Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?

Klantreviews Oxxio

  • Betaal niet teveel!
  • Overstappen is geld besparen. Met onze gratis overstapservice kunt u zorgeloos switchen naar een andere leverancier.
  • Energie vergelijken
  • Monica
    Drama! 22 juli 2014

    Een paar weken terug werd ik op straat benaderd door verkopers van Oxxio. Ik was alleen en hun met 4/5 man, omdat degene die mij hielp voor het eerst was en de anderen dan konden "helpen". Ik gaf meteen aan tevreden te zijn met de Nuon waar ik nu zit en niet over wou stappen. Daarnaast loopt mijn contract bij Nuon tot 2016 en wil ik daar niet voor betalen. Volgens hun was dat belachelijk en is de energiemarkt een vrije markt en mag ik overstappen wanneer ik dat wil zonder te betalen. Ze drongen aan toch wat informatie te sturen zodat ik met mijn vriend kon overleggen, misschien zag hij het voordeel wel. Ik moest toen gegevens geven en ook mijn rekening nummer, maar dat was alleen voor controle en anders konden ze mij de informatie niet sturen zeiden ze. Ook moest ik tekenen, maar ik zat nergens aan vast werd mij nogmaals gezegd!!!! Ik kreeg de mail niet, dus nergens meer bij stil gestaan en lekker op vakantie gegaan. Toen ik terug kwam lagen er ineens bevestigingen van overstappen enzovoorts, terwijl ik van niks wist?! Meerdere keren contact gezocht met de klantenservice, maar die kunnen niks voor ons doen zeggen ze. Door al dit gedoe WIL ik niet eens meer naar Oxxio, maar als ik terug wil naar Nuon moet ik wel dik betalen. LEKKER DAN!!

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de 2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    marja keijzer
    verkeerde voorlichting verkopers Oxxi 21 juli 2014

    Ben op 6 mei op straat aangesproken door erge vriendelijke medewerker oxxio,hij meldde: nu actie met ipad, oxxio veel goedkoper dan nuon (wat achteraf niet zo bleek hoger vastrecht en 2 cent duurder). Ik twijfelde erg omdat ik al verschillende malen velen nare ervaringen had met overstappen. Hij gaf mij zijn kaartje, Alkan en verzekerde mij dat ik hem altijd kon bellen zou het goedkomen. Hij heeft nooit over 3jaar contract gesproken. Ik zei dat ik alleen maar een vast 1 jaar contract wenste. Dat kon zei hij (toen ik hem daar later op aansprak zei hij dat hij het gesprek niet meer kon herinneren).

    Ik kreeg bericht dat op 31 mei oxxio zou leveren, en contract van 3 jaar.

    Heb daarover oxxio gebeld, zij meldde dat ik welkomstmap en overzicht van contract had ontvangen. Helaas heb ik die nooit ontvangen wel welkomstmap en mail met onderaan klein pdf-bestand met gegevens, had ik niet gezien, want als ik had gezien dat het 3jarig contract zou zijn had ik dat afgezegd.

    Kreeg begin juni brief met de gegevens, vermelding incassodatum 13 juni. In infomap van oxxio staat dat dan binnen 2 weken code krijg, voor ipad.

    Ik rond 20juni gebeld, geld was nog niet afgeschreven,kreeg als antwoord dat dat snel zou gebeuren. De eerste afschrijving is 14 juli gebeurd. Ik heb 19 juli een afrekening gekregen van oxxio (omdat ik weer naar Nuon ben overgestapt was zo ontevreden over de manier hoe oxxio met mij omgaat), op de afrekening staat dat ik 2 x 50 euro moet betalen voor Ipad, omdat ik binnen jaar opzeg. Ook overigens 250 euro boete.

    Nu heb ik vandaag 21 juli 3 x 20 min. met klantenservice van oxxio gebeld, omdat ik nog steeds geen code heb ontvangen voor ipad. zij zeggen dat ik daar nu geen recht meer op heb, terwijl zij mij wel op papier in rekening zouden brengen. Ik heb aangegeven het daar niet mee eens te zijn, ik betaal de boete wel en als zij op tijd mijn voorschotbedrag hadden afgeschreven (er mag 30 dagen ruimte zijn zei de medewerkster van oxxi, anders is het de fout van oxxio het is na 30 dagen afgeschreven ) had ik wel die code gehad omdat ik nog klant had geweest.

