Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?
  • Energieprijzen van Energiedirect.nl vergelijken

    Op deze pagina kunt u de beoordelingen / ervaringen lezen over EnergieDirect. Ook kunt u zelf uw beoordeling / ervaring over Energiedirect plaatsen. Bent u benieuwd wat de energieprijzen van Energiedirect.nl zijn ten opzichte van andere energieleveranciers en wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energierekening? Maak dan snel een vergelijking en stap vandaag nog zorgeloos over!

     

    • Top 5 goedkoopste actie producten

      Jaarkosten voor een gemiddeld huishouden (3500 kWh en 1800m3)

    • 1 €1798 / jaar
      €149.83 / maand
      Vergelijk
    • 2 €1800 / jaar
      €150 / maand
      Vergelijk
    • 3 €1811 / jaar
      €150.92 / maand
      Vergelijk
    • 4 €1811 / jaar
      €150.92 / maand
      Vergelijk
    • 5 €1812 / jaar
      €151 / maand
      Vergelijk
  • Ervaringen Energiedirect.nl

  • Meest recente ervaringen

    Meest nuttig eerst | Meest recent eerst
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Josine | 18-7-2014

      Ik sluit me bij de rest aan, ook ik heb uiterst slechte ervaringen met EnergieDirect.
      In de eerste instantie vergeleken op http://123energievergelijker.nl/ maar vanwege het beperkte aanbod via deze website overgestapt naar EnergieDirect.

      Volgend jaar mooi een andere energieleverancier zoeken want deze praktijken staan mij totaal niet aan!
      Reactie van Energiedirect.nl | 18-7-2014 Beste Josine,

      Ik begrijp dat je slechte ervaringen hebt met de levering van stroom en gas door energiedirect.nl. Mocht je nog vragen hebben of een gesprek willen over wat er is voorgevallen, dan kun je de vraag inclusief je persoonlijke gegevens toe te sturen naar onlineservice@energiedirect.nl.

      Ik hoop dat ik je hiermee verder kan helpen.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      den brok | 7-7-2014

      Ik snap niet dat Essent zijn naam zo te grabbel gooit met een dochter bedrijf als energie direct het is te gek voor woorden wat je daar mee maakt niks kunnen ze fout na fout alleen dreigen en rekeningen sturen en boetes opleggen maar hun fout bekennen dat nooit ik laat het op een rechtszaak aankomen wand dit is niet normaal meer alleen beloftes bij afsluiten contract van bonussen maar uitbetalen ho maar alleen nog boetes er boven op nooit meer energie direckt nooit meer al geven ze alles voor niks dan nog niet
      Reactie van den brok | 8-7-2014 ik krijg een mailtje van ilse van energie direct waar ik op gereageerd heb maar nog niks gehoord
      en krijg nu een mailtje van cannock chase of ik ff betalen wil binnen drie dagen of dat ze mij bij de schuld hulp verlening moeten aanmelden ik ga toch niet iets doen of betalen wat niet correct is energie direct doe je werk eens zo als het moet als dit allemaal zo makelijk gaat begin ik morgen ook met rekeningen sturen en kassa er zijn er altijd wel die willen betalen zo het blijkt ik heb de nationale ombudsman en mijn rechtshulp verzekering ingeschakeld want dit is puur bedrog
      Reactie van Energiedirect.nl | 8-7-2014 Beste Klant,

      Ik begrijp dat u ontevreden bent over hoe de leveringsperiode bij energiedirect.nl is verlopen. Ik wil graag voor u kijken of ik wat voor u kan betekenen of toelichten. U kunt hiervoor uw vragen stellen via onlineservice@energiedirect.nl, zodat ik contact met u kan opnemen.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      sharida | 4-7-2014

      Wat een top bedrijf !! Niet dus jullie mogen je schamen om je klanten zo te bestelen van hun geld! Ik heb een paar keer met jullie gebeld om te vragen of ik voldoende in de maand betaalde, en elke keer werd gezegd dat het genoeg was. Nu heb ik mijn haalt rekening gekregen en ja hoor een dikke vette rekening!! En dat is niet 100 euro nee kun je wel een paar 100 bij optellen. Jullie mogen trots zijn op zo'n slecht bedrijf als dat van jullie
      Reactie van Energiedirect.nl | 5-7-2014 Beste Sharida,

      Als ik het goed begrijp, heb je veel moeten bijbetalen bij de jaarnota omdat je voorschotbedrag niet hoog genoeg bleek. Dit zou niet zijn aangegeven toen je een paar keer tussentijds belde.

