Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?
  • Energieprijzen van Energiedirect.nl vergelijken

    Op deze pagina kunt u de beoordelingen / ervaringen lezen over EnergieDirect. Ook kunt u zelf uw beoordeling / ervaring over Energiedirect plaatsen. Bent u benieuwd wat de energieprijzen van Energiedirect.nl zijn ten opzichte van andere energieleveranciers en wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energierekening? Maak dan snel een vergelijking en stap vandaag nog zorgeloos over!

     

    • Top 5 goedkoopste actie producten

      Jaarkosten voor een gemiddeld huishouden (3500 kWh en 1800m3)

    • 1 €1729 / jaar
      €144.08 / maand
      Vergelijk
    • 2 €1736 / jaar
      €144.67 / maand
      Vergelijk
    • 3 €1743 / jaar
      €145.25 / maand
      Vergelijk
    • 4 €1745 / jaar
      €145.42 / maand
      Vergelijk
    • 5 €1745 / jaar
      €145.42 / maand
      Vergelijk
  • Ervaringen Energiedirect.nl

  • Meest recente ervaringen

    Meest nuttig eerst | Meest recent eerst
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Heesen | 10-4-2015

      Ik ben een zeer tevreden klant :)
      Reactie van Energiedirect.nl | 10-4-2015 Beste Heesen,

      Bedankt voor de positieve ervaring, fijn weekend!

      Groetjes,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      ex gebruiker energie direct? | 8-4-2015

      Ik kan mij niet meer herinneren wanneer ik stroom ontving van Energie Direct. Toch zou ik een betalingsachterstand hebben. Tot vorig jaar zat ik bij BudgetEnergie hierna overgestapt naar Nuon.
      Ik ontving een brief van de deurwaarder zonder ooit eerder brieven van Energie Direct te hebben gehad dat ik een achterstand zou hebben van 'god mag weten wanneer'.
      Hoe kan dit?
      Reactie van Energiedirect.nl | 8-4-2015 Beste klant,

      Ik begrijp dat je een herinnering hebt ontvangen voor een te betalen bedrag, maar je niet weet welke periode je klant bij ons bent geweest.

      Ik kijk graag voor je wanneer je klant bent geweest. Stuur hiervoor je adresgegevens naar onlineservice@energiedirect.nl.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      ex gebruiker energie direct | 6-4-2015

      door betalingsachterstand zou ik zonder stroom komen te zitten. Ik was er optijd bij om over te stappen naar een ander. Ik betaalde mijn achterstand en onderstussen kreeg ik energie van een ander. In september 2014 kreeg ik een flink bedrag terug, omdat ik te veel betaald zou hebben bij Energie direct. Dit weekend brief ontvangen van deurwaarder dat ik een bedrag moet betalen vanwege achterstand.
      Ik weet niet meer waar het overgaat. Dacht dat alles achter de rug was.
      Reactie van Energiedirect.nl | 7-4-2015 Ik wil u graag helpen met de situatie. Kan u een e-mail sturen met uw postcode en huisnummer of klantnummer naar onlineservice@energiedirect.nl? Alvast bedankt. Groetjes Shifayz
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 4 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Martin voorbij | 30-3-2015

      In verband met de aankoop van een woning heb ik energie aangevraagd bij energie direct. In verband met een afkoelingsperiode kan het contract niet eerder dan na twee weken ingaan. Ik krijg tijdens de twee weken een brief van de netwerkbeheerder (liander) dat ik een energieleverancier moet zoeken omdat ze me anders afsluiten. Ik heb aangegeven dat ik dat al bijna twee weken geleden heb gedaan. Om afsluiting te voorkomen mail ik met energie direct dat het misschien handig is dat ze mij versneld aanmelden, een spoedaanvraag wordt pas in behandeling genomen als ik 1000 euro borg stort. Waarschijnlijk omdat ik bekend sta of de vorige bewoner als wanbetaler. Ik heb nog nooit een betalingsachterstanden gehad dus die informatie klopt niet.
      Ik heb energie direct laten weten dat ik geen spoedaanvraag meer wil, het contract gaat al over twee dagen in en ik heb de netwerkbeheerder ingelicht. Tot mijn grote verbazing krijg ik een reactie terug dat ook het eerdere contract niet eerder in gaat dan dat ze de borg van 1000 euro hebben ontvangen. Ik krijg zelfs het advies om een andere energie leverancier te zoeken. Ik ga dat zeker doen want dit is echt te gek voor woorden. Een klacht gaat naar Kassa, de directie van energie direct etc. Wat een waardeloze organisatie. !!!!!
      Reactie van Martin | 30-3-2015 reactie op het ontwijkende antwoord van Energie Direct

      Wat zijn dit voor sukkels bij de klantenservice, na deze belachelijke vertoning laten ze weten dat ze niet kunnen nagaan wat bij mij de reden is geweest van afwijzing. Daar moet ik, zie reactie, dus zelf weer achteraan.
      Rogier doe jezelf en vele andere mensen een lol en zoek ander werk, dit kun je niet. Er komt nog een officiële klacht naar Kassa en de directie van Energie Direct
      Reactie van Energiedirect.nl | 30-3-2015 Beste meneer,

      Energiedirect.nl hanteert inderdaad een beleid waarbij er een borg betaald moet worden bij klanten waarbij we een verhoogd risico zien in het mislopen van maandelijkse betalingen. Omdat ik geen klantgegevens van u heb kan ik niet de exacte reden herleiden waarom dit bij u ook het geval is. Indien u toch wilt weten wat deze reden is, verzoek ik u om dit in een e-mail aan te geven. Dit bericht kan verstuurd worden naar onlineservice@energiedirect.nl. Vergeet niet uw klantnummer of postcode en huisnummer hierbij te vermelden.

