Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?

Klantreviews Oxxio

  • Betaal niet teveel!
  • Overstappen is geld besparen. Met onze gratis overstapservice kunt u zorgeloos switchen naar een andere leverancier.
  • Energie vergelijken
  • Jeroen
    Breda
    Ellende na de verhuizing... 27 februari 2015

    In November ben ik verhuisd naar een nieuwe woning.

    Vervolgens kreeg ik achteraf onverwacht veel afrekeningen (van oude en nieuwe woning).

    Toen ik contact met ze opnam, kreeg ik te horen dat dit kwam omdat ze een fout hadden gemaakt.

    Ze hadden mijn contract namelijk per ongeluk afgesloten en daarna weer geactiveerd.

    Op zich geen probleem, dat kan gebeuren. Maar hierdoor bleek ook dat ze per ongeluk een opzegboete in rekening hebben gebracht van 150 euro. Dit was verder geen probleem, want ze zouden regelen dat dit teruggestort wordt.

    Na twee weken heb ik nogmaals gebeld omdat ik niks meer gehoord of gezien had.

    Op dat moment kon er geen antwoord gegeven worden omdat er een storing met het systeem was.

    Een week later nog een keer gebeld en toen hoorde ik ook dat er een storing was en een antwoord niet mogelijk was.

    Nog een week later was de storing eindelijk opgelost. Op dat moment kreeg ik het antwoord dat het is doorgezet naar een andere afdeling en dat ze volgens hun procedure er 8 weken over doen om wat papierwerk in orde te krijgen. Na die 8 weken hebben ze er nog 2 weken voor nodig om het geld over te maken.

    Dat betekend dus dat ik 14 weken moet wachten op het geld dat ik van ze te goed heb.

    Als antwoord hierop heb ik de automatische incasso teruggedraaid.

    Als antwoord kreeg ik een e-mail met:

    "Openstaand bedrag wordt automatisch afgeschreven

    Onlangs gaf je een machtiging af voor een automatische incasso. Daardoor wordt de eerstvolgende nota automatisch van je rekening afgeschreven. Maar volgens onze gegevens heb je de laatste nota die je per acceptgiro ontving, nog niet betaald. Daarom geven we je bank de opdracht om tegelijkertijd met de eerstvolgende nota ook de andere nog openstaande bedragen af te schrijven. Heb je ondertussen betaald? Dan wordt natuurlijk alleen je nieuwe nota afgeschreven.

    Voorkom incassokosten

    Zorg dat er voldoende geld op je rekening staat. Als afschrijven niet lukt, kunnen de incassokosten voor deze nota namelijk oplopen tot € 40,00."

    Toen ik vervolgens belde om aan te geven dat ik het niet eens ben met incassokosten, kreeg ik alleen maar een stugge medewerker aan de lijn. Het enige wat ik kreeg te horen was dat als je niet betaald, ze het doorzetten naar het incassobureau (DAS).

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Sanne
    Apeldoorn
    Oxxio zal en moet gelijk hebben! 18 februari 2015

    Ik ben pas verhuisd, eerst krijg ik een eindafrekening van € 482,02 ?? van mijn oude adres,niet normaal want ik ben alleen met mijn zoon, ik heb op 11-12-2014 aan Oxxio doorgegeven dat ik op mijn nieuwe adres energie wil van hun, krijg bericht van de doorgegeven verhuizing, op 27 januari krijg ik 2 eindafrekeningen ,terug te ontvangen € 126,59 ,en € 74,22 ,maar er gebeurd verder helemaal niks,dus ik denk nou dan hebben ze het voorschotbedrag verrekend van de maand januari,ik krijg nergens bericht meer van,heb een paar keer email gestuurd,maar krijg geen antwoord, op 14 februari krijg ik een brief met, uw voorschot van februarie betalen vóór 28 februari ,waar is de teruggave gebleven ,en waar is de voorschotnota van januari ,snapte er niks van,ineens krijg ik op 16 februari een brief van Liander ,wij hebben bericht gekregen van Oxxio dat ze het energiecontract met u hebben beeindigd per 12-02-2015 ! Huh wat krijgen we nou? gebeld met Oxxio , ik had januari niet betaald,nou zeg waar is mijn teruggave gebleven? ik mag geen informatie meer geven omdat u geen klant meer bent werd er gezegd,ik moest maar naar Incasso DAS bellen,heb 3 medewerkers gesproken die helemaal NIETS KUNNEN VINDEN van Oxxio ,gebeld en gebeld,maar Oxxio blijft volhouden,en ik kan praten en zeggen wat ik wil, ze doen nergens wat op uit, nu heb ik ook Liander gebeld en die kunnen niks voor mij doen,en leven wel met mij mee,ze hebben heel veel mensen die problemen hebben met Oxxio,wanneer pakken ze dit bedrijf eens aan,wat een oneerlijke behandeling naar de klanten toe ,*** bedrijf

