Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?

Klantreviews Oxxio

  • Betaal niet teveel!
  • Overstappen is geld besparen. Met onze gratis overstapservice kunt u zorgeloos switchen naar een andere leverancier.
  • Energie vergelijken
  • ljl Janssen
    Geverifieerde klant
    Venlo
    foutje met rekening nummer 28 april 2016

    oxio kon geen maandrekening incasseren door foute rekeningnummer. Hoe ze aan dat nummer komen mag joost weten

    In app mijn nummer maar naar het goede veranderd. Moet nu echter overmaken via bank app. Dus niet automatisch. Hoop dat het volgende keer weer automatisch gaat

    Afwachten dus

    Reactie van Oxxio 29 april 2016

    Beste,

    Wat vreemd dat er een ander rekeningnummer is genoteerd!

    Is het inmiddels wel weer in orde gemaakt? Anders vernemen we het graag via Facebook of Twtter of een ander kanaal, dan kunnen we aan de hand van je gegevens controleren of het nu goed gaat.

    Met vriendelijke groet,

    Malika

    Oxxio

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • KBH.
    Geverifieerde klant
    Kortenhoef
    3 maanden verder - tevreden 26 april 2016

    3 maanden geleden heb ik vóór mijn verhuizing via energieleveranciers.nl een contract met oxxio afgesloten. Ik heb hiervan eigenlijk weinig gemerkt, alles ging soepel en automatisch. Alleen duurde het erg lang (bijna 2 maanden) voordat oxxio een account had aangemaakt waarmee ik kon inloggen en inzage kreeg in mijn verbruik via de app.

    Pas echt zeggen of ik tevreden ben kan ik pas als ik een jaar verder ben en geen klachten heb.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • J.C.J.D.
    Geverifieerde klant
    Alphen aan den Rijn
    Slecht 25 april 2016

    Na 6 weken heen en weer communiceren tussen mijzelf, Energieleveranciers en Oxxio Was het beiden partijen niet gelukt om mijn inschrijving om te zetten in een contract. "iets"ging fout bij Oxxio waardoor mijn inschrijving niet aan kwam. Oxxio gebeld. Die zeiden nee wij zien niks, maar je kunt wel een contract direct via ons afsluiten. Dan zou ik me inschrijfbonus dus niet ontvangen. Of ik moest me maar nog een keer bij energieleveranciers aanmelden in de hoop dat het dan beter zou gaan.... Uiteindelijk heb ik iedereen maar bedankt voor de nutteloze moeite en heb een andere leverancier gekozen waarbij het dezelfde avond nog geregeld was. Kenmerkend is ook dat ze mij vragen om een review als nieuwe klant terwijl ik helemaal geen klant ben.

    Reactie van Oxxio 26 april 2016

    Beste,

    Zonde dat het niet zonder slag of stoot is gelopen om klant van ons te worden.

    Excuses voor het ongemak natuurlijk. Doordat je via een vergelijkingssite bent aangemeld, ontvang je bericht om een review achter te laten. Om die reden ontvang je dus bericht ook al ben je uiteindelijk geen klant geworden.

    Een gemiste kans voor ons, nogmaals sorry, Wie weet wat de toekomst brengt.

    Met vriendelijke groet,

    Oxxio

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • reviewer
    Cor K
    Geverifieerde klant
    Enschede
    Oxxio reageert op alle vragen/suggesties, is goedkoop en helpt me met bezuinigen 20 april 2016

    Het budgetabonnement is goedkoop en ondanks dat ik al overal op lette is de app van Oxxio echt een toevoeging. Doordat de app leuk is om in te kijken, ben ik automatisch met bezuinigen bezig en dat scheelt me wel zo'n €100, ook al hield ik mijn verbruik hiervoor ook in een sheet bij. In de app staan bezuinigingstips, mooie overzichten en een vergelijking van je verbruik met mensen in een gelijk huistype. De klantenservice van Oxxio reageert snel en altijd. Op bijv. een review over de app, maar ook op alle mails of chats met suggesties, bgus en feedback. Ik heb het gevoel dat er veel vooruitgang in zit en Oxxio nog niet klaar is met het verbeteren. Verder ging het overstappen erg makkelijk en was alle informatie duidelijk. Ik heb geen extra's genomen.