      Met vriendelijke groet,

      Rogier
      Reactie van Martin | 30-3-2015 Kleine aanvulling :

      Net vijf minuten met Nuon gebeld. Mijn aanmelding bij netwerkbeheerder is direct geregeld.
      Stom van mij dat ik niet eerder de reacties over Energie Direct heb gelezen want dan had ik mij nooit als nieuwe klant aangemeld.
      Nog een advies voor andere lezers : vermijd dit bedrijf met zijn onprofessionele klantenservice !
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      chbiki | 3-3-2015

      in febr 2014 verhuisd naar een pas gerenoveerd en energiezuinig huis, dat is mooi dat betekend uiteraard minder energiekosten. maar dat was niet het geval. de oude bewoners hebben nog volop moeten stoken in het toen nog niet gerenoveerde huis en het voorschot wordt bepaald door de oude bewoners, via internet kon ik het bedrag iets kleiner maken maar dat is, als ik het goed heb, 20% per jaar. uiteindelijk hebben we dus elke maand met veel moeite en extra kosten enzv enz 186 euro moeten betalen, dit is eigenlijk niet op te brengen voor iemand met een bijstandsuitkering. nu blijkt aan het einde van het jaar dat we dus een bedrag van ruim 1000 euro te veel hebben betaald, tuurlijk heel mooi maar vervolgens moet ik dus ruim een maand wachten tot ik het teveel betaalde bedrag terug kan krijgen! terwijl ik dus direct na 2 weken al regelmatig aanmaningen heb gekregen en uiteindelijk zelfs naar een incassobureau ben doorgestuurd. terwijl ik al in het begin telefonisch heb doorgegeven dat het maand bedrag te hoog zou zijn dit kan alleen via internet aangepast worden. ja en ik het hele jaar kopzorgen vanwege achterstanden en een te hoog voorschotbedrag en nog elk dubbeltje omdraaien en uiteindelijk moet ik nog zo lang wachten op dat bedrag, ik vind het geen service. dit is voor ons een enorm bedrag waar jullie nu rente op trekken!! maar die krijg ik er niet bij!
      Reactie van Energiedirect.nl | 6-3-2015 Beste chbiki,

      Wat vervelend om te horen dat je niet tevreden bent. Ik wil je vragen om in een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl je klantgegevens te sturen zodat ik contact met je kan opnemen.

      Het klopt dat een voorschotbedrag maar met maximaal 2 keer 10% verlaagd kan worden in Mijn energiedirect.nl. Wel kunnen we natuurlijk een herberekening maken gebaseerd op de meterstanden. Deze kunnen het hele jaar door aan ons doorgegeven worden. Als hieruit blijkt dat het voorschotbedrag omlaag kan kunnen we dit in orde maken.

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Reactie van Energiedirect.nl | 5-3-2015 Beste klant,

      Ik vind het jammer om te horen dat je een lange tijd een te hoge voorschotbedrag hebt betaald. Bij energiedirect.nl heb je de mogelijkheid om na minimaal 2 maanden verbruik een herberekening van het voorschot aan te vragen. Wij kunnen dan aan je meterstanden zien dat het voorschot aangepast dient te worden. Zo voorkom je ook dat je een lange tijd een te hoge of een te lage voorschot betaald. Om je verder en inhoudelijk te kunnen helpen wil ik je vragen om je klantgegevens en telefoonnummer naar het volgende e-mail adres te sturen onlineservice@energiedirect.nl.

      Groetjes Denis
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Cees | 27-2-2015

      Hallo mensen, de beloofde reaktie (in de mail) is uitgebleven, ook is niet op mijn ervaring gereageerd. Het is oorverdovend stil!!!

      En: ik zou graag per incasso betalen, punt is dat Energie.direkt dit om onbegrijpelijke redenen niet met een buitenlandse rekening kan, andere firma's overigens wel.
      Reactie van cees | 4-3-2015 Reaktie op Ell:

      Het was niet transparant dat automatische inkasso niet van een buitenlandse rekening kan. Geloof me, had ik dit geweten, dan was ik niet met energie.direkt in zee gegaan! Afgezien daarvan, zoals gezegd, heb ik dit probleem alleen bij energie.direkt, ik doe andere inkassobetalingen probleemloos van een buitenlandse rekening.

      Waarom niet overstappen: ik heb nu een kontrakt, uitstappen kost geld.

      Hoe moet ik deze reaktie overigens begrijpen? Energie.direkt hoeft toch niet te worden verdedigd, daartoe lijken ze me zelf uitermate goed in staat.
      Reactie van Ell | 4-3-2015 Beste Cees,

      Ik begrijp je probleem absoluut niet, je weet op voorhand dat energie. direct
      niet met een buitenlandse rekening wil werken, je zegt dat ieder andere
      leverancier dat wel doet, wat let je om over te stappen of om in Eindhoven
      een rekening te openen, probleem opgelost.
      Met vriendelijke groeten,
      Ell
      Reactie van Energiedirect.nl | 2-3-2015 Graag wil ik kijken waarom er geen e-mail gestuurd is. Ik heb daar wel klantgegevens voor nodig.

      Automatisch incasso is alleen mogelijk met een nederlands rekeningnummer, sorry.

