Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?

Klantreviews Oxxio

  • Betaal niet teveel!
  • Overstappen is geld besparen. Met onze gratis overstapservice kunt u zorgeloos switchen naar een andere leverancier.
  • Energie vergelijken
  • Joyce Dijkstra
    Appelscha
    probleem oplossen 20 oktober 2014

    Ik en zeer teleurgesteld in Oxxio. Nadat ik mij had aangemeld bij Oxxio kreeg ik het bericht dat ik een ander huis toegewezen kon krijgen. Ik heb hier direct melding van gemaakt bij Oxxio zodat zij direct op het nieuwe adres konden leveren en dit dus niet meer op het oude adres moesten doen. Ze hadden het geregistreerd en het zou allemaal goed komen. Helaas was dit niet het geval.

    Oxxio heeft op twee adressen tegelijk geleverd in dit ook in rekening gebracht. Natuurlijk heb ik hier direct achter aan gebeld en ik kon de te veel in rekening gebrachte bedragen terug boeken en dan zou het opgelost zijn.

    Jammer genoeg werd mij een maand later nog wel even een eindafrekening in rekening gebracht. Hier over gebeld en weer moest ik het terug boeken en dan zou het opgelost zijn.

    Helaas bleek later dat Oxxio het bedrag ook weer van mijn rekening heeft afgetrokken. Weer gebeld en het zou geregeld worden, het geld zou binnen 4 weken terug gestort zijn op mijn rekening. Dit was niet het geval dus maar weer gebeld.

    Tot nu toe heeft het nog niets opgeleverd. Ze beloven constant dat het geld terug gestort gaat worden maar tot op heden heb ik niks mogen ontvangen.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 0 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    cherry
    Rotterdam
    goede en snelle service en tevreden 16 oktober 2014

    Na energieproblemen tehebben gehad in mijn oude woning omtrent extreme hoogverbruik en ik dusdanig hoge afrekeningen kreeg wat leidde tot een energieschuld heeft oxxio me toch als klant overgenomen tevens om afsluiting te voorkomen zonder extra kosten zoals een borg van 400 euro wat veel energie leveranciers vroegen of waar ik zelfs niet meer aangesloten kon worden bij. Na een jaar had ik in de zelfde woning een lagere energieafrekening plus met de verlenging van mijn contract kon ik een tablet gratis erbij krijgen en het oxxio bespaarpakket waarvan ik de tablet heb ontvangen. Zelfs de tablet was perongelijk naar me oude adres gestuurd omdat mijn verhuizing 2 weken eerder was geweest. en dit hebben ze alsnog opgelost want 3 dagen later hadik de zelfde tablet in mijn huis. Top service!

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    geertjenijkamp
    schoonebeek
    zeer onduidelijk 15 oktober 2014

    hetzelfde verhaal als hieronder beschreven staat 12 maanden betaald en jaar afrekening gaat over 11 maanden niet duidelijk dus maar zit mijn tijd wel uit dan maar weer overstappen denk ik moet nog wel 2 jaar [vastzetten voor meerder jaren doe ik dus ook nooit weer]

    Reactie van Oxxio 16 oktober 2014

    Beste Geertjenijkamp,

    Zoals in ons eerdere berichtgeving aangegeven, ben je van harte welkom om je klantgegevens door te geven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, zodat wij je van uitleg kunnen voorzien.

    Wij zien je bericht via e-mail met belangstelling tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Ellen
    Enschede
    jaarafrekening onduidelijk 15 oktober 2014

    De jaarafrekening was zeer onduidelijk. Het ging over een periode van 11 maanden, waar 12 maanden in rekening waren gebracht en het verbruik werd berekend over 13 maand. Onduidelijk toch?! Toen ik hier vervolgens over belde, kon ze me niet uitleggen hoe het nu precies in elkaar zat maar ik moest er op vertrouwen dat dit volgend jaar helemaal goed zou komen. Ik heb aangegeven dat ik het niet begreep maar ze kon me niet verder helpen. Dus nu toch maar even weer rondkijken naar een nieuwe energieleverancier.

    Reactie van Oxxio 17 oktober 2014

    Beste Ellen,

    Wij vinden het heel vervelend om te lezen dat je er met onze klantenservice niet uitkomt en dat er onduidelijkheid over onze jaarrekening bij je blijft bestaan. Wellicht dat we je verder kunnen helpen. Zou je je klantnummer of je postcode en huisnummer aan ons door willen geven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan nemen wij contact met je op.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    netty
    heerlen
    OXXIO 14 oktober 2014

    vorig jaar ben ik over gegaan van essent naar oxxio , heb me laten verleiden door i pad, nu een jaar verder krijg ik de eindafrekening en krijg net 100 terug terwijl ik 6 mnd het jaar niet thuis ben geweest. oxxio zegd dat ze het goedkoopste zijn , dat klopt dus helemaal niet . ik heb toen ik over ben gegaan van essent naar oxxio een opzegvergoeding van 150 euro gekregen van oxxio ,nu ik weer over stap naar essent moet ik die 150 euro weer terug betalen, dit kan toch niet waar zijn.!!! ik ben dus weer over gestapt naar essent en moet bij oxxio 200 euro betalen om dat ik opzeg . dus in totaal betaal ik 350 euro . maar het ergste is ik krijg eerst 150 euro opzegvergoeding en nu houden ze me het in op de eindafrekeing . ik heb dus de i pad dubbel en dik betaald ik hoop mensen die dit lezen gewaarschuwd zijn voor over te stappen naar oxxio .want het is een bedrijf van niks. DUS NOOIT MEER . en ik hoop dat me nooit meer iemand benaderd of aan de telefoon of aan de deur

    Reactie van Oxxio 14 oktober 2014

    Beste Netty,

    Je bent een overeenkomst met Oxxio aangegaan met een vaste looptijd. Bij een tussentijdse beëindiging van de leveringsovereenkomst zijn de Algemene Voorwaarden, de actievoorwaarden en de voorwaarden terugbetalen opzegvergoeding vorige leverancier van toepassing. In deze voorwaarden kun je lezen dat wij een opzegvergoeding per aansluiting in rekening brengen, een boete in rekening brengen voor het welkomstcadeau en dat wij reeds betaalde vergoeding van de opzegvergoeding van je vorige leverancier van je terug mogen vorderen, op het moment dat je de leveringsovereenkomst tussentijds ontbindt.

    Wij begrijpen dat het vervelend voor je is, maar wij zijn van mening dat dit terecht is gebeurd.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Seegers
    Super 13 oktober 2014

    Sinds 2012 een tevreden klant van Oxxio. Fijne app om alles zelf te regelen en duidelijke communicatie vanuit Oxxio: brieven, jaarnota s en mails.

    Reactie van Oxxio 14 oktober 2014

    Beste Seegers,

    Bedankt voor je bericht.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    eric
    hilversum
    misleid 13 oktober 2014

    Afgelopen vrijdag 10-10-2014 kwam er een verkoper aan de deur voor het afsluiten van een contract bij oxxio. De verkoper liet zien op zijn tablet dat wij 251 euro konden besparen per jaar ten opzichte van onze huidige leverancier. Hierbij zouden wij een ipad air en energiebesparende gadges krijgen. Na enige twijfel hebben wij ja gezegd wetend dat de colportagewetgeving van toepassing is. Wij moesten namelijk direct het contract afsluiten bij de verkoper. De volgende dag direct op de site van oxxio een berekening gemaakt. Wat blijkt dat wij zelf 36 euro per jaar duurder uit zijn! De tarieven lijken goedkoper maar het vastrecht ligt vele malen hoger dan andere leveranciers. De beargumentering van oxxio is dat de energiebesparende gadgets ervoor zorgen dat wij een besparing van 251 euro KUNNEN maken. Conclusie: wij vinden ons misleid door de verkoper. Op zich kan de besparing haalbaar zijn maar dit is niet wat we verwacht hadden. We betalen dus uiteindelijk meer en wie zegt dat we energiebesparende gadges daadwerklijk ook gebruiken? De tablet kon ons voordeel zijn want 36 euro x drie jarig contract is minder dan zelf aanschaffen. We hebben het contract ontbonden door even te bellen met 0800 - 1401. Ja ze hebben gewoon een gratis nummer! Ps houdt rekening met het opzeggen van de huidige energiecontract want daar kunnen kosten aan verbonden zijn!

