Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?
  • Energieprijzen van Energiedirect.nl vergelijken

    Op deze pagina kunt u de beoordelingen / ervaringen lezen over EnergieDirect. Ook kunt u zelf uw beoordeling / ervaring over Energiedirect plaatsen. Bent u benieuwd wat de energieprijzen van Energiedirect.nl zijn ten opzichte van andere energieleveranciers en wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energierekening? Maak dan snel een vergelijking en stap vandaag nog zorgeloos over!

     

    • Top 5 goedkoopste actie producten

      Jaarkosten voor een gemiddeld huishouden (3500 kWh en 1800m3)

    • 1 €1791 / jaar
      €149.25 / maand
      Vergelijk
    • 2 €1801 / jaar
      €150.08 / maand
      Vergelijk
    • 3 €1802 / jaar
      €150.17 / maand
      Vergelijk
    • 4 €1810 / jaar
      €150.83 / maand
      Vergelijk
    • 5 €1810 / jaar
      €150.83 / maand
      Vergelijk
  • Ervaringen Energiedirect.nl

  • Meest recente ervaringen

    Meest nuttig eerst | Meest recent eerst
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jolanda | 19-9-2014

      Na constatering van een kapotte meter in juni, als mijn hoge tarief liep via de tijd dat het moest, liep het lage tarief 2x zo hard mee en is er op 8 juli een nieuwe meter geplaats door Liander. Liander heeft dit ook geconstateerd en doorgegeven. Men had mij beloofd binnen 3 weken een schikkingsvoorstel te doen. Het is nu 19 september bijna 11 weken later, een aantal telefoontjes later, wat goed geld kost, nog niets gehoord. Terwijl men mij had beloofd uiterlijk vandaag er mee te komen............schandalig dat ze mensen zo aan het lijntje houden als ze geld terug moeten storten, maar als ze geld moeten krijgen staan ze vooraan............
      Reactie van Energiedirect.nl | 19-9-2014 Beste klant,

      Deze klacht is bij ons bekend en we doen er alles aan om snel duidelijkheid te krijgen over de eventuele verbruikscorrectie. Helaas hebben we dit tot op heden nog niet. Uiteraard laten wij het zo snel mogelijk weten wanneer we wel een antwoord voor u hebben.

      Ik begrijp dat het erg vervelend voor u is dat het zo lang duurt.

      Met vriendelijke groet,

      Ralf
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      diepeveen | 18-9-2014

      zeer slecht bedrijf,
      bij mijn vorige energieleverancier essent nooit problemen gehad.
      spijt dat ik over ben gestapt
      krijgen in september pas te horen na herhaaldelijk zelf te hebben moeten bellen dat er een rekening van februari niet betaald was.
      op mijn vraag waarom dit ons niet eerder meegedeeld is werd er gezegd door callcenter juffrouw dat ze dit niet deden.
      maar energiedirect kan wel sms sturen dat je hun voor een bepaalde tijd moet bellen, vreemd dat dit dan wel mogelijk is en dat het niet mogelijk is om iemand een herinnering te geven dat er bij de overgang een rekening mis is gegaan
      tevens is er afgesproken bij aanmelding dat het geen probleem was dat wij op de 27 van elke maand zouden betalen dit ivm loon dat op deze datum binnen komt.
      nu krijgen we elke maand 25 euro extra kosten omdat we te laat betalen.
      dus mensen pas op eneriedirect lijkt misschien goedkoper maar maar word uiteindelijk duur
      Reactie van Energiedirect.nl | 18-9-2014 Beste klant,

      Ik begrijp uit je bericht dat je ontevreden bent over het herinnerproces en de extra kosten die je nu hebt gehad.

      Ik wil graag voor je kijken of ik iets voor je kan betekenen of toelichten. Kun je hiervoor je vraag en klantnummer toesturen naar onlineservice@energiedirect.nl? Ik neem dan telefonisch contact met je op.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Wieneke | 10-9-2014

      Beste Renske,

      Hier zijn al heel wat mailtjes over en weer gegaan!!
      Maar jullie zijn onverbiddelijk in jullie conclusie, er viel weinig te bespreken werd mij heel duidelijk medegedeeld.
      Jullie mail werd wel keurig afgesloten met " nog een fijne dag", nou dat was het enige keurige aan de mail!!
      Reactie van Energiedirect.nl | 10-9-2014 Beste Wieneke,

      Dat klinkt inderdaad niet prettig, wanneer je de situatie toch nog telefonisch wilt bespreken hoor ik dat graag.