      Ik kijk graag voor je na hoe het kan dat je bij tussentijdse berekeningen niet de indicatie hebt gehad dat je voorschotbedrag veel te laag lag. Graag ontvang ik daarvoor een kopie van je bericht en je klantnummer of postcode en huisnummer in een e-mail aan onlineservice@energiedirect.nl. Ik kijk dan tevens de nota voor je na en neem contact met je op.

      Met vriendelijke groet,

      Ralf
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Wim | 24-6-2014

      Zojuist kreeg ik een mail van energiedirect.nl waarin mij een aanbod gedaan werd om over te stappen en ik doorverwezen werd naar een website, waar niet op staat. Vervolgens klik ik ergens op en krijg ik een mail dat ik een nieuw contract aangegaan zou zijn en ik dat alleen maar op kan zeggen als ik binnen 14 dagen een betaald nummer (70 cent per minuut) bel.
      Deze vlieger gaat dus niet op, dit zijn ongeoorloofde praktijken.
      Heb dan ook een klacht ingediend en meteen een replay gegeven op deze mail.
      Als energiedirect.nl op deze slinkse manier zijn klanten wil houden dan hoop ik dat ze snel iedereen kwijtraken.
      Ga ervan uit dat ik met de replay mail en de reactie op hun contactformulier van dit contract, wat ik helemaal niet wil, af ben.
      Zo niet dan gaan we naar de geschillencommissie. Laat me zo maar niet op kosten jagen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 25-6-2014 Beste Wim,

      Vervelend om te horen dat je niet wilde aanmelden terwijl dit wel is gebeurd. Ik wil graag voor je kijken of de e-mail is binnen gekomen. Hiervoor kun je de vraag en je klantnummer in een e-mailbericht toesturen naar onlineservice@energiedirect.nl.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 4 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      mario | 8-6-2014

      Via gaslicht.com een jaarcontract met bonus gehad bij energiedirect. Het verlengingsaanbod van Energiedirect bleek 200 euro duurder te zijn dan de aanbieders bij gaslicht .Echter als ik mij via gaslicht aanmeldde als nieuwe klant voor een nieuw jaarcontract dan kreeg ik de bonus alsnog uitgekeerd. Na 3 maanden kwam ik erachter dat E.D. mij het verlengingsaanbod en niet een nieuw contract had doorgevoerd. Dus kost mij dit 200 euro extra dit jaar. E.D. heeft dit niet gecorrespondeerd naar mij zodat ik niet naar een nieuwe(goedkopere) aanbieder kon overstappen. Na vele mailtjes en bewijsstukken geven Gaslicht.com en Energiedirect elkaar de schuld en ben ik flink duurder uit. Bijzonder onsportief en tot de dag van vandaag niet opgelost. Bellen met E.D. kost veel geld omdat ze met een betaalnummer werken.
      Reactie van Energiedirect.nl | 11-6-2014 Beste Mario,

      Ik begrijp uit je bericht dat je ontevreden bent over het contract wat je afgelopen jaar hebt gehad. Wanneer je hierover nog vragen hebt of toelichting wilt krijgen, dan kan je een e-mail sturen naar onlineservice@energiedirect.nl. We zullen dan telefonisch contact met je opnemen.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 4 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Yolanda Traets | 4-6-2014

