Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?

Klantreviews Oxxio

  • Betaal niet teveel!
  • Overstappen is geld besparen. Met onze gratis overstapservice kunt u zorgeloos switchen naar een andere leverancier.
  • Energie vergelijken
  • e.p.nijhoff
    almelo
    zeer slechte qua afspraken /uitspraken/overleg 18 december 2014

    nadat een client via telefonisch contact geklaagd heeft over de maandelijkse datum van afschrijving [deze zit in de bijstand] veranderd er niets ,iedere maand word er op verschillende data geld afgeschreven. nadat er 1 maand geen geld op de rekening staat ,word er maandelijks een boete van 40 euro geind ,extra op de maandelijkse afschrijving. na gebeld te hebben word er verteld dat alles in orde is,maar de boetes worden wel geind ,naar ruim anderhalf jaar.valt dan een brief op de mat dat er binnen een week betaald moet worden anders komt de deurwaarder ?? er is diverse keren gebeld met oxxio om te vragen hoe het zit ,er zou een overzicht opgestuurd worden ,nooit ontvangen ,maar wel anderhalf jaar een boete innen zonder dat er antwoord gegeven is waarom,tijdens het gesprek met de medewerker word er gezegd dat men maar moet zorgen dat men geld op de bank heeft staan,en er geen regeling kan worden getroffen, zeer klant onvriendelijk en tegen het onbeschoft aan. er zou nu binnen 5 dagen een overzicht gestuurd worden?? het oxxio sieren dat na betaling van de afrekening deze boete terug te storten,aan de gebruiker,wegens onterecht innen voor anderhalf jaar ,zonder tekst of uitleg te geven ,en over tegaan tot het innen van het maandelijkse bedrag op een vaste dag te doen, dit voor te leggen aan de ombudsman ,wegens niet reageren op gepleegde telefoons en gemaakte afspraken. nijhoff

    Reactie van Oxxio 22 december 2014

    Beste e.p.nijhoff,

    De voorschotbedragen worden automatisch geïncasseerd op een zekere datum. Als deze datum niet voor uitkomt, kun je deze zelf wijzigen via Mijn Oxxio. Mochten bedragen niet geïnd kunnen worden, wordt eerst een herinnering gestuurd. Als vervolgens nog niet tijdig wordt betaald, wordt een aanmaning in rekening gebracht.

    Als je je postcode/huisnummer of klantnummer met je klacht naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl stuurt, kijken wij dit graag voor je na.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nedeland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • M Huijbregts
    heel slechte ervaring! 15 december 2014

    ze hebben mijn privé aansluiting gezet als klein zakelijk. dus ik moet hogere vaste lasten betalen. ze hebben beloofd dat ik te veel betaald bedrag terug zou krijgen. het is niet gebeurd! ze gingen verder nog een zakelijke aansluiting voor mijn bedrijf regelen. ook niet gelukt omdat ze aan grote verbruikers niet eens mogen leveren! helemaal verkeerd ingelicht door de verkoper! verder hebben ze nog een ipad beloofd, weer niet nagekomen. echt heel slechte ervaring gehad!

    Reactie van Oxxio 16 december 2014

    Beste M. Huijbregts,

    We vinden het heel jammer te lezen dat onze dienstverlening niet aan jouw verwachting voldoet. Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat Oxxio geen grootzakelijke aansluiting van energie voorziet. Dit is echter een beleidsbeslissing van Oxxio.

    Onze zakelijke tarieven zijn scherp te noemen en je kunt door middel van belastingaftrek op deze manier voordeel behalen. Als je ondanks dit gegeven niet tevreden hierover bent, willen wij wel het een en ander voor je nakijken. Je kunt hiertoe je klantnummer of je postcode en huisnummer en een korte beschrijving van je klacht naar ons mailen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • p hertogs
    mierlo
    verkoper 14 december 2014

    verkoper op de zaak gehad ,ik zou een offerte krijgen. Even tekenen dat hij hier is geweest (dom van ons) we hebben nu een nieuw contract ondanks dat we duidelijk afgesproken hebben dat we een offerte zouden krijgen de volgende week. GEEN fijn begin bij OXXIO verkoper heeft geen NAAM wel een nummer!!!!!

    Reactie van Oxxio 16 december 2014

    Beste P Hertogs,

    Als je een welkomstpakket van Oxxio hebt ontvangen, heb je nog 14 dagen bedenktijd om de overeenkomst kosteloos te annuleren. Is deze periode voorbij dan gaat Oxxio ervan uit dat je het eens bent met de overeenkomst zoals deze aan je is verzonden.

