Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?

Klantreviews Oxxio

  • Betaal niet teveel!
  • Overstappen is geld besparen. Met onze gratis overstapservice kunt u zorgeloos switchen naar een andere leverancier.
  • Energie vergelijken
  • SR.
    Nieuw Scheemda
    ronduit waardeloos 31 augustus 2014

    als je denkt daar goedkoper uit tezijn, kijk dan nog maar eens naar de kleine lettertjes. wij kregen dan wel een fix bedrag terug met de jaarafrekening, maar er werdt nog even E1060,36 in rekening gebracht voor allerhande onzin. je moet echt misselijk goed zoeken om deze regel van hun te vinden. overstappen is daar ook alles behalve makkelijk echt een heel gedoe. en alles behalve vriendelijke medewerkers

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Tamara weulenkranenbarg
    Zutphen
    Geen tablet na meerdere betalingen 28 augustus 2014

    Mijn moeder van 68 jaar heeft in februari ook verkopers van oxxio aan de deur gehad. Haar werd veteld dat zij 3 maanden moest wachten en dat ze dan een tablet zou krijgen en ze hoefde niets te doen, want ze had zogenoemd geen e-mail. Dit was volgens de verkopers geen enkel probleem. Nu na 5 maanden niets gehoord te hebben, heeft zij vandaag de stoute schoenen aangetrokken en gebeld met oxxio Daar werd haar verteld dat zij GEEN recht meer heeft op haar tablet....dit vind ik ronduit asociaal om zo met onze oudere mede mens om te gaan. Zij dacht nog laat ik die mensen niet onder druk zetten en wacht nog even af.... Dit is wat je dan krijgt. Waarom gaat oxxio zo met mensen om ? Ik lees dat dit probleem zich vaker voordoet. Ik hoop nog op een reactie van jullie en dat jullie dat netjes voor haar gaan oplossen... Zij is er nu wel klaar mee: 3 jaar contract via automatische incasso, maar GEEN tablet! Mvg tamara weulenkranenbarg- denekamp

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Jeroen
    Eindhoven
    Foutieve invoer verhuizing 27 augustus 2014

    Ik heb in al mijn jaren als goede huisvader nog nooit zo'n incompetente <naughty>***</naughty> organisatie meegemaakt als Oxxio. Jullie klantenservice is compleet waardeloos, draait letterlijk een CCC bandje en doet net alsof het professioneel overkomt. Komt de afspraken meerdere keren niet na, verwijst naar collega's die fouten maken maar laten de klant volledig aan zijn lot over. Gevolg: sinds juni 2014 één grote zooi met eindafrekeningen, incasso's van mijn rekening die niet terecht zijn en spookbedragen die niet herleidbaar zijn. Het is nu afgelopen! Oxxio incasseert niets meer van mijn rekening en Oxxio mag ook niets meer storten op mijn rekening. Alles is geblokkeerd en deze vriend stapt per direct over naar een andere maatschappij. Een boete aan mijn adres voor overstappen betaalt de nieuwe energiemaatschappij. Ik ben er helemaal klaar mee. Nogmaals voor de laatste keer de situatie Ik heb 2 juni aan jullie digitaal medegedeeld dat ik per 18 juli 2014 zou verhuizen naar het nieuwe adres. Doordat er bij Oxxio iemand zijn dikke jampotbril niet op had op het moment dat hij mijn wijziging doorvoerde en de datum een maand heeft vervroegt gaat er vanaf dat moment alles wat je maar kunt bedenken mis. Deze clown zoals ik het dan maar noem heeft zowel de uithuisdatum van inhuisdatum op een totaal andere datum ergens in juni gezet. Gevolg, contractbeëindiging, eindafrekeningen en zelfs de nieuwe termijnen op het nieuwe adres werden al onterecht geïncasseerd. Deze grove fout ontdekte ik pas nadat wij een dreigbrief van de netwerkbeheerder ontvingen dat we sinds juni geen leverancier meer hadden. Na meerdere keren contact en meerdere keren excuses gaven jullie aan dat alles geregeld zou worden. Het was geregeld, althans dat dacht ik totdat onlangs inlogde op mijn oxxio. Op mijn oxxio kon ik de status zien van de nieuwe woning als zijnde aansluitadres. Het termijnbedrag was correct en zelfs per eind juli ook geïncasseerd. Gisteren log ik echter in en wat zag ik staan?? Tot mijn grote verbazing zag ik dat alle gegevens inclusief contract weer op het oude adres waren gezet. Na vervolgens meerdere keren gebeld te hebben met jullie a 0,52 cent per gesprek of zoals op jullie site staat 2,5 cent per gesprek heb ik het gehad. Jullie excuses accepteer ik niet meer. herstelacties zijn niet meer nodig. Zoals gezegd heb ik een nieuwe leverancier. Het contract wordt bij jullie per direct opgezegd. Zoals ik al aangaf betaal ik helemaal niets meer gezien de spookfacturen en eindafrekeningen die ik al meerdere keren heb ontvangen. Die fantastische laptop die toch nooit werkt kan retour naar Oxxio. Kort samengevat, u zoekt het maar lekker uit met deze rotzooi en die lachende poppetjes op de website. Er valt helemaal niets te lachen als je zo'n bende achterlaat bij een klant en hem dan ook nog zelf de schuld geeft voor de fouten!!!! Ik heb in mijn hele leven nog nooit een achterstand gehad als het gaat om het betalen van een rekening. Totdat ik in zee ging met Oxxio. Ik voel me dan ook zwaar te <naughty>kak</naughty> gezet door het handelen van uw medewerkers. Oxxio is afgedaan voor mij en ik zal dit ook nooit adviseren aan derden. Mocht u naar aanleiding van bovenstaande besluiten om mij te bellen of mailen, niet doen

