Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?

Klantreviews Oxxio

  • Betaal niet teveel!
  • Overstappen is geld besparen. Met onze gratis overstapservice kunt u zorgeloos switchen naar een andere leverancier.
  • Energie vergelijken
  • h. de bijl
    overloon
    aller allerslechtst 3 augustus 2015

    klantnummers kloppen niet, onterechte boetes wegens vermeende contractbreuk, klantmedewerkers beloven dingen die niet waar zijn, communicatief bijzonder slecht, denkt nooit mee in oplossingen, stuurt eindafrekeningen met een schatting waarbij méér dan 3000 euro betaald moet worden. In een woord: géén bonafide energieleverancier

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • R. A. Stefania
    Amsterdam
    fooie 31 juli 2015

    Ik ben drie jaar bij Oxxio. Er was een verkoper van Oxxio bij mij aan de deur. Ik heb toen besloten over te stappen na haar mooie verhaal. Ik heb toen mijn betalingen aan Oxxio via automatisch incasso laten lopen. Dit jaar heb ik de verhoging niet ingevoerd. IK heb een mail van Oxxio ontvangen waarop ik meteen heb gereageerd. Ik heb niks meer van hun gehoord. Maar ik heb de wijziging laten invoeren in mijn budget. En er is naar Oxxio gebeld. Desondanks dat is Oxxio overgegaan naar drastisch methodes door het eindiging van mijn contract na drie plus jaar. Ondanks alle pogingen van mij om de misverstand op te lossen.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • w
    onbetrouwbaar 29 juli 2015

    elke keer zelf de meterstanden ingevuld, maar op de afrekening staan geschatte standen. Daardoor flink bij moeten betalen(€350). Aantal keer heen en weer gebeld en de derde medewerker wist een beetje uit te leggen hoe het zat. Dit heb ik maar te geloven aangezien de standen niet op papier staan. Ook een eindafrekening gehad voor 5 weken ivm verhuizing. Wederom geschatte eindstanden terwijl alles zorgvuldig is ingevuld. Daarin zat een verschil van ongeveer €15. De medewerker van Oxxio geeft aan bij zulke kleine verschillen geen bezwaar te mogen aanvragen. Op mijn oxxio kan ik mijn gegevens niet meer bekijken omdat ik geen klant meer ben (overgestapt tijdens verhuizing, maar tijdelijk dus wel even oxxio op het nieuwe adres) Dit alles voelt zo ontzettend gemeen en achterbaks. Geef mensen inzicht in hun gegevens, ook al zijn ze geen klant meer. En al helmaal als ze de eindafrekening nog moeten krijgen.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • elli
    giesbeek
    eindafrekening klopt niet 28 juli 2015

    oxxio is niet via mail te bereiken , eindafrekening klopt niet ben na 1 jaar ( gelukkig overgestapt na een ander) overgestapt krijg nu naast mijn overstapboete (een correctieverzoek nieuw contract van 2 x50 euro terwijl hier niets over in mn contract staat ,maaroxxio doet dit gewoon onrechtmatig

    Reactie van Oxxio 29 juli 2015

    Beste Elli,

    Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat je in de veronderstelling bent dat je eindnota niet klopt. Wij willen dit graag voor je nakijken. Kun je hiertoe een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer e-mailen, naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl?

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • linda
    koog aan de zaan
    dreiging tot afsluiting! 27 juli 2015

    Dag oxxio! Ik heb een brief gekregen dat jullie mij binnenkort af komen sluiten terwijl jullie NIET duidelijk zijn waar het om ging! Het ging om een te weinig betaalde maand (47eu om precies te zijn) en nadat ik herhaaldelijk gemaild heb met woonenergie waar het om ging terwijl ik wel een betaalbewijs heb maar van mijn oude bedrag en DAS incasso mij half juni Pas kon vertellen ( rekening van februari hè! ) dat het om een te weinig betaald bedrag van 47 Eu ging en ik dan eindelijk duidelijk hadden een betalingsregeling wilde het ineens niet meer kon!! Jullie sturen mensen van het kastje naar de muur!! Heb jullie ook gemaild en wil ZO SNEL MOGELIJK gebeld worden! Want ik ben kapot van de stress hier Door! !