      Na opzegging energiedirekt de meterstanden doorgegeven jan 2014 afrekening eind jan betaald dacht nu alles ok.
      Word plotseling eind april 193,25 afgeschreven waar ik niet op had gerekend denk alles is betaald dus gestorneerd.
      Denk betaal op het moment dat ik in mei mijn vakantiegeld krijg gedaan en nu krijg ik dus aanmaningskosten van 25 euro!!
      Diversen mails en telefoontjes gepleegd maar nee hoor snel betalen en anders word het nog hoger!!
      Dus nu betaald maar ik vind dit echt grof en ben zo boos dat ik de laatste dame van klantenservice aan het telefoon had en ik zei ik ga heel internet vol zetten met deze oplichterij!!!
      Reactie van Energiedirect.nl | 4-6-2014 Beste Klant,

      We hebben elkaar zojuist gesproken en heb u uitleg gegeven over de situatie. Ik hoop dat ik het onprettige gevoel bij u heb kunnen wegnemen.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 4 van de 5 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      youssef yahia | 28-5-2014

      met genoegen kan ik vertellen dat Energie Direct mijn probleem netjes heeft opgelost door de boete te betalen die onstaan is na de contractbreuk met vorige leverancier. tevreden dat er medewerkers zijn die toch een handje willen uitsteken om naar je probleem te kijken en deze naar tevredenheid oplossen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 30-5-2014 Beste Youssef,

      Wat fijn om te lezen dat het allemaal is opgelost.
      Je mag mijn vorige reactie met het verzoek van je adres gegevens negeren.

      Wij wachten op de nota van je vorige leverancier. En wij hopen dat we je hiermee goed hebben kunnen helpen.

      Met vriendelijke groet,

      Wieneke
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      M. Jansen | 24-5-2014

      Met stip het meest klantonvriendelijkste bedrijf waar ik ooit klant ben geweest. Na een incorrecte nota geen of te late reactie, over termijnen heen gaan en dreigen met van alles en nog wat helaas. Geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren, klachtafhandeling ontzettend slecht.
      Reactie van Energiedirect.nl | 26-5-2014 Beste M. Jansen,

      Wat vervelend om te horen dat je niet blij bent met energiedirect.nl. Ik ontvang graag in een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl je klantgegevens zodat we contact met je kunnen opnemen.

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Marianne | 15-4-2014

      Problemen bij Greenchoice ontstaan op het moment dat je voor meer hebt betaald dan dat je verbruikt hebt. Er moet dus terugbetaald worden door Greenchoice, en dat gaat blijkbaar niet zomaar. Eerst duurt het al tijden voor je een jaarafrekening krijgt. Vaak bellen en zeuren. In ons geval hebben we dan ook nog zonnepanelen, waardoor we een negatief verbruik op stroom hebben. Met veel creativiteit heeft Greenchoice de doorgegeven meterstand gewijzigd, zodat van dit negatief verbruik niets meer te zien is. Bellen naar de klantenservice leverde de belofte op dat daar nog een afrekening voor zou komen. Dat zou 'even' duren, want hun systeem zou daar niet op berekend zijn. Voor een groene energieleverancier, die zonnepanelen promoot? Heeeeeel vreemd. Vorig jaar ging de ook alles al moeilijk, en moesten we er vaak achteraan bellen. Toen hadden we nog geen panelen, maar waren we gewoon zuinig geweest. Toen had ik nog het idee dat er werkelijk wat administratieve struikelblokken waren. Nu het weer gebeurt, ben ik er van overtuigd dat het strategie is. Er wordt alleen maar wat gedaan als je blijft bellen, en zelfs dan ben je er niet zeker van of het netjes afgehandeld gaat worden. Veel vrienden van mij die zonnepanelen hebben zitten sinds kort ook bij Greenchoice, vanwege hun 'groene' opvattingen over energie. Ik zal ze maar waarschuwen, dan zijn ze vast voorbereid. Ik vind het wel jammer, de animo voor groene energie wordt natuurlijk aardig bedorven als er energieleveranciers op deze markt actief zijn die het niet zo nauw nemen met de klantenservice.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 6 van de 10 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Sabrina | 4-4-2014

      Stelletje **** zijn het!
      Ik woon in een 3 kamer flatje met 2 kids. Kreeg vandaag de jaarnota van EnergieDirect van €788,-!!!
      Wtf is dit!!!???? Maandag meteen bellen naar ze en overstappen naar een normale energieleverancier.