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    roy h
    n
    deurverkoper 26 augustus 2014

    kreeg gisteren een verkoper van oxxio aan de deur. ze was mij aan het bang maken voor een faillissement van mijn huidige leverancier NLE. ze had er verder een heel raar verhaal bij. ik geloof er eigenlijk weinig van. Mocht dit inderdaad niet kloppen, is deze manier wel erg misplaatst om nieuwe klanten te werven

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    erica
    ten post
    ? 24 augustus 2014

    door een deurverkoper erin getuind ,ik zou een info pakket krijgen om de prijzen te vergelijken,ineens ben je dan klant bij oxxio(op de tablet stond er werkelijk niks op te lezen) volgende dag alles geannuleerd(17 aug), nu krijg ik op 23 aug een pakket in de deur,wat moet ik nu doen?> ik zou een bevestiging in de bus krijgen van annulering. mijn huidige leverancier een mail gestuurd onder geen beding mij als klant uit te schrijven. ik wil helemaal niet naar oxxio.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    E.A.W.
    Hoofddorp
    Oxxio is prima 22 augustus 2014

    Oxxio is een prima energieleverancier. Zo nu en dan stappen we weer over als er leuke aanbiedingen zijn. Ze hebben een handige energiemeter waar je je verbruik in kunt bijhouden en snel kan inzien of je veel moet bijbetalen of terugkrijgt. Je betaalt wel hogere vastrecht als je het vergelijkt met andere leveranciers. Maar al met al tevreden over oxxio.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    M. Durmaz
    roosendaal
    Mensen geen Oxxio 20 augustus 2014

    Al een jaar klant bij Oxxio, nooit zo slecht behandeld. Waardeloze financiele systeem en klantenservice. Mensen laat je niet verlijden door hun acties. Dat betaal je dik terug.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Jos
    Zwolle
    zwaar teleurgesteld/wedden dat je goed zit? 17 augustus 2014

    Zoals iedere kritische consument wil je nog wel een s de energieprijzen gaan vergelijken. Zo ook ik, dus ik pak deze website erbij en de gegevens van mijn oxxio. Al met al met een keurige berekening kom ik ineens er achter dat de vastrecht kosten mij de das om doen, dit had ik mogelijk niet gezien... Op de site van oxxio staat de mogelijkheid: wedden dat je goed zit? dus ik klik hem aan, wordt verwezen naar het bel mij vakje, zet mijn nummer erin en wordt inderdaad direct gebeld. Ik leg de situatie voor aan degene die ik aan de lijn krijg, maar bij haar moet ik niet zijn daar hebben de klantenservice voor; ik word doorverbonden. De volgende medewerkster die ik krijg, snapt mijn verhaal maar half (mijn mening) en geeft aan dat ze daar een speciaal team voor hebben. Ik word opnieuw doorverbonden en deze medewerker vraagt in eerste instantie keurig om mijn klantnr. Het is dat ik de info open heb staan anders was me dit niet gelukt om door te geven. Ik leg het verhaal uit en geef hierna als tip voor betere klantervaring: het is prettiger om warm/lauw doorverbonden te worden. De medewerker probeert mij uit te leggen hoe het werkt. Alsof dit mij interesseert, ik gaf mijn tip en hoefde geheel geen uitleg. Echter blijft deze medewerker aandringen met zijn uitleg dat het niet kan...en het grote fiasco volgt nu: ik wist heel goed dat ik een contract heb, maar als deze uitdagende slogan je uitnodigt om erop in te gaan dan lijkt het me logisch dat ze er ook iets mee kunnen --> puntje bij paaltje: hij kon me geen gewijzigd contract aan bieden omdat ik nog tot september 2015 "vast" zit hieraan... Duh, dat had ik zelf al lang in de gaten!! Maar waar staat wedden dat je goed zit dan voor? deze laatste medewerker heeft niet alleen de plank misgeslagen in communicatie, maar ook in empathie en inlevingsvermogen in de klant...erg jammer!! zet dit dan ook niet op je website, nu heb ik 3 medewerkers gesproken, ik was op zoek naar een oplossing en krijg gewoon het deksel op mijn neus...Hoe wil je dan dat ik klant blijf?

