Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?

Klantreviews Oxxio

  • Betaal niet teveel!
  • Overstappen is geld besparen. Met onze gratis overstapservice kunt u zorgeloos switchen naar een andere leverancier.
  • Energie vergelijken
  • 0 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    R. D.
    <naughty>****</naughty> 19 november 2014

    Wat een *****! Een tablet en dergelijke beloven en ondertussen moet in de kleine lettertjes worden gelezen dat er automatische incasso's moeten worden verricht voor dit mogelijk zou zijn. MEERDERE keren de klantenservice (nou wat je serive noemt) gesproken hierover en zij hebben mij NOOIT medegedeeld dat er tijdens een contract meer automatische incasseringen moeten worden verricht dan een eigen overmaking, mij werd tijdens het laatste gesprek medegedeeld dat na 7 maal eigen overmaking de tablet en energie bezuinighulpen zouden worden verstuurd? Misschien jullie mensen beter opleiding die aan de telefoon en email zitten. En wie zijn jullie om te bepalen of er automatische incasso's moeten worden verricht, ik betaal zowieso toch de rekening?! Buiten dat kunnen de medewerkers NIET LEZEN. En daarbij nog een € 40,00 extra kosten, € 40,00!!! als er niet op tijd word betaald. ****! Vind het bijzonder dat jullie mij nog als klant durven te houden tot december 2015 terwijl jullie niks nakomen van wat er word gemeld.

    Reactie van Oxxio 20 november 2014

    Beste R.D.

    Als je een overeenkomst met een bedrijf aangaat, is dat altijd onder de voorwaarden van dat bedrijf. Bij het aangaan van deze overeenkomsten, ben je akkoord gegaan met onze voorwaarden. Dus ook met automatische incasso.

    In onze voorwaarden voor de tablet, staat duidelijk beschreven, dat de eerste automatische incasso geslaagd moet zijn, voordat je je unieke code krijgt om je tablet te bestellen.

    Als de automatisch incasso niet op tijd lukt, worden er herinneringen verstuurd. Als er dan nog niet wordt betaald, dan volgen er aanmaningskosten.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    ---------------------------
    Montfoort
    Ontbrekend vervolg aanbod. 16 november 2014

    Oxxio's Powerstunt had een scherpe aanbieding tot eind 2014. Helaas is er al een tijdje geen nieuwe Powerstunt aanbieding zodat ik, 6 weken voor het einde van de looptijd, op zoek moest naar een nieuwe voordelige aanbieding. Nu is dat Budget Energie geworden.

    Reactie van Oxxio 17 november 2014

    Beste ______________,

    Jammer om te horen dat wij je geen passend aanbod hebben kunnen doen en dat je hierom voor een andere leverancier hebt gekozen.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Peter van Dinther
    Amsterdam
    Oxxio doet alles fout 13 november 2014

    Zie onderstaande klacht. van ***, het had ook **** kunnen zijn. Reageer eens op (altijd terechte) klachten van de klant. Beantwoord eens post van de klanten in plaats van de post weg te gooien. Doe eens wat aan de achterstanden van een half jaar. Maak ook eens een keer wat minder fouten. Hemel en aarde moeten jullie klanten Oxxio bewegen om eens jullie eigen fouten te herstellen. “Jammer dat je niet tevreden kon zijn over onze dienstverlening en dat we je als klant moeten missen!” Welke dienstverlening, Oxxio. Ik heb nog geen enkele dienstverlening kunnen waarnemen.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 0 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    van Hooijdonk
    Roosendaal
    Gemiste klant 12 november 2014

    Na jaren een goede klant te zijn geweest, lees verbruik 395,- per maand(Groot pand). Ging een betaling de mist in. Kreeg ik daar een rekening voor, ik merkte de grote verhoging op van 325,- naar 395,-. Attendeerde een medewerker om de eindafrekening te checken en daarmee te verrekenen omdat het bedrag niet conform de bijbetaling van vorig jaar was. Na meerdere mails en telefoontjes, nog steeds geen antwoordt of oplossing. Kreeg ineens een medewerker van Enexis aan de deur voor afsluiting, terwijl ik nog reactie afwachtte van inmiddels incasso. Nu overgestapt voor maandbedrag van 231.- euro. Dank je wel Oxxio, voor deze besparingstip van maar liefst 164,- per maand!

    Reactie van Oxxio 13 november 2014

    Beste Van Hooijdonk,

    Jammer dat je niet tevreden kon zijn over onze dienstverlening en dat we je als klant moeten missen!

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • P.A.Gelens
    Den Helder
    OXXIO 10 november 2014

    Mijn ervaring met OXXIO,

    Vorig jaar ben ik van OXXIO overstapt naar Essent, kort daarna moest ik naar het buitenland en ben daar ruim een jaar verbleven.

    Bij terugkomst zag ik een eindfactuur van OXXIO liggen die veel hoger uitviel dan de daadwerkelijke meterstanden, na veel e-mail sturen naar Essent voor elkaar gekregen dat mijn contract werd stopgezet bij Essent en ik verder geen kosten had bij Essent i.v.m het niet afnemen van energie en gas.

