Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?
  • Energieprijzen van Energiedirect.nl vergelijken

    Op deze pagina kunt u de beoordelingen / ervaringen lezen over EnergieDirect. Ook kunt u zelf uw beoordeling / ervaring over Energiedirect plaatsen. Bent u benieuwd wat de energieprijzen van Energiedirect.nl zijn ten opzichte van andere energieleveranciers en wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energierekening? Maak dan snel een vergelijking en stap vandaag nog zorgeloos over!

     

    • Top 5 goedkoopste actie producten

      Jaarkosten voor een gemiddeld huishouden (3500 kWh en 1800m3)

    • 1 €1633 / jaar
      €136.08 / maand
      Vergelijk
    • 2 €1646 / jaar
      €137.17 / maand
      Vergelijk
    • 3 €1650 / jaar
      €137.5 / maand
      Vergelijk
    • 4 €1681 / jaar
      €140.08 / maand
      Vergelijk
    • 5 €1685 / jaar
      €140.42 / maand
      Vergelijk
  • Ervaringen Energiedirect.nl

  • Meest recente ervaringen

    Meest nuttig eerst | Meest recent eerst
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Alex | 1-9-2015

      Mensen laten we al onze klachten melden bij programma Radar en Kassa en bij de Consuwijzer.
      Zij kunnen makkelijk een uitzending vullen met de vele klachten van ons de bedrogen consumenten.
      Misschien gaan ze dan eens iets veranderen want ze zijn toch wel hardleers bij energiedirect.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      clarence | 27-8-2015

      Onlangs paar weken geleden de jaar rekening ontvangen,met teveel betaald aan energie direct dus zou een bedrag van 300 ongeveer terug krygen..
      Nu is mijn de vraag waarom duurt het terug betalen zolang en mogen wij als klanten ook 25 euro aan kosten inbrengen voor het te laat terug betalen aan de klant.want de klant betaalt ook immers 25 euro aan kosten als ze over de incasso datum zijn van energie direct..is toch te gek van woorden dat terug betaling zolang kan duren maar op het momment dat de klant telaat is met betalen er wel gelijk 25 euro aan kosten wordt berekent,daar boven op wordt er ook nog eens gebeld gemailt etc..
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Simone | 26-8-2015

      Zeer slecht ! Loze beloftes opzegvergoeding wordt betaald ...ja pas na een jaar...steeds moeilijk doen als je iets op stuurt...niet goed ...niet in een email..ander email adres..geen voorblad enz..en nu dus betaling van opzegvergoeding na een jaar!! **** dus..
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      jan | 25-8-2015

      Geachte lezers,
      Ik lees herhaaldelijk dat u geen welkomstpremie ontvangt of de jaarrekening klopt niet.
      Heden ochtend heb ik de jaarrekening zelf ontvangen van Energiedirect en bij mij klopt de jaarrekening gewoon.
      Keurig netjes was de welkomstpremie verwerkt,en heb de jaarrekening zelf naberekend en klopt op de cent nauw keurig.

      Ik stap wel over omdat ik een ander aanbieding heb gekregen,maar sluit niet uit dat ik in de toekomst weer klant van energiedirect word.

      p.s.mensen als u de welkomstpremie wilt ontvangen moet het jaarcontract wel vol maken.
      Reactie van Energiedirect.nl | 25-8-2015 Geachte klant,

      Bedankt voor je reactie.

      Het klopt inderdaad dat een klant zijn 1 jarig contract dient af te maken om de welkomstpremie te kunnen ontvangen. Als de meterstanden op tijd worden doorgegeven aan het begin en aan het einde van het contract kan een jaarnota juist opgemaakt worden.

      We zien je graag terug in de toekomst.

      Groetjes Shifayz
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Carlo | 19-8-2015

      Eind afrekening klopt niet!
      Juni 2015 de jaar- en eind nota ontvangen. Jaar nota 352,- dit bedrag wordt op 23-07-2015 aan u terugbetaald. Eind nota 109,95 dit bedrag wordt op 30-07-2015 aan je terugbetaald Totaal terug te ontvangen 461 euro. Werkelijk terug ontvangen 325,95 euro. Verschil 135,05 ? Telefoniste van Energie direct begrijpt mijn ontevredenheid maar wijt de verschillen aan de overgang naar een nieuw rekeningsysteem waarmee de nota's worden opgemaakt. Mijn verzoek om een nieuw jaar- en eind nota te ontvangen waarin de bedragen en getallen kloppend worden gespecificeerd kan niet worden ingewilligd. Al met al onvoldoende transparant richting de klant. Nog niet eerder een dergelijke ervaring gehad.
      Reactie van Energiedirect.nl | 20-8-2015 Beste Carlo,

      Het klopt inderdaad dat we sinds kort met een nieuw systeem werken, waardoor zaken misschien net even wat anders werken dan u gewend bent van ons. Uit uw verhaal begrijp ik dat het nog steeds onduidelijk voor u is waardoor het verschil in het tegoed van de jaar- en eindnota en het bedrag dat uiteindelijk is uitbetaald is ontstaan.

