Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?
  • Energieprijzen van Energiedirect.nl vergelijken

    Op deze pagina kunt u de beoordelingen / ervaringen lezen over EnergieDirect. Ook kunt u zelf uw beoordeling / ervaring over Energiedirect plaatsen. Bent u benieuwd wat de energieprijzen van Energiedirect.nl zijn ten opzichte van andere energieleveranciers en wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energierekening? Maak dan snel een vergelijking en stap vandaag nog zorgeloos over!

     

    • Top 5 goedkoopste actie producten

      Jaarkosten voor een gemiddeld huishouden (3500 kWh en 1800m3)

    • 1 €1484 / jaar
      €123.67 / maand
      Vergelijk
    • 2 €1487 / jaar
      €123.92 / maand
      Vergelijk
    • 3 €1489 / jaar
      €124.08 / maand
      Vergelijk
    • 4 €1491 / jaar
      €124.25 / maand
      Vergelijk
    • 5 €1493 / jaar
      €124.42 / maand
      Vergelijk
  • Ervaringen Energiedirect.nl

  • Meest recente ervaringen

    Meest nuttig eerst | Meest recent eerst
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      During | 26-5-2016

      Reactie van During | 26-5-2016
      Energie direct is een *** bedrijf. Hulp of begrip als je 2 dagen te laat bent, nee ze weten niet eens wat begrip is? Nee niet doen hoor mensen gewoon lekker 600 euro afhandig maken dat doen ze daar.
      Reactie van Energiedirect.nl | 27-5-2016 Beste Klant,

      Vervelend dat u ons op deze manier ervaart. Ik wil uiteraard nakijken of ik de ongenoegen weg kan nemen. Omdat er geen gegevens bekend zijn wil ik u vragen om de situatie per e-mail te sturen met daarin ook de postcode en huisnummer. Dit kunt u sturen naar webcare@energiedirect.nl. Mijn excuses voor het ongemak.

      Met vriendelijke groet,

      Rick
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      MS L | 24-5-2016

      Sinds kort overgestapt na energiedirect.
      Dacht verstandig te zijn om hier op tijd mee te komen zodat beide partijen het netjes konden regelen.
      Energiedirect wist dat mijn oude contract tot juni liep maar heeft zelf besloten het eerder over te nemen (volgens hun mocht dat 75 dagen voor het einde van het huidige contract) en heeft dit in een mail bevestigd.
      Helaas zelf die mail niet gezien en ook niet kunnen accepteren met als gevolg een boete van €100 van de oude partij wegens contractbreuk.

      Leuk dat ze het je ook even schriftelijk melden of in ieder geval de moeite nemen om te bellen of het door jou te laten acepteren..

      Mensen doe er je voordeel mee!
      Reactie van During | 26-5-2016 Energie direct is een *** bedrijf. Hulp of begrip als je 2 dagen te laat bent, nee ze weten niet eens wat begrip is? Nee niet doen hoor mensen gewoon lekker 600 euro afhandig maken dat doen ze daar.
      Reactie van Energiedirect.nl | 25-5-2016 Beste MS L,

      Jammer om te lezen dat je de overstap als onprettig hebt ervaren. Wij zijn een online energieleverancier en vrijdag al onze communicatie verloopt dan ook per e-mail. Wat vervelend dat je de e-mail niet hebt gezien/gelezen. Mocht er nog iets zijn wat we voor je kunnen betekenen horen we het uiteraard graag.

      Groetjes,
      Mireille
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      h.g.h.kupers | 17-5-2016

      In april dit jaar hebben wij de eindnota ontvangen.
      Hierop stond vermeld, dat het bedrag dat wij terug zouden ontvangen, op 10 mei!!! j.l. zou worden betaald.
      Dit was dus al drie weken na de eindafrekening.
      Ondertussen, heeft Energie Direct, op eigen initiatief, de termijn van de maand mei, hiervan afgetrokken, en het resterende bedrag, wat wij moesten ontvangen, is nog steeds d.d. 17 mei niet terugbetaald.
      Reactie van Energiedirect.nl | 18-5-2016 Beste klant,

      Dit is inderdaad een vervelende situatie. Ik wil dit dan ook voor u controleren. Maar omdat er geen contactgegevens bekend zijn op deze website, wil ik u vriendelijk vragen om de vraag naar webcare@energiedirect.nl te sturen. Dan kan ik de gegevens inzien en een antwoord per e-mail terugsturen.

      Alvast bedankt voor de medewerking.

      Met vriendelijke groet,

      Rick
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Mirjam van Kuppeveld | 8-5-2016

      Wij ontvingen op vrijdagmiddag 6 mei een naheffing van .....bijna 11.000 (!!!) euro. Twee jaren nadat we ons contract hebben opgezegd.
      Geen contact meer mogelijk op vrijdagmiddag, geen opmerkingen, geen begrijpelijke uitleg..... Ongelooflijk klantonvriendelijk, zelfs onbeschoft om iemand op deze manier te confronteren met een dergelijk gigantisch vreselijk nieuws.
      Reactie van Energiedirect.nl | 11-5-2016 Beste mevrouw Van Kuppeveld,

      Het is begrijpelijk dat u geschrokken bent van de nota's. Er is gebleken dat er in de jaren dat u klant bij ons bent geweest, het verbruik niet correct was afgerekend. Dit omdat er jarenlang 1 cijfer te weinig was ontvangen van de meterstanden. Helaas is dit nu naar voren gekomen en wordt het verbruik wat in de betreffende jaren heeft plaatsgevonden, nu alsnog afgerekend.

      Wij zijn op elke werkdag van 09:00 - 16:00 telefonisch bereikbaar. Als u nog telefonische toelichting wenst, dan kunt u contact met ons opnemen op telefoonnummer 0900-3347328. Wij zijn uiteraard bereid om een bredere betalingsregeling met u te treffen over het openstaande bedrag.