      IK RAAD EEN IEDER AAN GEEN KLANT TE WORDEN VAN ENERGIE DIRECT.NL!!!
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 14 van de 14 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      A.Kers | 22-3-2014

      Na ontvangst jaarafrekening moest ik 250 bijbetalen. Wat schetste mijn verbazing het voorschot werd maar met liefst 70 euro perf mnd verhoogd. Ik heb hier meteen op geaggeerd en aangegeven dat door wijzigingen in het verbruik eerder sprake zou zijn van minder verbruik danhverhoogd gebruik. Aangegeven dat een verhoging van 25 acceptabel was. Klantenservice liet niets van zich horen en ten lange leste maar zelf gebeld. Maandbedrag meteen bijgesteld. Orginele afrekening gestorneerd en nieuw bedrag overgemaakt. Nu komtmen met onfatsoenlijke telefoontjes en dreigbrieven incasso enz. ****bende is het daar en men heeft geen enkel fatsoen. Mensen er zijn meer leveanciers welke net zo duur zijn en veel klantvriendelijker. Begin er niet aan want je komt jezelf tegen.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 10 van de 11 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Anne | 17-3-2014

      Hoera ik zou zoveel terug kijken van hun dat ik dacht yess daar kan ik dan nu eindelijk eens van op vakantie, ja dat zou kunnen moet je alleen het wel uitbetaald krijgen. Daar doen ze nogal moeilijk over. Wel de nieuwe termijnen elke keer afschrijven maar je geld terug nee dat doe je niet. Als je er al wel een keer iemand over te spreken krijgt dan is het elke keer voor de 7e van de volgende maand mits er geen achterstand is. Het vervelende is er is ook al een termijnbetaling in het tegoed verwerkt. Dus denk ik elke maand zo nu betalen ze terug en heb ik een termijn betaald nee er word alleen weer een termijn afgeschreven.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 10 van de 25 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      laila | 11-2-2014

      begin noooooooooit aan energie direct het zijn echt *** ik ben een alleenstaande ouder met een kleuter ben bijna nooit thuis heb overal spaarlampen en let echt op mijn energie verbruik krijg ik een eindafrekening van 1087!!!! ik kreeg bijna een harstilstand hoe kan ik zoveel gebruikt hebben bij me moeder thuis wonen er meer personen word er 5 wasjes per week gedraaid 2 tc laptops laders die altijd in het stopcontact zitten wekkelijks een berg strijkwerk dagelijk koken en dan kom ik bij mij max 2 wasjes en ben zo zuinig en me moeder die krijg elk jaar terug het zijn gewoon *** maar ik laat het hier echt niet bij het is onmogelijk dat ik zoveel heb gebruikkt onmogelijk!!!
      Reactie van Nikki | 19-3-2014 Hoi.

      Ik werk zelf voor energyleveranciers.
      Onmogelijk dat je zelf dit verbruiken hebt gemaakt. Check de buren even misschien tappen zij af !!!!
      Of heeft u verkeerde meterstanden doorgestuurd, Dan heb je recht om het bedrag terug te krijgen!

      Succes
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 20 van de 23 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      richard | 30-1-2014

