Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?

Klantreviews Oxxio

  • Betaal niet teveel!
  • Overstappen is geld besparen. Met onze gratis overstapservice kunt u zorgeloos switchen naar een andere leverancier.
  • Energie vergelijken
  • George Beekveldt
    Made
    Zeer Klant onvriendelijk 3 september 2015

    Vanwege een ernstige en chronische ziekte heb ik de afgelopen maanden veel behandelingen moeten ondergaan. Dit betekent concreet dat ik sinds kort de weekenden thuis ben. Door dit alles ben ik de actuele situatie mbt betalingen aan Oxxio uit het oog verloren. Na twee keer telefonisch contact te hebben gehad heb ik op 19 augustus een email gestuurd aan de klantenservice waarin ik heb vraag mij een actueel overzicht te verstrekken van datgene dat ik aan Oxxio nog schuldig ben zodat ik dit kan overmaken. Tot op heden geen maar dan ook geen enkele reactie mogen ontvangen, schandalig gewoon en buitengewoon klant onvriendelijk. Inmiddels vallen de dreigementen en aanmaningen binnen. Volgende week zal de zaak aan een advocaat worden overgedragen waarbij Oxxio gesommeerd zal worden de buitengerechtelijke kosten van deze aanmaningen te voldoen vanwege het uitblijven van enige reactie. Voor de goede orde ik wil betalen maar wil graag wat en wat en hoeveel. Ik begrijp dan ook niet dat Oxxio dit zover kan laten komen. George

    Reactie van Oxxio 4 september 2015

    Beste George,

    Wij begrijpen dat het vervelend voor je is om met aanmaningen en herinneringen te worden geconfronteerd. Je geeft aan dat je graag een betalingsregeling met Oxxio wenst te treffen. Op het moment dat Oxxio kosten heeft moeten maken en een incassobureau in de arm heeft moeten nemen, kun je geen betalingsregelingen meer rechtstreeks met Oxxio treffen. Je kunt wel contact opnemen met het incassobureau om daar een regeling te treffen.

    Je geeft aan dat je graag een actueel overzicht wil hebben van de openstaande posten. Je kunt hiertoe een e-mail sturen met je klantgegevens en een kort beschrijving van je vraag, via deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

    Wij zien je bericht met belangstelling tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 0 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    waardeloos bedrijf 2 september 2015

    Oxxio is een waardeloos bedrijf. Personeel zeer onbekwaam. Slechte service richting de klant. Ze begrijpen het probleem, maar kunnen hierop geen goede service verlenen. Personeel spreekt elkaar tegen......... Direct weer overgestapt!!!!!!!

    Reactie van Oxxio 3 september 2015

    Beste Mark,

    Je geeft aan dat je van mening bent dat Oxxio slechte service aan je heeft verleend. Kun je ons een korte beschrijving van je klachten en je klantnummer e-mailen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl. Wij nemen dat contact met je op.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • familie
    Zeer slecht, houden je aan het lijntje maar geld uitbetalen ho maar! 31 augustus 2015

    Maanden lang proberen wij het teveel betaalde geld terug te krijgen. Steeds wordt dit opnieuw toegezegd en ook bij meerdere klachten bureaus wordt aangegeven dat ze een oplossing zullen bieden als je even mailt of contact opneemt, maar hier is niets van waar er wordt nog steeds niets gedaan en het geld is nog steeds niet terug. Zolang oxxio hun geld krijgt is er niks aan de hand, maar zodra hun moeten uitbetalen zul je het niet anders dan gerechtelijk voor elkaar krijgen.

    Reactie van Oxxio 1 september 2015

    Beste Familie,

    Wij begrijpen dat het vervelend is om een bedrag terug te verwachten en dat de ontvangst hiervan uitblijft. Wij willen graag voor je nakijken wat de reden hiervan is. Kun je hiertoe je klantnummer en een korte beschrijving van je klacht doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan nemen wij contact met je op.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Ulla's Kleine, Voorburg
    Voorburg
    Uitstekend, incl. de klantenservice ! 29 augustus 2015