    Reactie van Oxxio 28 juli 2015

    Beste Linda,

    Je geeft aan dat je door Oxxio wordt bericht dat er een afsluiting van de aansluitingen aan je adres zal plaatsvinden. Kun je ons je klantnummer en een korte beschrijving van je klacht e-mailen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij het voor je na.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 0 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    C. Bunink
    Amsterdam
    Eigen fout van Oxxio wordt niet gecorrigeerd. 27 juli 2015

    Bij het aangaan van de overeenkomst, is er door Oxxio gestart met geschatte meterstanden, gelukkig heb ik naam en telnr. van de verkoper, die mij destijds alles heeft voorgerekend en hij heeft ook de juiste beginstanden genoteerd. In april heb ik zonnepanelen laten monteren en blijkt, dat Oxxio deze standen, welke door mij niet te wijzigen zijn, een mail gestuurd en een bevestiging gekregen per mail, dat de meterstanden alsnog juist zijn ingevoerd. Nu krijg ik de afrekening en..... nee hoor, niet dus!, via de Oxxio app een gesprek gestart, maar Oxxio komt met allerlei vragen die werkelijk nergens toe doen en weigeren vooralsnog hun eigen fout te corrigeren. Het is natuurlijk nog vervelender wanneer je hiermee en deze totaal onzinnige discussie in je vakantie met Oxxio moet voeren en zeker je vakantiehumeur nadelig beïnvloed. Oxxio goedkoper en een aanrader, vooralsnog zeker niet! Ik verwacht gewoon, dat Oxxio doet wat ze belooft en heeft bevestigd, de juiste meterstanden invoeren en een gecorrigeerde afrekening stuurt.

    Reactie van Oxxio 28 juli 2015

    Beste C. Bunink,

    Je geeft aan dat er bij je overstap naar Oxxio andere meterstanden zijn gehanteerd dan door jou zijn doorgegeven. Over het algemeen is het zo dat bij een overstap van de ene naar de andere leveranciers beide leveranciers dezelfde standen hanteren. Dus je oude leverancier hanteert dezelfde eindstand als door de nieuwe leverancier als beginstand wordt gehanteerd. Dus zijn de standen geschat, dan wordt dat uiteindelijk bij de eerstvolgende jaarnota recht gestrokken.

    Mocht deze werkwijze voor jou ontzettend nadeling zijn, dan zijn wij uiteraard bereid hier een kijkje naar te nemen en mee te denken aan een oplossing. Kun je ons hiertoe een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer e-mailen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl?

    Bij voorbaat dank voor de moeite.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Waardeloos 21 juli 2015

    Kan niet minder dan een halve ster geven maar als het kon kreeg dit bedrijf van mij 0 sterren. Van alles beloven en zodra je er weer naar vraagt doen alsof hun neus bloed. Waardeloos bedrijf.

    Reactie van Oxxio 22 juli 2015

    Beste Andreana,

    Jammer om te lezen dat je heel ontevreden bent over Oxxio. Wellicht dat je ons je klantgegevens en een korte beschrijving van je klacht wil mailen, zodat wij hierover contact met je op kunnen nemen. Je kunt dit doen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

    Wij zien je reactie graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Nikki
    Geen haar op m'n hoofd die eraan denkt ooit weer bij Oxxio te gaan 15 juli 2015

    Blijkbaar was er iets misgegaan met de automatische incasso. het bedrag werd toentertijd niet afgeschreven. Dit had ik zelf niet in de gaten. Het is natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid om dat in de gaten te houden. Al die tijd heb ik niets vernomen en er waren blijkbaar meerdere betalingsherinneringen, danwel aanmaningen verstuurd. Ik heb geen van allen ooit onder ogen gehad. Tevens was er iets fout gegaan met de eindafrekening. Ook daar geen enkele nota's van gezien. Tussentijds contact gehad om andere redenen. En denk je dan dat ze je er even op attenderen dat dit financiële probleem zich voor doet "Nee hoor". Totdat er ineens een deurwaarder voor de deur stond. Stomverbaasd en vol onbegrip honderden euro's lichter. Dit alles telefonisch teruggekoppeld en gevraagd waarom men ons niet per mail of telefoon had benaderd. Daarvoor hebben zij toch onder andere ook onze gegevens voor. Hierop kregen we een vaag antwoord en werden voor ons gevoel afgescheept. Maar goed het zij zo. Omenabij 600,- aan extra kosten betaald. Dit geeft mij de reden om nooit meer in zee te gaan met Oxxio.