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 5 van de5 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    thessa
    losser
    trap er niet in. 13 februari 2015

    was al jaren lang lid van oxxio, maar volgens een berekening zou ik goedkoper zijn als ik zou overstappen. Dus had ik mijn overstap gemaakt naar de Nle maatschappij. Werd ik opgebeld door oxxio met mooie verhalen en beloftes om toch klant te blijven. Ze garandeerden mij dezelfde energiekosten en een doos met besparings artikelen en een ipad. Toen moest ik aan de telefoon meteen op internet een knop indrukken. Als ik toch dan liever klant bleef ik dacht zelf aan de artikelen en de ipad. De vrouw zei aan de telefoon dat ze vandaag nog die aktie voor elkaar kreeg als ik nu op de pc wat dingen kon invoeren. Het was bijna sluitingstijd en ze had bijna vrij. ze kon het nu nog even snel voor elkaar maken,. ( ook al zo vreemd) Achteraf heb ik nooit een ipad gekregen of een pakket met artikelen. Ook de kosten waren hoger dan gedacht. Dus meteen opgebeld en ze zei daar weten wij niks van hoor Dat gesprek is toch opgenomen zei ik. Nee die worden naar een tijdje verwijderd mevrouw. Dan ben ik ook geen klant meer van jullie. Mevrouw u kunt nu niet zomaar opzeggen dat kost u 250 euro overstapkosten. Nu helemaal woedend op dit asociale bedrijf. Ik ben toch gelijk maar weer naar de nederlandse energiemaatschappij gegaan, want die 250 euro haal ik er wel weer uit. omdat ze veel en veel goedkoper zijn. Dus neem een energiemaatschappij zonder cadeautjes en beloftes en trap er ook niet in als ze aan de deur staan. Maar kies zorgvuldig uit op de computer wat voor jou de beste energieleverancier is.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    leon
    <naughty>****</naughty> 7 februari 2015

    ga nooit met deze orginasatie in zee want je wordt **** ik heb een contract afgesloten en heb via de mail een ander contract aangesmeerd gekregen dan ik telefoninsch heb besproken en het gesprek was opgenomen maar achteraf is het niet opgenomen en moet ik 250 euro betalen om onder mijn contract uit te komen

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    kees
    Arnhem
    klantenservice kost € 0,55 per telefoontje. Meterstanden teruggeleverde energie (zonnepanelen) niet door te geven. Klantenservice heeft geen e-mail 6 februari 2015

    Oxxio geeft op de site alleen antwoord op standaard vragen. Klantenservice bellen kost € 0,55 / per gesprek bovenop belkosten. Dat is een verdienmodel en geen klantenservice. De vorige jaren heb ik diverse keren mijn teruggeleverde energie (zonnepanelen) moeten doorgeven via apart formulier en telefonisch. Na ca. 5x doorgeven waren de gegevens nog niet steeds niet duidelijk voor Oxxio en op de factuur stond nog steeds geen teruglevering. Aan de telefoon wordt steenvast verteld dat ik het op de site kan invullen, maar daar kan alleen geleverde kwh's invullen. Twee jaar geleden werd al verteld dat dat Oxxio aan de site werkte maar ik zie nog geen aanpassing. En dit jaar is het inlognummer voor het doorgeven van de meterstanden al niet goed. het e-mailtje dat ik naar Oxxio stuur komt onbeantwoord weer terug. In de standaard vragen staat niets en er is geen e-mail adres klantenservice. Kortom ik kan Oxxio alleen bereiken d.m.v. bellen en € 0,55 kosten. Zeer zeer slecht en klant onvriendelijkheid ten top.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    lizzy
    julianadorp
    overstap intrekken 4 februari 2015

