Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?
  • Energieprijzen van Energiedirect.nl vergelijken

    Op deze pagina kunt u de beoordelingen / ervaringen lezen over EnergieDirect. Ook kunt u zelf uw beoordeling / ervaring over Energiedirect plaatsen. Bent u benieuwd wat de energieprijzen van Energiedirect.nl zijn ten opzichte van andere energieleveranciers en wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energierekening? Maak dan snel een vergelijking en stap vandaag nog zorgeloos over!

     

    • Top 5 goedkoopste actie producten

      Jaarkosten voor een gemiddeld huishouden (3500 kWh en 1800m3)

    • 1 €1729 / jaar
      €144.08 / maand
      Vergelijk
    • 2 €1734 / jaar
      €144.5 / maand
      Vergelijk
    • 3 €1746 / jaar
      €145.5 / maand
      Vergelijk
    • 4 €1753 / jaar
      €146.08 / maand
      Vergelijk
    • 5 €1769 / jaar
      €147.42 / maand
      Vergelijk
  • Ervaringen Energiedirect.nl

  • Meest recente ervaringen

    Meest nuttig eerst | Meest recent eerst
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Van dijk | 26-1-2015

      Onze ervaring met energie direkt zijn ook niet geweldig.wij hadden in het verleden energie direkt maar i.v.m een verhuizing en een korting via de bond zijn we over gestapt naar een andere energie leverancier.Wij moesten toen helaas bij energie direkt een boete betalen i.v.m contractbreuk.Maar er werdt ons belooft als wij terug kwamen als klant deze boete terug zou worden verrekent.Vandaar toch maar weer eens terug kijken naar energie direkt met in ons achter hoofd dan krijgen we onze betaalde boete terug.Maar helaas naat telefonische contact wordt gezegd nee dat is verjaard daar heeft toen bij het stop zetten geen mens over gesproken dat dit binnen een bepaald termijn moest gebeuren.Van te voren via een energievergelijkings side gekeken wat wij per maand zouden betalen bij energie direkt. En in januari schreeft energie direkt geld van mijn rekening af terwijl mijn huidige energieleverancier dat ook doet.Dus deze maand bijna 500 euro afgeschreven van mijn rekening .Ik stoneer het geld van energie direkt en stuur een mail.Meteen een mail terug waar in staat dat een aanvraag bin deze energievergelijker meteen een contract is erg vreemd en meteen er bij dreigen met incasso kosten .Erg klantvriendelijk jammer.Wij hebben maar toestemming gegeven met tegen zin .Maar wel al meteen op de kalender geschreven wanneer het jaarcontract af loopt zodat ik energie direkt kan stop zetten .Had toch echt wel anders gekunt als je een nieuwe klant wilt binnen halen.Zo dat moest ik toch even kwijt
      Reactie van Energiedirect.nl | 30-1-2015 Beste meneer, mevrouw Van Dijk,

      Graag zou ik via een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl de klantgegevens of adresgegevens ontvangen. Dan kan ik contact opnemen om de vervelende situatie te bespreken.

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Dennis | 26-1-2015

      Na bijna 10 jaar klant te zijn geweest alleen nog maar problemen met E.D.
      Veel te hoge bedragen worden na gerekend. Verkeerde informatie wordt verstrekt.
      Ik weet niet wat er voor boekhoudkundig personeel ze hebben maar zelfs een simpele reken som is schijnbaar te moeilijk.
      Er wordt geprobeerd ons met zo een €300.- te benadelen.Ondanks dat alle betalingen zijn door gegeven,die ook aantoonbaar zijn,krijg je gelijk dreig mailtjes. Waar ik overigens nou niet echt van onder indruk ben.
      Toch vreemd dat de ene medewerker zegt u heeft €196.- tegoed en bent overal klaar mee en je vervolgens een mail krijgt dat je nog €600.- moet betalen van een betalingsregeling van je jaarnota.
      En het valt op dat er verschillende mailtjes ook van verschillende medewerkers komen die van elkaar dus duidelijk niet weten wat ze doen. Ik mag denk ik wel zeggen dat het een administratieve puinhoop is bij E.D. Best wel jammer dat zo een behandeling krijgt na 10 trouw klant te zijn geweest. Waarschijnlijk gaan we er denk ik niet uitkomen met dit bedrijf omdat ze voet bij stuk hun gelijk willen hebben en te beroerd zijn eens goed naar de zaken en betalingen te kijken. Ons rest waarschijnlijk niks anders meer te doen dan de rechts bijstand in te schakelen en te kijken of we dan wel ons gelijk krijgen. Waar ik wel vanuit ga. E.D. nooit meer voor ons.
      Reactie van Energiedirect.nl | 26-1-2015 Beste Dennis,

      Ik vind het vervelend te lezen dat het overzicht er niet meer is en je verschillende tegoed en te betalen bedragen te horen hebt gekregen.