      Natuurlijk is dit verschil wel te verklaren. Helaas beschik ik niet over uw klantgegevens en daarom zou het voor mij slechts bij speculeren blijven. Ik wil u dan ook verzoeken om uw vraag te stellen middels een e-mail naar klantenservice@energiedirect.nl, zodat we uw gegevens erbij kunnen zoeken en u een onderbouwd antwoord kunnen geven.

      We zien uw bericht graag tegemoet.

      Met vriendelijke groet,

      Rogier
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jan | 18-8-2015

      Twee keer een klacht ingediend om het niet uitbetalen van een welkomstpremie.
      Geen enkele reactie.
      Voor mij nooit geen energiedirect meer.
      Reactie van Jan | 22-8-2015 Geachte, probleem nog steeds niet opgelost.
      Nog steeds de welkomstpremie niet uitbetaald ondanks dat contract op 1 Augustus 2015 was afgelopen en daarin de premie was opgenomen,de afrekeningen wel ontvangen.
      Dat u geen gegevens van mij hebt is onzin, ik stel u bent te beroerd om mijn gegevens er nou te zoeken, maar goed dat is de werkwijze van energiedirect om de klant het dure 0900 nummer te laten bellen.
      Waarom worden de klachten mails niet beantwoord !!!!!!!
      Met geen vriendelijke groet
      Reactie van Energiedirect.nl | 20-8-2015 Beste Jan,

      Uit je bericht begrijp ik dat je de welkomstpremie niet hebt ontvangen en je hier al twee keer contact over hebt opgenomen. Mogelijk heb je in de tussentijd al reactie van ons ontvangen.

      Wanneer er in je contract staat dat je recht hebt op de welkomstpremie, dan wordt deze na een jaar opgeboekt. Deze zal of op de jaarnota of los worden opgeboekt. Het kan zijn dat er een termijnbedrag in dezelfde periode is verwerkt, dan worden deze bedragen eerst met elkaar verrekend.

      Geeft bovenstaande niet voldoende duidelijkheid, dan wil ik je vragen contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan via het telefoonnummer (0900-3347328), het contactformulier op onze website of via facebook of twitter. Helaas heb ik nu te weinig gegevens om zelf contact met je op te nemen.

      Ik hoop dat je spoedig meer duidelijkheid hebt.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Stephanie | 18-8-2015

      Waar te beginnen?
      We zijn verhuisd en hebben een contract bij Eneriedirect aangevraagd vanaf een bepaalde datum. Na die datum leverden ze nog niet bij ons. Als ik inlogde stond er dat er geen aansluiting bij ons huis gevonden was. Terwijl ik toch echt een bevestiging had voor die datum. Dus ik moest naar een 0900 nummer bellen om daar te horen dat blijkbaar de vorige bewoner zijn contract nog niet had afgesloten en dat ze daarna pas kunnen beginnen met leveren. Dat is allemaal leuk en aardig maar waarom wordt ik daar niet over ingelicht? Dat lijkt me toch ontzettend relevante informatie voor mij en een email sturen is zo gebeurd! Dat hoort gewoon bij klantenservice.

      Vervolgens kreeg ik een brief vol met spel- en grammaticale fouten wat belachelijk onprofossioneel overkomt.

      Toen kon ik een keer niet inloggen dus daar belde ik over. Ik wilde inloggen om mijn voorschot bedrag te wijzigen. De vrouw aan de telefoon zei dat ze het daar zou doen, het was met 20 euro verlaagd. Maar toen het afgeschreven was, was het gewoon nog het oude bedrag! Dus ik heb het direct teruggeboekt en gelijk een email gestuurd via het contact formulier op de website met dat ik het bedrag wat was afgesproken gewoon direct over wil maken. Nou ik kreeg maar geen reactie. Vervolgens wel doodleuk een smsje een paar dagen later met dat ik het bedrag nog moet overmaken (het te hoge bedrag..) Toen ben ik toch maar gaan bellen en toen werdt mij verteld dat mijn email niet goed was aangekomen. Hij was leeg, er stond geen tekst in. Ik weet niet hoe dat kan maar oké blijkbaar is dat mogelijk. Daar kunnen jullie dan niks aan doen maar kom op! Jullie zijn toch vast wel slim genoeg om te beseffen dat als ik iets stuur, ik er vanuit ga dat de tekst er gewoon in staat en dat het gelezen wordt en behandeld wordt. Op het moment dat je ziet dat de tekst weg is gevallen dan stuur je toch een mailtje naar je klant om diegene daarover in te lichten zodat ik het opnieuw kan sturen zodat ik niet zit te wachten op een reactie die nooit komt! Het is toch logisch dat dat de meeste efficiente (en klantvriendelijke!) manier is om dat op te lossen! Het is echt alles behalve slim wat er is gebeurd.
      Nou in ieder geval werdt mij toen verteld dat het echt het hogere bedrag blijft voor deze maand omdat toen ik het liet veranderen, de opdracht al aangevoerd was. Oké, dat is een normale reden, dat kan ik begrijpen. Maar WAAROM?? zei die vrouw dat dan niet die m'n voorschot bedrag veranderde! Waarom koos ze ervoor om zulke ontzettend relevante informatie niet aan mij te vertellen?? Hebben al jullie medewerkers maar een IQ van 30 ofzo?