    Vandaag aan de deur....ook getekend voor overstap. Nadat ik dit allemaal lees vraag ik me af hoe ikenu op mijn beslissing terug kan komen.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Nicole Baltussen
    Amsterdam
    Dat dit mag bestaan, zeldzaam triest 2 februari 2015

    Door een vlotte straatwerver ben ik overgestapt naar Oxxio. Hij beloofde dat ik zeker 30 euro per maand zou besparen. Inmiddels betaal ik ruim 50 euro per maand meer. Oxxio geeft geen uitleg, het terugdraaien is onmogelijk. De belofte was geen belofte maar bedrog. Bellen gaat wel, maar uitleggen kunnen ze niet. Veranderen ook niet. En de app die veelbelovend klonk, werkt ook niet. Kortom, trap er niet in. Als het te mooi klinkt, is het ook te mooi.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    ferry
    den haag
    ZEER HOGE EINDAFREKENIG 31 januari 2015

    Oxxio heeft het volgende gedaan per 2011 ingeschat op een verbruik van 2376 m3 per jaar daar hebben ze dus ook de jaarafrekeningen over gestuurd nu in 2015 stuurt OXXIO, waarschijnlijk door gekregen stand in 2014 van stedin doodleuk een eindafrekening of we even 5000 euro willen bijbetalen ten eerste hebben we dat niet, ten tweede verhogen ze het termijn bedrag van 150 euro naar 650 euro dat is meer dan mijn huur na diep spitten rekenen, contact stedin standen gehad uit 2011 en 2014, daaruit blijkt dat het verbruik van 2011 tm 2014 11269 m3 is geweest per jaar is dat gebruik van 3756 m3 maar nu komt OXXIO in 2015 met afrekening van beginstand 2014 3269 eindstand 2015 126000 m3 dit terwijl stedin januari 2014 meterstand heeft opgenomen dat was 8728 m3 dus oxxio corrigeerd de nota,s van 2011 tm 2014 in 1 keer in 2015 waardoor er dus een zeer extreem bedrag uit komt bijna 5000 euro ps ik denk dat dit ook met de electra gaande is want daar moeten we ook 1000 euro aan bijbetalen dus 6000 euro en u raad het verhoging termijnbedrag nu voor gas en electra bijelkaar 850 euro per maand 650 gas 200 electra IS OXXIO nu niet verplicht om de afrekeningen van 2011 tm 2015 te corrigeren ten eerste de prijzen toen en nu mijn berekening is 11269 gedeeld door 3 van 2011 tm 2014 is 3756 m3 per jaar ingeschat oxxio op 2376 m3 dus bijbetalen moet ik maar dan met de standen van toen prijzen van toen dan komt oxxio op beginstand 2014 van 8728 m3 tm 12484 m3 in 2015 met gevolg verbruik van 3756 m3 gebruik met als gevold nieuwe termijnbetaling van +- 215 euro per maand in plaats van 650 euro dus mijn vraag mag dit zomaar mij opzadelen met extreme bijbetaling en gevolg extreem hoge maandbetaling omdat oxxio feitelijk de jaren 2011 tm 2015 in 1 klap in 2015 corrigeerd mvg ferry

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Kevin van der Wegen
    etten-leur
    net aan de deur en nu dit gevonden 29 januari 2015

    Zojuist stond er iemand van oxxio aan de deur. Daar ik nog niet direct wilde beslissen stelde meneer 3 X voor om in ieder geval mijn gegevens in te vullen om een informatie pakket te mogen ontvangen. Nu lees ik een paar reacties hier onder dat een medewerker van oxxio zelf zegt dat je nooit voor een informatie pakket hoeft te tekenen. Daar ik nattigheid voel dat ik mogelijk zo'n 10 minuten geleden voor een overstap heb getekend wil ik mij direct beroepen op mijn 14 dagen ( in dit geval zelfs minuten) bedenktijd, het contract te laten ontbinden. Indien blijkt dat ik hiervoor zou hebben getekend. Indien hier meer info voor benodigd is verneem ik het graag van u.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de4 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Hans
    Oosterstreek
    OXXIO en andere goedkopere aanbieders. 27 januari 2015