    Reactie van Oxxio 16 juli 2015

    Beste Nikki,

    Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat je met extra kosten bent geconfronteerd, vanwede de overdracht van het dossier naar een incassobureau. Je geeft aan dat je er geen erg in hebt gehad dat de termijnbedragen niet van je rekening werden geïncasseerd. Oxxio stuurt nadat een termijnbedrag, om wat voor reden dan ook, niet kan worden geïncasseerd, een 'oeps' e-mail. Hierin wordt je in de gelegenheid gesteld om zelf zorg te dragen voor de betaling van je termijnbedrag. Wanneer er ondanks het e-mailbericht geen betaling plaatsvindt dan volgt een herinnering en hierna een aanmaning met ophoging van €40,- administratiekosten. Je krijgt dan alsnog een termijn van 5 werkdagen om het bedrag te voldoen. Oxxio stuurt deze berichtgevingen per e-mail en als je geen e-maildres hebt, per post. Pas na het verstrijken van de laatste betaaltermijn wordt het dossier over gedragen aan een incassobureau. Dit gebeurt dus niet zonder meer.

    Wij vinden het bijzonder jammer dat je een niet zo prettige ervaring hebt gehad en wij inderdaad net als jij van mening dat je er zelf verantwoordelijk voor blijft dat je betalingen tijdig worden verricht, ook al maak je gebruik van automatische incasso.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    J. Zhang
    Oxxio 15 juli 2015

    Ik word door telefonisch verkoper van oxxio benaardert voor overstappen van essen naar oxxio. Verkoper beloofde dat oxxio zal opzeggen vergoeding van essen betalen en ik zal ook een kadobon ontvangen te waarde van 100 euro. Nu blijkt oxxio vergoed geen opzeg vergoeding meer. En kado bon weet oxxio ook niks van.

    Reactie van Oxxio 16 juli 2015

    Beste J. Zhang,

    Oxxio vergoedt inderdaad geen opzegvergoedingen van andere leveranciers meer sinds 1 juni 2014. Wij hebben ook geen cadeaubonnen van € 100,-. Onze aanbiedingen en pakketten zijn ook te vinden via www.oxxio.nl. Wij vinden het bijzonder jammer dat je in je contact met de verkoper een andere voorstelling van zaken hebt gehad.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Wim
    Asten
    Afmelding via modelformulier voor opzegging wordt genegeerd 14 juli 2015

    Colporteur aan de deur gehad, deed voorstel waardoor wij ca. 80 per maand zouden besparen. Twee dagen na het afsluiten van het contract het modelformulier voor opzegging opgestuurd (gelukkig kopie gemaakt); kennelijk niet ontvangen; we zijn ineens klant van Oxxio. Mijn contract bij de huidige leverancier liep nog tot 1 oktober a.s.; de boete van 100 euro voor eerdere opzegging bij mijn huidige energieleverancier wordt bij mij waarschijnlijk in rekening gebracht. Dat er tijdig is opgezegd wordt door Oxxio achteraf erkend (ik had een kopie van de opzegging) , echter er wordt gesproken over te betalen kosten. Heb meterstanden door moeten geven, had ik beter niet kunnen doen. Ik betaal in ieder geval geen cent en breng de eventueel te betalen boete aan mijn huidige leverancier in rekening bij Oxxio; gaat Oxxio hiermee niet akkoord, dan draag ik het over aan de geschillencommissie energie en consument. Achterbakse handelswijze!

