Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?
  • Energieprijzen van Energiedirect.nl vergelijken

    Op deze pagina kunt u de beoordelingen / ervaringen lezen over EnergieDirect. Ook kunt u zelf uw beoordeling / ervaring over Energiedirect plaatsen. Bent u benieuwd wat de energieprijzen van Energiedirect.nl zijn ten opzichte van andere energieleveranciers en wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energierekening? Maak dan snel een vergelijking en stap vandaag nog zorgeloos over!

     

    • Top 5 goedkoopste actie producten

      Jaarkosten voor een gemiddeld huishouden (3500 kWh en 1800m3)

    • 1 €1525 / jaar
      €127.08 / maand
      Vergelijk
    • 2 €1566 / jaar
      €130.5 / maand
      Vergelijk
    • 3 €1578 / jaar
      €131.5 / maand
      Vergelijk
    • 4 €1596 / jaar
      €133 / maand
      Vergelijk
    • 5 €1596 / jaar
      €133 / maand
      Vergelijk
  • Ervaringen Energiedirect.nl

  • Meest recente ervaringen

    Meest nuttig eerst | Meest recent eerst
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Geert | 27-1-2016

      Vandaag had ik een erg teleurstellende ervaring met Energiedirect. Nadat ik een jaar lang trouw en netjes alle voorschotten heb betaald vergeten ze nu de welkomstpremie van € 180 via de eindafrekening aan mij uit te betalen. Jammer dat het zo moet en dat ik hier nu weer achteraan moet.
      Reactie van Henk | 4-2-2016 Mij overkwam vorige week hetzelfde. Ik ontving allereerst de jaarafrekening, die klopte niet, ten eerste daar er geen welkomstpremie op stond, ten tweede de opsomming van de betaalde maanden klopte niet, hierover een email gezonden en later terug gebeld dat ze de nota gaan corrigeren en mn welkomstpremie ook gaan uitbetalen later in de maand februari, de nota aanpassen is nog niet gedaan, wel ondertussen uitbetaald. Nu zag ik gisteren dat ze weer een maandtermijn hebben afgeschreven terwijl m'n jaarcontract al is afgelopen (half januari) en ik keurig de 12 maandtermijnen reeds heb voldaan. Na het storneren heb ik nu een email ontvangen dat dit termijn onderdeel is van de jaarafrekening (terwijl ik reeds 12 maanden heb betaald) en dit gaan verrekenen met m'n welkomstpremie, de k....zakken. Afijn weer een email gezonden met een bijlage van de bank waar de afschrijvingen opstaan en nu maar weer afwachten. Ben weer terug naar de NUON, waar (vooralsnog) m'n ervaringen een stuk beter mee zijn.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      J.C. van der Linden | 20-1-2016

      Sinds kort ben ik gelukkig van dit bedrijf af dacht ik
      Sinds afgelopen vrijdag wordt ik dagelijks telefonisch door ze gestalked
      ik heb nl een bedrag van 122 euro, wat door hen was geincasseerd, laten storneren
      het bedrag was voor mij onbekend, vandaar de stornering.
      Dit heb ik al 5* aan de onsympathieke medewerkers verteld.
      Jammer dat als zij bellen ik eerst mijn postcode e.d. moet vertellen Wie belt wie
      wat ook zeer jammer is dat ik al 5* verzocht heb dat ze het eea op papier moeten zetten.
      Als je dat als bedrijf niet kan, dan ben je wmb onbetrouwbaar
      Reactie van Energiedirect.nl | 8-2-2016 Beste klant,

      Vervelend om te lezen dat u dit op deze manier ervaart. Ik wil u vriendelijk vragen om een e-mail te sturen met daarin uw klacht en de betreffende postcode en huisnummer. Dan kan ik kijken of we de ongenoegen weg kunnen nemen.

      Met vriendenlijke groet,

      Rick
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Salih | 6-1-2016

      Gisteren kwamen 2 medewerkers van energiedirect aan de deur en vragen ons om te overstappen naar hun ,ik heb gezegd nee maar zij blijfen mij overbodig overtuigen tot ik zei oke en de contract ondertekende.
      Dan les ik andere mensen ervaring en blijkt dat een deel van de boete voor vroeg beëindiging van onze contract van de andere leverancie moeten wij zelf betalen en ook de geld kado wordt na 12 maanden overgemaakt dus ik wilde niet in probleem te komen met de andere leverancie .
      Ik belde energie direct en opzegt de contract op . De medewerkers aan het telefoon waren echt vriendelijk en hebben mij direct geholpen met begrip voor mijn situatie. De opzeg mail was direct opgestuurd naar mij .
      De telefoonlijn was direct bereikbaar en ik was heel goed en snel geholpen en ik wacht tot einde van mijn oude contract en overstap naar energie direct.
      Reactie van Energiedirect.nl | 5-2-2016 Beste Salih,

      Excuses voor de late reactie, er was een storing, waardoor wij niet in de gelegenheid waren om te reageren. Goed om te horen dat je tevreden bent over het contact met onze medewerkers! Wij hopen je dan ook graag terug te zien als klant.

      Met vriendelijke groet,

      Ilona
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Yvonna | 6-1-2016

      Ik zag ze al over straat lopen, drie "vertegenwoordigers" van Energie Direct.
      Ik deed de deur open en zei direct dat ik niks aan de deur koop. Het antwoord was wij verkopen niks. Ik zei dat ik toch niets wilde en hij zei "Dan heeft u geen interesse in bezuinigen?". Ik zei weer nee ik heb geen interesse maar deze jongeman bleef volharden. Omdat het niet voldoende was om te zeggen dat ik geen interesse had werd ik een beetje kribbig, ik heb wel 10 keer nee gezegd maar ik moest uiteindelijk de deur in zijn gezicht sluiten omdat hij verbaal vervelend werd.

      De laatste zin die ik hoorde was "Dus u wilt wel op boodschappen bezuinigen maar niet op gas en licht". Deze intimiderende toon viel bij mij zeer slecht. Een minuut daarna kwam mijn man thuis en de vertegenwoordiger vroeg of hij hier woonde. Toen mijn man ja zei was het antwoord terwijl hij naar mij zwaaide "Oh dus dat is jouw vrouw, doe haar de groeten". Dit allemaal op overdreven vriendelijk toon.