    Uitstekend, maar tegenwoordig zover ik weet ONDERDEEL van ENECO waar ik toen dat eenmaal kon van af wilde, wat extra problemen gaf toentertijd doordat ENECO me niet liet weten waarom zíj het incasso-bedrag niet (goed) aanpasten, en dus waarop het nieuwe bedrag gebaseerd was: de "belastingvermindering" kwam door de overstap in handen van OXXIO, waardoor Eneco voor het onderhoud en transport opeens zelfs aan mijn oude incasso-bedrag tekort had...zonder dat dat met overstappende klanten gecommuniceerd werd ! En doordat ik mij tegen dat nieuwe bedrag verzette dreigde ik uiteindelijk zelfs afgesloten te worden.... Maar Oxxio is gelukkig wel hetzelfde gebleven, maar extra korting op je jaar-rekening is nu eenmaal alleen te krijgen door over te stappen. Klant blíjven bij één energie-bedrijf betekent evt. dat je onnodig veel voor vastrecht moet betalen, en/of je snapt niet waarom je na afloop van je 1e jaar opeens méér moet gaan betalen voor je gas en/of electriciteit - méér dan de gemiddelde prijs van alle bedrijven - zelfs als je voortaan BEIDE producten bij hen wil afrekenen i.p.v. bijv. alleen gas, zonder als "bestaande klant" voor 'n redelijker contract in aanmerking te komen...

    Reactie van Oxxio 31 augustus 2015

    Beste Ulla,

    Bedankt voor je positief maar toch kritische bericht. Oxxio doet er alles aan om ook zijn bestaande klanten aan zich te binden. Oxxio biedt via MijnOxxio een verlengingsaanbod aan binnen 3 maanden voordat de overeenkomst met een vaste looptijd beëindigt. Wellicht dat de aanbieding van Oxxio aansluit bij je wensen. Mocht dat niet het geval zijn, dan horen wij dat uiteraard graag.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Jos Poppe
    Enschede
    slechte service 26 augustus 2015

    Jaarafrekening op 4 juni was fout. Ik heb sinds december zonnepanelen en heb sinds die tijd ongeveer 1000 kwh teruggeleverd zichtbaar op de meter. Op de rekening was de teruglevering echter 0. Meteen gebeld. Nieuwe afrekening zou na 8!!!!! weken komen. Nu na 11 weken weer gebeld en er is nog niets gedaan. Kan volgens Oxxio wel weer 8 weken duren. Ik vind het een grote schande en wil eigenlijk nu weg bij Oxxio, want ik vind het onaanvaardbaar. Zonder zonnepanelen was er geen probleem.

    Reactie van Oxxio 27 augustus 2015

    Beste Jos,

    Wij begrijpen dat het heel vervelend voor je is dat de teruglevering aan het netwerk niet op je nota is verwerkt. Vooral omdat je deze investering hiervoor hebt gemaakt. Wij zouden dan ook graag voor je nakijken wat de reden is dat de correctie zolang op zich laat wachten. Kun je hiertoe een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl?

    Alvast dank voor je moeite.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    JP
    Waardeloos bedrijf 19 augustus 2015

    Oxxio is de slechtste energieleverancier die er is. Ik heb twee jaar geleden geinvesteerd in zonnepanelen en nu ik meer produceer dan afneem werkt Oxxio niet mee. Ik ben al sinds 29 april (meteropname) bezig om Oxxio te bewegen mij de geleverde zonneenergie uit te betalen maar telkens hebben ze weer in rotsmoes. Bij mijn eerste telefoontje zeiden ze dit gaat drie maanden duren. Dat geloofde ik niet maar het duurt nog veel langer. Ik heb al van alles geprobeerd om ze in beweging te krijgen maar er gebeurt niets. Elke week hang ik aan de lijn en dan vertellen ze dat het nog acht weken duurt. Ik moest foto's maken van de electriciteitsmeter met een krant erbij om de datum te duiden alsof je een crimineel bent. Ik raad iedereen af om met dit bedrijf in zee te gaan.

    Reactie van Oxxio 24 augustus 2015

    Beste JP,

    Uit je bericht begrijpen wij dat een en ander niet goed loopt en dat betreuren wij. Onze excuses voor al het ongemak.

    Wij hebben inmiddels telefonisch contact met je opgenomen over deze zaak.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 0 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Prudon
    Zwaag
    contract breuk 19 augustus 2015

    beste mensen,

    Ik wilde graag klant worden bij oxxio. juist omdat de tarieven van in control mij aanspraken. Alles ging eigenlijk zoals gehoopt. ik kreeg mijn formulieren thuis en bevestiging mail enz. Wat ik alleen niet in de gaten had was dat er stond dat het een model contract was. wat mijn als leek niks zegt. ik had alles online ingevuld mijn ipad uitgekozen enz. Nu wilde ik vandaag alles nog even doorgaan omdat ik wilde weten of alles wel goed ging.