    Nu was mijn tweede missie kijken hoe OXXIO aan die meterstanden was gekomen want Essent nog Liander is in de woning geweest om de correcte meterstanden te noteren.

    Het antwoord kwam neer op, deze meterstanden hebben wij van uw nieuwe leverancier ontvangen......... Dezelfde Essent die geen probleem had met het feit dat ik geen energie of gas had verbruikt nog ooit een meterstand aan heb doorgegeven. De woning staat leeg en er is geen energieleverancier op dat adres omdat het onbewoond is.

    Netjes een e-mail opgesteld met de daadwerkelijke meterstanden en een verzoek voor een herberekening aan OXXIO.

    Reactie Oxxio 29 augustus 2014

    Beste heer Gelens,

    We hebben je eerder aangegeven dat je nieuwe leverancier verantwoordelijk is voor het corrigeren van de standen van 13 mei 2013 gezien zij de levering per deze datum hebben overgenomen. Wij kunnen voor deze standen geen correctie verzoek voor je indienen.

    Tevens kunnen we je informeren dat er een dossier is gestart bij EDR. Wij moeten je daarom doorverwijzen naar EDR telefoonnummer: 070-4525355. Wij mogen verder niets inhoudelijks met je bespreken zolang dit dossier niet is gesloten. Wij kunnen het rekeningnummer ook niet voor je aanpassen.

    Sorry voor het ongemak.

    Inzicht in je energieverbruik en online je gegevens wijzigen? Activeer Mijn Oxxio en regel al je energiezaken online via www.mijnoxxio.nl

    Hartelijke groet,

    ****

    Klantenservice

    Oxxio Nederland bv

    Marathon 5

    1213 PC Hilversum

    T: 0900 - 55 66 777

    F: 035 - 62 65 981

    E: klantenservice@oxxio.nl

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Klant 27 augustus 2014

    Meterstanden-Betreft: factuurnummer EAF3130100340686

    Klantnummer 5604101

    Geachte heer/Mevr.

    Op d.d. 25 juni 2013 heb ik een eindafrekening ontvangen van OXXIO met meterstanden die niet kloppen! Na de vraag te hebben gesteld hoe OXXIO aan deze meterstanden was gekomen werd mij geschreven dat deze door de netwerkbeheerder zijn doorgegeven. Echter na 30 April 2013 is er geen elektra of gas in de woning verbruikt en het pand gelegen aan de (censuur), (censuur) te Haarlem en is het pand onbewoond gebleven.

    Na mijn terugkeer vanuit het buitenland heb ik mijn meterstanden nagelopen en kom ik tot de conclusie dat er spraken is van een schatting die echter incorrect is en verzoek ik OXXIO voor een herberekening en het stopzetten van het lopend dossier 301101 bij DAS stop te zetten en een correcte herberekening te maken.

    Mijn gas meterstanden aangegeven op uw eindafrekening zijn 25629 in wekelijkheid zijn deze 24945 waardoor mijn gasverbruik werkelijk maar 597 bedraagt en niet 1,281 berekent in de eindafrekening.

    Mijn energie verbruik aangegeven op uw eindafrekening zijn 60419 in werkelijkheid zijn deze 59992 waardoor mijn energieverbruik werkelijk maar 895 bedraagt en niet 1.322 berekent in de eindafrekening.

    Na het berekenen van de eindejaarnota met de correcte gegevens kom ik tot de conclusie dan OXXIO mij al zins 25 juni 2013 een redelijk bedrag schuldig is wat ik teveel heb betaald aan voorschotten maandelijks.

    Bij deze zal ik op voorhand een adreswijziging doorgeven zodat alles correct kan afgehandeld worden.

    Huidige adres: (censuur)

    Postcode: (censuur)

    Plaats: (censuur)

    Ik vertrouw erop u hierbij genoeg te hebben ingelicht,

    Hoogachtend,

    (censuur)

    Nu, ik 5 november 2014 pas een brief van EDR heb ontvangen, heb ik nogmaals duidelijk gemaakt dat ik niet van plan ben een rekening te betalen die niet correct is en gebaseerd op een schatting van Essent of Liander waarbij ik het dubbele heb verbruikt.

    Het is heel makkelijk om niet inhoudelijk in te gaan op het dossier omdat het aan een incasso bureau is overgedragen. Nu heb ik meer ervaring met energiebedrijven die niet correct handelen en in de veronderstelling zijn dat bij het inschakelen van een incasso bureau de meterstanden wel (door de magische incasso fee) veranderen in waar OXXIO aan vasthoud.

    Ondertussen ben ik aan het kijken wat voor juridische stappen ik kan ondernemen om mijn geld terug te krijgen van OXXIO.

    Iemand anders hier ook ervaring mee?

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Gerrit van Kooten
    Bedrog door verkoper aan de deur 10 november 2014

    Onlangs een deur tot deur verkoper van Oxxio bij ons binnen gehad. Wij staan altijd open voor leuke aanbiedingen, met deze reden ook het gesprek aangegaan.

