Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?
  • Energieprijzen van Energiedirect.nl vergelijken

    Op deze pagina kunt u de beoordelingen / ervaringen lezen over EnergieDirect. Ook kunt u zelf uw beoordeling / ervaring over Energiedirect plaatsen. Bent u benieuwd wat de energieprijzen van Energiedirect.nl zijn ten opzichte van andere energieleveranciers en wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energierekening? Maak dan snel een vergelijking en stap vandaag nog zorgeloos over!

     

    • Top 5 goedkoopste actie producten

      Jaarkosten voor een gemiddeld huishouden (3500 kWh en 1800m3)

    • 1 €1776 / jaar
      €148 / maand
      Vergelijk
    • 2 €1779 / jaar
      €148.25 / maand
      Vergelijk
    • 3 €1798 / jaar
      €149.83 / maand
      Vergelijk
    • 4 €1804 / jaar
      €150.33 / maand
      Vergelijk
    • 5 €1805 / jaar
      €150.42 / maand
      Vergelijk
  • Ervaringen Energiedirect.nl

  • Meest recente ervaringen

    Meest nuttig eerst | Meest recent eerst
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Kaatje | 15-11-2014

      Ook ik heb dezelfde vervelende ervaring met EnergieDirect.
      Afgelopen augustus kreeg ik een jaarnota van wel €1000,-.
      Betalen binnen 5 dagen, want dreig6ing met incasso.
      Intussen gebeld om een betalingsregeling te treffen.
      Ook daarin geven ze je niet veel keus.
      Zij geven jou een betalingsregeling verspreid over termijnen van wel €500,- per termijn.
      Terwijl ik verschillende personen aan de lijn had die zeiden dat ik alvast met €50,- per maand kon aflossen, na het opsturen van mijn salarisstroken. (Ik verdien al zo weinig + andere vaste lasten). Klantvriendelijkheid is ver te zoeken en daarom ben ik niet te spreken over EnergieDirect.
      Ik hoop gauw van ze af te zijn en over te stappen naar een andere energieleverancier.
      En via de sociale media mensen (mijn vrienden hebben ook EnergieDirect) zo ver te krijgen om over te stappen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 17-11-2014 Hoi Kaatje,

      Bedankt voor je beoordeling. Graag heklp ik je hier mee verder.
      Wil je jouw postcode en huisnummer sturen in een bericht naar onlineservice@energiedirect.nl? Vermeld hierbij ook dat je een beoordeling hebt achtergelaten bij energieleveranciers.nl.

      Met vriendelijke groet,
      Hielke
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Edwin | 14-11-2014

      Na ruim 3 maanden nadat ik de eindafrekening gehad heb krijg ik opeens een mail binnen dat ik bijna 1000 euro moet overmaken in 5 dagen. Gelijk met een dreiging van incasso/deurwaarder en schuldhulpverlening. Nooit wat over gehoord en er is geen factuur van. Het moet niet gekker worden.
      Reactie van Energiedirect.nl | 17-11-2014 Hoi Edwin,

      Bedankt voor je ervaring, Stuur jouw postcode en huisnummer of je klantnummer naar onlineservice@energiedirect.nl dan kijk ik het even na.

      Met vriendelijke groet,
      Hielke
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      M.V. | 14-11-2014

      Heel raar dat jullie mijn tegoed van mijn jaarnota niet uitbetalen omdat ik in de WSNP zit. Zonder te communiceren laten jullie mij denken dat ik het geld rond 13 november op mijn rekening heb. Dit gaat om een bedrag van bijna 300 euro!

      Toen ik gisteren zag dat ik het geld nog niet heb ontvangen, heb ik gebeld en gesproken met meneer en hij gaf aan dat jullie pas uitbetalen na goedkeuring van de bewindvoerder! Gekheid ten top! De bewindvoerder was ook not amused met jullie werkwijze! Jullie hebben geen recht om het geld vast te houden, alleen als iemand net een traject in gegaan is, dan moet het geld naar de bewindvoerder. Daarna hebben jullie geen recht om te mogen beslissen over mijn geld (of van een ander!)