    Ik heb zelden een bedrijf gezien wat zo vreselijk slecht is naar zijn klanten toe. Zelf een contract gehad met OXXIO maar sinds kort weer fijn over gestapt naar ESSENT met een normaal contract en een normale helpdesk waarbij ze je normaal te woord staan. Wat ik nog niet veel terug lees is dat OXXIO zijn financiële zaken met DAS heeft geregeld! waarbij DAS de aanmaningen voor zijn rekening neemt. Op het moment dat jij als klant van OXXIO een keer niet aan je verplichtingen kunt voldoen en je in de aanmaningen strijd terecht komt ben je gewoon lost en moet je er alles aan doen om je rechten te verdedigen. Je wordt door OXXIO gewoon weg gezet als een blondje of zo. Natuurlijk begrijp ik dat als je een goedkope leverancier hebt gekozen dat er bepaalde zaken minder geregeld zijn dan bij de grote leveranciers. Maar behandel mensen als een klant en niet als jullie geld schieters. Let wel alle klanten betalen nog steeds een voorschot Ik heb persoonlijk mee gemaakt dat ik een geschil heb gekregen met OXXIO wat bij DAS terecht is gekomen. Ik heb OXXIO aangegeven dat mijn verwachting was dat ik een aanzienlijk bedrag zou terug krijgen en verzocht deze alvast te verrekenen met de openstaande schuld. Als je dan OXXIO belt krijg je direct te horen dat het moeilijk moeilijk moeilijk is. Maar bel maar met DAS. De jaarafrekeningen waren onderweg. Nou het heeft goed en wel 2 maanden geduurd voordat eindelijk de bevestiging bij DAS terecht komt en dat daadwerkelijk zaken verrekend kunnen worden. Maar om het nog mooier te maken bij OXXIO hadden ondertussen wel bedacht om het contract te beëindigen en daar krijg je van OXXIO geen bericht van maar moet je dat lezen via de incasso. Maar ondertussen wel doen is je contract beëindigen maar wel nog even snel een voorschot innen.. Ik heb het bedrag laten storneren en ze komen maar gewoon met een jaarafrekening. Het grootste probleem wat ik van DAS te horen krijg is dat de communicatie vanuit OXXIO naar DAS bedroevend slecht is. Kan inderdaad weken duren voordat zij bevestigingen krijgen. Mijn petje af voor DAS die me wel altijd fatsoenlijk te woord hebben gestaan. En OXXIO ga niet moeilijk lopen bazelen van dat een afrekening zo veel tijd kost. Geld aftrekken van mijn rekening zijn jullie de beste in. Ik heb een slimme meter dus jullie zien wat ik verbruikt hebt dus stuur gewoon een normale afrekening.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • M Huijbregts
    tilburg
    Niks gehoord van oxxio 27 januari 2015

    na mijn eerste review: http://www.energieleveranciers.nl/oxxio/beoordelingen?reviewId=20588 ik heb mijn klacht naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl gemaild zoals ze gevraagd hebben. tot nu niks gebeurd!

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Ron
    Amsterdam
    Ter vermaak 25 januari 2015

    Zeer onbeleefde en sarcastische medewerkers die zich schijnen te vermaken met hun eigen gevatheid. "U mag overstappen hoor" ja maar wel betalen dan. Niet alleen een opzegvergoeding maar ook je welkomsgeschenk moet je terugbetalen. Ben blij dat ik er vanaf ben.

    Reactie van Oxxio 27 januari 2015

    Beste Ron,

    Bij een voortijdige beëindiging van je leveringsovereenkomst met Oxxio, bijvoorbeeld door een overstap naar een andere leverancier, zijn de ontbindende voorwaarden van toepassing. Deze voorwaarden zijn aan je kenbaar gemaakt op het moment dat je de welkomstmap ontving en deze zijn ook terug te vinden in de Algemene Voorwaarden en de actievoorwaarden InControl.

    Wij gaan ervan uit dat je hiermee voldoende bent geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van Ron 3 februari 2015probleem is niet opgelost

    Geen idee hoe het er voorstaat .