    Reactie van Oxxio 15 juli 2015

    Beste Wim,

    We hebben je klacht en je contactdetails reeds ontvangen via www.klachtenkompas.nl en wij zullen langs dat kanaal op je klacht reageren.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    ACM van lin
    Geleen
    Aanbod klinkt goed ,maar is niet wat je denkt er aan over te houden. 13 juli 2015

    Oxxio lokt veel mensen met hun gadgets pakket ,klinkt heel leuk maar je betaalt het voor ongeveer 75 % zelf door de meerprijs op de vaste lasten. ( Je krijgt € 100 korting ) uiteindelijk Verder geen klachten , alleen dat ik de laatste maand wel kan inloggen maar niet bij mijn gegevens kom ???? Vindt ik raar , heb dit telefonisch aangegeven. Tegenwoordig is switchen van een energie leverancier iets wat je gewoon eens moet uitproberen. Voor Oxxio was ik bij Essent ( 25 jaar ) de uiteindelijke jaarafrekening ontliepen elkaar niet veel. Kijken of ik bij E-ON beter uitkom.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Barbara
    Urmond
    Was tevreden .. totdat.. 13 juli 2015

    We waren tevreden over Oxxio, de jaarafrekening netjes ontvangen, een schappelijk bedrag maar die kunnen wij niet in 1 keer betalen, je kan een betalingsregeling treffen, je moet het dan in 2 keer betalen, de eerste betaling hebben we gedaan, verzoek om de 2de betaling in 2 keer te mogen doen word helaas tegen gewerkt. Je verwacht toch dat men graag hun geld willen hebben, dus een nette mail opgesteld met een betalingsvoorstel, deze word helaas door Oxxio keihard afgewezen, betalen zonder extra regelingen. Waarvan, de boom heeft dit jaar helaas niet in bloei gestaan, maar goed dan gaan we wel een regeling treffen met het incasso bureau want dat zal dan helaas het volgende traject zijn. Jammer het positieve wat we hadden over Oxxio is omgeslagen naar negatief.

    Reactie van Oxxio 15 juli 2015

    Beste Barbara,

    Wij vinden het jammer om te moeten lezen dat je positieve ervaring een negatieve is geworden. Wij zouden graag nogmaals naar je vraag kijken. Kun je ons hiertoe je klantnummer of je postcode en huisnummer toemailen via deoxxiomedeweker@oxxio.nl met een korte beschrijving van je klacht?

    Alvast bedankt voor je moeite.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    selie
    onbeschoft 2 juli 2015

    ik krijg zowaar geld terug binnen 14 dagen ,maar nee hoor niks op mijn rekening ,nu binnen 30 dagen ,op de vraag waarom ,hang ik nu al 30 minuten in de wacht ,als ik te laat ben ligt er binnen 14 dagen een brief van das op de mat

    Reactie van Oxxio 6 juli 2015

    Beste Selie,

    Een reactie hebben wij je gegeven via je e-mailadres.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    jjmK.
    Winkel
    voldoende 1 juli 2015

    wat ik erg vervelend vind is dat er geregeld verkopers aan de deur komen voor over te stappen naar oxxio terwijl ik daar al bij ben.en de acties en prijzen zijn niet die ik moet betalen

    Reactie van Oxxio 2 juli 2015

    Beste jjmk,

    Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat je verkopers aan de deur krijgt, die graag willen dat je overstapt naar Oxxio, terwijl je al klant bent. Wellicht dat je een bel-niet-aan sticker kunt bestellen waarmee je aangeeft dat verkopers bij jou niet welkom zijn.

    Wat betreft de acties die er zijn, adviseren wij je om je MijnOxxio account in de gaten te houden, aangezien Oxxio ook mooie verlengingsaanbiedingen voor bestaande klanten heeft.

    Wij gaan ervan uit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Onterechte afschrijving 30 juni 2015

    Op 17 juni l.l. is er 1.170,50 euro afgeschreven van mijn giro voor het voorschotbedrag over de maand juni. Normaal betaal ik per maand 211,69 euro. Het verschil is 958,81 euro. Op 23 juni j.l. heb ik hierover een brief geschreven aan Oxxio, met het verzoek dit te corrigeren. Tot op heden heb ik geen enkele reactie van Oxxio vernemen. Ik beschouw dit als een onrechtmatige daad door misbruik te maken van een afgegeven machtiging. Ik verzoek u het teveel betaalde bedrag ad. 958,8l terug te storten op mijn girorekening.