      Meneer gaf aan dat het met een spoedopdracht na goedkeuring van mijn bewindvoerder, betaald gaat worden, dat is fijn dacht ik!

      Maar nee, dat kan wel tussen de 10 - 14 dagen duren! Dit is echt compleet belachelijk! Als jullie geld verwachten dan moet de klant ook met een spoedbetaling betalen, anders wordt er een incassoprocedure opgestart. Jullie verwachten dan dat het bedrag binnen 1 dag op jullie rekening staat, maar jullie doen er gewoon 10-14 dagen over?!

      Noemen jullie dit klantvriendelijk?! Dit is voor mij een reden, na ontvangst van mijn tegoed om op zoek te gaan naar een andere leverancier die de klant wel goed behandelen!
      Reactie van Energiedirect.nl | 17-11-2014 Beste klant,

      Bedankt voor je ervaring. Graag help ik je hiermee verder. Wil je jouw postcode en huisnummer of klantnummer sturen naar onlineservice@energiedirect.nl?

      Met vriendelijke groet,
      Hielke
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Claudia | 12-11-2014

      Ik stapte ruim een jaar geleden over naar energie direct en ze zouden het gemiddelde maandbedrag voor gas en stroom aannemen omdat ik mijn verbruik niet wist (voor het eerst had ik een rijtjes woning). Toen na een halfjaar me oude leverancier deur aan deur ging en we het hadden over het maandbedrag schrok die man. Het was onmogelijk zo laag te zitten, ik ben overgestapt en toen kwam de torenhoge jaarafrekening. Of ik ff in 6 maanden meer dan 1000 euro wil betalen. Ze stonden bij vragen nergens voor open, ik kreeg zeer lullige reacties en mijn klachten werden genegeerd.
      Daar zit je dan als alleenstaande moeder met je 2jarig zoontje. In de kou gezet.

      Mijn conclusie: zeer zeer slecht bedrijf dat alleen aan zichzelf denkt.
      Reactie van Claudia | 14-11-2014 Energiedirect leuk dat u reageerde maar ik zie geen enkele rede waarom ik mijn gegevens van toen ik klant was zou toesturen? Het zou toch lullig zijn als klanten hun ongenoegen en klachten openbaar moeten gooien om misschien een reactie te krijgen die vervolgens buiten ieders zicht is.

      Dus als er iets te bieden valt (ik kom in ieder geval echt niet terug) mag dat naar mijn mening ook openbaar gezegd worden. (Wie zijn kont brand, moet op blaren zitten)
      Reactie van Energiedirect.nl | 14-11-2014 Beste Claudia,

      Wat een vervelende situatie, ik wil dit graag met je bespreken.

      Wil je via een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl je klantgegevens sturen?

      Groetjes Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Gonny | 11-11-2014

      Heb donderdag een vraag gesteld via het contact formulier maar nog geen antwoord gehad. Slecht slecht.
      Reactie van Energiedirect.nl | 12-11-2014 Beste Gonny,

      Bedankt voor deze opmerking. Wil je de postcode en het huisnummer sturen naar onlineservice@energiedirect.nl?
      Dan kan ik je vraag meteen beantwoorden.

      Groet,
      Hielke
      Reactie van Rene | 12-11-2014 Hoi beste Gonny,

      Ik heb ook de zelfde ervaring met Energiedirect. Ben vandaag teruggebeld door Energiedirect naar aanleiding van mijn klacht hier op de site van energieleveranciers.nl. Men heeft excuses aan mij gemaakt, en verzekert dat ze voortaan sneller zullen reageren op klachten. Mijn tip, als je een klacht hebt meld hem op deze site, deze wordt wel goed gelezen door de energieleverancier. Succes
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Faris | 7-11-2014

      Ik had slimme meters laten installeren en ook op afstand lezen van de meters ingeschakeld om het te vergemakkelijken voor energieleveranciers het verbruik automatisch uitlezen. Het verbruik kan ik ook elke twee maanden netje op hun site lezen, Ik kwam op een jaarverbruik van rond 2969 KWH voor electra.
      In het begin ging iets mis met meterstanden doorgeven, daardoor was het jaarverbruik hoger uitgekomen... In principe met een slimme meter hoef je geen meterstanden door te geven, alles wordt toch automatisch uitgelezen zou je denken!