      Zou je een e-mail kunnen sturen naar onlineservice@energiedirect.nl met daarin je bericht en je adresgegevens. We zullen dan contact met je opnemen om de situatie door te spreken.

      Groetjes Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Denise | 24-1-2015

      Niet tevreden over de klantenservice.

      Maandje geleden gebeld door een dame over een factuur van december. Wij zijn per 1 december verhuisd dus ik vertelde de dame dat ik niet heel happig was op het betalen van een voorschot waar wij niets van gebruiken. Dat begreep zij helemaal en zou uitzoeken hoe het kwam, en zou terugbellen.

      Na een week of 2 zelf gebeld, omdat ik wilde weten hoe het ermee stond. Toen kreeg ik te horen dat het ging over een gemiste betaling. Telefonisch met die dame de betalingen doorgekeken en we konden het allebei niet vinden. Ergens in de afgelopen 2 jaar moest ergens 1 betaling gemist zijn, en we konden allebei niet vinden waar dat was geweest. Vind het niet erg om te betalen, maar wil wel graag weten waarvoor. Hier had de dame alle begrip voor. Ondertussen waren er 25 euro incassokosten overheen gekomen. Jammer, aangezien dat voorkomen had kunnen worden als dame 1 met correcte info was gekomen, maar wel begrijpelijk. Toen met dame 2 afgesproken dat ik het uit mocht zoeken zonder dat er kosten overheen kwamen, en tegelijk zou betalen met de eindafrekening.

      De cijfers op de eindafrekening klopten niet, ook daarover zou contact op worden genomen (wat niet is gebeurd), en kreeg ondertussen een mail van een medewerker dat ik moest betalen. Dus ik het hele verhaal uitgetypt, met dat ik een afspraak had gemaakt en er als het goed is een notitie van moest zijn. Gezegd dat ik geen verdere verhogingen verwachtte en had mijn telefoonnummer vermeld voor als er vragen waren.

      Waarop ik de meest chagrijnige mail terugkreeg van (alweer) een andere medewerker. Met, ik quote, de mededeling: "Het bedrag maak je per direct over naar rekeningnummer NL71ABNA0629639183 ten name van energiedirect.nl te Den Bosch. Vermeld daarbij je klantnummer *****"......

      Even serieus?
      Reactie van Energiedirect.nl | 26-1-2015 Beste Denise,

      Ik begrijp dat je met de medewerkers afspraken hebt gemaakt over je betaling en de eindnota en deze niet zijn nagekomen. Ik vind dit vervelend om te horen.

      Ik kijk graag voor je na wat ik in het systeem kan vinden en of we een goede oplossing kunnen vinden voor je situatie. Kun je hiervoor je bericht en je klantnummer toesturen naar onlineservice@energiedirect.nl. We zullen je situatie nogmaals bekijken.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      arno van dal | 16-1-2015

      Over de eindnota 2014 zijn € 2121,00 aan betaalde voorschotten in mindering gebracht.
      Volgens mijn bankafschriften heb ik echter € 2162,00 aan voorschotten betaald in 2014.

      Dit verschil van € 41,00 is dus, vooralsnog, in het voordeel van Energydirect.
      Hoe kan dit gebeuren vraag ik me dan af als de boekhouding op orde is.
      Reactie van Energiedirect.nl | 17-1-2015 Beste Arno,

      Dat zou niet moeten kunnen. Het kan zijn dat deze nog op een volgende jaarnota wordt verwerkt of op een eerdere jaarnota is verwerkt.

      Ik wil je vragen een e-mail te versturen naar onlineservice@energiedirect.nl met daarin je vraag en adresgegevens. Dan kijken we voor je waarom er een verschil zit je betaalde voorschotbedragen en in mindering gebrachte voorschotbedragen.

      Groetjes Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Anton D | 15-1-2015

      25 euro INCASSO kosten na 20 dagen (elke maand)!

      Zeer klantontvriendelijk. Ik betaal 1 keer per maand mijn rekening (gemiddeld om de 30,5 dagen). Nou hanteert EnergieDirect een beleid waarin ze na 20 dagen geen ontvangen betaling Direct 25 euro incasso kosten rekenen. Hun redenering is dat, dit hetzelfde is bij andere leveranciers.

      Ik werk zelf voor een overstap service en heb ervaringen bij verschillende leveanciers en heb daar nooit zulke problemen ondervonden.

      Kijk dus uit EnergieDirect A.K.A IncassoKostenDirect!
      Reactie van arno van dal | 16-1-2015 Je mag niet zomaar incassokosten in rekening brengen.
      Voordat er incassokosten in rekening mogen worden gebracht moet de schuldeiser eerst een aanmaning sturen met een betalingstermijn van minimaal 14 dagen. In deze aanmaning moet tevens staan:
      •een aankondiging van de gevolgen indien niet op tijd wordt betaald;
      •in het bijzonder de hoogte van de incassokosten die dan verschuldigd is;
      •en indien van toepassing (zie verderop) de hoogte van de BTW die dan over de incassokosten berekend zal worden.