    Reactie van Oxxio 2 juli 2015

    Beste G. van der Velde,

    Op het moment dat je niet akkoord bent met een afschrijving van een leverancier, dan kun je het bedrag door je bank laten storneren. Wij ontvangen graag een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer via het emailadres: deoxxiomedewerker@oxxio.nl, zodat wij je klacht in behandeling kunnen nemen.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van g vander velde 9 juli 2015probleem is opgelost

    Op 9 juli j.l. heb ik een tweede jaarnota van Oxxio ontvangen. De eerste nota was op 4 juni l.l. door Oxxio aan mij verzonden, maar deze jaarnota heb ik niet mogen ontvangen. De nabetaling van 1.170,50 euro was mij dus niet duidelijk.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Rachelle
    Drama!!!! 30 juni 2015

    Wij zijn nu 1,5 jaar klant bij oxxio. Een aantal keer heb ik de klantenservice gebeld met verschillende vragen over de jaarafrekkening, de metstanden en de facturen. Geen van de keren heb ik het gevoel gehad serieus te zijn genomen elke keer wordt mijn verhaal onderbroken en wordt ik afgescheept zonder antwoord op mijn vraag.. en het ligt zeer zeker nooit aan Oxxio. Nou, ik ben er HELEMAAL klaar mee en één ding is voor ons zeker wij gaan overstappen! ik snap ook niet dat ze aan een 8.8 komen??? En als ik de verhalen lees, ben ik niet de enige die Oxxio een waardeloze energieleverancier vindt.

    Reactie van Oxxio 2 juli 2015

    Beste Rachtelle,

    De 8,8 is een beoordeling die de website van Energieleveranciers.nl krijgt. Dat heeft dus verder niets met Oxxio te maken.

    Wij betreuren het dat je het gevoel hebt niet serieus te zijn genomen; wij doen er immers alles aan je zo goed mogelijk te woord te staan. Mocht u nog vragen hebben dan kunt je die doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl met vermelding van je postcode/huisnummer of klantnummer en dan helpen wij je graag.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 0 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    geraads
    Venlo
    zeer slecht 30 juni 2015

    ik weet niet waar die 8.8 vandaan komt maar ik denk dat er een - voor moet bij het afsluiten aangegeven dat je niet dagelijks over een pc beschik dus nota's via de post wil krijg je op de 21 ste een mail dat je het maandbedrag nog moet betalen en maak je dat over op de 22 ste en dan wordt er bij de volgende betaling €40,00 extra afgeboekt en als je dan mail zeggen ze er zat een vervaldatum op van de 20 ste wij zijn het zat en gaan naar een andere energiemaatschappij die je wel fatsoenlijk kan bellen zonder betaald nummer en die wel mee denken naar een oplossing en niet van als u nota's via de post wil halen we uw mailadres weg maar dan kun u ook geen gebruik meer maken van de oxxioapp na 6 jaar klant geweest tezijn zeer ontevreden weg

    Reactie van Oxxio 2 juli 2015

    Beste Geraads,

    Je geeft aan niet dagelijks over je computer te beschikken en dat daarom de betaling niet eerder had kunnen plaatsvinden. Wij hebben op 6 mei 2015 je een herinnering via de e-mail gestuurd waarin is vermeld dat je voor 20 mei 2015 dient te betalen ter voorkoming van aanmaningskosten. Aangezien daarna pas is betaald, zijn de kosten in rekening gebracht.

    Je bent uiteraard vrij om over te stappen naar een andere leverancier. Op onze site staat vermeld dat de kosten per gesprek bij Oxxio € 0,55 bedragen.