    Reactie van Oxxio 17 oktober 2014

    Beste Eric,

    We vinden het jammer om te lezen dat je een andere voorstelling had van ons product dan daadwerkelijk het geval is. Met de energiebeparende producten kun je een beparing realiseren, maar je zult er inderdaad wat voor moeten doen. Uiteindelijk gaat het erom dat je een energieleverancier kiest die bij je past.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    geertjenijkamp
    schoonebeek
    slecht 11 oktober 2014

    bij jaarafrekening denk je een paar honderd euro terug te krijgen niet dus volgens mij speelt oxxio met ons geld ik ben dit jaar heel veel op de camping geweest dus rara de eindafrekening klopt dus niet.

    Reactie van Oxxio 14 oktober 2014

    Beste Geertjenijkamp,

    Heb je je meterstanden doorgegeven en komen deze ook op je jaarrekening voor dan is er sprake van een werkelijk verbruik en dan klopt je jaarrekening wel. Heb je je meterstanden niet doorgegeven dan is het verbruik geschat en kan het zijn dat je meer moet bijbetalen dan je van te voren had verwacht. Wil je meer uitleg hierover dan vragen wij je om je klantnummer of je postcode en huisnummer door te geven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Martin Burger
    een jaar lang gas betaald en niet gebruikt, 10 oktober 2014

    Ik heb een aantal jaren mijn energie betrokken van Oxxio, geen probleem. Heb medio april de gasmeter, die een jaar niet gebruikt is i.v.m. het stoppen van werkzaamheden, laten afsluiten door Stedin. Dus een jaar gas betaald en niet gebruikt. Ik krijg mijn geld niet terug, zonder uittreksel uit het GBA. Ben inmiddels een half jaar onderweg en zeer ontevreden. Ook al hier gelezen dat een GBA uittreksel ook niet helpt. Waarom geeft Oxxio geen goed argument waarom zij een GBA uittreksel willen hebben. Toen ze geld van mijn rekening inde voor de termijnen, zeiden ze ook niet eerst een GBA uittreksel anders innen we geen geld. Wat mij betreft geld voor Oxxio bezint eer gij begint. Ik ga in ieder geval zorgen dat de mensen, die ik eerst enthousiast gemaakt heb voor Oxxio, zich moeten realiseren dat dit achteraf toch een verkeerde keuze is geweest.

    Reactie van Oxxio 14 oktober 2014

    Beste Martin,

    Ik begrijp dat het vervelend is dat je voor verbruik betaalt waarvan je aangeeft dat je dat niet hebt genoten. Wij willen dat graag voor je uitzoeken hoe dat kan. Kun je ons je klantnummer of je postcode en huisnummer doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan nemen wij contact met je op.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Audry
    Tilburg
    Wel of niet ? 10 oktober 2014

    vorige week werd ik aangesproken door een van de medewerkers van oxxio. Ik zit nu bij Essent . En vertel men dat ik naar oxxio wil overstappen i.v.m de iPhone 6 die met bij betaling krijgt. En natuurlijk dat ik alles via me telfoon in de gaten kan houden. De mensen om me heen zeggen dat ik het niet moet doen. Maar als k vraag waarom dan krijg ik ook geen andwoord . Wat zoude jullie doen? Overstappen of niet?

    Reactie van Oxxio 10 oktober 2014

    Beste Audry,

    Het wel of niet overstappen van de ene naar de andere leverancier is een hele persoonlijke keuze. Wij wensen je veel succes met het maken van je keuze.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • willem
    amersfoort
    nog geen last 9 oktober 2014

    ik heb nog geen last van oxxio altijd keuren aan de telefoon behandeld als mijn contra af loop volgend jaar bellen ze me voor een aan bieding doen ze dat niet ga ik gewoon naar een ander simpel zat maar verder geen klachten en zo als je het bekijk met die ipad die ik ook heb genomen die betaal je gewoon zelf je krijg niet voor niks ze gooien het vast recht om hoog maar als je toch een ipad of wat anders wil hebben en je heb geen poen kom je het gemakeluk uit op afbetaling goed lezen en niet klagen het gas en stroom is alle maal bijna even duur over al is het wat ik kijk tot 6 - 2015 wel verder iede een is zelf baas om naar een ander te gaan als je contrak afloop

    Reactie van Oxxio 10 oktober 2014

    Beste Willem,

    Bedankt voor je bericht.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de5 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Niet
    zeer slecht 7 oktober 2014

    Ik wil op de site van Oxxio het een en ander bekijken, beoordelen of het wat is, maar dan moet ik eerst toestemming geven voor cookies. Geen keuze in wel of niet! Het schermpje over cookies is ook niet weg te klikken. Geen toestemming geven betekent bij Oxxio ook geen informatie kunnen bekijken. ZEER SLECHT!

    Reactie van Oxxio 10 oktober 2014

    Beste Niet,

    We kunnen je hier helaas niet mee helpen, maar je kunt wel de cookies achteraf weer verwijderen na de informatie te hebben ingezien op de site, of de cookies niet accepteren.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    mariska
    hengelo
    oxxio houd zich niet aan afspraken 7 oktober 2014

    Oxxio heeft afspraken niet na gekomen . we kregen de eindafrekening en we moesten weer eens bij betalen €100 gas en elektriciteit samen . gelijk er na toe gebeld en konden in 2 keer betalen . Nu hadden ze het gelijk doorgestuurd dus ging even €100 van onze rekening waar wij niet blij om waren . Weer terug geboekt en €70 maar betaald ipv €50 . Nu krijgen wij een brief voor 20 oktober €30 betalen anders komt er €40 bij op . ze zijn gek geworden we hebben al €70 betaald ipv €50 wat afgesproken was . Maar we hebben nooit een brief gekregen dat wij €70 betaald hebben . en dat we een betalingsregeling hebben gemaakt . terwijl we wel gebeld hadden en was akkoord . nemen ze bij oxxio het gesprek op dan kunnen ze het na kijken . Zou nooit oxxio aan mensen adviseren. Ze zijn te duur en klant vriendelijk zijn ze ook niet want ze komen de afspraken niet na

    Reactie van Oxxio 10 oktober 2014

    Beste Mariska,

    Kun je ons je klantnummer doorsturen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij of we je hiermee kunnen helpen.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van mariska 17 oktober 2014probleem is opgelost

    We mochten het uitstellen tot 27 ste want dan kwam ons loon

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Wilkon B.V.
    Epe
    Geschil meterstanden 7 oktober 2014

    Oxxio heeft afgelopen twee jaar de meterstanden geschat, Dit helaas veel te hoog. Wij hebben het pand pas twee jaar en zitten nu met de erfenis. Oxxio weigert de meterstanden te corrigeren. Totaal in twee jaar tijd +- 24.000 Kwh te veel betaalt. Oxxio ligt de boel gewoon op, Zit er aan te denken aangifte te doen van fraude en diefstal. Na overleg met ACM en Consuwijzer hebben zij dit bevestigd dat dit waarschijnlijk de enige manier is om Oxxio te dwingen de meterstanden over te nemen zoals die daadwerkelijk zijn volgens de meter.