      Nu heb ik ook een foutje gemaakt, dat geef ik toe. Blijkbaar had ik een week na mijn mailtje reactie gekregen (vind ik nogsteeds langg, bij de meeste klantenservices krijg je binnen 3 dagen reactie) Ik heb compleet over die email heen gekeken. Maar toen ik die email net zag, zag ik dat dat dus een reactie is op wat ik had gestuurd. Het mailtje wat zogezegd 'leeg' was. Maar als er geen tekst in stond, hoe kon deze man er dan op reageren?? Blijkbaar heeft die medewerker die tegen mij zei dat hij niet goed was aangekomen gelogen! Want als hij de waarheid sprak dan moet diegene die m'n email heeft beantwoord wel ontzettend helderziend zijn! Dus blijkbaar liegen ze ook tegen klanten als ze denken dat ze fouten hebben gemaakt. Nu is dat natuurlijk voor domme mensen vaak de manier om iets op te lossen dus het verbaast me niet onzettend maar het is wel nog een reden erbij om over te stappen zodra mijn abonnement afloopt. Ik hou m'n hart vast voor de maanden dat ik er nog aan vast zit.
      Reactie van Energiedirect.nl | 20-8-2015 Beste Stephanie,

      Ik heb uw verhaal gelezen en kan me voorstellen dat u een nare bijsmaak aan uw overstap hebt overgehouden. Sinds kort is energiedirect.nl overgegaan op een nieuw systeem, waaronder ook een nieuw programma voor het ontvangen van e-mails. Waarschijnlijk heeft de medewerker die uw e-mail heeft opgepakt onvoldoende kennis gehad van dit programma en daardoor de e-mail verkeerd behandeld. Hetzelfde geldt waarschijnlijk voor de persoon die niet bij u heeft aangekaart dat het oude termijnbedrag voor die specifieke maand nog afgeschreven zou worden. Natuurlijk praat ik het hiermee niet goed, maar ik wil wel aangeven dat het tijdelijk is dat er een en ander misgaat.

      Ik wil u verzoeken om je verhaal te versturen naar klantenservice@energiedirect.nl. We kunnen uitzoeken door welke medewerkers er fouten zijn gemaakt zodat we dit ook aan hen kunnen terugkoppelen. Hiermee proberen we dergelijke fouten in de toekomst te voorkomen en zodoende een betere klantenservice neer te zetten.

      Onze excuses voor het ongemak.

      Met vriendelijke groet,

      Rogier
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Kim | 17-8-2015

      Hoeveel moet je ongeveer betalen voor het gebruik van 1168 kWh en 303 m3?

      Ik heb 4 jaarafrekeningen 2015 ontvangen van € 4506,62, €4344,26, € 312,53 en € 393.

      Wij hebben betaald € 599 en omdat ik in het Register van Wanbetalers dreigde te komen, heb ik alsnog € 40,53 overgemaakt.

      Omdat dit totaal niet klopt, kan ik EnergieDirect niet aanbevelen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 20-8-2015 Beste Kim,

      Omdat ik zelf niet over uw klantgegevens beschik is het lastig om uw vraag te beantwoorden. Ik wil u dan ook verzoeken om uw vraag te stellen in een e-mail welke u kunt versturen naar klantenservice@energiedirect.nl. We kunnen u dan toelichting geven op de jaarnota's.

      Met vriendelijke groet,

      Rogier
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Tuijthof C | 13-8-2015

      Ik ben overgestapt van NUON op Energie direct een aantal weken terug. heb ondertussen een boete van 100 Euro aan Nuon betaald en dat geld heb ik tot nu toe nog steeds niet terug gekregen (ondanks alle beloftes tijdens de verkoop vh contrat)x van Energie direct..
      Reactie van Energiedirect.nl | 20-8-2015 Beste Tuijthof,

      Je hebt in je bericht aangegeven dat je de boete van je oude leverancier nog niet hebt teruggekregen. Om je boete terug te krijgen, dien je de eindnota van je oude leverancier naar ons toe te sturen. Dit kan naar het e-mailadres kosteloosoverstappen@energiedirect.nl.

