Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?
  • Energieprijzen van Energiedirect.nl vergelijken

    Op deze pagina kunt u de beoordelingen / ervaringen lezen over EnergieDirect. Ook kunt u zelf uw beoordeling / ervaring over Energiedirect plaatsen. Bent u benieuwd wat de energieprijzen van Energiedirect.nl zijn ten opzichte van andere energieleveranciers en wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energierekening? Maak dan snel een vergelijking en stap vandaag nog zorgeloos over!

     

    • Top 5 goedkoopste actie producten

      Jaarkosten voor een gemiddeld huishouden (3500 kWh en 1800m3)

    • 1 €1658 / jaar
      €138.17 / maand
      Vergelijk
    • 2 €1671 / jaar
      €139.25 / maand
      Vergelijk
    • 3 €1681 / jaar
      €140.08 / maand
      Vergelijk
    • 4 €1686 / jaar
      €140.5 / maand
      Vergelijk
    • 5 €1687 / jaar
      €140.58 / maand
      Vergelijk
  • Ervaringen Energiedirect.nl

  • Meest recente ervaringen

    Meest nuttig eerst | Meest recent eerst
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      G. Overwater | 23-7-2015

      Goedemiddag,

      Eindafrekening en terugbetaling is slecht.
      E-mails worden niet goed gelezen.

      Mvg. G. Overwater
      Reactie van Energiedirect.nl | 24-7-2015 Goedemiddag,

      We hebben onlangs contact gehad via Facebook. Hierbij hebben we besproken dat er telefonisch contact is geweest met de klantenservice en dat alles wordt opgelost.

      Bedankt voor het delen van uw ervaring.

      Groetjes Shifayz
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      schaap | 16-7-2015

      werk je met dag en nachtstroom en heb je zonnepanelen ga niet naar energiedirect want die ***** je op oftewel die ****** je met salderen
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      e. | 15-7-2015

      Dit jaar wacht ik mijn jaarnota af van Energiedirect.
      Ben benieuwd hoeveel ik dit jaar moet bijbetalen. Ik heb eerlijk gezegd geen goede ervaringen met Energiedirect.
      Vorig jaar sloot ik voor het eerst een jaarcontract af. Eerste voorschot was €20,- per maand. Er werd mij telefonisch gezegd dat nieuwelingen verplicht zijn om het eerste jaar zo'n laag voorschot moeten betalen. Toen kwam de jaarnota, iets meer dan €1100,-. Meteen gebeld om een betalingsregeling met hen te treffen. Of het in termijnen kan. Dat bleek volgens hen wel mogelijk, maar eerst zou het bedrag in 1 keer van je rekening worden gehaald.
      Die brutaliteit! Toen ik het bedrag door de bank liet storneren, belde ik weer op en legde uit waarom ik dat had gedaan. Opeens werd de toon van Energdirect onvriendelijk.
      Ik moest de jaarnota in 2 termijnen terug betalen! Een andere mogelijkheid wilden ze niet bieden! Zou ik dat niet doen, dan zouden er sancties volgen. Dat vind ik raar: Energdirect weet het geld zo snel van je bankrekening af te schrijven, maar wil je een betalingsregeling treffen, wordt je van de ene naar de andere collega doorverbonden. Hele slechte communicatie en klantenservice!
      En je contract wordt stilzwijgend verlengd zonder dat je daarvan een brief of bevestigingsmailtje krijgt.
      Laat staan een mailtje dat je voorschot hoger zal worden.
      Dit jaar loopt mijn contract af en wacht ik mijn jaarnota af.
      Zeer ontevreden ben ik over de gang van zaken bij Energdirect.
      En kan niet wachten tot ik ga overstappen.
      Hierna hoef ik geen 'slijm' mailtje van Energdirect, want voor mij hebben ze echt afgedaan.
      Dus lieve mensen, trap niet in in goedkope lokkertjes, maar laat je goed informeren. En Energdirect raad ik ten zeerste af.
      Er zijn andere energieleveranciers die vast wel weten hoe ze met hun klanten moeten omgaan.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Veronic | 15-7-2015

      nooit overstappen op Energiedirect. Kreeg pas de eindejaarnota en daar stond mijn energietegoed niet bij. Gebeld en daar zeiden ze dat het aan het nieuwe systeem ligt. Gelijk kreeg ik een creditnota en werd mijn jaaroverzicht ingetrokken. Weer gebeld sorry ligt aan het systeem kan twee weken duren. Wat heb ik als klant aan dat het systeem niet werkt dat is niet mij probleem. Twee keer klacht ingediend niks meer gehoord. Maar nog steeds geen jaarnota en energietegoed terwijl
      Ik vanaf 1 juli al ben overgestapt. Het gaat maar over 1100 euro wat ik teveel heb betaald en terug moet krijgen en 158 euro energietegoed. Je wordt aan het lijntje gehouden en schuiven het af op
      Het systeem.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      E. Jansen | 7-7-2015