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    D van der Veen
    Huizen
    **** van nieuwe klanten. 23 januari 2015

    Ik ben benaderd door een medewerker van Oxxio. Deze meneer heeft mij verteld dat ik kosteloos kan overstappen van mijn oude leverancier naar Oxxio. Gezien ik maandelijks € 30.00 goedkoper uit ben, ben ik op de aanbieding ingegaan. Achteraf blijkt nu, dat ik niet kosteloos overstap. Ik moet een boete betalen aan mijn oude leverancier van €350.00 Dit noemt Oxxio dus kosteloos. Schandalig, dat een bedrijf zo met zijn nieuwe klanten omgaat. Geen woorden voor. Je wordt gewoon bedondert.

    Reactie van Oxxio 26 januari 2015

    Beste heer Van der Veen,

    Uit je bericht begrijpen wij dat je teleurgesteld bent dat je opzegvergoeding van je vorige leverancier niet door Oxxio wordt vergoed. Dit betreuren wij. Maar zoals ook op onze website is te lezen, vergoedt Oxxio sinds 1 juni 2014 niet meer de opzegvergoeding van de vorige leverancier.

    Wij vertrouwen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Zahedul Haque
    Amsterdam
    cancellation fees + gift 22 januari 2015

    Dear oxxio, sent your attached doc with the sign printed to your physical address for the cancelation fees that I paid to the previous provider essent. That's actually the oxio supposed to pay. On the other hand, I'd like to ask that people who switched to the oxio get an offer either laptop or mobile. One of my friends had thus offer. I wonder why I'm not getting it as a new client? And the essent sent me a letter with the 30% korting for the whole year and the neon also offering me 50% discount... Now question to be asked that why I need to stay with the oxio if I get neither laptop or korting besides my cancelation fees? I'm expecting a positive respond from you soon otherwise I will switch off to another provider that will give me either laptop or korting. The above email I sent to oxxio long time ago...no reply and no calls received. Should I overstap to another levencier? Regards Zahedul Haque zahedulza@gmail.com

    Reactie van Oxxio 23 januari 2015

    Dear Zahedul Haque,

    Oxxio doesn't compensate the cancellation fees of other companies. When you choose for Oxxio, you make a conscious choice.

    Oxxio offers their customers several choices for saving energy and money. Some of our choices include a laptop or mobile, other choices include just competitive prices. We rather offer our customers competitive prices, than pay cancellation fees to our competitors.

    We leave the choice to you.

    Kind regards,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Mark
    waardeloos 20 januari 2015

    augustus overgestapt ivm scheiding/nieuw huis en beloofd werd een tablet. Oke leuk voor de kids. Nou mooi niet dus. Als ze het maandbedrag niet kunnen aschrijven automatisch en je het bijvoorbeeld na 1 of 2 weken zelf overmaakt vergeet je tablet en je bezuinigings doos dan maar want dan moet je het dubbel zoveel maanden wel automatisch laten afschrijven voordat je het krijgt. Zoveel spijt van dit contract.

    Reactie van Oxxio 20 januari 2015

    Beste Mark,

    Je hebt aangegeven dat Oxxio niet in staat was om bedragen automatisch van je rekening af te schrijven en dat je een paar weken later het bedrag zelf aan Oxxio overmaakte. Wij verwijzen je graag naar artikel 4 van de Actievoorwaarden In Control. Hierin staat aangegeven dat Oxxio in staat moet zijn om de bedragen automatisch van rekening te incasseren. Is dit niet geval, dan mag Oxxio aanvullende voorwaarden stellen aan de levering van het product.

    Deze voorwaarden zijn van toepassing op de door jou met Oxxio aangegane leveringsovereenkomst. Wij willen best voor je nakijken of je inmiddels wel in aanmerking komt voor de uitlevering van de actiecode. Kun je hiertoe je klantnummer en een kort beschrijving van je vraag e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Hetty Riet
    Papendrecht
    overgestapt en nu in jan. 2 maal voorschotbedrag betalen 16 januari 2015