      Het versturen van een aanmaning die voldoet aan de hierboven vermelde eisen is een harde voorwaarde om bij een volgende stap incassokosten in rekening te mogen brengen. Zo nodig zal de schuldeiser moeten aantonen dat deze brief is verstuurd en door de debiteur is ontvangen.

      Ik heb dat ook mee gemaakt met Enerydirect. Een briefje er over heen gestuurd en toen was het over en uit.
      Reactie van Energiedirect.nl | 15-1-2015 Beste Anton,

      Je geeft in je bericht aan dat je niet tevreden bent omdat we te snel incassokosten in rekening brengen.

      Ik begrijp dat je iedere maand met incassokosten te maken krijgt. Het is beter om dan vooraf te betalen in plaats van achteraf. Zo kun je incassokosten voorkomen. Je kunt bijvoorbeeld, als het mogelijk is voor je, komende maand een dubbel termijn betalen. Ik verwacht dat je dan weer bij loopt met de betalingen. Zo krijg je niet maandelijks extra kosten in rekening gebracht.

      Wanneer de automatische incasso niet lukt, sturen we altijd eerst een e-mail om te vragen het alsnog handmatig over te maken. Mochten we het dan niet binnen het gestelde termijn ontvangen, kunnen we inderdaad incassokosten in rekening brengen. We hanteren hierbij de wet incassokosten. (WIK) Hierover kun je op internet eventueel meer informatie vinden.

      Wanneer je nog vragen hebt, kun je deze stellen via onlineservice@energiedirect.nl.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Wouter Theunisse | 12-1-2015

      Ik krijg het niet voor elkaar....contact maken met energie(in)direct.nl. Nu 2 contactformulieren ingevuld met meerdere vragen. Geen jaarafrekening gehad, geen reactie op mijn mail, geen antwoord op de vraag hoe het kan dat mijn gasverbruik extreem veel hoger is dan het langjarig gemiddelde zonder veranderingen....HALLO???
      Reactie van Energiedirect.nl | 15-1-2015 Beste Wouter,

      Ik begrijp dat je een nota hebt ontvangen met daarop een hoog gasverbruik en je van mening bent dat dit niet kan kloppen.

      We proberen onze e-mails altijd zo spoedig mogelijk te beantwoorden.

      Naar aanleiding van je bericht kan ik je gegevens er helaas niet bijzoeken. Zou je een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl kunnen versturen? Zet hierin je vraag en adresgegevens of klantnummer.

      We nemen dan spoedig contact met je op.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      gerrit nagtegaal | 8-1-2015

      Prima bedrijf, heb er 2 jaar gezeten. Eerlijke eindafrekening met correcte verbruikscijfers. Het teveel betaalde zal voor de 13e van de volgende maand betaald worden. Kan niet beter en eerlijker. Snap de negatieve berichten totaal niet.
      Reactie van Energiedirect.nl | 8-1-2015 Beste Gerrit,

      Ik zie dat je een dubbele ervaring hebt geplaatst. We doen ons best om alles zo gemakkelijk mogelijk te maken. We zijn blij dat je dit kunt waarderen.

      Groetjes Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Sandra | 7-1-2015

      Twee jaar geleden probleemloos overgestap van Nuon naar Energiedirect.nl. Zonder problemen! Tot op heden erg tevreden en ook de jaarafrekeningen zijn vlot beschikbaar. Top! Herken mij dus niet in de slechte reviews.
      Reactie van Energiedirect.nl | 8-1-2015 Beste Sandra,

      Bedankt voor je positieve review! We zijn blij dat je zo tevreden bent.

      Een prettige dag nog toegewenst!

      Groetjes Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Bas van der Hel | 4-1-2015

      veel gelezen hier en soort gelijke ervaring gehad met Budget energie (ondanks dat ik alles kon aantonen op papier en met foto's van meter standen en op mail doorgeven van de meterstanden werd er gezegd dat ik mijn standen niet had doorgegeven en kreeg ik een naheffing van 1200 euro (onterecht dus) dit heeft 8 maanden strijdt gekost met hulp van een DAS rechtsbijstand (bedankt das voor het oplossen!!!) ik trek mijn conclusie dat na alles wat ik hier gelezen heb het er bij energie direct het zelfde aan toegaat. Ik blijf nu dus toch maar weer bij de profi Nuon die Goed met haar klanten omgaat, klant vriendelijk is, correct en consequent werk en me maar 10,- per maand meer kost (die heb ik zo terug verdiendt want rommelaars waar je achteraan moet kosten zeeën van tijd en tijd is ook Geld! ik heb idd veel aan andermans beoordelingen gehad! bedankt mensen! enne PAS OP!! dus niet alleen energie direct, maar ook Budget Energie werkt zo!!!
      Reactie van Energiedirect.nl | 6-1-2015 Beste Bas, Als een meterstand te veel afwijkt wordt deze gecorrigeerd. Mochten de meterstanden jaren lang niet zijn doorgegeven dan kan het zijn dat het werkelijke verbruik afwijkt van het berekende verbruik. Het verschil moet dan alsnog afgerekend worden omdat een klant immers betaald wat er werkelijk verbruikt is. Het is niet toegestaan een verbruik zomaar in rekening te brengen. Hier is altijd een reden voor. Een reden kan zijn dat er bij de vorige leverancier te weinig is afgerekend omdat er geen beginstanden waren doorgegeven. Ook hier wordt het verschil bij je huidige leverancier in rekening gebracht. Bedankt voor uw mening. Groetjes Shifayz
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Naomi | 24-12-2014

