Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?
  • Energieprijzen van Energiedirect.nl vergelijken

    Op deze pagina kunt u de beoordelingen / ervaringen lezen over EnergieDirect. Ook kunt u zelf uw beoordeling / ervaring over Energiedirect plaatsen. Bent u benieuwd wat de energieprijzen van Energiedirect.nl zijn ten opzichte van andere energieleveranciers en wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energierekening? Maak dan snel een vergelijking en stap vandaag nog zorgeloos over!

     

    • Top 5 goedkoopste actie producten

      Jaarkosten voor een gemiddeld huishouden (3500 kWh en 1800m3)

    • 1 €1587 / jaar
      €132.25 / maand
      Vergelijk
    • 2 €1595 / jaar
      €132.92 / maand
      Vergelijk
    • 3 €1595 / jaar
      €132.92 / maand
      Vergelijk
    • 4 €1607 / jaar
      €133.92 / maand
      Vergelijk
    • 5 €1611 / jaar
      €134.25 / maand
      Vergelijk
  • Ervaringen Energiedirect.nl

  • Meest recente ervaringen

    Meest nuttig eerst | Meest recent eerst
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jessica Janssen | 21-7-2016

      Vanmorgen de eindafrekening gekregen van energie direct en vol verbazing. Wij zijn erg energiezuinig, ik krijg elk jaar een leuk bedrag terug. Ik liet het bedrag ook hoger staan. Ook in de tweemaandelijkse overzichten zaten wij de helft onder het bedrag wat we maandelijks betaalde. En nu kreeg ik echt maar een klein bedragje terug. Hoe kan dit? Wij zijn ter controle zelfs een keer gebeld omdat we zo zuinig waren. En zelfs bij onze nieuwe leverancier laag ingezet op basis van gegevens. Dus ergens klopt er iets niet? De afgesproken tarieven? Of de slimme meter of andere gegevens? Heb hier telefonisch contact over gehad maar die mevrouw luisterde niet eens en praatte constant door me heen. Graag zou ik willen dat er even naar gekeken wordt
      Reactie van Energiedirect.nl | 22-7-2016 Beste Jessica,

      Ik begrijp dat je graag nagekeken wilt hebben wat er is gebeurd in de eindafrekening en vervelend om te lezen dat je je telefonisch niet geholpen voelde. Om inhoudelijk verder in te gaan op je vraag, wil ik je vragen om een e-mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl met bovenstaande situatie en de postcode en huisnummer. Ik zie graag je e-mail tegemoet.

      Met vriendelijke groet,
      Marlon
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      M. Overgoor | 18-7-2016

      Zeer slechte ervaring met Energiedirect.
      Te lage maandbedrag inschaling voor een gezin met 5 personen. Daarna een zeer hoge naheffing (meer dan 3000 euro) die meteen en onaangekondigd werd afgeschreven.
      Reactie van Energiedirect.nl | 18-7-2016 Beste M.,

      Vervelend om te lezen dat er een hoge naheffing kwam die onaangekondigd werd afgeschreven. Ik wil graag voor u nagaan of we hierin nog iets voor u kunnen betekenen. Zou u hiervoor een e-mail willen sturen naar webcare@energiedirect.nl met daarin uw postcode, huisnummer en bovenstaande situatie?

      Met vriendelijke groet,
      Marlon
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Postma | 6-7-2016

      Wat ik wel merk/Lees dat er veel fouten voorkomen door dat de mensen zelf niet correct handelen. D.w.z. het goed doorgeven van de meterstanden, goed kijken wanneer hun contract met de huidige leverancier is beëindigd voor het overstappen. En wat misschien nog beter is, gewoon op tijd betalen (automatische incasso). Ik ben al jaren klant bij energie direct en heb nog nooit een probleem ondervonden, ben zelfs een keer overgestapt naar een "marktleider" maar daar heb ik alleen maar problemen ondervonden. Als er een verkoper aan de deur komt met een verhaal van "overstappen loont" maar hoe vinden hun het als dan ik dan ook weer naar een jaar overstap? Zoals bovengenoemd al jaren bij energie direct en ik heb geen problemen ondervonden. En ik ben ook geen PSV fan, maar ja er rijden ook opels in Amsterdam toch?
      Reactie van Energiedirect.nl | 7-7-2016 Dankjewel voor het plaatsen van deze heerlijk nuchtere ervaring! Bij ieder bedrijf kunnen verschillende situaties ontstaan die ook verschillende oorzaken kunnen hebben. Ik ben blij om te lezen dat je er zo over denkt:)

      En inderdaad Opels rijden overal ;-)
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Mariska | 6-7-2016