    De nuon zegt dat oxxio verplicht is mij de ipad te geven, maar oxxio zegt helaas niets te kunnen doen. Ik vind na al die oneerlijkheid van verkeerde info(over de verkoper heb ik met iemand gesproken, alleen ook daar hoor ik niets meer van, sorry was het antwoord) ik veel stress heb ondervonden en velen malen moest telefoneren wel recht heb op de ipad.

    Ook kreeg ik vanochtend van klantenservice (Stefanie)nadat zij overleg had gehad met andere afdeling, dat ik ipad zou krijgen als ik weer klant van Oxxio zou worden, heel gemeen.

    Adviseer mensen geen klant bij Oxxio te worden!

    Reactie van Oxxio 23 juli 2014

    Beste Marja,

    Kun je ons je klantnummer doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij dit voor je na.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de 1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Arthur Dzjanerjan
    Brussel
    Wat een SLECHT bedrijf dat Oxxio. 21 juli 2014

    Ik ben altijd een trouwe klant bij Oxxio geweest: nooit te laat betaald.

    13 januari 2014, na overhandiging van mijn huissleutel aan woningstichting heb ik naar Oxxio gebeld en meterstanden doorgegeven van Gas en Electra. Doorgegeven meterstanden waren gebaseerd op meter controle door Woningstichting Ons Huis te Apeldoorn (deze zijn ook opgenomen in hun systeem).

    Later kreeg ik een eindberekening van Oxxio waaruit bleek dat ze hadden geen rekening gehouden met doorgegeven meterstanden. Oxxio had in zijn voordeel berekening gemaakt, dat wil zeggen ze hadden veel hogere meterstanden uit de lucht gehaald en dus een niet reële eindberekening gemaakt. Dus ik moest betalen veel voor iets dat ik niet had verbruikt.

    Hierna heb ik een mail van Woningstichting Ons Huis doorgestuurd naar Oxxio. In dat mail stond informatie van Ons Huis over correcte meterstanden(zelfde wat ik had via telefoon doorgegeven aan Oxxio).

    Later (over paar weken) kreeg ik een mail van Oxxio dat dat mail van Ons Huis is niet officieel en ik moet een officiële opsturen. Maar dat mail was al een officiële mail van Ons Huis.

    Ik ben altijd een trouw klant geweest bij Oxxio en nooit een te laat betaling gehad: altijd op tijd betaald. En nu gaat Oxxio zich zo belachelijk gedragen. Eerst een hoge eindberekening gaan opsturen die op een aanname is gebaseerd terwijl ik had werkelijke meterstanden telefonisch doorgegeven. Ten tweede een officiële mail van Ons Huis niet gaan accepteren. En nu ook nog naar een incasso bureau aankloppen: DAS Incasso Rotterdam.

    Mensen op internet las ik veel meer klachten over slordige werk van Oxxio. Klantenservies van Oxxio is heel traag en aangegeven informatie wordt niet correct opgenomen.

    Reactie van Oxxio 23 juli 2014

    Beste meneer Dzjanerjan,

    We hebben zojuist bij je ervaring aangegeven dat wij bereid zijn de zaak te onderzoeken. Kun je ons het klantnummer doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan nemen wij contact met je op.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • a.timmer
    venhuizen
    gratis stroom 14 juli 2014

    slechte ervaring met oxxio 2x gemaild 1x gebeld maar met klacht wordt niets gedaan zou 1200 kw gratis stroom krijgen dus nog gevraagd aan verkoper van produkt dus dat is +/- 250 euro ja wordt gezegd en na 2 jaar met afrekening 96 euro korting alleen stroom niet energietoeslag en dergelijke wees eerlijk en zeg dat je 8 cent per kw krijg contract loopt eind sep af en ga zeker overstappen als ze nu gewoon met leuk voorstel komen is er altijd over te praten

    Reactie van Oxxio 17 juli 2014

    Beste a.timmer,

    In de actievoorwaarden van de 1200 kWh gratis stroom actie staat duidelijk vermeld tegen welk tarief dit wordt verrekend. Je hebt aangegeven dat je overeenkomst met Oxxio per september van dit jaara afloopt. Oxxio doet via MijnOxxio een verlengingsaanbod aan je. Heb je die al ontvangen?

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de 2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    C@rst
    Alkmaar
    Twijfel ... 14 juli 2014

    De afgelopen jaren heb ik 2 keer een 'vertegenwoordiger' van OXXIO aan de deur gehad. Aardige mensen en ik gaf al direct aan dat ik niets ging afsluiten en alleen info wilde. (Ben ik heel duidelijk in geweest). Na hun praatje worden de gegevens opgeschreven voor het informatie pakket, met als slotvraag:'Wat is uw bankrekening nummer?'