      Het kan toch niet de bedoeling zijn dat uw product zo aan de man word gebracht.
      Het zou voldoende moeten zijn als ik zeg dat ik geen interesse heb. Ik voelde me niet prettig dat ik zo iemand te woord moest staan.
      In ieder geval voor mij geen Energie Direct!
      Reactie van Energiedirect.nl | 8-2-2016 Beste Yvonna,

      Aller eerst mijn excuses voor de manier waarop je aangesproken bent. Dit is uiteraard niet onze wijze van klantenwerving. Ik wil u vriendelijk vragen om een e-mail naar ons te sturen met daarin de betreffende postcode en huisnummer? Dit kan naar klantenservice@energiedirect.nl. Dan kan ik hiervan een melding maken en spreken wij de medewerker aan op zijn/ haar gedrag.

      Met vriendelijke groet,

      Rick
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      P.J. Otte | 2-1-2016

      Jammer dat men bij Energiedirect schijnbaar haar dataverkeer niet in orde heeft? Na het vervangen van mijn meter in verband met het plaatsen van zonnepanelen is men er het spoor bijster. Enexis als netbeheerder heeft de terugmeldingsmeter geplaatst zij meld dit op het datanet. Energiedirect stelt echter dat ze niets heeft ontvangen. Ik ben daardoor niet in staat goed mijn jaarlijkse eindafrekeningformulier in te vullen. Energiedirect verplicht me om contact op te nemen met Enexis die weer stelt dat ze niets voor me kunnen betekenen daar zij zegt aan haar verplichtingen te hebben voldaan.
      Reactie van Energiedirect.nl | 4-1-2016 Beste klant,

      Bedankt voor de review. Ik adviseer u om de klacht te sturen naar webcare@energiedirect.nl. Op deze manier zijn wij in staat om de gegevens op te zoeken. Zodat we tot een eventuele oplossing kunnen komen.

      Ik hoop u voldoende geinformeerd te hebben.

      Met vriendelijke groet,

      Rick
      Reactie van Peter otte | 4-1-2016 Mijn gegevens zijn inmiddels bekend bij Energiedirect zo meld men mij.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Raymond Dorfel | 30-12-2015

      Geachte mijnheer/mevrouw,

      Ik heb in de jaanota van energiedirect 2014-2015 een bedrag bij moeten betalen van 1202 euro. Ik zou 2991m3 verbruikt hebben en omdat er een ketel en een nieuwe meter werd geplaatst vanaf 23-06-2015. Echter, voor deze datum werd er verwarmd middels blokverwarming/stadsverwarming, welke niet geschied via gas. het enige gas wat ik voor deze datum gebruikte was voor het koken. Ik betaalde dan ook elke maand een bedrag aan ennatuurlijk.nl.
      Daarnaast betaalde ik een bedrag voor electriciteit en een klein beetje voor gas (koken) bij energiedirect.
      Energiedirect claimt dat er nooit meterstanden zijn doorgegeven (wat ook niet klopt en de jaarnota's van 2013 en 2014 zijn ook niet te vinden op de persoonlijke pagina) en dat er nu een correctie plaatsvindt op basis van de doorgegeven eindstanden van Enexis.

      Nu heb ik inmiddels meerdere malen gemaild, gebeld en Energiedirect blijft stug volhouden dat ik 2991 m3 heb verbruikt in een jaar. Hieronder een mail die ik als laatste heb verstuurd:


      "Bedankt voor uw antwoord op mijn mail. Echter ga ik nog steeds niet akkoord met deze berekening, aangezien de meterstanden TOTAAL onjuist zijn, zeker gezien het totale verbruik van de periode 23-6-2015 tm nu:

      23-6-2015 meterstand: 0m3 (de dag dat de blok/stadsverwarming werd vervangen door een hoog rendementsketel)
      29-12-2015 meterstand 438 m3

      Mijn verbruik over de afgelopen 6 maanden is 438m3 : 6 maanden= 73m3 per maand x 12= 876m3 per jaar!!!!

      Reken nog eens met mij mee. U geeft aan dat mijn verbruik van 23-6-2015 tm 25-10-2015 141m3 is geweest:
      Dit zijn 4 maanden: 141m3 : 4= 35 m3 per maand!!!

      Gemiddeld gezien zou ik zeggen tussen de 500 en 700m3 per jaar.

      Mijn verbruik vóór de periode van de ketel(23-6-2015), was puur voor het koken, nooit en te nimmer voor iets anders. Dus u wilt suggereren dat mijn verbruik met stadsverwarming (wat niet middels gas gaat en wat ik per maand aan ennatuurlijk.nl betaalde) en het gas wat ik bij u afnam alleen voor koken, vele malen hoger is dan nu? U kunt toch zelf ook rekenen en zien dat mijn verbruik bij lange na niet 2991m3 per jaar is. Dat betekent dat ik vorig jaar 2115 m3 meer heb verbruikt dan ik dit jaar überhaupt kan gebruiken.

      De meterstanden die door zijn gegeven kloppen daarom voor geen meter. Daarnaast is mijn verbruik van electra ook nog eens gedaald afgelopen jaar. Hoe komt dit? Omdat ik elke dag van 8.00-20.00 weg ben voor werk en er verder niemand thuis is, omdat ik alleen woon. De kachels boven en in de keuken nooit aan heb en maximaal 5 minuten douche om de dag, want ik douche in het sportcentrum op de andere dagen.

      Ik weet niet hoe enexis aan deze standen komt of is gekomen, maar u kunt toch zelf notabene conclusies trekken uit het verbruik dat dit schier onmogelijk is.

      Conclusie: Mijn totale verbruik vóór 23-6-2015 kan nooit hoger zijn dan de periode erna, gezien blok/stadsverwarming geen gebruik maakt van gas. Dit heb ik geverifieerd bij ennatuurlijk. Ten tweede kunt u zien aan de berekening en de huidige standen, dat mijn gemiddelde jaarverbruik tussen de 500 en 700m3 zit. 2991 m3 is iets voor een volledig gezin die de hele dag thuis is. Als u nog steeds denkt dat die meterstanden die u heeft kloppen met de werkelijkheid, mag u dit van mij gerechtelijk gaan regelen. 2991m3 met een gemiddelde van 700m3 (voor het gemak), daar kan ik 4,3 jaar mee doen (2991:700)! Hoe legt u mij dit verschil uit? Wilt u nu beweren dat mijn verbruik ineens met 4,3 maal is verhoogd? Magisch?