      Met vriendelijke groet,

      Michael
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Dreaamteam | 2-5-2016

      Bizar slecht..ze staan je niet eens tewoord
      Kreeg een vordering van hoist kredit ab door ggn
      Voor een slordig bedrag van 1489.29
      2 maanden en de eindnota
      Klein half jaar klant geweest
      Maandkosten extreem hoog (ik zeg door verkeerde meterstanden..hun zeggen niks)
      Vordering voldaan op het 16febr
      In maart zelfde vordering
      In april is er beslag gelegd op de uitkering omdat ik weiger 2 keer het zelfde dossier tebetalen
      Vandaag maar weer naar hoist en ggn een brief op de bus doen waarin ik vraag uitleg
      Energie direct geeft niet thuis.het enige wat ik van hun ontvang is dat ik contact met hoist op moet nemen
      Schandalig en schaamtelijk
      Reactie van Energiedirect.nl | 2-5-2016 Beste heer, mevrouw,

      Ik snap dat het een vervelende situatie is.
      Bij een doorgezette vordering mogen wij echter geen informatie meer geven omdat deze vordering aangepast kan zijn door Hoist zelf, waardoor wij foutieve informatie zouden geven.

      Als het inderdaad blijkt dat de meterstanden verkeerd waren doorgegeven, wil ik dat nog graag nakijken. Zou je hiervoor je meterstanden + gegevens willen mailen naar webcare@energiedirect.nl? Alvast bedankt.

      Met vriendelijke groet,

      Ron
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Clen Voorn | 1-5-2016

      Ik ben destijds van energieleverancier overgestapt omdat NUON bakken met geld uitgaf aan Vitesse in Arnhem.
      Nu dacht ik bij Energie Direct een correcte leverancier gevonden te hebben maar die gaan nu PSV sponseren.
      Bij E.D. zeggen ze nu dat de kosten voor de klanten niet worden, maar waarschijnlijk hebben ze al tijden lang iets opzij weten te zetten wat wij als klanten wel betaald hebben.
      Ik heb ze laten weten van mijn meerjarig contract af te willen. Gezien alle klachten die ik over E.D. gelezen heb zal dat nog een hele tour worden.
      Reactie van Energiedirect.nl | 2-5-2016 Beste Clen,

      Zoals ieder bedrijf heeft ook energiedirect.nl een budget voor reclame. Wij hebben besloten om dit samen met PSV te doen en wij zijn daar blij mee.

      De aangeboden tarieven zijn in het verleden altijd scherp geweest, dus onze klanten hebben in dat opzicht nooit een slechte aanbieding gekregen.

      Als je van je contract af wilt, kun je je aanmelden bij een andere leverancier. Mocht je op dat moment een vast contract hebben en het contract verbreken, brengen we wel een opzegvergoeding in rekening hiervoor.

      Met vriendelijke groet,
      Ron
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Fam.van der Laan Breda | 21-4-2016

      Energiedirect gaat met ons duur betaalde geld voor energie PSV sponsoren.Beste mensen, geen haar op mijn hoofd die geld gaat storten op de rekening van volgevreten voetballers.Ik zal ook direct overstappen naar een andere leverancier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Reactie van Energiedirect.nl | 25-4-2016 Goedenavond, Jammer om te vernemen dat je gaat overstappen naar een andere leverancier. Mocht je het niet eens zijn met de keuze dan respecteren we dat. Om wat voor reden dan ook kunnen klanten altijd opzeggen, rekening houdend met de opzegtermijn. Het contract met PSV heeft geen invloed op klanten: we blijven dezelfde scherpe tarieven garanderen.

      Groetjes,

      Shifayz
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      u vd velden | 11-4-2016

      Vanmorgen hebben we naar energie direct gebeld ivm met een achterstand in de maandelijkse termijnen.
      we wilden uitleg geven waarom de achterstand is opgelopen, krijgen we een uiterst onvriendelijk antwoord van de telefoniste van energiedirect, "oh, nu krijgen we uw levensverhaal te horen"
      Ik ben niet gediend van dergelijke telefonistes die zo reageren. Willen jullie professionele mensen in dienst nemen>
      En jullie coulance mbt een regeling treffen is bedroevend. We krijgen alleen maar steeds hogere rekeningen met steeds meer extra toegevoegde kosten en incassokosten? terwijl we aangeven of we eind van de maand kunnen betalen. We denken er hard over om terug naar nuon te gaan. Die zijn wel klantvriendelijk.
      Reactie van Energiedirect.nl | 12-4-2016 Beste meneer, mevrouw vd Velden,

      Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor het vervelende gevoel dat hierdoor is ontstaan. Dit is absoluut niet onze bedoeling en ik wil graag kijken of ik het gevoel van onvrede alsnog kan wegnemen. Helaas staan bij deze beoordeling geen klantgegevens.

      Zou je in een e-mail naar webcare@energiedirect.nl je adresgegevens willen sturen zodat we samen naar een oplossing kunnen kijken?

      Met vriendelijke groet,

      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Lidy | 5-4-2016

      Naar aanleiding van mijn inmiddels 3x ingediende klacht, bij webcare@energiedirect.nl over de extreem hoge telefoonkosten à € 1,- per minuut via hun doorkiesnummer 0900 8051 hadden zij mij toegezegd 'We gaan meteen voor u hiermee aan de slag', heb ik nooit een reactie ontvangen. Naast deze teleurstelling ook nog het feit, dat energiedirect.nl zelf verantwoordelijk is om zich aan te sluiten bij een dergelijke kostbare telefoonservice en mij als klant hiervoor niet hebben gewaarschuwd en mij dit hebben laten betalen. Jammer, ik was 2 jaar een tevreden klant. Voor de vragen over mijn jaarrekening 2015 en de verlenging van mijn contract voor 2016 heb ik € 54,45 moeten betalen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 6-4-2016 Beste Lidy,

      Bedankt voor je feedback, jammer om te lezen dat je geen reactie van ons hebt mogen ontvangen naar aanleiding van je gestuurde klacht.

      Uit je beoordeling hier kan ik helaas geen gegevens uit halen. Indien de klacht alleen ging over de telefoonkosten, het telefoonnummer van energiedirect.nl 0900 – 3347328 kost € 0,70 per gesprek plus de gebruikelijke belkosten.
      We vermelden dit in de standaard e-mails en via online communicatie.