    Volgens mij heb je die NIET nodig voor een informatiepakket ... Toen ik dat meldde werden beide dames in kwestie toch wel een beetje geïrriteerd! Best gek als je bij iemand voor de deur staat die HEEL duidelijk is geweest. Principieel dus GEEN OXXIO voor mij.

    Echter.... Na alle berekeningen zou ik bij OXXIO een stuk minder betalen als momenteel bij de Nuon. Het zou ca 300 euro schelen als ik het pakket met iPad en Energie besparing zou nemen.

    Echter na het lezen van de reacties op deze site krijg ik kippenvel van de manier van zeken doen van Oxxio, deze ligt echt in het verlengde van mijn eerder beschreven gevoel.

    Kan Oxxio mijn 1 reden geven waarom ik over zou moeten stappen?

    Reactie van Oxxio 17 juli 2014

    Beste C@rst,

    We kunnen je adviseren om op onze website te kijken en zelf de vergelijking te doen of Oxxio wel de juiste leverancier voor je is.

    Oxxio heeft bij de verkopers geen informatiepakketten. Dit staat ook duidelijk vermeld op de documenten die je tekent of bovenaan het beeldscherm van de iPad waar je op tekent. Wij vinden het vervelend om te lezen dat er een andere voorstelling van zaken is gegeven door onze verkopers.

    Ons advies is dus, kijk zelf en vergelijk, want dan kom je tot een keuze waar je zelf achter staat.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • reviewer
    Joyce Joosten
    Etten-Leur, Noord-Brabant
    incasso 10 juli 2014

    oxxio wil in 1 maand 2 x de afschrijving doen dit kan dus niet gaat o een rekening van ongeveer 200 euro ik heb hier voor gebeld en met hun een afspraak gemaakt ze zouden de incasso op de 25 ste doen dus heb eerdere rekening overgeaakt nu hebben ze toch de 10 de de incasso gedaan waardoor ik dus nu 2 x in een maand mijn rekening mioet betaken oxxio houdt zich dus niet aan de gemaakte afspraken

    Reactie van Oxxio 14 juli 2014

    Beste Joyce,

    Wil je ons alsjeblieft via ons e-mailadres 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl' je klantnummer doorgeven? Dan kijken we even wat er precies aan de hand is en vooral hoe we het kunnen oplossen.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de 1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    M. Durmaz
    roosendaal
    Oxxio 8 juli 2014

    Waarom geen oxxio?

    *Zeer agressieve verkoop.

    *Afhandeling klachten zeer traag en niet klantgericht.

    *Duurt enorm lang voordat je een antwoord op je vraag hebt.

    *Niet te vertrouwen m.b.t. afspraken die tijdens de verkoop worden gemaakt. let op de kleine letters.

    *Financiele systeem niet op orde.

    Reactie van Oxxio 14 juli 2014

    Beste M. Durmaz,

    Dit klinkt allemaal wel heel vervelend.

    We horen graag van je waar je al deze zaken op baseert.

    Kun je ons via ons e-mailadres 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl' je postcode, huisnummer en datum verkoop doorgeven? Dan nemen we graag even contact met je op.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de 1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Anneke Verburg
    Amsterdam
    diestal 3 juli 2014

    Ik ben 8 jaar een tevreden klant geweest bij Oxxio totdat ik meedeed met de Incontrole aktie (tablet). Ze stelde het voor als "we zijn blij met u als vaste klant en daarom krijgt u van ons een cadeau, willen we wel graag dat u nog 2 jaar bij ons blijft". Wat ze niet vertelde en natuurlijk wel ergens in de kleine lettertjes staat is dat je per jaar incl. BTW zo'n 160,-- euro meer gaat betalen aan het vastrecht. Ik voel me misleid en bestolen, slechte zaak om zo met je klanten om te gaan. Oxxio hanteert dan misschien iets lagere tarieven (kan je ook besparen als je wat minder gaat gebruiken) maar hun vastrecht is vele malen hoger dan welke leverancier dan ook. Dus let op het vastrecht, prijzen die ze geven zijn excl. 19% BTW.

    Reactie van Oxxio 4 juli 2014

    Beste Anneke Verburg,

    Ieder verlengingsaanbod betreft een overeenkomst waaraan rechten en plichten zijn verbonden. Je geeft aan dat het wel ergens in de kleine lettertjes zal staan. Het is aan jou als consument om de overeenkomst na te lezen om te zien of je je hierin kunt vinden. Als dit niet het geval is dan moet je dat binnen 14 kalenderdagen nadat het aanbod is gedaan, aangeven.

