Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?

Klantreviews Oxxio

  • Betaal niet teveel!
  • Overstappen is geld besparen. Met onze gratis overstapservice kunt u zorgeloos switchen naar een andere leverancier.
  • Energie vergelijken
  • rJ.
    Beuningen Gld
    goed 31 maart 2015

    Altijd goed telefonisch geholpen en ondersteund... Helaas ging het mis bij de elektronische post

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • W Willemsen
    Eindhoven
    Maandelijks bedrag 2x afgeschreven 31 maart 2015

    Het maandelijks te betalen bedrag wordt altijd netjes rond eind van de maand automatisch afgeschreven

    Hoe kan het dat het deze maand 2 keer is afgeschreven??

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • A. Burgers
    Geen aanrader! Nota na maanden nog niet gecorrigeerd. 31 maart 2015

    Incident: 141222-000396

    Door mijn eigen fout, verkeerde meterstanden opgegeven. Deze uiteraard daarna gecorrigeerd en is e.e.a. akkoord bevonden door Oxxio (foto's gestuurd etc.). Echter, dit loopt al vanaf augustus 2014. Ik ontvang de ene smoes na de andere (ligt aan de vorige leverancier, nu weer aan het computersysteem). Beste Oxxio, jullie krijgen nog tot 10 april 2015 om het bedrag naar mij over te maken; daarna wordt het tijd voor m'n rechtsbijstand. Ben het wachten nu wel beu.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Garun
    Niet betrouwbaar 31 maart 2015

    ........Ben net overgestapt naar Oxxio, na jarenlang tevreden klant te zijn geweest van Eneco. Onder de belofte van een gratis ipad/telefoon en de garantie goedkoper uit te zijn per maand, omdat ik ook nog nooit was overgestapt naar een andere energie leverancier, dacht ik; laat ik de stap nemen.

    Vandaag mijn eerste mail gekregen van OXXIO, dat het termijn bedrag van 99 euro niet kon worden afgeschreven en dat er binnenkort incasso kosten van 40 euro bij zouden komen. Ik heb meteen met de klantenservice gebeld, want er staat meer dan voldoende saldo op mijn rekening. Zegt de dame aan de andere kant van de lijn; ' Oh u heeft een rekening bij de RABOBANK en daar kunnen we geen geld van innen.' Pardon? Ja, daar heeft ons systeem al heel lang een probleem mee. U kunt het naar ons overmaken.......

    Ik heb de vorige tekst gekopieerd en geplakt. Hetzelfde verhaal, alleen andere cijfers. Ik denk ,dat ik naar Eneco terug moet gaan.

    Reactie van Oxxio 31 maart 2015

    Beste Garun,

    Wij begrijpen dat het heel vervelend voor je is dat Oxxio geen bedragen van je rekening heeft kunnen afschrijven. Wij verzoeken je daarom vriendelijk om zelf de openstaande bedragen aan ons over te maken, zodat wij de bedragen tijdig van je kunnen ontvangen.

    Wij werken op dit moment heel hard aan een oplossing.

    Wij gaan ervan uit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Josephine Boonen
    Amsterdam
    veel te hoog maandbedrag 31 maart 2015

    Ben net overgestapt naar Oxxio, na jarenlang tevreden klant te zijn geweest van de NUON. Onder de belofte van een gratis ipad/telefoon en de garantie goedkoper uit te zijn per maand, omdat ik ook nog nooit was overgestapt naar een andere energie leverancier, dacht ik; laat ik de stap nemen. Vandaag mijn eerste mail gekregen van OXXIO, dat het termijn bedrag van 45 euro niet kon worden afgeschreven en dat er binnenkort incasso kosten bij zouden komen. Ik heb meteen met de klantenservice gebeld, want er staat meer dan voldoende saldo op mijn rekening. Zegt de dame aan de andere kant van de lijn; ' Oh u heeft een rekening bij de RABOBANK en daar kunnen we geen geld van innen.' Pardon? Ja, daar heeft ons systeem al heel lang een probleem mee. U kunt het naar ons overmaken.' Ik vroeg haar of ze mijn termijnbedrag omlaag kon brengen want ik betaal nu veel te veel. ( Bij Nuon minder dan 30 euro per maand en nu 45 euro per maand) Oh nee, zegt de dame, dat kan niet, 50 euro is het minimale bedrag per maand! Dus het is heel raar dat u nu 45 euro per maand betaalt, dat is veel te weinig!!! Riep ze bijna geshockeerd uit... Maar mevrouw, ik ben niet veel thuis en verbruik heel erg weinig energie. Tja, zei de dame, u zult toch 50 euro per maand moeten betalen. Dus ook als ik veel minder verbruik, vroeg ik haar?? Ja, zei ze resoluut, ook als u minder verbruikt.. Is het duidelijk, vroeg ze me nog? Ja OXXIO, heel duidelijk. Ik had nooit moeten overstappen...