    Nu bleek dat ik niet kon inloggen bij oxxio. dus ik belde om te vragen hoe dit kwam. mij werd verteld dat de levering nog niet gestart was , die eigenlijk al een dag gelden had moeten gaan lopen. toen ik verder ging vragen was het een beetje onduidelijk wat er nu precies speelde. mijn contract klopte niet. die was variabel terwijl ik toch echt in control had geregeld. zelfs mijn ipad had ik nog aangeklikt.

    de klanten service ging het even uitzoeken. dus ik moest even wachten. en ik zal al 20 min aan de telefoon. ondertussen keek ik even naar klachten van andere klanten en toen begon ik mij echt zorgen te maken. Ik vertelde de klanten service dat ik niet verder wilde met oxxio omdat oxxio in gebreke bleef. en ik had toch nog niks geleverd gehad. en stond nog steeds bij mijn oude leverancier als klant en die leveren nog steeds mijn stroom en gas. dus ik dacht als oxxio in gebreke blijft heb ik al het recht om het contract ( wat ook al niet klopt ) te ontbinden.

    nou dit kon wel maar dan moest ik wel een maand stroom en gas gaan betalen , terwijl ik nog niet eens geleverd krijg van ze. een heel gedoe dus. ik zei ik ga niet 180 euro aan mijn huidige leverancier betalen en 3 weken later ook aan jullie 180 euro voor stroom die ik niet eens heb gehad.

    ik zeg jullie zijn fout en proberen mij er voor op te laten draaien.

    fout 1 geen levering , fout 2 het verkeerde contract , fout 3 geen inzage in wat ik moet gaan betalen.

    Ik heb er geen goed woord voor over. Ik probeer alles te regelen voor mijn vrouw , omdat ik zelf nog een aantal maanden te leven heb door kanker. zodat zij geen omkijken heeft naar dit soort dingen , maar het schijnt allemaal niet uit te maken.

    Nou ik denk toch dat ik als consument al het recht heb om het contract te ontbinden als zij hun verplichtingen niet na komen.

    Reactie van Oxxio 20 augustus 2015

    Beste Prudon,

    Zo te lezen ben je ontevreden over de dienstverlening van Oxxio tot dusver. Wij begrijpen dat het vervelend is om aan een contract vast te zitten waarvan je in de veronderstelling was dat je op een ander aanbod bent ingegaan. Wellicht dat wij samen met jou een oplossing hiervoor kunnen bedenken. Zou je hiertoe een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer kunnen doorsturen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan nemen wij contact met je op.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 0 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    felice
    zwijndrecht
    Prima geregeld 19 augustus 2015

    Gister heb ik de beslissing gemaakt om over te stappen naar Oxxio had een pakket bekeken die ik wou hebben en afgesloten . Vandaag nogmaals bekeken en vond het pakket toch niet goed , gebeld naar Oxxio en het pakket geannuleerd , De medewerker die ik aan de telefoon kreeg keek gelijk met mij mee ( dit was trouwens een hele vriendelijke en kundig persoon) en annuleerde het pakket zonder probleem . Daarna heeft de medewerker bijna een half uur met me mee gekeken wat het beste pakket voor mij zou zijn en heb nu een hele goede met mooie tarieven pakket aangeboden gekregen en natuurlijk geaccepteerd . Ik kan maar 1 ding zeggen tot nu toe zeer klantvriendelijk , correct , en zeer duidelijk in het uitleggen van het contract . Ik ben dan ook zeer tevreden.

    Reactie van Oxxio 20 augustus 2015

    Beste Felice,

    Bedankt voor je positieve berichtje en nogmaals welkom bij Oxxio.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Charlie
    Leugenachtig, blijft je jaren achtervolgen 17 augustus 2015