      Ik heb sinds dit voorjaar een contract bij energiedirect voor 1 jaar vast gas en stroom en nu ben ik gisteren gebeld dat de tarieven helaas omhoog gaan. Ik had geen tijd op dat moment maar vind het een erg vreemd verhaal... vast is vast,toch? Ik word bovendien niet heel blij van de verhalen hieronder en maak me wel zorgen, voorheen bij diverse andere partijen gezeten en nooit gedoe gehad.
      Reactie van Energiedirect.nl | 6-7-2016 Beste Mariska,

      Bedankt voor je bericht. Ik wil dit graag voor uitzoeken. Bij een vast contract liggen onze tarieven inderdaad gewoon vast. Kun je per e-mail je postcode en huisnummer, met een kopie van je bericht, sturen naar webcare@energiedirect.nl? Alvast bedankt!

      Met vriendelijke groet,

      Simon
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Ingrid | 21-6-2016

      Ze weten dat ik gelijk heb!

      Ze reageren NIET meer!!

      Hoe is het mogelijk dat een grote onderneming anoniem belt?

      Ze staan niet in de lijst van goedkope aanbieders, goh?

      Het zijn een stel ***
      Reactie van jan | 19-7-2016 Ach, gewoon in dit bedrijf geen energie meer steken. (woordspeling) Zelfs deze reactie is eigenlijk al zonde van de energie. Ik ben weg daar en kom nooit meer terug. Er zijn gelukkig meer dan voldoende alternatieven.
      Reactie van Ingrid | 22-6-2016 Relatienummer is 131095304 voorheen 1480630.

      Op 26 april heb ik 150 overgemaakt met vermelding relatienummer 1480630 want toen had ik dat andere nummer niet EN
      19 mei 2916 was het bedrag 841,81 eveneens met vermelding relatienummer 1480630 want toen had ik ook dat andere, nieuwe nummer niet
      Reactie van Energiedirect.nl | 22-6-2016 Beste Ingrid,

      Ik wil graag met je meekijken wat er precies aan de hand is. Omdat er geen klantgegevens bij je beoordeling staan heb ik hier nu geen inzicht in. Ik wil je wel graag helpen.

      Zou je me in een email naar webcare@energiedirect.nl meer informatie willen geven over de precieze situatie?

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Ingrid | 21-6-2016

      Als je een termijn bent vergeten te betalen, krijg je te maken met € 25 incassokosten!!
      Wij hebben zeer slechte ervaringen met deze onderneming!
      Ga er nooit mee in zee.
      Reactie van ingrid | 21-6-2016 Eerst zeggen ze dat het een termijn van mei 2016 betreft, nu krijg ik via een mailtje te horen, dat het april 2016 zou betreffen.

      Maar dit kan NIET!
      Op 28 mei en 7 juni 2016 stond er niets open aan vorderingen.

      Het inloggen via je accountant kan niet meer na 7 juni 2016.

      Die zwetsen daar wat af
      Reactie van Ingrid | 21-6-2016 Op 28 mei 2016 stond er NIETS meer open!

      Bij de afrekening op 7 juni 2016 ook niet!

      Toen bleek opeens bij de overboeking dat er WEL nog een termijn openstond van 110 euro?

      Hierbij kwamen de incassokosten van 25 euro plus btw.

      Tussen de periode 28 mei en 7 juni 2016 werd niets aan openstaande posten gevonden, maar tussen de periode van 7 tot 20 juni 2016 opeens wel en daarom moet men nog 25 incassokosten betalen plus btw

      Krijgen de medewerkers provisie van al hetgeen ze ten onrechte in rekening brengen?
      Reactie van Energiedirect.nl | 21-6-2016 Beste Ingrid,

      Wanneer een termijnbedrag niet voldaan is sturen we hier een email over ter herinnering. Hierin staat een Ideallink om de factuur alsnog te voldoen. Het klopt inderdaad dat, wanneer je een termijnbedrag niet op tijd voldoet, we hier uiteindelijk incassokosten voor in rekening brengen.

      Als je wilt kun je een email sturen naar webcare@energiedirect.nl met daarin je klantgegevens. We kunnen dan meteen controleren of we je juist emailadres in onze administratie hebben staan.