    Reactie van Oxxio 31 maart 2015

    Beste Josephine,

    Het minimale voorschotbedrag per maand is inderdaad € 50,-. Heb je minder verbruik dan ontvang je bij de opmaak van de jaarnota het teveel door jou betaalde bedrag terug.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    margo
    roosendaal
    extreme gas rekening 30 maart 2015

    ik heb een vraagje want ik heb in december 2014 mijn huis verkocht waar ik op dat moment al zeker een half jaar niet meer woonachtig was . bij oxxio heb ik toen mijn enegie levering beeindicht netjes betaald voor de beëindiging in januari netjes jaarafrekening gekregen geld terug wat ik snapte na en bijna niet geleeft was en zoiezo zeker een half jaar helemaal niet . nu krijg ik vorige weer een nieuwe eindejaarsrekening nu moet ik enkel en alleen voor de gas 3300 euro betalen . ik gebeld hoe het kan ja dat weten ze niet ik gevraagt voor mijn nota van vorig jaar ja die waren ze kwijt en hebben alleen mijn stand van 2012 . nu ben ik aan het google en meer mensen hebben er last van dat oxxio zomaar iets doet maar heb ook opgezogt wat de verbruiken zijn ik heb na zeggen van oxxio het eenste hals jaar 4000m3 en het 2de half jaar 1000m3 gas verbruikt nu denk ik hoe kan dat ik een huis wat nog in opbouw is waar 2 verwarmingen aangesloten zijn en waar gaan keuken aanwezig is dus ook geen fornuis of dergelijk . nou staat ook heel internet vol met de gemiddelde gas verbruik en kom ik op het hoogste een grote vrijstaande villa gemiddeld 2000m3 tot 2500m3 dat is de helft van mijn huisje met 2 verwarmingen en van tot tot teen helemaal geisoleerd van muren tot plafond tot kruipruimte . mijn vraag is wat moet ik doen ?? m.v.g margo

    Reactie van Oxxio 31 maart 2015

    Beste Margo,

    Wij begrijpen dat het vervelend voor je is om een nota te ontvangen die je niet helemaal kunt plaatsen. Wij zouden dit graag voor je nakijken. Kun je ons je klantnummer en een korte beschrijving van je klacht e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan nemen wij contact met je op.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Bart Illy
    Amstelveen
    misleiding bij overstappen 30 maart 2015

    Ben in december overgestapt van Oxxio naar Budget Energie. In januari heeft Oxxio contact met mij opgenomen. Als ik terug keer naar Oxxio dan kan dat tegen een aantrekkelijk tarief (waarom pas aangeboden als ik weg ben?) en kosteloos. Akkoord mee gegaan en weer overgestapt. Blijkt dat Oxxio de overstapkosten (100 euro!!) van Budget Energie niet te hebben vergoed. Klagen (kon alleen telefonisch en met een manager kon niet worden doorverbonden) heeft niet geholpen. Met andere woorden: jammer dat u foutief door ons bent geïnformeerd, maar de kosten zijn voor u. Belachelijk!

    Reactie van Oxxio 31 maart 2015

    Beste Bart,

    Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat je met een opzegvergoeding van je vorige leverancier wordt geconfronteerd. Oxxio vergoedt al sinds 1 juni 2014 geen opzegvergoedingen van andere leveranciers meer. Dit is een beleidsmatige beslissing van Oxxio waarvan niet wordt afgeweken. Je hebt als consument zelf de verantwoordelijkheid om te beoordelen of een overstap op enig moment wel gunstig genoeg voor je is.

    Wij zullen je de opzegvergoeding van je vorige leverancier niet vergoeden.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Shagun Bajoria
    One of the worst companies that I have seen in my life 29 maart 2015

    Dear All, I am too much harassed by this company of their wrongdoing. I would advise you all to never sign a contract with Oxxio. Even you have cancelled the contract they just keep it running and never try to give a satisfactory response for your concerns. I have wasted so much money on phone calls and still wasting it.

    Reactie van Oxxio 31 maart 2015

    Dear Shagun,

    We are sorry to read that you have had an unpleasant experience with our company. We would like to look into your complaint. Could you please send us a brief note and your customer number via deoxxiomedewerker@oxxio.nl and we will contact you to discuss your complaint.

    Kind regards,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Verschoor
    Jaarnota, treffen van betalingsregeling in termijnen 29 maart 2015

    Ik ben nu vanaf 17 februari 2015 aan het bellen met Oxxio om een betalingsregeling in termijnen te treffen over de jaarnota. Tot twee keer toe is het volledige bedrag vd jaarnota van mijn rekening gehaald en heb ik in totaal ongeveer 10 keer gebeld met iedere keer weer een andere medewerker van Oxxio. En steeds werd mij verteld dat de betaling in termijnen geregeld was en dat het volledige bedrag niet van de rekening zou worden afgeschreven. Om moedeloos van te worden. Oxxio heeft zulke slechte reviews en als ze zo door gaan gooien ze hun eigen glazen in!

