Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?

Klantreviews Oxxio

  • Betaal niet teveel!
  • Overstappen is geld besparen. Met onze gratis overstapservice kunt u zorgeloos switchen naar een andere leverancier.
  • Energie vergelijken
  • wjH.
    Oss
    onduidelijk en klantonvriendelijk 15 april 2014

    Ze doen veel moeite om je binnen te halen maar doen daarna geen enige moeite meer om dingen goed uit te leggen.

    Reactie van Oxxio 16 april 2014

    Beste wjH,

    Wat vervelend om te horen dat je het gevoel hebt dat we je niet (meer) helpen. Graag willen we er samen met jou voor zorgen dat al je vragen beantwoord zijn en er geen onduidelijkheden meer zijn zodat we weer op zelfde voet verder kunnen als toen je klant bij ons bent geworden.

    Wil je hiervoor je klantnummer of adresgegevens e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl ?

    Hartelijke groet,

    Suze

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • opzegvergoeding 15 april 2014

    Het meest waardeloze bedrijf wat er bestaan. De klantenservice lijkt zeer onprofessioneel!!

    Ik ben benaderd door de Oxxio om klant te worden, zij kwamen aan met mooie voorwaarden en wilden zelfs de boete betalen van de overstap. Ik legde mijn zorg uit, omdat ik een welkomskado heb ontvangen van de vorige leverancier. Er werd toen in dit gesprek gezegd dat ik mij daar geen zorgen over hoefde te maken en dit ook vergoed word. (dit gesprek is zelfs opgenomen)

    Dus ik betaal de boete van 250 euro bij de e.on. Schets mijn verbazing dat ik van de Oxxio maar 150 euro terug krijg van Oxxio. Na meerdere malen aan de telefoon te hebben gehangen en zeer onprofessioneel ben benaderd, werd mij duidelijk noch nadrukkelijk gezegd dat er geen discussie over mogelijk is.Er werd steeds verwezen naar de algemene voorwaarden. Maar in het gesprek dat ik had toen het contract werd afgesloten werd er wat anders gezegd dan die voorwaarden. daarna werd zelfs de hoorn erop gegooid dat toen ik zei dat het niet klopte.

    is het mijn probleem dat de collega iets verkeerds heeft gezegd?

    JA DUS

    is een mondelinge overeenkomst ook niet geldig?

    JA WEL

    Er worden dus leugens verteld bij deze lui. geloof dus niet dat zij je boete betalen! en word hier dus zeker geen klant!

    Ik ben er nog niet klaar mee.

    Reactie van Oxxio 16 april 2014

    Beste Sylvia,

    We hebben je klacht ook ontvangen via Klachtenkompas en Klacht.nl . Zoals we eerder hebben aangegeven, zullen we je via Klacht.nl van een reactie voorzien.

    Met vriendelijke groet,

    Suze

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • Marije Ottens
    Groningen
    De slechtste keuze uit mijn leven 14 april 2014

    Eigenlijk is Oxxio nog niet eens een halve ster waard.

    Vorig jaar jaarafrekening gekregen, volgens Oxxio:

    - Gas, stand 1485 (in werkelijkheid 162) => €294 bijbetalen

    - Stroom, stand hoog 769, stand laag 1193 ( in werkelijkheid hoog 400, laag 0)=> 127,28 bijbetalen.

    Na enkele maanden, met veel moeite uiteindelijk €1062 terug gekregen met de goede meterstanden.

    Dan komt dit jaar:

    Ik heb goed doorgegeven wat de meterstanden zijn, zelf een bevestigingsmail gekregen, maar dan komt de afrekening.

    -Gas, stand 2438 (in werkelijkheid 259) => €1235 bijbetalen

    - Stroom, stand hoog 681, laag 1021 (in werkelijkheid hoog 954, laag 0) => €213 bijbetalen.

    Dus twee jaar op rij erg veel geld bij moeten betalen, terwijl de fout bij hun ligt en ik veel geld terug moest kijken.

    Geen excuses of iets van oxxio, mij niet tegemoet komen in geen enkele weg.

    Dus mijn mening: Neem geen abonnement bij Oxxio!!!

    En ik weet dat er nu een reactie komt van Oxxio, met wat vervelend voor u, mevrouw. Als je je postcode/huisnummer of klantnummer via deoxxiomedewerker@oxxio.nl stuurt met je vraag dan kijken wij het voor je na, nou ammehoela, een paar maand later gebeurd er iets, ik een paar maand, heel wat euro minder rijk, en jullie er lekker rente over krijgen!

    Reactie van Oxxio 15 april 2014

    Geachte mevrouw Ottens,

    Wij begrijpen dat het vervelend voor u is om nogmaals met een hogere jaarrekening dan verwacht te worden geconfronteerd. U geeft aan dat u reeds eerder via deoxxiomedewerker@oxxio.nl heeft gereageerd. Wij verzoeken u vriendelijk om ons nogmaals uw klantgegevens door te geven zodat wij kunnen kijken waar het aan ligt dat u wel een bevestiging krijgt van de juiste meterstanden en dat er toch geschatte meterstanden worden gebruikt.