      Met vriendelijke groet,
      Tamara
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      W. Maasland | 26-2-2015

      Ik heb een verzoek per email gekregen het voorschotbedrag februari 2015 zelf over te boeken door een technische fout in het systeem. Hierbij wijkt het te betalen bedrag af van wat eveneens per email is bevestigd.
      buiten het feit dat er verschillende emailadressen worden gebruikt door energiedirect, lijkt de rest wel te kloppen (bankrekening energie direct en mijn klantennummer).
      Als ik via het contactformulier vanuit "mijn energie"opheldering vraag en aanvink een bevestiging van mijn vraag te willen via mail hoor ik niets.
      ook eerder is bij het aanpassen van het voorschot al het een en ander mis gegaan.
      Reactie van W.Maasland | 19-3-2015 Beste *** of collega,

      Ik wachtnog steeds op een antwoord waarom het mis is gegaan het het voorschotbedrag.
      Ondertussen weer een mail gehad om het verschil, 1 euro, zelf maar over te boeken. Waarom kunnen jullie "ED" niet de voorschotsrekening aanpassen naar het afgesproken bedrag?, datum en uitleg van mij bij u bekent.
      U maakt een fout (het systeem dus) de klant moet het oplossen en geen sorrie of zoiets, nee gewoon blijven vragen of ik het wil oplossen voor u via een koud mailtje, dit is belachelijk. zeker omdat u zelf aangeeft te willen kijken en er niets mee doet.
      Reactie van Energiedirect.nl | 2-3-2015 Beste meneer/mevrouw Maasland.
      We hebben helaas een storing gehad met de automatisch incasso. De e-mail die we je hebben gestuurd is correct.
      Graag ontvang ik je klantgegevens want ik wil graag controleren wat er nog meer mis gaat met je voorschotbedrag.
      Met vriendelijke groet,
      Tamara
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Leo Hut | 20-2-2015

      Ik lees hier veel negatieve ervaringen. Dan weet men ineens wel het internet te vinden.
      Ik ben sinds 2004 bij ED en kan via het internet al mijn betalingen controleren (zelfs tot 2004)
      Hierdoor kun je na het inloggen dus zelf zien hoe de betalingen gaan en of het inderdaad afgeschreven is.
      En ik begrijp best dat je weleens rood kunt staan waardoor een automatische incasso mislukt, maar dat heb je zelf toch ook wel door als je ineens geen energiekosten hebt betaald?
      ED kan daarentegen wel wat persoonlijker reageren. Medewerkers moeten zich gewoon goed voorstellen (naam) en als ze terugbellen/mailen vraag om een naam.
      Ik wens iedereen een goed contact met ED

      groet
      Leo Hut (Emmeloord)
      Reactie van Energiedirect.nl | 20-2-2015 Beste Leo,

      Bedankt dat je de moeite hebt genomen om te vertellen dat je over het algemeen wel goede ervaringen met ons hebt. Dit waarderen we heel erg.

      Ons beleid is dat we zo persoonlijke mogelijk reageren. Medewerkers dienen uiteraard te allen tijde met hun eigen naam te bellen. Als een medewerker vergeet om deze te noemen, mag je deze er dan ook zeker op aanspreken.

      Ik wens je een prettig weekend toe.

      Gr. Ralf
      Reactie van Leo Hut | 20-2-2015 Dag Cees,
      Ik bedoel dat iedereen via het internet zijn 'account' van ED kan inzien.
      Je klantnummer en een eigen wachtwoord zijn voldoende.
      In je account kun je van alles zien. Je verbruik (in kWh, kubieke m of in euro's)
      je nota's en of je ze wel betaald hebt en nog veel meer.
      Als je dit regelmatig doet, zie je vanzelf wat er goed of mis gaat.
      Dit zou iedereen kunnen/moeten weten.
      En over de reacties: Natuurlijk moet ED elke klacht serieus nemen. Maar je weet als consument ook vóór dat je het contract tekent dat de betalingen via een incasso gaan. Dan moet je achteraf niet gaan zeuren over automatische betalingen en accept giro's.
      groet
      Leo
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Cees | 20-2-2015

      Hallo mensen,

      nog in aanvulling op de vorige reaktie:
      - Energiedirekt accepteert geen automatische overschrijving. Volledig onduidelijk waarom niet, uit veel reakties blijkt dat ze er niet voor terugschrikken heel snel met een incassobureau op de proppen te komen. Angst dat klanten de automatische overschrijvingen stoppen hoeven ze dus niet te hebben.
      - De kommunikatie verloopt erg stroef, toegezegde reakties blijven uit.

      Bezint eer ge begint, een gewaarschuwd mens telt voor twee.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      cees ronda | 19-2-2015

      Mensen, pas op!!!
      Er werd mij 50 Euro overstap premie toegezegd, dit bleken uiteindelijk slechts 25 Euro te zijn. En: men kan niet van een buitenlandse rekening betalen! Dit is wellicht voor veel klanten niet zo erg, voor mij wel. Ik ben enkele dagen per week in mijn apartement in Eindhoven, en woon in het buitenland. Per overschrijving wordt daarvoor 2 Euro extra in rekening gebracht. Ook een groter bedrag ineens overmaken (bijv. voor één jaar) kan niet. Uitermate klantonvriendelijk en onbegrijpelijk.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      G. Smit | 12-2-2015

      Een onbetrouwbare leverancier met een uitermate onkundige "klantenservice".
      Ze veranderen eigenmachtig geijkte 6-cijferige elektrameterstanden in willekeurige 5-cijferige standen.
      In 2 jaar tijds, na lang aandringen, 2x een onjuiste correctienota ontvangen.
      Ze weigeren op een geijkte meterstand af te rekenen.
      M.a.w. dit bedrijfje niet kiezen!
      Reactie van Energiedirect.nl | 12-2-2015 Beste meneer/mevrouw Smit,

      Vervelend om te horen dat er zaken zijn misgegaan in verband met de afrekening(en) en dat u mensen afraadt klant te worden bij energiedirect.nl. Graag zou ik willen kijken wat er precies is gebeurd in uw geval. Zou u uw klantgegevens kunnen versturen naar onlineservice@energiedirect.nl zodat ik u wellicht verder kan helpen?