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    R.J.H.
    Purmerend
    Oxxio is duurder met een vreselijke helpdesk 15 augustus 2014

    Er was iets niet goed met mijn meterstanden toen ik die ingaf. Ik moest iets van € 6.000 gaan bijbetalen. Natuurlijk klopte dat niet, dus er moest iets zijn. Maar de dame aan de telefoon van Oxxio wilde niet meedenken en hing midden in het gesprek gewoon op...... Hoe vaak bel je met je energie maatschappij? en dan wordt je zo behandeld. Ik ben zelf verder gaan uitzoeken en heb na een uur teruggebeld. Deze dame was wel een stuk slimmer en toen kwamen we eruit wat er aan de hand was. Daarna wilde Oxxio mij terugellen, maar dat ging mis, vervolgens lieten ze weer niets horen. Tja, duurder en geen service, nou dan maar overstappen naar een andere maatschappij, dat heb ik nu gedaan.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Elles
    klantonvriendelijkheid 15 augustus 2014

    1ding is mij heel duidelijk!! De oxxio is het SLECHSTE bedrijf alle tijden. Mooie praatjes mAar zo niet klantvriendelijk maar dat is hier ook wel te lezen. Beloftes komen jullie niet na en de fout ligt ook altijd bij de klant. Ik ga gelukkig weg. En ik heb 1 tip mensen ga nooit over naar de oxxio.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Jan de Voogd
    Haastrecht
    geen vergoeding van stroom uit zonnepanelen 8 augustus 2014

    Oxxio wenst geen vergoeding te geven voor gedurende de maand juli door onze zonnepanelen opgewekte energie . Reden: toen was er nog geen slimme meter die onze levering aan het net registreerde. Daarvan de reden: Stedin plaatste pas een slimme meter (met 4 tariefstanden, die dus ook onze teruglevering registreet) een maand na plaatsing van de panelen. Dat was veel te laat (pas 8 weken na indiening verzoek onzerzijds , maar Stedin acht zich juridisch niet aan enige planningstermijn gebonden). De Stedin monteur wil optreden als getuige dat we in juli reeds 1197kwh opgewekt hadden met de panelen, zowel tegenover Stedin als Oxxio, maar geen van beide aanvaarden dit als een schattingsbasis. Ook een achteraf-schatting op basis van augustus/september gegevens is niet aanvaard. Het bedrag dat we mislopen is aldus geschat ongeveer 180 Euro. De algemene leveringsvoorwaarden energie , i.h.b. art. 9.1 en 9.3, zijn o.i. in te roepen tegen het gedrag van Oxxio (is dat correct Trosradar?) . We zegden Oxxio al op, en zullen dat inroepen bij de eindafrekening doen.

    Reactie van Oxxio 14 augustus 2014

    Beste Jan de Voogd,

    Zoals reeds op http://www.klacht.nl aangegeven, hebben wij april 2014 een jaarrekening opgemaakt, de volgende jaarrekening wordt per april 2015 opgemaakt. De verwerking van de plaatsing van de zonnepanelen heeft weliswaar later plaatsgevonden, maar de beginstanden die zijn gehanteerd zijn 0 kWh. Oxxio zal, indien je je meterstanden per april 2015 doorgeeft, aan de hand van deze standen de teruglevering verwerken. Het maakt per saldo dus niet uit dat de verwerking van de plaatsing van de zonnepanelen een maandje later door de netbeheerder is verwerkt.

    Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van Jan de Voogd 21 augustus 2014probleem is niet opgelost

    Oxxio blijft bij zijn standpunt dat niet door een slimme meter geregistreerde zonnepanelen-energie die teruggeleverd is aan het net niet op basis van schatting door Oxxio vergoed zal worden. Ik heb gereageerd door middel van directe opzegging van het contract met Oxxio (dat op wettelijke gronden nog wel iets doorloopt, en stopzetting van de maandelijkse incasso betaling. Qurrent, mijn nieuwe stroomleverancier, meldde me dat zij in voorkomend geval een soepeler standpunt zouden innemen. Ik beraad mij over de vraag of ik naar de rechter zal gaan danwel de Geschillencommisie zal inschakelen, althans als Oxxio in zijn standpunt volhardt.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    bert van den berg
    ik ben blij met deze site 8 augustus 2014

    hallo...ik heb nu meerdere keren een aanbod gekregen om over te stappen naar Oxxio. Gezien de gratis Ipad begon ik te twijfelen of ik het zou doen. Door ervaringen uit het verleden van andere stroom en elektra aanbieders ben ik toch wat wantrouwend. Uw site bevestigd wat ik al vermoede. Een grote verkooptruc. Oxxio nooit doen.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    femke
    asociaal 5 augustus 2014

    Rond 9 uur 's avonds word er bij ons aangebeld. Dit vinden wij al raar omdat je niet zomaar de flat binnen kan komen en nog een keer zolaat! Staat er iemand van de Oxxio voor de deur om te vertellen dat wij beter op Oxxio kunnen gaan overstappen. Na paar keer nee te zeggen is ze toch weggegaan. Ik vind het niet kloppen dat je ten eerste al een flat zomaar binnenkomt, je kunt beneden bij de flat aanbellen. En ten tweede waarom zo laat op een avond? Er zijn dan al genoeg mensen die graag willen slapen.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    van den elzen
    oss
    oxxio komt afspraken niet na 4 augustus 2014

    Recent werd ik aangeproken Door een straat verkoopster van oxxio Die mijn een zeer scherpe aanbieding kon aanbieden die ik nergens anders zou kunnen vinden naar eigen zeggen Ik wilde niet onbeschoft zijn en het verhaal even aangehoord, En ik toch aan het einde van mijn looptijd zit van mijn huidige Energie leverancier Had ik mijn gegevens doorgegeven zodat ik alles even op Mijn gemak door kon lezen, hier en daar wat vergeleken bleek Het dus eigenlijk helemaal niet zo'n scherpe aanbieding te zijn vervolgens maar eens opgebeld naar oxxio, de persoon die ik toen aan de lijn kreeg snapte er allemaal zogenaamd niks van hoe dat kon Vervolgens ik het telefonisch het contract opgezegd ik had 14 dagen bedenktijd Netjes binnen de tijd, ik zou binnen 10 werkdagen een bericht krijgen dat het contract beëindigd was. Ik nog gevraagd of ik een mailtje kon krijgen met een bevestiging Van het gesprek over het beëindigen van het contract(wantrouwend als ik ben)maar dat kon niet wegens rechts geldigheid zei de oxxio medewerker. zie ik vandaag tot mijn verbazing dat er toch 1 cent afgeschreven is door oxxio Ik weer opgebeld naar oxxio, verhaal uitgelegd Er staat niks in het systeem zei de man,maar er was niks aan de hand het contract zou als nog beëindigd kunnen worden Ik wederom om een bevestiging gevraagd, maar dat was onmogelijk Wegens rechts geldigheid, ga nu dus nu maar proberen om het via de mail alsnog ook op te zeggen Dus mensen wees gewaarschuwd met dit bedrijf

    Reactie van Oxxio 12 augustus 2014

    Beste van den elzen,

    Kun je ons je klantnummer doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij dit voor je na.

    Met vriendelijke groet,

    Taoufik

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van van den elzen 19 augustus 2014probleem is opgelost

    Uiteindelijk opgelost

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    reviewer
    Erwin Baggermans
    den-bosch
    krijg mijn ipad niet 28 juli 2014

    ze lokken je met een ipad,je krijgt een code toegestuurd zodra je eerste rekening is betaald.ondertussen heb ik mijn tweede rekening betaald maar nog steeds geen code.na telefonisch contact werdt mij verteld aangezien ik mijn rekeningen zelf betaal en niet via automatische incasso ik geen recht heb op mijn ipad,einde discussie.ik mag wel 2 jaar lang betalen voor dat ding.dit is toch de grootste onzin die je ooit hebt gehoord

    Reactie van Oxxio 29 juli 2014

    Beste Erwin,

    Oxxio heeft het recht om voorwaarden te stellen aan de uitlevering van een product. In de voorwaarden staat dat Oxxio in staat moet zijn om de voorschotbedragen van je rekening te incasseren. Hiertoe heb je Oxxio bij het aangaan van de leveringsovereenkomst gemachtigd. Wij zouden wel samen met je willen kijken naar hoe wij dit met je kunnen oplossen. Kun je ons hiertoe je klantgegevens kunnen e-mailen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl?