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Wieneke | 10-9-2014

      Mijn ervaring is voornamelijk slecht met de "welkomspremie" die ze spontaan vergeten op de jaarrekening, en opeens nergens meer van af weten.
      Dus na 1 jaar energie direct stap ik over naar een energieleverancier zonder lokkertjes!!!
      Reactie van Energiedirect.nl | 10-9-2014 Beste Wieneke,

      Wat vervelend om te horen, ik wil dit graag voor je nakijken. Als je dit wilt kun je een e-mail met daarin je klantgegevens sturen naar onlineservice@energiedirect.nl.

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jaco Maase | 18-8-2014

      Kortgeleden ben ik over gestapt van energiedirect naar een andere leverancier.
      Mijn ervaring met energiedirect is zeer positief. Na mijn overstap had ik binnen enkele dagen al een eindafrekening en binnen een week stond het teveel betaalde bedrag al op mijn rekening. Dit heb ik weleens anders ervaren.
      Reactie van Energiedirect.nl | 20-8-2014 Beste Jaco,

      Bedankt voor je mooie compliment. Het is goed om te lezen dat alles naar tevredenheid is verlopen.

      We zien je in de toekomst graag terug als klant van energiedirect.nl.

      Met vriendelijke groet,

      Ralf
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 4 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      marie-anne compter | 14-8-2014

      Tja... heb er nog rooie wangen van qua boosheid! Er werd zomaar een bedrag ad 190,28* van mijn rekening afgeschreven door Energiedirect! Want ik had maar 5 euro per maand betaald. Mijn bank gecheckt (want er kan altijd iets fout gaan bij automatische betalingen(. Nou, er werd elke maand 54 euro afgeschreven! En dat zou genoeg moeten zijn want bij mijn vorige leverancier betaalde ik hetzelfde en kreeg nog terug ook! Ik heb ze uiteraard een mail gestuurd met overzicht alle maandbetalingen, maar nog geen antwoord. Die mail is overigens pas gisteren verstuurd dus kan nog niet beantwoord zijn.
      * Let wel, ik heb alleen AOW en zou behoorlijk in de problemen komen door een dergelijke afschrijving.
      Reactie van Energiedirect.nl | 14-8-2014 Beste Marie-Anne,

      Graag wil ik voor je nakijken wat er is aan de hand is.
      Kun je je naam en adres gegevens e-mailen naar onlineservice@energiedirect.nl?

      Met vriendelijke groet,
      Wieneke
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Josine | 18-7-2014

      Ik sluit me bij de rest aan, ook ik heb uiterst slechte ervaringen met EnergieDirect.
      In de eerste instantie vergeleken op http://123energievergelijker.nl/ maar vanwege het beperkte aanbod via deze website overgestapt naar EnergieDirect.

      Volgend jaar mooi een andere energieleverancier zoeken want deze praktijken staan mij totaal niet aan!
      Reactie van Energiedirect.nl | 18-7-2014 Beste Josine,

      Ik begrijp dat je slechte ervaringen hebt met de levering van stroom en gas door energiedirect.nl. Mocht je nog vragen hebben of een gesprek willen over wat er is voorgevallen, dan kun je de vraag inclusief je persoonlijke gegevens toe te sturen naar onlineservice@energiedirect.nl.