      Ik ben al een tijdje klant bij energie direct. Nadat mijn zaken wat minder liepen en ik ook al dik 4 maanden wacht op mijn loon heb ik een achterstand opgelopen. Deze wilde ik voldoen maar het is mij niet iedere keer gelukt om netjes te betalen. De regeling was ook hoger dan dat ik kan voldoen. Het is naar cannock chase gegaan die het ook heel snel weer heeft teruggegeven aan energiedirect. Nu had ik half november gevraagd om alsnog een regeling maar dat bedrag € 681,- per maand moest ik binnen 2 dagen ophoesten. Maandag bellen en woensdag betalen..ik heb ingestemd om erger te voorkomen maar wist dat ik het niet kon voldoen..uiteindelijk heb ik 15 december alsnog de regeling gestort ovv van de maand november zodat ik einde december de volgende € 681 kan storten, zo loop ik bij dacht ik. Van de week gebeld maar heeeeeel lang in de wacht en uiteindelijk niet gesproken. Ik heb `s avonds in Mijn Energiedirect online gekeken of er een vermelding was van iets onheilspellend...niet te vinden, bedrag netjes ontvangen en contract gegevens tot op heden in orde tot de post net in de bus viel...liander...per 22 december is het contract van energiedirect ontbonden. Ik vind hier niets van terug op de website maar de dame aan de telefoon zei dat het wel degelijk zo is omdat ik al een laatste waarschuwing heb gehad. Nu kan ik mij terugaanmelden voor een bedrag van over de € 2000 of ik moet bij een grote leverancier tegen hoge instapkosten van €400 een nieuw contract gaan bietsen. Ik heb mijn best gedaan om alsnog op einde december gelijk te lopen met de regeling...erg zuur dit..dank je wel werkgevers en de hele regelgeving in dit land!!!! FIJNE FEESTDAGEN EEN EEN GELUKKIG NIEUWJAAR!!! voor degene die wel alles op orde hebben!!! mijn licht gaat dus UIT!!!
      Reactie van Energiedirect.nl | 24-12-2014 Wat vervelend om te lezen dat u in deze situatie terecht bent gekomen. Ik wil graag uw gegevens bekijken en dan per e-mail een reactie geven. U kunt een e-mail sturen naar onlineservice@energiedirect.nl met uw postcode en huisnummer of klantnummer. Ondanks de vervelende situatie wil ik u toch fijne feestdagen wensen. Groetjes Shifayz
      Reactie van naomi | 24-12-2014 en daarnaast krijg ik gewoon mailtjes en worden wel gewoon de voorschotbedragen geïnd. Niks in de mail van ontbinding of iets dergelijks.
      Als er ontbinding is heb ik daar op deze manier wel bezwaar tegen.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      daniielle | 15-12-2014

      mijn ervaring is totaal niet positief te noemen,vanaf het begin van levering heb ik gemeld iedere maand vanaf de 20e te betalen,
      nooit commentaar op gehad.ik krijg vanaf dat moment steeds rond de 19e van de maand een mail met daarin dat het is verhoogt met 25 euro wegens niet op tijd betalen,kom op zeg!!
      vorige maand opnieuw dezelfde mededeling dit keer kon ik het niet betalen,1 week later ligt het opeens bij channock chase en is in 1 week tijd 140euro geworden.met daarbij de mededeling over dat zij schuldhulp in schakelen,maar moet jezelf ook nog achteraan anders duurt het te lang.

      zij dreigen/zeggen het contract per 17 januari 2015 te beeindigen,
      na netjes een mail naar hun te hebben gestuurd met de vraag;als het bedrag op 3 januari betaald is,is het probleem dan ook van de baan?
      geen reactie gehad,daar zit je dan met een jong kind als alleenstaande moeder in onzekerheid.
      energiedirekt behandeld hun klanten echt onrespectloos,
      hier moet iets aan gedaan kunnen worden,toch???
      Reactie van danielle | 17-12-2014 aan deze reactie heb ik dus helemaal niets,
      en jullie zeggen de 25e e incasseren,hoe kan telkens verhogingen krijgen als ik de 20e betaall??
      en dan word er nu een mail naar me gestuurd met dat ik een mail moet sturen en mijn gegevens moet melden,en mijn vraag?
      dat heb ik in mijn vorige mail ook al gedaan.
      en dan de vraag hoe mijn situatie nu is?
      nog hetzelfde omdat energiedirekt mij geen antwoord geeft wat duidelijkheid schept
      ik ben dit zo zat!!!
      ik vind het knap als jullie nog klanten kunnen behouden
      Reactie van Energiedirect.nl | 16-12-2014 Beste klant,