      Als je mij via onze facebookpagina een privébericht stuurt met je klacht en ook je postcode en huisnummer, dan kan ik kijken wat ik hierin voor je kan betekenen. Via het genoemde e-mail kan ik je klacht niet meer achterhalen omdat deze meteen gekoppeld wordt aan je account en niet meer in de voorraad staat.

      Met vriendelijke groet,

      Ron
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Tas | 29-3-2016

      Heeft totaal geen nut om ze te mailen. Ze vinden alles vervelend en begrijpen je situatie, maar doen nooit wat. Een gewaarschuwd mens telt voor 2! Kijk op hun Facebook pagina. Vele negatieve reacties. Meer dan positief. Mensen komen tegenwoordig niet hier om te beoordelen maar doen het op Social media. Ze maken zelf fouten en ontkennen alles en leggen de schuld bn jou. Alles in hun voordeel en extra kosten. Lage tarieven misschien wel, maar ze zorgen er heel sneaky voor om op andere manieren aan geld te komen. Lievere een wat duurdere leverancier dan deze ****. Zegt al genoeg dat ik 4 man ken die weg zijn gegaan en eentje ervan gaat weg. Overal klachten wat je hier helaas minder leest. Werd na vele vele mailtjes continue geweigerd om mijn jaarrek af te lossen al storte ik er per maand alsnog wat op!! Betaalde sowieso. Nam initiatief, kwam met oplossingen, hield contact etc. Hebben ze lak aan. Dreigmenten, extra kosten. En zat nog wel in schuldhulp en mogen ze dit in principe niet eens doen. Nou ook hier de enige met lak. Dan krijg je een brief dat je mag blijven als je de jaarrek per direct betaald plus €600 borg. Je situatie? Boeien ze niet. Betalen die handel. Verwacht geen begrip van ze. Lijkt mooi in het begin maar spijt zal volgen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 29-3-2016 Beste klant,

      Uit je verhaal kan ik niet opmaken om welk klantnummer/adres het gaat. Een betalingsregeling is, onder voorbehoud, mogelijk over een jaarnota.
      Graag wil ik voor je uitzoeken wat er precies is gebeurd aan onze kant, ook naar aanleiding van je e-mailtjes, en kijken wat ik hierin voor je kan betekenen.

      Zou je de situatie plus je postcode en huisnummer willen mailen naar webcare@energiedirect.nl? Dan kijk ik het na voor je.

      Met vriendelijke groet,

      Ron
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      bert tibben | 28-3-2016

      Onlangs klant geworden bij energie direct, was bij eerst bij essent.
      Energiedirect stuurde mij de bevestiging voor de levering van gas en electra.
      Op 8 maart 2016 zou men gas en electra gaan leveren. Toen ruim 1 week later kreeg ik de afrekening van essent. Maar deze was alleen maar van de elektra. Toen maar eens contact gezocht met essent. Wat bleek nu energie direct had alleen de levering van electra overgenomen en opgezegd bij essent. Maar dus niet van het gas zoals wel de bedoeling was en bevestigd door energie direct.
      Energiedirect gaf aan dat men een fout had gemaakt en het zouden uitzoeken. Nu ruim 1 week later later is het probleem nog steeds niet opgelost en hoor ook niks meer van energie direct.
      Als ik klant van energiedirect wil worden heb je binnen 5 minuten antwoord en is het geregeld, maar maken ze een fout is het na 1 week wachten nog niet opgelost en laten ze niks horen.
      Al met al slechte ervaring met energiedirect ben van plan nu weer over te stappen naar een andere energieleverancier.
      Essent zegt tegen mij dat energiedirect het probleem zo kan oplossen door contact met essent te zoeken en de levering van gas over te nemen .
      Maar waarom men dat niet doet bij energiedirect?
      Reactie van Energiedirect.nl | 29-3-2016 Beste klant,

      Allereerst mijn excuses voor het ongemak.
      Het kan inderdaad fout gaan dat er bij een overname maar één product wordt overgenomen. Dit is echter een fout dat wij met één telefoontje kunnen herstellen, dus ik begrijp niet waarom het zo lang zou moeten duren.

      Uit je review hier kan ik niet opmaken om welk klantnummer het gaat. Zou je dit verhaal, samen met je postcode en huisnummer, willen mailen naar webcare@energiedirect.nl? Dan ga ik het voor je uitzoeken en herstellen.

      Met vriendelijke groet,

      Ron
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Dirk Zaagman | 22-3-2016

      Krijg je iemand van energiedirect aan de deur die je een voorstel wil doen. Als je dan aangeeft geen belangstelling te hebben dan krijg je te horen: "Dat is wel erg stom". Ja, zo trek je zeker klanten......

      Energiedirect? Laat maar....
      Reactie van Energiedirect.nl | 23-3-2016 Beste Dirk,

      Dit is natuurlijk niet de manier waarop we onze nieuwe klanten willen werven. Mijn excuses voor het ongemak.

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      j vermaat | 15-3-2016

      heel slecht stap nooit over naar deze maatschappij het zijn de grootste *** die er kunnen zijn en hele slechte service en laten mensen onterecht incasso kosten betalen dus wees gewaarschuwd
      Reactie van Natasja | 29-3-2016 Heeft totaal geen nut om ze te mailen. Ze vinden alles vervelend en begrijpen je situatie, maar doen nooit wat. Een gewaarschuwd mens telt voor 2! Kijk op hun Facebook pagina. Vele negatieve reacties. Meer daan positief. Mensen komen tegenwoordig niet hier om te beoordelen maar doen het op Social media. Ze maken zelf fouten en ontkennen alles en leggen de schuld bn jou. Alles in hun voordeel en extra kosten. Lage tarieven misschien wel, maar ze zorgen er heel sneaky boor om op andere manieren aan geld te komen. Lievere een wat duurdere leverancier dan deze oplichters. Zegt al genoeg dat ik 4 man ken die weg zijn gegaan en eentje ervan gaat wel. Overal klachten wat je hier helaas minder leest.
      Reactie van Energiedirect.nl | 15-3-2016 Beste mevrouw/ meneer Vermaat,