    Reactie van Oxxio 31 maart 2015

    Beste Verschoor,

    Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat het niet lukt om een betalingsregeling met ons te treffen. Kun je ons je klantnummer en een korte beschrijving van je klacht doorsturen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij wat wij voor je kunnen betekenen hierin.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Dionne
    Onzin zijn ****!! 29 maart 2015

    Beste Tes Je pakt 1 punt van me klacht. Hier verbaas ik mij ook niet over. Iets anders zinnigs als mensen pesten komt er toch niet uit jullie bedrijf! Jullie zijn een schande!! Na de klachten die ik eerder heb geplaatst zijn er nog een reeks bij gekomen van valse beloftes! Weer komt jullie bedrijf niks tegemoet. Jullie **** en **** de boel en dit zeg ik nog heel netjes!! Allemaal vertellen jullie daar een ander verhaaltje. Om te huilen dat zn bedrijf nog bestaat in 2015. Hoop dat je, je fijn voelt en blij bent met je baan om mensen in de schulden te helpen te pesten, te ****. Zo kan ik nog wel een tijdje door gaan. Ik heb te veel energie en maga veel irritatie aan jullie belachelijke bedrijf verspilt. Voor de mensen die dit lezen. Geef ik als tip bel essent! Top bedrijf, super klantenservice! Snappen je probleem en willen je helpen! Oxxio **** brengt je in de problemen. Essent lost het op. Belachelijk dat een ander bedrijf je wel kan helpen en je snapt! Het bedrijf wat het probleem veroorzaakt doet niks erkent niks etc Tess schaam je!! Zoek eens een echte baan! Dit bedrijf heeft ****!

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    D. van der weg
    dramatisch 23 maart 2015

    De halve ster verdient oxxio niet eens!!!!!!! Ben normaal nooit van de referenties maar oxxio krijgt de eer om de eerste te zijn! Wat een ontzettend slechte leverancier!! De ene valse belofte na de andere word hierbij gemaakt. Ze liegen bedriegen en kosten je enorm veel geld!!!!!! 1. De boeten van het overstappen zou worden vergoed! dit is verteld Door het eigen personeel! Belachelijk hoefde me nergens zorgen om te maken. meneer wist dit zeker. Achteraf word dood leuk vertelt nee hoor mevr. dat doet oxxio helemaal niet. Nee wij kunnen hierbij niks voor u doen. Terwijl hun eigen personeel zo hun klanten binnen haalt. Om te schamen dit. 2. u betaald zeker niet meer als bij u huidige leverancier achteraf gezien betaal ik 30 tot 40% meer. Dit komt niet eens in de buurt van de beloften. Dit aangeven bij oxxio uitgelegd als het 5 Euro verschil had geweest zij mij hier echt niet over hadden gehoord maar dit verschil is wel extreem. En ook hier kunnen zij niks aan doen. Reden ja nou ja mevr er zit een welkoms pakket bij. De ene leverancier kiest voor lagere kosten en kleiner welkomst kado. de andere kiest een groter welkoms kado. kortom je betaald meer dus je betaald je eigen Kado. Ja mevr dit mag een leverancier zelf kiezen. 3. Wilt u een klacht in dienen dan kijkt de klachten service naar wat zij voor u kunnen doen. U word binnen drie weken terug gebeld. Aangeven ja graag dit wil ik dan wel. Na drie weken bel ik zelf maar (asociaal,zeker genoeg klanten?) Vertelt een meisje dood leuk aan de telefoon nee ik zie niks staan ze moeten er zeker nog mee bezig zijn. Maar ik kan u vast vertellen klachtenservice doet niks voor u,pakt alleen het personeel aan. Dus aan de boetes die in de honderden Euros zijn opgelopen daar doen wij niks aan. Alleen het personeel word aangesproken. Vind dit heel erg dat dit is gebeurt erg asociaal!!!!! woon alleen, werk hard voor me gel. Maar Door dit soort praktijken word dat bijna onmogelijk gemaakt. Heb nu voor honderden Europa schuld. dankzij oxxio!

    Reactie van Oxxio 25 maart 2015

    Beste D. van der weg,

    Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat je met een opzegvergoeding van je vorige leverancier bent geconfronteerd. Oxxio vergoedt sinds 1 juni 2014 geen opzegvergoedingen meer van andere leveranciers. Wij maken hierop geen uitzondering.

    Op het moment dat je een leveringsovereenkomst met ons aangaat, bevestigen wij alle afspraken nogmaals per post. Als je het niet eens bent met de inhoud van deze schriftelijke bevestiging, dan ligt het op je weg om de overeenkomst binnen 14 dagen te annuleren. Dit is kosteloos. Als Oxxio geen annulering van je ontvangt, dan gaat hij ervan uit dat hij een juiste bevestiging heeft verzonden en maakt hij kosten om de aanmelding voor je te verzorgen.

