.2 is het NORMAAL tarief en hoort in de app bij stroom 2 te staan! LIANDER geeft de standen goed door, MAAR OXXIO SCHIJNT DE METERSTANDEN NIET JUIST TE KUNNEN VERWERKEN. HOUDT A.U.B. OP, OM TE ZEGGEN DAT JULLIE ER NIETS AAN KUNNEN DOEN OMDAT JULLIE DE STANDEN VAN LIANDER ÉÉN OP ÉÉN IN DE APP VERWERKEN!

      DIT DOEN JULLIE DUS NIET. OXXIO IS EIGENWIJS, WIJST NAAR ANDEREN, MAAR HET WORDT EENS TIJD DAT MEN NAAR ZICHZELF GAAT WIJZEN. HET PROBLEEM LIGT NIET BIJ DE ANDERE, MAAR AAN DE WAARDELOZE ORGANISATIE DIE OXXIO HEET!

      MENSEN ALS U GEEN ELLENDE ZOALS IK WILT HEBBEN STAP DAN NIET OVER NAAR OXXIO.
      U KUNT AAN MIJN FEEDBACK MET OXXIO LEZEN HOE WAARDELOOS ZE WERKEN EN HOE WAARDELOOS DE ZAKEN WORDEN AFGEHANDELD.

      IK VRAAG MIJ AF WAAR HET VERSTAND BIJ OXXIO ZIT!

      In mijn vorige update op deze site ben ik super duidelijk geweest. En dan durven ze nog te zeggen dat ze er niets aan kunnen doen omdat ze de standen in de oxxio app één op één met de standen van Liander verwerken.
      HETGEEN ONJUIST IS. OXXIO KIEST ERVOOR OM DE STANDEN (CORRECT DOORGEGEVEN DOOR LISNDER) IN DE APP OMGEDRAAID TE VERWERKEN. STROOM 1 IS NORMAAL TARIEF EN STROOM 2 IS DAL TARIEF

      NOU JA, IK BEN ER INMIDDELS ACHTER DAT BIJ OXXIO HET VERSTAND VER TE ZOEKEN IS. PFFF, WAT EEN ELLENDE
      Reactie van Oxxio | 21-1-2016 Beste Frenk,

      Bedankt voor je review. Heel vervelend wat er allemaal is voorgevallen uiteraard! Ik help je graag verder. Echter is dit niet de manier om bestaande issues opgelost te krijgen, aangezien wij via deze weg geen gevens van jou zien en je verder kunnen helpen.
      Ik adviseer je ons op een andere manier te benaderen, hetzij telefonisch of per e-mail, zodat we er verder mee kunnen. Kijk anders even op onze website oxxio.nl wat de contact mogelijkheden zijn!
      Alvast bedankt!

      Met vriendelijke groet,
      Malika
      Oxxio
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Martin | 13-1-2016

      Daar ben ik weer,Volgens de deurwaarder was er van de zgn achterstand geen sprake en stond er een CREDIT op 15 oktober 2015. LET OP : Ik heb de maand december betaald eind nov. op de eindafrekening is deze niet te zien..??? nu weer n rekening over december die dus al betaald is,
      Antwoord oxxio :ooh, stond misschien nog n bedrag open en hebben ze deze verrekend ?? mijn antwoord :er stond in november n creditpost !!!
      Totaal onbekwame *** bij Oxxio
      Klantnr3843999-1 (3)
      Reactie van Oxxio | 15-1-2016 Hallo Martin,

      Rot dat het zo verloopt!
      Ik kan op dit klantnummer geen gegevens vinden. Is het wel het juiste?

      Als je de gegevens wilt controleren/aanpassen, kijk ik graag inhoudelijk mee.