    In onze aanbieding die aan jou is bevestigd, worden alle tarieven inclusief BTW vermeld. Wij vinden het bijzonder jammer om te lezen dat je je misleid voelt. Wij zouden het ook jammer vinden om je na 8 jaar als klant te moeten verliezen. Wij zijn echter van mening dat wij je goed hebben geïnformeerd. De ontbindende voorwaarden zijn dan ook van toepassing op het moment dat je beslist om de overeenkomst tussentijds te ontbinden.

    Wij gaan ervan uit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de 2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Huijbregts
    Breda
    Tot nu toe ! alles goed! 3 juli 2014

    Ik ben net overgestapt naar oxxio .. (ik vond het ook spannend ) alles ZEER duidelijk uitgelegt gekregen via internet .

    Duidelijk alle instructies gelezen. (wat dus HEEL VEEL MENSEN NIET DOEN! ) vervolgens heb ik gehoorzaamt naar de instructies. prima de code ontvangen en binnen 2 dagen na bestellen de tablet binnen . accout aangemaakt bij oxxio . alles verloopt tot nu toe soeppel en geen gezeur. als dit zo blijft..en mijn kosten dalen ...............blijf ik ook bij oxxio . +1

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de 2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Anne
    Grootebroek
    Slecht bedrijf 30 juni 2014

    Wat een slecht bedrijf dat Oxxio. Er komt zo'n verkoper aan de deur die aardig 'bleek' te zijn en gewoon de waarheid sprak. Nou totaal niet dus. Alles werd betaald door de Oxxio, zelfs de afsluitkosten omdat ik eerder opzeg bij mijn vorige leverancier. En puntje bij paaltje NEEE hoor. Niks word betaald. Waarom zou ik dan in godsnaam overstappen? Oxxio laat je 20 minuten in de wacht om vervolgens hetzelfde de zeggen wat AL die vorige vrouwtjes zeggen door de telefoon. Ja sorry, ja sorry, ja sorry... blabla. Heb niks anders te horen gekregen. Hoezo goed bedrijf? Mensen laat je hier niet in luizen!!!! Ze liegen waar je zelf bij staat. En ze betalen helemaal niks! Zoiets slechts heb ik nog nooit meegemaakt, en dit wordt hogerop gezocht door mij. Dus jullie zijn mij nog oxxio.

    Reactie van Oxxio 1 juli 2014

    Beste Anne,

    Jammer dat je niet tevreden bent over onze verkoper.

    Kun je ons via ons e-mailadres 'deoxxiomedewerker.nl' je klantnummer of je postcode en huisnummer en telefoonnummer doorgeven? Dan nemen we even contact met je op om je vragen met je door te spreken.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de 2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    K.RJ.
    Enschede
    Oxxio 27 juni 2014

    Niet Afspraak nagekomen Geen Tablet en Geen Control inbox gekregen niks besparen alleen Betalen

    Reactie van Oxxio 30 juni 2014

    Beste K.R.J.

    Graag kijk ik voor je na waarom je je Tablet en InControl Box niet hebt gekregen als je je postcode/huisnummer of klantnummer doorgeeft via deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de 1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    reviewer
    Marco van Riel
    Oosterhout
    Jaarafrekening Oxxio 27 juni 2014

    Ik kreeg gisteren de jaarafrekening van Oxxio en was niet bepaald blij kan ik even 370 euro voor gas en stroom bijbetalen hoe komen ze in godsnaam aan die absurde bedragen en heb die meterstanden correct doorgegeven maar volgens mij doen ze daar maar wat .! en ik heb geen eigen fabriek of zo die ik van stroom en gas moet voorzien. voor dat beetje verbruik wat ik heb.

    Ik ga overstappen naar een andere leverancier ik ben nu echt helemaal klaar met dat *** Oxxio en dan maar zeggen dat ze de goedkoopste zijn NOT dus...!! echt schandalig Oxxio.

    Slechtste energie leverancier EVER..!!