    Oxxio zal de opzegvergoeding van je vorige leverancier niet vergoeden.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van D. van der weg 1 april 2015probleem is niet opgelost

    De afhandeling van oxxio is helaas erg slecht verlopen. Ze maken je klant met valse beloftes, leugens waardoor je in de honderden Euro s schuld kan komen. Oxxio komt je hierin NIKS te Gemoet. Telkens als je iemand van de klanten service spreekt zeggen ze allemaal wat anders. Als k aangaf bij Oxxio over de vele klachten die op deze site staan. Krijg ik als antwoord dat ze de hele site niet kennen En dat dat zij in 2013 de onderscheiding hebben gehad voor de beste klanten service. Ik vind dat dit bedrijf niet meer mag bestaan. Ze liegen bedriegen de boel heel erg. Brengen mensen in de problemen. Veroorzaken veel problemen. Ben nog nooit zo slecht behandelt Door een bedrijf. Vind dat dit niet meer zou mogen!!!! Heb nog nooit een slechte recentie gedaan over een bedrijf. Maar dit bedrijf verdient hem met vlag en wimpel.

    Uiteindelijk heeft essent mij uit de problemen geholpen en lossen hun troep op. gelukkig bestaat er nog zn top bedrijf als ESSENT

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 4 van de4 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    W. Engels
    Nijmegen
    Geen klant van Oxxio 23 maart 2015

    Ben al weken in de weer met Oxxio. Ben helaas ingegaan op een telefonisch verkoopverhaaltje van deze *** en lijk er nu aan vast te zitten. Ondanks het feit dus dat ik netjes binnen enkele dagen schriftelijk heb ontbonden (met het door hun aangeboden formulier op de website). Hebben ze nooit ontvangen is nu de boodschap. Nou, ik heb een maand lang NIKS (geen email, brief, account of wat dan ook) ontvangen van Oxxio, maar ben ondertussen wel al uitgeschreven bij mijn oude maatschappij en blijk zelfs al stroom te krijgen van Oxxio. Ik heb vele emails over de kwestie naar de Oxxio klantenservice gestuurd (ik wil nl. gewoon terug naar mijn oude maatschappij) en NOOIT wordt gereageerd. Op geen enkele email volgt ook maar enig teken van leven! Na veel proberen blijkt er telefonisch contact mogelijk en dan wordt doodleuk gezegd (na een stem met een bericht over de fantastische verbeterde klantenservice) dat de mails wel ontvangen zijn en dat er “iets” gedaan wordt. Alle contacten met de klantenservice (hoe durven dit zo te noemen) eindigen altijd met: we bellen u terug/u hoort van ons. NOU: WE HOREN NIETS. Dit is werkelijk niet normaal en wil iedereen aanraden: ga NOOOOOIT in zee met Oxxio.

    Reactie van Oxxio 25 maart 2015

    Beste W. Engels,

    Je hebt aangegeven dat je klant van Oxxio bent geworden en dat je tijdig de overeenkomst hebt geannuleerd. Wij ontvangen graag een kopie van je verzendbewijs (bij aangetekende annulering). Dit is de enige manier waarop je kunt aantonen daadwerkelijk tijdig te hebben geannuleerd of een incidentnummer als je per e-mail hebt geannuleerd.

    Je kunt deze bewijsstukken e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan nemen wij je klacht in behandeling.

    Wij horen graag van je.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Jowy Klooster
    Oosterwolde, Friesland
    geld terug van oxxio 23 maart 2015

    k heb al meerdere malen contact gehad met jullie maar krijg geen antwoord terug wij krijgen geld terug van jullie maar nu weten jullie rekening nummer niet meer?? en jullie zouden een brief sturen naar ons en is ook niet gebeurt ? wij krijgen nog dik 600 euro terug maar nu geven jullie niet thuis nogmaals mijn rekening nummer is xxxxxxxx waar jullie al 5 jaar geld vanaf halen en dit hebben jullie nu ineens niet meer ? graag wil ik binnnen 24 uur antwoord hebben en met spoed mijn geld terug zoniet ik heb rechtsbijstand en daar ga ik gebruik van maken!!! wat zo ga je niet met klanten en mensen om ook al veel mails gesturrd / gebeld enz enz was een bedrijf

    Reactie van Oxxio 25 maart 2015

    Beste Jowy,

    Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat je je tegoed nog niet terug hebt ontvangen. Wij zouden graag voor je nakijken waardoor dit komt. Hiervoor hebben we meer gegevens van je nodig.

    Kun je ons een korte beschrijving van je klacht en je klachtgegevens doorsturen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl?

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van Jowy Klooster 1 april 2015probleem is opgelost

    nooit hier heen gaan als je incasso bureau erop afstuurt kan ineens alles daar ..