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Hofman | 21-6-2016

      **** zijn het.
      Een fout van nu moeten wij voor betalen komen ze gaan met we kunnen 200 euro verminderen op de jaar nota
      Terwel zij hun mensen niet goed opleiden
      Je word niet goed te woord gestaan
      Echt waardeloos zijn ze
      Reactie van Ingrid | 22-6-2016 Jaja, een korting!
      Neem van mij aan, dat ze dit later zo aanpassen, dat jij zelf hun zogenaamde korting betaald.
      Wij betaalden eerst 80 euro aan voorschotbedrag maand en kregen nog terug bij het moederbedrijf.
      Heb mij laten verleiden, dom, dom, dom, om met hun in zee te gaan.
      Moest opeens 110 euro per maand gaan betalen en kreeg een naheffing van bijna 280 euro.
      Deze grote onderneming laat de werknemers bellen met anonieme telefoonnummers, das al vreemd, en die neem ik NIET aan.
      Ga er NOOIT mee in zee, je komt van een zeer koude kermis thuis!!
      Reactie van Energiedirect.nl | 21-6-2016 Beste mevrouw Hofman,

      Vanochtend heb ik je al een reactie gestuurd op je facebookbericht. Mijn collega heeft je een aanbod gedaan als oplossing voor je klacht.

      Ik heb je uitleg gegeven over je termijnbedrag en waar dit is mis gegaan. We hebben inderdaad een fout gemaakt bij de berekening van je termijnbedrag. De jaarnota zelf bevat geen fouten. Ik wil je dan ook mijn excuses aanbieden voor de informatie die je hebt ontvangen.

      Vanwege de vervelende situatie heeft mijn collega je de korting aangeboden op de jaarnota zelf. Je hebt telefonisch aangegeven hier niet mee akkoord te gaan. Helaas kunnen we je niets anders aanbieden.

      Mocht je toch akkoord gaan met de oplossing van mijn collega kun je reageren op de e-mail die vanochtend hierover gestuurd is.

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      R. | 14-6-2016

      Slechte ervaringen gehad met Energie Direct.

      * Ten eerste na een aantal keren gevraagd wat betreft de opzeg vergoeding werd mij verteld dat de centen meteen worden vergoed.

      * Nadat ik klant werd van Energie Direct werd mij opeens verteld dat de opzeg vergoeding zal worden verwerkt met de jaar nota. Ik moest dus gewoon maar wachten.

      * Na enkele e-mails heen en weer te sturen, werd ik gewoon genegeerd, hoe bedoel je klant onvriendelijk!

      * Na 6 maanden besloten om over te gaan naar een beter energie leverancier die mij wel mijn opzegvergoeding netjes heeft betaald. En Energie Direct weigert nu mijn opzeg vergoeding terug te storten omdat ik na 6 maanden ben overgestapt.
      Reactie van L. de Hoog | 15-6-2016 Als ik deze reviews lees ben ik erg opgelucht dat ik gisteravond niet op de aanbieding ben ingegaan. De mensen van Energie Direct (wel helaas een meisje met een sluier, dat is minder) waren in 1e instantie erg vriendelijk, maar dat werd snel minder toen ik mijn bankrekening nr niet wilde geven. Ik vroeg ze mij eerst de mail te sturen zodat ik e.e.a.rustig kon vergelijken. Nee, dat kon niet.

      De prijzen zouden per 1 juli a.s. stijgen, wat een leugen, ze worden verlaagd. Ook kritiek op mijn huidige leverancier. Kortom wens ik NIET meer gestoord te worden met dit soort goedkope verhalen. Geen nieuwe klant voor Energie Direct, ik ben er niet ingetrapt, gelukkig.
      Reactie van Energiedirect.nl | 15-6-2016 Beste R.,

      Vervelend om te vernemen dat u uw tijd bij energiedirect.nl als slecht hebt ervaren vanwege de uitbetaling van de opzegvergoeding.

      Ik kan me goed voorstellen dat de communicatie hierover erg verwarrend is geweest, hiervoor mijn excuses.

      U geeft aan inmiddels te zijn overgestapt naar een andere leverancier. Bij bevestiging over de opzegvergoeding wordt aangegeven dat de uitbetaling niet plaatsvindt als klanten binnen een jaar weg gaat. Hierin kan ik geen verdere actie meer voor u ondernemen.

      Met vriendelijke groet.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      ger | 10-6-2016

      Ook ik ben na een week of 2 overgestapt te zijn naar energiedirect al gebeld dat het contract beter omgezet kan worden naar een langdurig contract ivm prijsverlagingen. Heb dit telefoontje beetje raar ervaren, gezien ik een aantal weken gelden een contract heb afgesloten met hele goede marktprijzen volgens energiedirect. Vind het maar opdringerig om mensen te bellen die zojuist nieuw klant zijn geworden. Niet aan mij besteed in ieder geval. Gelukkig maar een contract voor 1 jaar afgesloten, ben benieuwd wat ik de komende tijd nog mag horen van energiedirect.
      Reactie van Energiedirect.nl | 10-6-2016 Beste Ger,

      Wat vervelend om te horen dat je ons aanbod als opdringerig hebt ervaren. Dit is natuurlijk niet de manier waarop we dit bedoelt hebben. Ik wil je hier dan ook mijn excuses voor aanbieden.

      Groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      marjan Zegger | 9-6-2016

      Per 1-6 overgestapt naar EnergieDirect. Vandaag ( 9-6) al gebeld met een ander aanbod. Het aanbod klonk goed, prijsverlaging. Maar gebeld worden met "onbekend nummer" en de weigering om het aanbod per mail te doen maakte mij achterdochtig. Toen ben ik gaan graven. Het bleek geen goed aanbod! De prijsverlaging voor electra blijkt zeer minimaal en de prijsverlaging voor gas blijkt een prijsverhoging!
      Misleiding dus.
      Reactie van Energiedirect.nl | 10-6-2016 Beste Marjan,

      Jammer om te horen dat dit om deze manier is gelopen. Het is natuurlijk nooit onze bedoeling om misleidend over te komen.

      In deze situatie ben je door een externe partner van ons gebeld voor een aanbod, zij hebben helaas niet de mogelijkheid om een aanbod per e-mail te sturen.

      Mocht je nog vragen hebben over dit aanbod, of een ander aanbod dan hoor ik dat graag van je. Hiervoor kun je een e-mail sturen naar webcare@energiedirect.nl met daarin je klantgegevens.

      Groetjes Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jos | 7-6-2016

      Wel mijn ervaring is Energie Direct een bedrijf is dat alleen erop uit is als te laat betaalde je 40 euro incasso moet betalen ze zetten zo je levering stop en als toch wil blijven moet je 600 euro aan sluitings kosten betalen je krijgt die naar 3 jaar terug mits goed gedrag zodus moet 3 jaar blijven en als je dan volgens hun geen goed gedrag zou hebben ben je 600 euro kwijt dat zal de pot zijn voor PSV te sponseren
      Reactie van Energiedirect.nl | 8-6-2016 Beste klant,

      Ik begrijp uw ongenoegen. Ik geef u nog wat uitleg hierover. Wanneer u een waarborgsom hebt voldaan om de levering voort te zetten. Krijgt u deze inderdaad na 3 jaar goed betaalgedrag terug. Wanneer u echter eerder een overstap maakt en dus de overeenkomst beëindigd bij ons dan krijgt u de waarborgsom terug mits alle achterstanden zijn voldaan, zijn deze niet voldaan dan gebruiken wij de waarborgsom hiervoor. Dus als alles is voldaan krijgt u de waarborgsom gewoon terug.

      Met vriendelijke groet,

      Rick
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jeannine | 5-6-2016

      Wel mijn ervaring is dat een energie bedrijf is die het niet verdiende van op de markt te zijn het niet zo goedkoop ze sluiten je zo van het net af ook al doe aan al je verplichtingen misschien dat ik eens een maand niet heb betaalde en dan als nog betaalde heb met 40 euro boete word van het net af gesloten je moet als op het net wil blijven aan hun 600 euro betalen en als je dan zegde ik betaal het dan zeggen ze ja maar dan word toch af gesloten zodus ze ontvangen 600 euro en je word toch nog af gesloten ik heb hartklachten van gekregen en maagklachten ik heb al twee keer op de spoed opname geweest zodus volg mijn goed raad trap niet in hun praatjes
      Reactie van Jeannine | 6-6-2016 Wel een antwoord gekregen ik was vergeten de maand Januari te betalen nu heb ik die betaalde ook van Mei alleen moet ik voor de maand Mei nog 38 euro betalen en daarom is mijn levering stop gezet zodus een gewaarschuwde mens telde voor twee
      Reactie van Energiedirect.nl | 6-6-2016 Beste Jeannine,

      Wat ontzettend vervelend om te lezen dat dit zo is gelopen. Uit je verhaal begrijp ik dat het gaat over de betalingen. Mocht je hier nog telefonisch contact over willen dan hoor ik dat graag van je.

      Stuur je me dan een e-mail met je klantgegevens naar webcare@energiedirect.nl?

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      E. | 4-6-2016

      De jaarnota van EnergieDirect verwacht ik ergens dit jaar. Daarna ga ik overstappen. Ik ben niet te spreken over de brutaliteit bij deze energieleverancier.
      Mijn voorschot van vorig jaar was te laag, dus een naheffing had ik wel verwacht. Gebeld om een betalingsregeling te treffen, is dat niet mogelijk. In plaats daarvan hadden ze ZONDER mijn toestemming een voor mij nogal groot bedrag van mijn bankrekening gehaald. En zonder de klant in te lichten verhogen ze ook ZONDER jouw toestemming het maandelijkse voorschot, na de jaarnota. Daarover had ik ook al gebeld, maar helaas kreeg ik diverse primaten aan de lijn die mij onfatsoenlijk te woord stonden. Voor mij heel duidelijk dat ik na mijn laatste jaarnota ga overstappen. Dus mensen, ik raad EnergieDirect NIET aan. EnergieDirect: mij hoeven jullie niet te benaderen na deze beoordeling. Jullie hebben al genoeg schade aangericht. Weet er iemand een klantvriendelijke energieleverancier?
      Reactie van Energiedirect.nl | 6-6-2016 Beste E,

      Jammer om te lezen dat je zo over ons denkt. Ik zou graag telefonisch contact met je opnemen over de hoge jaarnota om de mogelijkheden te bespreken.

