Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?
  • Energieprijzen van Energiedirect.nl vergelijken

    Op deze pagina kunt u de beoordelingen / ervaringen lezen over EnergieDirect. Ook kunt u zelf uw beoordeling / ervaring over Energiedirect plaatsen. Bent u benieuwd wat de energieprijzen van Energiedirect.nl zijn ten opzichte van andere energieleveranciers en wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energierekening? Maak dan snel een vergelijking en stap vandaag nog zorgeloos over!

     

    • Top 5 goedkoopste actie producten

      Jaarkosten voor een gemiddeld huishouden (3500 kWh en 1800m3)

    • 1 €1479 / jaar
      €123.25 / maand
      Vergelijk
    • 2 €1480 / jaar
      €123.33 / maand
      Vergelijk
    • 3 €1500 / jaar
      €125 / maand
      Vergelijk
    • 4 €1511 / jaar
      €125.92 / maand
      Vergelijk
    • 5 €1523 / jaar
      €126.92 / maand
      Vergelijk
  • Ervaringen Energiedirect.nl

  • Meest recente ervaringen

    Meest nuttig eerst | Meest recent eerst
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Fam.van der Laan Breda | 21-4-2016

      Energiedirect gaat met ons duur betaalde geld voor energie PSV sponsoren.Beste mensen, geen haar op mijn hoofd die geld gaat storten op de rekening van volgevreten voetballers.Ik zal ook direct overstappen naar een andere leverancier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Reactie van Energiedirect.nl | 25-4-2016 Goedenavond, Jammer om te vernemen dat je gaat overstappen naar een andere leverancier. Mocht je het niet eens zijn met de keuze dan respecteren we dat. Om wat voor reden dan ook kunnen klanten altijd opzeggen, rekening houdend met de opzegtermijn. Het contract met PSV heeft geen invloed op klanten: we blijven dezelfde scherpe tarieven garanderen.

      Groetjes,

      Shifayz
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      u vd velden | 11-4-2016

      Vanmorgen hebben we naar energie direct gebeld ivm met een achterstand in de maandelijkse termijnen.
      we wilden uitleg geven waarom de achterstand is opgelopen, krijgen we een uiterst onvriendelijk antwoord van de telefoniste van energiedirect, "oh, nu krijgen we uw levensverhaal te horen"
      Ik ben niet gediend van dergelijke telefonistes die zo reageren. Willen jullie professionele mensen in dienst nemen>
      En jullie coulance mbt een regeling treffen is bedroevend. We krijgen alleen maar steeds hogere rekeningen met steeds meer extra toegevoegde kosten en incassokosten? terwijl we aangeven of we eind van de maand kunnen betalen. We denken er hard over om terug naar nuon te gaan. Die zijn wel klantvriendelijk.
      Reactie van Energiedirect.nl | 12-4-2016 Beste meneer, mevrouw vd Velden,

      Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor het vervelende gevoel dat hierdoor is ontstaan. Dit is absoluut niet onze bedoeling en ik wil graag kijken of ik het gevoel van onvrede alsnog kan wegnemen. Helaas staan bij deze beoordeling geen klantgegevens.

      Zou je in een e-mail naar webcare@energiedirect.nl je adresgegevens willen sturen zodat we samen naar een oplossing kunnen kijken?

      Met vriendelijke groet,

      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Lidy | 5-4-2016

      Naar aanleiding van mijn inmiddels 3x ingediende klacht, bij webcare@energiedirect.nl over de extreem hoge telefoonkosten à € 1,- per minuut via hun doorkiesnummer 0900 8051 hadden zij mij toegezegd 'We gaan meteen voor u hiermee aan de slag', heb ik nooit een reactie ontvangen. Naast deze teleurstelling ook nog het feit, dat energiedirect.nl zelf verantwoordelijk is om zich aan te sluiten bij een dergelijke kostbare telefoonservice en mij als klant hiervoor niet hebben gewaarschuwd en mij dit hebben laten betalen. Jammer, ik was 2 jaar een tevreden klant. Voor de vragen over mijn jaarrekening 2015 en de verlenging van mijn contract voor 2016 heb ik € 54,45 moeten betalen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 6-4-2016 Beste Lidy,

      Bedankt voor je feedback, jammer om te lezen dat je geen reactie van ons hebt mogen ontvangen naar aanleiding van je gestuurde klacht.

      Uit je beoordeling hier kan ik helaas geen gegevens uit halen. Indien de klacht alleen ging over de telefoonkosten, het telefoonnummer van energiedirect.nl 0900 – 3347328 kost € 0,70 per gesprek plus de gebruikelijke belkosten.
      We vermelden dit in de standaard e-mails en via online communicatie.

      Als je mij via onze facebookpagina een privébericht stuurt met je klacht en ook je postcode en huisnummer, dan kan ik kijken wat ik hierin voor je kan betekenen. Via het genoemde e-mail kan ik je klacht niet meer achterhalen omdat deze meteen gekoppeld wordt aan je account en niet meer in de voorraad staat.

      Met vriendelijke groet,

      Ron
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Tas | 29-3-2016

      Heeft totaal geen nut om ze te mailen. Ze vinden alles vervelend en begrijpen je situatie, maar doen nooit wat. Een gewaarschuwd mens telt voor 2! Kijk op hun Facebook pagina. Vele negatieve reacties. Meer dan positief. Mensen komen tegenwoordig niet hier om te beoordelen maar doen het op Social media. Ze maken zelf fouten en ontkennen alles en leggen de schuld bn jou. Alles in hun voordeel en extra kosten. Lage tarieven misschien wel, maar ze zorgen er heel sneaky voor om op andere manieren aan geld te komen. Lievere een wat duurdere leverancier dan deze ****. Zegt al genoeg dat ik 4 man ken die weg zijn gegaan en eentje ervan gaat weg. Overal klachten wat je hier helaas minder leest. Werd na vele vele mailtjes continue geweigerd om mijn jaarrek af te lossen al storte ik er per maand alsnog wat op!! Betaalde sowieso. Nam initiatief, kwam met oplossingen, hield contact etc. Hebben ze lak aan. Dreigmenten, extra kosten. En zat nog wel in schuldhulp en mogen ze dit in principe niet eens doen. Nou ook hier de enige met lak. Dan krijg je een brief dat je mag blijven als je de jaarrek per direct betaald plus €600 borg. Je situatie? Boeien ze niet. Betalen die handel. Verwacht geen begrip van ze. Lijkt mooi in het begin maar spijt zal volgen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 29-3-2016 Beste klant,

      Uit je verhaal kan ik niet opmaken om welk klantnummer/adres het gaat. Een betalingsregeling is, onder voorbehoud, mogelijk over een jaarnota.
      Graag wil ik voor je uitzoeken wat er precies is gebeurd aan onze kant, ook naar aanleiding van je e-mailtjes, en kijken wat ik hierin voor je kan betekenen.