      Energie direct... geen goed woord meer voor over. Zoals eenieder hier voor de gek gehouden met lage tarieven. Nu ben ik van rekeningnummer gewisseld en was de automatische incasso niet gelukt. Krijg je iets later een brief met 25 EURO incasso kosten erbij. Tevens was de brief nog niet binnen en ze beginnen mij te bellen met de vraag of ik het even zo snel mogelijk wil overmaken.
      Dit had ik vervolgens gedaan. Maar het gaat hun niet snel genoeg kennelijk.. dezelfde avond word ik weer gebeld met hun uiterst klant onvriendelijke service.. is het geld onderhand al overgemaakt??? Ja hoor!! Hoeft niet te blijven bellen!!
      De volgende ochtend.. u raad het al.. wederom iemand die de prijs wint van meest klantonvriendelijke aan de telefoon.. u begrijpt dat mijn geduld hier ook al op begon te raken.. maar!!! In de avond nog 1 keer tegelijk met een mail... we zullen deze meneer zijn geduld testen en het nogmaals doen...
      Energie direct begint bij mij vraagtekens op te roepen of het tweederangs mafia films kijkt. Het klant onvriendelijke, pushen, dreigen en bellen begint op een hele goedkope versie te lijken van the godfather en het contact is eveneens alsof je in dergelijke films zit. Ik ben daarmee weg bij de energie leverancier en ben er ondertussen ook mee bezig om erachter te komen waarom dit bedrijf zo functioneert en wie daar verantwoordelijk voor is. Alsnog nu ik de praktijken omdraai en de druk bij energie direct leg. Geven deze ineens niet meer thuis...

      Al met al.. geen contract met energie direct aangaan. het is een knap waardeloos bedrijf!
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 24 van de 24 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      jw karreman | 20-1-2014

      Ik ben in 2012 via energie vergelijk terecht gekomen bij Energie Direct. Zij waren een stuk goedkoper dan de andere. Dit kwam ook door de bonus (350 euro) die je kon krijgen als je zou overstappen, die zou verrekend worden met de eindafrekening. Nu een jaar later heb ik mijn eindafrekening gekregen maar ik kan niets van de bonus die mij beloofd is terug vinden. Heb inmiddels contact gehad met ED en zij geven aan dat er bij hun niets bekend is van een bonus. Ik voel mij zwaar in de maling genomen en misleid. Ben inmiddels naar een andere energie maatschappij overgestapt maar moet nog wel even 100 euro bijbetalen ipv 250 euro terug krijgen.

      groetjes JW Karreman
      Reactie van anne | 3-4-2014 Bij mij op de afrekening staat wel de bonus, dus dat zou ik terug moeten krijgen en wat ik niet verbruikt heb. Maar wacht maar tot je een ons weegt. Lekker middel vind ik het om te zorgen dat je niet gaat overstappen voor je je geld binnen hebt.
      Reactie van N vd V | 25-2-2014 Hier precies hetzelfde verhaal..... Zucht. Wij moeten helaas nog meer bijbetalen €338,00!!!
      Ik ben hier erg boos over.. Heb net een klacht ingediend maar ben benieuwd of er iets mee gedaan wordt. Ik had namelijk ook al gemaild en dan zeggen ze ook dat zij niks terug kunnen vinden van die bonus.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 32 van de 33 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      H Engels | 16-1-2014

      Let goed op naar het eerste jaar contract schieten de vastrechtkosten omhoog van 40 euro inc btw naar 90 euro zowel voor gas en electra. Gewoon 100 euro meer voor vastrecht. Dit is de korting die je het eerste jaar krijgt.
      Dus na afloop contract snel overstappen.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 11 van de 12 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Edwin de Vries | 12-1-2014

      via VEH bij Energiedirect terecht gekomen. Besparing uiteindelijk van 8 euro per maand. Voor de zomer zonnepanelen laten plaatsen (ook via VEH, Oskomera). Nu heb ik ineens een extra rekening van 700 euro. Ergens gaat iets verschrikkelijk mis. Oskomera reageert niet, ondanks de belofte dat je snel reactie krijgt. Energiedirect reageert helemaal niet, dat is helemaal onbeschoft, wel een rekening willen sturen voor 700 euro aan stroom die niet is afgenomen. Liander reageert wel, dat is netjes. Wordt vervolgd.
      Reactie van Edwin de Vries | 14-1-2014 Energiedirect heeft gebeld. Blijkt dat ik al bijna 3 jaar een deel van mijn stroom niet betaal. Dat is die € 700,00.
      Hun fout, geven ze netjes toe, maar ik heb wel afgenomen dus moet wel betalen. Ze hebben me een goed betalingsvoorstel gedaan, daarmee is voor mij de kous af.
      Maar als je net een beetje rond kunt komen is een dergelijke situatie knap vervelend.
      Ik heb direct na het telefoongesprek een mail gehad waarin nogmaals excuses en samenvatting van ons gesprek. Ik vind dat ze dat wel netjes doen. Reactie had sneller gekund.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 16 van de 16 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      H van den Elzen | 10-1-2014

