Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?

Klantreviews Oxxio

  • Betaal niet teveel!
  • Overstappen is geld besparen. Met onze gratis overstapservice kunt u zorgeloos switchen naar een andere leverancier.
  • Energie vergelijken
  • D van der Veen
    Huizen
    Bedriegen van nieuwe klanten. 23 januari 2015

    Ik ben benaderd door een medewerker van Oxxio. Deze meneer heeft mij verteld dat ik kosteloos kan overstappen van mijn oude leverancier naar Oxxio. Gezien ik maandelijks € 30.00 goedkoper uit ben, ben ik op de aanbieding ingegaan. Achteraf blijkt nu, dat ik niet kosteloos overstap. Ik moet een boete betalen aan mijn oude leverancier van €350.00 Dit noemt Oxxio dus kosteloos. Schandalig,

    dat een bedrijf zo met zijn nieuwe klanten omgaat. Geen woorden voor. Je wordt gewoon bedondert.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Zahedul Haque
    Amsterdam
    cancellation fees + gift 22 januari 2015

    Dear oxxio, sent your attached doc with the sign printed to your physical address for the cancelation fees that I paid to the previous provider essent. That's actually the oxio supposed to pay. On the other hand, I'd like to ask that people who switched to the oxio get an offer either laptop or mobile. One of my friends had thus offer. I wonder why I'm not getting it as a new client? And the essent sent me a letter with the 30% korting for the whole year and the neon also offering me 50% discount... Now question to be asked that why I need to stay with the oxio if I get neither laptop or korting besides my cancelation fees? I'm expecting a positive respond from you soon otherwise I will switch off to another provider that will give me either laptop or korting. The above email I sent to oxxio long time ago...no reply and no calls received. Should I overstap to another levencier? Regards Zahedul Haque zahedulza@gmail.com

    Reactie van Oxxio 23 januari 2015

    Dear Zahedul Haque,

    Oxxio doesn't compensate the cancellation fees of other companies. When you choose for Oxxio, you make a conscious choice.

    Oxxio offers their customers several choices for saving energy and money. Some of our choices include a laptop or mobile, other choices include just competitive prices. We rather offer our customers competitive prices, than pay cancellation fees to our competitors.

    We leave the choice to you.

    Kind regards,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Mark
    waardeloos 20 januari 2015

    augustus overgestapt ivm scheiding/nieuw huis en beloofd werd een tablet. Oke leuk voor de kids. Nou mooi niet dus. Als ze het maandbedrag niet kunnen aschrijven automatisch en je het bijvoorbeeld na 1 of 2 weken zelf overmaakt vergeet je tablet en je bezuinigings doos dan maar want dan moet je het dubbel zoveel maanden wel automatisch laten afschrijven voordat je het krijgt. Zoveel spijt van dit contract.

    Reactie van Oxxio 20 januari 2015

    Beste Mark,

    Je hebt aangegeven dat Oxxio niet in staat was om bedragen automatisch van je rekening af te schrijven en dat je een paar weken later het bedrag zelf aan Oxxio overmaakte. Wij verwijzen je graag naar artikel 4 van de Actievoorwaarden In Control. Hierin staat aangegeven dat Oxxio in staat moet zijn om de bedragen automatisch van rekening te incasseren. Is dit niet geval, dan mag Oxxio aanvullende voorwaarden stellen aan de levering van het product.

    Deze voorwaarden zijn van toepassing op de door jou met Oxxio aangegane leveringsovereenkomst. Wij willen best voor je nakijken of je inmiddels wel in aanmerking komt voor de uitlevering van de actiecode. Kun je hiertoe je klantnummer en een kort beschrijving van je vraag e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Hetty Riet
    Papendrecht
    overgestapt en nu in jan. 2 maal voorschotbedrag betalen 16 januari 2015