      Zou je de situatie plus je postcode en huisnummer willen mailen naar webcare@energiedirect.nl? Dan kijk ik het na voor je.

      Met vriendelijke groet,

      Ron
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      bert tibben | 28-3-2016

      Onlangs klant geworden bij energie direct, was bij eerst bij essent.
      Energiedirect stuurde mij de bevestiging voor de levering van gas en electra.
      Op 8 maart 2016 zou men gas en electra gaan leveren. Toen ruim 1 week later kreeg ik de afrekening van essent. Maar deze was alleen maar van de elektra. Toen maar eens contact gezocht met essent. Wat bleek nu energie direct had alleen de levering van electra overgenomen en opgezegd bij essent. Maar dus niet van het gas zoals wel de bedoeling was en bevestigd door energie direct.
      Energiedirect gaf aan dat men een fout had gemaakt en het zouden uitzoeken. Nu ruim 1 week later later is het probleem nog steeds niet opgelost en hoor ook niks meer van energie direct.
      Als ik klant van energiedirect wil worden heb je binnen 5 minuten antwoord en is het geregeld, maar maken ze een fout is het na 1 week wachten nog niet opgelost en laten ze niks horen.
      Al met al slechte ervaring met energiedirect ben van plan nu weer over te stappen naar een andere energieleverancier.
      Essent zegt tegen mij dat energiedirect het probleem zo kan oplossen door contact met essent te zoeken en de levering van gas over te nemen .
      Maar waarom men dat niet doet bij energiedirect?
      Reactie van Energiedirect.nl | 29-3-2016 Beste klant,

      Allereerst mijn excuses voor het ongemak.
      Het kan inderdaad fout gaan dat er bij een overname maar één product wordt overgenomen. Dit is echter een fout dat wij met één telefoontje kunnen herstellen, dus ik begrijp niet waarom het zo lang zou moeten duren.

      Uit je review hier kan ik niet opmaken om welk klantnummer het gaat. Zou je dit verhaal, samen met je postcode en huisnummer, willen mailen naar webcare@energiedirect.nl? Dan ga ik het voor je uitzoeken en herstellen.

      Met vriendelijke groet,

      Ron
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Dirk Zaagman | 22-3-2016

      Krijg je iemand van energiedirect aan de deur die je een voorstel wil doen. Als je dan aangeeft geen belangstelling te hebben dan krijg je te horen: "Dat is wel erg stom". Ja, zo trek je zeker klanten......

      Energiedirect? Laat maar....
      Reactie van Energiedirect.nl | 23-3-2016 Beste Dirk,

      Dit is natuurlijk niet de manier waarop we onze nieuwe klanten willen werven. Mijn excuses voor het ongemak.

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      j vermaat | 15-3-2016

      heel slecht stap nooit over naar deze maatschappij het zijn de grootste *** die er kunnen zijn en hele slechte service en laten mensen onterecht incasso kosten betalen dus wees gewaarschuwd
      Reactie van Natasja | 29-3-2016 Heeft totaal geen nut om ze te mailen. Ze vinden alles vervelend en begrijpen je situatie, maar doen nooit wat. Een gewaarschuwd mens telt voor 2! Kijk op hun Facebook pagina. Vele negatieve reacties. Meer daan positief. Mensen komen tegenwoordig niet hier om te beoordelen maar doen het op Social media. Ze maken zelf fouten en ontkennen alles en leggen de schuld bn jou. Alles in hun voordeel en extra kosten. Lage tarieven misschien wel, maar ze zorgen er heel sneaky boor om op andere manieren aan geld te komen. Lievere een wat duurdere leverancier dan deze oplichters. Zegt al genoeg dat ik 4 man ken die weg zijn gegaan en eentje ervan gaat wel. Overal klachten wat je hier helaas minder leest.
      Reactie van Energiedirect.nl | 15-3-2016 Beste mevrouw/ meneer Vermaat,

      Ik vind het jammer om te horen dat je er zo over denkt. Om je verder te kunnen helpen kun je de klacht samen met je postcode en huisnummer naar webcare@energiedirect.nl sturen, zodat we dit voor je kunnen nakijken

      Met vriendelijke groet,

      Denis
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Joanise Ras | 26-2-2016

      Ik heb een te hoge afrekening ontvangen ivm geschatte meterstanden over een periode van 3 jaar. Contact gehad voor een betalingsregeling met de klantenservice. Helaas is mijn financiële draagkracht niet toereikend voor de regeling die ik heb gekregen. Toch heb ik het een paar maanden geprobeerd. Nu dreig ik in de problemen te komen met andere rekeningen die ik niet kan betalen. Daarom nogmaals contact gehad met de klantenservice om de regeling te spreiden in meer termijnen. Ik ben welwillend maar energiedirect wil niet meewerken. Ik heb uitgezocht wat mijn rechten zijn. Op de consuwijzer staat duidelijk dat je bij een geschatte afrekening over meerdere jaren ook de gelegenheid moet krijgen om dit ook in meerdere jaren af te lossen. (https://www.consuwijzer.nl/energie/energierekening/eindafrekening/tot-wanneer-mag-energiebedrijf-naheffing-sturen)
      Energiedirect stelt mij niet in die gelegenheid en blijft dus in gebreke. Daarnaast kom ik dus in de knel met andere rekeningen omdat er 300euro per maand naar jullie toe gaat! Ik ben erg teleurgesteld en hoop alsnog op een regeling waarbij jullie je geld krijgen en ik niet in de problemen kom! Ik vind dit totaal niet klantvriendelijk van jullie!
      Reactie van Natasja | 11-3-2016 Ze hebben alle begrip van de wereld en vind de situatie zeer spijtig maar komen zelden met een regeling. En mocht u de geluk inderdaad hebben, dan eentje die niet haalbaar is. Nog nooit de moeite genomen om iets te beoordelen maar Energiedirect is de eerste in zn soort, valt totaal niet mee te praten en verdraaien alles. Stap over zodra u kunt. Ken vele mensen die aftellen om weg te gaan. Liever wat meer kwijt dan totaal geen begrip.
      Reactie van Energiedirect.nl | 29-2-2016 Beste klant,

      Het is begrijpelijk dat bijbetalen niet prettig is. Om deze reden zijn wij in de meeste gevallen bereid om een regeling te treffen. Dit is een extra dienst welke wij zelf aanbieden en niet een vereiste is vanuit andere organisaties.