    Reactie van Oxxio 10 oktober 2014

    Beste Wilkom BV,

    Kun je ons het klantnummer doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, zodat wij contact met je op kunnen nemen om deze zaak te bespreken.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 0 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    lex
    almere
    Al jaren klant bij Oxxio goede perfecte service 5 oktober 2014

    Nooit problemen bij Oxxio gehad wat een onzinberichten lees ik soms, ik heb nu sinds een jaar zonnepanelen en de App van hun werkt zelfs perfect hierop kan zelfs per uur mijn verbruik terugleveren volgen, dat zie je bij de concurrentie niet

    Reactie van Oxxio 6 oktober 2014

    Beste Lex,

    Bedankt voor je bericht.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Erwin Baggermans
    den-bosch
    krijg mijn ipad nog steeds niet! 29 september 2014

    Erwin Baggermans den-bosch krijg mijn ipad niet 28 juli 2014 ze lokken je met een ipad,je krijgt een code toegestuurd zodra je eerste rekening is betaald.ondertussen heb ik mijn tweede rekening betaald maar nog steeds geen code.na telefonisch contact werdt mij verteld aangezien ik mijn rekeningen zelf betaal en niet via automatische incasso ik geen recht heb op mijn ipad,einde discussie.ik mag wel 2 jaar lang betalen voor dat ding.dit is toch de grootste onzin die je ooit hebt gehoord Dit was mijn klacht.Hierna ben ik benaderd door Oxxio en heb in overleg het probleem op opgelost gezet.Hiervoor heb ik afspraken gemaakt met Oxxio.intussen ben ik 2 maanden verder maar nog steeds geen ipad,mijn mails worden niet meer beantwoord oftewel ze zijn niet meer bereikbaar.Mensen als je de mogelijkheid hebt kies dan a.u.b. niet voor Oxxio.de enigste manier waarop je met ze in contact kunt komen is over ze klagen op internet,dan weten ze niet hoe snel ze je moeten bellen,Het is niet normaal dat zoiets nog kan in nederland,op deze manier komen ze wel lekker snel van hun klanten af,DIT IS EEN WAARSCHUWING VOOR IEDEREEN DIE DIT LEEST,KIES NIET VOOR OXXIO!

    Reactie van Oxxio 30 september 2014

    Beste heer Baggermans,

    We begrijpen dat het vervelend is dat je je unieke code nog niet hebt ontvangen.

    Zoals in de voorwaarden wordt vermeld, ontvang je je unieke code, nadat we onherroepelijk je eerste voorschotbedragen hebben geincasseerd. Dit is helaas niet gelukt.

    In augustus jl. hebben wij meerdere malen telefonisch contact met je opgenomen, over het ontvangen van je unieke code. Vanwege het niet kunnen incasseren van de voorschotbedragen, heb je je unieke code niet kunnen ontvangen.

    We hebben afgesproken dat je je openstaande saldo rond 21 augustus 2014 zou voldoen. Bij het ontvangen van je betaling zou je je unieke code ontvangen. Helaas ben je onze afspraak niet nagekomen.

    In mijn e-mail van 1 september 2014 heb ik aangegeven dat je openstaand saldo is opgelopen en je je unieke code pas ontvangt, nadat wij het totaal openstaand saldo van je hebben ontvangen.

    Het totaal openstaand saldo hebben we pas op 22 september 2014 mogen ontvangen.

    Nu je aan je betalingsverplichtingen hebt voldaan, kunnen wij je je unieke code toe sturen.

    Ik vertrouw erop jou hiermee volledig te hebben geinformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Taoufik

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 0 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Rob de Kort
    Hoogerheide
    Waardeloze organisatiestructuur 25 september 2014

    Zolang je betaald, producten afneemt en geen moeilijke vragen stelt, is er niets aan de hand. Maar als je overstapt, dan kunnen de problemen pas komen. Zo ook in mijn geval. In september 2013 overgestapt van leverancier. Staat er op de eindafrekening van Oxxio "verbruik hoogstroom" . Maar dat kon niet, want ik had een enkelstroom overeenkomst. Was opgegeven door de netbeheerder was het antwoord, moest ik daar mijn verhaal maar gaan doen. Geen service. Via de nieuwe leverancier en de Netbeheerder is er in januari 2014 een correctie doorgevoerd en is de hoogstroom teruggebracht naar 0. Na meerdere keren gebeld te hebben, diverse keren geschreven te hebben en een incassobureau op mijn dak ( want verkeerde fakturen betaal ik niet) krijg ik in juli 2014 een medewerker aan de telefoon ( n.a.v. van een klachtenbrief waarbij ik de transcripten van de mailformulieren opeiste voor de hangende rechtzaak). De transcripten kon ik niet krijgen, maar men zou mijn geval nog eens bekijken en reageren daarop. Tot op heden nog steeds geen reactie, behoudens een herinnering van een openstaand saldo ( welke een foute faktuur betrof, waar de hoogstand nog steeds in vermeld staat) . Dus schijnbaar hanteerd men daar een terreurpolitiek erop na, waarbij men hoopt dat de klant de foutieve faktuur alsnog betaald. Nou , vergeet het maar Oxxio...... als je nu je geld wilt zul je me voor het gerecht moeten slepen. Eens kijken wat de rechter vind van jullie wanpraktijken. Ik heb gelukkig mijn dossier klaar liggen en diverse andere maatschappijen aan mijn zijde met belastende feiten. SUCCES. Mensen, mijn advies: vertrouw je zaken niet toe als een wanordelijk bedrijf als dit. Een foutje en ze begrijpen er niets meer van en U zit met alle ellende.

    Reactie van Oxxio 26 september 2014

    Beste Rob de Kort,

    Je bericht maakt duidelijk dat je het niet eens bent met de opbouw van je eindrekening. Er schijnt een correctie te zijn doorgevoerd, die volgens jou niet zou kloppen. Verder geef je aan dat je verschillende malen om opheldering hebt gevraagd, maar dat er tot op heden geen antwoord vanuit Oxxio is gekomen.

    We betreuren het dat het zo ver heeft moeten komen. Als blijkt dat de afrekening klopt, dan horen wij dit tot in detail aan je uit te leggen. Als de afrekening niet klopt, dan moeten wij dit uiteraard oplossen.

    Graag onderzoek ik dan ook wat er precies is gebeurd. Zou je daarom zo vriendelijk willen zijn om je klantgegevens te e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl? We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

    Met vriendelijke groet,

    Michaël

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Ruben
    Groningen
    Overal is wat 23 september 2014