    Wij danken u bij voorbaat voor uw medewerking.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de 1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Piet
    Hengelo
    Schooiers 12 april 2014

    Oxxio zijn ****! Spreekt met ze een voorschotbedrag af van 125 euro en vervolgens schrijven ze het 5 mallige af! Heb het gestorneerd en het afgesproken bedrag overgemaakt! Krijg in een aanmaning en vervolgens een deurwaarder voor de resterende 475 euro en als ik niet betaal wordt ik afgesloten! Ik weiger te betalen, dit was immers niet de afspraak! Toch trek ik aan het kortste eind! Ze hebben de levering opgezegd en mij de eindafrekening opgestuurd! En wat schetst mijn verbazing, ik krijg geld terug, ware het niet dat ik een boete aan hun moet betalen voor het te vroeg beëindigde contract van 125 euro voor de levering van stroom en 125 voor gas! 250 euro boete voor iets waar ik niet voor kies!!

    Vervolgens wordt ik als wanbetaler neergezet en moet bij een andere leverancier een borg betalen om überhaupt nog energie te krijgen! Lekker verdienen Oxxio, je schuift iemand een contract in de maag en zegt het gewoon op en strijkt boete premies op zonder er iets voor te doen!;**** zijn jullie,;**** van de eerste rij! De regering moet jullie verbieden om particulieren te kunnen plukken van hun zuur verdiende geld! Een ding, met mij zijn jullie nog niet klaar! Voor alle anderen, trap er niet in en laat je niet verleiden door de gladde aanbiedingen, je wordt genaaid! Mvg PB

    Reactie van Oxxio 14 april 2014

    Beste Piet,

    Zo te lezen, heeft u geen prettige ervaring met Oxxio gehad. Wij begrijpen dat het vervelend voor u is dat u met een incassobureau bent geconfronteerd.

    U geeft aan dat u een ander voorschotbedrag met Oxxio zou hebben afgesproken dan werd geïncasseerd en dat hiervoor geen mogelijkheid tot wijzigen was. Dit vinden wij vreemd omdat u zelf het voorschotbedrag kunt aanpassen in MijnOxxio of via onze klantenservice. Verder vindt een overdracht aan het incassobureau niet zonder meer plaats.

    Wij zouden het toch graag voor u nakijken om te zien waar het in uw geval mis is gegaan. Kunt u ons uw postcode+huisnummer doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan nemen wij contact met u op.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de 1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    reviewer
    Chantal Meijlink
    Stad aan 't Haringvliet
    slechte zaak 11 april 2014

    Nu heb ik de mijn oxxio app op me telefoon staan zodat ik kan bijhouden wat ik ong verbruik. Ik woon alleen, ben haast niet thuis en de kachel zet ik express niet aan of niet te hoog. Nu was voeige maand mijn verbruik van gas p.m nog maar 9,- zoveel niet meer als 15,- en nu zie ik ineens dat er 2 maanden bij zitten van ruim over de 400,-. Dit vind ik toch wel eeg knap voor iemand die de kachel niet tot weinig gebruikt en alleen woont. Woest ben ik op oxxio. Zodra de mogelijkheid er is stap ik over!! Ik heb er geen goed woord over te zeggen, als ze me elke keer geld door mijn neus blijve boren geheel onterecht!!

    Reactie van Oxxio 14 april 2014

    Beste Chantal,

    Het is inderdaad erg vervelend als je verbruik nu ineens zo hoog zou zijn. Als je je postcode/huisnummer of klantnummer via deoxxiomedewerker@oxxio.nl stuurt met je vraag dan kijken wij het voor je na.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de 2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Anita van der Weij
    Meppel
    Prima inzicht, goede prijs 11 april 2014

    Mijn ervaring met Oxxio is prima, ben vorig jaar ingestapt met een aanbieding van 3 maanden gratis stroom, aangezien wij flinke stroomverbruikers zijn omdat we beide thuiswerken, hierop ingegaan, dat scheelde al lekker! Nu weer een verlengaanbod gekregen met Samsun Galaxy Tab. Nu zou ik liever straks de 10 inch willen hebben, maar dat is ook mogelijk, tegen bijbetaling, hoeveel ik dan moet bijbetalen, dat kan ik helaas niet vinden.

    Verder ben ik qua tarief hier toch echt het voordeligst uit, voordeliger dan via energievergelijker.nl, scheelt 200 Euro per jaar, en voordeliger dan via sloopdecrisis.nl, scheelt zo'n 15 Euro per maand. Tevens kan ik altijd inzien hoe mijn verbruik zit, d.m.v. de slimme meter en de energiemonitor, mocht ik mijn verbruik zien stijgen, kan ik altijd nog het voorschotbedrag bijstellen. Alles altijd prima afgehandeld, geen probleem, de komende 3 jaar weer trouwe klant dus!

    Reactie van Oxxio 14 april 2014

    Beste Anita,

    Dank je wel voor je positieve reactie dat je tevreden bent over Oxxio. Altijd erg leuk te horen.

    Wat betreft de bijbetaling voor een 10 inch kun je het beste even contact opnemen met Paradigit 0900 - 0502; zij leveren de tablets voor ons.

    Heel veel plezier met je tablet.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • reactie op R.R. en Oxxio 11 april 2014

    Even een reactie op de beoordeling en de reactie van Oxxio hieronder. Het vastrecht bij het contract met een Ipad air is ipv €3,99 met incontrol opeens €14,00 per maand per produkt met een Ipad en dat 36 maanden lang. De gasprijs en stroomprijs is bij het Ipad contract ongeveer 1,5 cent per kwh en 1,5 cent per m3 goedkoper. Dat betekent dat je aan vastrecht over 3 jaar €720,00 meer betaald en met het iets goedkopere tarief van de gas en stroomprijs t.o.v. het incontrol contract zonder Ipad bij een alleenstaande of 2 gezinssituatie over 3 jaar amper iets bespaart. De moraal is dat je alles wat gratis lijkt zelf duur betaald. Ik heb bijvoorbeeld pas een nieuw 3 jarig jaarcontract via eigen huis bij E-on afgesloten en betaal aan vastrecht €1,92 per product per maand en ook nog lagere gas en stroom tarieven, dus het kan wel.