    In het gesprek werden een aantal belangrijke punten genoemd, maar de twee voornaamste waren de volgende; Wij zijn recentelijk al overgestapt naar een nieuwe leverancier en vroegen ons af of de boete van 2x 50 euro door Oxxio vergoed zou worden. Na keer op keer (dit werkelijk 5x gedaan) onze situatie uitgelegd te hebben vertelde de verkoper ons dat dit door Oxxio zeker vergoed zou worden. Oxxio verrekend dit bedrag dan na 1 jaar op de jaarnota. Na wat onderzoek bleek dit gewoon niet waar te zijn.

    Tweede punt was het vastrecht. Het vastrecht bij Oxxio ligt hoger dan onze huidige leverancier en mede door dit verschil is Oxxio in onze situatie niet voordeliger. Wat vertelde deze verkoper ons echter? Bij Oxxio werkt dit anders, het vastrecht is namelijk al verrekend in de kWh en m3 prijs en komt niet los bij de factuur. Ofwel, 0,19 cent per kWh is inclusief de kosten voor het vastrecht. Dit is tevens volslagen onzin en ook een leugen.

    Wij begrijpen dat er door communicatie misverstanden kunnen ontstaan, maar deze misverstanden zijn van een dergelijke aard dat het onmogelijk is dat de verkoper een "foutje' gemaakt heeft. Dit is klanten binnen halen onder valse voorwaarden en gewoon bedrog.

    Reactie van Oxxio 11 november 2014

    Beste Gerrit,

    Wij begrijpen dat het vervelend is dat de verkoper je een andere voorstelling van zaken heeft gegeven. Wij zouden dit graag laten onderzoeken. Kun je ons per e-mail laten weten wanneer je dit gesprek hebt gevoerd en waar, zodat we de desbetreffende verkoper kunnen aanspreken. Ons e-mailadres is deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Spool
    Amsterdam
    Oxxio speelt spelletjes met klanten 10 november 2014

    Ik ben 4 maanden geleden overgestapt naar oxxio. Was altijd tevreden bij nuon maar heb nu een uitkering dus wilde minder betalen. De boete van €100 die ik van Nuon kreeg zou betaald worden door oxxio. Daar wacht ik inmiddels al twee en een halve maand op! Vele mailtjes zijn er al geschreven. Steeds kwamen ze met redenen waardoor het zo lang duurde, die ze later zelf weer ontkenden. Zo zou de 1e keer mijn opgestuurde formulier kwijt zijn geraakt doordat binnengekomen post op verkeerde afdelingen terecht was gekomen. Later was het opeens de schuld van Postnl. Ondertussen kreeg ik een betaalherinnering binnen van €61,90 dat ze niet van mijn rekening af konden schrijven. Eén maal eerder heb ik een betaalherinnering van hun ontvangen maar op het moment dat ik wilde betalen, zag ik dat ze zelf alsnog het bedrag van mijn rekening hadden afgeschreven. Raar, maar betaald is betaald dacht ik. Op 3 november weer gemaild waar het geld bleef. Er was een probleem met uitbetalingen kreeg ik dit keer te horen. Ik dacht dat dat wellicht kwam doordat ze de bedragen met elkaar verrekenden. Dat zou het meest logisch zijn, toch? Nee dus, de volgende dag ontving ik een brief dat er bovenop de €61,90 nu €40 administratie kosten kwam. Belachelijk! Direct heb ik weer gebeld. De admin. kosten konden volgens de vrouw niet kwijtgescholden worden want ik betaalde mijn rekeningen nooit op tijd. Dit is absolute onzin en een leugen! Ze hebben tot nu toe iedere maand geld van mijn rekening af geschreven, ook toen ik dus de eerste betaalherinnering ontving. Ik wacht dus al bijna drie maanden op €100, er stond geld op mijn rekening én ze hadden het moeten verrekenen maar als burger heb je geen poot om op te staan. Als ik administratie kosten had kunnen eisen, hadden ze inmiddels al meer dan het dubbele moeten betalen. Maar dat kan niet, ik moet afwachten terwijl zij met de ene na de andere smoes komen en ondertussen extra kosten rekenen voor een bedrag wat ze hadden kunnen/moeten verrekenen. Ik heb nu al enorme spijt dat ik ben overgestapt.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Sofie
    Barendrecht
    Oxxio 7 november 2014