      Ik vind het jammer om te horen dat je er zo over denkt. Om je verder te kunnen helpen kun je de klacht samen met je postcode en huisnummer naar webcare@energiedirect.nl sturen, zodat we dit voor je kunnen nakijken

      Met vriendelijke groet,

      Denis
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Joanise Ras | 26-2-2016

      Ik heb een te hoge afrekening ontvangen ivm geschatte meterstanden over een periode van 3 jaar. Contact gehad voor een betalingsregeling met de klantenservice. Helaas is mijn financiële draagkracht niet toereikend voor de regeling die ik heb gekregen. Toch heb ik het een paar maanden geprobeerd. Nu dreig ik in de problemen te komen met andere rekeningen die ik niet kan betalen. Daarom nogmaals contact gehad met de klantenservice om de regeling te spreiden in meer termijnen. Ik ben welwillend maar energiedirect wil niet meewerken. Ik heb uitgezocht wat mijn rechten zijn. Op de consuwijzer staat duidelijk dat je bij een geschatte afrekening over meerdere jaren ook de gelegenheid moet krijgen om dit ook in meerdere jaren af te lossen. (https://www.consuwijzer.nl/energie/energierekening/eindafrekening/tot-wanneer-mag-energiebedrijf-naheffing-sturen)
      Energiedirect stelt mij niet in die gelegenheid en blijft dus in gebreke. Daarnaast kom ik dus in de knel met andere rekeningen omdat er 300euro per maand naar jullie toe gaat! Ik ben erg teleurgesteld en hoop alsnog op een regeling waarbij jullie je geld krijgen en ik niet in de problemen kom! Ik vind dit totaal niet klantvriendelijk van jullie!
      Reactie van Natasja | 11-3-2016 Ze hebben alle begrip van de wereld en vind de situatie zeer spijtig maar komen zelden met een regeling. En mocht u de geluk inderdaad hebben, dan eentje die niet haalbaar is. Nog nooit de moeite genomen om iets te beoordelen maar Energiedirect is de eerste in zn soort, valt totaal niet mee te praten en verdraaien alles. Stap over zodra u kunt. Ken vele mensen die aftellen om weg te gaan. Liever wat meer kwijt dan totaal geen begrip.
      Reactie van Energiedirect.nl | 29-2-2016 Beste klant,

      Het is begrijpelijk dat bijbetalen niet prettig is. Om deze reden zijn wij in de meeste gevallen bereid om een regeling te treffen. Dit is een extra dienst welke wij zelf aanbieden en niet een vereiste is vanuit andere organisaties.

      Het is correcte informatie welke u hebt gevonden. Ik neem hier even een citaat van: "En hebt u al die jaren te weinig betaald voor uw energieverbruik? Dan moet uw energiebedrijf het te weinig in rekening gebrachte verbruik over die jaren verdelen". In dit citaat staat duidelijk dat het gaat over het verbruik dat verdeeld moet worden over de betreffende jaren. Daaruit blijven kosten van het verbruik over, welke nog wel voldaan moeten worden. Dat bedrag hebben wij zoals ik het begrijp, wel in een regeling verwerkt. Wij willen graag voor u kijken of er momenteel nog iets te regelen valt. Ik wil u graag verzoeken bovenstaande klacht te versturen naar webcare@energiedirect.nl. Graag hierbij de postcode en huisnummer vermelden waar het over gaat. Zo kunnen wij de juiste gegevens opzoeken in ons systeem.

      Met vriendelijke groet,
      Michael
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Dick Mink | 25-2-2016

      Direct energie

      Misschien herkent u dit, misschien ook niet, maar dan weet u na het lezen dat het kan gebeuren.
      Vanuit oogmerk duurzaamheid hebben wij maart 2015 zonnepanelen op ons dak laten monteren met een capaciteit voor op te wekken stroom ongeveer gelijk aan ons verbruik. Direct na installatie vroeg ik onze leverancier van elektriciteit om het voorschot bedrag op nul te stellen. De reden hiervoor is eenvoudig: de optelsom van vaste kosten voor levering en netwerkbeheer (circa € 240) blijven onder de negatieve energieheffing (circa € 318 retour). Dit betekent dat als per saldo geen stroom wordt afgenomen, de leverancier geld terug moet betalen aan de klant.

      Nu de werkelijkheid:
      1) Het systeem van onze leverancier kon niet op nul voorschot worden gezet en bleef steken op €1 per maand. Dat bedrag werd niet maandelijks geïncasseerd, maar bij de jaarnota afgerekend. Toch moest ik op de factuur lezen dat ik € 3 per maand aan administratiekosten moest betalen vanwege ‘handmatige facturatie’. Wat onzin is want de machtiging om automatisch te incasseren werd niet gebruikt, maar was wel beschikbaar. Bovenal had ik telefonisch en schriftelijk verzocht om geen voorschot meer te hoeven betalen en ook onderbouwd waarom. De noodzaak om maandelijks iets af te rekenen kwam uitsluitend voort uit een knullig werkend systeem van mijn leverancier.
      2) De jaarnota welke ik in januari 2016 ontving bracht niet de verwachte teruggave, maar een schrikbarend bedrag van bijna € 2.000 te betalen! Blijkt dat er bij het verwerken van mijn meterstanden een nulletje was verschoven. Nu kan dat gebeuren, maar omdat mijn leverancier contracthouder is met de netwerkbeheerder, mocht ik verwachten dat die dit zou oplossen met de netwerkbeheerder a.d.h.v. door mij verstrekte foto’s met de werkelijke meterstanden. Dit werd gewoonweg geweigerd, ze deden niets, en ik mocht het zelf gaan oplossen. Uit het contact met mijn netwerkbeheerder bleek dat die een speciale afdeling heeft waar energieleveranciers met dit soort problemen terecht kunnen. Ik mijn geval was de netwerkbeheerder gelukkig bereid de omgekeerde weg te volgen. Dus zij stuurden via hun speciale afdeling mijn foto’s door aan de facturatie afdeling van mijn leverancier en pas toen ontving ik een gecorrigeerde factuur. Een slecht staaltje service van de service afdeling van mijn leverancier.