      Zodra de nota wordt verwerkt, krijg je van ons een bericht ter bevestiging.

      Mocht je de nota al hebben toegestuurd, dan kun je contact opnemen met de klantenservice. Dit kan telefonisch (0900-3347328), via het contactformulier op onze website of via facebook of twitter. Dan kijken we voor je of we de nota hebben ontvangen.

      Groetjes Ilse
      Reactie van Ingrid | 17-8-2015 Snel weer opzeggen, want je komt van de regen in de drup.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      e. | 10-8-2015

      Aan die Diana hier beneden:

      Van dat soort onzin had ik ook nog nooit gehoord. Je moet beter leren lezen. Er staat duidelijk 'nieuwelingen'. Omdat ik voor het eerst energie liet aansluiten, wist ik duidelijk dat €20,- per maand veel te laag was en dat ik daar rekening mee moest houden. Wat mij stoort is, is dat er mij toen werd gezegd dat het verhogen van je voorschot niet mogelijk was. Om verhaal te halen werd ik van het kastje naar de muur gestuurd. Energiedirect geeft klanten niet op tijd aan wanneer het voorschot wordt verhoogd. Wil ik inloggen om alvast mijn jaarnota te bekijken, staat er nog niks in...hm...
      En ook ben ik het met Ingrid eens: er is altijd wat hun systeem en contracten stilzwijgend verlengen mag ook niet meer. Ook daar geven ze niet thuis...
      Reactie van Energiedirect.nl | 20-8-2015 Beste e.,

      Bij de berekening van het termijnbedrag gaan we altijd uit van het gemiddelde verbruik van dat adres in het verleden. Als het een tijd leeg heeft gestaan, of als het een nieuwe aansluiting is waarbij de netbeheerder een verkeerde inschatting heeft gemaakt van het verbruik, gebeurd het wel eens dat een termijnbedrag te laag wordt berekend.

      U geeft aan dat we onze klanten verplichten om dit lage termijnbedrag te betalen, maar dit is onjuist. Het is voor klanten namelijk wel altijd mogelijk om het termijnbedrag te verhogen. Deze aanpassing is dan ook eenvoudig door te voeren in Mijn.energiedirect.nl. Indien u het idee had dat € 20,- per maand te weinig was, had u voortijdig aan de bel kunnen trekken en dit kunnen verhogen.

      Voorheen werden contracten stilzwijgend verlengd. Hierbij zat u vast aan een nieuw contract indien je dit niet tijdig had opgezegd. Tegenwoordig gebeurt dit niet meer. Zodra uw contract afloopt blijven we leveren. We willen immers niet dat u zonder gas en stroom komt te zetten. Na het verlopen van het contract kunt u kiezen voor een nieuw contract, of een overstap naar een nieuwe energieleverancier.

      Met vriendelijke groet,

      Rogier
      Reactie van Energiedirect.nl | 19-8-2015 Beste e.

      Bedankt voor het plaatsen van je ervaring. Het klopt inderdaad dat het stilzwijgend verlengen van een contract niet meer voor bepaalde tijd mag. Een contract wordt na de vaste periode altijd omgezet in een contract voor onbepaalde tijd met daarbij variabele tarieven. Wanneer ik je nog met specifieke vragen kan helpen hoor ik dat natuurlijk graag.

      Je kunt hiervoor een e-mail sturen naar klantenservice@energiedirect.nl.

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jager | 10-8-2015

      Zeeeer slecht, geen aanrader. Alles gaat daar fout. Voeren gebruik in, die onmogelijk is voor 1 persoon, en proberen een bedrag van @ 4.500 te innen voor een jaar levering van gas en elektra. Wij zijn al maanden bezig om dit op papier thuis te krijgen, maar dit ontvang je nooit!
      Tig mailtjes die van alles beloven, maar uiteindelijk krijgen wij ONS geld niet terug wat wij te veel betaald hebben. Aangetekende brieven worden niet beantwoord, alles gaat via mail, maar dat willen wij niet. Want wij snappen niets van de persoonlijke pagina en willen gewoon het jaaroverzicht per post ontvangen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 19-8-2015 Beste Jager,

      Ik wil je graag helpen, zou je via een e-mail naar klantenservice@energiedirect.nl je klantgegevens samen met een kopie van deze ervaring willen sturen?