      Ik begrijp dat je niet tevreden bent met de huidige situatie omdat je herinneringen krijgt over het openstaande bedrag en het nu is overgedragen.

      Het maandelijkse incassomoment is bij energiedirect.nl op de 25e van de maand. Mocht het zo zijn dat je altijd op de 19e van de maand kunt betalen, dan kun je de betalingen het beste vooraf doen. Wanneer je dit na het incassomoment doet mogen we volgens de wet € 25,- incassokosten in rekening brengen.

      Ik begrijp dat je een onzeker gevoel hebt op dit moment. Ik kijk graag voor je hoe de situatie op dit moment is. Ik wil je vragen hiervoor een e-mail toe te sturen naar onlineservice@energiedirect.nl. Vermeld in deze e-mail je adresgegevens en je vraag.

      We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      dinzey | 11-12-2014

      eerst contract stop zetten na een achterstand kan maar dan vervolgens vrolijk achter mijn rug aan de bijstaand proberen mijn aan te melden bij schuldhulpverlening,zonder eerst met mij een regeling te treffen,of te kijken als ik dat aan kan ,niet elke achterstand betekend dat men daar hoef aan te kloppen.en dan achteraf toch een regeling met mij willen treffen van drie termijnen,nou waar zijn jullie mee bezig,ik wil als nog een regeling treffen maar wel 1 die ik kan na komen ik afwachting verblijf ik,
      Reactie van Energiedirect.nl | 12-12-2014 Beste Dinzey,

      Je geeft aan dat je het niet eens bent met de manier waarop we omgegaan zijn met het openstaande bedrag en wilt graag een regeling treffen voor meer dan 3 termijnen.

      Ik wil je vragen om je bericht nogmaals kenbaar te maken, door een e-mail te versturen naar onlineservice@energiedirect.nl. Dan kan ik je gegevens inzien en kijken wat er mogelijk is.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 4 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Babiche | 9-12-2014

      Hallo allemaal, ik lees allemaal negatieve ervaringen. Ik ben zelf al 2 jaar een tevreden klant en ik vind dat dat ook genoemd mag worden. Ik ben via de consumentenbond energiecollectief klant geworden en nooit problemen gehad. Als ze de nota niet kunnen afschrijven, krijg je een mail met een link waarin je het zelf kunt overmaken.
      Klantenservice vriendelijk, helpen je goed. berekenen ook eventueel of je maandbedrag niet te laag is en bevestigen alles per email als je dit wilt.
      Ik ben een tevreden klant!
      Reactie van Energiedirect.nl | 11-12-2014 Hallo Babiche,

      Bedankt voor het delen deze mooie ervaring.

      Groetjes Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Peter B. | 4-12-2014

      Geprobeerd een contract af te sluiten met energiedirect, alle persoonlijke gegevens meerdere malen doorgegeven inclusief een zogenaamde band opname en doorgeven van de tarieven. Bel je een week later met energiedirect, omdat ik van de network beheerder te horen krijg dat ik binnen 20 werkdagen afgesloten wordt vanwege het niet hebben van een energie leverancier, ben je als klant niet bekend en is er van het eerder gevoerd telefoongesprek niks terug te vinden. Mijn coonclusie ids dat energiedirect een zeer onbetrouwbare partij is waar zeker geen capabele mensen werken die in staat zijn om een energie contract voor drie jaar met een klant af te sluiten (prutsers).
      Reactie van Energiedirect.nl | 4-12-2014 Beste Peter,

      Ik heb u zojuist en bericht gestuurd en ik ga voor u achterhalen of ik de aanmelding terug kan vinden.

      Ik hoor het graag als reactie op mijn bericht.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      de Boer | 1-12-2014

      Onwijs ontevreden. Hebben tot 2x toe mijn overschot niet terug betaald, en ik heb er nu een advocaat bijgehaald omdat het inmiddels om ruim 800 euro gaat. Zijn erg onbereikbaar als je een klacht/probleem hebt. Communicatie kennen ze daar ook niet want ze houden je niet op de hoogte, en laten je al helemaal niet weten wat en of je een probleem hebt, totdat je de rekening onder je neus geschoven krijgt, dan is het zogenaamd 'te laat'. Nogmaals, ik raad iedereen af om bij energiedirect te gaan, het is het niet waard, dan maar een paar euro's meer betalen in de maand.
      Reactie van Energiedirect.nl | 2-12-2014 Beste Klant,

      Wat vervelend om te lezen dat je zo ontevreden bent. Ik wil dit graag met je bespreken. Als je in een e-mail je klantgegevens stuurt naar onlineservice@energiedirect.nl nemen we contact met je op.