      Omdat het in hun voordeel is nemen ze gewoon de onjuiste meterstanden en daar baseren ze de jaarnota op. Ze kunnen wel controleren via slimme meter dat mijn jaar verbruik is veel lager!



      Ik kan alleen een conclusie trekken: geen eerlijk bedrijf.
      Reactie van Energiedirect.nl | 8-11-2014 Beste Faris,

      Ik kijk graag met je mee naar de jaarnota. Kun je in een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl je klantgegevens sturen?

      Groetjes Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      jos | 6-11-2014

      in oktober 2013 ben ik (via callcenter) overgestapt van de Nuon naar Energiedirect. vandaag kwam de jaarnota en tot mijn verbijstering moet ik ruim € 500,- bij betalen na de zachte winter en de aangeschafte allernieuwste hoogrendement ketel voor cv. Dit is bijna onmogelijk en bovendien zie ik nérgens dat de beloofde € 269,- als welkom beloofd, verrekend is. Zo snel mogelijk een nieuwe leverancier dus, want zelfs bij de Nuon heb ik dit bedrag nog nóóit , ook niet na strenge winters, hoeven bij betalen. Als leek kom er nooit achter waar het hem in zit ben ik bang, maar iéts klopt er niet!!
      Reactie van Energiedirect.nl | 8-11-2014 Beste Jos,

      Ik wil je vragen om in een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl je klantgegevens te sturen.

      Dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op om onduidelijkheden over de jaarnota weg te nemen.

      Groetjes Renske
      Reactie van Energiedirect.nl | 8-11-2014 Beste Jos,

      Ik wil je vragen om in een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl je klantgegevens te sturen.

      Dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op om onduidelijkheden over de jaarnota weg te nemen.

      Groetjes Renske
      Reactie van jos | 7-11-2014 vandaag neem ik contact op met Radar, Kassa, Opgelicht en al dat soort programma`s om mijn recht te halen, die welkomsbonus is beloofd en ga ik duidelijk niet krijgen. Ook op facebook zal ik mijn ervaring van een jaar EnergieDirect delen. Ben nog steeds woedend!!
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Esther | 6-11-2014

      Helaas bleek afgelopen juli dat ik bij moest betalen op de jaarnota. Omdat het om een paar honderd euro ging heb ik gebeld voor een betalingsregeling. Werd mij meegedeeld dat dit via de site moest. Heb ik direct na het gesprek gedaan. Helaas niks van gehoord. Een tijd later kreeg ik wel een mail met daarin de boodschap dat er incassokosten bijgekomen waren. Weer gebeld met de klantenservice (overigens € 0.70 per gesprek!!) en weer een aantal afspraken gemaakt, waaronder dat de incassokosten kwijtgescholden zouden worden en opnieuw een betalingsregeling aangevraagd. Weer geen antwoord, weer gebeld en voor de derde keer aangevraagd. Uiteindelijk kreeg ik een mail waarin stond dat ik in moest loggen om een link aan te klikken waarmee ik de regeling zou kunnen bevestigen. Je raadt het al; geen link. Dus maar weer bellen (ondertussen is het november). De vrouw kon niets terugvinden over kwijtgescholden incassokosten maar zou het nu allemaal regelen. Ik ben benieuwd...
      Ik ben door deze gang van zaken zeer ontevreden over de manier waarop dit bedrijf de macht ten opzichte van de klant gebruikt om incassokosten te innen en afspraken die gemaakt zijn ten nadele van het bedrijf te laten 'verdwijnen'. Ik zal zeker overstappen op een energieleverancier die wel eerlijk met klanten omgaat.
      Reactie van Energiedirect.nl | 6-11-2014 Beste Esther,

      Wat vervelend om te lezen dat het afspreken van een betalingsregeling niet goed is verlopen. Ik wil hierover graag telefonisch contact met je opnemen.