    In juni 2013 ben ik klant geworden bij Oxxio, daarbij heb ik mij laten verleiden door de Ipad-actie. De overstap, vervolgstappen mbt de Ipad etc. verliepen prima en nagenoeg zoals voorgespiegeld in de welkomstbrief die ik kreeg. Natuurlijk is het zo dat, (iets waar ik door mijn naïviteit uiteraard te laat achter kwam), "niets voor niets" is. Waarschijnlijk betaal ik de Ipad dus vast en zeker 1 of 2x terug aan Oxxio dmv oa het hoge vastrecht. Iets wat bij Oxxio volgens mij sowieso al aan de hoge kant is.. Maar goed, dit had ik kunnen weten. Mijn abonnement loopt tot ong. juni 2015 en ben er nog niet over uit of ik dan overstap of klant blijf. Het laatste hangt ervan af wat de aanbieding is die ik als, inmiddels toch wel "vaste klant", van Oxxio krijg. Bovendien zou ik dan graag van ze horen of er nog iets te sleutelen valt aan het (in mijn ogen vrij hoge) vastrecht en de tarieven wanneer ik mij weer voor bijv. 2 of 3 jaar aan hun verbind. Tevens zou ik graag meer eerlijkheid en transparantie willen in mijn eigen verbruik/gebruik, om zo meer inzicht te hebben. (Ik heb een slimme meter, die om de 14 dagen door Oxxio wordt uitgelezen) De Oxxio-app is een leuk begin, maar spoort (nog) voor geen meter. Maar goed, dit geldt voor elke energieleverancier. Kort samengevat, ik ben best positief over Oxxio en de contacten die ik met de klantenservice gehad heb waren positief te noemen. En ach, bij de ene leverancier moet je betalen, bij de andere kost het geld. Lood om oud ijzer dus.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 6 van de6 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Robbert
    Oxxio is echt heel slecht 23 september 2014

    Robbert vs. Oxxio

    In augustus 2013 wilde ik mijn energie- en gascontract bij Oxxio stopzetten wegens een verhoging van de tarieven. Overstappen bleek echter niet mogelijk, want mijn meternummer klopte niet met hun administratie. Tot aan het einde van 2013 ben ik bezig geweest met afwisselend Oxxio en Liander. Schouwingen, talloze telefoontjes met 0900-nummers en contact met onnoemelijk veel verschillende callcenter-medewerkers, die ik keer op keer moest uitleggen dat ik niet op nummer 16 woon, maar op nummer 13.

    De oorzaak: Liander heeft de meteraansluitingen in mijn nieuwbouwwijk gedaan. De unieke meternummers zijn oplopend geplaatst, op volgorde van de bouwnummers. De bouwer heeft de huisnummering echter aflopend geplaatst, door de huisnummering te beginnen met het hoogste bouwnummer. Het gevolg, totale chaos, onbegrip en miscommunicatie.

    In 2014 heb ik het heft in eigen hand genomen. Ondanks talloze verzoeken van mij aan Oxxio om de zaken recht te zetten en de belofte van Oxxio om alles uit te zoeken was dit niet gebeurd. Ik draaide alle betalingen aan Oxxio terug en begon met mailen. Zo stonden de dingen tenminste op papier maar ook hier trekt Oxxio zich niets van aan. Ze komen beloftes niet na en steeds opnieuw word moet ik maar iets nieuws aanleveren om mijn geld te krijgen. Foto's van meters, uitreksel-GBA, en vandaag moet ik ineens mijn bankafschriften tot en met augustus 2012 overleggen.....

    Tussendoor heeft Oxxio mij ook aangemeld bij Eneco als klant. Dus nu schrijven Oxxio EN Eneco bij mij af en sturen ze allebei incasso-bureaus op mij af omdat ik de incasso's telkens terugdraai.

    Ik kom bij Oxxio niet verder, ook bij Eneco niet. Dit kan toch niet? Deze mensen doen maar wat! Waarom is er niet één iemand binnen de organisatie van Oxxio die mijn zaak op zich neemt en deze gewoon afrond? We zijn al ruim een jaar bezig....

    Bijgaand de mailwisseling vanaf januari 2014 tot heden.

    15-01-2014

    Robbert -> Oxxio

    Geachte heer/mevrouw,

    Zoals besproken (enige tijd geleden) bij deze de foto's van mijn meters.

    De meters in mijn huis kloppen niet met het huisnummer, ik wil graag van u opheldering en een restitutie van de betaalde voorschotten tot dat deze zaak 100% is opgelost.

    Bijlagen: Foto's van beide meters Gas / Stroom

    13-02-2014

    Reactie Oxxio

    Hartelijk dank voor uw e-mail.

    Allereerst onze excuses voor de late reactie. Door de drukte konden wij helaas niet eerder reageren.

    In uw e-mail van 15 januari 2014 geeft u aan dat u foto's verstuurd met uw meternummers in beschreven. Wij dienen u te informeren dat wij een e-mail hebben verstuurd naar uw netbeheerder Liander.

    Vanuit uw foto's zien wij namelijk meternummers die eerder geregistreerd zijn bij uw aansluitadres.

    Wij verwachten binnen 10 werkdagen een terugkoppeling. Uiteraard zullen wij u meteen informeren na bericht.

    13-02-2014

    Robbert -> Oxxio

    (SPOED - Formele ingebrekestelling - 14 dagen voor antwoord) Re: Oxxio (klantnummer: xxxxxxx) [Incident: 140115-002252]

    Geachte heer/mevrouw,

    Bij deze stel ik u formeel in gebreke.

    U heeft tot dusverre nagelaten om mijn verzoek tot terugbetaling, in verband met onterechte levering, in behandeling te nemen. Heden zijn alle automatische incasso's gestorneerd en nieuwe incasso's zullen ook worden geweigerd.

    Het verhaal is extreem eenvoudig. Ik betaal u iedere maand een bedrag voor stroom maar u levert de stroom niet op mijn adres. U levert namelijk elders in de straat.

    Totdat u mij kunt aantonen wat ik u verschuldigd ben betaal ik niets meer.

    U krijgt 14 dagen de tijd om de zaken op te lossen.

    20-02-2014

    Reactie Oxxio

    Geachte heer ,.

    In uw e-mail van 13 februari 2014 geeft u aan dat u de automatische incasso's gestorneerd in afwachting van de afhandeling van de foutieve levering.

    Graag informeren wij u dat wij een e-mail hebben gestuurd naar uw netbeheerder Liander met de foto's van uw meter en de vraag om dit verder uit te zoeken.

    Zodra wij een antwoord van Liander hebben, zullen wij u hierover berichten.

    Dit is u ook reeds telefonsich medegedeeld op 14 februari 2014. Onze excuses voor het ongemak.

    Misschien heeft u nog vragen. Neem dan gerust contact met ons op.

    23-03-2014

    Terugkoppeling Oxxio zoals aangegeven in hun mail van 20-02-2014

    Geachte heer,

    Naar aanleiding van een terugkoppeling vanuit uw netbeheerder Liander versturen wij u deze e-mail.

    Zij informeren ons dat zij een schouwing hebben uitgevoerd en hierbij geven zij aan dat wij correct leveren.

    Volgende bericht hebben wij ontvangen vanuit Liander

    Schouw resultaten

    Hun buitendienstmedewerkers hebben huisnummer 13 en huisnummer 16 bezocht om te schouwen. Uit deze schouwing is gebleken dat zowel voor huisnummer 13 als huisnummer 16 de meternummers correct in onze registratie zijn vermeld.

    Huisnummer 13

    Meter Elektra KA6P005052136511 , Eancode 871687110001714727

    Meter Gas 028101541101377911 , Eancode 871687140022927066

    Huisnummer 16

    Meternummer Electra KA6P005052223811, ean 871687110001714758

    Meternummer gas 28101541101377411, ean 871687140022927097

    Jaarafrekening gas

    Wij dienen u te informeren dat wij uw jaarafrekening gas uit de onhold status hebben gehaald. Wij kunnen eventueel een betalingsregeling afspreken maar er is geen correctie mogelijk volgens uw netbeheerder.

    25-03-2014

    Robbert -> Oxxio

    Dit is niet correct. Zowel Oxxio als Liander hebben mij bevestigd dat de meternummer niet correct waren vermeld.

    Zelfs de Liander-buitendienstmedewerker heeft mij bevestigd dat de gehele buurt niet correct in de administratie had gestaan maar dat enkel nummer 13 en 16 nog verkeerd stonden.

    Hoe is het dan mogelijk dat u nu doet alsof er niets aan de hand is??