      Daarom verwacht ik dat dit per direct wordt gecorrigeerd of dat u feitelijk hard kunt maken (dus niet met meterstanden die nergens op slaan), dat ik vorig jaar 4,3 keer meer heb verbruikt dan wat ik in de berekening heb laten zien.

      Het verhaal van de dame aan de telefoon was dus pure onzin dat er een verbruik werd rechtgetrokken van 2013 tm nu. In uw mail stelt u dat het over een periode gaat van 25-10-2014 tm 25-10-2015. Deze dame had het nog expliciet nagevraagd. Wat is nu waar?

      Over de periode 23-6-2015 tm 25-10-2015 is mijn verbruik 141m3 geweest. Dat zijn 4 maanden (grofweg 35m3 per maand). Daarmee geeft u aan dat ik van de 8 maanden daarvoor (25-10-2014 tm 23-06-2015 en reken nogmaals even mee), 2991-141= 2850m3 heb verbruikt? Kunt u nu serieus aannemen dat dit het geval is geweest? Dat is nog niet eens mogelijk wanneer de maan op de aarde valt en alle andere planeten op 1 lijn staan. Op basis van gegevens uit een of ander landelijk register? Zou het (bij gods gratie), mogelijk zijn dat deze gegevens niet kloppen gezien het WERKELIJKE verbruik plus het feit dat ik voor 23-6-2015 alleen gas verbruikte om te koken? En dat ik de blokverwarming rechtstreeks betaalde (à 125 euro per maand, waar ik heel veel van terugkreeg aan het einde van het jaar), aan ennatuurlijk.nl. Daarmee kan het verbruik van gas NOOIT en te nimmer meer zijn dan de periode erna."

      Dat was de laatste mail na herhaaldijk duidelijk te hebben gemaakt dat dit simpelweg nooit kan kloppen. Dat zou betekenen dat ik 125 euro per maand aan ennatuurlijk betaalde + 77 euro aan energiedirect + 1200:12=100 euro, wat een totaal van 325 euro per maand is. Een gemiddeld gezin verbruikt 1500m3 per jaar. Ik ben alleenstaand en zou het dubbele verbruiken?
      Dan moet ik wel heel veel hebben gekookt om zoveel gas op te maken.
      Reactie van Energiedirect.nl | 31-12-2015 Beste klant,

      Bedankt voor het doorgeven van de klacht.Vervelend dat u in deze situatie bent gekomen. Ik wil dit graag voor u controleren. Echter zijn er geen gegevens in de klacht opgenomen. Ik kan dan ook de gegevens niet inzien. Ik wil u verzoeken om de klacht per e-mail naar klantenservice@energiedirect.nl te versturen. Dan kan ik dit alsnog voor u nakijken.

      Alvast bedankt voor de medewerking.

      Ik wens u een fijne jaarwisseling.

      Met vriendelijke groet,

      Rick
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jolanda | 29-12-2015

      Energiedirect laat mensen overstappen naar hun d.m.v. zogenaamde onafhankelijke energievergelijkers die d.m.v. van leugens mensen over laten stappen naar energiedirect. De telefoniste van de onafhankelijke energievergelijker beloofde dat zij de overstapboete zouden overnemen en als dat niet gebeurde zou ik haar kunnen bereiken via energiedirect. Zij zou het dan alsnog oplossen. Ik zou ook nog twee weken mezelf kunnen bedenken om te stappen. Als ik de overstap zou bevestigen zou ik een email of sms krijgen om de meterstanden door te geven. Vanaf dan zouden de 2 weken ingaan waarin ik me nog kon bedenken. Achteraf blijken het allemaal leugens. Niet zij nemen de overstapboete over maar energiedirect zelf. Er wordt niet bijgezegd dat zij dit pas na 1 jaar terug betalen, terwijl ik daar door eerdere ervaringen nadrukkelijk naar had gevraagd. Ook opzeggen is er niet meer bij want de twee weken blijken al in te zijn gegaan als je de overstap hebt bevestigd en er wordt helemaal geen contact opgenomen voor de meterstanden. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice van energiedirect, maar zij kunnen mij niet zeggen wie mij bij hun heeft aanbevolen. Terwijl de onafhankelijke energievergelijker door hun wordt betaald als ze klanten binnen brengen. Ze weten dus echt wel wie hun d.m.v. leugens nieuwe klanten brengt. Maar als je aandringt kappen ze het gesprek gewoon af. Als je alleen d.m.v. leugens probeert klanten te winnen dan vind ik dat echt niet kunnen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 29-12-2015 Beste Jolanda,

      Ik vind het vervelend voor je dat het zo gelopen is. Dit is niet de manier waarop we klanten willen winnen.
      We kunnen inderdaad niet zien welke partner je aanmelding verwerkt heeft, omdat we alleen een aanmelding/bevestiging via internet zien.
      Indien je nog klant bent, zou ik je willen vragen om je verhaal, postcode en huisnummer te sturen via een privébericht op facebook, of via de e-mail naar webcare@energiedirect.nl.
      Graag wil ik voor je kijken of ik iets voor je kan betekenen hierin.

      Met vriendelijke groet,

      Ron
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      aNKIE KOS | 9-12-2015

      MIJN ERVARING IS DAT IK MERDRE MALEN HEB DOORGEGEVEN DAT IKAUTOMATISCHE BETALING VIA DE BANK GAAT, dAT IS MEERDERE MALEN OOK GEBEURD.tOT MIJN GROTE VERBAZING KRIJG IK NU WEER EEN BERICHT DAT IK MOET BETALEN OM VERDERE KOSTEN TE VOORKOMEN,dIT SNAP IK NIET.u KUNT DUS DUIDELIJK ZIEN DAT IK REGELMATIG BETAAL,
      Reactie van Energiedirect.nl | 11-12-2015 Beste klant,

      Dit vind ik vervelend om te lezen dat het niet goed gaat met je automatische incasso. Ik wil graag voor je kijken wat er precies mis gaat, maar via dit kanaal kan ik helaas geen gegevens erbij pakken.