      Vriendelijke groet,

      Rogier
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Edwin | 11-2-2015

      Ik heb een vergelijkbare situatie als Paul hiervoor beschrijft. Ik heb op 10 februari 2014 het jaarcontract van Energiedirect.nl ontvangen waarin staat dat de ingangsdatum 4 maart 2014 is en het contract eindigt op 3 maart 2015. Ook op "mijnenergiedirect.nl" staat in mijn contract de einddatum op 3 maart. Mijn nieuwe leverancier (Nuon) zegt op per 4 maart 2015 en nu ontvang ik gisteren (10 februari) van Energiedirect 2 mailtjes (één voor gas en één voor stroom) dat mijn contract tot en met 4 maart loopt, ik daarmee voortijdig het contract zou beëindigen en dus voor zowel gas als voor stroom 50 euro (totaal dus 100 euro) opzegvergoeding moet betalen.
      Hoe men daar bijkomt is mij een raadsel, maar betrouwbaar voelt dit allerminst.
      Reactie van Leo Hut | 20-2-2015 Heb zelf geen negatieve ervaringen met ED, maar dit lijkt op 'klantje pesten'.
      Kom op ED dit is niet okay.
      Klantenbinding doe je niet door'oude klanten' te pesten.

      groet
      Leo Hut, Emmeloord
      Reactie van Energiedirect.nl | 12-2-2015 Beste Edwin,

      Ik wil graag voor je nakijken of de opzegvergoeding terecht bij je in rekening is gebracht. Hiervoor heb ik meer gegevens van je nodig. Zou je een e-mail kunnen versturen naar onlineservice@energiedirect.nl met je klantgegevens.

      We horen graag van je.

      Groeten Rogier
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Paul | 10-2-2015

      Ik heb slechte ervaringen met het aangaan van het contract en nu ook bij het opzeggen / overstappen daarvan.
      Bij het aangaan van het contract is de levering een dag te laat begonnen waardoor ik extra kosten moest maken bij mijn voorgaande leverancier. Dit ondanks meermalen contact met de helpdesk. Nu één jaar later ga ik naar een andere leverancier. De overstap is op 2 april 2015. Vandaag meldt Energiedirect mij dat mijn contract tot en met 2 april loopt, ik het contract daarmee dus voortijdig beëindig en dat ik dus twee opzegvergoedingen moet betalen. Eén voor stroom en één voor gas van € 50 elk. Totaal € 100. Ik heb echter een 1-jarig contract dat loopt van 2 april 2014 (had 1 april moeten zijn) tot en met 1 april 2015. Er is dus geen sprake van dat het contract nu ineens van 2 april 2014 tot en met 2 april 2015 loopt. Zou ook onlogisch zijn. De opzegvergoedingen ga ik uiteraard niet vrijwillig betalen. Ik meen dat er geen sprake is van professioneel handelen van de zijde van Energiedirect die bij mij ook nog eens de nodige irritatie oproept. Mijn advies: bewaar uw originele contract goed. U heeft het vast en zeker nog een keer nodig.
      Reactie van Paul | 12-2-2015 Vandaag (12-2-2015) gebeld door Energiedirect. Er worden geen opzegvergoedingen in rekening gebracht. Op mijn vraag waarom de datum in de email niet juist is wordt geen toelichting gegeven. Ik hoef geen opzegvergoedingen te betalen. Dat is alles wat ik moet weten. Verder hoeft er niets verklaard te worden. Met andere woorden, dat gaat mij niet aan. Excuses worden niet aangeboden. Ik zal blij zijn als de eindnota beschikbaar is. De extra welkomstvergoedingen verrekend zijn en eventueel teveel betaalde voorschotten weer op mijn rekening staat. Energiedirect? Voor mij in ieder geval nooit meer.
      Reactie van Energiedirect.nl | 10-2-2015 Beste Paul,

      Het is absoluut niet onze bedoeling irritatie bij je op te roepen. Ik wil dan ook graag voor je uitzoeken wat er precies aan de hand is met je contract en de einddatum hiervan. Zou je je klantgegevens willen sturen naar onlineservice@energiedirect.nl? We nemen dan meteen contact met je op.

      Groetjes,

      Mireille
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Dennis | 10-2-2015

      Onderstaand bericht dateert van 26-1 met mijn ervaring van energie direct en hun reactie op het bericht.
      Gelijk heb ik een mail gestuurd met alle info.
      Buiten de aanmaningen en dreigementen van energie direct geen telefoontje of mail met een oplossing.
      Wel een mail met wat er betaald zou zijn.
      Vreemd dat een betaling van €130 en eindrekening van €196 in ons voordeel daar niet bij verrekend zijn.
      Ach ja het is maar €326 bij elkaar.
      Geen idee wat jullie verdienen maar voor mij een hoop geld.
      Jammer dat jullie op deze site net doen tot een oplossing te willen komen terwijl dit dus duidelijk niet aan de orde is.
      Mooie manier om zo met je klanten om te gaan.