      Met vriendelijke groet,

      Robin, medewerkster Oxxio
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      harmen Boels | 13-1-2016

      ik heb helaas met Oxxio een zeer onprettige ervaring. ooit werd ik als een halfgod onthaald en als je eenmaal klant bent dan ben je geen mens meer maar klantnummer 38256011-1 in mijn geval. ik betaal gewoon structureel maandelijks maar ik ben een keer een beetje te laat geweest met betaling maar had alles binnen een paar weken bij maar meteen zonder pardon € 40,= boete en daar valt vervolgens niet meer over te spreken. VERSCHRIKKELIJK ARROGANT word er vervolgens gereageerd. Ik ben het er niet mee eens en zal het tot het laatst toe aanvechten

      VERDER kon ik hen afgelopen dinsdag mededelen dat ik ga samenwonen per 28 februari a.s. met mijn vriendin en dat ik dus geen energie meer nodig ben. Dan proberen ze me ook oop haar adres OXXIO in de maag te splitsen want ander dreigen ze mij met een boete van € 150,= .. Dat mag helemaal niet en ook dat zal ik aanvechten !!

      Bij OXXIO ben je alleen een mens als ze je als klant te pakken willen hebben ....vervolgens als je eenmaal klant bent word je een nummer en niet meer dan een plukkip

      Met Vriendelijke groet,

      Harmen
      Reactie van Oxxio | 15-1-2016 Beste heer, mevrouw,

      Wat vervelend om te lezen dat u het gevoel heeft, dat we u zien als een klantnummer. Natuurlijk zien we u als klant van Oxxio en willen we voor beiden partijen het contact zo prettig mogelijk laten verlopen. We ontvangen om deze reden ook de betaling graag op tijd. Een late betaling brengt kosten met zich mee, die we niet graag doorberekenen aan klanten die wel op tijd betalen. Als u een vast contract bij ons heeft lopen, gaan we ervan uit dat u dit contract meeneemt als u verhuisd. De energie voor dit contract is namelijk vooraf ingekocht en bij een voortijdige beëindiging lijden wij schade, die we door middel van een opzegvergoeding bij u in rekening brengen.

      Met vriendelijke groet,

      Esther
      Oxxio Webcare
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Frenk | 11-1-2016

      Ik heb hier al eerder mijn slechte ervaring met oxxio gedeeld en ga het nu verder met u delen met een voorbeeld zoals oxxio werkt en eigenlijk maling heeft aan alles.

      Op 4 januari schreef ik oxxio dat de meterstanden niet overeenkwamen met de werkelijkheid. Een foto van de meterstand doorgegeven met de datum van de krant van die dag. En om uitleg gevraagd. Hun reactie was zoals toegevoegd:

      Beste heer / mevrouw

      In je e-mail van 4 januari 2016 geef je aan dat de Energiemonitor voor stroom een verkeerde meterstand aangeeft bij telwerk 1.8.1.

      Om je zo volledig mogelijk te informeren, hebben we geprobeerd telefonisch contact met je op te nemen. Hierin zijn we helaas niet geslaagd.

      We hebben alles voor je bekeken. De door ons geregistreerde meterstand in jouw Energiemonitor komt inderdaad niet overeen met de foto die je ons toestuurde.

      Wij kunnen deze meterstand helaas niet voor je aanpassen omdat je een slimme meter hebt. Deze standen krijgen we door van de netbeheerder. Mijn Oxxio en de App tonen één op één wat we doorkrijgen van de netbeheerder. We verwijzen je dan ook graag door naar jouw netbeheerder Liander. Liander is telefonisch te bereiken via het nummer 088 - 542 6444. Bij hen kun je melding maken van dit probleem en zij zullen dit verder voor je in behandeling nemen.

      Zoals altijd ligt het nooit aan hun en wordt er verwezen naar Liander, in plaats dat ze zelf nu eens hun werk doen wat ze moeten doen. Omdat men bij oxxio niet doet wat men moet doen heb ik maar contact gezocht met Liander. Gelukkig zijn ze daar ZEER SERVICE GERICHT, en werd ik uiterst VRIENDELIJK geholpen door een dame die overprobleem oplossend vermogen beschikt en daar ook naar handelde. Mijn standen werden terwijl ik aan de telefoon was nogmaals uitgelezen en ja natuurlijk KLOPTEN deze standen exact en zat het probleem dus bij OXXIO en NIET bij Liander.

      Oxxio wederom een mail gestuurd met de bevindingen van Liander en of ze nu eens hun werk wilden doen! Haha U raad het al ..........., zie hun antwoord zoals hieronder bijgevoegd:

      Beste heer / mevrouw
      In je e-mail van 7 januari 2016 gaf je aan ontevreden te zijn over de verwerking van de meterstanden in de Energiemonitor en onze antwoorden op je vragen daarover. Om je een zo volledig mogelijk antwoord te kunnen geven hebben we je geprobeerd te bellen op 11 januari om 09.50 uur. Helaas zijn we hierin niet geslaagd.