    November 2014 overgestapt van Oxxio naar Ned. Energiemij. Dat was m.i.v. 1-1-2015. Nu komt er een rekening van Oxxio te betalen voorschot jan. 2015 156 euro. Dit bedrag meteen gestorneerd en gemaild naar Oxxio dat ik overgestapt was. Telefoon van Oxxio Dit stond nog in ons systeem dus u moet gewoon jan. betalen. Maar!!! U krijgt terug op de jaarafrekening 2014 een bedrag van 250 euro en daar halen we meteen de maandtermijn van jan. af dus u krijgt nog geld terug. Hoe kan je nu een eindafrekening 2014 ontvangen terwijl je jan. 2015 nog moet betalen. Dus zou ik jan. 2015 2 keer voor gas en stroom moeten betalen. Dit wordt dus de geschillencommissie.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • GM.
    Arnhem
    goede klantenservice 14 januari 2015

    goede, aardige klantenservice, wordt netjes teruggebeld en meegedacht.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Swart
    Amsterdam
    wees wijs, neem nooit een contract bij Oxxio !!! 13 januari 2015

    Ze vertellen onwaarheden. Oxxio geeft de netbeheerder de schuld voor vertraging in het corrigeren van meterstanden en terugbetaling van teveel betaalde energiekosten. De netbeheerder zou niet reageren op communicatie van Oxxio daarom duurt het allemaal zo lang. Heb twee keer de netbeheerder (Liander) gebeld. Werd keurig geholpen, kreeg per mail een bevestiging van het tweede gesprek. Liander is NIET verantwoordelijk voor het corrigeren van meterstanden. Dit beweert Oxxio namelijk, ze deden dit telefonisch en het wordt zelfs op de website vermeld. Erg onsympathiek om een ander de schuld te geven en dan is het ook nog eens niet waar. Begrijp uit de gelezen reviews dat ik niet de enige ben die erg ontevreden is.

    Reactie van Oxxio 14 januari 2015

    Beste Swart,

    Jammer dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening. Uit je bericht begrijp ik dat je een correctieverzoek hebt ingediend en dat je jaarrekening(en) tot heden niet zijn gecorrigeerd.

    Kun je ons een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer e-mailen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij het voor je na.

    Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groet,

    Taoufik

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Nikita
    Amersfoort
    Oxxio app 12 januari 2015

    Ik voer regelmatig mijn meterstanden in en hou ze ook apart bij. Voor stroom betaal ik 45 euro P/m en kom nooit hoger dan 17 euro. De oxxio app zegt echter dat ik rond april maar 50 euro terug kan verwachten. Daarnaast is mijn voorschot voor gas 75 euro per maand, maar de app geeft al bij 60 euro verbruik aan dat we over de 100% verbruikt hebben.... Ook zitten we maar 2 maanden (5 euro, 40 euro) over ons voorschot bedrag heen en verder er ruim onder maar de voorschotcheck zegt dat we in april 300 euro bij moeten betalen. Vind het erg vreemd dat de app zulke tegenstrijdigheden laat zien...

    Reactie van Oxxio 13 januari 2015

    Beste Nikita,

    Dank je wel voor je bericht. Als je wil hebben dat er contact hierover met wordt opgenomen, verzoeken we je vriendelijk om je klantnummer en korte beschrijving van je klacht door te sturen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl. Wil je alleen feedback geven over de app, dan kun je dat ook via de App zelf doen.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Jeemienee
    Emst
    Zogenaamd 'slimme meter' gecombineerd met slechte klantenservice. 11 januari 2015

    Sinds 2009 zijn wij klant bij Oxxio. Ons verbruik is m.b.t. stroom en gas stabiel te noemen. Echter na ontvangst van de laatste jaarafrekening zagen we dat ons stroom- en gasverbruik in één jaar verdubbeld is. Toen is het corresponderen begonnen; bellen, mailen en brieven sturen. Omdat ik tot op heden nog steeds geen duidelijk antwoord cq verklaring heb gekregen, zie ik mijzelf genoodzaakt over te stappen naar een andere leverancier.

    Reactie van Oxxio 12 januari 2015

    Beste Jeemienee,

    Wat vervelend voor je, dat we je nog geen duidelijk antwoord op je vraag hebben kunnen geven.