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van Erwin Baggermans 21 augustus 2014probleem is opgelost

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Monica
    Drama! 22 juli 2014

    Een paar weken terug werd ik op straat benaderd door verkopers van Oxxio. Ik was alleen en hun met 4/5 man, omdat degene die mij hielp voor het eerst was en de anderen dan konden "helpen". Ik gaf meteen aan tevreden te zijn met de Nuon waar ik nu zit en niet over wou stappen. Daarnaast loopt mijn contract bij Nuon tot 2016 en wil ik daar niet voor betalen. Volgens hun was dat belachelijk en is de energiemarkt een vrije markt en mag ik overstappen wanneer ik dat wil zonder te betalen. Ze drongen aan toch wat informatie te sturen zodat ik met mijn vriend kon overleggen, misschien zag hij het voordeel wel. Ik moest toen gegevens geven en ook mijn rekening nummer, maar dat was alleen voor controle en anders konden ze mij de informatie niet sturen zeiden ze. Ook moest ik tekenen, maar ik zat nergens aan vast werd mij nogmaals gezegd!!!! Ik kreeg de mail niet, dus nergens meer bij stil gestaan en lekker op vakantie gegaan. Toen ik terug kwam lagen er ineens bevestigingen van overstappen enzovoorts, terwijl ik van niks wist?! Meerdere keren contact gezocht met de klantenservice, maar die kunnen niks voor ons doen zeggen ze. Door al dit gedoe WIL ik niet eens meer naar Oxxio, maar als ik terug wil naar Nuon moet ik wel dik betalen. LEKKER DAN!!

    Reactie van Oxxio 25 juli 2014

    Beste Monica,

    We kunnen het ons voorstellen dat je in de veronderstelling was dat je voor informatie hebt getekend. Alleen staat er duidelijk om het digitale document dat je ondertekent, dat je nooit tekent voor informatie maar een leveringsovereenkomst met Oxxio aangaat.

    Kun je ons je klantgegevens e-mailen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij of wij er samen met je uit kunnen komen.

    Wij horen graag van je.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 6 van de7 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    marja keijzer
    verkeerde voorlichting verkopers Oxxi 21 juli 2014

    Ben op 6 mei op straat aangesproken door erge vriendelijke medewerker oxxio,hij meldde: nu actie met ipad, oxxio veel goedkoper dan nuon (wat achteraf niet zo bleek hoger vastrecht en 2 cent duurder). Ik twijfelde erg omdat ik al verschillende malen velen nare ervaringen had met overstappen. Hij gaf mij zijn kaartje, Alkan en verzekerde mij dat ik hem altijd kon bellen zou het goedkomen. Hij heeft nooit over 3jaar contract gesproken. Ik zei dat ik alleen maar een vast 1 jaar contract wenste. Dat kon zei hij (toen ik hem daar later op aansprak zei hij dat hij het gesprek niet meer kon herinneren).

    Ik kreeg bericht dat op 31 mei oxxio zou leveren, en contract van 3 jaar.

    Heb daarover oxxio gebeld, zij meldde dat ik welkomstmap en overzicht van contract had ontvangen. Helaas heb ik die nooit ontvangen wel welkomstmap en mail met onderaan klein pdf-bestand met gegevens, had ik niet gezien, want als ik had gezien dat het 3jarig contract zou zijn had ik dat afgezegd.

    Kreeg begin juni brief met de gegevens, vermelding incassodatum 13 juni. In infomap van oxxio staat dat dan binnen 2 weken code krijg, voor ipad.

    Ik rond 20juni gebeld, geld was nog niet afgeschreven,kreeg als antwoord dat dat snel zou gebeuren. De eerste afschrijving is 14 juli gebeurd. Ik heb 19 juli een afrekening gekregen van oxxio (omdat ik weer naar Nuon ben overgestapt was zo ontevreden over de manier hoe oxxio met mij omgaat), op de afrekening staat dat ik 2 x 50 euro moet betalen voor Ipad, omdat ik binnen jaar opzeg. Ook overigens 250 euro boete.