    Toegegeven, het is al weer een aantal jaar geleden, maar het was zo'n ontgoocheling dat ik het toch hier kwijt wil. Na ingaan van het contract bleek ik veel meer i.p.v. minder aan maandlasten te moeten betalen t.o.v. mijn oude leverancier. In de kleine lettertjes van Oxxio stond dat dit een reden tot kostenloze ontbinding van het contract mocht zijn. Mijn schriftelijke verzoek werd eerst niet beantwoord en uiteindelijk met een brief terug afgedaan als: dat is geen geldige reden, je pleegt contractbreuk en draait dus voor de boete op. Ook telefonisch werd dit bevestigd, ondanks dat ik het letterlijk kon aanwijzen in de algemene voorwaarden. Toen heb ik de betaling stopgezet en ben overgestapt naar een andere leverancier. Vervolgens kreeg ik dreigbrieven van Oxxio via incassobureaus met steeds hogere bedragen en de bewering dat mijn huis zou worden leeggehaald en ik voor de rechter moest verschijnen. Dat is ongeveer 5-6 jaar zo doorgegaan, steeds met tussenpozen waarbij ik dacht dat het voorbij was. Maar dan lag de volgende brief (soms een jaar later) weer op de mat. Ik heb weer een brief gestuurd, op advies van een bevriende advocaat, en gezegd dat het dan maar voor de rechter moest komen. Daarop zijn ze uiteindelijk afgehaakt, maar heb ik al het teveel betaalde geld (800,-) niet teruggekregen.

    Reactie van Oxxio 18 augustus 2015

    Beste Charlie,

    Bedankt voor je review. Je geeft aan dat je teveel aan Oxxio hebt betaald. Wij vernemen dan ook graag waarom je van mening bent dat je teveel aan Oxxio hebt betaald. Je kunt hiertoe een e-mail met je klacht en je klantgegevens versturen aan deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Rianne van Honk
    Malden
    Verschrikkelijk bedrijf!!! 17 augustus 2015

    OXXIO is verschrikkelijk!!! Overgestapt door zo’n nachtmerrieaanjedeur. Niet voor de IPad gegaan want maandelijkse korting kwam mij als single bijstandsmoeder van een tweeling beter uit. Aangezien gratis producten nooit gratis zijn leek me dat een goede keuze. Niet dus!!! Ik betaalde 150 euro per maand en nog een eindafrekening van 900 euro!!! En je kan er geen <naughty>reet</naughty> tegen doen!!! Resultaat; honger lijden en mijn kids kunnen dus een jaar lang helemaal niks meer wat ook maar 1 cent kost!!! En het interesseert ze helemaal niks wie ze naaien! Heb huilend aan de telefoon gezeten en moest uiteindelijk blij zijn dat ik het in 9 termijnen mocht betalen. Even voor de duidelijkheid, ik heb NOG NOOIT ergens energiekosten van bijna 250 per maand gehad!!! We wonen in een simpel rijtjeshuisje en hebben geen nieuwe apparaten of iets dergelijks! Je wordt gewoon genaaid en je kunt er helemaal niks tegen doen! Het is echt schandalig! Zoveel gedupeerde gezinnen en niemand die wat doet. Hoe kan dit mensen?!?

    Reactie van Oxxio 17 augustus 2015

    Beste Rianne,

    Wij begrijpen dat het vervelend voor je is om met een bijbetaling op je jaarnota te worden geconfronteerd. Je geeft aan dat je € 900,- moest bij betalen. Heb je reeds een toelichting gehad over hoe dit bedrag tot stand is gekomen? Zo nee, dan zouden wij je deze alsnog willen geven en je klacht samen met je door willen nemen. Je kunt hiertoe een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer e-mailen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van Rianne van Honk 24 augustus 2015probleem is niet opgelost

    Ze doen hier online alsof ze willen helpen, maar leggen vervolgens het probleem weer bij de klant. Ze kunnen niet verklaren waarom mijn rekening bij hun 1,5 x zo hoog is als bij elk ander bedrijf (in hetzelfde huis met hetzelfde verbruik! ) nee hoor, ligt aan ons...ja vast! Stelletje **** zijn het!!! Trap er niet in en stap nog vandaag over ! Want ook al lijkt het nu lager, de eindafrekening is mega!

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Anna
    Schrik van de reviews 14 augustus 2015

    Na twee vervelende telefoongesprekken met de klantenservice van Oxxio ben ik mij aan het beraden of ik bij deze energieleverancier wil blijven. Ik schrik van de reviews die ik hier lees en van het feit dat *** op alle reviews nagenoeg hetzelfde reageert. Geen oplossing, geen eigen initiatief van Oxxio, maar wederom een verzoek om actie van de klant. Die actie is mij aan de telefoon ook al gevraagd. Deels totaal niet relevant voor de vraag die ik stelde en dus niet oplossingsgericht. De reviews bevestigen het wantrouwen dat ik ervaar ten opzichte van dit bedrijf.