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Reactie van Ingrid | 17-8-2015 het is niet netjes om een klant op te geven in het Register van Wanbetalers, als die nog geld terug krijgt
      Reactie van Energiedirect.nl | 11-8-2015 Beste klant,

      Ik snap dat je het vervelend vind dat we niet per post communiceren. Echter zijn we een online leverancier en wordt dit je duidelijk gemaakt voordat je de overeenkomst verwerkt. We communiceren per e-mail en leggen je nota's vast in je persoonlijke paginga. Mijn excuses voor het ongemak. De nota's kunnen wel per e-mail naar je verstuurd worden. Mocht je hier gebruik van willen maken dan kan je een e-mail sturen naar klantenservice@energiedirect.nl. We kunnen je dan ook uitleg geven over de nota's.

      Groetjes Shifayz
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      G. Overwater | 23-7-2015

      Goedemiddag,

      Eindafrekening en terugbetaling is slecht.
      E-mails worden niet goed gelezen.

      Mvg. G. Overwater
      Reactie van Energiedirect.nl | 24-7-2015 Goedemiddag,

      We hebben onlangs contact gehad via Facebook. Hierbij hebben we besproken dat er telefonisch contact is geweest met de klantenservice en dat alles wordt opgelost.

      Bedankt voor het delen van uw ervaring.

      Groetjes Shifayz
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      schaap | 16-7-2015

      werk je met dag en nachtstroom en heb je zonnepanelen ga niet naar energiedirect want die ***** je op oftewel die ****** je met salderen
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      e. | 15-7-2015

      Dit jaar wacht ik mijn jaarnota af van Energiedirect.
      Ben benieuwd hoeveel ik dit jaar moet bijbetalen. Ik heb eerlijk gezegd geen goede ervaringen met Energiedirect.
      Vorig jaar sloot ik voor het eerst een jaarcontract af. Eerste voorschot was €20,- per maand. Er werd mij telefonisch gezegd dat nieuwelingen verplicht zijn om het eerste jaar zo'n laag voorschot moeten betalen. Toen kwam de jaarnota, iets meer dan €1100,-. Meteen gebeld om een betalingsregeling met hen te treffen. Of het in termijnen kan. Dat bleek volgens hen wel mogelijk, maar eerst zou het bedrag in 1 keer van je rekening worden gehaald.
      Die brutaliteit! Toen ik het bedrag door de bank liet storneren, belde ik weer op en legde uit waarom ik dat had gedaan. Opeens werd de toon van Energdirect onvriendelijk.
      Ik moest de jaarnota in 2 termijnen terug betalen! Een andere mogelijkheid wilden ze niet bieden! Zou ik dat niet doen, dan zouden er sancties volgen. Dat vind ik raar: Energdirect weet het geld zo snel van je bankrekening af te schrijven, maar wil je een betalingsregeling treffen, wordt je van de ene naar de andere collega doorverbonden. Hele slechte communicatie en klantenservice!
      En je contract wordt stilzwijgend verlengd zonder dat je daarvan een brief of bevestigingsmailtje krijgt.
      Laat staan een mailtje dat je voorschot hoger zal worden.
      Dit jaar loopt mijn contract af en wacht ik mijn jaarnota af.
      Zeer ontevreden ben ik over de gang van zaken bij Energdirect.
      En kan niet wachten tot ik ga overstappen.
      Hierna hoef ik geen 'slijm' mailtje van Energdirect, want voor mij hebben ze echt afgedaan.
      Dus lieve mensen, trap niet in in goedkope lokkertjes, maar laat je goed informeren. En Energdirect raad ik ten zeerste af.
      Er zijn andere energieleveranciers die vast wel weten hoe ze met hun klanten moeten omgaan.
      Reactie van Ingrid | 10-8-2015 nu, EnergieDirect, wisselt zelf met automatische incasseringen, de ene maand dit bedrag, de volgende maand opeens weer gewijzigd en dat smoesje van een nieuw systeem hoor ik al maanden.
      In Nederland zijn contracten langer dan een jaar wettelijk verboden!
      Al maanden proberen wij, met een aangetekende brief, antwoord te krijgen op onze jaarafrekeneing, maar ontvangen helaas geen overzicht en geen geld retour.