      Wil je in een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl je klantgegevens sturen?

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      sylvia | 22-10-2014

      Ben twee jaar geleden overgestapt naar Energie direct
      Ben super tevreden en gaan we nog jaren volhouden.
      Reactie van Energiedirect.nl | 22-10-2014 Hoi Sylvia,

      Dat vind ik leuk om te horen! We zijn ook super blij met jou als klant.

      Groetjes Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Wiebo | 21-9-2014

      Ben al bijna 3,5 jaar bij energie direct
      Nooit geen problemen gehad, maandtermijn word correct aan gebruik aangepast en dat kun je zelf ook aanpassen

      Helaas zijn ze al een tijd niet meer de goedkoopste dus volgend jaar ga ik zeker naar een andere aanbieder, nog steeds erg veel spijt gehad van 3 jarig contract, sluit nooit weer een contract langer dan een jaar af
      Reactie van Energiedirect.nl | 22-9-2014 Beste Wiebo,

      Ik begrijp dat je de service van energiedirect.nl goed vindt, maar je graag een goedkoper contract zou willen. We kunnen voor je kijken of we je een nieuw contract kunnen bieden wat goedkoper is.

      Om dit aanbod te krijgen, kun je een e-mail toesturen naar onlineservice@energiedirect.nl. Ik zorg dan dat een collega je een aanbod doet.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 4 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jolanda | 19-9-2014

      Na constatering van een kapotte meter in juni, als mijn hoge tarief liep via de tijd dat het moest, liep het lage tarief 2x zo hard mee en is er op 8 juli een nieuwe meter geplaats door Liander. Liander heeft dit ook geconstateerd en doorgegeven. Men had mij beloofd binnen 3 weken een schikkingsvoorstel te doen. Het is nu 19 september bijna 11 weken later, een aantal telefoontjes later, wat goed geld kost, nog niets gehoord. Terwijl men mij had beloofd uiterlijk vandaag er mee te komen............schandalig dat ze mensen zo aan het lijntje houden als ze geld terug moeten storten, maar als ze geld moeten krijgen staan ze vooraan............
      Reactie van Energiedirect.nl | 19-9-2014 Beste klant,

      Deze klacht is bij ons bekend en we doen er alles aan om snel duidelijkheid te krijgen over de eventuele verbruikscorrectie. Helaas hebben we dit tot op heden nog niet. Uiteraard laten wij het zo snel mogelijk weten wanneer we wel een antwoord voor u hebben.

      Ik begrijp dat het erg vervelend voor u is dat het zo lang duurt.

      Met vriendelijke groet,

      Ralf
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      diepeveen | 18-9-2014

      zeer slecht bedrijf,
      bij mijn vorige energieleverancier essent nooit problemen gehad.
      spijt dat ik over ben gestapt
      krijgen in september pas te horen na herhaaldelijk zelf te hebben moeten bellen dat er een rekening van februari niet betaald was.
      op mijn vraag waarom dit ons niet eerder meegedeeld is werd er gezegd door callcenter juffrouw dat ze dit niet deden.
      maar energiedirect kan wel sms sturen dat je hun voor een bepaalde tijd moet bellen, vreemd dat dit dan wel mogelijk is en dat het niet mogelijk is om iemand een herinnering te geven dat er bij de overgang een rekening mis is gegaan
      tevens is er afgesproken bij aanmelding dat het geen probleem was dat wij op de 27 van elke maand zouden betalen dit ivm loon dat op deze datum binnen komt.
      nu krijgen we elke maand 25 euro extra kosten omdat we te laat betalen.
      dus mensen pas op eneriedirect lijkt misschien goedkoper maar maar word uiteindelijk duur
      Reactie van Energiedirect.nl | 18-9-2014 Beste klant,

      Ik begrijp uit je bericht dat je ontevreden bent over het herinnerproces en de extra kosten die je nu hebt gehad.