      ENERGIE DIRECT NOOIT ik zeg het nogmaals NOOIT aan beginnen.
      Heel veel beloven niets nakomen en ooit wel eens ervaring gehad met het telfoon terreur wat ze erop nahouden !!
      Dagen achtereen 4 a 5 keer per dag een ingesproken band horen, te laat betalen, veel te hoge boetes en inderdaad het beloofde kortingsbedrag daar klopt niets van aan het eind van de periode. Slechte service en totaal niet afspraken nakomen hoe vaak je erover belt het intreseerd ze niets. PLUS alle klanten worden in brieven en via de telefoon met JIJ aangesproken dus ook nog eens heel onbeleeft.
      Conclusie ; je wordt met veel beloftes over de streep getrokken en daarna ben je bezit van Energie direct. Ik zal nooit iemand (hoe koopkoop ook) deze leverancier aanbevelen.
      Reactie van e.ruijter | 11-1-2014 Vandaag twee brieven ontvangen een van ed en een van gemeente waar ik woon.de brief van ed is 20dec.2013gedateerd of ik maar even voor 27januari 667euro wil betalen anders word ik 27 januari 2014 afgesloten.omdat ik niet gereageerd heb op de brief. Dit kon ook niet want vandaag 11 januari 2014 bezorgd.nooit een brief of kennisgeving van hun ontvangen. Ik moet eventueel een bewijs van een dokter opsturen dat afsluiten mijn gezondheid in gevaar brengt. Ze hebben mij ook aangemeld bij mijn gemeente planbureau om mijn financien op orde te krijgen. Ik ben heel erg boos. Wat minderwaardig om zo met je klanten om te gaan. Ik ben me van geen kwaad bewust alles is netjes betaald. Dat ik deze schoffering op mijn 69 jaar moet meemaken. Ga nooit met ed in zee het zijn onbehoorlijke mensen.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 12 van de 12 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      d klok | 9-1-2014

      1jaar bij energiedirect gezeten, kwam er toen achter dat de "korting van 380eu" opgegaan was in onvoorziene kosten.
      Na meerdere malen contact gehad te hebben erover is er niemand die mij kan uitleggen hoe dit nu zit.
      Afspraken om terug gebelt te worden worden niet nagekomen!

      Ik raad iedereen af om bij energiedirect klant te worden, zeer slechte ervaring met energiedirect!
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 12 van de 13 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Wendy | 8-1-2014

      Vorig jaar stapte wij over van de Nuon naar Energiedirect. Wij kregen als welkomstcadeau € 100 korting op onze jaarnota. Vandaag onze jaarnota gekregen en krijgen een klein bedrag terug. Maar zelfs zonder die korting zou ik goedkoper uit zijn geweest dan de Nuon. En dat met de het koude voorjaar van 2013.

      Betalingsproblemen heb ik nooit gehad. Ik betaalde per automatische incasso en iedere maand werd hetzelfde bedrag overgeboekt.

      Eind december zijn wij overgestapt naar Essent omdat we daar konden profiteren van een mooie korting. Na contact te hebben gehad met Energiedirect over het invullen van mijn meterstanden bleek dat zij mijn stroom te vroeg hadden overgenomen en ik een boete moest betalen en mijn welkomstbonus misliep. Ik was hier best boos over en diende via de website een klacht in. Heel netjes werd er binnen 3 werkdagen contact met mij opgenomen. Ze hadden al geprobeerd te bellen, maar toen was ik niet te bereiken. Hierover ontving ik zelfs een e-mail. De betreffende medewerker vertelde mij dat de informatie onjuist was verstrekt en bood hiervoor zijn excuses aan.