    Reactie van Oxxio 14 april 2014

    Beste Priscilla,

    Dank je wel voor je reactie. Graag ga ik in op je berekening.

    Het verschil tussen onze laagste vastrecht (€ 4,99) en ons pakket met het hoogste vastrecht (14,00) bedraagt € 9,01 per product per maand.

    Over drie jaar kom je dan uit op een verschil van € 648,72.

    Je geeft aan dat de tarieven ongeveer 1,5 ct. per product goedkoper zijn. Als we een gemiddeld verbruik van 3.500 kWh en 1.600 m³ nemen, scheelt dit weer over drie jaar een bedrag van € 229,50.

    Volgens je berekening ben je dan per saldo € 419,22 duurder uit.

    Daar komt bij dat je een iPad Air t.w.v. € 479,00 kunt bestellen en je een bespaar box krijgt met voor € 125,00 aan energiebesparende producten. De huidige totaalwaarde van deze producten zijn € 604,00.

    Het verschil is nu € 184,78 in je voordeel.

    Daarnaast komt nog dat je met de bespaarproducten een behoorlijk bedrag op jaarbasis kunt besparen. Hierdoor kan het voordeel verder oplopen.

    Mocht in jou situatie het verbruik lager zijn, dan komt de berekening er anders uit te zien. Het blijft daarom altijd een keuze die we aanbieden.

    Ik hoop je hiermee beter te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Michaël

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • R.R.
    Spijkenisse
    Oxxio en variabele vastrechten 11 april 2014

    Oxxio maakt een hoop reclame met "gratis items", zoals een gratis Ipad of Samsung Tab en energie besparende spullen. Echter gebruiken ze overal een ander vastrecht tarief voor, voor de Ipad zelfs 14 Euro per maand bij een 3 jarig contract en een hoger tarief voor energie. Ik ken geen leverancier die zoveel verschillende vastrecht tarieven hanteert als Oxxio. Voor bijna elk product verandert het vastrecht tarief, ik vind dit pure misleiding en onoverzichtelijk voor de minder oplettende klanten van Oxxio. De zogenaamd gratis tablets worden zo achteraf duur betaald en kunnen goedkoper op afbetaling worden gekocht wanneer men een veel goedkoper contract bij een andere leverancier neemt. Ik wilde mijn contract verlengen met 1 jaar vanaf 1 mei 2014, dit kon, echter liep het nieuwe contract dan door tot 1 oktober 2015. Dus inplaats van 1 jaar (12 maanden), 17 maanden! Dan heb je ook nog een zogenaamde "Powerstunt", hier lijkt het gas super goedkoop, (€0,4667 m3) maar dit is ook misleidend omdat je bij deze powerstunt 240 Euro vastrecht betaald voor 1 jaar, ze schermen hierbij met laagste prijsgarantie. Dat is misschien zo voor het product, echter niet voor het vastrecht, wat het weer duurder maakt als diverse andere echte prijsstunters. Oxxio is veel verf, weinig wol en ik begrijp niet dat de reclame code comissie deze misleidende wervingscampagnes goedkeurt.

    Reactie van Oxxio 11 april 2014

    Beste R.R.

    Dank je wel voor je bericht en je vragen over onze producten. Graag gaan we in op je bericht.

    Het klopt inderdaad dat we per pakket een ander tarief voor vastrecht hanteren. Dit is een keuze die we hebben gemaakt en ook gelijk een keuze die we aan onze klanten aanbieden. De consument kan dan, afhankelijk van zijn verbruik en wensen, zelf kiezen wat het beste bij hem past.

    Bij de drie InControl keuze bieden we inderdaad aan of een klant alleen 12 energiebesparende producten wilt, of in combinatie met een Samsung Tablet of een iPad air.

    We merken dat veel mensen alleen naar de verhouding kijken van vastrecht en iPad of Samsung Tablet. We begrijpen dat er zo naar wordt gekeken, maar geeft naar onze mening wel een onvolledig beeld. Wij zien het als totaal pakketten.

    Met deze pakketten kan een bepaald verbruik worden bespaard doormiddel van de energiebesparende producten. Daarnaast kan er, als er voor een iPad of Tablet wordt gekozen, gebruik worden gemaakt van de energiemonitor. Dit kan overigens ook zonder een iPad of Tablet. We zijn van mening dat als men bewust met energie omgaan en dit ook visueel kan worden weergegeven, energie kan worden bespaard. Besparing betekend een lagere energierekening, wat de klant dan weer voordeel bied.

    Per pakket kan men dus besparen op het verbruik, word er een iPad of Tablet verzonden, worden er energiebesparende producten verzonden en bieden we scherpe tarieven aan.

    Wat betreft de tarieven zien we dat er ook wel eens een vergelijking wordt gemaakt met de nieuwe tarieven van Oxxio en de bedongen tarieven van een 3 jarig contact van een paar jaar geleden. Daar kan verschil in zitten. Een betere vergelijk zou zijn als de vergelijking wordt gemaakt met de aangeboden tarieven die bij onze pakketten zitten en de tarieven die andere leveranciers aanbieden.

    Mochten klanten na deze vergelijking er geen goed gevoel of financieel voordeel aan overhouden, dan dwingt Oxxio niemand om voor onze pakketten te gaan. Het zal altijd de keuze van de klant blijven.