    Je geeft aan je nota's graag via de post te ontvangen, daarom hebben wij het aangepast dat je die in het vervolg via de post ontvangt. Je e-mailadres blijft bij ons bekend en je kunt nog steeds in Mijn Oxxio.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van geraads 16 juli 2015probleem is niet opgelost

    oxxio hou vol dat de mail die ik kreeg op de 20 ste verstuurt was op de 6 de en komen je niet tegemoet wij zijn nu dus aan het rondkijken naar een andere maatschappij

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    de Leeuw
    Oudenbosch
    Oxxio houd de schijn op 29 juni 2015

    Op 13 juni heb ik op deze site geklaagd over de klantenservice van Oxxio. Meteen krijg ik een reactie van Tess. Maar dat is natuurlijk schone schijn. Het moet lijken of er wat aan word gedaan. Maar als je belt met Oxxio naar aanleiding van de reactie van Tess blijft het antwoord het zelfde. Gewoon lekker wachten. Nog 8 weken meneer. Sterker nog, nu zou er ook nog een fout zitten in de vorige berekening. Helaas voor Oxxio liggen deze meterstanden vast door het niet komen opdagen in de rechtbank van Oxxio. Gewoon een grote puinhoop bij Oxxio. Ik heb er dan ook totaal geen vertrouwen meer in. Wij gaan ons dus ook oriënteren op een andere leverancier.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    e. de koning
    Huissen
    geen enkel respons 17 juni 2015

    Ben voor de tweede keer in de boot genomen door Oxxio. In juni vorig jaar afgesloten geweest heb in totaal 800 euro heraansluiting moeten betalen en had boete omdat ik 2x te.laat betaald had. Mijn man was terminaal. Schandalig. Afgelopen maand kreeg ik beri ht van Das incasso. Moest ruim 400.euro betalen. Heb nooit bericht gehad van Oxxio niet per mail, per brief of telefonisch. Heb volgens mij ook geen achtrrstand. Ze proberen op een slinkse maniet aan geld te komen. Schandalig!!!

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • WL.
    Grevenbicht
    Een en al ellende 16 juni 2015

    Er is alles misgegaan wat er mis kon gaan, met gevolg dat er een groot openstaand bedrag opeens verrekend moest worden. Dit probleem kwam pas na 1,5 jaar aan het licht en werd door enexis als schandalig beschouwd, echter zijn kosten wel gemaakt.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    FP Vielvoye
    Heinenoord
    **** 16 juni 2015

    een gas rekening die twee en half keer zo hoog is als bij de buren die in een zelfde soort huis wonen. En dan de schuld afschuiven op stedin. Ik heb cunsu wijzer gebeld, en die zeggen dat ik klant ben bij oxxio en dat stedin niets voor mij kan doen. Ze hebben mij het advies gegeven om een aangetekende brief te sturen. Dat heb ik gedaan , dat is nu 7 weken geleden, geen reactie. Alleen een brief van het incasso bureau. Nu ligt het bij de geschillencommissie. Mijn advies is woord NOOIT klant bij oxxio. ps. wie heeft die 8.8 verzonnen ?

    Reactie van Oxxio 18 juni 2015

    Beste FP Vielvoye,

    Je geeft aan dat je een hogere gasrekening hebt gehad dan je buren. Je geeft ook aan dat je hiervoor al een klacht kenbaar hebt gemaakt bij de Geschillencommissie. Wij zullen daarom het vragenformulier die je hebt ingevuld van de Geschillencommissie afwachten en je dan voorzien van een inhoudelijke reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Geen service en zeer trage reacties 15 juni 2015

    Vandaag weer contact gehad met Oxxio. Nog steeds kunnen ze me de band opnamen niet leveren nadat ik deze op 30 april had opgevraagd.

    Het begon zo.

    In Maart werd ik benaderd door Oxxio of ik niet weer terug wilde komen als klant. Toevallig was ik bezig met me opnieuw aan het orienteren en hielp me dit enorm. Na een goed gesprek (nadat ze me op een geschikte moment teruggebeld hadden) uiteindelijk de keus gemaakt om over te stappen naar Oxxio. Een verkoop argument van de verkoper was dat ondanks dat ik koos voor het budget tarief dit jaar (ivm jubileumjaar) ik toch de energiebesparende producten mocht aanschaffen.