      Graag informeren we je dat de standen die we van Liander ontvangen, wel juist worden verwerkt. Het omdraaien van deze standen zit hem in de instellingen van je meter ten opzichte van de instellingen van de Energiemonitor op MIjn Oxxio. De meter die je hebt werkt namelijk omgedraaid, telwerk 2 is gekoppeld aan het normaaltarief. Dit telwerk is doordeweeks overdag actief. Telwerk 1 is gekoppeld aan het daltarief en is 's nachts en in het weekend actief. Je kunt dit makkelijk controleren door te kijken welk telwerk wanneer loopt.

      De Energiemonitor op Mijn Oxxio is zo ingesteld dat bij het hierin weergeven van je verbruik, telwerk 1 altijd gekoppeld is aan het normaaltarief en telwerk 2 altijd aan het daltarief. Het klopt dus dat het verbruik andersom wordt verwerkt in de Energiemonitor ten opzichte van het verbruik zoals weergegeven op de meter zelf. Helaas is dit niet aan te passen. Het weergegeven verbruik klopt echter wel, rekening houdend met het feit dat dit precies andersom staat ten opzichte van de weergave op de meter zelf.

      Sorry voor de ontstane verwarring.

      Inzicht in je energieverbruik en online je gegevens wijzigen? Activeer Mijn Oxxio en regel al je energiezaken online via www.mijnoxxio.nl of de Oxxio App.


      Hartelijke groet,

      ***
      Medewerker Klantenservice

      Oxxio
      Klantenservice

      Onze welgemeende excuses voor het ongemak. We begrijpen dat dit erg vervelend is.

      Inzicht in je energieverbruik en online je gegevens wijzigen? Activeer Mijn Oxxio en regel al je energiezaken online via www.mijnoxxio.nl of de Oxxio App.

      Hartelijke groet,

      ***
      Medewerker Klantenservice

      Oxxio
      Klantenservice

      E Klantenservice@oxxio.nl
      T 0900 - 55 66 777 (55 cent per gesprek + je belkosten)
      I Oxxio.nl

      Postbus 100, 3000 AC Rotterdam

      OP DE EERSTE PLAATS, doe ik niets mondeling met Oxxio, want ze beloven alles maar doen niets. En daarnaast moet je bij oxxio ervoor zorgdragen dat je alles schriftelijk bevestigd krijgt, omdat dit in een juridische strijd tegen oxxio voor de bewijslast zorgt.

      Wederom blijkt hoe waardeloos ze hun interne organisatie op orde hebben met alle fouten van dien! Eerst naar Liander verwijzen en daarna, als ze met de rug tegen de muur staan, met dit waardeloze antwoord komen. Een groot gebrek aan oplossend vermogen. Kan niet is dood en WIL NIET ligt ernaast.Als klant mag je toch verwachten dat de standen in "mijn oxxio" goed verwerkt worden en niet omgekeerd. En als men dit al nodig vindt om dit standaard te doen dan lijkt het mij minimaal een verplichting dat men dit dan ook duidelijk in mijn oxxio vermeld. Het moge duidelijk zijn dat hierdoor fouten worden gemaakt! Wat is er nu te veel gevraagd om de standen naar waarheid in mijn oxxio te verwerken. En ik snap de redenatie ook niet dat standaard bij slimme meters stand 1 normaal tarief is en stand 2 daltarief. De netwerkbeheerders gebruiken niet voor niets slimme meters waarbij 18.1 het daltarief is en 18.2 het normaal tarief is. Maar nee hoor, oxxio schijnt er plezier in te beleven om de standen omgekeerd weer te geven. met een woord waardeloos.

      Omdat mijn hoop zo langzamerhand op is dat ik nog iemand binnen oxxio tref die probleemoplossend kan werken schakel ik nu maar Radar in (onze ***, u wel bekend). Ik zal haar vragen om dit probleem en de andere zaken te behandelen in haar programma. Wie weet worden ze dan bij de directie van oxxio wakker. Schande dat het op deze wijze moet, maar ze kunnen het krijgen zoals ze willen.
      Reactie van Oxxio | 15-1-2016 Beste Frenk,

      Bedankt voor je uitgebreide feedback.