    De OxxioPower Stunt is een nieuw product wat we aanbieden. Oxxio vergelijkt om de zoveel tijd wat de allerlaagste pakketten zijn. Hier gaan we onder zitten. Bij een gemiddeld verbruik van 3.500 kWh en 1.600 m³ is Oxxio gegarandeerd de allergoedkoopste van Nederland. De hogere vastrechtkosten van de Powerstunt worden opgeheven de allerlaagste tarieven die we aanbieden. Ook hier geld weer, het is per consument verschillend of het een passende aanbieding is.

    Mocht men ergens anders toch goedkoper uit zijn, dan betaalt Oxxio minimaal het verschil in jaarkosten terug met een waardebon van Bol.com.

    Met vriendelijke groet,

    Michaël

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de 1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Nog niet eens consument & nu al vreselijk negatief!! 10 april 2014

    Onlangs werd door een oxxio medewerker een 'aantrekkelijk' aanbod op mijn schoot geworpen. Ik besloot na de vele negatieve reviews mijn overstap naar oxxio te annuleren. Dit was gelijk de eerste werkdag na het accepteren van het aanbod, dus netjes binnen de 7 dagen bedenktijd. Ik probeerde oxxio telefonisch te bereiken en na 1 uur en 40 minuten (!!) Wachten werd ik ein-de-lijk geholpen. Ik vertelde duidelijk dat ik mijn overstap wilde annuleren en na een aantal pogingen tot overhalen was het oke. De medewerker beloofde mij om binnen 10 werkdagen een brief te sturen met daarin de bevestiging van het annuleren van mijn overstap. 2 weken later (geen brief gekregen natuurlijk) ontvang ik een mail van mijn huidige leverancier met daarin de info dat mijn contract binnen 2 weken stopt ivm met mijn overstap naar oxxio. Nou werkelijk waar.. OXXIO DOET NET OF HUN NEUS BLOEDT EN ANNULEERT MIJN AANVRAAG GEWOON NIET!!! IK BEN TOCH ECHT HEEL DUIDELIJK GEWEEST EN IK PIK DIT NIET. ***. ze weten dondersgoed dat ik geen klant wil worden, maar negeren mij gewoon. Ohja, degene die aan de deur stond voor oxxio heeft ook nog eens valse informatie gegeven. OXXIO WERKELIJK WAT ZIJN JULLIE WAARDELOOS. DAT IEDEREEN HET EVEN WEET.

    Reactie van Oxxio 11 april 2014

    Beste Mariska,

    We vinden het erg vervelend om te horen dat het niet goed is gegaan met het annuleren. We onderzoeken dan ook graag waar het mis is gegaan en hoe we dit voor in de toekomst kunnen voorkomen.

    Wil je zo vriendelijk zijn om je aanmeldgegevens (postcode en huisnummer) te sturen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl?

    We lossen dit graag voor je op.

    Met vriendelijke groet,

    Michaël

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de 2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Lisette
    Nooit geen OXXIO meer!! 8 april 2014

    In januari 2014 de eindafrekening gehad van 2013 of ik even bijna € 1300,- wilde bijbetalen. Nu kan ik dit ineens betalen dus door veel telefonisch contact gehad te hebben een betalingsregeling afgesproken. De eerste afschrijving vond plaats op 26-02-2014 en daarna niks meer. Nu krijg ik brieven van DAS Incasso of ik even € 1500,- neer wil leggen. Ook hier met automatische afschrijvingen nooit geen post gehad maar gelijk brieven van DAS. Telefonisch contact is belachelijk duur vanwege de lange wachtrijen. En ik ben nu overgestapt omdat OXXIO mij had afgemeld bij Enexis. Nu zit ik vanaf januari bij Nuon en daar nog geen 1x problemen gehad en bij Oxxio constant al eigenlijk vanaf het begin dat we ons daar hadden aangemeld.

    Ga nooit met OXXIO in zee. Ze beloven je een hoop maar komen niks na. Ik heb nu een advocaat ingeschakeld die voor mij dingen gaat uitzoeken want er klopt niks van. Snap niet dat Oxxio eigenlijk nog mag bestaan. Reclame maken met IPad's, tablets enz. teneerste betaal je dit zelf en ten tweede ze zeggen dat je de nieuwste IPad krijgt en dan blijk je gewoon een oudere IPad te krijgen. Ben blij dat ik nu een andere gas en stroom leverancier heb die wel zijn beloftes nakomt.

    Reactie van Oxxio 8 april 2014

    Beste Lisette,

    Wij begrijpen dat er iets mis is gegaan met de betalingsregeling die u met Oxxio heeft getroffen. U heeft aangegeven dat Oxxio zonder bericht is gestopt en de vordering direct aan een incassobureau heeft overgedragen.

    U heeft bij het treffen van de betalingsregeling een bevestigingsbrief ontvangen. In deze brief staan de spelregels vermeld. Een van de spelregels is dat bij een betalingsregeling niet mag worden gestorneerd. Voor Oxxio is dit een van de meest voorkomende reden om een betalingsregeling te beëindigen. In deze bevestigingsbrief staat ook dat Oxxio het recht heeft om de vordering in het geheel zonder verdere tegenbericht over te dragen als de betalingsregeling niet wordt nagekomen of als u zich niet aan één van de andere spelregels houdt.