    Het begon vorig jaar al slecht met een jaarafrekening van Oxxio, toen ik daarover belde en aangaf dat zij toch wel erg duur zijn werd mij fijntjes medegedeeld dat dat inderdaad klopte maar ja daar stond toch een Ipad tegenover, die moet toch ergens mee betaald worden aldus de medewerker van Oxxio! Uiteindelijk ben ik sinds september dit jaar toch overgestapt naar een andere leverancier, Essent. Een wereld van verschil overigens als je een van hen aan de telefoon hebt of een medewerker van Oxxio, maar dat terzijde. Nu had Oxxio dapper ook de maand oktober automatisch geïncasseerd, terwijl ik al sinds eind september geen klant meer ben van Oxxio. Ik heb het incasso teruggedraaid en heb netjes na een email van Oxxio, waarin zij aangaven dat het incasso niet gelukt was, uit eigen initiatief Oxxio gebeld en uitgelegd waarom ik dit gedaan had en waarom Oxxio incasseerde. Ik was toch geen klant meer? De medewerkster vertelde dat zij nu eenmaal het recht hebben om nog een maand extra te incasseren, dit staat nl. wettelijk vast. Ik zei haar dit raar te vinden, maar de medewerkster gaf aan dat dit dan toch weer verrekend wordt met de eindafrekening. Ik vertelde haar dat ik daar dan liever op zou wachten, zij gaf aan dat dit uiteraard ook mogelijk is. Nou let op daar komt tie: De eindafrekening (d.d. 21 oktober) kwam inderdaad binnen waarop ik een bedrag zou terugkrijgen en een bedrag moest bij betalen(een nota voor stroom ander voor gas). Er werd aangegeven op de nota's dat bedragen die open stonden automatisch zouden worden verrekend met het teveel betaalde bedrag en op de andere nota waar ik moest bijbetalen stond "wij schrijven binnen 10 werkdagen na het versturen van deze eindafrekening (21 okt.) dit bedrag van uw rekening af. Omdat het bedrag hoger was van wat ik terugkreeg dan wat ik moest bijbetalen, was ik in de veronderstelling dat ik het overschot automatisch wel op mijn rekening zou ontvangen. Wat schetst mijn verbazing ?? Ik krijg vandaag een aanmaning van Oxxio waarin staat dat ik al meerdere aanmaningen ontvangen heb daar echter niet op gereageerd heb en daarom wordt het bedrag van 27 euro verhoogd met 40 euro aanmaningskosten!Ik heb uiteraard meteen Oxxio gebeld dat ik NOOIT een nota van 27 euro ontvangen heb, laat staan een aanmaning. Volgens de medewerker waar ik de naam van genoteerd heb WEL. Ik vroeg hem bewijs van sturen, dat heb ik niet gaf hij aan. Het rare is dat ik wel een eindnota heb ontvangen die gedateerd staat op dezelfde datum van hun zgn. verstuurde nota. Echter zat daar geen nota bij en ook niet apart gestuurd. Ook niet via email. Ik kon de klantenservice van Oxxio een email sturen zei hij of een klacht indienen met het bedrag van 40 euro bij TNT post. De medewerker gaf, na doorvragen van mijn kant, wel aan dat hij zelf het email van de klantenservice beantwoord! Ik was hoog verbaasd van deze onlogica, ik wilde immers ook een klacht indienen over hem? Tja, dan moest ik in het email naar de klantenservice maar aangeven dat ik niet door hem behandeld wilde worden (Yeah sure, echt betrouwbaar hoor) Wat een fluttoko die OXXIO. De naam van de manager mocht en wilde hij niet geven toen ik daar naar vroeg. Ik heb inmiddels Consuwijzer ingeschakeld, zij hebben me tips gegeven hoe ik het moet aanpakken. Anyway, ik vind het echt een zeer naar bedrijf, ik vind ook dat de medewerkers ronduit asociaal reageren. Totaal geen begrip voor enig uitleg van mijn kant. Het gaat om een bedrag van 27 euro die ik moest bijbetalen. Denk je echt dat ik zoiets zou laten oplopen? Het gaat me om het principe dat ze gewoon geen enkele nota gestuurd hebben en deze nu ineens verhogen met 40 euro. Dat bedrag is hoger dan wat ik moest bijbetalen en wat het rare is, het gaat dan ook nog om een rekening die volgens hun eigen redenering 14 dagen geleden door Oxxio is aangemaakt en zij geven zelf op de eindnota aan dat ze het bedrag wat bijbetaald moest worden zouden incasseren! Geloof me dit verhaal over Oxxio krijgt iedereen te horen die in mijn familie, kennissenkring en (sociaal) netwerk zit.

    Reactie van Oxxio 11 november 2014

    Beste Sofie,

    Je hebt aangegeven dat je ontevreden bent over de door Oxxio aan jou gefactureerde bedragen. Wij zouden het graag voor je nakijken. Kun je ons je klantgegevens doorsturen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan nemen wij contact met je op.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Cm
    Maastricht
    Loze beloftes slechte service 7 november 2014

    Bij deze toch ff wil ik mijn mening kwijt

    Ik ben overgestapt na 30 jaar naar oxxio via deur aan deur verkoop dit was in juli 2014 ik zou een 12delig bespaarpakket ontvangen en na de eerste betaling iPad nou niet dus ik heb toen aangegeven dat ik de betalingen maandelijks handmatig zou overmaken wat ik ook doe iedere maand dit zou geen probleem zijn ondanks de overeenkomst die vermeld automatisch incasso dit was maar formeel maar als er netjes betaald werd zou dit geen probleem zijn niet dus omdat ik niet automatisch betaal maar iedere maand toch netjes handmatig betaling overmaak krijg ik de beloofde artikelen dus niet ik heb dus eens naar enkele maanden gebeld met oxxio en nou omdat ik maar gewoon zo betaal krijg ik dit alles niet je gaat er toch vanuit dat als oxxio een buro inschakelt om reclame te maken voor hun toch ook de verantwoordelijk heid daar voor neemt niet dus het enige antwoord wat je krijgt is staat in overeenkomt wat is het verschil tussen geld via automatisch incasso en gewone betaling geld is toch geld het word toch allemaal betaald ben echt flink voor de gek gehouden ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden heb hier echt geen woorden voor en dit terwijl ik aangegeven heb via gewone overboeking te betalen dit voelt als bestelen van de mensen

    Reactie van Oxxio 7 november 2014

    Beste CM,

    Uit je bericht begrijp ik dat er is toegezegd dat je met handmatige betalingen, in aanmerking komt voor een iPad en de energiebesparende producten. Je geeft aan dat de regels slechts een formaliteit zouden zijn.