      Kennelijk ben ik als duurzame klant niet gewenst bij mijn weinig duurzame leverancier. Ik voel mij heel slecht behandeld, eigenlijk weggepest en de energie die ik van ze kreeg dreef mij direct dit stuk te openbaren. Als u wilt weten is dit waar gebeurd, dan kan ik u zweren dat het bovenstaande een echte ervaring weergeeft. En als u wilt weten welke leverancier het betreft, dan kan ik u verklappen dat het EnergieDirect betreft. Ten slotte kan ik u melden dat wij inmiddels zijn overgestapt naar een andere leverancier en nooit meer klant van EnergieDirect zal worden. En u bent nu gewaarschuwd.
      Reactie van Dick Mink | 2-3-2016 Het plaatsen van mijn ervaring op deze website heeft wel een positief gevolg gehad, namelijk deze email van de afdeling klantenservice: "Wat ik uit je verhaal het ergste vond is dat je aangaf onvoldoende vertrouwen te hebben in de kennis van mijn collega's. Dit is natuurlijk absoluut niet de bedoeling en willen we in de toekomst natuurlijk voorkomen. Hier wil ik je dan ook mijn oprechte excuses voor aanbieden, dit had nooit op deze manier mogen lopen.".

      Ik vind het stoer dat EnergieDirect zo reageert en ik hoop echt dat het volwassenheidsniveau van de service medewerkers verbetert. Daarnaast ontving ik ter compensatie van de onterecht betaalde € 21 administratiekosten een vergoeding van € 25. Door deze actie is mijn oordeel over EnergieDirect minder negatief geworden maar ik handhaaf de overstap naar een andere leverancier. Wellicht keer ik in de toekomst als klant bij hen terug maar pas nadat ik eerst overwegend positieve ervaringen op deze site heb kunnen lezen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 29-2-2016 Beste Dick,

      Vervelend om te horen dat het op deze manier is verlopen. Wij willen graag voor je naar deze situatie kijken om te beoordelen of er iets is wat wij nog voor u kunnen doen. Kunt u de bovenstaande klacht sturen naar webcare@energiedirect.nl? Dan kunnen wij kijken wat wij voor u kunnen betekenen.

      Met vriendelijke groet,
      Michael
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Geert | 27-1-2016

      Vandaag had ik een erg teleurstellende ervaring met Energiedirect. Nadat ik een jaar lang trouw en netjes alle voorschotten heb betaald vergeten ze nu de welkomstpremie van € 180 via de eindafrekening aan mij uit te betalen. Jammer dat het zo moet en dat ik hier nu weer achteraan moet.
      Reactie van S | 4-3-2016 Heb dezelfde ervaring. Verzinnen een smoes om de welkomstpremie niet te hoeven te betalen. (Als je niet mailtje zus of zo ontvangen hebt of het niet op het contract staat (terwijl het levensgroot op hun site stond) telt het niet. Zuivere oplichting en misleiding.
      Reactie van Henk | 4-2-2016 Mij overkwam vorige week hetzelfde. Ik ontving allereerst de jaarafrekening, die klopte niet, ten eerste daar er geen welkomstpremie op stond, ten tweede de opsomming van de betaalde maanden klopte niet, hierover een email gezonden en later terug gebeld dat ze de nota gaan corrigeren en mn welkomstpremie ook gaan uitbetalen later in de maand februari, de nota aanpassen is nog niet gedaan, wel ondertussen uitbetaald. Nu zag ik gisteren dat ze weer een maandtermijn hebben afgeschreven terwijl m'n jaarcontract al is afgelopen (half januari) en ik keurig de 12 maandtermijnen reeds heb voldaan. Na het storneren heb ik nu een email ontvangen dat dit termijn onderdeel is van de jaarafrekening (terwijl ik reeds 12 maanden heb betaald) en dit gaan verrekenen met m'n welkomstpremie, de k....zakken. Afijn weer een email gezonden met een bijlage van de bank waar de afschrijvingen opstaan en nu maar weer afwachten. Ben weer terug naar de NUON, waar (vooralsnog) m'n ervaringen een stuk beter mee zijn.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      J.C. van der Linden | 20-1-2016

      Sinds kort ben ik gelukkig van dit bedrijf af dacht ik
      Sinds afgelopen vrijdag wordt ik dagelijks telefonisch door ze gestalked
      ik heb nl een bedrag van 122 euro, wat door hen was geincasseerd, laten storneren
      het bedrag was voor mij onbekend, vandaar de stornering.
      Dit heb ik al 5* aan de onsympathieke medewerkers verteld.
      Jammer dat als zij bellen ik eerst mijn postcode e.d. moet vertellen Wie belt wie
      wat ook zeer jammer is dat ik al 5* verzocht heb dat ze het eea op papier moeten zetten.
      Als je dat als bedrijf niet kan, dan ben je wmb onbetrouwbaar
      Reactie van Energiedirect.nl | 8-2-2016 Beste klant,

      Vervelend om te lezen dat u dit op deze manier ervaart. Ik wil u vriendelijk vragen om een e-mail te sturen met daarin uw klacht en de betreffende postcode en huisnummer. Dan kan ik kijken of we de ongenoegen weg kunnen nemen.