      Mensen!
      Denk goed na, nooit in zee gaan met deze onderneming!
      Reactie van Diana | 7-8-2015 20 euro per maand?? Je snapt toch ook wel dat dat onmogelijk is. En stilzwijgend verlengen doen ze volgens mij allemaal en staat ook in de voorwaarden. Nieuwelingen verplicht een laag maandbedrag betalen?? Nog nooit van zulke onzin gehoord.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Veronic | 15-7-2015

      nooit overstappen op Energiedirect. Kreeg pas de eindejaarnota en daar stond mijn energietegoed niet bij. Gebeld en daar zeiden ze dat het aan het nieuwe systeem ligt. Gelijk kreeg ik een creditnota en werd mijn jaaroverzicht ingetrokken. Weer gebeld sorry ligt aan het systeem kan twee weken duren. Wat heb ik als klant aan dat het systeem niet werkt dat is niet mij probleem. Twee keer klacht ingediend niks meer gehoord. Maar nog steeds geen jaarnota en energietegoed terwijl
      Ik vanaf 1 juli al ben overgestapt. Het gaat maar over 1100 euro wat ik teveel heb betaald en terug moet krijgen en 158 euro energietegoed. Je wordt aan het lijntje gehouden en schuiven het af op
      Het systeem.
      Reactie van Ingrid | 17-8-2015 EnergieDirect is zelfs in staat om mensen te laten opnemen in het Registers van Wanbetalers, terwijl deze personen een bedrag terug dienen te krijgen van deze onderneming.

      Ben het geheel met je eens, nooit overstappen naar hun
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      E. Jansen | 7-7-2015

      Beste Laura, bedankt voor je reactie en leuk dat je reageerde. Ik ben het volledig met je eens. Nuon is voor mij door de jaren heen een zeer betrouwbare leverancier gebleken en dat moet je bij anderen nog maar afwachten.
      Het zal volgens de Consumentenbond voor sommige gezinnen best wel lonend en aanlokkelijk zijn om over te stappen. Maar als ik al die negatieve verhalen hier lees en slaat me de schrik om het hart. Ik ben zoals gezegd geen grootverbruiker dus kies ik voor safe. Ik heb echt nog nooit problemen gehad met Nuon en wil dat, ondanks al die lokkertjes, graag zo houden. Nogmaals dank voor je reactie en leuk om te horen dat je mijn mening deelt.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      E. Jansen | 6-7-2015

      Ik zat ook even te kijken of ik teveel betaal. Ik ben al jaren klant van Nuon. Nooit gezeur gehad. Je wordt als consument wel eens lekker gemaakt met al die lagere energierekeningen. En als ik de reacties van EnergieDirect.nl lees dan zijn er voor mij toch net iets teveel negatieve berichten. Ik weet nu wat ik aan Nuon heb en weet als ik overstap naar een andere energieleverancier niet wat ik krijg. Dus laat mij maar lekker bij Nuon blijven dan misschien maar wat ietjes meer betalen maar de hele rompslomp van niet kloppende energieberekeningen is het me echt niet waard. Ik ben gelukkig niet zo'n grote energieverbruiker (nee ik zit niet in het donker en ook niet in de kou). De kosten die ik nu per maand betaal zijn 74 euro als alleenwonende. Dus voor mij geldt: Blijf zitten waar je zit en verroer je niet!
      Reactie van Laura | 7-7-2015 Ik heb ze net gebeld en als je via hunzelf telefonisch of via internet afsluit kun je wel je termijnbedrag bepalen aan de hand van je eindafrekening van de vorige maatschappij (in mijn geval ook Nuon) echter ik wilde via gaslicht.com overstappen en dan gaan ze het ineens schatten op basis van algemeen verbruik en kun je je termijnbedrag pas na een paar maanden laten herberekenen. Ik ben ook alleen en betaal nu 85. Het klopt natuurlijk van geen kanten en dan maken ze je lekker met een welkomstbonus van 245 euro, nou idd dan laat die maar zitten en blijf ik gewoon bij Nuon.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      j.dekker | 27-6-2015

      al 3jaar klant bij energiedirect tot alle tevredenheid, maar moest de meterstand doorgeven op02-06-2015 terwijl mijn contract loopt t/m 01-07-2015 dus meer dan 3 weken te vroeg / gevraagd waarom/.was makkelijker voor de administratie. wat een onzin. nu moet ik zelf uitzoeken hoeveel ik de laatste weken verbruik om dan mijn jaarverbruik te kunnen opgeven afrekening komt pas in augustus
      Reactie van Energiedirect.nl | 1-7-2015 Beste klant,

      Bedankt voor het toesturen van je bericht.

      Het kan inderdaad zijn dat je nota vroeger is opgemaakt dan gebruikelijk. Dit heeft te maken met een aanpassing die we gedaan hebben in het systeem om de service te verbeteren.

      Je kunt vandaag je meterstanden opnemen en het verschil tussen je beginstanden en de standen van vandaag berekenen. Dit is het verbruik wat je in het gehele jaar hebt gehad.

      Excuses voor het ongemak. Ik wens je nog een prettige dag toe.

