Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?

Klantreviews Oxxio

  • Betaal niet teveel!
  • Overstappen is geld besparen. Met onze gratis overstapservice kunt u zorgeloos switchen naar een andere leverancier.
  • Energie vergelijken
  • G.J. Ottens
    Enschede
    Alleen voordelig voor nieuwe klanten 21 juli 2016

    Helaas is OXXIO alleen voordeling voor nieuwe klanten! De huidige klanten krijgen bij een verlenging geen concurrerende tarieven meer en dus is overstappen de enige manier om dit wel voor elkaar te krijgen.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Vincent
    Wolvega
    1 jaar gehad, ging prima... maar. 21 juli 2016

    Een jaar geleden is er een mannetje bij mij aan de deur geweest en heeft mij overgehaald om over te stappen naar Oxxio. Heel jaar van oxxio genoten, zonder enkele problemen... prima dus. 1 kleine nadeel is dat ik nu op het einde van mijn contract zit, en nieuwe leden een welkomstbonus krijgen van 190 euro en ik helemaal niks..... beetje vreemd, dus denk toch maar over te stappen, elk jaar zo'n beetje aangezien energieleveranciers alles doen om nieuwe klanten te werven, maar bestaande niet belonen.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Wil Dohmen
    Born
    kan geen email adres wijzigen terwijl mijn klantnr bekend is. 13 juli 2016

    Ze schrijven geld af maar sturen geen jaarnota, denk dat ik ga overstappen naar andere energieleverancier.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • T van den Berg
    Geverifieerde klant
    Apeldoorn
    prima 13 juli 2016

    het veranderen van leverancier is prima verlopen.

    Reactie van Oxxio 14 juli 2016

    Beste heer/mevrouw Van den Berg,

    Heel fijn dat jouw overstap zo soepel is verlopen! En enorm bedankt voor het delen van deze positieve ervaring.

    Met vriendelijke groet,

    Luciano

    Oxxio Webcare

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Johan
    Geverifieerde klant
    Lent
    jammer 12 juli 2016

    de overstap ging vloeiend, zo vloeiend dat ze te vroeg waren waardoor wij een boete kregen omdat we te vroeg weg gingen bij de vorige leverancier. Oxxio had best even een bericht kunnen geven dat we nog even moesten wachten met de overstap.

    Reactie van Oxxio 13 juli 2016

    Hi Johan,

    Dat is balen zeg!

    We kijken graag met je mee hoe dit nu precies is ontstaan.

    Heb je de mogelijkheid om een bericht via Facebook of Twitter te sturen? Dan zien we graag je persoonlijke gegevens tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Oxxio Webcare

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • H de Lang Rodenhuis
    Vlieland
    Waardeloos 9 juli 2016

    Twee weken geleden dreigde ik te worden afgesloten omdat oxxio vergeten was de netwerkleverancier voor stroom te melden dat ik een nieuw contract had ivm het overlijden van mijn man. Deze week kon ik zien dat ik aangemeld was bij liander, maar ik heb er ook gelijk een ander electracontract BIJ..."service" Oxxio😡.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • van leeuwen
    varik en heteren
    toegeven fout 6 juli 2016

    Zelf al 12 jaar bij oxxio.zeer tevreden.afgelopen jarr heeft mijn broer (ook oxxio) problemen gehad met de interpretatie van de eindafrekening. Ik heb dat voor hem overgenomen. Na 3 maanden bakkeleien voor de geschillencommissie gebracht. Pas toen ging de backoffice er goed naar kijken en gaven toe fout te zitten. Hebben direct alles vergoed en excuses aangeboden. Stonden erop om bloemen toe te sturen welke ik weigerde. Was wel een vriendelijke geste. Ik heb gevraagd om de wat meer "ingewikkelde gevallen" voortaan direct naar de b.o. door te sluizen en niet oeverloos door de(overigens zeer beleefde) werknemers van de f.o. te laten afhandelen. Waardoor een hoop frustratie voorkomen had kunnen worden. Ik hoop dar er hier lering wordt uitgetrokken. Affijn wel fijn om te horen dat ze toegaven fout te zitten en het vertrouwen hebben ze hersteld. Wat is het moraal van dit verhaal? Elke leverancier heeft goede en minder goede eigenschappen. Zonder uitzondering. Maar een fout toegeven corrigeren en het vertrouwen hertstellen vind ik top vandaar een positieve waardering