    Reactie van Oxxio 21 april 2016

    Beste Cor K,

    Wij zijn bijzonder blij te lezen dat je tevreden over ons bent! Leuk ook dat je dit deelt. Bedankt daarvoor!

    Met vriendelijke groet,

    Robin, medewerkster Oxxio

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 0 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Max
    Geverifieerde klant
    Wateringen
    Geen probleem 19 april 2016

    Mooi aanbod, na aanmelding kreeg ik netjes bericht over alles en de overstap is prima verlopen.

    Reactie van Oxxio 20 april 2016

    Bedankt voor de leuke reactie. Fijn dat je voor ons hebt gekozen!

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • P Hartlief
    Geverifieerde klant
    Rotterdam
    goede service en makkelijk bereikbaar 18 april 2016

    Na een enigszins moelijke start ben ik uiteidelijk toch tevreden over de service van Oxxio. Mijn bankrekening nummer was niet goed doorgekomen (een 0 teveel) Hierdoor ontving ik een bericht dat het niet mogelijk was geweest het maandelijkse bedrag te innen. Na 2 telefoongesprekken, heb ik uiteindelijk zelf mijn bankrekening aangepast. Hierna bleek dat ik per acceptgiro moest gaan betalen. Na weer een telefoongesprek, heb ik de 1ste 2 maanden, alsnog betaald en ontving de bevestiging voor automatische incasso. Een slechte start, maar ook goed opgelost door medewerker van Oxxio.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    E Ikanovic
    Geverifieerde klant
    Dordrecht
    zeer goed 12 april 2016

    zeer goed vind ik

    Reactie van Oxxio 13 april 2016

    Beste heer,

    Bedankt voor jouw positieve review.

    Groet,

    Erica

    Medewerker Webcare

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • anoniem
    Geverifieerde klant
    Zwijndrecht
    Goede service en duidelijke apps 12 april 2016

    Oxxio doet een hoop goed op het gebied van apps, zo is met de Oxxio app goed bij te houden wat nu het gebruik op uur-, dag-, week en maandbasis is. Verder de klantenservice nergens voor nodig gehad.

    Reactie van Oxxio 13 april 2016

    Beste heer, mevrouw,

    Wat een fijne review! Heel erg bedankt daarvoor.

    Groet,

    Oxxio Webcare

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • NCIC.
    Geverifieerde klant
    Ermelo
    Nieuw... 7 april 2016

    Het aanmelden is zeer gemakkelijk. Maar oordelen na 2 mnd kan ik nog niet. Bij mijn vorige provider Energie Direkt kwam ook pas na 1 jaar de <naughty>Aap</naughty> uit de mouw. En toen ik overstapte vonden ze het niet meer nodig om me terug te bellen enzo. Heb een goed gevoel, maar over een Jaar weet ik het pas zeker !

    Reactie van Oxxio 12 april 2016

    Beste heer, mevrouw.

    Dan wachten we dit natuurlijk netjes af.

    Groet,

    Oxxio Webcare

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    gf hiddema
    vreselijk bedrijf 7 april 2016

    Vreselijk onbeschoft zijn de mensen die je aan de telefoon krijgt. Als je belt om een probleem op te lossen (dat niet eens jouw schuld is) zijn ze niet bereidt om aan een oplossing mee te werken!! Je moet het maar uit zoeken.

    Reactie van Oxxio 12 april 2016

    Beste heer, mevrouw,

    Wat jammer om te lezen dat je zo over ons denkt. Dit is zeker niet de indruk die we bij je willen achterlaten. Sorry hiervoor! Uiteraard helpen we je graag verder, op welke manier je ook contact met ons opneemt.

    Audrey

    Medewerkster Oxxio Webcare

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 4 van de5 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    RK.
    Geverifieerde klant
    Eygelshoven
    Komt niet overeen 1 april 2016

    Na het afsluiten kreeg ik na een aantal dagen het contract toegestuurd. In dit contract waren hele andere regelingen en tarieven opgenomen dan waar ik voor had ingetekend. Na contact te hebben opgenomen kwamen er alleen maar vage antwoorden en na 6 mails kreeg ik te horen dat dit incorrecte tarieven waren op de site.

    Aangezien ik zelf in de sector werkzaam was, en weet hoe de zaken gedaan worden, was dit dus niet overtuigend.

    Uiteindelijk opgezegd en op diverse mails wordt gewoon niet gereageerd.