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Ik
    Almere
    Betalen voor 2 huizen na verhuizing. 23 maart 2015

    Na 6 jaar trouwe klant te zijn geweest is het vorig jaar Misgegaan na de verhuizing.Ze wilden ons laten betalen voor de oude woning hoewel wij er niet meer woonde.oude aansluiting netjes opgezegd en had alles op papier.Wij stonden in ons recht, maar ze stuurde ons gewoon door naar het incasso bureau DAS.Weten dat je in je recht staat en alles zwart op wit hebt en gewoon doorgaan met bedreigingen van deurwaarder etc.maandenlang bellen en papieren inscannen (bewijzen) en beloftes dat ze de aanmaningen stoppen.En dan toch elke zaterdag weer aanmaning op de mat.Ik ben zo vreselijk teleurgesteld in oxxio!Alleen maar omdat HUN administratie niet op orde was.Oplossing? Geen idee ik heb uiteindelijk met juridisch advies een brief opgemaakt en duidelijk gemaakt dat ze fout zitten en bewijs heb.En niet te beroerd ben om er werk van te maken via de juridische weg.Nooit meer wat van ze gehoord geen excuus niks.En dat te bedenken dat ik oxxio ophemelde en zeer tevreden was en altijd optijd betaalde.Ik heb er slapeloze nachten van gehad.Oxxio een goede tip zoek een ander incassobureau.Ze leveren slordig werk, dit had niet maanden hoeven duren en had opgelost kunnen worden.Ik ga nu een jaar na dato weer verhuizen en durf hierdoor niet bij jullie te blijven.Want ik sla mezelf voor me kop als ik straks weer een dossier met bewijzen moeten aanmaken alleen omdat ik ga verhuizen.Erg jammer want jullie online account is wel erg makkelijk en het zelf aanpassen van het maandbedrag is ook top.

    Reactie van Oxxio 25 maart 2015

    Beste Ik,

    Wij begrijpen dat het heel vervelend is dat je met een incassobureau bent geconfronteerd na je verhuizing. Het is echter uit je verhaal niet helemaal duidelijk wat de reden hiervan is en wij zouden dat graag voor je uitzoeken.

    Kun je ons een korte beschrijving van je klacht en je klantgegevens toesturen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl?

    Alvast bedankt voor de moeite.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Liesbeth Volk
    Almere
    Nooit nooit nooit meer 19 maart 2015

    Ik moet me inhouden niet grof te worden, maar Oxxio haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan!! In maart 2014 overgestapt met de belofte van de man aan de deur, dat ik mijn opzegvergoeding van de oude leverancier terugkrijg. Het is nu maart 2015 en ik heb nog steeds niks terug gezien van de €350 euro(!!!) die ik moest dokken voor dat grapje. Steeds weer kreeg ik de vraag om het te bewijzen met een factuur die ik dan maar weer opstuurde en waarvan dan werd ontkent dat ze hem hadden of ze konden het niet openen/ lezen. Daarnaast hebben ze sowieso zes weken de tijd om te reageren op je mail die ze zeker benutten en ze konden niet controleren of mijn nieuwe mails wel de juiste inhoud bevatten want die krijgen gewoon opnieuw de zes weken wachttijd...... Iedere keer weer wachten. Nu heb ik eindelijk telefonisch bevestigd gekregen dat mijn mail is aangekomen met de eindfactuur van de vorige leverancier. Wel even geduld want de verwerkingstijd daarvan is 8-12 weken!! Das drie maanden met een beetje pech!! Daarna kan ik betaling verwachten... Daarnaast ben ik €40 per maand meer gaan betalen door mijn overstap en mag zeker hopen dat ik er wat van ga terugzien, anders ben ik driedubbel genaaid! Maar mijn jaarnota nog niet gezien en contact met Oxxio hierover is bijna niet mogelijk door hun slechte bereikbaarheid. Ik ben ondertussen uit contract en wil zo snel mogelijk weg! Ben nog nooit zo gefrustreerd door een bedrijf! Maar wil wel zeker weten dat ik mijn bedrag van €350 euro terugkrijg van die ***. Oxxio: slechtste keuze ooit!

    Reactie van Oxxio 20 maart 2015

    Beste Liebeth,

    Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat de afhandeling van je klachten langer duurt dan je van ons mocht verwachten. Wij verzoeken je dan ook om ons je klantgegevens door te sturen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, zodat wij dit voor je na kunnen kijken.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Erik leemans
    Apeldoorn
    Hoezo slimme meter 18 maart 2015

    Ik heb al 7 of 8 jaar een slimme meter van Oxxio. Helaas krijg ik nu een eindafrekening met geschatte standen en deze zijn veel hoger dan de daadwerkelijke standen op opname datum. Oxxio moet niet schatten maar even moeite doen. Op mijn oxxio kan ik de juiste meterstanden van diverse data vinden. na insturen klacht krijg je uiteindelijk een mailtje om nieuwe standen doir te geven.n voor een correctie factuur. Dat ga ik dus niet doen! Heb niet voor niets een slimme meter. Al met al een teleurstellend gebeuren en een ontevreden klant! Zeker na eerdere klachten afgelopen jaren. ErikL

    Reactie van Oxxio 20 maart 2015

    Beste Erik,

    Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat als je gebruik denkt te maken van een slimme meter, dat je meterstanden zijn geschat. Wij zouden graag voor je nakijken waarom dit is gebeurd. Kun je ons je klantgegevens doorsturen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl?