      Ik zie dat we je inderdaad in eerste instantie ten onrechte hebben verwezen naar Liander. Ik snap wel waarom dit is gebeurd. Wanneer je slimme meters hebt, kunnen we in de Energiemonitor echt niets aanpassen. Deze standen krijgen we door van de netbeheerder. Zoals eerder gezegd; Mijn Oxxio en de App tonen 1-op-1 wat we doorkrijgen van de netbeheerder. Daarom gaan we er vanuit dat als het verbruik verkeerd (om) wordt weergegeven, dit ook met een verkeerde uitlezing te maken heeft. Neemt niet weg dat ik het vervelend vind dat je uiteindelijk onterecht bent doorverwezen naar Liander. Ik bied je daar onze excuses voor aan.

      Het tweede antwoord van mijn collega helpt je ook niet verder. Dat ben ik met je eens. Ik ga nog eens informeren of wij hier een aanpassing in kunnen doen, want de huidige situatie is zeker niet ideaal. Het heeft op deze manier weinig tot geen toegevoegde waarde.

      Wil je mij je klantgegevens toesturen via online@oxxio.nl (t.a.v. Robin), dan kom ik er inhoudelijk graag op terug. Alvast bedankt!

      Met vriendelijke groet,

      Robin, medewerkster Oxxio
      Reactie van N. van Zeist | 12-1-2016 kijk even naar mijn problemen die ik hier heb gemeld, ik ben via degeschillencommissie in het gelijk gesteld...
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Sabina | 8-1-2016

      Wat een dikke puinhoop is het bij Oxxio. Wij komen bij Oxxio in augustus. Ik krijg geen brief niets. Ik bellen. Zegt die mevrouw ja we hebben u al een rekening gestuurd. Hier komt wel €40 incasso kosten bij. O dus zeg ik. Hoe kan dit? Ja u bent te laat met betalen. Maarja ik heb geen brief niets gekregen. Wat nu? Ja we sluiten u af als u die €195 niet betaald +€40 incasso kosten. Poeh ja dat moeten we ook niet hebben. Ik zeg krijg ik nog papieren rekeningen om het over te maken of moet ik maar uit de lucht halen waar ik het naar toe moet overmaken. Nee u krijgt een brief. Oke prima ik het bedrag betaald. Krijg ik een brief u heeft een achterstand van €403 . Jeetje dat is nogal een bedrag ik uit zoeken en weer bellen. U had september al betaald moeten hebben. O ik had eergister iemand aan de telefoon en die zei dat er alleen €195 +€40 open stond. Hoe gaan we dit oplossen? U moet €175 euro betalen. Aha ik inloggen op mijn oxxio en ja daar staat 1 factuur van €175 euro. Prima ik betaal die netjes. En zet meteen mijn maand bedrag omlaag. Naar €129 omdat die €175 euro ook te gek is voor iemand met zonnepanelen. Oktober weer geen brief ik bellen. Ik zeg het is nu de eerste ik bel meteen maar want ik ben straks te laat. Ja het ging goed. Nee er was nog geen brief uit zei ze. Ik zeg kunt u mij de gegevens geven? Bij jullie doen ze de post toch niet goed dan moet ik het zelf maar bijhouden. Dus ze geeft me de gegevens. En maak het over. Bel ik maar weer. Ze zegt de brief is er uit hij moet betaald worden voor de 16e dus ik wachten en niets. Dus ik weer bellen nee hij is echt uit gestuurd even moment hij komt van de week. Ik zeg ja met incasso kosten zeker. Nee helemaal niet. Dus helemaal niets. En bij het inloggen op mijn Oxxio ook niets. Beetje vreemd allemaal. Dus paar dagen later bel ik weer. Kreeg ik een heel ander verhaal te horen alles stond nog open. Dus ik zeg dat is aardig wat dan. En krijg me toch een grote mond van die vrouw. Er kon niets en wij hadden ongelijk. Ik zeg moet ik een copie sturen van mijn bank wat ik betaald heb aan jullie. Nee dat hoefde niet. Nou ja na een heftig gesprek heeft deze mevrouw boos opgehangen. Wij later weer bellen. En kreeg heel aardig vrouwtje aan de telefoon en die zegt mevrouw er staat €135 open daar zijn de incasso kosten al af. O oke waarom? Ja november staat nog open en daar voor moet u nog €129 betalen. Heel apart dit. Dus ik maak beide bedragen over + €129 voor maand december dat het vlak staat. Dit moest voor 25 december. Dus ik netje voor 25 december overmaken(de 21e). Krijgen we een incasso bureau. DAS. Ze bellen wel 100x per avond we nemen nu ook gewoon niet meer op. Die willen nu die €129+€40 euro voor november. Wij Oxxio bellen. Hoe kan dit. 1e keer verteld een man ons dat er nog €40 open staat en dat die eerst betaald moet worden. Maar die €40 stond niet bij hun open maar bij het incasso bureau want die €129 hadden ze wel ontvangen op de 30e wij waren te laat. En die moet wel betaald worden anders sluiten we u af. Oke dus de volgende vraag WANNEER KOMT DE LAPTOP? Want eigenlijk hadden we daar allang recht op. Sorry die gaat over u heeft niet goed betaald af gelopen maanden en er staat nog €40 open. Misschien kan ik nog wat regelen als u die €40 betaald. Wat moet ik hier mee? Ik betaal torenhoog want je krijgt er een laptop bij. Je word in feite gewoon bedreigd. Want je moet het overmaken anders word je afgesloten. En nu om €40 voor een incasso bureau gaat alles over en kunnen we afgesloten worden. (Ik zit hier 3 jaar aan vast )
      Reactie van Oxxio | 15-1-2016 Hallo Sabina,