    Later bleek (toen het abonnement al loopt) dat dit niet waar is. na wat op en neer geëmaild heb ik op 30 april voor het eerst de band opnamen opgevraagd. Op 4 mei kreeg ik een reactie dat ze de band opgevraagd hadden maar dat dit maximaal 10 werkdagen zou gaan duren. ivm de vele feestdagen in mei heb ik op 26 mei ze geëmaild dat de 10 werkdagen wel voorbij waren en dat ik de opnamen nog niet heb ontvangen. Na 5 dagen een reactie dat ze er een spoed verzoek van gemaakt hebben en dat ze nu in 2 dagen deze band ter beschikking moeten hebben.

    Zojuist weer contact gehad (15-6-2015) de band opnamen is nog steeds niet beschikbaar en ze konde me ook niet vertellen wanneer dan wel.

    Tijd voor mijn verhaal te delen met de rest van Nederlands en zo mogelijk ze wel een reactie te krijgen.

    Reactie van Oxxio 16 juni 2015

    Beste Paul,

    Wij begrijpen dat het heel vervelend voor je is dat je met een budgetpakket geen recht hebt op de energiebesparende producten. Deze producten horen namelijk bij een ander pakket thuis. Je geeft aan dat je de bandopname graag zou willen ontvangen van het gesprek dat je met de verkoper hebt gevoerd. Wij zouden graag een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer of postcode en huisnummer ontvangen, zodat wij je klacht in behandeling kunnen nemen. Je kunt deze gegevens opsturen naar deoxxiomedeweker@oxxio.nl.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    de Leeuw
    Oudenbosch
    Slechtste klanten service!!! 13 juni 2015

    Vorig jaar moest ik volgens Oxxio bij betalen na de eindafrekening. De mevrouw van de klantenservice bied mij een regeling aan en omdat er ook nog een voorschot open stond heeft ze deze mee genomen in de regeling. Vervolgens krijg ik een brief van DAS incasso over dat zelfde voorschot bedrag. Na het bellen met Oxxio blijkt dat die eerste mevrouw het voorschot bedrag nooit had mogen mee nemen in de regeling. Na overleg met DAS en Oxxio zou de invordering via DAS komen te vervallen als ik direct het voorschot bedrag over zou maken. Dat heb ik gedaan en inmiddels was het eerste betaal termijn middels incasso afgeschreven. Vervolgens stopt Oxxio zelf met maandelijkse incasso omdat ik geen recht heb op een regeling wanneer er een dossier van DAS open staat. Want wat blijkt, DAS heeft mijn dossier nog niet gemeld als afgerond want zij menen recht te hebben op 40 euro incasso kosten. Dus op slinkse wijze hebben zijn de betaling van een maand bedrag binnen gehaald welke onterecht in een regeling terecht is gekomen. Ik ben het hier niet mee eens en na tig keer bellen, wat te herleiden is maar mijn telefoon rekening en het ontkennen van Oxxio van deze gesprekken en de dreiging mij af te sluiten als ik het gehele eindnotering niet ineens voldoe heb ik besloten mijn contract op te zeggen en deze op naam van mijn vrouw aan te vragen. Toen kwam probleem twee. Ik geef netjes mijn meterstanden door maar Oxxio gaat toch de standen schatten, gevolg? Een hele dikke gepeperde afrekening. Ik vraag een correctie aan maar Oxxio gaat daar niet op in. Inmiddels is de deurwaarder geweest met een dagvaardiging voor de civile rechter. Hierop hebben mijn vrouw en ik een overeenkomt op papier gezet met daarop de meterstanden bij het over nemen van het contract. Deze hebben wij naar Oxxio gemaild en per post opgestuurd. Hierop kregen wij keurig een reactie dat de meterstanden worden aangepast. En pas een jaar later, dit jaar rond februari krijg ik eindelijk mijn geld terug, ruim 800 euro. Maar de zitting gaat gewoon door. De rechter had Oxxio bevolen persoonlijk aanwezig te zijn voor de inhoudelijke zitting maar Oxxio kwam niet opdagen. De eis is ongegrond verklaard en de Oxxio is veroordeeld tot proces kosten van 900 euro. Vervolgens komt Enexis onze meter vervangen hierbij worden de standen genoteerd door Enexis. Enexis en wij hebben tegelijk de meterstanden door gegeven aan Oxxio. Ruim een week voor het verstrijken van de datum voor de eindafrekening. En wat doet Oxxio? Zelf meterstanden invullen. En wat blijkt, niet alleen de eindstanden kloppen niet maar ook de begin standen niet. En Oxxio ontkent in alle toonaarden ooit de overeenkomt met meterstanden onder ogen te hebben gehad. Wat toch opmerkelijk is want zij hebben mij 800 euro terug gegeven na de correctie. En als je dan belt met Oxxio zeggen ze gewoon ja sorry u met gewoon12 weken wachten. Terwijl mijn partner en ik doen extra zuinig met onze energie, wij hebben nooit de verwarming aan ook niet in de winter, we douchen kouder dan gemiddelde mensen en hebben overal led verlichting en trekken elke stekker uit het stop contact. Dit zodat wij na het betalen van de hoge voorschot een mooi zakcentje voor de zomer maanden hebben. En voor de tweede jaar op een rij verpest Oxxio dit. En ze willen geen stap harder zetten. Ook niet als zij de fouten maken. Maar als je niet betaald zijn ze er als de kippen bij. Ik ga ook maar eens zeggen dat ik niks over de overeenkomst met Oxxio kan vinden en dat ze maar eens 12 weken moeten wachten op de voorschot bedragen.