      Met vriendenlijke groet,

      Rick
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Salih | 6-1-2016

      Gisteren kwamen 2 medewerkers van energiedirect aan de deur en vragen ons om te overstappen naar hun ,ik heb gezegd nee maar zij blijfen mij overbodig overtuigen tot ik zei oke en de contract ondertekende.
      Dan les ik andere mensen ervaring en blijkt dat een deel van de boete voor vroeg beëindiging van onze contract van de andere leverancie moeten wij zelf betalen en ook de geld kado wordt na 12 maanden overgemaakt dus ik wilde niet in probleem te komen met de andere leverancie .
      Ik belde energie direct en opzegt de contract op . De medewerkers aan het telefoon waren echt vriendelijk en hebben mij direct geholpen met begrip voor mijn situatie. De opzeg mail was direct opgestuurd naar mij .
      De telefoonlijn was direct bereikbaar en ik was heel goed en snel geholpen en ik wacht tot einde van mijn oude contract en overstap naar energie direct.
      Reactie van Natasja | 11-3-2016 Zal je grootste fout worden als je overstapt. Heb een hele kring van mensen die spijt hebben. De raarste dingen gebeuren er wat ik nog nooit hebt meegemaakt. Heb 4 leveranciers gehad maar Energiedirect is echt bagger.
      Reactie van Energiedirect.nl | 5-2-2016 Beste Salih,

      Excuses voor de late reactie, er was een storing, waardoor wij niet in de gelegenheid waren om te reageren. Goed om te horen dat je tevreden bent over het contact met onze medewerkers! Wij hopen je dan ook graag terug te zien als klant.

      Met vriendelijke groet,

      Ilona
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Yvonna | 6-1-2016

      Ik zag ze al over straat lopen, drie "vertegenwoordigers" van Energie Direct.
      Ik deed de deur open en zei direct dat ik niks aan de deur koop. Het antwoord was wij verkopen niks. Ik zei dat ik toch niets wilde en hij zei "Dan heeft u geen interesse in bezuinigen?". Ik zei weer nee ik heb geen interesse maar deze jongeman bleef volharden. Omdat het niet voldoende was om te zeggen dat ik geen interesse had werd ik een beetje kribbig, ik heb wel 10 keer nee gezegd maar ik moest uiteindelijk de deur in zijn gezicht sluiten omdat hij verbaal vervelend werd.

      De laatste zin die ik hoorde was "Dus u wilt wel op boodschappen bezuinigen maar niet op gas en licht". Deze intimiderende toon viel bij mij zeer slecht. Een minuut daarna kwam mijn man thuis en de vertegenwoordiger vroeg of hij hier woonde. Toen mijn man ja zei was het antwoord terwijl hij naar mij zwaaide "Oh dus dat is jouw vrouw, doe haar de groeten". Dit allemaal op overdreven vriendelijk toon.

      Het kan toch niet de bedoeling zijn dat uw product zo aan de man word gebracht.
      Het zou voldoende moeten zijn als ik zeg dat ik geen interesse heb. Ik voelde me niet prettig dat ik zo iemand te woord moest staan.
      In ieder geval voor mij geen Energie Direct!
      Reactie van Energiedirect.nl | 8-2-2016 Beste Yvonna,

      Aller eerst mijn excuses voor de manier waarop je aangesproken bent. Dit is uiteraard niet onze wijze van klantenwerving. Ik wil u vriendelijk vragen om een e-mail naar ons te sturen met daarin de betreffende postcode en huisnummer? Dit kan naar klantenservice@energiedirect.nl. Dan kan ik hiervan een melding maken en spreken wij de medewerker aan op zijn/ haar gedrag.

      Met vriendelijke groet,

      Rick
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      P.J. Otte | 2-1-2016

      Jammer dat men bij Energiedirect schijnbaar haar dataverkeer niet in orde heeft? Na het vervangen van mijn meter in verband met het plaatsen van zonnepanelen is men er het spoor bijster. Enexis als netbeheerder heeft de terugmeldingsmeter geplaatst zij meld dit op het datanet. Energiedirect stelt echter dat ze niets heeft ontvangen. Ik ben daardoor niet in staat goed mijn jaarlijkse eindafrekeningformulier in te vullen. Energiedirect verplicht me om contact op te nemen met Enexis die weer stelt dat ze niets voor me kunnen betekenen daar zij zegt aan haar verplichtingen te hebben voldaan.
      Reactie van Energiedirect.nl | 4-1-2016 Beste klant,

      Bedankt voor de review. Ik adviseer u om de klacht te sturen naar webcare@energiedirect.nl. Op deze manier zijn wij in staat om de gegevens op te zoeken. Zodat we tot een eventuele oplossing kunnen komen.

      Ik hoop u voldoende geinformeerd te hebben.

      Met vriendelijke groet,

      Rick
      Reactie van Peter otte | 4-1-2016 Mijn gegevens zijn inmiddels bekend bij Energiedirect zo meld men mij.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Raymond Dorfel | 30-12-2015

      Geachte mijnheer/mevrouw,

      Ik heb in de jaanota van energiedirect 2014-2015 een bedrag bij moeten betalen van 1202 euro. Ik zou 2991m3 verbruikt hebben en omdat er een ketel en een nieuwe meter werd geplaatst vanaf 23-06-2015. Echter, voor deze datum werd er verwarmd middels blokverwarming/stadsverwarming, welke niet geschied via gas. het enige gas wat ik voor deze datum gebruikte was voor het koken. Ik betaalde dan ook elke maand een bedrag aan ennatuurlijk.nl.
      Daarnaast betaalde ik een bedrag voor electriciteit en een klein beetje voor gas (koken) bij energiedirect.
      Energiedirect claimt dat er nooit meterstanden zijn doorgegeven (wat ook niet klopt en de jaarnota's van 2013 en 2014 zijn ook niet te vinden op de persoonlijke pagina) en dat er nu een correctie plaatsvindt op basis van de doorgegeven eindstanden van Enexis.

      Nu heb ik inmiddels meerdere malen gemaild, gebeld en Energiedirect blijft stug volhouden dat ik 2991 m3 heb verbruikt in een jaar. Hieronder een mail die ik als laatste heb verstuurd:


      "Bedankt voor uw antwoord op mijn mail. Echter ga ik nog steeds niet akkoord met deze berekening, aangezien de meterstanden TOTAAL onjuist zijn, zeker gezien het totale verbruik van de periode 23-6-2015 tm nu:

      23-6-2015 meterstand: 0m3 (de dag dat de blok/stadsverwarming werd vervangen door een hoog rendementsketel)
      29-12-2015 meterstand 438 m3

      Mijn verbruik over de afgelopen 6 maanden is 438m3 : 6 maanden= 73m3 per maand x 12= 876m3 per jaar!!!!