    Alvast bedankt voor je moeite.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 9 van de9 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    willemdeboze
    Oxxio verkopers misleiden structureel 16 maart 2015

    Eind vorig jaar ben ik door een colporteur van Oxxio overgehaald om over te stappen. Absolute voorwaarde daarbij was dat Oxxio de opzegvergoeding, die de oude leverancier in rekening zou gaan brengen, geheel zou vergoeden. Dit is meerdere malen door de colporteur bevestigd. Toen ik de bedragen wilde declareren bleek dat deze actie al in juni 2014 is gestopt en ik dus naar de opzegvergoeding kan fluiten. Na te hebben geklaagd, vertelde Oxxio doodleuk dat ik zelf beter had moeten lezen. Kortom, verkopers van Oxxio mogen je vertellen wat ze willen, want de verantwoordelijkheid om kleine lettertjes te controleren ligt voor 100% bij de klant. Dit lijkt misschien juridisch waterdicht voor Oxxio, maar het blijft misleiding. Daarbij gebeurt het structureel, want het regent klachten van mensen die op precies dezelfde manier zijn bedonderd. Het enige dat de mensen van de afdeling damage control van Oxxio doen is mensen er op wijzen dat Oxxio dergelijke opzegvergoedingen niet betaalt en dat ze zelf in de welkomstmap hadden kunnen lezen dat de belofte van de verkoper niet wordt vermeld. Dat is dus voorbijgaan aan de grootschalige misleiding en de verantwoordelijkheid terugleggen bij de klant, wat, op zijn zachtst gezegd, onfatsoenlijk is. Ik ga de contractsperiode afwachten en daarna zo snel mogelijk overstappen, om nooit meer bij Oxxio terug te komen.

    Reactie van Oxxio 20 maart 2015

    Beste willemdeboze,

    Wij begrijpen dat het vervelend voor je is om met een opzegvergoeding van je vorige leverancier te worden geconfronteerd en dat deze niet door Oxxio wordt vergoed.

    Oxxio vergoedt sinds 1 juni 2014 geen opzegvergoedingen meer van andere leveranciers.

    Wij gaan ervan uit dat ons standpunt hierin helder is.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Ellen Zuidam
    Zutphen
    Ellende 10 maart 2015

    11 februari een verkoper van Oxxio aan de deur gehad. De tarieven lijken mooi op papier maar als je alles gaat nabereken valt het heel vies tegen. Dus ik heb binnen de gestelde periode van 14 dagen keurig een opzegbrief gestuurd. Je raadt het al: Oxxio zegt deze niet te hebben ontvangen! Makkelijke smoes van hen aangezien ik geen verzendbewijs had evenals het niet hebben van een kopie van de opzegging. Vorige week zou een medewerkster het alsnog proberen te annuleren door het te gooien op het feit dat ik nog geen meterstanden had ingevuld. Gisteren opnieuw gebeld hierover en zoals verwacht was hier niets van bekend. " Geen bewijs dus we gaan het niet kosteloos opzeggen" Meneer was van mening dat ik telefonisch had moeten opzeggen, terwijl ik dat bewust niet had gedaan omdat ik schriftelijk bewijs wilde hebben. De medewerker aan de telefoon had 1 goed advies voor mij: Nooit hun producten aan de deur kopen. Daar waren we wel achter. Mocht je wel in hun verkooppraatje trappen en het willen opzeggen: maak een kopie van de opzegbrief en verstuur hem aangetekend! Ik ben "blij" dat ik voor slechts 1 jaar heb getekend, maar ik hou ook mijn hart vast voor wat komen gaat.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 0 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    RMJW.
    Almere
    Oxxio powerdeal 5 maart 2015

    Denk eraan dat alleen bij een hoog verbruik de hoge vastrechtkosten leverancier van 2x€10 per maand rendabel zijn. Of... Overstappen in de maanden dat je weinig gas verbruikt naar een leverancier die de overstapkosten vergoed.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    de jong
    holwerd
    Oxxio 3 maart 2015

    Ik ben ook lid geworden in januari

    Word er gezegt dat alles vergoed word

    Nou mooi niet want sinds 1juni 2014 is oxxio daarmee gestopt boetes te betalen maar ik heb hier de voorwaarden van 2013 liggen die ik van hun heb gekregen daar staat niets in

    Vandaag 3maart 2015 komen ze alweer aan de deur heb ik t verhaal uitgelegt zegt deze verkoper van oxxio mevrouw u bent opgelicht u moet n andere leverancier gaan zoeken

    Ppff niet best

    Reactie van Oxxio 20 maart 2015

    Beste De Jong,

    Je hebt aangegeven dat je vanaf januari klant bent geworden van Oxxio. Als je per januari 2015 klant van Oxxio bent geworden, dan wordt de opzegvergoeding van een andere leverancier inderdaad niet vergoed. Wij maken hierop geen uitzondering, helaas.