      Wanneer je hier interesse in hebt ontvang ik graag in een email naar webcare@energiedirect.nl je klantgegevens. We kunnen dan samen kijken wat er precies gebeurd is met deze nota en wat de opties voor een eventuele betalingsregeling zijn.

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Wiersema | 3-6-2016

      Ik zit hier de ervaringen van mensen over Energie direct te lezen ne geen een positieve ervaring zit er bij ik heb nu toch mijn twijfels of ik echt over ga stappen
      Reactie van R. | 14-6-2016 Mijn mening, niet over stappen want je krijg je opzeg vergoeding niet door hun bekostigt. Ze blijven je aan het lijntje houden, ik zou goedkoper moeten uitkomen, maar kwam juist duurder uit qua maandelijkse kosten.
      Reactie van Energiedirect.nl | 6-6-2016 Beste meneer, mevrouw Wiersema,

      Wat jammer om te lezen dat je door de ervaringen die hier staan twijfelt om klant te worden. Ik zou graag de twijfel bij je wegnemen. Mocht je hier interesse in hebben dan ontvang ik graag via een email naar webcare@energiedirect.nl je contactgegevens.

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Pearl | 1-6-2016

      Normaal schrijf ik niet hoe ik iets ervaren heb. Maar dit wil ik toch wel even delen
      Kies niet voor energiedirect!
      Vandaag de meest onvriendelijke en onbeleefde klantenservice medewerker bij energiedirect gesproken.
      Je moet bij deze leverancier vier weken wachten op je jaarnota en dat terwijl alles geautomatiseerd is vertelde hij mij en met een slimme meter het is mij een raadsel waarom dit zo lang duurt. Ik wacht op mijn jaarnota en aam de hand daarvan bepaal ik of ik klant blijf. Maar dat kan niet want over twee weken is mijn wettelijke bedenktermijn van twee voorbij. Dit ook uitgelegd maar ik moest maar wachten. Daarnaast greep hij elke mogelijkheid aan om een discussie te starten
      Het probleem is dat deze klantenservice medewerkers zich zelf zo graag horen praten en wat jij te zeggen hebt maakt niet zoveel uit want dan gooien ze gewoon de telefoon erop
      Terwijl jij als klant het dure 0900 nummer mag bellen. Nee! Dan liever eneco waar wel bekwame mensen werken
      Reactie van Energiedirect.nl | 2-6-2016 Beste Klant,

      Vervelend om te lezen dat u ontevreden bent over onze dienstverlening. Ik wil graag voor u kijken of ik de ongenoegen weg kan nemen. Wilt u hiervoor de postcode en huisnummer en de ongenoegen per e-mail kenbaar maken? Dit omdat, er geen gegevens bekend zijn op deze website. U kunt de e-mail sturen naar webcare@energiedirect.nl. Mijn excuses voor het ongemak.

      Met vriendelijke groet,

      Rick
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      During | 26-5-2016

      Reactie van During | 26-5-2016
      Energie direct is een *** bedrijf. Hulp of begrip als je 2 dagen te laat bent, nee ze weten niet eens wat begrip is? Nee niet doen hoor mensen gewoon lekker 600 euro afhandig maken dat doen ze daar.
      Reactie van Jeannine | 6-6-2016 Wel ik heb ook zo een ervaring energie direct schrijf dat ik de maand januari niet zo betaalde hebben en de maand Mei dat is het bedrag en twee keer 40 euro boete ik heb dat betaalde en dan een brief van de netbeheerder dat ze opdracht van energie direct van ons af de sluiten van het net ik heb dan naar Energie direct gebelde en ook al heb ik betaalde ik word toch af gesloten en als ik op net wil blijven zou 600 euro moeten betalen ik zeg ik zal het betalen en ik krijg voor antwoord ook al betaal je dan nog kan van het net afgesloten worden zodus ze nemen de 600 euro en je word toch afgesloten en weet je wat ik heb nu hartklachten en maagklachten ben twee keer naar de spoed dienst gemoeten daar voor maar als zo lees dan hebben veel mensen klachten en al eens het antwoord gelezen van energie direct het spijt ons geef je mail adres en je telefoonnummer en dan krijg je mail wij hebben gebelde en dan kijk ik en dat is misschien prive nummer en dan kunnen ze ons niet bereiken want want ik heb die dienst dat geen prive nummers door geeft
      Reactie van Energiedirect.nl | 27-5-2016 Beste Klant,

      Vervelend dat u ons op deze manier ervaart. Ik wil uiteraard nakijken of ik de ongenoegen weg kan nemen. Omdat er geen gegevens bekend zijn wil ik u vragen om de situatie per e-mail te sturen met daarin ook de postcode en huisnummer. Dit kunt u sturen naar webcare@energiedirect.nl. Mijn excuses voor het ongemak.