      Beste Laura, bedankt voor je reactie en leuk dat je reageerde. Ik ben het volledig met je eens. Nuon is voor mij door de jaren heen een zeer betrouwbare leverancier gebleken en dat moet je bij anderen nog maar afwachten.
      Het zal volgens de Consumentenbond voor sommige gezinnen best wel lonend en aanlokkelijk zijn om over te stappen. Maar als ik al die negatieve verhalen hier lees en slaat me de schrik om het hart. Ik ben zoals gezegd geen grootverbruiker dus kies ik voor safe. Ik heb echt nog nooit problemen gehad met Nuon en wil dat, ondanks al die lokkertjes, graag zo houden. Nogmaals dank voor je reactie en leuk om te horen dat je mijn mening deelt.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      E. Jansen | 6-7-2015

      Ik zat ook even te kijken of ik teveel betaal. Ik ben al jaren klant van Nuon. Nooit gezeur gehad. Je wordt als consument wel eens lekker gemaakt met al die lagere energierekeningen. En als ik de reacties van EnergieDirect.nl lees dan zijn er voor mij toch net iets teveel negatieve berichten. Ik weet nu wat ik aan Nuon heb en weet als ik overstap naar een andere energieleverancier niet wat ik krijg. Dus laat mij maar lekker bij Nuon blijven dan misschien maar wat ietjes meer betalen maar de hele rompslomp van niet kloppende energieberekeningen is het me echt niet waard. Ik ben gelukkig niet zo'n grote energieverbruiker (nee ik zit niet in het donker en ook niet in de kou). De kosten die ik nu per maand betaal zijn 74 euro als alleenwonende. Dus voor mij geldt: Blijf zitten waar je zit en verroer je niet!
      Reactie van Laura | 7-7-2015 Ik heb ze net gebeld en als je via hunzelf telefonisch of via internet afsluit kun je wel je termijnbedrag bepalen aan de hand van je eindafrekening van de vorige maatschappij (in mijn geval ook Nuon) echter ik wilde via gaslicht.com overstappen en dan gaan ze het ineens schatten op basis van algemeen verbruik en kun je je termijnbedrag pas na een paar maanden laten herberekenen. Ik ben ook alleen en betaal nu 85. Het klopt natuurlijk van geen kanten en dan maken ze je lekker met een welkomstbonus van 245 euro, nou idd dan laat die maar zitten en blijf ik gewoon bij Nuon.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      j.dekker | 27-6-2015

      al 3jaar klant bij energiedirect tot alle tevredenheid, maar moest de meterstand doorgeven op02-06-2015 terwijl mijn contract loopt t/m 01-07-2015 dus meer dan 3 weken te vroeg / gevraagd waarom/.was makkelijker voor de administratie. wat een onzin. nu moet ik zelf uitzoeken hoeveel ik de laatste weken verbruik om dan mijn jaarverbruik te kunnen opgeven afrekening komt pas in augustus
      Reactie van Energiedirect.nl | 1-7-2015 Beste klant,

      Bedankt voor het toesturen van je bericht.

      Het kan inderdaad zijn dat je nota vroeger is opgemaakt dan gebruikelijk. Dit heeft te maken met een aanpassing die we gedaan hebben in het systeem om de service te verbeteren.

      Je kunt vandaag je meterstanden opnemen en het verschil tussen je beginstanden en de standen van vandaag berekenen. Dit is het verbruik wat je in het gehele jaar hebt gehad.

      Excuses voor het ongemak. Ik wens je nog een prettige dag toe.