    November 2014 overgestapt van Oxxio naar Ned. Energiemij. Dat was m.i.v. 1-1-2015. Nu komt er een rekening van Oxxio te betalen voorschot jan. 2015 156 euro. Dit bedrag meteen gestorneerd en gemaild naar Oxxio dat ik overgestapt was. Telefoon van Oxxio Dit stond nog in ons systeem dus u moet gewoon jan. betalen. Maar!!! U krijgt terug op de jaarafrekening 2014 een bedrag van 250 euro en daar halen we meteen de maandtermijn van jan. af dus u krijgt nog geld terug. Hoe kan je nu een eindafrekening 2014 ontvangen terwijl je jan. 2015 nog moet betalen. Dus zou ik jan. 2015 2 keer voor gas en stroom moeten betalen. Dit wordt dus de geschillencommissie.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 0 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    GM.
    Arnhem
    goede klantenservice 14 januari 2015

    goede, aardige klantenservice, wordt netjes teruggebeld en meegedacht.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Swart
    Amsterdam
    wees wijs, neem nooit een contract bij Oxxio !!! 13 januari 2015

    Ze vertellen onwaarheden. Oxxio geeft de netbeheerder de schuld voor vertraging in het corrigeren van meterstanden en terugbetaling van teveel betaalde energiekosten. De netbeheerder zou niet reageren op communicatie van Oxxio daarom duurt het allemaal zo lang. Heb twee keer de netbeheerder (Liander) gebeld. Werd keurig geholpen, kreeg per mail een bevestiging van het tweede gesprek. Liander is NIET verantwoordelijk voor het corrigeren van meterstanden. Dit beweert Oxxio namelijk, ze deden dit telefonisch en het wordt zelfs op de website vermeld. Erg onsympathiek om een ander de schuld te geven en dan is het ook nog eens niet waar. Begrijp uit de gelezen reviews dat ik niet de enige ben die erg ontevreden is.

    Reactie van Oxxio 14 januari 2015

    Beste Swart,

    Jammer dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening. Uit je bericht begrijp ik dat je een correctieverzoek hebt ingediend en dat je jaarrekening(en) tot heden niet zijn gecorrigeerd.

    Kun je ons een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer e-mailen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij het voor je na.

    Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groet,

    Taoufik

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Nikita
    Amersfoort
    Oxxio app 12 januari 2015

    Ik voer regelmatig mijn meterstanden in en hou ze ook apart bij. Voor stroom betaal ik 45 euro P/m en kom nooit hoger dan 17 euro. De oxxio app zegt echter dat ik rond april maar 50 euro terug kan verwachten. Daarnaast is mijn voorschot voor gas 75 euro per maand, maar de app geeft al bij 60 euro verbruik aan dat we over de 100% verbruikt hebben.... Ook zitten we maar 2 maanden (5 euro, 40 euro) over ons voorschot bedrag heen en verder er ruim onder maar de voorschotcheck zegt dat we in april 300 euro bij moeten betalen. Vind het erg vreemd dat de app zulke tegenstrijdigheden laat zien...

    Reactie van Oxxio 13 januari 2015

    Beste Nikita,

    Dank je wel voor je bericht. Als je wil hebben dat er contact hierover met wordt opgenomen, verzoeken we je vriendelijk om je klantnummer en korte beschrijving van je klacht door te sturen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl. Wil je alleen feedback geven over de app, dan kun je dat ook via de App zelf doen.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Jeemienee
    Emst
    Zogenaamd 'slimme meter' gecombineerd met slechte klantenservice. 11 januari 2015

    Sinds 2009 zijn wij klant bij Oxxio. Ons verbruik is m.b.t. stroom en gas stabiel te noemen. Echter na ontvangst van de laatste jaarafrekening zagen we dat ons stroom- en gasverbruik in één jaar verdubbeld is. Toen is het corresponderen begonnen; bellen, mailen en brieven sturen. Omdat ik tot op heden nog steeds geen duidelijk antwoord cq verklaring heb gekregen, zie ik mijzelf genoodzaakt over te stappen naar een andere leverancier.

    Reactie van Oxxio 12 januari 2015

    Beste Jeemienee,

    Wat vervelend voor je, dat we je nog geen duidelijk antwoord op je vraag hebben kunnen geven.

    We zoeken het graag voor je uit.