      Met vriendelijke groet,

      Rick
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      MS L | 24-5-2016

      Sinds kort overgestapt na energiedirect.
      Dacht verstandig te zijn om hier op tijd mee te komen zodat beide partijen het netjes konden regelen.
      Energiedirect wist dat mijn oude contract tot juni liep maar heeft zelf besloten het eerder over te nemen (volgens hun mocht dat 75 dagen voor het einde van het huidige contract) en heeft dit in een mail bevestigd.
      Helaas zelf die mail niet gezien en ook niet kunnen accepteren met als gevolg een boete van €100 van de oude partij wegens contractbreuk.

      Leuk dat ze het je ook even schriftelijk melden of in ieder geval de moeite nemen om te bellen of het door jou te laten acepteren..

      Mensen doe er je voordeel mee!
      Reactie van MS L | 5-6-2016 Beste Mireille (energiedirect.nl)

      als jullie zo'n zogenaamde online bedrijf zijn waarom kun je een week later opeens wel bellen voor een zogenaamde aanbieding?

      echt te triest voor woorden dit!
      Zo hoor je echt niet met je klanten om te gaan.. maar blijkbaar telt alleen de centen bij zo'n gewelding online bedrijf!

      Snap ook dat jij er niks aan kunt doen maar tot een oplossing komen jullie dus niet. Misschien is met je directie over deze praktijken praten want op deze manier gaan jullie echt klanten verliezen!
      Reactie van During | 26-5-2016 Energie direct is een *** bedrijf. Hulp of begrip als je 2 dagen te laat bent, nee ze weten niet eens wat begrip is? Nee niet doen hoor mensen gewoon lekker 600 euro afhandig maken dat doen ze daar.
      Reactie van Energiedirect.nl | 25-5-2016 Beste MS L,

      Jammer om te lezen dat je de overstap als onprettig hebt ervaren. Wij zijn een online energieleverancier en vrijdag al onze communicatie verloopt dan ook per e-mail. Wat vervelend dat je de e-mail niet hebt gezien/gelezen. Mocht er nog iets zijn wat we voor je kunnen betekenen horen we het uiteraard graag.

      Groetjes,
      Mireille
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      h.g.h.kupers | 17-5-2016

      In april dit jaar hebben wij de eindnota ontvangen.
      Hierop stond vermeld, dat het bedrag dat wij terug zouden ontvangen, op 10 mei!!! j.l. zou worden betaald.
      Dit was dus al drie weken na de eindafrekening.
      Ondertussen, heeft Energie Direct, op eigen initiatief, de termijn van de maand mei, hiervan afgetrokken, en het resterende bedrag, wat wij moesten ontvangen, is nog steeds d.d. 17 mei niet terugbetaald.
      Reactie van Energiedirect.nl | 18-5-2016 Beste klant,

      Dit is inderdaad een vervelende situatie. Ik wil dit dan ook voor u controleren. Maar omdat er geen contactgegevens bekend zijn op deze website, wil ik u vriendelijk vragen om de vraag naar webcare@energiedirect.nl te sturen. Dan kan ik de gegevens inzien en een antwoord per e-mail terugsturen.

      Alvast bedankt voor de medewerking.

      Met vriendelijke groet,

      Rick
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Mirjam van Kuppeveld | 8-5-2016

      Wij ontvingen op vrijdagmiddag 6 mei een naheffing van .....bijna 11.000 (!!!) euro. Twee jaren nadat we ons contract hebben opgezegd.
      Geen contact meer mogelijk op vrijdagmiddag, geen opmerkingen, geen begrijpelijke uitleg..... Ongelooflijk klantonvriendelijk, zelfs onbeschoft om iemand op deze manier te confronteren met een dergelijk gigantisch vreselijk nieuws.
      Reactie van Energiedirect.nl | 11-5-2016 Beste mevrouw Van Kuppeveld,

      Het is begrijpelijk dat u geschrokken bent van de nota's. Er is gebleken dat er in de jaren dat u klant bij ons bent geweest, het verbruik niet correct was afgerekend. Dit omdat er jarenlang 1 cijfer te weinig was ontvangen van de meterstanden. Helaas is dit nu naar voren gekomen en wordt het verbruik wat in de betreffende jaren heeft plaatsgevonden, nu alsnog afgerekend.