    Wij willen best voor u nakijken wat de reden is dat Oxxio de betalingsregeling heeft beëindigd. Kunt u ons hiertoe uw klantnummer doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

    Wij horen graag van u.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de 2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Anoniem
    Nuenen
    niet tevreden 8 april 2014

    niet erg klantvriendelijk en erg snel met boetes.

    Reactie van Oxxio 8 april 2014

    Beste Anoniem,

    Wij zouden graag voor u controleren waar het aan ligt dat u wordt geconfronteerd met boetes. Kunt u ons uw klantnummer e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij het voor u na.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van Anoniem 15 april 2014probleem is niet opgelost

    0

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • reviewer
    josé
    ulft
    gas en stroom 8 april 2014

    beste mensen allemaal

    oxxio maakt iedereen gek met die tablets kadoo

    in begin is het leuk maar daarna betaal je een vette rekening

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de 2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Liegen en jouen 4 april 2014

    Wij hebben 7 maanden moeten wachten op de jaarafrekening. Zogenaamd omdat Liander de meterstanden niet had doorgegeven. Achteraf blijkt dat de energieleveranciers vanaf de zomer 2013 zelf de meterstanden moeten verzamelen en daarin is Oxxio dus gewoon niet in staat geweest.

    Wij zijn dus voorgelogen, zonder ook maar enig excuus en worden sinds dit jaar ook nog aangeschreven met je en jij en jou. Op mijn verzoek om ons als klant met u aan te spreken wordt het volgende gezegd: "we willen graag dicht bij de klant staan door een positieve en enthousiaste toon. We hebben bewust gekozen voor een minder afstandelijke vorm van communicatie door het gebruik van "je" inplaats van "u". Dat gaat Oxxio niet meer veranderen."

    Hoezo respectloos?

    Voor mij 3 goede redenen om heel snel weg te gaan bij Oxxio.

    Reactie van Oxxio 7 april 2014

    Geachte heer / mevrouw Greuter,

    Wat vervelend dat uw jaarrekening zo lang op zich heeft laten wachten, ondanks dat kennelijk uw meterstanden bekend waren. Excuses hiervoor.

    Wat betreft 'je en jou' heeft Oxxio onlangs besloten al haar klanten aan te spreken in deze vorm. Wij begrijpen dat u dit niet waardeert en wij respecteren uw reactie. Al onze toekomstige communicatie zal echter wel in de je-vorm worden verstuurd. Hiervoor vragen wij uw begrip. Wij vinden het jammer als dit de oorzaak zou zijn van uw vertrek.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Reactie van Lucienne Greuter 16 april 2014probleem is niet opgelost

    Oxxio blijft hardnekkig je en jij gebruiken in haar schriftelijke communicatie. De klantenservice gelukkig niet, zij spreken me (nog) aan met u. Met hen heb ik gesproken over de einddatum van mijn contract. Ik stap over naar een andere leverancier.

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de 1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Mimi
    Amsterdam
    Tot ziens Oxxio, Goodbye, auf Wiedersehen! 4 april 2014

    Schandalig dat in deze tijd zo word omgegaan met de klanten bij OXXIO. Liegen over per post verzonden herinneringen en aanmaningen... Ik heb maar 1 x per e-mail herinnering gehad en dat was gelijk met mededeling dat er weer 40 euro verhoging op zit. Na 2 weken achterstallige betaling van 1 maand ben ik direct geconfronteerd met een 40 euro extra aan administratiekosten, en ben doorgestuurd naar het DAS incasso buro.

    Oxxio herinnering nota’s zijn niet duidelijk gespecificeerd... Vanaf 03-01-2014 t/m 06-03-2014 heb ik in totaal 5 nota’s (gas/stroom) betaald: 3 aan Oxxio en 2 naar DAS!

    Tot ziens Oxxio, Goodbye, auf Wiedersehen!

    Reactie van Oxxio 7 april 2014

    Beste Mimi,

    Wat vervelend dat een en ander niet duidelijk is betreffende je betalingen en herinneringen. Als je je postcode/huisnummer of je klantnummer doorgeeft via deoxxiomedewerker@oxxio.nl dan kijken we dit graag voor je na.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de 1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Paul ten Cate
    Mijn review van Oxxio 27 maart 2014

    Op 24 februari ben ik ingegaan op een verleningsaanbod (InControl met tablet). Na hier een kleine week over nagedacht te hebben, heb ik besloten om er toch vanaf te zien. Dit omdat ik niet voor 3 jaar aan een contract vast wil zitten en al een tablet heb. Na een aantal keer telefonisch contact gehad te hebben en er ook nog een mail aan gewijd te hebben, zou de verlenging ongedaan gemaakt worden. Ik heb om een bevesting gevraagd en die zou ik binnen 10 werkdag thuis ontvangen. Deze heb ik nog steeds niet. Dit alles speelde zich begin maart af. Nu kreeg ik 19 maart een mail met de bevestiging van mijn verlenging die ik dus ongedaan gemaakt zou hebben. Ik word zo moe van deze praktijken en heb dus wederom een mail gestuurd. Word vervolgd......

    Reactie van Oxxio 27 maart 2014

    Geachte heer Ten Cate,

    U heeft aangegeven dat u tijdig de verlengingsovereenkomst met Oxxio heeft geannuleerd. Kunt u ons uw klantnummer doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij of wij hierin iets voor u kunnen betekenen.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de 2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    raymond van Polen
    Mijn review van Oxxio 26 maart 2014

    Na mijn vorige bericht hierzo, ( bericht hier helemaal onderaan nog een x geplaatst met reactie van oxxio. )

    Contact gehad met oxxio, ze beloofde mij dat mijn betaling op stop was gezet tot alles was uitgezocht. ( leek me nette oplossing )

    echter vorige week bericht gehad dat ik nog niet betaald had ( dit was me al verteld dat dit nog een x kon gebeuren ivm. andere afdeling. ) vandaag bericht gehad van DAS incasso, de rekening is verhoogd met bijna 80,-! en hoop dreigementen.