    We zoeken het graag voor je uit.

    Wil je ons alsjeblieft je klantnummer sturen via 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl' en een korte omschrijving van je klacht. Dan komen we er snel bij je op terug.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    bianotje
    zelfs in de 14 dagen bedenktijd kom je niet van oxxio af!! 8 januari 2015

    Ik heb aan de deur een contract getekend voor levering van energie van Oxxio en zou 14 dagen bedenktijd hebben. Direct zou er een email met het contract en aanbod toegestuurd worden en per post zou het ook nog eens volgen. Toen ik na 5 dagen nog niets had heb ik gebeld waar het bleef, de email zou mij gelijk toegezonden worden. Na 2 dagen nog niks, ook niet per post. Nogmaals gebeld, 55 cent per gesprek plus gesprekskosten!!, nu om de boel op te zeggen!!! Weer werd er beloofd per email en post de bevestiging toe te sturen. weer niks ontvangen. Weer gebeld, nee het was in orde, annulering stond in de computer, moest maar wachten op de post, ja het was druk geweest., en dat van de emails was bekend, gingen er tegelijk uit en dat gaf wel eens problemen. Volgende dag wel een email dat er 1 cent van mijn rekening afgeschreven zou worden en mijn huidige leverancier opgezegd zou worden... weer gebeld, nee er was niks aan de hand, het had elkaar gekruist, nou ik geloof er weinig van. Die 1 cent zou niet worden afgeschreven en de huidige leverancier was ook niet geïnformeerd, weer een email beloofd plus terugbel actie na 3 dagen. geen terugbelactie en na 5 dagen 1 cent afgeschreven!!! weer gebeld, eruit gegooid, weg 55 cent, terug gebeld, weer 55 cent, ja dat de emails niet aankomen is niet onze fout en de brief is vandaag(?), dacht al veel eerder, op de post gegaan die zou u morgen moeten ontvangen., maar u staat als geannuleerd, huh???? hoe kan die 1 cent dan afgeschreven zijn???? weer om terugbelactie gevraagd...... ben benieuwd, ook of ik straks niet in het donker zit!!!

    Reactie van Oxxio 12 januari 2015

    Beste Bianotje,

    Wat vervelend om te horen dat je niet tevreden bent over je aanmelding en nu ook over je annulering.

    We kijken graag even met je mee.

    Wil je alsjeblieft je postcode en huisnummer doorgeven via 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl'? Wil je daarbij kort aangeven wat je vraag is?

    Dan kijken we voor je na wat er is gebeurd en nemen we snel contact met je op.

    Bedankt alvast voor je moeite.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Donker
    Eindhoven
    Totaal verkeerde indicatie van kosten 6 januari 2015

    Sinds eind februari hebben wij gas en stroom via Oxxio. Tot een maand terug gaf de Oxxio-app steeds aan dat we toch zeker €600 terug zouden krijgen op onze energierekening over 2014 en nu komen we ineens op een bedrag van -€50 uit. Vraag me toch af waar dat verschil van maar liefst €650 heen is gegaan?! Dat de app ter indicatie bedoelt is snap ik, maar als klanten op deze wijze indicaties ontvangen, ontvang ik liever niets. Zou toch graag een uitleg ontvangen.

    Reactie van Oxxio 8 januari 2015

    Beste Donker,

    We begrijpen dat dit vervelend voor je is.

    Met de Voorschotcheck kan je zien of je straks moet bijbetalen of geld terug krijgt op je jaarrekening. Op 23 oktober 2014 hebben we een update gedaan, omdat we een fout zagen in de berekening van de seizoensinvloeden voor 2015. Hierdoor kan jouw uitkomst van de voorschotcheck onjuist zijn geweest. Het kan zijn dat je daardoor vóór 23 oktober 2014 een andere uitslag zag dan daarna. De uitkomst die je nu krijgt, geeft een betere voorspelling van het bedrag op je jaarrekening.