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Peter j | 28-11-2014

      Pas overgestapt van Eneco naar energiedirect, telefonisch afgesproken dat ik mijn contract bij eneco zou uitdienen.
      Tot mijn verbazing zag ik op de eindafrekening van Eneco een boete van 2 x 50 euro.Er was te vroeg opgezegd door energiedirect.
      Gebeld en via de site een klacht ingediend,maar helaas ik had zelf beter moeten kijken op datum van opzegging volgens energiedirect.Je wordt met een korting van 100euro binnengehaald en later krijg je boete van 100 euro.
      Een sigaar uit eigen doos. energiedirect biedt geen oplossing.jammer voor mij geen energiedirect meer.
      Reactie van Khalifa | 1-12-2014 Dit komt mij heel erg bekend voor alleen gaat het bij mij inmiddels om ruim 500 euro. Ongelooflijk hoe energiedirect hier mee omgaat, lekker zwijgen over het probleem en wanneer je aan de bel trekt, zeggen dat het je eigen schuld is. Ik had in dit geval (volgens hun) mijn verhuis meterstanden niet doorgegeven terwijl ik dit toch echt heb gedaan, alleen telefonisch. Die telefonisten zijn natuurlijk niet snugger genoeg om daar een notitie van te maken. Erg klantonvriendelijk.
      Reactie van Energiedirect.nl | 29-11-2014 Beste Peter,

      Ik begrijp dat je niet tevreden bent met energiedirect.nl, omdat we de levering te vroeg zouden hebben overgenomen en je hierdoor een boete hebt gehad.

      Ik wil graag voor je kijken of ik nog iets kan betekenen met betrekking tot deze boete. Je kunt hiervoor een e-mail toesturen naar onlineservice@energiedirect.nl. Vermeld hierin het bovenstaande bericht en je klantnummer of adresgegevens.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      F Scheltens | 27-11-2014

      Hoi,

      geen klant bij energie direct hier, en na het lezen van onderstaande reacties ook geen behoefte aan.
      Energie direct, als jullie meelezen: Misschien moeten jullie eens wat minder geld besteden aan reclame maken en wat meer aan kwaliteits controle. Vertel je baas maar dat jullie lompheid en slordigheid klantjes kost ! Ik ga lekker verder zoeken naar een energie maatschappij die misschien wat duurder is, maar WEL goed met zijn klanten om gaat. Ik hoop dat er ooit nog eens iemand wakker wordt bij jullie. Dat wilde ik even kwijt !

      Groeten,
      dhr. F. Scheltens.
      Reactie van Energiedirect.nl | 27-11-2014 Beste meneer Scheltens,

      Ik begrijp uit het bericht dat je geen klant van ons bent en dit in het verleden ook niet bent geweest. Jammer om te horen dat je hier geen behoefte aan hebt.

      We doen er alles aan om goed voor onze klanten te zorgen. Bij klachten mag er altijd een e-mail gestuurd worden aan onlineservice@energiedirect.nl. We zullen elke individuele klacht dan in behandeling nemen en zorgdragen voor een zo goed mogelijke oplossing.

      Met vriendelijke groet,

      Ralf
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Kaatje | 15-11-2014

      Ook ik heb dezelfde vervelende ervaring met EnergieDirect.
      Afgelopen augustus kreeg ik een jaarnota van wel €1000,-.
      Betalen binnen 5 dagen, want dreig6ing met incasso.
      Intussen gebeld om een betalingsregeling te treffen.
      Ook daarin geven ze je niet veel keus.
      Zij geven jou een betalingsregeling verspreid over termijnen van wel €500,- per termijn.
      Terwijl ik verschillende personen aan de lijn had die zeiden dat ik alvast met €50,- per maand kon aflossen, na het opsturen van mijn salarisstroken. (Ik verdien al zo weinig + andere vaste lasten). Klantvriendelijkheid is ver te zoeken en daarom ben ik niet te spreken over EnergieDirect.
      Ik hoop gauw van ze af te zijn en over te stappen naar een andere energieleverancier.
      En via de sociale media mensen (mijn vrienden hebben ook EnergieDirect) zo ver te krijgen om over te stappen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 17-11-2014 Hoi Kaatje,

      Bedankt voor je beoordeling. Graag heklp ik je hier mee verder.
      Wil je jouw postcode en huisnummer sturen in een bericht naar onlineservice@energiedirect.nl? Vermeld hierbij ook dat je een beoordeling hebt achtergelaten bij energieleveranciers.nl.