    Reactie van Oxxio 7 juli 2016

    Beste heer/mevrouw,

    Mogen wij jou hiervoor hartelijk danken! :-)

    Met vriendelijke groet,

    Luciano

    Oxxio Webcare

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Bryan Quinty
    Groesbeek
    Onbetrouwbaar 4 juli 2016

    Na ruim een jaar klant te zijn en gedurende dit jaar de app goed in de gaten gehouden te hebben nu met een behoorlijk belazerd gevoel dit bericht aan het tikken. Aan het begin van het contract in overleg met Oxxio mijn maandbedrag omhoog geschroefd omdat het er maar uit zag dat we bij moesten gaan betalen. Daarna weer de meterstanden bijgehouden en telkens het bericht 600/700 euro terug te krijgen. Leuk zakcentje voor de vakantie dachten we nog. FOUT!!!!!

    Bijna 1300 euro bijbetalen! Hoezo genept?!

    Contact opgenomen met klantenservice en kreeg de mededeling dat de app niet betrouwbaar is/was maar dat er al meer klachten waren geweest. Deze dame kon niks voor ons doen behalve een betalingsregeling. Deze toch maar afgesproken maar ik laat het er zeker niet bij zitten!!!! Oxxio is nog niet klaar met mij. Afspraak met de advocaat is al gemaakt!

    C.H

    bryqu@hotmail.com

    Reactie van Oxxio 5 juli 2016

    Beste Bryan,

    Onzettend vervelend van de hoge bijbetaling! Helemaal als je van plan was een eventuele teruggave te besteden tijdens een ongetwijfeld welverdiende vakantie. Zonder jouw gegevens kan ik geen mening vormen over de oorzaak van de bijbetaling. Eventueel kun je via Facebook of Twitter jouw klantnummer aan ons doorgeven zodat we er verder naar kunnen kijken.

    Wel wil ik daarbij opmerken dat Mijn Oxxio vooral als hulpmiddel wordt ingezet. De voorspelling die hierin wordt gemaakt is niet leidend en daarom kunnen er dan ook geen rechten aan ontleend worden. Heb je de meterstanden al gecontroleerd? Als deze werkelijk zijn, betaal je voor jouw verbruik tussen de begin- en eindstanden.

    Als ik je toch nog verder kan bijstaan in dit verhaal, verneem ik het graag.

    Met vriendelijke groet,

    Luciano

    Oxxio Webcare

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 0 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Jan Timmerman
    Geverifieerde klant
    Zeewolde
    Overstap zonder problemen 4 juli 2016

    De eindafrekening bij NLE en de overstap (nieuwe termijn berekening e.d.) bij Oxxio is probleemloos verlopen. Dus zoals het hoort.

    Reactie van Oxxio 5 juli 2016

    Beste heer Timmerman,

    Dank voor jouw positieve review. Goed om te lezen dat het vaststellen van jouw nieuwe voorschot goed is gegaan.

    Met vriendelijke groet,

    Oxxio

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 0 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    E Algra
    Geverifieerde klant
    Blije
    Oxxio 30 juni 2016

    Hoi laat me vertellen over mijn energie leverancier. Ik heb een nieuw contract bij hun afgesloten en dat ging niet zonder slalg of stoot. Omdat ik online me hadt aangemeld bij oxxio was er een bedenktijd van een maand dat moet van de overheid maar onder tussen wou de net beheerder mij afsluiten maar toen heb ik contact gehad met oxxio en toen was het klaar en nu heb ik met volle tevredenheid energie van oxxio.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    e.m. versteeg-v.d.pal
    Geverifieerde klant
    Grave
    niet up to date 30 juni 2016

    de informatie die oxxio verstrekt bij het afsluiten van een contract klopt niet en als je hier over belt krijg je een stel niets zeggende antwoorden. en geen enkele hulp.