    Dit is helaas niet het geval. We onderzoeken graag hoe het een en ander tot stand is gekomen. Zou je daarom zo vriendelijk willen zijn om je klantgegevens te e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl?

    We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

    Met vriendelijke groet,

    Michaël

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Mike
    Groningen
    Oxxio: duur 6 november 2014

    Oxxio profileert zichzelf als voordelig (via de deur aan deur verkoper), maar blijkt 50% duurder dan mijn vorige provider (Essent). Noch de overstapboete noch de beloofde ipad kunnen een overstap verhinderen.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    j m van loon
    rotterdam
    jaarafrekening en voorschotcheck 5 november 2014

    sinds een jaar nu bij oxxio dit i v m de tablet aktie ik hebt regelmatig de voorschotcheck gedaan op mijn oxxio daar kwam uit dat ik te veel aan de maandelijkse premie gas en stroom betaalde elke maand en dat ik een fors bedrag zou terugkrijgen op mijn jaarafrekening,deze hebt ik pas binnen inderdaad bedragen terugekregen maar niet zo,n fors bedrag als dat ze op de voorschotcheck door gaven opgebeld naar oxxio ze zeiden mij dat dit nogal kon verschillen wat betreft voorschotcheck en jaarnota ik vind dit erg vreemd wie hebt dit ook meegemaakt? het scheelt nogal wat hondertjes gr j m van loon

    Reactie van Oxxio 6 november 2014

    Beste J M Van Loon,

    Met de Voorschotcheck kan je zien of je straks moet bijbetalen of geld terug krijgt op je jaarrekening. Op 23 oktober 2014 hebben we een update gedaan, omdat we een fout zagen in de berekening van de seizoensinvloeden voor 2015. Hierdoor kan jouw uitkomst van de voorschotcheck onjuist zijn geweest. Het kan zijn dat je daardoor vóór 23 oktober 2014 een andere uitslag zag dan daarna. De uitkomst die je nu krijgt, geeft een betere voorspelling van het bedrag op je jaarrekening.

    De Voorschotcheck berekent het verwachte bedrag op je jaarrekening. We gaan daarbij uit van je huidige verbruik, jouw actuele tarieven en dat je bij bent met betalen. Het blijft een voorspelling, ook een strenge winter kan hier grote invloed op hebben. Doe daarom de voorschotcheck regelmatig om verrassingen op je jaarrekening te voorkomen.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Annette Lingers
    Tilburg
    algemeen 4 november 2014

    Geef je een beoordeling ,maar oxxio reageert nog niet eens Ik denk dat het tijd wordt voor radar en kassa en misschien wel opgelicht hoe denken jullie daar over

    Reactie van Oxxio 6 november 2014

    Beste Annette,

    We hebben je op 3 november jl. de volgende reactie verstuurd. Misschien is deze niet goed bij je aangekomen. Vandaar dat we je onze reactie nogmaals versturen:

    Beste Annette,

    Als een dossier bij het incassobureau ligt, beantwoorden zij inderdaad je vragen. Het dossier is overgedragen aangezien het in rekening gebrachte verbruik is geregistreerd door de meter en derhalve gebruikt; het verbruik dient te worden voldaan

    Oxxio levert je vanaf augustus 2013 en heeft derhalve niet al jaren geschatte standen doorgegeven. Je beginstand op de factuur is een geschatte stand, maar tevens de eindstand van je vorige leverancier. Het verbruik dat je bij je vorige leverancier te weinig hebt afgerekend, wordt alsnog in rekening gebracht, zoals is afgesproken in de energiebranche. Je eindstand komt overeen met de stand na je meterwissel. Het in rekening gebrachte verbruik dat is geregistreerd is derhalve verbruikt en terecht in rekening gebracht. Als je van mening bent dat je meter een te hoog verbruik registreert, zou je een meterijking kunnen aanvragen bij je netbeheerder op basis van kosten ongelijk. Mocht de meter goed functioneren dan zijn de kosten voor jou, als de meter het niet goed doet, zijn de kosten van de meterijking voor de netbeheerder en wordt een verbruikscorrectie opgemaakt. Pas als de netbeheerder een verbruikscorrectie heeft opgemaakt, passen wij de factuur aan. Mocht je nog vragen hebben omtrent deze zaak dan verzoeken wij je contact op te nemen met het incassobureau.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Jorgensen
    breda
    Erg fout bedrijf! 4 november 2014