      Groetjes Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Stephany | 26-6-2015

      Beste Energiedirect,
      Ik betaal maandelijks een voorschot van 125 euro .Ik heb vorig jaar mij meterstanden telefonisch doorgegeven en ik kreeg 550 Euro terug.Ik heb dit jaar online mijn meterstanden doorgegeven.Ik moet dit jaar 833 euro terug betalen.Ik snap dit niet aangezien er niets veranderd is aan mijn woonsituatie.Ik ben dit jaar ook minder thuis vergeleken met vorig jaar.Mijn verbruik zou dus niet meer kunnen zijn dan vorig jaar en zeker niet 1300 euro meer.Ik zou graag duidelijk uitleg van jullie willen ontvangen!
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      mk | 23-6-2015

      Ik ben genezen. Geen EnergieDirect meer. De eindafrekening klopt niet. Hemel en aarde moet je bewegen om je gelijk te halen. Onredelijke regels maken dat je als eerlijke klant die altijd al zijn plichten nakomt het nakijken hebt en meer moet betalen dan je verbruikt hebt. Correctienota's maken ze niet snel......de klant betaalt het zelf wel. Minachting. Klantonvriendelijk. Beroerd en een onderneming onwaardig.
      Reactie van Energiedirect.nl | 24-6-2015 Beste klant,

      Erg vervelend dat je deze ervaring hebt gehad met betrekking tot je jaarnota. Ik zou je graag willen bellen om te kijken wat ik hierin voor je kan betekenen. Mocht je dit wensen kun je dit als reactie laten weten op klantenservice@energiedirect.nl.

      Groetjes,

      Manouk
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      doordenkertje | 23-6-2015

      Nooit overstappen naar energie direct. Ze zijn dan wel dochterondernemening van Essent maar moeten uit hun zgn. goedkopere tarieven winst halen uit het rendement van de veel te hoge voorschotten die zij afboeken zonder overleg. Ook al geeft de klant direkt aan dat hij de laatste jaren, zeker de helft van de energiekosten uit zonne energie haalt. Tenslotte een hoop geld hierin geinvesteerd. Bij de vorige energieleveranciers geen problemen gehad en direct het voorschot juist berekend. Maar schijnbaar kunnen zij niet rekenen. maar ik ben bang dat het hier om opzet gaat, want tenslotte gaat het om miljoenen per jaar rendementen van al hun klanten! 60% hoger voorschotbedrag, is dus zeer onredelijk. Maar ik heb al meer klachten over hun voorschotten gelezen, dus nooit meer energiedirect.
      Reactie van Energiedirect.nl | 23-6-2015 Beste klant,

      Wat vervelend dat je ervaring met energiedirect.nl niet goed is. We willen onze klanten natuurlijk graag helpen met een passend voorschotbedrag. Je kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice zodat we kunnen kijken wat we voor je kunnen betekenen om het op te lossen.

      Groetjes,

      Manouk
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Maaike | 19-6-2015

      Altijd goede service gehad en goede berekeningen. Helaas vandaag ineens 2 mails waarvan ik er 1 niet begrijp. Ineens een maandelijkse termijnbedrag van € 272??

      Begrijp er niks van. Heb energie direct een mail gedaan. Hopelijk word het snel opgelost.
      Reactie van Energiedirect.nl | 22-6-2015 Beste Maaike,

      We hebben een foutieve e-mail gestuurd in de eerste instantie waarbij een onjuist voorschotbedrag gecommuniceerd is. We hebben daarna een e-mail gestuurd met excuses en het juiste voorschotbedrag. Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

      Met vriendelijke groet,

      Denis
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Yassine | 19-6-2015

      hallo. Mijn ervaring met Energiedirect.nl gaat goed tot afgelopen april, toen kreeg ik de jaarnota binnen. Het begint eigenlijk al bij de berekening van mijn voorschot, blijkbaar nemen ze het gemiddelde van de afgelopen jaren dus ook van de andere bewoners, ook als de woning leeg heeft gestaan. Even ter verduidelijking ik was toen 22 jaar oud en dit is voor het eerst dat ik te maken kreeg met energieleveranciers.
      Op het internet beweren ze de goedkoopste te zijn, ik heb me online ingeschreven en ze (Energiedirect.nl) hebben voor mij een berekening gemaakt. Volgens hun werd mijn maandelijkse voorschot berekend op 32euro per maand. Dat klonk voor mij goedkoop zoals ze het op internet verkopen aan de consument.
      1 jaar verder.... worden de jaarnota's opgestuurd. Net een beetje alles op orde in de huishouden, en dan komt er een openstaande nota binnen van 1290euro. Na een nieuwe berekening blijkt dat ik 12 maanden lang 100euro per maand te weinig voorschot heb betaald. Dat is toch raar dat je je klant gewoon 1 jaar lang te weinig laat betalen, het zou toch wel moeten opvallen als je na 6 maanden 600euro mist ???? daar blijft het helaas niet bij. Nadat ik van de schrik bekomen ben bel ik de klantenservice op voor uitleg, dat ging helaas moeizaam. Na alles te hebben uitgelegd werd er helemaal geen begrip getoond, het zou mijn eigen schuld zijn omdat ik niet goed heb bijgehouden wat mijn verbruik is. Dat is toch van de gekke! en vriendelijk zijn daar hebben ze ook niets van meegekregen.
      Na het gesprek werd ik teruggebeld om een betalingsregeling te treffen, dat ging helaas niet want het moest eerst geïncasseerd worden, dan zou ik het moeten storneren en daarna pas kun je een regeling treffen. Vreemde manier van je klanten tegemoet komen. Er werd een regeling voorgesteld, 6 maanden om het te betalen. Daar was ik niet mee eens maar volgens Energiedirect was er geen andere mogelijkheid, dus werd er niet voorgesteld maar meteen vastgesteld. Er werd nog steeds niet geluisterd. Zo zie je maar weer, het bedrijf is er alleen op uit voor eigen profijt, en omgang met de klant betekend niets voor ze.
      Kort samengevat, het hele systeem is goedkoop van begin tot eind en nu zit ik in de problemen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 19-6-2015 Beste Yassine,