      Ik hoop dat ik je hiermee verder kan helpen.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      den brok | 7-7-2014

      Ik snap niet dat Essent zijn naam zo te grabbel gooit met een dochter bedrijf als energie direct het is te gek voor woorden wat je daar mee maakt niks kunnen ze fout na fout alleen dreigen en rekeningen sturen en boetes opleggen maar hun fout bekennen dat nooit ik laat het op een rechtszaak aankomen wand dit is niet normaal meer alleen beloftes bij afsluiten contract van bonussen maar uitbetalen ho maar alleen nog boetes er boven op nooit meer energie direckt nooit meer al geven ze alles voor niks dan nog niet
      Reactie van den brok | 8-7-2014 ik krijg een mailtje van ilse van energie direct waar ik op gereageerd heb maar nog niks gehoord
      en krijg nu een mailtje van cannock chase of ik ff betalen wil binnen drie dagen of dat ze mij bij de schuld hulp verlening moeten aanmelden ik ga toch niet iets doen of betalen wat niet correct is energie direct doe je werk eens zo als het moet als dit allemaal zo makelijk gaat begin ik morgen ook met rekeningen sturen en kassa er zijn er altijd wel die willen betalen zo het blijkt ik heb de nationale ombudsman en mijn rechtshulp verzekering ingeschakeld want dit is puur bedrog
      Reactie van Energiedirect.nl | 8-7-2014 Beste Klant,

      Ik begrijp dat u ontevreden bent over hoe de leveringsperiode bij energiedirect.nl is verlopen. Ik wil graag voor u kijken of ik wat voor u kan betekenen of toelichten. U kunt hiervoor uw vragen stellen via onlineservice@energiedirect.nl, zodat ik contact met u kan opnemen.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      sharida | 4-7-2014

      Wat een top bedrijf !! Niet dus jullie mogen je schamen om je klanten zo te bestelen van hun geld! Ik heb een paar keer met jullie gebeld om te vragen of ik voldoende in de maand betaalde, en elke keer werd gezegd dat het genoeg was. Nu heb ik mijn haalt rekening gekregen en ja hoor een dikke vette rekening!! En dat is niet 100 euro nee kun je wel een paar 100 bij optellen. Jullie mogen trots zijn op zo'n slecht bedrijf als dat van jullie
      Reactie van Energiedirect.nl | 5-7-2014 Beste Sharida,

      Als ik het goed begrijp, heb je veel moeten bijbetalen bij de jaarnota omdat je voorschotbedrag niet hoog genoeg bleek. Dit zou niet zijn aangegeven toen je een paar keer tussentijds belde.

      Ik kijk graag voor je na hoe het kan dat je bij tussentijdse berekeningen niet de indicatie hebt gehad dat je voorschotbedrag veel te laag lag. Graag ontvang ik daarvoor een kopie van je bericht en je klantnummer of postcode en huisnummer in een e-mail aan onlineservice@energiedirect.nl. Ik kijk dan tevens de nota voor je na en neem contact met je op.

      Met vriendelijke groet,

      Ralf
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 3 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Wim | 24-6-2014

      Zojuist kreeg ik een mail van energiedirect.nl waarin mij een aanbod gedaan werd om over te stappen en ik doorverwezen werd naar een website, waar niet op staat. Vervolgens klik ik ergens op en krijg ik een mail dat ik een nieuw contract aangegaan zou zijn en ik dat alleen maar op kan zeggen als ik binnen 14 dagen een betaald nummer (70 cent per minuut) bel.
      Deze vlieger gaat dus niet op, dit zijn ongeoorloofde praktijken.
      Heb dan ook een klacht ingediend en meteen een replay gegeven op deze mail.
      Als energiedirect.nl op deze slinkse manier zijn klanten wil houden dan hoop ik dat ze snel iedereen kwijtraken.
      Ga ervan uit dat ik met de replay mail en de reactie op hun contactformulier van dit contract, wat ik helemaal niet wil, af ben.
      Zo niet dan gaan we naar de geschillencommissie. Laat me zo maar niet op kosten jagen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 25-6-2014 Beste Wim,

      Vervelend om te horen dat je niet wilde aanmelden terwijl dit wel is gebeurd. Ik wil graag voor je kijken of de e-mail is binnen gekomen. Hiervoor kun je de vraag en je klantnummer in een e-mailbericht toesturen naar onlineservice@energiedirect.nl.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 4 van de 5 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      mario | 8-6-2014