    Nu heb ik vandaag 21 juli 3 x 20 min. met klantenservice van oxxio gebeld, omdat ik nog steeds geen code heb ontvangen voor ipad. zij zeggen dat ik daar nu geen recht meer op heb, terwijl zij mij wel op papier in rekening zouden brengen. Ik heb aangegeven het daar niet mee eens te zijn, ik betaal de boete wel en als zij op tijd mijn voorschotbedrag hadden afgeschreven (er mag 30 dagen ruimte zijn zei de medewerkster van oxxi, anders is het de fout van oxxio het is na 30 dagen afgeschreven ) had ik wel die code gehad omdat ik nog klant had geweest.

    De nuon zegt dat oxxio verplicht is mij de ipad te geven, maar oxxio zegt helaas niets te kunnen doen. Ik vind na al die oneerlijkheid van verkeerde info(over de verkoper heb ik met iemand gesproken, alleen ook daar hoor ik niets meer van, sorry was het antwoord) ik veel stress heb ondervonden en velen malen moest telefoneren wel recht heb op de ipad.

    Ook kreeg ik vanochtend van klantenservice (Stefanie)nadat zij overleg had gehad met andere afdeling, dat ik ipad zou krijgen als ik weer klant van Oxxio zou worden, heel gemeen.

    Adviseer mensen geen klant bij Oxxio te worden!

    Reactie van Oxxio 23 juli 2014

    Beste Marja,

    Kun je ons je klantnummer doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij dit voor je na.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van marja keijzer 13 augustus 2014probleem is niet opgelost

    Oxxio reageert niet meer. Ik heb ze al meerdere malen gebeld, ivm navraag over afrekening van stroom (is fout opgemaakt omdat er 50,- boete voor ipad op vermeld staat. Zouden 50,- terugstorten omdat ik geen ipad krijg. Kreeg betalingsherinnering die voor 14/8 betaald moet worden. Vandaag weer gebeld, 50,- niet terug gestort, en werd mij verteld dat ik nu 70,- moet betalen, ze een herberening gemaakt, waar ik geen bericht van had gekregen. Vorige week is mij verteld dat ik per omgaande nog afrekening van gas zou krijgen. Niet ontvangen, vandaag is mij verteld dat ik dat nog krijg?!! Kortom oxxio doet maar, en zegt maar, terwijl ik niets kan doen dan afwachten, en bedreigd wordt met boete etc.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de4 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Arthur Dzjanerjan
    Brussel
    Wat een SLECHT bedrijf dat Oxxio. 21 juli 2014

    Ik ben altijd een trouwe klant bij Oxxio geweest: nooit te laat betaald.

    13 januari 2014, na overhandiging van mijn huissleutel aan woningstichting heb ik naar Oxxio gebeld en meterstanden doorgegeven van Gas en Electra. Doorgegeven meterstanden waren gebaseerd op meter controle door Woningstichting Ons Huis te Apeldoorn (deze zijn ook opgenomen in hun systeem).

    Later kreeg ik een eindberekening van Oxxio waaruit bleek dat ze hadden geen rekening gehouden met doorgegeven meterstanden. Oxxio had in zijn voordeel berekening gemaakt, dat wil zeggen ze hadden veel hogere meterstanden uit de lucht gehaald en dus een niet reële eindberekening gemaakt. Dus ik moest betalen veel voor iets dat ik niet had verbruikt.

    Hierna heb ik een mail van Woningstichting Ons Huis doorgestuurd naar Oxxio. In dat mail stond informatie van Ons Huis over correcte meterstanden(zelfde wat ik had via telefoon doorgegeven aan Oxxio).

    Later (over paar weken) kreeg ik een mail van Oxxio dat dat mail van Ons Huis is niet officieel en ik moet een officiële opsturen. Maar dat mail was al een officiële mail van Ons Huis.

    Ik ben altijd een trouw klant geweest bij Oxxio en nooit een te laat betaling gehad: altijd op tijd betaald. En nu gaat Oxxio zich zo belachelijk gedragen. Eerst een hoge eindberekening gaan opsturen die op een aanname is gebaseerd terwijl ik had werkelijke meterstanden telefonisch doorgegeven. Ten tweede een officiële mail van Ons Huis niet gaan accepteren. En nu ook nog naar een incasso bureau aankloppen: DAS Incasso Rotterdam.

    Mensen op internet las ik veel meer klachten over slordige werk van Oxxio. Klantenservies van Oxxio is heel traag en aangegeven informatie wordt niet correct opgenomen.