    Reactie van Oxxio 4 juli 2016

    Beste heer, mevrouw,

    Graag reageer ik op jouw bericht van 30-06-2016.

    Ik vind het vervelend om te vernemen dat er onduidelijkheid is rondom het verstrekken van informatie bij de aanvang van een contract. Uit het bericht kan ik helaas niet opmaken wat er precies aan de hand is, maar we zoeken dit natuurlijk graag voor je uit. Wil je ons een bericht via Facebook of Twitter sturen?

    Groet,

    Oxxio Webcare

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 0 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    IV.
    Geverifieerde klant
    Beilen
    Zeer netjes en helder 30 juni 2016

    Overstap liep soepel. Aanbod groene energie, scherp tarief en geinige app maken dit prima keus.

    Reactie van Oxxio 30 juni 2016

    Goedemiddag,

    Top dat de overstap zo bevalt! En natuurlijk bedankt voor het delen van dit positieve bericht.

    Met vriendelijke groet,

    Luciano

    Oxxio Webcare

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • NMF Bakker
    Geverifieerde klant
    Deventer
    Oxxio heeft niet geleverd volgens afspraak 29 juni 2016

    Het contract was afgesloten per 01-03-2016, maar is pas op 10 mei ingegaan. Dardoor was ik bijna door Enexis afgesloten geweest

    Reactie van Oxxio 30 juni 2016

    Beste mevrouw Bakker,

    Geen fijne start van onze overeenkomst samen. Mijn verontschuldiging hiervoor. Wel fijn dat het uiteindelijk in orde is gekomen. We gaan ons best doen het vertrouwen in de komende jaren te herstellen.

    Met vriendelijke groet,

    Luciano

    Oxxio Webcare

    Reactie van NMF Bakker 9 juli 2016probleem is niet opgelost

    Aaardige reactie.Probleem viel niet op te lossen. Contract beeeindigd omdat ik er niet meer woon

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Joost
    Geverifieerde klant
    De Bilt
    Prima 29 juni 2016

    Alles is duidelijk zoals het hoort!

    Reactie van Oxxio 30 juni 2016

    Goedemiddag Joost,

    En dat houden we ook graag zo! En mocht er toch iets onduidelijk zijn, laat het ons weten via Facebook of Twitter! ;-)

    Met vriendelijke groet,

    Luciano

    Oxxio Webcare

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Leonicia
    Leiden
    Slechte zaak 27 juni 2016

    2x een eindafrekening gekregen die totaal niet klopt. Bij de verhuizing ging ook vanalles mis qua afrekeningen en standen doorgeven. Daarbij ontvangen wij brieven waarbij wij met je en jij aangesproken worden. Hallo Oxxio, wij zijn geen knikkermaatjes van je. Heel onprofessioneel komt dat over als je als bedrijf je klanten met je of jij benoemd. En dan ook nog het jip en janneke taal van de callcenter medewerkers is helemaal om te huilen. Dit laat zien dat Oxxio haar klanten totaal niet serieus neemt. Kortom wij raden Oxxio resoluut af. Slecht bereikbaar en ook met slechte service, op zich al knap. Kies een andere leverancier en hou de Oxxio buiten de deur.

    Reactie van Oxxio 28 juni 2016

    Beste,

    Spijtig om te vernemen dat het e.e.a. mis is gelopen. Hopelijk is het inmiddels opgelost, anders vernemen we het graag. Je kunt ons ook berichten via Facebook of Twitter, als je het contactformulier niets vindt of bellen geen goede optie vindt.

    Ons beleid is om onze klanten te tutoyeren, dat vinden wij meer van deze tijd. Dat je het graag anders ziet is je goed recht.

    Mocht er nog iets zijn wat we voor je kunnen doen of nakijken, dan zien we je bericht via Social Media graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Oxxio

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • AL Lionahr
    Klant onvriendelijhk 25 juni 2016

    Heel simpel, niet overstappen naar Oxxio. Ze antwoorden niet op een e-mail, hun site is zeer onduidelijk en onbruikbaar bij een klacht. Ze passen de ingangsdatum en contractduur niet correct aan. Het opzeggen tijdens de 14 daagse afkoelingsperiode lukt niet, die annuleringsmail word gewoon niet geaccepteerd in hun systeem.