      Groetjes Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Stephany | 26-6-2015

      Beste Energiedirect,
      Ik betaal maandelijks een voorschot van 125 euro .Ik heb vorig jaar mij meterstanden telefonisch doorgegeven en ik kreeg 550 Euro terug.Ik heb dit jaar online mijn meterstanden doorgegeven.Ik moet dit jaar 833 euro terug betalen.Ik snap dit niet aangezien er niets veranderd is aan mijn woonsituatie.Ik ben dit jaar ook minder thuis vergeleken met vorig jaar.Mijn verbruik zou dus niet meer kunnen zijn dan vorig jaar en zeker niet 1300 euro meer.Ik zou graag duidelijk uitleg van jullie willen ontvangen!
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      mk | 23-6-2015

      Ik ben genezen. Geen EnergieDirect meer. De eindafrekening klopt niet. Hemel en aarde moet je bewegen om je gelijk te halen. Onredelijke regels maken dat je als eerlijke klant die altijd al zijn plichten nakomt het nakijken hebt en meer moet betalen dan je verbruikt hebt. Correctienota's maken ze niet snel......de klant betaalt het zelf wel. Minachting. Klantonvriendelijk. Beroerd en een onderneming onwaardig.
      Reactie van Energiedirect.nl | 24-6-2015 Beste klant,

      Erg vervelend dat je deze ervaring hebt gehad met betrekking tot je jaarnota. Ik zou je graag willen bellen om te kijken wat ik hierin voor je kan betekenen. Mocht je dit wensen kun je dit als reactie laten weten op klantenservice@energiedirect.nl.

      Groetjes,

      Manouk
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      doordenkertje | 23-6-2015

      Nooit overstappen naar energie direct. Ze zijn dan wel dochterondernemening van Essent maar moeten uit hun zgn. goedkopere tarieven winst halen uit het rendement van de veel te hoge voorschotten die zij afboeken zonder overleg. Ook al geeft de klant direkt aan dat hij de laatste jaren, zeker de helft van de energiekosten uit zonne energie haalt. Tenslotte een hoop geld hierin geinvesteerd. Bij de vorige energieleveranciers geen problemen gehad en direct het voorschot juist berekend. Maar schijnbaar kunnen zij niet rekenen. maar ik ben bang dat het hier om opzet gaat, want tenslotte gaat het om miljoenen per jaar rendementen van al hun klanten! 60% hoger voorschotbedrag, is dus zeer onredelijk. Maar ik heb al meer klachten over hun voorschotten gelezen, dus nooit meer energiedirect.
      Reactie van Ingrid | 17-8-2015 zij kunnen idd niet rekenen, 4 correcties ontvangen op Jaarnota 2015 met onduidelijke niet te herleiden bedragen.
      Het teveel betaalde nog steeds niet terug ontvangen.
      Nooit aan beginnen, begin van veel ellende, die je kunt voorkomen
      Reactie van Energiedirect.nl | 23-6-2015 Beste klant,

      Wat vervelend dat je ervaring met energiedirect.nl niet goed is. We willen onze klanten natuurlijk graag helpen met een passend voorschotbedrag. Je kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice zodat we kunnen kijken wat we voor je kunnen betekenen om het op te lossen.

      Groetjes,

      Manouk
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Maaike | 19-6-2015

      Altijd goede service gehad en goede berekeningen. Helaas vandaag ineens 2 mails waarvan ik er 1 niet begrijp. Ineens een maandelijkse termijnbedrag van € 272??

      Begrijp er niks van. Heb energie direct een mail gedaan. Hopelijk word het snel opgelost.
      Reactie van Energiedirect.nl | 22-6-2015 Beste Maaike,

      We hebben een foutieve e-mail gestuurd in de eerste instantie waarbij een onjuist voorschotbedrag gecommuniceerd is. We hebben daarna een e-mail gestuurd met excuses en het juiste voorschotbedrag. Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