      Via gaslicht.com een jaarcontract met bonus gehad bij energiedirect. Het verlengingsaanbod van Energiedirect bleek 200 euro duurder te zijn dan de aanbieders bij gaslicht .Echter als ik mij via gaslicht aanmeldde als nieuwe klant voor een nieuw jaarcontract dan kreeg ik de bonus alsnog uitgekeerd. Na 3 maanden kwam ik erachter dat E.D. mij het verlengingsaanbod en niet een nieuw contract had doorgevoerd. Dus kost mij dit 200 euro extra dit jaar. E.D. heeft dit niet gecorrespondeerd naar mij zodat ik niet naar een nieuwe(goedkopere) aanbieder kon overstappen. Na vele mailtjes en bewijsstukken geven Gaslicht.com en Energiedirect elkaar de schuld en ben ik flink duurder uit. Bijzonder onsportief en tot de dag van vandaag niet opgelost. Bellen met E.D. kost veel geld omdat ze met een betaalnummer werken.
      Reactie van Energiedirect.nl | 11-6-2014 Beste Mario,

      Ik begrijp uit je bericht dat je ontevreden bent over het contract wat je afgelopen jaar hebt gehad. Wanneer je hierover nog vragen hebt of toelichting wilt krijgen, dan kan je een e-mail sturen naar onlineservice@energiedirect.nl. We zullen dan telefonisch contact met je opnemen.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 4 van de 5 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Yolanda Traets | 4-6-2014

      Na opzegging energiedirekt de meterstanden doorgegeven jan 2014 afrekening eind jan betaald dacht nu alles ok.
      Word plotseling eind april 193,25 afgeschreven waar ik niet op had gerekend denk alles is betaald dus gestorneerd.
      Denk betaal op het moment dat ik in mei mijn vakantiegeld krijg gedaan en nu krijg ik dus aanmaningskosten van 25 euro!!
      Diversen mails en telefoontjes gepleegd maar nee hoor snel betalen en anders word het nog hoger!!
      Dus nu betaald maar ik vind dit echt grof en ben zo boos dat ik de laatste dame van klantenservice aan het telefoon had en ik zei ik ga heel internet vol zetten met deze oplichterij!!!
      Reactie van Energiedirect.nl | 4-6-2014 Beste Klant,

      We hebben elkaar zojuist gesproken en heb u uitleg gegeven over de situatie. Ik hoop dat ik het onprettige gevoel bij u heb kunnen wegnemen.

      Met vriendelijke groet,

      Ilse
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 4 van de 6 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      youssef yahia | 28-5-2014

      met genoegen kan ik vertellen dat Energie Direct mijn probleem netjes heeft opgelost door de boete te betalen die onstaan is na de contractbreuk met vorige leverancier. tevreden dat er medewerkers zijn die toch een handje willen uitsteken om naar je probleem te kijken en deze naar tevredenheid oplossen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 30-5-2014 Beste Youssef,

      Wat fijn om te lezen dat het allemaal is opgelost.
      Je mag mijn vorige reactie met het verzoek van je adres gegevens negeren.

      Wij wachten op de nota van je vorige leverancier. En wij hopen dat we je hiermee goed hebben kunnen helpen.

      Met vriendelijke groet,

      Wieneke
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 2 van de 3 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      M. Jansen | 24-5-2014

      Met stip het meest klantonvriendelijkste bedrijf waar ik ooit klant ben geweest. Na een incorrecte nota geen of te late reactie, over termijnen heen gaan en dreigen met van alles en nog wat helaas. Geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren, klachtafhandeling ontzettend slecht.
      Reactie van Energiedirect.nl | 26-5-2014 Beste M. Jansen,

      Wat vervelend om te horen dat je niet blij bent met energiedirect.nl. Ik ontvang graag in een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl je klantgegevens zodat we contact met je kunnen opnemen.