    Ik kan maar 1 ding zeggen: Oxxio is niet de maatschappij waar ik mee in zee zou gaan en doe je het wel, controleer dan zeer zorgvuldig hetgeen waarvoor je hebt ingetekend en hetgeen wat je op contract krijgt.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • d.h. Bijl
    Geverifieerde klant
    Wageningen
    Vlekkeloos overgegaan naar Oxxio 30 maart 2016

    Na wat zoeken begin van dit jaar heb ik in Oxxio een aantrekkelijke en goedkope energie leverancier gevonden en daarom dus veranderd naar Oxxio. De verandering van mijn oude leverancier naar Oxxio verliep vlekkeloos, dus ja ook dit kan bij Oxxio! Verder alle info over mijn contract netjes ontvangen en ook erg fijn dat je met de app je situatie lekker in de gaten kan houden. Nog maar kort klant, maar uiterst tevreden.

    Reactie van Oxxio 31 maart 2016

    Beste Dennis,

    Fijn dat je de overstap als vlekkeloos hebt ervaren! Ook mooi dat de app jouw inzicht geeft en je zo jouw energieverbruik goed kan bijhouden. Op naar een groene, zorgeloze toekomst samen!

    Met vriendelijke groet,

    Luciano

    Oxxio Webcare

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    dennis
    alkmaar
    heel slecht 30 maart 2016

    was door oxxio benadert aan de de deur en ben overgestapt van essent en die jongen aan de deur zei dat ik geen boete hoef te betalen aan essent maar nu wil ik declarenen kan ik maar tot 75 euro en boete bedraagt 200 euro als ik dit geweten had had ik nooit overgestapt

    Reactie van Oxxio 31 maart 2016

    Beste Dennis,

    Ik kan me voorstellen dat je niet voor een overstap had gekozen in de wetenschap dat jouw boete contractbreuk tot maximaal 75 euro per product wordt vergoedt. Zuur om te vernemen dat de boete van jouw vorige leverancier nu dus 50 euro meer bedraagt dan dat wij vergoeden.

    Ik bied je mijn excuus aan voor de incorrecte info die mijn collega jou aan de deur heeft verteld. Het is voor colporteurs niet mogelijk om de voorwaarden van jouw energiecontract bij een andere leverancier in te zien. Hierin ligt de verantwoordelijk in de eerste plaats bij de contractant zelf. Tot slot staat de hoogte van onze boetevergoeding ook beschreven in onze contractvoorwaarden en op onze website.

    Met vriendelijke groet,

    Luciano

    Oxxio Webcare

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    A.j. Linstra
    Geverifieerde klant
    Koudekerk aan den Rijn
    niet klantvriendelijk 30 maart 2016

    Ik heb een contract eind december afgesloten voor bepaalde bedragen ivm belasting is dit omhoog gegaan maar via diverse sites worden er wel lagere bedragen aangeboden. Ik heb voorgesteld om het bedrag wat elders wordt aangeboden te hanteren als tarief leek mij wel zo eerlijk maar dit werd afgewezen nadat ik vroeg aan een telefoniste om een naam van de leidinggevende en dat ik deze wilde spreken kreeg ik wel de naam maar werd door verbinden geweigerd ik zou Oxxio niet aanbevelen zo 1,2,3 op dit moment en het valt mij erg tegen de klant vriendelijkheid via andere partijen begreep ik dat zij bekend staan over veel beloven en weinig nakomen.....helaas.

    Reactie van Oxxio 30 maart 2016

    Beste Arjen,

    We kijken graag opnieuw naar wat wij voor jou kunnen betekenen hierin. Wil jij ons een privébericht versturen via Facebook of Twitter, met jouw gegevens daarin? Zo kunnen we direct contact onderhouden en samen op zoek gaan naar een mogelijke oplossing.

    Met vriendelijke groet,

    Luciano

    Oxxio Webcare

    Reactie van A.j. Linstra 13 april 2016probleem is niet opgelost

    Er wordt om heen gepraat wel poging gedaan om het op te lossen maar eigenlijk heel halsstarrig. Ik vind Oxxio absoluut niet klantvriendelijk en mee bewegend of denkend.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • MLL.
    Geverifieerde klant
    Almelo
    Prima service 29 maart 2016

    Ik ben sinds drie maanden overgestapt naar Oxxio. Tot nu toe prima service en zeer vriendelijke en behulpzame mensen aan de klantenservice als er nog vragen zijn. overstap was zo geregeld!