      Ik wil graag voor je kijken of ik iets voor je kan betekenen of toelichten. Kun je hiervoor je vraag en klantnummer toesturen naar onlineservice@energiedirect.nl? Ik neem dan telefonisch contact met je op.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Wieneke | 10-9-2014

      Beste Renske,

      Hier zijn al heel wat mailtjes over en weer gegaan!!
      Maar jullie zijn onverbiddelijk in jullie conclusie, er viel weinig te bespreken werd mij heel duidelijk medegedeeld.
      Jullie mail werd wel keurig afgesloten met " nog een fijne dag", nou dat was het enige keurige aan de mail!!
      Reactie van Energiedirect.nl | 10-9-2014 Beste Wieneke,

      Dat klinkt inderdaad niet prettig, wanneer je de situatie toch nog telefonisch wilt bespreken hoor ik dat graag.

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Wieneke | 10-9-2014

      Mijn ervaring is voornamelijk slecht met de "welkomspremie" die ze spontaan vergeten op de jaarrekening, en opeens nergens meer van af weten.
      Dus na 1 jaar energie direct stap ik over naar een energieleverancier zonder lokkertjes!!!
      Reactie van Energiedirect.nl | 10-9-2014 Beste Wieneke,

      Wat vervelend om te horen, ik wil dit graag voor je nakijken. Als je dit wilt kun je een e-mail met daarin je klantgegevens sturen naar onlineservice@energiedirect.nl.

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jaco Maase | 18-8-2014

      Kortgeleden ben ik over gestapt van energiedirect naar een andere leverancier.
      Mijn ervaring met energiedirect is zeer positief. Na mijn overstap had ik binnen enkele dagen al een eindafrekening en binnen een week stond het teveel betaalde bedrag al op mijn rekening. Dit heb ik weleens anders ervaren.
      Reactie van Energiedirect.nl | 20-8-2014 Beste Jaco,

      Bedankt voor je mooie compliment. Het is goed om te lezen dat alles naar tevredenheid is verlopen.

      We zien je in de toekomst graag terug als klant van energiedirect.nl.

      Met vriendelijke groet,

      Ralf
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 5 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      marie-anne compter | 14-8-2014

      Tja... heb er nog rooie wangen van qua boosheid! Er werd zomaar een bedrag ad 190,28* van mijn rekening afgeschreven door Energiedirect! Want ik had maar 5 euro per maand betaald. Mijn bank gecheckt (want er kan altijd iets fout gaan bij automatische betalingen(. Nou, er werd elke maand 54 euro afgeschreven! En dat zou genoeg moeten zijn want bij mijn vorige leverancier betaalde ik hetzelfde en kreeg nog terug ook! Ik heb ze uiteraard een mail gestuurd met overzicht alle maandbetalingen, maar nog geen antwoord. Die mail is overigens pas gisteren verstuurd dus kan nog niet beantwoord zijn.
      * Let wel, ik heb alleen AOW en zou behoorlijk in de problemen komen door een dergelijke afschrijving.
      Reactie van Energiedirect.nl | 14-8-2014 Beste Marie-Anne,

      Graag wil ik voor je nakijken wat er is aan de hand is.
      Kun je je naam en adres gegevens e-mailen naar onlineservice@energiedirect.nl?

      Met vriendelijke groet,
      Wieneke
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 4 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Josine | 18-7-2014

      Ik sluit me bij de rest aan, ook ik heb uiterst slechte ervaringen met EnergieDirect.
      In de eerste instantie vergeleken op http://123energievergelijker.nl/ maar vanwege het beperkte aanbod via deze website overgestapt naar EnergieDirect.