    Vriendelijke groet,

    Marco van Riel

    Reactie van Oxxio 30 juni 2014

    Beste Marco,

    Ik begrijp dat je niet blij bent dat je moet bij betalen, terwijl je dat niet had verwacht. Als je je postcode/huisnummer of klantnummer via deoxxiomedewerker@oxxio.nl doorgeeft, kijk ik het graag voor je na.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 0 van de 1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Fourb 1960
    Hoogeveen
    Oxxio 25 juni 2014

    Ik ben eind december 2013 overgestapt naar Oxxio, voor de aktie van de i pad of notebook. Ik maar wachten tot ik een code zou ontvangen van Oxxio,waarmee ik de tablet kan bestellen. Ik dacht ik ga maar eens bellen met Oxxio, wat schets mijn verbazing,de jongen zegt u heeft een mail van paradigt ontvangen met de code,maar u heeft er niets mee gedaan, dus nu krijgt u hem niet meer. Ik heb er niets mee gedaan! Zegt die knul ook nog,hij is waarschijnlijk in u spam berichten terecht gekomen,omdat hij niet van Oxxio afkomstig is. Ik vraag,hoe kunnen we tot een oplossing komen, niet zegt hij. U heeft u code laten verlopen. Nou Oxxio als je op deze manier klanten binnen wil halen.

    Nu betaal ik al maandenlag Oxxio Incontrol pakket-prijs! |Veels te duur en geen incontrol pakket ontvangen en geen tablet

    Reactie van Oxxio 27 juni 2014

    Beste Fourb 1960,

    Erg vervelend dat je je iPadcode niet hebt ontvangen. Als je je postcode/huisnummer of klantnummer via deoxxiomedewerker@oxxio.nl doorgeeft kijken wij dit graag voor je na.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de 2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Henk
    Galder
    Slechtste energiebedrijf ooit 22 juni 2014

    Toen wij stopten met oxxio kregen wij een eindafrekening. Na twee jaar werd het bedrag dat ik toen teveel had betaald en terug had gekregen zonder opgaaf van reden weer van onze rekening geschreven. Daarna nog diverse rekeningen ten onrechte moeten betalen. Een rechtszaak beginnen zoals wij deden heeft geen zin, zij hebben eigen advocaten in dienst. Al met al heeft het ons heel veel geld gekost en wij waren niet de enige, ook familie had deze ervaring. Dus voor ons NOOIT geen oxxio meer!

    Reactie van Oxxio 23 juni 2014

    Beste Henk,

    Vervelend dat je zo een ervaring met Oxxio hebt gehad. uit je bericht begrijp ik dat er een rechtzaak heeft plaatsgevonden die niet het voor jou gewenste resultaat had.

    Mochten er zaken zijn die niet goed door Oxxio zijn opgevolgd naar aanleiding van deze rechtzaak, dan horen we dat uiteraard graag. In dat geval wil ik je vragen dit te e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

    Met vriendelijke groet,

    Michaël

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van Henk 2 juli 2014probleem is niet opgelost

    Als het je , na een eindafrekening, na twee jaar nog rekeningen krijgt van 1200 euro en na een rechtszaak , die je toch nooit kunt winnen met zoveel eigen advocaten, komt dat nooit meer goed.

    Trouwens met mijn neef ging het net zo.

    De problemen komen pas wanneer je opstapt, dan laten zij hun ware aard zien!

    Voor ons nooit geen oxxio meer!

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • H Perik
    Eindafrekening 22 juni 2014

    Net als Miriam geen afrekening ontvangen gebeld en gemaild, ik wil wel betalen maar pas als ik m'n rekening heb, krijg ik brief van incassobureau en de andere dag van oxxio de afrekening maar moet wel meer betalen aan incassobureau , volgens oxxio is het mijn verantwoordelijkheid als ik geen post van hen ontvang?

    Reactie van Oxxio 23 juni 2014

    Beste H. Perik,

    Je geeft aan dat Oxxio eerst je rekening heeft overgedragen aan het incassobureau en daarna je rekening heeft opgestuurd.

    Normaal gesproken stuurt Oxxio eerst een herinnering en 2 weken later een aanmaning. Pas daarna wordt er een dossier overgedragen aan een incassobureau. Hier gaat normaal gesproken meer dan een maand overheen.

    Ik zoek graag voor je uit hoe het precies in jou geval is gegaan. Wil je daarom je klantgegevens e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl? Dan nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op.

    Met vriendelijke groet,

    Michaël

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • notebook 11 juni 2014

    ik zit nog steeds te wachten op mijn notebook.

    Zal maar niet vertellen wat ik voor ervaringen met die lui gehad heb,dat valt toch met geen pen te beschrijiven.

    een ding is zeker,ik ben blij,heel blij dat ik van ze af ben,en dat notebook kunnen ze in hun ...... steken.

    Reactie van Oxxio 11 juni 2014

    Beste Jacques,

    Je bericht maakt duidelijk dat je geen klant meer bent van Oxxio en dat je nog steeds wacht op je notebook.