    Reactie van Oxxio 30 maart 2016

    Goedemiddag Mai,

    Heel fijn om te lezen dat jouw ervaring met ons tot op heden zo goed bevalt! We gaan er natuurlijk alles aan doen om dit op deze voet voort te zetten. Als er iets is, vernemen we dit graag van je!

    Met vriendelijke groet,

    Luciano

    Oxxio Webcare

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • ED.
    Geverifieerde klant
    Almelo
    goed 27 maart 2016

    Eigenlijk ga ik naar jaar rekening kijken .tot nu toe is wel goed

    Reactie van Oxxio 29 maart 2016

    Goedemiddag!

    Goed om te lezen zeg en leuk dat je dit hier even laat weten.

    Groet, Sebastiaan

    Oxxio Webcare

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Mijn ervaring met Oxxio...... 23 maart 2016

    Ik was jaren klant en ging altijd goed, kreeg elk jaar terug omdat ik zeer energiebewust ben en dus goed Let op mijn portemonnee totdat ik eind 2014 overstapte omdat ik een mooi aanbod kreeg van een ander bedrijf. De eerste week al na mijn overstap werd ik bijna dagelijks gebeld Door iemand van Oxxio. Uiteindelijk, omdat we al de voorgaande jaren goede ervaringen hadden met Oxxio ging ik wederom in zee met Oxxio begin 2015. Op 1 Februari 2016 heb ik zowel telefonisch als op Mijn Oxxio de meterstanden doorgegeven. Op 7 Maart ontdek ik dat Oxxio zonder mij in kennis te stellen, een bedrag van € 397,25 heeft afgeschreven terwijl ik mijn maandbedrag heb gesteld op € 150,00, dus meteen gebeld met Oxxio. Van de medewerkster die ons te woord stond moest ik opnieuw de standen doorgeven maar dan wel van 07 Maart 2016. Zij schrok van het verschil in verbruik op de jaarnota. Mijn verbruik stroom was 1945 kWh en hun berekening ging over een verbruik van 3607 kWh. Mijn gasverbruik was 767 kubieke meter en op de jaarnota stond 1203 kubieke meter, dus moet ik € 256,25 bijbetalen. Zij verzekerde ons een correctie en dat ik binnen 5 werkdagen een creditnota zou ontvangen en alvast de € 397,25 kon terugboeken. Ik heb meer dan een week gewacht en geen creditnota dus mijn geld dan pas teruggeboekt en kreeg de daaropvolgende dag meteen een dreigmail met incasso. Vandaag ontdek ik dat Oxxio wederom een bedrag heeft afgeschreven van €247,25, dus stuur ik meteen een mail om uitleg. Die kreeg ik niet maar wel een correctie van de jaarnota dat ik € 48 terugkrijg, maar alleen t gasverbruik is gecorrigeerd en stroomverbruik niet. Wederom gemaild maar nog steeds geen antwoord. Dus rest mij niks anders dan DAS in te schakelen, dat is nu mijn enige optie. Ik zal jullie op de hoogte houden hoe dit afloopt.

    Reactie van Oxxio 25 maart 2016

    Beste Joop en Emmy,

    Allereerst bedankt voor het schrijven van deze review. Blij om te lezen dat de correctie voor gas inmiddels gemaakt is. Ook mij verbaast het dat de stand voor stroom op deze correctienota niet is aangepast. Dit terwijl wij met het verzoek tot corrigeren zowel de werkelijke stroom- als gasstand van je hebben ontvangen.

    Ik ga ervan uit dat hier opnieuw naar gekeken zal worden. Dit is ook ingegeven door het feit dat wij jouw e-mail op 23 februari in juiste orde ontvangen. Voor nu wil ik je vragen om de reactie op deze e-mail nog even af te wachten. Waar de werkelijke meterstand ervoor zorgt dat het stroomverbruik lager uitvalt, zie ik geen reden om dit verbruik niet te corrigeren.

    Een fijn Paasweekend toegewenst!