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 2 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Marianne | 15-4-2014

      Problemen bij Greenchoice ontstaan op het moment dat je voor meer hebt betaald dan dat je verbruikt hebt. Er moet dus terugbetaald worden door Greenchoice, en dat gaat blijkbaar niet zomaar. Eerst duurt het al tijden voor je een jaarafrekening krijgt. Vaak bellen en zeuren. In ons geval hebben we dan ook nog zonnepanelen, waardoor we een negatief verbruik op stroom hebben. Met veel creativiteit heeft Greenchoice de doorgegeven meterstand gewijzigd, zodat van dit negatief verbruik niets meer te zien is. Bellen naar de klantenservice leverde de belofte op dat daar nog een afrekening voor zou komen. Dat zou 'even' duren, want hun systeem zou daar niet op berekend zijn. Voor een groene energieleverancier, die zonnepanelen promoot? Heeeeeel vreemd. Vorig jaar ging de ook alles al moeilijk, en moesten we er vaak achteraan bellen. Toen hadden we nog geen panelen, maar waren we gewoon zuinig geweest. Toen had ik nog het idee dat er werkelijk wat administratieve struikelblokken waren. Nu het weer gebeurt, ben ik er van overtuigd dat het strategie is. Er wordt alleen maar wat gedaan als je blijft bellen, en zelfs dan ben je er niet zeker van of het netjes afgehandeld gaat worden. Veel vrienden van mij die zonnepanelen hebben zitten sinds kort ook bij Greenchoice, vanwege hun 'groene' opvattingen over energie. Ik zal ze maar waarschuwen, dan zijn ze vast voorbereid. Ik vind het wel jammer, de animo voor groene energie wordt natuurlijk aardig bedorven als er energieleveranciers op deze markt actief zijn die het niet zo nauw nemen met de klantenservice.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 7 van de 13 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Sabrina | 4-4-2014

      Stelletje **** zijn het!
      Ik woon in een 3 kamer flatje met 2 kids. Kreeg vandaag de jaarnota van EnergieDirect van €788,-!!!
      Wtf is dit!!!???? Maandag meteen bellen naar ze en overstappen naar een normale energieleverancier.

      IK RAAD EEN IEDER AAN GEEN KLANT TE WORDEN VAN ENERGIE DIRECT.NL!!!
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 14 van de 14 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      A.Kers | 22-3-2014

      Na ontvangst jaarafrekening moest ik 250 bijbetalen. Wat schetste mijn verbazing het voorschot werd maar met liefst 70 euro perf mnd verhoogd. Ik heb hier meteen op geaggeerd en aangegeven dat door wijzigingen in het verbruik eerder sprake zou zijn van minder verbruik danhverhoogd gebruik. Aangegeven dat een verhoging van 25 acceptabel was. Klantenservice liet niets van zich horen en ten lange leste maar zelf gebeld. Maandbedrag meteen bijgesteld. Orginele afrekening gestorneerd en nieuw bedrag overgemaakt. Nu komtmen met onfatsoenlijke telefoontjes en dreigbrieven incasso enz. ****bende is het daar en men heeft geen enkel fatsoen. Mensen er zijn meer leveanciers welke net zo duur zijn en veel klantvriendelijker. Begin er niet aan want je komt jezelf tegen.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 11 van de 12 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Anne | 17-3-2014

      Hoera ik zou zoveel terug kijken van hun dat ik dacht yess daar kan ik dan nu eindelijk eens van op vakantie, ja dat zou kunnen moet je alleen het wel uitbetaald krijgen. Daar doen ze nogal moeilijk over. Wel de nieuwe termijnen elke keer afschrijven maar je geld terug nee dat doe je niet. Als je er al wel een keer iemand over te spreken krijgt dan is het elke keer voor de 7e van de volgende maand mits er geen achterstand is. Het vervelende is er is ook al een termijnbetaling in het tegoed verwerkt. Dus denk ik elke maand zo nu betalen ze terug en heb ik een termijn betaald nee er word alleen weer een termijn afgeschreven.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 11 van de 26 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      laila | 11-2-2014

      begin noooooooooit aan energie direct het zijn echt *** ik ben een alleenstaande ouder met een kleuter ben bijna nooit thuis heb overal spaarlampen en let echt op mijn energie verbruik krijg ik een eindafrekening van 1087!!!! ik kreeg bijna een harstilstand hoe kan ik zoveel gebruikt hebben bij me moeder thuis wonen er meer personen word er 5 wasjes per week gedraaid 2 tc laptops laders die altijd in het stopcontact zitten wekkelijks een berg strijkwerk dagelijk koken en dan kom ik bij mij max 2 wasjes en ben zo zuinig en me moeder die krijg elk jaar terug het zijn gewoon *** maar ik laat het hier echt niet bij het is onmogelijk dat ik zoveel heb gebruikkt onmogelijk!!!
      Reactie van Nikki | 19-3-2014 Hoi.