      Wij zijn op elke werkdag van 09:00 - 16:00 telefonisch bereikbaar. Als u nog telefonische toelichting wenst, dan kunt u contact met ons opnemen op telefoonnummer 0900-3347328. Wij zijn uiteraard bereid om een bredere betalingsregeling met u te treffen over het openstaande bedrag.

      Met vriendelijke groet,

      Michael
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Dreaamteam | 2-5-2016

      Bizar slecht..ze staan je niet eens tewoord
      Kreeg een vordering van hoist kredit ab door ggn
      Voor een slordig bedrag van 1489.29
      2 maanden en de eindnota
      Klein half jaar klant geweest
      Maandkosten extreem hoog (ik zeg door verkeerde meterstanden..hun zeggen niks)
      Vordering voldaan op het 16febr
      In maart zelfde vordering
      In april is er beslag gelegd op de uitkering omdat ik weiger 2 keer het zelfde dossier tebetalen
      Vandaag maar weer naar hoist en ggn een brief op de bus doen waarin ik vraag uitleg
      Energie direct geeft niet thuis.het enige wat ik van hun ontvang is dat ik contact met hoist op moet nemen
      Schandalig en schaamtelijk
      Reactie van Energiedirect.nl | 2-5-2016 Beste heer, mevrouw,

      Ik snap dat het een vervelende situatie is.
      Bij een doorgezette vordering mogen wij echter geen informatie meer geven omdat deze vordering aangepast kan zijn door Hoist zelf, waardoor wij foutieve informatie zouden geven.

      Als het inderdaad blijkt dat de meterstanden verkeerd waren doorgegeven, wil ik dat nog graag nakijken. Zou je hiervoor je meterstanden + gegevens willen mailen naar webcare@energiedirect.nl? Alvast bedankt.

      Met vriendelijke groet,

      Ron
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Clen Voorn | 1-5-2016

      Ik ben destijds van energieleverancier overgestapt omdat NUON bakken met geld uitgaf aan Vitesse in Arnhem.
      Nu dacht ik bij Energie Direct een correcte leverancier gevonden te hebben maar die gaan nu PSV sponseren.
      Bij E.D. zeggen ze nu dat de kosten voor de klanten niet worden, maar waarschijnlijk hebben ze al tijden lang iets opzij weten te zetten wat wij als klanten wel betaald hebben.
      Ik heb ze laten weten van mijn meerjarig contract af te willen. Gezien alle klachten die ik over E.D. gelezen heb zal dat nog een hele tour worden.
      Reactie van Energiedirect.nl | 2-5-2016 Beste Clen,

      Zoals ieder bedrijf heeft ook energiedirect.nl een budget voor reclame. Wij hebben besloten om dit samen met PSV te doen en wij zijn daar blij mee.

      De aangeboden tarieven zijn in het verleden altijd scherp geweest, dus onze klanten hebben in dat opzicht nooit een slechte aanbieding gekregen.

      Als je van je contract af wilt, kun je je aanmelden bij een andere leverancier. Mocht je op dat moment een vast contract hebben en het contract verbreken, brengen we wel een opzegvergoeding in rekening hiervoor.

      Met vriendelijke groet,
      Ron
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Fam.van der Laan Breda | 21-4-2016

      Energiedirect gaat met ons duur betaalde geld voor energie PSV sponsoren.Beste mensen, geen haar op mijn hoofd die geld gaat storten op de rekening van volgevreten voetballers.Ik zal ook direct overstappen naar een andere leverancier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Reactie van Energiedirect.nl | 25-4-2016 Goedenavond, Jammer om te vernemen dat je gaat overstappen naar een andere leverancier. Mocht je het niet eens zijn met de keuze dan respecteren we dat. Om wat voor reden dan ook kunnen klanten altijd opzeggen, rekening houdend met de opzegtermijn. Het contract met PSV heeft geen invloed op klanten: we blijven dezelfde scherpe tarieven garanderen.