    Reactie van Oxxio 23 juli 2014

    Beste meneer Dzjanerjan,

    We hebben zojuist bij je ervaring aangegeven dat wij bereid zijn de zaak te onderzoeken. Kun je ons het klantnummer doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan nemen wij contact met je op.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    a.timmer
    venhuizen
    gratis stroom 14 juli 2014

    slechte ervaring met oxxio 2x gemaild 1x gebeld maar met klacht wordt niets gedaan zou 1200 kw gratis stroom krijgen dus nog gevraagd aan verkoper van produkt dus dat is +/- 250 euro ja wordt gezegd en na 2 jaar met afrekening 96 euro korting alleen stroom niet energietoeslag en dergelijke wees eerlijk en zeg dat je 8 cent per kw krijg contract loopt eind sep af en ga zeker overstappen als ze nu gewoon met leuk voorstel komen is er altijd over te praten

    Reactie van Oxxio 17 juli 2014

    Beste a.timmer,

    In de actievoorwaarden van de 1200 kWh gratis stroom actie staat duidelijk vermeld tegen welk tarief dit wordt verrekend. Je hebt aangegeven dat je overeenkomst met Oxxio per september van dit jaara afloopt. Oxxio doet via MijnOxxio een verlengingsaanbod aan je. Heb je die al ontvangen?

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    C@rst
    Alkmaar
    Twijfel ... 14 juli 2014

    De afgelopen jaren heb ik 2 keer een 'vertegenwoordiger' van OXXIO aan de deur gehad. Aardige mensen en ik gaf al direct aan dat ik niets ging afsluiten en alleen info wilde. (Ben ik heel duidelijk in geweest). Na hun praatje worden de gegevens opgeschreven voor het informatie pakket, met als slotvraag:'Wat is uw bankrekening nummer?'

    Volgens mij heb je die NIET nodig voor een informatiepakket ... Toen ik dat meldde werden beide dames in kwestie toch wel een beetje geïrriteerd! Best gek als je bij iemand voor de deur staat die HEEL duidelijk is geweest. Principieel dus GEEN OXXIO voor mij.

    Echter.... Na alle berekeningen zou ik bij OXXIO een stuk minder betalen als momenteel bij de Nuon. Het zou ca 300 euro schelen als ik het pakket met iPad en Energie besparing zou nemen.

    Echter na het lezen van de reacties op deze site krijg ik kippenvel van de manier van zeken doen van Oxxio, deze ligt echt in het verlengde van mijn eerder beschreven gevoel.

    Kan Oxxio mijn 1 reden geven waarom ik over zou moeten stappen?

    Reactie van Oxxio 17 juli 2014

    Beste C@rst,

    We kunnen je adviseren om op onze website te kijken en zelf de vergelijking te doen of Oxxio wel de juiste leverancier voor je is.

    Oxxio heeft bij de verkopers geen informatiepakketten. Dit staat ook duidelijk vermeld op de documenten die je tekent of bovenaan het beeldscherm van de iPad waar je op tekent. Wij vinden het vervelend om te lezen dat er een andere voorstelling van zaken is gegeven door onze verkopers.

    Ons advies is dus, kijk zelf en vergelijk, want dan kom je tot een keuze waar je zelf achter staat.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    reviewer
    Joyce Joosten
    Etten-Leur, Noord-Brabant
    incasso 10 juli 2014

    oxxio wil in 1 maand 2 x de afschrijving doen dit kan dus niet gaat o een rekening van ongeveer 200 euro ik heb hier voor gebeld en met hun een afspraak gemaakt ze zouden de incasso op de 25 ste doen dus heb eerdere rekening overgeaakt nu hebben ze toch de 10 de de incasso gedaan waardoor ik dus nu 2 x in een maand mijn rekening mioet betaken oxxio houdt zich dus niet aan de gemaakte afspraken

    Reactie van Oxxio 14 juli 2014

    Beste Joyce,

    Wil je ons alsjeblieft via ons e-mailadres 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl' je klantnummer doorgeven? Dan kijken we even wat er precies aan de hand is en vooral hoe we het kunnen oplossen.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    M. Durmaz
    roosendaal
    Oxxio 8 juli 2014

    Waarom geen oxxio?

    *Zeer agressieve verkoop.

    *Afhandeling klachten zeer traag en niet klantgericht.

    *Duurt enorm lang voordat je een antwoord op je vraag hebt.

    *Niet te vertrouwen m.b.t. afspraken die tijdens de verkoop worden gemaakt. let op de kleine letters.