    Graag ontvang ik de historie van u.

    Tevens wil ik mijn contract met Oxxio opzeggen. Zoals u kunt zien in mijn klanthistorie wilde ik dit reeds in augustus doen maar bleek dit niet mogelijk in verband met een verkeerde registratie van de meternummers.

    02-04-2014

    Reactie Oxxio

    Beste heer / mevrouw,

    Bedankt voor je e-mail.

    In je e-mail van 25 maart 2014 geef je aan dat je te horen hebt gekregen dat je aansluiting juist in het systeem staat vermeld.

    Wij hebben dit nogmaals voor je bekeken en het blijkt inderdaad dat wij op de verkeerde aansluiting leveren. Aangezien dit probleem lang loopt willen wij dit zo snel mogelijk voor je oplossen. Om dit in behandeling te nemen hebben wij echter jouw uittreksel van de gemeentelijke basis administratie nodig (GBA). Dit kun je opvragen bij het gemeentehuis. Ook kan je deze toesturen in een reactie op deze e-mail.

    Wij zullen deze foutieve levering dan zo spoedig mogelijk voor je in behandeling nemen. Wij bieden je onze welgemeende excuses aan voor het ongemak.

    03-04-2014

    Oxxio -> Robbert (Nadat ik heb aangegeven overladen te worden met DAS Incasso mails)

    In je e-mail van 2 april 2014 geef je aan dat er inmiddels ook een dossier is gestart bij DAS Incasso.

    Wij hebben de situatie nogmaals bekeken. Wij willen dit graag voor je oplossen, maar hebben hiervoor een uittreksel nodig uit het GBA om bij de betreffende afdeling aan te tonen dat je niet op xxx 16 hebt gewoond.

    Als je dit uittreksel met een betaalbewijs toestuurt, dan zullen wij de kosten aan je vergoeden. Wij begrijpen dat dit een vervelende situatie is, maar zonder uittreksel van het GBA kunnen wij helaas niks voor je betekenen. Sorry hiervoor.

    10-04-2014

    Robbert -> Oxxio Aanlevering GBA

    Zoals gevraagd het uitreksel GBA.

    U kunt zien dat ik vanaf 04 augustus 2008 (helemaal bovenaan) naar xxx ben gegaan.

    Vanaf daar ben ik rechtstreeks verhuisd naar xxx 13, zonder enige tussenstop op nummer 16

    Bijlagen: GBA-Uitreksel

    11-04-2014

    Oxxio -> Robbert

    Op 10 april 2014 liet je ons weten dat we op het verkeerde adres groene stroom en gas leveren. Je woont op xxx 13, terwijl we energie leveren op xxx 16.

    We betalen je voorschotten terug

    Uit controle blijkt dat we inderdaad op het verkeerde adres groene stroom en gas leveren. Sorry daarvoor. Het door jou aan ons toegestuurde uittreksel van GBA hebben we doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Zij zullen deze onterechte levering ook verder afhandelen, waarbij de doorlooptijd acht weken is. De verkeerd geleverde energie hoef je natuurlijk niet te betalen. Daarom storten we het totale voorschotbedrag terug op je rekening.

    04-06-2014

    Robbert -> Oxxio (Hier begin ik echt geïrriteerd te raken)

    Lieve mensen,

    IK KRIJG OM DE HAVERKLAP POST VAN DAS INCASSO!!!!!

    Wilt u onderstaande bericht nu goed oppakken en de zaken eens goed afhandelen????

    Reactie Oxxio

    11 april 2014

    Beste heer, mevrouw Treffers,

    Op 10 april 2014 liet je ons weten dat we op het verkeerde adres groene stroom en gas leveren. Je woont op P.J.W. Beltjeslaan 13, terwijl we energie leveren op P.J.W. Beltjeslaan 16.

    We betalen je voorschotten terug

    Uit controle blijkt dat we inderdaad op het verkeerde adres groene stroom en gas leveren. Sorry daarvoor. Het door jou aan ons toegestuurde uittreksel van GBA hebben we doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Zij zullen deze onterechte levering ook verder afhandelen, waarbij de doorlooptijd acht weken is. De verkeerd geleverde energie hoef je natuurlijk niet te betalen. Daarom storten we het totale voorschotbedrag terug op je rekening.

    05-06-2014

    Robbert -> Oxxio (Nogmaals een herinnering)

    Hi!

    Ik werd gebeld voor een "klanttevredenheidsonderzoek". Welnu, daar heb ik natuurlijk geen tijd voor.

    Wat ik wil is dat jullie stoppen met DAS Incasso opdracht geven om mij lastig te vallen met brieven en dat de situatie nu (na de eerste melding in augustus 2013) eens netjes wordt opgelost!

    05-06-2014

    Robbert -> Oxxio (Nog wat extra info)

    Hi!

    Het probleem is niet "het dossier" maar de dossiers bij DAS, meervoud.

    Aangezien ik jullie automatische incasso het stopgezet én ik alles heb teruggevorderd krijg ik voor ieder afzonderlijk bedrag een bericht van DAS. Ik heb deze week weer een nieuwe ontvangen, voor 40,00 euro incassokosten. Ook vorige week kreeg ik er ééntje over een termijn in april. Het dossier waar u mij waarschijnlijk voor belde, betrof de jaarafrekening.

    Ik verzoek u vriendelijk om DAS te informeren over het feit dat zij geen contact meer met mij hoeven op te nemen en ook geen brieven hoeven te sturen.

    06-06-2014

    Oxxio -> Robbert

    Hartelijk dank voor je e-mail.

    Zoals aangegeven wordt aan DAS doorgegeven dat de dossiers gesloten moeten worden en zal het teveel betaalde op je rekening worden teruggestort.

    30-06-2014

    Robbert -> Oxxio

    Hallo Oxxio,

    Tot nu toe nog altijd niets van geld van u gezien. Bovendien krijg ik weer facturen.

    Ik wil graag dat u de zaak oplost.

    Reactie Oxxio

    11 april 2014

    Beste heer, mevrouw ,

    Op 10 april 2014 liet je ons weten dat we op het verkeerde adres groene stroom en gas leveren. Je woont op xxx 13, terwijl we energie leveren op xxx 16.

    We betalen je voorschotten terug

    Uit controle blijkt dat we inderdaad op het verkeerde adres groene stroom en gas leveren. Sorry daarvoor. Het door jou aan ons toegestuurde uittreksel van GBA hebben we doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Zij zullen deze onterechte levering ook verder afhandelen, waarbij de doorlooptijd acht weken is. De verkeerd geleverde energie hoef je natuurlijk niet te betalen. Daarom storten we het totale voorschotbedrag terug op je rekening.

    Wij hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Misschien heb je nog vragen. Neem dan gerust contact met ons op.

    Hartelijke groet,

    01-07-2014

    Oxxio -> Robbert

    Beste heer,

    Hartelijk dank voor je e-mail.

    Via deze weg wil ik je laten weten dat wij deze situatie nogmaals in behandeling hebben genomen. Wij moeten deze zaak overleggen met Liander, zij zijn na 17.00 uur echter niet meer werkzaam. Morgenochtend zal ik dit verder voor je oppakken en een bevestiging toesturen. Sorry voor het ongemak.

    01-07-2014

    Robbert -> Oxxio (instant-reply van mij)

    Hi!

    Sorry, maar het begint nu zo langzamerhand redelijk apart te worden. Liander is inmiddels al twee keer langs geweest om de nummers op te nemen.