      Dennis | 26-1-2015
      Reageer
      Na bijna 10 jaar klant te zijn geweest alleen nog maar problemen met E.D.
      Veel te hoge bedragen worden na gerekend. Verkeerde informatie wordt verstrekt.
      Ik weet niet wat er voor boekhoudkundig personeel ze hebben maar zelfs een simpele reken som is schijnbaar te moeilijk.
      Er wordt geprobeerd ons met zo een €300.- te benadelen.Ondanks dat alle betalingen zijn door gegeven,die ook aantoonbaar zijn,krijg je gelijk dreig mailtjes. Waar ik overigens nou niet echt van onder indruk ben.
      Toch vreemd dat de ene medewerker zegt u heeft €196.- tegoed en bent overal klaar mee en je vervolgens een mail krijgt dat je nog €600.- moet betalen van een betalingsregeling van je jaarnota.
      En het valt op dat er verschillende mailtjes ook van verschillende medewerkers komen die van elkaar dus duidelijk niet weten wat ze doen. Ik mag denk ik wel zeggen dat het een administratieve puinhoop is bij E.D. Best wel jammer dat zo een behandeling krijgt na 10 trouw klant te zijn geweest. Waarschijnlijk gaan we er denk ik niet uitkomen met dit bedrijf omdat ze voet bij stuk hun gelijk willen hebben en te beroerd zijn eens goed naar de zaken en betalingen te kijken. Ons rest waarschijnlijk niks anders meer te doen dan de rechts bijstand in te schakelen en te kijken of we dan wel ons gelijk krijgen. Waar ik wel vanuit ga. E.D. nooit meer voor ons.
      Reactie van Energiedirect.nl | 26-1-2015
      Beste Dennis,

      Ik vind het vervelend te lezen dat het overzicht er niet meer is en je verschillende tegoed en te betalen bedragen te horen hebt gekregen.

      Zou je een e-mail kunnen sturen naar onlineservice@energiedirect.nl met daarin je bericht en je adresgegevens. We zullen dan contact met je opnemen om de situatie door te spreken.

      Groetjes Ilse
      Reactie van Dennis | 13-2-2015 Voor de tweede keer de mail door gestuurd.
      Dat er wordt gezegd dat ze mijn mail niet kunnen vinden zegt mij eigenlijk wel genoeg.
      Wordt waarschijnlijk gewoon rechtsbijstand inschakelen.
      Jammer dat het zover moet komen om je gelijk te bewijzen.
      Mocht energiedirect nog een goede administratieve medewerker met boekhouding zoeken bied ik mij aan.
      Ik heb namelijk het idee dat er bij jullie de verkeerde mensen op de verkeerde plek zit binnen jullie bedrijf.
      Reactie van Energiedirect.nl | 10-2-2015 Beste Dennis,

      Ik kan je verzonden e-mail helaas op dit moment niet terugvinden.
      Zou je deze opnieuw willen versturen naar onlineservice@energiedirect.nl?

      Groetjes,
      Mireille
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Van dijk | 26-1-2015

      Onze ervaring met energie direkt zijn ook niet geweldig.wij hadden in het verleden energie direkt maar i.v.m een verhuizing en een korting via de bond zijn we over gestapt naar een andere energie leverancier.Wij moesten toen helaas bij energie direkt een boete betalen i.v.m contractbreuk.Maar er werdt ons belooft als wij terug kwamen als klant deze boete terug zou worden verrekent.Vandaar toch maar weer eens terug kijken naar energie direkt met in ons achter hoofd dan krijgen we onze betaalde boete terug.Maar helaas naat telefonische contact wordt gezegd nee dat is verjaard daar heeft toen bij het stop zetten geen mens over gesproken dat dit binnen een bepaald termijn moest gebeuren.Van te voren via een energievergelijkings side gekeken wat wij per maand zouden betalen bij energie direkt. En in januari schreeft energie direkt geld van mijn rekening af terwijl mijn huidige energieleverancier dat ook doet.Dus deze maand bijna 500 euro afgeschreven van mijn rekening .Ik stoneer het geld van energie direkt en stuur een mail.Meteen een mail terug waar in staat dat een aanvraag bin deze energievergelijker meteen een contract is erg vreemd en meteen er bij dreigen met incasso kosten .Erg klantvriendelijk jammer.Wij hebben maar toestemming gegeven met tegen zin .Maar wel al meteen op de kalender geschreven wanneer het jaarcontract af loopt zodat ik energie direkt kan stop zetten .Had toch echt wel anders gekunt als je een nieuwe klant wilt binnen halen.Zo dat moest ik toch even kwijt
      Reactie van Energiedirect.nl | 30-1-2015 Beste meneer, mevrouw Van Dijk,

      Graag zou ik via een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl de klantgegevens of adresgegevens ontvangen. Dan kan ik contact opnemen om de vervelende situatie te bespreken.

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Dennis | 26-1-2015

      Na bijna 10 jaar klant te zijn geweest alleen nog maar problemen met E.D.
      Veel te hoge bedragen worden na gerekend. Verkeerde informatie wordt verstrekt.
      Ik weet niet wat er voor boekhoudkundig personeel ze hebben maar zelfs een simpele reken som is schijnbaar te moeilijk.
      Er wordt geprobeerd ons met zo een €300.- te benadelen.Ondanks dat alle betalingen zijn door gegeven,die ook aantoonbaar zijn,krijg je gelijk dreig mailtjes. Waar ik overigens nou niet echt van onder indruk ben.
      Toch vreemd dat de ene medewerker zegt u heeft €196.- tegoed en bent overal klaar mee en je vervolgens een mail krijgt dat je nog €600.- moet betalen van een betalingsregeling van je jaarnota.
      En het valt op dat er verschillende mailtjes ook van verschillende medewerkers komen die van elkaar dus duidelijk niet weten wat ze doen. Ik mag denk ik wel zeggen dat het een administratieve puinhoop is bij E.D. Best wel jammer dat zo een behandeling krijgt na 10 trouw klant te zijn geweest. Waarschijnlijk gaan we er denk ik niet uitkomen met dit bedrijf omdat ze voet bij stuk hun gelijk willen hebben en te beroerd zijn eens goed naar de zaken en betalingen te kijken. Ons rest waarschijnlijk niks anders meer te doen dan de rechts bijstand in te schakelen en te kijken of we dan wel ons gelijk krijgen. Waar ik wel vanuit ga. E.D. nooit meer voor ons.
      Reactie van Energiedirect.nl | 26-1-2015 Beste Dennis,

      Ik vind het vervelend te lezen dat het overzicht er niet meer is en je verschillende tegoed en te betalen bedragen te horen hebt gekregen.