    Je geeft aan dat de verkoper je een andere voorstelling van zaken heeft gegeven. Wij willen dit uiteraard voor je onderzoeken. Kun je ons je klantnummer en je postcode en huisnummer en een kort beschrijving van je klacht e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan nemen wij contact met je op.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    g-j-m timmermans
    Grubbenvorst
    matig 14 december 2014

    ze zijn met het vastrecht 2x zo duur als andere +bedrijven betalen te veel

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Anoniem
    Enschede
    Oxxio klacht 12 december 2014

    Dit jaar zijn wij overgestapt naar oxxio om te kunnen BESPAREN!! Na alle maanden de meterstanden netjes te hebben ingevuld altijd in de groene cijfers gebleven. Nu vandaag weer de meterstanden ingevuld en nu staan we "plotseling" in het rood soms zelfs 196% in het rood! Dat zou betekenen dat we nu al 600 euro terug moeten betalen! Terwijl de App vorige maand nog aan gaf dat we 540 euro terug zouden krijgen. Raar of niet? Ik baal hier goed van. Ik heb nog nooit bij hoeven te betalen bij andere leveranciers. Ik voel me echt beet genomen! En moet me nu al zorgen maken hoe we dit gaan betalen.

    Reactie van Oxxio 16 december 2014

    Beste Anoniem,

    Je hebt aangegeven dat je bang bent dat je op je jaarrekening teveel terug moet betalen aan de hand van de gegevens die je uit te app ziet.

    De app is slechts een hulpmiddel om je inzicht te geven in je verbruik. Je jaarrekening wordt als je je meterstanden doorgeeft opgemaakt aan de hand van je meterstanden. Dit geeft dan het werkelijke verbruik weer.

    Op de app kun je zien of het voorschotbedrag die je deze maand betaalt ook voldoende is ten opzichte van het verbruik dat je in deze maand geniet. In de wintermaanden verbruik je meer dan je aan voorschotbedragen betaalt en in de zomermaanden verbruik je minder dan je aan voorschotbedragen betaalt. Dit wil de app je laten zien.

    Mocht je hier meer vragen over hebben, dan kun je uiteraard contact opnemen met onze klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Bas
    Eibergen
    oxxio app klopt niet 12 december 2014

    wij voeren regelmatig onze meterstanden in via de Oxxio app. Tot en met juli dit jaar bleek dat we veel geld terug kregen (ong. 760 euro). Na de vakantie was dit bedrag in één keer gedaald tot 540 euro. Daarnaast waren alle gemiddelden ook veel minder gunstig. Waar ik altijd in het groene zat, zat ik ineens een aantal maanden in het rood. Begrijp er niets van... Kan het ook niet terugkijken aangezien dit niet opgeslagen is.... Voel me beet genomen!

    Reactie van Oxxio 12 december 2014

    Beste Bas,

    De app laat de actuele stand van zaken zien voor wat betreft de hoogte van het voorschotbedrag tegen het genoten verbruik op dit moment. In de zomermaanden verbruik je weinig en dan zie je het percentage van je voorschotbedrag dat hiervoor niet wordt gebruikt in het groen staan. In de wintermaanden verbruik je meer dan de waarde van je maandbedrag, dus dan zie je in de vergelijking dat het bedrag aan verbruik hoger is dan het maandbedrag. Als je je voorschotbedrag dus niet wijzigt dan ziet er binnen de app inderdaad zo uit. Is niet om je beet te nemen, maar om het zichtbaar te maken.

    Kun je hier wat mee?

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • MasX
    Lijkt op malversatie 11 december 2014

    Je kent mijn problemen. Om lager te zijn in de kosten heb ik me aangemeld. Via mail bevestiging ontvangen en nooit een contract gezien en dus niet ondertekend. Mijn huis is gedwongen verkocht. Contract is nooit ondertekend en Oxxio heeft datum ingang in laten gaan na verhuisdatum. Oxxio claimt nu een totaal aan geleverde energie dat na de verkoop van het huis is ingegaan, met een bedrag dat eerder lijkt op malversatie, er is nooit iets gecheckt. Hoeveelheden kloppen zelfs niet met de meterstanden die opgenomen zijn door koper van het huis en makelaar. Meterstanden die ik opgegeven zou hebben kloppen niet. Dus nu een brief naar directie en Radar met alle correspondentie! Nooit in zee gaan met Oxxio.

    Reactie van Oxxio 12 december 2014

    Beste MasX,

    We begrijpen dat het vervelend voor je is dat je in de veronderstelling bent geen contract te hebben getekend, dat je toch met facturen wordt geconfronteerd.

    Kun je ons een korte beschrijving van je klacht zoals je hier hebt gedaan en de postcode en huisnummer of klantnummer waar dit over gaat e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken we het voor je na.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    JBK.
    Hilversum
    DRAMA 10 december 2014

    na mijn verhuizing 1 drama met oxxio... tientallen brieven, te hoog ingeschat, elke keer merterstanden doorgeven, dan weer zomaar een eindafrekening.. incasso alles.. weg daar

    Reactie van Oxxio 11 december 2014

    Beste JBK,

    Vervelend om te horen dat je niet tevreden over ons bent.

    We zoeken graag voor je uit wat er is gebeurd.

    Wil je ons dan je klantnummer doorgeven via ons e-mailadres: deoxxiomedewerker@oxxio.nl?

    Alvast bedankt voor je moeite.