    Oxxio vergoedt sinds 1 juni 2014 geen opzegvergoedingen meer van andere leveranciers.

    Wij gaan ervan uit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Aaldrik
    Tjuchem
    Bereikbaarheid en App 2 maart 2015

    Ik heb sinds 4 weken geen aflezing in de Oxxio App. Slechte service. Tevens geen telefoon of mail voor opheldering van de probleem.

    Reactie van Oxxio 20 maart 2015

    Beste Aaldrik,

    Dat is inderdaad heel vervelend. Kun je ons je klantgegevens en een korte beschrijving van je klacht e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken we voor je na hoe dat komt.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 4 van de4 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Jeroen
    Breda
    Ellende na de verhuizing... 27 februari 2015

    In November ben ik verhuisd naar een nieuwe woning. Vervolgens kreeg ik achteraf onverwacht veel afrekeningen (van oude en nieuwe woning). Toen ik contact met ze opnam, kreeg ik te horen dat dit kwam omdat ze een fout hadden gemaakt. Ze hadden mijn contract namelijk per ongeluk afgesloten en daarna weer geactiveerd. Op zich geen probleem, dat kan gebeuren. Maar hierdoor bleek ook dat ze per ongeluk een opzegboete in rekening hebben gebracht van 150 euro. Dit was verder geen probleem, want ze zouden regelen dat dit teruggestort wordt. Na twee weken heb ik nogmaals gebeld omdat ik niks meer gehoord of gezien had. Op dat moment kon er geen antwoord gegeven worden omdat er een storing met het systeem was. Een week later nog een keer gebeld en toen hoorde ik ook dat er een storing was en een antwoord niet mogelijk was. Nog een week later was de storing eindelijk opgelost. Op dat moment kreeg ik het antwoord dat het is doorgezet naar een andere afdeling en dat ze volgens hun procedure er 8 weken over doen om wat papierwerk in orde te krijgen. Na die 8 weken hebben ze er nog 2 weken voor nodig om het geld over te maken. Dat betekend dus dat ik 14 weken moet wachten op het geld dat ik van ze te goed heb. Als antwoord hierop heb ik de automatische incasso teruggedraaid. Als antwoord kreeg ik een e-mail met: "Openstaand bedrag wordt automatisch afgeschreven Onlangs gaf je een machtiging af voor een automatische incasso. Daardoor wordt de eerstvolgende nota automatisch van je rekening afgeschreven. Maar volgens onze gegevens heb je de laatste nota die je per acceptgiro ontving, nog niet betaald. Daarom geven we je bank de opdracht om tegelijkertijd met de eerstvolgende nota ook de andere nog openstaande bedragen af te schrijven. Heb je ondertussen betaald? Dan wordt natuurlijk alleen je nieuwe nota afgeschreven. Voorkom incassokosten Zorg dat er voldoende geld op je rekening staat. Als afschrijven niet lukt, kunnen de incassokosten voor deze nota namelijk oplopen tot € 40,00." Toen ik vervolgens belde om aan te geven dat ik het niet eens ben met incassokosten, kreeg ik alleen maar een stugge medewerker aan de lijn. Het enige wat ik kreeg te horen was dat als je niet betaald, ze het doorzetten naar het incassobureau (DAS).

    Reactie van Oxxio 20 maart 2015

    Beste Jeroen,

    Uit je review, maak ik op dat er het een en ander is misgegaan bij je verhuizing. Wij zouden dit graag voor je nakijken en kijken of wij samen met jou een passende oplossing kunnen bedenken.

    Kun je ons je klantgegevens en een korte beschrijving van je klacht mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan nemen wij contact met je op.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Jansen
    Oxxio maak is gevoel in je los. 27 februari 2015

    Ik moet eerlijk zijn toch? Ik heb niet veel last met Oxxio zelf .Het zijn de stomste en denk dik onderbetaalde personen die daar het werk doen en maar mogen zeggen wat er in hun hoofd opkomt aan uitspraken,verstand van wat ze zeggen is er niet en respect voor de klant al zeker niet. Ben niet de beste klant met betalen maar doe me best, ontslagen worden is niet leuk en ieder weet dat je financieel heel wat te verstouwen krijgt en het antwoord daar heb ik niks mee te maken is volkomen <naughty>achterlijk</naughty> je hebt er wel mee te maken als je daar aan de telefoon bent.Als je verhuisd en je moet dan twee maanden betalen voor beide huizen is gewoon diefstal en misbruik van mijn rekening. Maar ja Oxxio he!Het kado de IPad is leuk hoor maar je betaald hem echt zelf Te laat met uitrekenen Ach nog 2 jaar en dan EXIT OXXIO.