      Zou je een e-mail kunnen sturen naar onlineservice@energiedirect.nl met daarin je bericht en je adresgegevens. We zullen dan contact met je opnemen om de situatie door te spreken.

      Groetjes Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 4 van de 4 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Denise | 24-1-2015

      Niet tevreden over de klantenservice.

      Maandje geleden gebeld door een dame over een factuur van december. Wij zijn per 1 december verhuisd dus ik vertelde de dame dat ik niet heel happig was op het betalen van een voorschot waar wij niets van gebruiken. Dat begreep zij helemaal en zou uitzoeken hoe het kwam, en zou terugbellen.

      Na een week of 2 zelf gebeld, omdat ik wilde weten hoe het ermee stond. Toen kreeg ik te horen dat het ging over een gemiste betaling. Telefonisch met die dame de betalingen doorgekeken en we konden het allebei niet vinden. Ergens in de afgelopen 2 jaar moest ergens 1 betaling gemist zijn, en we konden allebei niet vinden waar dat was geweest. Vind het niet erg om te betalen, maar wil wel graag weten waarvoor. Hier had de dame alle begrip voor. Ondertussen waren er 25 euro incassokosten overheen gekomen. Jammer, aangezien dat voorkomen had kunnen worden als dame 1 met correcte info was gekomen, maar wel begrijpelijk. Toen met dame 2 afgesproken dat ik het uit mocht zoeken zonder dat er kosten overheen kwamen, en tegelijk zou betalen met de eindafrekening.

      De cijfers op de eindafrekening klopten niet, ook daarover zou contact op worden genomen (wat niet is gebeurd), en kreeg ondertussen een mail van een medewerker dat ik moest betalen. Dus ik het hele verhaal uitgetypt, met dat ik een afspraak had gemaakt en er als het goed is een notitie van moest zijn. Gezegd dat ik geen verdere verhogingen verwachtte en had mijn telefoonnummer vermeld voor als er vragen waren.

      Waarop ik de meest chagrijnige mail terugkreeg van (alweer) een andere medewerker. Met, ik quote, de mededeling: "Het bedrag maak je per direct over naar rekeningnummer NL71ABNA0629639183 ten name van energiedirect.nl te Den Bosch. Vermeld daarbij je klantnummer *****"......

      Even serieus?
      Reactie van Energiedirect.nl | 26-1-2015 Beste Denise,

      Ik begrijp dat je met de medewerkers afspraken hebt gemaakt over je betaling en de eindnota en deze niet zijn nagekomen. Ik vind dit vervelend om te horen.

      Ik kijk graag voor je na wat ik in het systeem kan vinden en of we een goede oplossing kunnen vinden voor je situatie. Kun je hiervoor je bericht en je klantnummer toesturen naar onlineservice@energiedirect.nl. We zullen je situatie nogmaals bekijken.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      arno van dal | 16-1-2015

      Over de eindnota 2014 zijn € 2121,00 aan betaalde voorschotten in mindering gebracht.
      Volgens mijn bankafschriften heb ik echter € 2162,00 aan voorschotten betaald in 2014.

      Dit verschil van € 41,00 is dus, vooralsnog, in het voordeel van Energydirect.
      Hoe kan dit gebeuren vraag ik me dan af als de boekhouding op orde is.
      Reactie van Energiedirect.nl | 17-1-2015 Beste Arno,

      Dat zou niet moeten kunnen. Het kan zijn dat deze nog op een volgende jaarnota wordt verwerkt of op een eerdere jaarnota is verwerkt.

      Ik wil je vragen een e-mail te versturen naar onlineservice@energiedirect.nl met daarin je vraag en adresgegevens. Dan kijken we voor je waarom er een verschil zit je betaalde voorschotbedragen en in mindering gebrachte voorschotbedragen.

      Groetjes Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Anton D | 15-1-2015

      25 euro INCASSO kosten na 20 dagen (elke maand)!

      Zeer klantontvriendelijk. Ik betaal 1 keer per maand mijn rekening (gemiddeld om de 30,5 dagen). Nou hanteert EnergieDirect een beleid waarin ze na 20 dagen geen ontvangen betaling Direct 25 euro incasso kosten rekenen. Hun redenering is dat, dit hetzelfde is bij andere leveranciers.

      Ik werk zelf voor een overstap service en heb ervaringen bij verschillende leveanciers en heb daar nooit zulke problemen ondervonden.

      Kijk dus uit EnergieDirect A.K.A IncassoKostenDirect!
      Reactie van arno van dal | 16-1-2015 Je mag niet zomaar incassokosten in rekening brengen.
      Voordat er incassokosten in rekening mogen worden gebracht moet de schuldeiser eerst een aanmaning sturen met een betalingstermijn van minimaal 14 dagen. In deze aanmaning moet tevens staan:
      •een aankondiging van de gevolgen indien niet op tijd wordt betaald;
      •in het bijzonder de hoogte van de incassokosten die dan verschuldigd is;
      •en indien van toepassing (zie verderop) de hoogte van de BTW die dan over de incassokosten berekend zal worden.