    De Voorschotcheck berekent het verwachte bedrag op je jaarrekening. We gaan daarbij uit van je huidige verbruik, jouw actuele tarieven en dat je bij bent met betalen. Het blijft een voorspelling, ook een strenge winter kan hier grote invloed op hebben. Doe daarom de voorschotcheck regelmatig om verrassingen op je jaarrekening te voorkomen.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 0 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Michelle
    Voorburg
    rekeningen 4 januari 2015

    Geen idee hoe Oxxio zijn berekeningen doet. Onze eindafrekening viel fors hoger uit terwijl we een minimaal gebruik hebben, de Oxxio gebruiksmeter is ook niet te begrijpen. Om de hoge rekening overgestapt en nu moeten we de leveringskosten betalen voor een jaar?! Ik snap er helemaal niks van maar ben blij dat ik inmiddels heb opgezegd

    Reactie van Oxxio 5 januari 2015

    Beste Michelle,

    Het in rekening gebrachte verbruik voor stroom en gas dat in rekening is gebracht is laag. De hogere rekening komt doordat je je leveringsovereenkomst tussentijds hebt beëindigd in verband met je verhuizing. Hierdoor wordt een opzegvergoeding in rekening gebracht en de opzegvergoeding van je vorige leverancier die wij je hadden vergoed, moet je terug betalen.

    De opzegvergoeding is conform de richtlijnen van de energiekamer en bij de aanvraag van de vergoeding van je vorige leverancier is in de voorwaaarden aangegeven dat je wel je contract moet uitdienen. Zo niet dan vorderen wij het bedrag terug.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Guido Dulos
    Zoetermeer
    App werkt slecht en geeft info waar je niets mee kan. 3 januari 2015

    Het idee achter de oxxio app is mooi. Op dagbasis inzicht geven in je energieverbruik. De app die toch al een paar jaar bestaat lijkt nog steeds last te hebben van onvolwassenheid. Zo dacht ik een tijdje dat ik heel erg veel goedkoper uit was dan het jaar ervoor, totdat ik ontdekte dat de meterstanden van het laagstroomverbruik vanaf augustus niet was meegerekend. Op de iphone kan ik mijn laagstroomverbruik niet eens opgeven. Het toetsenbord ligt over het invoerveld heen. Om die reden heb ik toen ook de app op de ipad geinstalleerd. Ik was mijn wachtwoord vergeten, en vroeg de link op voor "vergeten wachtwoord". Met die link kwam ik weer terug op het inlogscherm, dus daar had ik niets aan. Ik werd wel op mijn klacht hierover op mijn wenken bediend. Netjes teruggebeld en ik kreeg een link toegestuurd die wel werkt. Sinds een paar dagen is er een nieuwe versie, maar die heb ik nog niet kunnen bekijken, want het lukt de app niet om de gegevens in te laden. Ik geef de app nu twee sterren. Omdat ik het idee prima vind hoop ik dat de problemen snel opgelost zijn en ik de app vier of zelfs vijf sterren gun.

    Reactie van Oxxio 5 januari 2015

    Beste Guido,

    Graag willen we je helpen maar dan hebben wij je postcode/huisnummer of klantnummer nodig. Wij verzoeken je vriendelijk je vraag plus deze gegevens door te sturen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    ron bekker
    waardeloos 2 januari 2015

    Wij werden aan de deur benaderd door oxxio. Het aanbod klonk erg aanlokkelijk. Middels een energiebesparend pakket zouden we tot €300,- kunnen besparen. We hebben een overeenkomst getekend en de rest zou geregeld worden. Het contract met essent werd verbroken. We hebben een paar weken op ons energiebesparende pakket gewacht, maar er kwam niets. Uiteindelijk heb ik gebeld en bleek dat we een heel ander contract hadden. Zonder energiebesparend pakket. Helemaal niet interessant voor ons. Maar we konden er niet meer onder uit. Ik heb gelijk een klacht ingediend. Na twee maanden mailen en bellen kregen we als antwoord ; er zijn helaas verkopers rond geweest die niet naar behoren hen werk deden. Helaas kan het contract niet zonder opzegvergoeding gestopt worden. Ik heb essent gebeld en onze overstap terug gelijk geregeld. Gelukkig neemt essent de opzeg vergoeding voor hun rekening. Nu heb ik de afrekening gekregen. Op de brief stond : overmaken voor 25 december. Dit heb ik gedaan, namelijk 24 december. Oxxio heeft echter pas 30 december de betaling binnen gekregen. Dus lag er 31 december ak een incasso rekening van €40,- in de bus. Jullie ook de beste wensen Oxxio!! Waardeloos bedrijf en waardeloze klantenservice!