      Het is correcte informatie welke u hebt gevonden. Ik neem hier even een citaat van: "En hebt u al die jaren te weinig betaald voor uw energieverbruik? Dan moet uw energiebedrijf het te weinig in rekening gebrachte verbruik over die jaren verdelen". In dit citaat staat duidelijk dat het gaat over het verbruik dat verdeeld moet worden over de betreffende jaren. Daaruit blijven kosten van het verbruik over, welke nog wel voldaan moeten worden. Dat bedrag hebben wij zoals ik het begrijp, wel in een regeling verwerkt. Wij willen graag voor u kijken of er momenteel nog iets te regelen valt. Ik wil u graag verzoeken bovenstaande klacht te versturen naar webcare@energiedirect.nl. Graag hierbij de postcode en huisnummer vermelden waar het over gaat. Zo kunnen wij de juiste gegevens opzoeken in ons systeem.

      Met vriendelijke groet,
      Michael
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Dick Mink | 25-2-2016

      Direct energie

      Misschien herkent u dit, misschien ook niet, maar dan weet u na het lezen dat het kan gebeuren.
      Vanuit oogmerk duurzaamheid hebben wij maart 2015 zonnepanelen op ons dak laten monteren met een capaciteit voor op te wekken stroom ongeveer gelijk aan ons verbruik. Direct na installatie vroeg ik onze leverancier van elektriciteit om het voorschot bedrag op nul te stellen. De reden hiervoor is eenvoudig: de optelsom van vaste kosten voor levering en netwerkbeheer (circa € 240) blijven onder de negatieve energieheffing (circa € 318 retour). Dit betekent dat als per saldo geen stroom wordt afgenomen, de leverancier geld terug moet betalen aan de klant.

      Nu de werkelijkheid:
      1) Het systeem van onze leverancier kon niet op nul voorschot worden gezet en bleef steken op €1 per maand. Dat bedrag werd niet maandelijks geïncasseerd, maar bij de jaarnota afgerekend. Toch moest ik op de factuur lezen dat ik € 3 per maand aan administratiekosten moest betalen vanwege ‘handmatige facturatie’. Wat onzin is want de machtiging om automatisch te incasseren werd niet gebruikt, maar was wel beschikbaar. Bovenal had ik telefonisch en schriftelijk verzocht om geen voorschot meer te hoeven betalen en ook onderbouwd waarom. De noodzaak om maandelijks iets af te rekenen kwam uitsluitend voort uit een knullig werkend systeem van mijn leverancier.
      2) De jaarnota welke ik in januari 2016 ontving bracht niet de verwachte teruggave, maar een schrikbarend bedrag van bijna € 2.000 te betalen! Blijkt dat er bij het verwerken van mijn meterstanden een nulletje was verschoven. Nu kan dat gebeuren, maar omdat mijn leverancier contracthouder is met de netwerkbeheerder, mocht ik verwachten dat die dit zou oplossen met de netwerkbeheerder a.d.h.v. door mij verstrekte foto’s met de werkelijke meterstanden. Dit werd gewoonweg geweigerd, ze deden niets, en ik mocht het zelf gaan oplossen. Uit het contact met mijn netwerkbeheerder bleek dat die een speciale afdeling heeft waar energieleveranciers met dit soort problemen terecht kunnen. Ik mijn geval was de netwerkbeheerder gelukkig bereid de omgekeerde weg te volgen. Dus zij stuurden via hun speciale afdeling mijn foto’s door aan de facturatie afdeling van mijn leverancier en pas toen ontving ik een gecorrigeerde factuur. Een slecht staaltje service van de service afdeling van mijn leverancier.

      Kennelijk ben ik als duurzame klant niet gewenst bij mijn weinig duurzame leverancier. Ik voel mij heel slecht behandeld, eigenlijk weggepest en de energie die ik van ze kreeg dreef mij direct dit stuk te openbaren. Als u wilt weten is dit waar gebeurd, dan kan ik u zweren dat het bovenstaande een echte ervaring weergeeft. En als u wilt weten welke leverancier het betreft, dan kan ik u verklappen dat het EnergieDirect betreft. Ten slotte kan ik u melden dat wij inmiddels zijn overgestapt naar een andere leverancier en nooit meer klant van EnergieDirect zal worden. En u bent nu gewaarschuwd.
      Reactie van Dick Mink | 2-3-2016 Het plaatsen van mijn ervaring op deze website heeft wel een positief gevolg gehad, namelijk deze email van de afdeling klantenservice: "Wat ik uit je verhaal het ergste vond is dat je aangaf onvoldoende vertrouwen te hebben in de kennis van mijn collega's. Dit is natuurlijk absoluut niet de bedoeling en willen we in de toekomst natuurlijk voorkomen. Hier wil ik je dan ook mijn oprechte excuses voor aanbieden, dit had nooit op deze manier mogen lopen.".

      Ik vind het stoer dat EnergieDirect zo reageert en ik hoop echt dat het volwassenheidsniveau van de service medewerkers verbetert. Daarnaast ontving ik ter compensatie van de onterecht betaalde € 21 administratiekosten een vergoeding van € 25. Door deze actie is mijn oordeel over EnergieDirect minder negatief geworden maar ik handhaaf de overstap naar een andere leverancier. Wellicht keer ik in de toekomst als klant bij hen terug maar pas nadat ik eerst overwegend positieve ervaringen op deze site heb kunnen lezen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 29-2-2016 Beste Dick,

      Vervelend om te horen dat het op deze manier is verlopen. Wij willen graag voor je naar deze situatie kijken om te beoordelen of er iets is wat wij nog voor u kunnen doen. Kunt u de bovenstaande klacht sturen naar webcare@energiedirect.nl? Dan kunnen wij kijken wat wij voor u kunnen betekenen.