      Volgend jaar mooi een andere energieleverancier zoeken want deze praktijken staan mij totaal niet aan!
      Reactie van astrid versfel | 26-9-2014 ook ik ben enorm boos op deze leverancier , al wat je vraagt of per telefoon (0,70 eurocent per minuut) wilt afhandelen wordt afgekapt en is niet hun afdeling , twee jaar werd mij medegedeeld dat ik 21000 terug moest betalen , na lang gedoe en tientallen euro's verbelt te hebben kreeg ik er 900 terug (foutje bedankt ) het jar daarop weer gedoe rond de afrekening en een hele correspondentie gehad alvorens ik weer terug bleek te krijgen en nu kon ik mijn meterstanden niet invullen omdat de site aangaf , Kijk uw standen na en corrigeer de opgegeven standen "Energie direct dus maar gebeld en jawel hoor ik had zoveel verbruikt aan gas /en energie dat men verbaasd was en of de samenstelling van het gezin was misschien veranderd óf meer cq ander apparatuur etc etc , ik heb GEEN droge GEEN magnetron , Geen bad < Geen medebewoners ,Geen enkel luxe apparaat alleen een laptop en alle jaren kreeg ik ruim terug en nu lever ik zomaar ná eenzelfde jaar mét géén winter 600 euro in , reactie energiedirect : dit is niet aan ons u moet bij stedin zijn en oh ja mvrouw ik hoor dat u heel milieuebewust leeft is geheel groene stroom iets voor u ? , reactie stedin , u moet bij enrgiedirect zijn en als we komen ijken is dit uw verantwoording en kost u dit 1200 euro , Ik zeg steek geen energie in energie direct , een heel klantonvriendelijk bedrijf en uiteindelijk DUUR!!!!!
      Reactie van Energiedirect.nl | 18-7-2014 Beste Josine,

      Ik begrijp dat je slechte ervaringen hebt met de levering van stroom en gas door energiedirect.nl. Mocht je nog vragen hebben of een gesprek willen over wat er is voorgevallen, dan kun je de vraag inclusief je persoonlijke gegevens toe te sturen naar onlineservice@energiedirect.nl.

      Ik hoop dat ik je hiermee verder kan helpen.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 4 van de 5 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      den brok | 7-7-2014

      Ik snap niet dat Essent zijn naam zo te grabbel gooit met een dochter bedrijf als energie direct het is te gek voor woorden wat je daar mee maakt niks kunnen ze fout na fout alleen dreigen en rekeningen sturen en boetes opleggen maar hun fout bekennen dat nooit ik laat het op een rechtszaak aankomen wand dit is niet normaal meer alleen beloftes bij afsluiten contract van bonussen maar uitbetalen ho maar alleen nog boetes er boven op nooit meer energie direckt nooit meer al geven ze alles voor niks dan nog niet
      Reactie van den brok | 8-7-2014 ik krijg een mailtje van ilse van energie direct waar ik op gereageerd heb maar nog niks gehoord
      en krijg nu een mailtje van cannock chase of ik ff betalen wil binnen drie dagen of dat ze mij bij de schuld hulp verlening moeten aanmelden ik ga toch niet iets doen of betalen wat niet correct is energie direct doe je werk eens zo als het moet als dit allemaal zo makelijk gaat begin ik morgen ook met rekeningen sturen en kassa er zijn er altijd wel die willen betalen zo het blijkt ik heb de nationale ombudsman en mijn rechtshulp verzekering ingeschakeld want dit is puur bedrog
      Reactie van Energiedirect.nl | 8-7-2014 Beste Klant,

      Ik begrijp dat u ontevreden bent over hoe de leveringsperiode bij energiedirect.nl is verlopen. Ik wil graag voor u kijken of ik wat voor u kan betekenen of toelichten. U kunt hiervoor uw vragen stellen via onlineservice@energiedirect.nl, zodat ik contact met u kan opnemen.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      sharida | 4-7-2014

      Wat een top bedrijf !! Niet dus jullie mogen je schamen om je klanten zo te bestelen van hun geld! Ik heb een paar keer met jullie gebeld om te vragen of ik voldoende in de maand betaalde, en elke keer werd gezegd dat het genoeg was. Nu heb ik mijn haalt rekening gekregen en ja hoor een dikke vette rekening!! En dat is niet 100 euro nee kun je wel een paar 100 bij optellen. Jullie mogen trots zijn op zo'n slecht bedrijf als dat van jullie
      Reactie van Energiedirect.nl | 5-7-2014 Beste Sharida,

      Als ik het goed begrijp, heb je veel moeten bijbetalen bij de jaarnota omdat je voorschotbedrag niet hoog genoeg bleek. Dit zou niet zijn aangegeven toen je een paar keer tussentijds belde.