    Oxxio heeft me met een tablet cadeau verleid om over te stappen. om een complex verhaal kort te houden hebben ze me veel geld gekost. Het probleemloos overstappen bleek in mijn geval een drama te worden en ik zat tussen twee leveranciers in. Ik heb slechte ervaringen met dit bedrijf. Dan heb ik het niet over hetgeen ze leveren, maar over de contacten met hun call-medewerkers. De ene call-medewerkster belooft je het probleem op te lossen terwijl er vervolgens niets gebeurt. Bel je daarover terug dan krijg je een andere juffrouw aan de lijn die vervolgens beweert dat zulke afspraken niet in je dossier terug te vinden zijn. Je valt van de ene verbazing in de andere .Dit is mij meerdere keren overkomen. Ik heb Oxxio gevraagd om dan de bandopname met de gemaakte afspraken terug te luisteren. Daar gaan ze vervolgens niet op in. Er wordt niet naar je verhaal geluisterd. De call-medewerkster gaat totaal niet in op argumenten van mij als klant. Het enige wat gebeurt is dat ze haar standpunt blijft herhalen en herhalen. Dat maakt je als klant nog bozer omdat je sterk het gevoel hebt dat de medewerkster heeft geleerd dat de klacht van de klant vooral de klacht van de klant moet blijven !!( en niet een probleem van Oxxio moet worden) Ze verschuilen zich achter elkaar en het bedrijf. Je komt geen stap verder en Oxxio trok (letterlijk) de woorden van mij (de klant) in twijfel. Je voelt je voor leugenaar uitgemaakt. Een nare ervaring met veel stress die ik heb moeten doorstaan. Ik ben zelf jurist maar dat heeft in de communicatie niet mogen helpen. Zeker zal ik respectvol blijven in mijn reactie op Oxxio. Dat sluit echter niet uit dat ik van mening ben dat je maar beter niet met Oxxio in zee kan gaan.

    Reactie van Oxxio 6 november 2014

    Beste Jorgensen,

    Wat ontzettend jammer om te lezen, dat je niet tevreden over ons bent.

    We willen graag bekijken of we een voor beide partijen, passende oplossing kunnen bedenken.

    Wil je ons daartoe via ons e-mailadres 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl' je klantnummer of postcode en huisnummer doorgeven?

    We horen graag van je.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    AnoniemIsOokGoed
    Budel-Dorplein
    Ok service, maar toch te duur 1 november 2014

    Ooit overgestapt ivm een iPad deal. Nu na 2 jaar was er weer een actie, maar na wat rekenen bleek die toch niet zo gunstig. Zeker niet als er een 3 jarig contract aan vast hangt. Lekker naar Essent overgestapt nu. Zou jaarlijks over de €600,- gaan besparen volgens energieleveranciers.nl. Voor dat geld koop ik zelf wel een nieuwe iPhone.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    mariska
    hengelo
    oxxio is een ***bedrijf . 30 oktober 2014

    Ze zouden handmatig €39.90 afboeken de 27ste hebben ze niet gedaan nu krijgen wij een brief €79.90 . €40 er bij incasso kosten . Zeggen u heeft een mail gekregen dat u het zelf moet overmaken . Nooit een mail gekregen omdat ze een verkeerde email hebben .

    Reactie van Oxxio 4 november 2014

    Beste Mariska,

    Je geeft aan dat Oxxio er niet in is geslaagd om het bedrag van je rekening af te schrijven en dat je daarna met een incassobrief bent geconfronteerd. Oxxio stuurt normaliter eerst een e-mailtje om je te laten weten dat de incasso is mislukt, daarna krijg je een brief met een waarschuwing dat wij het bedrag niet hebben ontvangen en dat je voor een bepaalde datum moet betalen. Komt het bedrag op deze datum niet binnen dan wordt je met € 40,- administratiekosten geconfronteerd. Wij willen best voor je controleren als het in jouw geval anders is verlopen. Kun je ons dan je klantnummer / postcode en huisnummer doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken we het voor je na.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van mariska 11 november 2014probleem is opgelost

    Wij hebben zelf een uur aan de telefoon gezeten met oxxio dat wij zo wie xo niet de €40 gaan betalen. Uiteindelijk zijn ze akkoord gegaan en hebben ze excuses aan geboden

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de4 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Annette Lingers
    Tilburg
    meterstanden 29 oktober 2014

    via oxxio krijg ik de eindafrekening over 2013-2014 moet maar liefst 990 euro bijbetalen gebeld naar oxxio dat dat beslist niet kan waarschijnlijk foute meterstand ingevoerd oxxio heeft een aantal jaren de standen geschat volgens enexis is het gemiddeld verbruik per tussen 2200 en 2600 kWh per jaar wat redelijk normaal is oxxio zou het gaan uitzoeken en ik moest even de rekening en de verhoging niet betalen krijg je ineens van oxxio een herinnering via das incasso stuur je een email met daarin een officiële klacht tegen oxxio wat enexis tegen mij vertelt heeft omdat hun de enige zijn die correctie kunnen doen en niet ik als klant krijg van oxxio dood leuk een mail terug dat zij niets kunnen doen want ze hebben het uithanden gegeven aan das incasso Maar oxxio is bezig met uitzoeken alleen halen ze hun handen overal van nu dreigt das met afsluiting

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    J.S.Bouts
    Brunssum
    opzegvergoeding 28 oktober 2014

    Als ik gebeld wordt om weer terug te komen en ik zeg dat ik pas was overgestapt naar een ander en dat ik daar door in de broblemen zou komen .En mij dan uitdrukkelijk wordt gezegd dat Oxxio alles zou regelen en mij geen zorgen hoeft temaken . Dat vindt ik mensen voor de gek houden en in de broblemen brengen.