      Met vriendelijke groet,
      Michael
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Geert | 27-1-2016

      Vandaag had ik een erg teleurstellende ervaring met Energiedirect. Nadat ik een jaar lang trouw en netjes alle voorschotten heb betaald vergeten ze nu de welkomstpremie van € 180 via de eindafrekening aan mij uit te betalen. Jammer dat het zo moet en dat ik hier nu weer achteraan moet.
      Reactie van S | 4-3-2016 Heb dezelfde ervaring. Verzinnen een smoes om de welkomstpremie niet te hoeven te betalen. (Als je niet mailtje zus of zo ontvangen hebt of het niet op het contract staat (terwijl het levensgroot op hun site stond) telt het niet. Zuivere oplichting en misleiding.
      Reactie van Henk | 4-2-2016 Mij overkwam vorige week hetzelfde. Ik ontving allereerst de jaarafrekening, die klopte niet, ten eerste daar er geen welkomstpremie op stond, ten tweede de opsomming van de betaalde maanden klopte niet, hierover een email gezonden en later terug gebeld dat ze de nota gaan corrigeren en mn welkomstpremie ook gaan uitbetalen later in de maand februari, de nota aanpassen is nog niet gedaan, wel ondertussen uitbetaald. Nu zag ik gisteren dat ze weer een maandtermijn hebben afgeschreven terwijl m'n jaarcontract al is afgelopen (half januari) en ik keurig de 12 maandtermijnen reeds heb voldaan. Na het storneren heb ik nu een email ontvangen dat dit termijn onderdeel is van de jaarafrekening (terwijl ik reeds 12 maanden heb betaald) en dit gaan verrekenen met m'n welkomstpremie, de k....zakken. Afijn weer een email gezonden met een bijlage van de bank waar de afschrijvingen opstaan en nu maar weer afwachten. Ben weer terug naar de NUON, waar (vooralsnog) m'n ervaringen een stuk beter mee zijn.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      J.C. van der Linden | 20-1-2016

      Sinds kort ben ik gelukkig van dit bedrijf af dacht ik
      Sinds afgelopen vrijdag wordt ik dagelijks telefonisch door ze gestalked
      ik heb nl een bedrag van 122 euro, wat door hen was geincasseerd, laten storneren
      het bedrag was voor mij onbekend, vandaar de stornering.
      Dit heb ik al 5* aan de onsympathieke medewerkers verteld.
      Jammer dat als zij bellen ik eerst mijn postcode e.d. moet vertellen Wie belt wie
      wat ook zeer jammer is dat ik al 5* verzocht heb dat ze het eea op papier moeten zetten.
      Als je dat als bedrijf niet kan, dan ben je wmb onbetrouwbaar
      Reactie van Energiedirect.nl | 8-2-2016 Beste klant,

      Vervelend om te lezen dat u dit op deze manier ervaart. Ik wil u vriendelijk vragen om een e-mail te sturen met daarin uw klacht en de betreffende postcode en huisnummer. Dan kan ik kijken of we de ongenoegen weg kunnen nemen.

      Met vriendenlijke groet,

      Rick
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Salih | 6-1-2016

      Gisteren kwamen 2 medewerkers van energiedirect aan de deur en vragen ons om te overstappen naar hun ,ik heb gezegd nee maar zij blijfen mij overbodig overtuigen tot ik zei oke en de contract ondertekende.
      Dan les ik andere mensen ervaring en blijkt dat een deel van de boete voor vroeg beëindiging van onze contract van de andere leverancie moeten wij zelf betalen en ook de geld kado wordt na 12 maanden overgemaakt dus ik wilde niet in probleem te komen met de andere leverancie .
      Ik belde energie direct en opzegt de contract op . De medewerkers aan het telefoon waren echt vriendelijk en hebben mij direct geholpen met begrip voor mijn situatie. De opzeg mail was direct opgestuurd naar mij .
      De telefoonlijn was direct bereikbaar en ik was heel goed en snel geholpen en ik wacht tot einde van mijn oude contract en overstap naar energie direct.
      Reactie van Natasja | 11-3-2016 Zal je grootste fout worden als je overstapt. Heb een hele kring van mensen die spijt hebben. De raarste dingen gebeuren er wat ik nog nooit hebt meegemaakt. Heb 4 leveranciers gehad maar Energiedirect is echt bagger.
      Reactie van Energiedirect.nl | 5-2-2016 Beste Salih,

      Excuses voor de late reactie, er was een storing, waardoor wij niet in de gelegenheid waren om te reageren. Goed om te horen dat je tevreden bent over het contact met onze medewerkers! Wij hopen je dan ook graag terug te zien als klant.

      Met vriendelijke groet,

      Ilona
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Yvonna | 6-1-2016

      Ik zag ze al over straat lopen, drie "vertegenwoordigers" van Energie Direct.
      Ik deed de deur open en zei direct dat ik niks aan de deur koop. Het antwoord was wij verkopen niks. Ik zei dat ik toch niets wilde en hij zei "Dan heeft u geen interesse in bezuinigen?". Ik zei weer nee ik heb geen interesse maar deze jongeman bleef volharden. Omdat het niet voldoende was om te zeggen dat ik geen interesse had werd ik een beetje kribbig, ik heb wel 10 keer nee gezegd maar ik moest uiteindelijk de deur in zijn gezicht sluiten omdat hij verbaal vervelend werd.

      De laatste zin die ik hoorde was "Dus u wilt wel op boodschappen bezuinigen maar niet op gas en licht". Deze intimiderende toon viel bij mij zeer slecht. Een minuut daarna kwam mijn man thuis en de vertegenwoordiger vroeg of hij hier woonde. Toen mijn man ja zei was het antwoord terwijl hij naar mij zwaaide "Oh dus dat is jouw vrouw, doe haar de groeten". Dit allemaal op overdreven vriendelijk toon.

      Het kan toch niet de bedoeling zijn dat uw product zo aan de man word gebracht.
      Het zou voldoende moeten zijn als ik zeg dat ik geen interesse heb. Ik voelde me niet prettig dat ik zo iemand te woord moest staan.
      In ieder geval voor mij geen Energie Direct!
      Reactie van Energiedirect.nl | 8-2-2016 Beste Yvonna,

      Aller eerst mijn excuses voor de manier waarop je aangesproken bent. Dit is uiteraard niet onze wijze van klantenwerving. Ik wil u vriendelijk vragen om een e-mail naar ons te sturen met daarin de betreffende postcode en huisnummer? Dit kan naar klantenservice@energiedirect.nl. Dan kan ik hiervan een melding maken en spreken wij de medewerker aan op zijn/ haar gedrag.