    Oxxio verstrekt geen welkomstcadeaus meer als de levering is beëindigd.

    We vinden het jammer om te horen dat u een niet zo positieve ervaring met ons heeft gehad.

    Met vriendelijke groet,

    Michaël

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 4 van de 6 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Ellen van Dam
    Zevenbergen
    Zeer slecht. 26 mei 2014

    Ik ben eind december 2013 overgestapt naar Oxxio, voor de aktie van de i pad of notebook. Ik maar wachten tot ik een code zou ontvangen van Oxxio,waarmee ik de notebook kan bestellen. Ik dacht ik ga maar eens bellen met Oxxio, wat schets mijn verbazing,de jongen zegt u heeft een mail van paradigt ontvangen met de code,maar u heeft er niets mee gedaan, dus nu krijgt u hem niet meer. Ik heb er niets mee gedaan!!!!!!! Zegt die knul ook nog,hij is waarschijnlijk in u spam berichten terecht gekomen,omdat hij niet van Oxxio afkomstig is. Ik vraag,hoe kunnen we tot een oplossing komen, niet zegt hij. U heeft u code laten verlopen. Nou Oxxio als je op deze manier klanten binnen wil halen,dit lijkt meer op oplichterij.

    Reactie van Oxxio 30 mei 2014

    Beste Ellen van Dam,

    Wat vervelend om te horen dat uw code is verlopen. Graag zou ik met u in contact willen komen om te kijken of we tot een oplossing kunnen komen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw klantgegevens te e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl? We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

    Met vriendelijke groet,

    Michaël

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van Ellen van Dam 7 juni 2014probleem is opgelost

    Zowel Oxxio als Paradigt hebben contact met mij opgenomen,ze hebben mij een nieuwe code verstrekt zodat ik alsnog het gewenste product kon bestellen.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de 4 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    miriam
    **** 25 mei 2014

    Oxxio houd de administratie niet bij waardoor je iedere keer wazige rekeningen krijgt. Als je om duidelijk vraagt krijg je een onzinnig antwoord. Door dit **** zitten wel nu bij de incasso. Oxxio een mailtje gestuurd met het verzoek tot opzegging wordt je gebeld door een of andere ****..of je alsjeblieft wilt blijven want oxxio is zo goed en goedkoop... Belachelijk! Stap nooit over naar oxxio want je komt zeker in de problemen!!!

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de 2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    suzan
    groningen
    hooge eindrekeingen 25 mei 2014

    ik heb op 29-11-2013, naar oxxio overstapte met gebruik van het actie met gratis notebook , na vier maanden toen ik een rare verhalen gehoord, besliste om terug bij oude energie leverancier, en wat gebeurd? ik hen een eind rekkingen van 395 euro die moet ik terug, het is een hoog bedrag voor periode van 5 maanden,,, en ik niet die bedrag een keer betalen>>> wat moet ik doen

    ik zou niemand aanraden om klant bij oxxio te zijn,,, ik ben gefrustreerd

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de 2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    reviewer
    Carine Mooij
    Heerhugowaard
    Slechtste service aller tijden 20 mei 2014

    Als je overlijd, dan brengt Oxxio €50 in rekening vanwege contractbreuk !!

    4 jaar later willen zij dit herstellen, maar, tegen alle regels in, wil Oxxio dan een kopie van je bankpas.

    Als je dit niet doet, houden zij zelf het geld !!

    Reactie van Oxxio 21 mei 2014

    Beste Carine Mooij,

    Wij zouden graag samen met u tot een passende oplossing komen. Kunt u ons via deoxxiomedewerker@oxxio.nl van meer informatie voorzien? Wij kunnen dan contact met u opnemen.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • reviewer
    Tamara Heeres
    Enkhuizen
    tablet 14 mei 2014

    onze tablet is gaan scheuren tewijl we hem gewoon gebruiken niks geks mee doen nou willen ze dat ik hem opstuur en gaan onserzoeken die kosten mag je zelf gaan betalen dat ga ik dus niet doen ik vindt dat ze kosteloos een nieuwe moeten geven en de oywe in nemen zal is kijkem ook bij tros radar en daar is info inwinnen

    Reactie van Oxxio 15 mei 2014

    Beste Tamara,

    Voor alle servicevragen over je iPad kun je terecht bij de klantenservice van Paradigit.