      Vervelend om te horen dat je ontevreden bent over energiedirect.nl. Ik heb je verhaal doorgelezen en bericht je hierover het volgende.

      Het klopt inderdaad dat wij een voorschotbedrag berekenen op basis van het gemiddelde verbruik van het adres van de laatste vijf jaar. Deze gegevens krijgen wij ten tijde van de aanmelding door van de netbeheerder. Indien een pand leeg heeft gestaan heeft dit inderdaad invloed op dit gemiddelde verbruik en dus je voorschotbedrag. Een voorschotbedrag van € 32,- is dan ook erg laag. Je had in dit geval dan ook het beste het voorschotbedrag kunnen verhogen in Mijn.energiedirect.nl.

      Meer dan het aanbieden van een betalingsregeling kunnen we helaas niet voor je doen. Indien je de meterstanden correct aan ons door hebt gegeven is het verbruik dat op de jaarnota in rekening wordt gebracht wel hetgeen dat je daadwerkelijk hebt verbruikt het afgelopen jaar en dus betaald dient te worden. Op de jaarnota nu is natuurlijk wel duidelijk wat je verbruik is. Het voorschotbedrag dat we nu voor je hebben berekend correspondeert dus met je werkelijke verbruik. Om zeker te weten dat je voorschotbedrag niet te laag is kun je gedurende het jaar ook altijd je meterstanden aan ons doorgeven zodat we het voorschotbedrag kunnen herberekenen.

      Met vriendelijke groet,

      Rogier
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      M.M.Choudhry | 18-6-2015

      Hello. Ik heb ergste ervaring gehad.ik heb iemand uit moet van energie direct company. Hij heeft mij gegevens ingevult ik ben eens niet a angered toch staat een rekening afgemaakt op mij bank rekening. Raar en hebt gebelt klant service no. Mevrouw alleen mij rekening number correct verder mij email adress
      Mob number was verkeer nu weet eens niet of hoe het contract is gekomen ik heb eens niet ontvangen. Wat raaaar wrm moet ik geld betalen als Ik eens klant bent
      Reactie van Energiedirect.nl | 18-6-2015 Beste M.M.Choudhry,

      Ik wil graag voor je nakijken wat er gebeurd is, kun je me via een e-mail naar onlinservice@energiedirect.nl je gegevens sturen?

      Groetjes Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      P. van den Doel | 17-6-2015

      Ik ben verbaast over de brutaliteit van Energiedirect mij, ongevraagd, een aankondiging te sturen dat er een energieadviseur bij mij langs komt. Om dat zinloze bezoek te voorkomen moet ik mij dan binnen 3 dagen afmelden. Naar nu blijft via een formulier waarbij ik naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres moet invullen.
      Wat een *********!
      Reactie van Energiedirect.nl | 18-6-2015 Beste meneer, mevrouw Van den Doel,

      Het is absoluut niet onze bedoeling op opdringerig over te komen door het versturen van een kaartje. Bij de afmelding hoeft er alleen een postcode en huisnummer doorgegeven te worden zodat we niet meer langskomen. Kan ik de afmelding alsnog voor je in orde maken? Hiervoor kun je heel simpel een e-mail sturen naar onlineservice@energiedirect.nl.