      Met vriendelijke groet,

      Rick
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      P.J. Otte | 2-1-2016

      Jammer dat men bij Energiedirect schijnbaar haar dataverkeer niet in orde heeft? Na het vervangen van mijn meter in verband met het plaatsen van zonnepanelen is men er het spoor bijster. Enexis als netbeheerder heeft de terugmeldingsmeter geplaatst zij meld dit op het datanet. Energiedirect stelt echter dat ze niets heeft ontvangen. Ik ben daardoor niet in staat goed mijn jaarlijkse eindafrekeningformulier in te vullen. Energiedirect verplicht me om contact op te nemen met Enexis die weer stelt dat ze niets voor me kunnen betekenen daar zij zegt aan haar verplichtingen te hebben voldaan.
      Reactie van Energiedirect.nl | 4-1-2016 Beste klant,

      Bedankt voor de review. Ik adviseer u om de klacht te sturen naar webcare@energiedirect.nl. Op deze manier zijn wij in staat om de gegevens op te zoeken. Zodat we tot een eventuele oplossing kunnen komen.

      Ik hoop u voldoende geinformeerd te hebben.

      Met vriendelijke groet,

      Rick
      Reactie van Peter otte | 4-1-2016 Mijn gegevens zijn inmiddels bekend bij Energiedirect zo meld men mij.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Raymond Dorfel | 30-12-2015

      Geachte mijnheer/mevrouw,

      Ik heb in de jaanota van energiedirect 2014-2015 een bedrag bij moeten betalen van 1202 euro. Ik zou 2991m3 verbruikt hebben en omdat er een ketel en een nieuwe meter werd geplaatst vanaf 23-06-2015. Echter, voor deze datum werd er verwarmd middels blokverwarming/stadsverwarming, welke niet geschied via gas. het enige gas wat ik voor deze datum gebruikte was voor het koken. Ik betaalde dan ook elke maand een bedrag aan ennatuurlijk.nl.
      Daarnaast betaalde ik een bedrag voor electriciteit en een klein beetje voor gas (koken) bij energiedirect.
      Energiedirect claimt dat er nooit meterstanden zijn doorgegeven (wat ook niet klopt en de jaarnota's van 2013 en 2014 zijn ook niet te vinden op de persoonlijke pagina) en dat er nu een correctie plaatsvindt op basis van de doorgegeven eindstanden van Enexis.

      Nu heb ik inmiddels meerdere malen gemaild, gebeld en Energiedirect blijft stug volhouden dat ik 2991 m3 heb verbruikt in een jaar. Hieronder een mail die ik als laatste heb verstuurd:


      "Bedankt voor uw antwoord op mijn mail. Echter ga ik nog steeds niet akkoord met deze berekening, aangezien de meterstanden TOTAAL onjuist zijn, zeker gezien het totale verbruik van de periode 23-6-2015 tm nu:

      23-6-2015 meterstand: 0m3 (de dag dat de blok/stadsverwarming werd vervangen door een hoog rendementsketel)
      29-12-2015 meterstand 438 m3

      Mijn verbruik over de afgelopen 6 maanden is 438m3 : 6 maanden= 73m3 per maand x 12= 876m3 per jaar!!!!

      Reken nog eens met mij mee. U geeft aan dat mijn verbruik van 23-6-2015 tm 25-10-2015 141m3 is geweest:
      Dit zijn 4 maanden: 141m3 : 4= 35 m3 per maand!!!

      Gemiddeld gezien zou ik zeggen tussen de 500 en 700m3 per jaar.

      Mijn verbruik vóór de periode van de ketel(23-6-2015), was puur voor het koken, nooit en te nimmer voor iets anders. Dus u wilt suggereren dat mijn verbruik met stadsverwarming (wat niet middels gas gaat en wat ik per maand aan ennatuurlijk.nl betaalde) en het gas wat ik bij u afnam alleen voor koken, vele malen hoger is dan nu? U kunt toch zelf ook rekenen en zien dat mijn verbruik bij lange na niet 2991m3 per jaar is. Dat betekent dat ik vorig jaar 2115 m3 meer heb verbruikt dan ik dit jaar überhaupt kan gebruiken.

      De meterstanden die door zijn gegeven kloppen daarom voor geen meter. Daarnaast is mijn verbruik van electra ook nog eens gedaald afgelopen jaar. Hoe komt dit? Omdat ik elke dag van 8.00-20.00 weg ben voor werk en er verder niemand thuis is, omdat ik alleen woon. De kachels boven en in de keuken nooit aan heb en maximaal 5 minuten douche om de dag, want ik douche in het sportcentrum op de andere dagen.

      Ik weet niet hoe enexis aan deze standen komt of is gekomen, maar u kunt toch zelf notabene conclusies trekken uit het verbruik dat dit schier onmogelijk is.

      Conclusie: Mijn totale verbruik vóór 23-6-2015 kan nooit hoger zijn dan de periode erna, gezien blok/stadsverwarming geen gebruik maakt van gas. Dit heb ik geverifieerd bij ennatuurlijk. Ten tweede kunt u zien aan de berekening en de huidige standen, dat mijn gemiddelde jaarverbruik tussen de 500 en 700m3 zit. 2991 m3 is iets voor een volledig gezin die de hele dag thuis is. Als u nog steeds denkt dat die meterstanden die u heeft kloppen met de werkelijkheid, mag u dit van mij gerechtelijk gaan regelen. 2991m3 met een gemiddelde van 700m3 (voor het gemak), daar kan ik 4,3 jaar mee doen (2991:700)! Hoe legt u mij dit verschil uit? Wilt u nu beweren dat mijn verbruik ineens met 4,3 maal is verhoogd? Magisch?

      Daarom verwacht ik dat dit per direct wordt gecorrigeerd of dat u feitelijk hard kunt maken (dus niet met meterstanden die nergens op slaan), dat ik vorig jaar 4,3 keer meer heb verbruikt dan wat ik in de berekening heb laten zien.

      Het verhaal van de dame aan de telefoon was dus pure onzin dat er een verbruik werd rechtgetrokken van 2013 tm nu. In uw mail stelt u dat het over een periode gaat van 25-10-2014 tm 25-10-2015. Deze dame had het nog expliciet nagevraagd. Wat is nu waar?