    Wil je ons alsjeblieft je klantnummer sturen via 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl' en een korte omschrijving van je klacht. Dan komen we er snel bij je op terug.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    bianotje
    zelfs in de 14 dagen bedenktijd kom je niet van oxxio af!! 8 januari 2015

    Ik heb aan de deur een contract getekend voor levering van energie van Oxxio en zou 14 dagen bedenktijd hebben. Direct zou er een email met het contract en aanbod toegestuurd worden en per post zou het ook nog eens volgen. Toen ik na 5 dagen nog niets had heb ik gebeld waar het bleef, de email zou mij gelijk toegezonden worden. Na 2 dagen nog niks, ook niet per post. Nogmaals gebeld, 55 cent per gesprek plus gesprekskosten!!, nu om de boel op te zeggen!!! Weer werd er beloofd per email en post de bevestiging toe te sturen. weer niks ontvangen. Weer gebeld, nee het was in orde, annulering stond in de computer, moest maar wachten op de post, ja het was druk geweest., en dat van de emails was bekend, gingen er tegelijk uit en dat gaf wel eens problemen. Volgende dag wel een email dat er 1 cent van mijn rekening afgeschreven zou worden en mijn huidige leverancier opgezegd zou worden... weer gebeld, nee er was niks aan de hand, het had elkaar gekruist, nou ik geloof er weinig van. Die 1 cent zou niet worden afgeschreven en de huidige leverancier was ook niet geïnformeerd, weer een email beloofd plus terugbel actie na 3 dagen. geen terugbelactie en na 5 dagen 1 cent afgeschreven!!! weer gebeld, eruit gegooid, weg 55 cent, terug gebeld, weer 55 cent, ja dat de emails niet aankomen is niet onze fout en de brief is vandaag(?), dacht al veel eerder, op de post gegaan die zou u morgen moeten ontvangen., maar u staat als geannuleerd, huh???? hoe kan die 1 cent dan afgeschreven zijn???? weer om terugbelactie gevraagd...... ben benieuwd, ook of ik straks niet in het donker zit!!!

    Reactie van Oxxio 12 januari 2015

    Beste Bianotje,

    Wat vervelend om te horen dat je niet tevreden bent over je aanmelding en nu ook over je annulering.

    We kijken graag even met je mee.

    Wil je alsjeblieft je postcode en huisnummer doorgeven via 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl'? Wil je daarbij kort aangeven wat je vraag is?

    Dan kijken we voor je na wat er is gebeurd en nemen we snel contact met je op.

    Bedankt alvast voor je moeite.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Donker
    Eindhoven
    Totaal verkeerde indicatie van kosten 6 januari 2015

    Sinds eind februari hebben wij gas en stroom via Oxxio. Tot een maand terug gaf de Oxxio-app steeds aan dat we toch zeker €600 terug zouden krijgen op onze energierekening over 2014 en nu komen we ineens op een bedrag van -€50 uit. Vraag me toch af waar dat verschil van maar liefst €650 heen is gegaan?! Dat de app ter indicatie bedoelt is snap ik, maar als klanten op deze wijze indicaties ontvangen, ontvang ik liever niets. Zou toch graag een uitleg ontvangen.

    Reactie van Oxxio 8 januari 2015

    Beste Donker,

    We begrijpen dat dit vervelend voor je is.

    Met de Voorschotcheck kan je zien of je straks moet bijbetalen of geld terug krijgt op je jaarrekening. Op 23 oktober 2014 hebben we een update gedaan, omdat we een fout zagen in de berekening van de seizoensinvloeden voor 2015. Hierdoor kan jouw uitkomst van de voorschotcheck onjuist zijn geweest. Het kan zijn dat je daardoor vóór 23 oktober 2014 een andere uitslag zag dan daarna. De uitkomst die je nu krijgt, geeft een betere voorspelling van het bedrag op je jaarrekening.

    De Voorschotcheck berekent het verwachte bedrag op je jaarrekening. We gaan daarbij uit van je huidige verbruik, jouw actuele tarieven en dat je bij bent met betalen. Het blijft een voorspelling, ook een strenge winter kan hier grote invloed op hebben. Doe daarom de voorschotcheck regelmatig om verrassingen op je jaarrekening te voorkomen.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 0 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Michelle
    Voorburg
    rekeningen 4 januari 2015

    Geen idee hoe Oxxio zijn berekeningen doet. Onze eindafrekening viel fors hoger uit terwijl we een minimaal gebruik hebben, de Oxxio gebruiksmeter is ook niet te begrijpen. Om de hoge rekening overgestapt en nu moeten we de leveringskosten betalen voor een jaar?! Ik snap er helemaal niks van maar ben blij dat ik inmiddels heb opgezegd

    Reactie van Oxxio 5 januari 2015

    Beste Michelle,

    Het in rekening gebrachte verbruik voor stroom en gas dat in rekening is gebracht is laag. De hogere rekening komt doordat je je leveringsovereenkomst tussentijds hebt beëindigd in verband met je verhuizing. Hierdoor wordt een opzegvergoeding in rekening gebracht en de opzegvergoeding van je vorige leverancier die wij je hadden vergoed, moet je terug betalen.