    Reactie van Oxxio 17 augustus 2015

    Beste Anna,

    Wij vinden het bijzonder jammer om te lezen dat je vanwege de reviews besloten hebt om niet met Oxxio in zee te gaan of om over te stappen. Het jammere van dit soort reviews is dat je nauwelijks tegengeluid hoort van onze tevreden klanten. Het is uiteraard aan jou om te beslissen of een leverancier bij je past. Wij gaan er dan ook van uit dat je een voor jou goede keuze maakt.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Spijt dat ik klant was bij Oxxio 12 augustus 2015

    Oxxio maakt veel reclame om klanten te trekken maar zodra je klant bent wordt je niet meer geholpen. Ik was net 14 dagen klant en toen is mijn contract ONTERECHT verbroken, ik zou een nieuwe contract hebben bij Nuon. Wat blijkt het contract van nuon is nog van de vorige bewoners. Nu MOET ik voor 14 dagen stroom 161 euro betalen terwijl de maandelijkse voorschot 125 euro is, 250 euro voor contractbreuk en een eindafrekening van 202 euro. Oh ja en natuurlijk ineens zonder energiemaatschappij zitten. Medewerker van de klantenservice was zo brutaal om mij niet te helpen, mag ook geen klant meer zijn, ipv fout herstellen. Toen ik vroeg om ik doorverbonden mocht worden met iemand die mij wel kan helpen werd mij gezegd dat ik maar opnieuw moest bellen. FIJN weer 0900 en zoveel per gesprek betalen. Werd totaal niet geholpen ik moest dit maar zelf oplossen terwijl ik zo versteld stond toen ik hoorde 'contractbreuk' ik Oxxio, nee dat mocht niet en kreeg verder geen hulp toen ik vroeg: mag ik weten met wie ik heb gesproken kreeg ik van hem te horen Nee dat doet er niet toe. ABSURD

    Reactie van Oxxio 14 augustus 2015

    Beste Zahira,

    Zo te lezen is er iets niet goed gedaan na je aanmelding en is de levering ten onrechte overgenomen van Oxxio door NUON. Wij zouden voor je willen nakijken of wij samen met je een passende oplossing kunnen bedenken. Kun je ons hiertoe een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer e-mailen, dan nemen wij contact met je op.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Vincent
    Hellevoetsluis
    Zeer goed 11 augustus 2015

    Geen enkel probleem gehad

    Reactie van Oxxio 13 augustus 2015

    Beste Vincent,

    Dankjewel voor de positieve review.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Natasja beerens
    Rotterdam
    Zoveel beloftes maar geen ene waar maken 10 augustus 2015

    Na meerdere keren bij het bijna aflopen van het contract contact gehad over een nieuwe aanbieding en alle keren zegen mevrouw maakt u geen zorgen komt vanzelf in uw oxxio of met de mail desnoods met de post en nu het contract afgelopen is komen met het excuus van nee u komt niet in aanmerking voor een nieuwe aanbieding.Conclussie een service van lik me potje hoge eindafrekeningen en loze beloftes nou dan zit er maar 1 ding op overstappen naar een maatschappij die klanten wel met respect behandelen

    Reactie van Oxxio 13 augustus 2015

    Beste Natasja,

    Vervelend om te lezen dat je juist de intentie had om je overeenkomst met Oxxio te verlengen, maar dat dit is misgegaan. Kun je ons een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer e-mailen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij of wij samen met jou een oplossing hiervoor kunnen bedenken.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van Natasja beerens 20 augustus 2015probleem is niet opgelost

    Oxxio heeft nog steeds geen cotact met mij gehad dus er is ook niks opgelost met vriendelijke groet natasja beerens

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    familie
    Super slecht al vanaf februari proberen wij ons geld waar we recht op hebben terug te krijgen! 10 augustus 2015

    Super slecht al vanaf februari proberen wij ons geld waar we recht op hebben terug te krijgen! vanaf februari zijn we aan het bellen en brieven sturen, maar we krijgen belofte na belofte alleen wordt er niets waargemaakt. Heel slecht!