      Met vriendelijke groet,
      Hielke
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Edwin | 14-11-2014

      Na ruim 3 maanden nadat ik de eindafrekening gehad heb krijg ik opeens een mail binnen dat ik bijna 1000 euro moet overmaken in 5 dagen. Gelijk met een dreiging van incasso/deurwaarder en schuldhulpverlening. Nooit wat over gehoord en er is geen factuur van. Het moet niet gekker worden.
      Reactie van Energiedirect.nl | 17-11-2014 Hoi Edwin,

      Bedankt voor je ervaring, Stuur jouw postcode en huisnummer of je klantnummer naar onlineservice@energiedirect.nl dan kijk ik het even na.

      Met vriendelijke groet,
      Hielke
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 4 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      M.V. | 14-11-2014

      Heel raar dat jullie mijn tegoed van mijn jaarnota niet uitbetalen omdat ik in de WSNP zit. Zonder te communiceren laten jullie mij denken dat ik het geld rond 13 november op mijn rekening heb. Dit gaat om een bedrag van bijna 300 euro!

      Toen ik gisteren zag dat ik het geld nog niet heb ontvangen, heb ik gebeld en gesproken met meneer en hij gaf aan dat jullie pas uitbetalen na goedkeuring van de bewindvoerder! Gekheid ten top! De bewindvoerder was ook not amused met jullie werkwijze! Jullie hebben geen recht om het geld vast te houden, alleen als iemand net een traject in gegaan is, dan moet het geld naar de bewindvoerder. Daarna hebben jullie geen recht om te mogen beslissen over mijn geld (of van een ander!)

      Meneer gaf aan dat het met een spoedopdracht na goedkeuring van mijn bewindvoerder, betaald gaat worden, dat is fijn dacht ik!

      Maar nee, dat kan wel tussen de 10 - 14 dagen duren! Dit is echt compleet belachelijk! Als jullie geld verwachten dan moet de klant ook met een spoedbetaling betalen, anders wordt er een incassoprocedure opgestart. Jullie verwachten dan dat het bedrag binnen 1 dag op jullie rekening staat, maar jullie doen er gewoon 10-14 dagen over?!

      Noemen jullie dit klantvriendelijk?! Dit is voor mij een reden, na ontvangst van mijn tegoed om op zoek te gaan naar een andere leverancier die de klant wel goed behandelen!
      Reactie van Energiedirect.nl | 17-11-2014 Beste klant,

      Bedankt voor je ervaring. Graag help ik je hiermee verder. Wil je jouw postcode en huisnummer of klantnummer sturen naar onlineservice@energiedirect.nl?

      Met vriendelijke groet,
      Hielke
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 4 van de 4 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Claudia | 12-11-2014

      Ik stapte ruim een jaar geleden over naar energie direct en ze zouden het gemiddelde maandbedrag voor gas en stroom aannemen omdat ik mijn verbruik niet wist (voor het eerst had ik een rijtjes woning). Toen na een halfjaar me oude leverancier deur aan deur ging en we het hadden over het maandbedrag schrok die man. Het was onmogelijk zo laag te zitten, ik ben overgestapt en toen kwam de torenhoge jaarafrekening. Of ik ff in 6 maanden meer dan 1000 euro wil betalen. Ze stonden bij vragen nergens voor open, ik kreeg zeer lullige reacties en mijn klachten werden genegeerd.
      Daar zit je dan als alleenstaande moeder met je 2jarig zoontje. In de kou gezet.

      Mijn conclusie: zeer zeer slecht bedrijf dat alleen aan zichzelf denkt.
      Reactie van Claudia | 14-11-2014 Energiedirect leuk dat u reageerde maar ik zie geen enkele rede waarom ik mijn gegevens van toen ik klant was zou toesturen? Het zou toch lullig zijn als klanten hun ongenoegen en klachten openbaar moeten gooien om misschien een reactie te krijgen die vervolgens buiten ieders zicht is.

      Dus als er iets te bieden valt (ik kom in ieder geval echt niet terug) mag dat naar mijn mening ook openbaar gezegd worden. (Wie zijn kont brand, moet op blaren zitten)
      Reactie van Energiedirect.nl | 14-11-2014 Beste Claudia,

      Wat een vervelende situatie, ik wil dit graag met je bespreken.

      Wil je via een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl je klantgegevens sturen?

      Groetjes Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Gonny | 11-11-2014

      Heb donderdag een vraag gesteld via het contact formulier maar nog geen antwoord gehad. Slecht slecht.
      Reactie van Energiedirect.nl | 12-11-2014 Beste Gonny,

      Bedankt voor deze opmerking. Wil je de postcode en het huisnummer sturen naar onlineservice@energiedirect.nl?
      Dan kan ik je vraag meteen beantwoorden.