      Ik zou je vriendelijk willen vragen om deze vraag te stellen via Facebook, twitter, per mail naar klantenservice@energiedirect.nl, of telefonisch.

      Alvast bedankt.

      Met vriendelijke groet,

      Ron
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Haalboom | 7-12-2015

      Let goed op wanneer u denkt aan overstappen naar energiedirect!

      Ook wij hebben de overstap gemaakt naar van Essent naar Energiedirect
      Toen wij aangaven pas op het einde van ons oude contract over te willen stappen naar energiedirect werd verteld dat een eventuele opzegboete niet van toepassing was omdat dit binnen de ‘75 dagen regel’ zou vallen en wij ons daar geen zorgen over hoefden te maken.
      Helaas bleek dit dus niet het geval te zijn en werden wij bij de eindafrekening van Essent opgezadeld met € 100 opzegboete.
      Diverse keren contact gehad met Energiedirect (zowel via de telefoon als de email), zo meewerkend ze waren toen het contract afgesloten moest worden zo star zijn ze nu het er werkelijk op aan komt en zij denken er niet over om deze extra kosten voor hun rekening te nemen (ondanks de gegeven belofte)

      Als we van te voren hadden geweten dat ze hun afspraken niet na zouden komen waren wij nooit met Energiedirect in zee gegaan.
      Dit is werkelijk een afknapper
      Reactie van Haalboom | 14-12-2015 Helaas!
      Ondanks de toezegging dat er naar een oplossing gekeken zou worden blijft EnergieDirect zijn verantwoording afschuiven. Die €100.00 kunnen we op onze buik schrijven.
      Dat was dus eens maar nooit meer, wij hebben onze les nu wel geleerd
      Reactie van Energiedirect.nl | 9-12-2015 Beste klant,

      Bedankt voor je bericht. Bij deze wil ik je mijn excuses aanbieden voor de manier waarop de communicatie en het klantcontact is verlopen.
      Ik wil graag voor je uitzoeken wat er precies gebeurd is, maar ik zie helaas geen gegevens van je staan.
      Zou je je postcode, huisnummer en achternaam, samen deze tekst kunnen doorsturen naar het volgende e-mail adres: webcare@energiedirect.nl.

      Ik ga dan kijken wat er gebeurd is, waar het mis is gegaan en een oplossing met je bespreken.
      Alvast bedankt voor de genomen moeite.

      Met vriendelijke groet,
      Ron
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Marco Lindeboom | 1-12-2015

      Energiedirect??? WAT VIND IK DAT EEN **** BEDRIJF!!! STAP NIET OVER OP ENERGIEDIRECT!!! DOOR EEN FOUT VAN ENERGIEDIRECT, WAT ZE NIET WILLEN TOEGEVEN EN INMIDDELS AL DOOR ALLE MEDEWERKERS VAN ENERGIEDIRECT TE WOORD GESTAAN EN ALLEMAAL TE DOM ZIJN OM TOE TE WILLEN OF MOGEN GEVEN DENK IK!!! ZE WILLEN JE ALLEMAAL ZOGENAAMD HELPEN, MAAR ZE HELPEN JE ALLEMAAL NOG MEER DE MACHTELOOSHEID IN!!! IK BEN HELEMAAL KLAAR MET ENERGIEDIRECT EN IK GA NU EEN AANGETEKENDE KLACHT VERSTUREN VIA CONSUWIJZER DIE MIJ DIT HEBBEN GEADVISEERD
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      jaap | 27-11-2015

      IK heb vorige week mijn contract verlengd bij energie.nl en na wat lezen op energie vergelijken.nl lees ik ineens dat ik als ik mijn contract had verlengd , dat ik dan een premie kreeg van rond de 250 euro, nou een leuk bedrag toch?Maar ik denk dan stuur ik energie direct een mail met de vraag of ik daar ook recht op had, waarop ik als antwoord kreeg nee......er stond....Dit bieden onze partners aan die namens ons adverteren wij dus niet, mijn vraag is nu..... wat moet ik hier mee en kan ik hier iets aan doen? Of roept energie vergelijken .nl maar wat?
      Reactie van Marco | 24-12-2015 Ik ben overgestapt via een tussenpersoon en ik zou recht hebben op een vergoeding van de boete van €250 bij mijn vorige energieleverancier! (€125 elektra / €125 Gas) Echter zowel bij de tussenpersoon als bij de uiteindelijke klant is EnergieDirect niet duidelijk in communiceren en zeggen ze letterlijk dat energiedirect.nl de overstap vlot en eenvoudig voor je afhandelt middels hun complete stappenplan. Je gaat er dus vanuit dat alles netjes door hun wordt afgehandeld. Ja de hele overname wordt netjes afgehandeld, alleen het betalen van de boete niet. Stappenplan is nergens terug te vinden. Nergens wordt je hierop gewezen niet in de welkomstemail niet op de site. Als je dan uiteindelijk eens informeert naar de terugstorting van je boete krijg je te horen. Helaas u bent te laat! (1 maand) Conform de algemene voorwaarden moet u zelf hiervoor binnen 4 maanden een verzoek indienen! Dit is terug te lezen in de algemene voorwaarden! Wat een vieze, sluwe en achterbakse manier om klanten binnen te halen.
      Klanten binnenhalen is zo geen kunst! Tevreden klanten behouden wel.
      Zoals jullie begrijpen stap ik weer over en dat is mij nog een boete wel waard! (een gezond bedrijf zou ten alle tijden de terugbetaling van de boete afhandelen, al is het onder afhandeling in hoge uitzondering. Maar goed ED heeft geen naam hoog te houden. Bedrijf zal geen lang leven hebben, ze maken zich zelf zo wel kapot!
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      shanta | 24-11-2015