    We komen er zo snel mogelijk bij je op terug.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    MWJ Brouwer
    Waardeloos 9 december 2014

    Oxxio stuurt schaamteloos een rekening die meer dan 4x zo hoog is als m'n gemiddelde gebruik over de laatste 6 jaar en verschuilt zich dan achter de netwerkbeheerder waar ik maar verhaal moet halen. Ondertussen moet ik wel 400 euro per maand bijbetalen totdat de zaak is uitgezocht. Oxxio vindt zelf dat ze geen onderzoeks-verplichting heeft en zegt letterlijk niet anders te kunnen concluderen dat ik het verbruik werkelijk heb "genoten". Dat was de druppel voor mij om na 6 jaar over te stappen. Stedin netwerkbeheerder laat overigens ook niets van zich horen. Het bekende kastje naar de muur. Niet doen dus. Ze krijgen van de consumentenbond niet voor niets het laagste rapportcijfer!

    Reactie van Oxxio 11 december 2014

    Beste MWJ Brouwer,

    Vervelend dat je zo'n hoge naheffing hebt gekregen.

    We kijken graag met je mee wat er aan de hand is.

    Wil je ons daartoe je klantnummer sturen via ons e-mailadres: deoxxiomedewerker@oxxio.nl?

    Alvast bedankt voor je moeite.

    We komen er zo snel mogelijk bij je op terug.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    nathalue
    lelystad
    jaarrekening zou 4 tot weken duren 4 december 2014

    Netjes op tijd de meterstanden in gevuld het voorschotbedrag hoog gezet zodat ik potje voor de feestdagen heb. Oxxio zegt overal en op de site meterstanden doorgeven en tot 4 weken je jaarrekening . Nou niets van dat is waar uiterlijk 8 weken en had ik vorige week contsct met oxxio nog een week mevrouw weer gebeld nee maximaal 8 weken. Ben woestttt

    Reactie van Oxxio 8 december 2014

    Beste Nathalue,

    Inderdaad hebben wij je meterstanden ontvangen. Wij bieden onze excueses aan dat je je jaarrekeningen stroom en gas nog niet hebt ontvangen.

    Je jaarrekeningen stroom en gas worden opgemaakt en deze kun je uiterlijk eind van deze week via je e-mail verwachten.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 4 van de5 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    R.C.M.Kreekel
    Geldrop
    Nog steeds niet aangesloten. 28 november 2014

    Jammer van Oxxio zakelijk. Afgelopen maandag gebeld ivm nieuwe zakelijke aansluiting. Hier zat spoed bij en ik zou binnen 5 werkdagen met mijn bedrijf aangesloten zijn. Krijg vervolgens pas op donderdag een acceptmail om een waarborgsom te betalen ivm een spoedaansluiting. Vervolgens bel ik vandaag, vrijdag, op om te vragen of het allemaal goed verwerkt is. Is de spoedaanvraag niet verwerkt. Is meneer van Oxxio afgelopen maandag volgens mij vergeten. Is het alsnog de vraag of ik volgende week wel ben aangesloten. Ik heb nu al spijt van mijn samenwerking met hun! Alleen maar loze beloftes tot nu toe!

    Reactie van Oxxio 2 december 2014

    Beste R.C.M. Krekel,

    U heeft aangegeven dat u bij uw aanmelding heeft aangegeven dat u met spoed diende te worden aangesloten. Oxxio laat eerst beoordelen of er voor een bepaalde aansluiting een waarborgsom vereist is. Deze beoordeling vindt plaats bij zowel reguliere aanmeldingen als bij spoedaanmeldingen. U geeft aan dat u een waarborgsom moet betalen. Oxxio geeft pas vervolg aan het proces van aanmelden op het moment dat deze waarborgsom is betaald. Indien u de waarborgsom niet voldoet dan zal Oxxio geen vervolg geven aan het proces en zal hij de aanmelding niet voor u verzorgen. Wij adviseren u dan ook om ofwel de waarborgsom te voldoen danwel zich aan te melden bij een andere leverancier die de aanmelding zonder een waarborgsom voor u wil verwerken.

    Wij vertrouwen erop dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van R.C.M.Kreekel 9 december 2014probleem is opgelost

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 4 van de6 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    E.Krikke
    Diemen
    Niet happy met Oxxio 26 november 2014

    Net een maand klant en heb nu al geen fijn gevoel was in de veronderstelling dat ik als nieuwe klant een leuk Apple product kon uitkiezen maar door een door onwetendheid verkeerde box te hebben gekozen kan ik daar wel naar fluiten. Is ook verder niets te regelen Wat een amateurs , zo ga je met je nieuwe klanten om !!!!!!

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 15 van de16 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Loes
    Na mislukte automatische incasso ontvang je direct 40 euro boete 24 november 2014

    Kies nooit voor automatische incasso bij Oxxio. Blijkbaar is mijn automatische incasso afgelopen maand mislukt, en zonder mij hierover te informeren ontvang ik een brief van DAS Incasso met daarin een boete van € 40,-. Oxxio beweert dat dit hun normale gang van zaken is. Als mij echter gevraagd was om een keer handmatig te betalen omdat de incasso mislukt is had ik dat natuurlijk meteen gedaan. Als je als bedrijf zijnde zo met vaste klanten omgaat die gewoon bereid zijn om te betalen is het voor mij direct einde oefening met Oxxio. Zodra ik kan stap ik over.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Petra Peterson
    Amsterdam
    Reactie op wat <naughty>****</naughty> hieronder meldt. 22 november 2014