    Luciano

    Oxxio Webcare

    Reactie van Joop, Emmy Banen 15 april 2016probleem is opgelost

    Uiteindelijk werden we gehoord en hebben ze het probleem opgelost.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • W.G de Kramer
    Geverifieerde klant
    Drachten
    dat kan ik tot nu toe nog niet doen zit nog maar pas bij oxxio 23 maart 2016

    omdat ik nog maar pas bij oxxio zit kan ik er nog niets van zegen ik heb jullie gevonden via het internet

    Reactie van Oxxio 25 maart 2016

    Beste W.G. de Kramer,

    Bedankt voor het schrijven van deze review. Ik kan me goed voorstellen dat je er nog weinig over kwijt kunt omdat je pas onlangs klant bent geworden. Nogmaals een warm welkom bij deze!

    Aan ons de schone taak jouw verblijf bij ons te doen slagen! We gaan er in ieder geval ons best voor doen.

    Alvast een heel fijn Paasweekend toegewenst.

    Met vriendelijke groet,

    Luciano

    Oxxio Webcare

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Frans
    Geverifieerde klant
    Son en Breugel
    de goedkoopste 22 maart 2016

    Zoals ieder jaar ook nu weer de diverse sites bezocht en op die manier bij Oxxio uit gekomen. Geen problemen.

    Reactie van Oxxio 25 maart 2016

    Beste Frans,

    Allereerst bedankt voor jouw positieve beoordeling! Goed om te lezen dat je geen problemen bij ons ondervindt. Aan ons de schone taak dit zo te houden. ;-)

    Ik wens je alvast een mooie Paasweekend toe!

    Luciano

    Oxxio Webcare

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Hanneke
    Geverifieerde klant
    Akersloot
    Contract geweigerd 21 maart 2016

    Oxxio levert niet aan garageboxen, en heeft toen het contract van mijn buurvrouw op mijn naam gezet...

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • M Marsch
    Geverifieerde klant
    Arnhem
    Tot nu toe erg goed 21 maart 2016

    In januari overgestapt naar oxxio en tot nu toe erg tevreden. De informatie en overstap waren duidelijk en goed geregeld.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • RZ.
    Geverifieerde klant
    Oude Wetering
    Goed 20 maart 2016

    Aantrekkelijk geprijsd in de energie markt

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    A.J.M. Willemsen
    Geverifieerde klant
    Amsterdam
    dienstverlening kan aanmerkelijk beter 20 maart 2016

    Ik heb te veel moeite moeten doen om de netwerkbeheerder te overtuigen dat ik reeds en contract had met Oxxio. Oxxio heeft daarin niets actiefs gedaan. Pas op de dag van dreigende afsluiting werd het opgelost, maar ook weer zonder tussenkomst van Oxxio. Een toezegging om terug te worden gebeld en door Oxxio niet nagekomen. Ik ga binnenkort overstappen. Waardeloze service.

    Reactie van Oxxio 21 maart 2016

    Beste,

    Zonde dat het zo is gelopen. De levering is op 5 januari gestart en wat de reden is dat de netbeheerder dat vooraf niet door heeft gekregen, is een vertraging bij ons geweest met de ingangsdatum. Sorry voor het ongemak. Gelukkig is alles goed gekomen.

    Balen dat je denkt aan overstappen, maar dat is je goed recht natuurlijk. Alleen als nu alles naar behoren verloopt, kun je het contract net zo goed een jaar doorzetten lijkt mij?

    Met vriendelijke groet,

    Malika

    Oxxio

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • B Bol
    Geverifieerde klant
    Baarlo
    Alles goed geregeld, ga ik vanuit, zelf niets hoeven doen 19 maart 2016

    Ik heb niets hoeven doen, alles is geregeld.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    M.
    Geverifieerde klant
    Leeuwarden
    Waardeloos 18 maart 2016

    Oxxio had het voorelkaar gekregen om de energie aan mijn buurman te leveren ipv mij. Tientallen keren gebeld, niemand kon het oplossen, werd wekenlang van het kastje naar de muur gestuurd. Bij de klantenservice noteren ze niets dus je mag constant je verhaal opnieuw doen. Ik raad oxxio absoluut niet aan....

    Reactie van Oxxio 21 maart 2016

    Beste,

    Spijtig dat het niet goed ging met de aanmelding op het juiste adres. Door toevoeging BEN en BOV is er verwarring ontstaan wat uiteraard niet de bedoeling had moeten zijn. Sorry voor al het ongemak van hoe het is gelopen! Nu gaat het allemaal wel naar behoren, toch?

    Met vriendelijke groet,

    Malika

    Oxxio

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?