      Ben overgestapt en heb er vanaf dag 1 alleen maar ellende aan overgehouden! Ik raad werkelijk iedereen aan niet over te stappen naar Energiedirect.
      Het zijn een stelletje zakkenvullers die zicht verrijken met andermans geld.
      Incasseren onterecht veel te hoge maandbedragen en vervolgens kan je als klant een jaar wachten voordat je je eigen geld terug krijgt!
      Valse informatie valse beloften. .Totaal niet bereidt om er voor de klant te zijn!
      Nogmaals mensen...... denk goed na voordat jullie overstappen naar Energiedirect.
      Reactie van Marco | 24-12-2015 Reken er maar niet op! Is een standaard antwoord “Jammer dat je dit zo ervaren hebt. Ik wil je graag verder helpen om tot een oplossing te komen.” “Ik wil je vragen een e-mail te sturen via het webformulier of via klantenservice@energiedirect.nl óf privé bericht indien via Facebook” Dit wellicht om geen negatieve indruk te wekken op de openbare social media. Niet is minder waar want per email of privé bericht wordt je klacht gewoon afgewezen! Verantwoording wordt afgeschoven. Zij zijn niet duidelijk in communiceren met de voorwaarden maar verschuilen zich er wel achter! Klantenservice is ver te zoeken! Klanten op een slinkse, achterbakse manier onder valse voorwendselen binnenhalen! Geld krijg je dus niet terug! Helaas!  ook zo’n standaard kreet van Energie Direct!
      Reactie van Ans | 2-12-2015 Ik heb hetzelfde probleem ben ook over gestapt naar energie direct, kan ook 1 jaar wachten op mijn contract breuk geld. Vindt echt niet leuk.
      Reactie van Energiedirect.nl | 25-11-2015 Beste Shanta,

      Bedankt voor je review. Jammer dat je dit zo ervaren hebt. Ik wil je graag verder helpen om tot een oplossing te komen. Ik wil je vragen een e-mail te sturen via het webformulier of via klantenservice@energiedirect.nl met je gegevens, zodat we tot een passende oplossing kunnen komen.

      Met vriendelijke groet,

      Ilona
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      J. van Ingen | 23-11-2015

      Enige maanden geleden stonden er 2 verkopers aan mij deur om mij klant te maken van energiedirect. Natuurijk met de mededeling dat energie direct goedkoper is dan andere leveranciers. Ik vertelde dat ik niet over kon stappen ivm het feit dat ik onder bewind sta en dus mijn administratie uit handen heb gegeven. Ondanks dit een aantal keer te hebben herhaald. Vertelde zij mij dat ze voor mij de formulieren konden invullen zonder enige verplichting. Deze kon doorsturen naar mijn bewindvoering en als er werd besloten dat ik over kon stappen er kon worden gereageerd op de mailtjes. Wilde ik niet overstappen naar energie direct dan hoefde ik geen actie te ondernemen. Dit heb ik duidelijk nagevraagt en is mij een aantal keer verteld.
      Toch blijkt achteraf dat er een termijn aan zat dat ik binnen 2 weken de aanvraag moest annuleren. En heeft energie direct zonder mijn toestemming mij afgemeld bij mijn vorige energie maatschappij en mij bij hun aangemeld. Met hetzelfde bedrag, wat volgend hun goedkoper zou zijn,
      Ik zit nu gelijk aan een contract vast van 2 jaar waar ik niet om heb gevraagt.

      Iik vind het erg onbeschoft hoe er is gehandeld en erg misleidend ook. Ik ben erg duidelijk geweest en heb duidelijk gevraagt of er echt geen voorwaarden aan vast zitten. Nee die zitten er niet.
      En op het moment dat je met dit verhaal bij hun aanklopt zeggen hun dat ze er niets aan kunnen doen...
      Reactie van Energiedirect.nl | 24-11-2015 Beste J. van Ingen,

      Als eerste wil ik aangeven dat dit niet de manier is waarop wij willen dat deur tot deur verkopers contracten aanbieden en hiervoor mijn excuses aanbieden.
      Graag kijken we of we iets voor ukunnen betekenen in deze. Ik wil u dan ook vragen een e-mail te sturen naar klachten.kcc@energiedirect.nl. Wij nemen dan contact met u op.

      Met vriendelijke groet,

      MIreille
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      M.waajen | 20-11-2015

      Misleidend, valse voorlichting en onvriendelijk.
      Het liefste wil ik vandaag nog opzeggen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 21-11-2015 Beste M.waajen,

      Wat vervelend om te horen dat je deze ervaring hebt met energiedirect.nl. Zou je me je klantgegevens willen sturen in een email naar klachten.kcc@energiedirect.nl? Dan kunnen we contact met je opnemen om dit samen op te lossen.

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      J.C. van der Linden | 19-11-2015

      Bijna een jaar geleden stapte ik over via een vergelijkings site naar energie direct.

      Na afsluiten van het contract bleek dat zij het maandelijks voorschot hadden berekend op 10 mnd verbruik ipv 12 mnd verbruik en daardoor een hele gunstige prijs hadden aangeboden
      gevolg was dat ik het voorschot moest verhogen om problemen te voorkomen.
      ik heb zelf bij energie direct hierover geklaagd
      Er is op deze klacht uiteraard niet door hun gereageerd.
      gewoon **** dus
      Reactie van Energiedirect.nl | 19-11-2015 Beste J.C. van der Linden,

      Onze termijnbedragen worden gebaseerd op het gemiddelde verbruik van het adres. Dit is niet gebaseerd op 10 maanden. Zou je via een e-mail naar klachten.kcc@energiedirect.nl je adresgegevens willen sturen zodat ik kan nakijken wat er precies gebeurd is?

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      nur yakut-aydin | 16-11-2015

      Mijn Klacht:

      enkele maanden kreeg van oxxio brief dat ik over gestspt was naar energieddirekt dus belde ik energie direkt hoe dat kon ze zeiden toen dat iemand telefonisch of via internet verkeeerde postcode had ingevuld dus ik vraag welke naam en welke email adres dat wouden ze niet geven maar ik moest het wel zeggen zodat ze konden kontroleren of de naam juist was en dat was het niet dus ik vraag netjes of ze het kunnen terug draaien en ik gewoon klant bij oxxio wou blijven omdat ik 2 jarige contract had dus door hun moest ik 200 euro contract breuk betalen dus belde ik tweede keer op vragen waarom dat ze niet goed hadden gemaakt hun antwoord was ja maar we hebben jouw dozijn emails gestuurd en julie hebben op ge klikt zo zijn julie automatisch klant geworden maar dat hebben niet op gevraag emails ik zei stuur mij terug naar oxxio niet 12 email sturen met een van met link drop dat is boel belazeren dus heb ik klacht ingedien maand geleden in de berief stond we nemen snel contact met julie op na maand nog steeds niks in tussen tijd bedreigd energiedirekt dat ze mijn elektricitit sf willen sluiten laat staan dat ze hun fout corrigeren ze bereigen ook met alles afsluiten ik vertrouw ze niet als maar klanten binnen komen hoe maakt hun geen reet uit en als je op reageert doen ze raar en opschuiven naar klachtendiest
      Gewenste Oplossing:

      ik ben tevereden als ze me waaneer ze me als klant binnen gehaald hebben die datum gewoon terug sturen naar oxxio in mijn klachten heb ik gezegd ik GEEN klant worden snappen ze dat gewoon niet
      Reactie van Energiedirect.nl | 17-11-2015 Beste klant,

      Als de aanmelding onterecht is kunnen we alles terug zetten naar Oxxio.