    Ik probeerde in augustus 2012 op te zeggen omdat ik naar een hogere tariefschaal ging. Inmiddels zit ik al een jaar langer vast aan Oxxio dan gepland. Ik snap echt niet wat er allemaal gebeurd. Anders stuur je eens iemand van Oxxio EN Liander langs met alle gegevens? Dat mailen en telefoneren schiet ook niet op.

    Hier heb ik maar weer eens gebeld om de zaken uit te leggen.

    Er is besproken om een nieuw contract met Oxxio aan te gaan, want op een andere manier is het niet mogelijk. Mijn oude klantgegevens waren geblokkeerd.

    Wat Oxxio hier echter even fout doet, is mij per 10 juli ook nog aanmelden als klant van ENECO.

    03-07-2014

    Oxxio -> Robbert

    Naar aanleiding van ons gesprek op 2 juli 2014 stuur ik je hierbij de bevestiging.

    Bij deze wil ik je bevestigen dat ik je heb doorgegeven dat alles is doorgezet naar de juiste afdelingen om je te gaan leveren op het adres xxx 13 te xxx.

    Ik heb je aangegeven dat de afhandeling hiervan 8 weken in beslag kan nemen.

    Tevens heb ik je aangegeven dat wij contact met je opnemen als er tussendoor iets te melden valt.

    07-07-2014

    Welkom bij Oxxio e-mails 2 stuks

    07-07-2014

    Robbert -> Oxxio

    Hi

    Ik krijg net per mail "Welkom bij Oxxio, geef uw meterstanden door."

    Moeten we niet eerst de lopende zaken afhandelen?

    09-07-2014

    Oxxio -> Robbert (Geen antwoord op mijn vraag.....)

    In je e-mail van 7 juli 2014 vraag je waarom je nu al je meterstanden door dient te geven.

    Graag informeren wij je dat wij de levering per 7 juli 2014 gestart zijn op het juiste adres,xxx 13 te xxx.

    Daarom hebben we je een e-mail gestuurd om de beginstanden door te geven.

    De gegevens van de nieuwe aansluiting zijn ook terug te vinden in uw account van Mijn Oxxio.

    Misschien heb je nog vragen. Neem dan gerust contact met ons op.

    10-07-2014

    Robbert -> Oxxio (Logische vragen...)

    Oké... En als nieuwe klant. Welke tarieven ga ik betalen? Wat zijn de voorwaarden? Wat is de contractperiode.

    10-07-2014

    Oxxio -> Robbert (Deze standaard reply lag denk ik nog klaar...)

    In je e-mail van 9 juli 2014 vraag je welke tarieven je gaat betalen als nieuwe klant.

    Helaas moeten wij je informeren dat wij jou niet beschouwen als nieuwe klant. Wij hebben weliswaar enige tijd op een foutieve aansluiting geleverd, het contract wordt echter voortgezet op de juiste aansluitingen. Hierdoor zijn de tarieven, actievoorwaarden en contractperiode ongewijzigd gebleven. Deze zijn als volgt;

    Tarieven

    Stroom hoog (van 07.00 uur tot 23.00 uur): € 0,2321

    Stroom laag (van 23.00 tot 07.00 uur, in weekenden en op officiele feestdagen: € 0,2153

    Gas: € 0,6726

    Vastrecht: € 55,05 per jaar

    Contractperiode

    Je huidige contract bij Oxxio loopt tot 30 september 2014. Ongeveer vier weken voor deze datum zul je van ons een verlengingsaanbod ontvangen.

    Actievoorwaarden

    De algemene voorwaarden van Oxxio zijn te vinden op onze website: https://www.oxxio.nl/voorwaarden

    10-07-2014

    Robbert - Oxxio (Niet eens met tarieven)

    Ja, maar dat is dus nu de hele grap.

    Ik probeerde in augustus 2013 mijn contract op te zeggen omdat de tarieven hoger werden volgens de e-mail die ik kreeg. Toen kwam aan het licht dat alles fout in elkaar stak en daarom kon in niet overstappen.

    Deze tarieven vind ik nogal aan de hoge kant. Sterker nog, als ik het één-op-één vergelijk met andere aanbieders behoren jullie tot de top 3 duurste energieleveranciers.

    Als dit de tarieven zijn waar ik mee moet werken dan sla ik over, sorry.

    14-07-2014

    Oxxio "Retentieadviseur" -> Robbert

    Geachte heer ,

    Op 10 juli 2014 gaf vroeg u ons om een aanbod met een scherper tarief. Wij willen u natuurlijk graag behouden als klant en daarom vind u in de bijlage een offerte voor een nieuw vast contract. Als u hier op in wilt gaan, dan zal u via de telefoon contact met ons op moeten nemen.

    xxx

    Retentieadviseur

    Particuliere en zakelijke markt

    Bijlagen: Deze werden even vergeten toe te voegen.

    21-08-2014

    Robbert -> Oxxio (Maar weer eens proberen)

    Nog altijd niets... Ondanks meerdere toezeggingen dat mijn situatie geregeld zou worden heb ik nog altijd niet van geld ontvangen en bovendien ontvang ik nieuwe facturen.

    Wilt u er nu eindelijk eens voor zorgen dat alles goed komt?

    Datum:

    Mon, 30 Jun 2014 13:37:27 +0200

    Van:

    Aan:

    Klantenservice Oxxio <klantenservice@oxxio.nl>

    Hallo Oxxio,

    Tot nu toe nog altijd niets van geld van u gezien. Bovendien krijg ik weer facturen.

    Ik wil graag dat u de zaak oplost.

    Reactie Oxxio

    11 april 2014

    Beste heer, mevrouw ,

    Op 10 april 2014 liet je ons weten dat we op het verkeerde adres groene stroom en gas leveren. Je woont op xxx 13, terwijl we energie leveren op xxx 16.

    We betalen je voorschotten terug

    Uit controle blijkt dat we inderdaad op het verkeerde adres groene stroom en gas leveren. Sorry daarvoor. Het door jou aan ons toegestuurde uittreksel van GBA hebben we doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Zij zullen deze onterechte levering ook verder afhandelen, waarbij de doorlooptijd acht weken is. De verkeerd geleverde energie hoef je natuurlijk niet te betalen. Daarom storten we het totale voorschotbedrag terug op je rekening.

    Wij hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Misschien heb je nog vragen. Neem dan gerust contact met ons op.

    25-08-2014

    Oxxio -> Robbert

    Beste heer,

    Hartelijk dank voor je e-mail.

    In je e-mail van 21 augustus 2014 geef je aan dat je de betaalde bedragen van het foutieve adres nog altijd niet hebt ontvangen.

    Wij kunnen je informeren dat wij de betreffende afdeling nogmaals hebben verzocht om deze bedragen aan je uit te keren. Dit verzoek zal binnen twee weken in behandeling worden genomen, wij zullen nog contact opnemen over de daadwerkelijke doorlooptijd. Sorry voor het ongemak.

    10-09-2014

    Robbert -> Oxxio (Maar weer de hele mailgeschiedenis geforward)

    nog altijd niets...

    gevolgd door alle mails....

    10-09-2014

    Robbert -> Oxxio (ENECO wtf?)

    Goedemiddag...

    Ik krijg ineens allemaal betalingsherinneringen van Eneco. Kunt u mij aangeven wat hier aan de hand is?

    Ik heb ook nog altijd niet mijn betaalde voorschotbedragen teruggekregen en bovendien krijg ik nog altijd nota's van Oxxio voor een godsvermogen.

    11-09-2014

    Oxxio -> Robbert

    In je e-mail van 10 september 2014 geef je aan dat je de onterecht betaalde bedragen nog niet hebt terugontvangen.