      Ik werk zelf voor energyleveranciers.
      Onmogelijk dat je zelf dit verbruiken hebt gemaakt. Check de buren even misschien tappen zij af !!!!
      Of heeft u verkeerde meterstanden doorgestuurd, Dan heb je recht om het bedrag terug te krijgen!

      Succes
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 21 van de 24 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      richard | 30-1-2014

      Energie direct... geen goed woord meer voor over. Zoals eenieder hier voor de gek gehouden met lage tarieven. Nu ben ik van rekeningnummer gewisseld en was de automatische incasso niet gelukt. Krijg je iets later een brief met 25 EURO incasso kosten erbij. Tevens was de brief nog niet binnen en ze beginnen mij te bellen met de vraag of ik het even zo snel mogelijk wil overmaken.
      Dit had ik vervolgens gedaan. Maar het gaat hun niet snel genoeg kennelijk.. dezelfde avond word ik weer gebeld met hun uiterst klant onvriendelijke service.. is het geld onderhand al overgemaakt??? Ja hoor!! Hoeft niet te blijven bellen!!
      De volgende ochtend.. u raad het al.. wederom iemand die de prijs wint van meest klantonvriendelijke aan de telefoon.. u begrijpt dat mijn geduld hier ook al op begon te raken.. maar!!! In de avond nog 1 keer tegelijk met een mail... we zullen deze meneer zijn geduld testen en het nogmaals doen...
      Energie direct begint bij mij vraagtekens op te roepen of het tweederangs mafia films kijkt. Het klant onvriendelijke, pushen, dreigen en bellen begint op een hele goedkope versie te lijken van the godfather en het contact is eveneens alsof je in dergelijke films zit. Ik ben daarmee weg bij de energie leverancier en ben er ondertussen ook mee bezig om erachter te komen waarom dit bedrijf zo functioneert en wie daar verantwoordelijk voor is. Alsnog nu ik de praktijken omdraai en de druk bij energie direct leg. Geven deze ineens niet meer thuis...

      Al met al.. geen contract met energie direct aangaan. het is een knap waardeloos bedrijf!
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 25 van de 25 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      jw karreman | 20-1-2014

      Ik ben in 2012 via energie vergelijk terecht gekomen bij Energie Direct. Zij waren een stuk goedkoper dan de andere. Dit kwam ook door de bonus (350 euro) die je kon krijgen als je zou overstappen, die zou verrekend worden met de eindafrekening. Nu een jaar later heb ik mijn eindafrekening gekregen maar ik kan niets van de bonus die mij beloofd is terug vinden. Heb inmiddels contact gehad met ED en zij geven aan dat er bij hun niets bekend is van een bonus. Ik voel mij zwaar in de maling genomen en misleid. Ben inmiddels naar een andere energie maatschappij overgestapt maar moet nog wel even 100 euro bijbetalen ipv 250 euro terug krijgen.

      groetjes JW Karreman
      Reactie van anne | 3-4-2014 Bij mij op de afrekening staat wel de bonus, dus dat zou ik terug moeten krijgen en wat ik niet verbruikt heb. Maar wacht maar tot je een ons weegt. Lekker middel vind ik het om te zorgen dat je niet gaat overstappen voor je je geld binnen hebt.
      Reactie van N vd V | 25-2-2014 Hier precies hetzelfde verhaal..... Zucht. Wij moeten helaas nog meer bijbetalen €338,00!!!
      Ik ben hier erg boos over.. Heb net een klacht ingediend maar ben benieuwd of er iets mee gedaan wordt. Ik had namelijk ook al gemaild en dan zeggen ze ook dat zij niks terug kunnen vinden van die bonus.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 33 van de 34 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      H Engels | 16-1-2014