      Al met al niets meer dan lof over deze energiemaatschappij. Als zij aan het einde van dit jaar weer een goed aanbod doen, dan stap ik zo weer over.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 7 van de 8 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Duivelshof | 7-1-2014

      Mijn energie meter bleek kapot te zijn en er moest een correctie komen op de meterstanden. De netbeheerder handelde heel snel en gaf alle gegevens door aan energiedirect. Hierna heb ik tien tallen telefoontjes moeten plegen met de klantenservice van energiedirect om de correctie afgehandeld te krijgen. De medewerkers tutoyeerden direct, waren heel brutaal en wimpelden mij iedere keer af. Bij mijn laatste telefoontje, 2 maanden later, had ik de 1e fatsoenlijke medewerker aan de lijn en toen bleek dat alle gegevens wel degelijk aanwezig waren maar niet opgemerkt door zijn collega's. Door de slechte service wil ik hier direct weg!
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 12 van de 12 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Barbara | 28-12-2013

      We krijgen nu al twee jaar in de Kerstperiode het verzoek van Energiedirect.nl om onze meterstanden door te geven. Dit moet dan binnen een paar dagen gebeuren. Aangezien wij altijd weg zijn met Kerst lukt ons dat niet. Als we de meterstanden niet hebben doorgegeven, krijgen we meteen een aanmaning. Het komt op mij nogal dwingend over.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 9 van de 11 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Carolien | 5-12-2013

      Vandaag gebeld door Eneco dat ik mijn contract had opgezegd en overgestapt was naar Energie Direct. Dit klopte niet. Ik heb NOOIT contact gehad met Energie Direct. Eneco kan dit echter niet terugdraaien. Wel waren ze zo aardig voor mij het gratis nummer van Energie Direct op te zoeken. Met Energie Direct gebeld. Door tig keuze menu's en lang wachten, nog een keer doorverbonden, weer wachten. Blijkt dat buren verderop een contact hebben afgesloten en een verkeerd nummer is doorgegeven of opgeschreven of wat dan ook. Zij beweren dat energiecontracten op huisnummers staan en niet op naam!!! Gaan ze herstellen. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. En als Eneco mij niet had ingelicht, hoe lang had ik dan een 'contact' gehad met Energie Direct voor ik er achter was gekomen? Ze werken alleen via mail....
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 12 van de 14 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      g.thijssen | 30-11-2013

      Ik heb bij de klantenservice van energie direct een vraag gesteld.
      Helaas na 3 weken nog geen antwoord.
      Ik ben meer als 10 jaar klant,maar nu wil ik zo snel mogelijk weg.
      Verschrikkelijke service.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 7 van de 8 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Mirjam | 28-11-2013

      Wat een vreselijke maatschappij. Het eerst jaar is prima maar daarna!! Door omstandigheden momenteel geen geld, betalingsachterstand terwijl ik al bij een andere maatschappij zit. Hadden ze blijkbaar niet bij jaarafrekening verwerkt. Nu zijn ze absoluut niet in voor een betalingsregeling en sturen brieven met boetes en vermeldingen dat ze het uit handen gaan geven. Zeer mensonvriendelijke maatschappij
      Reactie van P. Bil | 28-12-2013 Ik heb precies dezelfde ervaringen.
      De klantenservice is vreselijk, ze werken bepaalde protocollen af en ze wijken er ook niet vanaf, zelfs niet als je klachten hebt en de fout ligt bij hun. Ik heb al 2 klachten ingediend maar geen reactie. Inderdaad wel boetes en dreigen uit handen te geven, en dreigmails en zelfs automatische telefoontjes op mijn werk die ook collega's te horen krijgen al voor het termijn om te betalen is afgelopen. Heel ittitant. NOOIT MEER.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
  •  
    Pagina 1 van 10