      Hiervoor kan u contact met ons opnemen. Als u een bericht stuurt via deze forum kan ik helaas niet bij uw klantgegevens om een taak aan te maken.

      U kunt ons benaderen via Facebook, Twitter of telefonisch.

      Alvast bedankt voor uw medewerking.

      Groetjes,

      Shifayz
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      HJ Leeflang-Michel | 15-11-2015

      Goedendag,
      Ik heb ervaring met iemand van jullie aan mijn deur,
      ik heb een intercom,er word gebelt,de meneer zegt dat hij van Energie direct is,hij wil binnen komen praten,de tijd
      was iets van19,00 uur over een aanbieding,ik zei dat hoeft niet, en hij zei dat maak mijn baas wel uit,en gelijk belde hij op een ander bel in ons appartement,dat hoorde ik want ik heb een intercom.
      Ik ben daar niet van gediend,ik vind het onbeschoft,en dat wilde ik zeggen.
      Adres was PC hooftstraat 11
      Reactie van Energiedirect.nl | 16-11-2015 Goedendag,

      Bedankt voor het doorgeven van de melding. Mijn excuses dat je op deze manier benaderd bent door een deurverkoper van energiedirect.nl. Dit is namelijk niet de bedoeling dat onze verkopers u op deze manier te werk gaan..

      Met vriendelijke groet,

      Rick
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      robkempers | 7-11-2015

      Mijn ervaring is ronduit slecht ik kreeg een aanbieding van een concurrent om over te stappen na het eindigen van mijn contract dit is zwart op wit op 6 november 2015. Nu kreeg ik een mail dat ik mijn contract op had gezegd voor die tijd en een boete moest betalen daar het contract 1 1/2 jaar is nu dat staat niet in het contract er staat duidelijk einde 6 nov 2015 terwijl nieuw contract ingaat op- 7 nov 2015 dus op tijd. In verleden ben ik op dezelfde manier overgestapt van Eneco naar energiedirect wat totaal geen problemen heeft opgeleverd dus het blijkt dat energiedirect niet zo netjes is en hoop dat dit op een misverstand is en dat het opgelost wordt op een nette manier.
      Anders blijkt maar weer dat de energiebedrijven toch niet zo netjes zijn en beter noodgedwongen geen overstap te wagen
      Reactie van Rob kempers | 11-11-2015 Ik wilde even meedelen dat het gelukkig op een misverstand beruste en alles goed en netjes is afgehandeld☺
      Reactie van Energiedirect.nl | 11-11-2015 Beste klant,

      Ik wil graag voor je uitzoeken wat er in je contract staat en wat er gebeurd is. Echter kan ik uit je bericht niet genoeg gegevens halen om je dossier erbij te pakken. Graag zou ik je willen verzoeken om je vraag samen met je klantnummer/postcode en huisnummer te willen mailen naar klantenservice@energiedirect.nl, dan kan ik dit voor je uitzoeken om tot een oplossing te komen.

      Met vriendelijke groet,
      Ron
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      nur yakut-aydin | 5-11-2015

      Mijn Klacht:

      enkele maanden kreeg van oxxio brief dat ik over gestspt was naar energieddirekt dus belde ik energie direkt hoe dat kon ze zeiden toen dat iemand telefonisch of via internet verkeeerde postcode had ingevuld dus ik vraag welke naam en welke email adres dat wouden ze niet geven maar ik moest het wel zeggen zodat ze konden kontroleren of de naam juist was en dat was het niet dus ik vraag netjes of ze het kunnen terug draaien en ik gewoon klant bij oxxio wou blijven omdat ik 2 jarige contract had dus door hun moest ik 200 euro contract breuk betalen dus belde ik tweede keer op vragen waarom dat ze niet goed hadden gemaakt hun antwoord was ja maar we hebben jouw dozijn emails gestuurd en julie hebben op ge klikt zo zijn julie automatisch klant geworden maar dat hebben niet op gevraag emails ik zei stuur mij terug naar oxxio niet 12 email sturen met een van met link drop dat is boel belazeren dus heb ik klacht ingedien maand geleden in de berief stond we nemen snel contact met julie op na maand nog steeds niks in tussen tijd bedreigd energiedirekt dat ze mijn elektricitit sf willen sluiten laat staan dat ze hun fout corrigeren ze bereigen ook met alles afsluiten ik vertrouw ze niet als maar klanten binnen komen hoe maakt hun geen reet uit en als je op reageert doen ze raar en opschuiven naar klachtendiest
      Gewenste Oplossing:

      ik ben tevereden als ze me waaneer ze me als klant binnen gehaald hebben die datum gewoon terug sturen naar oxxio in mijn klachten heb ik gezegd ik GEEN klant worden snappen ze dat gewoon niet
      Reactie van nur yakut | 12-11-2015 heb gegevens op gestuurt en nog een klacht formulier in plaats van goed doen komen ze mijn energie afsluiten dank je wel energiedirekt voor al problemen
      nog steeds geen reactie van energiedirekt waar kan ik ze aanklagen?
      Reactie van Energiedirect.nl | 5-11-2015 Vervelend dat er een onterechte aanmelding op uw adres heeft plaats gevonden. Dit willen we natuurlijk voor u oplossen. Vreemd dat u nog geen reactie op de klacht hebt ontvangen. Wit u mij een e-mail sturen met uw adres gegevens zodat ik dit voor u kan oplossen. U mag de e-mail sturen naar klantenservice@energiedirect.nl
      Graag zie ik de e-mail tegemoet zodat we het naar behoren kunnen oplossen.
      Met vriendelijke groet,
      Tamara
      Reactie van Energiedirect.nl | 5-11-2015 Vervelend dat er een onterechte aanmelding op uw adres heeft plaats gevonden. Dit willen we natuurlijk voor u oplossen. Vreemd dat u nog geen reactie op de klacht hebt ontvangen. Wit u mij een e-mail sturen met uw adres gegevens zodat ik dit voor u kan oplossen. U mag de e-mail sturen naar klantenservice@energiedirect.nl
      Graag zie ik de e-mail tegemoet zodat we het naar behoren kunnen oplossen.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      H, Hobma | 4-11-2015

      Onderstaande mail is onlangs door mij verzonden aan Energiedirect over mijn grootste ergernis over de ONBEREIKBAARHEID van Energiedirect met alle - zeer onnodige - gevolgen van dien.
      Wie herkent zich hierin? Laat dat dan weten!!