      Met vriendelijke groet,

      Denis
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Yassine | 19-6-2015

      hallo. Mijn ervaring met Energiedirect.nl gaat goed tot afgelopen april, toen kreeg ik de jaarnota binnen. Het begint eigenlijk al bij de berekening van mijn voorschot, blijkbaar nemen ze het gemiddelde van de afgelopen jaren dus ook van de andere bewoners, ook als de woning leeg heeft gestaan. Even ter verduidelijking ik was toen 22 jaar oud en dit is voor het eerst dat ik te maken kreeg met energieleveranciers.
      Op het internet beweren ze de goedkoopste te zijn, ik heb me online ingeschreven en ze (Energiedirect.nl) hebben voor mij een berekening gemaakt. Volgens hun werd mijn maandelijkse voorschot berekend op 32euro per maand. Dat klonk voor mij goedkoop zoals ze het op internet verkopen aan de consument.
      1 jaar verder.... worden de jaarnota's opgestuurd. Net een beetje alles op orde in de huishouden, en dan komt er een openstaande nota binnen van 1290euro. Na een nieuwe berekening blijkt dat ik 12 maanden lang 100euro per maand te weinig voorschot heb betaald. Dat is toch raar dat je je klant gewoon 1 jaar lang te weinig laat betalen, het zou toch wel moeten opvallen als je na 6 maanden 600euro mist ???? daar blijft het helaas niet bij. Nadat ik van de schrik bekomen ben bel ik de klantenservice op voor uitleg, dat ging helaas moeizaam. Na alles te hebben uitgelegd werd er helemaal geen begrip getoond, het zou mijn eigen schuld zijn omdat ik niet goed heb bijgehouden wat mijn verbruik is. Dat is toch van de gekke! en vriendelijk zijn daar hebben ze ook niets van meegekregen.
      Na het gesprek werd ik teruggebeld om een betalingsregeling te treffen, dat ging helaas niet want het moest eerst geïncasseerd worden, dan zou ik het moeten storneren en daarna pas kun je een regeling treffen. Vreemde manier van je klanten tegemoet komen. Er werd een regeling voorgesteld, 6 maanden om het te betalen. Daar was ik niet mee eens maar volgens Energiedirect was er geen andere mogelijkheid, dus werd er niet voorgesteld maar meteen vastgesteld. Er werd nog steeds niet geluisterd. Zo zie je maar weer, het bedrijf is er alleen op uit voor eigen profijt, en omgang met de klant betekend niets voor ze.
      Kort samengevat, het hele systeem is goedkoop van begin tot eind en nu zit ik in de problemen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 19-6-2015 Beste Yassine,

      Vervelend om te horen dat je ontevreden bent over energiedirect.nl. Ik heb je verhaal doorgelezen en bericht je hierover het volgende.

      Het klopt inderdaad dat wij een voorschotbedrag berekenen op basis van het gemiddelde verbruik van het adres van de laatste vijf jaar. Deze gegevens krijgen wij ten tijde van de aanmelding door van de netbeheerder. Indien een pand leeg heeft gestaan heeft dit inderdaad invloed op dit gemiddelde verbruik en dus je voorschotbedrag. Een voorschotbedrag van € 32,- is dan ook erg laag. Je had in dit geval dan ook het beste het voorschotbedrag kunnen verhogen in Mijn.energiedirect.nl.

      Meer dan het aanbieden van een betalingsregeling kunnen we helaas niet voor je doen. Indien je de meterstanden correct aan ons door hebt gegeven is het verbruik dat op de jaarnota in rekening wordt gebracht wel hetgeen dat je daadwerkelijk hebt verbruikt het afgelopen jaar en dus betaald dient te worden. Op de jaarnota nu is natuurlijk wel duidelijk wat je verbruik is. Het voorschotbedrag dat we nu voor je hebben berekend correspondeert dus met je werkelijke verbruik. Om zeker te weten dat je voorschotbedrag niet te laag is kun je gedurende het jaar ook altijd je meterstanden aan ons doorgeven zodat we het voorschotbedrag kunnen herberekenen.

      Met vriendelijke groet,

      Rogier
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      M.M.Choudhry | 18-6-2015

      Hello. Ik heb ergste ervaring gehad.ik heb iemand uit moet van energie direct company. Hij heeft mij gegevens ingevult ik ben eens niet a angered toch staat een rekening afgemaakt op mij bank rekening. Raar en hebt gebelt klant service no. Mevrouw alleen mij rekening number correct verder mij email adress
      Mob number was verkeer nu weet eens niet of hoe het contract is gekomen ik heb eens niet ontvangen. Wat raaaar wrm moet ik geld betalen als Ik eens klant bent
      Reactie van Energiedirect.nl | 18-6-2015 Beste M.M.Choudhry,

      Ik wil graag voor je nakijken wat er gebeurd is, kun je me via een e-mail naar onlinservice@energiedirect.nl je gegevens sturen?

      Groetjes Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      P. van den Doel | 17-6-2015

      Ik ben verbaast over de brutaliteit van Energiedirect mij, ongevraagd, een aankondiging te sturen dat er een energieadviseur bij mij langs komt. Om dat zinloze bezoek te voorkomen moet ik mij dan binnen 3 dagen afmelden. Naar nu blijft via een formulier waarbij ik naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres moet invullen.
      Wat een *********!
      Reactie van Energiedirect.nl | 18-6-2015 Beste meneer, mevrouw Van den Doel,

      Het is absoluut niet onze bedoeling op opdringerig over te komen door het versturen van een kaartje. Bij de afmelding hoeft er alleen een postcode en huisnummer doorgegeven te worden zodat we niet meer langskomen. Kan ik de afmelding alsnog voor je in orde maken? Hiervoor kun je heel simpel een e-mail sturen naar onlineservice@energiedirect.nl.


      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
  •  
    Pagina 1 van 13