      Ik kijk graag voor je na hoe het kan dat je bij tussentijdse berekeningen niet de indicatie hebt gehad dat je voorschotbedrag veel te laag lag. Graag ontvang ik daarvoor een kopie van je bericht en je klantnummer of postcode en huisnummer in een e-mail aan onlineservice@energiedirect.nl. Ik kijk dan tevens de nota voor je na en neem contact met je op.

      Met vriendelijke groet,

      Ralf
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Wim | 24-6-2014

      Zojuist kreeg ik een mail van energiedirect.nl waarin mij een aanbod gedaan werd om over te stappen en ik doorverwezen werd naar een website, waar niet op staat. Vervolgens klik ik ergens op en krijg ik een mail dat ik een nieuw contract aangegaan zou zijn en ik dat alleen maar op kan zeggen als ik binnen 14 dagen een betaald nummer (70 cent per minuut) bel.
      Deze vlieger gaat dus niet op, dit zijn ongeoorloofde praktijken.
      Heb dan ook een klacht ingediend en meteen een replay gegeven op deze mail.
      Als energiedirect.nl op deze slinkse manier zijn klanten wil houden dan hoop ik dat ze snel iedereen kwijtraken.
      Ga ervan uit dat ik met de replay mail en de reactie op hun contactformulier van dit contract, wat ik helemaal niet wil, af ben.
      Zo niet dan gaan we naar de geschillencommissie. Laat me zo maar niet op kosten jagen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 25-6-2014 Beste Wim,

      Vervelend om te horen dat je niet wilde aanmelden terwijl dit wel is gebeurd. Ik wil graag voor je kijken of de e-mail is binnen gekomen. Hiervoor kun je de vraag en je klantnummer in een e-mailbericht toesturen naar onlineservice@energiedirect.nl.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 4 van de 5 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      mario | 8-6-2014

      Via gaslicht.com een jaarcontract met bonus gehad bij energiedirect. Het verlengingsaanbod van Energiedirect bleek 200 euro duurder te zijn dan de aanbieders bij gaslicht .Echter als ik mij via gaslicht aanmeldde als nieuwe klant voor een nieuw jaarcontract dan kreeg ik de bonus alsnog uitgekeerd. Na 3 maanden kwam ik erachter dat E.D. mij het verlengingsaanbod en niet een nieuw contract had doorgevoerd. Dus kost mij dit 200 euro extra dit jaar. E.D. heeft dit niet gecorrespondeerd naar mij zodat ik niet naar een nieuwe(goedkopere) aanbieder kon overstappen. Na vele mailtjes en bewijsstukken geven Gaslicht.com en Energiedirect elkaar de schuld en ben ik flink duurder uit. Bijzonder onsportief en tot de dag van vandaag niet opgelost. Bellen met E.D. kost veel geld omdat ze met een betaalnummer werken.
      Reactie van Energiedirect.nl | 11-6-2014 Beste Mario,

      Ik begrijp uit je bericht dat je ontevreden bent over het contract wat je afgelopen jaar hebt gehad. Wanneer je hierover nog vragen hebt of toelichting wilt krijgen, dan kan je een e-mail sturen naar onlineservice@energiedirect.nl. We zullen dan telefonisch contact met je opnemen.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 5 van de 6 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Yolanda Traets | 4-6-2014