      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      de Sonnaville | 19-5-2015

      ik heb bij de Stichting Geschillencommissie Consumentenzaken een klacht ingediend, omdat EN mij 5.300 euro in rekening denkt te kunnen brengen voor het 23 maanden leveren van energie. Er zijn wel verschillende malen excuses aangeboden, maar mijn vragen worden niet beantwoord. Zo wil ik weten hoe de meterstand was op het moment dat ik klant werd bij EN. En houdt zich niet aan de door henzelf ondertekende gedragscodes.

      Dossiernummer: 95133
      Commissienaam: Energie
      Organisatie: Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken
      Reactie van Energiedirect.nl | 21-5-2015 Beste meneer De Sonnaville,

      Mijn collega zal u zoals afgesproken vandaag om 15:00 uur telefonisch benaderen.

      Met vriendelijke groet,
      Michael
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Arnold | 15-5-2015

      Toch echt het meest klantonvriendelijke bedrijf dat ik ooit heb meegemaakt. Mijn vader (op leeftijd) heeft zich per abuis 2x aangemeld voor een contract bij Energiedirect, komende van een andere energieleverancier. Hierdoor is hij 'al eerder klant geweest' en heeft daarom geen recht op de korting die een nieuwe klant krijgt. Dit terwijl hij natuurlijk helemaal nooit eerder klant is geweest. Ook na uitleg van deze situatie weigert Energiedirect om ook maar iets van begrip in de situatie te tonen en zegt doodleuk dat ze de korting echt niet kunnen berekenen want vanwege het 2x aanmelden is er al een keer eerder een contract geweest. Belachelijk, zo snel mogelijk weg bij dit bedrijf en op zoek naar een leverancier die wel waarde hecht aan zijn klanten. Het enige pluspunt is dat de mailwisseling over dit probleem snel verliep.
      Reactie van Energiedirect.nl | 15-5-2015 Beste Arnold,

      Op het moment dat je jezelf per ongeluk twee keer aanmeld op bijvoorbeeld dezelfde dag, dan wordt één van deze twee aanmeldingen automatisch beëindigd. Het feit dat er geen korting bij deze contracten zit heeft niets te maken met deze dubbele aanmelding, maar met de wijze waarop de aanmelding is gedaan. De korting waar je het namelijk over hebt zit alleen op specifieke websites erbij. Indien de aanmelding is verlopen via een kanaal waar deze korting niet wordt aangeboden, dan kan deze achteraf niet alsnog worden toegekend.

      Ik hoop dat ik uw verhaal zo goed heb begrepen. Ik heb geen klantgegevens van u dus kan ik dit niet met zekerheid zeggen. Mocht u alsnog behoefte hebben aan een extra toelichting, of heb ik het verhaal niet goed begrepen dan kunt u uw vraag inclusief uw klantgegevens versturen naar onlineservice@energiedirect.nl.

      Met vriendelijke groet,

      Rogier
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Erwin | 15-5-2015

      Droevig, slecht. Zojuist overgestapt naar een ander en 193 bijbetalen. Ook is deze maand 136 geïncasseerd, ik dacht voorschot, maar nee, dit bleek een na schot te zijn van april. De nieuwe leverancier zal kort na elkaar tweemaal 110 incasseren, dus totaal aan energiekosten deze maand 549 euro!!!!!! Daag vakantie. Stelletje...... al die energiereuzen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 15-5-2015 Beste Erwin,

      Ik begrijp dat het vervelend is dat je in zo'n korte periode zoveel geld kwijt bent aan gas en stroom. Als je wilt kan ik precies voor je uitzoeken waarom je bij ons een dergelijk bedrag moet betalen. Je kunt daarvoor deze vraag versturen naar onlineservice@energiedirect.nl. Vergeet hierbij niet je klantgegevens te vermelden.

      Het bevreemd mij dat je tweemaal € 110,- moet voldoen bij de nieuwe energieleverancier die net begonnen is met de levering. Waarom zij dit doen kun je het beste bij hen navragen.

      Met vriendelijke groet,

      Rogier
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Heesen | 10-4-2015

      Ik ben een zeer tevreden klant :)
      Reactie van Energiedirect.nl | 10-4-2015 Beste Heesen,

      Bedankt voor de positieve ervaring, fijn weekend!