    Reactie van Oxxio 11 augustus 2015

    Beste Familie,

    Wij begrijpen dat het heel vervelend is dat je sinds februari op terugbetaling van een tegoed wacht. Wij willen graag voor je nakijken wat de reden is dat dit tegoed niet aan je is uitbetaald. Kun je ons een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer e-mailen naar deooxxiomedewerker@oxxio.nl? Wij helpen je graag.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Miriam
    Hoogeveen
    Niet meer inloggen 6 augustus 2015

    Omdat we sinds deze maand zijn overgestapt naar een ander bedrijf en we vandaag onze eindnota hebben omtvangen van oxxio, wil ik controleren of het klopt. Ik kan echter niet meer inloggen in mijnoxxio omdat ik geen klant meer ben, dus kan mijn jaarafrekening niet meer inzien. Heel vervelend!

    Reactie van Oxxio 11 augustus 2015

    Beste Miriam,

    Je kunt inderdaad op het moment dat je geen klant meer bent, geen gebruik meer maken van MijnOxxio. Zo te lezen wil je graag de voorliggende factuur van ons ontvangen. Kun je ons een korte beschrijving van je vraag en je klantnummer e-mailen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan helpen we je graag verder.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de4 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Ongeloofwaardig bedrijf 4 augustus 2015

    Op 10 juni een brief ontvangen waarin vermeld dat we 657 euro terug krijgen van Oxxio. Dit zou binnen 14 dagen gestort worden. Na 14 dagen nog niks ontvangen. Dus maar eens gebeld, tijdens dat gesprek kreeg ik te horen dat het nog 30 dagen gin duren??? Na 30 dagen nog niks ontvangen, dus maar eens gebeld, de dame zette mij in de wacht om een en ander uit te zoeken, na een half uur stond ik nog in de wacht dus maar opgehangen en teruggebeld. Toen kreeg ik te horen dat het nog 4 weken zou duren, op de vraag waarom kon men mij geen antwoord geven. Ook de vraag om iemand hoger in functie te spreken werd genegeerd. Dus uiteindelijk maar boos opgehangen. Het is inmiddels een sprookje waar ik niet meer in geloof. Nu maar uitzoeken om andere wegen te bewandelen om mijn geld te krijgen. Had ik het moeten betalen, dan Had ik niet twee maanden kunnen uitstellen. Wat een slecht bedrijf. Dat was eens klant maar nooit weer.

    Reactie van Oxxio 5 augustus 2015

    Beste Ottojan,

    Wij begrijpen dat het vervelend voor je is om op je tegoed te moeten wachten. Kun je ons een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij of we je hiermee kunnen helpen.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    h. de bijl
    overloon
    aller allerslechtst 3 augustus 2015

    klantnummers kloppen niet, onterechte boetes wegens vermeende contractbreuk, klantmedewerkers beloven dingen die niet waar zijn, communicatief bijzonder slecht, denkt nooit mee in oplossingen, stuurt eindafrekeningen met een schatting waarbij méér dan 3000 euro betaald moet worden. In een woord: géén bonafide energieleverancier

    Reactie van Oxxio 5 augustus 2015

    Beste H. de Bijl,

    Wij begrijpen dat je bent geschrokken van je eindnota met een bij te betalen bedrag van € 3.000,- en dat je hier vragen over hebt. Kun je ons een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer doorsturen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij het voor je na.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    R. A. Stefania
    Amsterdam
    fooie 31 juli 2015

    Ik ben drie jaar bij Oxxio. Er was een verkoper van Oxxio bij mij aan de deur. Ik heb toen besloten over te stappen na haar mooie verhaal. Ik heb toen mijn betalingen aan Oxxio via automatisch incasso laten lopen. Dit jaar heb ik de verhoging niet ingevoerd. IK heb een mail van Oxxio ontvangen waarop ik meteen heb gereageerd. Ik heb niks meer van hun gehoord. Maar ik heb de wijziging laten invoeren in mijn budget. En er is naar Oxxio gebeld. Desondanks dat is Oxxio overgegaan naar drastisch methodes door het eindiging van mijn contract na drie plus jaar. Ondanks alle pogingen van mij om de misverstand op te lossen.

    Reactie van Oxxio 5 augustus 2015

    Beste R.A. Stefania,

    Oxxio zal niet zonder meer overgaan tot beëindiging van een leveringsovereenkomst. Hier gaat een heel proces aan vooraf en dit betekent ook dat onze vordering bij een incassobureau ligt. Wij adviseren je dan ook om contact op te nemen met het incassobureau om daar een regeling te treffen.