      Na opzegging energiedirekt de meterstanden doorgegeven jan 2014 afrekening eind jan betaald dacht nu alles ok.
      Word plotseling eind april 193,25 afgeschreven waar ik niet op had gerekend denk alles is betaald dus gestorneerd.
      Denk betaal op het moment dat ik in mei mijn vakantiegeld krijg gedaan en nu krijg ik dus aanmaningskosten van 25 euro!!
      Diversen mails en telefoontjes gepleegd maar nee hoor snel betalen en anders word het nog hoger!!
      Dus nu betaald maar ik vind dit echt grof en ben zo boos dat ik de laatste dame van klantenservice aan het telefoon had en ik zei ik ga heel internet vol zetten met deze oplichterij!!!
      Reactie van Energiedirect.nl | 4-6-2014 Beste Klant,

      We hebben elkaar zojuist gesproken en heb u uitleg gegeven over de situatie. Ik hoop dat ik het onprettige gevoel bij u heb kunnen wegnemen.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 4 van de 6 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      youssef yahia | 28-5-2014

      met genoegen kan ik vertellen dat Energie Direct mijn probleem netjes heeft opgelost door de boete te betalen die onstaan is na de contractbreuk met vorige leverancier. tevreden dat er medewerkers zijn die toch een handje willen uitsteken om naar je probleem te kijken en deze naar tevredenheid oplossen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 30-5-2014 Beste Youssef,

      Wat fijn om te lezen dat het allemaal is opgelost.
      Je mag mijn vorige reactie met het verzoek van je adres gegevens negeren.

      Wij wachten op de nota van je vorige leverancier. En wij hopen dat we je hiermee goed hebben kunnen helpen.

      Met vriendelijke groet,

      Wieneke
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      M. Jansen | 24-5-2014

      Met stip het meest klantonvriendelijkste bedrijf waar ik ooit klant ben geweest. Na een incorrecte nota geen of te late reactie, over termijnen heen gaan en dreigen met van alles en nog wat helaas. Geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren, klachtafhandeling ontzettend slecht.
      Reactie van Energiedirect.nl | 26-5-2014 Beste M. Jansen,

      Wat vervelend om te horen dat je niet blij bent met energiedirect.nl. Ik ontvang graag in een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl je klantgegevens zodat we contact met je kunnen opnemen.

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Marianne | 15-4-2014

      Problemen bij Greenchoice ontstaan op het moment dat je voor meer hebt betaald dan dat je verbruikt hebt. Er moet dus terugbetaald worden door Greenchoice, en dat gaat blijkbaar niet zomaar. Eerst duurt het al tijden voor je een jaarafrekening krijgt. Vaak bellen en zeuren. In ons geval hebben we dan ook nog zonnepanelen, waardoor we een negatief verbruik op stroom hebben. Met veel creativiteit heeft Greenchoice de doorgegeven meterstand gewijzigd, zodat van dit negatief verbruik niets meer te zien is. Bellen naar de klantenservice leverde de belofte op dat daar nog een afrekening voor zou komen. Dat zou 'even' duren, want hun systeem zou daar niet op berekend zijn. Voor een groene energieleverancier, die zonnepanelen promoot? Heeeeeel vreemd. Vorig jaar ging de ook alles al moeilijk, en moesten we er vaak achteraan bellen. Toen hadden we nog geen panelen, maar waren we gewoon zuinig geweest. Toen had ik nog het idee dat er werkelijk wat administratieve struikelblokken waren. Nu het weer gebeurt, ben ik er van overtuigd dat het strategie is. Er wordt alleen maar wat gedaan als je blijft bellen, en zelfs dan ben je er niet zeker van of het netjes afgehandeld gaat worden. Veel vrienden van mij die zonnepanelen hebben zitten sinds kort ook bij Greenchoice, vanwege hun 'groene' opvattingen over energie. Ik zal ze maar waarschuwen, dan zijn ze vast voorbereid. Ik vind het wel jammer, de animo voor groene energie wordt natuurlijk aardig bedorven als er energieleveranciers op deze markt actief zijn die het niet zo nauw nemen met de klantenservice.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
  •  
    Pagina 1 van 11