      Reken nog eens met mij mee. U geeft aan dat mijn verbruik van 23-6-2015 tm 25-10-2015 141m3 is geweest:
      Dit zijn 4 maanden: 141m3 : 4= 35 m3 per maand!!!

      Gemiddeld gezien zou ik zeggen tussen de 500 en 700m3 per jaar.

      Mijn verbruik vóór de periode van de ketel(23-6-2015), was puur voor het koken, nooit en te nimmer voor iets anders. Dus u wilt suggereren dat mijn verbruik met stadsverwarming (wat niet middels gas gaat en wat ik per maand aan ennatuurlijk.nl betaalde) en het gas wat ik bij u afnam alleen voor koken, vele malen hoger is dan nu? U kunt toch zelf ook rekenen en zien dat mijn verbruik bij lange na niet 2991m3 per jaar is. Dat betekent dat ik vorig jaar 2115 m3 meer heb verbruikt dan ik dit jaar überhaupt kan gebruiken.

      De meterstanden die door zijn gegeven kloppen daarom voor geen meter. Daarnaast is mijn verbruik van electra ook nog eens gedaald afgelopen jaar. Hoe komt dit? Omdat ik elke dag van 8.00-20.00 weg ben voor werk en er verder niemand thuis is, omdat ik alleen woon. De kachels boven en in de keuken nooit aan heb en maximaal 5 minuten douche om de dag, want ik douche in het sportcentrum op de andere dagen.

      Ik weet niet hoe enexis aan deze standen komt of is gekomen, maar u kunt toch zelf notabene conclusies trekken uit het verbruik dat dit schier onmogelijk is.

      Conclusie: Mijn totale verbruik vóór 23-6-2015 kan nooit hoger zijn dan de periode erna, gezien blok/stadsverwarming geen gebruik maakt van gas. Dit heb ik geverifieerd bij ennatuurlijk. Ten tweede kunt u zien aan de berekening en de huidige standen, dat mijn gemiddelde jaarverbruik tussen de 500 en 700m3 zit. 2991 m3 is iets voor een volledig gezin die de hele dag thuis is. Als u nog steeds denkt dat die meterstanden die u heeft kloppen met de werkelijkheid, mag u dit van mij gerechtelijk gaan regelen. 2991m3 met een gemiddelde van 700m3 (voor het gemak), daar kan ik 4,3 jaar mee doen (2991:700)! Hoe legt u mij dit verschil uit? Wilt u nu beweren dat mijn verbruik ineens met 4,3 maal is verhoogd? Magisch?

      Daarom verwacht ik dat dit per direct wordt gecorrigeerd of dat u feitelijk hard kunt maken (dus niet met meterstanden die nergens op slaan), dat ik vorig jaar 4,3 keer meer heb verbruikt dan wat ik in de berekening heb laten zien.

      Het verhaal van de dame aan de telefoon was dus pure onzin dat er een verbruik werd rechtgetrokken van 2013 tm nu. In uw mail stelt u dat het over een periode gaat van 25-10-2014 tm 25-10-2015. Deze dame had het nog expliciet nagevraagd. Wat is nu waar?

      Over de periode 23-6-2015 tm 25-10-2015 is mijn verbruik 141m3 geweest. Dat zijn 4 maanden (grofweg 35m3 per maand). Daarmee geeft u aan dat ik van de 8 maanden daarvoor (25-10-2014 tm 23-06-2015 en reken nogmaals even mee), 2991-141= 2850m3 heb verbruikt? Kunt u nu serieus aannemen dat dit het geval is geweest? Dat is nog niet eens mogelijk wanneer de maan op de aarde valt en alle andere planeten op 1 lijn staan. Op basis van gegevens uit een of ander landelijk register? Zou het (bij gods gratie), mogelijk zijn dat deze gegevens niet kloppen gezien het WERKELIJKE verbruik plus het feit dat ik voor 23-6-2015 alleen gas verbruikte om te koken? En dat ik de blokverwarming rechtstreeks betaalde (à 125 euro per maand, waar ik heel veel van terugkreeg aan het einde van het jaar), aan ennatuurlijk.nl. Daarmee kan het verbruik van gas NOOIT en te nimmer meer zijn dan de periode erna."

      Dat was de laatste mail na herhaaldijk duidelijk te hebben gemaakt dat dit simpelweg nooit kan kloppen. Dat zou betekenen dat ik 125 euro per maand aan ennatuurlijk betaalde + 77 euro aan energiedirect + 1200:12=100 euro, wat een totaal van 325 euro per maand is. Een gemiddeld gezin verbruikt 1500m3 per jaar. Ik ben alleenstaand en zou het dubbele verbruiken?
      Dan moet ik wel heel veel hebben gekookt om zoveel gas op te maken.
      Reactie van Energiedirect.nl | 31-12-2015 Beste klant,

      Bedankt voor het doorgeven van de klacht.Vervelend dat u in deze situatie bent gekomen. Ik wil dit graag voor u controleren. Echter zijn er geen gegevens in de klacht opgenomen. Ik kan dan ook de gegevens niet inzien. Ik wil u verzoeken om de klacht per e-mail naar klantenservice@energiedirect.nl te versturen. Dan kan ik dit alsnog voor u nakijken.

      Alvast bedankt voor de medewerking.

      Ik wens u een fijne jaarwisseling.