    Veel succes.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de 3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Ed
    Julianadorp
    Meer of minder vastrecht, wat kiest u? 14 mei 2014

    Vanavond was ik van plan om de overstap te maken van mijn huidige energieleverancier naar OXXIO. De reden hiervan is de aantrekkelijke “I-Pad actie” van OXXIO.

    Toch ben ik, voor de zekerheid, even de tarieven van OXXIO gaan vergelijken met de tarieven van van de energieleverancier die ik nu betaal. De uitkomst is als volgt.

    De energietarieven van mijn energieleverancier en OXXIO verschillen nauwelijks.

    Dat kan ook niet anders, immers de brandstof wordt geleverd door moeder aarde. Die brandstof is echter niet direct gebruiksklaar voor het huishouden. Deze moet eerst verwerkt worden tot een product dat geschikt is om onze centrale verwarming te laten werken, een lampje te laten branden, of de televisie aan te zetten. Alle energieleveranciers putten uit dezelfde bron. De prijs die u betaalt wordt echter bepaald door de wijze van inkoop van uw energieleverancier. En geloof mij, dat maakt geen verschil van honderden Euro’s zoals OXXIO (maar ook andere energieleveranciers) u doet voorspiegelen.

    Wat maakt dan wel het verschil.

    Om deze vraag te beantwoorden heb ik mij niet gericht toy de energietarieven, die dus nauwelijks verschillen, maar tot het vastrecht.

    Bij mijn energieleverancier betaal ik voor vastrecht aan elektriciteit 2,50 Euro en voor gas 2,99 Euro per maand. OXXIO rekent maar liefst 14 Euro per product per maand aan vastrecht.

    Een snel rekensommetje levert op dat over een periode van drie jaar ik bij mijn energieleverancier 197,64 Euro aan vastrecht betaal terwijl dat bij OXXIO maar liefst 1008 Euro is!

    En dat maakt dus het verschil. 810,36 Euro. En dan heeft er nog geen lampje gebrand in huis en heeft de verwarming niet aangestaan.

    Voor dat verschil heb ik bij mijn energieleverancier ongeveer 7 maanden energie.

    U ziet, koop gewoon een I-Pad bij de elektronicawinkel en ga bewust om met energie.

    Het groene hart zit in uzelf.

    Wilt u een lagere energierekening koop dan een paar zogenaamde Stand-by killers. Die helpen echt! Ja, die krijgt u ook bij OXXIO maar dat zijn wel hele dure.

    Nee, begin met bewust om te gaan met uw energieverbruikers. Denk bijvoorbeeld aan continu verbruikers zoals stand-by apparatuur, buitenverlichting, vijverpompen maar denk ook aan de verlichting die brandt terwijl u niet in die ruimte aanwezig bent of de nieuwe generatie koffieautomaten die lang aan staan zodat u lekker snel een “bakkie” heeft. Dit zijn echte stroomverbruikers als deze van een boilertje of warmhoudplaatje zijn voorzien.

    In de lente en herfst kunnen de buitentemperaturen dagelijks sterk verschillen waardoor u al snel genegen bent om de CV een graadje hoger te zetten voor een aangenaam klimaat in uw woning. Beter is om gewoon even naar boven te lopen om een trui te pakken en aan te trekken. Een trui zal zich heel makkelijk en snel terugverdienen.

    Met andere woorden. U kunt voor de “aantrekkelijke” actie kiezen van OXXIO. U heeft dan kwalitatief goede energie. Maar let wel, diezelfde energie levert ook een andere energieleverancier. Bij OXXIO krijgt u een mooie I-Pad, Samsung tablet, of LENOVO laptop. Daarvoor hoeft u dan niet naar de winkel. Maar in diezelfde winkel kunt u (in plaats van het dure vastrecht van OXXIO) er dan waarschijnlijk wel twee (!) kopen.

    Ik ben eruit. Ik kies voor MINDER vastrecht. En u?

    Reactie van Oxxio 15 mei 2014

    Beste Ed,

    Fijn dat u zo energiebewust bent en hartelijk dank voor de energiebesparende tips.

    Wij denken ook graag mee met onze klanten en bieden daarom onder andere onze InControlpakketten aan met energiebesparende producten en met of zónder een tablet. Via deze tablet kunt u gemakkelijk onze Energiemonitor gebruiken, waardoor u nóg meer inzicht krijgt in uw verbruik.

    In uw geval is het blijkbaar voordeliger om bij uw huidige leverancier te blijven. Voor andere klanten geldt, dat zij op grond van andere tarieven en vastrechtkosten hun vergelijking maken en voor Oxxio kiezen, met of zónder welkomstkado.