    Wij vertrouwen erop dat wij je voldoende hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 4 van de4 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    w
    onbetrouwbaar 29 juli 2015

    elke keer zelf de meterstanden ingevuld, maar op de afrekening staan geschatte standen. Daardoor flink bij moeten betalen(€350). Aantal keer heen en weer gebeld en de derde medewerker wist een beetje uit te leggen hoe het zat. Dit heb ik maar te geloven aangezien de standen niet op papier staan. Ook een eindafrekening gehad voor 5 weken ivm verhuizing. Wederom geschatte eindstanden terwijl alles zorgvuldig is ingevuld. Daarin zat een verschil van ongeveer €15. De medewerker van Oxxio geeft aan bij zulke kleine verschillen geen bezwaar te mogen aanvragen. Op mijn oxxio kan ik mijn gegevens niet meer bekijken omdat ik geen klant meer ben (overgestapt tijdens verhuizing, maar tijdelijk dus wel even oxxio op het nieuwe adres) Dit alles voelt zo ontzettend gemeen en achterbaks. Geef mensen inzicht in hun gegevens, ook al zijn ze geen klant meer. En al helmaal als ze de eindafrekening nog moeten krijgen.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    elli
    giesbeek
    eindafrekening klopt niet 28 juli 2015

    oxxio is niet via mail te bereiken , eindafrekening klopt niet ben na 1 jaar ( gelukkig overgestapt na een ander) overgestapt krijg nu naast mijn overstapboete (een correctieverzoek nieuw contract van 2 x50 euro terwijl hier niets over in mn contract staat ,maaroxxio doet dit gewoon onrechtmatig

    Reactie van Oxxio 29 juli 2015

    Beste Elli,

    Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat je in de veronderstelling bent dat je eindnota niet klopt. Wij willen dit graag voor je nakijken. Kun je hiertoe een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer e-mailen, naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl?

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van elli 2 september 2015probleem is opgelost

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    linda
    koog aan de zaan
    dreiging tot afsluiting! 27 juli 2015

    Dag oxxio! Ik heb een brief gekregen dat jullie mij binnenkort af komen sluiten terwijl jullie NIET duidelijk zijn waar het om ging! Het ging om een te weinig betaalde maand (47eu om precies te zijn) en nadat ik herhaaldelijk gemaild heb met woonenergie waar het om ging terwijl ik wel een betaalbewijs heb maar van mijn oude bedrag en DAS incasso mij half juni Pas kon vertellen ( rekening van februari hè! ) dat het om een te weinig betaald bedrag van 47 Eu ging en ik dan eindelijk duidelijk hadden een betalingsregeling wilde het ineens niet meer kon!! Jullie sturen mensen van het kastje naar de muur!! Heb jullie ook gemaild en wil ZO SNEL MOGELIJK gebeld worden! Want ik ben kapot van de stress hier Door! !

    Reactie van Oxxio 28 juli 2015

    Beste Linda,

    Je geeft aan dat je door Oxxio wordt bericht dat er een afsluiting van de aansluitingen aan je adres zal plaatsvinden. Kun je ons je klantnummer en een korte beschrijving van je klacht e-mailen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij het voor je na.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van linda 4 augustus 2015probleem is deels opgelost

    Ben overgestapt op een andere leverancier

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    C. Bunink
    Amsterdam
    Eigen fout van Oxxio wordt niet gecorrigeerd. 27 juli 2015

    Bij het aangaan van de overeenkomst, is er door Oxxio gestart met geschatte meterstanden, gelukkig heb ik naam en telnr. van de verkoper, die mij destijds alles heeft voorgerekend en hij heeft ook de juiste beginstanden genoteerd. In april heb ik zonnepanelen laten monteren en blijkt, dat Oxxio deze standen, welke door mij niet te wijzigen zijn, een mail gestuurd en een bevestiging gekregen per mail, dat de meterstanden alsnog juist zijn ingevoerd. Nu krijg ik de afrekening en..... nee hoor, niet dus!, via de Oxxio app een gesprek gestart, maar Oxxio komt met allerlei vragen die werkelijk nergens toe doen en weigeren vooralsnog hun eigen fout te corrigeren. Het is natuurlijk nog vervelender wanneer je hiermee en deze totaal onzinnige discussie in je vakantie met Oxxio moet voeren en zeker je vakantiehumeur nadelig beïnvloed. Oxxio goedkoper en een aanrader, vooralsnog zeker niet! Ik verwacht gewoon, dat Oxxio doet wat ze belooft en heeft bevestigd, de juiste meterstanden invoeren en een gecorrigeerde afrekening stuurt.