      Bedankt voor je uitgebreide beschrijving van je ervaring. Heel rot dat je zoveel verschillende informatie aan de telefoon hebt ontvangen en steeds geen post van ons krijgt. Voordat een vordering naar het incassobureau DAS overgaat, moet er al een behoorlijke historie aan achterstallige betalingen bestaan.

      Ik ben daarom benieuwd hoe dit precies verlopen is.

      Wil je ons je gegevens toesturen via online@oxxio.nl t.a.v. Robin, dan kijk ik het graag inhoudelijk verder voor je na, om voor opheldering bij je te zorgen. We zien niet graag dat er onduidelijkheid bestaat over het openstaande saldo.

      Alvast bedankt.

      Met vriendelijke groet,

      Robin, medewerkster Oxxio
      Reactie van Oxxio | 15-1-2016 Beste mevrouw,

      Wat vevrlend om te lezen dat u deze ervaring met ons heeft. Het is zeker niet onze bedoeling om op uw kosten te jagen en er niet voor te zorgen dat u de laptop van ons ontvangt. Toch zie ik dat er aantal zaken niet lekker verlopen, omtrent de betalingen, Mijn Oxxio en het ontvangen van de post. Wilt u opnieuw contact met ons opnemen over dit probleem?

      Met vriendelijke groet,

      Esther
      Oxxio Webcare
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Frenk | 7-1-2016

      Beste Malika,

      Bedankt voor je reactie, maar ik heb geen Facebook.

      Daarnaast zou ik geen gebruik maken van je diensten, daar ik alles alleen schriftelijk doe. Helaas is het noodzakelijk, omdat het een enorme puinhoop bij jullie is, jullie van alles beloven maar niet doen, het eenvoudig verwerken van een meterstand is al te moeilijk voor jullie, jullie wijzen altijd naar anderen zoals Liander en ondergetekende, maar uiteindelijk blijkt of zal blijken dat alles aan jullie zelf ligt. En volgens mij hebben jullie nooit gehoord van service verlening of "out the box" denken. Mijn oxxio dossier begint overvol te raken en mijn grote schuur is inmiddels gevuld met de waardeloze excuses van jullie. Wat een verschrikking is deze overgang naar jullie!! Alles maar dan ook alles gaat fout. Zelfs het eenvoudig registreren van meterstanden in mijn oxxio is te moeilijk voor jullie. Maar ik begrijp het daar heb je minimaal een hoge school opleiding voor nodig!