    Reactie van Oxxio 28 juni 2016

    Beste,

    Jammer. deze negatieve review. Op een noreply e-mail kan niet geantwoord worden, de mails komen dan niet aan bij ons. Wel zie ik dat het gelukt is ons een bericht te sturen via ons webformulier, wat een goed alternatief is. De ingangsdatum wordt uiteindelijk door de netbeheerder bepaald, wel spijtig dat dat niet overeen komt met de datum van het aflopende contract.

    Het contract is geannuleerd, dus het is wel degelijk gelukt!

    Met vriendelijke groet,

    Oxxio

    Reactie van AL Lionahr 5 juli 2016probleem is opgelost

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • PMA eeckelaert
    Geverifieerde klant
    Brunssum
    overschakeling vlot verlopen 23 juni 2016

    kan er nu nog weinig over vertellen want ben pas aangesloten bij hun

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • c.gV.
    Zoetermeer
    goed 22 juni 2016

    Oxxio is gebruiksvriendelijk. Maar vreemd met incasso..maar wel overzichtelijk en klantvriendelijk

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • I live in an33 meter studio, alone for 31/2 months/year. . Oxxio is chargeing me for 2 persons in 85 meter. IMPOSSIBLE 19 juni 2016

    The price of Utilities 1 month (heating, electricity, gas ...) for 2 people in 85m2 flat in Amsterdam is €150 ) This average is based on 18 price points. It can be considered reliable and accurate. Latest update: June 18, 2016.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • DR van der Velden
    Geverifieerde klant
    Numansdorp
    Prima 17 juni 2016

    Gewoon goed geregeld en zeer handige App!

    Reactie van Oxxio 17 juni 2016

    Beste,

    Bedankt voor je positieve reactie! Fijn dat je zo tevreden bent met onze app.

    Groet,

    Oxxio

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Alv Era
    Steenbergen
    het is een *** Bedrijf 8 juni 2016

    Mijn appartement is verkocht, nieuwe eigenaar wilde op mijn advies ook bij Oxxio omdat zij zo lekker goedkoop zijn.

    Maar oxxio doet een krediet check, vervolgens mag de nieuwe eigenaar van het appartement een borg betalen omdat er ooit in het verleden door een vorige bewoner een schuld is ontstaan..

    hele Bijlmer staat dan te boek als wanbetaler dus dan zal alle nieuwe inwoner van de Bijlmer eerst een borg moeten betalen???

    Kortom; niet de persoon maar het adres staat vermeld als zijnde "wanbetaler".... Bijzonder allemaal, raar gang van zaken bij Oxxio !

    Heb de nieuwe bewoners dan ook geadviseerd om lekker naar een andere energie maatschappij te gaan die wel kijkt naar de persoon en niet naar het adres of wijk!

    Klanten staan totaal niet voorop.

    Reactie van Oxxio 8 juni 2016

    Goedemiddag.

    Oxxio voert bij alle klanten een controle uit op kredietwaardigheid. Voor deze controle maken we gebruik van de organisatie

    Focum. We ontvangen van Focum informatie over het te verwachten betaalgedrag van onze klanten, gebaseerd op de door de klant verstrekte persoons- en adresgegevens. Als we een negatief advies vanuit Focum ontvangen, brengen we een waarborgsom bij de klant in rekening.

    Veel andere energie leverancier maken ook gebruik van vergelijkbare bedrijven en krediet controles.

    De kans bestaat dat de nieuwe bewoners ook daar een borg moeten betalen.

    Indien wij hen toch van dienst kunnen zijn dan vernemen wij dat graag.