    Beste oxxio, zoals ik in mijn brieven al diverse malen heb mee gedreigd... AJUUS!!! Ik ben vanaf nu weer lid van uw concurrent! Jammer maar helaas! u bent een trouwe klant met 6700 kWw per jaar kwijt door wederom VALSE beloften! Owja! uw concurrent is nog eens goedkoper ok!

    ________________

    Afgelopen 15-12-13 verhuist, en Oxxio waar ik tevreden over was is uiteraard mee verhuist, dit ging goed! Tot dat wij de eind afrekening kregen...

    bijna 1000m3 MEER gas = 493,- bij betalen! IPV ongeveer 100,- terug krijgen- ( uiteraard de door jullie berekende stand!! ) Aangezien de warme winter, en wij de verwarming niet boven de 16 graden hebben gehad vonden we dit vreemd. Gelukkig had ik bij het verlaten van het oude huis een foto gemaakt van de meterstanden. Gelijk die dag heb ik netjes het klachten formulier op de site ingevuld van oxxio. Ik kreeg dan ook gelijk de (automatische) mail terug.. Binnen 5 dagen zou er reactie volgen!

    na 7 dagen toch maar eens gebeld ivm. geen reactie. Na mijn verhaal te hebben gedaan kreeg ik te horen dat oxxio momenteel een "kleine" achterstand heeft van 10 weken.. ( sorry oxxio... ik noem 10 WEKEN!!!! NIET KLEIN!!! )

    De vrouw heb ik mijn verhaal uitgelegd en vertelde mij dat ik een foto moest maken met de krant van de dag er op, aangezien ik deze niet had op mijn 1e foto. En deze opnieuw moest mailen naar klantenservice@oxxio.nl aangezien ik inmiddels deze site ook al ben tegen gekomen, heb ik gelijk een CC gestuurd naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

    Ik heb toen die zelfde dag bij de nieuwe bewoners van mijn oude huis een foto gemaakt ( meter stand stond nog steeds ver onder de geschatte stand ) en deze met begeleidende brief gemaild.

    Uiteraard weer gelijk de (automatische) email retour met binnen 5 dagen een reactie.

    Intussen had oxxio wel ff 493,- geïncasseerd van mijn rekening. Deze kon ik gelukkig terug halen via de bank.

    Maar zoals verwacht... Nu 2 weken later... GEEN bericht van oxxio, ja toch wel... de brief! met dreigen incassobureau!

    Nou oxxio... zoals ik jullie al in mijn email schreef. ik ben 3 jaar trouwen klant, maar bij de 1e volgende "dreigbrief" mijn kant op.. verliezen jullie mij dan als klant! Wat het nog pijnlijker maakt is dat jullie hier openbaar op deze site WEL DIRECT reageren!

    want ja... NU lezen andere mensen mee! Prijs product: Klantenservice: Bereikbaarheid: Klachtafhandeling: Overstapproces: Energierekening:

    Reactie van Oxxio | 24-2-2014

    Beste Raymond,

    We vinden het erg vervelend dat het zo lang duurt. Naar aanleiding van je beoordeling hebben we onze klantenservice hierover geïnformeerd en verzocht je e-mailberichten zo snel mogelijk op te pakken.

    Met vriendelijke groet,

    Michaël

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de 1 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Rob
    Mijn review van Oxxio 22 maart 2014

    - lange wachttijden 0900 nummer.

    -zaterdagen niet bereikbaar

    -mijn oxxio (website) werkt vaak niet

    -energiemonitor werkt niet om je verbruik te lezen.

    - het doorgeven van de meterstanden duurt nu al 3 maanden. Ze nemen je meterstanden niet voor waar aan, en baseren zich op een schatting. Met als gevolg dat ze 8 weken de tijd mogen krijgen om het te herstellen. Gevolg voor klant; een hoge afrekening die je moet betalen. Correctie volgt dus veel later. Na zelfs foto's te hebben genomen blijkt het niet goed te gaan. Dit alles wordt nog eens bevestigd door het laagste cijfer van 6,4 van alle energie leveranciers.

    Reactie van Oxxio 24 maart 2014

    Beste Rob,

    Wij betreuren het dat je geen goede ervaring met Oxxio hebt ondervonden. Als je wilt dat we je helpen, geef dan via deoxxiomedewerker@oxxio.nl je postcode/huisnummer of klantnummer door dan kijken een en ander voor je na.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 1 van de 2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    E.Waardenburg
    Mijn review van Oxxio 21 maart 2014

    De stroomjaarafrekening 2013 pas in februari 2014 gekregen. Geen verrekening van de zonnestroom die mijn panelen opwekken. Nu al ruim 1000 kWh vanaf juli 2013. Wel een 'Door u te betalen' van € 102,31. Oxxio belooft binnen vijf werkdagen te reageren op mail. Inmiddels drie mails gestuurd en nog geen reactie op mijn vraag over de niet volledige jaarrekening en het verzoek de teruggekeerde energie te vergoeden. Het bedrag van €102,31 is afgeschreven en door de bank in mijn opdracht direct terug laten boeken. Binnen vier dagen de betalingsherinnering binnen van Oxxio dat ik Oxxio €102,31 schuldig ben. Dat kunnen ze wel vlot. Oxxio is mij geld schuldig! Ik zou wel eens een intern kwaliteitsonderzoek en verbeterplan willen schrijven voor dit bedrijf, wat een dramatische bedrijfsvoering. Ik wil mijn centen zien.