    Reactie van Oxxio 5 november 2014

    Beste J.S.Bouts,

    Hartelijk dank voor uw bericht. We zullen u per e-mail van een reactie voorzien.

    Met vriendelijke groet,

    Taoufik

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    D
    <naughty>****</naughty> 27 oktober 2014

    Mijn contract opgezegd augustus 2013 na enkele weken kreeg ik mijn eindafrekening 8900 euro aan gas bijbetalen en 118 euro terug voor stroom, ze hadden me maar geschat want hebben zogenaamd mijn meterstanden kaart niet gehad ik woonde in een flatje van 36m2 en huurde niet het hele gebouw, nu 14 maanden verder en meerdere malen mijn goede begin standen gegeven en mijn eindstanden opgehaald bij de woningbouw en opgestuurd naar dat *** bedrijf. willen ze nog steeds niet overgaan tot correctie want volgens hun klopt het niet. Ik zit er echt over natekenden om aangifte te doen van oplichting ook heb ik al verschillende tv programma's geschreven om dit landelijke bekend te maken.

    Reactie van Oxxio 28 oktober 2014

    Beste D.,

    Wat een vervelend verhaal.

    Kun je ons alsjeblieft je klantnummer sturen via ons e-mailadres 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl'?

    We zoeken graag voor je uit wat er tot nu toe is gebeurd en bekijken hoe we je een, voor beide partijen, passende oplossing kunnen bieden.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    C.JB.
    Dinxperlo
    Energie monitor app vaag 26 oktober 2014

    Energie monitor via mijn oxxio vaag, oxxio is te duur voor ons. Prijsverschil is voor ons de belangrijkste reden om over te stappen.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de4 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    J.S.Bouts
    Brunssum
    opzegvergoeding 26 oktober 2014

    Werd gebeld door Oxxio om terug tekomen .vertelde dat ik juist een nieuwe had en hij zei geen brobleem dat wordt allemaal geregeld ook de overstap koste.Wel mooi niet dus Krijg ik van de andere een opzegvergoeding van 250.00 euro die ik moet betalen en dat van mijn aow. Met Oxxio gebeld vertellen die mij dat sinds 1 junie geen vergoeding van dat wordt gegeven. Kunt wel nagaan als ik dat had geweten het nooit had gedaan.Heelaas moet ik dus doorgaan met jullie ,maar U kunt zich toch wel indenken dat als mijn nieuwe contract afloop ik ook weg ben.

    Reactie van Oxxio 27 oktober 2014

    Beste J.S. Bouts,

    In je bericht geef je aan het niet eens te zijn dat je opzegvergoeding van je vorige leverancier niet door Oxxio wordt vergoed. Het vergoeden daarvan was tijdeljik en daartoe waren wij niet verplicht. Wij begrijpen dat je het betreurd dat dit nu niet meer gebeurd, maar je bent vrij in je keuze of je tussentijds overstapt naar een andere leverancier.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van J.S.Bouts 18 november 2014probleem is deels opgelost

    W ze doen nu toch bij uitzondering die 250.00 euro opzegvergoeding de 26 nov. uitbetalen.Dus ik ben benieuwd, als dat nu gebeurd ben ik tevreden.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 4 van de5 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Anna
    slechte deur aan deur mannetje 23 oktober 2014

    Ik heb 20-10-2014 een consulent aan de deur gehad erg leuk en tuurlijk even naar zijn verhaal geluisterd en een contract getekend. maar nog geen 10 min later kreeg ik een whats app berichtje ik heb die jongen man nooit mijn nummer gekregen kreeg het volgende van hem ' heey als je vraggen hebt dan stuur je maar een berichtje en anders bel je maar' ' ik heb gezegd top dankje wel' en kreeg daarna weer een berichtje 'drankjes doen kan ook altijd' als dit de gang van zaken zijn waar zijn de manieren gebleven dan...? ik was een leuke dame volgens hem nou prima jongen leuk om te horen dat soort complimentjes maar als volgt denk ik even goed na en heb ik mijn nummer hem nooit gegeven dus hem ook gevraagd waarom ik dat appje kreeg waar op ik het antwoord kreeg is toch leuk ik vind je een leuke meid en je zij zelf dat je me een leuke verkoper vind. tsja wat heeft dat uit te staan dat je mijn nummer van het contract overneemt! Als volgt een klacht in gedient bij oxxio en zelfs zij schrokken van het verhaal wat er gebeurt was waar op in een excusses kreeg en ik wel direct mijn contract heb laten verbreken!!! Echter heb ik duidelijk gevraagd of dit volledig anoniem kon en wat gebeurt er als volgt krijg weer een bericht waarom dien je een klacht tegen mij in.. sorry oxxio maar omgang met mensen hun privacy vind ik des ondanks heeeeeeeel slecht!!!! en niet alleen van jullie maar ook het bureau waar jullie mensen voor laten lopen!