      Over de periode 23-6-2015 tm 25-10-2015 is mijn verbruik 141m3 geweest. Dat zijn 4 maanden (grofweg 35m3 per maand). Daarmee geeft u aan dat ik van de 8 maanden daarvoor (25-10-2014 tm 23-06-2015 en reken nogmaals even mee), 2991-141= 2850m3 heb verbruikt? Kunt u nu serieus aannemen dat dit het geval is geweest? Dat is nog niet eens mogelijk wanneer de maan op de aarde valt en alle andere planeten op 1 lijn staan. Op basis van gegevens uit een of ander landelijk register? Zou het (bij gods gratie), mogelijk zijn dat deze gegevens niet kloppen gezien het WERKELIJKE verbruik plus het feit dat ik voor 23-6-2015 alleen gas verbruikte om te koken? En dat ik de blokverwarming rechtstreeks betaalde (à 125 euro per maand, waar ik heel veel van terugkreeg aan het einde van het jaar), aan ennatuurlijk.nl. Daarmee kan het verbruik van gas NOOIT en te nimmer meer zijn dan de periode erna."

      Dat was de laatste mail na herhaaldijk duidelijk te hebben gemaakt dat dit simpelweg nooit kan kloppen. Dat zou betekenen dat ik 125 euro per maand aan ennatuurlijk betaalde + 77 euro aan energiedirect + 1200:12=100 euro, wat een totaal van 325 euro per maand is. Een gemiddeld gezin verbruikt 1500m3 per jaar. Ik ben alleenstaand en zou het dubbele verbruiken?
      Dan moet ik wel heel veel hebben gekookt om zoveel gas op te maken.
      Reactie van Energiedirect.nl | 31-12-2015 Beste klant,

      Bedankt voor het doorgeven van de klacht.Vervelend dat u in deze situatie bent gekomen. Ik wil dit graag voor u controleren. Echter zijn er geen gegevens in de klacht opgenomen. Ik kan dan ook de gegevens niet inzien. Ik wil u verzoeken om de klacht per e-mail naar klantenservice@energiedirect.nl te versturen. Dan kan ik dit alsnog voor u nakijken.

      Alvast bedankt voor de medewerking.

      Ik wens u een fijne jaarwisseling.

      Met vriendelijke groet,

      Rick
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jolanda | 29-12-2015

      Energiedirect laat mensen overstappen naar hun d.m.v. zogenaamde onafhankelijke energievergelijkers die d.m.v. van leugens mensen over laten stappen naar energiedirect. De telefoniste van de onafhankelijke energievergelijker beloofde dat zij de overstapboete zouden overnemen en als dat niet gebeurde zou ik haar kunnen bereiken via energiedirect. Zij zou het dan alsnog oplossen. Ik zou ook nog twee weken mezelf kunnen bedenken om te stappen. Als ik de overstap zou bevestigen zou ik een email of sms krijgen om de meterstanden door te geven. Vanaf dan zouden de 2 weken ingaan waarin ik me nog kon bedenken. Achteraf blijken het allemaal leugens. Niet zij nemen de overstapboete over maar energiedirect zelf. Er wordt niet bijgezegd dat zij dit pas na 1 jaar terug betalen, terwijl ik daar door eerdere ervaringen nadrukkelijk naar had gevraagd. Ook opzeggen is er niet meer bij want de twee weken blijken al in te zijn gegaan als je de overstap hebt bevestigd en er wordt helemaal geen contact opgenomen voor de meterstanden. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice van energiedirect, maar zij kunnen mij niet zeggen wie mij bij hun heeft aanbevolen. Terwijl de onafhankelijke energievergelijker door hun wordt betaald als ze klanten binnen brengen. Ze weten dus echt wel wie hun d.m.v. leugens nieuwe klanten brengt. Maar als je aandringt kappen ze het gesprek gewoon af. Als je alleen d.m.v. leugens probeert klanten te winnen dan vind ik dat echt niet kunnen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 29-12-2015 Beste Jolanda,

      Ik vind het vervelend voor je dat het zo gelopen is. Dit is niet de manier waarop we klanten willen winnen.
      We kunnen inderdaad niet zien welke partner je aanmelding verwerkt heeft, omdat we alleen een aanmelding/bevestiging via internet zien.
      Indien je nog klant bent, zou ik je willen vragen om je verhaal, postcode en huisnummer te sturen via een privébericht op facebook, of via de e-mail naar webcare@energiedirect.nl.
      Graag wil ik voor je kijken of ik iets voor je kan betekenen hierin.

      Met vriendelijke groet,

      Ron
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      aNKIE KOS | 9-12-2015

      MIJN ERVARING IS DAT IK MERDRE MALEN HEB DOORGEGEVEN DAT IKAUTOMATISCHE BETALING VIA DE BANK GAAT, dAT IS MEERDERE MALEN OOK GEBEURD.tOT MIJN GROTE VERBAZING KRIJG IK NU WEER EEN BERICHT DAT IK MOET BETALEN OM VERDERE KOSTEN TE VOORKOMEN,dIT SNAP IK NIET.u KUNT DUS DUIDELIJK ZIEN DAT IK REGELMATIG BETAAL,
      Reactie van Energiedirect.nl | 11-12-2015 Beste klant,

      Dit vind ik vervelend om te lezen dat het niet goed gaat met je automatische incasso. Ik wil graag voor je kijken wat er precies mis gaat, maar via dit kanaal kan ik helaas geen gegevens erbij pakken.

      Ik zou je vriendelijk willen vragen om deze vraag te stellen via Facebook, twitter, per mail naar klantenservice@energiedirect.nl, of telefonisch.

      Alvast bedankt.

      Met vriendelijke groet,

      Ron
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Haalboom | 7-12-2015

      Let goed op wanneer u denkt aan overstappen naar energiedirect!