      Het versturen van een aanmaning die voldoet aan de hierboven vermelde eisen is een harde voorwaarde om bij een volgende stap incassokosten in rekening te mogen brengen. Zo nodig zal de schuldeiser moeten aantonen dat deze brief is verstuurd en door de debiteur is ontvangen.

      Ik heb dat ook mee gemaakt met Enerydirect. Een briefje er over heen gestuurd en toen was het over en uit.
      Reactie van Energiedirect.nl | 15-1-2015 Beste Anton,

      Je geeft in je bericht aan dat je niet tevreden bent omdat we te snel incassokosten in rekening brengen.

      Ik begrijp dat je iedere maand met incassokosten te maken krijgt. Het is beter om dan vooraf te betalen in plaats van achteraf. Zo kun je incassokosten voorkomen. Je kunt bijvoorbeeld, als het mogelijk is voor je, komende maand een dubbel termijn betalen. Ik verwacht dat je dan weer bij loopt met de betalingen. Zo krijg je niet maandelijks extra kosten in rekening gebracht.

      Wanneer de automatische incasso niet lukt, sturen we altijd eerst een e-mail om te vragen het alsnog handmatig over te maken. Mochten we het dan niet binnen het gestelde termijn ontvangen, kunnen we inderdaad incassokosten in rekening brengen. We hanteren hierbij de wet incassokosten. (WIK) Hierover kun je op internet eventueel meer informatie vinden.

      Wanneer je nog vragen hebt, kun je deze stellen via onlineservice@energiedirect.nl.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Wouter Theunisse | 12-1-2015

      Ik krijg het niet voor elkaar....contact maken met energie(in)direct.nl. Nu 2 contactformulieren ingevuld met meerdere vragen. Geen jaarafrekening gehad, geen reactie op mijn mail, geen antwoord op de vraag hoe het kan dat mijn gasverbruik extreem veel hoger is dan het langjarig gemiddelde zonder veranderingen....HALLO???
      Reactie van Energiedirect.nl | 15-1-2015 Beste Wouter,

      Ik begrijp dat je een nota hebt ontvangen met daarop een hoog gasverbruik en je van mening bent dat dit niet kan kloppen.

      We proberen onze e-mails altijd zo spoedig mogelijk te beantwoorden.

      Naar aanleiding van je bericht kan ik je gegevens er helaas niet bijzoeken. Zou je een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl kunnen versturen? Zet hierin je vraag en adresgegevens of klantnummer.

      We nemen dan spoedig contact met je op.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      gerrit nagtegaal | 8-1-2015

      Prima bedrijf, heb er 2 jaar gezeten. Eerlijke eindafrekening met correcte verbruikscijfers. Het teveel betaalde zal voor de 13e van de volgende maand betaald worden. Kan niet beter en eerlijker. Snap de negatieve berichten totaal niet.
      Reactie van Energiedirect.nl | 8-1-2015 Beste Gerrit,

      Ik zie dat je een dubbele ervaring hebt geplaatst. We doen ons best om alles zo gemakkelijk mogelijk te maken. We zijn blij dat je dit kunt waarderen.

      Groetjes Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Sandra | 7-1-2015

      Twee jaar geleden probleemloos overgestap van Nuon naar Energiedirect.nl. Zonder problemen! Tot op heden erg tevreden en ook de jaarafrekeningen zijn vlot beschikbaar. Top! Herken mij dus niet in de slechte reviews.
      Reactie van Energiedirect.nl | 8-1-2015 Beste Sandra,

      Bedankt voor je positieve review! We zijn blij dat je zo tevreden bent.

      Een prettige dag nog toegewenst!

      Groetjes Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Bas van der Hel | 4-1-2015

      veel gelezen hier en soort gelijke ervaring gehad met Budget energie (ondanks dat ik alles kon aantonen op papier en met foto's van meter standen en op mail doorgeven van de meterstanden werd er gezegd dat ik mijn standen niet had doorgegeven en kreeg ik een naheffing van 1200 euro (onterecht dus) dit heeft 8 maanden strijdt gekost met hulp van een DAS rechtsbijstand (bedankt das voor het oplossen!!!) ik trek mijn conclusie dat na alles wat ik hier gelezen heb het er bij energie direct het zelfde aan toegaat. Ik blijf nu dus toch maar weer bij de profi Nuon die Goed met haar klanten omgaat, klant vriendelijk is, correct en consequent werk en me maar 10,- per maand meer kost (die heb ik zo terug verdiendt want rommelaars waar je achteraan moet kosten zeeën van tijd en tijd is ook Geld! ik heb idd veel aan andermans beoordelingen gehad! bedankt mensen! enne PAS OP!! dus niet alleen energie direct, maar ook Budget Energie werkt zo!!!
      Reactie van Energiedirect.nl | 6-1-2015 Beste Bas, Als een meterstand te veel afwijkt wordt deze gecorrigeerd. Mochten de meterstanden jaren lang niet zijn doorgegeven dan kan het zijn dat het werkelijke verbruik afwijkt van het berekende verbruik. Het verschil moet dan alsnog afgerekend worden omdat een klant immers betaald wat er werkelijk verbruikt is. Het is niet toegestaan een verbruik zomaar in rekening te brengen. Hier is altijd een reden voor. Een reden kan zijn dat er bij de vorige leverancier te weinig is afgerekend omdat er geen beginstanden waren doorgegeven. Ook hier wordt het verschil bij je huidige leverancier in rekening gebracht. Bedankt voor uw mening. Groetjes Shifayz
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Naomi | 24-12-2014