    Nog even reageren op wat <naughty>****</naughty> hieronder meldt. Een betaling is een betaling. Als het geld maar gewoon binnen is. Het onderstaande uit twee voorwaarden van Oxxio overgenomen. Laat ik nou toch de woorden “automatische incasso” helemaal niet terug kunnen vinden. “Nadat het eerste leveringsmoment heeft plaatsgevonden en Oxxio het eerste voorschotbedrag heeft geïncasseerd, ontvangt u een unieke actiecode per e-mail van Paradigit voor een gratis iPad - 3de Generatie 16GB Wi-Fi zwart” “Nadat het eerste leveringsmoment heeft plaatsgevonden en Oxxio het eerste voorschotbedrag onherroepelijk heeft geïncasseerd, ontvangt u een unieke actiecode per e-mail van Paradigit voor het product”. Dicky zit ons allemaal dus gewoon ronduit voor te liegen. Een automatische incasso is dus helemaal niet vereist. Maar ja, heel Oxxio is firma list en bedrog als je al die klachten hieronder leest. En lezen is inderdaad niet hun sterkste kant, zelf hun eigen voorwaarden kunnen ze niet lezen. En heeft Dicky wel een herinneringsbrief verstuurd, een aanmaningsbrief en een 14 dagen brief zoals dat moet volgens de Wet Incassokosten? Het lijkt er niet op Dicky, dus gewoon GEEN incassokosten betalen "naughty".

    Reactie van Oxxio 24 november 2014

    Beste Petra,

    Bij het aangaan van je leveringsovereenkomst ben je akkoord gegaan met automatische incasso: "Alle door jou verschuldigde vergoedingen, voorschotbedragen en kosten dienen bij vooruitbetaling en door middel van automatische incasso te worden voldaan. Door ondertekening van deze overeenkomst machtig je Oxxio om de kosten voor de levering en de kosten in verband met aansluiting en transport van je netbeheerder automatisch van je bank/giro rekening af te schrijven."

    Tevens wordt in de voorwaarden betreffende de tablet gesteld dat Oxxio het eerste voorschotbedrag onherroepelijk moet hebben geïncasseerd. Onherroepelijk betekent dat het automatisch geïncasseerde bedrag niet alsnog terug naar de rekening van de klant gestort mag zijn. Het bedrag moet dus automatisch zijn geïncasseerd.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    R. D.
    <naughty>****</naughty> 19 november 2014

    Wat een *****! Een tablet en dergelijke beloven en ondertussen moet in de kleine lettertjes worden gelezen dat er automatische incasso's moeten worden verricht voor dit mogelijk zou zijn. MEERDERE keren de klantenservice (nou wat je serive noemt) gesproken hierover en zij hebben mij NOOIT medegedeeld dat er tijdens een contract meer automatische incasseringen moeten worden verricht dan een eigen overmaking, mij werd tijdens het laatste gesprek medegedeeld dat na 7 maal eigen overmaking de tablet en energie bezuinighulpen zouden worden verstuurd? Misschien jullie mensen beter opleiding die aan de telefoon en email zitten. En wie zijn jullie om te bepalen of er automatische incasso's moeten worden verricht, ik betaal zowieso toch de rekening?! Buiten dat kunnen de medewerkers NIET LEZEN. En daarbij nog een € 40,00 extra kosten, € 40,00!!! als er niet op tijd word betaald. ****! Vind het bijzonder dat jullie mij nog als klant durven te houden tot december 2015 terwijl jullie niks nakomen van wat er word gemeld.

    Reactie van Oxxio 20 november 2014

    Beste R.D.

    Als je een overeenkomst met een bedrijf aangaat, is dat altijd onder de voorwaarden van dat bedrijf. Bij het aangaan van deze overeenkomsten, ben je akkoord gegaan met onze voorwaarden. Dus ook met automatische incasso.

    In onze voorwaarden voor de tablet, staat duidelijk beschreven, dat de eerste automatische incasso geslaagd moet zijn, voordat je je unieke code krijgt om je tablet te bestellen.

    Als de automatisch incasso niet op tijd lukt, worden er herinneringen verstuurd. Als er dan nog niet wordt betaald, dan volgen er aanmaningskosten.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    ---------------------------
    Montfoort
    Ontbrekend vervolg aanbod. 16 november 2014

    Oxxio's Powerstunt had een scherpe aanbieding tot eind 2014. Helaas is er al een tijdje geen nieuwe Powerstunt aanbieding zodat ik, 6 weken voor het einde van de looptijd, op zoek moest naar een nieuwe voordelige aanbieding. Nu is dat Budget Energie geworden.