    Reactie van Oxxio 28 juli 2015

    Beste C. Bunink,

    Je geeft aan dat er bij je overstap naar Oxxio andere meterstanden zijn gehanteerd dan door jou zijn doorgegeven. Over het algemeen is het zo dat bij een overstap van de ene naar de andere leveranciers beide leveranciers dezelfde standen hanteren. Dus je oude leverancier hanteert dezelfde eindstand als door de nieuwe leverancier als beginstand wordt gehanteerd. Dus zijn de standen geschat, dan wordt dat uiteindelijk bij de eerstvolgende jaarnota recht gestrokken.

    Mocht deze werkwijze voor jou ontzettend nadeling zijn, dan zijn wij uiteraard bereid hier een kijkje naar te nemen en mee te denken aan een oplossing. Kun je ons hiertoe een korte beschrijving van je klacht en je klantnummer e-mailen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl?

    Bij voorbaat dank voor de moeite.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Waardeloos 21 juli 2015

    Kan niet minder dan een halve ster geven maar als het kon kreeg dit bedrijf van mij 0 sterren. Van alles beloven en zodra je er weer naar vraagt doen alsof hun neus bloed. Waardeloos bedrijf.

    Reactie van Oxxio 22 juli 2015

    Beste Andreana,

    Jammer om te lezen dat je heel ontevreden bent over Oxxio. Wellicht dat je ons je klantgegevens en een korte beschrijving van je klacht wil mailen, zodat wij hierover contact met je op kunnen nemen. Je kunt dit doen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

    Wij zien je reactie graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Nikki
    Geen haar op m'n hoofd die eraan denkt ooit weer bij Oxxio te gaan 15 juli 2015

    Blijkbaar was er iets misgegaan met de automatische incasso. het bedrag werd toentertijd niet afgeschreven. Dit had ik zelf niet in de gaten. Het is natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid om dat in de gaten te houden. Al die tijd heb ik niets vernomen en er waren blijkbaar meerdere betalingsherinneringen, danwel aanmaningen verstuurd. Ik heb geen van allen ooit onder ogen gehad. Tevens was er iets fout gegaan met de eindafrekening. Ook daar geen enkele nota's van gezien. Tussentijds contact gehad om andere redenen. En denk je dan dat ze je er even op attenderen dat dit financiële probleem zich voor doet "Nee hoor". Totdat er ineens een deurwaarder voor de deur stond. Stomverbaasd en vol onbegrip honderden euro's lichter. Dit alles telefonisch teruggekoppeld en gevraagd waarom men ons niet per mail of telefoon had benaderd. Daarvoor hebben zij toch onder andere ook onze gegevens voor. Hierop kregen we een vaag antwoord en werden voor ons gevoel afgescheept. Maar goed het zij zo. Omenabij 600,- aan extra kosten betaald. Dit geeft mij de reden om nooit meer in zee te gaan met Oxxio.

    Reactie van Oxxio 16 juli 2015

    Beste Nikki,

    Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat je met extra kosten bent geconfronteerd, vanwede de overdracht van het dossier naar een incassobureau. Je geeft aan dat je er geen erg in hebt gehad dat de termijnbedragen niet van je rekening werden geïncasseerd. Oxxio stuurt nadat een termijnbedrag, om wat voor reden dan ook, niet kan worden geïncasseerd, een 'oeps' e-mail. Hierin wordt je in de gelegenheid gesteld om zelf zorg te dragen voor de betaling van je termijnbedrag. Wanneer er ondanks het e-mailbericht geen betaling plaatsvindt dan volgt een herinnering en hierna een aanmaning met ophoging van €40,- administratiekosten. Je krijgt dan alsnog een termijn van 5 werkdagen om het bedrag te voldoen. Oxxio stuurt deze berichtgevingen per e-mail en als je geen e-maildres hebt, per post. Pas na het verstrijken van de laatste betaaltermijn wordt het dossier over gedragen aan een incassobureau. Dit gebeurt dus niet zonder meer.

    Wij vinden het bijzonder jammer dat je een niet zo prettige ervaring hebt gehad en wij inderdaad net als jij van mening dat je er zelf verantwoordelijk voor blijft dat je betalingen tijdig worden verricht, ook al maak je gebruik van automatische incasso.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?