    Reactie van Oxxio 5 januari 2015

    Beste Ron,

    Het klopt dat in de brief stond dat je het bedrag voor 25 december 2014 diende over te maken. Er stond ook in dat als wij je betaling niet binnen 14 dagen na dagtekening van de brief (11 december 2014) hadden ontvangen, er € 40,- in rekening wordt gebracht. Kennelijk is de bank die jij hebt niet dezelfde als die wij hebben, waardoor wij je bedrag iets later hebben ontvangen.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    K. de Been
    Schandalig hoe ze met klanten omgaan! 1 januari 2015

    Er kwam een man aan de deur om INFORMATIE te geven over Oxxio en vroeg of ik interesse had. Ik heb hiervoor mijn gegevens gegeven, echter zat ik er meteen aan vast! Ik heb toen gelijk gebeld naar de klantenservice, deze zouden mijn account etc. verwijderen. Ze hebben dit dus NIET gedaan! Ik heb later ook een schriftelijke opzegformulier opgestuurd, echter helpt dit in werkelijkheid ook niet! Gewoon ronduit schandalig!!

    Reactie van Oxxio 2 januari 2015

    Beste K. de Been,

    Uit je bericht begrijp ik dat je voor informatie hebt getekend, in plaats van een overeenkomst. Je geeft aan je aanmelding te hebben geannuleerd en dat dit nog niet is verwerkt.

    Hierbij wil ik je bevestigen dat je aanmelding, reeds is geannuleerd. Je ontvangt hiervan een schriftelijke bevestiging. Ook wil ik je mededelen dat je nooit hoeft te tekenen voor het opvragen van informatie.

    Ik vertrouw erop je hiermee volledig te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Taoufik

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    rody
    amsterdam
    oxxio 30 december 2014

    Oxxio heeft o.a. als USP de voorschotcheck. Goed idee, maar dan moet het ook wel werken. Al 8 maanden lang krijg ik excuses van Oxxio dat zij problemen ondervinden met de voorschotcheck. Voor de meeste mensen die voor Oxxio gekozen hebben is dit de grootste reden om zo aan het einde van het jaar niet voor verrassingen komen te staan. Met de maand wordt het probleem erger. zo kreeg ik in de eerste 3 maanden van het contract nog +/- €850 euro terug en nu moet ik €150 euro betalen. De maand december is de eerste maand (in 8 maanden ) waarbij ik 10 euro boven mijn gasverbruik zit. Alle overige maanden €75 euro eronder. Niemand maar dan ook echt niemand kan mij vertellen hoe dat kan. Ja meneer de voorschotcheck werkt inderdaad niet naar behoren. Er is ook niemand die je wel kan spreken over een oplossing van dit probleem. Als klap op de vuurpijl zeggen ze, meneer de voorschotcheck geeft een indicatie. Behoorlijk vreemd als je eerst €850 euro terug krijgt en nu €150 moet gaan betalen.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 0 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Pascal van der Horst
    Uithoorn
    3 x aanmaning in een half jaar! 25 december 2014

    Wij zijn ontevreden over de gang van zaken met betrekking tot het betalen van de energie + gas rekening. Wij betalen elke maand netjes maar kregen over het afgelopen half jaar toch 3 x een aanmaning van DAS. In augustus een bedrag van 248,- euro, November 248,- euro en nu in December weeeeeer een bedrag van 247,- euro. Voor de eerste 2 hebben wij wel een regelingen kunnen treffen van 124,- euro in de maand maar dit is echt te gek voor woorden!! De klanten service van Oxxio zelf bereiken is al een ramp! Begin januari 2015 gaan wij direct overstappen naar een andere energieleverancier want ik ben niet van plan om elke keer aanmaningen te krijgen en 40 tot 80 euro incasso kosten te betalen. Mijn gezin moet ook eten.....!