      Nee mensen als je geen ellende wilt hebben stap dan nooit over naar Oxxio! Het is met één woord gezegd VERSCHRIKKELIJK.
      Reactie van Oxxio | 20-1-2016 Beste Frenk,

      Balen dat het allemaal zo gaat inderdaad.
      Ik neem aan dat je klacht bij ons in behandeling is? Dan hoop ik dat we er snel werk van maken om het uiteindelijk goed te regelen en af te handelen, want dat is uiteraard wat wij ook graag willen.

      Groet,
      Malika
      Oxxio
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Harry | 5-1-2016

      Als je aan de mensen van Oxxio vraagt om welke maand het gaat waar je voor moet betalen ,weten ze dat niet eens .je betaald de rekening ,maar ze laten even goed Liander wel de boel afsluiten.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Marco van Riel | 5-1-2016

      Het zijn een groot stel *** bij Oxxio ik heb mijn rekeningen netjes betaald en wat komt er vandaag een brief van Incasso bureau DAS of ik nog even 175,00 euro wil dokken binnen 7 dagen omdat mijn rekeningen niet betaald zouden zijn.
      Ze jagen mensen in de schulden en lappen de incasso wetgevingen aan hun laars omdat ze hun eigen regeltjes hanteren.
      Dus mensen stap nooit en te nimmer over naar Oxxio super schandalig om zo met je klanten om te gaan...!!
      Reactie van Oxxio | 14-1-2016 Beste heer,

      Het is lastig voor ons om te beoordelen, wat er gebeurd is. Wil je hiervoor contact met ons opnemen? Het is zeker niet onze bedoeling om onze klanten op kosten te jagen.

      Met vriendelijke groet,

      Esther
      Oxxio Webcare
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Harry | 5-1-2016

      Oxxio is 1 grote Bende , zijn erg Snel met inschakelen van Das incasso. Als je belt word je van het kastje naar de Muur gestuurd, uitendelijk betaald aan de Das incasso,maar die geven niks door of te laat .ik heb alles betaald .maar ondanks een hoop problemen dank zij Oxxio , voor mij nooit geen oxxio Meer.
      Reactie van Oxxio | 14-1-2016 Beste heer,

      Natuurlijk schakelen we liever geen incassobureau in als er iets misgaat met de betalingen. Daarom hopen we op een tijdige betaling, om dit soort situaties te voorkomen.

      Met vriendelijke groet,

      Esther
      Oxxio Webcare
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Romario | 5-1-2016

      Oxxio xxxx K was een klant van Oxxio en op een gegeven moment moest ik verhuizen.. Voordat je je stroom kan opzeggen wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en dan moet je weer die nummer Belle en dan geven hun weer een nummer en dan moet je die weer bellen en op een gegeven moment was ik het zat en zei ik van jullie sturen me hele tijd heen en weer en toen zei de medewerker: oh k kan u toch wel helpen..
      Oke ik heb me stroom opgezegd en de eindrekening is gebeurt en ik heb geld terug gekregen van hun en daarna hebben ze mij een rekening gestuurd en ik dacht het zal wel een foutje zijn en heb er niks mee gedaan.. En daarna kreeg ik incasso van hun en toen had ik gebeld en de incasso bureau zei dat Oxxio 2 maanden door mogen factureren ookal is de eindafrekening geweest.. Ik dacht wat krijgen we nou.. De incasso met alle kosten was iets van rond de €1600,-. En dit is nog steeds niet opgelost. OXXIO xxxxx.
      Reactie van Oxxio | 28-1-2016 Beste heer,

      Wat zijn de kosten erg hoog. Wilt u hiervoor contact met ons opnemen, zodat we de situatie opnieuw met u kunnen doornemen?

      Met vriendelijke groet,

      Esther
      Oxxio Webcare
      Reactie van Oxxio | 14-1-2016 Beste heer,

      Wat vervelend om te lezen dat d everhuizing niet helemaal lekker is verlopen. Onze excuses hiervoor. U geeft aan dat de kwestie omtrent de eindafrekening niet opgelost is. Wilt u hiervoor opnieuw contact met ons opnemen?