      Ook wij hebben de overstap gemaakt naar van Essent naar Energiedirect
      Toen wij aangaven pas op het einde van ons oude contract over te willen stappen naar energiedirect werd verteld dat een eventuele opzegboete niet van toepassing was omdat dit binnen de ‘75 dagen regel’ zou vallen en wij ons daar geen zorgen over hoefden te maken.
      Helaas bleek dit dus niet het geval te zijn en werden wij bij de eindafrekening van Essent opgezadeld met € 100 opzegboete.
      Diverse keren contact gehad met Energiedirect (zowel via de telefoon als de email), zo meewerkend ze waren toen het contract afgesloten moest worden zo star zijn ze nu het er werkelijk op aan komt en zij denken er niet over om deze extra kosten voor hun rekening te nemen (ondanks de gegeven belofte)

      Als we van te voren hadden geweten dat ze hun afspraken niet na zouden komen waren wij nooit met Energiedirect in zee gegaan.
      Dit is werkelijk een afknapper
      Reactie van Haalboom | 14-12-2015 Helaas!
      Ondanks de toezegging dat er naar een oplossing gekeken zou worden blijft EnergieDirect zijn verantwoording afschuiven. Die €100.00 kunnen we op onze buik schrijven.
      Dat was dus eens maar nooit meer, wij hebben onze les nu wel geleerd
      Reactie van Energiedirect.nl | 9-12-2015 Beste klant,

      Bedankt voor je bericht. Bij deze wil ik je mijn excuses aanbieden voor de manier waarop de communicatie en het klantcontact is verlopen.
      Ik wil graag voor je uitzoeken wat er precies gebeurd is, maar ik zie helaas geen gegevens van je staan.
      Zou je je postcode, huisnummer en achternaam, samen deze tekst kunnen doorsturen naar het volgende e-mail adres: webcare@energiedirect.nl.

      Ik ga dan kijken wat er gebeurd is, waar het mis is gegaan en een oplossing met je bespreken.
      Alvast bedankt voor de genomen moeite.

      Met vriendelijke groet,
      Ron
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Marco Lindeboom | 1-12-2015

      Energiedirect??? WAT VIND IK DAT EEN **** BEDRIJF!!! STAP NIET OVER OP ENERGIEDIRECT!!! DOOR EEN FOUT VAN ENERGIEDIRECT, WAT ZE NIET WILLEN TOEGEVEN EN INMIDDELS AL DOOR ALLE MEDEWERKERS VAN ENERGIEDIRECT TE WOORD GESTAAN EN ALLEMAAL TE DOM ZIJN OM TOE TE WILLEN OF MOGEN GEVEN DENK IK!!! ZE WILLEN JE ALLEMAAL ZOGENAAMD HELPEN, MAAR ZE HELPEN JE ALLEMAAL NOG MEER DE MACHTELOOSHEID IN!!! IK BEN HELEMAAL KLAAR MET ENERGIEDIRECT EN IK GA NU EEN AANGETEKENDE KLACHT VERSTUREN VIA CONSUWIJZER DIE MIJ DIT HEBBEN GEADVISEERD
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      jaap | 27-11-2015

      IK heb vorige week mijn contract verlengd bij energie.nl en na wat lezen op energie vergelijken.nl lees ik ineens dat ik als ik mijn contract had verlengd , dat ik dan een premie kreeg van rond de 250 euro, nou een leuk bedrag toch?Maar ik denk dan stuur ik energie direct een mail met de vraag of ik daar ook recht op had, waarop ik als antwoord kreeg nee......er stond....Dit bieden onze partners aan die namens ons adverteren wij dus niet, mijn vraag is nu..... wat moet ik hier mee en kan ik hier iets aan doen? Of roept energie vergelijken .nl maar wat?
      Reactie van Marco | 24-12-2015 Ik ben overgestapt via een tussenpersoon en ik zou recht hebben op een vergoeding van de boete van €250 bij mijn vorige energieleverancier! (€125 elektra / €125 Gas) Echter zowel bij de tussenpersoon als bij de uiteindelijke klant is EnergieDirect niet duidelijk in communiceren en zeggen ze letterlijk dat energiedirect.nl de overstap vlot en eenvoudig voor je afhandelt middels hun complete stappenplan. Je gaat er dus vanuit dat alles netjes door hun wordt afgehandeld. Ja de hele overname wordt netjes afgehandeld, alleen het betalen van de boete niet. Stappenplan is nergens terug te vinden. Nergens wordt je hierop gewezen niet in de welkomstemail niet op de site. Als je dan uiteindelijk eens informeert naar de terugstorting van je boete krijg je te horen. Helaas u bent te laat! (1 maand) Conform de algemene voorwaarden moet u zelf hiervoor binnen 4 maanden een verzoek indienen! Dit is terug te lezen in de algemene voorwaarden! Wat een vieze, sluwe en achterbakse manier om klanten binnen te halen.
      Klanten binnenhalen is zo geen kunst! Tevreden klanten behouden wel.
      Zoals jullie begrijpen stap ik weer over en dat is mij nog een boete wel waard! (een gezond bedrijf zou ten alle tijden de terugbetaling van de boete afhandelen, al is het onder afhandeling in hoge uitzondering. Maar goed ED heeft geen naam hoog te houden. Bedrijf zal geen lang leven hebben, ze maken zich zelf zo wel kapot!
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      shanta | 24-11-2015

      Ben overgestapt en heb er vanaf dag 1 alleen maar ellende aan overgehouden! Ik raad werkelijk iedereen aan niet over te stappen naar Energiedirect.
      Het zijn een stelletje zakkenvullers die zicht verrijken met andermans geld.
      Incasseren onterecht veel te hoge maandbedragen en vervolgens kan je als klant een jaar wachten voordat je je eigen geld terug krijgt!
      Valse informatie valse beloften. .Totaal niet bereidt om er voor de klant te zijn!
      Nogmaals mensen...... denk goed na voordat jullie overstappen naar Energiedirect.
      Reactie van Marco | 24-12-2015 Reken er maar niet op! Is een standaard antwoord “Jammer dat je dit zo ervaren hebt. Ik wil je graag verder helpen om tot een oplossing te komen.” “Ik wil je vragen een e-mail te sturen via het webformulier of via klantenservice@energiedirect.nl óf privé bericht indien via Facebook” Dit wellicht om geen negatieve indruk te wekken op de openbare social media. Niet is minder waar want per email of privé bericht wordt je klacht gewoon afgewezen! Verantwoording wordt afgeschoven. Zij zijn niet duidelijk in communiceren met de voorwaarden maar verschuilen zich er wel achter! Klantenservice is ver te zoeken! Klanten op een slinkse, achterbakse manier onder valse voorwendselen binnenhalen! Geld krijg je dus niet terug! Helaas!  ook zo’n standaard kreet van Energie Direct!
      Reactie van Ans | 2-12-2015 Ik heb hetzelfde probleem ben ook over gestapt naar energie direct, kan ook 1 jaar wachten op mijn contract breuk geld. Vindt echt niet leuk.
      Reactie van Energiedirect.nl | 25-11-2015 Beste Shanta,

      Bedankt voor je review. Jammer dat je dit zo ervaren hebt. Ik wil je graag verder helpen om tot een oplossing te komen. Ik wil je vragen een e-mail te sturen via het webformulier of via klantenservice@energiedirect.nl met je gegevens, zodat we tot een passende oplossing kunnen komen.