    Reactie van Oxxio 17 november 2014

    Beste ______________,

    Jammer om te horen dat wij je geen passend aanbod hebben kunnen doen en dat je hierom voor een andere leverancier hebt gekozen.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van --------------------------- 24 november 2014probleem is niet opgelost

    Het spijt ze dat ze me geen aantrekkelijk nieuw aanbod kunnen doen.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Peter van Dinther
    Amsterdam
    Oxxio doet alles fout 13 november 2014

    Zie onderstaande klacht. van ***, het had ook **** kunnen zijn. Reageer eens op (altijd terechte) klachten van de klant. Beantwoord eens post van de klanten in plaats van de post weg te gooien. Doe eens wat aan de achterstanden van een half jaar. Maak ook eens een keer wat minder fouten. Hemel en aarde moeten jullie klanten Oxxio bewegen om eens jullie eigen fouten te herstellen. “Jammer dat je niet tevreden kon zijn over onze dienstverlening en dat we je als klant moeten missen!” Welke dienstverlening, Oxxio. Ik heb nog geen enkele dienstverlening kunnen waarnemen.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 0 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    van Hooijdonk
    Roosendaal
    Gemiste klant 12 november 2014

    Na jaren een goede klant te zijn geweest, lees verbruik 395,- per maand(Groot pand). Ging een betaling de mist in. Kreeg ik daar een rekening voor, ik merkte de grote verhoging op van 325,- naar 395,-. Attendeerde een medewerker om de eindafrekening te checken en daarmee te verrekenen omdat het bedrag niet conform de bijbetaling van vorig jaar was. Na meerdere mails en telefoontjes, nog steeds geen antwoordt of oplossing. Kreeg ineens een medewerker van Enexis aan de deur voor afsluiting, terwijl ik nog reactie afwachtte van inmiddels incasso. Nu overgestapt voor maandbedrag van 231.- euro. Dank je wel Oxxio, voor deze besparingstip van maar liefst 164,- per maand!

    Reactie van Oxxio 13 november 2014

    Beste Van Hooijdonk,

    Jammer dat je niet tevreden kon zijn over onze dienstverlening en dat we je als klant moeten missen!

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    P.A.Gelens
    Den Helder
    OXXIO 10 november 2014

    Mijn ervaring met OXXIO,

    Vorig jaar ben ik van OXXIO overstapt naar Essent, kort daarna moest ik naar het buitenland en ben daar ruim een jaar verbleven.

    Bij terugkomst zag ik een eindfactuur van OXXIO liggen die veel hoger uitviel dan de daadwerkelijke meterstanden, na veel e-mail sturen naar Essent voor elkaar gekregen dat mijn contract werd stopgezet bij Essent en ik verder geen kosten had bij Essent i.v.m het niet afnemen van energie en gas.

    Nu was mijn tweede missie kijken hoe OXXIO aan die meterstanden was gekomen want Essent nog Liander is in de woning geweest om de correcte meterstanden te noteren.

    Het antwoord kwam neer op, deze meterstanden hebben wij van uw nieuwe leverancier ontvangen......... Dezelfde Essent die geen probleem had met het feit dat ik geen energie of gas had verbruikt nog ooit een meterstand aan heb doorgegeven. De woning staat leeg en er is geen energieleverancier op dat adres omdat het onbewoond is.

    Netjes een e-mail opgesteld met de daadwerkelijke meterstanden en een verzoek voor een herberekening aan OXXIO.

    Reactie Oxxio 29 augustus 2014

    Beste heer Gelens,

    We hebben je eerder aangegeven dat je nieuwe leverancier verantwoordelijk is voor het corrigeren van de standen van 13 mei 2013 gezien zij de levering per deze datum hebben overgenomen. Wij kunnen voor deze standen geen correctie verzoek voor je indienen.

    Tevens kunnen we je informeren dat er een dossier is gestart bij EDR. Wij moeten je daarom doorverwijzen naar EDR telefoonnummer: 070-4525355. Wij mogen verder niets inhoudelijks met je bespreken zolang dit dossier niet is gesloten. Wij kunnen het rekeningnummer ook niet voor je aanpassen.

    Sorry voor het ongemak.

    Inzicht in je energieverbruik en online je gegevens wijzigen? Activeer Mijn Oxxio en regel al je energiezaken online via www.mijnoxxio.nl

    Hartelijke groet,

    ****

    Klantenservice

    Oxxio Nederland bv

    Marathon 5

    1213 PC Hilversum

    T: 0900 - 55 66 777

    F: 035 - 62 65 981

    E: klantenservice@oxxio.nl

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Klant 27 augustus 2014

    Meterstanden-Betreft: factuurnummer EAF3130100340686

    Klantnummer 5604101

    Geachte heer/Mevr.

    Op d.d. 25 juni 2013 heb ik een eindafrekening ontvangen van OXXIO met meterstanden die niet kloppen! Na de vraag te hebben gesteld hoe OXXIO aan deze meterstanden was gekomen werd mij geschreven dat deze door de netwerkbeheerder zijn doorgegeven. Echter na 30 April 2013 is er geen elektra of gas in de woning verbruikt en het pand gelegen aan de (censuur), (censuur) te Haarlem en is het pand onbewoond gebleven.

    Na mijn terugkeer vanuit het buitenland heb ik mijn meterstanden nagelopen en kom ik tot de conclusie dat er spraken is van een schatting die echter incorrect is en verzoek ik OXXIO voor een herberekening en het stopzetten van het lopend dossier 301101 bij DAS stop te zetten en een correcte herberekening te maken.

    Mijn gas meterstanden aangegeven op uw eindafrekening zijn 25629 in wekelijkheid zijn deze 24945 waardoor mijn gasverbruik werkelijk maar 597 bedraagt en niet 1,281 berekent in de eindafrekening.