      Groet,
      Hielke
      Reactie van Rene | 12-11-2014 Hoi beste Gonny,

      Ik heb ook de zelfde ervaring met Energiedirect. Ben vandaag teruggebeld door Energiedirect naar aanleiding van mijn klacht hier op de site van energieleveranciers.nl. Men heeft excuses aan mij gemaakt, en verzekert dat ze voortaan sneller zullen reageren op klachten. Mijn tip, als je een klacht hebt meld hem op deze site, deze wordt wel goed gelezen door de energieleverancier. Succes
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Faris | 7-11-2014

      Ik had slimme meters laten installeren en ook op afstand lezen van de meters ingeschakeld om het te vergemakkelijken voor energieleveranciers het verbruik automatisch uitlezen. Het verbruik kan ik ook elke twee maanden netje op hun site lezen, Ik kwam op een jaarverbruik van rond 2969 KWH voor electra.
      In het begin ging iets mis met meterstanden doorgeven, daardoor was het jaarverbruik hoger uitgekomen... In principe met een slimme meter hoef je geen meterstanden door te geven, alles wordt toch automatisch uitgelezen zou je denken!

      Omdat het in hun voordeel is nemen ze gewoon de onjuiste meterstanden en daar baseren ze de jaarnota op. Ze kunnen wel controleren via slimme meter dat mijn jaar verbruik is veel lager!



      Ik kan alleen een conclusie trekken: geen eerlijk bedrijf.
      Reactie van Energiedirect.nl | 8-11-2014 Beste Faris,

      Ik kijk graag met je mee naar de jaarnota. Kun je in een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl je klantgegevens sturen?

      Groetjes Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 10 van de 10 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      jos | 6-11-2014

      in oktober 2013 ben ik (via callcenter) overgestapt van de Nuon naar Energiedirect. vandaag kwam de jaarnota en tot mijn verbijstering moet ik ruim € 500,- bij betalen na de zachte winter en de aangeschafte allernieuwste hoogrendement ketel voor cv. Dit is bijna onmogelijk en bovendien zie ik nérgens dat de beloofde € 269,- als welkom beloofd, verrekend is. Zo snel mogelijk een nieuwe leverancier dus, want zelfs bij de Nuon heb ik dit bedrag nog nóóit , ook niet na strenge winters, hoeven bij betalen. Als leek kom er nooit achter waar het hem in zit ben ik bang, maar iéts klopt er niet!!
      Reactie van Energiedirect.nl | 8-11-2014 Beste Jos,

      Ik wil je vragen om in een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl je klantgegevens te sturen.

      Dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op om onduidelijkheden over de jaarnota weg te nemen.

      Groetjes Renske
      Reactie van Energiedirect.nl | 8-11-2014 Beste Jos,

      Ik wil je vragen om in een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl je klantgegevens te sturen.

      Dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op om onduidelijkheden over de jaarnota weg te nemen.

      Groetjes Renske
      Reactie van jos | 7-11-2014 vandaag neem ik contact op met Radar, Kassa, Opgelicht en al dat soort programma`s om mijn recht te halen, die welkomsbonus is beloofd en ga ik duidelijk niet krijgen. Ook op facebook zal ik mijn ervaring van een jaar EnergieDirect delen. Ben nog steeds woedend!!
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Esther | 6-11-2014

      Helaas bleek afgelopen juli dat ik bij moest betalen op de jaarnota. Omdat het om een paar honderd euro ging heb ik gebeld voor een betalingsregeling. Werd mij meegedeeld dat dit via de site moest. Heb ik direct na het gesprek gedaan. Helaas niks van gehoord. Een tijd later kreeg ik wel een mail met daarin de boodschap dat er incassokosten bijgekomen waren. Weer gebeld met de klantenservice (overigens € 0.70 per gesprek!!) en weer een aantal afspraken gemaakt, waaronder dat de incassokosten kwijtgescholden zouden worden en opnieuw een betalingsregeling aangevraagd. Weer geen antwoord, weer gebeld en voor de derde keer aangevraagd. Uiteindelijk kreeg ik een mail waarin stond dat ik in moest loggen om een link aan te klikken waarmee ik de regeling zou kunnen bevestigen. Je raadt het al; geen link. Dus maar weer bellen (ondertussen is het november). De vrouw kon niets terugvinden over kwijtgescholden incassokosten maar zou het nu allemaal regelen. Ik ben benieuwd...
      Ik ben door deze gang van zaken zeer ontevreden over de manier waarop dit bedrijf de macht ten opzichte van de klant gebruikt om incassokosten te innen en afspraken die gemaakt zijn ten nadele van het bedrijf te laten 'verdwijnen'. Ik zal zeker overstappen op een energieleverancier die wel eerlijk met klanten omgaat.
      Reactie van Energiedirect.nl | 6-11-2014 Beste Esther,

      Wat vervelend om te lezen dat het afspreken van een betalingsregeling niet goed is verlopen. Ik wil hierover graag telefonisch contact met je opnemen.

      Wil je in een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl je klantgegevens sturen?

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
  •  
    Pagina 1 van 12