      Met vriendelijke groet,

      Ilona
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      J. van Ingen | 23-11-2015

      Enige maanden geleden stonden er 2 verkopers aan mij deur om mij klant te maken van energiedirect. Natuurijk met de mededeling dat energie direct goedkoper is dan andere leveranciers. Ik vertelde dat ik niet over kon stappen ivm het feit dat ik onder bewind sta en dus mijn administratie uit handen heb gegeven. Ondanks dit een aantal keer te hebben herhaald. Vertelde zij mij dat ze voor mij de formulieren konden invullen zonder enige verplichting. Deze kon doorsturen naar mijn bewindvoering en als er werd besloten dat ik over kon stappen er kon worden gereageerd op de mailtjes. Wilde ik niet overstappen naar energie direct dan hoefde ik geen actie te ondernemen. Dit heb ik duidelijk nagevraagt en is mij een aantal keer verteld.
      Toch blijkt achteraf dat er een termijn aan zat dat ik binnen 2 weken de aanvraag moest annuleren. En heeft energie direct zonder mijn toestemming mij afgemeld bij mijn vorige energie maatschappij en mij bij hun aangemeld. Met hetzelfde bedrag, wat volgend hun goedkoper zou zijn,
      Ik zit nu gelijk aan een contract vast van 2 jaar waar ik niet om heb gevraagt.

      Iik vind het erg onbeschoft hoe er is gehandeld en erg misleidend ook. Ik ben erg duidelijk geweest en heb duidelijk gevraagt of er echt geen voorwaarden aan vast zitten. Nee die zitten er niet.
      En op het moment dat je met dit verhaal bij hun aanklopt zeggen hun dat ze er niets aan kunnen doen...
      Reactie van Energiedirect.nl | 24-11-2015 Beste J. van Ingen,

      Als eerste wil ik aangeven dat dit niet de manier is waarop wij willen dat deur tot deur verkopers contracten aanbieden en hiervoor mijn excuses aanbieden.
      Graag kijken we of we iets voor ukunnen betekenen in deze. Ik wil u dan ook vragen een e-mail te sturen naar klachten.kcc@energiedirect.nl. Wij nemen dan contact met u op.

      Met vriendelijke groet,

      MIreille
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      M.waajen | 20-11-2015

      Misleidend, valse voorlichting en onvriendelijk.
      Het liefste wil ik vandaag nog opzeggen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 21-11-2015 Beste M.waajen,

      Wat vervelend om te horen dat je deze ervaring hebt met energiedirect.nl. Zou je me je klantgegevens willen sturen in een email naar klachten.kcc@energiedirect.nl? Dan kunnen we contact met je opnemen om dit samen op te lossen.

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      J.C. van der Linden | 19-11-2015

      Bijna een jaar geleden stapte ik over via een vergelijkings site naar energie direct.

      Na afsluiten van het contract bleek dat zij het maandelijks voorschot hadden berekend op 10 mnd verbruik ipv 12 mnd verbruik en daardoor een hele gunstige prijs hadden aangeboden
      gevolg was dat ik het voorschot moest verhogen om problemen te voorkomen.
      ik heb zelf bij energie direct hierover geklaagd
      Er is op deze klacht uiteraard niet door hun gereageerd.
      gewoon **** dus
      Reactie van Energiedirect.nl | 19-11-2015 Beste J.C. van der Linden,

      Onze termijnbedragen worden gebaseerd op het gemiddelde verbruik van het adres. Dit is niet gebaseerd op 10 maanden. Zou je via een e-mail naar klachten.kcc@energiedirect.nl je adresgegevens willen sturen zodat ik kan nakijken wat er precies gebeurd is?

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      nur yakut-aydin | 16-11-2015

      Mijn Klacht:

      enkele maanden kreeg van oxxio brief dat ik over gestspt was naar energieddirekt dus belde ik energie direkt hoe dat kon ze zeiden toen dat iemand telefonisch of via internet verkeeerde postcode had ingevuld dus ik vraag welke naam en welke email adres dat wouden ze niet geven maar ik moest het wel zeggen zodat ze konden kontroleren of de naam juist was en dat was het niet dus ik vraag netjes of ze het kunnen terug draaien en ik gewoon klant bij oxxio wou blijven omdat ik 2 jarige contract had dus door hun moest ik 200 euro contract breuk betalen dus belde ik tweede keer op vragen waarom dat ze niet goed hadden gemaakt hun antwoord was ja maar we hebben jouw dozijn emails gestuurd en julie hebben op ge klikt zo zijn julie automatisch klant geworden maar dat hebben niet op gevraag emails ik zei stuur mij terug naar oxxio niet 12 email sturen met een van met link drop dat is boel belazeren dus heb ik klacht ingedien maand geleden in de berief stond we nemen snel contact met julie op na maand nog steeds niks in tussen tijd bedreigd energiedirekt dat ze mijn elektricitit sf willen sluiten laat staan dat ze hun fout corrigeren ze bereigen ook met alles afsluiten ik vertrouw ze niet als maar klanten binnen komen hoe maakt hun geen reet uit en als je op reageert doen ze raar en opschuiven naar klachtendiest
      Gewenste Oplossing:

      ik ben tevereden als ze me waaneer ze me als klant binnen gehaald hebben die datum gewoon terug sturen naar oxxio in mijn klachten heb ik gezegd ik GEEN klant worden snappen ze dat gewoon niet
      Reactie van Energiedirect.nl | 17-11-2015 Beste klant,

      Als de aanmelding onterecht is kunnen we alles terug zetten naar Oxxio.

      Hiervoor kan u contact met ons opnemen. Als u een bericht stuurt via deze forum kan ik helaas niet bij uw klantgegevens om een taak aan te maken.

      U kunt ons benaderen via Facebook, Twitter of telefonisch.

      Alvast bedankt voor uw medewerking.

      Groetjes,

      Shifayz
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
  •  
    Pagina 1 van 15