    Mijn energie verbruik aangegeven op uw eindafrekening zijn 60419 in werkelijkheid zijn deze 59992 waardoor mijn energieverbruik werkelijk maar 895 bedraagt en niet 1.322 berekent in de eindafrekening.

    Na het berekenen van de eindejaarnota met de correcte gegevens kom ik tot de conclusie dan OXXIO mij al zins 25 juni 2013 een redelijk bedrag schuldig is wat ik teveel heb betaald aan voorschotten maandelijks.

    Bij deze zal ik op voorhand een adreswijziging doorgeven zodat alles correct kan afgehandeld worden.

    Huidige adres: (censuur)

    Postcode: (censuur)

    Plaats: (censuur)

    Ik vertrouw erop u hierbij genoeg te hebben ingelicht,

    Hoogachtend,

    (censuur)

    Nu, ik 5 november 2014 pas een brief van EDR heb ontvangen, heb ik nogmaals duidelijk gemaakt dat ik niet van plan ben een rekening te betalen die niet correct is en gebaseerd op een schatting van Essent of Liander waarbij ik het dubbele heb verbruikt.

    Het is heel makkelijk om niet inhoudelijk in te gaan op het dossier omdat het aan een incasso bureau is overgedragen. Nu heb ik meer ervaring met energiebedrijven die niet correct handelen en in de veronderstelling zijn dat bij het inschakelen van een incasso bureau de meterstanden wel (door de magische incasso fee) veranderen in waar OXXIO aan vasthoud.

    Ondertussen ben ik aan het kijken wat voor juridische stappen ik kan ondernemen om mijn geld terug te krijgen van OXXIO.

    Iemand anders hier ook ervaring mee?

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Gerrit van Kooten
    Bedrog door verkoper aan de deur 10 november 2014

    Onlangs een deur tot deur verkoper van Oxxio bij ons binnen gehad. Wij staan altijd open voor leuke aanbiedingen, met deze reden ook het gesprek aangegaan.

    In het gesprek werden een aantal belangrijke punten genoemd, maar de twee voornaamste waren de volgende; Wij zijn recentelijk al overgestapt naar een nieuwe leverancier en vroegen ons af of de boete van 2x 50 euro door Oxxio vergoed zou worden. Na keer op keer (dit werkelijk 5x gedaan) onze situatie uitgelegd te hebben vertelde de verkoper ons dat dit door Oxxio zeker vergoed zou worden. Oxxio verrekend dit bedrag dan na 1 jaar op de jaarnota. Na wat onderzoek bleek dit gewoon niet waar te zijn.

    Tweede punt was het vastrecht. Het vastrecht bij Oxxio ligt hoger dan onze huidige leverancier en mede door dit verschil is Oxxio in onze situatie niet voordeliger. Wat vertelde deze verkoper ons echter? Bij Oxxio werkt dit anders, het vastrecht is namelijk al verrekend in de kWh en m3 prijs en komt niet los bij de factuur. Ofwel, 0,19 cent per kWh is inclusief de kosten voor het vastrecht. Dit is tevens volslagen onzin en ook een leugen.

    Wij begrijpen dat er door communicatie misverstanden kunnen ontstaan, maar deze misverstanden zijn van een dergelijke aard dat het onmogelijk is dat de verkoper een "foutje' gemaakt heeft. Dit is klanten binnen halen onder valse voorwaarden en gewoon bedrog.

    Reactie van Oxxio 11 november 2014

    Beste Gerrit,

    Wij begrijpen dat het vervelend is dat de verkoper je een andere voorstelling van zaken heeft gegeven. Wij zouden dit graag laten onderzoeken. Kun je ons per e-mail laten weten wanneer je dit gesprek hebt gevoerd en waar, zodat we de desbetreffende verkoper kunnen aanspreken. Ons e-mailadres is deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Spool
    Amsterdam
    Oxxio speelt spelletjes met klanten 10 november 2014