    Mijn klantnummer is 5788826, meteen actie graag.

    Reactie van Oxxio 24 maart 2014

    Beste E.Waardenburg,

    Op je jaarrekening stroom die je in februari 2014 hebt ontvangen, is wel rekening gehouden met je terug geleverde stroom. Wij verzoeken je vriendelijke daarom alsnog het bedrag van € 102,31 per omgaande te voldoen.

    Via e-mail hebben wij je vandaag hierover ook een bericht gestuurd.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de 3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    anthony en lysanne en baby sophie
    Mijn review van Oxxio 21 maart 2014

    oxxio stond bij ons afgelopen sept voor de deur met een mooie babbel...we hebben niks getekent maar zijn toch ongewild aangemeld. natuurlijk hebben we ons meteen afgemeld en div bevestigingen daarvan gehad. nu is het inmiddels zes maamden later en mijn vriendin hangt alweer met hun aan de telefoon..een eindafrekening maar een begin en einstand die hetzelfde is over een maand tijd...we zitten bij nuon en die heeft zoveel klanten die overstappen van dat waardeloze oxxio...oxxio is echt een super slecht bedrijf met een bedrijfsvoering van lik me vestje. we spreken heel veel mensen met slechte en zeer irritante ervaringen met oxxio en ik adviseer iedereen om of weg te gaan daar en in iedergeval nooit met iemand van oxxio te praten want je bent aangemeld voor je het weet en krijgt rekeningen voor niks en zit je zoals ons al een half jaar met dat waardeloze ***bedrijf te bellen....schandaling...en die ipad die ze je beloven gratis te krijgen....die betaal je maandelijks gewoon en voor dat geld kan je meerdere nieuwe kopen....dag oxxio en tot nooit meer ziens..

    Reactie van Oxxio 21 maart 2014

    Beste Anthony, Lysanne en baby Sophie,

    Wij begrijpen dat het vervelend voor u is om met een eindrekening te worden geconfronteerd waarvan u in de veronderstelling was dat u deze niet zou ontvangen.

    Kunt u ons via deoxxiomedewerker@oxxio.nl doorgeven om welk klantnummer het gaat, dan kunnen wij dat voor u nakijken.

    Wij horen het graag van u.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 3 van de 3 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    thomas
    Mijn review van Oxxio 19 maart 2014

    Very bad expirience. After changing the supplier form Oxxio to other still trying to take money for next months from my bankaccount.

    I do not recomend OXXIO!!!

    Reactie van Oxxio 20 maart 2014

    Dear Thomas,

    Can you please send us your postcode en number through e-mail 'deoxxiomedewerker@oxxio.nl'? We check for you what has happened.

    Thanks in advance.

    Regards,

    Dicky

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de 2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Omer Demir
    Mijn review van Oxxio 19 maart 2014

    Zeer slechte klantenservice, maar ook de winback afdeling heeft geen kaas gegeten wat betreft "service".

    Met de laatste eindafrekening kwam naar voren een bedrag van 580 euro, ze zullen wel denken dat ik een rabobank heb in mijn tuin. Nee nee, ik begrijp het; de iPad moet ook betaald worden, hij is kennelijk niet gratis!

    Eind december ook akkoord gekregen voor een betalingsregelement. Nu blijkt dus dat de laatste betaling niet helemaal goed is gegaan, waardoor de regelement volledig te vervallen is gekomen, begrijpelijk; maar waarom zouden we de regelement niet meer kunnen aanhouden?

    Echter zou ik moeten besparen en niet meer moeten betalen bij Oxxio, daar was weinig van terug te zien, ik vind het opzich ook niet erg om mijn rekening te betalen, maar juist om de reden dat de regelement niet opgepakt kan worden ben ik pleite! Mooi gedaan, snel geld trekken bij een klant die getekend heeft voor 3 jaar, ik ben weg vriend en nooit meer, maar dan ook nooit meer Oxxio en ik zal er alles aan doen om mijn omgeving er van te weerhouden, hoe gemeen dat ook klinkt; denk er maar eens eerst over na hoe ik als alleenstaande 1/3 van mijn loon in 1 keer kan afstaan aan jullie?

    Ik vond het mooiste van allen dat ik werd geconfronteerd met een opzegboete van 100 euro en dat ik de restschuld ook in 1 keer moet betalen, nee hoor, daar komt niets van in, ik ben straks weg, dan zit ik bij een andere leverancier, vervolgens kom ik in aanmerking met jullie grote vriend DAS en die kan mij wel een betalingsregelement bieden, maar jullie zijn er HEEL VEEL kwijt :)

    Reactie van Oxxio 20 maart 2014

    Beste Omer Demir,

    Wij begrijpen dat het vervelend voor u is om met een bijbetaling op uw eindrekening te worden geconfronteerd. U geeft aan dat u te maken heeft gehad met een winback afdeling. Betekent dit dat u uw leveringsovereenkomst vroegtijdig heeft beëindigd? In dit geval, kunt u met een bijbetaling worden geconfronteerd vanwege een opzegvergoeding voor het voortijdig beëindigen van het contract en heeft u een iPad dan heeft u inderdaad conform de actievoorwaarden hier een boete voor.