    Reactie van Oxxio 16 juni 2015

    Beste De Leeuw,

    Je geeft aan dat je klachten over de nota die Oxxio jaarlijks opmaakt. Kun je een kopie van deze klacht met je klantnummer of je postcode en je huisnummer doorsturen naar deoxxiomedeweker@oxxio.nl, dan kunnen wij het voor je nakijken en contact met je opnemen.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • M Kuipers
    Rosmalen
    Oxxio tevreden 12 juni 2015

    Goeie app en goeie service. Het vastrecht is erg hoog, maar de tarieven laag. Vanweg hoge vastrecht stap ik over en neem de boete voor lief. Door zonnepannelen is tarief minder belangrijk geworden.

    Reactie van Oxxio 12 juni 2015

    Beste M. Kuipers,

    Goed te horen dat je tevreden bent over Oxxio. Wij werken er dagelijks hard aan onze klanten een goede service te leveren en ze steeds bewuster te maken omtrent energieverbruik.

    Dank voor je positieve reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Marieke Frankhuisen
    nieuw vennep
    Al vanaf januari geen automatische incasso en nog steeds geen jaarnota. 9 juni 2015

    In april kwam ik erachter dat er sinds januari geen automatische incasso had plaatsgevonden. Direct gebeld en ik kreeg te horen dat er wat problemen waren met een nieuw computer systeem. Ook had ik mijn jaarnota nog niet ontvangen, terwijl de website belooft dat dat binnen 4 weken na het doorgeven van de meterstand geregeld is. Inmiddels is het juni, en heb nu dus een behoorlijke betaal achterstand, nog altijd geen jaarnota en nog steeds geen bericht. Ik ben overgestapt naar een andere energie maatschappij omdat ik op het moment totaal geen controle heb over mijn energie rekening. Het is een kwalijke zaak dat ik hier steeds zelf voor moet bellen en niet persoonlijk op de hoogte ben gesteld van alle problemen met het nieuwe systeem. Ik hoop dat Oxxio alsnog met een gepaste oplossing komt.

    Reactie van Oxxio 9 juni 2015

    Beste Marieke,

    Wij vinden het bijzonder jammer om te horen dat je hebt besloten om over te stappen naar een andere leverancier. Je geeft aan dat je geen vat hebt op de te verrichten betalingen bij Oxxio en dat je geen nota van Oxxio hebt ontvangen.

    Kun je ons e-mailen met een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer, zodat wij het voor je na kunnen kijken? Je kunt ons e-mailen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?