      Ik ben al een tijdje klant bij energie direct. Nadat mijn zaken wat minder liepen en ik ook al dik 4 maanden wacht op mijn loon heb ik een achterstand opgelopen. Deze wilde ik voldoen maar het is mij niet iedere keer gelukt om netjes te betalen. De regeling was ook hoger dan dat ik kan voldoen. Het is naar cannock chase gegaan die het ook heel snel weer heeft teruggegeven aan energiedirect. Nu had ik half november gevraagd om alsnog een regeling maar dat bedrag € 681,- per maand moest ik binnen 2 dagen ophoesten. Maandag bellen en woensdag betalen..ik heb ingestemd om erger te voorkomen maar wist dat ik het niet kon voldoen..uiteindelijk heb ik 15 december alsnog de regeling gestort ovv van de maand november zodat ik einde december de volgende € 681 kan storten, zo loop ik bij dacht ik. Van de week gebeld maar heeeeeel lang in de wacht en uiteindelijk niet gesproken. Ik heb `s avonds in Mijn Energiedirect online gekeken of er een vermelding was van iets onheilspellend...niet te vinden, bedrag netjes ontvangen en contract gegevens tot op heden in orde tot de post net in de bus viel...liander...per 22 december is het contract van energiedirect ontbonden. Ik vind hier niets van terug op de website maar de dame aan de telefoon zei dat het wel degelijk zo is omdat ik al een laatste waarschuwing heb gehad. Nu kan ik mij terugaanmelden voor een bedrag van over de € 2000 of ik moet bij een grote leverancier tegen hoge instapkosten van €400 een nieuw contract gaan bietsen. Ik heb mijn best gedaan om alsnog op einde december gelijk te lopen met de regeling...erg zuur dit..dank je wel werkgevers en de hele regelgeving in dit land!!!! FIJNE FEESTDAGEN EEN EEN GELUKKIG NIEUWJAAR!!! voor degene die wel alles op orde hebben!!! mijn licht gaat dus UIT!!!
      Reactie van Energiedirect.nl | 24-12-2014 Wat vervelend om te lezen dat u in deze situatie terecht bent gekomen. Ik wil graag uw gegevens bekijken en dan per e-mail een reactie geven. U kunt een e-mail sturen naar onlineservice@energiedirect.nl met uw postcode en huisnummer of klantnummer. Ondanks de vervelende situatie wil ik u toch fijne feestdagen wensen. Groetjes Shifayz
      Reactie van naomi | 24-12-2014 en daarnaast krijg ik gewoon mailtjes en worden wel gewoon de voorschotbedragen geïnd. Niks in de mail van ontbinding of iets dergelijks.
      Als er ontbinding is heb ik daar op deze manier wel bezwaar tegen.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      daniielle | 15-12-2014

      mijn ervaring is totaal niet positief te noemen,vanaf het begin van levering heb ik gemeld iedere maand vanaf de 20e te betalen,
      nooit commentaar op gehad.ik krijg vanaf dat moment steeds rond de 19e van de maand een mail met daarin dat het is verhoogt met 25 euro wegens niet op tijd betalen,kom op zeg!!
      vorige maand opnieuw dezelfde mededeling dit keer kon ik het niet betalen,1 week later ligt het opeens bij channock chase en is in 1 week tijd 140euro geworden.met daarbij de mededeling over dat zij schuldhulp in schakelen,maar moet jezelf ook nog achteraan anders duurt het te lang.

      zij dreigen/zeggen het contract per 17 januari 2015 te beeindigen,
      na netjes een mail naar hun te hebben gestuurd met de vraag;als het bedrag op 3 januari betaald is,is het probleem dan ook van de baan?
      geen reactie gehad,daar zit je dan met een jong kind als alleenstaande moeder in onzekerheid.
      energiedirekt behandeld hun klanten echt onrespectloos,
      hier moet iets aan gedaan kunnen worden,toch???
      Reactie van danielle | 17-12-2014 aan deze reactie heb ik dus helemaal niets,
      en jullie zeggen de 25e e incasseren,hoe kan telkens verhogingen krijgen als ik de 20e betaall??
      en dan word er nu een mail naar me gestuurd met dat ik een mail moet sturen en mijn gegevens moet melden,en mijn vraag?
      dat heb ik in mijn vorige mail ook al gedaan.
      en dan de vraag hoe mijn situatie nu is?
      nog hetzelfde omdat energiedirekt mij geen antwoord geeft wat duidelijkheid schept
      ik ben dit zo zat!!!
      ik vind het knap als jullie nog klanten kunnen behouden
      Reactie van Energiedirect.nl | 16-12-2014 Beste klant,

      Ik begrijp dat je niet tevreden bent met de huidige situatie omdat je herinneringen krijgt over het openstaande bedrag en het nu is overgedragen.

      Het maandelijkse incassomoment is bij energiedirect.nl op de 25e van de maand. Mocht het zo zijn dat je altijd op de 19e van de maand kunt betalen, dan kun je de betalingen het beste vooraf doen. Wanneer je dit na het incassomoment doet mogen we volgens de wet € 25,- incassokosten in rekening brengen.

      Ik begrijp dat je een onzeker gevoel hebt op dit moment. Ik kijk graag voor je hoe de situatie op dit moment is. Ik wil je vragen hiervoor een e-mail toe te sturen naar onlineservice@energiedirect.nl. Vermeld in deze e-mail je adresgegevens en je vraag.

      We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
  •  
    Pagina 1 van 12