    Reactie van Oxxio 30 december 2014

    Beste Pascal,

    Je geeft aan dat je met aanmaankosten over je maandelijkse voorschotbedragen wordt geconfronteerd. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom dit gebeurd. Dit zouden wij graag van je uitzoeken. We hebben hier alleen meer gegevens voor nodig. Kun je ons een e-mail sturen met een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer of je postcode en huisnummer, dan nemen wij contact met je op. Je kunt e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • e.p.nijhoff
    almelo
    zeer slechte qua afspraken /uitspraken/overleg 18 december 2014

    nadat een client via telefonisch contact geklaagd heeft over de maandelijkse datum van afschrijving [deze zit in de bijstand] veranderd er niets ,iedere maand word er op verschillende data geld afgeschreven. nadat er 1 maand geen geld op de rekening staat ,word er maandelijks een boete van 40 euro geind ,extra op de maandelijkse afschrijving. na gebeld te hebben word er verteld dat alles in orde is,maar de boetes worden wel geind ,naar ruim anderhalf jaar.valt dan een brief op de mat dat er binnen een week betaald moet worden anders komt de deurwaarder ?? er is diverse keren gebeld met oxxio om te vragen hoe het zit ,er zou een overzicht opgestuurd worden ,nooit ontvangen ,maar wel anderhalf jaar een boete innen zonder dat er antwoord gegeven is waarom,tijdens het gesprek met de medewerker word er gezegd dat men maar moet zorgen dat men geld op de bank heeft staan,en er geen regeling kan worden getroffen, zeer klant onvriendelijk en tegen het onbeschoft aan. er zou nu binnen 5 dagen een overzicht gestuurd worden?? het oxxio sieren dat na betaling van de afrekening deze boete terug te storten,aan de gebruiker,wegens onterecht innen voor anderhalf jaar ,zonder tekst of uitleg te geven ,en over tegaan tot het innen van het maandelijkse bedrag op een vaste dag te doen, dit voor te leggen aan de ombudsman ,wegens niet reageren op gepleegde telefoons en gemaakte afspraken. nijhoff

    Reactie van Oxxio 22 december 2014

    Beste e.p.nijhoff,

    De voorschotbedragen worden automatisch geïncasseerd op een zekere datum. Als deze datum niet voor uitkomt, kun je deze zelf wijzigen via Mijn Oxxio. Mochten bedragen niet geïnd kunnen worden, wordt eerst een herinnering gestuurd. Als vervolgens nog niet tijdig wordt betaald, wordt een aanmaning in rekening gebracht.

    Als je je postcode/huisnummer of klantnummer met je klacht naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl stuurt, kijken wij dit graag voor je na.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nedeland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • M Huijbregts
    heel slechte ervaring! 15 december 2014

    ze hebben mijn privé aansluiting gezet als klein zakelijk. dus ik moet hogere vaste lasten betalen. ze hebben beloofd dat ik te veel betaald bedrag terug zou krijgen. het is niet gebeurd! ze gingen verder nog een zakelijke aansluiting voor mijn bedrijf regelen. ook niet gelukt omdat ze aan grote verbruikers niet eens mogen leveren! helemaal verkeerd ingelicht door de verkoper! verder hebben ze nog een ipad beloofd, weer niet nagekomen. echt heel slechte ervaring gehad!

    Reactie van Oxxio 16 december 2014

    Beste M. Huijbregts,

    We vinden het heel jammer te lezen dat onze dienstverlening niet aan jouw verwachting voldoet. Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat Oxxio geen grootzakelijke aansluiting van energie voorziet. Dit is echter een beleidsbeslissing van Oxxio.