    De opzegvergoeding is conform de richtlijnen van de energiekamer en bij de aanvraag van de vergoeding van je vorige leverancier is in de voorwaaarden aangegeven dat je wel je contract moet uitdienen. Zo niet dan vorderen wij het bedrag terug.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Guido Dulos
    Zoetermeer
    App werkt slecht en geeft info waar je niets mee kan. 3 januari 2015

    Het idee achter de oxxio app is mooi. Op dagbasis inzicht geven in je energieverbruik. De app die toch al een paar jaar bestaat lijkt nog steeds last te hebben van onvolwassenheid. Zo dacht ik een tijdje dat ik heel erg veel goedkoper uit was dan het jaar ervoor, totdat ik ontdekte dat de meterstanden van het laagstroomverbruik vanaf augustus niet was meegerekend. Op de iphone kan ik mijn laagstroomverbruik niet eens opgeven. Het toetsenbord ligt over het invoerveld heen. Om die reden heb ik toen ook de app op de ipad geinstalleerd. Ik was mijn wachtwoord vergeten, en vroeg de link op voor "vergeten wachtwoord". Met die link kwam ik weer terug op het inlogscherm, dus daar had ik niets aan. Ik werd wel op mijn klacht hierover op mijn wenken bediend. Netjes teruggebeld en ik kreeg een link toegestuurd die wel werkt. Sinds een paar dagen is er een nieuwe versie, maar die heb ik nog niet kunnen bekijken, want het lukt de app niet om de gegevens in te laden. Ik geef de app nu twee sterren. Omdat ik het idee prima vind hoop ik dat de problemen snel opgelost zijn en ik de app vier of zelfs vijf sterren gun.

    Reactie van Oxxio 5 januari 2015

    Beste Guido,

    Graag willen we je helpen maar dan hebben wij je postcode/huisnummer of klantnummer nodig. Wij verzoeken je vriendelijk je vraag plus deze gegevens door te sturen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    ron bekker
    waardeloos 2 januari 2015

    Wij werden aan de deur benaderd door oxxio. Het aanbod klonk erg aanlokkelijk. Middels een energiebesparend pakket zouden we tot €300,- kunnen besparen. We hebben een overeenkomst getekend en de rest zou geregeld worden. Het contract met essent werd verbroken. We hebben een paar weken op ons energiebesparende pakket gewacht, maar er kwam niets. Uiteindelijk heb ik gebeld en bleek dat we een heel ander contract hadden. Zonder energiebesparend pakket. Helemaal niet interessant voor ons. Maar we konden er niet meer onder uit. Ik heb gelijk een klacht ingediend. Na twee maanden mailen en bellen kregen we als antwoord ; er zijn helaas verkopers rond geweest die niet naar behoren hen werk deden. Helaas kan het contract niet zonder opzegvergoeding gestopt worden. Ik heb essent gebeld en onze overstap terug gelijk geregeld. Gelukkig neemt essent de opzeg vergoeding voor hun rekening. Nu heb ik de afrekening gekregen. Op de brief stond : overmaken voor 25 december. Dit heb ik gedaan, namelijk 24 december. Oxxio heeft echter pas 30 december de betaling binnen gekregen. Dus lag er 31 december ak een incasso rekening van €40,- in de bus. Jullie ook de beste wensen Oxxio!! Waardeloos bedrijf en waardeloze klantenservice!

    Reactie van Oxxio 5 januari 2015

    Beste Ron,

    Het klopt dat in de brief stond dat je het bedrag voor 25 december 2014 diende over te maken. Er stond ook in dat als wij je betaling niet binnen 14 dagen na dagtekening van de brief (11 december 2014) hadden ontvangen, er € 40,- in rekening wordt gebracht. Kennelijk is de bank die jij hebt niet dezelfde als die wij hebben, waardoor wij je bedrag iets later hebben ontvangen.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?