    Voor meer informatie over al onze producten verwijs ik u graag naar onze website, waar u alles kunt nalezen http://bit.ly/1kt0vzi

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 6 van de 8 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Britt
    Je betaalt zelf je ipad! 11 mei 2014

    Ik ga verhuizen en had me al aangemeld voor Oxxio, de energietarieven verschillen niet heel erg met de rest en de aanbieding van een ipad laat je natuurlijk niet zomaar gaan. Na al deze negatieve verhalen er toch maar even verder in gedoken: het vastrecht dat je per maand betaalt ligt bij de andere leveranciers tussen de 4 en 8 euro per maand. Bij Oxxio is dit 28 (!!!!!!) euro per maand! Bij 3 jaar vast, betaal je dus gewoon je ipad terug! Niet doen! Tenzij je natuurlijk in termijnen een ipad wilt kopen...

    Reactie van Oxxio 12 mei 2014

    Beste Britt,

    Dank voor je reactie betreffende onze iPad-actie. We hebben al eens eerder een dergelijke reactie ontvangen en daarop hebben wij het volgende beantwoord:

    We merken dat veel mensen alleen naar de verhouding kijken van vastrecht en iPad of Samsung Tablet. We begrijpen dat er zo naar wordt gekeken, maar geeft naar onze mening wel een onvolledig beeld. Wij zien het als totaal pakketten.

    Met deze pakketten kan een bepaald verbruik worden bespaard doormiddel van de energiebesparende producten. Daarnaast kan er, als er voor een iPad of Tablet wordt gekozen, gebruik worden gemaakt van de energiemonitor. Dit kan overigens ook zonder een iPad of Tablet. We zijn van mening dat als men bewust met energie omgaat en dit ook visueel kan worden weergegeven, energie kan worden bespaard. Besparing betekent een lagere energierekening, wat de klant dan weer voordeel biedt.

    Per pakket kan men dus besparen op het verbruik, wordt er een iPad of Tablet verzonden, worden er energiebesparende producten verzonden en bieden we scherpe tarieven aan.

    Wat betreft de tarieven zien we dat er ook wel eens een vergelijking wordt gemaakt met de nieuwe tarieven van Oxxio en de bedongen tarieven van een 3 jarig contact van een paar jaar geleden. Daar kan verschil in zitten. Een betere vergelijking zou zijn als de vergelijking wordt gemaakt met de aangeboden tarieven die bij onze pakketten zitten en de tarieven die andere leveranciers aanbieden.

    Mochten klanten na deze vergelijking er geen goed gevoel of financieel voordeel aan overhouden, dan dwingt Oxxio niemand om voor onze pakketten te gaan. Het zal altijd de keuze van de klant blijven.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van Britt 19 mei 2014probleem is niet opgelost

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de 3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    **** 7 mei 2014

    Ik ben ontzettend kwaad, nadat ik had een verkoper thuis had gehad, toch besloten om het contract niet te willen. Ik gebeld naar de klantendienst, want je kon het heel makkelijk annuleren. Vandaag zie ik dat er TOCH geld van mijn rekening is afgeschreven voor hun controleboeking waaruit ik kan afleiden dat mijn contract toch niet geannuleerd is! Ik raad dus ook iedereen af om met hen in zee te gaan!!

    Reactie van Oxxio 8 mei 2014

    Beste Nathalie de Mrtn,

    Kun je ons alsjeblieft via ons e-mailadres 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl' je postcode en huisnummer doorgeven? Dan kunnen we voor je bekijken wat er is gebeurd. Alvast bedankt voor je moeite.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de 3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Marco K
    Almere
    aan de deur werd gegarendeerd goedkoper te zijn 6 mei 2014

    het is heel makkelijk, aan de deur door een verkoper werd mij gegarendeerd dat ik goedkoper bij hun was als bij me huidige leverancier, dat heb ik herhaald toen ze me telefonisch belde.. dus mag straks Oxxio toch duurder uitvallen hebben ze mij een contract aangesmeerd onder valse voorwensen.. dan is of die verkoper aan de deur een leugenaar of niet goed opgeleid door Oxxio zelf en is het zwakte van dat bedrijf !!

    Reactie van Oxxio 8 mei 2014

    Beste Marco K,

    Je krijgt altijd nog een welkomstmap toegestuurd, waarin je alle gegevens kunt nalezen. Als blijkt dat de overeenkomsten toch niet aan je verwachtingen voldoen, heb je nog 14 dagen de tijd om te annuleren.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?