    Wat we je dienen mede te delen is dat de bedragen op dit moment klaar staan om uitbetaald te worden. Echter, zijn de bedragen nog niet uitgekeerd. Excuses voor dit ongemak.

    Op dit moment hebben we de afdeling nogmaals vriendelijk verzocht de bedragen aan je uit te keren. Dit moet binnen 4 weken het geval zijn. Wij weten dat het erg vervelend is dat je hierop moet wachten, nogmaals, maar we doen ons uiterste best om hier zo goed mogelijk achteraan te gaan.

    12-09-2014

    Oxxio -> Robbert (Over Eneco)

    Beste heer ,

    Dank je voor je e-mail.

    In de e-mail die je ons 10 september 2014 stuurt, geef je aan dat je herinneringen van Eneco ontvangt.

    Helaas weten wij niet waarom Eneco je deze herinneringen stuurt. Je kunt dit het beste navragen door Eneco te bellen. Sorry voor het ongemak.

    Verder vraag je wanneer je de onterecht betaalde voorschotbedragen ontvangt. Op dit moment ligt er een uitbetalingsverzoek bij een andere afdeling. Als dit verzoek wordt goedgekeurd, wordt het bedrag binnen 4 weken overgeboekt.

    Deze dag werd ik door Oxxio gebeld. Mevrouw J werd mijn persoonlijke zaakbehandelaar, zo verzekerde ze mij. Het enige dat ze nog nodig had was een set foto's van mijn meters. Ondanks dat ik aangaf dat ik deze al had toegestuurd (zie e-mail 15-01) bleef zij volhouden dat er geen foto's waren. Ik vertelde haar dat ze mij dan een e-mail moest sturen, die kon ik dan beantwoorden met de foto's.

    12-09-2014

    Oxxio -> Robbert

    Beste heer,

    Je vroeg ons om een e-mail te sturen waarop je kan reageren. Dit in verband met het toesturen van foto's van de stroom en gasmeter met zichtbaar meternummers. Dit bewijs hebben we nodig om de onterecht in rekening gebrachte voorschotbedragen uit te kunnen betalen.

    Misschien heb je nog vragen. Neem dan gerust contact met ons op.

    Met vriendelijke groet,

    J

    Klantenservice

    Hierna ontstond enorm veel stress. Ik heb foto's verzonden vanaf mijn mobiel, vanaf de zaak en vanaf mijn laptop. In drie verschillende formaten. Alleen Oxxio bleef bij hoog en laag volhouden niets ontvangen te hebben. Ik bellen, weer mailen, nogmaals foto's sturen totdat ik vandaag deze e-mail kreeg.

    23-09-2014

    Oxxio -> Robbert

    Beste heer ,

    Wij hebben per 11 september 2014 een verzoek voor je open staan met betrekking tot de uitbetaling van de te veel betaalde bedragen.

    Echter hebben wij geen correct bewijsstuk mogen ontvangen, waardoor wij jouw verzoek op dit moment niet verder in behandeling kunnen nemen. We willen je dan ook verzoeken om een bewijsstuk toe te sturen, van de betaalde bedragen, zodat we weer over kunnen gaan op uitbetaling. Wanneer wij dit bewijsstuk, bijvoorbeeld een printscreen of kopie van je bankafschrift, dan nemen wij jouw verzoek verder in behandeling.

    In ieder geval onze excuses voor het ontstane ongemak.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Laura
    Amsterdam
    Glashard liegen 22 september 2014

    2 jaar geleden ben ik klant geworden bij Oxxio dmv een straatverkoper. Deze jongen gaf heel eerlijk aan dat ik niet voor de toenmalige ipad actie moest gaan omdat dat een duurder abonnement zou zijn. Dat vond ik zo eerlijk! Een paar maanden geleden ben ik weggelokt bij Oxxio door een andere maatschappij. Ik hoopte nog op een tegenbod van Oxxio, want ik was zeer tevreden, maar die kwam maar niet. Totdat ik al officieel klant was bij een andere maatschappij. Toen kwam weer het riedeltje over de Ipad Air die echt helemaal gratis was. De tarieven van Oxxio waren hoger dan mijn huidige leverancier, dus was er niet echt een reden om terug te gaan. Dat gaf ik ook aan. Toen kwam er een mooi praatje over de huidige crisis met Rusland en dat dat zou leiden tot hogere energie tarieven en daarom was het verstandig deze 3 jaar vast te zetten bij Oxxio. Dat klonk zeker gunstig! Dit alles kwam dus met gratis Ipad....Ik heb expliciet nog gevraagd 'Hoe kan die Ipad nu gratis zijn? Van een collega van je heb ik juist te horen gekregen dat dit niet het geval was!', ik kreeg een mooi antwoord dat dat soort kosten prima door Oxxio zelf konden worden gedekt omdat ze zo'n groot klantenbestand hebben. Nogmaals expliciet gevraagd 'Gratis betekent in dit geval dus echt gratis?' en daar was het antwoord 'ja' op. In de overeenkomst zag ik toen het hoge vastrecht staan (waar overigens geen woord over de Ipad & het besparingspakket wordt gerept), wat dus betekent dat je in 3 jaar tijd gewoon de Ipad aan het afbetalen bent. Prima, maar gebruik dan niet het woord GRATIS! Ik had helaas al voor het lezen op akkoord gedrukt omdat de verkoper nog aan de lijn was en daar om vroeg 'want ik had toch alle tijd om het later nog eens rustig na te lezen'. Ik maar wachten op de bevestigings email, zodat ik kon antwoorden dat ik toch niet wilde. Nooit gekregen natuurlijk. Vandaag maar gebeld met een uiterst ongeïnteresseerde mevrouw dat ik de overeenkomst wilde annuleren. Kreeg ik de reactie "maar natuurlijk bent U aan het betalen voor de Ipad!" en op mijn vraag waarom dit dan als gratis werd aangekaart werd geen antwoord gegeven. Nu moet ik 10 werkdagen wachten op de bevestiging van de annulering, terwijl tegelijkertijd de 14-daagse looptijd van annuleren (eerder) afloopt. Ik ben benieuwd, ik heb veel klachten gelezen van mensen die toch rekeningen kregen ook al hadden ze binnen het termijn gecancelled. Ik vind het allemaal erg jammer, ik was eerst erg tevreden over Oxxio. Maar een verkoper die gewoon glashard liegt als ik vraag hoe een Ipad en het besparingspakket gratis kunnen zijn en of er verstopte kosten aan zitten, daar word ik gewoon misselijk van. Daarnaast vind ik het ook van de zotte dat het ontbinden van zo'n overeenkomst niet makkelijker (lees: sneller) kan en per e-mail, de overeenkomst zelf kan toch ook gewoon via de e-mail?

    Reactie van Oxxio 22 september 2014

    Beste Laura,

    Wij vinden het heel vervelend voor je dat je in je gesprekken met verkopers een andere voorstelling van zaken hebt gehad. Wij begrijpen dat je graag de overeenkomst met Oxxio wenst te annuleren.

    Wij willen dit graag voor je verzorgen maar wij hebben dan meer informatie van je nodig. Kun je ons je klantgegevens of je postcode en huisnummer e-mailen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl?

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van Laura 6 oktober 2014probleem is opgelost

    Het is niet te begrijpen maar na contact via deze website kon Oxxio ineens wel digitaal de hele boel annuleren en daar direct bevestiging van geven. Volgens de mevrouw aan de telefoon eerder kon dit dus helemaal niet

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • F.B.
    Slechte service!! 20 september 2014

    Oxxio herstelt zijn eigen fouten niet. Kennelijk vinden ze het maar niets dat je zonnepanelen hebt. Ik ben al maanden aan het wachten op een juiste jaarafrekening, waar de teruglevering wel in verwerkt is, maar dat schijnt erg lastig te zijn. Ik ben deze week overgestapt. Voor mij geen oxxio meer.......