    Ik ben 4 maanden geleden overgestapt naar oxxio. Was altijd tevreden bij nuon maar heb nu een uitkering dus wilde minder betalen. De boete van €100 die ik van Nuon kreeg zou betaald worden door oxxio. Daar wacht ik inmiddels al twee en een halve maand op! Vele mailtjes zijn er al geschreven. Steeds kwamen ze met redenen waardoor het zo lang duurde, die ze later zelf weer ontkenden. Zo zou de 1e keer mijn opgestuurde formulier kwijt zijn geraakt doordat binnengekomen post op verkeerde afdelingen terecht was gekomen. Later was het opeens de schuld van Postnl. Ondertussen kreeg ik een betaalherinnering binnen van €61,90 dat ze niet van mijn rekening af konden schrijven. Eén maal eerder heb ik een betaalherinnering van hun ontvangen maar op het moment dat ik wilde betalen, zag ik dat ze zelf alsnog het bedrag van mijn rekening hadden afgeschreven. Raar, maar betaald is betaald dacht ik. Op 3 november weer gemaild waar het geld bleef. Er was een probleem met uitbetalingen kreeg ik dit keer te horen. Ik dacht dat dat wellicht kwam doordat ze de bedragen met elkaar verrekenden. Dat zou het meest logisch zijn, toch? Nee dus, de volgende dag ontving ik een brief dat er bovenop de €61,90 nu €40 administratie kosten kwam. Belachelijk! Direct heb ik weer gebeld. De admin. kosten konden volgens de vrouw niet kwijtgescholden worden want ik betaalde mijn rekeningen nooit op tijd. Dit is absolute onzin en een leugen! Ze hebben tot nu toe iedere maand geld van mijn rekening af geschreven, ook toen ik dus de eerste betaalherinnering ontving. Ik wacht dus al bijna drie maanden op €100, er stond geld op mijn rekening én ze hadden het moeten verrekenen maar als burger heb je geen poot om op te staan. Als ik administratie kosten had kunnen eisen, hadden ze inmiddels al meer dan het dubbele moeten betalen. Maar dat kan niet, ik moet afwachten terwijl zij met de ene na de andere smoes komen en ondertussen extra kosten rekenen voor een bedrag wat ze hadden kunnen/moeten verrekenen. Ik heb nu al enorme spijt dat ik ben overgestapt.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Sofie
    Barendrecht
    Oxxio 7 november 2014

    Het begon vorig jaar al slecht met een jaarafrekening van Oxxio, toen ik daarover belde en aangaf dat zij toch wel erg duur zijn werd mij fijntjes medegedeeld dat dat inderdaad klopte maar ja daar stond toch een Ipad tegenover, die moet toch ergens mee betaald worden aldus de medewerker van Oxxio! Uiteindelijk ben ik sinds september dit jaar toch overgestapt naar een andere leverancier, Essent. Een wereld van verschil overigens als je een van hen aan de telefoon hebt of een medewerker van Oxxio, maar dat terzijde. Nu had Oxxio dapper ook de maand oktober automatisch geïncasseerd, terwijl ik al sinds eind september geen klant meer ben van Oxxio. Ik heb het incasso teruggedraaid en heb netjes na een email van Oxxio, waarin zij aangaven dat het incasso niet gelukt was, uit eigen initiatief Oxxio gebeld en uitgelegd waarom ik dit gedaan had en waarom Oxxio incasseerde. Ik was toch geen klant meer? De medewerkster vertelde dat zij nu eenmaal het recht hebben om nog een maand extra te incasseren, dit staat nl. wettelijk vast. Ik zei haar dit raar te vinden, maar de medewerkster gaf aan dat dit dan toch weer verrekend wordt met de eindafrekening. Ik vertelde haar dat ik daar dan liever op zou wachten, zij gaf aan dat dit uiteraard ook mogelijk is. Nou let op daar komt tie: De eindafrekening (d.d. 21 oktober) kwam inderdaad binnen waarop ik een bedrag zou terugkrijgen en een bedrag moest bij betalen(een nota voor stroom ander voor gas). Er werd aangegeven op de nota's dat bedragen die open stonden automatisch zouden worden verrekend met het teveel betaalde bedrag en op de andere nota waar ik moest bijbetalen stond "wij schrijven binnen 10 werkdagen na het versturen van deze eindafrekening (21 okt.) dit bedrag van uw rekening af. Omdat het bedrag hoger was van wat ik terugkreeg dan wat ik moest bijbetalen, was ik in de veronderstelling dat ik het overschot automatisch wel op mijn rekening zou ontvangen. Wat schetst mijn verbazing ?? Ik krijg vandaag een aanmaning van Oxxio waarin staat dat ik al meerdere aanmaningen ontvangen heb daar echter niet op gereageerd heb en daarom wordt het bedrag van 27 euro verhoogd met 40 euro aanmaningskosten!Ik heb uiteraard meteen Oxxio gebeld dat ik NOOIT een nota van 27 euro ontvangen heb, laat staan een aanmaning. Volgens de medewerker waar ik de naam van genoteerd heb WEL. Ik vroeg hem bewijs van sturen, dat heb ik niet gaf hij aan. Het rare is dat ik wel een eindnota heb ontvangen die gedateerd staat op dezelfde datum van hun zgn. verstuurde nota. Echter zat daar geen nota bij en ook niet apart gestuurd. Ook niet via email. Ik kon de klantenservice van Oxxio een email sturen zei hij of een klacht indienen met het bedrag van 40 euro bij TNT post. De medewerker gaf, na doorvragen van mijn kant, wel aan dat hij zelf het email van de klantenservice beantwoord! Ik was hoog verbaasd van deze onlogica, ik wilde immers ook een klacht indienen over hem? Tja, dan moest ik in het email naar de klantenservice maar aangeven dat ik niet door hem behandeld wilde worden (Yeah sure, echt betrouwbaar hoor) Wat een fluttoko die OXXIO. De naam van de manager mocht en wilde hij niet geven toen ik daar naar vroeg. Ik heb inmiddels Consuwijzer ingeschakeld, zij hebben me tips gegeven hoe ik het moet aanpakken. Anyway, ik vind het echt een zeer naar bedrijf, ik vind ook dat de medewerkers ronduit asociaal reageren. Totaal geen begrip voor enig uitleg van mijn kant. Het gaat om een bedrag van 27 euro die ik moest bijbetalen. Denk je echt dat ik zoiets zou laten oplopen? Het gaat me om het principe dat ze gewoon geen enkele nota gestuurd hebben en deze nu ineens verhogen met 40 euro. Dat bedrag is hoger dan wat ik moest bijbetalen en wat het rare is, het gaat dan ook nog om een rekening die volgens hun eigen redenering 14 dagen geleden door Oxxio is aangemaakt en zij geven zelf op de eindnota aan dat ze het bedrag wat bijbetaald moest worden zouden incasseren! Geloof me dit verhaal over Oxxio krijgt iedereen te horen die in mijn familie, kennissenkring en (sociaal) netwerk zit.