    Groet, Oxxio

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Absurd 8 juni 2016

    I'm sorry. I said, previously, Oxxio wants to charge me 2400 euro for 3 months and 3 weeks usage in my 33 meter apt. . I was mistaken. Sorry. I meant to say, Oxxio wanted to charge me over 2400 euro, in Addition to the 720 euro, I already paid incasso for the year. In other words, they said I owe approx. 3200 euro. for usage in a 33 meter studio While it was in dispute, they went and took money from my account without telling me. While it was in dispute I took it back and while it is still in dispute, I am being threatened with Collection Agency. This is based on Estimated usage. My actual meter reading is really 1000 higher than their estimate, so I am certain they are going to want me to pay for the other 1000 of actual use, that I never used, next time. You can't make this stuff up. I feel as if I am in a horror movie. This has been going on since Feb. of this year. Many phone calls, too many e-mails.

    Reactie van Oxxio 8 juni 2016

    Hello Bob.

    This has gone on long enough judging from your message.

    Could you contact our Webcare team through Facebook or Twitter?

    We'd like to have a look for you and see if we can help.

    Please send this original message you have written on Facebook or Twitter including your clientnumber.

    I hope to see your message soon.

    Best,

    Oxxio Webcare

    Reactie van Bob Amsterdam 17 juni 2016probleem is niet opgelost

    Oxxio still is telling me 1800 euro, mostly stroom is unusual for a 33 meter studio apt. for 1 year, more or less 3 1/2 months, but they are not responsible for it. They only go by the meter readings. I am only there 3 1/2 months a year. The other times it is empty. Last month, a friend of mine in Amsterdamran all my appliences for 1 month all the time, the lights, the tv the stereo( on low) and ran the water heater on high setting, it is High Efficency. The room heater and range are gas. The meter reading for the month, for stroom. came out less than 60 euro. That is running EVERYTHING for 1 month 24 hours/day. So I believe the meter is correct. Oxxio did tell me in Feb. 2016 they would bill me according to the previous years usage, but they never did, and now say they will not. Something is wrong with the billing. So I am going to change providers when I return to AMSD.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • O. Al_ Awdatallah
    Geverifieerde klant
    Breukelen
    mijn post code:*** 7 juni 2016

    Oxxio is heel goed firma

    Reactie van Oxxio 8 juni 2016

    Leuk dat je dit even laat weten!

    Groet

    Oxxio

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Remko
    Geverifieerde klant
    Lage Zwaluwe
    Prima geregeld 6 juni 2016

    Alles is voorspoedig verlopen. Overstap en opzegging van vorige leverancier. Netjes op de hoogte gehouden van de voortgang. Alleen erg onduidelijk wanneer ik "mijn oxxio" kan aanmaken.

    Reactie van Oxxio 7 juni 2016

    Beste,

    Welkom als klant en fijn om te lezen dat alles goed is verlopen qua overstap. Ik begrijp dat je duidelijkheid wilt wanneer je gebruik kunt maken van Mijn Oxxio. Handig immers ;). Zodra je contracten helemaal administratief zijn opgevoerd, is het aanmaken van een account mogelijk. Als je hier zekerheid over wilt, kun je ons altijd even een bericht via Facebook of Twitter sturen, dan kijken we het graag voor je na.

    Nogmaals bedankt voor je bericht en een fijne dag gewenst.

    Groet Adriaan, Oxxio

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • ADH.
    Geverifieerde klant
    Heemskerk
    Prima dienst 6 juni 2016

    Prima dienstverlening, overstap ging gladjes, geen contact hoeven opnemen met klantenservice. Slimme meter wordt uitgelezen zonder problemen.

    Ze hebben ook een app, die heeft wat verbeterpuntjes maar daar heb ik ze al feedback over gegeven (ze hebben eens in de zoveel tijd een 'feedback friday'). Je kan zien hoe je scoort vergeleken met rest van NL met hetzelfde profiel. En er wordt getoond hoeveel je van je voorschot hebt verbruikt (loopt alleen 2 dagen achter)

    Reactie van Oxxio 7 juni 2016

    Beste,

    Wat fijn om te lezen dat alles goed is verlopen rond de overstap. Ook erg leuk natuurlijk dat je tevreden bent. En goed dat je kritisch bent, we vernemen je feedback (over bijvoorbeeld de app) natuurlijk altijd graag. Mocht je ooit vragen hebben, staan we uiteraard voor je klaar.

    Groet, Adriaan, Oxxio

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?