      Met vriendelijke groet,

      Rick
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jolanda | 29-12-2015

      Energiedirect laat mensen overstappen naar hun d.m.v. zogenaamde onafhankelijke energievergelijkers die d.m.v. van leugens mensen over laten stappen naar energiedirect. De telefoniste van de onafhankelijke energievergelijker beloofde dat zij de overstapboete zouden overnemen en als dat niet gebeurde zou ik haar kunnen bereiken via energiedirect. Zij zou het dan alsnog oplossen. Ik zou ook nog twee weken mezelf kunnen bedenken om te stappen. Als ik de overstap zou bevestigen zou ik een email of sms krijgen om de meterstanden door te geven. Vanaf dan zouden de 2 weken ingaan waarin ik me nog kon bedenken. Achteraf blijken het allemaal leugens. Niet zij nemen de overstapboete over maar energiedirect zelf. Er wordt niet bijgezegd dat zij dit pas na 1 jaar terug betalen, terwijl ik daar door eerdere ervaringen nadrukkelijk naar had gevraagd. Ook opzeggen is er niet meer bij want de twee weken blijken al in te zijn gegaan als je de overstap hebt bevestigd en er wordt helemaal geen contact opgenomen voor de meterstanden. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice van energiedirect, maar zij kunnen mij niet zeggen wie mij bij hun heeft aanbevolen. Terwijl de onafhankelijke energievergelijker door hun wordt betaald als ze klanten binnen brengen. Ze weten dus echt wel wie hun d.m.v. leugens nieuwe klanten brengt. Maar als je aandringt kappen ze het gesprek gewoon af. Als je alleen d.m.v. leugens probeert klanten te winnen dan vind ik dat echt niet kunnen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 29-12-2015 Beste Jolanda,

      Ik vind het vervelend voor je dat het zo gelopen is. Dit is niet de manier waarop we klanten willen winnen.
      We kunnen inderdaad niet zien welke partner je aanmelding verwerkt heeft, omdat we alleen een aanmelding/bevestiging via internet zien.
      Indien je nog klant bent, zou ik je willen vragen om je verhaal, postcode en huisnummer te sturen via een privébericht op facebook, of via de e-mail naar webcare@energiedirect.nl.
      Graag wil ik voor je kijken of ik iets voor je kan betekenen hierin.

      Met vriendelijke groet,

      Ron
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      aNKIE KOS | 9-12-2015

      MIJN ERVARING IS DAT IK MERDRE MALEN HEB DOORGEGEVEN DAT IKAUTOMATISCHE BETALING VIA DE BANK GAAT, dAT IS MEERDERE MALEN OOK GEBEURD.tOT MIJN GROTE VERBAZING KRIJG IK NU WEER EEN BERICHT DAT IK MOET BETALEN OM VERDERE KOSTEN TE VOORKOMEN,dIT SNAP IK NIET.u KUNT DUS DUIDELIJK ZIEN DAT IK REGELMATIG BETAAL,
      Reactie van Energiedirect.nl | 11-12-2015 Beste klant,

      Dit vind ik vervelend om te lezen dat het niet goed gaat met je automatische incasso. Ik wil graag voor je kijken wat er precies mis gaat, maar via dit kanaal kan ik helaas geen gegevens erbij pakken.

      Ik zou je vriendelijk willen vragen om deze vraag te stellen via Facebook, twitter, per mail naar klantenservice@energiedirect.nl, of telefonisch.

      Alvast bedankt.

      Met vriendelijke groet,

      Ron
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Haalboom | 7-12-2015

      Let goed op wanneer u denkt aan overstappen naar energiedirect!

      Ook wij hebben de overstap gemaakt naar van Essent naar Energiedirect
      Toen wij aangaven pas op het einde van ons oude contract over te willen stappen naar energiedirect werd verteld dat een eventuele opzegboete niet van toepassing was omdat dit binnen de ‘75 dagen regel’ zou vallen en wij ons daar geen zorgen over hoefden te maken.
      Helaas bleek dit dus niet het geval te zijn en werden wij bij de eindafrekening van Essent opgezadeld met € 100 opzegboete.
      Diverse keren contact gehad met Energiedirect (zowel via de telefoon als de email), zo meewerkend ze waren toen het contract afgesloten moest worden zo star zijn ze nu het er werkelijk op aan komt en zij denken er niet over om deze extra kosten voor hun rekening te nemen (ondanks de gegeven belofte)

      Als we van te voren hadden geweten dat ze hun afspraken niet na zouden komen waren wij nooit met Energiedirect in zee gegaan.
      Dit is werkelijk een afknapper
      Reactie van Haalboom | 14-12-2015 Helaas!
      Ondanks de toezegging dat er naar een oplossing gekeken zou worden blijft EnergieDirect zijn verantwoording afschuiven. Die €100.00 kunnen we op onze buik schrijven.
      Dat was dus eens maar nooit meer, wij hebben onze les nu wel geleerd
      Reactie van Energiedirect.nl | 9-12-2015 Beste klant,

      Bedankt voor je bericht. Bij deze wil ik je mijn excuses aanbieden voor de manier waarop de communicatie en het klantcontact is verlopen.
      Ik wil graag voor je uitzoeken wat er precies gebeurd is, maar ik zie helaas geen gegevens van je staan.
      Zou je je postcode, huisnummer en achternaam, samen deze tekst kunnen doorsturen naar het volgende e-mail adres: webcare@energiedirect.nl.

      Ik ga dan kijken wat er gebeurd is, waar het mis is gegaan en een oplossing met je bespreken.
      Alvast bedankt voor de genomen moeite.

      Met vriendelijke groet,
      Ron
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Marco Lindeboom | 1-12-2015

      Energiedirect??? WAT VIND IK DAT EEN **** BEDRIJF!!! STAP NIET OVER OP ENERGIEDIRECT!!! DOOR EEN FOUT VAN ENERGIEDIRECT, WAT ZE NIET WILLEN TOEGEVEN EN INMIDDELS AL DOOR ALLE MEDEWERKERS VAN ENERGIEDIRECT TE WOORD GESTAAN EN ALLEMAAL TE DOM ZIJN OM TOE TE WILLEN OF MOGEN GEVEN DENK IK!!! ZE WILLEN JE ALLEMAAL ZOGENAAMD HELPEN, MAAR ZE HELPEN JE ALLEMAAL NOG MEER DE MACHTELOOSHEID IN!!! IK BEN HELEMAAL KLAAR MET ENERGIEDIRECT EN IK GA NU EEN AANGETEKENDE KLACHT VERSTUREN VIA CONSUWIJZER DIE MIJ DIT HEBBEN GEADVISEERD
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
  •  
    Pagina 1 van 15