    Reactie van Oxxio 11 november 2014

    Beste Sofie,

    Je hebt aangegeven dat je ontevreden bent over de door Oxxio aan jou gefactureerde bedragen. Wij zouden het graag voor je nakijken. Kun je ons je klantgegevens doorsturen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan nemen wij contact met je op.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Cm
    Maastricht
    Loze beloftes slechte service 7 november 2014

    Bij deze toch ff wil ik mijn mening kwijt

    Ik ben overgestapt na 30 jaar naar oxxio via deur aan deur verkoop dit was in juli 2014 ik zou een 12delig bespaarpakket ontvangen en na de eerste betaling iPad nou niet dus ik heb toen aangegeven dat ik de betalingen maandelijks handmatig zou overmaken wat ik ook doe iedere maand dit zou geen probleem zijn ondanks de overeenkomst die vermeld automatisch incasso dit was maar formeel maar als er netjes betaald werd zou dit geen probleem zijn niet dus omdat ik niet automatisch betaal maar iedere maand toch netjes handmatig betaling overmaak krijg ik de beloofde artikelen dus niet ik heb dus eens naar enkele maanden gebeld met oxxio en nou omdat ik maar gewoon zo betaal krijg ik dit alles niet je gaat er toch vanuit dat als oxxio een buro inschakelt om reclame te maken voor hun toch ook de verantwoordelijk heid daar voor neemt niet dus het enige antwoord wat je krijgt is staat in overeenkomt wat is het verschil tussen geld via automatisch incasso en gewone betaling geld is toch geld het word toch allemaal betaald ben echt flink voor de gek gehouden ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden heb hier echt geen woorden voor en dit terwijl ik aangegeven heb via gewone overboeking te betalen dit voelt als bestelen van de mensen

    Reactie van Oxxio 7 november 2014

    Beste CM,

    Uit je bericht begrijp ik dat er is toegezegd dat je met handmatige betalingen, in aanmerking komt voor een iPad en de energiebesparende producten. Je geeft aan dat de regels slechts een formaliteit zouden zijn.

    Dit is helaas niet het geval. We onderzoeken graag hoe het een en ander tot stand is gekomen. Zou je daarom zo vriendelijk willen zijn om je klantgegevens te e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl?

    We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

    Met vriendelijke groet,

    Michaël

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Mike
    Groningen
    Oxxio: duur 6 november 2014

    Oxxio profileert zichzelf als voordelig (via de deur aan deur verkoper), maar blijkt 50% duurder dan mijn vorige provider (Essent). Noch de overstapboete noch de beloofde ipad kunnen een overstap verhinderen.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    j m van loon
    rotterdam
    jaarafrekening en voorschotcheck 5 november 2014

    sinds een jaar nu bij oxxio dit i v m de tablet aktie ik hebt regelmatig de voorschotcheck gedaan op mijn oxxio daar kwam uit dat ik te veel aan de maandelijkse premie gas en stroom betaalde elke maand en dat ik een fors bedrag zou terugkrijgen op mijn jaarafrekening,deze hebt ik pas binnen inderdaad bedragen terugekregen maar niet zo,n fors bedrag als dat ze op de voorschotcheck door gaven opgebeld naar oxxio ze zeiden mij dat dit nogal kon verschillen wat betreft voorschotcheck en jaarnota ik vind dit erg vreemd wie hebt dit ook meegemaakt? het scheelt nogal wat hondertjes gr j m van loon

    Reactie van Oxxio 6 november 2014

    Beste J M Van Loon,

    Met de Voorschotcheck kan je zien of je straks moet bijbetalen of geld terug krijgt op je jaarrekening. Op 23 oktober 2014 hebben we een update gedaan, omdat we een fout zagen in de berekening van de seizoensinvloeden voor 2015. Hierdoor kan jouw uitkomst van de voorschotcheck onjuist zijn geweest. Het kan zijn dat je daardoor vóór 23 oktober 2014 een andere uitslag zag dan daarna. De uitkomst die je nu krijgt, geeft een betere voorspelling van het bedrag op je jaarrekening.

    De Voorschotcheck berekent het verwachte bedrag op je jaarrekening. We gaan daarbij uit van je huidige verbruik, jouw actuele tarieven en dat je bij bent met betalen. Het blijft een voorspelling, ook een strenge winter kan hier grote invloed op hebben. Doe daarom de voorschotcheck regelmatig om verrassingen op je jaarrekening te voorkomen.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?