      Groetjes,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      ex gebruiker energie direct? | 8-4-2015

      Ik kan mij niet meer herinneren wanneer ik stroom ontving van Energie Direct. Toch zou ik een betalingsachterstand hebben. Tot vorig jaar zat ik bij BudgetEnergie hierna overgestapt naar Nuon.
      Ik ontving een brief van de deurwaarder zonder ooit eerder brieven van Energie Direct te hebben gehad dat ik een achterstand zou hebben van 'god mag weten wanneer'.
      Hoe kan dit?
      Reactie van Energiedirect.nl | 8-4-2015 Beste klant,

      Ik begrijp dat je een herinnering hebt ontvangen voor een te betalen bedrag, maar je niet weet welke periode je klant bij ons bent geweest.

      Ik kijk graag voor je wanneer je klant bent geweest. Stuur hiervoor je adresgegevens naar onlineservice@energiedirect.nl.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      ex gebruiker energie direct | 6-4-2015

      door betalingsachterstand zou ik zonder stroom komen te zitten. Ik was er optijd bij om over te stappen naar een ander. Ik betaalde mijn achterstand en onderstussen kreeg ik energie van een ander. In september 2014 kreeg ik een flink bedrag terug, omdat ik te veel betaald zou hebben bij Energie direct. Dit weekend brief ontvangen van deurwaarder dat ik een bedrag moet betalen vanwege achterstand.
      Ik weet niet meer waar het overgaat. Dacht dat alles achter de rug was.
      Reactie van Energiedirect.nl | 7-4-2015 Ik wil u graag helpen met de situatie. Kan u een e-mail sturen met uw postcode en huisnummer of klantnummer naar onlineservice@energiedirect.nl? Alvast bedankt. Groetjes Shifayz
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 6 van de 7 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Martin voorbij | 30-3-2015

      In verband met de aankoop van een woning heb ik energie aangevraagd bij energie direct. In verband met een afkoelingsperiode kan het contract niet eerder dan na twee weken ingaan. Ik krijg tijdens de twee weken een brief van de netwerkbeheerder (liander) dat ik een energieleverancier moet zoeken omdat ze me anders afsluiten. Ik heb aangegeven dat ik dat al bijna twee weken geleden heb gedaan. Om afsluiting te voorkomen mail ik met energie direct dat het misschien handig is dat ze mij versneld aanmelden, een spoedaanvraag wordt pas in behandeling genomen als ik 1000 euro borg stort. Waarschijnlijk omdat ik bekend sta of de vorige bewoner als wanbetaler. Ik heb nog nooit een betalingsachterstanden gehad dus die informatie klopt niet.
      Ik heb energie direct laten weten dat ik geen spoedaanvraag meer wil, het contract gaat al over twee dagen in en ik heb de netwerkbeheerder ingelicht. Tot mijn grote verbazing krijg ik een reactie terug dat ook het eerdere contract niet eerder in gaat dan dat ze de borg van 1000 euro hebben ontvangen. Ik krijg zelfs het advies om een andere energie leverancier te zoeken. Ik ga dat zeker doen want dit is echt te gek voor woorden. Een klacht gaat naar Kassa, de directie van energie direct etc. Wat een waardeloze organisatie. !!!!!
      Reactie van Martin | 30-3-2015 reactie op het ontwijkende antwoord van Energie Direct

      Wat zijn dit voor sukkels bij de klantenservice, na deze belachelijke vertoning laten ze weten dat ze niet kunnen nagaan wat bij mij de reden is geweest van afwijzing. Daar moet ik, zie reactie, dus zelf weer achteraan.
      Rogier doe jezelf en vele andere mensen een lol en zoek ander werk, dit kun je niet. Er komt nog een officiële klacht naar Kassa en de directie van Energie Direct
      Reactie van Energiedirect.nl | 30-3-2015 Beste meneer,

      Energiedirect.nl hanteert inderdaad een beleid waarbij er een borg betaald moet worden bij klanten waarbij we een verhoogd risico zien in het mislopen van maandelijkse betalingen. Omdat ik geen klantgegevens van u heb kan ik niet de exacte reden herleiden waarom dit bij u ook het geval is. Indien u toch wilt weten wat deze reden is, verzoek ik u om dit in een e-mail aan te geven. Dit bericht kan verstuurd worden naar onlineservice@energiedirect.nl. Vergeet niet uw klantnummer of postcode en huisnummer hierbij te vermelden.