    Reactie van Oxxio 20 maart 2015

    Beste Jansen,

    Wij begrijpen dat het vervelend voor je is om met een ontslag te worden geconfronteerd. Wij zijn echter wel van mening dat als je ergens gebruik van maakt, hier ook voor betaald moet worden.

    Je geeft verder aan dat je bent verhuisd en dat je zowel voor het oude als voor het nieuwe huis een voorschotbedrag moet betalen. Dit is echter heel gebruikelijk, zeker als de leveringsovereenkomst van het oude adres halverwege de maand beëindigd wordt. Bovendien wordt er voor het oude adres een eindrekening opgemaakt. Hierop worden alle voorschotbedragen meegenomen en verrekend.

    Wij gaan er dan ook van uit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van Jansen 27 maart 2015probleem is opgelost

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Sanne
    Apeldoorn
    Oxxio zal en moet gelijk hebben! 18 februari 2015

    Ik ben pas verhuisd, eerst krijg ik een eindafrekening van € 482,02 ?? van mijn oude adres,niet normaal want ik ben alleen met mijn zoon, ik heb op 11-12-2014 aan Oxxio doorgegeven dat ik op mijn nieuwe adres energie wil van hun, krijg bericht van de doorgegeven verhuizing, op 27 januari krijg ik 2 eindafrekeningen ,terug te ontvangen € 126,59 ,en € 74,22 ,maar er gebeurd verder helemaal niks,dus ik denk nou dan hebben ze het voorschotbedrag verrekend van de maand januari,ik krijg nergens bericht meer van,heb een paar keer email gestuurd,maar krijg geen antwoord, op 14 februari krijg ik een brief met, uw voorschot van februarie betalen vóór 28 februari ,waar is de teruggave gebleven ,en waar is de voorschotnota van januari ,snapte er niks van,ineens krijg ik op 16 februari een brief van Liander ,wij hebben bericht gekregen van Oxxio dat ze het energiecontract met u hebben beeindigd per 12-02-2015 ! Huh wat krijgen we nou? gebeld met Oxxio , ik had januari niet betaald,nou zeg waar is mijn teruggave gebleven? ik mag geen informatie meer geven omdat u geen klant meer bent werd er gezegd,ik moest maar naar Incasso DAS bellen,heb 3 medewerkers gesproken die helemaal NIETS KUNNEN VINDEN van Oxxio ,gebeld en gebeld,maar Oxxio blijft volhouden,en ik kan praten en zeggen wat ik wil, ze doen nergens wat op uit, nu heb ik ook Liander gebeld en die kunnen niks voor mij doen,en leven wel met mij mee,ze hebben heel veel mensen die problemen hebben met Oxxio,wanneer pakken ze dit bedrijf eens aan,wat een oneerlijke behandeling naar de klanten toe ,*** bedrijf

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 10 van de10 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    thessa
    losser
    trap er niet in. 13 februari 2015

    was al jaren lang lid van oxxio, maar volgens een berekening zou ik goedkoper zijn als ik zou overstappen. Dus had ik mijn overstap gemaakt naar de Nle maatschappij. Werd ik opgebeld door oxxio met mooie verhalen en beloftes om toch klant te blijven. Ze garandeerden mij dezelfde energiekosten en een doos met besparings artikelen en een ipad. Toen moest ik aan de telefoon meteen op internet een knop indrukken. Als ik toch dan liever klant bleef ik dacht zelf aan de artikelen en de ipad. De vrouw zei aan de telefoon dat ze vandaag nog die aktie voor elkaar kreeg als ik nu op de pc wat dingen kon invoeren. Het was bijna sluitingstijd en ze had bijna vrij. ze kon het nu nog even snel voor elkaar maken,. ( ook al zo vreemd) Achteraf heb ik nooit een ipad gekregen of een pakket met artikelen. Ook de kosten waren hoger dan gedacht. Dus meteen opgebeld en ze zei daar weten wij niks van hoor Dat gesprek is toch opgenomen zei ik. Nee die worden naar een tijdje verwijderd mevrouw. Dan ben ik ook geen klant meer van jullie. Mevrouw u kunt nu niet zomaar opzeggen dat kost u 250 euro overstapkosten. Nu helemaal woedend op dit asociale bedrijf. Ik ben toch gelijk maar weer naar de nederlandse energiemaatschappij gegaan, want die 250 euro haal ik er wel weer uit. omdat ze veel en veel goedkoper zijn. Dus neem een energiemaatschappij zonder cadeautjes en beloftes en trap er ook niet in als ze aan de deur staan. Maar kies zorgvuldig uit op de computer wat voor jou de beste energieleverancier is.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?