    Reactie van Oxxio 22 september 2014

    Beste F.B.,

    We hebben gereageerd op de review van 20-09-2014 en je gevraagd om je klantgegevens zodat wij kunnen zien of we je kunnen helpen met je klacht. Helaas hebben wij nog geen klantgegevens van je mogen ontvangen waardoor het voor ons niet mogelijk is om contact met je op te nemen.

    Wij lossen het graag voor je op. Kun je ons de gevraagde gegevens e-mailen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

    Wij horen graag van je.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    jan-willem
    Voorschoten
    samenwonen 18 september 2014

    Als je bij Oxxio zit moet je niet gaan samen wonen. We beide hebben een contract met oxxio, beide minder dan een jaar. Nu heb ik mijn aansluiting verhuisd naar het nieuwe adres en zij krijgt nu een boete van Oxxio van 50 euro. Bellen of dat niet anders kon. Nee dus. We blijven toch lid van Oxxio? Nu heeft Oxxio twee afzeggingen. Geen ruimte voor beweging binnnen Oxxio.

    Reactie van Oxxio 22 september 2014

    Beste Jan-Willem,

    Je geeft aan dat zowel je vriendin als jijzelf een overeenkomst hebben/hadden met Oxxio. Een van de twee overeenkomsten wordt met het samenwonen tussentijds ontbonden. Bij een tussentijdse ontbinding wordt inderdaad een opzegvergoeding in rekening gebracht. Dit is conform de voorwaarden die gelden bij de door jou en je vriendin aangegane leveringsovereenkomst.

    Wij gaan ervan uit je voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van jan-willem 29 september 2014probleem is niet opgelost

    Ze houden zich vast aan hun regels ondaks we klant willen blijven. zodra ik contract vrij ben ben ik weg. 2 keer 50 euro lijkt me onzinnig.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Denise
    **** 16 september 2014

    In onze naïviteit een contract afgesloten via een of andere tiener die aan de deur kwam verkopen. We zouden een contract voor 2 jaar afgesloten hebben, maar dit blijkt nu 3 jaar te zijn. Wij tekenen nooit contracten voor langer dan 2 jaar, dus wij hebben dit echt nooit gezien of gehoord. In de leveringsovereenkomst staat het echter wel vermeld, dus wij hebben echt zitten slapen.

    De Mijn Verbruik app is leuk en handig, maar het rammelt aan alle kanten en stinkt naar de misdaad. Ik ben nogal geobsedeerd met de administratie en houd dus alle verbruik van alle maanden bij in een Excel. Als je dit echter een jaar na dato nog eens gaat controleren zul je zien dat alle bedragen langzaam maar zeker steeds hoger worden, waardoor je onder de streep opeens €30,- duurder uit bent. Oftewel; zicht op je verbruik? No way.

    Als je ernaar vraagt bij de klantenservice krijg je vaak een antwoord op een andere vraag die je nooit hebt gesteld. Het kost me te veel energie om daar weer op te gaan wijzen en mijn vragen te blijven herhalen dus ik geef het op. Je kunt in ieder geval wel merken dat ze financieel binnenlopen door domme mensen zoals wij (ik haat het om dit toe te geven, maar we zijn er echt met open ogen ingestonken). Van service/klantbehoud hoeven ze het in ieder geval niet te hebben. De opzegboete die wij nu krijgen voor ons (blijkbaar) nog 2 jaar lopende contract neem ik maar voor lief. Blij dat ik straks van ze af ben. Trap er niet in, ze hebben leuke praatjes, maar als het er op aan komt ben jij gewoon hun persoonlijke melkkoe.

    Reactie van Oxxio 16 september 2014

    Beste Denise,

    Jammer dat je zo ontevreden over ons bent en wij niet hebben voldaan aan jouw verwachtingen.

    Als je er prijs op stelt, kun je je klantnummer doorgeven via 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl'. Dan kijken we mee naar de door jou gestelde vragen.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Iris de Nennie
    Eindhoven
    Nooit meer Oxxio en veels te duur 12 september 2014

    Oktober 2013 heb ik Oxxio aangeschaft bij een verkoper aan de deur. Er wordt van alles toegezegd, maar als het er op aankomt ben je gewoon de pineut. Mijn vraag aan de verkoper was of ik Oxxio kosteloos kon opzeggen als ik zou gaan samenwonen. Dit was geen probleem volgens de verkoper, want je kunt tenslotte geen 2 energieleveranciers hebben. Leek me logisch, dus daarom overgemaakt naar Oxxio. In augusus 2014 wilde ik i.v.m. samenwonen inderdaad Oxxio opzeggen, tja helaas mevrouw, daar zit een opzegvergoeding aan verbonden, 50,- voor stroom en 50,- voor gas. Daarnaast moet je ook nog het welkomscadeau terugbetalen a 82,-. Dus totale opzegvergoeding 182,00. Vervolgens bekijk je de jaarafrekening en zie je dat zowel de tarieven van van het verbruik veel duurder zijn dan de vorige energieleverancier, maar daarnaast ook de vastrecht levering en netbeheer kosten veel hoger liggen. Oxxio goedkoper, echt niet dus. Ik heb 10 maanden Oxxio gehad, waarvan ik 6 maanden in mijn woning ben geweest, dus 6 maanden verbruik heb gehad ipv 10. Mijn verbruik was in deze 6 maanden niet anders dan bij mijn vorige leverancier en we hebben ook geen winter gehad. Maar in 6 maanden tijd had ik meer verbruikt dan bij mijn vorige leverancier in 13 maanden. Best bizar lijkt met dit. Iris de Nennie

    Reactie van Oxxio 15 september 2014

    Beste Nennie,

    Vervelend om te horen dat Oxxio niet naar je je verwachtingen blijkt te zijn geweest. Het is inderdaad zo dat als je een overeenkomst afsluit en deze vroegtijdig beëindigd, je een opzegvergoedinng in rekening gebracht krijgt. Hier kunnen we helaas niets anders van maken.

    We willen wel graag achterhalen met welke verkoper je hebt gesproken, zodat wij contact met hem of haar kunnen opnemen om er voor te zorgen dat in de toekomst alle informatie helder wat uitgelegd.

    Verder geef je aan dat er een vreemd verbruik bij je in rekening is gebracht. Ook dit zoeken we graag voor je uit. Wil je daarom je klantgegevens sturen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl? We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

    Met vriendelijke groet,

    Michaël

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van Iris de Nennie 29 september 2014probleem is deels opgelost

    Ik heb een nieuwe eindafrekening gehad, omdat er een rekening was opgemaakt met onjuiste cijfers. Maar Oxxio blijft echer belachelijk duur en verkopers verstrekken onjuiste informatie, daar wordt echter niks mee gedaan. Ik heb bijna 2 weken op 'n reactie moeten wachten, terwijl je automatich bericht krijgt dat er binnen 3 dagen gereageerd wordt, dit is niet het geval. Maar voor mij is het nu klaar, dit kost me teveel energie, dus ben blij dat ik volledig van Oxxio verlost ben.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Inwoner van Nijmegen OXXIO -> Electrabel
    Nijmegen
    OXXIO best goed maar niet de goedkoopste en niet gehaaid 9 september 2014

    Er was een meneer van de NUON bij ons aan de deur en die had een aanbieding die 25 euro per maand goedkoper was dan OXXIO en ze betaalden de opzegboete ook nog.

    Toen belde ik naar OXXIO en die konden geen tegenbod doen, dus nu stap ik over.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?