      Met vriendelijke groet,

      Rogier
      Reactie van Martin | 30-3-2015 Kleine aanvulling :

      Net vijf minuten met Nuon gebeld. Mijn aanmelding bij netwerkbeheerder is direct geregeld.
      Stom van mij dat ik niet eerder de reacties over Energie Direct heb gelezen want dan had ik mij nooit als nieuwe klant aangemeld.
      Nog een advies voor andere lezers : vermijd dit bedrijf met zijn onprofessionele klantenservice !
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      chbiki | 3-3-2015

      in febr 2014 verhuisd naar een pas gerenoveerd en energiezuinig huis, dat is mooi dat betekend uiteraard minder energiekosten. maar dat was niet het geval. de oude bewoners hebben nog volop moeten stoken in het toen nog niet gerenoveerde huis en het voorschot wordt bepaald door de oude bewoners, via internet kon ik het bedrag iets kleiner maken maar dat is, als ik het goed heb, 20% per jaar. uiteindelijk hebben we dus elke maand met veel moeite en extra kosten enzv enz 186 euro moeten betalen, dit is eigenlijk niet op te brengen voor iemand met een bijstandsuitkering. nu blijkt aan het einde van het jaar dat we dus een bedrag van ruim 1000 euro te veel hebben betaald, tuurlijk heel mooi maar vervolgens moet ik dus ruim een maand wachten tot ik het teveel betaalde bedrag terug kan krijgen! terwijl ik dus direct na 2 weken al regelmatig aanmaningen heb gekregen en uiteindelijk zelfs naar een incassobureau ben doorgestuurd. terwijl ik al in het begin telefonisch heb doorgegeven dat het maand bedrag te hoog zou zijn dit kan alleen via internet aangepast worden. ja en ik het hele jaar kopzorgen vanwege achterstanden en een te hoog voorschotbedrag en nog elk dubbeltje omdraaien en uiteindelijk moet ik nog zo lang wachten op dat bedrag, ik vind het geen service. dit is voor ons een enorm bedrag waar jullie nu rente op trekken!! maar die krijg ik er niet bij!
      Reactie van Energiedirect.nl | 6-3-2015 Beste chbiki,

      Wat vervelend om te horen dat je niet tevreden bent. Ik wil je vragen om in een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl je klantgegevens te sturen zodat ik contact met je kan opnemen.

      Het klopt dat een voorschotbedrag maar met maximaal 2 keer 10% verlaagd kan worden in Mijn energiedirect.nl. Wel kunnen we natuurlijk een herberekening maken gebaseerd op de meterstanden. Deze kunnen het hele jaar door aan ons doorgegeven worden. Als hieruit blijkt dat het voorschotbedrag omlaag kan kunnen we dit in orde maken.

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Reactie van Energiedirect.nl | 5-3-2015 Beste klant,

      Ik vind het jammer om te horen dat je een lange tijd een te hoge voorschotbedrag hebt betaald. Bij energiedirect.nl heb je de mogelijkheid om na minimaal 2 maanden verbruik een herberekening van het voorschot aan te vragen. Wij kunnen dan aan je meterstanden zien dat het voorschot aangepast dient te worden. Zo voorkom je ook dat je een lange tijd een te hoge of een te lage voorschot betaald. Om je verder en inhoudelijk te kunnen helpen wil ik je vragen om je klantgegevens en telefoonnummer naar het volgende e-mail adres te sturen onlineservice@energiedirect.nl.

      Groetjes Denis
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Cees | 27-2-2015

      Hallo mensen, de beloofde reaktie (in de mail) is uitgebleven, ook is niet op mijn ervaring gereageerd. Het is oorverdovend stil!!!

      En: ik zou graag per incasso betalen, punt is dat Energie.direkt dit om onbegrijpelijke redenen niet met een buitenlandse rekening kan, andere firma's overigens wel.
      Reactie van cees | 4-3-2015 Reaktie op Ell:

      Het was niet transparant dat automatische inkasso niet van een buitenlandse rekening kan. Geloof me, had ik dit geweten, dan was ik niet met energie.direkt in zee gegaan! Afgezien daarvan, zoals gezegd, heb ik dit probleem alleen bij energie.direkt, ik doe andere inkassobetalingen probleemloos van een buitenlandse rekening.

      Waarom niet overstappen: ik heb nu een kontrakt, uitstappen kost geld.

      Hoe moet ik deze reaktie overigens begrijpen? Energie.direkt hoeft toch niet te worden verdedigd, daartoe lijken ze me zelf uitermate goed in staat.
      Reactie van Ell | 4-3-2015 Beste Cees,

      Ik begrijp je probleem absoluut niet, je weet op voorhand dat energie. direct
      niet met een buitenlandse rekening wil werken, je zegt dat ieder andere
      leverancier dat wel doet, wat let je om over te stappen of om in Eindhoven
      een rekening te openen, probleem opgelost.
      Met vriendelijke groeten,
      Ell
      Reactie van Energiedirect.nl | 2-3-2015 Graag wil ik kijken waarom er geen e-mail gestuurd is. Ik heb daar wel klantgegevens voor nodig.