    Heeft u uw meterstanden doorgegeven bij de tussentijdse beëindiging. Als u geen meterstanden heeft doorgegeven aan uw nieuwe leverancier, dan kunnen deze zijn geschat. Dit kan zowel in uw voordeel als in uw nadeel zijn. U kunt dit controleren door de meterstanden op uw meter te vergelijken met de gehanteerde standen op uw eindrekening.

    Het is echter altijd mogelijk om onder bepaalde voorwaarden een betalingsregeling met Oxxio te treffen. Dit is zeker het geval als Oxxio de vordering nog niet uit handen heeft gegeven. U kunt dan uw klantgegevens doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de 2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    A. Timmer
    Mijn review van Oxxio 19 maart 2014

    Op 4 maart stuurde ik via de website een paar vragen aan oxxio. Ik kreeg op mijn mail bericht dat die vragen binnen 5 werkdagen zouden worden beantwoord. Na 5 werkdagen echter nog geen reactie. Ik stuurde weer een e-mail naar de klantenservice en ook naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl. Weer geen enkele reactie. Het is nu 15 dagen geleden dat ik mijn vragen stuurde. Blijkbaar doet oxxio alleen haar best nieuwe klanten te werven. Als je eenmaal klant bent, tel je niet meer mee. Ik heb via de website nu mijn contract opgezegd. Ook omdat hun aanbod voor komend jaar hoger uitvalt dan alle tarieven die op https://www.oxxio.nl/energieproducten/energietarieven

    staan. Als je eenmaal klant bent betaal je dus meer dan nieuwe klanten.

    Reactie van Oxxio 20 maart 2014

    Beste A. Timmer,

    Wij vinden het vervelend te lezen dat u nog geen antwoord heeft op de door u per e-mail gestelde vragen. Op het moment is het erg druk, hierdoor is de beantwoordingstijd langer dan verwacht. Wij bieden u hier onze excuses voor aan.

    Wij vinden het jammer dat u ervoor heeft gekozen om de leveringsovereenkomst te beëindigen en dat wij u als klant verliezen.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de 2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Rob Klein
    Mijn review van Oxxio 18 maart 2014

    September 2013 nieuwe meter laten plaatsen omdat de oude dubbel telde.

    Nu 6 maanden later nog steeds de restitutie van € 1900,00 nog steeds niet gehad omdat Oxxio niet meewerkt aan Liander en EnergieDirect.

    Te belachelijk voor woorden.

    Maar als wij onze rekening niet zouden voldoen, dreigen ze meteen met sancties.

    Nu gaan wij dat ook maar doen.

    Via advocaat beslag laten leggen kost niet eens zoveel maar zal ongetwijfeld het gewenste resultaat boeken.

    Oxxio, wij zullen na deze periode NOOIT meer bij u een ABO afsluiten. Zeer nalatig bedrijf!!!

    Reactie van Oxxio 18 maart 2014

    Geachte heer Klein,

    U geeft aan dat Oxxio niet mee wenst te werken aan een oplossing tussen de partijen Liander en EnergieDirect. Kunt u ons voorzien van details via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij nogmaals naar uw zaak.

    Wij vernemen graag van u.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de 2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    barry
    Mijn review van Oxxio 17 maart 2014

    Een zeer onbeschofte manier van zaken doen, mensen trap hier niet (Ipad aktie) want je krijgt helemaal niets, wacht al vanaf oktober 2013 en je wordt alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd....... het ligt nooit aan hun, wat een stelletje onfatsoenlijke lui zijn dat!

    Reactie van Oxxio 18 maart 2014

    Beste Barry,

    Zo te lezen bent u ingegaan op de iPad aktie maar heeft u de iPad nog niet ontvangen. De iPad wordt verzonden op het moment dat u aan alle actievoorwaarden voldoet. Kunt u ons uw klantnummer doorgeven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, dan kijken wij voor u na waar het aan ligt dat u de iPad nog niet heeft ontvangen.

    Met vriendelijke groet,

    Tess

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • 2 van de 2 mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
    Miranda Hallie
    Mijn review van Oxxio 16 maart 2014

    Ik heb ook een klacht over de mijn oxxio. Er staat dat wij vorig jaar veel minder gas hebben verbruikt, maar ik moet toch bijna 300 euro bijbetalen! !; contact gehad, ; Ja mevr ik zie het staan maar ik kan daar niks aan doen want de standen kloppen gewoon! NIET TEVREDEN!

    Verder vraagje: wat moet je bijbetalen voor de samsung galaxy tab 3 10.1? ?

    Reactie van Oxxio 17 maart 2014

    Beste Miranda,

    Vervelend dat je bij moet betalen terwijl je dat niet verwachtte. Het verbruik in Mijn Oxxio wordt bijgehouden op verbruiken per dag die worden doorgegeven. Als wij een dag geen verbruik doorkrijgen, wordt dat ook niet meegenomen in de berekening. Je afrekeningen worden opgemaakt op basis van de meterstanden waardoor het kan gebeuren dat je inderdaad meer hebt verbruikt dan je dacht. Mijn Oxxio is een hulpmiddel om inzicht in je verbruik te krijgen en wordt steeds verder verbeterd, maar je kunt er geen rechten aan ontlenen.

    Om te weten wat je moet bijbetalen voor de samsung galaxy tab 3 10.1 kun je het beste contact opnemen met onze leverancier Paradigit.

    Met vriendelijke groet,

    Leonie

    Oxxio Nederland bv

    Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

    Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?