    Onze zakelijke tarieven zijn scherp te noemen en je kunt door middel van belastingaftrek op deze manier voordeel behalen. Als je ondanks dit gegeven niet tevreden hierover bent, willen wij wel het een en ander voor je nakijken. Je kunt hiertoe je klantnummer of je postcode en huisnummer en een korte beschrijving van je klacht naar ons mailen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • p hertogs
    mierlo
    verkoper 14 december 2014

    verkoper op de zaak gehad ,ik zou een offerte krijgen. Even tekenen dat hij hier is geweest (dom van ons) we hebben nu een nieuw contract ondanks dat we duidelijk afgesproken hebben dat we een offerte zouden krijgen de volgende week. GEEN fijn begin bij OXXIO verkoper heeft geen NAAM wel een nummer!!!!!

    Reactie van Oxxio 16 december 2014

    Beste P Hertogs,

    Als je een welkomstpakket van Oxxio hebt ontvangen, heb je nog 14 dagen bedenktijd om de overeenkomst kosteloos te annuleren. Is deze periode voorbij dan gaat Oxxio ervan uit dat je het eens bent met de overeenkomst zoals deze aan je is verzonden.

    Je geeft aan dat de verkoper je een andere voorstelling van zaken heeft gegeven. Wij willen dit uiteraard voor je onderzoeken. Kun je ons je klantnummer en je postcode en huisnummer en een kort beschrijving van je klacht e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan nemen wij contact met je op.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    g-j-m timmermans
    Grubbenvorst
    matig 14 december 2014

    ze zijn met het vastrecht 2x zo duur als andere +bedrijven betalen te veel

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Anoniem
    Enschede
    Oxxio klacht 12 december 2014

    Dit jaar zijn wij overgestapt naar oxxio om te kunnen BESPAREN!! Na alle maanden de meterstanden netjes te hebben ingevuld altijd in de groene cijfers gebleven. Nu vandaag weer de meterstanden ingevuld en nu staan we "plotseling" in het rood soms zelfs 196% in het rood! Dat zou betekenen dat we nu al 600 euro terug moeten betalen! Terwijl de App vorige maand nog aan gaf dat we 540 euro terug zouden krijgen. Raar of niet? Ik baal hier goed van. Ik heb nog nooit bij hoeven te betalen bij andere leveranciers. Ik voel me echt beet genomen! En moet me nu al zorgen maken hoe we dit gaan betalen.

    Reactie van Oxxio 16 december 2014

    Beste Anoniem,

    Je hebt aangegeven dat je bang bent dat je op je jaarrekening teveel terug moet betalen aan de hand van de gegevens die je uit te app ziet.

    De app is slechts een hulpmiddel om je inzicht te geven in je verbruik. Je jaarrekening wordt als je je meterstanden doorgeeft opgemaakt aan de hand van je meterstanden. Dit geeft dan het werkelijke verbruik weer.

    Op de app kun je zien of het voorschotbedrag die je deze maand betaalt ook voldoende is ten opzichte van het verbruik dat je in deze maand geniet. In de wintermaanden verbruik je meer dan je aan voorschotbedragen betaalt en in de zomermaanden verbruik je minder dan je aan voorschotbedragen betaalt. Dit wil de app je laten zien.

    Mocht je hier meer vragen over hebben, dan kun je uiteraard contact opnemen met onze klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Bas
    Eibergen
    oxxio app klopt niet 12 december 2014

    wij voeren regelmatig onze meterstanden in via de Oxxio app. Tot en met juli dit jaar bleek dat we veel geld terug kregen (ong. 760 euro). Na de vakantie was dit bedrag in één keer gedaald tot 540 euro. Daarnaast waren alle gemiddelden ook veel minder gunstig. Waar ik altijd in het groene zat, zat ik ineens een aantal maanden in het rood. Begrijp er niets van... Kan het ook niet terugkijken aangezien dit niet opgeslagen is.... Voel me beet genomen!