      Groetjes,

      Shifayz
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      u vd velden | 11-4-2016

      Vanmorgen hebben we naar energie direct gebeld ivm met een achterstand in de maandelijkse termijnen.
      we wilden uitleg geven waarom de achterstand is opgelopen, krijgen we een uiterst onvriendelijk antwoord van de telefoniste van energiedirect, "oh, nu krijgen we uw levensverhaal te horen"
      Ik ben niet gediend van dergelijke telefonistes die zo reageren. Willen jullie professionele mensen in dienst nemen>
      En jullie coulance mbt een regeling treffen is bedroevend. We krijgen alleen maar steeds hogere rekeningen met steeds meer extra toegevoegde kosten en incassokosten? terwijl we aangeven of we eind van de maand kunnen betalen. We denken er hard over om terug naar nuon te gaan. Die zijn wel klantvriendelijk.
      Reactie van Energiedirect.nl | 12-4-2016 Beste meneer, mevrouw vd Velden,

      Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor het vervelende gevoel dat hierdoor is ontstaan. Dit is absoluut niet onze bedoeling en ik wil graag kijken of ik het gevoel van onvrede alsnog kan wegnemen. Helaas staan bij deze beoordeling geen klantgegevens.

      Zou je in een e-mail naar webcare@energiedirect.nl je adresgegevens willen sturen zodat we samen naar een oplossing kunnen kijken?

      Met vriendelijke groet,

      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Lidy | 5-4-2016

      Naar aanleiding van mijn inmiddels 3x ingediende klacht, bij webcare@energiedirect.nl over de extreem hoge telefoonkosten à € 1,- per minuut via hun doorkiesnummer 0900 8051 hadden zij mij toegezegd 'We gaan meteen voor u hiermee aan de slag', heb ik nooit een reactie ontvangen. Naast deze teleurstelling ook nog het feit, dat energiedirect.nl zelf verantwoordelijk is om zich aan te sluiten bij een dergelijke kostbare telefoonservice en mij als klant hiervoor niet hebben gewaarschuwd en mij dit hebben laten betalen. Jammer, ik was 2 jaar een tevreden klant. Voor de vragen over mijn jaarrekening 2015 en de verlenging van mijn contract voor 2016 heb ik € 54,45 moeten betalen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 6-4-2016 Beste Lidy,

      Bedankt voor je feedback, jammer om te lezen dat je geen reactie van ons hebt mogen ontvangen naar aanleiding van je gestuurde klacht.

      Uit je beoordeling hier kan ik helaas geen gegevens uit halen. Indien de klacht alleen ging over de telefoonkosten, het telefoonnummer van energiedirect.nl 0900 – 3347328 kost € 0,70 per gesprek plus de gebruikelijke belkosten.
      We vermelden dit in de standaard e-mails en via online communicatie.

      Als je mij via onze facebookpagina een privébericht stuurt met je klacht en ook je postcode en huisnummer, dan kan ik kijken wat ik hierin voor je kan betekenen. Via het genoemde e-mail kan ik je klacht niet meer achterhalen omdat deze meteen gekoppeld wordt aan je account en niet meer in de voorraad staat.

      Met vriendelijke groet,

      Ron
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Tas | 29-3-2016

      Heeft totaal geen nut om ze te mailen. Ze vinden alles vervelend en begrijpen je situatie, maar doen nooit wat. Een gewaarschuwd mens telt voor 2! Kijk op hun Facebook pagina. Vele negatieve reacties. Meer dan positief. Mensen komen tegenwoordig niet hier om te beoordelen maar doen het op Social media. Ze maken zelf fouten en ontkennen alles en leggen de schuld bn jou. Alles in hun voordeel en extra kosten. Lage tarieven misschien wel, maar ze zorgen er heel sneaky voor om op andere manieren aan geld te komen. Lievere een wat duurdere leverancier dan deze ****. Zegt al genoeg dat ik 4 man ken die weg zijn gegaan en eentje ervan gaat weg. Overal klachten wat je hier helaas minder leest. Werd na vele vele mailtjes continue geweigerd om mijn jaarrek af te lossen al storte ik er per maand alsnog wat op!! Betaalde sowieso. Nam initiatief, kwam met oplossingen, hield contact etc. Hebben ze lak aan. Dreigmenten, extra kosten. En zat nog wel in schuldhulp en mogen ze dit in principe niet eens doen. Nou ook hier de enige met lak. Dan krijg je een brief dat je mag blijven als je de jaarrek per direct betaald plus €600 borg. Je situatie? Boeien ze niet. Betalen die handel. Verwacht geen begrip van ze. Lijkt mooi in het begin maar spijt zal volgen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 29-3-2016 Beste klant,

      Uit je verhaal kan ik niet opmaken om welk klantnummer/adres het gaat. Een betalingsregeling is, onder voorbehoud, mogelijk over een jaarnota.
      Graag wil ik voor je uitzoeken wat er precies is gebeurd aan onze kant, ook naar aanleiding van je e-mailtjes, en kijken wat ik hierin voor je kan betekenen.

      Zou je de situatie plus je postcode en huisnummer willen mailen naar webcare@energiedirect.nl? Dan kijk ik het na voor je.

      Met vriendelijke groet,

      Ron
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
  •  
    Pagina 1 van 16