    *Financiele systeem niet op orde.

    Reactie van Oxxio 14 juli 2014

    Beste M. Durmaz,

    Dit klinkt allemaal wel heel vervelend.

    We horen graag van je waar je al deze zaken op baseert.

    Kun je ons via ons e-mailadres 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl' je postcode, huisnummer en datum verkoop doorgeven? Dan nemen we graag even contact met je op.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Anneke Verburg
    Amsterdam
    diestal 3 juli 2014

    Ik ben 8 jaar een tevreden klant geweest bij Oxxio totdat ik meedeed met de Incontrole aktie (tablet). Ze stelde het voor als "we zijn blij met u als vaste klant en daarom krijgt u van ons een cadeau, willen we wel graag dat u nog 2 jaar bij ons blijft". Wat ze niet vertelde en natuurlijk wel ergens in de kleine lettertjes staat is dat je per jaar incl. BTW zo'n 160,-- euro meer gaat betalen aan het vastrecht. Ik voel me misleid en bestolen, slechte zaak om zo met je klanten om te gaan. Oxxio hanteert dan misschien iets lagere tarieven (kan je ook besparen als je wat minder gaat gebruiken) maar hun vastrecht is vele malen hoger dan welke leverancier dan ook. Dus let op het vastrecht, prijzen die ze geven zijn excl. 19% BTW.

    Reactie van Oxxio 4 juli 2014

    Beste Anneke Verburg,

    Ieder verlengingsaanbod betreft een overeenkomst waaraan rechten en plichten zijn verbonden. Je geeft aan dat het wel ergens in de kleine lettertjes zal staan. Het is aan jou als consument om de overeenkomst na te lezen om te zien of je je hierin kunt vinden. Als dit niet het geval is dan moet je dat binnen 14 kalenderdagen nadat het aanbod is gedaan, aangeven.

    In onze aanbieding die aan jou is bevestigd, worden alle tarieven inclusief BTW vermeld. Wij vinden het bijzonder jammer om te lezen dat je je misleid voelt. Wij zouden het ook jammer vinden om je na 8 jaar als klant te moeten verliezen. Wij zijn echter van mening dat wij je goed hebben geïnformeerd. De ontbindende voorwaarden zijn dan ook van toepassing op het moment dat je beslist om de overeenkomst tussentijds te ontbinden.

    Wij gaan ervan uit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Huijbregts
    Breda
    Tot nu toe ! alles goed! 3 juli 2014

    Ik ben net overgestapt naar oxxio .. (ik vond het ook spannend ) alles ZEER duidelijk uitgelegt gekregen via internet .

    Duidelijk alle instructies gelezen. (wat dus HEEL VEEL MENSEN NIET DOEN! ) vervolgens heb ik gehoorzaamt naar de instructies. prima de code ontvangen en binnen 2 dagen na bestellen de tablet binnen . accout aangemaakt bij oxxio . alles verloopt tot nu toe soeppel en geen gezeur. als dit zo blijft..en mijn kosten dalen ...............blijf ik ook bij oxxio . +1

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Anne
    Grootebroek
    Slecht bedrijf 30 juni 2014

    Wat een slecht bedrijf dat Oxxio. Er komt zo'n verkoper aan de deur die aardig 'bleek' te zijn en gewoon de waarheid sprak. Nou totaal niet dus. Alles werd betaald door de Oxxio, zelfs de afsluitkosten omdat ik eerder opzeg bij mijn vorige leverancier. En puntje bij paaltje NEEE hoor. Niks word betaald. Waarom zou ik dan in godsnaam overstappen? Oxxio laat je 20 minuten in de wacht om vervolgens hetzelfde de zeggen wat AL die vorige vrouwtjes zeggen door de telefoon. Ja sorry, ja sorry, ja sorry... blabla. Heb niks anders te horen gekregen. Hoezo goed bedrijf? Mensen laat je hier niet in luizen!!!! Ze liegen waar je zelf bij staat. En ze betalen helemaal niks! Zoiets slechts heb ik nog nooit meegemaakt, en dit wordt hogerop gezocht door mij. Dus jullie zijn mij nog oxxio.

    Reactie van Oxxio 1 juli 2014

    Beste Anne,

    Jammer dat je niet tevreden bent over onze verkoper.

    Kun je ons via ons e-mailadres 'deoxxiomedewerker.nl' je klantnummer of je postcode en huisnummer en telefoonnummer doorgeven? Dan nemen we even contact met je op om je vragen met je door te spreken.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?