      Mijn huidige ( 1-jarig ) contract loopt af op 21 november 2015.
      Ver vóór 21 oktober 2015 heb ik geprobeerd Energiedirect telefonisch ( 0900-3347328 ) te contacteren om een en ander te bespreken
      voor eventuele verlenging. Dit is een gehele week en ook daarna telkenmale geprobeerd, echter iedere keer met hetzelfde negatieve resultaat.
      Constant de ingesprekstoon. Energiedirect is dus telefonisch niet te bereiken.

      Per email geprobeerd en krijg pas na vele dagen een reactie en na mijn laatste mail geheel niet.
      Ik heb onlangs een reactie ( aanbod voor een 2 of 3-jarig contract ) ontvangen met halve info, waarna door mij weer een mail is verzonden met het verzoek om aanvullende info.
      Nog steeds niets ontvangen. Inmiddels is mijn opzegtermijn verstreken en heb tot mijn stomme verbazing een mail ontvangen dat mijn contract voor 1 jaar is verlengd.
      Dit was zeker NIET de bedoeling.

      Ik wens niet het slachtoffer te worden van de ONBEREIKBAARHEID van Energiedirect en verzoek u dringend mij alsnog in de gelegenheid te stellen een juiste keuze te kunnen maken.

      Graag uw reactie en indien u besluit te bellen dan graag een tijdstip waarmee ik rekening kan houden, want het is kennelijk de gewoonte bij Energiedirect om 1x te bellen, waarna ik - bij afwezigheid - weer aangewezen
      ben op het 0900 nummer dat nimmer bereikbaar is.

      Graag uw reactie.

      Met vriendelijke groet,
      H. Hobma
      Reactie van Energiedirect.nl | 4-11-2015 Goedendag Meneer Hobma,


      Bedankt voor het bericht. We hadden vorige week inderdaad storingen op onze telefoonlijn. Onze excuses voor de slechte bereikbaarheid in die periode.

      Ik heb de gegevens gecontroleerd. We hebben het contract niet verlengt, enkel informatie verstuurd wat wij verplicht zijn om te doen om u te informeren over de variabele tarieven die gelden als de looptijd van het contract verstreken is.

      Ik zie inderdaad dat mijn collega een aanbod voor 2 of 3 jaar aan u heeft voorgelegd. Uw beslissing kunt u als reactie op dat e-mail bericht geven dan neemt mijn collega dit in behandeling.

      Met vriendelijke groet,

      Rick
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Hartog | 23-10-2015

      Medio mei van dit jaar overgestapt van Essent naar Energiedirect (eenjarig contract) . Overstap verliep soepel. In juni ingegaan op een telefonische aanbod tot verlenging van mijn contract naar 2 jaar. Binnen de gestelde termijn per e-mail laten weten alsnog af te zien van het aanbod. Energiedirect gaf aan mijn e-mail niet te hebben ontvangen en daarom het tweejarige contract van kracht blijft. Bewijzen toegestuurd, vervolgens diverse keren heen en weer gemaild. Het laatste contact dateert van 12 augustus waarin werd aangegeven binnen vier weken uitsluitsel te geven (men zou op zoek zijn naar mijn e-mail, terwijl ik de bewijzen heb toegestuurd). Ondanks herhaaldelijke verzoeken van mijn kant, tot op de dag van vandaag niets vernomen. Gezien bovenstaande ben ik tot op heden niet te spreken over Energiedirect. Daarnaast is het erg jammer dat de verbruik en advies tool nog niet werkt.
      Reactie van Energiedirect.nl | 23-10-2015 Beste klant,

      Bedankt voor het bericht. Wat vervelend om te horen dat je niet naar tevredenheid bent geholpen. Het feit dat we je beloven binnen 4 weken uitsluitsel te geven en dit niet gebeurd, is niet de bedoeling. We zouden het graag opnieuw voor je willen nakijken. Ik kan geen contact met je opnemen omdat ik de gegevens niet heb. Ik vraag je daarom contact met ons op te nemen zodat we het kunnen nakijken en wellicht meer voor je kunnen doen. Nogmaals excuses voor het uitblijven de oplossing. Ik hoop dat we dit kunnen rechtzetten.

      Groetjes Karen
      Groetjes Karen
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      J. de Jong | 23-10-2015

      Ik ontving een mail van Energiedirect dat er een fout is gemaakt bij het afboeken van mijn termijn bedrag. Nu moet ik naast mijn gewone termijn, de overige twee termijnen in één keer betalen. Zoveel geld heb ik niet. Diverse malen contact opgenomen met klantenservice en verneem dat betalen in termijnen niet mogelijk is. Dus nu heb ik buiten mijn schuld om een probleem en Energiedirect werkt niet mee.
      Reactie van Energiedirect.nl | 23-10-2015 Beste meneer, mevrouw De Jong,

      Als er vanuit onze kant een fout is gemaakt is het natuurlijk wel zo netjes om dit dan ook op te lossen. Ik wil je vragen om in een e-mail naar klachten.kcc@energiedirect.nl je klantgegevens te sturen zodat ik voor je kan nakijken of dit niet op te lossen is.