      Met vriendelijke groet,

      Esther

      Oxxio Webcare
      Reactie van Oxxio | 13-1-2016 Beste heer, mevrouw,

      Graag reageer ik op uw bericht van 5 januari 2016.

      Wat vervelend om te vernemen dat er onduidelijk was bij de verhuizing en de rekeningen die je hebt ontvangen. Normaal gesproken sturen we geen rekeningen meer nadat je de eindnota hebt ontvangen, behalve als er resterende kosten zijn die we nog niet hebben gefactureerd. Ik hoop dat alles ondertussen duidelijk is. Als dat niet het geval is, kan je contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 0900 - 55 66 777, of je vraag via Facebook of Twitter aan ons stellen.

      Vriendelijke groet,

      Marije
      Oxxio Webcare
      Reactie van Oxxio | 13-1-2016 Beste heer, mevrouw,

      Graag reageer ik op uw bericht van 5 januari 2016.

      Wat vervelend om te vernemen dat er onduidelijk was bij uw verhuizing en de rekeningen die u heeft ontvangen. Normaal gesproken sturen we geen rekeningen meer nadat u de eindnota heeft ontvangen, behalve als er resterende kosten zijn die we nog niet hebben gefactureerd. Ik hoop dat alles ondertussen duidelijk is. Als dat niet het geval is, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 0900 - 55 66 777, of uw vraag via Facebook of Twitter stellen.

      Vriendelijke groet,

      Marije
      Oxxio Webcare
      Reactie van Frenk | 7-1-2016 Hoi Romario,

      Laat je niet in de luren leggen door oxxio of een incassobureau!

      Als je kan aantonen dat je betaald hebt, dan kunnen ze jou niets maken! Als de eindafrekening klopt met jouw energiestanden dan kunnen ze jou niets maken.

      Maar je hebt gelijk, het is een *** zooitje daar! En ook heb al mensen afgeraden om met Oxxio in zee te gaan.

      Met vriendelijke groet,
      Frenk
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Frenk | 31-12-2015

      Mijn ervaring met Oxxio is ook waardeloos. Op mijn contract stond de verkeerde ingangsdatum. Contact met Oxxio gehad en men zou het veranderen in de juiste ingangsdatum. Wat schets mijn verbazing toen ik vandaag een mail kreeg van Oxxio ........, contract is niet op 1 januari 2016 ingegaan maar op 28-12-2015. Twee dagen te vroeg waardoor ik mijn welkomstbonus bij NLE misloop. Gelukkig heb ik alles via de mail laten bevestigen en heb ik zwart op wit dat de ingangsdatum op 01 januari in zou gaan. Ik heb ze aansprakelijk gesteld voor mijn financiële schade, te weten het mislopen van mijn welkomstbonus. En betalen gaan ze, want ik heb het allemaal op papier staan. Ze kunnen er dus niet onderuit! Doe je met Oxxio zaken dan is het dus van belang dat je alles schriftelijk laat bevestigen. Verder is het een zooitje daar. Toen ik op mijn oxxio ging inloggen stond ook alles verkeerd. Ik had volgen hun een tradionele meter.....DUS NIET ......ik heb een SLIMME meter. Ik heb ENKEL tarief maar dat was veranderd in Normaal en Daltarief. Wat een zooitje daar. Ik raad iedereen aan niet over te stappen naar Oxxio. Alles wat verkeerd kan gaan gaat dus verkeerd. Gelukkig ben ik juridisch geschoold en weet ze wel aan te pakken, maar op die ellende zit je natuurlijk niet te wachten!!
      Reactie van Oxxio | 7-1-2016 Beste Frenk,

      Zonde dat het zo gelopen is! Sorry voor het ongemak dat de ingangsdatum te vroeg is in gegaan.
      Ik begrijp dat het e.e.a. al in behandeling is bij ons, waardoor het nog even afwachten is.
      Verder is het ook vreemd dat er in Mijn Oxxio niet de juiste gegevens staan van de meter. Ik zoek het graag verder voor je uit, alleen ik ontvang dan graag je gegevens via onze Facebookpagina o.v.v. mijn naam.

      Ik verneem het graag!

      Groet,
      Malika
      Oxxio
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
  •  
    Pagina 1 van 41