      Let goed op naar het eerste jaar contract schieten de vastrechtkosten omhoog van 40 euro inc btw naar 90 euro zowel voor gas en electra. Gewoon 100 euro meer voor vastrecht. Dit is de korting die je het eerste jaar krijgt.
      Dus na afloop contract snel overstappen.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 11 van de 12 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Edwin de Vries | 12-1-2014

      via VEH bij Energiedirect terecht gekomen. Besparing uiteindelijk van 8 euro per maand. Voor de zomer zonnepanelen laten plaatsen (ook via VEH, Oskomera). Nu heb ik ineens een extra rekening van 700 euro. Ergens gaat iets verschrikkelijk mis. Oskomera reageert niet, ondanks de belofte dat je snel reactie krijgt. Energiedirect reageert helemaal niet, dat is helemaal onbeschoft, wel een rekening willen sturen voor 700 euro aan stroom die niet is afgenomen. Liander reageert wel, dat is netjes. Wordt vervolgd.
      Reactie van Edwin de Vries | 14-1-2014 Energiedirect heeft gebeld. Blijkt dat ik al bijna 3 jaar een deel van mijn stroom niet betaal. Dat is die € 700,00.
      Hun fout, geven ze netjes toe, maar ik heb wel afgenomen dus moet wel betalen. Ze hebben me een goed betalingsvoorstel gedaan, daarmee is voor mij de kous af.
      Maar als je net een beetje rond kunt komen is een dergelijke situatie knap vervelend.
      Ik heb direct na het telefoongesprek een mail gehad waarin nogmaals excuses en samenvatting van ons gesprek. Ik vind dat ze dat wel netjes doen. Reactie had sneller gekund.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 17 van de 17 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      H van den Elzen | 10-1-2014

      ENERGIE DIRECT NOOIT ik zeg het nogmaals NOOIT aan beginnen.
      Heel veel beloven niets nakomen en ooit wel eens ervaring gehad met het telfoon terreur wat ze erop nahouden !!
      Dagen achtereen 4 a 5 keer per dag een ingesproken band horen, te laat betalen, veel te hoge boetes en inderdaad het beloofde kortingsbedrag daar klopt niets van aan het eind van de periode. Slechte service en totaal niet afspraken nakomen hoe vaak je erover belt het intreseerd ze niets. PLUS alle klanten worden in brieven en via de telefoon met JIJ aangesproken dus ook nog eens heel onbeleeft.
      Conclusie ; je wordt met veel beloftes over de streep getrokken en daarna ben je bezit van Energie direct. Ik zal nooit iemand (hoe koopkoop ook) deze leverancier aanbevelen.
      Reactie van e.ruijter | 11-1-2014 Vandaag twee brieven ontvangen een van ed en een van gemeente waar ik woon.de brief van ed is 20dec.2013gedateerd of ik maar even voor 27januari 667euro wil betalen anders word ik 27 januari 2014 afgesloten.omdat ik niet gereageerd heb op de brief. Dit kon ook niet want vandaag 11 januari 2014 bezorgd.nooit een brief of kennisgeving van hun ontvangen. Ik moet eventueel een bewijs van een dokter opsturen dat afsluiten mijn gezondheid in gevaar brengt. Ze hebben mij ook aangemeld bij mijn gemeente planbureau om mijn financien op orde te krijgen. Ik ben heel erg boos. Wat minderwaardig om zo met je klanten om te gaan. Ik ben me van geen kwaad bewust alles is netjes betaald. Dat ik deze schoffering op mijn 69 jaar moet meemaken. Ga nooit met ed in zee het zijn onbehoorlijke mensen.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 13 van de 13 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      d klok | 9-1-2014

      1jaar bij energiedirect gezeten, kwam er toen achter dat de "korting van 380eu" opgegaan was in onvoorziene kosten.
      Na meerdere malen contact gehad te hebben erover is er niemand die mij kan uitleggen hoe dit nu zit.
      Afspraken om terug gebelt te worden worden niet nagekomen!

      Ik raad iedereen af om bij energiedirect klant te worden, zeer slechte ervaring met energiedirect!
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
  •  
    Pagina 1 van 11