      Ik hoor graag van je.
      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Roos Arbeel | 20-10-2015

      In Augustus ben ik overgestapt van essent naar Energiedirect in het verkoop praatje werd me belooft dat het kosteloos was en de 250 euro boete door energiedirect betaalt zouden worden( WERD Niet BIJ VERMELD DAT HET PAS OVER EEN JAAR WAS.) Toen ik de afrekenig van essent kreeg en ik 250 euro heb moeten betalen heb ik gebeld met Energiedirect ,en werd me veteld dat als ik de afrekening naar kosteloosoverstappen@energiedirect.nl zou sturen het met de termijnbetaling van october verrekent werd,want ze wisten niet van elke klant wat de boete was Aannemelijk.Ik gaf aan dat ik in het weekend verschillende site'bekeken had en dat het regende van klachten over het terugbetalen van de overstap boete en dat het pas naar een jaar of nog later gebeurde . DAT WAS NIET WAAR. Dat lag aan de klanten die hadden andere problemen met energiedirect Mijn 250 euro zijn niet verrekent bij de termijnbealing van october.Naar telefonichs contact mail niet ontvangen(geen bericht gehad dat mail niet afgeleveerd kon woden) en naar een klacht ingedient tehebbben kreeg ik antwooord dat het met de jaar rekening verrekent wordt hebben we het hier over misleidende verkoop praatjes
      Reactie van Energiedirect.nl | 21-10-2015 Beste Roos,

      Wat vervelend om te horen dat dit zo gelopen is. Ik wil graag voor je nakijken wat er precies gebeurd is en of ik nog iets voor je kan doen. Wil je je gegevens hiervoor sturen naar klachten.kcc@energiedirect.nl?

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Buteneers | 9-10-2015

      In juni een nieuw contract afgesloten met energie direct.nl . Tot op vandaag nog geen enkele mail gehad ( was nochtans belooft via telefoon) om dat contract te bevestigen. Ook nog geen enkele factuur (digitaal of per post) ontvangen. Wel elke maand een automatische incasso.
      Hiervoor een mail gestuurd via de website van de klantendienst op 20 september. Bevestiging gehad op 21 september ( vermoedelijk een automatische mail) dat de klacht in behandeling is genomen, maar tot vandaag geen enkele reactie. Ik denk er aan om de incasso terug te boeken om zo hun aandacht te trekken maar ben bang dat ze zonder pardon de stroom afsluiten. Iemand ook zo iets meegemaakt
      Reactie van Buteneers | 16-10-2015 Toch even melden dat ze bij energiedirect snel een oplossing hebben gevonden. Bleek dat mijn email fout ingebracht was en op die manier kon ik geen mails ontvangen.
      Ze hebben het zelf in orde gebracht en vervolgens mij laten weten hoe het verder moet.
      Mooi zo, als het goed is mag het ook gezegd worden.
      Bedankt Denis van energiedirect om mijn kopzorgen weg te nemen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 14-10-2015 Beste Klant,

      Wat vervelend om uw bericht te lezen. Het kan zijn dat de bevestigingen naar een onjuist e-mailadres zijn verstuurd. Mocht u hulp willen van energiedirect.nl dan kan u een e-mail sturen naar klachten.kcc@energiedirect.nl met uw postcode en huisnummer of klantnummer.

      Alvast bedankt voor uw medewerking.

      Groetjes,

      Shifayz
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Gonnie | 9-10-2015

      NASLEEP NA OVERLIJDEN VAN MIJN ZOON.
      De betalingen aan Energiedirect werden altijd automatisch overgemaakt. Nooit achterstand gehad totdat ik een berichtje kreeg van Energiedirect, na het overlijden van mijn zoon op 10-8, dat de maand augustus niet was betaald. Dit voorschot was echter al betaald voordat hij overleed en had dus niets te maken met een, volgens hen, geblokkeerde rekening. Ik heb hierover diverse keren telefonisch contact gehad en verteld dat het bedrag al op 28 juli was overgemaakt. Ook volgens de bank, waar ik contact mee had opgenomen.

      Enkele weken geleden echter werd ik op zaterdag gebeld door een medewerker van Energiedirect met de vraag of mijn zoon thuis was!! Heel erg vervelend en onbegrijpelijk omdat er enige weken daarvoor al een akte van overlijden was toegezonden. Wederom ging het over betaling van de maand augustus. Ik heb e.e.a opnieuw uitgelegd en ik zou 's middags terugbeld worden. Nee dus! Niets gehoord.

      Zelf 's maandags weer gebeld. Na 13 minuten pas contact. (Wie betaalt elke keer de telefoonkosten?)
      Deze medewerkster vertelde mij dat er geen achterstand was en alles betaald was. Nou dacht ik, gelukkig, eindelijk geregeld.
      Enige dagen daarna ontving ik ook een eindafrekening waarin vermeld stond dat er op 8 oktober € 196,89 zou worden opgemaakt.

      Er is gisteren inderdaad een bedrag overgemaakt, maar geen € 196,89! Zij hebben, zonder verdere uitleg, het voorschot van augustus van de eindafrekening afgetrokken. Weer gebeld, brief gestuurd, mail gestuurd en nu is het maar afwachten of er misschien iemand naar kijkt die wel verstand van zaken heeft.
      Het is behoorlijk irritant en pijnlijk als je de nalatenschap van je zoon niet kunt afsluiten omdat een instantie zijn zaakjes niet op orde heeft.
      Reactie van Energiedirect.nl | 14-10-2015 Beste klant,

      Het is niet handig en zeker niet klantvriendelijk om op deze manier iemand te benaderen die onlangs een dierbare heeft verloren. Daarom op voorhand mijn welgemeende excuses voor het ongemak en heel veel sterkte voor alle nabestaanden.

      De telefoonkosten mag u claimen bij energiedirect.nl. U kunt uw factuur sturen naar klantenservice@energiedirect.nl. Wij vergoeden dan de gemaakte belkosten.

      Op 28-07-2015 is de nota van juli betaald. De nota van augustus was toen nog niet gefactureerd. Er wordt achteraf betaald omdat wij ook achteraf factureren. Dit betekent dat we het termijnbedrag van augustus in mindering hebben moeten brengen op het tegoed van de eindafrekening. Deze is namelijk wel verrekend bij ''Betaalde termijnbedragen''.

      Mocht u nog vragen hebben dan kan u een e-mail sturen naar klachten.kcc@energiedirect.nl.

      Groetjes,

      Shifayz
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
  •  
    Pagina 1 van 15