      Automatisch incasso is alleen mogelijk met een nederlands rekeningnummer, sorry.

      Met vriendelijke groet,
      Tamara
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      W. Maasland | 26-2-2015

      Ik heb een verzoek per email gekregen het voorschotbedrag februari 2015 zelf over te boeken door een technische fout in het systeem. Hierbij wijkt het te betalen bedrag af van wat eveneens per email is bevestigd.
      buiten het feit dat er verschillende emailadressen worden gebruikt door energiedirect, lijkt de rest wel te kloppen (bankrekening energie direct en mijn klantennummer).
      Als ik via het contactformulier vanuit "mijn energie"opheldering vraag en aanvink een bevestiging van mijn vraag te willen via mail hoor ik niets.
      ook eerder is bij het aanpassen van het voorschot al het een en ander mis gegaan.
      Reactie van W.Maasland | 19-3-2015 Beste *** of collega,

      Ik wachtnog steeds op een antwoord waarom het mis is gegaan het het voorschotbedrag.
      Ondertussen weer een mail gehad om het verschil, 1 euro, zelf maar over te boeken. Waarom kunnen jullie "ED" niet de voorschotsrekening aanpassen naar het afgesproken bedrag?, datum en uitleg van mij bij u bekent.
      U maakt een fout (het systeem dus) de klant moet het oplossen en geen sorrie of zoiets, nee gewoon blijven vragen of ik het wil oplossen voor u via een koud mailtje, dit is belachelijk. zeker omdat u zelf aangeeft te willen kijken en er niets mee doet.
      Reactie van Energiedirect.nl | 2-3-2015 Beste meneer/mevrouw Maasland.
      We hebben helaas een storing gehad met de automatisch incasso. De e-mail die we je hebben gestuurd is correct.
      Graag ontvang ik je klantgegevens want ik wil graag controleren wat er nog meer mis gaat met je voorschotbedrag.
      Met vriendelijke groet,
      Tamara
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Leo Hut | 20-2-2015

      Ik lees hier veel negatieve ervaringen. Dan weet men ineens wel het internet te vinden.
      Ik ben sinds 2004 bij ED en kan via het internet al mijn betalingen controleren (zelfs tot 2004)
      Hierdoor kun je na het inloggen dus zelf zien hoe de betalingen gaan en of het inderdaad afgeschreven is.
      En ik begrijp best dat je weleens rood kunt staan waardoor een automatische incasso mislukt, maar dat heb je zelf toch ook wel door als je ineens geen energiekosten hebt betaald?
      ED kan daarentegen wel wat persoonlijker reageren. Medewerkers moeten zich gewoon goed voorstellen (naam) en als ze terugbellen/mailen vraag om een naam.
      Ik wens iedereen een goed contact met ED

      groet
      Leo Hut (Emmeloord)
      Reactie van Energiedirect.nl | 20-2-2015 Beste Leo,

      Bedankt dat je de moeite hebt genomen om te vertellen dat je over het algemeen wel goede ervaringen met ons hebt. Dit waarderen we heel erg.

      Ons beleid is dat we zo persoonlijke mogelijk reageren. Medewerkers dienen uiteraard te allen tijde met hun eigen naam te bellen. Als een medewerker vergeet om deze te noemen, mag je deze er dan ook zeker op aanspreken.

      Ik wens je een prettig weekend toe.

      Gr. Ralf
      Reactie van Leo Hut | 20-2-2015 Dag Cees,
      Ik bedoel dat iedereen via het internet zijn 'account' van ED kan inzien.
      Je klantnummer en een eigen wachtwoord zijn voldoende.
      In je account kun je van alles zien. Je verbruik (in kWh, kubieke m of in euro's)
      je nota's en of je ze wel betaald hebt en nog veel meer.
      Als je dit regelmatig doet, zie je vanzelf wat er goed of mis gaat.
      Dit zou iedereen kunnen/moeten weten.
      En over de reacties: Natuurlijk moet ED elke klacht serieus nemen. Maar je weet als consument ook vóór dat je het contract tekent dat de betalingen via een incasso gaan. Dan moet je achteraf niet gaan zeuren over automatische betalingen en accept giro's.
      groet
      Leo
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
  •  
    Pagina 1 van 13