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 0 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Joyce Dijkstra
    Appelscha
    probleem oplossen 20 oktober 2014

    Ik en zeer teleurgesteld in Oxxio. Nadat ik mij had aangemeld bij Oxxio kreeg ik het bericht dat ik een ander huis toegewezen kon krijgen. Ik heb hier direct melding van gemaakt bij Oxxio zodat zij direct op het nieuwe adres konden leveren en dit dus niet meer op het oude adres moesten doen. Ze hadden het geregistreerd en het zou allemaal goed komen. Helaas was dit niet het geval. Oxxio heeft op twee adressen tegelijk geleverd in dit ook in rekening gebracht. Natuurlijk heb ik hier direct achter aan gebeld en ik kon de te veel in rekening gebrachte bedragen terug boeken en dan zou het opgelost zijn. Jammer genoeg werd mij een maand later nog wel even een eindafrekening in rekening gebracht. Hier over gebeld en weer moest ik het terug boeken en dan zou het opgelost zijn. Helaas bleek later dat Oxxio het bedrag ook weer van mijn rekening heeft afgetrokken. Weer gebeld en het zou geregeld worden, het geld zou binnen 4 weken terug gestort zijn op mijn rekening. Dit was niet het geval dus maar weer gebeld. Tot nu toe heeft het nog niets opgeleverd. Ze beloven constant dat het geld terug gestort gaat worden maar tot op heden heb ik niks mogen ontvangen.

    Reactie van Oxxio 21 oktober 2014

    Beste Joyce,

    Zo te lezen, loopt de afhandeling van je klacht niet echt lekker. Kun je ons je klantnummer of je postcode en huisnummer doorgeven, dan kijken wij het voor je na en nemen contact met je op.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 0 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    cherry
    Rotterdam
    goede en snelle service en tevreden 16 oktober 2014

    Na energieproblemen tehebben gehad in mijn oude woning omtrent extreme hoogverbruik en ik dusdanig hoge afrekeningen kreeg wat leidde tot een energieschuld heeft oxxio me toch als klant overgenomen tevens om afsluiting te voorkomen zonder extra kosten zoals een borg van 400 euro wat veel energie leveranciers vroegen of waar ik zelfs niet meer aangesloten kon worden bij. Na een jaar had ik in de zelfde woning een lagere energieafrekening plus met de verlenging van mijn contract kon ik een tablet gratis erbij krijgen en het oxxio bespaarpakket waarvan ik de tablet heb ontvangen. Zelfs de tablet was perongelijk naar me oude adres gestuurd omdat mijn verhuizing 2 weken eerder was geweest. en dit hebben ze alsnog opgelost want 3 dagen later hadik de zelfde tablet in mijn huis. Top service!

    Reactie van Oxxio 21 oktober 2014

    Beste Cherry,

    Fijn dat je tevreden bent.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de4 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    geertjenijkamp
    schoonebeek
    zeer onduidelijk 15 oktober 2014

    hetzelfde verhaal als hieronder beschreven staat 12 maanden betaald en jaar afrekening gaat over 11 maanden niet duidelijk dus maar zit mijn tijd wel uit dan maar weer overstappen denk ik moet nog wel 2 jaar [vastzetten voor meerder jaren doe ik dus ook nooit weer]

    Reactie van Oxxio 16 oktober 2014

    Beste Geertjenijkamp,

    Zoals in ons eerdere berichtgeving aangegeven, ben je van harte welkom om je klantgegevens door te geven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, zodat wij je van uitleg kunnen voorzien.

    Wij zien je bericht via e-mail met belangstelling tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van geertjenijkamp 26 oktober 2014probleem is deels opgelost

    Zoals ik al zei ze rekenen over 11 maanden en ik heb 12 maanden betaald maar ze rekenen het zo voor dat het wel klopt dus transparant zijn ze niet dat is stukken beter bij essent waar ik hiervoor was het moet nu maar weer blijken hoe het volgend jaar is want daar zit het hem in zeggen ze steeds dus ik wacht wel af.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 4 van de4 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Ellen
    Enschede
    jaarafrekening onduidelijk 15 oktober 2014

    De jaarafrekening was zeer onduidelijk. Het ging over een periode van 11 maanden, waar 12 maanden in rekening waren gebracht en het verbruik werd berekend over 13 maand. Onduidelijk toch?! Toen ik hier vervolgens over belde, kon ze me niet uitleggen hoe het nu precies in elkaar zat maar ik moest er op vertrouwen dat dit volgend jaar helemaal goed zou komen. Ik heb aangegeven dat ik het niet begreep maar ze kon me niet verder helpen. Dus nu toch maar even weer rondkijken naar een nieuwe energieleverancier.

    Reactie van Oxxio 17 oktober 2014

    Beste Ellen,

    Wij vinden het heel vervelend om te lezen dat je er met onze klantenservice niet uitkomt en dat er onduidelijkheid over onze jaarrekening bij je blijft bestaan. Wellicht dat we je verder kunnen helpen. Zou je je klantnummer of je postcode en huisnummer aan ons door willen geven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan nemen wij contact met je op.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?