    Reactie van Oxxio 12 december 2014

    Beste Bas,

    De app laat de actuele stand van zaken zien voor wat betreft de hoogte van het voorschotbedrag tegen het genoten verbruik op dit moment. In de zomermaanden verbruik je weinig en dan zie je het percentage van je voorschotbedrag dat hiervoor niet wordt gebruikt in het groen staan. In de wintermaanden verbruik je meer dan de waarde van je maandbedrag, dus dan zie je in de vergelijking dat het bedrag aan verbruik hoger is dan het maandbedrag. Als je je voorschotbedrag dus niet wijzigt dan ziet er binnen de app inderdaad zo uit. Is niet om je beet te nemen, maar om het zichtbaar te maken.

    Kun je hier wat mee?

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    MasX
    Lijkt op malversatie 11 december 2014

    Je kent mijn problemen. Om lager te zijn in de kosten heb ik me aangemeld. Via mail bevestiging ontvangen en nooit een contract gezien en dus niet ondertekend. Mijn huis is gedwongen verkocht. Contract is nooit ondertekend en Oxxio heeft datum ingang in laten gaan na verhuisdatum. Oxxio claimt nu een totaal aan geleverde energie dat na de verkoop van het huis is ingegaan, met een bedrag dat eerder lijkt op malversatie, er is nooit iets gecheckt. Hoeveelheden kloppen zelfs niet met de meterstanden die opgenomen zijn door koper van het huis en makelaar. Meterstanden die ik opgegeven zou hebben kloppen niet. Dus nu een brief naar directie en Radar met alle correspondentie! Nooit in zee gaan met Oxxio.

    Reactie van Oxxio 12 december 2014

    Beste MasX,

    We begrijpen dat het vervelend voor je is dat je in de veronderstelling bent geen contract te hebben getekend, dat je toch met facturen wordt geconfronteerd.

    Kun je ons een korte beschrijving van je klacht zoals je hier hebt gedaan en de postcode en huisnummer of klantnummer waar dit over gaat e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken we het voor je na.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    JBK.
    Hilversum
    DRAMA 10 december 2014

    na mijn verhuizing 1 drama met oxxio... tientallen brieven, te hoog ingeschat, elke keer merterstanden doorgeven, dan weer zomaar een eindafrekening.. incasso alles.. weg daar

    Reactie van Oxxio 11 december 2014

    Beste JBK,

    Vervelend om te horen dat je niet tevreden over ons bent.

    We zoeken graag voor je uit wat er is gebeurd.

    Wil je ons dan je klantnummer doorgeven via ons e-mailadres: deoxxiomedewerker@oxxio.nl?

    Alvast bedankt voor je moeite.

    We komen er zo snel mogelijk bij je op terug.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van JBK. 8 januari 2015probleem is niet opgelost

    overgestapt naar een ander

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    MWJ Brouwer
    Waardeloos 9 december 2014

    Oxxio stuurt schaamteloos een rekening die meer dan 4x zo hoog is als m'n gemiddelde gebruik over de laatste 6 jaar en verschuilt zich dan achter de netwerkbeheerder waar ik maar verhaal moet halen. Ondertussen moet ik wel 400 euro per maand bijbetalen totdat de zaak is uitgezocht. Oxxio vindt zelf dat ze geen onderzoeks-verplichting heeft en zegt letterlijk niet anders te kunnen concluderen dat ik het verbruik werkelijk heb "genoten". Dat was de druppel voor mij om na 6 jaar over te stappen. Stedin netwerkbeheerder laat overigens ook niets van zich horen. Het bekende kastje naar de muur. Niet doen dus. Ze krijgen van de consumentenbond niet voor niets het laagste rapportcijfer!

    Reactie van Oxxio 11 december 2014

    Beste MWJ Brouwer,

    Vervelend dat je zo'n hoge naheffing hebt gekregen.

    We kijken graag met je mee wat er aan de hand is.

    Wil je ons daartoe je klantnummer sturen via ons e-mailadres: deoxxiomedewerker@oxxio.nl?

    Alvast bedankt voor je moeite.

    We komen er zo snel mogelijk bij je op terug.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?